Dat duurt anders nog redelijk lang. En als hij nog gemaakt wordt kan hij gewoon cancellen en een nieuwe neerzetten.
Wat nuttig is van die replay is altijd zorgen dat je mogelijkheid hebt om de ander aan te vallen als je ziet dat hij dit gaat doen en je hem niet kan stoppen. Ga nooit proberen die pylons omver te kegelen die de photon cannons bewaken todat je flink wat meer dan tier 1 units hebt.
Maar in zijn spel had de cheeser nog best kunnen winnen als hij wat slimmer had gespeeld (granted, gebeurd niet vaak bij cheesers dat ze creatief zijn). Sowieso had hij die probes veel te laat dood. Maar zodra er zealots in de basis van de cheeser waren had hij moeten beseffen dat die basis verloren was, en gewoon zodra de zealots zijn probes gingen aanvallen al zijn probes verhuizen naar de basis van zijn initiele doelwit. Daar kunnen de zealots hem niet volgen, moet hij even met probes helpen om de nexus van zijn doelwit neer te halen, dan kan hij daar opnieuw beginnen.
Verschil met het doelwit van de cheese is, die had een totaal van één probe die het kon overleven. Mobiliteit is leuk zoals hij het zegt, maar probes komen zo langs zealots, langs een zooi cannons kom je niet zomaar met probes.
Verder nog nuttig for andere:
Terran, wachten tot hij wel redelijk wat minerals in cannons heeft gestoken, maar er nog wel mogelijkheid is om je SCVs eruit te krijgen. Je kan iig altijd een paar in je command center stoppen. Dan gewoon de handel wegvliegen naar een gold/island.
Zerg wil creep verspreiden om te voorkomen dat hij verder kan uitbreiden naar de basis.
En iig als terran als ze buiten mijn basis zitten ga ik gewoon snel wat marines om te voorkomen dat hij met zealots naarbinnen kan en vervolgens rechtstreeks naar siege tanks. En met bunkers kan je je marines tegen wel wat cannon vuur beschermen, je moet zorgen dat het hem zo lang mogelijk kost om je ramp op te komen.
Qua hotkeys doe ik altijd CC/nexus onder 1, barracks/gateway onder 2, etc. Kan wel overwegen om alle military buildings onder 2 te stoppen en dan met tab erdoorheen. Maar als je bij 4 ofzo begint zit de rest dan al snel zover weg, en ik moet bekennen dat ik toch geen hotkeys voor mijn leger gebruik
Nou ja, ghosts bijvoorbeeld zijn moeilijk tussen je marines te zien dus die geef ik wel een groep, en sentries ook wel als ik protos speel. Maar verder niet. Goed scouten helpt daar een hele hoop, en sensor towers ook. Zorg dat je niet verrast wordt, als ik dan al een keer micro intensief iets als ghost heb en je ziet dat protos leger aanvallen dan heb ik alle tijd ze te selecteren, cloaken, naarvoren, handel EMPs afvuren en weer terugtrekken met ghosts. Dan hebben ze redelijk hun nut wel gehad dus dan laat ik ze zelf gewoon vuren en ga ik andere dingen micro'en.
Mijn air units in een groep doen zie ik niet echt nut van in, normaal zal ik enkel banshees en vikings hebben, met uitzondering van collosus hebben die nooit hetzelfde doelwit. En als ik mijn vikings iets wil laten aanvallen dubbelklik ik op ze, ze zijn niet heel moeilijk te herkennen.
[
Voor 29% gewijzigd door
Sissors op 27-08-2010 13:14
]