Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335382

Anoniem: 109640 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:38:
[...]

En waar klagen die pro zerg spelers over dan? welke combo?
TvZ is imbalanced omdat er een breed scala aan openingen vs Z is die verschrikkelijk moeilijk zijn om te scouten en allemaal een andere aanpak vereisen en ook nog eens zeer sterk zijn.

Ik vind overigens Terran niet eens zo heel veel makkelijker te spelen. Ja idd, MMM is niks aan en kan iedereen met zijn ogen dicht. Maar bijvoorbeeld een Marine/raven/banshee/hellion combo vereist al weer een hele andere aanpak. Chronoboosten is net zoiets als SCV's bouwen bij mij, dat doe ik gewoon om de 30 seconden even.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 335382 op 25-08-2010 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan kan je toch ook gewoon zeggen, dat het niveau ook gewoon lager van die bronze spelers!
Huh ik niet snappie doen wat je niet zegt.

Het punt is, voor pros kost het wat meer tijd, maar verder valt het wel mee. Voor bronze (en zilver + goud) worden ze compleet nutteloos, terwijl ze nu wel nut hebben. Dat lijkt mij toch een iets ander resultaat.

Het resultaat zou dan dus zijn dat protos veel zwakker wordt in bronze/silver/gold (niet helemaal waar omdat archon niet zo heel veel gebruikt wordt, maar je kan hetzelfde verhaal met populairdere units doen), terwijl ze niet heel veel zwakker worden in pro.

[ Voor 9% gewijzigd door Sissors op 25-08-2010 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109640

Maldred schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:39:
[...]

Ik ben denk ik 1 van de weinige die muta's echt slecht vind. Ja, ze zijn snel, maar ook erg zwak, met een slechte dmg.
en omdat ze snel zijn.. zijn freaking irrie.. hoevaak heb ik niet mee gemaakt dat me mineral line voor de helft word gesloopt. voor dat ik m er waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05 08:02
Je hoeft dus als terran speler niet je tanks te micro'en zodat ze constant aan het oprukken zijn. Niet je Ravens te gebruiken om PDD of HSM te gebruiken en je ghosts om te emp'en/snipen. Dat hoeft allemaal niet? Verder je medivac's achter je infanterie plaatsen zodat ze niet meteen kapot gaan, vikings gebruiken om collosus aan te vallen, banshees cloacken en van de zij/achter kant HT's te snipen.

Dat hoeft allemaal niet met terran? Damn, al die moeite die ik voor niets :/

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335382 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:55:
[...]

TvZ is imbalanced omdat er een breed scala aan openingen vs Z is die verschrikkelijk moeilijk zijn om te scouten en allemaal een andere aanpak vereisen en ook nog eens zeer sterk zijn.
breed scale aan openingen? Z heeft even veel units hoor en ook genoeg leuke combo's gezien van idra.
En waarom is het moeilijk te scouten?

1 worker of die vliegende ballonetjes:P of paar zerglings die rete snel zijn >.>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-05 17:08
Anoniem: 358309 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:48:
[...]

Ik heb deze vraag op diverse forums al gesteld maar krijg nergens een fatsoenlijk antwoord, lijkt er een beetje op dat de zeurende WoW community verplaatst is naar Starcraft 2, nerf en imba roepen zonder valide argumenten te gebruiken.
volgens mij gaat het vooral om dat terran zoveel verschillende openingen heeft tov zerg en zerg moeite heeft met een opening te scouten. hier is nog een topic erover. hij overdrijft op sommige punten wel hoor, maar de discussie is wel interessant.

http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=144149

edit: wat endorse zegt dus :)

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

breed scale aan openingen? Z heeft even veel units hoor en ook genoeg leuke combo's gezien van idra.
Zerg heeft niet evenveel units, maar 9 Terran heeft er 13. Je kan hellion drop doen, thor hellion marine push, 5 rax reaper, cloacked banshee's, marine tank push, tank drop op cliff bij bijvoorbeeld LT. Deze dingen vereisen allemaal een andere aanpak. Zerg kan, zergling of roaches gaan in het begin? That's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrVegeta schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:56:
[...]

Je hoeft dus als terran speler niet je tanks te micro'en zodat ze constant aan het oprukken zijn. Niet je Ravens te gebruiken om PDD of HSM te gebruiken en je ghosts om te emp'en/snipen. Dat hoeft allemaal niet? Verder je medivac's achter je infanterie plaatsen zodat ze niet meteen kapot gaan, vikings gebruiken om collosus aan te vallen, banshees cloacken en van de zij/achter kant HT's te snipen.

lol en waarom staat er dan dit in
http://sc2armory.com/game/terran

Weaknesses
Required micromanagement of units :> ? of is die guide slecht of zo?

Natuurlijk hoef je sieg tanks niet te micro'en.. ze staan in sieg modus.
Me ghost moet ik echt wel me EMP selecteren hoor en richten op de units >.>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weaknesses
DAT IS DUS EEN WEAKNESS. Oftewel je moet VEEL micro'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335382 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:01:
[...]

Zerg heeft niet evenveel units, maar 9 Terran heeft er 13. Je kan hellion drop doen, thor hellion marine push, 5 rax reaper, cloacked banshee's, marine tank push, tank drop op cliff bij bijvoorbeeld LT. Deze dingen vereisen allemaal een andere aanpak. Zerg kan, zergling of roaches gaan in het begin? That's it.
en voor hellion drop hebben we vehicle factory nodig.. en air factory en voor mech zo'n speciale building >.>
In het begin kunnen wij ook maar nog voor M kiezen. voor de rest heeft elke unit wel building nodig >.>

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 109640 op 25-08-2010 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Laatst online: 04-06-2024
MrVegeta schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:56:
[...]

Dan moet je mijn posts nog eens lezen, ik geef alleen hypotheses en stellingen, nergens zeg ik dat ikzelf terran overpowered zijn of dat ze geen micro vereisen. ik zeg alleen maar WHAT IF en spreek me zelf niet uit.
Ik bedoelde met een extreem voorbeeld aan te geven dat een ras al overpowered kan zijn als ze iets minder micro vereisen omdat je daardoor tijd overhoud voor iets anders.

Persoonlijk denk ik dat Terran best eens iets te sterk kan zijn maar zijn ze niet zo veel sterker dat het echt OP te noemen is, tijd zal het uitwijzen, misschien zijn de juiste strategien gewoon nog niet gevonden.

Altijd leuk hoe mensen in je post lezen wat ze er in willen lezen in plaats van echt te lezen wat je nou precies schrijft...

[ Voor 13% gewijzigd door Cronax op 25-08-2010 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 11:46
Anoniem: 109640 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:58:
[...]

1 worker of die vliegende ballonetjes:P of paar zerglings die rete snel zijn >.>
Worker is in notime dood natuurlijk en dan weet je vaak nog niks (te vroeg) en dan zit de ingang naar zn base vaak al dichtgemetseld. Tegen de tijd dat je "ballonnetje" er is staan er een paar marines en kom je ook niet verder dan 2 meter met dat trage ding :P

Als de Zerg al door de opening heenkomt zit je nog met massa's units die tot pulp geschoten worden door de enorme splash-damage van Terran. En als je dan aan de supply-cap zit is Terran sowieso sterker dan Zerg, aangezien Zerg per-unit zwakker zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Bosmonster op 25-08-2010 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335382 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:03:
[...]

DAT IS DUS EEN WEAKNESS. Oftewel je moet VEEL micro'en.
:P dat weet ik... maar die andere gozer zei net dat terran juist OP is omdat er bijna geen micro te pas kom..
terwijl in die guide staat juist van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en voor hellion drop hebben we vehicle factory nodig.. en air factory en voor mech zo'n speciale building >.>
In het begin kunnen wij ook maar nog voor M kiezen. voor de rest heeft elke unit wel building nodig >.>
Uhm, dit bedoel ik niet met opening.
Anoniem: 109640 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:05:
[...]

:P dat weet ik... maar die andere gozer zei net dat terran juist OP is omdat er bijna geen micro te pas kom..
Hij was sarcastisch :P Hij reageerde op een andere post van een Protoss speler.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 335382 op 25-08-2010 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-04-2023
[...]

In die post die jij aanhaalde, was hij sarcastisch bezig.
Anoniem: 109640 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:56:
[...]

en omdat ze snel zijn.. zijn freaking irrie.. hoevaak heb ik niet mee gemaakt dat me mineral line voor de helft word gesloopt. voor dat ik m er waren.
2 torens en je hebt er geen last meer van :).

[ Voor 32% gewijzigd door Maldred op 25-08-2010 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bosmonster schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:04:
[...]

Worker is in notime dood natuurlijk en dan weet je vaak nog niks (te vroeg) en dan zit de ingang naar zn base vaak al dichtgemetseld. Tegen de tijd dat je "ballonnetje" er is staan er een paar marines en kom je ook niet verder dan 2 meter met dat trage ding :P
maar meestal genoeg om te zien wat ie van plan is toch! vooral als je hem in het begin gelijk stuur.
banneling bust of hoe ze ook noemen.
jen massa zerglins door sturen naar zijn mineral line :O daarna door techen naar muta en Roach?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Laatst online: 04-06-2024
[...]

Ik wil geen religieus debat ontketenen hoor, maar niet alles dat geschreven staat is ook waar :P

Om even mijn persoonlijke mening te geven, als je ziet hoe een bal van Thors, marines, marauders en medivacs zowat alles kan slopen wat je er tegenaan gooit zonder iets van micro, zou dat best eens OP kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maldred schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:07:
[...]

In die post die jij aanhaalde, was hij sarcastisch bezig.

[...]

2 torens en je hebt er geen last meer van :).
2 torens zijn niks.... al hij met stuk of 6/8 komt zijn die dingen zo down >.>
en het is ook een afweging die ik moet maken. want dat is wel een gebouw waard...

en in early game vind ik dat nou niet zo prettig.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 109640 op 25-08-2010 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Tegen de tijd dat je wat zerglings daar hebt zit zn base meestal al dicht. Ga je echt zerglings rushen dan heb je vervolgens zo'n economische achterstand dat ie vervolgens gewoon alsnog over je heen walst (tenzij het een idioot is) :P

Baneling bust is leuk, maar als het mislukt is het zo goed als game over.

Ik weet dat Idra echt een zeikwijf is, maar hier heeft hij volgens mij wel echt een punt.

[ Voor 33% gewijzigd door Bosmonster op 25-08-2010 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar meestal genoeg om te zien wat ie van plan is toch!
Dus niet, je kan mischien een early gas zien maar dat hoeft ook niks te betekenen aangezien ik bijna standaard gas op 16 neem zodat die niet gejat kan worden. Je kan dus niet zien of een Terran speler 1 van deze gaat doen: hellion drop doen, thor hellion marine push, 5 rax reaper, cloacked banshee's, marine tank push, tank drop op cliff bij bijvoorbeeld LT. Je kan natuurlijk scouten met een overlord. Maar dit heeft niet altijd succes aangezien die vaak gekilled wordt voordat die iets ziet(Game 4 morrow vs idra)
Om even mijn persoonlijke mening te geven, als je ziet hoe een bal van Thors, marines, marauders en medivacs zowat alles kan slopen wat je er tegenaan gooit zonder iets van micro, zou dat best eens OP kunnen zijn
MMM ball is inderdaad heel effectief en je hoeft nauwelijks te microen. Maar het is niet imbalanced. Je moet inderdaad wel wat meer ''moeite'' ervoor doen om het te verslaan(2 knopjes meer indrukken en je leger beter positioneren) Maar wie gaat er nu nog MMM tegen protoss, er zijn veel effectievere strategieen imo, die wel meer micro vergen.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 335382 op 25-08-2010 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Anoniem: 109640 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:01:
[...]

lol en waarom staat er dan dit in
http://sc2armory.com/game/terran

Weaknesses

Natuurlijk hoef je sieg tanks niet te micro'en.. ze staan in sieg modus.
Me ghost moet ik echt wel me EMP selecteren hoor en richten op de units >.>
Lol, jij laat je siege tanks gewoon staan? Pro spelert. Wat voor verschil is er tuseen een Ghost micro en HT micro dan?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De T knop is verder weg dan de E knop duh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 335382 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:01:
[...]

Zo kan je ultralisks ook wel onder een zerg opening zetten.

En met een worker kan je al best wat scouten wat hij aan het begin gaat doen. Hoeveel doet hij op gas, als hij heel snel barracks + tech lab heeft gaat ie reaper rush doen, etc. En zerg heeft toch ook wel wat openingen. Ik denk dat een probleem is dat zergs gewoon meer problemen hebben met scouten, want als je gewoon kijkt naar het aantal openingen dat terran heeft is dat ook niet zo indrukwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bosmonster schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:10:
Tegen de tijd dat je wat zerglings daar hebt zit zn base meestal al dicht. Ga je echt zerglings rushen dan heb je vervolgens zo'n economische achterstand dat ie vervolgens gewoon alsnog over je heen walst (tenzij het een idioot is) :P
dat weet ik. maar waarom dan geen baneling bust en map control?
Je hoef dat niet rushen of zo maar doe dat dan 2M later zo dat je niet je eco gelijk sloopt.

Zergs spelen toch ook zo dat ze 1 worker eruit gooien plus dan 1/2 leger unit tegelijk
Zo dat je leger opbouw terwijl je eco niet sloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:') Elk van deze genoemde dingen kan je voor de 7 min mark gewoon doen. Ultras gaat meestal 20minuten overheen
En met een worker kan je al best wat scouten wat hij aan het begin gaat doen. Hoeveel doet hij op gas, als hij heel snel barracks + tech lab heeft gaat ie reaper rush doen, etc. En zerg heeft toch ook wel wat openingen. Ik denk dat een probleem is dat zergs gewoon meer problemen hebben met scouten, want als je gewoon kijkt naar het aantal openingen dat terran heeft is dat ook niet zo indrukwekkend.
Niet dus.... Je hebt op je eerste gas altijd 3 workers. Jouw scouting drone is dood voordat ik mijn 2e gas neergooi(of wel helemaal niet) Baracks + techlab is inderdaad 9 van de 10 keer 5 rax reaper. Maar het zou ook standaard 3 rax kunnen zijn. Maar vanaf daarna speel je gewoon blind en moet je maar mazzel hebben dat je overlord net die starport/2e factory/meer baracks spot.
maar waarom dan geen baneling bust en map control?
Baneling proof wall???????

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 335382 op 25-08-2010 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-04-2023
Anoniem: 109640 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:10:
[...]

2 torens zijn niks.... al hij met stuk of 6/8 komt zijn die dingen zo down >.>
en het is ook een afweging die ik moet maken. want dat is wel een gebouw waard...

en in early game vind ik dat nou niet zo prettig.
Wel, ik zie anders. Als ik eens terran speel(wat bijzonder weinig is) en ik zet 2 torens neer bij de mineralline, dan kunnen er 2 dingen gebeuren. 1. Ze zien die toren, en ze vliegen snel wel, met wat dmg ondertss gepakt te hebben. Dit gebeurt bijna altijd. Ofwel 2. Ze mollen die 2 torrens en zijn ondertss 2 of meer muta's kwijt(muta --> 100 min en 100 gas. Toren --> 100 min --> voordeel voor jouw.). En voordat ze die torrens hebben gemold heb jij echt wel genoeg tijd om je leger daar te zetten.

Dus lijkt me redelijk makkelijk. Gewoon torrens zetten als je muta's ziet. Die dingen zijn alleen maar goed voor harass. Dus ja.

Oh, en muta's zijn echt niet zo early in het spel. Voordat men de spire heeft en de 6 tot 8 muta's, maken die 200 mineralen echt niet meer zo'n verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-05 15:20
furby-killer schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:15:
[...]

Ik heb nooit echt veel problemen met het scouten van Terran, gewoon af en toe eventueel een overlord opofferen en je weet weer een hoop. Probleem is meer dat het sowieso gewoon lastig is om te verdedigen ookal weet je precies wat er komt. 5 rax reaper is bijvoorbeeld gewoon heel lastig fatsoenlijk te stoppen, ook al weet je dat het komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrVegeta schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:13:
[...]

Lol, jij laat je siege tanks gewoon staan? Pro spelert. Wat voor verschil is er tuseen een Ghost micro en HT micro dan?
ben geen pro hoor..

maar ik laat me sieg gewoon op choke point staan of juist op routes waar ze zouden langs komen.
Als ik pro was dan wist ik wat woord HT betekende :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idra en Dimaga gebruikte Mutas anders bijzonder effectief in echt elke ZvT die ze speelde, door kleine openingen te zoeken. Ik snap wel waarom het voor mindere spelers moeilijk is om te verdedigen. Je zegt wel, turrets zijn er erg goed tegen, maar dan moet je die natuurlijk wel hebben en dan moet je goed scouten
Ik heb nooit echt veel problemen met het scouten van Terran, gewoon af en toe eventueel een overlord opofferen en je weet weer een hoop. Probleem is meer dat het sowieso gewoon lastig is om te verdedigen ookal weet je precies wat er komt. 5 rax reaper is bijvoorbeeld gewoon heel lastig fatsoenlijk te stoppen, ook al weet je dat het komt.
Klopt, scouten is natuurlijk niet het enige probleem. Maar het is wel een factoor, game 4 van de IEM verloor Idra gewoon compleet omdat hij niet goed/kon scouten. De openingen die kunnen worden gedaan zijn inderdaad ook nog eens verschrikkelijk moeilijk te verdedigen als zerg speler.

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 335382 op 25-08-2010 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

MrVegeta schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:13:
[...]

HT's zijn traag als de nete, bovendien hebben ze geen attack zodat je ze doodgooit als je a-move gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:24:
[...]

HT's zijn traag als de nete, bovendien hebben ze geen attack zodat je ze doodgooit als je a-move gebruikt
Je zou een observer boven zijn leger moeten hebben dus kan je je HT's gewoon goed positioneren als de T voor de aanval gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:24:
[...]

Medivacs ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:00

Rannasha

Does not compute.

Anoniem: 109640 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:22:
[...]

ben geen pro hoor..

maar ik laat me sieg gewoon op choke point staan of juist op routes waar ze zouden langs komen.
Siege tanks die verdedigen doe je inderdaad niet veel mee. Maar tanks worden ook vaak aanvallend ingezet. En dan moet je ze wel microen, want je wil zo snel mogelijk oprukken, maar zo min mogelijk niet in siege mode zijn. Je kunt niet al je tanks tegelijk bewegen, want een oplettende tegenstander merkt dit op en valt juist op dat moment van een flank aan. Een groep snelle units kan dan zo je tank-bataljon flinke schade toebrengen voordat ze kunnen siegen om terug te slaan.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bestaan die :P ?

Met of zonder bunker, dan kan er toch nog door komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

nee, want die zijn air, en ze moven pas als er niemand in range is die vuurt/geheald moet worden

ik heb nog nooit mijn medics in de campain doodgeooid, en die hebben dezelfde AI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Species5618 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:30:
[...]

Siege tanks die verdedigen doe je inderdaad niet veel mee. Maar tanks worden ook vaak aanvallend ingezet. En dan moet je ze wel microen, want je wil zo snel mogelijk oprukken, maar zo min mogelijk niet in siege mode zijn. Je kunt niet al je tanks tegelijk bewegen, want een oplettende tegenstander merkt dit op en valt juist op dat moment van een flank aan. Een groep snelle units kan dan zo je tank-bataljon flinke schade toebrengen voordat ze kunnen siegen om terug te slaan.
I know.. maar nu weet ik nog steeds niet wat HT betekend :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109640 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:30:
[...]

Bestaan die :P ?

Met of zonder bunker, dan kan er toch nog door komen?
Factory/Baracks wall. Of als je een baneling bust scout gewoon 2 bunkers neergooien en het is meestal wel GG. Zerg speler loopt economisch flink achter na een gefaalde baneling bust(als het er natuurlijk eentje is die heel vroeg gebeurt, niet late game ofzo :P).

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 335382 op 25-08-2010 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335382 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:24:
Idra en Dimaga gebruikte Mutas anders bijzonder effectief in echt elke ZvT die ze speelde, door kleine openingen te zoeken. Ik snap wel waarom het voor mindere spelers moeilijk is om te verdedigen. Je zegt wel, turrets zijn er erg goed tegen, maar dan moet je die natuurlijk wel hebben en dan moet je goed scouten

[...]

Klopt, scouten is natuurlijk niet het enige probleem. Maar het is wel een factoor, game 4 van de IEM verloor Idra gewoon compleet omdat hij niet goed/kon scouten. De openingen die kunnen worden gedaan zijn inderdaad ook nog eens verschrikkelijk moeilijk te verdedigen als zerg speler.
Maar terran scout toch ook de eerste 0/8 minuten door middel van een worker...
Dus is het toch even moeilijk? en dan heeft zerg nog die ballonnetjes ..

Als je reaper rush gaat.. wil geen geld verspillen aan 1 m >.>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335382 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:33:
[...]

Factory/Baracks wall. Of als je een baneling bust scout gewoon 2 bunkers neergooien en het is meestal wel GG. Zerg speler loopt economisch flink achter na een gefaalde baneling bust(als het er natuurlijk eentje is die heel vroeg gebeurt, niet late game ofzo :P).
Ik speel dan ook nooit zerg.. dus ik weet niet hoe erg die eco is dan >.>
Maar hoezo lopen dan flink achter?

heletijd 1 worker plus gelijk een leger uit pompen...
hoe kan je dan economisch achter lopen?

En ik spel geen zerg dus leg uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Anoniem: 109640 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:22:
[...]

ben geen pro hoor..

http://starcraft.wikia.co...emplar_%28StarCraft_II%29

Storm en Feedback :)

Oh een iets minder bekende caster YouTube: Kanaal van burgback Burgback
Laatste paar games die hij cast zijn van oGsTheSTC tegen Fruitseller, beide koreaanse spelers
3x TxZ matchup erg leuk om te zien.

[ Voor 24% gewijzigd door Bokkie op 25-08-2010 17:41 ]

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335382 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:33:
[...]

Maar als juist die factory sloop dan sloop je toch heel zijn build order :>

edit.

dan ga ik ervan uit dat hij dus facotry en bar naast elkaar heeft staan.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 109640 op 25-08-2010 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja maar daar heb je 15 banelings voor nodig? Dat is echt gestoord duur 1500+minerals/gas?? Om een 150/100 gebouw mee te slopen :P Dat is het niet waard :P
Ik speel dan ook nooit zerg.. dus ik weet niet hoe erg die eco is dan >.>
Maar hoezo lopen dan flink achter?

heletijd 1 worker plus gelijk een leger uit pompen...
hoe kan je dan economisch achter lopen?

En ik spel geen zerg dus leg uit :P
Zerg maakt gebruik van Larva, om de zoveel tijd krijgt de zerg Larva bij zijn hatchery(6 en volgens mij +4 met larva injection van je queen) Dus moet de zerg speler beslissen, of 6 drones maken of 6(12) zerglings. Als je een baneling bust probeert te doen gaat bijna al die larva in het maken van zerglings. Je kan maar heel af en toe een drone maken, volgens mij loop je er zo'n 10 achter ofzo op de terran speler(ik gok maar wat) en die heeft ook nog eens mules. Dus als het faalt kan je nooit zo snel weer een leger opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Anoniem: 109640 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:18:
[...]

dat weet ik. maar waarom dan geen baneling bust en map control?
Je hoef dat niet rushen of zo maar doe dat dan 2M later zo dat je niet je eco gelijk sloopt.

Zergs spelen toch ook zo dat ze 1 worker eruit gooien plus dan 1/2 leger unit tegelijk
Zo dat je leger opbouw terwijl je eco niet sloopt?
Omdat baneling bust extreem cheesy is. Daarnaast is het behoorlijk duur en als het mislukt doordat zijn muur al goed staat heb je praktisch al verloren. Want tegen die tijd is je tegenstander al siegetanks aan het produceren waarschijnlijk nadat ie door hebt dat je gaat cheesen en rusht ie je vervolgens gewoon zelf tot zachte kaas.

Is het beste antwoord waar je mee kunt komen de Zerg-cheese?

[ Voor 16% gewijzigd door Bosmonster op 25-08-2010 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335382 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:45:
Ja maar daar heb je 15 banelings voor nodig? Dat is echt gestoord duur 1500+minerals/gas?? Om een 150/100 gebouw mee te slopen :P Dat is het niet waard :P

[...]

Zerg maakt gebruik van Larva, om de zoveel tijd krijgt de zerg Larva bij zijn hatchery(6 en volgens mij +4 met larva injection van je queen) Dus moet de zerg speler beslissen, of 6 drones maken of 6(12) zerglings. Als je een baneling bust probeert te doen gaat bijna al die larva in het maken van zerglings. Je kan maar heel af en toe een drone maken, volgens mij loop je er zo'n 10 achter ofzo op de terran speler(ik gok maar wat) en die heeft ook nog eens mules. Dus als het faalt kan je nooit zo snel weer een leger opbouwen.
dus je kan niet 50/50 kiezen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

Persoonlijk denk ik dat de range van de emp wel 1 minder kan. Met een simpele klik maak je de HT's onschadelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Als je 50/50 kiest ben je te laat voor de rush. Je kiest voor die cheesy opening of niet, maar half/half werkt natuurlijk nooit goed. Want dan heb je eindelijk genoeg banelings en loop je tegen een leger siegetanks of een banshee aan ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Bosmonster op 25-08-2010 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-05 07:33

Bananenspin

Omdat het kan

Lol sluit zojuist een potje winnend af zonder een enkele keer aan te vallen. Op alles wat hij maakte counterde ik.. speedlings maakte ik voids, hydra maakt ik colosus enzo.. toen ging hij maar leaven :D

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bosmonster schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 18:04:
[...]

Als je 50/50 kiest ben je te laat voor de rush.
en waarom zou zerg moeten rushen :) als je weet dat voor terran makkelijk om zijn wal dicht te gooien.
en voor toss zijn 1/2 zealots genoeg als hij bij zei kleine voordeur staat. dan zou ik simpel een harras uitvoeren..

En als niet kan gewoon terug trekken ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Anoniem: 109640 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 18:07:
[...]

en waarom zou zerg moeten rushen :) als je weet dat voor terran makkelijk om zijn wal dicht te gooien.
en voor toss zijn 1/2 zealots genoeg als hij bij zei kleine voordeur staat. dan zou ik simpel een harras uitvoeren..

En als niet kan gewoon terug trekken ^^
Het idee van harrass is dat je minder uitgeeft dan je tegenstander verliest. Met een zooi dure banelings die niks kunnen doen dan doodgaan is dat standaard een fail.

Als je niet voor een snelle baneling bust gaat, dan zijn je grondstoffen beter besteed aan speedling harrass of snelle expansion. Of wat je waarschijnlijk tegen die tijd nodig hebt: verdediging :+

[ Voor 14% gewijzigd door Bosmonster op 25-08-2010 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 24-12-2024
Net voor het eerst een Practice league game gesppeld
Ik was bij WC3 altijd poepbang voor 1vs1 omdat ik constant gepwned werd. Bij SC2 zat ik vooral de campaign te doen (leuk! :Y) ) maar vanmiddag wou ik even wat anders. Na af en toe met een vriend tegen de PC gespeeld te hebben (1 CPU normal 1 CPU hard) vind ik Protoss lekker wegspelen. Dus daar ging ik. Practice leage 2v2 (omdat ik chicken ben alleen de strijd aan te gaan).

Na 3 mins zaten er 2 reapers in mijn base, workers te harassen als een pro, terwijl ik erachteraan ren met 2 Zealots :F . Ik denk: smurfs on mah practice league! Ik kijk mijn ally aan: 1 SCV per mineral en gas :F . Help help! Roep ik, maar hij heeft nog geen unit. Uiteindelijk een Stalker de deur uit gekregen en dat hielp.

-- > Fast forward
Ik pak beide yellow-mineral depots, blijf pompen met mijn 4 warpgates, keep the highground. Daarna ging het snel. 3 startgates, 3 robotics en zo'n collosus research ding. Pompen met die handel. 4 expantions, 150+ supply count. Toen maar de aanval ingelost en alles met de grond gelijk gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Zeker op practice, waar je 90% terrans tegenkomt met reaper rush, wil je zo snel mogelijk een stalker chronoboosten :)
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  1. Houd het nuttig + ontopic
  2. Bedelen om trialkeys valt onder spam
  3. Posten van je account + id nummer valt daar eveneens onder
  4. Wil je in de spelerslijst komen te staan, stuur een DM naar Angeloonie