Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 17:54
Mede-auteurs:

Anoniem: 155599

• Liasis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-11-2024

Liasis

• Douw3rd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-04-2023

Douw3rd

Uitslag

En hier zijn we dan, het sluitertje op het topic, de kers op de appelmoes etc etc. De eindpost met alle resultaten en enkele relevante feiten. Natuurlijk, zoals het mij betaamd, ook nog een vraag aan jullie, zie hiervoor het einde voor de mensen die dat liever willen overslaan.

Algemeen:
Dit toernooi deden 80 man mee. Zij waren verdeeld over 5 "categorieen" om iedereen zoveel mogelijk tegenstanders te geven van eigen niveau. Er zouden 29 wedstrijden per league gespeeld moeten worden, wat leid tot een "whopping" 145 wedstrijden in totaal. Met best of 3 zijn dat minimaal 290 games en maximaal 435 games!

Er deden:
5 random,
28 protoss,
18 zerg en
29 terran
spelers mee

Winnaars:

De volgende spelers hebben uiteindelijk de overwinning behaald in hun league en je kan de finales zien in het meegeleverde filmpje:

Raynor:
JJerome, wie anders zou je haast kunnen zeggen. Check out the video:

Valerian:
Luvk. Ongeslagen ook, waarmee hij ook een onbetwiste winnaar is. Wij denken dat hij de volgende keer maar in Raynor mee moet doen. Check out the video:

Kerrigan:
Trolando, die eigenlijk Talius heet ingame maar dat was vergeten te melden ;) Hij heeft wel uiteindelijk Sissors weten te verslaan. Check out the video:

Warfield:
Wel gespeeld, niet binnengekregen. Wordt vervolgd!

Finley:
Xos! Die tegen de persoon moest spelen met onuitspreekbare naam, Sdrawkcab. Oorspronkelijk wilden ze eigenlijk niet meer spelen, maar we hebben ze weten te overtuigen en daarmee presenteren we jullie de video:

Ik wil iedereen bedanken voor het meedoen. Mijn excuses voor het soms wat onhandige verloop van het toernooi. Desalniettemin denk ik dat de meerderheid van de deelnemers een leuke tijd hebben gehad. Ik heb in ieder geval erg veel plezier gehad in het casten van een behoorlijk aantal games die allemaal te zien zijn op ons youtube kanaal: YouTube: Kanaal van BlizzBoys.

Zoals de meesten van jullie wel hebben gelezen heeft mijn partner in crime, MrVegeta, Alucardu oftewel Peter niet zo genoten en hij zal dan ook niet bezig gaan met de organisatie van het volgende toernooi. Een volgend toernooi gaat er zeker wel komen en ik hoop dat de blizzboys dan wel weer enkele casts zullen gaan doen, maar we zullen zien!

Als laatste wil ik iedereen die ons een warm hart toedraagt (of niet) de volgende onderstaande gegevens in te vullen en te mailen of te dm-en:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Als je Haters Will Hate een cijfer zou geven wat zou het zijn (tussen 1 en 10): __

Wat vond jij goed gaan in het toernooi, wat vond je leuk? (SVP een korte uitleg per punt)
1)
2)
3)

Wat kon er in jouw opinie beter? (SVP een korte uitleg per punt):
1)
2)
3)

Bedankt voor je medewerking. Als je wilt reageren kopieer dan deze tekst en stop hem in een dm naar mij, of stuur een mail naar blizzboys@gmail.com. Iedereen die reageert krijgt een antwoord dat deze is ontvangen!

Groeten,

Sneek

Old info:

Hell... it's about time (ook wel algemeen)

De BlizzBoys are back in town.

Velen van jullie StarCraft II spelers kennen ons nog wel uit de beta, voor de nieuwelingen is er BlizzBoys. Wij (Sneek/Alucardu) hebben in de beta een redelijk succesvol toernooi opgezet waar meer dan 60 spelers aan meededen. Helaas door downtime en het feit dat de beta opeens 10 dagen werd verkort kwam alles in het nauw waardoor sommige harde beslissingen moesten worden gemaakt maar dat is nu allemaal achter ons!

StarCraft II is alweer een poosje onder ons en het begint ons ook weer wat te kriebelen om een leuk toernooi te organiseren en natuurlijk om weer een aantal games te casten! We hebben een passende naam bedacht, namelijk: Haters will Hate. Dit is een knipoog naar sommige reacties die we hebben gekregen.

Spelers moeten bij registratie hun huidige 1v1 league en punten aantal opgeven, dit gebruiken wij om iedereen in te delen in divisions/leagues met spelers die zo dicht mogelijk bij hun skill level zitten.

Alle gegevens in deze post kan je ook vinden op de website: http://www.no-illusions.nl/starcraft ! De website is nog in ontwikkeling. Check dit topic en de nieuwtjes op de site voor updates.

Regels

1) We doen het voor ons plezier. En met we bedoel ik iedereen die op een of andere manier betrokken is bij het toernooi, spelers, organisatie etc. Houd dit ten alle tijden in de gaten, als je geen plezier beleefd probeer dat dan zo snel mogelijk op te lossen.
2) Wij geloven sterk in common sense, ook wel boerenverstand. Voordat je gaat klagen op tweakers, youtube of elders bedenk dan eerst of je zelf iets kan doen. Maak afspraken met je tegenstander en mocht je nou van alles gedaan hebben en je komt er niet uit, contacteer dan de organisatie.
3) Door het meedoen aan het toernooi geef je toestemming aan ons, de Blizzboys, om je replay te casten en op het internet te zetten. Replays moeten daarom altijd naar ons opgestuurd worden. Dit doe je door een email naar blizzboys@gmail.com te sturen met daarin de volgende gegevens:
1. Naam spelers (battlenet nicks)
2. De uitslag (wie er heeft gewonnen dus)
3. De divisie/league waar de wedstrijd in heeft plaatsgevonden
4. De replays van de match (deze kan je vinden op je harde schijf bij mijn documenten\Starcraft II\accounts\<NUMMER>\<GEKKE DIRECTORY>\Replays\Unsaved) of ergens waar je hem hebt opgeslagen in game.
4) Bij het inschrijven in het toernooi geef je een ras op. Dit is het ras waar je continu mee speelt, je mag niet wisselen van ras. Als je random opgeeft als ras dan moet je in game ook altijd op random staan (kortom je mag niet zelf elke keer kiezen)
5) We spelen altijd Best of 3, kortom je speelt 3 wedstrijden en degene die het beste heeft gedaan heeft gewonnen. Je kan na 2 games dus ook stoppen als een persoon ze beide heeft gewonnen.
6) De eerste match in de BO3 speel je op de map die door de organisatie is bepaald. Daarna mag de verliezer steeds bepalen welke map de volgende is. Voorbeeld: Pietje speelt tegen Klaasje op Lost Temple. Pietje wint, dus Klaasje kiest voor de volgende map voor Blistering Sands. Klaasje wint en Pietje kiest wederom voor Lost Temple waar dus de laatste match op gespeeld zal worden.
7) Je mag in overleg bepalen of je, en hoeveel, spectators er eventueel mee kijken met je match. Vanwege regel 1 willen we benadrukken dat wij het sterk aanmoedigen om mensen mee te laten kijken. Blizzboys mogen altijd meekijken!

Dit topic is niet bedoeld om afspraken te maken. Doe dat via DM of voeg elkaar gewoon ingame toe zodat je elkaar online kan treffen! Als je een afspraak hebt gemaakt mag je dat hier wel bekendmaken zodat mensen kunnen spectaten!

Speeldata

Winner Bracket.
Ronde 1 (RO16): 31-08 tot 05-09
Ronde 2 (RO8): t/m 8-9
Ronde 3 (RO4): t/m 15-9
Ronde 4 (RO2): t/m 22-9

Loser Bracket.
Ronde 1 (RO8-1): t/m 8-9
Ronde 2 (RO8-2): t/m 11-9
Ronde 3 (RO4-1): t/m 15-9
Ronde 4 (RO4-2): t/m 18-9
Ronde 5 (RO2): t/m 22-9

Finale: 23-9 of een handig datum daarna

Lijst spelers

Totdat alle gegevens beschikbaar zijn op de website, even hier per klasse een lijst met de spelers en hun GoT + battlenet id.

Raynor
GoT-NaamBattlenet-NaamBattlenet-IdRas
ysaEoSstI Sintha 657 Protoss
outcast outcast 952 Terran
VP. Void 937 Protoss
daanteb jokulhaups 454 Protoss
JJerome Disco 163 Zerg
loloftherings Terminator 330 Zerg
Morphix Fivt 966 Protoss
garak garak 575 Protoss
Muta AtrociouS 133 Zerg
Sporedd Xupack 847 Zerg
Shrimp O Vis SkyDiDeLY 628 Zerg
Endorse Endorsed 416 Terran
kwarktaart KwarK 381 Terran
lightwing lightwing 369 Terran
zonglew00 ILOVEWAR 698 Terran
brozijn Luuk 611 Terran

Valerian
MrVegeta Alucardu 443 Terran
douw3rd douwerd 345 Zerg
PromWarMachine promwarm 245 Random
PietjeP89 Luvk 991 Protoss
Pindaman Pindaman 131 Zerg
TheDonn Vladix 316 Protoss
Vidar Widar 860 Random
Wiebbe Shinobu 258 Terran
CyCloneNL Slaytilost 522 Protoss
FVV Franko 114 Terran
shiniw00t Shinigami 427 Protoss
Eylradius Eylradius 252 Terran
rove rove 367 Protoss
Spooof Spooof 607 Protoss
Drawer Drawer 544 Terran
Terrorgroesland Imafishlol 298 Protoss

Kerrigan
Gohan-san Valkyre 439 Protoss
samoht21 KleineWout 407 Protoss
Furby-killer Sissors 396 Terran
Blue_Fear Peacemaker 619 Random
StefZ Cobelens 993 Terran
YouR YouR 609 Random
YoshiBignose Yoshi 981 Zerg
rpwang ReadySteady 479 Protoss
SuX DeLuXe Roel 335 Protoss
MLM MLM 143 Protoss
Trolando Talius 196 Zerg
Browncoat NLBrowncoat 786 Terran
Arnevld Knoepert 899 Protoss
RJBanthum Muppet 122 Zerg
AlexOo Quixotic 411 Random
damonk damonk 914 Protoss

Warfield
Bananenspin Bananenspin 408 Protoss
Rman SQuonK 414 Terran
Techno Overlord TechnoTuup 243 Terran
Boinks blame 697 Zerg
De Gesnaakte Scorchor 961 Zerg
Snappie88 Snappie 792 Zerg
Alturi Alturi 915 Terran
Benno2 Benno 416 Terran
Synx6 Synx 605 Protoss
cls danslo 483 Protoss
Nighteyes355 Nighteyes 848 Zerg
Tjmen Patser 329 Terran
stroopkoekert aChallenger 469 Terran
Diversity Diversity 114 Protoss
Soulizer Soulizer 806 Zerg
pimbulters BioHazard 749 Zerg

Findlay
The_Greater TheGreater 289 Terran
Hogader Hogader 450 Zerg
DominoNL DominoNL 894 Protoss
Izealia Xernos 431 Protoss
Chrisjuh_15 Killercookie 770 Protoss
3xNix Sdrawkcab 297 Terran
qanar Qanar 461 Protoss
Kivela Kivela 996 Terran
badboyqxy JSnova 377 Terran
r3mi3 Remie 193 Zerg
xos xos 141 Terran
Ace Lightning Krygoon 102 Terran
Claaslexion Fumblehead 518 Terran
Kzyto Kzyto 485 Terran
Daugion Daugion 636 Terran
Cronax Cronax 164 Protoss

Via http://no-illusions.nl/starcraft/index.php?pag=tournements kan je naar jou bracket gaan. Hoe je weet tegen wie je moet? Hierboven staat een lijst met alle spelers. Daar sta jij ook tussen!

[ Voor 149% gewijzigd door Liasis op 31-10-2010 23:03 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82219

Top, ik doe wel mee als verse gold player :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douw3rd
In! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorion3
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-05 20:21

Gorion3

ABC++

Ik doe wel mee aan het toernooitje :)

Awesomenauts! Swords & Soldiers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 09:47
Ik ben niet zo'n geweldige SC2 speler, dus kan beter laten om met een toernooi mee te doen. :+ ik ga het wel volgen.

Wat lezen jullie eigenlijk onder League Manager? Taken, ect..

[ Voor 3% gewijzigd door ItMeAedri op 21-08-2010 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:25

ShadowBumble

Professioneel Prutser

ik heb ook wel intresse onder voorbehoud van datum en tijd ofcourse

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Dit topic is _niet_ voor inschrijvingen etc, althans nog niet. Dus posts als "ik doe mee" of "ik schrijf me in" hoeven _nog_ niet.

We laten weten hoe, waar en wanneer er kan worden ingeschreven :).
Zhalix schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 15:22:
Ik ben niet zo'n geweldige SC2 speler, dus kan beter laten om met een toernooi mee te doen. :+ ik ga het wel volgen.

Wat lezen jullie eigenlijk onder League Manager? Taken, ect..
Wij doelen er juist op om speler van dezelfde skills tegen elkaar te laten spelen :). Hoe we dit gaan doen weten we nog niet precies. Het ligt ook wat aan de aantal spelers die we krijgen. Maar het ziet er naar uit dat we bronze/silver en gold/platinum gaan doen en dan kijken naar hoeveel punten iemand heeft voor de indeling :).

League Manager functie is iemand die zorgt dat alle matches worden gespeeld of dat het duidelijk is wie een free-win krijgt. Daar gaat het voornamelijk om. Dus spelers uitnodigen in een DM threat die nog een match moeten spelen en ze hier in dus een afspraak laten maken.

[ Voor 13% gewijzigd door MrVegeta op 21-08-2010 15:26 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-06 13:39

VP.

Ben benieuwd hoe het gaat lopen jongens.

[ Voor 50% gewijzigd door VP. op 21-08-2010 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274511

Eergisteren kon ik geen eens op easy winnen vandaag heb ik met gemak op mid gewonnen, ik word goed ^^. Heel misschien doe ik mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liasis
Bij wie moet ik me inschrijven?

Ophis, head honcho of The Casual Reserves, SWTOR guild: http://www.swtor.com/guilds/191045/casual-reserves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:51
Alvast veel succes , was al aan het wachten op een tornooitje hier ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hwh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Laatst online: 21:28

m0nk

16-09-2003 15.15

Liasis schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 11:08:
Bij mij, je hebt mijn nummer..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Liasis schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 11:08:
Jij mag niet meedoen, het moet wel leuk blijven voor de rest :> . Op het moment zijn we bezig met de site, wanneer deze werkt etc kan er worden geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291856

Waar is diamond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
We moeten even zien bij het inschrijven hoeveel spelers etc we hebben, dus ook in Diamond. Het moet wel leuk blijven hé... Trouwens, mochten we bv 50 spelers krijgen in copper/silver dan is dat veel te veel voor één league. Het leek mij wel een idee om het in verschillende klasses op te delen.

0-100 punten - Klasse 1
100 - 200 punten klasse 2
200 + punten klasse 3

Zoiets? Zo krijg je wat meer ervaren spelers tegen elkaar etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:53
Zoals ik het nu dus begrijp sluit je eventueel Diamond spelers uit van deelname?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Er staat nog niets vast :). Er zitten op GoT genoeg goede spelers om een "Kryptonite" league te maken ( :> ) maar of ze allemaal mee willen doen is de vraag. Het is niet leuk om Jeroom of Praya bij gold/plat spelers te doen want dan staat de overwinning al vast.

Voor mij is het iig zoveel mogelijk spelers een leuke ervaring te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265709

Tof dat er weer een toernooi komt! Ik zou wel willen helpen als league manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 08:32

OkkE

CSS influencer :+

Leuk initiatief mensen! Ga dit zeker volgen en misschien wel meedoen, ondanks dat ik na de Beta nog niet online gespeeld heb, lol.

Het is alleen denk ik wel handig om alvast een idee te hebben hoeveel spelers er gaan meedoen... Om het voor iedereen leuk te houden, zou het mooi zijn als iedereen tegen spelers van zijn/haar skill-level kan spelen. Maar om dat te kunnen doen heb je wel genoeg spelers nodig.
Als er maar 10 spelers uit Bronze zijn, en 5 uit Silver, dan is het misschien toch leuker om die bij elkaar op een hoop te gooien. Terwijl als het er 20 uit Bronze zijn en 25 uit Silver, kan kun je het weer beter opsplitsen.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-05 22:42

xos

Waarom verdelen op niveau? Ik ben ook een beginner maar zou het niet erg vinden om in een toernooi ook veel betere spelers tegen te komen om even met de neus op de feiten gedrukt te worden :+ Het is ook een mogelijkheid om van te leren, normaal gesproken speel je niet tegen spelers die veel beter (of slechter zijn). De vraag is alleen of je goede spelers warm krijgt om in zo'n setting mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
OkkE schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 16:40:
Leuk initiatief mensen! Ga dit zeker volgen en misschien wel meedoen, ondanks dat ik na de Beta nog niet online gespeeld heb, lol.

Het is alleen denk ik wel handig om alvast een idee te hebben hoeveel spelers er gaan meedoen... Om het voor iedereen leuk te houden, zou het mooi zijn als iedereen tegen spelers van zijn/haar skill-level kan spelen. Maar om dat te kunnen doen heb je wel genoeg spelers nodig.
Als er maar 10 spelers uit Bronze zijn, en 5 uit Silver, dan is het misschien toch leuker om die bij elkaar op een hoop te gooien. Terwijl als het er 20 uit Bronze zijn en 25 uit Silver, kan kun je het weer beter opsplitsen.
Ik zou zeggen dat je eerst de spelers van de bronze league tegen elkaar laat spelen en daarvan de 'beste' in de silver league klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
xos schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 20:27:
Waarom verdelen op niveau? Ik ben ook een beginner maar zou het niet erg vinden om in een toernooi ook veel betere spelers tegen te komen om even met de neus op de feiten gedrukt te worden :+ Het is ook een mogelijkheid om van te leren, normaal gesproken speel je niet tegen spelers die veel beter (of slechter zijn). De vraag is alleen of je goede spelers warm krijgt om in zo'n setting mee te doen.
Dat jij het leuk vind om gecrushed te worden door een speler met een APM 10 keer zo hoog als jou... da's aan jou. Voor de overige 99% (niet masochistisch) doen we dit ;). En wij zijn weer van plan wat matches te casten, dus voor ons moet het ook boeiend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

xos schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 20:27:
Tuurlijk is het ook wel leuk om af en toe tegen betere spelers te strijden, maar als je dat wil kun je beter iemand hier uit het topic vragen. Voor een tournooi is het ook wel leuk dat je iedergeval nog een kans maakt.

Ik heb in de Beta een paar matches tegen Platinum spelers gedaan, ik zat zelf toen nog in Bronze, dat is eigenlijk helemaal niet leuk. Als Bronze tegen Silver is een uitdaging, misschien kan Gold ook nog wel, alles daar boven is gewoon binnen 10min (soms binnen 5min) over. Er is dan zo'n groot verschil, daar kan je niet tegen vechten.
Zhalix schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 20:29:
[...]

Ik zou zeggen dat je eerst de spelers van de bronze league tegen elkaar laat spelen en daarvan de 'beste' in de silver league klasse.
Dat is opzich een leuke optie ja. De beste 2 of 4 van de Bronze mogen mee doen met Silver, daar de 2 of 4 winnaars van mogen mee doen aan Gold, etc.

Een andere vraag; ik denk dat ik de enige ben (of een van de weinige iedergeval), maar ik heb alleen in de Beta aan de league meegedaan. Ik heb dus nu nog geen rating. Als ik mee zou willen doen; moet ik dan eerst een rating halen? Of word ik gewoon standaard in de laagste ingedeeld? Of mag ik zelf kiezen?

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Je bent nog niet geplaatst voor een mulitplayer league?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-05 22:42

xos

MrVegeta schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 20:34:
[...]

Dat jij het leuk vind om gecrushed te worden door een speler met een APM 10 keer zo hoog als jou... da's aan jou. Voor de overige 99% (niet masochistisch) doen we dit ;). En wij zijn weer van plan wat matches te casten, dus voor ons moet het ook boeiend zijn.
Mhe, af en toe is dat niet verkeerd. De verhouding tussen de leages:
Diamond5%
Platinum15%
Gold20%
Silver20%
Bronze35%

(bron)

Dan verwacht ik als een practice league speler minstens de helft van de keren tegen spelers te spelen die niet een APM van een factor 10 hoger hebben. Let wel, ik kan het niveau verschil tussen de verschillende leagues niet inschatten aangezien ik daar geen ervaring mee heb. Okke geeft in een post aan dat wellicht gold/silver/brons nog te doen is. Als dat klopt dan zou een beginner 1/5 games tegen een hele goede speler uitkomen. Daar loop niemand blijvende psychologische schade van op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Jou bron heeft natuurlijk niets te maken met de spelers die hier zitten hé. Het gaat er gewoon om dat iedereen eerlijke kansen heeft om te winnen en vooruitzicht heeft op een finale plek in zijn leauge/klasse. Ik zal Douwe vanavond even een uitgebreide post geven zodat hij volgende week met de site bezig kan (die ik vormgeef) en dan verwacht ik komende week de inschrijvingen te kunnen openen via die site.

Waarom we niet kiezen voor BinearyBeast oid. Mjah, gewoon eigenlijk. Het is wel een leuke site maar te langzaam voor mij, te weinig opties en het werkte laatste maar soso in Chrome :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
MrVegeta schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 22:01:
Jou bron heeft natuurlijk niets te maken met de spelers die hier zitten hé. Het gaat er gewoon om dat iedereen eerlijke kansen heeft om te winnen en vooruitzicht heeft op een finale plek in zijn leauge/klasse. Ik zal Douwe vanavond even een uitgebreide post geven zodat hij volgende week met de site bezig kan (die ik vormgeef) en dan verwacht ik komende week de inschrijvingen te kunnen openen via die site.

Waarom we niet kiezen voor BinearyBeast oid. Mjah, gewoon eigenlijk. Het is wel een leuke site maar te langzaam voor mij, te weinig opties en het werkte laatste maar soso in Chrome :).
Die percentages zullen gemiddeld ook gelden voor GoTters. Dit is geen esportswebsite dus van de gemiddelde bezoeker verwacht ik niet dat ie anders is dan alle andere SC2 spelers.

De bronze/silver/gold/platinum spelers zullen normaal gesproken geen kans maken op het winnen van het toernooi nee, maar in plaats daarvan genereer je met verschillende opzets nu wel een ontzettend ingewikkeld toernooi wat misschien later niet meer te snappen valt, te langdradig is en uiteindelijk niet uitgespeeld wordt. Je zegt zelf al dat je het met 2 mensen niet kunt redden en dus league managers zoekt... Ter indicatie: ik weet uit ervaring dat je toernooien met 80 man echt wel in je eentje kunt draaien (goed, dan cast je geen matches enzo maar dan nog).

En ik snap niet zo goed waarom je Binarybeast verlaat en dan zelf een site in elkaar knutselt. Denk je dat je in een beperkte tijd zelf een bracket systeem in elkaar kunt knutselen (nee, want je zoekt een PHP'er), dus wat zal die eigen site beter doen dan Binarybeast? Of ga je alles met het handje inkloppen. Opensource kan ook maar hoeft niet beter te zijn dan Binarybeast. Overigens kun je als vervanging van Binarybeast ook eens naar Challonge kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
We gaan eerst proberen zelf wat op te zetten zodat we leuk centraal op GoT kunnen blijven. Een toernooi met 80 man in je 1tje regelen is niet te doen. Er zijn genoeg spelers die slacken of simpelweg niet op komen dagen. Daarmee ga je vertraging oplopen.

We doen een double elimination dus als we alle spelers op één hoop gooien gaat dat _verschrikkelijk_ lang duren en zoals ik al eerder heb gezegd is dat simpelweg niet eerlijk.

Maar we lopen nu wel vooruit op de zaken, eerst maar eens zien hoeveel spelers daadwerkelijk interesse hebben en dan zien hoe we het het beste kunnen opdelen.

Er moet trouwens gezegd worden dat in ons vorige toernooi onze rondes ipv 7 á 8 dagen deze naar 2 á 3 dagen met downtime avonden gingen, dus dat was af en toe wat stressen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

MrVegeta schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 21:53:
Je bent nog niet geplaatst voor een mulitplayer league?
Nee, tot nu toe alleen bezig geweest met de campaing, challenges en matches tegen vrienden. :) In de Beta wel multiplayer gespeeld uiteraard, maar nu met release nog niet. Als het nodig is om een rating te hebben voor ik aan dit toernooi kan meedoen is niet erg, maar dan moet ik binnenkort denk ik toch wel beginnen aan de placement matches, hehe.
MrVegeta schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 22:18:
Maar we lopen nu wel vooruit op de zaken, eerst maar eens zien hoeveel spelers daadwerkelijk interesse hebben en dan zien hoe we het het beste kunnen opdelen.

Er moet trouwens gezegd worden dat in ons vorige toernooi onze rondes ipv 7 á 8 dagen deze naar 2 á 3 dagen met downtime avonden gingen, dus dat was af en toe wat stressen...
Ik denk dat het inderdaad erg handig is om eerst te weten hoeveel mensen er (ongeveer) mee willen doen. Zo voorkom je dat je een bepaalde indeling/regeling maakt, die vervolgens niet werkt omdat er te veel of te weinig mensen zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door OkkE op 22-08-2010 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zhalix' suggestie vind ik ook wel een leuke, maar ik denk wel dat het dan lang kan gaan duren, aangezien je de verschillende niveau's niet tegelijk kan doen. Er moet dan wel een beetje tempo achter zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Poolfases is ook een optie. Maar het ligt er allemaal maar aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben voor simpel.
Elke divisie een toernooi. Iedereen zichzelf inschrijven op binary beast. Leiding bepaalt speel data houd het schema in de gaten en beslist in aparte situaties.
Om in te schrijven moet je geplaced zijn in de 1v1 en het liefste ook gewoon meer dan enkel de placement matches. Dit om enigzins te voorkomen dat een ex beta speler een ongelukkige placement heeft en vervolgens alle zilver players inmaakt. 2v2 3v3 4v4 rankings tellen niet mee.
bo3, verliezer kiest de volgende map, rondes van Maandag tot donderdag en van donderdag tot zondag.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 155599 op 22-08-2010 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
Ja, dat werkt ook goed, het is een beetje afwegen van wil je dat het lang duurt of kort. Voor een eerste toernooi is het wel wat makkelijker/beter als je het wat kort houd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-06 11:08

djunicron

*click-swoosh-thud*

Leuk idee! Het is denk ik het leukste als je in de voorrondes met een poule systeem werkt, en in latere rondes best of 3, één dezelfde openingsmap loser picks inderdaad.

Ervaring van de spelers is redelijk lastig in te schatten, maar de pogingen die ik hier voorbij zie komen zijn eigenlijk al best aardig.

Maar wat met spelers die 1vs1 gold/platinum ranken, 2vs2 brons en 3vs3 silver?

Het lijkt me daarnaast toch nog wel een leuk idee om b.v. de top 4 "honours" te laten spelen tegen de top 1-4 van andere klassen. Ook Brons vs Platinum klasse winaren kunnen nog best een leuke wedstrijd hebben denk ik zo.

En deze kon ik niet laten:

Afbeeldingslocatie: http://fooyoh.com/files/attach/images/591/736/904/004/haters_gonna_hate.gif

[ Voor 9% gewijzigd door djunicron op 23-08-2010 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.

VP.

Dit keer ook voor de mensen die rechtstreeks in de finale belanden? Ik herinner me namelijk dat je dat beloofd had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Je bedoelt dat de als de finalist van de winner bracket verliest dat zij nog een keer een BO3 of 5 (oid) spelen? Die kans is klein...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.

VP.

Vreemd. Ik citeer:
Wmm schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 15:18:
[...]

Waarom mag iedereen een keer verliezen tenzij je rechtstreeks in de finale zit? De normale gang van zaken bij double elimination is dat ook in de finale de speler uit de winnersbracket kan verliezen en dan alsnog een kans krijgt.

Zie ook: Wikipedia: Double-elimination tournament
MrVegeta schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 15:23:
Als iemand alleen maar wint dan betekend het dat een goede speler die geen 2e kans nodig heeft? maar dit is wel iets dat we het volgende toernooi mee kunnen nemen :) maar voor nu hebben we 1 finale (voor elke toernooi) dat uit een BO5 bestaat :).
Wmm schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 17:20:
[...]

True, op 10 matches zullen niet veel mensen zitten te wachten. De finale ook BO3 (met de kans op 2 BO3's) is toch ook een mogelijkheid?

Als ik als speler in de finale zou staan zou ik het toch vreemd vinden dat ik als finalist van de winners bracket maar 1 kans heb terwijl de speler waar ik tegen speel z'n 2e kans heeft nu. Als hij mij dan 2x in een BOx weet te verslaan dan heeft iedereen gelijke kansen gehad, maar anders niet imo.
MrVegeta schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 18:13:
[...]

Maar goed dat jij niet in de finale staat dan want ik heb er niemand over gehoord. Zoals ik zei, we nemen het mee voor het volgende toernooi. Ik ga niet de dag voor de finales nog dingen omgooien.

[ Voor 5% gewijzigd door VP. op 23-08-2010 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Zoals ik zei, we nemen het mee voor het volgende toernooi. Dat betekend niet automatisch dat we het uitvoeren, waarschijnlijk bespreken we dit even om het dan weer achter ons te laten ;).

Als de finale bv een BO5 is en de winner finalist verliest heb je sowieso 10 matches maar misschien zelfs 15 matches?! Dat is voor niemand een lol... en ik ben van mening dat als je ongeslagen bent dat je dan genoeg kwaliteit hebt om in de finale de "loser" uit te kunnen schakelen. Maar de finale heeft ook meer rondes dan de matches ervoor zodat het bij 1-0 niet meteen over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
MrVegeta schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 01:43:
Zoals ik zei, we nemen het mee voor het volgende toernooi. Dat betekend niet automatisch dat we het uitvoeren, waarschijnlijk bespreken we dit even om het dan weer achter ons te laten ;).

Als de finale bv een BO5 is en de winner finalist verliest heb je sowieso 10 matches maar misschien zelfs 15 matches?! Dat is voor niemand een lol... en ik ben van mening dat als je ongeslagen bent dat je dan genoeg kwaliteit hebt om in de finale de "loser" uit te kunnen schakelen. Maar de finale heeft ook meer rondes dan de matches ervoor zodat het bij 1-0 niet meteen over is.
15 Matches? Leer rekenen :P. BO5 heeft maar maximaal 5 games (minimaal 3), dus maximaal 10 in dit geval, minimaal 6.

Het is een beetje vreemd dat je je eigen gedachtekronkels hierover laat gaan terwijl het toch de "standaard" is dat ook de finalist uit de winnaarsbracket een 2e kans krijgt. Dat die echter schijnbaar goed genoeg is om het in een keer te moeten doen is maar een vreemde gedachtegang vind ik.

Zie ook http://www.wow-europe.com/rf10/brackets-wc3.xml (recent WC3 toernooi). Grubby wint hier de finale door Happy 2x in een BO3 te verslaan vanuit de losers bracket. Professionele toernooien gebruiken dus dit systeem duidelijk, echter jij vindt het onzin? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Haters gonna hate.

I love it when a plan comes together.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
MrVegeta schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 02:11:
Haters gonna hate.

I love it when a plan comes together.
Opbouwende kritiek vind jij haten? Nouja, dan wens ik je heel veel succes. GL HF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douw3rd
Kom op mensen, laten we het vriendelijk houden en niet op de persoon spelen =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Wmm schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 02:30:
[...]

Opbouwende kritiek vind jij haten? Nouja, dan wens ik je heel veel succes. GL HF
Take a joke :). Jullie springen te snel naar conclusies, zoals ik al zei moeten we dit gewoon bespreken (intern).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liasis
Ik voel er wel iets voor om tot de finale double elimination te doen. Klinkt ook niet als een heleboel werk.

Anyway, ik wil meteen even duidelijk maken dat als je nu nog niet geplaatst bent voor 1vs1 dan is het een goed moment om even die 5 matches te spelen als je van plan bent mee te doen. Het is niet zo dat we teveel verplichtingen willen stellen aan mensen, maar het is voor iedereen leuker als je goed geplaatst bent. Ook deze keer zullen we geen probleem maken om iemand in een hogere league te zetten, want als je er niet hoort dan ben je er snel uit. Andersom echter is veel storender en voor de andere spelers in je league minder leuk.

Kortom speel die placements en bepaal goed welke league je hebt. Dit doe je eigenlijk door na de placements nog minimaal een 10tal games te spelen. Het gehele toernooi is 1vs1, dus het is ook goede oefening (het idee is dat je 1vs1 leuk vind, dus het moet ook niet zo'n probleem zijn).

Blizzboy 1 out!

Ophis, head honcho of The Casual Reserves, SWTOR guild: http://www.swtor.com/guilds/191045/casual-reserves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Liasis schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 07:51:
Anyway, ik wil meteen even duidelijk maken dat als je nu nog niet geplaatst bent voor 1vs1 dan is het een goed moment om even die 5 matches te spelen als je van plan bent mee te doen.
Dan ga ik maar eens beginnen. :) Ik speel eigenlijk alleen tegen mijn vrienden, maar lijkt me wel leuk om met dit toernooi mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Idd die we nemen het mee, meer in de zin van we zullen er over nadenken. Persoonlijk zit ik niet te wachten op 2 keer dezelfde b.o. 5. Je bent zo goed om ongeslagen de finale in te raken, als echte kampioen zijnde kun je dan ook wel het beste maken uit een bo5.
Zo veel anders dan 2 keer een b.o.3 is het ook niet. Plus het is spannender om naar te kijken. Beide finalisten moeten winnen. En niet och het maakt niet uit als ik de eerste paar potjes verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Laatst online: 20-05-2024
Beetje uit content gerukte naam als je de beste speler hier uitsluit :)

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Kan iemand mij misschien uitleggen waar HWH voor staat :X

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

CyCloneNL schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 13:34:
Kan iemand mij misschien uitleggen waar HWH voor staat :X
Ik zou de topicstart nog eens goed lezen...

spoiler:
MrVegeta schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 14:52:
We hebben een passende naam bedacht, namelijk: Haters will hate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liasis
evilpin0 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 11:03:
Beetje uit content gerukte naam als je de beste speler hier uitsluit :)
Ik snap het niet, welke beste speler sluiten we uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Ik snap hem ook niet helemaal. Is de naam Haters will Hate uit de content gerukt? En wat heeft dat met de beste speler hier te maken? (Disco).

Anyway! Update tijd!

Douw3rd is druk bezig met de php gedeelte van de site en ik heb een _sweet ass_ front end gemaakt. Morgen hopen we 's avonds ~19;00 de registratie open te zetten. Deze duurt tot zondag en dan zal de eerste ronde maandag tot donderdag zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Gooi mij maar wat "replay" bestanden toe :)
(im a n00b)

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Lijkt me heel leuk om mee te doen, en zo moeilijk lijkt het me niet te organiseren.
Ik organiseerde vroeger WoW 40man raids met alleen een forum ( ja we hadden nog geen signout site ) en dat was ook te doen.
Misschien leuk om de finales van een bracket ofzo wel te casten dus van elke leage de top 4 battles. Halve en hele finale.
Misschien zijn er ook wel andere hogere leage mensen die voor de lagere leage de games van commentaar kunnen voorzien. Ik zal in ieder geval proberen mijn mic aan de praat te krijgen als dat lukt wil ik het best proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Ik en iemand anders moesten altijd 40man raids maken in een chatchannel :'(. Maar het organiseren van een toernooi is heel anders maar goed daarom doen we het ook met een aantal personen die allemaal wel ergens verstand van hebben ;).

Qua commentaar, je mag natuurlijk alles doen wat je leuk vind maar Sneek en ik zijn de BlizzBoys ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooof
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-08-2024
Leuk! Nieuw GoT toernooitje. Ik ga me zeker inschrijven!
Ben sinds het vorige toernooi een stukje beter geworden, alhoewel ik tegenwoordig vooral 2vs2`s of 3vs3`s speel. Ben benieuwd hoe ik het er deze keer vanaf breng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 16-05 11:46

Bosmonster

*zucht*

Ik ben een absolute noob in multiplayer. Maar toch lijkt het me leuk om mee te doen. Ik ga wel wat meer oefenen :+

Vergelijken met een WoW raid is niet helemaal redelijk overigens. Een raid is 1-malig op een vast tijdstip alle mensen samen krijgen. Dit is vele malen makkelijk dan op honderden momenten paren van 2 samen zien te krijgen :P
Modest71 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 03:52:
Gooi mij maar wat "replay" bestanden toe :)
(im a n00b)
Ik kijk graag HuskyStarcraft en HDStarcraft op YouTube. Die hebben massa's aan becommentarieerde replays in 1080p :) Erg leerzaam!

[ Voor 81% gewijzigd door Bosmonster op 24-08-2010 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Honderden spelers zijn wel een boel ;) Haha. Opzich zijn we nog opzoek naar beetje leuke namen voor de leagues. We hadden voorheen "Scrubs" "Lesser Scrubs" en de gave "Kryptonite" league. Nu heb ik niet zoveel zin om Scrubs/Lesser Scrubs weer zo'n naam mee te geven.

Dus heeft er iemand een goed idee om de leagues te benoemen? Er komen waarschijnlijk weer 3 leagues. Bronze/Silver - Gold/Plat en Plat/Diamond. Daar zoeken we dus nog wat namen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Nee geen honderden spelers, maar honderden matches om tot 1 winnaar te komen met 60+ inschrijvingen :)

Qua benamingen misschien Peon-league, Grunt-league en Hero-league ofzo?

[ Voor 38% gewijzigd door Bosmonster op 24-08-2010 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Hm dat heeft wel iets alleen wordt de link natuurlijk met Warcraft gelegd ;). Misschien iets met rangen van het leger, Soldier, Captain, Commander league.

[ Voor 33% gewijzigd door MrVegeta op 24-08-2010 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

misschien is het ook een idee om de top 4 van de 'scrubs' in te laten stromen bij de hogere leagues. mits dat past met X aantal spelers natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-05 15:27
Kijk, dit is leuk. Ik ben er uiteraard weer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Hopen dat we je dit keer wat tegenstand kunnen geven ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-05 17:08
JJerome schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:08:
Kijk, dit is leuk. Ik ben er uiteraard weer bij.
weer als random? :)

btw, zal er met die nieuwe site ook de mogelijkheid zijn om replays te uploaden/downloaden?

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Dat zit er dik in ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
daanteb schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:18:
[...]

weer als random? :)

btw, zal er met die nieuwe site ook de mogelijkheid zijn om replays te uploaden/downloaden?
Waarschijnlijk als Zerg..

Ik ladder tegenwoordig alleen nog maar als Zerg, heb er weinig succes mee tegen Terran maar leuk is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Laatst online: 04-06-2024
Als je inderdaad op bronze/silver/gold gaat sorteren lijkt het me erg interressant om de top 3 van bronze naar silver te laten gaan, zeker omdat spelers op Battle.net misschien op het punt van promoveren staan en dus best meekunnen in Silver league. En wie weet krijg je dan een underdog win van een bronze speler die zich helemaal naar de hoogste league opwerkt, is natuurlijk wel sensatie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Iedereen als random laten spelen :D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Maar we weten nog helemaal niet wie waarin terecht komt... we houden er rekening mee dat sommige spelers meer punten hebben dan anderen. Je moet je punten aantal ook (correct!) invoeren bij het registreren, hiermee kunnen we wellicht nog kijken wie er in een andere league terecht kan komen. Tenminste, zo had ik dat in gedachten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Blue_Fear schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:40:
Iedereen als random laten spelen :D?
Lijkt me geen goed plan. Met Zerg ben ik al blij met 5 APM :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 22:07
Met het invoeren van de punten, wat als je (net als ik) nog betrekkelijk weinig online gespeeld hebt (gold 271 punten/19 wedstrijden)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Weer open met toestemming.

• Spooof
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-08-2024
Betekent dit dat we ons kunnen gaan inschrijven? :D

* Spooof heeft zin in een toernooi!

Wil wel eerst even uitvinden of ik wel echt in platinum hoor. Heb er nu een game of 20 in zitten, met wins tegen diamond spelers, en daarnaast losses tegen platinum spelers. Misschien maar eens proberen of ik aan de +/- 50 games kan komen voordat ik me inschrijf.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Gelukkig, we moeten toch ook voor er begonnen wordt met inschrijven knunen discussieren over een toernooi qua opzet e.d.

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-06 14:37

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Een toernooi lijkt me een goed idee! Ik doe zelf wel mee, ook al ben ik een gold player die zuigt in het late game gedeelte. Doen jullie dan een "pooltjes" systeem, een "ladder" systeem of een "knockout" systeem?

Wat ik mij af vraag, kunnen we dan een live streaming systeem met commentators opzetten? Een vast duo die verslag doen van de matches zoals je dat vaker ziet. Ik heb geen idee wat daarbij komt kijken maar ik gooi ook even een obool in het zakje. :P

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Anoniem: 229864

Bosmonster schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:34:
[...]

Lijkt me geen goed plan. Met Zerg ben ik al blij met 5 APM :+
Dit lijkt me ook geen goed plan inderdaad (om random te spelen). Zeker voor beginners (zoals ik) die enkel ervaring hebben met Terran door de campaign is het denk ik beter iedereen vrij te laten.

• MrVegeta
Het is zover! Inschrijvingen zijn begonnen!
http://www.no-illusions.nl/starcraft. We hebben de site al redelijk ge-bug hunt maar als jullie nog ergens foutjes tegenkomen hoor ik dat graag via DM! en niet hier in het topic. Dit topic is nu puur bedoeld om nog eventuele discussies te doen en later om matches te regelen en over matches te praten :).

Op het moment kan je je _alleen_ registeren en aankomende zondag gaan de inschrijvingen voor het toernooi dicht (je kan je nu nog niet inschrijven, dat komt in de loop van vandaag of morgen). We gaan voor 82 spelers, dat hadden we tijdens de beta ook. 1 leauge "Raynor" met 16 spelers voor Diamond en Platinum, de meeste (wellicht alle) matches worden door mij en Sneek gecast. De 2 andere leagues (Kerrigan en Warfield) zijn respectievelijk voor plat/gold/silver/bronze spelers (32 spelers per league). We zijn aan het kijken naar een goede live-cast oplossing dus dat komt wellicht ook.

Alle toernooien zijn double elimination, dus mocht je in een ronde verliezen dan ga je naar de loser bracket om via daar nog te proberen in de finale te komen. De kans is groot dat de finalist van de winner bracket de kans heeft als hij de eerste BO5 verliest nog een rematch te doen om de overwinning te pakken.

Nog even iets over de site, in het vervolg willen we wel meer toernooitjes organiseren. Wellicht met een poolfase of een invite only etc maar als je je eenmaal op de site hebt geregistreerd dan hoef je je alleen in te schrijven voor een toernooi en de rest gaat vanzelf. De bedoeling is dat we zondag tussen 20;00 en 22;00 de brackets klaar hebben en dat de spelers maandag kunnen beginnen met hun eerste matches.

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-06 14:37

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Ho maar wacht, je hebt toch wel een stem in wanneer je je match wil spelen? Over het algemeen heb ik weinig tijd, behalve op vrijdag en zaterdag.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• MrVegeta
Zoals het er nu voorstaat,

Ronde 1: maandag 30/08 t/m woensdag 01/09
Ronde 2: donderdag 02/09 t/m zondag 05/09
Ronde 3: maandag 06/09 t/m woensdag 08/09
Ronde 4: donderdag 09/09 t/m zondag 12/09
Ronde 5: maandag 13/09 /tm woensdag 15/09

Tenminste, zo heb ik het in gedachten maar ik kan op het moment niet praten met Sneek ...

• VP.

VP.

Een handige regel zou zijn:

- Ben je niet beschikbaar op één van de bovengenoemde tijden, bespaar ons dan een hoop tijd en moeite door niet mee te doen!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-05 13:15

hmr

Ik ga me even inschrijven :D

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• daanteb
site ziet er leuk uit! heb me ingeschreven :)

..wil eigenlijk in de Kerrigan league O+

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
leuk initiatief, ik ga proberen mee te doen. Niet dat ik verwacht dat ik ga winnen maar gewoon voor de lol.

• JJerome
Is alleen registreren genoeg om je in te schrijven? De tournaments pagina werkt namelijk niet, die verwijst automatisch naar de rules pagina.

• MrVegeta
SuX DeLuXe schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 13:04:
leuk initiatief, ik ga proberen mee te doen. Niet dat ik verwacht dat ik ga winnen maar gewoon voor de lol.
Dat is de hele bedoeling van het toernooi ;) En sowieso speel je tegen spelers van je eigen niveau of iig dezelfde league :) Dus je leert er ook nog wel wat van.
JJerome schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 13:15:
Is alleen registreren genoeg om je in te schrijven? De tournaments pagina werkt namelijk niet, die verwijst automatisch naar de rules pagina.
Registreren is nu open om voor ons te zien hoeveel animo er is, de inschrijf pagina voor het toernooi gaat vandaag of morgen open zodat je je daarvoor kan inschrijven. Je krijgt via mail/site bericht hier van :)

Diamond raynor :( Ik wil ook kerrigan!

• Maldred
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-04-2023
Jammer, word het juist gedaan in de periode wanneer ik ga verhuizen ;( Was juist van plan om champ te worden van de raynor league :)

Anoniem: 82219

Hoe lang duurt voor ik mail krijg na registreren op jullie website, kan nu niet inloggen nog

• Douw3rd
normaal gesproken instant, controol je spam/junk sectie van je mail. Mocht je hem over een half uurtje nog niet binnen hebben, laat het mij of vegeta dan even weten.

• Douw3rd
R420R schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:45:
Ho maar wacht, je hebt toch wel een stem in wanneer je je match wil spelen? Over het algemeen heb ik weinig tijd, behalve op vrijdag en zaterdag.
Je mag zelf een tijd/dag met je tegenstander bepalen, zolang hij maar in de door vegeta genoemde tijd frames valt. Zo MOET je ronde 1 spelen in deze timeframe: maandag 30/08 t/m woensdag 01/09 (wijzigingen voorbehouden) Een default date/time voor mensen die er samen niet uitkomen wordt binnenkort bekend gemaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door Douw3rd op 26-08-2010 14:00 ]

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
wat vul je in godsnaam in bij identifier/character code, waar moet je dat terugvinden?

• Douw3rd
Het is de code die aan je battle.net account gekoppeld is. Als je op sc2 inlogt, en in het friends menu op add friend klikt, zie je rechtsboven je character code met een uitleg :)

• daanteb
gebruiken we gewoon weer de maps uit de ladder?

• JJerome
daanteb schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:33:
gebruiken we gewoon weer de maps uit de ladder?
Lijkt mij wel. Startmap wordt bepaald en loser picks next map?

• Douw3rd
Dat is momenteel nog wel het idee ja

• daanteb
nice, niks aan veranderen :)

• Cronax
  • Laatst online: 04-06-2024
Dus je speelt steeds maar 1 match tegen iedere tegenstander? Lijkt me een beetje weinig...een best-out-of-three lijkt me eerlijker...
Waarom die eis van 8 tekens voor wachtwoord bij zoiets relatief onbelangrijks als dit? (Als in, dan moet ik hiervoor weer een nieuwe bedenken aangezien mijn onbelangrijke wachtwoord korter is dan 8 tekens en ik geen van mijn lijst echte wachtwoorden hier ga invullen).

Nou ja, 2x mijn onbelangrijke wachtwoord achter elkaar werkt ook :)

[ Voor 11% gewijzigd door Sissors op 26-08-2010 14:43 ]

• MrVegeta
Cronax schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:38:
Dus je speelt steeds maar 1 match tegen iedere tegenstander? Lijkt me een beetje weinig...een best-out-of-three lijkt me eerlijker...
Hoe kom je daarbij? Alle rondes zijn een BO3. Dus je speelt sowieso 2 matches. Over de maps, wij stellen voor de rondes vast maps waarop de spelers beginnen. Daarna mag de verliezer de volgende map kiezen, uit welke maps die mag kiezen zijn we nog niet over uit.

• daanteb
Cronax schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:38:
vorige toernooi was ook bo3 (finale bo5), zal nu wel weer zo zijn denk ik.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Regel afspraken via DM en niet via het topic
In de TS staat de volledige spelerslijst