Net de Placement matches voor 1 vs 1, 2 vs 2, en 3 vs 3 gedaan...
even van te voren: ik ben nieuw aan Starcraft II en zelfs RTS'en in 't algemeen... Nooit meer gedaan dan C&C of Warcraft 3 singleplayer...
Eerste twee placement matches deed ik als Protoss: loss, gruwelijk.
Hierna dacht ik: fuck it, ik ga gewoon zerg rush proberen
Dit werkte, drie keer achter elkaar. Standaard 6pool, en meestal zodra ik bij de mineral line was was het ''GG'' of ''damn I suck :'(''
Wat grappig was, aangezien ik aanzienlijk slechter ben... Een 6 pool is niet lastig uit te voeren en ik ben er zo een dat als de 6pool mislukt, ik niet goed genoeg ben om m'n eco weer snel op peil te krijgen.
Uitkomst 1 vs 1 (2 loss, 3 win): Silver League. 100e plaats

Meteen drie potjes snoei en snoeihard verloren (logisch).
Uitkomst 2 vs 2 (5 loss): Bronze League. 60e plaats. Medespelers die nog geen 1 marine hebben als jij al met 10 stalkers 2 basisen aan 't verdedigen bent
Uitkomst 3 vs 3 (2 loss, 3 win): Silver league 32e plaats.
Mijn probleem: Vooral in 1 vs 1 (in de anderen waren 't vooral mensen die NOG nieuwer zijn dan ik)
Ik begin altijd goed... Als ik naar de replays kijk begin ik met elk ras goed, economie bouwt altijd gelijk of net ietsje sneller op dan de tegenstander.
Zodra ik m'n eerste paar mannetjes afheb denk ik altijd ''dit is nog niet sterk genoeg om aan te vallen''. Of ik probeer te scouten en die word meteen gesloopt door wat units en ik schrik automatisch.
Oftewel: ik ga door met techen en m'n eco verder uitbouwen.
Rond die tijd valt de tegenstander vaak aan. Meestal kan ik ze net afslaan, met nog maar 1 of 2 units over.
En daar gaat 't fout... De tegenstander heeft in de tussentijd een expo en alweer een paar units meer dan ik die in zijn basis staan te wachten. Hier word mijn rush verpletterd, of valt hij meteen weer aan en is het GG.
De enige reden dat ik in Silver zit (for now) is omdat de Zergling rush zo enorm effectief is tegen nieuwe spelers als ikzelf...
Tot 3/4 van 't potje gaat het echt
altijd gelijk op en hierna verneuk ik het... Het begin snap ik wel, en verschillende BO's die ikzelf verzonnen had blijken redelijk in de buurt van de veelgebruikte te liggen. Maar wanneer het tijd word om echt te techen, expanden EN aan te vallen, trek ik het niet meer lijkt het. Het is altijd op hetzelfde punt dat ik de shit inga...
Dit is heel ergerlijk en ik kan het niet tegen de computer oefenen... Je weet bijna altijd wat die doet namelijk en 't is vrij simpel z'n minerallines te slopen en op die manier snel te winnen.
Ik denk dat 't komt omdat ik normaal altijd shooters speelde dat ik niet zo'n ''overzicht'' heb als de meeste mensen... Hotkeyen etc begint al wel redelijk te lukken (ik klik units niet meer en kan doorproduceren terwijl ik opweg ben de vijandelijke basis te slopen, of niet

) maar het eindresultaat is er gewoon niet...
Dat samen met het feit dat ik me niet kan binden aan 1 van de rassen (zijn alledrie echt awesome en uniek

) zorgt ervoor dat ik nu in een te hoge league zit door m'n placements en gruwelijk word geslacht... Hebben meer mensen dit? Die sterk beginnen kwa eco en wall-off en alles maar vervolgens of niet meer ''durven'', of 't overzicht kwijtraken of hun plan kwijt zijn etc? Vaak als ik een replay van mezelf zie denk ik: ''kuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut! zijn basis was helemaal leeg toen die mij aanviel

'' Echter lijkt dat op het moment vaak niet zo...
Urgh... Frustratie van die fantastische spel! Sc2 is de game die mij het RTS genre leuk laat vinden