![]() ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
[ Voor 5% gewijzigd door Angeloonie op 15-08-2010 17:17 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
![]() ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
[ Voor 5% gewijzigd door Angeloonie op 15-08-2010 17:17 ]
Ja tuurlijk ben ik cloaked banshee tegengekomenet36s schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 01:28:
[...]
@ ApNia misschien toch nog wat meer gamenBen juh de cloaked Banshee's al tegen gekomen? Vandaag kwam ik een tactiek tegen die ik nog niet had gezien in een 3v3 map. Raven's mass Turret Drop in mijn Protoss main base. Sloopte toch wel mijn economy @ main base. Het is dat ik nog hulp kreeg van een teamgast anders was het einde verhaal. En vandaag 2v2 Ghosts + Multiple Nukes. Uiteraard kan je ook je eigen stijl aanpassen zodat ze zich wel aan jou moeten aanpassen! Een tegenstander die goed scout moet zich dan wel aan jou aanpassen als je de 1e aanval afslaat.
Ik zie dat je met Protoss speelt en ik kwam dit tegen waarschijnlijk zelfs in dit forum
http://eu.battle.net/sc2/en/forum/topic/283439083
Zo kan je dus meer variatie in je eigen spel aanbrengen. Succes!
Anoniem: 358309
Ik heb nog geen post gelezen van een probe, drone of scv rushAnoniem: 358309 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 01:54:
Ja pool rushes van Zerg zijn soms irritant, vaak heb ik er wel genoeg marines voor maar sommige spelers krijgen het voor elkaar om 6-8 zerglings me basis in te sturen terwijl mijn barracks net zijn 2e marine aan het maken is terwijl mijn build order in het begin toch best snel is, suply suppot > barracks > aantal marines tegen rushers.
[ Voor 12% gewijzigd door nFo op 11-08-2010 02:13 ]
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 358309 op 11-08-2010 02:38 ]
Lijkt me een probleem met je netwerk tbh.Anoniem: 358309 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 02:37:
Dit is echt f*cking belachelijk!, al de 5e keer deze avond dat ik de melding "You where dropped!" krijg midden in een match en de match als een lose word genoteerd!
Nog erger, het valt me nu op dat ik van silver weer naar bronze ben gezakt hierdoor.
Free posts are free!
[ Voor 4% gewijzigd door MrVegeta op 11-08-2010 02:55 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Kan, maar dan zou ik met andere games ook online problemen moeten hebben en dat is niet het geval.MrVegeta schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 02:55:
[...]
Lijkt me een probleem met je netwerk tbh.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Anoniem: 44492
Ik hoor van me vrienden dat ze nu ook wel erg vaak "gedropped" worden.MrVegeta schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 03:09:
Andere games gebruiken geen battle.net, probeer contact op te nemen met Blizzard. Wat zou het anders moeten zijn? B.net doet het (volgens mij) al tijden gewoon prima en het zou wel erg toevallig zijn als er een hack is dat de tegenstander dropt en dat jij daar 5 van tegenkomt.
Dingen die in me opkomen zijn, firewall en viruscanner...
[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 358309 op 11-08-2010 03:36 ]
Werkt zo'n maphack ook voor campaign mode? Zou wel makkelijk zijn als je op brutal speeltPacinoAllstars schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:04:
Wat mij met name opvalt in dit topic is het feit dat ik nog geen klachten zie over hacks.
Er is naar mijn weten al een maphack uit voor sc2
Als ik terug kijk naar starcraft 1 was het op een gegeven moment gewoon normaal dat men de beschikking had over een maphack (niemand keek er niet meer van op).
Ik hoop echt dat dit vrij beperkt blijft in SC 1, want mh is gewoon de aimbot van rts games...
Heb er zelf ook nog niet echt last van ondervonden, 1x geloof ik met de uitschakeling van archievements.Anoniem: 44492 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 03:18:
[...]
Ik hoor van me vrienden dat ze nu ook wel erg vaak "gedropped" worden.
Dat terwijl ze er van te voren geen last van hadden.
Ze spreken zelf van een "drophack", persoonlijk nog geen last van gehad.
Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black
Ik denk echt dat dit van SC/BW is, dit werd met enige regelmaat gebruikt.Anoniem: 358309 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 03:24:
Mijn vriendin zit naast me al uren aan haar World of Warcraft verslaving te werken en heeft nergens last van, zal morgen eens wat vrienden vragen of ze er ook last van hebben.
Op google is het wel een bekend probleem zo te zien met bijna 8000 results.
En ook bijna 8000 results op drophack.
Zal eens een topic maken het het Blizzard forum.
Een topic op het forum gaat ook niet lukken.
An error was encountered while processing your request
[The forum you're trying to access is not ready]
Hm zelfs nu een aantal sites gevonden waar ik die drophack kan downloaden, schijnbaar bestaat het dus echt.
Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black
Als je een decent block bouwt met daarachter een bunker met zelfs maar 1 marine heb je geen last van die rushes. Zelfs al is je bunker af en je block nog maar deels kan 1 bunker met een marine 6 lings killen als je deze repaired. Indien em doortrekt tot aan je miners heb je tegen dan wel 2 marines. Als je een beetje microëd en ze opsplitst en regelmatig terugtrekt richting bunker krijg je t wel voor elkaar om ze te killen. Gebruik je scv's als block en laat ze mee attacken.Anoniem: 358309 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 01:54:
Ja pool rushes van Zerg zijn soms irritant, vaak heb ik er wel genoeg marines voor maar sommige spelers krijgen het voor elkaar om 6-8 zerglings me basis in te sturen terwijl mijn barracks net zijn 2e marine aan het maken is terwijl mijn build order in het begin toch best snel is, suply suppot > barracks > aantal marines tegen rushers.
Als je een block af heb ben je onkwetsbaar voor zerglings, het probleem is dat ze er zijn voordat die af is. Dus dan zal je ook nog geen bunker hebben. En anders lopen ze er langs heen rechtstreeks je SCVs in.cyboria schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:02:
[...]
Als je een decent block bouwt met daarachter een bunker met zelfs maar 1 marine heb je geen last van die rushes. Zelfs al is je bunker af en je block nog maar deels kan 1 bunker met een marine 6 lings killen als je deze repaired. Indien em doortrekt tot aan je miners heb je tegen dan wel 2 marines. Als je een beetje microëd en ze opsplitst en regelmatig terugtrekt richting bunker krijg je t wel voor elkaar om ze te killen. Gebruik je scv's als block en laat ze mee attacken.
Als die gast zo snel kan rushen zal zijn eco er wel onder lijden en zullen die 2-3 scv's die je verliest het verschil niet maken.
Ik had daar laatst ook last van 3 games in placement dropped, volgende 2 league games, dropped... dus ik custom games proberen, dropped en niet alleen van de game maar gewoon terug worden geschopt naar het inlogscherm. Vervolgens gedropped uit het MP menu naar het inlogscherm dus dacht ik slechte routering. Battle.net (via tracert) was gewoon keurig te bereiken en ik kon ook steeds onmiddelijk weer inloggen. Was wel erg frusturend dat ik continue gedropped werd tijdens placements, uiteindelijk geplaatst in bronze. Volgens mij ging er toch gewoon even wat mis met de routering waardoor ik teveel package loss had of zo.nickko schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 08:15:
[...]
Ik denk echt dat dit van SC/BW is, dit werd met enige regelmaat gebruikt.
Toen werden er nog disconects geteld ipv losses
Zie ook: http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=112527
[ Voor 7% gewijzigd door Lukin op 11-08-2010 09:21 ]
Je kan alles downloaden op internet, wil niet zeggen dat het ook werkt en het kunnen dus evengoed virussen zijn, dus probeer maar.Anoniem: 358309 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 03:24:
Mijn vriendin zit naast me al uren aan haar World of Warcraft verslaving te werken en heeft nergens last van, zal morgen eens wat vrienden vragen of ze er ook last van hebben.
Op google is het wel een bekend probleem zo te zien met bijna 8000 results.
En ook bijna 8000 results op drophack.
Zal eens een topic maken het het Blizzard forum.
Een topic op het forum gaat ook niet lukken.
An error was encountered while processing your request
[The forum you're trying to access is not ready]
Hm zelfs nu een aantal sites gevonden waar ik die drophack kan downloaden, schijnbaar bestaat het dus echt.
Het is niet omdat je dropt dat die andere dan een drophack gebruikt... Soms drop je gewoon, het is en blijft multiplayer. En als hij eerder dropt, dan heb jij gewonnen, dus hoe gebruikt hij dan een 'drophack' om te winnen?Verxx schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:12:
Ik heb gisteren volgens mij ook die drophack meegemaakt. Was aan de winnende hand en hij begon opeens over lag te zeuren. Vervolgens dropt hij uit de game, er stond dat ik gewonnen had maar bij het score scherm stond er dat ik de match geleaved was.
Hierna nog een potje gedaan en verloren maar ik kreeg vervolgens wel de achievement voor 50 wins met protoss en een promo naar gold
[ Voor 3% gewijzigd door Maldred op 11-08-2010 09:23 ]
Uiteraard is dit mogelijk, je zal hooguit wat moeten pielen met savegames(tenminste, ik ga er vanuit dat die niet verwijderd worden als je een nieuwe campaign start.)Maduth schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 08:56:
Is het trouwens mogelijk een tweede campagne te starten naast je huidige? Dus dat je twee speelt of gaat de progressie dan van de eerste verloren? (afgezien je achievements)
PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.
Probes / SCV/ Drones altijd voor de productie gaan, dat heeft namelijk een lange termijn effect.d3lph schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:19:
Net mijn eerste online match gespeeld en dat is zeker een stuk spannender dan de SP...
Ik speel voornamelijk met Protoss maar ik vroeg me af:
Als ik met de eerste paar zealot rushes door de verdediging heen loop en ik heb even vrij spel waar moet ik me dan op concentreren? Als ik maar een paar units met weinig firepower heb dan waarschijnlijk de "gatherers"?
Maar wat als ik wat sterkere units achter zijn linie kan sneaken en de kans heb meer schade aan te richten, waar moet ik me dan op concentreren in zijn basis? En is dit verschillend per ras?
Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop
Bij protos wil het ook nog weleens voorkomen dat bijvoorbeeld hij twee gateways heeft in gebied van maar 1 pylon. Dan is het handig die pylon neer te halen, kan hij niks meer maken.Shadowhawk00 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:26:
[...]
Probes / SCV/ Drones altijd voor de productie gaan, dat heeft namelijk een lange termijn effect.
tenzij je een zo groot overwicht hebt dat je bijvoorbeeld zijn enige baracks kan mollen omdat die nog in aanbouw is.
Nu ik dit lees gaat er bij mij ook een belletje rinkelen.Lukin schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:20:
[...]
Ik had daar laatst ook last van 3 games in placement dropped, volgende 2 league games, dropped... dus ik custom games proberen, dropped en niet alleen van de game maar gewoon terug worden geschopt naar het inlogscherm. Vervolgens gedropped uit het MP menu naar het inlogscherm dus dacht ik slechte routering. Battle.net (via tracert) was gewoon keurig te bereiken en ik kon ook steeds onmiddelijk weer inloggen. Was wel erg frusturend dat ik continue gedropped werd tijdens placements, uiteindelijk geplaatst in bronze. Volgens mij ging er toch gewoon even wat mis met de routering waardoor ik teveel package loss had of zo.
De volgende dag was het namelijk weer over en ben ik het sindsdien nog niet tegen gekomen.
je moet idd voor zijn 'gatherers' gaan (ook wel mineral line genoemd) zodat hij een economische achterstand krijgt en jij meer troepen kan maken om hem uiteindelijk helemaal kapot te maken.d3lph schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:19:
Net mijn eerste online match gespeeld en dat is zeker een stuk spannender dan de SP...
Ik speel voornamelijk met Protoss maar ik vroeg me af:
Als ik met de eerste paar zealot rushes door de verdediging heen loop en ik heb even vrij spel waar moet ik me dan op concentreren? Als ik maar een paar units met weinig firepower heb dan waarschijnlijk de "gatherers"?
Maar wat als ik wat sterkere units achter zijn linie kan sneaken en de kans heb meer schade aan te richten, waar moet ik me dan op concentreren in zijn basis? En is dit verschillend per ras?
Klopt en als start kan je naar zijn productie gaan mocht je een favorable situatie zien zoals jij beschrijft, 1 pylon bij alle gebouwen, 1 baracks die nog niet af is kan je die alsnog mollen. Zodra hij geen income heeft gaat het vrij snel en al verlies je dan 2 zealots en houd hij er 1 over jij komt binnen 1 min terug met 10 en dan heeft hij net weer 5 probesfurby-killer schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:40:
[...]
Bij protos wil het ook nog weleens voorkomen dat bijvoorbeeld hij twee gateways heeft in gebied van maar 1 pylon. Dan is het handig die pylon neer te halen, kan hij niks meer maken.
Dat doe ik als Protoss speler ook nog regelmatig foutfurby-killer schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:40:
[...]
Bij protos wil het ook nog weleens voorkomen dat bijvoorbeeld hij twee gateways heeft in gebied van maar 1 pylon. Dan is het handig die pylon neer te halen, kan hij niks meer maken.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Als je wat vroeger scout zie je de rush meestal wel op tijd aankomen en kun je zorgen dat je ramp wat sneller geblokkeerd is.furby-killer schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:13:
[...]
Als je een block af heb ben je onkwetsbaar voor zerglings, het probleem is dat ze er zijn voordat die af is. Dus dan zal je ook nog geen bunker hebben. En anders lopen ze er langs heen rechtstreeks je SCVs in.
"The greatest harm can result from the best intentions"
AI is lastig te vergelijken, als je makkelijk hard of insane kunt verslaan betekend het wel dat je snel genoeg voldoende units bouwt. De controle daarintegen is nog wat anders, map gebruiken voor bepaalde units etcetc.Amafi schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 10:29:
Gisteren na een aantal campaign missies ook maar begonnen met vs AI.
Easy AI als eerste, wist totaal niet waar ik stond. Deze zo makkelijk gewonnen, zat echt 0,0 uitdaging in. Daarna medium en ook wel makkelijk gewonnen. En ook zerg, (wat een rotbesturing als je dat voor het eerst doet) maar die ook gewonnen.
Als ik zo ongeveer in de gold league wil spelen, welk nivo AI moet ik dan makkelijk kunnen verslaan?
Nu nog even vs AI omdat ik aan het stunten ben met build orders en snelle verdediging.
Anoniem: 368858
Wel als je het vroeg genoeg scout (tel zijn drones, zoek naar pool, etc.) en vervolgens je er op aanpast. Dus even geen fast expansion of eco build maar iets meer defensie (bunkers, canon, crawlers en units).furby-killer schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:13:
[...]
Als je een block af heb ben je onkwetsbaar voor zerglings, het probleem is dat ze er zijn voordat die af is. Dus dan zal je ook nog geen bunker hebben. En anders lopen ze er langs heen rechtstreeks je SCVs in.
Anoniem: 292366
Heh, min of meer herkenbaar verhaal, in 3v3 met twee vrienden kregen we op een gegeven moment te maken met tegenstanders die hun gateways bij één van ons neerzetten in een blindspot en ons zo kapotrushden, vervolgens wij die tactiek overgenomen en even flink huis gehouden een paar potjes lang. Was even leuk maar al snel voelt het niet echt super meer en naar mate je betere spelers tegenkomt werkt het niet meer omdat ze kunnen counteren.Anoniem: 292366 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 10:54:
Heb gister voor het eerst een banshee rush geprobeerd in 3v3 (wij terran zij allemaal zerg) en dat is echt ultiem. Eerst je base verschuiven naar een eiland waar geen zerglings kunnen spotten en vervolgens meteen banshees bouwen en cloak techen. Met 4 banshees heb je al genoeg om de hele eco van 2 spelers te vernietigenGa het niet vaker doen want veel voldoening levert het niet op....
Dit is normaal en juist goed, de eerste x-aantal potjes matcht het systeem je veel losser om te kijken of je niet verkeerd bent geplaatst. Als je net ongelukkig uitgekomen bent in je placement matches en 5 keer verloren hebt door stomme fouten die je normaal niet maakt en vervolgens in bronze terecht komt terwijl je normaal op platinum niveau speelt is dat voor jou niet leuk en voor de bronze-league mensen waar je tegen uitkomt ook niet. Na verloop van tijd stabiliseert het zichzelf en krijg je bijna alleen nog maar mensen van rond je eigen niveau.hulkie schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 10:57:
Achteraf niet zo heel gek dat we verloren. Deze jongens speelden diamond league 2vs2 met meer dan 400 games played. Maf dat ze tegen 2 bronze spelers werden geranked die nog maar 4 games 2vs2 op hun naam hadden.
[ Voor 21% gewijzigd door Cronax op 11-08-2010 11:07 ]
Zit in silver en doe het regelmatig, maar de meeste hebben er niet zo heel veel problemen mee om het te counteren, je moet het vooral van de eerste aanval hebben, daarna zorgen ze meestal wel dat ze genoeg detectors hebben om het te voorkomen.Anoniem: 292366 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 10:54:
Heb gister voor het eerst een banshee rush geprobeerd in 3v3 (wij terran zij allemaal zerg) en dat is echt ultiem. Eerst je base verschuiven naar een eiland waar geen zerglings kunnen spotten en vervolgens meteen banshees bouwen en cloak techen. Met 4 banshees heb je al genoeg om de hele eco van 2 spelers te vernietigenGa het niet vaker doen want veel voldoening levert het niet op....
mja tegen terran lijkt het me lastig, zodra je 1x een phoenix driveby hebt gedaan staan er een aantal turrets om de boel te verdedigen. kost wel wat maar jou 4-5 phoenix zijn ook niet goedkoopAnoniem: 368858 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 10:42:
Beetje aan het theorycraften maar zou de volgende Protoss build iets zijn in PvT & PvZ ;
2 gate opening -> Stargate (nony build volgens mij) phoenixen om overlords te harassen & hier en daar wat scv's/drones oppikken. Maar bovenal de tegenstander z'n units in z'n base dwingen te houden om je phoenixen weg te houden + eventueel hem vroeg minerals te laten wasten aan Missile Turrets / Spore Crawlers. Phoenix is volgens mij in het voordeel vs Vikings en Mutas (niet vs corruptors&voidrays: daarom raad ik de build niet aan in PvP ) en hebben een enkele seconde durende disable ability. Hierdoor zul je geen last hebben van air harass zoals banshees, medivac drops, mutas en dergelijke vervelende dingetjes. Maar de vraag is nu hoe je voorkomt dat je niet gesteamrolled wordt door een clubje M&M of Zergling/Roaches aangezien puur phoenix niet veel kan als er wat units zoals marines/hydras tussen de ground force wandelt om de ground ball te beschermen. In deze situatie zou ik dus zeggen; een flinke bal van Zealots met Charge. Relatief erg goedkoop, en goed vs light+armored units qua damage, alleen wordt het vaak gewoon gekite door een M&M ball met stim. Hier komen de Phoenixes van pas aangezien je een groepje M&M's die aan het kiten zijn gewoon zoveel mogelijk marauders oppakt met Graviton beam en de zealots de rest laat opknappen. In het geval dat de Terran turtelt, Graviton beam de siege tanks en laat de Zealots naar binnen hobbelen. Zerg is genoodzaakt z'n Overlords te beschermen dus zal niet mass zergling/baneling of Roaches gaan omdat ie anti-air nodig heeft. Neem bij het beoordelen van deze brainfart wel in beschouwing dat wanneer je je tegenstander laat expanden en zelf loop je achter op zijn economy het niet zal werken, het idee is de tegenstander te containen en zelf mapcontrol te exploiten door een xpansion + vervolgens gruwelijk veel Chargelots pompen om het zware werk te doen, waarbij de Phoenixes die je constant hebt gebruikt een bijrol gaan spelen om de meleeattack van de zealots te complimenteren met disables op key units(siegetanks/roaches). Laat even weten of deze build grote gaten heeft die ik over het hoofd zie.
“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”
Anoniem: 155599
Kun je lachen, maar ik hoor meer mensen hier over. Zeker mid/late game heeft cloack/burrow echt weinig nut. Mij hoor je niet klagen. Ik maak vrolijk 2/3 extra command centres voor de scans/mules,supply drops.Shadrin schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:04:
In de categorie humor thread van de dag:
http://rts-sanctuary.com/...rtal=SC2&showtopic=187868
Kennelijk is scanner sweep overpowered. Dit omdat, en hier komt het, scanner sweep cloaked units laat zien...
ow dat is wel een goeie tip trouwensShadrin schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:04:
In de categorie humor thread van de dag:
http://rts-sanctuary.com/...rtal=SC2&showtopic=187868
Kennelijk is scanner sweep overpowered. Dit omdat, en hier komt het, scanner sweep cloaked units laat zien...
Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)
Ik vind het toch een beetje onzin, zelfs mid/late game is iedere scan nog steeds gemiste extra minerals danwel supplies (dus indirect weer minerals)...in verhouding zijn detectors van andere rassen niet eens zo veel duurder. Observers kosten wel 100 gas maar worden heel gemakkelijk over het hoofd gezien, zelfs als ze gedetect worden met een scan.Anoniem: 155599 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:12:
[...]
Kun je lachen, maar ik hoor meer mensen hier over. Zeker mid/late game heeft cloack/burrow echt weinig nut. Mij hoor je niet klagen. Ik maak vrolijk 2/3 extra command centres voor de scans/mules,supply drops.
Toch zijn de klachten onterecht. Het enige andere realistische alternatief voor terran zijn missile turrets, of je moet dure ravens maken (dan MOET je al air + tech addon gaan). Scanner sweep verbruikt energie die je anders voor je MULE zou gebruiken, detecteert slechts een paar seconden en omvat slechts een klein gebied waar je zo weer uit kan lopen/ontwijken.Anoniem: 155599 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:12:
[...]
Kun je lachen, maar ik hoor meer mensen hier over. Zeker mid/late game heeft cloack/burrow echt weinig nut.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
1. Het gebied is bijna groter dan mijn 4:3 scherm. Niet echt klein te noemen.Boeboe schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:18:
[...]
Toch zijn de klachten onterecht. Het enige andere realistische alternatief voor terran zijn missile turrets, of je moet dure ravens maken (dan MOET je al air + tech addon gaan). Scanner sweep verbruikt energie die je anders voor je MULE zou gebruiken, detecteert slechts een paar seconden en omvat slechts een klein gebied waar je zo weer uit kan lopen/ontwijken.
Op mijn MBP i7 dacht ik in het begin ook dat het perfect draaide op high, tot ie ging haperen bij sommige 3D cutscenes. Op medium gezet en nu draait alles wel perfect. Zie overigens geen verschil.siemenz schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:31:
MAC: na wat installatie probleempjes gehad te hebben met de automatische patcher (kwam door Ltll Snitch) draait ie nu op mijn IMAC 27" i5 als een tiet op native resolutie en alle instellingen op 'High" ..
Ultra begint ie wat te haperen helaas...
[ Voor 7% gewijzigd door Scarify op 11-08-2010 11:33 ]
Meestal heb je maar een kleine ingang. 1 turret en een siege tank en er komt maar weinig spul binnen.Shadrin schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:28:
Precies mijn punt. Als je puur een raven zou moeten maken voor detectie kost je dat 100 gas voor een startport + 25 voor de techlab + 200 voor de raven zelf. Oftewel 325 gas voor mobiele detectie.
Bovendien, als je ervoor zorgt dat je cloaked units 1 voor 1 naar binnen gaan ipv alle 5 je DT's tegelijk is de energie van de OC snel genoeg op dat je flinke schade kunt aanrichten.
Ja wellicht dat we nog wat performance upgrades krijgen, maar ben voorlopig tevree.. Wat voor grafische kaart zit er in die MBP van je?Bosmonster schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:27:
[...]
Op mijn MBP i7 dacht ik in het begin ook dat het perfect draaide op high, tot ie ging haperen bij sommige 3D cutscenes. Op medium gezet en nu draait alles wel perfect. Zie overigens geen verschil.
Ben benieuwd naar de OSX (gfx driver) update, want 10.6.4 schijnt niet helemaal goed te zijn qua drivers. Gelukkig zijn ze daar druk mee bezig.
Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop
https://niels.nu
Dat was inderdaad ook al zo in WoW: "Dear blizzard please nerf Rogue and buff Mage, Warrior is fine"Hydra schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 12:02:
Ik vind het sowieso grappig dat er al zo veel gezeur is op de fora over welke faction beter is. Zo te zien is de WoW crowd al helemaal over op SC: als je verliest ligt dat per definitie aan de balance en niet aan jezelf
Hahahaha goed omschreven. Dat is de typische WoW mentaliteit. Ook dat eeuwige gezever over SC2. Ga er maar van uit dat SC2 echt wel aardig gebalanced was. Die discussie hier ook op basis van die stats. Iemand die het gevoel 90% Protoss tegen te komen. En dan komen de stats er bij, en dan is ineens 35% Protoss en de rest (Zerg, Terran, Random) verdeeld over de overige 65% en zelfs dan weten mensen nog het gevoel te kweken dat de OVERGROTE meerderheid Protoss is.Hydra schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 12:02:
Ik vind het sowieso grappig dat er al zo veel gezeur is op de fora over welke faction beter is. Zo te zien is de WoW crowd al helemaal over op SC: als je verliest ligt dat per definitie aan de balance en niet aan jezelf
Heeft echt helemaal niks met WoW te maken. Het is zo geweest en zal altijd zo zijn bij zo ongeveer elk spel. Of het nu een RTS of FPS is. Was altijd al lang voordat WoW bestond.Dat is de typische WoW mentaliteit.
[ Voor 9% gewijzigd door Sissors op 11-08-2010 12:40 ]
Dan moet je toch echt beter leren macro'enAnoniem: 155599 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:24:
[...]
3. Als je niet voor een MMM bal gaat heb je wss gigantisch veel minerals over.
Ik zie niet in wat er gefixed moet worden. Gewoon degelijk scouten en alles in het oog houden. Als je starport omhoog ziet gaan, kan je als terra gewoon enkele vikings in combinatie met 1 of 2 turrets houden deze wel op afstand en als je ze zelf gaat opjagen is het direct gedaan.Zelf vind ik wel dat void ray gefixed moet worden. En dan zeg ik fixen, en niet nerfen.
Ik zei dus ook daarom duidelijk fixen en niet nerfen.cyboria schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 12:44:
[...]
Ik zie niet in wat er gefixed moet worden. Gewoon degelijk scouten en alles in het oog houden. Als je starport omhoog ziet gaan, kan je als terra gewoon enkele vikings in combinatie met 1 of 2 turrets houden deze wel op afstand en als je ze zelf gaat opjagen is het direct gedaan.
Zelfs al maakt ie geen Void Rays in de starport, de Vikings zijn nooit verloren.
Ik heb geen flauw idee hoe je met de zerg moet spelen maar veronderstel dat deze toch ook enkele counters hebben ( muta, .. ? ).
Akkoord, ze zijn sterk maar ze hebben toch ook hun zwaktes en die moet je een beetje uitbuiten.
dan vraag ik me af wat je bedoelt met fixen?furby-killer schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 12:35:
[...]
Heeft echt helemaal niks met WoW te maken. Het is zo geweest en zal altijd zo zijn bij zo ongeveer elk spel. Of het nu een RTS of FPS is. Was altijd al lang voordat WoW bestond.
En aan de andere kant heb je de fanboys die zeggen dat alles goed is omdat de producent zegt dat het goed is, en dat iedereen die erover klaagt alleen maar het doet omdat ze ervan verloren. Nu lijkt SC2 redelijk goed balans te hebben, maar die groep zegt dat sowieso, onafhankelijk van hoe de balans is.
En in het midden nog een groep die wel realistisch zijn (dus ik zeg niet dat je bij de fanboys hoort, het is gewoon een groep).
Zelf vind ik wel dat void ray gefixed moet worden. En dan zeg ik fixen, en niet nerfen.
[ Voor 7% gewijzigd door daanteb op 11-08-2010 12:51 ]
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Euh nee dat zorgt er juist voor dat het hele idee van de void ray tot zijn recht komt. De huidige implementatie doet het hele idee teniet.daanteb schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 12:49:
[...]
dan vraag ik me af wat je bedoelt met fixen?helemaal als hij blijkbaar niet generfd hoeft te worden.
edit: lees net je "fix". dat doet dus gewoon het hele idee van een voidray teniet he. wat heb je dan aan het opladen als het na elke unit gereset wordt.
Ik snap niet helemaal waar jij overpowered vandaan haalt, heb ik toch helemaal nooit gezegd?Shadrin schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:12:
Als je het mij vraagt is die Voidray truc juist een voorbeeld van creatief gebruik maken van de mogelijkheden van de Voidray. Ik vindt het niet overpowered en er hoeft mijns inziens ook niets aan gewijzigd te worden.
En voordat je het vraagt, ik speel terran en heb dit al enkel keren tegen me gebruikt zien worden.
marines + stim en 1 ghost met EMP werken hier goed genoeg tegen. Mits je micro snel genoeg is natuurlijk.
"VOID RAY TO BASE THE ZERG ARE ATTACKING OUR FRONT DOOR WHAT SHOULD WE DO?"
"ATTACK THAT GATEWAY"
"WHAT? I DIDN'T CATCH THAT
"I SAID ATTACK OUR BLOODY GATEWAY"
".... WELL.... YOU'RE THE BOSS"
[ Voor 24% gewijzigd door Sissors op 11-08-2010 13:22 ]
https://niels.nu
het idee is dat hij meer schade doet hoe langer hij erop schiet, daaruit volgt dat hij meer schade kan doen tegen tegenstanders met meer hp. maar dat wil niet zeggen dat hij automatisch slecht moet zijn tegen zwakke tegenstanders, het is gewoon een gevolg van hoe het opladen werkt. en waar je aan oplaad maakt toch niet uit? aan je eigen gebouwen opladen zou ik eerder zien als slim spel van je tegenstander.furby-killer schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 12:57:
[...]
Euh nee dat zorgt er juist voor dat het hele idee van de void ray tot zijn recht komt. De huidige implementatie doet het hele idee teniet.
Het idee is dat hij goed is tegen sterke tegenstanders en slecht tegen zwakke.
De huidige implementatie is het even goed overal tegen, aangezien je hem gewoon eerst kan opladen op je eigen gebouwen, dus is hij in principe niks anders dan een willekeurig ander unit.
Met die implementatie zou hij daadwerkelijk beter zijn tegen sterke units, terwijl tegen zwakke hij nooit zijn maximale kracht behaald.
Dit is ook wat de omschrijving zegt dat hij hoort te doen.
Het hele punt is dat hij niet meer schade doet hij langer hij ergens op schiet, want je kan dat ding probleemloos opladen zodat hij altijd maximum schade doet. En als hij beter is tegen tegenstanders met meer HP volgt daar wel automatisch uit dat hij slechter is tegen tegenstanders met minder HP.daanteb schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:22:
[...]
het idee is dat hij meer schade doet hoe langer hij erop schiet, daaruit volgt dat hij meer schade kan doen tegen tegenstanders met meer hp. maar dat wil niet zeggen dat hij automatisch slecht moet zijn tegen zwakke tegenstanders, het is gewoon een gevolg van hoe het opladen werkt. en waar je aan oplaad maakt toch niet uit? aan je eigen gebouwen opladen zou ik eerder zien als slim spel van je tegenstander.
[ Voor 9% gewijzigd door Sissors op 11-08-2010 13:25 ]
Goh ga je nu nutpicken?furby-killer schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 12:35:
[...]
Heeft echt helemaal niks met WoW te maken. Het is zo geweest en zal altijd zo zijn bij zo ongeveer elk spel. Of het nu een RTS of FPS is. Was altijd al lang voordat WoW bestond.
dat is dus wel zo maar blijkbaar kom jij ze alleen tegen als ze volledig zijn opgeladen? misschien moet je dan je gebouwen dicht bij elkaar zetten zodat je sneller kan reageren zodra je een voidray ziet. of gewoon beslissen om terug te trekken zodra je gechargede voidrays ziet, 5 sec en ze moet weer opnieuw beginnen te chargen.furby-killer schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:23:
[...]
Het hele punt is dat hij niet meer schade doet hij langer hij ergens op schiet, want je kan dat ding probleemloos opladen zodat hij altijd maximum schade doet. En als hij beter is tegen tegenstanders met meer HP volgt daar wel automatisch uit dat hij slechter is tegen tegenstanders met minder HP.
Het hele idee dat hij beter is tegen sterke dan zwakke tegenstanders is nu gewoon niet het geval, dan kan je hem dus net zo goed gewoon constante damage geven.
ik heb op die missie geen extra bunkers bijgebouwt maar gewoon de bruggen helemaal volgezet met marines/medics. je moet ook vooraan en op de highground bij elke turret 1tje extra bijzetten. dan zijn flyers ook geen probleem meer. op gegeven moment kun je wel 4-5 barracks supporten en moeten ze er als het goed is niet meer doorkomenZhalix schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:28:
Pfff ik snap er echt helemaal niks van, ik ben op de zero hour missie op Hard difficulty voor de achievement. Wanneer ik 3 bunkers bij elke brug heb staan om ze zerg tegen te houden, zijn ze zo neer, terwijl ik 2 SCV's bij elke brug klaar heb staan.
Vervolgens als ik probeer de ramp linksonder op te komen, ben ik in no-time al m'n marines kwijt, terwijl de medic:marine ratio 1:4 is.![]()
Heeft iemand een goed advies? Na 8 keer proberen begin ik het een beetje zat te worden.
Dus standaard ~20-25 SCV's, alle bunkers salvagen en dan mass marines?daanteb schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:36:
ik heb op die missie geen extra bunkers bijgebouwt maar gewoon de bruggen helemaal volgezet met marines/medics. je moet ook vooraan en op de highground bij elke turret 1tje extra bijzetten. dan zijn flyers ook geen probleem meer. op gegeven moment kun je wel 4-5 barracks supporten en moeten ze er als het goed is niet meer doorkomen
Zhalix schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:28:
Pfff ik snap er echt helemaal niks van, ik ben op de zero hour missie op Hard difficulty voor de achievement. Wanneer ik 3 bunkers bij elke brug heb staan om ze zerg tegen te houden, zijn ze zo neer, terwijl ik 2 SCV's bij elke brug klaar heb staan.
Vervolgens als ik probeer de ramp linksonder op te komen, ben ik in no-time al m'n marines kwijt, terwijl de medic:marine ratio 1:4 is.![]()
Heeft iemand een goed advies? Na 8 keer proberen begin ik het een beetje zat te worden.
Geen ervaring met die, maar in 99% van de gevallen zijn die dingen het best te omschrijven als oplichting.Rockvee2 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:46:
Ik was vandaag in de stad en kwam bij de Free Record shop een boek/strategy guide tegen van bradygames van 400 pagina's over van alles van Starcraft 2 (€20). Met walkthroughs hoe je missies kan doen. Is dit een musthave voor de Starcraft 2 fan of is het weggegooid geld?
niet salvagen want dat mag ook nietZhalix schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:42:
[...]
Dus standaard ~20-25 SCV's, alle bunkers salvagen en dan mass marines?
Hoe zit het dan als ik voor de hatcheries wil gaan, daar ga ik vaak slecht op, op het moment dat ik de ramp oploop, gaan ze bij mij met bosjes tegelijk neer.
Ik heb het na een aantal keren over moeten doen ook gered. wel met een beetje hulp van internet.Zhalix schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:42:
[...]
Hoe zit het dan als ik voor de hatcheries wil gaan, daar ga ik vaak slecht op, op het moment dat ik de ramp oploop, gaan ze bij mij met bosjes tegelijk neer.
[ Voor 8% gewijzigd door Kingpinda op 11-08-2010 13:58 ]
Life is like living only without the peaches
Bedanktfurby-killer schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:49:
@hulkie, als je ze bijvoorbeeld als ze onderweg zijn naar je basis tegenkomt gaan ze inderdaad zo neer. Als ze opgeladen zijn hebben ze zo al je marines dood ondanks dat ze daar slecht tegen horen te zijn.
[...]
Geen ervaring met die, maar in 99% van de gevallen zijn die dingen het best te omschrijven als oplichting.
Kwam pas een video tutorial tegen. Er zijn uiteraard een aantal manieren, maar dit lijkt mij een vrij simpele.Zhalix schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:42:
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door OkkE op 11-08-2010 14:08 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Anoniem: 213904
Jep. Void rays doen veel damage als ze charged zijn. Verliezen ze de charge, dan is het echter redelijk zwakke damage.hulkie schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:46:
De Battlecruiser heb ik tot nu toe nog niet zoveel problemen mee gehad. Een aantal carriers geven voor mijn gevoel meer problemen. Ook als je focussed op de carriers zelf, en niet random de kleine fighters neerschiet.
@ Furby-killer en co.: ik wist eigenlijk nog helemaal niet dat het opladen de truuk van voidrays was. Het enige dat ik weet is dat ze soms echt belachelijk overpowered zijn, en andere keren niet. Als ik het goed lees zijn ze dus vooral in grote veldslagen enorm sterk omdat ze dan altijd opgeladen zijn.
Hmm, ik wist niet dat het op die manier werkte. Dit verklaard ook een aantal problemen die ik ondervond tegen mensen met Void Rays. Als het inderdaad op die manier werkt dan vind ik ook wel dat ze het systeem een beetje moeten aanpassen. Eenmaal ze zijn begonnen met het rapen van je base wordt het al vrij moeilijk om ze te killen omdat ze dan zoveel firepower hebben als ik het goed begrijp?furby-killer schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:39:
Normaal zal hij zijn void rays of in mijn basis hebben, kan ik terugtrekken maar dan blijft hij gewoon ze opgeladen houden door mijn gebouwen 1 voor 1 neer te schieten. Alternatief is dat ze in zijn eigen basis zijn en dan kan hij ze gewoon makkelijk opladen door op zijn eigen gebouwen te schieten.
Alleen als je ergens zonder een enkel gebouw in de buurt of rotsformatie aan het vechten bent zal terugtrekken zorgen dat hij zijn charge verliest.
Een volle medivac die een drop wil uitvoeren in 1 keer uit de lucht halen inclusief units is heel amusantAnoniem: 213904 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 14:28:
[...]
Jep. Void rays doen veel damage als ze charged zijn. Verliezen ze de charge, dan is het echter redelijk zwakke damage.
En over battlecruisers: High Templar > Feedback. Zijn ze al de helft van de hp kwijtFeedback is soms echt beter om te gebruiken dan storm. Andere units waar ik feedback bij gebruik zijn Infestors (ik haat fungal growth en die mind control) en Thors.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Zit je al in diamond! Whuut.Anoniem: 155599 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 15:53:
Net de kill 5 units with a neural parasited unit achievement gehaald. Het was een 3v3 (ofc, ik zie mezelf niet zo gauw in diamond iemand inmaken met zerg).
Spel was al aardig lang aan de gang (ik had zes hatcheries vol met larva en alle gebouwen en upgrades). En na een groot gevecht, waarbij ik van 80food naar 200 food roaches ging. Met 3 broodlords een ramp supply depots/bunker vrij gemaakt.
Legertje van acht infestors er doorheen. Lekker plekje zoeken en en alle thors overgenomen.![]()
Jammer dat die parasiet maar 12 seconden oid werkt. Laatste keer dat ik dat ding zag was het zolang als het kon.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
"Proxy pylon" zoals ze dat noemen, een strategisch geplaatste pylon die je al dan niet onder een hotkey zet. Zeker als je een hotkey gebruikt kan je binnen een paar seconden weer terug bij het gevecht zijn. Wat je ook nog kan doen is je warpgates tijdelijk weer terugvormen naar gateways en gewoon hetzelfde doen als je andere structures. Via de minimap gaat niet needaanteb schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 16:51:
vraagje voor protoss spelers, hoe blijf je constant units inwarpen terwijl je aan het knokken bent? robobays/stargates zitten gewoon onder een knopje maar met warpgates moet je naar een pylon in de buurt. zetten jullie die ook onder een ctrl groep? of kan het ook via de minimap? ik heb heel vaak dat ik denk shit ik moet nog wat inwarpen en dan ben ik bezig, let niet op de battle en dan gaan er weer dingen fouthelemaal als het inwarpen niet goed lukt, soms heb je van die plekken daar wil gewoon niks warpen terwijl je wel in het veld lijkt te wijzen.
Kan inderdaad ook, eigenlijk nog leuker. Kan je ook ineens het leger van je tegenstander omzeilen en ineens een stuk of wat Dark Templars in zijn basis droppen terwijl hij afgeleid is ofzo, kan leuke effecten hebbenCloud schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 16:53:
Of natuurlijk een Warp Prism mee sturen, daar zijn die dingen min of meer voor gemaakt. Maar zijn wel ietwat kwetsbaar.
[ Voor 24% gewijzigd door Cronax op 11-08-2010 16:59 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq