![]() ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
[ Voor 201% gewijzigd door Angeloonie op 05-09-2010 15:04 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
![]() ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
[ Voor 201% gewijzigd door Angeloonie op 05-09-2010 15:04 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Anoniem: 155599
![]() | |
| |
![]() |
[ Voor 176% gewijzigd door Anoniem: 155599 op 27-08-2010 21:57 ]
Anoniem: 315662
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 315662 op 25-08-2010 19:06 ]
Anoniem: 291856
Terran overpowered.RonnieB82 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 19:13:
pffff, het gaat echt slecht met me, het lijkt alsof ik alleen nog maar van cheeses kan winnen
Als het ook maar een beetje in de buurt gaat komen van een mid-game, dan ga er aan ten onder. mijn eerste aanval word hard afgeslagen, en ik weet zelf nou niet echt wat ik verkeerd doe...
iemand zin om eens te kijken wat er fout gaat??
[afbeelding]
[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 291856 op 25-08-2010 19:36 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
• Techlab pas op 24/35? 2 Marines + wall is meer dan genoeg om een eventuele 8pool af te slaanRonnieB82 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 19:13:
pffff, het gaat echt slecht met me, het lijkt alsof ik alleen nog maar van cheeses kan winnen
Als het ook maar een beetje in de buurt gaat komen van een mid-game, dan ga er aan ten onder. mijn eerste aanval word hard afgeslagen, en ik weet zelf nou niet echt wat ik verkeerd doe...
iemand zin om eens te kijken wat er fout gaat??
[afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door YoshiBignose op 25-08-2010 19:43 ]
Facts don't care about your feelings
Verklaart een hoop inderdaad.CodeCaster schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 19:38:
Wel een beetje jammer dat het achievementsysteem al ruim 24 uur niet in te zien is...
Anoniem: 274511
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
[ Voor 93% gewijzigd door Drawer op 25-08-2010 20:25 ]
Ook zes posts boven je. Ach zolang de storing blijft volgen zullen er wel meer zulke posts komen.Drawer schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:24:
B.net heeft probleempjes. Niks boeiends verder.
Anoniem: 315662
kijk 5 posts omhoogFragNeck schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:24:
Ik heb sinds een korte tijd geen portraits meer, ook m'n achievements laten niet alles zien, iemand anders met hetzelfde probleem??
Ja, ik reageerde op degene direct boven mij...Anoniem: 155599 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:26:
[...]
Ook zes posts boven je. Ach zolang de storing blijft volgen zullen er wel meer zulke posts komen.
Thnx voor de feedback, ook promwarmachineAnoniem: 291856 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 19:23:
[...]
Terran overpowered.
Nee, ik kijk wel ff ^^
Na het kijken:
Je scout niet. Ik kan het niet anders noemen dan zeer slecht, je moet echt constant kijken wat je vijand aan het doen is, en zeker zn leger checken voor je een push plant. Probeer rond de 50 food een scan te gooien op zn main, en scout zo nu en dan met een scv, viking of marine.
Na 2e keer kijken:
Ok, je deed op 69 food wel een scan. Je zag de baneling nest en dacht, ik push. Dit kan natuurlijk wel, je push was op een redelijke timing, maar dan moet je wel zo veel mogelijk banelings ownen voor ze je marines bereiken. Dit is lastig (micro) maar zeker wel mogelijk. Probeer je marines zo ver mogelijk naar achter te houden en je marauders wat meer naar voren. Probeer je units op te splitsen zodat hij zo min mogelijk units raakt.
En de rest.. tsja.. macro. Door je verloren gevecht aan het begin kon hij je inhalen. Ik moet wel zeggen dat dit een heerlijke map is voor zerg
[ Voor 7% gewijzigd door GeleFles op 25-08-2010 20:39 ]
Hoeveel van de placement matches hebben jullie gewonnen?Blue_Fear schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:34:
Net met Furby Killer 2v2''s gedaan, zijn we met 3-2 in de bronze league geplaatst lol! Nu moeten we telkens tegen gold spelers die wij als ontbijt eten.... Ranking system werkt nog niet zoals het hoort...
Surfin' paradise!
Alleen al omdat we laatste placement tegen een stel gold wonnen zou je verwachten dat je hoger dan bronze wordt ingedeeld. Nou ja, dan maar wat makkelijke tegenstanders inmaken. We zijn al lekker onderwegBlue_Fear schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:34:
Net met Furby Killer 2v2''s gedaan, zijn we met 3-2 in de bronze league geplaatst lol! Nu moeten we telkens tegen gold spelers die wij als ontbijt eten.... Ranking system werkt nog niet zoals het hoort...
[ Voor 3% gewijzigd door Sissors op 25-08-2010 20:57 ]
Anoniem: 335382
Dat hoeft helemaal niet, Bijna iedereen in TvT gaat 1-1-1 tank/viking. Dus je had ook 2 compleet nutteloze turrets kunnen hebben. Ik heb toch standaard een vroege Raven in TvT, loop ik wel 2 vikings achter maar dat compenseer ik wel met PDD die zowel goed tegen marauders zijn die een probleem zijn early game voor je tanks als tegen Vikings. Ik snap ook niet hoe het meteen game over zijn. Banshee's zijn nog steeds verschrikkelijk goed ookal is het verassings effect eraf.Zijn tech lab was buiten scan bereik, maar aangezien het nog heel vroeg in het spel was kon ik wel raden dat hij cloaked banshees ging
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 335382 op 25-08-2010 21:07 ]
Anoniem: 358309
Werkt prima, gewoon doorspelen en je komt vanzelf op de plek waar je thuis hoort.Blue_Fear schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:34:
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Waarom vikings gaan als je tegenstander geen starport heeft? En als beide vikings gaan kan je net zo goed ze niet maken, aangezien ze toch niks tegen grond mech doen.Anoniem: 335382 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 21:05:
[...]
Dat hoeft helemaal niet, Bijna iedereen in TvT gaat 1-1-1 tank/viking. Dus je had ook 2 compleet nutteloze turrets kunnen hebben. Ik heb toch standaard een vroege Raven in TvT, loop ik wel 2 vikings achter maar dat compenseer ik wel met PDD die zowel goed tegen marauders zijn die een probleem zijn early game voor je tanks als tegen Vikings. Ik snap ook niet hoe het meteen game over zijn. Banshee's zijn nog steeds verschrikkelijk goed ookal is het verassings effect eraf.
Onzin. Ja je komt uiteindelijk wel waar je thuishoort, maar het systeem is veel te traag voor je eindelijk beetje goed zit als placement je verkeerd dropped.Werkt prima, gewoon doorspelen en je komt vanzelf op de plek waar je thuis hoort.
[ Voor 29% gewijzigd door Sissors op 25-08-2010 21:21 ]
Als je vier van de vijf placements verliest heb je kans dat je lager geplaatst word dan je zou verwachtenAnoniem: 358309 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 21:08:
[...]
Werkt prima, gewoon doorspelen en je komt vanzelf op de plek waar je thuis hoort.
Surfin' paradise!
Anoniem: 358309
Ipv de medics gebruik je medivacs in skirmish en online, weet niet wat je met repairship bedoelt alleen, ik repair altijd met mijn scv's. Verder pak je de AI altijd heel anders aan dan online tegenstanders, met de AI bouw ik mezelf altijd helemaal in met veeel defense en ondertussen bouw ik battlecruisers, saai maar zo win je wel van de AI, online is turtlen weer niet zo verstandig.SinergyX schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 21:12:
Ik mis bijvoorbeeld de medic en repairship, zijn die enkel in de campaign te spelen?
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 358309 op 25-08-2010 21:22 ]
Die ronde vliegdingen zegmaar, weet niet precies hoe ze heten. Ze konden alle mechical units repairen in de campaign.Anoniem: 358309 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 21:19:
Ipv de medics gebruik je medivacs in skirmish en online, weet niet wat je met repairship bedoelt alleen, ik repair altijd met mijn scv's.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 155599 op 25-08-2010 21:42 ]
Science vessels, en nee die zitten niet in normale multiplayer. En SCVs moet je handmatig automatisch repareren aanzetten.SinergyX schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 21:21:
[...]
Die ronde vliegdingen zegmaar, weet niet precies hoe ze heten. Ze konden alle mechical units repairen in de campaign.
Klopt het wel dat SCV's niet automatisch gaan repairen?
in multiplayer doen de scv's niet automatisch repareren. je kan dat wel aanzetten door met de rechtermuisknop op het repair icoontje te klikken, je krijg dan zo'n geanimeerd knopje, zodat je weet dat ie op auto-repair staat.SinergyX schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 21:21:
[...]
Die ronde vliegdingen zegmaar, weet niet precies hoe ze heten. Ze konden alle mechical units repairen in de campaign.
Klopt het wel dat SCV's niet automatisch gaan repairen?
In mijn geval (Protoss):Anoniem: 155599 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 21:21:
Wat vinden jullie trouwens van upgrades?
Ikzelf vind ze altijd zo moeilijk om in te schatten. Bij de hoeveel units is de damage output groot genoeg om het gemis van een unit/tech een minuut of 2 eerder te compenseren.
En wanneer heb je er profijt van unit vs unit. Bijvoorbeeld een siege tank heeft 1 klap nodig om een ling neer te knallen. Hoeveel nut heeft het om voor een wapens upgrade te gaan.
Nu ben ik hier een klein beetje mee aan he spelen geweest en dit is wat ik vlug ff zag.
Armor upgrades zijn erg goed tegen muta's aangezien veel damage output van de 2keer bounce afkomt die minder damage doet dan de main attack. Ook doen muta's slechts negen damage dus elke punt minder is weer 1/9 damage minder.
Upgraded bc's rapen unupgraded marines. Aangezien de armor op zes komt te staan wat er op neer komt dat een marine 1 damage doet.
Surfin' paradise!
[ Voor 104% gewijzigd door YoshiBignose op 25-08-2010 22:29 ]
Anoniem: 231122
match history.Anoniem: 274511 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 22:42:
We zitten nog niet in een league.
Vreemd hij staat er na ruim een half uur er wel op.
Jap, zonet ge DC'ed in geweldig potje
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Helaas ik ook :<The_Greater schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 23:27:
[...]
Jap, zonet ge DC'ed in geweldig potje
https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Nee, achievements krijg je ook enkel als er verbinding is.TricTrac schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 23:30:
Kan je nu nog wel achievements halen in de campaigns welke dan hopelijk later worden opgeslagen?
pain is nothing that a downpour won't erase
Anoniem: 117852
Same, maar ik sluit het process wel af na 30 seconden ipv 10 minutenAnoniem: 117852 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 23:43:
Kort vraagje over algemeen SC2, sinds install krijg ik soms (niet elke keer) als ik de game opstart n klein schermpje in beeld "Launcher connecting to Patch Server". Al ns 10minuten laten staan maar niets gebeurt, handmatig sluiten en opnieuw SC2 starten krijgt me meestal wel ingame maar lijkt me niet dat dit de manier is zoals t hoort, toch? Iemand hier ervaring mee of al eens over gehoord?
“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Geen ervaring, maar ik zou denken aan:ye-roon schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 10:03:
Dus ik ging gisteren wat potjes spelen om te kijken of ik echt wel in de platinum league hoor te zitten. en jawel eerste 2 best wel hard verloren. strats die ik nog nooit eerder gezien heb maar daar leer je van.
3de kwam ik tegen een zerg, ik maak een 9 pylon en een 11 gateway en stuur die probe naar zerg meneertjes kamp. kom ik onderweg 6 zerglings tegen, ik had echt zo iets van WTF!? heeft hij geen drones gemaakt, alleen maar zitten minen en 1 drone in pool en daarna 3 larven naar 6 zerglings endaarna ze volgende larfje ook een zergling duo van gemaakt. Ik had nog geen complete wall off, hell mijn gateway was nog niet eens klaar. En was dus forced om op geven. Maar echt holy shit hoe defend je dat? zodra je die zerglings ziet 2 extra pylons maken en dan zealot crono boosten en volhouden denk. Dit is echt de meest cheesy tactic die ik ooit ben tegen gekomen. Niets maken tot een spawn pool en dan 6 zerglings en hopen dat je wint.
maja genoeg ranting. daarna nog een potje gewonnen tegen een protoss die zichzelf HELEMAAL had ingebouwd met photon canons, maar de achterkant redelijk vrij liet voor mijn void rays en na al zijn ik plaats een miljoen pylons rond me main zodat ik kan zien waar ze vandaan komen kapot had gemaakt met said voice rays. kwam hij met ze stalkers in fully charged void rays en die waren weg, halve mineral line kapot gemaakt, hij gaf op en ik steeg 26 plaatsenbest raar.
Nu maar ff me neefje een fruithapje geven.
Anoniem: 317689
Ik (Bronze League) had gister flink succes tegen MMball met 6gate zealot spam met charge upgrade. Al die marines, bunkers etc gingen neer bij bosjes; ik had flinke mineral inkomsten, dus een beetje een 'cannon fodder' principe. Proxy pylon in het midden van de map en na wat verliezen, gewoon keihard nieuwe erin warpen. Het werkte wel om er 1:10 sentries erbij te doen voor de shielddaanteb schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 09:49:
damn gisteren slechte ronde gemaakt, 7 verloren en 4 gewonnen. ook 4x desert oasis gespeeld, pff wat een schijtmap zeg. werkt dat een beetje als je aangeeft dat je die niet wil spelen?
2x verloren tegen protoss omdat hij colossus had en ik niet. dacht ik maak wel paar extra immortal maar dat heeft dus geen zin met die korte rangelaatste pot pvp ging ik eerder collosus dan hem en won toen wel.
en een grote groep marauders kan ik ook nog steeds niks tegen beginnen. je kan dan misschien net 1 collosus klaar hebben maar das te weinig. ff + immortals ook niet zo gecharmeerd van omdat marauder ook flinke range heeft. voidrays probeer ik eigenlijk nooit, misschien toch maar wat meer proberen. mja misschien heb je er dan 1 of 2, schiet ook niet op als ze je basis aan het slopen zijn.
Precies de reden dit dat ik tegenwoordig tegen protos een Ghost erbij probeer te doen in mijn Bio ballAnoniem: 317689 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 10:24:
[...]
Ik (Bronze League) had gister flink succes tegen MMball met 6gate zealot spam met charge upgrade. Al die marines, bunkers etc gingen neer bij bosjes; ik had flinke mineral inkomsten, dus een beetje een 'cannon fodder' principe. Proxy pylon in het midden van de map en na wat verliezen, gewoon keihard nieuwe erin warpen. Het werkte wel om er 1:10 sentries erbij te doen voor de shield
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
ja misschien zijn chargelots wel beter, misschien toch vaker daarvoor gaan in pvt. alleen die slow is zo irritantAnoniem: 317689 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 10:24:
[...]
Ik (Bronze League) had gister flink succes tegen MMball met 6gate zealot spam met charge upgrade. Al die marines, bunkers etc gingen neer bij bosjes; ik had flinke mineral inkomsten, dus een beetje een 'cannon fodder' principe. Proxy pylon in het midden van de map en na wat verliezen, gewoon keihard nieuwe erin warpen. Het werkte wel om er 1:10 sentries erbij te doen voor de shield
als je ze onderweg al ziet meteen een pylon bouwen om je choke helemaal dicht te maken. dan moet je het kunnen redden met 4-5 probes en een zealot. als je je choke niet meer dichtkrijgt moet je de zerglings gewoon killen met al je probes. je raakt er wel wat kwijt maar hij heeft nog steeds minder workers. als je denkt dat je je workers kwijtraakt kun je ook met de hele handel richting je gateway gaan zodat je zealot meteen aan de slag kan als hij ingewarped is.ye-roon schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 10:03:
3de kwam ik tegen een zerg, ik maak een 9 pylon en een 11 gateway en stuur die probe naar zerg meneertjes kamp. kom ik onderweg 6 zerglings tegen, ik had echt zo iets van WTF!? heeft hij geen drones gemaakt, alleen maar zitten minen en 1 drone in pool en daarna 3 larven naar 6 zerglings endaarna ze volgende larfje ook een zergling duo van gemaakt. Ik had nog geen complete wall off, hell mijn gateway was nog niet eens klaar. En was dus forced om op geven. Maar echt holy shit hoe defend je dat? zodra je die zerglings ziet 2 extra pylons maken en dan zealot crono boosten en volhouden denk. Dit is echt de meest cheesy tactic die ik ooit ben tegen gekomen. Niets maken tot een spawn pool en dan 6 zerglings en hopen dat je wint.
[ Voor 5% gewijzigd door daanteb op 26-08-2010 10:47 ]
“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”
Anoniem: 317689
Voordeel van Bronze is denk ik ook dat Ghost zelden (juist) gebruikt wordt. Nadeel is weer alle cheese. Van mijn 22 potjes ben ik 1x geen cheese tegengekomen;ShadowBumble schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 10:29:
[...]
Precies de reden dit dat ik tegenwoordig tegen protos een Ghost erbij probeer te doen in mijn Bio ballEMP ftw hoe dan ook de micro is overigens wel insane hiermee maar daar wennen we vast wel aan.
Het is nog altijd niet zo erg als zealot's (charge) , stalkers (blink) , sentries (guardian shield en force field) en nog wat High temlars (storm of feedback)ShadowBumble schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 10:29:
[...]
Precies de reden dit dat ik tegenwoordig tegen protos een Ghost erbij probeer te doen in mijn Bio ballEMP ftw hoe dan ook de micro is overigens wel insane hiermee maar daar wennen we vast wel aan.
6pool rulesye-roon schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 10:03:
Dus ik ging gisteren wat potjes spelen om te kijken of ik echt wel in de platinum league hoor te zitten. en jawel eerste 2 best wel hard verloren. strats die ik nog nooit eerder gezien heb maar daar leer je van.
ye-roon schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 10:03:
Zoals hierboven al gezegd, dit is dus de beruchte 6-pool. Dit wil letterlijk zeggen dat je op 6 supply een spawningpool maakt. Dus met de 6 beginwerkertjes word er gelijk een spawning pool gemaakt door de zerg speler, die vervolgens zo snel mogelijk een rits zerglings naar buiten propt en aanvalt. Doordat hij geen enkele worker maakt voordat de zerglings af zijn kan hij veel minder minerals minen dan iemand die constant workers maakt, waardoor het dus best wel een all-in tactiek is. Als je de zerglings kan stoppen en vervolgens zelf een paar units kan maken win je meestal met gemak, 2 of 3 zealots kan al genoeg zijn, zeker als je versterkingen blijft sturen.
.
Dit is inderdaad echt sick, soms dan denk je dat je best lekker bezig bent en dan heb je 6 zergling in je mineral line, en is het potje voorbij, super irritant.. (ik zit zelf in Gold).ye-roon schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 10:03:
jij snapt niet waarom het leuk is om te winnen.Gohan-san schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 11:56:
Ik snap gewoon niet wat er leuk aan is om te winnen, voordat je opponent nog niks heeft gemaakt, of heeft kunnen maken.
Dat is net zoiets als zeggen: "Ik snap gewoon niet wat er leuk aan is om vals te spelen... " gebeurt genoeg. Ook in de thuis sfeer met bordspellen e.d. Dat doen ze dus omdat ze willen winnen. Ik vind het niet leuk jij vind het niet leuk maar zat mensen willen gewoon alleen maar winnen en hoe ze het doen maakt niet uit. Als ze maar winnen.Gohan-san schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 11:56:
Ik snap gewoon niet wat er leuk aan is om te winnen, voordat je opponent nog niks heeft gemaakt, of heeft kunnen maken.
Life is like living only without the peaches
Als een enkele speler meer dan 5 seconde uit moet houden tegen gecombineerde aanval heb je verloren normaal gesproken. Sommige maps heb je redelijk een gezamelijke basis, dan kan je daar gewoon leger maken. Voordeel is dat je ook meteen je leger bij de hand hebt als tegenstanders reapers gaan gebruiken.Heb ze verteld dat ze wat vaker 1v1 moeten spelen zodat iedere speler van ons team zichzelf kan redden tegen een rush alvorens de hulp komt
Gezien wij blijkbaar falen, leg het uit. Sommige mensen spelen niet puur voor hun statistieken. (Heb zelf niks tegen cheeses, alleen al omdat ik het leuk vind om succesvol tegen een cheese te verdedigen.jij snapt niet waarom het leuk is om te winnen.
faal.
[ Voor 14% gewijzigd door Sissors op 26-08-2010 12:07 ]
[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 155599 op 26-08-2010 12:08 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Blue_Fear op 26-08-2010 12:08 ]
Ik wil ook winnen, maar hier is toch geen lol aan, in de lager regionen zal dit bijna altijd werken, maar je leert helemaal niks van midgame.gotfurrr schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:03:
[...]
jij snapt niet waarom het leuk is om te winnen.
faal.
Rushen is een valide strategie, als je hem niet kan counteren, get over it and learn the game. Als je hem wel kan counteren: goedzo, dan heb je weer een win in je zak omdat de ander geen economie heeft.Gohan-san schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 11:56:
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
[ Voor 30% gewijzigd door Valkyre op 26-08-2010 12:13 ]
[ Voor 58% gewijzigd door Blaat op 26-08-2010 12:16 ]
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Online lijkt mij eerlijk gezegd leuker en leer je meer van, als je maar genoeg verliest kom je vast wel tussen de grotere noobs dan jijSinergyX schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:22:
Op welk niveau gaat de AI ook rushes doen? Op easy gaat het me redelijk af (nu ik auto repair aan heb staan), maar wil toch ook eens kijken hoe ik rushes zou kunnen afwenden. Mijn wall is vaak 2 bunkers met een supply ertussen (afhankelijk van de map), dat kan ik soms aardig tegen houden (totdat beide AI's de aanval inzetten en ik geen support krijg van de andere speler/AI).
Ja, ik speel enkel coop's tegen AI, ik ben nooit echt goed geweest in RTS - ok Tib.sun mischien - dus het is gewoon casual aankloten 'voor de lol'
Anoniem: 357023
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 357023 op 26-08-2010 12:31 ]
Er is een speciale "chalance" in je single player menu waar je tegen een rush moet verdedigen.SinergyX schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:22:
Op welk niveau gaat de AI ook rushes doen? Op easy gaat het me redelijk af (nu ik auto repair aan heb staan), maar wil toch ook eens kijken hoe ik rushes zou kunnen afwenden. Mijn wall is vaak 2 bunkers met een supply ertussen (afhankelijk van de map), dat kan ik soms aardig tegen houden (totdat beide AI's de aanval inzetten en ik geen support krijg van de andere speler/AI).
Ja, ik speel enkel coop's tegen AI, ik ben nooit echt goed geweest in RTS - ok Tib.sun mischien - dus het is gewoon casual aankloten 'voor de lol'
Ah, dus het is lame als je wint met een rush, maar niet als je late-game wint? Klinkt als een echte Terran speler.Gohan-san schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:07:
[...]
Ik wil ook winnen, maar hier is toch geen lol aan, in de lager regionen zal dit bijna altijd werken, maar je leert helemaal niks van midgame.
Op een gezamelijke basis met 2 ramps (dus 2 teams om 1 ramp te verdedigen) gaat het al niet werken als je teammembers lopen te techen naar voidrays zonder verdediging te bouwen. In ons team van 4 zijn er maar 2 opgewassen tegen een rush. Zitten die aan 1 kant, kan je binnen 5 minuten via skype al horen dat de tegenstander imbalanced is gezien ze vrolijk door zijn basis heenwandelen (2 zealots als verdediging, de rest is opgegaan aan het techen).furby-killer schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:05:
[...]
Als een enkele speler meer dan 5 seconde uit moet houden tegen gecombineerde aanval heb je verloren normaal gesproken. Sommige maps heb je redelijk een gezamelijke basis, dan kan je daar gewoon leger maken. Voordeel is dat je ook meteen je leger bij de hand hebt als tegenstanders reapers gaan gebruiken.
Een forwardbase nog vóór een ietwat late rush, zeg 8 minuten in het spel? Lukt (ons) niet.Maar bij andere basis is het gesplitst. Dan moet je echt een forward base hebben waar je beide je leger maakt, of op zijn minst je legers combineren.
Als je 4v4 speelt met geen gezamelijke basis (of gezamelijk chokepunt) moet je gewoon zorgen dat je zelf als eerste de gecombineerde aanval doet. 4 tegen 1 win je, al bouw je gezamelijk maar 16 marines. Maar goed, die 4 marines / zealots oid zijn er niet daar men vrolijk aan het techen is.Het alternatief heb ik te vaak gezien, en zo zelfs 2v3 gewonnen (ally verliet het spel meteen). Alle tegenstanders zitten zelf in hun basis, wij vallen gezamelijk aan, en dan outnumber je de tegenstander afhankelijk van spel type minsten 2 tegen 1. Voordat hun allies dan kunnen komen is die ene of zijn complete leger al kwijt, of hij trekt snel terug en hij is het merendeel van zijn gebouwen kwijt. (Tegen protos heb ik in zulk soort situatie vooral heel veel lol in het vernielen van zijn pylons).
Dan zijn jullie legers gesplitst. Als er een protos met sentries in aanvallende team zit kan die gewoon de ramp blokkeren en het 2v1 uitvechten. En zelfs anders nog is het heel moeilijk om goed gecoordineerd aan te vallen met twee compleet gesplitste legers.
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door Eijkb op 26-08-2010 12:40 ]
.
Wacht even, ik kan mij vergissen maar volgens mij is de 6pool een rush en geen cheese. Cheese wil toch zeggen dat je gebouwtjes in de basis van je vijand zet?Anoniem: 357023 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:30:
Je ziet de 6 pool nu steeds vakerZelf in plat en diamond niveau echt l2p maar ja... De manier hoe ik 6 pool aanpak is ik scout zerg nu altijd al na me 9 pylon. Je ziet dan redelijk snel de 6pool aankomen. Bouw zo snel mogelijk een gateway en bouw je ramp dicht. Je kan idd een paar probe sacrificen om mee te helpen.
Tipje zet je rally point van je gateway voor je rampGisteren rally point vergeten te zetten bij de 6 pool en dus een loss ik zag de zealot aan de andere kant spawnen ik wtf LOL gg
Persoonlijk vind ik de 6 pool ook te vroeg komen. De andere 'cheeses' komen na mijn gevoel iets later daar kan je dus iets beter op voorbereiden. De 6 pool is nu gewoon te makkelijk en te moeilijk op lagere niveaus om tegen je te hebben. Op hogere niveau's heb je er minder last van, of je moet je rally point verkeert zetten grrrrr. Beetje jammer dat dit soort cheese mensen hoog op de ladder kunnen komen.
Wat is dat nu weer voor vreemde opmerking?YoshiBignose schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:32:
Ah, dus het is lame als je wint met een rush, maar niet als je late-game wint? Klinkt als een echte Terran speler.
Cheese is een standaardtactiek die de bedoeling heeft om de tegenstander wat te verrassen.R420R schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:35:
Wacht even, ik kan mij vergissen maar volgens mij is de 6pool een rush en geen cheese. Cheese wil toch zeggen dat je gebouwtjes in de basis van je vijand zet?
[ Voor 30% gewijzigd door Gonadan op 26-08-2010 12:40 ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
.
Anoniem: 357023
Heheheh dat je je gebouwen in de basis van je vijand zet is niet de definitie van cheese. Denk wat het dichtste bij komt: Cheese is a pejorative expression which refers to a strategy that is highly unconventional and designed to take one's opponent by surprise. In general, cheese is hard to beat if not scouted but easy to defeat if it is scouted.R420R schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:35:
[...]
Wacht even, ik kan mij vergissen maar volgens mij is de 6pool een rush en geen cheese. Cheese wil toch zeggen dat je gebouwtjes in de basis van je vijand zet?
De sixpool vind ik makkelijk te counteren maar dat berust compleet op twee dingen die de protoss NIET hebben:
1. Terrans (ik dus) kunnen gebouwen repareren. Als je ramp dicht is, en er komen zerglings, kan je gewoon met wat scv's de block repareren. Dat zorgt voor genoeg tijd voor stap 2.
2. Het goedkoopste tier 1 ventje van de terrans is ranged! Marines kunnen vanachter de blokkade de zerglings pwnen. Dat kunnen zealots niet en stalkers maken zit er meestal niet in rond die tijd.
Anoniem: 335382
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq