• Scarify
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-01 14:11
Net weer 1v1 gewonnen; wordt ook idd wel beetje gek van die lage snelheden (op coöp zit dat niet)
had 12 voidrays 3 carriers; binnen 19 minuten was de overwinning aan mij :)
altijd leuk om vanaf de zijkant van zn basis aan te vallen.

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
Scarify schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 15:47:
Net weer 1v1 gewonnen; wordt ook idd wel beetje gek van die lage snelheden (op coöp zit dat niet)
had 12 voidrays 3 carriers; binnen 19 minuten was de overwinning aan mij :)
altijd leuk om vanaf de zijkant van zn basis aan te vallen.
Dit is dus de reden dat ik na 10 practice league matches de rest geskipped heb, werd gek van dat trage gedoe en het feit dat je bijna geen degelijke strategie kan uitvoeren door die stenen...
Joarie schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 15:44:
[...]

Ah thx...dus toch wat ik al dacht. Het viel me al op dat Stalkers bepaalde cliffs niet op willen blinken.
Trouwens, de doolhoftactiek met gateways en canons werkt best goed tegen AI. En tevens een stuk makkelijker om daarna zelf te expanden aangezien je niet je warpprism hoeft te maken puur om 1 worker voorbij je geblokte ramp te krijgen 8)7
Wel even een kanttekening hierbij, het kan ook zijn dat je stalkers ergens niet op willen blinken omdat je de andere kant niet kan zien. Ze kunnen alleen blinken naar plekken die binnen je zichtsveld zijn en als je een cliff op wil blinken kunnen ze vaak niet omhoog kijken...vandaar dat je vaak een observer meestuurt.

[ Voor 42% gewijzigd door Cronax op 12-08-2010 17:00 ]

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

SC2 single uitgespeeld. Verhaal best wel goed, fijn dat er wat mini dingen gerecapped worden voor de niet-SC1 spelers onder ons *hand op steken doet* - maar het spel is in mijn mening geen 9 of 10 waard.

Het is een zeer sterk uitgewerkte rts die soepel loopt met goede pathing, ai en animaties maar verder is het gewoon een redelijk straight forward rts. Ik denk dat de echt grote meerwaarde pas in de multiplayer/compscene duidelijk wordt, maar daar ga ik me niet op begeven.

Losstaan als RTS, vond ik spellen als Supreme Commander veel meer vernieuwing en epiek brengen in het genre. Al met al zeker een -goed- spel, maar niet de god die iedereen aanbid voor mij ;) .

De meeste mensen deugen!

• Roxors
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-05 16:44
Wat was er zo vernieuwend en episch aan Supreme Commander dan?
Ik ga niet oordelen over Supreme Commander want daar heb ik nog nooit online mee gespeeld. En als je van een spel niet alle mogelijkheden hebt onderzocht vind ik niet dat je er over kan oordelen. De singleplayer vond ik wel leuk om te doen, maar na het 1x gedaan te hebben was ik er ook wel klaar mee. Bij SC2 ben ik nog steeds de sp aan het doen, ook al heb ik het al uitgespeeld, voor de achievements.

Je geeft aan dat het spel geen 9 of 10 waard is, en tegelijkertijd zeg je dat je alleen de singleplayer hebt gedaan. Dan vind ik dat je dus geen totaal oordeel kan geven over een spel. Vooral bij een spel als SC2 dat juist voor multiplayer is gemaakt, en waar toch echt de meeste fun in zit.

Ditzelfde kan je doortrekken op mensen die zeggen dat het ene ras zoveel beter is als het andere. Vaak blijkt dat deze mensen in een lage league zitten, en nog niet alle mogelijkheden van hun eigen ras, en van het spel hebben ontdekt, maar ondertussen wel lopen roepen dat het spel niet in balans is. Als je niet op hoog (Pro, Diamond) niveau meespeelt in multiplayer vind ik dat je nog niks over de balans kan zeggen.

[ Voor 21% gewijzigd door Roxors op 12-08-2010 16:37 ]

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-05 00:36

VP.

Offtopic:

Heb een trackje gemaakt met wat geripte vocals uit Day9's daily.

http://soundcloud.com/void-pointer/alpha

Je hoort Sean vooral in stukjes gehad, maar in het midden zegt hij daadwerkelijk wat ^.^

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:57
Hmm ach, hij heeft het spel gekocht voor de single player, en gebaseerd op de single player vind hij het geen 9 of 10 waard. Moet kunnen toch? Ieder zo zijn eigen mening.

Ik ben door alle multi player games online nog maar amper toegekomen aan de single player. Al vind ik het best leuk om te doen. Time is of the essence!

Anyway, t enige wat ik wilde zeggen is. Iedereen mag een mening hebben, of een oordeel geven. Ookal doet diegene dat maar over een deel van het spel.

@ Cassius: Ik zou me toch maar eens online wagen mocht je er tijd aan kunnen besteden!

Anoniem: 358309

Cassius schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 16:17:
SC2 single uitgespeeld. Verhaal best wel goed, fijn dat er wat mini dingen gerecapped worden voor de niet-SC1 spelers onder ons *hand op steken doet* - maar het spel is in mijn mening geen 9 of 10 waard.

Het is een zeer sterk uitgewerkte rts die soepel loopt met goede pathing, ai en animaties maar verder is het gewoon een redelijk straight forward rts. Ik denk dat de echt grote meerwaarde pas in de multiplayer/compscene duidelijk wordt, maar daar ga ik me niet op begeven.

Losstaan als RTS, vond ik spellen als Supreme Commander veel meer vernieuwing en epiek brengen in het genre. Al met al zeker een -goed- spel, maar niet de god die iedereen aanbid voor mij ;) .
Euhm, Supreme commander vernieuwd? Zeker nooit Total Annihilation gespeeld? :P

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:07

m0nk

16-09-2003 15.15

Uhm SC2 topic?

Iemand de daily van gisteren gezien? "Low level" Replay.. zo herkenbaar... :P

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• Roxors
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-05 16:44
Tuurlijk mag iedereen een mening geven, dat is je goed recht. Maar zorg er dan wel voor dat je duidelijk stelt waar je mening over gaat, in dit geval dus de singleplayer van SC2 :)

edit: damn, zo teruglezend lijk ik wel een fanboy.. :) *stilletjes weer terug aan het werk gaat*

• daanteb
  • Laatst online: 08-04 23:11
m0nk schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 16:47:
Uhm SC2 topic?

Iemand de daily van gisteren gezien? "Low level" Replay.. zo herkenbaar... :P
staatie er al helemaal op dan? gisteren ging hij maar tot 35 min :/
Cassius schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 16:17:

jammer dat je de multiplayer links laat liggen, mis je toch echt wat. misschien dat je melee gewoon niet leuk vind maar dan kan je altijd nog UMS proberen. tower defence of dota ofzo :P heb wacraft3 ook alleen single player gespeelt, multiplayer vond ik ook niet leuk maar wel aantal jaar dota gespeeld.

edit: kwam dit plaatje tegen :D
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1891957/sc2%20races.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door daanteb op 12-08-2010 17:08 ]

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

TA uiteraard ook, maar ik sprong pas in bij SupCom ;) .

En ja, het dus mijn eigen mening die puur gaat over een single player experience. En daar kan ik wel over oordelen, dat is mijn totale mening over het spel, want verder speel ik het niet :p . Punt uit ;) .

De meeste mensen deugen!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:57
hulkie schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 16:38:
Hmm ach, hij heeft het spel gekocht voor de single player, en gebaseerd op de single player vind hij het geen 9 of 10 waard. Moet kunnen toch? Ieder zo zijn eigen mening.

Ik ben door alle multi player games online nog maar amper toegekomen aan de single player. Al vind ik het best leuk om te doen. Time is of the essence!

Anyway, t enige wat ik wilde zeggen is. Iedereen mag een mening hebben, of een oordeel geven. Ookal doet diegene dat maar over een deel van het spel.
Net ook de singleplayer uitgespeeld. Wat een teleurstelling.

Ik ben een grote fan van SC1 en dan vooral de lore, ik ben pas online beginnen spelen met WC3 (redelijk hardcore zelfs). Bij zowel Vanilla als Broodwar werd ik echt in het singleplayer verhaal gezogen, vond ik de plottwists bij momenten brilliant en de filmpjes om van te likkebaarden - om maar een voorbeeldje te geven: Battle on the Amerigo.

De Wings of Liberty campaign voelt aan alsof men veel tijd gestoken heeft in de technische zaken maar dan rap nog even een scriptje in elkaar geflansd - beetje artefacts verzamelen, een paar teaser-missies met de Protoss en dan rap effe Kerrigan verslaan op Char. Om nog te zwijgen over de uber-cheesy conversaties, met als toppunt van onnozelheid die tv-uitzendingen. Of die idiote scientist die amper in beeld komt (gelukkig).

Ook de missies zijn niet te vergelijken - sommige missies uit SC1 waren zo knap in elkaar gestopt dat je er uren mee kon bezig zijn om ze te vervolledigen. Nu duurt een gemiddelde missie ongeveer 20min, op Normal uiteraard. Ik mis ook creativiteit, buiten 1 of 2 uitzonderingen - de zombie missie was best tof. Uiteraard ga ik alles nog eens op Hard proberen uitspelen alsook de achievements, maar deze zijn slechts zoethoudertjes als je't mij vraagt.

Echt een gemiste kans, als je't mij vraagt. De multiplayer zit ongetwijfeld weer tot in de puntjes perfect maar de lore is absoluut beneden alle verwachtingen imho.

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 09:38
Betthen schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 15:46:
na 1-4 in de placement in brons terecht gekomen... hier gelijk begonnen met een geweldige 0-5.... uiteindelijk toch een game gewonnen, en zelfs een keer 3 op rij! Echter heb ik het probleem wat ik eerder al voorbij heb zien komen hier, dat ik voor wins +3 krijg, en losses -10... waardoor ik dus elke keer weer op 0 terecht kom met points.... beetje triest imo! helemaal als ik lees da sommige +40 enzo krijgen!

Begonnen met random , maar als newb toch beter 1 class kunnen kiezen denk dus ben maar wat meer terran gaan spelen nu, waardoor ik al iets meer win. Rushes zijn alleen klote, opeens 10 van die zerglings in mijn kamp waar ik net 1 marine heb, of da protoss voor mijn base aan het bouwen is... Die protoss had ik gister gecountered door een bunker weg te pleuren met 4 marines erin, en kon op afstand mooi al zijn gebouwen slopen waarna hij leavde :) da was het hoogtepunt tot nu!

Ook nog even 2vA.I gedaan met een maat, maar hij had het gister pas gehaald dus was echt een bagger niveau.. hij bouwde nog geen extra scv's waardoor zijn economie kut was, maar word wel weer beter :) was tegen easy dus ja, moeilijk was zoiezo niet van toepassing
Die +40 = 20 bonus punten + 20 punten omdat je tegen een favored speler speelt. Ik denk dat het ranking systeem soms wat vervelend doet in het begin. Als je je placement 4-1 wint maar daarna 3 matches verliest van hogere spelers dan gebeurd er niets. Dan win je een potje tegen iemand "even match" En krijg je 10 punten daarna mag je weer tegen hogere spelen en verlies je die punten weer. Maar maak je niet te druk om de punten.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-05 17:12
Haha. Funny because it's true :+

• MrVegeta
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/odJHlgBtHaRqjS4ZyEOixxB6/full.jpg

Laatst heeft TLO een (goede) Terran speler alle hoeken van de map laten zien. Alle rassen hebben voor en nadelen. Dat er meer goede Terran spelers zijn dan goede Protoss/Zerg daar kan Blizzard ook niets aan doen.

[ Voor 58% gewijzigd door MrVegeta op 12-08-2010 18:11 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Anoniem: 155599

Right mensen die klagen over de sp op normal. :O

Spelbeleving staat gelijk aan was het leuk om te spelen. > Normal is ik rag er blind doorheen, gaap. > de sp stelt niks voor.

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 155599 op 12-08-2010 17:58 ]

Anoniem: 242718

Morphix schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 17:23:
[...]

Haha. Funny because it's true :+
beter je best doen, werkelijk, het idee dat Terran OP is, is echt onzin. day9 is er vandaag of gisteren nog even op ingegaan, je praat jezelf zo een waardeloze mindset aan waardoor je standaard al verliest van Terran. Ga eens creatief aan de slag om Terran strategiën tegen te gaan!

Anoniem: 303530

Anoniem: 155599 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 17:52:
true, zelfs op hard is het niet echt moeilijk.

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Sfinx- schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 17:16:
[...]

De Wings of Liberty campaign voelt aan alsof men veel tijd gestoken heeft in de technische zaken maar dan rap nog even een scriptje in elkaar geflansd - beetje artefacts verzamelen, een paar teaser-missies met de Protoss en dan rap effe Kerrigan verslaan op Char. Om nog te zwijgen over de uber-cheesy conversaties, met als toppunt van onnozelheid die tv-uitzendingen. Of die idiote scientist die amper in beeld komt (gelukkig).
Dit TV uitzendingen deden me denken aan de irak invasie. Nee de amerikanen zijn niet in de buurt van de hoofdstad ( dodges bullets ) nee echt niet :D

• MrVegeta
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 17:57:
[...]

Sommige missies zijn wel een goede uitdaging, maar wij hebben ook wat beta ervaring. Als je er fris instapt zal het best lastig zijn. Achievements zijn sowieso een stukje moeilijker.
Shadowhawk00 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 17:57:
[...]

Dit TV uitzendingen deden me denken aan de irak invasie. Nee de amerikanen zijn niet in de buurt van de hoofdstad ( dodges bullets ) nee echt niet :D
"The infidels are killing themselfs at the gates of bagdad!"

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:57
Anoniem: 155599 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 17:52:

Spelbeleving staat gelijk aan was het leuk om te spelen. > Normal is ik rag er blind doorheen, gaap. > de sp stelt niks voor.
[...]

Hebben jullie ooit de oorspronkelijke game gespeeld? Verder had ik het voornamelijk over de Lore ( = verhaal ), al vond ik de missies ook niet denderend.

Wat de moeilijkheidgraad betreft, op Normal is het idd een eitje. Maar ik speel nu eenmaal graag snel de SP uit om te zien hoe het verhaal in elkaar zit, daarna doe ik 'm opnieuw met meer uitdaging. En dat ging in de originele gewoonweg niet op Normal, daar was je zoiezo gemiddeld een uur & nogwat zoet per missie.

Misschien is het vooral nostalgie :)

[ Voor 21% gewijzigd door Sfinx- op 12-08-2010 18:15 ]

• MrVegeta
Ik vond de missies wel leuk trouwens, het voelde helemaal niet aan als herhaling wat veel RTS wel hebben. Genoeg afwisseling ook en dat je steeds nieuwe units krijgt en je setup kan veranderen scheelt ook. Qua lore vond ik het best wel leuk :).

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
[...]

Misschien voor de doorgewinterde rts-er niet maar ik moet sommige missies toch meerdere keren proberen.
Normal heb ik niet eens geprobeerd want dat is meestal te casual.
Hard is voor mij prima. Sommige missies redelijk simpel en soms een hele uitdaging.
Maar tot nu toe vind ik single player gewoon erg vermakelijk, weinig op aan te merken.

Sfinx- schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 18:12:
[...]

[...]

Hebben jullie ooit de oorspronkelijke game gespeeld? Verder had ik het voornamelijk over de Lore ( = verhaal ), al vond ik de missies ook niet denderend.

Wat de moeilijkheidgraad betreft, op Normal is het idd een eitje. Maar ik speel nu eenmaal graag snel de SP uit om te zien hoe het verhaal in elkaar zit, daarna doe ik 'm opnieuw met meer uitdaging. En dat ging in de originele gewoonweg niet op Normal, daar was je zoiezo gemiddeld een uur & nogwat zoet per missie.
Gaming is in de tussentijd wel veranderd. Normal nu is gericht op een armige teletubies die het verschil niet kunnen zien tussen een spiegel of een tv.
En door de sp raggen en vervolgens teleurgesteld zijn dat doe je jezelf aan.

• Morphix
Anoniem: 242718 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 17:54:
[...]

beter je best doen, werkelijk, het idee dat Terran OP is, is echt onzin. day9 is er vandaag of gisteren nog even op ingegaan, je praat jezelf zo een waardeloze mindset aan waardoor je standaard al verliest van Terran. Ga eens creatief aan de slag om Terran strategiën tegen te gaan!
Morphix schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 17:23:
:+
:Y)

Maar ik blijf van mening ben dat het voor low-level players moeilijk is om goed stand te houden tegen een gelijkwaardige T, of met andere woorden, ik denk dat veel Terran spelers tegen een hoger niveau spelen dan dat ze eigenlijk zelf zijn. Het is zo makkelijk voor Terran om te turtlen, leger op te bouwen, army uit je basis halen, steeds een heel klein beetje verder pushen tot je uiteindelijk echt aanvalt zonder dat het die Terran speler veel moeite kost. Je hoeft weinig fratsen uit te halen, terwijl het voor Protoss (zerg heeft blijkbaar een gelijksoortig probleem, maar ik speel P) juist heel moeilijk is om met een gelijkwaardig (dus resources en food count) leger van zo'n Terran te winnen. Voor Protoss wordt het opeens belangrijk om drops te doen, high templars te bouwen of dark templars tussen je leger te verstoppen. Allemaal handelingen die in lagere leagues vrij moeilijk zijn.

Zelfs day9 heeft in die video die je noemt geen sterke argumenten. Hij heeft het over een overlord die net iets te laat gebouwd wordt, een drone die te lang stil blijft staan etc. Allemaal dingen die, om daar goed mee om te gaan, behoorlijk wat skill vereisen. Wat hij eigenlijk zegt is dat je build niet 'perfect' genoeg is om T te verslaan, terwijl dat voor terran blijkbaar helemaal niet zó belangrijk is.

Ik wil niet beweren dat terran OP is, ikzelf heb al een aantal dagen niet meer van T verloren, maar ik vind de OP discussie erg leuk en het plaatje is ook gewoon grappig.

Ik herken de klachten van protos en zerg spelers tegen terran niet echt, ik ben begonnen met terran maar ik ben nu actief aan het experimenteren met zerg en protos, het is even wennen maar het begint steeds beter te gaan, vooral omdat ik alle counters van terran goed ken en de sterke en zwakke punten van iedere race redelijk door heb en daar gebruik van maak. Ik pas mijn speelstijl ook aan de race die mijn tegenstander heeft en dat doen maar weinig mensen heb ik gemerkt, misschien dat daar het probleem ligt.

• daanteb
Sfinx- schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 18:12:
[...]

[...]

Misschien is het vooral nostalgie :)
ik weet niet hoor maar volgens mij herinner je je gewoon de goeie dingen. de missies uit sc1 was meestal gewoon roei deze basis uit of loop naar een beacon. wat dat betreft zijn de missies echt een stuk erop vooruit gegaan imo. bv die laser, de wall of fire, treintjes etc. teksten heb je misschien gelijk in, maar ik kan me van de tekst in sc1 weinig herinneren dus echt vergelijken kan ik ook niet.

en als je snel door het verhaal wilt kun je net zo goed alles op youtube bekijken :/

• ItMeAedri
  • Laatst online: 06-05 21:42
IMO is de SP van SC2 goed in elkaar gezet, ik ga geen appels met peren vergelijken, zelfs niet met SC1, dat is meer dan 10 jaar terug, met als ik me het goed herinner, maar 1 difficulty.

De missies zijn heerlijk gevarieerd en je mag zelf je speelstijl kiezen. (Tuurlijk, wel objectives doen) En je mag lekker kiezen of je ook teched of niet.

Ik heb zelf veel plezier met SC2, heb je zelf geen plezier in SC2 of vind je het niet zo geweldig, ga eens het hele spel spelen, inclusief online. Is het te makkelijk? Ga op hard of brutal spelen, probleem opgelost!

[ Voor 3% gewijzigd door ItMeAedri op 12-08-2010 19:27 ]

Morphix schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 18:42:
[...]
Ik wil niet beweren dat terran OP is, ikzelf heb al een aantal dagen niet meer van T verloren, maar ik vind de OP discussie erg leuk en het plaatje is ook gewoon grappig.
Ik vind het plaatje ook grappig maar geen waarheid :)

Ik zie veel mensen klagen over Void Rays, je moet tegen Zerg ontzettend opletten voor die Speedling rushes en volgens mij zijn er nog een berg andere dingen waar je allemaal voor op moet letten. misschien is het net wat makkelijker om te turtlen voor Terran maar dat betekent dus dat je andere tactieken toe moet gaan passen, it's all in the game :) en als het mensen echt dwars zit dat ze niks tegen Terran kunnen doen is het misschien een idee om Terran te gaan spelen en dan een paar keer te verliezen om beter achter de zwakke punten van Terran te komen ;)

Het was natuurlijk wel te verwachten dat sommige SC1 spelers SC1 beter vinden door de nostalgische waarde, dat soort mensen hou je altijd, maakt niet altijd hoe goed je de opvolger maakt, sommige hebben gewoon moeite met verandering. Ik ben jarenlang fan geweest van SC1 maar ik vind SC2 toch ook wel erg goed! :Y)

• Maldred
  • Laatst online: 27-04-2023
Zhalix schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 19:27:
[...]

IMO is de SP van SC2 goed in elkaar gezet, ik ga geen appels met peren vergelijken, zelfs niet met SC1, dat is meer dan 10 jaar terug, met als ik me het goed herinner, maar 1 difficulty.

De missies zijn heerlijk gevarieerd en je mag zelf je speelstijl kiezen. (Tuurlijk, wel objectives doen) En je mag lekker kiezen of je ook teched of niet.

Ik heb zelf veel plezier met SC2, heb je zelf geen plezier in SC2 of vind je het niet zo geweldig, ga eens het hele spel spelen, inclusief online. Is het te makkelijk? Ga op hard of brutal spelen, probleem opgelost!
Ik moet zeggen, vind de singeplayer niet echt geweldig. Ik heb het niet over hoe makkelijk/moeilijk het is, maar ik vind het wat missen. De singeplayer van SC1 + BW vond ik stukke beter, vond ik wat meer verhaal en vooral meer sfeer inzitten. Maar mss ben ik wat verwend.

Die mercs en de units die niet in de multi, vind ik ook wat raar, gebruik die niet. Vind het er niet echt bijpassen.

Multi hoef ik niks over te zeggen, is gewoon top.

Oh, en over of terran op is of niet --> niet op.

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:12
Morphix heeft denk ik een punt. Als beginnende SC speler is het vrij makkelijk om een legertje met M&M plus siege tank bij elkaar te bouwen. Om dit als beginnende Protoss te moeten counteren (Zerg ken ik niet goed genoeg) moet je een leger van blink stalkers, high templars, misschien nog een immortal en een observer erbij bouwen. En dan moet je dat ook nog goed micro'en. Dat is in verhouding een stuk lastiger. Van Protoss kan je natuurlijk zeggen dat de Void Ray OP is maar daar heeft Terran zoveel counters tegen.
In de hogere leagues is het denk ik een minder groot probleem omdat je dan beter bent en makkelijker allerlei strategieën kunt toepassen.

Anoniem: 291856

Anoniem: 242718 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 19:36:
[...]

Ik vind het plaatje ook grappig maar geen waarheid :)

Ik zie veel mensen klagen over Void Rays, je moet tegen Zerg ontzettend opletten voor die Speedling rushes en volgens mij zijn er nog een berg andere dingen waar je allemaal voor op moet letten. misschien is het net wat makkelijker om te turtlen voor Terran maar dat betekent dus dat je andere tactieken toe moet gaan passen, it's all in the game :) en als het mensen echt dwars zit dat ze niks tegen Terran kunnen doen is het misschien een idee om Terran te gaan spelen en dan een paar keer te verliezen om beter achter de zwakke punten van Terran te komen ;)
Speedling rushes? Wat is er simpeler dan je ramp blocken met 2 depots en een barracks?
Zelfs in diamond hebben we moeite met die terrans, maar het is wel te doen.

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-04 11:37
Wat betreft de singleplayer: Hij is minder goedkoop dan die van SC1 - de tussenstukjes zijn geanimeerd enzo, ipv standaardanimaties van poppetjes met voice acting. Natuurlijk is het appels met peren vergelijken omdat cutscenes toen alleen nog maar pre-rendered waren (omdat die 'in-engine' niet om aan te zien waren, ik bedoel, dat was het tijdperk van de PS1), maar toch wat verschil. De missies zelf vindt ik ook gevarieerder en origineler dan die van SC1 - daarbij was het meestal basis bouwen en aanvallen maar, soms een missie met maar een handjevol units. Bij SC2 heb je missies waar je je basis moet verplaatsen (eenmaal met regelmatig opkomende lava, de andere met een vuurzee), zombies, artefacten die je moet verdedigen, enorme lopende robots waar je mee mag spelen, ga zo maar door.

Qua verhaal en atmosfeer vond ik de singleplayer van SC1 ook beter. Brood War leek er een beetje bijgeplakt (oh, de overmind is dood... Maken we een nieuwe!) Mogelijk is er een belangrijk deel van het verhaal verloren gegaan toen ze het twee jaar terug besloten in drie delen uit te brengen.

Multiplayer is goed, en ook biedt de engine zoveel mogelijkheden voor de would-be gamedesigner - ik bedoel, een 'remake' van Metal Slug in Starcraf? :)

Afgelopen twee dagen heb ik me vermaakt met tower defense en vooral Nexus Wars. Vanavond weer even gewoon gespeeld en lekker klassiek MM(M) geprobeerd. Tweede match was wel interresant om mezelf mee te vergelijken - beide spelers terran, beide probeerden de MM(M), alleen ik had mijn economie (en waarschijnlijk mijn timing / build order) beter in orde, waardoor ik een groter leger MM's kon maken, mezelf kon verdedigen toen hij zijn aanval begon en gelijk door kon gaan met de counter (+ een medivac). Was nog beter geweest indien ik nog net iets preciezer was met mijn build order (had twee of driemaal een supply block).

De eerste was op zich ook wel boeiend. Zelfde tactiek vs een Zerg speler, naderhand bleek dat hij het veel beter deed qua economy. Zijn roaches, zerglings en een hydralisk of twee waren echter geen partij voor mijn handjevol marauders.

Beide spelers gooiden al snel de handdoek in de ring. Speelt lekker vlot weg zo - eerder had ik nog matches waarbij de tegenstander een tiental battlecruisers kon bouwen.

• MrVegeta
Polster schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 19:53:
Morphix heeft denk ik een punt. Als beginnende SC speler is het vrij makkelijk om een legertje met M&M plus siege tank bij elkaar te bouwen. Om dit als beginnende Protoss te moeten counteren (Zerg ken ik niet goed genoeg) moet je een leger van blink stalkers, high templars, misschien nog een immortal en een observer erbij bouwen. En dan moet je dat ook nog goed micro'en. Dat is in verhouding een stuk lastiger. Van Protoss kan je natuurlijk zeggen dat de Void Ray OP is maar daar heeft Terran zoveel counters tegen.
In de hogere leagues is het denk ik een minder groot probleem omdat je dan beter bent en makkelijker allerlei strategieën kunt toepassen.
Siege Tanks zijn mss wel de meest lastige units om te micro'en imo. Één foutje en je bent ze kwijt.

• Morphix
Gelukkig heb je dan altijd je marauders nog om het potje mee te winnen ;)

Anoniem: 291856 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 19:57:
[...]

Speedling rushes? Wat is er simpeler dan je ramp blocken met 2 depots en een barracks?
Zelfs in diamond hebben we moeite met die terrans, maar het is wel te doen.
ja, da's leuk voor Terran, maar als Protoss Of Zerg heb je daar niet veel aan he? Ik wilde er alleen maar mee zeggen dat je als Protoss/Zerg speler niet nagenoeg geen extra last hebt van Terran als van de andere rassen. Je hebt gewoon per ras/tactiek combinatie een andere tactiek nodig.

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:12
MrVegeta schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 20:12:
[...]

Siege Tanks zijn mss wel de meest lastige units om te micro'en imo. Één foutje en je bent ze kwijt.
Misschien heb je gelijk als de Terran onder druk staat. Maar als de Terran gewoon langzaam zijn tanks laat op komen beschermd door MM heeft ie alle tijd.

Polster schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 20:21:
[...]

Misschien heb je gelijk als de Terran onder druk staat. Maar als de Terran gewoon langzaam zijn tanks laat op komen beschermd door MM heeft ie alle tijd.
ja, maar er is een food cap van 200 :) op een gegeven moment wordt de linie dun en daar kun je gebruik van maken :D

• VP.

VP.

TLO vs Madfrog game 2 is echt übervet!!

YouTube: tlo madfrog g2 p1 of 2.wmv

• memoryandfate
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hey mensen, bedankt voor de ZvsT tactieken! Vooral Infestors en Brood Lords ga ik eens proberen tegen die Thors. Mutas zijn idd over het algemeen een erg slecht idee of je micro moet echt meezitten, anders worden ze door de hoge range en area damage binnen luttele seconden ingemaakt. Ik ga het eens uitproberen. Drops en expanden zijn natuurlijk ook altijd goed maar het lijkt me sterk dat een paar terran units alleen te counteren zijn met trucjes zoals drops of door er 4x zoveel units tegenaan te gooien.

Ik speel random en heb geen favo ras, en geloof niet dat Terran OP oid is, hoewel ik wel merk dat ik met Terran gemakkelijker win dan met Protoss en Zerg. Dat kan natuurlijk aan mij liggen maar ik denk ook dat Terran gewoon verreweg het simpelste ras is (wat hier al eerder aangehaald werd). Bijvoorbeeld: Terran tier 1 units ownen simpelweg alle tier 1 units van protoss. Als een Terran speler besluit voor M&M te gaan kan een Protoss speler die even goed is eigenlijk dat alleen maar winnen door te techen (of het trucje met de force field op de ramp precies wanneer de terran erop loopt moet exact goed gaan) naar Immortals tegen Marauders en Collossi/templars tegen marines. De protoss speler wordt dus geforceerd te techen terwijl de terran lekker bij zijn tier 1 units kan blijven. Ok Protoss heeft Void Ray rushes voor de compleet inspiratielozen onder ons als easy win tactiek, maar Terran heeft de even inspiratieloze Banshee rush en kan dus hetzelfde. Daarnaast maakt het bij Terran weinig uit hoe je techt. Je kunt alle gebouwen wel gebruiken, terwijl je bij Protoss meer bewuste keuzes moet maken. Ook heeft de terran eigenlijk standaard cloak detection (wie bouwt er nu geen orbital command) terwijl protoss daarvoor een een robobay moet bouwen, wat lang duurt en ook nog eens prijzig is. Ok, lang genoege rant, Zerg hebben we het al over gehad.

Kortom, ik speel even graag met alle rassen, maar begrijp de kritiek van non-Terran spelers wel dat Terran wel erg makkelijk is. Als dit echt een probleem is (het lijkt best zo te kunnen zijn als je naar de pro-statistieken kijkt) dan past Blizzard vast wel weer een keer wat getalletjes aan om het meer te balancen. Dat neemt echter niet weg dat Terran gewoon makkelijker is om te spelen. Ik ben het ook met day9 eens dat ookal is terran op het moment iets beter dat geen excuus is als je verliest. Gewoon beter leren spelen als dat gebeurt ;).

Wat betreft de single player: Ik vond m eigenlijk erg goed. Vroegah was het gewoon "vernietig de basis van de tegenstander", maar in SC2 zaten toch behoorlijk gevarieerde missies. Iedere missie had wel weer iets anders of iets nieuws. Ook de research en armory vind ik leuk gedaan. En het verhaal, tja, dat was behoorlijk standaard en afgezaagd, maar dat is alle lore van Blizzard. Toen ik SC1 speelde vond ik het verhaal best cool, maar toen was ik dan ook 14. In de handleiding van SC2 staat het hele SC1 verhaal nog eens uitgelegd en ik heb het een keer in de trein zitten lezen maar dat is echt tenenkrommend slecht. Zo extreem cliché en zwart wit kan echt alleen in computerspellen. Jammer dat ze dan 100 milioen uitgeven aan de productie van een spel en dan niet even iemand met enig schrijftalent kunnen inhuren.

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:14
daanteb schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 19:06:
[...]

ik weet niet hoor maar volgens mij herinner je je gewoon de goeie dingen. de missies uit sc1 was meestal gewoon roei deze basis uit of loop naar een beacon. wat dat betreft zijn de missies echt een stuk erop vooruit gegaan imo. bv die laser, de wall of fire, treintjes etc. teksten heb je misschien gelijk in, maar ik kan me van de tekst in sc1 weinig herinneren dus echt vergelijken kan ik ook niet.

en als je snel door het verhaal wilt kun je net zo goed alles op youtube bekijken :/
Zoiets denk ik ook, ik heb SC1 vroeger erg veel gespeeld, maar ben zelf wel echt een SP type. Voor de aanschaf van SC2 heb ik SC1 opnieuw gespeeld.
Deze campain vind ikzelf echt zoveel beter, qua diepgang van het verhaal valt het mischien wat tegen maar het is het eerste deel van een trilogy niet te vergeten.
Ook vind ik deze campain denk ik wel een van de meest uitgebreide, qua upgrades en extra verhaal/info.
Alles is echt goed afgewerkt en de missies varieren een stuk meer als in deel 1.
Persoonlijk vind ik deze game dus geweldig, mischien niet vernieuwing maar wel geperfectioneerde gameplay.
Oud betekend niet slecht!

• Scarify
  • Laatst online: 22-01 14:11
Terran is imo de meest basis RTS ras, kijk bijv naar C&C RA2/Generals bij de allies.. vrij vergelijkbaar allemaal.
Het is allemaal recht toe recht aan, maar bijv bij Protoss of de Zerg is het net iets ingewikkelder.
(dat vind ik als SC2 newbie)
Lijkt mij wel dat je met Protoss of Zerg meer uitdaging zo hebt :)
Ook de reden voor mij dat ik gelijk protoss ben gaan doen. (iets anders dan wat je geleerd hebt in de SP).

Morgen ga ik weer een tactiek erbij leren, ff oefenen tegen AI en dan ga ik maar de practice league skippen. dat langzame gedoe zorgt alleen maar dat ik juist minder ingespeeld ben.

Anoniem: 229864

Zojuist heb ik voor het eerst een match online gespeeld. Zoals ik al dacht heb ik die verloren (ja in de practice league zelfs...), want heb nog niet veel ervaring en ben alleen nog maar met de campaign bezig.

Probleem zit hem zeker niet in het resources vergaren, die had ik veel meer dan mijn tegenstander. Probleem is denk ik meer in "wat voor units ga ik bouwen". Er is zóveel keuze. Hoe pakken jullie dat aan? Bouwen jullie van alles wel wat, of richten jullie je op 2 of 3 units en bouwen jullie daar een grote massa van?

Ook qua gebouwen en upgrades is er nogal wat. Bouwen jullie altijd alle gebouwen of laten jullie soms ook gewoon gebouwen weg?

Ik heb het trouwens over de Terran, dit is het enige ras waar ik nog ervaring mee heb. (ja hier spreekt een ware noob ;) )

Overigens, inhakend op de SP discussie, ik vind de campaign erg goed. Vooral de afwisseling in de missies en het goede verhaal maakt het boeiend. Ik weet niet hoe dat is in vergelijking met SC1, die heb ik niet gespeeld.

Wat trouwens een leuke poll zou zijn: "Wie van de SC2 spelers heeft SC1 gespeeld?". Of is die poll ooit al eens gehouden?

• Pykow
  • Laatst online: 06-05 17:40

Pykow

Angelo OTR

Kan ik starcraft 2 op 2 monitors spelen, in plaats van op 1 scherm ?
Is er een programma om je games op 2 monitors te gelijk laat afspelen, alvast bedankt ;)

Angelo NL / Global Cargo VTC

Drie korte Toss vraagjes :)

1) Ik zie eigenlijk zelden iemand hallucination gebruiken. Wat is bijv typisch goed gebruik van Hallucinaton? Zijn er evt vids van? Youtube leverde niks spannends op :)

2) Is samen te vatten onder 1 noemer waar de Archon goed tegen is? Ik lees hier vooral tegen Zealots en Muta's. Maar waarom bijv niet tegen Marines en Marauders?

3) Psionic Storm van de High Templar beschadigd ook al JOUW units als ze in de buurt staan? If so, is er dan nog een soort reductie van kracht of krijgen die ook de volle mep?

• daanteb
apNia schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 21:45:

1) Ik zie eigenlijk zelden iemand hallucination gebruiken. Wat is bijv typisch goed gebruik van Hallucinaton? Zijn er evt vids van? Youtube leverde niks spannends op :)

2) Is samen te vatten onder 1 noemer waar de Archon goed tegen is? Ik lees hier vooral tegen Zealots en Muta's. Maar waarom bijv niet tegen Marines en Marauders?

3) Psionic Storm van de High Templar beschadigd ook al JOUW units als ze in de buurt staan? If so, is er dan nog een soort reductie van kracht of krijgen die ook de volle mep?
wordt idd niet veel gebruikt, ik geloof dat in de altitude invitational gebruikt Tester een hallucination collossus om de ramp op te kijken. verder eigenlijk niet gezien.

light units doet archon flink bonus dmg tegen. maar marines kunnen flink schade doen van een afstandje en hij wordt ook geslowed door marauders (:() dus tegen melee units is hij wel sterk, en muta's omdat die zijn light en hebben ook korte range.

storm doet evenveel schade aan iedereen.

Net een even match gehad volgens rating systeem, TvT. En het was ook verdomd even.

Mezelf laten zien dat ik echt beter moet scouten soms, bij sweep voor eerste aanval zag ik alleen wat marines + ghosts (die verder in de game bijzonder weinig nuttigs deden voor hem doordat ik wist dat ze zouden komen). Ik gooi er zooi medics, marines en helions op, op welk moment ik 3 siege tanks zie, niet in siege mode, toch pijnlijk.

Volgende aanval gingen mijn medics om 1 of andere reden niet unloaden ondanks dat ik ze volgens mij echt het commando heb gegeven. Heb zulk soort dingen ook soms met scan sweeps waarvan ik bijna zeker ben dat ik op de knop heb gedrukt, maar ik dan toch nog een keer moet drukken. In ieder geval was redelijk pijnlijk 2 battlecruisers + gevulde maar niet unloade medics tegen 6-8 battlecruisers. Twee medics hebben het overleefd, voor de rest was het einde verhaal.

Toen was hij in veel betere staat, dus ik mooie val verzonnen die inhield dat ik zijn expansion met bait zou aanvallen, om zijn battlecruisers met mijn inferieure legertje vikings in de zijkant aan te vallen. Maar zoals alle (potentieel) goede plannen, murphy kwam om de hoek want mijn expansion werd eerder door hem aangevallen. Ik terugtrekken, en zo ongeveer de hoop opgegeven.
Ik had toen zon 10-15 marines, 8-10 vikings, 3 battlecruisers. Die was tegen 6-7 battlecruisers + eentje die halverwege kwam + een thor. Weet niet precies hoe hij het deed, ik was in ieder geval niet heel goed bezig met yamato, maar had wel wat upgrades en ik vraag me af of hij geen yamato had of het gewoon vergat. Maar na afloop was hij vernietigd en had ik nog 2 battlecruisers + meeste vikings + wat marines.

Anoniem: 303530

maak een phoenix, heb je een gratis snelle scout :)

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-05 14:35

Dreanor

Joene

Wat vinden jullie van de matchmaking? Ik vind hem bijzonder crap, altijd rushers en binnen 14 min is de game voorbij (meestal in mijn nadeel).

Als het geen rush is is het altijd wel het ene team dat de ander compleet overspoelt ... ik heb nog geen match gehad waar het leuk tegen elkaar op ging. :(

Verder toffe game hoor, vooral de singleplayer is erg goed uitgewerkt.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Dreanor schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 22:38:
Wat vinden jullie van de matchmaking? Ik vind hem bijzonder crap, altijd rushers en binnen 14 min is de game voorbij (meestal in mijn nadeel).

Als het geen rush is is het altijd wel het ene team dat de ander compleet overspoelt ... ik heb nog geen match gehad waar het leuk tegen elkaar op ging. :(

Maar als je weet dat bijna iedereen begint met rushen, dan doe je daar gewoon toch wat tegen? Met de matchmaking is niks mis hoor.

Het speltype heeft niks met match making te maken maar meer met de gameplay. De matchmaking vind ik zelf tot op heden niet heel nauwkeurig, al kan het erger. Maar vind het wel irritant dat je niet kan zien wat je huidige echte rating is, en alleen division stuff enzo.
Dat is 1v1, van mijn 7 team games zijn de laatste 2 in platinum rated, en die waren wel leuk. Eentje waren wij steeds aan het aanvallen, maar uiteindelijk toch verloren. Andere was aan het begin een fast pool tegen ons , toen 20 minuten ofzo geen gevecht, gevolgd door één groot gevecht waarbij wij wonnen, en toen was dat ook wel voorbij.
Gelukkig waren die goed, want 4 van de 5 placement matches waren easy wins (incl eentje 2v3 waarbij we nog steeds zo wonnen, andere van ons team ging meteen weg), de andere uiteindelijk verloren, was redelijk spannend, maar de hoeveelheid beledigingen die vooral één ally, maar later ook de andere heen en weer ging gooien haalde meeste plezier er wel uit.

Trouwens weet iemand of er nog goede custom games tussen zitten van het type arena, waarbij je dan betere units enzo kan krijgen als je meer kills krijgt. Heb daar tot nu toe eentje van gevonden die heel beperkt is, en verder zijn het allemaal waar je niet je units kan besturen. Dat is ook wel nadeeltje aan het systeem, je kan makkelijk zien welke populair zijn, en het zorgt er zo voor dat je niet allemaal eikeltjes krijgt die mappen kopieren en verneuken en dan opnieuw gaan hosten met iets andere naam. Echter het betekend ook dat als een map eenmaal hoog staat hij nauwlijks lager zal komen, dus ook nieuwe maps komen nauwlijks hoger in de lijst.

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-05 14:35

Dreanor

Joene

Anoniem: 358309 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 22:51:
Maar als je weet dat bijna iedereen begint met rushen, dan doe je daar gewoon toch wat tegen? Met de matchmaking is niks mis hoor.
Nou dat is nog niet eens het ergste, erger is dat het altijd 1 overheersing is van een partij. Nog nooit heb ik een partij gehad die redelijk gelijk op ging, altijd 1 team dat domineert. :(

En met bijna 100 matches 3v3 is dat geen geringe ervaring zeg maar. Naja, hopelijk verbeterd dat in de toekomst maar op dit moment crap ...

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

• Z0di4k
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-07-2024
ik vind die match making wel ok, heb slechts 15 potten gespeeld 3v3 bronze uiteraard, heb er 7 gewonnen waarvan er toch wel wat redelijk opgingen!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 16:20
Eindelijk de campaign uitgespeeld. Laatste level was nog best even pittig voor mij.

Zag nu dat alle niet gespeelde levels ook speelbaar zijn.

Wat ik me wel afvraag is hoe ik de achievements kan halen waar je credits voor nodig hebt. Bijvoorbeeld het kopen van alle mercenaries. Ik kan geen optie vinden de campaign opnieuw te spelen. Is het wel mogelijk deze achievements alsnog te halen?

• MrVegeta
Scarify schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 21:18:
Terran is imo de meest basis RTS ras, kijk bijv naar C&C RA2/Generals bij de allies.. vrij vergelijkbaar allemaal.
Het is allemaal recht toe recht aan, maar bijv bij Protoss of de Zerg is het net iets ingewikkelder.
(dat vind ik als SC2 newbie)
Lijkt mij wel dat je met Protoss of Zerg meer uitdaging zo hebt :)
Ook de reden voor mij dat ik gelijk protoss ben gaan doen. (iets anders dan wat je geleerd hebt in de SP).

Morgen ga ik weer een tactiek erbij leren, ff oefenen tegen AI en dan ga ik maar de practice league skippen. dat langzame gedoe zorgt alleen maar dat ik juist minder ingespeeld ben.
Dat gebash op Terran begint vrij saai te worden. Elk ras heeft 2 units om te micro'en (dus met skills) Raven/Ghost. High Templar/Sentury Infestor/... nou ja Zerg misschien 1. Ik ben het wel met je eens dat Terran het meest normale ras is. Dat gedoe met larva en creep voor Zerg en bouwen in Pylons voor Protoss is best lastig om goed door te hebben. Terran is gewoon bouwen, bouwen, bouwen. Ik weet niet of je dat onder uitdaging kan beschouwen tbh, het is gewoon iets wat je jezelf moet leren.

In essentie zijn alle 3 rassen hetzelfde. Terran heeft nog "gedoe" met zijn Techlab/Reactor, je moet goed bewust zijn van wat je bouwt en waarvoor je het bouwt. Daar ligt ook wel de uitdaging voor Terran, iedereen vind Zerg het meest Macro intensieve ras maar imo is dat Terran, constant opletten welke unit production gebouwen je neerzet en welke addon je gebruikt. Welke upgrades je kiest etc. Daar ligt bij Terran wel de uitdaging.

Het Terran leger is opzich één van de minst mobiele legers die er zijn. Vooral in de lucht is het lastig, Terran heeft geen air unit (op de Battle Cruiser na) die grond/lucht kan aanvallen. Phoenix en Void Rays kunnen dat wel, Muta's kunnen dat ook, dat is één van de grotere zwaktepunten van Terran.

De MMM bal is lastig te counteren, natuurlijk maar dat zijn Hydra's Roaches en Stalkers Void Rays ook imo. Spelers verliezen vaak van MMM in de lagere levels omdat ze niet goed weten wat ze ermee moeten, ik heb persoonlijk nog nooit van een MMM bal verloren (op vandaag een potje na) omdat ik goed weet wat je moet doen om het tegen te houden.

Ik denk dat ook veel spelers hier heel wat kunnen leren op het herras en scout vlak. Zou leuk zijn als mensen zich meer daar op gingen richten dan "lol Terran met Siege Tank's zijn op want je kan er niets tegen doen".

Matchmaking is prima. Dat jij altijd tegen rushers speelt heeft niets met de matchmaking te maken aangezien die geen idee heeft wat voor taktiek iedereen gebruikt. Ik geef je hetzelfde advies, goed scouten en leer de tegenstander zijn rushes en leer wat je er tegen kan doen. Wanneer je een rusher tegen kan houden kan je hem juist daar weer op counteren.

Ik hou wel van een rusher, vooral protoss die met één of andere mongolische cannon rush probeert te winnen (snap echt hoe dat werkt). Meestal laat ik ze één pylon maken en een cannon in de maak zetten. Dan sloot marines op de pylon en die neerhalen. Met een beetje micro kan je zelfs een cannon neerhalen met 5 marines zonder dat er één neergaat. Medivac bouwen en er op uit. Het geld dat hij op een forge/extra pylon/cannon kwijt is vrij veel. Dat zijn geen units en wss geen stalkers.

Klaar.

[ Voor 12% gewijzigd door MrVegeta op 12-08-2010 23:21 ]

• Morphix

Dat is natuurlijk niet echt de schuld van het match systeem. Gewoon veel spelen, zodra je beter wordt kom je vanzelf minder cheesers tegen. Het systeem zelf werkt volgens mij heel simpel: je speelt in principe tegen mensen met hetzelfde aantal punten in dezelfde league, als je daar vaak van wint dan komt je vanzelf slightly favored of favored tegenstanders tegen (idem met verliezen maar dan ben jij favored) tot je in diamond zit. Vanaf daar speel je volgens mij alleen nog maar 'even' matches (ik ben in ieder geval nog niet gematched tegen een favored, is ook vrij lastig als je al op het hoogste niveau zit.
Naarmate je meer speelt leer je ook vanzelf wat je precies moet doen tegen cheese. Vooral goed scouten en in bepaalde gevallen een muurtje maken.

2v2 en 3v3 (4v4 vast en zeker ook) is daarentegen verschrikkelijk. Alleen maar cheesers, geen bal aan. Nu vind ik 2v2 etc sowieso allemaal niet zo heel bijzonder, maar cheese haalt echt al het plezier weg. Hoe hebben jullie dat? Ook vrijwel alleen maar cheese?

Hallucination is eventueel handig voor scout of vision doeleinden, maar het kan je ook zeker helpen als je achter loopt qua army. Hallucineer een paar colossi die vervolgens gefocused worden en je hebt aanzienlijk meer kans om de battle te winnen. Ik zag op gamereplays.org bij replay die beweerde daar gebruik van te maken. Heb 'm niet gezien, maar misschien kan je die bekijken. Staat bovenaan bij de SC2 member replays.
Archons zijn, volgens day9, nergens goed voor :) Meestal maak je ze als je HT's geen energy meer hebben want je hebt verder toch niks meer aan ze. Zelf vind ik het wel een fijne unit, een mooie tank, kan alle damage hebben en doet het vrij goed tegen marines, zerglings en hydra's. Weinig reden om ze niet te morphen als je HT's geen energy meer hebben, maar buiten dat hebben ze (nog) niet echt nut en is het volgens mij vooral een zeer dure en omslachtige unit.

En oja:

http://eu.battle.net/sc2/en/forum/topic/169528496?page=1

Have fun!

[ Voor 34% gewijzigd door Morphix op 12-08-2010 23:38 . Reden: spuit 15, ik begon deze post een half uur geleden ]

Ik hou wel van een rusher, vooral protoss die met één of andere mongolische cannon rush probeert te winnen (snap echt hoe dat werkt). Meestal laat ik ze één pylon maken en een cannon in de maak zetten. Dan sloot marines op de pylon en die neerhalen.
Jammer genoeg is dat dus onmogelijk als hij een beetje opschiet, dan heeft hij al lang meerdere cannons op met 2 pylons als hij beetje snel is.

• MrVegeta
Ik weet nog dat er tijdens een HDH match een protoss was die vs Zerg speelde, 2 collusi Hallucinate en de infestors gingen die 2 mind controllen, daar achter had hij nog 2 collusi staan en met die ging die aanvallen.

Geniale play. Moet je wel een hoge skill level voor hebben maar goed.
furby-killer schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 23:36:
[...]

Jammer genoeg is dat dus onmogelijk als hij een beetje opschiet, dan heeft hij al lang meerdere cannons op met 2 pylons als hij beetje snel is.
Welnee, je moet zelf ook vroeg scouten. Je moet weten hoe lang het duurt voor zijn probe uit zijn basis naar jou basis te komen door jou ramp. Voor die tijd moet je bezig zijn met een pylon/depo. Dan zie je zijn scout in je basis komen, dan weet je dat er een cheese aankomt (tenzij hij gewoon gaat scouten). Dan bouw je je raxx op 10 of 11 ipv 12, dat geeft je net wat meer tijd om een extra marine er uit te krijgen.

Dan moet je goed in de gaten houden wanneer de pylon klaar is, dat is het moment dat je wel 3 marines moet hebben om nog wat te kunnen doen. Als je het niet close wilt spelen trek je 2 SCV's van de lijn + 1 marine, dan heb je de pylon wel neer voordat de cannon klaar is.

Scouting is the key to victory.

[ Voor 63% gewijzigd door MrVegeta op 12-08-2010 23:42 ]

• MrVegeta
Ging mis.

[ Voor 95% gewijzigd door MrVegeta op 12-08-2010 23:42 ]

• Frietzegger
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mee eens vegeta, ik vind terran een uitstekend ras en misschien wel het sterkste mits in de handen van een hele goede speler. Het is zo dat terran een grote variatie heeft aan units die heel erg goed zijn in een bepaalde rol maar niet heel erg flexibel. Helions goed tegen light maar lachwekkend tegen de rest, marauders sterk tegen armoured maar zwak tegen de rest en beide schieten niet omhoog. Vikings schieten alleen tegen air, banshees alleen tegen ground etc.

Vergelijk dat met bijvoorbeeld de stalker die weliswaar niet goedkoop is maar wel heel snel, goeie damage, goeie range, schiet ook in de lucht. Die zijn gewoon sterk tegen elke terran unit behalve marauders en mass tank en elke zerg unit behalve lings en hydras en ultras.
Als je als terran geen anti-air bouwt is het gewoon 'gg' als je tegenstander air gaat en je hebt niet gescout. Protoss heeft bijna altijd wel een sloot sentries en stalkers en zerg heeft queens en alle tier 2 is goed tegen air (mutas, corrupters, hydras, infestors). Het ergste wat je kan gebeuren is dat je geen detection hebt tegen banshees maar die zie je gelukkig van mijlenver aankomen. Bovendien zijn zowel overseers en observers al brilliant om mee te scouten dus die dingen moet je sowieso hebben.

Als terran moet je inderdaad ook je productie veel beter plannen, zowel voor de tech als voor de macro. Protoss voegt over het algemeen een sloot warpgates toe tijdens het expanden / techen en kan dan de nieuwe tech over de hele map inwarpen. Zerg is helemaal flexibel en kan ergens tech verstoppen en dan in één keer de nieuwe tech mass producen. Een terran moet gewoon een sloot starports met de goeie add ons neergooien als je voor mass air wilt gaan en kan dan niet meer snel switchen naar dikke mech of bio.

Ik snap best dat het vervelend is om constant je leger dood te rennen tegen een siege line of een bio ball maar die units moeten ergens vandaan komen en als je gewoon eerst eens leert scouten en dan gewoon voorbereid bent dan komt het wel goed.

Het doet me een beetje denken aan de idra vs silver matches waarin idra speelt als een dweil en dan roept dat terran overpowered is. Eerste match krijgt hij het voor elkaar om zeglings / muta te maken tegen silvers helions + thors 8)7 en dan rent hij eerst zijn lings dood en 10 seconden later komen zijn mutas opdagen. Lekker slim.
Game 2 fast expand hij op lost temple naast die cliff en verliest dan van de meest standaard tank drop op die cliff en silver is dan slim genoeg om een roach proof wall neer te zetten. Idra is extreem solide maar zo vreselijk voorspelbaar dat hij gewoon wordt afgedroogd maar dat heeft alles te maken met zijn eigen spel en niets met de kracht van terran.

[ Voor 0% gewijzigd door Frietzegger op 13-08-2010 00:01 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358430

Soms ben ik te lui om te scouten, dan heb ik 1 scv naar de opponents basis gestuurd en moet ik ook nog 1 scv achter zijn scout in mijn basis chasen. Das weer 10 minerals per run minder :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Wat zou Cptn. Reynolds wel niet zeggen! "te lui om te scouten" da's natuurlijk geen argument. Je hoeft je scout niet actief in de gaten te houden trouwens. Klik je scout aan, minimap een zooi waypoints en laat hem 5 rondjes lopen. Ondertussen ga je lekker door je basis bouwen, dubbeltap op "2" (hotkey voor je scout) en kijk in 3 seconden welke gebouwen er komen. Vaak is dat niet eens belangrijk, maar als er bv geen gateway wordt gebouwd dan weet je al dat er een cheese aan komt en kan je daar op reageren (bunker!).

Je hoeft jou tegenstander zijn scout niet lastig te vallen, die maak je toch niet dood. Beter rechtsklik je je raxx op hem en maak je een marine of probeer je hem aan te vallen wanneer die door de miniral lijn loopt.

En vergeet niet dat hij ook aan het scouten is en zijn minirals misloopt. Beter scout je ze roach ding zodat je marauders/tanks kan maken of zijn robo bay zodat je snel 2 hellions kan maken om de min line te herassen.

Scouting and herrasing are they keys to victory!

Dwing je tegenstander om zich aan te passen op jou build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Bosmonster schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 23:15:
Eindelijk de campaign uitgespeeld. Laatste level was nog best even pittig voor mij.

Zag nu dat alle niet gespeelde levels ook speelbaar zijn.

Wat ik me wel afvraag is hoe ik de achievements kan halen waar je credits voor nodig hebt. Bijvoorbeeld het kopen van alle mercenaries. Ik kan geen optie vinden de campaign opnieuw te spelen. Is het wel mogelijk deze achievements alsnog te halen?
Paar dagen terug kon ik gewoon een save laden van voor de Char series, maar nadat je al je research points hebt verzameld (dus dat je al geld van de Moebius Foundation hebt gekregen voor excess research)... dan Liberation Day op casual (record 2m 17s :+), laboratory cash vangen, Liberation Day op casual, laboratory cash vangen, Liberation Day op casual, laboratory cash vangen, Liberation Day op casual, laboratory cash vangen, Liberation Day op casual, laboratory cash vangen, you get the point. Is geloof ik een bug dat ie niet onthoudt dat je er al geld voor had gehad.
Wel matig misschien, maar scheelt een hoop tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44492

Net wou een speler 1vs1 en ik is goed.

1e potje win ik, 2e potje ik dual gate bij hem.
Hij quit en was er niet echt blij mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231122

Haha die gast is echt aan het ragen.. en 1000 punten? geloof het niet :P ik vind wel dat terran OP is.. en dat je met veel minder skill zerg kan uitschakelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 44492 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 00:42:
Net wou een speler 1vs1 en ik is goed.

1e potje win ik, 2e potje ik dual gate bij hem.
Hij quit en was er niet echt blij mee :P
offtopic:
Oh jeetje. Als je zometeen maar kan slapen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Wat ik even niet kan snappen met het spelen van StarCraft II, en zien van Husky's youtube's; Mensen kunnen te snel opgeven.

Ik speel nog weleens de oudere versies van Dawn Of War en soms dan denk ik, ok.. ik ben verloren en op 1 of andere manier kom ik terug (zelfs SOMS winnen).

Nu zie ik veel in StarCraft II, matches en opnieuw o.a. van mezelf, dat mensen vaak erg snel zeggen: GG je hebt gewonnen.

Ligt dat nu aan mij, of denken mensen dat het gemiddelde spel gewoon een 30minuten of net iets meer duurt? Ik kan echt een uur of zelfs meer met DoW 1 match vermaken.

[ Voor 2% gewijzigd door XRayXI op 13-08-2010 01:17 . Reden: vroeg hé ]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
  • Laatst online: 27-04-2023
Anoniem: 231122 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 00:43:
[...]

Haha die gast is echt aan het ragen.. en 1000 punten? geloof het niet :P ik vind wel dat terran OP is.. en dat je met veel minder skill zerg kan uitschakelen..
Of je hebt gewoon nog geen goede zergplayers gezien. Op is terran zeker niet. Alles is goed te counteren mits je weet welke units wat counteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44492

Ik slaap heerlijk =)
Die gast was meteen uit de party gegaan en geraged ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Laatst online: 06-05 17:40

Pykow

Angelo OTR

niemand een idee hoe ik deze game op 2 schermen kan spelen ?
windowed mode met een weird resolutie misschien :P

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Modest71 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 01:12:
Wat ik even niet kan snappen met het spelen van StarCraft II, en zien van Husky's youtube's; Mensen kunnen te snel opgeven.

Ik speel nog weleens de oudere versies van Dawn Of War en soms dan denk ik, ok.. ik ben verloren en op 1 of andere manier kom ik terug (zelfs SOMS winnen).

Nu zie ik veel in StarCraft II, matches en opnieuw o.a. van mezelf, dat mensen vaak erg snel zeggen: GG je hebt gewonnen.

Ligt dat nu aan mij, of denken mensen dat het gemiddelde spel gewoon een 30minuten of net iets meer duurt? Ik kan echt een uur of zelfs meer met DoW 1 match vermaken.
Het heeft niets met vermaken te maken. Starcraft gaat heel erg snel, de potjes die Huskey laat zien zijn ook nog pro's. Die weten wel wanneer ze geklopt zijn. Ik vind juist de spelers niet snel genoeg GG'en, en dan als retards op een eilandje gaan inbouwen terwijl ze 0% kans hebben om nog te winnen. Serieus.

Er zit een verschil in tussen opgeven en weten wanneer je verslagen bent. Als jij je main gebouw kwijt bent (hatch/nexus/comand center) en al je scv's dan zou je eigenlijk moeten GG'en. Tenzij je nog een leger kan bouwen dat hem weer kan counteren etc, maar dat ligt er maar net aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-05 21:06
zo, net promoted naar silver league :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
je ziet nu heel vaak van die typische Terran baseblockers die vervolgens, hoe verrassend, Medivacs + Marauder/Marines gaan. En eigelijk is het ontzettend lastig om er wat tegen te doen. Soms ook nog in combinatie met Siege tanks doen ze dit. En ja hoe ga je dit counteren als Protoss, een snelle rush werkt niet aangezien hij baseblockt. En Stalkers + Collossus of iets dergelijks werkt vaak ook niet lekker omdat Collossus heel duur is en tijd kost om te bouwen..
Ook voor de Stargates zijn er dan weinig opties, Void Ray te duur en niet opgewassen tegen mass marines/marauders. Carrier zou kunnen maar vaak kom ik zo ver niet, aangezien je toch echt een expo moet hebben voor zulke dure speeltjes.
De Zergs begin ik nu wel enigzins door te krijgen, vooral met hun snelle Zergling rushes, gewoon base half blocken met je units + 2 Gateways. Werkt vaak.
Maar die Terrans, ik kom d'r niet uit. Ik zat nog te denken High Templar zoals pro's dat ook doen, maar High Templar vereist veel bouw en tech werk, upgraden en is ook al ontzettend duur...
Niks schijnt bij mij te werken tegen Terran als Protoss zijnde. Of het moet al zo zijn dat de tegenstander zwak is of fouten maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:10
SuX DeLuXe schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 02:09:
je ziet nu heel vaak van die typische Terran baseblockers die vervolgens, hoe verrassend, Medivacs + Marauder/Marines gaan. En eigelijk is het ontzettend lastig om er wat tegen te doen. Soms ook nog in combinatie met Siege tanks doen ze dit. En ja hoe ga je dit counteren als Protoss, een snelle rush werkt niet aangezien hij baseblockt. En Stalkers + Collossus of iets dergelijks werkt vaak ook niet lekker omdat Collossus heel duur is en tijd kost om te bouwen..
Ook voor de Stargates zijn er dan weinig opties, Void Ray te duur en niet opgewassen tegen mass marines/marauders. Carrier zou kunnen maar vaak kom ik zo ver niet, aangezien je toch echt een expo moet hebben voor zulke dure speeltjes.
De Zergs begin ik nu wel enigzins door te krijgen, vooral met hun snelle Zergling rushes, gewoon base half blocken met je units + 2 Gateways. Werkt vaak.
Maar die Terrans, ik kom d'r niet uit. Ik zat nog te denken High Templar zoals pro's dat ook doen, maar High Templar vereist veel bouw en tech werk, upgraden en is ook al ontzettend duur...
Niks schijnt bij mij te werken tegen Terran als Protoss zijnde. Of het moet al zo zijn dat de tegenstander zwak is of fouten maakt.
Bouw je ook sentry's? met forcefields kan je een mooie choke maken en die shield helpt je de slag wel winnen als je genoeg stalkers en immortals hebt. Immortals zijn sowieso rammend goed tegen marauders, 50 damage per schot. Mag ook wel aangezien ze 3x zo duur zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door haarbal op 13-08-2010 02:18 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-05 21:06
Ik heb net verloren TvP, Ik ging MM, maar de P had zijn ramp helemaal dicht gegooid met cannons en warpgates waardoor ik er totaal niet doorheen kwam. Met een scout kunnen zien dat hij heavy air ging, dus zelf Marines + Vikings gegaan. Hiermee een hele berg void rays en en carries afgeslagen, maar ik kon niet expanden want hij scouten heel goed, waardoor telkens als ik een expansion begon hij er aankwam met voidrays of carries. Nog wel met Vikings in zijn basis kunnen droppen en 3 stargates, warpgate en wat andere zut destroyed maar dat was helaas too little too late :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

!GN!T!ON schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 02:20:
[...]

Ik heb net verloren TvP, Ik ging MM, maar de P had zijn ramp helemaal dicht gegooid met cannons en warpgates waardoor ik er totaal niet doorheen kwam. Met een scout kunnen zien dat hij heavy air ging, dus zelf Marines + Vikings gegaan. Hiermee een hele berg void rays en en carries afgeslagen, maar ik kon niet expanden want hij scouten heel goed, waardoor telkens als ik een expansion begon hij er aankwam met voidrays of carries. Nog wel met Vikings in zijn basis kunnen droppen en 3 stargates, warpgate en wat andere zut destroyed maar dat was helaas too little too late :'(
Je had waarschijnlijk al kunnen expanden terwijl hij nog aan het techen was :).

btw: JulyZerg speelt SC2, cool nieuws :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Je kan natuurlijk wel een probe in zijn basis krijgen voor hij gaat afsluiten, tenminste op 1v1 mappen. Op 4player mappen is dit wat lastiger, probeer deze levend te houden zodat je kan zien of hij 1 of 3 raxxes bouwt, 1 of 2 gas pakt. Bouw bv een pylon waar hij zijn supp depo moet bouwen om af te sluiten. Dan moet hij met zijn eerste marine kiezen of hij die pylon sloopt of de probe.

Als je ziet dat hij 3 raxx gaat kan je voor Immortals gaan, zonder siege tanks is hij daar niet tegen opgewassen. Vooral niet als je er een sentury + GS in gooit. Verder is een leuke tactiek voor protoss, observer op een kliff en dan stalkers daar op blinken. Kan je zijn voordeur overslaan. Als ik protoss was zou ik altijd asap een robo maken om een observer er uit te krijgen maar goed, dan zit je weer met het probleem dat je geen stalker kan maken...

Maar die eerste scout is zo belangrijk :). Voor alle rassen trouwens.

Kan een protoss speler mij trouwens vertellen hoe snel een stalker normaal er uit komt? Ik zit wat Terran builds te proberen om ze nog meer OP te maken maar de vroege units van Terran zijn niet sterk tegen stalkers (hellions/marines/reapers). Dus een stalker, maar dan goed snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrVegeta schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 02:54:
[...]

Je kan natuurlijk wel een probe in zijn basis krijgen voor hij gaat afsluiten, tenminste op 1v1 mappen. Op 4player mappen is dit wat lastiger, probeer deze levend te houden zodat je kan zien of hij 1 of 3 raxxes bouwt, 1 of 2 gas pakt. Bouw bv een pylon waar hij zijn supp depo moet bouwen om af te sluiten. Dan moet hij met zijn eerste marine kiezen of hij die pylon sloopt of de probe.

Als je ziet dat hij 3 raxx gaat kan je voor Immortals gaan, zonder siege tanks is hij daar niet tegen opgewassen. Vooral niet als je er een sentury + GS in gooit. Verder is een leuke tactiek voor protoss, observer op een kliff en dan stalkers daar op blinken. Kan je zijn voordeur overslaan. Als ik protoss was zou ik altijd asap een robo maken om een observer er uit te krijgen maar goed, dan zit je weer met het probleem dat je geen stalker kan maken...

Maar die eerste scout is zo belangrijk :). Voor alle rassen trouwens.

Kan een protoss speler mij trouwens vertellen hoe snel een stalker normaal er uit komt? Ik zit wat Terran builds te proberen om ze nog meer OP te maken maar de vroege units van Terran zijn niet sterk tegen stalkers (hellions/marines/reapers). Dus een stalker, maar dan goed snel.
9pylon, 13 gateway, 16 gas/pylon, 17 cybernetics. En zodra deze klaar is kun je een stalker maken. Weet niet of dit helemaal klopt.
Maar helion komt pas na een stalker denk ik. En je kunt standaard denk ik 3marines maken voordat die stalker er is.

Net mijn eerste custom games gespeeld. Overrun. Hectisch spul, soort van tower defense, maar met wat meer controle. Vooral lvl 20 is een gekkenhuis.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 155599 op 13-08-2010 03:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Immortal is juist toch de counter tegen siege tank? En aanngezien hardened shields niet werken tegen marines redelijk zwak daar tegen?

Maar alle terran aanval is ranged, dus sentries zijn sowieso al erg goed. High templar zouden wel goed ertegen moeten zijn, al nog nooit tegen mezelf gebruikt zien worden. Dark templar kan ook wel als hij nog geen expansion heeft, dan zijn zijn scanner mogelijkheden erg beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frietzegger schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 02:42:
@angeloonie

Supernova op Brutal:

spoiler:
Tis wel een lastige missie maar je kan hem het makkelijkst halen door gewoon te slow pushen met tanks en bio. Scouten en zoveel mogelijk units uitschakelen met je cloaked banshees. Telkens je base verplaatsen naar de plek die de AI suggereert.
:'( Wat was dat uiteindelijk easy :')

Gisteren gedaan met merc tanks+wat normale, merc infanterie, merc Vikings en met een stuk of 5 Banshees. Was echt een lachertje, had zonder het door te hebben dat ding al gesloopt :')

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Net de singleplayer op normal uitgespeeld. Alleen 3x over het laatste veld gedaan. Je moet even doorhebben hoe het werkt. Werd de eerste 2 potjes steeds overspoelt met teveel zerg. Daarna was het redelijk simpel.
Verder mooi verhaal en leuke game maar dan is het laatste filmpje toch weer een afknapper zeg :S speel je uhm 20 missies met weet ik veel hoeveel minuten (uren?) aan mooie filmpjes en dan duurt het laatste filmpje 30sec en klaar..... zucht. Ik had toch wel een mooi grafisch hoogstandje met een epische battle ofzo verwacht :)

Verder nog een noobvraag.... bestaat er niet gewoon een single player tegen de AI? of kan dit alleen online. Ik kan namelijk nergens een skirmish game oid starten. Wilde een leuke map maken en die dan gaan spelen.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 09:40
thewizard2006 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:25:
Verder nog een noobvraag.... bestaat er niet gewoon een single player tegen de AI? of kan dit alleen online. Ik kan namelijk nergens een skirmish game oid starten. Wilde een leuke map maken en die dan gaan spelen.
Anders koop je 'em gewoon?

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
heb hier ook altijd last van, maar als ze gaan turtlen moet je ze eigenlijk gewoon tijdje laten zitten. op 2 base kunnen ze nog wel een flink leger maken, als je kan containen op 1 base moet je het wel snel kunnen uitspelen. gewoon je 3e en 4e expansion pakken en zodra je flink aantal immortals hebt + 6-8 collosi kun je wel een keer een push wagen :) het maakt niet uit of hij veel vikings heeft gemaakt, eigenlijk is dat alleen maar mooi want dat betekent alleen maar voordeel voor je grondtroepen. vikings gaan wel hard tegen collosi maar niet zo hard dat ze met bosjes neergaan. een paar schoten van de collosi en zn infantry is wel dood, tanks nog paar extra schoten en dan is het wel gebeurd :P

maar belangrijkste is gewoon expanden + extra robobay zodat je snel robo units kan maken. hij heeft veel statische def dus als hij zal pushen zal het langzaam gaan. zal ook wel een keer misgaan hoor :) maar op gegeven moment komt het gewoon natuurlijk, je ziet iemand turtlen en denkt automatisch ik ga expanden.

btw, als er een nuke wordt afgeschoten is er geen rood puntje waar hij terecht komt of wel? ik kon em iig niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Laatst online: 21:57
Om maar even op de terran bash in te gaan:

Voidrays worden gelijk gesteld aan banshees. Daar ben ik het niet mee eens. Het grote voordeel van protoss units is dat ze goed zijn tegen grond en tegen air. Siegetanks zijn goed, maar dan moet je ze wel heel erg goed beschermen tegen anti air (en je moet factory techen en upgrade halen om ze te kunnen deployen, kost veel tijd!). Banshees zijn leuk tegen grond, maar kansloos tegen elke vorm van air. Dus je moet heel erg vroeg komen met je banshees of een hele boel Vikings mee sturen ter ondersteuning.

Terran kan goed zijn, maar je moet je mix aan units heel erg goed afstemmen op je tegenstanders. Juist omdat we units hebben die of alleen vs grond of alleen vs air goed zijn.

Het is trouwens een feit dat Terran het meest gespeeld wordt in de bronze league. Dit komt vast omdat je ook vooral Terran speelt in de campaign. Echter zijn de protoss in de meerderheid in alle overige leagues… Dat is vast niet voor niks :)

Genoeg geflame… Ik heb gister eindelijk weer wat potjes weten te winnen 1vs1. Gewoon door druk te blijven zetten en voor thors te gaan in plaats van siegetanks. Tanks zijn namelijk veel te kwetsbaar tegen airunits.

Aan het einde van de avond heb ik twee heerlijke potjes gespeeld samen met mijn oude TibSun maatje. Hij protoss ik terran. We zijn nu bijna door onze plaatsingsleagues heen, en het voelde weer als vanouds. Om één of andere reden kunnen we zonder al te veel te communiceren elkaar heel goed ondersteunen in wat we doen. Echt top is dat!

Thors in combinatie met een raven wat MM en 4-5 vikings als backup zijn toch wel erg leuk om druk mee te zetten. Helemaal als ze ondersteund worden door een berg voidrays!

De sleutel tot 2vs2 midgame winnen is HEEL goed scouten van mogelijke expands. Ik heb standaard 4-5 vikings klaarstaan om een early expand te pakken. Alleen als ze een leuk leger meesturen hebben ze een kans. En als ze dat doen heeft dat tot gevolg dat wij ergens anders kunnen pushen :)

Lang verhaal, maar dit is dan ook een spel waar veel over te vertellen valt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-04 10:39

RaseriaN

So much choices..

!GN!T!ON schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 02:20:
Gisteren had ik ook een TvP potje en deze gast ging direct alles dichtzetten met Cannons.
Dan bedoel ik ook echt dichtzetten en dus rond zijn basis en nat. expansion 3 rijen dik.
Enige manier om dat op te lossen is het maken van Ghosts en als je cloaked bent Nukes gooien op die krengen. Enige wat het je kost is wat geduld, maar op die manier kun je heel snel een gat in zn defense slaan zonder zelf megaveel te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet inderdaad gewoon accepteren dat zodra hij siege tank heeft gedeployed in zijn basis je het niet gaat winnen met frontale aanval. Speel terran en probeer dat ook niet, en tenzij zijn siege tanks echt te weinig support hebben ga ik ook geen MMM op ze droppen. Gewoon expanden en harassen (voor mij dus cloaked banshees enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ik speel nog geen MP maar ik vond Immortals wel bizar goed tegen alles wat armor heeft trouwens. In die missie dat je als het ware weg aan het rennen bent voor de zon hebben 3 immortals toen ik ff niet op zat te letten 8 siegetanks van me om zeep geholpen die gesieged stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 10:21

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Hydra schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:23:
Ik speel nog geen MP maar ik vond Immortals wel bizar goed tegen alles wat armor heeft trouwens. In die missie dat je als het ware weg aan het rennen bent voor de zon hebben 3 immortals toen ik ff niet op zat te letten 8 siegetanks van me om zeep geholpen die gesieged stonden.
Daar zijn Immortals nu juist voor bedoeld, ze zijn heel goed tegen armored units. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Laatst online: 04-06-2024
Ik denk inderdaad dat het OP van Terran vooral perceptie is, je moet ook niet vergeten dat heel veel mensen eerst de SP gespeeld hebben en dus de Terran units al kennen, dan heb je een kleine voorsprong. Verder zijn het zoals gezegd allemaal one-trick-ponies, met de juiste unit compositie kan je dat makkelijk tegengaan. Zoals al gezegd, scouten is van levensbelang, en ook BLIJVEN scouten, niet gewoon één keertje in de openingsfase. Dat is iets wat Terran spelers wel een beetje mee hebben, ze doen snel een scan en weten weer wat je aan het doen bent, als P of Z speler moet je iets anders verzinnen.

Ik speel zelf protoss en betrapte me er op dat ik veel te eenzijdige legers maakte, ben vervolgens mezelf gaan dwingen gevarieerdere legers te maken en het werpt zijn vruchten af. Je ziet dit ook in high-level matches, die hebben wel een core-build die op een bepaalde unit of thema gebaseerd is maar ze maken toch bijna altijd wel iets anders erbij.

Een vriend van me die Zerg speelt maakt machtige harass met infested terrans, ik speel 2v2 en 3v3 met hem, echt geweldig om die kerel aan het werk te zien. Hij bouwt er een stuk of 4 en gaat dan gewoon expansions en zelfs bases harassen gewoon puur door die terrans te spammen, kost geen minerals om die terrans te maken dus gratis harass.

Helaas is mijn MBP kapot gegaan, pas op zijn vroegst eind volgende week weer SCII voor mij T_T

[ Voor 12% gewijzigd door Cronax op 13-08-2010 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Rockvee2 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:46:
Ik was vandaag in de stad en kwam bij de Free Record shop een boek/strategy guide tegen van bradygames van 400 pagina's over van alles van Starcraft 2 (€20). Met walkthroughs hoe je missies kan doen. Is dit een musthave voor de Starcraft 2 fan of is het weggegooid geld?
Kan best heel leuk zijn. Alleen is het probleem van die stragy guides dat ze verouderen. Na enkele patches klopt de inhoud van die guides vaak niet meer vanwege veranderingen in balans enzovoorts. Ooit had ik er één van WoW. Daar staan talent trees in vermeld die ondertussen al héél lang niet meer bestaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-05 07:22
Wanneer een Terran gaat turtellen ga ik als Protoss meestal snel voor 4 warpgates en dan een drop met 2 immortals en vervolgens 4 stalkers inwarpen, met voorkeur bij zijn mineral line. De 2 immortals doen meteen flinke economische schade en met een beetje geluk kan ik nog eens 4 units inwarpen. Soms is het dan meteen gedaan.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Cloud schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:27:
Daar zijn Immortals nu juist voor bedoeld, ze zijn heel goed tegen armored units. :)
Ja, I know. Ik hard er wel over gelezen dat het goeie counters zijn, maar hoe goed zag ik in die MP missie. Heb toen een reload moeten doen omdat ik te veel units kwijt was; praise de lord for autosaves zegmaar :D
Rockvee2 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:46:
Ik was vandaag in de stad en kwam bij de Free Record shop een boek/strategy guide tegen van bradygames van 400 pagina's over van alles van Starcraft 2 (€20). Met walkthroughs hoe je missies kan doen. Is dit een musthave voor de Starcraft 2 fan of is het weggegooid geld?
Ik vind walkthroughs iets wat een echte 'fan' juist niet gaat gebruiken. Waarom zou je een game spelen als je voorgekauwd word hoe je een missie moet spelen? Als ik vast zit zoek ik wel info op teh intarwebs.

[ Voor 42% gewijzigd door Hydra op 13-08-2010 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadrin
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-05 10:07
MrFl0ppY schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:55:
Wanneer een Terran gaat turtellen ga ik als Protoss meestal snel voor 4 warpgates en dan een drop met 2 immortals en vervolgens 4 stalkers inwarpen, met voorkeur bij zijn mineral line. De 2 immortals doen meteen flinke economische schade en met een beetje geluk kan ik nog eens 4 units inwarpen. Soms is het dan meteen gedaan.
Dat vindt ik als Terran inderdaad een vervelende taktiek. Vooral omdat je verdediging meestal opgesteld is bij je ramp of de choke van je natural en je dan eerst units over moet gaan brengen naar je mineralline.
Helemaal irritant wordt het als je ook een deel van je leger bij de ramp/choke houdt zodat je door de voordeur kunt aanvallen op het moment dat hij zijn troepen naar achteren verplaatst om de drop te counteren.

Als terran kun je je hier overigens vrij makelijk tegen wapenen door één of twee turrets te plaatsen bij je mineral line als je een Robotics Facility spot met een scan of scout. Warpprisms (sp?) worden namelijk van papier mache gemaakt en zijn erg makkelijk neer te halen.

"The greatest harm can result from the best intentions"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193875

Hee even een noob-vraagje..Kun je bij aanvang in 1x alle drones selecteren middels een hotkey of moet je dubbelklikken op 1 drone? Dat vind ik wat te traag namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadrin
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-05 10:07
Anoniem: 193875 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:16:
Hee even een noob-vraagje..Kun je bij aanvang in 1x alle drones selecteren middels een hotkey of moet je dubbelklikken op 1 drone? Dat vind ik wat te traag namelijk.
CRTL ingedrukt houden terwijl je een drone selecteert. Daarmee selecteer je alle drones op je scherm.
Werkt overigens ook met alle andere units :)

"The greatest harm can result from the best intentions"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Shadrin schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:18:
CRTL ingedrukt houden terwijl je een drone selecteert. Daarmee selecteer je alle drones op je scherm.
Werkt overigens ook met alle andere units :)
Buildings ook trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-12-2023
Speel al vanaf het begin Terrans en heb het nu een beetje onder de knie. Maar wat raden jullie aan voor wapons en armor upgrades in den beginnen?

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193875

Hmm jammer dat er geen hotkey voor is. Het lijkt wanneer ik replays v anderen bekijk bij hun sneller te gaan.
Ah well ik moet gewoon sneller zijn dan. Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.

VP.

Anoniem: 193875 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:24:
Hmm jammer dat er geen hotkey voor is. Het lijkt wanneer ik replays v anderen bekijk bij hun sneller te gaan.
Ah well ik moet gewoon sneller zijn dan. Thx.
Met f1 selecteer je een idle worker. Met ctrl+f1 selecteer je alle idle workers.

Boxen en naar je minerals sturen gaat sneller hoor ;)
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  1. Houd het nuttig + ontopic
  2. Bedelen om trialkeys valt onder spam
  3. Posten van je account + id nummer valt daar eveneens onder
  4. Wil je in de spelerslijst komen te staan, stuur een DM naar Angeloonie