Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357023

Voidrays zijn ook tier 2 en Carriers zijn tier3. Voids zul je dus veel eerder zien. Behalve dat het echt sterke units zijn heb je ze ook eerder. Carriers tja ik ben er geen voorstander van ze zijn over het algemeen heel goed te counteren.

Voor cheeses. Ik denk dat het niveau waar je op speelt te maken heeft met hoe erg je cheeses vind. Op plat en diamond zie je cheeses een stuk minder omdat het allemaal redelijk te counteren is. Als je dan verliest sla je voor je kop dat je het niet gescout hebt etc. Want zelf op diamond wordt er gecheesed.

Op lagere levels lijkt het vaak op een attack die je niet kan counteren, echter na veel oefenen leer je vanzelf de counters en dan is het allemaal wel te overzien. Cheeses, tja je leert er als speler die het uitvoert geen zak van. Dat je 1 cheese build order kan en je hoger geplaatst wordt omdat je redelijk wat game. Vervolgens kom je op het niveau waar cheeses bijna niet meer werken en ben je een enorme learning curve kwijt en kan je weer onderaan beginnen. Leer dan een 4 warpgate rush als enige BO dan kom je tenminste al iets verder. Maar ja zoals gezegt, van mij mogen ze cheesen part of the game.

Leuke game die ik een poosje geleden had. Ik wordt geproxy rushed. Ik scout het en bouw een forge en een paar cannons om het af te slaan(en bouw gewoon normaal door aan me army). Vervolgens merk ik dat mijn probe nog in zijn basis staat zonder dat hij hier op let. Dus pylon en cannon gebouwd en win. Vervolgens hele scheldcannon over me heen gehad, zeker een aanrader. Counter een cheese met een andere cheese :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Ik heb even een ander vraagje.
Als ik mijn campaign heb uitgespeeld, kan ik dan een nieuwe starten, en de overige achievements behalen?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-04-2023
cls schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:12:
[...]

Ik cheese (bijna) nooit, maar het hoort gewoon bij het spel.

[...]

Ja, alleen in Diamond weten ze hoe ze er mee om moeten gaan :')
8)7 Waar heb ik dat gezegd?

Ik zeg dat ze het overal doen, meer niet.
FragNeck schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:15:
Als ik mijn campaign heb uitgespeeld, kan ik dan een nieuwe starten, en de overige achievements behalen?
Ja, je kan een nieuwe beginnen, of je kan 'doorgaan' met je huidige. Dit wil zeggen, oude missies opnieuw spelen om zo betere tijden, achievements te halen.

[ Voor 37% gewijzigd door Maldred op 18-08-2010 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
FragNeck schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:15:
Ja.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cls schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:12:
Hoe jij hem niet onder de eerste categorie plaatst is mij ook een raadsel. Van het tweede had je waarschijnlijk tot op heden niet gehoord.
Ik ben bang dat ik je toch moet teleurstellen. Ik heb ook zat Broodwar gespeeld. Dus sjorrie.
Als je cheesen juist een van de bijzondere dingen van SC2 vindt dan zegt mij dat wel genoeg cls :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:55
apNia schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:17:
[...]

Ik ben bang dat ik je toch moet teleurstellen. Ik heb ook zat Broodwar gespeeld. Dus sjorrie.
Als je cheesen juist een van de bijzondere dingen van SC2 vindt dan zegt mij dat wel genoeg cls :)
Singleplayer zeker? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:16
Zullen we het hier alstublieft gezellig houden en gewoon van elkaar accepteren dat verschillende mensen verschillende meningen hebben over hoe ze SC2 beleven en wat ze er leuk aan vinden?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Tja meestal is het gewoon als je het scout voorkom je het en als je het niet ziet kan je het nogsteeds counteren. De meeste van die tactics zijn bedoelt om je tegenstander te vertragen zodat je later er beter voostaat. Bijvoorbeel 6 zerglings naar een basis laten rennen, je gaat er de oorlog niet mee winnen maar als je 6 probes molt sta je wel een klein stukje voor.
Photon cannons bij de ramp zorgen ervoor dat hij niet kan scouten en niet kan expanden als jij dat dan wel doet heb je een grote voorsprong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goh zelfs deze reply voelt aan als een cheese-speler :+

Goed ben d'r klaar mee, point made. Ieder z'n mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
Anoniem: 357023 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:18:
[...]

Ehh dus forge= 150 minirals + 5 cannons =750 minirals. Dat is 900 minirals down the drain. Dat is een expension met 10 drones..... Bij sommige builds kan ik het snappen, bashee rush tegen of zelf naar hele snele voids rays misschien. Let wel dit is een enorme investments en dat alles voor een simpele reaper rush? Welke je met een paar stalkers kan killen. Misschien werkt het, maar ik zie het niet zo.

[...]

Dat klopt omdat hun eerste commando attacken was en ze dat dus eerst afmaken en daarna pas je forcefield of storm doen. Je hebt voor dit geval smart casting. Gewoon T of F indrukken en ingedrukt houden en klikken maar (met de muis)
Het ligt er maar aan hoe je het bekijkt, die cannons zijn een termijninvestering en ze kosten ook nog eens geen food...misschien dat ik ze daarom zo prettig vind, in het begin zit ik nog wel eens te klooien met mijn food cap ;)

Dat gepraat over cheese doet me trouwens denken aan een terran die een barracks-rush bij me probeerde, ik typ de boodschap 'would you like some whine with your cheese?' en counter vervolgens, loop zijn hele basis aan gort, flinke scheldkannonade over me heen gekregen :')

Wat me verder verbaast is dat sommige mensen het nut van expansions onderschatten...regelmatig zegt een tegenstander tegen me 'just quit already, you lose' alleen omdat hij mijn eerste basis heeft weten te mollen, terwijl ik ergens anders een expansion heb staan met alle gebouwen die ik nodig heb en vervolgens vaak nog win ook...alsof je moet quitten als je main basis kapot is :S

[ Voor 24% gewijzigd door Cronax op 18-08-2010 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cls schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:03:
[...]

Misschien in copper league :)
Waar slaat deze opmerking in hemelsnaam op?

En nee mijn stukje dat je had gequote is geen mening, het is een feit. En dat zeg ik niet omdat ik arrogant ben (wat daar los van staat), maar omdat het de freaking definitie van cheese is: Het is of een makkelijke win, of een kansloos verlies, niks er tussen in.

Om maar een definitie te quoten:
Cheese is generally defined as an all-in maneuver where your win chance in the game becomes a black and white "0% or 100%" situation.
Oftewel het heeft helemaal niks met de league te maken (was het doel van die opmerking je superieur tov mij te stellen?), het is gewoon de definitie van een cheese, of je wint makkelijk, of je verliest kansloos, niks ertussen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:25
rofl deze cheese discussie doet me denken aan een modern warfare2 sessie, waarbij mensen werden uitgescholden voor "rush noobs"

het doel van starcraft2 is imho winnen, en dat mag met alle middelen die de game je geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
gotfurrr schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:38:
rofl deze cheese discussie doet me denken aan een modern warfare2 sessie, waarbij mensen werden uitgescholden voor "rush noobs"

het doel van starcraft2 is imho winnen, en dat mag met alle middelen die de game je geeft.
vind ik ook, als iedereen/de hele scene het irritant vind dan had blizzard allang een 8 minuten build up time ingebouwd.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:30

Rannasha

Does not compute.

Het volgende artikel is een hele interessante brok leesvoer mbt cheesen en spelen om te winnen, geschreven door iemand die zelf game design doet. Iedereen met een sterke mening over cheesen zou het eens moeten doornemen.

http://www.sirlin.net/articles/playing-to-win-part-1.html

[ Voor 9% gewijzigd door Rannasha op 18-08-2010 12:44 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Wii4all schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:42:
[...]

vind ik ook, als iedereen/de hele scene het irritant vind dan had blizzard allang een 8 minuten build up time ingebouwd.
Of iedere map in de league gemaakt zoals de practice maps, met destructable rock voor de ingang ;)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus ook glitches? Je tegenstander uitschelden totdat hij er genoeg van heeft en maar gewoon quit? Dan wel verliest doordat hij op zoek gaat naar hoe je iemand kan muten tijdens een spel.

Het doel van een spel spelen is normaal gesproken plezier hebben, maar ieder zijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:24
Ik heb echt het gevoel dat ik op dit moment een soort plateau heb bereikt..

Stond 3de van mijn plat devisie maar het lijkt nu dat ik niet meer kan winnen..
Ik probeer overal super veel op te letten , minerals low houden , constant workers maken , supply block in de gaten houden maar het gaat oh zo slecht.. Al een paar avonden dat ik 3 potjes kan winnen en er dan weer 3 verlies en men punten maar het zelfde blijven.. Zit nu op 490 punten en dit al de laatste week..

Ik hoop dat dit het moment is waarop het heel moeilijk is om nog beter te worden waarna het plots een stuk sneller omhoog gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:25
furby-killer schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:44:
[...]

Dus ook glitches? Je tegenstander uitschelden totdat hij er genoeg van heeft en maar gewoon quit? Dan wel verliest doordat hij op zoek gaat naar hoe je iemand kan muten tijdens een spel.

Het doel van een spel spelen is normaal gesproken plezier hebben, maar ieder zijn ding.
lees het stuk van Species5618

glitches zijn bugs, en het gebruiken van bugs is imho cheaten (dat weet je zelf ook wel he knul :9~ )

het doel van een multiplayer spel spelen is (voor mij persoonlijk) winnen.

ik ga niet tegen iemand een wedstrijd spelen omdat ik de game/sport zo leuk vind en winnen me niet boeit.

bovendien is "plezier hebben" nogal een relatief begrip he? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyboria
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09-2021
furby-killer schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:44:
[...]

Als je gewoon op een deftige manier scout en countert dan kan je ook op een leuke manier winnen ... Ik denk dat je dit gewoon een lame tactic vindt omdat je er nogal moeilijkheden mee hebt om te counteren.
Ik ben zelf ook al enkele keren gecheesed en mijn laatste game was er weer zo 1. Waarom? Omdat ik onvoldoende gescout heb. Ik leer telkens weer bij uit elke game. Of ik het toepas in de volgende is maar de vraag. Maar hoe meer het gebeurt hoe makkelijker je het weet te counteren en dan heb je er gewoonweg geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
FragNeck schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:44:
[...]

Of iedere map in de league gemaakt zoals de practice maps, met destructable rock voor de ingang ;)
Eh reaper rush, Air rush vooral tegen de zerg zijn air rushes irritant. De practice maps zijn gewoon slecht ontworpen ze moeten of een nu rush timer hebben met een forcefield om je basis heen of gewoon iedereen dezelfde kansen en niet 1 ras wat gewoon kan aanvallen zonder rotsen te mollen.

Wat zit iedereen eigenlijk te doen met de Tier1 2 3 dat was in warcraft3 zo level hoofdgebouw was he tech level. In starcraft2 heb je dat niet zo erg ( tenzij je zerg speelt ) gebouwen zijn alleen afhankelijk van elkaar en niet meer van een main building. Wat maakt een maurader meer T1 dan een hellion ze hebben allebij 2 gebouwen nodig ( 1 is een uitbreiding )

Dat maakt je main ook veel minder belangrijk omdat je toch alles kan bouwen je eerste basis heeft helemaal geen speciale dingen meer ( bij warcraft3 had je bijvoorbeeld een castle op je main en als je die kwijt was dan kon je bijna niets meer maken ) overal kan je alles bouwen het hangt alleen af van de andere gebouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-05 22:31
@ pietjep89

Mja ik zou ipv naar je rank te kijken gewoon naar je progressie in het algemeen kijken. Waarschijnlijk word je wel al steeds beter en worden veel dingen al automatisch voor je(build order, scouten). Dat je dan toevallig wat mensen tegenkomt die beter dan je zijn blijf je houden. Maar ondertussen leer je wel veel me dunkt.

Fact is dat er gewoon veel doorgewinterde starcraft 1 spelers sc2 spelen en dat dan 24/7. Daar is gewoon moeilijk tussen te komen. Ook al zit je in de laagste league. Deze mensen lopen gewoon zoveel speel uren voor op spelers zoals ik. Dat je al gauw het idee krijgt dat je nooit goed zult worden. Voor mijzelf is dat wel lastig omdat je toch wel graag goed wilt zijn. Die drang die erachter zit kan wel veel frustraties opleveren though. En dan ga ik liever kijken naar waar het eigenlijk om draait. En dat is toch dat je plezier hebt.

Denk dat je al een stuk verder komt met een game als starcraft als je ook plezier beleeft in potjes waarin je verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357023

PietjeP89 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:46:
Ik heb echt het gevoel dat ik op dit moment een soort plateau heb bereikt..

Stond 3de van mijn plat devisie maar het lijkt nu dat ik niet meer kan winnen..
Ik probeer overal super veel op te letten , minerals low houden , constant workers maken , supply block in de gaten houden maar het gaat oh zo slecht.. Al een paar avonden dat ik 3 potjes kan winnen en er dan weer 3 verlies en men punten maar het zelfde blijven.. Zit nu op 490 punten en dit al de laatste week..

Ik hoop dat dit het moment is waarop het heel moeilijk is om nog beter te worden waarna het plots een stuk sneller omhoog gaat :P
Pietje heb je al een idee waar je kan verbeteren. Waar verlies je meestal door? Ik heb zelf ook een soort van niveau bereikt. Niet zozeer in de ladder, dat boeit me niet zoveel maar meer de manier van spelen. Ik heb diverse games gekeken wat ik verkeerd deed of waardoor ik verloor. Het is bij mij echt micro en apm.

Bijna alle games is mijn Marco beter dan de andere tegenstanders (hoog plat/ medium-low diamond) . Echter mijn micro en apm is veel slechter. Ik heb dus besloten om day9 advies op te volgen(day9 daily http://day9tv.blip.tv/file/3732340/) en gewoon puur hier op te richten. Dus mijn contol groeps beter op te zetten(wat beter bij mijn handen past) en echt games doen om dit te verbeteren zonder ook maar naar de uitkomst te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:21

Kluus

Gang is alles

apNia schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:58:
[...]

Godskolere, ik zeg toch niet dat het niet te counteren is? Ik zeg alleen dat ik niet snap waarom mensen het doen, wat de lol er van is. Je houdt er alleen een win aan over, maar gebruikt Starcraft niet op de manier wat het zo bijzonder maakt, en waarom het zich onderscheidt van de andere RTS'en. Je kan je Color By Number ook inscannen, inkleuren met de Magic Wand in Photoshop en dan lekker uitprinten. Maar vraag je jezelf dan niet af waarom je het in de eerste instantie überhaupt deed?
Rustig maar... Tuurlijk ben ik het met je eens, ik zou er op die manier ook mn lol niet uit halen. Maar als je zo'n potje hebt dan counter je het, maak ze in 5 minuten af en je kunt door naar de volgende match, die er wel toe doet. Ergens geeft dat mij persoonlijk ook weer voldoening omdat ik hoop dat ze inzien hoe lame ze bezig zijn met hun cheeses...

Edit:
furby-killer schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:58:
Weet jij wel dat een protoss niet met probe hoeft te bouwen? Zijn probe gaat gewoon rondjes rennen als je hem probeert te killen.

Echter het punt dat gemaakt wordt dat jij niet wil zien, zulke taktieken zijn gewoon hardstikke saai. Optie 1 is dat tegenstander het niet goed scout/countered, en hij verliest kansloos. Optie 2 is dat hij dat wel doet de cheeser verliest kansloos. Er is geen middenweg, geen spanning, geen goede gevechten.
Erm duh? }:O Feit blijft dat ie eerst een pylon moet bouwen in je basis, en pas als die klaar is verder kan... Tegen die tijd krijg ik die probe wel neer hoor. En dat punt zie ik heus wel en daar sta ik ook 100% achter. Het punt wat jij daar en tegen niet ziet is hoe vreemd het is als je door dat soort lui je game laat verpestten en je tijd laat verspillen door er op tweakers en weet ik waar over te gaan klagen. Cheesers zijn simpel, irritant, maar probeer ze te verslaan, en dat lukt heus wel op den duur, en move on naar de volgende match die wss weer leuker is.

[ Voor 44% gewijzigd door Kluus op 18-08-2010 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
glitches zijn bugs, en het gebruiken van bugs is imho cheaten (dat weet je zelf ook wel he knul )
Je zou verbaasd staan over het aantal mensen waarmee ik die discussie nog heb moeten voeren, die vinden dat glitchen prima is omdat het kan in het spel, dus dan was het vast ook de bedoeling.
cyboria schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:55:
[...]
Als je gewoon op een deftige manier scout en countert dan kan je ook op een leuke manier winnen ... Ik denk dat je dit gewoon een lame tactic vindt omdat je er nogal moeilijkheden mee hebt om te counteren.
Ik neem aan dat je bronnen hebt om dat te onderbouwen? Nee geintje, ik ga ervan uit dat jij vindt dat iedereen die een andere mening heeft dan dat jij hebt wel een slechte speler moet zijn, dus kan hij het blijkbaar niet counteren.

Laatste (semi) cheese was een 3 gateway net buiten mijn basis (semi cheese omdat het niet echt alles of niks aanval was), was op de map die langste loop afstand heeft (wel redelijk korte vlieg), en ik had de pech dat mijn SCV net de tegenovergestelde route pakte als waar de protos zijn spul aan het neerzetten was. Al zodra mijn SCV in zijn basis kwam was het duidelijk dat hij daar niks had, dus wel een cheese aan het doen was. Vervolgens makkelijk gewonnen

Degene daarvoor was een zerg die fast pool iets deed, ook gewonnen

Daarvoor een all out fast reaper, ook gewonnen.

Oftewel misschiem moet jij eens wat beter lezen en minder fantaseren. De reden dat ik geen ruk aan cheeses vindt is, zoals ik nu al meerdere keren heb gezegd maar jij blijkbaar niet kan lezen, is dat het of een simpele win is voor de cheeser of een simpele win voor zijn tegenstander, er zit niks tussen in, het zal nagenoeg nooit spannend worden tegen een cheeser.
En ga nou niet beginnen daarover te discussieren, want dat is nou net de definitie van een cheese taktiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

StarCraft II: Wings of Liberty - Patch 1.0.3

Bug Fixes

Fixed an issue preventing some players from accessing offline play from the login screen.

Aesthetic fixes

Replaced initial loading screen from Jim Raynor to Sarah Kerrigan (human form)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zo net SC2 gekocht :P (jaja heel laat ik weet het)

Overigens goede prijs, bij de Dynabyte was het de laatste en hij was 49,99, echter kreeg je nog 10% korting dus 45 euro, gezien de pricewatch niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
pfff zit gaat zo nergens over....

Hoe zit het met het 1v1 tournament?

en als iemand 1v1 wilt oefenen tegen een 400 punten diamond zerg... laat je horen en add me ingame!

Atrocious 133

goed, outcast jij je zin :P

http://www.sc2ranks.com/char/eu/269573/AtrociouS

[ Voor 17% gewijzigd door Muta op 18-08-2010 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Muta schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:04:
pfff zit gaat zo nergens over....

Hoe zit het met het 1v1 tournament?

en als iemand 1v1 wilt oefenen tegen een 400 punten diamond zerg... laat je horen en add me ingame!

Atrocious 133
Leugenaar stabiel 450+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-05 10:48
Wii4all schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:42:
[...]

Ben ik het niet mee eens.. De meeste mensen spelen computer spellen, omdat het leuk is. Winnen zou dan als tweede belang moeten komen. Dat ze in de top spelen om te winnen snap ik wel, maar voor de casual gamer zou plezier het belangrijkste moeten zijn.

Over call of duty: Ik rush daar juist omdat ik het leuk vind. Lekker veel actie, dicht bij elkaar en veel paniek. Heel wat leuker dan dat van een afstandje op elkaar liggen schieten. Gaat wel over United offensive, dus niet over mw2.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
aicaramba schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:11:
[...]

Ben ik het niet mee eens.. De meeste mensen spelen computer spellen, omdat het leuk is. Winnen zou dan als tweede belang moeten komen. Dat ze in de top spelen om te winnen snap ik wel, maar voor de casual gamer zou plezier het belangrijkste moeten zijn.
Precies. En voor sommigen is cheesen/rushen/winnen plezier hebben.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 21:04

Amen!

Maarja, slechte verliezers heb je altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chester schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:15:
[...]

Precies. En voor sommigen is cheesen/rushen/winnen plezier hebben.
Ja snap ik, maar voelt wel beetje als die InHolland lui die hun diploma cadeau krijgen; je hebt het gehaald, maar hoe kan je er voldoening uit hebben gehaald? ;)

[ Voor 37% gewijzigd door apNia op 18-08-2010 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 10:27

Maakt je niet minder een n00b als je altijd voor de cheesy wapens / taktieken gaat :)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
aicaramba schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:11:
[...]

Over call of duty: Ik rush daar juist omdat ik het leuk vind. Lekker veel actie, dicht bij elkaar en veel paniek. Heel wat leuker dan dat van een afstandje op elkaar liggen schieten. Gaat wel over United offensive, dus niet over mw2.
Waarbij je alleen even vergeet dat angstwekkend veel mensen pas lol hebben in een spelletje als ze winnen...

Daarbij, als je 1 uurtje per dag speelt en dan ieder potje een cheeser voor je neus krijgt, kan ik begrijpen dat je er niet zo heel erg veel lol aan beleeft :P
Anoniem: 155599 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:03:
StarCraft II: Wings of Liberty - Patch 1.0.3

Aesthetic fixes

Replaced initial loading screen from Jim Raynor to Sarah Kerrigan (human form)
Als dit echt zo is, best wel een prettige verandering :P Die kop van Jimmy irriteert me nou niet echt maar ik kijk natuurlijk liever naar Sarah, en daar mijn Macbookje er soms wel eens wat lang over kan doen om het spel op te starten...^^

[ Voor 3% gewijzigd door Cronax op 18-08-2010 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
Batsiaan schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:58:
@ pietjep89

Mja ik zou ipv naar je rank te kijken gewoon naar je progressie in het algemeen kijken. Waarschijnlijk word je wel al steeds beter en worden veel dingen al automatisch voor je(build order, scouten). Dat je dan toevallig wat mensen tegenkomt die beter dan je zijn blijf je houden. Maar ondertussen leer je wel veel me dunkt.

Fact is dat er gewoon veel doorgewinterde starcraft 1 spelers sc2 spelen en dat dan 24/7. Daar is gewoon moeilijk tussen te komen. Ook al zit je in de laagste league. Deze mensen lopen gewoon zoveel speel uren voor op spelers zoals ik. Dat je al gauw het idee krijgt dat je nooit goed zult worden. Voor mijzelf is dat wel lastig omdat je toch wel graag goed wilt zijn. Die drang die erachter zit kan wel veel frustraties opleveren though. En dan ga ik liever kijken naar waar het eigenlijk om draait. En dat is toch dat je plezier hebt.

Denk dat je al een stuk verder komt met een game als starcraft als je ook plezier beleeft in potjes waarin je verliest.
Ik kijk ook niet echt naar mijn rank , maar door sommige losses word ik daarna onmiddelijk tegen een gold player aangegooid en die zijn meestal net iets te easy om te killen.. Heb geen zin om terug naar gold te gaan want dan leer ik weer te weinig naar mijn gevoel..

Starcraft 2 is mijn eerste RTS die ik speel dus ik ben wel al een beetje trots op hoe het tot nu toe gaat..

Ik heb de indruk dat ik veel verlies door onoplettend heden , als er iets niet gaat zoals geplanned vergeet ik al snel een pylon neer te ploffen of workers te maken en dat is natuurlijk niet echt bevorderlijk.
Ook moet ik nog meer "durven" om een tech switch te maken.. Vaak tegen terran die mass marines/marauders pompt blijf ik ook gateway units maken terwijl ik gewoon onmiddelijk collosus moet gaan.

Zijn er mensen die vanavond laat wat 1on1 practice games willen doen?
Iks peel dus duidelijk als protoss maar kan ook met zerg overweg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
PietjeP89 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:33:
[...]

Ik kijk ook niet echt naar mijn rank , maar door sommige losses word ik daarna onmiddelijk tegen een gold player aangegooid en die zijn meestal net iets te easy om te killen.. Heb geen zin om terug naar gold te gaan want dan leer ik weer te weinig naar mijn gevoel..

Starcraft 2 is mijn eerste RTS die ik speel dus ik ben wel al een beetje trots op hoe het tot nu toe gaat..

Ik heb de indruk dat ik veel verlies door onoplettend heden , als er iets niet gaat zoals geplanned vergeet ik al snel een pylon neer te ploffen of workers te maken en dat is natuurlijk niet echt bevorderlijk.
Ook moet ik nog meer "durven" om een tech switch te maken.. Vaak tegen terran die mass marines/marauders pompt blijf ik ook gateway units maken terwijl ik gewoon onmiddelijk collosus moet gaan.

Zijn er mensen die vanavond laat wat 1on1 practice games willen doen?
Iks peel dus duidelijk als protoss maar kan ook met zerg overweg :P
Hoe herkenbaar...ik heb vaak goede macro zolang er niets gebeurt maar laat het dan op cruciale punten afweten waardoor ik de nodige versterkingen mis...en ook ik ben lange tijd alleen maar gateway gebruiker geweest met af en toe een stargate...wat immortals en liefst zelfs collossi in je legertje gemixt maakt zo verschrikkelijk veel verschil...helemaal als je colossi de thermal lance (extra range) upgrade hebben <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
Nou als starcraft 2 je eerste rts is en je zit al in plat(?) doe je het behoorlijk goed me dunkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:39

Valkyre

Kitesurf FTW!

Bernardo schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:01:
Hmmm, ja dat is waar. De meeste potjes komen zover natuurlijk niet. Voidrays zie je inderdaad vaker, al vind ik deze vaak te snel afgeschoten en kun je voor de resources beter dubbel zoveel stalkers hebben. Phoenix herassen vind ik trouwens ook leuk. 4 stuks, steeds een SCV/Probe/Drone liften en neertikken. Als je daar een beetje handigheid in krijgt, kun je er best veel neertikken.

Huksy & HDstarcraft zijn trouwens lui de laatste dagen :P Weinig nieuwe casts, toch vermakelijk voer voor in de pauze (a)
Ik vind over het algemeen phoenixes ook leuker, maar een void ray is gewoon zoveel sterker. dat het vaak niet loontom phoenixs te gaan :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:44
ook voor het eerst weer een strategy game voor mij sinds C&C generals :). Speelt lekker snel. Ben veel met protoss aan het klooien. Bevalt goed, vooral met warpgate. Wat vinden jullie van (later in-game) van zealots met de upgrade charge? Nuttig of nutteloos?

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
Cronax schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:36:
[...]

Hoe herkenbaar...ik heb vaak goede macro zolang er niets gebeurt maar laat het dan op cruciale punten afweten waardoor ik de nodige versterkingen mis...en ook ik ben lange tijd alleen maar gateway gebruiker geweest met af en toe een stargate...wat immortals en liefst zelfs collossi in je legertje gemixt maakt zo verschrikkelijk veel verschil...helemaal als je colossi de thermal lance (extra range) upgrade hebben <3
Nou op het moment ga ik altijd Gateway/robotics/Gateway/gateway op 1 base , gewoon voor de snelle observer , daarna schakel ik over op immortal. Als ik men expo pak plof ik er nog 2 of 3 gates bij en dan ga ik vooral stalker/immortal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-05 14:50

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Goldman schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:05:
ook voor het eerst weer een strategy game voor mij sinds C&C generals :). Speelt lekker snel. Ben veel met protoss aan het klooien. Bevalt goed, vooral met warpgate. Wat vinden jullie van (later in-game) van zealots met de upgrade charge? Nuttig of nutteloos?
De upgrade charge maakt Zealots juist geweldig! Helemaal als je deze earlygame al neemt. Anders lopen ze vrij langzaam naar de marines/hydra's/roaches toe, die daardoor een flink voordeel hebben.

Bij Protoss een van de betere upgrades in mijn nederige mening ;)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maciasty
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 09:01
Een kameraad die de game vorige week heeft aangeschaft kan de battle.net websites niet openen. Hij krijgt simpelweg een foutmelding in zijn browser (elke browser, IE, chrome, FF):

XML-parsefout: onjuist gevormd
Regelnummer 142, kolom 17:

} while (i --);
---------------------------------------------------^

Iemand een idee waar dat aan kan liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
maciasty schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:11:
Een kameraad die de game vorige week heeft aangeschaft kan de battle.net websites niet openen. Hij krijgt simpelweg een foutmelding in zijn browser (elke browser, IE, chrome, FF):

} while (i --);

Surft hij toevallig via een proxy? Ik heb hier op het werk namelijk vergelijkbare foutmeldingen als ik blizzard websites wil bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:44
Cloud schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:07:
[...]

De upgrade charge maakt Zealots juist geweldig! Helemaal als je deze earlygame al neemt. Anders lopen ze vrij langzaam naar de marines/hydra's/roaches toe, die daardoor een flink voordeel hebben.

Bij Protoss een van de betere upgrades in mijn nederige mening ;)
Ik vind het persoonlijk helmaal geweldig, vooral icm. een paar stalkers en het liefst nog een colossus. (wel met range upgrade! :P). Zag ook hier in het topic dat mothership rush staan. Heb het ook geprobeerd, maar helaas (net) niet gelukt

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Goldman schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:15:
[...]

Ik vind het persoonlijk helmaal geweldig, vooral icm. een paar stalkers en het liefst nog een colossus. (wel met range upgrade! :P). Zag ook hier in het topic dat mothership rush staan. Heb het ook geprobeerd, maar helaas (net) niet gelukt
De range upgrade voor de Collosi is inderdaad ook een van die 'betere upgrades' vind ik. :) Die mothership rush wil ik ook een keer gaan proberen, maar heeft iemand toevallig een replay gevonden van die game tussen HuK en drewbie? Ik vind legio filmpjes, maar geen replay downloads. Ik wil wel eens in detail bekijken hoe HuK die build opzet.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maciasty schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:11:

} while (i --);

Het doet mij ook aan een proxy oid denken. Of iets geks op z'n PC wat iets in de HTML probeert te proppen voordat de browser het rendert (wellicht malware achtige troep?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
Goldman schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:05:
Zealots met charge zijn altijd nuttig, ze hebben redelijk wat HP en kunnen een mooie tank vormen terwijl je wat lichtere ranged units er lustig op los knallen van een afstandje. Hoe eerder je die charge haalt hoe beter, ik vergeet hem zelf ook vaak wat eigenlijk zonde is...

[ Voor 8% gewijzigd door Cronax op 18-08-2010 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cloud schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:17:
[...]

De range upgrade voor de Collosi is inderdaad ook een van die 'betere upgrades' vind ik. :) Die mothership rush wil ik ook een keer gaan proberen, maar heeft iemand toevallig een replay gevonden van die game tussen HuK en drewbie? Ik vind legio filmpjes, maar geen replay downloads. Ik wil wel eens in detail bekijken hoe HuK die build opzet.
Het was even zoeken, maar hier: http://www.root-gaming.co...lt/files/gosucoaching.rar :)

Volgens de achterliggende site moet het de eerste drewbie vs huk replay zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door apNia op 18-08-2010 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Laatst online: 30-05 18:20
IEM begint nu @ Gamescom met Huk vs MorroW op http://tv.esl.eu/de/esltv_stream/stream/55-flv-free, gecast door Day9 met D.Apollo :).

Join ons op irc @ #SC2 on irc.tweakers.net als je mee wilt kletsen tijdens het kijken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

apNia schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:24:
[...]

Het was even zoeken, maar hier: http://www.root-gaming.co...lt/files/gosucoaching.rar :)

Volgens de achterliggende site moet het de eerste drewbie vs huk replay zijn.
Cool bedankt! Die ga ik vanavond even bekijken :)
Wmm schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:04:
IEM begint nu @ Gamescom met Huk vs MorroW op http://tv.esl.eu/de/esltv_stream/stream/55-flv-free, gecast door Day9 met D.Apollo :).
Die stream heeft een of andere vage plugin nodig en doet het echt heel crappy soms. Jammer :) Ga wel proberen wat te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 11:05

TheNephilim

Wtfuzzle

Goldman schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:15:
[...]

Toch valt het me tegen wat je met zo'n Mothership kan. De Warp in is wel leuk, maar word deels teniet gedaan door de traagheid van zo'n mothership. Het Yamato kanon maakt snel gehakt van het mothership. Geweldige game inderdaad met Huk :P

Ik heb in mijn RTS "geschiedenis" vooral AoE/AoE2 en erg veel AoM gespeeld. Ook wel een beetje Warcraft 3. Starcraft is nieuw voor me, ga eens kijken hoever ik kom ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Laatst online: 30-05 18:20
Cloud schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:15:
[...]

Cool bedankt! Die ga ik vanavond even bekijken :)

[...]

Die stream heeft een of andere vage plugin nodig en doet het echt heel crappy soms. Jammer :) Ga wel proberen wat te zien.
Mja, je moet een kleine plugin installen, opzich niet zo'n probleem. Jammer dat de stream wel van crappy kwaliteit is en soms behoorlijk lagged :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
furby-killer schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:31:
Vortex van mothership is wel heel sterk.
Maar niet echt nuttig? Wanneer ik ze tegenkom stuur ik gewoon al mijn units in zijn vortex zodat hij ze niet kan aanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Wmm schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:04:

Join ons op irc @ #SC2 on irc.tweakers.net als je mee wilt kletsen tijdens het kijken ;).
Ben ik aan het kijken! :D Jammer van de hachelijke kwaliteit :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chester schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:32:
[...]

Maar niet echt nuttig? Wanneer ik ze tegenkom stuur ik gewoon al mijn units in zijn vortex zodat hij ze niet kan aanvallen.
Daar komen ze toch allemaal op een hoopje uit? Is wel de natte droom dan van high templari.

En als je het een beetje aan de zijkant doet van zijn leger kan jij niet zomaar alles erin sturen, voornamelijk langzame units duren wel even dan voor ze erin zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
furby-killer schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:41:
[...]

Daar komen ze toch allemaal op een hoopje uit? Is wel de natte droom dan van high templari.

En als je het een beetje aan de zijkant doet van zijn leger kan jij niet zomaar alles erin sturen, voornamelijk langzame units duren wel even dan voor ze erin zitten.
Los van het feit dat je toch even vrij spel hebt met je eigen leger, als je in de tijd dat die vortex loopt zijn belangrijke gebouwen en mineral line kan aanvallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Ok, voortaan dus niet meer in een vortex rennen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Stream: White-Ra tegen TheLittleOne ... :o perfect getimed van TLO. Die banshees waren echt de bom zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chester schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:49:
Ok, voortaan dus niet meer in een vortex rennen :P
Nou ja het alternatief dat maar half je leger erin vast zit is ook niet echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 11:46
apNia schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:18:
[...]

Het doet mij ook aan een proxy oid denken. Of iets geks op z'n PC wat iets in de HTML probeert te proppen voordat de browser het rendert (wellicht malware achtige troep?)
Of Norton antivirus :+ (maar das ook malware)
Bernardo schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:38:
[...]

Ben ik aan het kijken! :D Jammer van de hachelijke kwaliteit :S
Ik prefereer ook de becommentarieerde versies via YouTube van Husky, HD, etc. 1080p en het commentaar is vaak best leuk :)

Thor is here!

[ Voor 32% gewijzigd door Bosmonster op 18-08-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net even achievements gehunt.

FFA destroyer. 3FFA games gespeeld, alle drie gewonnen. Achievement erbij :).
In het begin op een basis zitten. Zodra je een beetje veilig bent expanden. En als dat goed werkt nog een keer expanden. En vervolgens OP units bouwen/upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109640

apNia schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:43:
[...]

Dat zeg ik toch? Je riedelt je build order af...
Ik doel dus echt op de mongols die een photon cannon in je basis plaatsen. Ik kan gewoon NIET in de lol komen daarvan. Jullie blijkbaar wel.
of je moet er leren mee omgaan... :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:35

Amafi

Amafi

Even ter herhaling en vermaak http://www.youtube.com/watch?v=P__sn-uAkqk
Zie game 1 en 2.

ontopic: Gaat bij mij nog best wel vaak mis bij het starten en maken van units.
Buildorder loopt wel, Macro ook maar de eerste units eruit pompen sla ik gewoon constant de plank mis. Terwijl ik dit type denk ik dat ik veel meer moet blijven scouten zodat ik weet welke units ik moet blijven maken.
Maar units maken vs een basis uitbouwen wint van mij de basis uitbouwen.

Wat zou handig zijn om te oefenen om meer games te kunnen winnen?
Langer in t1/2 hangen en units blijven pompen? Of andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jij klinkt als iemand die niet de moeite kan nemen te lezen wat iemand anders schrijft...

Nu we toch weer terug op dit onderwerp zijn:
Serieus zo moeilijk kan het toch niet zijn als je een klein beetje een poging doet te begrijpen wat wij zeggen? Wij hebben het niet op cheese taktieken omdat wij ze niet leuk vinden. Dat heeft helemaal niks met winnen of verliezen te maken.

[ Voor 36% gewijzigd door Sissors op 18-08-2010 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-05 18:16
Is hetzelfde als je met schaken verslagen wordt door herdersmatje en dan gaat huilen dat het een trieste taktiek is :')

[ Voor 14% gewijzigd door YoshiBignose op 18-08-2010 16:36 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 15:16
furby-killer schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:30:
[...]

Jij klinkt als iemand die niet de moeite kan nemen te lezen wat iemand anders schrijft...

Nu we toch weer terug op dit onderwerp zijn:
Serieus zo moeilijk kan het toch niet zijn als je een klein beetje een poging doet te begrijpen wat wij zeggen? Wij hebben het niet op cheese taktieken omdat wij ze niet leuk vinden. Dat heeft helemaal niks met winnen of verliezen te maken.
Ah man, not this shit again...

Kunnen we het gewoon niet met elkaar worden dat er mensen zijn die cheesen leuk vinden omdat:
Ze graag winnen;
Ze graag irriteren;
Ze zo snel mogelijk een potje willen beslissen;
(insert nog x aantal redenen)

En dat mensen cheesen niet leuk vinden omdat:
Ze het irritant vinden;
Ze graag langere potjes spelen;
Ze er niet van kunnen winnen;

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Laatst online: 15-05 17:08
Amafi schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:29:
[...]

Zie game 1 en 2.

Buildorder loopt wel, Macro ook maar de eerste units eruit pompen sla ik gewoon constant de plank mis. Terwijl ik dit type denk ik dat ik veel meer moet blijven scouten zodat ik weet welke units ik moet blijven maken.

maar op wat voor manier gaat het mis? heeft de tegenstander een groter leger, of een leger waar jou units niks tegen kunnen beginnen of staat de boel uit positie etc. je kan anders ff een replay posten ;)

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ja positie etc. is heel belangrijk. Ik speelde net een potje en kwam met m'n roaches en hydra's maar niet door z'n exp. met stalkers/dark templar/zealots. Hij ging steeds blinken naar high ground en waren wat photon cannon. Toen met m'n overseer achter z'n base gevlogen, nydus wormpje erin en alles gesloopt. Doordat hij geen goede positie had slachte ik z'n leger dit keer wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
M1lamb3r schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:36:
[...]

Kunnen we het gewoon niet met elkaar worden dat er mensen zijn die cheesen leuk vinden omdat:
Ze graag winnen;
Ze graag irriteren;

Ze het irritant vinden;
Ging er eerst niet op reageren, maar nu dwing je mij :P Ik vind cheese geen zak aan. Waarom? Je hebt er geen skills voor nodig en iedereen kan het(En ik hou van langere potjes). Echter er van winnen is wel makkelijk ;)
YoshiBignose schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:44:
Ja positie etc. is heel belangrijk. Ik speelde net een potje en kwam met m'n roaches en hydra's maar niet door z'n exp. met stalkers/dark templar/zealots. Hij ging steeds blinken naar high ground en waren wat photon cannon. Toen met m'n overseer achter z'n base gevlogen, nydus wormpje erin en alles gesloopt. Doordat hij geen goede positie had slachte ik z'n leger dit keer wel af.
Nydus worm is bij mij nog nooit fatsoenlijk gelukt :'(

[ Voor 26% gewijzigd door Maldred op 18-08-2010 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
Amafi schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:29:
[...]

Zie game 1 en 2.

Inderdaad moet je blijven scouten (vergeet ik zelf ook te veel...) en eigenlijk moet je pas een expansion nemen als je merkt dat al je unit producerende gebouwen units aan het maken zijn en je nog de minerals over hebt voor de expansion. Zodra de expansion dan in de lucht is kan je meer unit producerende gebouwen neerzetten en dus meer units tegelijk bouwen.

Het maken van een expansion dient om meer units te kunnen maken, het is geen doel opzich ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huarru
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-05 13:20
Nydus worm is echt heel erg map depended. Bijvoorbeeld bij Metapolis drop ik soms een nydus achter een standbeeld dichtbij zijn expo te plaatsen. Dit missen ze vaak en kun je snel een expo slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
Maldred schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:46:
[...]

Ging er eerst niet op reageren, maar nu dwing je mij :P Ik vind cheese geen zak aan. Waarom? Je hebt er geen skills voor nodig en iedereen kan het(En ik hou van langere potjes). Echter er van winnen is wel makkelijk ;)
[...]

Zo'n nydus worm 'drop' werkt alleen goed bij een (relatief) onbewaakt gedeelte van de basis van je tegenstander, als hij hem ziet komen is de dreiging er vrij snel vanaf. Plaatsen in een uithoek van zijn basis dus als het kan...

Waar je een nydus worm ook érg effectief voor kan inzetten is om de units die je produceert in je basis snel naar het slagveld te krijgen. Je rally point kan je volgens mij zo zetten dat je units direct het netwerk in gaan, dan nog zorgen dat er op redelijke afstand van het slagveld danwel de basis van je tegenstander zo'n worm zit en je kan heel snel versterkingen inzetten. Een van mijn 2v2 buddies maakt hier goed gebruik van, dat gecombineerd met mijn warp-ins bij een proxy-pylon heeft ons al redelijk wat veldslagen doen winnen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M1lamb3r schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:36:
[...]

Ze graag winnen;
Ze graag irriteren;

Ze het irritant vinden;
Tuurlijk, maar dat snap ik ook. Ik snap echter de motivatie niet zo goed van het willen winnen zonder eer. Net zo goed als ik valsspelen bij elk spel (je broertje bij Monopolie, anyone? :)) nooit heb begrepen (for the love of God mensen, ik noem cheesen GEEN VALSSPELEN, voordat er rages komen). Als je wint wil je toch dat er een soort 'eer' aan zit. Dat je het verdient hebt. En juist SC2 biedt daar de ruimte voor om mooi oorlog te voeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Maldred schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:46:
[...]

[...]

Het is lastig want dat ding is erg zwak, maar als de tegenstander hem niet ziet is het makke. De kunst is goed timen, het ging bij mij 1x bijna fout toen al z'n SCV's op het ding begonnen in te hakken, maar bij de 25HP kwamen de roaches er al uit slijmen en waren de SCV's vermoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je mag cheese dan niet leuk vinden het hoort er gewoon bij. Zeggen dat SC2 alleen maar op jouw manier gespeeld hoort te worden komt er bij mij niet in.

En standaard pimp quote: Hate the game, not the player.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 155599 op 18-08-2010 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Niet online
ik zou het best leuk vinden als ik kon cheesen en zo een betere speler van me laten verliezen, waardoor hij boos wordt. Alleen daarom al zou ik cheesen. maar ik ben zerg, dus ik cheese niet (ik doe niet aan 6 pool of iets dergelijks)

maargoed, aub stop deze nutteloze posts over het geven van een MENING van een SPEELSTIJL

Strategieën discussiëren is beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 12:33
apNia schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:54:
[...]

Tuurlijk, maar dat snap ik ook. Ik snap echter de motivatie niet zo goed van het willen winnen zonder eer. Net zo goed als ik valsspelen bij elk spel (je broertje bij Monopolie, anyone? :)) nooit heb begrepen (for the love of God mensen, ik noem cheesen GEEN VALSSPELEN, voordat er rages komen). Als je wint wil je toch dat er een soort 'eer' aan zit. Dat je het verdient hebt. En juist SC2 biedt daar de ruimte voor om mooi oorlog te voeren :)
Termen als mooi oorlog voeren, eer en verdient hebt zijn schijnbaar voor jouw persoonlijke regels die in je eigen mindset zijn opgenomen, echter stagneren je skills hierdoor in starcraft.

Ik nodig je uit om het artikel te lezen dat eerder in dit topic gepost is over ' play to win' , je voldoet namelijk perfect aan de term scrub.

De tijden van 20 min no rush Zer0 Clutter TVP games zijn namelijk voorbij met de komst van sc2 ;)

Eer met starcraft 2? For the love of god, winning is the only thing that counts.

[ Voor 4% gewijzigd door PacinoAllstars op 18-08-2010 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Grappige replays, Idra heeft hier gewoon geen enkele kans :O Ik heb een paar keer zerg gespeeld, maar dat is toch wel heel erg wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 17:54
Pro Ghost play is pro.

Metallololos. Zijn leger trekt er op uit, ik gooi 1 nuke achter zijn leger zodat hij naar voren rent. 1 Nuke naar voren en 1 nuke in het midden. Op een gegeven moment wist hij niet meer waar die heen moest, rent hij door 2 nukes heen.

"... wait. what?"

Konden er beide wel om lachen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PacinoAllstars schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 17:02:
[...]

Termen als mooi oorlog voeren, eer en verdient hebt zijn schijnbaar voor jouw persoonlijke regels die in je eigen mindset zijn opgenomen, echter stagneren je skills hierdoor in starcraft.

Ik nodig je uit om het artikel te lezen dat eerder in dit topic gepost is over ' play to win' , je voldoet namelijk perfect aan de term scrub.

De tijden van 20 min no rush Zer0 Clutter TVP games zijn namelijk voorbij met de komst van sc2 ;)

Eer met starcraft 2? For the love of god, winning is the only thing that counts.
Heb het artiekel al gansch den dag in een tab, lijkt me erg interessant (ben zelf ook gamedeveloper) maar te lang om hier op het werk te lezen.

Heb scrub wel even doorgenomen, maar het voelt vooral aan als de sour loser die z'n verlies uit door af te geven op cheap moves van z'n tegenstander. Zoals ik al 100x heb herhaald, ik kan niet in de mindset komen van het plezier van het cheap winnen. Dat kon ik idd ook al nooit met fightgames als Mortal Kombat. Ookal verloor ik het soms of won ik soms van iemand die constant dezelfde move deed, het plezier ervan heb ik nooit kunnen snappen. De omschrijving in het artiekel over scrub lijkt me niet perfect op me aansluiten dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
WTF? En IdrA is een pro-speler? Wat een kleuter zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Niet online
Chester schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 17:39:
[...]

WTF? En IdrA is een pro-speler? Wat een kleuter zeg...
jij kent duidelijk idra niet xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Muta schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 17:42:
[...]

jij kent duidelijk idra niet xD
Nee, niet echt. Wist alleen dat hij een pro-speler is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
apNia schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 17:27:
[...]

Heb het artiekel al gansch den dag in een tab, lijkt me erg interessant (ben zelf ook gamedeveloper) maar te lang om hier op het werk te lezen.

Heb scrub wel even doorgenomen, maar het voelt vooral aan als de sour loser die z'n verlies uit door af te geven op cheap moves van z'n tegenstander. Zoals ik al 100x heb herhaald, ik kan niet in de mindset komen van het plezier van het cheap winnen. Dat kon ik idd ook al nooit met fightgames als Mortal Kombat. Ookal verloor ik het soms of won ik soms van iemand die constant dezelfde move deed, het plezier ervan heb ik nooit kunnen snappen. De omschrijving in het artiekel over scrub lijkt me niet perfect op me aansluiten dus :)
Ik heb het boek thuis liggen , is inderdaad een zeer boeiend stukje om te lezen.
Het grote verschil tussen starcraft 2 en andere games is dat die cheeses meestal op hoger niveau niet meer werken en de mensen die het de hele dag lang doen gaan ook nooit echt ver komen. Meestal zijn ze ook niet echt vriendelijk en respectvol.

En nu zeg ik niet dat mijn regels de algemene regels moeten zijn maar als ik verlies zeg ik gg , als de match start zeg ik altijd 'Hi, gl hf' en meestal krijg ik nog wel een Hi, gl hf terug en praten ze zelfs wat met me tot hun cheese niet lukt dan rage quiten ze altijd (net zoals de meeste terrans :P)

Heb ooit tegen iemand gespeeld die in zijn 100 gespeelde matchen enkel cannon rush deed, sorry maar dan kan je beter iets anders gaan spelen xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
Chester schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 17:43:
[...]

Van wat ik weet is het een beetje z'n trademark om te bitchen. Het publiek vind het alleen maar mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Chester schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 17:43:
[...]

Nou ja het is inderdaad een pro-speler, best goed ook, maar hij staat zeker niet bekend om zijn persoonlijkheid ;) Zelfs day[9] had het in een van zijn dailies over 'typical IdrA rage' toen Idra aan het verliezen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Laatst online: 07-05 14:12
Iemand hier ervaring met promoveren naar een hogere league?
Gebeurd dit instant wanneer je een partij wint bijv. of is dit op een bepaald tijdstip van de dag ofso?

Sta nu 2e in bronze division met 650 punten, de #1 heeft 28 wins 2 lose :S , en heb mijn laatste 2 partijen van gold players gewonnen... Maar nog altijd geen promotie.
Hoe werkt dit?

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Y3LLoW schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 17:59:
Gebeurd dit instant wanneer je een partij wint bijv. of is dit op een bepaald tijdstip van de dag ofso?

Sta nu 2e in bronze division met 650 punten, de #1 heeft 28 wins 2 lose :S , en heb mijn laatste 2 partijen van gold players gewonnen... Maar nog altijd geen promotie.
Hoe werkt dit?
Ik heb net lopen 2v2'en met een bronze gast die 900punten bronze was. :D
Soms duurt het gewoon even voordat je promoveert. En het gaat om de matchups/tegenstanders en die worden vanzelf beter als jij dat ook bent. Dat league gebeuren is er ook maar voor de show.

Mijn top 10 verbeterpunten voor sc2
http://www.teamliquid.net/blogs/viewblog.php?id=145275

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 155599 op 18-08-2010 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred

Hoe werkt dit?
2 wins tegen gold is echt niet genoeg om te promoveren. Je moet er meer voor winnen.

Een promotie krijg je tijdens het scorescherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Laatst online: 07-05 14:12
Maldred schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 18:07:
[...]

2 wins tegen gold is echt niet genoeg om te promoveren. Je moet er meer voor winnen.

Een promotie krijg je tijdens het scorescherm.
Van mijn laatste 20 games heb ik er nu 17 gewonnen -,- Dan word het toch eens tijd voor silver lijkt me?

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-05 18:39
Y3LLoW schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 18:37:
[...]

Van mijn laatste 20 games heb ik er nu 17 gewonnen -,- Dan word het toch eens tijd voor silver lijkt me?
Lucky... ik zit nu al een tijdje stuck op bronze, maar m'n rang gaat op de een of andere manier omhoog zonder dat ik speel 8)7 misschien omdat andere promoveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
Y3LLoW schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 18:37:
[...]

Wel ja, persoonlijk vind ik dat ook, maar helaas heb ik de powah niet om je te helpen ;). Komt vanzelf, gewoon geduld hebben. Dadelijk vlieg je wrs naar goud, omdat je veel meer hebt gewonnen dan wat je hebt verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291856

Hoe werkt dit?
Je moet eerst 7 keer verliezen. Hoe raar het ook mag klinken.. Had ik ook last van. Mijn advies: verlies een paar games en kom in gold terecht :)

Edit: en een winnen erna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 17:54
Even kort mijn ervaringen opnoemen, ik heb een paar dailies van Day9 gekeken en het is best informatief maar vaak gaat hij van optimale situaties uit maar goed. Beste tip die ik hem heb horen geven is "focus" op bepaalde dingen in je gameplay.

Waar ik vroeger altijd van alles probeerde te doen, goed scouten, veel herras (hellions/banshees) en je leger goed micro'en richt ik me nu _alleen_ op macro. Geen fouten maken in de BO, _nooit_ suply blocked raken en altijd onder de 200 min blijven (totdat je expand, nieuwe unit buildings maakt etc). Goed op de worker count letten en constant units blijven maken. Dat is het enige wat ik doe.

Natuurlijk scout ik wel een beetje de andere zodat ik niet met 100 marines tegen 50 roaches kom te staan maar dat is bijzaak. Op deze manier begin ik te leren wanneer ik nieuwe unit buildings moet maken, op welke foodcount ik veilig kan expanden en hoe ik mijn minirals laag hou. Dat laatste gaat vaak op het einde van de game verkeerd, zit je opeens op 8000 minirals maar dan heb ik ook al een 200/200 leger met marines, banshees, medivacs en thors en genoeg unit buildings om maar te blijven pompen.Ook is het timen van upgrades hier goed van. Altijd blijven upgraden (als je minirals etc het toelaat), infantery, lucht en mobiel blijven upgraden, dit kan op het eind zoveel schelen terwijl het weinig kost.

Dit ga ik nog een aantal potjes doen, wanneer ik dit goed onder de knie heb, dus aanvoel wanneer ik op welke foodcount kan expanden, nieuwe unit buildings kan maken en blijven upgraden ga ik me richten op pushen. Want er zijn weinig dingen moeilijker dan een leger van 200/200 te managen zodat je niet tegen 6 tanks je marines doodloopt. Dus eerder pushen en kijken wat ik van hem kan slopen. Maar dat duurt nog wel even.

Da's een beetje mijn tip aan de mindere goden hier, richt je op één ding in je games totdat je dat beheerst en ga daarna "cutesie" dingen doen zoals herras en drops etc.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

MrVegeta schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:35:
Even kort mijn ervaringen opnoemen, ik heb een paar dailies van Day9 gekeken en het is best informatief maar vaak gaat hij van optimale situaties uit maar goed. Beste tip die ik hem heb horen geven is "focus" op bepaalde dingen in je gameplay.
Hij gaat inderdaad uit van de optimale situatie, maar dat is natuurlijk ook iets waar je naartoe wilt werken. De focus tip probeer ik inderdaad nu ook te gebruiken. Op dit moment let ik bijvoorbeeld alleen maar op mijn macro. Ik wil eerst dat goed onder de knie hebben voordat ik met andere gekke dingen bezig ga :) Wat jij dus ook doet begrijp ik. Macro is al moeilijk genoeg, zeker om te handhaven in intense situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26
En we kunnen verder in [PC] StarCraft 2 - Deel 9.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  1. Houd het nuttig + ontopic
  2. Bedelen om trialkeys valt onder spam
  3. Posten van je account + id nummer valt daar eveneens onder
  4. Wil je in de spelerslijst komen te staan, stuur een DM naar Angeloonie