Nope dit kan niet. Als dat een doorslaggevende factor voor je is waarom je Warcraft 3 zo leuk vindt zou ik er even goed over nadenken. Als het RTS aspect je trekt zou ik SC2 eens proberen. Verdiep je wat meer in het spel, want volgens mij heb je niet goed genoeg gekeken wat SC2 inhoudt.Bert2000 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:20:
Heren,
Ik heb een simpele vraag.
Ik ben een groot fan van Warcraft 3. Zal ik Starcraft 2 leuk vinden?
Ben bang dat ik teleurgesteld ga worden, omdat ik de Hero's/XP en het levelen juist zo vet vind.
Kun je units laten levelen in starcraft?
Alvast bedankt!
Nee je hebt geen RPG smaakje zoals bij WC3... dus geen units die kunnen levelen.Bert2000 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:20:
Heren,
Ik heb een simpele vraag.
Ik ben een groot fan van Warcraft 3. Zal ik Starcraft 2 leuk vinden?
Ben bang dat ik teleurgesteld ga worden, omdat ik de Hero's/XP en het levelen juist zo vet vind.
Kun je units laten levelen in starcraft?
Alvast bedankt!
Daar heb je het mis. Je koopt nooit de software zelf, je koopt een licentie. Voor games niet anders.Gonadan schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:11:
[...]
Alle PC-games die ik ooit gekocht heb waren 'een spel' wat je koopt, niet toestemming voor 1 persoon om te spelen.
Meerdere mensen die dezelfde licentie gebruiken op verschillende systemen is zelden of nooit toegestaan volgens de licentievoorwaarden, alleen konden developers er weinig meer aan doen dan crappy kopieerbeveiligingen.
Persoonlijk vind ik hoe Blizzard het nu doet perfect. Geen kopieerbeveiligingen, geen schijven die in je systeem moeten blijven zitten en bergen aan voordelen aan de Battle.net account.
Als je als iemand anders wilt spelen zonder B.NET kun je een guest-account gebruiken, maar daar wordt dan natuurlijk ook niks van opgeslagen. Anders zal diegene een eigen licentie + B.NET account nodig hebben. Sim-pel.
Overigen (ik blijf editen
[ Voor 42% gewijzigd door Bosmonster op 24-08-2010 14:30 ]
Wat heb ik daaraan mis dan?Bosmonster schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:25:
Daar heb je het mis. Je koopt nooit de software zelf, je koopt een licentie. Voor games niet anders.
Meerdere mensen die dezelfde licentie gebruiken op verschillende systemen is zelden of nooit toegestaan volgens de licentievoorwaarden, alleen konden developers er weinig meer aan doen dan crappy kopieerbeveiligingen.
De licentie die je kocht was voor 1 installatie, niet voor 1 persoon.
Op die installatie kon je middels profielen of savegames meerdere personen laten spelen.
Alleen niet tegelijk en niet op verschillende PC's, dat was niet meer dan logisch.
Al weet ik nog steeds niet wat een guest-account precies doet zal ik even aannemen dat het singleplayer zonder achievements is.Persoonlijk vind ik hoe Blizzard het nu doet perfect. Geen kopieerbeveiligingen, geen schijven die in je systeem moeten blijven zitten en bergen aan voordelen aan de Battle.net account.
Als je als iemand anders wilt spelen zonder B.NET kun je een guest-account gebruiken, maar daar wordt dan natuurlijk ook niks van opgeslagen. Anders zal diegene een eigen licentie + B.NET account nodig hebben. Sim-pel.
Het komt er dan op neer dat je als 'guest' alleen een uitgeklede versie mag spelen.
Wil je de volledige ervaring moet je het spel dus gewoon twee keer kopen.
Hoe kan je dat nu anders uitleggen dan waar je vroeger 1 keer voor betaalde het nu per persoon moet?
Op consoles is het voor zover ik weet zoals PC-games in mijn ogen altijd geweest zijn.Overigen (ik blijf editen) is dit behoorlijk anders op consoles, als je dat misschien bedoelt. Maar aangezien het systeem daar zorgt voor de accounts en kopieerbeveiliging door het gesloten systeem, werkt het daar anders.
Je koopt een spel (of licentie zo je wilt) en dat kan je spelen, ook anderen kunnen dat door een eigen save te nemen.
Wil je met meer tegelijk? Dan moet je er meer kopen.
Dat is wel logisch.
Mijn waardering valt en staat nu met de mogelijkheden van de guest account.
Als die wel gewoon savegames kan opslaan en dus echt alleen maar de achievements mist dan valt er nog wat te zeggen voor de keuze van Blizzard.
Mocht zelfs dat niet mogelijk zijn dan heb ik er gewoon geen goed woord voor over (of ik word oud
[ Voor 7% gewijzigd door Gonadan op 24-08-2010 14:41 ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je kunt nu ook met 100 man gewoon eigen campaigns en savegames spelen met 1 installatie. Alleen gebeurt het dan op 1 account.
[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 24-08-2010 14:41 ]
Meh ik kan die link niet lezen, maar gisteravond viel het mij inderdaad al op dat ik geen achievements kreeg, maar ehm.. ik heb zegmaar bijna alle "challenges" gisteravond gehaald, worden die nog wel bijgeschreven wanneer de achievements wel weer werken?Jerry schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:09:
[...]
Je kan wel inloggen, maar de achievements/portraits werken niet. Je kan de achievements wel halen, ze worden alleen niet afgebeeld.
Check: http://eu.battle.net/sc2/en/forum/topic/441825896?page=9
Thanks voor de feedback.
Ik denk dat ik de game toch maar ga kopen. Indien hij tegenvalt, tja wellicht dat ik m dan nog kan slijten
Ik denk dat ik de game toch maar ga kopen. Indien hij tegenvalt, tja wellicht dat ik m dan nog kan slijten
Verwijderd
Volgens mij werkt het systeem nu écht niet en kun je geen achievements halen.Gohan-san schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:44:
[...]
Meh ik kan die link niet lezen, maar gisteravond viel het mij inderdaad al op dat ik geen achievements kreeg, maar ehm.. ik heb zegmaar bijna alle "challenges" gisteravond gehaald, worden die nog wel bijgeschreven wanneer de achievements wel weer werken?
Een paar dagen terug werkte het ook niet (liet geen achievements zien), maar als ik er één haalde kreeg ik wel zo'n mooie pop-up van dat ik hem gehaald had.
Zojuist heb ik een missie volbracht en ik weet zeker dat ik een bepaalde achievement zou moeten krijgen die ik nu dus niet gekregen heb. (geen pop up) Dus ik denk dat je ze op dit moment niet alleen niet ziet, maar ook niet kunt halen.
Of kreeg jij gisteravond nog wel een pop up als je een achievement haalde?
Maar dit dénk ik.. hopelijk is het niet zo.
EDIT: Net heb ik ingelogd op de site van Starcraft 2 en daar geeft hij die achievement wél weer. Ik had het dus mis, ik vermoed dat ze dus nog wél geregistreerd worden.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2010 15:10 ]
Zoals Bosmonster al zegt, je kan wel gewoon onder 1 B.net account meerdere campaigns starten dmv savegames, je zult allen dan wel met je vriendin wellicht wat moeten afspreken qua naamgeving van de savegames.Gonadan schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:39:
[...]
Mijn waardering valt en staat nu met de mogelijkheden van de guest account.
Als die wel gewoon savegames kan opslaan en dus echt alleen maar de achievements mist dan valt er nog wat te zeggen voor de keuze van Blizzard.
Mocht zelfs dat niet mogelijk zijn dan heb ik er gewoon geen goed woord voor over (of ik word oud)
Dat laatste kan sowieso niet. Je koopt een key en voert die in op B.net, die kan je niet doorverkopen.Bert2000 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:48:
Thanks voor de feedback.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Bosmonster schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:41:
Je kunt nu ook met 100 man gewoon eigen campaigns en savegames spelen met 1 installatie. Alleen gebeurt het dan op 1 account.
offtopic:
Weer een edit.
Weer een edit.
Alleen vernaggel je daarmee wel alle waarde die de achievements hebben.
Is accountsharing eigenlijk wel toegestaan volgens de voorwaarden?
Anders wordt je misschien nog gebanned ook.
Edit:
Challenges heb je blijkbaar ook nog? Vallen die onder de campaign of onder de account?
Da's ook lekker, dan moet je dus je b.net account verkopen?MrVegeta schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:51:
Dat laatste kan sowieso niet. Je koopt een key en voert die in op B.net, die kan je niet doorverkopen.
[ Voor 29% gewijzigd door Gonadan op 24-08-2010 14:53 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nee die popup kreeg ik ook al niet, daarom vond ik het alwat verdacht, maar ja ik was lekker bezig, maar ik heb geen zin om ze allemaal weer opnieuw te moeten doen om eerlijk te zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:50:
[...]
Volgens mij werkt het systeem nu écht niet en kun je geen achievements halen.
Een paar dagen terug werkte het ook niet (liet geen achievements zien), maar als ik er één haalde kreeg ik wel zo'n mooie pop-up van dat ik hem gehaald had.
Zojuist heb ik een missie volbracht en ik weet zeker dat ik een bepaalde achievement zou moeten krijgen die ik nu dus niet gekregen heb. (geen pop up) Dus ik denk dat je ze op dit moment niet alleen niet ziet, maar ook niet kunt halen.
Met 2 uurtjes kan ik ze allemaal wel weer halen, maar zou het wel kut vinden als dat weer moet.
Enige waar je verder op moet letten is dat achievements wel gezamelijk is. Enige manier om die te scheiden zijn 2 b.net accounts.M1lamb3r schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:51:
[...]
Zoals Bosmonster al zegt, je kan wel gewoon onder 1 B.net account meerdere campaigns starten dmv savegames, je zult allen dan wel met je vriendin wellicht wat moeten afspreken qua naamgeving van de savegames.
In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3
Ja, en dat mag officieel niet. Neemt niet weg dat mensen het toch doen.Gonadan schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:51:
[...]
Da's ook lekker, dan moet je dus je b.net account verkopen?
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Dat mag niet. Die is persoonsgebonden. SC2 kun je niet verkopen, net als WoW.Gonadan schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:51:
[...]
In dat opzicht kun je SC2 ook beter zien in de richting van MMO's. Dit gaat redelijk gebruikelijk worden in de toekomst is mijn verwachting.
Dan krijgen ze er bij mij nog alle andere Blizzard games, mn WoW-account en Cataclysm beta-account bijNMe schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:02:
[...]
Ja, en dat mag officieel niet. Neemt niet weg dat mensen het toch doen.
Alles staat op mijn Battle.net account. Mag wel wat opleveren dan
[ Voor 31% gewijzigd door Bosmonster op 24-08-2010 15:04 ]
Je kan het spel dus gewoon niet verkopen. kan ik ook wel begrijpen, je kan immers eerst een trial proberen en aangezien je de game koppelt aan je Battle.Net account is gehannes met keys weer weghalen niet echt handig...Wat nu als je dan mensen krijgt die dus bijvoorbeeld de fysieke zaken kwijt zijn maar het spel perongeluk weghalen van hun account? Gewoon maar heractiveren? Wat als ze de spullen doorverkocht hebben en iemand anders heeft ze nu in bezit, zou die persoon dan niet moeten kunnen spelen?Gonadan schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:51:
[...]
offtopic:
Weer een edit.
Alleen vernaggel je daarmee wel alle waarde die de achievements hebben.
Is accountsharing eigenlijk wel toegestaan volgens de voorwaarden?
Anders wordt je misschien nog gebanned ook.
Edit:
Challenges heb je blijkbaar ook nog? Vallen die onder de campaign of onder de account?
[...]
Zoals eerder al gezegd, tegenwoordig word er nou eenmaal door vrees voor piraterij anders omgesprongen met games maar ook vroeger had je voor de meeste spellen al de disc nodig, het is nu alleen een battle.net account geworden en voor bepaalde features kan je het niet los zien...je kan nog steeds samen met je vriendin een battle.net account onderhouden en de achievements gewoon delen oid...
Verwijderd
Zojuist heb ik ingelogd via de website van Starcraft 2 en daar zie ik de achievement wél.Gohan-san schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:58:
[...]
Nee die popup kreeg ik ook al niet, daarom vond ik het alwat verdacht, maar ja ik was lekker bezig, maar ik heb geen zin om ze allemaal weer opnieuw te moeten doen om eerlijk te zijn.
Met 2 uurtjes kan ik ze allemaal wel weer halen, maar zou het wel kut vinden als dat weer moet.
Dus ik denk dat ik het mis had in mijn vorige post en achievements nog wel geregistreerd worden.
Dus als je even inlogt op de site van Starcraft 2 kun je even checken of je ze gehaald hebt, daar geeft hij bij mij de behaalde achievement namelijk wel weer.
Je kan ze wel behalen. Je ziet alleen geen popup. Je kan op internet checken of je de achievement behaald hebt in je profileVerwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:50:
[...]
Volgens mij werkt het systeem nu écht niet en kun je geen achievements halen.
Edit: Precies wat je zelf hierboven ook zegt

[ Voor 3% gewijzigd door Jerry op 24-08-2010 15:09 ]
Mja, in mijn geval krijg je dan 7 level 80 WoW-karakters (en wat lager level spul) waarvan één meer dan 9000 achievementpunten heeft, en ladingen zeldzaam en/of (inmiddels) unobtainable spul. Ik denk dat mijn account enkele honderden euro's op zou leveren, misschien meer. Toch zou ik 't nooit verkopen, zelfs niet als ik stop met spelen.Bosmonster schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:03:
[...]
Dan krijgen ze er bij mij nog alle andere Blizzard games, mn WoW-account en Cataclysm beta-account bij
Alles staat op mijn Battle.net account. Mag wel wat opleveren dan
ITS OVER NINE THOUSAND!NMe schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:15:
[...]
Mja, in mijn geval krijg je dan 7 level 80 WoW-karakters (en wat lager level spul) waarvan één meer dan 9000 achievementpunten heeft, en ladingen zeldzaam en/of (inmiddels) unobtainable spul. Ik denk dat mijn account enkele honderden euro's op zou leveren, misschien meer. Toch zou ik 't nooit verkopen, zelfs niet als ik stop met spelen.
en mja, bij mij me (bijna) 4 level 80 chars, me warcraft 3, frozen throne, starcraft 1, brood war en diablo 2 games. En ik zou het nooit van me leven verkopen. Er is zelfs niemand anders die het wachtwoord weet. Ook al spelen 2 van me neefjes ook wow en ook sc2.
Zelf ben ik wel een fan van deze manier van een game op je naam hebben. Als ik nu ergens op een lan zit en zou sc2 willen spelen dan kan ik em gewoon downloaden. Of in een game cafe zit, gewoon eigen accountje inloggen en daarmee battle.net op. Werkt prima. * ye-roon prays for the day b.net and steam merge
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Ik weet niet of je uberhaubt een spel kan verwijderen van je Battle.net account. Maar je hebt de fysieke zaken helemaal niet nodig. Enkel je Battle.net login en in het begin de key om het spel toe te voegen. De game client kun je gewoon van Battle.net downloaden.Cronax schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:06:
[...]
Je kan het spel dus gewoon niet verkopen. kan ik ook wel begrijpen, je kan immers eerst een trial proberen en aangezien je de game koppelt aan je Battle.Net account is gehannes met keys weer weghalen niet echt handig...Wat nu als je dan mensen krijgt die dus bijvoorbeeld de fysieke zaken kwijt zijn maar het spel perongeluk weghalen van hun account? Gewoon maar heractiveren? Wat als ze de spullen doorverkocht hebben en iemand anders heeft ze nu in bezit, zou die persoon dan niet moeten kunnen spelen?
Als je je password vergeet, dan helpt Blizzard met het restoren, mits je de juiste gegevens hebt ingevuld (ze controleren of je de rechtmatige eigenaar bent van het account door je een kopietje van een ID in te laten sturen en vergelijken dat met de naam die geregistreerd staat bij de account).
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Juist.
Ik heb mijn wachtwoord vroeger wel gedeeld maar nu zit er een authenticator op.en mja, bij mij me (bijna) 4 level 80 chars, me warcraft 3, frozen throne, starcraft 1, brood war en diablo 2 games. En ik zou het nooit van me leven verkopen. Er is zelfs niemand anders die het wachtwoord weet. Ook al spelen 2 van me neefjes ook wow en ook sc2.
Mja, dat is inderdaad wel fijn. Ook de savegames meenemen naar andere pc's is erg praktisch.Zelf ben ik wel een fan van deze manier van een game op je naam hebben. Als ik nu ergens op een lan zit en zou sc2 willen spelen dan kan ik em gewoon downloaden. Of in een game cafe zit, gewoon eigen accountje inloggen en daarmee battle.net op. Werkt prima. * ye-roon prays for the day b.net and steam merge
Ik zal dan wel ouderwets zijn maar ik kan mij niet zo goed vinden in het feit dat ik iets koop en dan niet mag bepalen of ik het doorverkoop of niet.Cronax schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:06:
Je kan het spel dus gewoon niet verkopen. kan ik ook wel begrijpen, je kan immers eerst een trial proberen en aangezien je de game koppelt aan je Battle.Net account is gehannes met keys weer weghalen niet echt handig...Wat nu als je dan mensen krijgt die dus bijvoorbeeld de fysieke zaken kwijt zijn maar het spel
perongeluk weghalen van hun account? Gewoon maar heractiveren? Wat als ze de spullen doorverkocht hebben en iemand anders heeft ze nu in bezit, zou die persoon dan niet moeten kunnen spelen?
Dat schiet natuurlijk niet op achievements (en challenges??) zijn onderdeel van de beleving van het spel.Zoals eerder al gezegd, tegenwoordig word er nou eenmaal door vrees voor piraterij anders omgesprongen met games maar ook vroeger had je voor de meeste spellen al de disc nodig, het is nu alleen een battle.net account geworden en voor bepaalde features kan je het niet los zien...je kan nog steeds samen met je vriendin een battle.net account onderhouden en de achievements gewoon delen oid...
Maar in mijn situatie kan het misschien wel werken, het zou goed kunnen dat zij geen reet geeft om de achievements.
En aan de andere kant vindt ze het misschien zo leuk dat ze een eigen versie wil om online te spelen.
We gaan het zien.
Ik zal hem ook nooit verkopen, het gaat mij eerder om het principe.NMe schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:15:
Mja, in mijn geval krijg je dan 7 level 80 WoW-karakters (en wat lager level spul) waarvan één meer dan 9000 achievementpunten heeft, en ladingen zeldzaam en/of (inmiddels) unobtainable spul. Ik denk dat mijn account enkele honderden euro's op zou leveren, misschien meer. Toch zou ik 't nooit verkopen, zelfs niet als ik stop met spelen.
Que? Dat was juist een van de grootste voordelen van de online profielen werd altijd geroepen.
[ Voor 5% gewijzigd door Gonadan op 24-08-2010 15:56 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Savegames worden idd niet meegenomen, maar er wordt wel bijgehouden waar je zit in de campaign
Idd. Het is een ander (nieuwer?) verkoopsmodel.Gonadan schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:54:
[...]
Ik zal dan wel ouderwets zijn maar ik kan mij niet zo goed vinden in het feit dat ik iets koop en dan niet mag bepalen of ik het doorverkoop of niet.
Voor iedereen die het nog niet weet, [HWH] StarCraft II Toernooi
Vanavond zijn we van plan de registratie open te zetten voor het toernooi
Vanavond zijn we van plan de registratie open te zetten voor het toernooi
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Savegames worden inderdaad niet op je profiel opgeslagen, maar wel waar in de campaign je zit. Dus wanneer je de eerste 4 missies gedaan hebt, en bij een vriend met jou account inlogd, kun je gewoon verder bij missie 5.Gonadan schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:54:
Que? Dat was juist een van de grootste voordelen van de online profielen werd altijd geroepen.
Was je echter al begonnen aan missie 5 en heb je die halverwegen gesaved (maar niet gehaald), dan zal je bij die vriend thuis wel opnieuw moeten beginnen aan missie 5.
___
Ik weet alleen even niet hoe het zit met savegames exporteren? Misschien kun je ze net als replays opslaan en ergens anders mee naar toe nemen om te importeren? Don't know.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Savegames staan gewoon in je mijn documenten/starcraft II/accounts/<profile>/<random nr>/saves map waar je ze gewoon uit kan halen en kopieerenOkkE schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:04:
[...]
Ik weet alleen even niet hoe het zit met savegames exporteren? Misschien kun je ze net als replays opslaan en ergens anders mee naar toe nemen om te importeren? Don't know.
[ Voor 5% gewijzigd door Jerry op 24-08-2010 16:09 ]
Dan zou het dus ook kunnen zijn dat als je onder andere usernames op de PC speelt je ook nog eens je eigen savegames hebt?Jerry schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:07:
[...]
Savegames staan gewoon in je mijn documenten/starcraft II/accounts/<profile>/<random nr>/saves map waar je ze gewoon uit kan halen en kopieeren.
Ik vind je punt echt waardeloos. Ongeacht welke league, de balans is altijd hetzelfde. Waarom? Omdat de spelregels in elke league exact hetzelfde zijn. Dat er op verschillende niveaus wordt gespeeld doet daar niks aan af. Balansveranderingen treffen dus altijd iedereen.furby-killer schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:10:
[...]
Euhm ja, want dan ineens kunnen de bronze spelers perfecte micro en zonder tegelijkertijd hun economie te verneuken.
Als het zo makkelijk was als net als de pros je units micro'en dan zat ik nu een heel stuk hoger geranked. Je weet nooit exact wat het effect is van een boost, misschien zorgt een boost van zealots wel ervoor dat protos voorspelbaarder worden en daardoor makkelijker te counteren, zullen we dan maar zealots nerfen als we protos willen boosten?
Maar je ben sowieso nu echt naar zwakke uitvluchten aan het zoeken. Dan draaien we nu het om speciaal voor jouw, we gaan feedback nerfen, hupakee gaat 100 energie kosten. In lagere leugues worden/werden HTs al niet gebruikt, dus daar verandert niks. Nu worden in hogere leagues HTs ook minder gebruikt, dus daar is het een nerf zonder dat het een nerf is voor lagere leagues. Nu blij?
[...]
[...]
Huh?
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt, en dat is tot op zekere hoogte waar. Als ik het goed heb zeg je dat als je iets verandert zoals HTs dat vooral de hogere league treft, maar dat er niks is dat je kan balanceren dat vooral lagere treft.
Sowieso kan je dat natuurlijk al opheffen door iets algemeens te boosten, en daarna iets specifiek van hogere leagues te nerfen, dan heb je effectief alleen de lagere geboost.
Maar daarnaast heb je ook nog gewoon strategien die prima werken voor een bronze/silver spelen, maar waar je tegen een pro niet mee hoeft te komen. Of als je het over een unit hebt, zo de battlecruiser volgens mij wel een redelijk voorbeeld zijn. Ik kijk niet zoveel replays, dus correct me if wrong, maar volgens mij worden die nauwlijks door pros gebruikt. Terwijl in lagere leagues die wel flink worden gebruikt. Als je die wat nerfed zal nog geen pro hem gebruiken, maar het beinvloedt wel lagere leagues.
Verder kan je er rustig vanuit gaan dat pro's zo verschrikkelijk in de game zitten dat als ze het al hebben over OP het in feite gaat om details. Details op hun niveau zijn nog véél kleinere issues op lagere leagues.
Sorry hoor maar hoe moeilijk is lezen nu precies? Als je gewoon een andere mening hebt, prima. Maar nu kom je binnen, vertel je even dat mijn punt waardeloos is, om door te gaan door mijn hele punt compleet te negeren.rodie83 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:14:
[...]
Ik vind je punt echt waardeloos. Ongeacht welke league, de balans is altijd hetzelfde. Waarom? Omdat de spelregels in elke league exact hetzelfde zijn. Dat er op verschillende niveaus wordt gespeeld doet daar niks aan af. Balansveranderingen treffen dus altijd iedereen.
Verder kan je er rustig vanuit gaan dat pro's zo verschrikkelijk in de game zitten dat als ze het al hebben over OP het in feite gaat om details. Details op hun niveau zijn nog véél kleinere issues op lagere leagues.
Wat is er nu precies zo onduidelijk aan dat sommige units een stuk beter presteren op hoog niveau dan andere, terwijl andere het weer veel beter doen op laag niveau. Dat is toch redelijk logisch?
En als dat niet zo is dan kan je dus net zo goed een bronze speler de gehele balans laten doen, is toch gelijk onafhankelijk van league...
Edit:
Laten we het simpel houden.
1. Wil je serieus ontkennen dat bijvoorbeeld HTs minder gebruikt wordt in bronze dan in pro league?
2. En wil je ontkennen dat als een unit meer gebruikt wordt in league A dan in league B, een verandering aan die unit een andere invloed heeft op league A dan op league B?
3. En dus hoe kan het zo zijn dat ze gelijke balans hebben ondanks dat balans changes verschillende invloed hebben?
Dus graag die 3 beantwoorden.
[ Voor 31% gewijzigd door Sissors op 24-08-2010 16:26 ]
Het hangt er vanaf wanneer je het wil doorverkopen, als jij een chocoladereep koopt kan je die ook niet meer doorverkopen als je hem opgegeten hebtGonadan schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:54:
[...]
Ik zal dan wel ouderwets zijn maar ik kan mij niet zo goed vinden in het feit dat ik iets koop en dan niet mag bepalen of ik het doorverkoop of niet.
Zie het als een op naam gesteld contract tussen jou en Blizzard, voor je het ondertekent kan je het zonder problemen aan iemand anders doorverkopen en die kan zijn naam op de stippellijntjes invullen en het ondertekenen, of het op zijn beurt doorverkopen, maar eens je de game toevoegt aan een Battle.net account is het contract getekend en kan je er niet zomaar onderuit.
Hmm, aan de ene kant kan ik me vinden in je punt, balans is overal hetzelfde en treffen dus iedereen, ook ben ik het eens met de stelling dat pro's erg in de game zitten enin mijn ogen zijn zij daardoor ook de enigen die echt iets over balans kunnen zeggen omdat ze veel beter kunnen beoordelen welke factoren meespelen.rodie83 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:14:
[...]
Ik vind je punt echt waardeloos. Ongeacht welke league, de balans is altijd hetzelfde. Waarom? Omdat de spelregels in elke league exact hetzelfde zijn. Dat er op verschillende niveaus wordt gespeeld doet daar niks aan af. Balansveranderingen treffen dus altijd iedereen.
Ik kan me alleen niet vinden in je laatste punt, dat het om details gaat en daarom om véél kleinere issues op lagere leagues geeft. Voor zover ik het kan beoordelen gaat het hier namelijk misschien wel over details maar ze hebben een dusdanig effect dat het de balans verstoort. Ik heb gisteren een replay zitten kijken van Idra(Zerg) tegen dewbie(Terran) en hoewel Idra een aantal fouten maakt speelt Dewbie zeker ook niet optimaal, en gezien de overweldigende mapcontrol die idra lange tijd had zou hij gewoon moeten winnen.
Zo zijn er nog voorbeelden, eerder in dit topic stond een replay van twee pro koreanen tegen elkaar, Zerg vs Terran, en hoewel die Zerg goed speelt word hij echt afgemaakt. Dit kwam deels door de skills van de Terran, maar hij krijgt wel de mogelijkheid tot zijn overweldigende strategie door de mogelijkheden van Terran.
Ik denk dat het op dit moment gewoon te simpel is voor een Terran om een divers leger neer te zetten. Een bal zoals je ziet bij Idra tegen Dewbie is nagenoeg niet te stoppen en kan relatief gemakkelijk worden gemaakt, je hebt immers theoretisch gezien genoeg aan 1 barracks, 1 factory en 1 starport, en dan voor die drie theoretisch maar 1 techlab nodig en je kan alle units maken (gebouwen liften en omwisselen naar de techlab en je kan alles maken en ook de nodige upgrades halen). Als je dit vergelijkt met Zerg, waar je voor (bijna) iedere unit weer een apart gebouw moet maken en in mindere mate Protoss, waar je voor veel counter-units toch ook weer een extra gebouw nodig hebt, kan ik me voorstellen dat de zaken niet helemaal gebalanceerd zijn. Alleen al het feit dat een maxed-out zerg leger bijna altijd verliest van een maxed-out terran leger geeft voor mij aan dat Terran misschien toch wel te sterk is.
Hiermee wil ik natuurlijk niet zeggen dat het spel ineens onspeelbaar is. De balans is nog steeds beter dan in de meeste games en je hebt een scala aan tools en tactieken waardoor je het verschil kan compenseren door beter te spelen als je tegenstander...ach, we zullen zien wat de toekomst brengt.
Om alles te kunnen maken heb je nog 3 gebouwen nodig als terran (ghost academy, fusion core, armory). En zerg is geval apart, met die 3 gebouwen kan een terran 1 marauder per keer maken, terwijl een zerg met paar expansions 15 ultras per keer kan maken.
Tuurlijk, heb je ook gelijk in, ik wilde eigenlijk vooral aangeven dat de balans in dit geval iets ingewikkelder is als rock-paper-scissorsfurby-killer schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:33:
Om alles te kunnen maken heb je nog 3 gebouwen nodig als terran (ghost academy, fusion core, armory). En zerg is geval apart, met die 3 gebouwen kan een terran 1 marauder per keer maken, terwijl een zerg met paar expansions 15 ultras per keer kan maken.
Verwijderd
maar dat heeft ook voor een groot deel te maken met het feit dat dat je als zerg en in mindere mate protoss VEEL sneller je verloren leger kan aanmaken.Cronax schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:31:
[...]
Alleen al het feit dat een maxed-out zerg leger bijna altijd verliest van een maxed-out terran leger geeft voor mij aan dat Terran misschien toch wel te sterk is.
bovendien is terran met zijn superieure range altijd in het voordeel bij battles die zo groot zijn dat niet iedereen tegelijk kan aanvallen.
Ligt eraan hoe hij geinstalleerd staat, op welk profiel. Geen idee of SC2 automatisch de savegames in het ingelogde profiel van windows zet.M1lamb3r schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:11:
[...]
Dan zou het dus ook kunnen zijn dat als je onder andere usernames op de PC speelt je ook nog eens je eigen savegames hebt?
[ Voor 21% gewijzigd door Jerry op 24-08-2010 16:59 ]
terran heeft reactors... dan gaat het SNEL...furby-killer schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:33:
daar kan zelfs geen hatchery + queens tegen. alleen met een hele hoge effectieve apm-macro control.
Maar hatchery kan je gebruiken als een batterij.
Maarja met reactors kan je weer alleen marines/helions/vikings en medievacs maken, daarentegen kan een zerg met 3 of 4 hatcheries in een keer tussen de 24 en 48 units maken.zonglew00 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:57:
[...]
terran heeft reactors... dan gaat het SNEL...
daar kan zelfs geen hatchery + queens tegen. alleen met een hele hoge effectieve apm-macro control.
Maar hatchery kan je gebruiken als een batterij.
[ Voor 10% gewijzigd door Puc van S. op 24-08-2010 17:00 ]
ik speel meestal terran en tegen protoss en terran kan ik redelijk spelen
en hoop dan ook snel naar zilver te gaan
maar op het moment dat ik tegen een zerg moet kan ik mijn gewone spel niet spelen en ben ik verplicht mijn basis dicht te gooien en bunker te gebruiken om een eventuele rush optevangen
http://www.megaupload.com/?d=NHDVOM2T
hier is een filmpje van een laatste match tegen een zerg
t(b43) vs z(b18)
de fouten die ik kan vinden zijn:
- dat ik ravens had moeten gebruiken om borrow te blockeren
- eerder bcs maken
- door dat ik zo die rush wil blokkeren gun ik me geen tijd om te scouten
kan iemand me misschien op nog meer fouten betrappen?
maar op het moment dat ik tegen een zerg moet kan ik mijn gewone spel niet spelen en ben ik verplicht mijn basis dicht te gooien en bunker te gebruiken om een eventuele rush optevangen
t(b43) vs z(b18)
- eerder bcs maken
Zerg is eigenlijk het enige dat ik nog niet echt gespeeld heb. Terran lukt me nou best aardig, en ook met Protoss kom ik uit de voeten. Mijn herinneringen van SC1 waren dat Zerg lastig te spelen was dus daar ben ik nog niet aan begonnen. Moet ik misschien toch eens doen.furby-killer schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:33:
Dat is ook maar zever ze...M1lamb3r schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:59:
[...]
Maarja met reactors kan je weer alleen marines/helions/vikings en medievacs maken, daarentegen kan een zerg met 3 of 4 hatcheries in een keer tussen de 24 en 48 units maken.
tussen de 24 en 48 units ;-) i wish it was ze
tenzij je zerglings bedoelt (die zijn 1 larve -> 2 lings)
Het enige wat verschil is dat wij (zerg) kunnen sparen en dan in 1 klap 24 Muta's kunnen maken en dan 0 larves hebben en dat Terran heeft de tijd kan doorbouwen.
vergeet ook niet dat het juist de 'kracht' van zerg is om snel en massaal te zijn.
Zonder dat zijn we helemaal niets meer waard.
ps met jullie 'alleen maar marinies/helios, ...) hebben jullie onze aantal units
wij hebben echt veel minder units als de rest hoor.
[ Voor 17% gewijzigd door BitchCrew op 24-08-2010 17:08 ]
je kan een max van 19 larva krijgen per hatchery met inject larva, dan gaat het hard hoor.BitchCrew schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:06:
[...]
Dat is ook maar zever ze...
tussen de 24 en 48 units ;-) i wish it was ze
tenzij je zerglings bedoelt (die zijn 1 larve -> 2 lings)
Het enige wat verschil is dat wij (zerg) kunnen sparen en dan in 1 klap 24 Muta's kunnen maken en dan 0 larves hebben en dat Terran heeft de tijd kan doorbouwen.
vergeet ook niet dat het juist de 'kracht' van zerg is om snel en massaal te zijn.
Zonder dat zijn we helemaal niets meer waard.
ps met jullie 'alleen maar marinies/helios, ...) hebben jullie onze aantal units
wij hebben echt veel minder units als de rest hoor.
“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”
Vergeet ook niet dat je dan 4x40 seconden (4x4 larva +3 van de hatchery zelf) ofwel bijna 3 minuten (zeker als je geen perfecte macro hebt) geen units maakt van die hatchery om dat aantal larva op te bouwen. Een protoss/terran kan in 3 minuten ook een hele hoop units eruit stampen.daanteb schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:16:
[...]
je kan een max van 19 larva krijgen per hatchery met inject larva, dan gaat het hard hoor.
In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3
Ik heb even gekeken, met guest mode (alleen te gebruiken als je een b.net profile gekoppeld aan SC2) kan je eigen campaign spelen, je kan vs AI spelen en je kan de challenges doen.
Alles waar je dus online voor zou moeten gaan (Achievements/multiplayer) kan je dus niet.
Verwijderd
Het bestand dat u probeert te downloaden is tijdelijk niet beschikbaar.badboyqxy schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:59:
ik speel meestal terran en tegen protoss en terran kan ik redelijk spelen
t(b43) vs z(b18)
- eerder bcs maken
Een bunker hoef je alleen te bouwen wanneer je de zerg niet ziet expanden.
BC's zijn hoe stoer dan ook, niet the end all unit.
Burrow valt goed te counteren met een turret bij je ramp en een siege tank. Als je eenmaal pushed kun je een scv meesturen om een turret te bouwen. Plus je hebt altijd nog je scans. Een leger burrowed roaches zie je als een grote zwarte bewegende vlek.
MAX, ds als je ze niet gebruikt en een paar 'rondjes' spaart idd.daanteb schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:16:
[...]
je kan een max van 19 larva krijgen per hatchery met inject larva, dan gaat het hard hoor.
meer dan 19 lukt niet, dus das nerfed ( mss ma goed ook zeker, even 150 zerglings poepen op 1 min
Waarom? Volgens mij moet je een bunker alleen bouwen wanneer je een baneling nest ziet. Dat staat los of een zerg expand of niet.Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:33:
[...]
Het bestand dat u probeert te downloaden is tijdelijk niet beschikbaar.
Burrow valt goed te counteren met een turret bij je ramp en een siege tank. Als je eenmaal pushed kun je een scv meesturen om een turret te bouwen. Plus je hebt altijd nog je scans.
/edit
Om ook op de originele vraag in te gaan. In het begin hoef je niet perse een bunker te bouwen en volstaat een wall-off (2 supply depots en een barracks) voldoende. Zet hier wat units marines achter en je kan het meeste wel tegenhouden. Je hebt hierbij zelf nog de volledige vrijheid om in en uit je basis te gaan omdat je supply depot in de grond kan verlagen. Uitzondering hierop zijn banelings, 5 banelings knallen zo door je supply depot heen en dan is het wel handig om een bunker te bouwen.
Zorg dus dat je goed scout en het moet goedkomen.
[ Voor 29% gewijzigd door Cryonist op 24-08-2010 17:42 ]
D3
Verwijderd
1 base zerg is geheid agressie. Als je voor een snelle siege tank gaat moet je die bunker hebben om tijd te winnen voor de siege tech.GoUdViS schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:35:
[...]
Waarom? Volgens mij moet je een bunker alleen bouwen wanneer je een baneling nest ziet. Dat staat los of een zerg expand of niet.
Voor MMM weet ik het niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2010 17:51 ]
Wat doet een bunker dan tegen een baneling bust?
Verwijderd
Tijd winnen en banelings opnemen. (ik bouw mijn bunker onder de ramp).MrVegeta schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:52:
bij mij is het bestand wel beschikbaarVerwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:33:
[...]
Het bestand dat u probeert te downloaden is tijdelijk niet beschikbaar.
Burrow valt goed te counteren met een turret bij je ramp en een siege tank. Als je eenmaal pushed kun je een scv meesturen om een turret te bouwen. Plus je hebt altijd nog je scans. Een leger burrowed roaches zie je als een grote zwarte bewegende vlek.
Verwijderd
Bij mij niet
Misschien gebruikt hij een andere timer? Heb je de protoss missies overgeslagen? En nog wat andere missies als die gevangenis en media blitz volgens mij.Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:57:
zojuist de hele campain uitgespeeld op normal in 6 uur, en, en...
geen archivement
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2010 17:59 ]
Zonder marines?Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:54:
[...]
Tijd winnen en banelings opnemen. (ik bouw mijn bunker onder de ramp).
Verwijderd
Wel gevuld. Toegegeven de life expectancy van de marines is niet heel erg hoog te noemen
1 rax constant, tussen de zes en acht marines heb je dan als de siege tank er is.
4 in de bunker en de rest achter de depots of achter de bunker op de ramp, klaar om elk moment terug te rennen naar de depots.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2010 18:04 ]
Ik doe met een vriend van me nog regelmatig wat 2v2AI, gewoon voor de lol. Hij speelt Protoss, ik Terran. Doorgaans bouwt hij dan de toegangswegen helemaal dicht met die Protoss laserkanongevallen (geen idee hoe ze heten
) terwijl ik zo snel mogelijk doorwerk om ladingen Siege tanks erbij neer te zetten. Da's behoorlijk ondoordringbaar, zelfs voor zerg. 
Daarna rustig aan opbouwen; ik ga voor grondunits, hij voor luchtunits, en ownen maar.
Toegangswegen dichtbouwen is eigenlijk bijna direct een win tegen de AI, da's wel jammer.
Daarna rustig aan opbouwen; ik ga voor grondunits, hij voor luchtunits, en ownen maar.
Toegangswegen dichtbouwen is eigenlijk bijna direct een win tegen de AI, da's wel jammer.
[ Voor 9% gewijzigd door NMe op 24-08-2010 18:19 ]
Achievements liggen eruit, waarschijnlijk heb je hem wel gehaald, check je online profileVerwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:57:
zojuist de hele campain uitgespeeld op normal in 6 uur, en, en...
geen archivement
Verwijderd
Jerry schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:19:
[...]
Achievements liggen eruit, waarschijnlijk heb je hem wel gehaald, check je online profile.
hij staat ertussen, dank!
nu nog de lost viking archivements halen

Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:54:
[...]
Tijd winnen en banelings opnemen. (ik bouw mijn bunker onder de ramp).
Ik ken hem net anders (speel als Zerg dus doe hem zelf niet maar zie hem af en toe wel). De bunker wordt achter het supply depot geplaatst. Als een Zerg met banelings door je supply depot heen knalt ben je zonder die bunker vaak ook je marines daarachter gelijk kwijt en kan ik met mijn zerglings doorrennen naar je mineral line. Om genoeg banelings/zerglings te bouwen en door je supply depot, bunker en marines heen te komen ben je vaak zoveel tijd dat de terran speler genoeg units heeft om het te verdedigen en het dus niet de moeite waard is.Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:02:
[...]
Wel gevuld. Toegegeven de life expectancy van de marines is niet heel erg hoog te noemen
1 rax constant, tussen de zes en acht marines heb je dan als de siege tank er is.
4 in de bunker en de rest achter de depots of achter de bunker op de ramp, klaar om elk moment terug te rennen naar de depots.
Bunker onderaan je ramp zetten kan ook. Ik zal dan echter mijn banelings gebruiken om je bunker en marines daarin af te maken terwijl ik met een bunker achter een supply depot daarvoor niet eens de moeite neem omdat het teveel verliezen oplevert. Het is dus veiliger om het achter je supply depot neer te zetten.
[ Voor 9% gewijzigd door Cryonist op 24-08-2010 18:51 ]
D3
Verwijderd
Ik heb geen techlabs oid. Dus mijn wall is puur depot, rax, depot. als ik daarachter een wall wil maken waar je niet doorheen kan ben ik wel wat bunkers kwijt.GoUdViS schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:47:
[...]
[...]
Ik ken hem net anders (speel als Zerg dus doe hem zelf niet maar zie hem af en toe wel). De bunker wordt achter het supply depot geplaatst. Als een Zerg met banelings door je supply depot heen knalt ben je zonder die bunker vaak ook je marines daarachter gelijk kwijt en kan ik met mijn zerglings doorrennen naar je mineral line. Om genoeg banelings/zerglings te bouwen en door je supply depot, bunker en marines heen te komen ben je vaak zoveel tijd dat de terran speler genoeg units heeft om het te verdedigen en het dus niet de moeite waard is.
Bunker onderaan je ramp zetten kan ook. Ik zal dan echter mijn banelings gebruiken om je bunker en marines daarin af te maken terwijl ik met een bunker achter een supply depot daarvoor niet eens de moeite neem omdat het teveel verliezen oplevert. Het is dus veiliger om het achter je supply depot neer te zetten.
Beetje laat, en al reeds beantwoord, maar dit doet een bunker tegen een bbMrVegeta schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:52:
YouTube: HD Starcraft 2 IdrA v Masq g2 p1/1
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Klopt als je lang opbouwt omdat je tegen supply cap aanzit kan je je leger vrij snel replacen als zerg.furby-killer schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:33:
Maar daar lever je nogal wat voor in, terrans kunnen 3 gebouwen maken en ze hebben eigenlijk al air. Zerg moeten eerst hun main building upgraden wat ze helemaal geen units oplevert en zelfs tijd kost want ze kunnen geen queen maken. Je kan alleen op creep bouwen en je bent beperkt tot 3 larva tot je een queen hebt. 14 pool is niet alleen omdat je dan genoeg drones hebt maar omdat je dan 200minerals over hebt die je niet kan uitgeven
Gheghe een van de weinige achievements waar ik trots op benVerwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:34:
[...]
![]()
9800X3D | 3070
In minor detail, mocht je last hebben van de "cursor bug" (vernaggelde cursor in SC2 en daarna in windows, Ati only) een "fix" ervoor is om de windows magnifier aan te zetten op 100% of om mousetrails aan te zetten in je cursor settings.
gewoon over je friends window wil ook fixen ingameM1lamb3r schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:06:
In minor detail, mocht je last hebben van de "cursor bug" (vernaggelde cursor in SC2 en daarna in windows, Ati only) een "fix" ervoor is om de windows magnifier aan te zetten op 100% of om mousetrails aan te zetten in je cursor settings.
Wat vervelend zeg, dat de achievements niet werken. Bovendien had ik m'n eerste potje enorme lag - nog nooit meegemaakt. Nuja, je kan gelukkig wel spelen
Al bij al vrij belabberde games vandaag - ik ben er zelfs in geslaagd om m'n units te blokkeren die uit m'n gateways kwamen omdat er een pylon+robotics naast stond - ga je zien dat ze net in het midden spawnen
Dan ben je aan het vloeken om dat goed te krijgen en vergeet je te macro'en, ondertussen supply blocked, units die je niet kan gebruiken en sta je hopeloos achter.
Hebben jullie dat soms ook (ooit gehad), dat je je units zelf opsluit door een stommiteit?
Verder is het me nu wel duidelijk dat ik een zerg die mass Muta gaat moet killen voor het te laat is, zelfs mass stalkers helpt geen hol tegen de splash damage als het er 8+ zijn. Bovendien zijn ze super mobiel en kan de zerg speler je constant harassen aan je main & expo en loop je als een onnozelaar van het een naar het ander om telkens te laat te zijn. Ik dan toch

Dan ben je aan het vloeken om dat goed te krijgen en vergeet je te macro'en, ondertussen supply blocked, units die je niet kan gebruiken en sta je hopeloos achter.
Hebben jullie dat soms ook (ooit gehad), dat je je units zelf opsluit door een stommiteit?
Verder is het me nu wel duidelijk dat ik een zerg die mass Muta gaat moet killen voor het te laat is, zelfs mass stalkers helpt geen hol tegen de splash damage als het er 8+ zijn. Bovendien zijn ze super mobiel en kan de zerg speler je constant harassen aan je main & expo en loop je als een onnozelaar van het een naar het ander om telkens te laat te zijn. Ik dan toch

Het is niet leuk toeven in de onderste regionen. Iedereen wil zo snel mogelijk hogerop en dus snel winnen. Zerg Mutalisk rush, Protoss canonrush etc. Speel zelf Terran en probeer dus asap marines te krijgen, altijd maar ben gewoonweg te traag (10 - depot - barracks - depot). Met 3v3 en af en toe 4v4 gaat het een stuk beter.
.
Misschien iets als een strategy guide voor de MP?Angeloonie schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 21:42:
[afbeelding]
Is er interesse in video tutorials voor de achievements in de StarCraft II Campaign? Sowieso hulp bij specifieke missies? Graag ontvang ik jullie input hierover.
[afbeelding]
Verwijderd
was het maar een mutalisk rush, dan duurde het potje langer dan 4 minuten. ik speel protoss maar een zergling rush is er gewoon altijd, dan komen er 20 zerglings en heb ik 1 of 2 zealots, dag overwinning.Eijkb schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:34:
Het is niet leuk toeven in de onderste regionen. Iedereen wil zo snel mogelijk hogerop en dus snel winnen. Zerg Mutalisk rush, Protoss canonrush etc. Speel zelf Terran en probeer dus asap marines te krijgen, altijd maar ben gewoonweg te traag (10 - depot - barracks - depot). Met 3v3 en af en toe 4v4 gaat het een stuk beter.
en mensen snappen niet dat het niet alleen gaat om zoveel mogelijk winnen, ook andere dingen zorgen voor een promotie.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2010 20:37 ]
Verwijderd
.. net kortste potje ooit gehad.
Ik zet mijn probe in de build, stuur mijn probes op de minerals af, zeg gl hf m8; krijg terug 'stfu' en er staat victory in mijn scherm
Ik zet mijn probe in de build, stuur mijn probes op de minerals af, zeg gl hf m8; krijg terug 'stfu' en er staat victory in mijn scherm
Zoals wat?Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:36:
[...]
en mensen snappen niet dat het niet alleen gaat om zoveel mogelijk winnen, ook andere dingen zorgen voor een promotie.
Een mutalisk, hij had er best een aantal en ik was gewoon "normaal" aan het spelen met wat marines, maurauders, een bunkertje en proberen om medivacs te krijgen.Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:36:
[...]
was het maar een mutalisk rush, dan duurde het potje langer dan 4 minuten. ik speel protoss maar een zergling rush is er gewoon altijd, dan komen er 20 zerglings en heb ik 1 of 2 zealots, dag overwinning.
Tja. Schrijf dat stukje, ga weer 1v1 in. Protoss canon rush. Heb je wel een paar marines, maar die canons worden sneller gebouwd (althans, geplaatst) dan ik er één afknal met marines. Dus nu mijn CS op laten stijgen, in een hoek gestopt welke niet via de grond te bereiken is. Daar gaat zijn quick win. Wilde toch net een sigaretje gaan roken. Ben benieuwd naar het commentaar als ik terugkom.
Ik weet het, onsportief van me. Maar ben het heel even beu
.
Winnen is het doel van het spel. En als je wint met een rush, dan doe je een rush. Het valt prima binnen de mechanics van het spel, dus het is fair game.Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:36:
[...]
was het maar een mutalisk rush, dan duurde het potje langer dan 4 minuten. ik speel protoss maar een zergling rush is er gewoon altijd, dan komen er 20 zerglings en heb ik 1 of 2 zealots, dag overwinning.
Dat het fair game is dat klopt, maar of het leuk spelen is constant? Nee niet echt imho.Species5618 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:52:
[...]
Winnen is het doel van het spel. En als je wint met een rush, dan doe je een rush. Het valt prima binnen de mechanics van het spel, dus het is fair game.
Mee eens. Daar gaat het ook niet om. Weet alleen nog niet wat te doen tegen een Cannon rush. Die Mutalisk oké, had ik maar beter moeten scouten, eerder 2 marines sturen naar al zijn expands enzo.Species5618 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:52:
[...]
Winnen is het doel van het spel. En als je wint met een rush, dan doe je een rush. Het valt prima binnen de mechanics van het spel, dus het is fair game.
Laatste potje duurde toch 23 minuten, daar gaat zijn quick win. Maar goed, nogmaals: onsportief van mij.
.
Maakt niet uit. Als iemand anders het leuk vindt spelen, dan moet hij dat zelf weten. Het heeft alleen geen zin om erover te zeuren als je van een rush verliest. Die dingen zijn redelijk simpel te verdedigen en zodra je tegen de cheese-builds kunt verdedigen zul je vanzelf hogerop komen.SaURoN schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:56:
[...]
Dat het fair game is dat klopt, maar of het leuk spelen is constant? Nee niet echt imho.
Omdat je zelf rushen niet leuk vindt is geen reden om het hele concept te negeren ongeacht wat je tegenstander doet. Ik rush of cheese nooit, maar ik bereid me er wel op voor dat de tegenstander het kan proberen. Daarom wordt ik er ook vrijwel nooit door verrast.
Ik had net potje tegen protos die phoenix rush deed, dat was redelijke mislukking voor hem 
Welke civ vinden jullie veelzijdigste? Wil wat meer vrijheid hebben om tegenstander te verassen dan wat met terran mogelijk is, zal waarschijnlijk me wel rating gaan kosten, maar who cares. Of moet ik maar gewoon wat creatiever proberen te zijn met terran.
Welke civ vinden jullie veelzijdigste? Wil wat meer vrijheid hebben om tegenstander te verassen dan wat met terran mogelijk is, zal waarschijnlijk me wel rating gaan kosten, maar who cares. Of moet ik maar gewoon wat creatiever proberen te zijn met terran.
Ook al mee eens. Maar goed, al weer een potje verder. Zergling rush. Ik zet een Barracks op mijn ramp, ben bezig met mijn eerste marine en mijn SVC bouwt een depot om de ramp af te sluiten. Hij stuurt een scoutje welke mijn SCV afmaakt. Ik moet dus met mijn SVC's a) zijn scout afmaken en b) de wall verder bouwen. Ben daar mee bezig en er komen 5 zerglings binnen en blijven kutten met omstebeurt SVC's of die ene afgebouwde marine af te maken.Species5618 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:02:
[...]
Maakt niet uit. Als iemand anders het leuk vindt spelen, dan moet hij dat zelf weten. Het heeft alleen geen zin om erover te zeuren als je van een rush verliest. Die dingen zijn redelijk simpel te verdedigen en zodra je tegen de cheese-builds kunt verdedigen zul je vanzelf hogerop komen.
Omdat je zelf rushen niet leuk vindt is geen reden om het hele concept te negeren ongeacht wat je tegenstander doet. Ik rush of cheese nooit, maar ik bereid me er wel op voor dat de tegenstander het kan proberen. Daarom wordt ik er ook vrijwel nooit door verrast.
Zo speel je dus in krap een uur 5 games welke je binnen 5 minuten verliest (of eigenlijk weet te rekken tot 10 minuten, maar dan dus steeds 1 marine / SCV als verdediging)....
Ach, het is toch maar even tijdsverdrijf voordat mijn 3v3 partners online komen en wie weet krijg ik de smaak te pakken. Slechter zal ik er niet van worden.
.
LOL. Ik ben bezig met mijn placement matches, net een match tegen Protoss.
Hij begint met een dubbele gas streal, heel irritant, dus ik loop al gelijk flink achter. Uiteindelijk de Destructible Rocks gesloopt, loop zijn basis in met 4 marines en zie dat hij vrijwel geen gebouwen heeft. Dus hij moest wel ergens anders bezig zijn. Ik gok en scan, hoppa raak. Op dat moment komt hij met 5 VoidRays aan. Weet ik nog net af te slaan en doe een tegenaanval met een Nuke en MMM ball. Ik faal en hij komt opnieuw met VoidRays aan. Hij wint.
Begint hij daarna gelijk over maphacken... Helaas zei hij verder niets meer, was toch wel benieuwd. Zou het misschien komen door mijn lucky scan? Ach, whatever.
Hij begint met een dubbele gas streal, heel irritant, dus ik loop al gelijk flink achter. Uiteindelijk de Destructible Rocks gesloopt, loop zijn basis in met 4 marines en zie dat hij vrijwel geen gebouwen heeft. Dus hij moest wel ergens anders bezig zijn. Ik gok en scan, hoppa raak. Op dat moment komt hij met 5 VoidRays aan. Weet ik nog net af te slaan en doe een tegenaanval met een Nuke en MMM ball. Ik faal en hij komt opnieuw met VoidRays aan. Hij wint.
Begint hij daarna gelijk over maphacken... Helaas zei hij verder niets meer, was toch wel benieuwd. Zou het misschien komen door mijn lucky scan? Ach, whatever.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Verwijderd
volgens mij was het in dit topic maar kan het niet vinden, een link (of 2) naar een site waar het hele battle.net systeem staat uitgelegd, het is niet zo dat als je alleen maar wint dat je dan meteen promote ofso
Niet je SCV laten afmaken, stuur er twee om de aanvaller af te maken. Als hij dan vlucht en je wilt zeker zijn wissel je SCV die aan het maken is om zodat die weer vol HP heeft.Ook al mee eens. Maar goed, al weer een potje verder. Zergling rush. Ik zet een Barracks op mijn ramp, ben bezig met mijn eerste marine en mijn SVC bouwt een depot om de ramp af te sluiten. Hij stuurt een scoutje welke mijn SCV afmaakt.
Dat of als ik snelle rush verwacht gebruik ik een tweede SCV om sneller te beginnen met depot die ramp moet afsluiten.
Verwijderd
sommige mensenOkkE schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:11:
LOL. Ik ben bezig met mijn placement matches, net een match tegen Protoss.
[afbeelding]
Leagues zijn ingedeeld op rating (een onzichtbare rating, niet de score die je zelf ziet). Als je wint krijg je meer rating, als je verliest dan raak je rating kwijt.Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:15:
[...]
volgens mij was het in dit topic maar kan het niet vinden, een link (of 2) naar een site waar het hele battle.net systeem staat uitgelegd, het is niet zo dat als je alleen maar wint dat je dan meteen promote ofso
Er zijn wat andere factoren die bepalen wanneer je gepromoveerd wordt, men denkt dat er een "onzekerheidsfactor" is die toeneemt als je wint van mensen met een hogere rating (of verliest van mensen met een lagere rating) en je pas kunt promoveren als je onzekerheidsfactor niet te hoog is (of je dusdanig boven de rating-grens van een league zit dat de hogere onzekerheid niet uitmaakt).
Bottom line: om te promoveren moet je winnen.
De link met gedetailleerde uitleg: http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=142211
[ Voor 5% gewijzigd door Rannasha op 24-08-2010 21:30 ]
In de FAQ van de openingspostVerwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:15:
[...]
De kracht van Zerg is het snel uitpoepen van units en daarmee te zorgen dat de tegenstander achter gaat lopen en jij kan winnen. Als Zerg is het dus heel slim om gelijk in het begin te zorgen dat de tegenstander het veel te druk heeftt met de goedkope units van hem. Als terran is dit irritant, maar als je dit als zerg niet probeert dan geef je Terran de mogelijkheid te winnen.Eijkb schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:08:
[...]
Ook al mee eens. Maar goed, al weer een potje verder. Zergling rush. Ik zet een Barracks op mijn ramp, ben bezig met mijn eerste marine en mijn SVC bouwt een depot om de ramp af te sluiten. Hij stuurt een scoutje welke mijn SCV afmaakt. Ik moet dus met mijn SVC's a) zijn scout afmaken en b) de wall verder bouwen. Ben daar mee bezig en er komen 5 zerglings binnen en blijven kutten met omstebeurt SVC's of die ene afgebouwde marine af te maken.
Verwijderd
3 uur en 7 minuten later gehaald met... 502.600 punten!Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:34:
[...]
![]()

pfff, vandaag lukt het me echt niet... als er een achievement was voor 10 losses achter elkaar, dan ben ik er bijna 
op zich is mijn spel goed, als ik de replays kijk, dan lig ik eigenlijk constant net even voor op mijn tegenstander.
Maar dan komt de multitasking om de hoek kijken... ik kan gewoon niet aanvallen, units netjes micro'en, production/supply bouwen, expanden en units maken tegelijk
In mijn hoofd weet ik precies wat er moet gebeuren, maar blijkbaar moet ik echt aan mijn snelheid werken.
erg frustrerend, vooral omdat je dan ook ziet dat door mijn traagheid units doodgaan
op zich is mijn spel goed, als ik de replays kijk, dan lig ik eigenlijk constant net even voor op mijn tegenstander.
Maar dan komt de multitasking om de hoek kijken... ik kan gewoon niet aanvallen, units netjes micro'en, production/supply bouwen, expanden en units maken tegelijk
In mijn hoofd weet ik precies wat er moet gebeuren, maar blijkbaar moet ik echt aan mijn snelheid werken.
erg frustrerend, vooral omdat je dan ook ziet dat door mijn traagheid units doodgaan
Wat ik zelf als Zerg altijd doe is een Overlord meteen naar een chokepoint te sturen. Elke probe die erin of eruit gaat hou ik in de gaten. Als ik denk dat ie niet in een rechte lijn naar mn basis ging dan scout ik even snel op een pylon in de buurt. Als je een pylon ziet die neergaat gewoon laten gaan en 3-4 workers er naar sturen als ie klaar isEijkb schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:57:
[...]
Mee eens. Daar gaat het ook niet om. Weet alleen nog niet wat te doen tegen een Cannon rush. Die Mutalisk oké, had ik maar beter moeten scouten, eerder 2 marines sturen naar al zijn expands enzo.
Laatste potje duurde toch 23 minuten, daar gaat zijn quick win. Maar goed, nogmaals: onsportief van mij.
De workers krijgen em makkelijk neer en hij is zn geld kwijt.
9800X3D | 3070
Daar hebben meer mensen last van 
Ik kan ook tot aan het aanvallen meekomen met de beste, maar als ik mij eenmaal moet concentreren op de tegenstander en de aanval dan gaat het finaal mis. Workers die niks doen, duizenden minerals over, en gewoon geen units meer maken..
Ben mijzelf aan het aanleren om de barracks etc onder een hotkey te doen, en zo hopelijk dat niet meer te vergeten. Wat ook wel helpt is hardop zeggen wat je doet en of dat wel zo slim is. Je eigen commentator zijn eigenlijk, heeft mij in ieder geval wel geholpen
En ervaring met AO3 is natuurlijk ook wel handig
Ik kan ook tot aan het aanvallen meekomen met de beste, maar als ik mij eenmaal moet concentreren op de tegenstander en de aanval dan gaat het finaal mis. Workers die niks doen, duizenden minerals over, en gewoon geen units meer maken..
Ben mijzelf aan het aanleren om de barracks etc onder een hotkey te doen, en zo hopelijk dat niet meer te vergeten. Wat ook wel helpt is hardop zeggen wat je doet en of dat wel zo slim is. Je eigen commentator zijn eigenlijk, heeft mij in ieder geval wel geholpen
Verwijderd
AAaawww D: herkenbaar.. Mijn laatste pot ZvT werden mijin queens op de proef gesteld... niet zon beetje ook, drops, vikings alle harrass die je maar voor kon stellen. Ik had 2x de economie van de Terran.. uiteindelijk door het laten uithongeren van de T gewonnen. Te frustrerend potje gewoon.. Drops op cliffs, kom ik aan met mijn lings, zet ie zijn units onder de cliff, ren ik weer naar onder, zet ie ze weer boven de cliff T_T
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2010 22:32 ]
Buildings onder hotkeys is de key, gewoon die regelmatig indrukken en dan zooi minerals aan wat units aangeven.painkill schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:12:
Daar hebben meer mensen last van
Ik had pas een potje 2v2 met een maat van me. een van de protoss tegenstanders kwam na spelen met voidrays aanzetten en sloopte daarmee mijn eerste basis. Ik in mijn expansions massa queens gaan maken (en andere units). Komt hij naar de expansion op een eiland staan daar ineens 10 queens te wachten op hem.Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:31:
[...]
AAaawww D: herkenbaar.. Mijn laatste pot ZvT werden mijin queens op de proef gesteld... niet zon beetje ook, drops, vikings alle harrass die je maar voor kon stellen. Ik had 2x de economie van de Terran.. uiteindelijk door het laten uithongeren van de T gewonnen. Te frustrerend potje gewoon.. Drops op cliffs, kom ik aan met mijn lings, zet ie zijn units onder de cliff, ren ik weer naar onder, zet ie ze weer boven de cliff T_T
Kreeg gelijk de reactie: pfff, veel queens. Met mijn reactie: Omdat het kan!
Net een prachtige WIN binnen gehaald! Hij Terran ik Protoss 
- Probes
- 12 Assimilator
- 15 Stargate-> klaar = cybernetics core -> klaar = robotics bay.
- ondertussen wat units gemaakt, 3 stalkers, 2 zealots & 1 immortal. Daarvoor een observer die de map aan het scouten was. en nog een warp prism
Gaan er 2 scans in mijn basis neer, ik denk nou komt er wat, maar dat viel mee. Dus ik zie toevallig met m'n observer dat hij de high yield gepakt heeft, al wat SCV's aan het werk.
Ik was net m'n warp prism aan het sturen dus warp ergens op de map alvast 2 zealots in en stuur die naar de high yield expo. Warp prism nu naar z'n main gestuurd, ondertussen verder scouten met m'n observer. Daarmee zie ik z'n natural al gebouwd, maar weinig SCV's. Blijkbaar alles in z'n High yield gestoken. Ondertussen is zie in z'n main 3 baracks en 3 factory's aan het bouwen ... net klaar als ik met m'n warp prism binnenkom. Dus begin met m'n 4 stargates units in te warpen. En hij heeft ook net 1 of 2 reapers en 1 vuurspuugauto (kom niet op naam zo snel). Er blijven units komen, maar ik blijf inwarpen en mijn stalkers maken z'n reapers makkelijk in. Hij micro'd ook niet, al snel is het "... left the game".
Wauw, ik had niet veel later moeten zijn, dan had hij zeker weten een huge army kunnen maken met wat hij al had staan! Net op tijd om de komende units af te knallen.
- Probes
- 12 Assimilator
- 15 Stargate-> klaar = cybernetics core -> klaar = robotics bay.
- ondertussen wat units gemaakt, 3 stalkers, 2 zealots & 1 immortal. Daarvoor een observer die de map aan het scouten was. en nog een warp prism
Gaan er 2 scans in mijn basis neer, ik denk nou komt er wat, maar dat viel mee. Dus ik zie toevallig met m'n observer dat hij de high yield gepakt heeft, al wat SCV's aan het werk.
Ik was net m'n warp prism aan het sturen dus warp ergens op de map alvast 2 zealots in en stuur die naar de high yield expo. Warp prism nu naar z'n main gestuurd, ondertussen verder scouten met m'n observer. Daarmee zie ik z'n natural al gebouwd, maar weinig SCV's. Blijkbaar alles in z'n High yield gestoken. Ondertussen is zie in z'n main 3 baracks en 3 factory's aan het bouwen ... net klaar als ik met m'n warp prism binnenkom. Dus begin met m'n 4 stargates units in te warpen. En hij heeft ook net 1 of 2 reapers en 1 vuurspuugauto (kom niet op naam zo snel). Er blijven units komen, maar ik blijf inwarpen en mijn stalkers maken z'n reapers makkelijk in. Hij micro'd ook niet, al snel is het "... left the game".
Wauw, ik had niet veel later moeten zijn, dan had hij zeker weten een huge army kunnen maken met wat hij al had staan! Net op tijd om de komende units af te knallen.
Verwijderd
het is een gatewayBernardo schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:39:
- 15 Stargate
hellionsvuurspuugauto (kom niet op naam zo snel).
en dan tik ik het nog verkeerd ook

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2010 00:49 ]
Hahaha, priceless. Sommige cheesers doen het echt alleen om de nerdrage. Ik word geproxied, maar was greedy dus ik verlies. Ik zeg 'gj' en leave. Gooit die kerel na de match de chat aan en probeert lekker de discussie aan te wakkeren. 
En eindelijk de 800 punten gehaald. Op naar 900.
En eindelijk de 800 punten gehaald. Op naar 900.
800 punten? Waar speel je in dan?
Verwijderd
SaURoN schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:56:
[...]
Dat het fair game is dat klopt, maar of het leuk spelen is constant? Nee niet echt imho.
Verwijderd
Neem aan diamond, aangezien wanneer je bijvoorbeeld in een andere league zit je op naar de volgende league zegt.MrVegeta schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 01:41:
800 punten? Waar speel je in dan?
Muta zit ook ergens in de zevenhonderd.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2010 02:16 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
- Houd het nuttig + ontopic
- Bedelen om trialkeys valt onder spam
- Posten van je account + id nummer valt daar eveneens onder
- Wil je in de spelerslijst komen te staan, stuur een DM naar Angeloonie