Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Immortals warpen?Cloud schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 17:04:
Oh denk maar niet dat ik het goed beheersIk vergeet het ook heel vaak. Maar ik probeer er wel zoveel als mogelijk gebruik van te maken. Tegenwoordig probeer ik sowieso een warp prism in de achterhoede te houden. Ook bijvoorbeeld bij een void ray/phoenix rush stuur ik er meestal een mee. Eerst de void rays gebruiken om anti-air uit te schakelen en daarna de warp prism 'openen' en bijvoorbeeld een stel DT's naar binnen warpen.
Af en toe stop ik ook nog van tevoren twee immortals in de warp prism, die ik eerst unload in de basis voor het warpen.
Hoe doe je dat...? Ik dacht dat je alleen je 'barracks' kon laten ombouwen tot warp station..
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Anoniem: 159816
Lees zijn post nog eens goedFragNeck schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 17:06:
[...]
Immortals warpen?
Hoe doe je dat...? Ik dacht dat je alleen je 'barracks' kon laten ombouwen tot warp station..
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Die warp prism is niet alleen een power-voorziening maar ook een transport. Je kan er precies 2 immortals in kwijt of 8 probes, etc.FragNeck schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 17:06:
[...]
Immortals warpen?
Als je er dus 2 immortals in stopt en die op de bestemming uitlaadt voor je uitpakt heb je dus wat verdediging voor je warp prism en het in-te-warpen legertje ^^
edit: heeft iemand eigenlijk al alle liberty campaign archievements gehaald? die hurry up its raid night is toch idioot
[ Voor 17% gewijzigd door daanteb op 11-08-2010 17:15 ]
“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”
Anoniem: 291856
Is mij gelukt hoor ^^ Ik geloof dat het een tank in siege mode was, hij had ook nog een troep MMAnoniem: 155599 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 15:53:
Net de kill 5 units with a neural parasited unit achievement gehaald. Het was een 3v3 (ofc, ik zie mezelf niet zo gauw in diamond iemand inmaken met zerg).
Spel was al aardig lang aan de gang (ik had zes hatcheries vol met larva en alle gebouwen en upgrades). En na een groot gevecht, waarbij ik van 80food naar 200 food roaches ging. Met 3 broodlords een ramp supply depots/bunker vrij gemaakt.
Legertje van acht infestors er doorheen. Lekker plekje zoeken en en alle thors overgenomen.![]()
Jammer dat die parasiet maar 12 seconden oid werkt. Laatste keer dat ik dat ding zag was het zolang als het kon.

Hoe kan je eigenlijk ooit de archievement halen dat je als zerg een zealot moet bouwen? Je kan wel leuk een probe jatten en een nexus neergooien maar het lijkt me niet dat je op een veilige plaats een probe tegenkomt.. Misschien als de probe bijv de gold expo op scrap station wil pakken, maar hoe vaak gebeurt het nou dat je dan precies een infestor in de buurt hebt..
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 291856 op 11-08-2010 17:21 ]
2v2AI op medium win ik nu vrijwel altijd.. Als ik nu naar practice league ga, wordt ik dan nog afgeslacht?
Ben trouwens toch op Terran blijven steken, ik heb te weinig ervaring met protoss en zerg.
Ik maak nu meestal redelijk snel een leger op van Thors & Vikings
En de snelheid is lager dan in de League matches. Het gaat allemaal wat rustiger
Ik probeer ook vaak matches te kijken die op youtube staan; keihard oefenen baart kunst
Omdat er een maximum aantal karakters in 1 post bestaat, en ik daar misschien over heen ga met die spelerslijst.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Kijk, dat is een diamond instelling. Als je deze volhoud en een beetje talent hebt kom je er welScarify schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 17:56:
Oke super bedankt!
Ik probeer ook vaak matches te kijken die op youtube staan; keihard oefenen baart kunst
"The Diamond standard!"Anoniem: 291856 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 18:38:
[...]
Kijk, dat is een diamond instelling. Als je deze volhoud en een beetje talent hebt kom je er wel
Anoniem: 155599
De melee achievements kun je ook in een custom game halen.Anoniem: 291856 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 17:12:
[...]
Is mij gelukt hoor ^^ Ik geloof dat het een tank in siege mode was, hij had ook nog een troep MM
Hoe kan je eigenlijk ooit de archievement halen dat je als zerg een zealot moet bouwen? Je kan wel leuk een probe jatten en een nexus neergooien maar het lijkt me niet dat je op een veilige plaats een probe tegenkomt.. Misschien als de probe bijv de gold expo op scrap station wil pakken, maar hoe vaak gebeurt het nou dat je dan precies een infestor in de buurt hebt..
Vandaag ook 4vs4 ZvZ insane afgerond. Met ongeveer 0.5fps. Wat een gekken die AI toch proppen er binnen no time 200/200 uit.

Ik kan me voorstellen dat 64/48 niet spetterend is maar ben begonnen als totale starcraft en strategty noob in het algemeen, dus verloor aan het begin vooral veel, laatste tijd gaat het steeds beter maar wil zo graag naar silver.
[ Voor 46% gewijzigd door Mastasidaz op 11-08-2010 20:10 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Geef het tijd. Wellicht dat je straks 2 leagues omhoog schiet.Mastasidaz schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 20:07:
Ik hoop echt dat ik binnenkort kan promoveren naar silver. Sta nu 64/48 en met 600+ punten dik bovenaan in mijn bronzen divisie. Iemand een idee waarom ik nog niet ben gepromoveerd? Ook heb ik al tegen Silver opponents gespeeld en gewonnen.
Ik kan me voorstellen dat 64/48 niet spetterend is maar ben begonnen als totale starcraft en strategty noob in het algemeen, dus verloor aan het begin vooral veel, laatste tijd gaat het steeds beter maar wil zo graag naar silver.
best leuk tactieken erbij leren
[ Voor 6% gewijzigd door Scarify op 11-08-2010 20:51 ]
Anoniem: 303530

als je een andere route neemt heb je ook reapers en mauraders, maar ja, die heb ik dus niet...
uitindelijk na 4 uur gehaald met alleen nog een sensor tower in mijn basis en 2 floatende barracks
Ik ben zelf nog een erg matige speler die ieder potje probeert 1/2 nieuwe hotkeys te gebruiken maar dit spel zet wel aan tot verbeteringsdrang wat mij wel bevalt!
[ Voor 24% gewijzigd door Y3LLoW op 11-08-2010 21:51 ]
Geen flauwekulletjes
Ik deed 2v2 maar wat is eigenlijk makkelijker 2v2 or 1v1
Don't trust an atom, they make up everything.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Probleem is dat het hele divisie ranking systeem alleen losjes is verbonden met je daadwerkelijke rating die ook voor de matchmaking wordt gebruikt.Mastasidaz schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 20:07:
Ik hoop echt dat ik binnenkort kan promoveren naar silver. Sta nu 64/48 en met 600+ punten dik bovenaan in mijn bronzen divisie. Iemand een idee waarom ik nog niet ben gepromoveerd? Ook heb ik al tegen Silver opponents gespeeld en gewonnen.
Anoniem: 231122
Met 600 punten in bronze? Ik heb 350 punten en zit in diamond.. misschien is mijn puntenaantal nog niet stabiel en moet ik meer potjes spelen.Mastasidaz schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 20:07:
[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 231122 op 11-08-2010 23:42 ]
Alle missies lukken me zonder problemen op Brutal, behalve deze
Sowieso wil ik voor deze missie de upgrades hebben:
- Ultra Capacitors (attack speed +5%)
- Micro Filtering (gas wordt sneller geharvest, geldt dit ook voor Automated Refineries?)
- Automated Refinery (ideaal voor dit level)
- Science Vessel (gratis healen)
- Tech Reactor (sneller Banshees of Vikings pompen)
- Regenerative Bio-Steel (nog meer gratis healen)
En daarnaast dus in feite bijna alle units in het spel. Op Hard kon ik het met Banshees/Vikings wel aan, maar op Brutal haal ik dat niet omdat m'n basis constant geraped wordt en mijn Banshees daardoor constant gesloopt worden.
Oh, en nog een tip voor overige Brutal spelers waardoor de campaign een eitje wordt:
- Liberation Day > The Outlaws > Zero Hour
- Smash and Grab (easy met alleen marines+medics+marauders)
- The Devil's Playground (hier heb je toch alleen maar Reapers en medics nodig)
- The Evacuation (zorg dat je hier de bunker upgrades hebt gekocht. Met Reapers en Marauders is deze missie simpel)
- Outbreak (easy met marines+medics+reapers, met reapers sloop je die gebouwen in no-time)
- The Great Train Robbery (mass Diamondbacks is voldoende, met wat marines+medics voor de Banshees/Ravens)
- Cutthroat (marines+medics+marauders is voldoende)
- Safe Haven / Haven's Fall (ik koos Haven's Fall vanwege de Protoss Research). Ook deze is easy, gewoon mass Vikings met als backup Marines+Medics om de basissen te slopen.
- The Dig (dankzij de Vikings een stuk makkelijker: Vikings voor de luchtaanvallen + handig tegen Colossi)
- Whispers of Doom (missie is een eitje, en levert veel research op)
- A Sinister Turn (ook deze is redelijk makkelijk, gewoon veel Immortals, Archons en Dark Templar maken)
- Welcome to the Jungle (Dankzij de Vikings, Vultures (mijnenvelden leggen!) en Siege Tanks extreem simpel, sloop gewoon zijn basis.)
- Breakout / Ghost of a Chance (boeit niet welke, ik koos Breakout)
Tot hier zit ik nu, waardoor ik nu kan kiezen uit The Moebius Factor (die een eitje is zijn dankzij de Hercules dropship), of Engine of Destruction. Ik kies er voor om eerst Echoes of the Future te doen, aangezien die je wederom Protoss Research opleverd, waardoor je de Tech Reactor kan halen. Hierna uiteraard In Utter Darkness voor nog meer Research (en meer cash).
[ Voor 50% gewijzigd door Angeloonie op 12-08-2010 00:30 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Wat soms vervelend kan zijn, win je 5 potjes, krijg je bijna zeker 5 tegen je die veel hoger in de divisie staan! Dan ga je van divisie rank 36 tegen een rank 2... jippie!furby-killer schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 22:55:
[...]
Probleem is dat het hele divisie ranking systeem alleen losjes is verbonden met je daadwerkelijke rating die ook voor de matchmaking wordt gebruikt.
Supernova op Brutal:
Er zijn nog wel wat cheesy strategiën om de missie te halen maar die lijken me niet zo leuk, mag je zelf googelen
Heb alle missies al gehaald op brutal maar deze moest ik wel een keer overdoen. De eerste Odin missie is ook lastig als je niet op tijd de siege tanks weghaalt met wraiths. De laatste missie vs air is bijna niet te doen als je niet de juiste tech hebt (hive mind emulator / planetary fortress).
Tenzij kerrigan glitched waardoor ze bovenin vast komt te zitten. Ik heb een save geladen en toen air uitgeschakeld, de variant tegen ground/nydus is echt kinderspel.
Alt tabben duurt inderdaad lang, dit is op te lossen door de game windowed te draaien.madmaxnl schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 07:16:
Zijn er meerdere mensen die hier problemen hebben met ALT-Tab'en ? Ik heb nu met een paar vrienden(allemaal ATI videokaarten) dat het vrij lang duurt om terug te komen in game vanuit Windows na een ALT-Tab. Of het met de videokaart te maken heeft weten we nog niet daarom vraag ik het hier. De gene die de langzaamste CPU bij ons heeft is al twee keer uit de game gevlogen omdat hij langer dan een minuut duurder voordat hij weer in game zat. Om te weten wat het probleem is zou ik graag van mensen met ATI en nVidia kaarten horen hoe hun dit ervaren.
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Tegenover mij en mijn mede-protoss speler stonden de zerg en 1 Terran speler. Dus tegenover het andere team van ons uit twee Protoss stonden een protoss en Terran combinatie.
Mijn mede-protoss stuurde een rush naar de zerg hoofdbasis maar dat was net niet geneog, dus stuurde ik 50 marines met wat Marauders er tussenin, dat vernietigde de zerg speler volledig inclusief zijn net opgezette natural expension. Daarna vielen we de terran aan die tegenover ons zat en wisten een aanzienlijk deel van zijn basis te slopen. Helaas waren de andere twee Protoss spelers van ons team niet erin geslaagd de Terran/Protoss combi neer te sabelen waardoor er een groot legere Terran Marines en Thors rond liep die ons weerhielden van de eindoverwinnig op de andere Terran tegenstander. Uiteindelijk wisten we de druk hoog genoeg te brengen dat de tegenstanders neit meer konden verdedigen en ging de eerste terran tegenstander neer. Kort daarna overrompelden onze legers de hulp-basissen van de andere terran en protoss speler waarbij de laatste terran speler besloot uit de match te stappen (deze was ook de meest kundige van onze vier tegenstanders) Daarna was het snel afgelopen.
Zit nu zelf halverwege de Silver league. Heb eindelijk mijn eigen tactiek wat weten aan te scherpen. Ik bottlede mijn marines wat te veel op, wachtte te lang tot ik alle upgrades heb met Marines met +1 Weapons en +1 armor zijn goed genoeg voor de aanval in te sturen.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Wel jammer als je dan in de graph ziet dat je voor dat moment veel en veel sterker was.
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze
Das wel een Windows ding dan. Op OSX is switchen tussen fullscreen en window bijna instant.thewizard2006 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 08:11:
Dat probleem heb ik ook. Heb zelf een 5850. Verder een Core I5 en Samsung Spinpoint F3. Redelijk snelle hardware dus. Vind het ook vreemd.
maar serieus, gewoon flink marine+medic (goed tegen alles) en wat banshees om collosi & templar uit te schakelen en je bent er
vonden jullie trouwens ook dat spidermines slecht zijn in de campaign? in bw haalde 1 spidermine nog wel eens 5-6 marines neer maar hier doet hij bijna geen splash dmg? duurde wel ff voordat ik er 25 had
valt wel mee, gewoon de groepjes die naar je basis aanvallen ontregelen
echt goed vind ik ze ook niet, nee.
er is wel een upgrade voor btw
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 12-08-2010 09:06 ]
Dit is inderdaad het beste op te lossen door het spel windowed te spelen. Voorheen kreeg ik 2 minuten een zwart beeld en nu met alt tab flits je door de tabjes heen. (ATI hier)
Gisteren de 1e cannon cheese afgeslagen op een diamond nivo achtige manier (ik speel silver). Ik ga standaard 13 pool, pak wat gas en zie opeens cannons gemaakt worden aan de rand van mijn creep. Deze knallen mijn extractor neer, maar geen nood, gauw een extractor bouwen aan de andere kant en roaches maken. Hiermee haal ik alle pylons neer en hou 7 roaches over hiermee werk ik rustig de cannons af (fout 1, had gewoon moeten pushen) daarna wil ik nog wat macroën en wat meer massen (major fout 2, had nu zeker bij de tegenstander moeten kijken) Protoss heeft inmiddels 2 bassissen helemaal dichtgeturtled en komt na verloop van tijd met 235235235 voids die hij eerst charged op mijn extractors... GG : (
Lesje geleerd: WEES NIET ZO'N LAFBEK !
Jij bent ook een osx speler zie ik.
Welke muis gebruik jij? ik de Magic Mouse, maar ben hier voor wat betreft het gamen niet echt enthousiast over..
Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop
Ik zelf gebruik voor mijn games een MX revolution, persoonlijk vind ik alle Apple muizen een ergonomische ramp.
De MX revolution heb ik gekozen vanwege het aantal knoppen en dat in combinatie met WoW.
De meeste logitech muizen worden goed ondersteund
Zelf heb ik nog geen issue ondervonden met starcraft 2, moet ik wel zeggen dat ik pas 2 uurtjes heb kunnen spelen.
Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P
PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.
Mijn 1on1 ratio moet omhoog, ik sta onder de 40% met aantal wins, en dat is eigenlijk gewoon niet acceptabel
Ik hoop dat ze snel een clan/ guild systeem opzetten, dan krijg je snel dat communitie gevoel terug, erg leuk imo!
Zit zelf ook pas nu in de laatste missie, wel al wat AI potjes en challenges gedaan. Het verhaal vind ik trouwens wel ver onder niveau. Heb je zo'n geniaal team van game-designers, programmeurs en graphic designers, en dan hebben ze een paar van die schrijvers die alleen wat cliché one-liners aan elkaar schrijven.Tormbo schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 10:04:
Bah, leuk hoor, werk en vrouwen, heb nauwelijks tijd om zelfs maar de campaign uit te spelen
Anoniem: 193799
Ik gebruikte eerst een Razer Diamondback, heb nu een Razer Naga op de kop getikt. Het leuke van die Razer muizen is dat ze de profielen onthouden qua sensitivity dus kan je bijna alle functies gebruiken zelfs zonder de driver, zolang je maar een windows machine hebt om de instellingen op te veranderen.
Die Naga is even wennen maar door de 12 knoppen kan ik nu mijn hotkeys een stukje makkelijker gebruiken. het is even wennen maar het scheelt me een toetsaanslag op mijn keyboard waardoor ik net iets sneller kan reageren als ik er eenmaal aan wen.
Hij is er bij uitgeklapt. Na missie 2 was het over. Kwam in het starcraft 2 bug report.
Kon gelukkig wel door naar missie 3.
Verder heb ik gewoon een simpele logitech muis aangesloten en dat werkt perfect.
Hoop idd dat er wat aan de drivers gedaan word. Toevallig zijn mijn mac en mijn PC bijna dezelfde hw. (Zelfde proc en GPU) maar op XP draaid ie een stukje lekkerder.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Angeloonie, wanneer ben je nou eens klaar met je missies zodat we potjes gezamelijk kunnen spelen?
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
* Anoniem: 303530 meldt zich als windows spelersiemenz schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 09:18:
@ darkstone,
Jij bent ook een osx speler zie ik.
ik gebruik overigens een redelijk standaard muis met 1200dpi en 85% muissnelheid in starcraft, acceleratie uit.
edit: o wacht, ik zie dat hij op 600dpi staat..
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 12-08-2010 10:50 ]
Wel jammer dat de meeste knoppen van de Revolution niet te mappen zijn in StarCraft. Het zou dingen stukken makkelijker maken!

M&M werkt net, want dan word je KEIHARD afgemaakt door collosi en psi-storm, en goliaths.. zo goed zijn die nu ook weer niet, bovendien worden de scv's op brutal wel afgeknald..
--> iemand een tip voor een youtube video waar ik veel van kan leren??
ik denk nu dat ik voor protoss ga om te spelen, hoewel ik ook wel naar terran neig.
Je kan toch niet meer van een rush spreken als een van de spelers al 50 marines heeft? Af en toe erger ik me wel aan het taalgebruik. Een rax? Een pool? Een rush (met 50 marines)? Wellicht omdat ik niet altijd meteen door heb wat bedoelt wordtAuredium schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 08:21:
Mijn mede-protoss stuurde een rush naar de zerg hoofdbasis maar dat was net niet geneog, dus stuurde ik 50 marines met wat Marauders er tussenin, dat vernietigde de zerg speler volledig inclusief zijn net opgezette natural expension.
Persoonlijk vind ik dat je pas in SCII slang mag schrijven als je top 10 speelt op diamond. En liever dan juist niet gezien je blijkbaar een speler bent waarvan te leren isImdaMned schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 09:14:[...] Ik ga standaard 13 pool,...
.
Anoniem: 144744
Persoonlijk vind ik dat je pas een vraag mag stellen als je het topic al een tijdje volgt of de search gebruikt. Maar goed deze info is alweer van het vorige topic en staat niet in de TS (meteen maar een dm gestuurd)Eijkb schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 11:50:
[...]
Je kan toch niet meer van een rush spreken als een van de spelers al 50 marines heeft? Af en toe erger ik me wel aan het taalgebruik. Een rax? Een pool? Een rush (met 50 marines)? Wellicht omdat ik niet altijd meteen door heb wat bedoelt wordtEen proxy pylon snap ik, de MMM inmiddels ook. Maar wat bedoelt men met:
[...]
Persoonlijk vind ik dat je pas in SCII slang mag schrijven als je top 10 speelt op diamond. En liever dan juist niet gezien je blijkbaar een speler bent waarvan te leren is
http://us.battle.net/sc2/en/blog/273068#blog
Idem. De rechtermuis werkt wel goed overigens... Ik ben er verder wel redelijk blij mee...siemenz schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 09:18:
Welke muis gebruik jij? ik de Magic Mouse, maar ben hier voor wat betreft het gamen niet echt enthousiast over..(hij zoomt soms automatisch in en rechtermuisknow is af en toe lastig.. wat jij?
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
Dat is dus wel een beperkt aantal units, maar niet snel. Voordat jij een aantal void rays hebt kan een terran 50 marines hebben (een hoop in ieder geval).Maldred schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:16:
Een rush met 50 marines bestaat inderdaad niet. Rush doe je snel en met een beperkt aantal units, niet als je er al 50 hebt. Een void ray rush bestaat dus wel, je moet gewoon snel techen naar void rays, en dan met een beperkt aantal void rays aanvallen.
[ Voor 10% gewijzigd door Sissors op 12-08-2010 12:20 ]
Voorbeeld van een recent bijzonder frustrerend potje: Hij zat geturtled met een berg siege tanks, vikings en thors. Ik zat over de hele map met 4 expo's (hij 0 en later 1) en bergen minerals en gas. Mijn mutas werden natuurlijk volledig kapotgeschoten door de thors (toen had hij nog geen vikings) daarna had ik 200 pop aan roaches, die onder zijn siege tanks en thors omhoogkwamen. Siege tanks zo dood maar daarna werden ze door de thors kapotgeschoten. Toen heb ik er 12 Ultralisks tegenaangegooit (had toch bergen geld) maar die werden ook binnen luttele seconden opgegeten door de thors en een paar siege tanks. Toen heb ik nog corruptors en brood lords gemaakt met matig succes. Kreeg zijn halve basis weg maar hij had die van mij eerder.
Dus mijn simpele vraag aan jullie:
Ben ik nou de enige die dit lastig vind? Bedankt!
Ja maar ik zie een rush gewoon meer als zo snel mogelijk naar dat type unit techen en dan zoals is gezegd met een beperkt aantal aanvallen. Je rushed m.a.w. naar de Voidray en gaat daarmee aanvallen.furby-killer schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:19:
[...]
Dat is dus wel een beperkt aantal units, maar niet snel. Voordat jij een aantal void rays hebt kan een terran 50 marines hebben (een hoop in ieder geval).
Een Mothership rush is dus defensief spelen en zo snel mogelijk naar de Mothership toe.
En dingen aangeven als 13pool is in Silver echt niet verkeerd! Zijn voor jezelf handige momenten waarop je dingen kunt timen. En als het minder goed werkt kun je zo ook makkelijk aanpassen i.t.t. wanneer je het allemaal maar op gevoel zou doen. Als ik zelf bijv scoutte dat de vijand ging techen wilde ik nog welleens 10pool doen om wat te harassen met Zerglings
9800X3D | 3070
Anoniem: 242718
al es gedacht aan een strategisch geplaatste Nydus worm, of meerdere?memoryandfate schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:25:
Hela, ik lees hier altijd mee maar ik post hier niet zo vaak. Echter, nu heb ik een vraag! Namelijk, hoe gaan de Zerg spelers onder jullie met Terran om? Ik speel random in de platinum league en kan als ik Zerg speel nauwelijks van een Terran speler winnen. Ben ik Terran en hij Zerg is het meestal een eitje (gewoon Thors maken).
[snip/]
Volg al een poosje Zerg vs Terran tactieken en het is inderdaad wel lastig. Tegen BIO units (Marauder Marine) schijnen Banelings toch wel de effectievere units te zijn. En tegen heavy Mech is een Ultralisk niet supergeweldig trouwens. Thors doen altijd 30 damage en Ultralisks 15 en +15 erbij tegen armored. Maar omdat ze melee zijn kunnen ze vaak niet aanvallen maar worden ze ondertussen wel kapot geschoten. Denk zelf dat Infestors nog wel goed kunnen helpen. Met Neural Parasite.memoryandfate schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:25:
Hela, ik lees hier altijd mee maar ik post hier niet zo vaak. Echter, nu heb ik een vraag! Namelijk, hoe gaan de Zerg spelers onder jullie met Terran om? Ik speel random in de platinum league en kan als ik Zerg speel nauwelijks van een Terran speler winnen. Ben ik Terran en hij Zerg is het meestal een eitje (gewoon Thors maken).
Voorbeeld van een recent bijzonder frustrerend potje: Hij zat geturtled met een berg siege tanks, vikings en thors. Ik zat over de hele map met 4 expo's (hij 0 en later 1) en bergen minerals en gas. Mijn mutas werden natuurlijk volledig kapotgeschoten door de thors (toen had hij nog geen vikings) daarna had ik 200 pop aan roaches, die onder zijn siege tanks en thors omhoogkwamen. Siege tanks zo dood maar daarna werden ze door de thors kapotgeschoten. Toen heb ik er 12 Ultralisks tegenaangegooit (had toch bergen geld) maar die werden ook binnen luttele seconden opgegeten door de thors en een paar siege tanks. Toen heb ik nog corruptors en brood lords gemaakt met matig succes. Kreeg zijn halve basis weg maar hij had die van mij eerder.
Dus mijn simpele vraag aan jullie:Als je unlimited resources hebt, wat gooi je dan als zerg speler tegen een terran aan? Vooral eentje die Thors heeft want die zijn het grootste probleem. Zerglings zijn alleen ok als je een Thor helemaal kan omsingelen maar dat gaat meestal niet als hij er meer heeft, en een berg hydralisks verdwijnt ook als sneeuw voor de zon tegen thors. Het enige wat ik nog zou kunnen proberen is Infestors met mind control, maar met mijn APM van 25 haal ik die micro denk ik niet.
@hierboven: Nydus worm heeft het nadeel dat een Terran basis aardig dicht is over het algemeen en zon ding vrijwel altijd neer gaat voordat er iets effectiefs kan gebeuren
[ Voor 4% gewijzigd door Pindamann op 12-08-2010 12:29 ]
9800X3D | 3070
Denk dat je ook veel zal bereiken met een goedgeplaatste nydus worm + zerglings als afleiding, waarna je infestors een neural parasite laat doen op de Thors.Pindamann schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:28:
[...]
Volg al een poosje Zerg vs Terran tactieken en het is inderdaad wel lastig. Tegen BIO units (Marauder Marine) schijnen Banelings toch wel de effectievere units te zijn. En tegen heavy Mech is een Ultralisk niet supergeweldig trouwens. Thors doen altijd 30 damage en Ultralisks 15 en +15 erbij tegen armored. Maar omdat ze melee zijn kunnen ze vaak niet aanvallen maar worden ze ondertussen wel kapot geschoten. Denk zelf dat Infestors nog wel goed kunnen helpen. Met Neural Parasite.
@hierboven: Nydus worm heeft het nadeel dat een Terran basis aardig dicht is over het algemeen en zon ding vrijwel altijd neer gaat voordat er iets effectiefs kan gebeuren
Zhalix vindt Thors ook eigenlijk een beetje te goed
Ik zag gister toevallig nog een ZvT match waarbij zerg ook map control had. Op een gegeven moment moet T uit z'n turtle komen en dat is wanneer je aanvalt (als harass/drops/run by niet werkt). Grote kans dat je hele leger dan dood gaat (ik zou misschien wel wat units achter houden), maar dat geeft niet, want je hebt binnen no time weer 200/200. Dat vind ik altijd het mooie aan zerg, zodra je map control kan je ongelofelijk snel weer een leger op de been hebben. Maargoed, mijn 2 centen. Ik speel overigens geen zerg, dus ik kan er helemaal naast zitten natuurlijk
Zerglings zijn goed tegen Thors maar in het latere verloop van het spel worden Zerglings zwakker t.o.v. andere unitsMorphix schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:57:
Bergen speedlings zouden moeten werken, thors zijn ontzettend slecht tegen zerglings. De lings die je niet tegen die thors aan kan gooien laat je er gewoon voorbij rennen naar bijvoorbeeld de overige tanks of z'n expo. Het is niet zozeer belangrijk om een sterker leger te hebben als je de hele map al hebt. Blijf lekker larva spawnen en gooi hopen units tegen de terran aan.
Ik zag gister toevallig nog een ZvT match waarbij zerg ook map control had. Op een gegeven moment moet T uit z'n turtle komen en dat is wanneer je aanvalt (als harass/drops/run by niet werkt). Grote kans dat je hele leger dan dood gaat (ik zou misschien wel wat units achter houden), maar dat geeft niet, want je hebt binnen no time weer 200/200. Dat vind ik altijd het mooie aan zerg, zodra je map control kan je ongelofelijk snel weer een leger op de been hebben. Maargoed, mijn 2 centen. Ik speel overigens geen zerg, dus ik kan er helemaal naast zitten natuurlijk
9800X3D | 3070
Niet direct, bij een echte voidray rush heb ik al 2 voidrays voordat de gemiddelde terran speler meer dan 4 of 5 marines heeft. Dat is de truc van een echte rush, je past je hele build order er op aan en optimaliseert die voor de gekozen strategie.furby-killer schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:19:
[...]
Dat is dus wel een beperkt aantal units, maar niet snel. Voordat jij een aantal void rays hebt kan een terran 50 marines hebben (een hoop in ieder geval).
Maar ik ben het wel eens dat al dat jargon wel erg veel gebruikt word hier...volgens mij waren we de vorige versie al een lijstje gestart voor in de OP? Desondanks, [getalletje][gebouw] is wel iets wat heel veel gebruikt wordt om een build aan te geven...een beetje basis mag je als tweakert wel leren
Zo moeilijk zijn die slangs toch niet? Rush is in sc2 moeilijk te definieren, is het met je eerste unit of is een 4gate ook een rush? Sommigen noemen void ray rush ook een rush, puur omdat je zo snel mogelijk een void ray eruit probeert te pompen, en ja.. dit kan heel snel.
14 pool is een spawning pool op 14 food, hetzelfde met rax, dit is dan alleen een barracks. Dit zijn vij algemene slangs in rts games, en je zit hier op een rts topic
Zerg vs Terran heb ik ook grote moeite mee. Je zou kunnen beginnen met een expansion, wel zo snel mogelijk zergling speed krijgen, anders heb je moeite met hellions en reapers.
Als de Terran mech gaat, gaat hij waarschijnlijk hellion/tank/thor. De thors kan je neural parasiten, de tanks eventueel ook, maar dit werkt niet helemaal top. De beste counter is in mijn ervaring brood lord. Tanks worden compleet nutteloos als je brood lords hebt. Je zou (speed)baneling kunnen gebruiken tegen grote groepen hellions, deze zijn light. Thors gaan ook snel neer tegen brood lords. Je vijand gaat in reactie waarschijnlijk viking, maar die kan je wel aan met muta en/of corruptors of zelfs hydralisk. Je moet het in dit geval vooral van je positionering van je units hebben. Ultralisk werkt.. ook..wel.. maar dan moet je wel een flank hebben, anders lukt het niet. Ook een idee: Een fake nydus in zn base met een paar zerglings. Hij zal de nydus neer proberen te halen met zn leger, en laat zn front open voor aanvallen.
Om de mid game te overleven zou je een muta harass kunnen doen, dit zorgt ervoor dat hij in zijn base moet blijven.
Tegen bio kan je het beste speedling/baneling/roach gaan. Banelings maken de marines af, roaches zorgen voor wat range en tank, en de zerglings voor het surrounden.
Het lastigste voor de zerg is imho de timing. Terran kan veel met weinig bases, en je weet ook nooit wanneer een terran besluit aan te vallen.
Anoniem: 144744
Misschien een idee om een enorme luchtaanval op zijn dak te gooien?
Het maakt toch helemaal niet uit hoeveel units je hebt voor een rush? Als jij zo snel mogelijk (met mogelijke consessies etc.) 50 marines bouwt en er vervolgens mee aanvalt heb je een 50 marine rush. Dat jouw tegenstander dat tegen die tijd allang gescout heeft doet daar niks van af. Zealot rushes worden ook gescout, maar daar is ook niet altijd een antwoord op. Sommige rushes zijn effectiever dan andere. Een void ray rush is bijvoorbeeld relatief minder effectief dan een zealot rush, want je bent er pas veel later mee klaar, waardoor er meer kans is om een counter tegen te komen (ware het niet dat T meestal z'n wall bouwt) en je besteed meer aan tech. Hoe langer het duurt om iets te rushen, des te kleiner wordt de kans dat je rush goed uitvalt.Cronax schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:05:
[...]
Niet direct, bij een echte voidray rush heb ik al 2 voidrays voordat de gemiddelde terran speler meer dan 4 of 5 marines heeft. Dat is de truc van een echte rush, je past je hele build order er op aan en optimaliseert die voor de gekozen strategie.
Maar ik ben het wel eens dat al dat jargon wel erg veel gebruikt word hier...volgens mij waren we de vorige versie al een lijstje gestart voor in de OP? Desondanks, [getalletje][gebouw] is wel iets wat heel veel gebruikt wordt om een build aan te geven...een beetje basis mag je als tweakert wel leren
Toch kan het werken, net zoals een 50 marine rush heel goed ook kan werken. Zolang je tegenstander niet de juiste counter heeft en/of verrast wordt heeft het een kans van slagen.
gehaaldAnoniem: 303530 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 11:32:
hoe met ik ooit welcome to the jungle halen op brutal met alleen maar marines, firebats, medics, en goliaths![]()
M&M werkt net, want dan word je KEIHARD afgemaakt door collosi en psi-storm, en goliaths.. zo goed zijn die nu ook weer niet, bovendien worden de scv's op brutal wel afgeknald..
daarna zo snel mogelijk mid pakken, expanden, en daarna bergen missle turrets in het midden maken, daarmee zou je de force van 4 void rays, 6 scouts, 4 zealots, 2 collosi, en weetikveel hoeveel stalkers, op afstand kunnen houden terwijl je alle gas tegelijk verzamelt.

maar dan maak je toch siege tanks? nee, want ik kon alleen nog maar kiezen uit marines, medics, firebats, reapers, en hellions

iets is een rush als je aanvalt voordat je expand.Morphix schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:20:
[...]
Het maakt toch helemaal niet uit hoeveel units je hebt voor een rush?
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 12-08-2010 13:25 ]
Je mag slang schrijven wanneer je het wilt, zelfs als je geen SCII speelt.Eijkb schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 11:50:
[...]
Je kan toch niet meer van een rush spreken als een van de spelers al 50 marines heeft? Af en toe erger ik me wel aan het taalgebruik. Een rax? Een pool? Een rush (met 50 marines)? Wellicht omdat ik niet altijd meteen door heb wat bedoelt wordtEen proxy pylon snap ik, de MMM inmiddels ook. Maar wat bedoelt men met:
[...]
Persoonlijk vind ik dat je pas in SCII slang mag schrijven als je top 10 speelt op diamond. En liever dan juist niet gezien je blijkbaar een speler bent waarvan te leren is
Ik bouw trouwens meestal twee barracks direct aan het begin met beide een supply depot. Dus ik poep best snel marines uit.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Het probleem is dat de term rush hier gebruikt word om 'build' aan te geven eigenlijk...desondanks, een rush is wel degelijk te definieren, alleen verschilt de definitie misschien een beetje tussen jou en mij...Morphix schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:20:
[...]
Het maakt toch helemaal niet uit hoeveel units je hebt voor een rush? Als jij zo snel mogelijk (met mogelijke consessies etc.) 50 marines bouwt en er vervolgens mee aanvalt heb je een 50 marine rush. Dat jouw tegenstander dat tegen die tijd allang gescout heeft doet daar niks van af. Zealot rushes worden ook gescout, maar daar is ook niet altijd een antwoord op. Sommige rushes zijn effectiever dan andere. Een void ray rush is bijvoorbeeld relatief minder effectief dan een zealot rush, want je bent er pas veel later mee klaar, waardoor er meer kans is om een counter tegen te komen (ware het niet dat T meestal z'n wall bouwt) en je besteed meer aan tech. Hoe langer het duurt om iets te rushen, des te kleiner wordt de kans dat je rush goed uitvalt.
Toch kan het werken, net zoals een 50 marine rush heel goed ook kan werken. Zolang je tegenstander niet de juiste counter heeft en/of verrast wordt heeft het een kans van slagen.
Naar mijn mening is een rush alleen een rush als je het binnen de eerste paar minuten van de game kan uitvoeren. Een voidray rush build kan je binnen een paar minuten uitvoeren en is dus een echte rush, als je 50 marines kan bouwen in diezelfde tijd en ermee aanvalt is het ook een rush, maar als het al bijna 10 minuten gaat duren voor je 'rush' klaar is dan vind ik het geen rush meer...maar er is volgens mij nergens echt een officiele definitie van wat nou een rush is, we kunnen het er enkel over eens zijn dat het gaat om zo snel mogelijk een bepaald doel proberen te bereiken en daarvoor mogelijk andere dingen opgeven.
Je kunt een rush ook zien als een rechtelijn naar een bepaalde strategie waarbij je zo min mogelijk afwijktCronax schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:31:
[...]
Het probleem is dat de term rush hier gebruikt word om 'build' aan te geven eigenlijk...desondanks, een rush is wel degelijk te definieren, alleen verschilt de definitie misschien een beetje tussen jou en mij...
Naar mijn mening is een rush alleen een rush als je het binnen de eerste paar minuten van de game kan uitvoeren. Een voidray rush build kan je binnen een paar minuten uitvoeren en is dus een echte rush, als je 50 marines kan bouwen in diezelfde tijd en ermee aanvalt is het ook een rush, maar als het al bijna 10 minuten gaat duren voor je 'rush' klaar is dan vind ik het geen rush meer...maar er is volgens mij nergens echt een officiele definitie van wat nou een rush is, we kunnen het er enkel over eens zijn dat het gaat om zo snel mogelijk een bepaald doel proberen te bereiken en daarvoor mogelijk andere dingen opgeven.
9800X3D | 3070
dat is juist het slechtste wat je kan doen tegen thors, thors hebben splash damage tegen air dus met meerdere thors heb je niks aan je air (brood lords dan weer wel want die hebben meer range)Anoniem: 144744 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:18:
Ik ben dan geen echte ultiplayer (nog) maar in de campaign kom je er vrij vroeg achter dat Thors 1 grote manko hebben: airdefence.
Misschien een idee om een enorme luchtaanval op zijn dak te gooien?
micro is your friendYouR schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:53:
[...]
dat is juist het slechtste wat je kan doen tegen thors, thors hebben splash damage tegen air dus met meerdere thors heb je niks aan je air (brood lords dan weer wel want die hebben meer range)
maar omdat je waarschijnlijk bakken en nog eens bakken met minrals hebt kan je je verliezen sneller aanvullen dan de terran, al helemaal als je zijn supply depots sneaky killt
Ff mijn visie, noem het zoals je wilt, maar ik zie het niet als een rush.Auredium schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:30:
[...]
Je mag slang schrijven wanneer je het wilt, zelfs als je geen SCII speelt.
Ik bouw trouwens meestal twee barracks direct aan het begin met beide een supply depot. Dus ik poep best snel marines uit.
Al heb je 2 barracks, is rush is het niet. 25 sec per marine, stel dat je op beide een reactor hebt, dan kan je per 25 sec er 4 marines uithalen. Dus voor die 48 marines(makkelijker om te rekenen) heb je 12 *25 sec ->300sec nodig. En voordat je die barrack hebt met reactor ben je ook al een paar minuten verder. Eerder gewoon een aanval dan een rush lijkt mij.
Mja het is maar zoals je bekijkt, maar als je dit een rush noemt, dan kan je dit ook een rush noemen: Ik pomp alleen maar units totdat mijn supply 200 vol is en dan val ik aan. Rush of aanval? --> aanval natuurlijk, maar je begrijpt mijn punt.
Een marine rush bestaat dus niet echt want marines is altijd je eerst beschikbare tech. Mocht je er al mee rushen dan is een bunker toch wel noodzaak en daarom heet dat dan ook een bunker rush
@ Zerg vs Terran
Ik speel de laatste week vooral terran maar in de beta heb ik bijna alleen maar random gespeeld. Er vanuit gaande dat je de terran hebt opgesloten in zijn basis dan hou je gewoon met je legertje mutalisks controle over de hele kaart. Neem dan dus ook gewoon alle expansions, niet 2 of 3 maar gewoon allemaal, je komt toch om in de minerals op een gegeven moment. Zerg is daarna vooral gelimiteerd door gas en larvae. Als je nog steeds duizenden minerals hebt dan gooi je gewoon nog wat extra hatcheries neer in je main base ofzo zodat je meer larvae hebt en minder je queen inject hoeft bij te houden. Dan kan je je aandacht gebruiken om te harrassen met je mutas en de hele map te bedekken met creep. Vergeet niet door te techen naar hive en haal al je upgrades met een paar evolution chambers. Gooi je mutas nooit weg tegen een sterke verdediging! Zolang jij mutas hebt zit hij opgesloten in zijn basis. Zijn enige counters zijn allemaal ground units en traag; turrets (statisch), thors (supersloom) en marines (sloom en heel erg kwetsbaar, banelings en fungal growth).
Op een gegeven moment zal hij toch zijn basis uit moeten en zal hij dus slow pushen jouw kant op met zijn tank leger en ondersteuning van zijn anti air. Merk weer op dat zijn anti air langzaam is en tanks in siege mode staan ook niet bekend om hun snelheid
Jij bent zerg en dus heel erg snel, helemaal op creep! Gooi je leger nooit rechtstreeks in siege tanks! Val pas aan als de tanks unsieged zijn of via trucs als burrow / drops. Zodra hij zijn basis uit is kan jij doodleuk met je zerglings of nydus / drops zijn economie slopen. Hij kan namelijk niet op twee plaatsen tegelijk zijn.
Thors an sich hoef je niet zo bang voor te zijn want die zijn eigenlijk alleen maar sterk tegen mutas en eventueel ultralisks. Lings, roaches, hydras, broodlords, infesters etc. zijn eigenlijk allemaal goed tegen thors als je er aan denkt dat thors een vermogen kosten 300/200. Het gaat om de combo van thors met tanks / marines of hellions die het lastig maakt.
Maakt niet de beginners fout om al je gas alleen maar aan mutalisks uit te geven! Met 10 mutas heb je net zoveel map control / harass als met 30. Als je alleen maar mutas maakt kan je daarna alleen nog maar zerglings en queens maken met je minerals. Tech ook gewoon door en zorg dat je ook een ground army maakt en vergeet je upgrades niet!
Tot slot 2 units die mijn zerg tegenstanders te weinig gebruiken (meestal hoge platinum spelers).
Infestors met fungal growth zijn briljant en neural parasite op thors is niet slecht natuurlijk
Broodlords! De enige echte counter die terran heeft zijn vikings of gewoon heeeel erg veel marines. Jouw air is gelukkig sterk tegen vikings en massas marines mogen geen probleem opleveren voor zerg
Ghosts werken ook wel maar hij kan niet op 1 of 2 bases en tanks en thors en ghosts etc etc bouwen. Daar heeft hij de gas niet voor.
Don't overdo it! Met 3 of 4 broodlords sloop je hem ook wel en hou liever wat corrupters achter de hand om zijn air te counteren. Thors zijn ook verrassend zwak tegen broodlords.
Meestal win ik dit soort potjes wel als terran tegen zerg omdat mijn tegenstanders dit niet snappen en liever op een gegeven moment hun mutalisks suiciden op mijn anti-air en daarna zodra ik begin te pushen meerdere keren hun complete leger stuk lopen op mijn siege line om daarna gefrustreerd te quitten zonder een gg
het is ook niet erg als je je mutas kwijt raakt, als je die Thor maar sloopt (zeker als je bijna de hele map onder controle hebt) Daarbij moet je die 4 groepen tegelijkertijd laten aanvallen (en daar moet je misschien wat voor oefenen met afstanden en micro-en), bijvoorbeeld:furby-killer schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:13:
In principe is niks mis met thors dmv air aan te vallen, vooral tegen grote doelwitten heeft hun splash damage geen nut. Maar mutalisks worden door thors probleemloos afgemaakt. Thor krijgt damage bonus tegen hun en heeft 3x zoveel range. Dus niet snel even aanvallen en voor hij gedraaid is weg, hij heeft teveel range daarvoor.
M----T----M
/ \
M M
En als je het dan nog leuker wil maken gooi je er een groepje zerglings tegenaan
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 242718 op 12-08-2010 14:36 ]
Nou ja, Rush is aan definitie onderhevig. Ik viel ongeveer gelijktijdig aan met mijn mede-speler en wij waren de eerste die aanvielen. Daarlangs viel ik aan met de basis attack units van de terrans. ik vond het wel rushen aangezien het nog binnen 10 minuten bleef.Maldred schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:20:
[...]
Ff mijn visie, noem het zoals je wilt, maar ik zie het niet als een rush.
Al heb je 2 barracks, is rush is het niet. 25 sec per marine, stel dat je op beide een reactor hebt, dan kan je per 25 sec er 4 marines uithalen. Dus voor die 48 marines(makkelijker om te rekenen) heb je 12 *25 sec ->300sec nodig. En voordat je die barrack hebt met reactor ben je ook al een paar minuten verder. Eerder gewoon een aanval dan een rush lijkt mij.
Mja het is maar zoals je bekijkt, maar als je dit een rush noemt, dan kan je dit ook een rush noemen: Ik pomp alleen maar units totdat mijn supply 200 vol is en dan val ik aan. Rush of aanval? --> aanval natuurlijk, maar je begrijpt mijn punt.
1. move je muta's ergens heenAnoniem: 242718 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:33:
[...]
het is ook niet erg als je je mutas kwijt raakt, als je die Thor maar sloopt (zeker als je bijna de hele map onder controle hebt) Daarbij moet je die 4 groepen tegelijkertijd laten aanvallen (en daar moet je misschien wat voor oefenen met afstanden en micro-en), bijvoorbeeld:
M----T----M
/ \
M M
En als je het dan nog leuker wil maken gooi je er een groepje zerglings tegenaan
2. wacht totdat je muta's uit elkaar gaan
3. MOVE je muta's ACHTER de thors
4. druk op S
5. ????
6. profit!
Het risico wat je daarbij loopt is dat je mutas al aan stukken gescheurd zijn voordat ze kunnen beginnen met aanvallen... Je moet juist zo snel mogelijk het vuur kunnen openen. Plus, als je die thors voorbij gaat vliegen ga je waarschijnlijk meer richting de basis, waar de meeste turtlers turrets hebben staan die ook niet zo gezond zijn voor je mutasAnoniem: 303530 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:39:
[...]
3. MOVE je muta's ACHTER de thors
Upgrades zijn belangrijk idd. Ik had op een gegeven moment een groot deel van een groep marines verloren aan zealots en de rest was een stuk of 12 waarvan sommige al combatdamage hadden. Toen kwam een andere terran speler met even veel marines aanzetten en het enige verschil was dat ik +1 weapon en +1 armor had en daardoor won mijn groep toch nog (wel met casualties maar toch).Maakt niet de beginners fout om al je gas alleen maar aan mutalisks uit te geven! Met 10 mutas heb je net zoveel map control / harass als met 30. Als je alleen maar mutas maakt kan je daarna alleen nog maar zerglings en queens maken met je minerals. Tech ook gewoon door en zorg dat je ook een ground army maakt en vergeet je upgrades niet!
Dus upgraden is zeker belangrijk!
bij 1v1 had die gozer geeneens een natural, alleen maar een main.
en ik had 2 expansions
Wel jammer dat de gateways in zijn basis opzetten niet kan in practice league (stomme blokkades);
YouTube: StarCraft 2 Strategy - Protoss: Proxy Gateway Rush - Step-by-Step
ook een 4warpgate rush wil niet, en dat zijn de enige 2 strategieën die ik tot zo ver weet
Iemand nog goede tips voor een pratice league strat?
als ik jou was zou ik gewoon beginnen met het "echte werk". volgens mij lijkt het wel leuk zo'n practise league maar door die blokkades en de lage speed ben je nog niet echt voorbereid. ik denk dat een paar matches tegen de comp beter zou zijn. plus als je gewoon tegen de makkelijkste AI speelt kun je ff alle rassen doortechen om te kijken wat alle units zijn en welke abilities ze hebben.Scarify schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 15:06:
Practice league stats zijn nu 2v2: 1win 1 loss, 1v1: 1 win..
bij 1v1 had die gozer geeneens een natural, alleen maar een main.
en ik had 2 expansions
Wel jammer dat de gateways in zijn basis opzetten niet kan in practice league (stomme blokkades);
YouTube: StarCraft 2 Strategy - Protoss: Proxy Gateway Rush - Step-by-Step
ook een 4warpgate rush wil niet, en dat zijn de enige 2 strategieën die ik tot zo ver weet
Iemand nog goede tips voor een pratice league strat?
maar je moet het zelf weten hoor, als je de practise league verlaat kun je niet meer terug namelijk
Laaste paar keer 3:59 over en dat is zuur. Vandaag eens wat anders geprobeert en ik had 3 hele seconden over
Weet iemand of de volgorde van campagne iets uitmaakt of als je een missie opnieuw doet dat je dan alle units beschikbaar hebt die je dan kan maken. Dat zou namelijk welcome to the jungle wel erg handig maken.
Mauraders zijn zo leuk tegen gebouwen of om een probe te snipen.
Helemaal als ik al die marine rushes om me heen zie.
PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.
Als je wat stalkers heb (hoeft niet heel veel), en een observer, stuur observer naar basis van tegenstander samen met stalkers. Research blink, en teleporteer je stalkers zijn basis in.
maakt wel uit, als je bijvoorbeeld een missie doet waar je mauraders krijgt, dan kan je alle missies die je daarna doet een maurader maken, en niet de missies daarvoor (mocht je die nog over willen doen)Shadowhawk00 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 15:18:
Weet iemand of de volgorde van campagne iets uitmaakt of als je een missie opnieuw doet dat je dan alle units beschikbaar hebt die je dan kan maken. Dat zou namelijk welcome to the jungle wel erg handig maken.
Mauraders zijn zo leuk tegen gebouwen of om een probe te snipen.
zorg ook dat je snel wat dingen koopt bij de armory, stim bijvoorbeeld.
Ik heb het eigenlijk nog niet getest, maar wat is het bereik/range van Blink? Is het om alleen cliffs en korte stukken te overbruggen of kun je van base naar base "warpen" ?furby-killer schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 15:26:
Niet heel nuttig speciale strats voor practice league te gaan oefenen. Maar als je wilt, maak stalkers + 1 of 2 observers. Stalkers zijn redelijk algemene defense voor als hij irritant doet met reapers bijvoorbeeld, maar ook tegen vliegende dingen.
Als je wat stalkers heb (hoeft niet heel veel), en een observer, stuur observer naar basis van tegenstander samen met stalkers. Research blink, en teleporteer je stalkers zijn basis in.
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
korte stukken, ongeveer hetzelfde als de range van stalkers.Joarie schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 15:33:
[...]
Ik heb het eigenlijk nog niet getest, maar wat is het bereik/range van Blink? Is het om alleen cliffs en korte stukken te overbruggen of kun je van base naar base "warpen" ?
Ah thx...dus toch wat ik al dacht. Het viel me al op dat Stalkers bepaalde cliffs niet op willen blinken.Anoniem: 303530 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 15:40:
[...]
korte stukken, ongeveer hetzelfde als de range van stalkers.
Trouwens, de doolhoftactiek met gateways en canons werkt best goed tegen AI. En tevens een stuk makkelijker om daarna zelf te expanden aangezien je niet je warpprism hoeft te maken puur om 1 worker voorbij je geblokte ramp te krijgen

Begonnen met random , maar als newb toch beter 1 class kunnen kiezen denk dus ben maar wat meer terran gaan spelen nu, waardoor ik al iets meer win. Rushes zijn alleen klote, opeens 10 van die zerglings in mijn kamp waar ik net 1 marine heb, of da protoss voor mijn base aan het bouwen is... Die protoss had ik gister gecountered door een bunker weg te pleuren met 4 marines erin, en kon op afstand mooi al zijn gebouwen slopen waarna hij leavde
Ook nog even 2vA.I gedaan met een maat, maar hij had het gister pas gehaald dus was echt een bagger niveau.. hij bouwde nog geen extra scv's waardoor zijn economie kut was, maar word wel weer beter
Dit topic is gesloten.
- Houd het nuttig + ontopic
- Bedelen om trialkeys valt onder spam
- Posten van je account + id nummer valt daar eveneens onder
- Wil je in de spelerslijst komen te staan, stuur een DM naar Angeloonie