• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

SinergyX schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:22:
Op welk niveau gaat de AI ook rushes doen? Op easy gaat het me redelijk af (nu ik auto repair aan heb staan :P), maar wil toch ook eens kijken hoe ik rushes zou kunnen afwenden. Mijn wall is vaak 2 bunkers met een supply ertussen (afhankelijk van de map), dat kan ik soms aardig tegen houden (totdat beide AI's de aanval inzetten en ik geen support krijg van de andere speler/AI).

Ja, ik speel enkel coop's tegen AI, ik ben nooit echt goed geweest in RTS - ok Tib.sun mischien - dus het is gewoon casual aankloten 'voor de lol'
Zelf doe ik skirmishes tegen ai op hard. begin wat onwennig, maar snel aanpassen went. op hard rushed de ai redelijk, maar eigenlijk altijd op dezelfde manier dus 1x defense goed zetten en je kan lekker je gang gaan met opbouwen / expanden.
Gohan-san schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:26:
[...]

Online lijkt mij eerlijk gezegd leuker en leer je meer van, als je maar genoeg verliest kom je vast wel tussen de grotere noobs dan jij :P
Mwoah vind online 1v1 zelf ook geen reet aan, ik speel voor de fun en mijn ervaring is dat op mijn skillset/niveau in rts de tegenstanders 9 van de 10 keer erg kinderachtig zijn/doen, dus kan me er wel wat bij voorstellen. zelf speel ik daarom ook eigenlijk alleen 1v#AI of samen met een maat 2v#AI

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• Spooof
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-08-2024
Bernardo schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:47:
Net potje PvP ... helaas had hij veel VR's ... en dus won hij. Ik had constant z'n probes dood met zealots, maar tegen 10 VR's was weinig te beginnen met m'n stalkers :o
Als je ze 1 voor 1 neer focust, en zorgt dat hij zijn charge niet te veel op kan bouwen, dan zijn stalkers heel erg goed tegen void rays hoor. Vereist wel veel micro, maar VR`s zitten dan ook veel verder in de tech tree.

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-05 17:08
Gonadan schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:48:
Dat is precies het verschil, sommige mensen willen alleen maar winnen, verder is niets belangrijk.
Anderen genieten liever van het spel waar zij tig euri voor neergelegd hebben.
Sommigen zijn misschien gewoon niet goed genoeg om altijd weer rushes of cheeses tegen te gaan.
Die moeten het dan maar verplicht leuk vinden? Ga toch weg man.

Ik snap dat je het overmatige geklaag niets vindt, dat is ook wel storend.
Maar het is volkomen begrijpelijk dat als winnen niet je absolute en enige doel is en je graag nog wat van het spel zelf wilt zien ook een rush nogal vervelend kan zijn.
En nee, dan ga je ze ook niet tot singleplayer verplichten.
wat wil je dat er gebeurt dan? verplicht 5 min opbouwen voordat je elkaar gaat aanvallen? cheesen is gewoon net zoiets als campen of spawnkillen, lame maar het hoort erbij.

als je geen cheeses wil moet je gewoon custom games met je vrienden spelen :)

[ Voor 4% gewijzigd door daanteb op 26-08-2010 12:53 ]

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06 12:36
Ja, maar het gaat er niet om of je het leuk vindt of niet. Als jij een potje begint dan moet je voor alles open staan. Cheesed hij of cheese hij niet. Rusht hij of rusht hij niet. Anders kon iedereen lekker puur op eco alleen maar workers pompen de eerste vijf minuten want je wordt toch niet aangevallen.

En er staat vast ook geen barracks verscholen in je base omdat een SCV naar binnen gesneaked is. Dat is immers triest en dan speel je niet eens meer voor de lol, maar alleen om te winnen :O

Facts don't care about your feelings

Anoniem: 335382

Maar het is volkomen begrijpelijk dat als winnen niet je absolute en enige doel is en je graag nog wat van het spel zelf wilt zien ook een rush nogal vervelend kan zijn.
Beter worden? Die rushes zijn super makkelijk te verdedigen. Zodra ja in de hogere leagues komt wordt er veel minder gecheesed. Ik ben de afgelopen 40 games 5x gecheesed ofzo? Allemaal gefaald.

Anoniem: 357023

Ik denk dat het op niveau bronze wel wat aan cheeses/rushes gedaan kan worden. Misschien een idee om copper weer in te stellen en alleen op novice maps(LOL at reaper rushes hihihi). Zo kunnen mensen die net nieuw online zijn toch nog multiplayer spelen tegen human tegenstanders en minder last hebben van rushes/proxy's etc.

Je merkt vooral in het begin dat veel nieuwe mensen van multiplayer vandaan blijven vanwege de cheeses. Op hoger niveau's learn to deal with it.

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Niks beter dan cheese opponents. In 99% van de gevallen lach je er heel hard om. Een mislukte cheese van m'n tegenstander is in de meeste gevallen voor mij een win. Dus ik klaag niet hoor :P

PS: Iedereen heeft het maar over die reaper attacks. Ik speel met Terran vaak juist met 2-3 vikings voor de initiele economy attack op z'n workers. Ze gaan minder snel neer, schieten workers alsnog snel af en als er een stuk of 8 te pakken hebt vertrek je snel weer. Of ik laat ze gewoon staan en val vervolgens alsnog met ander spul vanaf de andere kant aan. 'T enige is dat je ze niet zo snel kan bouwen als reapers. Maar als je niet binnen 5 minuten een reaper aanval krijgt letten de meesten niet meer op hun workers :P

[ Voor 60% gewijzigd door rodie83 op 26-08-2010 13:09 ]

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:44

ye-roon

knaak

thanks. had deze strat idd nog nooit eerder gezien. Maar weet nu wat ik er tegen moet doen. en dat gaat wel lukken denk :) kleine maps vs zerg/random sneller scouten! :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-06 19:49

TheNephilim

Wtfuzzle

Spooof schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:51:
[...]

Als je ze 1 voor 1 neer focust, en zorgt dat hij zijn charge niet te veel op kan bouwen, dan zijn stalkers heel erg goed tegen void rays hoor. Vereist wel veel micro, maar VR`s zitten dan ook veel verder in de tech tree.
Micro is m'n sterkste punt niet nee, maar als ik er 1 neertik is de rest al charged :P

Net weer een potje tegen een Terran verloren. Ik had weer z'n mineralline onder controle, maar dan ineens valt ie binnen met MMM + Reapers. Daar was weinig tegen te beginnen. Je moet ergens een keuze maken en ik maak te vaak de verkeerde, door een verkeerde unit te kiezen. In de practice league kan ik pas scouten als ik een observer heb, dat duurt dus erg lang.
Damn, nog 1 potje... als ik nu weer verlies is het echt ***

• Cronax
  • Laatst online: 04-06-2024
Anoniem: 357023 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:59:
Ik denk dat het op niveau bronze wel wat aan cheeses/rushes gedaan kan worden. Misschien een idee om copper weer in te stellen en alleen op novice maps(LOL at reaper rushes hihihi). Zo kunnen mensen die net nieuw online zijn toch nog multiplayer spelen tegen human tegenstanders en minder last hebben van rushes/proxy's etc.

Je merkt vooral in het begin dat veel nieuwe mensen van multiplayer vandaan blijven vanwege de cheeses. Op hoger niveau's learn to deal with it.
Slechtste idee ooit, dan word er bijna alleen nog maar terran gespeeld (reapers) en de andere rassen zullen air units bouwen...die rotsen maken alle vormen van normale aanval vrijwel onmogelijk omdat het te lang duurt om door die rotsen heen te komen, tegen de tijd dat je door de 2 sets rotsen heen bent heeft je tegenstander alle tijd gehad om de genoemde reapers/air units te maken en je basis binnen te wandelen...op die novice maps is SCII een compleet ander spel, heeft voor mij weinig met SCII te maken.
Bernardo schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 13:09:
[...]

Micro is m'n sterkste punt niet nee, maar als ik er 1 neertik is de rest al charged :P

Net weer een potje tegen een Terran verloren. Ik had weer z'n mineralline onder controle, maar dan ineens valt ie binnen met MMM + Reapers. Daar was weinig tegen te beginnen. Je moet ergens een keuze maken en ik maak te vaak de verkeerde, door een verkeerde unit te kiezen. In de practice league kan ik pas scouten als ik een observer heb, dat duurt dus erg lang.
Damn, nog 1 potje... als ik nu weer verlies is het echt ***
Ziehier het bewijs voor mijn statement...scouten is een belangrijk onderdeel van de SCII multiplayer en als je daarvoor op een air unit moet wachten ben je veel te laat om je tegenstander nog te kunnen counteren. Ik heb mijn practice league dan ook geskipt na 5 matches, ik won ze wel maar er was geen klap aan.

Maareuh, wat stalkers VS voidrays betreft, je moet er natuurlijk wel een aantal op afsturen en zorgen dat je ook je weapon upgrades een beetje bijhoudt. In een verhouding van 2:1, misschien 3:1 moeten stalkers voidrays wel kunnen verslaan volgens mij...

[ Voor 35% gewijzigd door Cronax op 26-08-2010 13:14 ]

Anoniem: 335382

Je hebt 4 marines met stim nodig voor 1 void ray(niet charged) Dus ik denk dat 2 stalkers wel lukt.

Cronax schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 13:10:
[...]

Slechtste idee ooit, dan word er bijna alleen nog maar terran gespeeld (reapers) en de andere rassen zullen air units bouwen...die rotsen maken alle vormen van normale aanval vrijwel onmogelijk omdat het te lang duurt om door die rotsen heen te komen, tegen de tijd dat je door de 2 sets rotsen heen bent heeft je tegenstander alle tijd gehad om de genoemde reapers/air units te maken en je basis binnen te wandelen...op die novice maps is SCII een compleet ander spel, heeft voor mij weinig met SCII te maken.
Dat is ook het idee je maakt gewoon een beginners league die je aanpast bijvoorbeeld geen reapers. Maps met mogelijkheden van air/ land only etc. Je geeft beginners de mogelijkheid om de game online te spelen tegen anderen en een beetje voorbereiden op het 'echt' werk. Je kan zelf bepalen wanneer je deze league wil verlaten. Beetje extended practice league.

Als je het niet wil spelen hoeft het ook niet. Ik weet in iedergeval dat veel mensen net beginnen met sc2 online beginnen en zeer snel weg zijn door de rushes. Dat is gewoon heel jammer.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 357023 op 26-08-2010 13:21 ]

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Weet iemand of er ook een tool is om units te testen? Bij age of empires 3 bijv. kon ik een unit tegenover een andere unit zetten in de scenario editor en kon ik met playtesten kijken wie er won.

Dat was wel makkelijk om je units te leren kennen...

Anoniem: 291856

Blue_Fear schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 13:20:
Weet iemand of er ook een tool is om units te testen? Bij age of empires 3 bijv. kon ik een unit tegenover een andere unit zetten in de scenario editor en kon ik met playtesten kijken wie er won.

Op android is daar een app voor xD Starstats, gratis in de android market ^^

En je kan natuurlik de world editor gebruiken die in je sc2 installatie map staat.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 291856 op 26-08-2010 13:21 ]

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-06 13:24

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@Blue_Fear
Zie bijvoorbeeld: http://www.sc2mapster.com/maps/unit-tester/. Maar je had natuurlijk ook even googlen ;)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Cronax
Anoniem: 357023 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 13:18:
[...]

Dat is ook het idee je maakt gewoon een beginners league die je aanpast bijvoorbeeld geen reapers. Maps met mogelijkheden van air/ land only etc. Je geeft beginners de mogelijkheid om de game online te spelen tegen anderen en een beetje voorbereiden op het 'echt' werk. Je kan zelf bepalen wanneer je deze league wil verlaten. Beetje extended practice league.
Mijn probleem hiermee is dat je die beginners compleet verkeerde gewoontes aanleert. Bij een spel als SCII is het nou eenmaal beter om meteen in het diepe te springen, er ZIJN nou eenmaal een aantal dingen waar je rekening mee moet houden, maar een choke dichtbouwen, scouten en een redelijke economie opbouwen heb je binnen een paar matches wel door als je het spel aan het leren bent, maar als je gewend bent op je dooie akkertje te simcityen en vervolgens eens een legertje te bouwen na 15-20 min dan is het een stuk moeilijker omschakelen.

Anoniem: 155599

Blue_Fear schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 13:20:

Er is een map op de eerste 2 pagina's van custom games. Die heet.... unit tester :D
Daarmee heb ik de upgrade post van een paar pagina's terug gedaan.

Als je hem gevonden hebt kun je meteen vertellen hoeveel stalkers je nodig hebt om een opgeladen voidray neer te krijgen. Ik gok 3

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-06 19:49

TheNephilim

Wtfuzzle

Cronax schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 13:10:

[...]

Ziehier het bewijs voor mijn statement...scouten is een belangrijk onderdeel van de SCII multiplayer en als je daarvoor op een air unit moet wachten ben je veel te laat om je tegenstander nog te kunnen counteren. Ik heb mijn practice league dan ook geskipt na 5 matches, ik won ze wel maar er was geen klap aan.

Maareuh, wat stalkers VS voidrays betreft, je moet er natuurlijk wel een aantal op afsturen en zorgen dat je ook je weapon upgrades een beetje bijhoudt. In een verhouding van 2:1, misschien 3:1 moeten stalkers voidrays wel kunnen verslaan volgens mij...
Ja weet ik, maar als ik dan in Bronze terecht komen en ik verlies steeds is er ook niks aan. In de practice league kun je haast niet eerder scouten, goed je kunt meteen beginnen met die rotsen mollen, maar dat duurt best lang. Meestal heb ik robo toch nodig voor immortals dus ist wel handig.

Hmmm, ja ik had geen 30 stalkers ... dus het kan kloppen inderdaad. Weapons 1 doe ik meestal wel, rest vergeet ik nog al eens :P Moet dus gewoon meer stalkers hebben. Had laatste potje een Warpgate op 12 daarvoor deed ik 15, maar dat scheelt nog best wel in laat zijn.

Net eindelijk een potje gewonnen, PvT. Toen ik de 1e reaper binnen zag vliegen heb ik meteen een techswitch gemaakt naar VR's ... ik kon z'n reapers net aan af houden, z'n micro was ook waardeloos. Hij zette ze onderaan de cliff neer, kon ik er nog net bij met stalkers soms.
Toen mijn 4 VR's zijn basis binnenkwamen vliegen, begon hij als een gek overal missle turrets neer te gooien, maar die gingen snel om. De VR's waren al gecharged op de CC. Toen een Carrier gemaakt, meer voor de lol, want hij bleef vliegen met z'n gebouwen.

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:07

Valkyre

Kitesurf FTW!

YoshiBignose schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:32:
[...]

Ah, dus het is lame als je wint met een rush, maar niet als je late-game wint? Klinkt als een echte Terran speler.
Wat is dit nu weer voor een opmerking, volgens mij heb ik mij al redelijk uitgelegd rushes horen er nu eenmaal bij, maar de 6 pool rush of ik nu win of verlies die ronde haal ik weinig voldoening uit.

En je Terran comment...... Ik speel alleen maar Protoss/Zerg online. dus die comment slaat de plank ook helemaal mis.

iRacing Profiel

• SinergyX
  • Laatst online: 15:22
Cronax schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 13:23:
Mijn probleem hiermee is dat je die beginners compleet verkeerde gewoontes aanleert. Bij een spel als SCII is het nou eenmaal beter om meteen in het diepe te springen, er ZIJN nou eenmaal een aantal dingen waar je rekening mee moet houden, maar een choke dichtbouwen, scouten en een redelijke economie opbouwen heb je binnen een paar matches wel door als je het spel aan het leren bent, maar als je gewend bent op je dooie akkertje te simcityen en vervolgens eens een legertje te bouwen na 15-20 min dan is het een stuk moeilijker omschakelen.
Of je krijgt weer de SC1 situaties:
Players joined match, Match start.
Player 1: NO RUZH PLX!!
Player 2: lolz?
4 minuten later:
Player 4 defeats Player 1.
Player 1: OMFG U NOOB I H8 YOU~!!!

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• rodie83
  • Niet online
Anoniem: 357023 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 13:18:
[...]

Als je het niet wil spelen hoeft het ook niet. Ik weet in iedergeval dat veel mensen net beginnen met sc2 online beginnen en zeer snel weg zijn door de rushes. Dat is gewoon heel jammer.
Oh c'mon. Ik heb nu er een potje of 30 1vs1 opzitten, met ongeveer de helft winst. Die 16 losses zaten vooral in het begin omdat ik niet wist hoe die rushes en cheeses te counteren. 1 pagina uit dit topic gelezen, tot de conclusie gekomen dat je als terran je basis prima dicht kan bouwen voor de early rushers en sindsdien eens beter op gaan letten op mogelijke openingen en nu herken ik het meeste allemaal wel. Althans, in de altijd spannende Bronze league :P

Ook tegen andere cheeses en meuk valt altijd wat te doen. Voor mensen die na 10 keer nog niet snappen wat ze nu precies verkeerd doen om een early rush te counteren hoef je het niet nog makkelijk te maken. Leren of wegwezen zegmaar. Het is immers geen hogere wiskunde. Die klagers zijn van die lui die nog leven in het tijdperk van RTS'en waarin je turtled tot je er bij neervalt om vervolgens de hele map te overspoelen met de meest krachtige units. Sja, zo werkt het gewoon niet in SC2. Als je dat niks vind is het spel inderdaad niks voor je ;)

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

Anoniem: 155599 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 13:25:
[...]

Als je hem gevonden hebt kun je meteen vertellen hoeveel stalkers je nodig hebt om een opgeladen voidray neer te krijgen. Ik gok 3
Kun je met een beetje rekenen ook wel :)

Met de data van Broodlings.com en wiki.teamliquid.net:

Opgeladen Void Ray doet 25 damage iedere 0.6 seconden tegen Armored targets (zoals Stalkers). De Void Ray heeft 0 armor en 250 HP+shields.

Stalkers doen 14 damage iedere 1.44 seconden tegen Armored targets (zoals Void Rays). Een Stalker heeft 1 armor, 80 HP en 80 shields.

Een Void Ray heeft 7 aanvallen nodig om een Stalker te vernietigen, dus de eerste Stalker gaat eraan na 3.6 seconden (eerste aanval is op t=0). De stalkers hebben 3 keer kunnen schieten in die tijd (t=0, t=1.44, t=2.88). Dat geeft de 3 Stalkers een totaal van 126 damage.

7 aanvallen later is de tweede Stalker eraan. We zitten nu op t=7.8. De 2 Stalkers hebben ieder 3 keer aan kunnen vallen, voor een totaal van 84 damage. De Void Ray heeft nu 210 damage opgelopen en heeft nog 40 HP over.

De "endgame" ziet er dan zo uit:
t=8.4 -- Void Ray valt aan, Stalker heeft nog 80 / 55
t = 8.64 -- Stalker valt aan, Void Ray heeft nog 26 / 0
t = 9.0 -- Void Ray valt aan, Stalker heeft nog 80 / 30
t = 9.6 -- Void Ray valt aan, Stalker heeft nog 80 / 5
t = 10.08 -- Stalker valt aan, Void Ray heeft nog 12 / 0
t = 10.2 -- Void Ray valt aan, Stalker heeft nog 61 / 0
t = 10.8 -- Void Ray valt aan, Stalker heeft nog 37 / 0
t = 11.4 -- Void Ray valt aan, Stalker heeft nog 13 / 0
t = 11.52 -- Stalker valt aan, Void Ray is dood.

De 3e Stalker kan de Void Ray dus net verslaan, maar alleen als ze beiden tegelijk beginnen met aanvallen, geen upgrades hebben en geen eerdere schade hebben opgelopen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

SinergyX schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 13:38:
[...]

Of je krijgt weer de SC1 situaties:
Players joined match, Match start.
Player 1: NO RUZH PLX!!
Player 2: lolz?
4 minuten later:
Player 4 defeats Player 1.
Player 1: OMFG U NOOB I H8 YOU~!!!
Omg a new player enters the game!
Blij dat ik er met mijn gok goed bij zat :+

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 155599 op 26-08-2010 13:45 ]

Cronax schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 13:23:
[...]

Daar heb je een wel een punt idd. Ik ben alleen bang dat voor veel mensen de eerste sprong te diep zal zijn. Nu leren alle beginners dat ze beter kunnen rushen omdat het easy wins zijn, Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling. Het zou mooi zijn als er iets is waardoor die eerste stap minder erg is. Ik denk dat vooral bepaalde rushes killing is voor het speel plezier voor beginners. Ik heb nu al een paar keer lange sessies met vrienden gedaan puur om hun BO goed te hebben en hoe rushes te counteren zodat ze voorbij de eerste paar minuten komen. Ik speel zelf geen bronze dus geen idee hoe erg het daar is maar volgens hun is het soms 40-50% van de avond dat ze een rush om hun oren krijgen.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
daanteb schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:52:
wat wil je dat er gebeurt dan? verplicht 5 min opbouwen voordat je elkaar gaat aanvallen? cheesen is gewoon net zoiets als campen of spawnkillen, lame maar het hoort erbij.

als je geen cheeses wil moet je gewoon custom games met je vrienden spelen :)
Ik wil helemaal niet dat er iets gebeurt, dat zeg ik toch ook niet?
Er wordt alleen gesuggereerd dat je het leuk 'moet' vinden omdat het er bij hoort en als je wint is het automatisch leuk.

Er nog nogal een verschil tussen accepteren dat het er bij hoort en het leuk vinden. :)
YoshiBignose schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:53:
Ja, maar het gaat er niet om of je het leuk vindt of niet. Als jij een potje begint dan moet je voor alles open staan. Cheesed hij of cheese hij niet. Rusht hij of rusht hij niet. Anders kon iedereen lekker puur op eco alleen maar workers pompen de eerste vijf minuten want je wordt toch niet aangevallen.

En er staat vast ook geen barracks verscholen in je base omdat een SCV naar binnen gesneaked is. Dat is immers triest en dan speel je niet eens meer voor de lol, maar alleen om te winnen :O
Je slaat veel te ver door.
Een spel speel je voor de lol, tenminste, de meeste mensen doen het om plezier te hebben.
De een haalt zijn plezier uit winnen, de ander uit het spelen op zich.
Zoals hierboven gezegd moet je accepteren dat het erbij hoort, leuk vinden is een ander verhaal en dat mag je best eens uiten. (als het maar niet te vaak is ;) )
Anoniem: 335382 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:53:
Beter worden? Die rushes zijn super makkelijk te verdedigen. Zodra ja in de hogere leagues komt wordt er veel minder gecheesed. Ik ben de afgelopen 40 games 5x gecheesed ofzo? Allemaal gefaald.
En de mensen die het 'talent' niet hebben om in die hogere leagues te komen of een rush te verdedigen?
Je gaat er bij voorbaat van uit dat de spelers allemaal een minimaal talent hebben om te kunnen presteren.
Gelukkig wordt dat nu best goed afgevangen door de matchmaking.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Anoniem: 197061

Het zuigt behoorlijk dat je zonder internet totaal niks kan doen in SC2. Dat je niet PVP kan gamen ok... maar had graag wat replays willen bestuderen op vakantie, of gewoon singleplayer wat verder uit willen diepen.

Is hier geen oplossing voor inmiddels??

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:36

Bob

Eijkb schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 11:30:
Gisteren in een 4v4 potje een paar rushes afgeslagen, vervolgens de tegenstanders uitgemoord. 3 van hen gaven na een destructieve aanval op, eentje bleeft zijn command centers en barrakcs heen en weer vliegen via hoekjes. Mijn teammaten er achter aan met voidrays maar goed: het duurde even.

Ik had 10 thors rond lopen en uit een ooghoek zag ik op de minimap opeens een gebouwtje van de enemy gebouwd worden. Mijn thors stonden daar dichtbij. Voor de grap een scan op zijn gebouwtje gegooid en 1 seconden later die thors op de stoep.

Terwijl hij met zijn vliegende CS aan het "micro-en" was om de voidrays te ontlopen vond hij nog wel even de tijd om mij uit te maken voor cheater, maphacker en dies wat meer zij. En dat in een placement game :+

Maar goed, wij spelen met een groepje van 5 in afwisselende teams 2v2, 3v3, 4v4. Lastig dat je dan voor ieder team steeds placement matches moet spelen. Aan de andere kant wel logisch. Met mijn "vaste" 2v2 gaat het nu prima gezien hij nu ook het nut van "anti rush" begrijpt. De andere drie gaan vrolijk verder zonder units zo snel mogelijk techen naar voidrays / carriers. En de 1 of 2 zealots die ze wel bouwen redden het niet tegen een rush of gecombineerd legertje.

Heb ze verteld dat ze wat vaker 1v1 moeten spelen zodat iedere speler van ons team zichzelf kan redden tegen een rush alvorens de hulp komt, maar goed: de verlokkingen van 3v3, 4v4 zijn te groot als meerderen van ons online zijn. Tja, en met vier kakelende kippen op skype kan je moeilijk uitleggen dat 1v1 oefenen, wat lezen of replays bekijken de moeite waard kan zijn.

Ondanks dat, het blijft leuk!
Ik speel ook met een groep vrienden, gelukkig wonen die allemaal dichtbij en spelen we dikwijls effectief samen op dezelfde plek. Dan heb je minder last van koppige teamgenoten, als je ziet dat ze geen defense opbouwen kan je hen direct een lel verkopen :)

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:36

Bob

Anoniem: 197061 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 13:47:
Het zuigt behoorlijk dat je zonder internet totaal niks kan doen in SC2. Dat je niet PVP kan gamen ok... maar had graag wat replays willen bestuderen op vakantie, of gewoon singleplayer wat verder uit willen diepen.

Replay is geen probleem, launch de replay vanuit windows (dubbelklik), dan start SC2 op en kom je in het hoofdmenu, selecteer daar guest en het laden van de replay gaat verder. Single player kan gewoon zonder internet dacht ik?

• rodie83
  • Niet online
Anoniem: 357023 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 13:44:
[...]

Daar heb je een wel een punt idd. Ik ben alleen bang dat voor veel mensen de eerste sprong te diep zal zijn. Nu leren alle beginners dat ze beter kunnen rushen omdat het easy wins zijn, Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling. Het zou mooi zijn als er iets is waardoor die eerste stap minder erg is. Ik denk dat vooral bepaalde rushes killing is voor het speel plezier voor beginners. Ik heb nu al een paar keer lange sessies met vrienden gedaan puur om hun BO goed te hebben en hoe rushes te counteren zodat ze voorbij de eerste paar minuten komen. Ik speel zelf geen bronze dus geen idee hoe erg het daar is maar volgens hun is het soms 40-50% van de avond dat ze een rush om hun oren krijgen.
Tuurlijk wordt er vaak gerushed. Ik speel er namelijk wel. Gisteren zelf nog een rush toegepast. Alhoewel, rush. 3 rax en met 15 marines aanvallen is al bijna geen rush meer. 'T was wel een bewuste keuze. Niet begonnen met gas, alle SCV's op mineral. Werkte ook vrij aardig. Hij had z'n airport al wel klaar, maar was qua units nog niet zover. En was vooral vergeten zn basis dicht te bouwen. Sja.

Rush counteren is gewoon echt heel makkelijk. Althans, als Terran zijnde. Dus voor de beginnerts: probeer het daar eens mee :)

• Maldred
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-04-2023
Anoniem: 197061 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 13:47:

Mja, op vakantie kan je natuurlijk ook andere dingen doen dan starcraft :D

Maar als je het echt wilt, mss is er al een crack ofzo voor.

• Cronax
Bernardo schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 13:35:
[...]

Ja weet ik, maar als ik dan in Bronze terecht komen en ik verlies steeds is er ook niks aan. In de practice league kun je haast niet eerder scouten, goed je kunt meteen beginnen met die rotsen mollen, maar dat duurt best lang. Meestal heb ik robo toch nodig voor immortals dus ist wel handig.
Hallo, een beetje zelfvertrouwen mag wel hoor, denk je dat de mensen in Bronze competent zijn? De meeste zijn net zo nieuw als jij, of ze kunnen één kunstje en zijn de weg kwijt zodra dat kunstje niet lukt. Het matchup systeem van Blizzard doet zijn werk uitstekend, je krijgt zo veel mogelijk tegenstanders van je eigen niveau. Ook nog irritant, in practice league wen je aan die lagere snelheid, waardoor het veel moeilijker lijkt als dat het is als je dan aan de normale games begint.

Ikzelf zit bovenaan Bronze, simpelweg omdat ik voor Silver te weinig scout en de counters voor de cheeses nog beter moet leren. Theoretisch gezien weet ik precies wat ik moet doen en als ik een replay van mezelf bekijk moet ik bijna huilen, maar dat simcityen is zo verleidelijk als ik eenmaal begonnen ben...:+

Anoniem: 197061

Ah, maar dan tellen mijn achievements weer niet zie ik... maargoed, tis iig beter dan niks :)

• rodie83
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 13:45:
[...]

Ik wil helemaal niet dat er iets gebeurt, dat zeg ik toch ook niet?
Er wordt alleen gesuggereerd dat je het leuk 'moet' vinden omdat het er bij hoort en als je wint is het automatisch leuk.

Er nog nogal een verschil tussen accepteren dat het er bij hoort en het leuk vinden. :)

[...]

Je slaat veel te ver door.
Een spel speel je voor de lol, tenminste, de meeste mensen doen het om plezier te hebben.
De een haalt zijn plezier uit winnen, de ander uit het spelen op zich.
Zoals hierboven gezegd moet je accepteren dat het erbij hoort, leuk vinden is een ander verhaal en dat mag je best eens uiten. (als het maar niet te vaak is ;) )

[...]

En de mensen die het 'talent' niet hebben om in die hogere leagues te komen of een rush te verdedigen?
Je gaat er bij voorbaat van uit dat de spelers allemaal een minimaal talent hebben om te kunnen presteren.
Joh, niet alles is voor iedereen he. Het is gewoon een vrij snelle RTS. Dat vind niet iedereen even leuk en dat kan niet iedereen even goed. En dat is prima zo. Als je het spel zodanig leuk vind maar je je verschrikkelijk irriteert aan rushers kan je twee dingen doen: klagen of oefenen om beter te worden. Wat doen de meesten? Zeiken. Dara hoeft dus niet naar geluisterd te worden wat mij betreft :)

• Cronax
Gonadan schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 13:45:
[...]

Een rush verdedigen heeft niets met talent te maken maar met ervaring. Hoe meer talent je hebt hoe sneller je het zal kunnen, maar iedereen met genoeg herseninhoud om zijn tandenborsel in zijn mond te steken in plaats van zijn oor kan uiteindelijk een rush leren verdedigen.

Die pro spelers geven een verkeerde indruk, het lijkt alsof je hoge APM nodig hebt om goed te worden (dus veel acties moet kunnen uitvoeren per minuut) maar dat is onzin. In een spel als Starcraft is timing belangrijk, en die timing leer je vanzelf als je het maar genoeg doet. Bekijk de daily #132 van Day[9] als je bewijs wil hebben.

• YoshiBignose
Species5618 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 13:43:
[...]

Kun je met een beetje rekenen ook wel :)

Met de data van Broodlings.com en wiki.teamliquid.net:

Opgeladen Void Ray doet 25 damage iedere 0.6 seconden tegen Armored targets (zoals Stalkers). De Void Ray heeft 0 armor en 250 HP+shields.

Stalkers doen 14 damage iedere 1.44 seconden tegen Armored targets (zoals Void Rays). Een Stalker heeft 1 armor, 80 HP en 80 shields.

Een Void Ray heeft 7 aanvallen nodig om een Stalker te vernietigen, dus de eerste Stalker gaat eraan na 3.6 seconden (eerste aanval is op t=0). De stalkers hebben 3 keer kunnen schieten in die tijd (t=0, t=1.44, t=2.88). Dat geeft de 3 Stalkers een totaal van 126 damage.

7 aanvallen later is de tweede Stalker eraan. We zitten nu op t=7.8. De 2 Stalkers hebben ieder 3 keer aan kunnen vallen, voor een totaal van 84 damage. De Void Ray heeft nu 210 damage opgelopen en heeft nog 40 HP over.

De "endgame" ziet er dan zo uit:
t=8.4 -- Void Ray valt aan, Stalker heeft nog 80 / 55
t = 8.64 -- Stalker valt aan, Void Ray heeft nog 26 / 0
t = 9.0 -- Void Ray valt aan, Stalker heeft nog 80 / 30
t = 9.6 -- Void Ray valt aan, Stalker heeft nog 80 / 5
t = 10.08 -- Stalker valt aan, Void Ray heeft nog 12 / 0
t = 10.2 -- Void Ray valt aan, Stalker heeft nog 61 / 0
t = 10.8 -- Void Ray valt aan, Stalker heeft nog 37 / 0
t = 11.4 -- Void Ray valt aan, Stalker heeft nog 13 / 0
t = 11.52 -- Stalker valt aan, Void Ray is dood.

De 3e Stalker kan de Void Ray dus net verslaan, maar alleen als ze beiden tegelijk beginnen met aanvallen, geen upgrades hebben en geen eerdere schade hebben opgelopen.
Leuke berekening en die had ook met alleen data van Broodlings gekunt hoor (http://www.broodlings.com/void-ray.php) maar volgens mij maak je een fout. Het duurt namelijk 13 aanvallen (of wel 7.2 sec.) voor de Void Ray opgeladen is en de 25 damage doet. Daarvoor doet hij (maar) 5 damage tenzij de speler skilled genoeg was om hem op te laden tegen rocks, eigen units, of andere Void Ray's. Toch iets wat wel meegenomen moet worden anders lijkt de VR nog krachtiger :P

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:51
Altijd die discussies weer over cheese en rushes, ja ze zijn niet altijd even leuk maar het hoort gewoon bij de game. Laatst werden we ook van de kaart geveegd op een 4v4 map toen alle 4 de tegenstanders vol tier 1 unit gingen. Gewoon massen en wij gingen er keihard aan want het enige wat je kunt doen is hetzelfde terugdoen en en beter micro´n

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• rodie83
  • Niet online
MrFl0ppY schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:00:
Altijd die discussies weer over cheese en rushes, ja ze zijn niet altijd even leuk maar het hoort gewoon bij de game. Laatst werden we ook van de kaart geveegd op een 4v4 map toen alle 4 de tegenstanders vol tier 1 unit gingen. Gewoon massen en wij gingen er keihard aan want het enige wat je kunt doen is hetzelfde terugdoen en en beter micro´n
Met alle 4 tegelijk 1 speler aanvallen zeker? Dat is wel het nadeel van die grotere potjes, want je kan inderdaad je eigen basis nooit beschermen tegen de rush van 4 anderen. En op je medespelers rekenen is ook zinloos want die zitten toch te veraf om snel nog iets te kunnen redden.

De overige drie kunnen dan trouwens nog wel prima door natuurlijk - als die een beetje stick to the plan blijven kunnen ze die tier 1 mannekes makkelijk aan.

• Rannasha
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

YoshiBignose schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 13:58:
[...]

Leuke berekening en die had ook met alleen data van Broodlings gekunt hoor (http://www.broodlings.com/void-ray.php)
Broodlings geeft alleen het totaal van hp + shields, maar effecten van armor (die de Stalker heeft) werken alleen als de shields op zijn, dus is het nodig om te weten hoe de splitsing hp / shields is. En die stond op TL. Uiteindelijk maakte dat ene puntje armor op 25 damage per schot niet uit, maar goed.
maar volgens mij maak je een fout. Het duurt namelijk 13 aanvallen (of wel 7.2 sec.) voor de Void Ray opgeladen is en de 25 damage doet. Daarvoor doet hij (maar) 5 damage tenzij de speler skilled genoeg was om hem op te laden tegen rocks, eigen units, of andere Void Ray's. Toch iets wat wel meegenomen moet worden anders lijkt de VR nog krachtiger :P
In de oorspronkelijke vraagstelling ging het over een VR die al opgeladen was. Als de VR dat nog niet is, dan gaat het inderdaad langzamer. Wellicht dat 2 stalkers dan zelfs genoeg zijn.

• Gonadan

Gonadan

Cronax schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 13:57:
Een rush verdedigen heeft niets met talent te maken maar met ervaring. Hoe meer talent je hebt hoe sneller je het zal kunnen, maar iedereen met genoeg herseninhoud om zijn tandenborsel in zijn mond te steken in plaats van zijn oor kan uiteindelijk een rush leren verdedigen.

Die pro spelers geven een verkeerde indruk, het lijkt alsof je hoge APM nodig hebt om goed te worden (dus veel acties moet kunnen uitvoeren per minuut) maar dat is onzin. In een spel als Starcraft is timing belangrijk, en die timing leer je vanzelf als je het maar genoeg doet. Bekijk de daily #132 van Day\[9] als je bewijs wil hebben.
Alles is relatief, hoe zit het met iemand die dus niet vaak speelt en dat inzicht niet heeft? (hij kan wel tanden poetsen)
Het is gewoon simpelweg niet waar dat iedereen uiteindelijk lachend alle rushes en cheeses overwint.

Maar volgens rodie83 mag je ook niet iedereen meedoen. ;)
rodie83 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 13:54:
Joh, niet alles is voor iedereen he.
rodie83 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:06:
Met alle 4 tegelijk 1 speler aanvallen zeker? Dat is wel het nadeel van die grotere potjes, want je kan inderdaad je eigen basis nooit beschermen tegen de rush van 4 anderen. En op je medespelers rekenen is ook zinloos want die zitten toch te veraf om snel nog iets te kunnen redden.

De overige drie kunnen dan trouwens nog wel prima door natuurlijk - als die een beetje stick to the plan blijven kunnen ze die tier 1 mannekes makkelijk aan.
Dat is wel zuur ja, als je er ineens vier op je dak krijgt. :D
Maar ja, dat geeft de rest inderdaad wel de ruimte om een voorsprong te nemen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• YoshiBignose
Species5618 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:06:
[...]

Broodlings geeft alleen het totaal van hp + shields, maar effecten van armor (die de Stalker heeft) werken alleen als de shields op zijn, dus is het nodig om te weten hoe de splitsing hp / shields is. En die stond op TL. Uiteindelijk maakte dat ene puntje armor op 25 damage per schot niet uit, maar goed.

[...]

In de oorspronkelijke vraagstelling ging het over een VR die al opgeladen was. Als de VR dat nog niet is, dan gaat het inderdaad langzamer. Wellicht dat 2 stalkers dan zelfs genoeg zijn.
Oh ja, je hebt gelijk wat dat armor betreft helemaal niet aan gedacht. :P

[ Voor 81% gewijzigd door YoshiBignose op 26-08-2010 14:13 ]

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-06 19:18

Eijkb

Zo.

MrFl0ppY schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:00:
Ook een paar keer meegemaakt. Maar een legertje van 40 marines die opeens op de stoep staan vind ik toch leuker dan na 2,5 minuut er achter te komen dat mijn basis infested is met protoss canons of binnen 1,5 minuut 6 zerglings in mijn basis te hebben.

Maar goed, met een klein beetje oefening in de buildorder zijn die standaard rushes / cheeses makkelijk op te vangen, correct.

.

• Rannasha
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

Gonadan schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:12:
[...]

Alles is relatief, hoe zit het met iemand die dus niet vaak speelt en dat inzicht niet heeft? (hij kan wel tanden poetsen)
Het is gewoon simpelweg niet waar dat iedereen uiteindelijk lachend alle rushes en cheeses overwint.
Als je gerusht wordt door, bijvoorbeeld, een 6-pool dan moet je toch gaan nadenken over hoe je die kunt verslaan? Het is tenslotte een strategiespel, je moet niet alleen je eigen plannetje uitvoeren, maar ook dat van de tegenstander verstoren.

En ik denk dat het voor de meeste spelers vrij snel duidelijk is dat eenheden niet door gebouwen heen kunnen lopen. Ook zal het redelijk snel duidelijk worden dat iedere basis een vrij nauwe ingang heeft. Dan is het puur een kwestie van de draadjes verbinden en dan gaat er een lampje branden.

Species5618 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:18:
[...]

Als je gerusht wordt door, bijvoorbeeld, een 6-pool dan moet je toch gaan nadenken over hoe je die kunt verslaan? Het is tenslotte een strategiespel, je moet niet alleen je eigen plannetje uitvoeren, maar ook dat van de tegenstander verstoren.

En ik denk dat het voor de meeste spelers vrij snel duidelijk is dat eenheden niet door gebouwen heen kunnen lopen. Ook zal het redelijk snel duidelijk worden dat iedere basis een vrij nauwe ingang heeft. Dan is het puur een kwestie van de draadjes verbinden en dan gaat er een lampje branden.
Om vervolgens het forum op te gaan en te roepen dat rushen lame is en dat er van alles generfed moet worden :P

• Douw3rd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-04-2023
:Y)

Jawel dames en heren, de registratie site voor het GoT Starcraft 2 Tournament is open! En natuurlijk komen er weer gave casts bij door de blizzboys! Zij hebben al in de beta een succesvol GoT tournament opgezet, deze gaat nog beter worden!

Volg dit topic over het tournament als je meer wilt weten.

De website is: http://no-illusions.nl/starcraft/index.php

Mocht je nog vragen hebben en je antwoord niet in het tournament thread kunnen vinden, stuur dan mij een DM of stuur een mailtje via het contact formulier van de site :)

• Cronax
Anoniem: 155599 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:24:
[...]

Om vervolgens het forum op te gaan en te roepen dat rushen lame is en dat er van alles generfed moet worden :P
Lijkt me nou wel eens leuk om het omgekeerde te zien, een rusher die komt klagen dat de ramps niet groot genoeg zijn en daardoor te makkelijk dichtgebouwd worden ofzo :P

• Gonadan

Gonadan

Species5618 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:18:

Wederom in theorie en niet voor iedereen.
Ik weet het, het is voor tweakers soms moeilijk voor te stellen dat er ook mensen zijn die anders (of minder) denken. ;)

Maargoed, laten we het hier gewoon bij laten, de discussie is allang een kant op gegaan waar ik zelf weinig voor voel.
Ik vind namelijk ook irritant als mensen er steeds over klagen en vind ook dat het er volkomen bij hoort.
Het is alleen wel te begrijpen dat mensen het niet leuk vinden.
Cronax schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:27:
Lijkt me nou wel eens leuk om het omgekeerde te zien, een rusher die komt klagen dat de ramps niet groot genoeg zijn en daardoor te makkelijk dichtgebouwd worden ofzo :P
Nou, die destructable rocks zijn wel een flink nadeel inderdaad. :P

[ Voor 13% gewijzigd door Gonadan op 26-08-2010 14:32 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• rodie83
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:12:
[...]

Maar volgens rodie83 mag je ook niet iedereen meedoen. ;)

[...]

[...]

Dat is wel zuur ja, als je er ineens vier op je dak krijgt. :D
Maar ja, dat geeft de rest inderdaad wel de ruimte om een voorsprong te nemen.
Jawel, tuurlijk mag iedereen meedoen. No problemo. Maar dat betekend niet dat je een game zo moet gaan afstellen dat *iedereen* er mee uit de voeten kan. Je gaat bij formule 1 toch ook niet zaniken dat de auto's te hard gaan om bij te houden en dat je daardoor niet zo hard kan rijden als de rest van de coureurs? Of dat ze daarom misschien maar op hele makkelijke circuits moeten gaan rijden? Nope, je gaat oefenen of je besluit dat je er niet zo een held in bent en dat de sport misschien niet zo aan je besteedt is als je had gedacht.

Ik bedoel daarmee gewoon te zeggen dat niet alles voor iedereen is weg gelegd en dat het nogal kansloos is om te gaan zeuren als iets niet voor je is weg gelegd. Maar dat betekend niet dat ik mensen uitsluit. Iedereen is welkom om een potje te spelen :)

Edit: discussie einde hierover prima ;)

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:16
Enig idee wat ongeveer de tijden gaan zijn van de matches? Anders wil ik ook wel meedoen denk! ;)

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Anoniem: 357023 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:59:

Ja en dan komen ze net uit copper en worden ze ingemaakt. JE hebt 50 trainings missies ( ik heb er maar 5 gedaan vanwege die rotsen ) en dan heb je best wel wat kunnen oefenen tegen tegenstanders hoor.
Leuk we gaan maps maken waarbij 1 van de 3 rassen zijn basis ideaal kan verdedigen tegen landaanvallen en de andere 2 genaait zijn.
Probeer je met die analogie te vertellen dat iedereen die niet in diamond zit het spel niet hoort te spelen? Want dat heb je als je formule 1 analogiën gebruikt.

Veel betere 'oplossing' zou trouwens zijn als blizzard copper spelers helpt met verdedigen tegen een cheese. Gooi er gewoon een tutorial/challenge missie voor in die mensen kunnen oefenen en waar een hoop verschillende cheeses in zitten.

[ Voor 42% gewijzigd door Sissors op 26-08-2010 14:50 ]

Anoniem: 144744

Gonadan schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:31:
[...]

Wederom in theorie en niet voor iedereen.
Ik weet het, het is voor tweakers soms moeilijk voor te stellen dat er ook mensen zijn die anders (of minder) denken. ;)

Maargoed, laten we het hier gewoon bij laten, de discussie is allang een kant op gegaan waar ik zelf weinig voor voel.
Ik vind namelijk ook irritant als mensen er steeds over klagen en vind ook dat het er volkomen bij hoort.
Het is alleen wel te begrijpen dat mensen het niet leuk vinden.

[...]

Nou, die destructable rocks zijn wel een flink nadeel inderdaad. :P
Het on-omstreden bewijs dat niet iedereen dit lukt:

vroeger (lang, lang geleden) speelde ik nog wel een red-alert tegen mijn vriendin...

Ze was enorm druk met het spel en had de campaign ook al doorgespeelt zonder problemen... kom ik bij haar basis aan en word ik begroet door een wolk aan honden die allemaal afgeslacht worden door een paar tanks...

"Ik vind hondjes gewoon leuk" was de verklaring....

• Douw3rd
Pedr0 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:44:
Enig idee wat ongeveer de tijden gaan zijn van de matches? Anders wil ik ook wel meedoen denk! ;)
Als je doelt op mijn post van het GoT tournament, houd actief het topic in de gaten :) Je mag zelf de tijd en dag afspreken met je tegenstander, maar hij moet binnen het opgegeven timeframe vallen. Een default play date+time voor mensen die er onderling niet uitkomen, zal nog worden gepubliceerd.

• rodie83
  • Niet online
furby-killer schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:49:
Probeer je met die analogie te vertellen dat iedereen die niet in diamond zit het spel niet hoort te spelen? Want dat heb je als je formule 1 analogiën gebruikt.
Neehoor. Het had net zo goed schilderen, kantklossen of naaien kunnen zijn. Of voetballen. Het gaat erom dat je niet in alles goed kunt zijn. Dat geeft niks (heu, als je er lol in hebt is het goed toch?), maar dat betekend niet dat het spel zich moet aanpassen aan het feit dat iemand er helemaal niks van kan.

Oftewel, wordt je in Bronze verschrikkelijk afgeslacht elke keer en vind je het daarom geen reet meer aan, dan is het spel niet meteen kut maar gewoon niet aan jou besteed. That's all.

[ Voor 16% gewijzigd door rodie83 op 26-08-2010 15:01 ]

• Cronax
In dit geval is iedere speler die het geduld en uithoudingsvermogen heeft om beter te worden te vergelijken met de formule1 coureur, als je jezelf maar gewoon neerlegt bij het feit dat je rushes niet kan afslaan en er niets tegen bedenkt maar gewoon gaat zeuren op een forum dan heb je inderdaad het verkeerde spel gekozen om multiplayer te spelen.

Een RTS is een Real-Time Strategy game. Als je niets met strategie hebt, waarom speel je dan? :P (Niet persoonlijk bedoeld)
Anoniem: 144744 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:51:
[...]

vroeger (lang, lang geleden) speelde ik nog wel een red-alert tegen mijn vriendin...

Ze was enorm druk met het spel en had de campaign ook al doorgespeelt zonder problemen... kom ik bij haar basis aan en word ik begroet door een wolk aan honden die allemaal afgeslacht worden door een paar tanks...

Aan haar reactie op haar verlies is heel makkelijk af te meten of ze wel of niet geschikt is om het spel te spelen, als ze namelijk gaat ragen dat het niet eerlijk is dat jouw tanks haar lieve hondjes slopen en dat het daarom een kutspel is, ongeschikt.

Als ze je met een brede smile verteld hoe veel hondjes ze wel niet had en dat ze het leuk vond, geschikt.

Simpel :Y)

[ Voor 37% gewijzigd door Cronax op 26-08-2010 14:55 ]

• Rannasha
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

Veel betere 'oplossing' zou trouwens zijn als blizzard copper spelers helpt met verdedigen tegen een cheese. Gooi er gewoon een tutorial/challenge missie voor in die mensen kunnen oefenen en waar een hoop verschillende cheeses in zitten.
Kijk eens bij de Single Player Challenges. Daar zit een Rush Defense challenge :)

Cronax schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:53:
[...]

In dit geval is iedere speler die het geduld en uithoudingsvermogen heeft om beter te worden te vergelijken met de formule1 coureur, als je jezelf maar gewoon neerlegt bij het feit dat je rushes niet kan afslaan en er niets tegen bedenkt maar gewoon gaat zeuren op een forum dan heb je inderdaad het verkeerde spel gekozen om multiplayer te spelen.

Een RTS is een Real-Time Strategy game. Als je niets met strategie hebt, waarom speel je dan? :P (Niet persoonlijk bedoeld)
Strategie kan op je ook op vele manieren toepassen, je kan niet zeggen dat een topper met SC2 ook vreselijk goed zou zijn in andere RTS games...

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

[...]

Waar denk je dat de Challenges voor gemaakt zijn? ;) Er is niet voor niets een challenge genaamd 'Rush defense'. Daarmee kun je prachtig vroege zerglings en proxy gateways oefenen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Species5618 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:55:
[...]

Kijk eens bij de Single Player Challenges. Daar zit een Rush Defense challenge :)
Ik heb die niet nodig hoor :P

Maar cheese en rush zijn natuurlijk niet precies hetzelfde, rush niet altijd cheese, cheese wel altijd een rush. Al lijkt mij dat in principe wel een redelijk start punt. Nu alleen nog automatisch een berichtje voor iedereen in bronze die een spel onder 5 minuten verliest dat hij die eens moet doen ;)

@Cloud, je wilt ze leren cheesen in een rush defense?

[ Voor 25% gewijzigd door Sissors op 26-08-2010 14:58 ]

[...]

Aan haar reactie op haar verlies is heel makkelijk af te meten of ze wel of niet geschikt is om het spel te spelen, als ze namelijk gaat ragen dat het niet eerlijk is dat jouw tanks haar lieve hondjes slopen en dat het daarom een kutspel is, ongeschikt.

Als ze je met een brede smile verteld hoe veel hondjes ze wel niet had en dat ze het leuk vond, geschikt.

Het was de perfecte manier (en het perfecte excuus) om haar ergens mee te laten winnen waar ze beter in was O+

• Cronax
Anoniem: 144744 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:55:
[...]

Strategie kan op je ook op vele manieren toepassen, je kan niet zeggen dat een topper met SC2 ook vreselijk goed zou zijn in andere RTS games...
Dat hangt er van af. Natuurlijk zal je nooit by default een goede speler zijn, zelfs Sun-Tze zou nog potjes verliezen, maar als je goed bent in een RTS zal je toch een zeker strategisch inzicht opgebouwd hebben.. Vervolgens hoef je dus alleen maar de 'parameters' van de nieuwe RTS te leren om weer goed te kunnen zijn.

Een goed voorbeeld is Idra, hij is een speler op redelijk hoog niveau maar zijn strategisch inzicht is gewoon wat minder, waardoor hij vaak afgetroefd wordt (met de bekende Idra rages als gevolg ;))
Anoniem: 144744 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:57:
[...]

Het was de perfecte manier (en het perfecte excuus) om haar ergens mee te laten winnen waar ze beter in was O+
Eind goed, al goed ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Cronax op 26-08-2010 15:02 ]

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Heb me eigen even ingeschreven voor dat toernooi.

Heb voor mijn vakantie 1v1 zitten spelen als Terran, maar na mijn vakantie de overstap op Zerg gemaakt en sindsdien alleen maar Vs AI zitten oefenen en replays gekeken. Eens zien bij het toernooi dus hoe het verloopt.

• Douw3rd
Ik ben zelf ook over gestapt van Terran naar zerg, en naar paar matches te verliezen in plat zit ik al weer rond m'n terran niveau, terwijl ik zerg veel leuker vind om te spelen :)

Anoniem: 144744 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:51:
[...]

Als je ze zo leuk vind waarom laat je ze dan allemaal afmaken door tanks? Wat dan uiteindelijk uitloopt op een mastervolle protect the two dogs b.o.

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:07

Valkyre

Kitesurf FTW!

Cloud schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:56:
[...]

Waar denk je dat de Challenges voor gemaakt zijn? ;) Er is niet voor niets een challenge genaamd 'Rush defense'. Daarmee kun je prachtig vroege zerglings en proxy gateways oefenen.
Die challenges zijn op zich wel leuk, maar ze kloppen niet helemaal, althans het voorbeeld van die rush defense map, laten ze je eigenlijk je mineral line dicht stoppen, en als je een bunker hebt gaan de zergelings daar automatisch naar toe ipv de mineral line rapen.
In de praktijk schermen terran spelers volgens mij eerder de ramp af, and alles dich om het command center te bouwen.

iRacing Profiel

• Gonadan

Gonadan

furby-killer schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:56:
[...]

Ik heb die niet nodig hoor :P

Maar cheese en rush zijn natuurlijk niet precies hetzelfde, rush niet altijd cheese, cheese wel altijd een rush. Al lijkt mij dat in principe wel een redelijk start punt. Nu alleen nog automatisch een berichtje voor iedereen in bronze die een spel onder 5 minuten verliest dat hij die eens moet doen ;)

Cheese hoeft ook niet altijd rush te zijn, het zijn twee losstaande termen/tactieken die elkaar niet uitsluiten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik heb mezelf oomk ingeschreven voor het toernooi, ik krijg alleen geen activatie-email.

Ik heb me ingeschreven als random ras :)

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

furby-killer schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:56:
[...]

Ik wil helemaal niemand leren cheesen. Ik wil mensen leren hoe zich te wapenen tegen zo'n cheese/erg vroege rush. En dat is precies waarvoor die challenge 'Rush defence' gemaakt is.

[...]

[...]

Tja zo ken ik er nog een paar. Als ik alleen maar tegen de Idra's, TLO, duckloadra(LOL), morrow, huk etc moet spelen dan is de lol voor mij er ook snel af. Max een paar weken hou ik het vol om daarna er toch achter te komen dat je nooit zo goed zal worden om wat voor reden ook. Dan kan je wel zeggen moet je maar beter worden, tja dat werkt niet altijd. Heeft niks te maken of je het niet wil en geduld/ uithoudingsvermogen hebt. De meeste tweakers vallen gewoon niet in allerlaagste categorie, maar er zijn meer gamers natuurlijk :)

Iets anders, heeft iemand wel eens een charge, archon build uitgeprobeerd (liefst op plat/diamond level). Zat gisteren een replay te kijken, was pvp en charge/archon build liet echt niks meer heel van een Collusus army. Heb het nog nooit echt uitgeprobeerd dus ben benieuwd of het een beetje stand houdt

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 357023 op 26-08-2010 16:07 ]

Cloud schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 15:50:
[...]

Ik wil helemaal niemand leren cheesen. Ik wil mensen leren hoe zich te wapenen tegen zo'n cheese/erg vroege rush. En dat is precies waarvoor die challenge 'Rush defence' gemaakt is.
Correct me if wrong (ik heb hem niet daadwerkelijk gespeeld) maar ik neem toch aan dat bij Rush defence je gewoon normaal wordt aangevallen, dus rush maar geen cheese. Zou me verbazen als de AI pylons in je basis gaat droppen om vervolgens cannons in te warpen.
Cheese hoeft ook niet altijd rush te zijn, het zijn twee losstaande termen/tactieken die elkaar niet uitsluiten.
In theorie kan je inderdaad een cheese hebben die geen rush is, maar heb jij er al weleens eentje gezien?

Ik heb zelf één keer een tegenstander gehad (was platinum) die hele zooi archons maakte tegen mij, was erg pijnlijk.

• zonglew00
  • Laatst online: 21-07-2024
Cloud schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 15:50:
[...]

1v1 proxy barrack/gates of 6pool euh jah...

maar soms is handiger om een werker te sturen naar de tegenstander dan weet je wat ze aan het doen zijn. Soms hoef je niet te voorbereiden voor een early rush maar een void/mutas/banshee rush.

Maar dat is een stap verder :P

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:30
Battle.net is weer is bugged.

net een 1vs 1 game gewonnen staat ie als loss in mn match history.
nu dus weer 3 ranks gezakt >.<

Don't trust an atom, they make up everything.

DIT IS ZO GIERIG

elke keer als ik bijna ultralisks heb, zeggen ze GG en peren ze m :(

Anoniem: 146163

Anoniem: 291856 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 16:20:
DIT IS ZO GIERIG

Haha, voorzichtiger slopen dan! Niet gelijk al z'n expo's, maar eentje tegelijk! Mijn user/id is overigens Thoraxx#443. Voor in de OP.

[edit]
Nvm, al een DM gestuurd.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 146163 op 26-08-2010 16:27 ]

• daanteb
Anoniem: 357023 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 16:03:
Iets anders, heeft iemand wel eens een charge, archon build uitgeprobeerd (liefst op plat/diamond level). Zat gisteren een replay te kijken, was pvp en charge/archon build liet echt niks meer heel van een Collusus army. Heb het nog nooit echt uitgeprobeerd dus ben benieuwd of het een beetje stand houdt
heb archons eigenlijk alleen maar als templar de energie ophebben. ze zijn ook eigenlijk alleen maar goed tegen zerg. als je puur voor archons gaat zou ik denken zonde van je geld :)

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Pelle

🚴‍♂️

Anoniem: 291856 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 16:20:
DIT IS ZO GIERIG

Wat is het probleem dan? Dan heb je toch gewoon gewonnen?

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

furby-killer schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 16:09:
Correct me if wrong (ik heb hem niet daadwerkelijk gespeeld) maar ik neem toch aan dat bij Rush defence je gewoon normaal wordt aangevallen, dus rush maar geen cheese. Zou me verbazen als de AI pylons in je basis gaat droppen om vervolgens cannons in te warpen.
Je krijgt ongeveer een 6/7 pool zergling rush te verwerken. En in de volgende test heb je een drie dubbele gateway op steenworp afstand. Dus nee geen photon cannon cheese, maar het leert je wel snel werken naar verdediging toe. Dan is er nog de challenge waarbij je binnen X minuten een bepaald aantal units moet bouwen. Ook daar krijg je te maken met een vrij snelle rush. Weet even niet hoe die challenge heet.

Beide challenges lenen zich behoorlijk goed om jezelf te wapenen tegen snelle rushes. Nee je krijgt niet alle mogelijke cheese te verwerken, maar dat is ook lastig. Sowieso leert men dat toch snel genoeg :)

• Scorchor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-06 12:24
heb me ook ingeschreven voor het tournament, speelde altijd zerg dus als zerg ingeschreven
(ben gisteren wel een beetje officieel geswitched naar terran 1v1 maar blijf zerg het vetste vinden)

daanteb schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 16:37:
[...]

heb archons eigenlijk alleen maar als templar de energie ophebben. ze zijn ook eigenlijk alleen maar goed tegen zerg. als je puur voor archons gaat zou ik denken zonde van je geld :)
Dat is namelijk het mooie van de build, templars zijn maar 50minirals, dus 1 archon voor 100 minirals en een shitload aan gas natuurlijk. Je hebt genoeg gas wanneer je alleen zealots met charge pakt. Het heeft dus echt wel potentie ik heb het zelf idd ook nog nooit gebruikt behalve als me templars zonder energie zaten. Ik ga het denk ik gewoon eens proberen, wie weet (alleen moet ik geen DT rush tegen krijgen hihihi)

Anoniem: 146163

Cloud schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 16:41:
[...]

Je krijgt ongeveer een 6/7 pool zergling rush te verwerken. En in de volgende test heb je een drie dubbele gateway op steenworp afstand. Dus nee geen photon cannon cheese, maar het leert je wel snel werken naar verdediging toe. Dan is er nog de challenge waarbij je binnen X minuten een bepaald aantal units moet bouwen. Ook daar krijg je te maken met een vrij snelle rush. Weet even niet hoe die challenge heet.

Beide challenges lenen zich behoorlijk goed om jezelf te wapenen tegen snelle rushes. Nee je krijgt niet alle mogelijke cheese te verwerken, maar dat is ook lastig. Sowieso leert men dat toch snel genoeg :)
Je kan ook yabot (Yet Another Build Order Tester) proberen. Volgens mij zitten daar ook een aantal cheese/rush tactieken ingebouwd voor de AI.

Zie http://www.sc2mapster.com/maps/yabot/

• daanteb
Anoniem: 357023 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 16:51:
[...]

Dat is namelijk het mooie van de build, templars zijn maar 50minirals, dus 1 archon voor 100 minirals en een shitload aan gas natuurlijk. Je hebt genoeg gas wanneer je alleen zealots met charge pakt. Het heeft dus echt wel potentie ik heb het zelf idd ook nog nooit gebruikt behalve als me templars zonder energie zaten. Ik ga het denk ik gewoon eens proberen, wie weet (alleen moet ik geen DT rush tegen krijgen hihihi)
mja dan nog is het niet echt practisch volgens mij. stalkers/sentries zijn goed omdat ze achter zealots kunnen staan en schieten. archons hebben maar korte range (2) dus kunnen die rol eigenlijk niet vervullen (tenzij je tegen andere melee units knokt). als je een beetje archons wilt produceren moet je ook vanaf 2 basissen gas hebben, anders gaat echt al je gas op aan archons :P volgens mij zijn het meer support units en kun je je leger beter op de std gateway units baseren.

neemt natuurlijk niet weg dat het geniaal is om met een leger archons en zealots je tegenstander te verslaan :D

Pelle schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 16:40:
[...]

Wat is het probleem dan? Dan heb je toch gewoon gewonnen?
Ik wil ultralisk in actie zien! :D _/-\o_ :9~ O+

• zonglew00
euh... juich maar niet te vroeg.. die ultras zijn geil tegen thors en tanks... maar tegen marines? ik heb menig zerg spelers wanhoop gedreven vanwege belachelijk aantal marines tegen stuk of 10 ultras + lings

zonglew00 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 17:20:
[...]

euh... juich maar niet te vroeg.. die ultras zijn geil tegen thors en tanks... maar tegen marines? ik heb menig zerg spelers wanhoop gedreven vanwege belachelijk aantal marines tegen stuk of 10 ultras + lings
Daar heb je dan natuurlijk banelings voor >:)

• zonglew00
gelukkig is geen enkel unit overpowered :P
behalve die banelings... te veel damage voor te weinig recources

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Gelukkig is geen enkel unit overpowered :p
Behalve die marines.. je kan ze te snel bouwen en doen teveel damage!
Behalve die marauders.. concussive shells is echt OP vs mijn zealots :(

Freelance Unity3D developer

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-05 11:01

Snappie88

Mr. Hollywood

Techers :r Beetje bunkeren en vervolgens alleen maar met tech 3 units aankomen terwijl ik nog lekker aan het cheesen ben in m'n basis! Word tijd dat Blizzard wat gaat doen aan die Salamiërs (Cheesers was al bezet :( ) want mijn persoonlijke speelstijl komt zo toch wel in het gewin! En dat terwijl ik toch echt wel twee keer het spel heb gekocht zodat ik met mijzelf (hihi) kon spelen, dus mijn mening telt voor twee!

Dat was dus sarcasme, don't flame the troll please! >:)

Surfin' paradise!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:03
Snappie88 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 17:29:
[...]

Techers :r Beetje bunkeren en vervolgens alleen maar met tech 3 units aankomen terwijl ik nog lekker aan het cheesen ben in m'n basis! Word tijd dat Blizzard wat gaat doen aan die Salamiërs (Cheesers was al bezet :( ) want mijn persoonlijke speelstijl komt zo toch wel in het gewin! En dat terwijl ik toch echt wel twee keer het spel heb gekocht zodat ik met mijzelf (hihi) kon spelen, dus mijn mening telt voor twee!

Dat was dus sarcasme, don't flame the troll please! >:)
Epic win ^^ deze moet je posten op de B.net forums!

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Anoniem: 109640

Wat is sterker een reaper rush of cannon rush :+
reaper for the win xD

kreeg ineens cannon cheese voor me voordeur..

Dus ik blijf me reapers maken maar zet gelijk 4 bunkers neer terwijl ik m pomp..
Geen mass Z dat er makkelijk door heen kom.

UIt eindelijk had ik half zijn basis gemold met me reapers... toen werd door slechte micro :F neer gehaald.
toen nog had ik weer bijna 3 reapers klaar.

al zijn gateway's voor me basis gesloopt. want de Cannon stonden voor me basis en niet achter ^^.

ook snel expansion op een rots. :) toen gewonnen^^

• Douw3rd
Voor de mensen die GEEN activatie link hebben gekregen bij hun registratie op de tournament website, bij de login schermpjes staat nu ook een link naar een resend-activation pagina, dit zou het probleem moeten verhelpen :)

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-05 11:01

Snappie88

Mr. Hollywood

Douw3rd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 19:40:
Voor de mensen die GEEN activatie link hebben gekregen bij hun registratie op de tournament website, bij de login schermpjes staat nu ook een link naar een resend-activation pagina, dit zou het probleem moeten verhelpen :)
Heb me geregistreerd maar zie nergens een 'join tournament' knop of iets dergelijks :? Of word je automatisch in het toernooi geknald als je je registreert?

Surfin' paradise!

Denk dat ik net tegenstander had die half aan het slapen was. Normaal ben ik niet erg goed in rushes (ben te lui om BOs uit hoofd te leren en kleine dingetjes en unit micro veel belangrijker dan, niet mijn sterke punten), maar had een protos tegenstander die echt traag was met gateway up krijgen, en toen die eenmaal up was ging hij eerst robo enzo. Met daar nog bovenop dat zijn eerste unit een sentry was, leuk om de ramp te blokkeren maar moet je niet zitten te slapen.

Oftewel met 4 marines sentry gekilled en daarna heeft hij die met probes gekilled, maar dat is een pijnlijk geintje. Volgende aanval marines, marauders en helions en zijn units dood gekregen, maar toen heeft hij weer met zijn probes mijn overlevende gedood, maar dat koste hem weer een zooi probes.

Toen had ik zon economisch voordeel dat verliezen moeilijk was. En dat was toch een top platinum speler, en het was niet een bijzonder snelle rush van mij.

• PietjeP89
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02:35
furby-killer schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 19:59:
Denk dat ik net tegenstander had die half aan het slapen was. Normaal ben ik niet erg goed in rushes (ben te lui om BOs uit hoofd te leren en kleine dingetjes en unit micro veel belangrijker dan, niet mijn sterke punten), maar had een protos tegenstander die echt traag was met gateway up krijgen, en toen die eenmaal up was ging hij eerst robo enzo. Met daar nog bovenop dat zijn eerste unit een sentry was, leuk om de ramp te blokkeren maar moet je niet zitten te slapen.

Oftewel met 4 marines sentry gekilled en daarna heeft hij die met probes gekilled, maar dat is een pijnlijk geintje. Volgende aanval marines, marauders en helions en zijn units dood gekregen, maar toen heeft hij weer met zijn probes mijn overlevende gedood, maar dat koste hem weer een zooi probes.

Toen had ik zon economisch voordeel dat verliezen moeilijk was. En dat was toch een top platinum speler, en het was niet een bijzonder snelle rush van mij.
Ik kom ook nog vanalles tegen in plat waarvan je denkt , hoe komen ze hier in hemelsnaam :D
Zin in een wedstrijdje? :P

Jij , en andere, mogen me altijd toevoegen , Luvk (991)

• Douw3rd
Snappie88 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 19:53:
[...]

Heb me geregistreerd maar zie nergens een 'join tournament' knop of iets dergelijks :? Of word je automatisch in het toernooi geknald als je je registreert?
Zoals in de Topic start en op de news pagina vermeld staat, gaat de tournements functie voor het inschrijven ergens vanavond of morgen open.Tevens zullen daarna de meeste andere functies ook live gaan. Ik heb ook eventjes TBA bij de tournements functie gezet, sorry voor de verwarring :)

• Tappone
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:09
Is er al een beeld hoe de leagues ongeveer ingedeeld gaan worden? wat voor puntenrange bijv.?

I have ADOHLAS syndrom : Attention Deficit Oh Hey Look A Squirrel! Tappie#1541

• Douw3rd
Daarover zijn we nog aan het overleggen.

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:47
Tot nu toe heb ik alleen T en Z gespeeld, vandaag m'n 1e potje met P tegen een very easy computer gegaan.

Warpgates zijn vaag spul...

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:23
Wat is er zo vaag aan :?

• Liasis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-11-2024
Tappone schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 20:26:
Is er al een beeld hoe de leagues ongeveer ingedeeld gaan worden? wat voor puntenrange bijv.?
Dit is afhankelijk van wie zich inschrijft en hoeveel. Het doel is om zoveel mogelijk mensen van hetzelfde niveau bij elkaar te stoppen. Maar goed als je maar een persoon hebt met 1 punt en verder is het gemiddeld 200, dan zal je vermoedelijk nog wat moeten oefenen voordat het toernooi begint :)

Ophis, head honcho of The Casual Reserves, SWTOR guild: http://www.swtor.com/guilds/191045/casual-reserves

• Maldred
  • Laatst online: 27-04-2023
CyCloneNL schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 17:28:
Gelukkig is geen enkel unit overpowered :p
Behalve die marines.. je kan ze te snel bouwen en doen teveel damage!
Behalve die marauders.. concussive shells is echt OP vs mijn zealots :(
Marines zijn lekker zwak, die gaan heel snel neer, dus overpowered zijn ze zeker niet. En zodra je de charge upgrade hebt, hebben de zealots geen last meer van die shells en vliegen de marauders in hoopjes neer >:) .

• Rprp
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-06 21:26
Vandaag begonnen met m'n strategie wat aan te passen en ik moet zeggen, dat pakt behoorlijk goed uit.

Samen met een vriend in 4v4 random nu op 20 win en 1 loss waar dat gisteren nog op 50:50 lag 8)7

Zealots/Marines pompen tot ongeveer de 5e minuut en dan samen 1 speler weg rushen, cheesy cheesy, maar het werkt behoorlijk goed. _/-\o_

Daarna inmiddels genoeg resources voor een Mara/Tank/marine army, en dan de rest wegvagen. :9

[ Voor 12% gewijzigd door Rprp op 26-08-2010 23:28 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.