Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46
De gebouwen selecteren en met de rechtermuisknop op een unit/plek/gebouw (etc) drukken.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 18:37
Pindamann schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 23:54:
[...]

Netjes gedaan hoor :D

Moet wel zeggen dat je dat wel vrij snel uit je hoofd leert uit ervaring gesproken :)
Thx ;) ja ik weet nu ook alles al bijna uit mijn hoofd op Zerg na dan die kost me wat meer tijd vandaar dat ik een Tech tree wilde daarvan :) maar het is idd handig voor de echte starter zodra je alles door hebt is het vrij simpel eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

JT888 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 21:31:
Hey mensen ik ben even creatief geweest met Fraps en Photoshop vandaag.

Voor de beginnende SC2 speler (net zoals mij) is het wel handig om de Tech Tree te kunnen uitprinten.

Er zijn er wel veel te vinden op het internet maar deze is eigenlijk van Blizzard zelf alleen heb ik hem zo aangepast dat deze nu printbaar is zonder je halve inkt patroon of toner ervoor te moeten gebruiken.

Zie hier:

Tech Tree van Terran zie http://img441.imageshack.us/img441/5641/terrana.jpg

Tech Tree van Protoss zie http://img90.imageshack.us/img90/5997/protossb.jpg

Tech Tree van Zerg zie http://img291.imageshack.us/img291/3643/zergp.jpg

Deze links kan je eventueel ook in het topic start zetten is wel handig dacht ik :)
tnx! precies wat ik nodig had _/-\o_

dat + die filmpjes van die dude die sucked in de OP moeten me ff klaarstomen voor SCII :)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-07 00:33
gisteren laatste potje zerg vs zerg, ik ga snel voor wat roaches moest hij met lings afkomen, dat deed hij, alleen maar 4 :-)

goed dan gaan we eerst zijn expansion wel kapot maken, done.
zie in zijn kamp hopen hydra's staan, dus ik ga niet voor men muta's.

bouw nog paar roaches en val aan.
tot mijn verbazing zag ik geen enkele unit meer in zen kamp.
sneak binnen en maak alles kapot, nydus network en al de rest.

nu dacht ik, waar zaten zen units? even replay bekeken :-)

ik zie 10 sec voor ik binnen sneak al zen units in het nydus steken, ik heb op 2 sec dat kapot gedaan.

resultaat, hij geen enkele unit meer :-)

denk dat het een noob was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 13:57
Gisteren dus verdiept in de SC2 terminologie :P (vergeef me als ik het fout zeg ;) ) Ik probeer dus een vroege proxy terran rush te doen op een protoss basis maar ik faal iedere keer. 1. ik snap het niet (meest voor de hand liggende optie imo) 2. het werkt niet (dat zou wel heel snel gepatched zijn dan!)

Wat ik doe is ik stuur al mijn SCV's naar de minarals en bouw dan een SCV. Deze stuur ik dan naar de andere kant van de map en bouw dan een barrack. Dan begin ik met mijn factory en mijn reapers te bouwen. Echter bouw ik nog steeds niet meer SCV's waardoor mijn production wel erg laag is.
Met 2 reapers probeer ik dan een aanval te doen maar dan heeft hij al een zooi zealots en stalkers dat mijn reapers echt niets kunnen. Kortom ik zit dan al tegen een achterstand aan te kijken en kan in princiepen niets meer.....

Any tips?

Gisteren ook tegen een terran en een protoss gespeeld waarbij de terran voor de tech build ging. Had op een gegeven moment 13 thors......ik ga maar niet om advies vragen om hier tegen in te gaan want ik kan al bijna raden wat dat is...zorg niet dat hij zo ver komt :P

Ik had samen met mijn zerg maat al een paar keer zijn basis aangevallen alleen wist de protoss iedere keer met zijn stalkers ons te vermorzelen. Wat betreft stalkers heb ik nog niet echt wat gevonden wat daar goed tegen werkt.

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Damien2004 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 08:27:
Gisteren dus verdiept in de SC2 terminologie :P (vergeef me als ik het fout zeg ;) ) Ik probeer dus een vroege proxy terran rush te doen op een protoss basis maar ik faal iedere keer. 1. ik snap het niet (meest voor de hand liggende optie imo) 2. het werkt niet (dat zou wel heel snel gepatched zijn dan!)

Wat ik doe is ik stuur al mijn SCV's naar de minarals en bouw dan een SCV. Deze stuur ik dan naar de andere kant van de map en bouw dan een barrack. Dan begin ik met mijn factory en mijn reapers te bouwen. Echter bouw ik nog steeds niet meer SCV's waardoor mijn production wel erg laag is.
Met 2 reapers probeer ik dan een aanval te doen maar dan heeft hij al een zooi zealots en stalkers dat mijn reapers echt niets kunnen. Kortom ik zit dan al tegen een achterstand aan te kijken en kan in princiepen niets meer.....

Any tips?

Gisteren ook tegen een terran en een protoss gespeeld waarbij de terran voor de tech build ging. Had op een gegeven moment 13 thors......ik ga maar niet om advies vragen om hier tegen in te gaan want ik kan al bijna raden wat dat is...zorg niet dat hij zo ver komt :P

Ik had samen met mijn zerg maat al een paar keer zijn basis aangevallen alleen wist de protoss iedere keer met zijn stalkers ons te vermorzelen. Wat betreft stalkers heb ik nog niet echt wat gevonden wat daar goed tegen werkt.
Eh meer SCV's maken en minder cheesy dingen proberen want dan verlies je. Dit is een echt geval van eigen schuld. Gewoon een normale BO heb je waarschijnlijk meer geluk.

Gisteren had ik een leuke 5 win streak ( meteen achievement ) 1 terran dacht leuk te zijn met zijn turrets tegen mijn muta's maar ach als je 4 expansions hebt en de tegenstander 1 en je hebt broodlords maakt dat eigenlijk niets meer uit. Vikings vs mutas = allebij ongeveer dood. Ach ja ik maak dan maar meteen voor 24 lava aan air units kijken of hij dat kan bijhouden :P

Teveel minirals heb ik alleen als ik Coop tegen de AI speel ( voor de lol ), gisteren allebij de hatcheries in 1 control group 16 lava per stuk. Ik val met mijn eerst group zerglings aan en tegelijk maak ik 32 food zerglings, put the zergling back into zerging man dat zag er pas vaag uit, alles wat rondrent net een zwerm sprinkhanen, heb ze maar gewoon attackmove gedaan want targeting werkten niet ze kunnen gewoon niet allemaal 1 gebouw aanvallen dat past niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 13:57
Eh meer SCV's maken en minder cheesy dingen proberen want dan verlies je. Dit is een echt geval van eigen schuld. Gewoon een normale BO heb je waarschijnlijk meer geluk.
Daar was ik ook achter ;) Maar wil het niet dat het potje daarna precies deze tactiek in werking werd gezet door een andere terran speler :P

Anyho ga nog eens verder lezen en SCV's daar dacht ik ook aan. Resources zijn gewoon te belangrijk.

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damien2004 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 08:40:
[...]

Daar was ik ook achter ;) Maar wil het niet dat het potje daarna precies deze tactiek in werking werd gezet door een andere terran speler :P

Anyho ga nog eens verder lezen en SCV's daar dacht ik ook aan. Resources zijn gewoon te belangrijk.
Ik zou idd beginnen om niet zoveel naar andere speler cheeses te kijken. Probeer een standaard BO en hou daar aan vast. Ik merk aan veel vrienden dat ze vooral in bronze league veel last heb van cheeses en daardoor zelf ook geneigd zijn om dit te doen omdat ze anders verliezen. Blijf aan 1 BO houden en probeer deze zo snel mogelijk uit te voeren. Je zult zien hoe beter je timings worden en later ook je scouts dat je veel minder last hebt van cheeses en soms gewoon moet lachen als ze cheesen. Van cheesen leer je namelijk helemaal niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren ook tegen een terran en een protoss gespeeld waarbij de terran voor de tech build ging. Had op een gegeven moment 13 thors......ik ga maar niet om advies vragen om hier tegen in te gaan want ik kan al bijna raden wat dat is...zorg niet dat hij zo ver komt
Battlecruisers werken daar best redelijk tegen. Als hij geen sieges heeft kan je waarschijnlijk ook gewoon hele zooi marines erop afsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AquaSheep schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 00:18:
Hebben meer mensen het probleem zodra het spel vordert dat je steeds teveel minerals hebt, maar te weinig gas? Wat doen jullie dan? Massa tier 1 units eruit pompen?
Eigenlijk moet je dan expanden, en zo snel mogelijk de gas pakken. Of je kan in de eerste plaats sneller je 2e gas nemen. Als terran mass tanks vulde ik tijdens de beta mn leger op met mass marines, om de minerals op te maken, dus mass tier 1 kan je ook doen :) Je moet natuurlijk wel een unit combo hebben die een beetje efficient met je income omgaat, dus niet tank thor banshee, dat is allemaal gas heavy. Je zal er dan marines of hellions bij moeten gooien (of als een idioot expanden en alle gasses pakken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:15

Rannasha

Does not compute.

painkill schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 00:54:
Ik word serieus steeds verslaan door de AI op normal :P
Campaign is blijkbaar geen goede school voor de MP...

Trouwens, hoe zet je alle rally points op 1 plek? Met Y kun je het van 1 gebouw doen, maar ik heb geen idee hoe je dat met meerdere doet..?
Als je shift inhoudt kun je meerdere gebouwen selecteren en vervolgens groeperen of rally point toewijzen. Dubble-klikken selecteert alle units / gebouwen van dezelfde soort die op dat moment op het scherm te zien zijn.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Damien2004 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 08:40:
[...]

Inderdaad zoals anderen ook al zeggen, gewoon niet cheesen. Je leert er geen donder van en als je niet goed genoeg bent verlies je ook elke cheese die je probeert gegarandeerd. Want dát is het kenmerk van de meeste cheeses, je gaat all-in en als het faalt ben je tegen de meeste mensen gewoon kansloos.

Gewoon standaard build orders proberen en leren jezelf tegen cheeses te wapenen. Daar leer je veel meer van :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren maar weer eens even wat unrated games gedaan om wat bij te schaven...

Ik als T, tegen een behoorlijk veel betere P...

De enige reden dat ik het langer dan 10 minuten uithield was omdat ik met 6 reapers de mazzel had zijn probes om zeep te helpen. Helaas had hij al een zooi zealots (met sprint) mijn kant op gestuurd, dus ook mijn reapers waren kansloos (ik heb het micro'en nog niet helemaal onder de knie).

Toch leuk dat hij me prees om de reapers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Mja cheese, cheese... je kunt ook semi-cheesen...

Bijv. pylon in tegenstander basis plaatsen, en dan gewoon rustig gateways en cybernetics in je eigen basis plaatsen en hopen dat hij niet ontdekt wordt voordat de warp gate klaar is... Of planetary fortress aanval proberen... Als het niet lukt kun je gewoon terugvallen op je normale build al heb je dan wel resources verloren (maar je tegenstander zal zijn BO ook moeten aanpassen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je terran speelt krijg je steed vaker de commentaar dat terran OP is als ze het spelletje verliezen. Ook al maken ze grote fouten of ben je gewoon beter.

Eén kerel deed een all in canon rush die ik te laat gezien had... lift basis naar andere plaats en bouw daar gewoon verder. Hij vergeet gewoon te scouten en laat mij rustig terug opbouwen. Aangezien zijn economie ook niet echt top was wegens zijn canon rush kan ik dus bijbenen en zijn main afmaken. Hij had ondertussen een basis in mijn main, maar stond wel achter in army size. Aanvallen en winnen.

Spelletje tegen zerg ongeveer zelfde scenario: Ik had een snelle expo, maar niet op mijn natural maar op een eilandje. Bescherm mijn main goed met een wall-in. Enkele mislukte banelingbusts later val ik aan met een grote air force die ik dankzij mijn ongescoute expansion kon bouwen. Meteen weer: terran = OP terwijl hij als zerg maar één basis had en net zijn expansion had genomen die ik snel kon slopen. Hij dacht dat ik met één base al mijn forces had gemaakt. Ik had de hele game goed gescout en wist wat hij aan het doen was.

Mijn laatste twee TvsT games zijn alletwee uitgedraaid op een base race (of trade of hoe dat ook noemt).
Eerste keer gingen we alletwee voor banchees... we liften alletwee onze basis...
Domme is dat je dan niks meer kan doen en één van de twee het spel moet verlaten.

Tweede game ging hij voor banshees terwijl ik voor marines en thors ging... ik val net aan als hij met z'n banchees komt aanzetten... dus ik lift weer en hij probeert ook te vluchten met z'n gebouwen... maar mijn units kunnen ook op air schieten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Haha, dies wel tof! Zijn dit nou beelden uit Broodwar? Of gewoon nagemaakt...? Ik heb paar weken terug eens broodwar geïnstalleerd, maar dat was lastig spelen op 640*480 en ik dacht, dan wel wachten op SC2 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11

Pykow

Angelo OTR

Heeft iemand beginners tips of iets dergelijks, hoe ik mijn basis moet bouwen en welke units/upgrades ik als eerste moet gebruiken

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Die banshees zijn enorm vervelend trouwens :P Als protoss heb je vaak nog net geen observer als die dingen binnenvallen en met z'n 2en kunnen ze toch al gauw een handjevol probes afknallen. Van het aantal potjes dat ik nu gespeeld heb online waren de meeste tegen Terran enkele tegen Zerg en wat tegen Protoss.

Als ik nou m'n practice league potjes op heb. Ik geloof nog 30 ofzo, dan moet ik een placement match doen om in bronze te komen? Of kom je gewoon meteen in bronze en kun je je opwerken als je hoger wil?
Pykow schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:23:
Heeft iemand beginners tips of iets dergelijks, hoe ik mijn basis moet bouwen en welke units/upgrades ik als eerste moet gebruiken
Ik zou gewoon eens kijken op YouTube: Kanaal van HuskyStarcraft ... daar staan genoeg replays met commentaar. Daar leer je echt enorm veel van!

[ Voor 26% gewijzigd door TheNephilim op 24-08-2010 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:15

Rannasha

Does not compute.

Bernardo schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:23:
[...]

Als ik nou m'n practice league potjes op heb. Ik geloof nog 30 ofzo, dan moet ik een placement match doen om in bronze te komen? Of kom je gewoon meteen in bronze en kun je je opwerken als je hoger wil?
Je moet 5 placement matches doen voordat je geplaatst wordt. Meestal wordt je iets lager geplaatst dan je win-ratio in de placement matches doet vermoeden. Zo kun je met 2 wins en 3 losses toch in Bronze terechtkomen. Op deze manier zul je in het begin vooral omhoog gaan, wat wellicht wat motiverender is.

Overigens hoef je niet alle 50 practice league matches te doen, je kunt op ieder moment overstappen naar de placement matches en het echte werk. Persoonlijk zou ik dat zeker zo snel mogelijk doen, het is veel leuker (al moet je die eerste 5 placement matches even doorbijten want je kunt tegen veel sterkere tegenstanders gematched worden voordat je geplaatst bent).

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:15:
Als je terran speelt krijg je steed vaker de commentaar dat terran OP is als ze het spelletje verliezen. Ook al maken ze grote fouten of ben je gewoon beter.

Eén kerel deed een all in canon rush die ik te laat gezien had... lift basis naar andere plaats en bouw daar gewoon verder. Hij vergeet gewoon te scouten en laat mij rustig terug opbouwen. Aangezien zijn economie ook niet echt top was wegens zijn canon rush kan ik dus bijbenen en zijn main afmaken. Hij had ondertussen een basis in mijn main, maar stond wel achter in army size. Aanvallen en winnen.

Spelletje tegen zerg ongeveer zelfde scenario: Ik had een snelle expo, maar niet op mijn natural maar op een eilandje. Bescherm mijn main goed met een wall-in. Enkele mislukte banelingbusts later val ik aan met een grote air force die ik dankzij mijn ongescoute expansion kon bouwen. Meteen weer: terran = OP terwijl hij als zerg maar één basis had en net zijn expansion had genomen die ik snel kon slopen. Hij dacht dat ik met één base al mijn forces had gemaakt. Ik had de hele game goed gescout en wist wat hij aan het doen was.

Mijn laatste twee TvsT games zijn alletwee uitgedraaid op een base race (of trade of hoe dat ook noemt).
Eerste keer gingen we alletwee voor banchees... we liften alletwee onze basis...
Domme is dat je dan niks meer kan doen en één van de twee het spel moet verlaten.

Tweede game ging hij voor banshees terwijl ik voor marines en thors ging... ik val net aan als hij met z'n banchees komt aanzetten... dus ik lift weer en hij probeert ook te vluchten met z'n gebouwen... maar mijn units kunnen ook op air schieten >:)
Het is echt om te kotsen hoeveel mensen whinen over dat Terran overpowered is. Als ze een edge hebben is die zeer klein. De statistieken spreken voor zich (in Bronze ligt het percentage wins van Terran zelfs iets lager!)
Kortom, een hoop gewhine dat Terran OP zou zijn. Iets wat mensen graag doen als ze verliezen.

Ik heb me ook wel een paar keer gefrustreerd laten gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:48

ShadowBumble

Professioneel Prutser

apNia schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:30:
[...]

Het is echt om te kotsen hoeveel mensen whinen over dat Terran overpowered is. Als ze een edge hebben is die zeer klein. De statistieken spreken voor zich (in Bronze ligt het percentage wins van Terran zelfs iets lager!)
Kortom, een hoop gewhine dat Terran OP zou zijn. Iets wat mensen graag doen als ze verliezen.

Het is wel humor hoor :

Een Proto die proxy gate rushed/void rays is fair play
Een zerg die zijn lings rushed en attacked is fair play
Een terran die zijn Reaper redelijk beheert is OP ;)

Het blijven leuke discussies

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ShadowBumble schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:34:
[...]

Het is wel humor hoor :

Een Proto die proxy gate rushed/void rays is fair play
Een zerg die zijn lings rushed en attacked is fair play
Een terran die zijn Reaper redelijk beheert is OP ;)

Het blijven leuke discussies
Reaper rush is imo gewoon valid play. Houdt niet weg dat als je het niet op tijd scout gewoon verschrikkelijk lastig maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:30:
[...]

Ik denk niet dat deze stats representatief zijn voor de OPheid van terran. Als terran echt op zou zijn, zou diamond gevuld zijn met terran spelers, en de lagere leagues helemaal leeg. Maar als dat echt het geval zou zijn, zouden noobs ook sneller terran kiezen, en dus zou het niveau weer dalen.. Misschien is de gemiddelde terran speler wel gewoon veel beter (of veel slechter), of misschien spelen de andere races verkeerd.

Je kan echt heel moeilijk zeggen of iets OP is of niet aan de hand van stats, eigenlijk ook niet aan de hand van games, aangezien de ene speler beter is dan de ander.

Ik zou wel graag een nerf op de mule zien though.. :)

Tijdens de beta days schreeuwde heel Azie dat zerg overpowered was, maar heel Europa en Amerika schreeuwde dat zerg underpowered was. Mensen fokken elkaar wel veel op.. En het word inderdaad veel te vaak als excuus gebruikt als mensen verliezen van terran |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:39:
[...]

Ik denk niet dat deze stats representatief zijn voor de OPheid van terran. Als terran echt op zou zijn, zou diamond gevuld zijn met terran spelers, en de lagere leagues helemaal leeg. Maar als dat echt het geval zou zijn, zouden noobs ook sneller terran kiezen, en dus zou het niveau weer dalen.. Misschien is de gemiddelde terran speler wel gewoon veel beter (of veel slechter), of misschien spelen de andere races verkeerd.
Als Terran imba is/vaker zou winnen kan je het toch opmaken uit het aantal wins? Goed het is niet fool-proof, maar het is redelijk als leidraad te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-04-2023
[...]Ik zou wel graag een nerf op de mule zien though.. :)

Tijdens de beta days schreeuwde heel Azie dat zerg overpowered was, maar heel Europa en Amerika schreeuwde dat zerg underpowered was. Mensen fokken elkaar wel veel op.. En het word inderdaad veel te vaak als excuus gebruikt als mensen verliezen van terran |:(
Ik weet niet wat ik moet vinden van die upgrades op je command center. Ze zijn alletwee echt enorm handig, en echt alletwee ook sterk. Daar mogen ze van mij wel iets aan veranderen.

Zerg was wel sterker in beta. Weet nog wel dat bv de roach een bepaalde tijd maar 1 supply in beslag nam. Dat was echt relaxed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

apNia schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:37:
[...]

Reaper rush is imo gewoon valid play. Houdt niet weg dat als je het niet op tijd scout gewoon verschrikkelijk lastig maakt.
Tuurlijk maar het is juist altijd fair play maar toch roepen heel veel mensen bij alle 3 de rassen dat het OP is hangt er even vanaf wie tegen wie.

Het komt er uiteindelijk op neer dat Blizzard het toch wel goed heeft gedaan met balance aangezien eider ras wel iets heeft waarmee je early presure kunt zetten.

Dus in mijn eigen is niks OP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
mja het is ook een beetje een gevoel denk ik. als ik tegen zerg of protoss speel heb ik het makkelijker dan wanneer ik tegen terran speel. meestal faal ik net voordat ik ht/collosus heb, zo'n timing moment waar ik echt loop te zweten :)

edit: op clanbase.com is het fall cup seizoen begonnen. er is ook een starcraft2 1v1 & 2v2 cup ;)

[ Voor 17% gewijzigd door daanteb op 24-08-2010 10:59 ]

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Gisteren even wat meer games van TheSTC bekeken, man o man :X Ik hou het wel bij campaign op hard en vs AI games samen met vrienden 8)7 :P

Gisteren ook eindelijk Outbreak voor de 5 nacht gehaald zat steeds te kloten met helions en dan haalde ik het niet, nu gewoon mass reapers gegaan met alle upgrades en nonstop alles slopen (ook 's nachts) tussendoor terug naar camp waar medics staan voor healing en dan snel weer door.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Laatst online: 17-09 11:09
apNia schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:42:
[...]

Als Terran imba is/vaker zou winnen kan je het toch opmaken uit het aantal wins? Goed het is niet fool-proof, maar het is redelijk als leidraad te nemen.
Nee, dat kan niet. Terran speelt (in geval imba) op een hoger niveau dan ze eigenlijk kunnen. Hierdoor wordt de kans groter dat ze verliezen (van betere spelers) en dus beïnvloed dat de algemene stats niet.
Daar heeft Blizzard wat aan gedaan. Gedurende de hele beta is zowel zerg als protoss generfd en terran gebuffed. Dat hele in azie is zerg beter verhaal gaat al lang niet meer op.

Ik verwacht behoorlijke balance changes. Op dit moment heeft in elk spel Terran de leiding en kan Z of P alleen reageren op wat T doet. Iets geks proberen kan ook niet, want Terran wordt alleen de eerste keer verrast. In geval van cloack of burrow is er altijd wel een scan en bij units die bepaalde counters vereisen is de tech switch binnen notime en voor bijna geen geld gemaakt, itt de andere races. Daarnaast, iedereen blijft maar klagen over terran, dat zegt lijkt me genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Morphix schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:02:
Ik verwacht behoorlijke balance changes. Op dit moment heeft in elk spel Terran de leiding en kan Z of P alleen reageren op wat T doet. Iets geks proberen kan ook niet, want Terran wordt alleen de eerste keer verrast. In geval van cloack of burrow is er altijd wel een scan en bij units die bepaalde counters vereisen is de tech switch binnen notime en voor bijna geen geld gemaakt, itt de andere races. Daarnaast, iedereen blijft maar klagen over terran, dat zegt lijkt me genoeg?
Ik hoop het ook inderdaad dat er wat balance changes komen vooral op de proto probes klote shields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Please nerf Paper, Scissors is fine. Sincerely, Rock ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Chester op 24-08-2010 11:12 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens, (ik kan het gemist hebben)...

Ik mis wel een soort tutorial voor Protoss en Zerg... Ik was vrolijk wat AI games begonnen met Zerg en ik had echt geen flauw benul hoe ik me creep uit kon breiden... uiteindelijk zat ik dus vrolijk allemaal hatcheries neer te ploffen dus dat schoot echt niet op...

Heb ik nou gewoon wat gemist of zit er echt alleen maar een tutorial voor Terran in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShadowBumble schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:05:
[...]

Ik hoop het ook inderdaad dat er wat balance changes komen vooral op de proto probes klote shields.
How does this even make sense. :P Terran is schijnbaar OP en toss probe shields moeten generfed worden?

Siege tank, scans, mule's en de turrets, marines en expansions die uit die mules voortvloeien, zorgen er imo wel voor dat terran vooral vergeleken met zerg minder apm/skill vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Morphix schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:02:
[...]

nou ja dit is ook wat overdreven. als het goed is ben je met alle rassen maar 1x verrast, daarna is het immers geen verrassing meer? ik verwacht iig de komende maanden geen balance changes, spel ligt nog niet eens een maand in de winkel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:13:
[...]

How does this even make sense. :P Terran is schijnbaar OP en toss probe shields moeten generfed worden?

Siege tank, scans, mule's en de turrets, marines en expansions die uit die mules voortvloeien, zorgen er imo wel voor dat terran vooral vergeleken met zerg minder apm/skill vereist.
Idd voor zerg zie ik het wel. Voor protoss heb ik veel minder moeite met terran, wat het is mijn beste matchup. Mijn gevoel zegt wel dat mmm + stim gewoon iets te sterk is vooral met backup van tanks:( Dat ga je nooit redden met je zealots, sentry's, stalkers als je de gelijke investering gedaan hebt je moet snel techen anders ben je doomed. Maar OP nou nee niet echt. Minder skill required dat gevoel heb ik wel. Ik heb ook het gevoel dat ik makkelijker win van terran dan van andere rassen puur omdat de speler vaak wat minder is (uitzonderingen daar gelaten heheh). Maar gebaseerd op feiten, nee niet echt, puur gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Wat is nu weer de reden dat de Protoss shields generfed moeten worden? Die shields zijn de reden dat de units van Protoss zoveel duurder zijn dan van zerg/terran natuurlijk.

Nerf roepen is altijd makkelijk, maar ik denk dat we dat beter over kunnen laten aan de mensen in de Pro leagues die 8+ uur per dag spelen. ;) Behalve IdrA dan, want ragen is zo'n beetje zijn trademark.

BTW, de Top200 spelers in de NA region: http://us.battle.net/sc2/en/blog/600592

In de top 20 staan 10 terran spelers, 9 protoss, en maar 1 zerg. :p

[ Voor 16% gewijzigd door Cloud op 24-08-2010 11:25 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
ShadowBumble schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:53:
[...]
Het komt er uiteindelijk op neer dat Blizzard het toch wel goed heeft gedaan met balance aangezien eider ras wel iets heeft waarmee je early presure kunt zetten.

Dus in mijn eigen is niks OP
Eh en hoe dacht je pressure te zetten met mellee als de tegenpartij gewoon zichzelf walled ?
Terrans zijn de enige die heel snel over stukjes kunnen springen ( reapers ) de andere 2 rassen kunnen eigenlijk niet veel meer doen dan boe roepen van buiten je basis.
Misschien de nydus worm goedkoper en sneller maken dan kan je als zerg tenminste nog eens in de ander zijn basis de ander verrassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, dat kan niet. Terran speelt (in geval imba) op een hoger niveau dan ze eigenlijk kunnen. Hierdoor wordt de kans groter dat ze verliezen (van betere spelers) en dus beïnvloed dat de algemene stats niet.
Daarmee zouden ze in theorie inderdaad geen hoger win percentage spelen.

Terran is voor nieuwe spelers het makkelijkste om te spelen imo, gevolgd door protos daarna zerg. Zerg wordt inderdaad het minste gespeeld, maar buiten diamond top 100 wordt terran echt niet meer gespeeld dan protos. En als er één ding wel waar is voor elk competitief spel ooit gemaakt is dat FOTM (flavour of the month) laming. Oftewel als terran zoveel beter zou zijn dan zou iedereen terran spelen. Dat is bij elke RTS, RPG, shooter, etc zo, dus zie geen reden waarom dat niet bij SC2 zou zijn. En dat is gewoon niet het geval.

Zoveel zie ik reapers zelf ook niet, sowieso na het begin zijn ze ook compleet nutteloos. Ze kosten veel te veel gas om late game te maken als je dat gas ook aan veel nuttigere dingen uit kan geven.

Je kan wel leuke dingen met reapers doen. Laatste keer dat ik ze serieus gebruikt heb viel ik protos zijn voordeur aan en hadden we wat schermutselingen waarbij hij eerder sterker was dan mij. Maar wat hij niet in de gaten had waren de 5 reapers in zijn mineral line.

[ Voor 22% gewijzigd door Sissors op 24-08-2010 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Beetje logisch dat nieuwe spelers Terran makkelijker vinden. De singleplayer campaign heeft ze het één en ander geleerd?

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Cloud schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:21:
Nerf roepen is altijd makkelijk, maar ik denk dat we dat beter over kunnen laten aan de mensen in de Pro leagues die 8+ uur per dag spelen. ;) Behalve IdrA dan, want ragen is zo'n beetje zijn trademark.
Dit is mijn punt het is een hype zomaar te roepen dat iets OP terwijl het prima te counteren is met common sense ( ik trap er zelf ook regelmatig in daar niet van dat ik gecheesed word maar das dan mijn eigen stomme schuld )

Maar om het probe discussie te rechtvaardigen

Probe
Minerals: 50
Hit Points: 20
Shields: 20

SCV Minerals : 50
Hit Points: 45

Echter heeft de probe door zijn shields een grotere kans een early rush te overleven ( aangezien de shields regennen ) en kan meerdere structures tegenlijk bouwen.

een Terran SCV kan 1 ding tegelijk doen, heeft geen shields en maar 5 hp meer ;) korotm nerf probes ;)

het is allemaal perspectief en ondanks dat ik terran speel ( puur omdat ik het leuker vind om humanoids te spelen ) vind ik niet dat terran OP is , aan de andere kant dat vind ik ook niet van Proto's of Zerg puur omdat alle partijen voor en nadelen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment is terran een beetje OP. Natuurlijk is het niet te merken aan de stats, omdat het matchmaking systeem altijd 50% wins probeert te krijgen voor ieder persoon. Het is wel te merken aan de vele toernooien en commentaar van de vele pro's die zeggen dat terran imba is (en die het veel beter dan jullie weten). Heb net een interview van MorroW gehoord die zei dat ie niet eens van dimaga hoorde te winnen maar omdat mass reapers zo goed werkte..

@onder, Idra en Dimaga zijn dan wel twee van de beste zerg spelers die hier op aarde rondlopen, en als terran een klein beetje OP is, wilt natuurlijk niet zeggen dat iedere terran van een zerg zou winnen, of dat er uberhaupt een situatie zich voordoet waarin de imbalance zich laat vertalen in een win van de terran.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2010 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:36:
Het is wel te merken aan de vele toernooien en commentaar van de pro's (die het veel beter dan jullie weten).
Grappig ik hoorde Day9 en Apollo toch echt tijdens de ESL duidelijk roepen ha terran OP sure but i cannot find it Irda and dimaga are tearing them apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nerf roepen is altijd makkelijk, maar ik denk dat we dat beter over kunnen laten aan de mensen in de Pro leagues die 8+ uur per dag spelen. Behalve IdrA dan, want ragen is zo'n beetje zijn trademark
Dat is dan ook weer onzin. Het moet gebalanceerd zijn op elk niveau. Nu kan je er vaak niks aan doen dat het niet helemaal op elk niveau tegelijkertijd in balans is, maar een pro speler kan ook niks helpen bij balans voor lagere leagues. En het is gewoon stom als je het alleen voor pro's gebalanceerd maakt en dan de mededeling erbij doet dat je dan maar beter moet worden.

Voorbeeld, we hebben ras A en ras B. Ras A is heel sterk, maar ras B heeft 1 sterke unit die je met heel veel micro, 300 APM enzo, goed kan gebruiken. Resultaat, prima in balans in pro league. Maar voor johan in de silver league is de enige optie ras A spelen.
Dit heb je bijvoorbeeld met ghosts, HTs, etc. Die zijn allemaal hardstikke micro intensief, en als je bijvoorbeeld feedback sterker maakt (lagere energy kosten ofzo), dan zal dat zo goed als alleen in de hogere leagues invloed hebben. Dus zo kan je dan voor hogere en lagere leagues het in balans houden.

Die pros kunnen echt niet weten hoe de balans problemen zijn in lagere leagues, dus ga niet doen alsof zij alwetend zijn.
Op dit moment is terran een beetje OP
Waarom zie je dat dan niet in de stats voor alles behalve top 100 diamond? En nee ik heb het niet over win prc maar over hoeveelheid dat ze gespeeld worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Sissors op 24-08-2010 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shadowhawk00 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:28:
[...]

Eh en hoe dacht je pressure te zetten met mellee als de tegenpartij gewoon zichzelf walled ?
Terrans zijn de enige die heel snel over stukjes kunnen springen ( reapers ) de andere 2 rassen kunnen eigenlijk niet veel meer doen dan boe roepen van buiten je basis.
Misschien de nydus worm goedkoper en sneller maken dan kan je als zerg tenminste nog eens in de ander zijn basis de ander verrassen.
Ehh dit is een core onderdeel van terrans (in bunkeren). Zo is een core onderdeel van zerg easy expanden en early map control. Part of the game anders wordt het zoo saai.

Denk dat balance per niveau ook heel verschillend is. Als je op high level play kijkt met 200+ apm is het toch heel anders spelen dan een 20 APM bronze speler. Zo zouden er ook andere problemen zijn per niveau. Zo heb je in de begin levels veel meer last van cheeses dan hogere levels. Ach het spel is net uit en kan nou niet zeggen dat ik door een specifiek ras elke keer geowned wordt.

(Behalve pvp LOL loop ik altijd mee te kloten )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-09 15:21

VP.

furby-killer schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:40:
[...]
Waarom zie je dat dan niet in de stats voor alles behalve top 100 diamond? En nee ik heb het niet over win prc maar over hoeveelheid dat ze gespeeld worden.
Check de nieuwe top 200. Bijna 50% is Terran :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShadowBumble schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:34:
[...]

Dit is mijn punt het is een hype zomaar te roepen dat iets OP terwijl het prima te counteren is met common sense ( ik trap er zelf ook regelmatig in daar niet van dat ik gecheesed word maar das dan mijn eigen stomme schuld )

Probe

Echter heeft de probe door zijn shields een grotere kans een early rush te overleven ( aangezien de shields regennen ) en kan meerdere structures tegenlijk bouwen.

een Terran SCV kan 1 ding tegelijk doen, heeft geen shields en maar 5 hp meer ;) korotm nerf probes ;)

het is allemaal perspectief en ondanks dat ik terran speel ( puur omdat ik het leuker vind om humanoids te spelen ) vind ik niet dat terran OP is , aan de andere kant dat vind ik ook niet van Proto's of Zerg puur omdat alle partijen voor en nadelen hebben.
uuh yeah right, svc kan repareren... sorry maar ik vind het nergens opslaan dat probes generfed moet worden vanwege shield dadelijk eisen sergspelers dat drones in leven moeten blijven waneer ze een gebouw maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

[...]

Dat is dan ook weer onzin. Het moet gebalanceerd zijn op elk niveau. Nu kan je er vaak niks aan doen dat het niet helemaal op elk niveau tegelijkertijd in balans is, maar een pro speler kan ook niks helpen bij balans voor lagere leagues. En het is gewoon stom als je het alleen voor pro's gebalanceerd maakt en dan de mededeling erbij doet dat je dan maar beter moet worden.
Dat bedoel ik toch ook niet. Natuurlijk moet de game voor elk niveau gebalanceerd zijn, de rassen moeten gewoon gebalanceerd zijn.
Die pros kunnen echt niet weten hoe de balans problemen zijn in lagere leagues, dus ga niet doen alsof zij alwetend zijn.
Nogmaals, ik heb het over ras-balans niet over league balans. Als de rassen in balans zijn dan zijn ze dat door alle leagues heen. Je kunt niet de balans onafhankelijk veranderen per league zoals jij voorstelt. En Pro's zijn niet alwetend maar weten wel véél meer dan wij. Als er mensen zijn die weten waar de balans aangepast moet worden dan zijn dat de meest ervaren en dus Pro spelers.

Dat er verschillen zijn in de hoeveelheid micro die voor elk ras benodigd is, is een feit. En het is lastig daar iets aan te doen, zonder die rassen overhoop te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ShadowBumble schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:34:
[...]

Probe

Een SCV kan repareren.

shields regeneraten vrij langzaam en alleen buiten combat.
Als je basis geraped wordt kan je met 6+ scv's nog altijd even snel je bunker of gebouw repareren, bij zerg en protos gaat dat niet.

zerg regenerate overigens langzamer maar wel volledig.

Dus je vergelijkt in mijn ogen appels met peren. De rassen zitten gewoon anders in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Laatst online: 19-09 16:45
Wat mij vooral stoort aan Terran is de snelle techswitch die ze kunnen maken vanuit MMM. En dan vooral omdat de vikings zo goed zijn tegen andere air units EN tegen de collosus. Die laatste kosten namelijk gigantisch veel en zijn DE counter voor een MMM ball. Helaas zijn de vikings zo snel te produceren en kunnen ze ook nog eens vanuit de achterlinie (of met kiten) mijn collosus neerhalen dat mijn hele counter verdwijnt en ik eigenlijk gewoonweg lost ben.

Want OF ik moet omtechen naar HT en daarvoor moet in het slechtste scenario 2 gebouwen bouwen, 1 upgrade doen en nog eens een paar gass heavy units produceren of ik moet voor air gaan waarvoor ik 1 gebouw moet bouwen, een x aantal Phoenixen bouwen om hem te counteren op zijn air en dan nog zijn de vikings superieur en sneller te bouwen.

Oftewel, eenmaal in die positie bid ik altijd maar dat ze de vikings thuislaten.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik vind wel dat balance op top niveau prioriteit moet krijgen van Blizzard omdat dat uiteindelijk de hele e-sports scene gaat uitmaken en het spectator gedeelte.
[...]

Dit komt door de learning curve. Op hoog niveau wordt het steeds moeilijker om Z te spelen omdat je daarvoor beter moet zijn dan een T. Dit vertaalt zich natuurlijk in een kleinere hoeveelheid van Z spelers in de top 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Viper® schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:46:
De rassen zitten gewoon anders in elkaar.
Dan vereist dat ook andere speelstijlen en kan je dus niet zomaar roepen dat iets OP is ;) wat mijn hele punt de afgelopen posts is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:50:
[...]

Dit komt door de learning curve. Op hoog niveau wordt het steeds moeilijker om Z te spelen omdat je daarvoor beter moet zijn dan een T. Dit vertaalt zich natuurlijk in een kleinere hoeveelheid van Z spelers in de top 100.
Dat zal toch altijd zo blijven. Terran zal altijd simpeler te spelen zijn dan Protoss en vooral Zerg, alleen al vanwege de manier van bouwen. Terran kan overal bouwen > Protoss heeft Pylons nodig > Zerg heeft creep nodig.

Zonder de rassen t.o.v. van SC1 compleet overhoop te gooien (wat ze never nooit niet zullen doen) zal dat verschil aanwezig en zichtbaar blijven in de statistieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:00
Viper® schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:46:
[...]

Een SCV kan repareren.

shields regeneraten vrij langzaam en alleen buiten combat.
Als je basis geraped wordt kan je met 6+ scv's nog altijd even snel je bunker of gebouw repareren, bij zerg en protos gaat dat niet.

zerg regenerate overigens langzamer maar wel volledig.

Dus je vergelijkt in mijn ogen appels met peren. De rassen zitten gewoon anders in elkaar.
Shields regeneraten vrij snel als je unit niet aan het aanvallen is.

Het "grote" punt dat de shields van probes generfed (of de HP van SCV's gebuffed) "moet' worden is het feit dat als je aan het bouwen bent P je SCV kan aanvallen en iedere keer dat je zijn probe terug aanvalt hij gewoon weer weggaat waarop zijn shields regenen. Je hebt dan dus 3 keuzes:

1) je offer nog een SCV op om die probe te chasen dat hij je SCV die aan het bouwen is niet aanvalt. (nadeel je bent dan naast je bouw en je scout SCV nog een worker kwijt die niet kan minen)

2) je bouwt niet verder tot de probe weg is (gaat dus nooit gebeuren)

3) je doet niets en vervangt iedere SCV die aan het bouwen is als die dood is.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Shrimp eerst.
Nog een keer want volgens mij mis je mijn punt. Waarom zijn er niet significant meer terran spelers dan andere buiten de top 100 diamond (of top 200, who cares). Waarom als terran zo goed zou zijn rent niet iedereen naar terran toe. Het is zo in ELK spel dat als iets significant beter is dan de andere iedereen dat gaat gebruiken. Dus waarom zou dat hier niet zo zijn.
Nogmaals, ik heb het over ras-balans niet over league balans. Als de rassen in balans zijn dan zijn ze dat door alle leagues heen. Je kunt niet de balans onafhankelijk veranderen per league zoals jij voorstelt. En Pro's zijn niet alwetend maar weten wel véél meer dan wij.
Dat is onzin. Als je puur op pros gaat balansen heeft de rest van ons een spel waar de balans belachelijk slecht is.

En je kan PRIMA balans veranderen voor hoge leagues maar minder voor lage. Dit heb ik al uitgelegd maar blijkbaar moet het nog een keer.
Stel je voor we gaan HT feedback boosten door lagere energie kosten te geven. Of gewoon over het algemeent HTs boosten. Dit is een boost voor pros, dus wordt protos voor de pros beter, dat lijkt me redelijk duidelijk. Maar in lage leagues zie je nauwlijks HTs, laat staan feedback. Dus dit is daar geen boost.
Tada, nu heb je protos sterker gemaakt in high leagues maar niet in lagere leagues, was toch niet zo moeilijk?
Ik vind wel dat balance op top niveau prioriteit moet krijgen van Blizzard omdat dat uiteindelijk de hele e-sports scene gaat uitmaken en het spectator gedeelte.
99.9% van je betalende klanten naaien zodat 0.1% beter hun spelletje kan spelen lijkt me nou niet echt een brilliante strategie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
M1lamb3r schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:59:
[...]

Het "grote" punt dat de shields van probes generfed (of de HP van SCV's gebuffed) "moet' worden is het feit dat als je aan het bouwen bent P je SCV kan aanvallen en iedere keer dat je zijn probe terug aanvalt hij gewoon weer weggaat waarop zijn shields regenen. Je hebt dan dus 3 keuzes:

1) je offer nog een SCV op om die probe te chasen dat hij je SCV die aan het bouwen is niet aanvalt. (nadeel je bent dan naast je bouw en je scout SCV nog een worker kwijt die niet kan minen)

Shields regeneraten nog altijd langzamer dan jij kan repareren met je scv.

Kom op zeg, hoeveel replays heb jij al bekeken ?

De probe wordt altijd gebruikt om te scouten en hij is zo zwak met aanvallen dat hij hoogstens 1 scv dood zou kunnen krijgen als je niet goed micro'd.
Verder heeft terran binnen no-time een marine staan en die maakt gehakt van de probe.
je scv heeft nog eens 5 hp meer en kan gehealed worden.

Je doet alsof een probe je hele basis wegvaagt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

furby-killer schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:00:
[...]

En je kan PRIMA balans veranderen voor hoge leagues maar minder voor lage. Dit heb ik al uitgelegd maar blijkbaar moet het nog een keer.
Stel je voor we gaan HT feedback boosten door lagere energie kosten te geven. Of gewoon over het algemeent HTs boosten. Dit is een boost voor pros, dus wordt protos voor de pros beter, dat lijkt me redelijk duidelijk. Maar in lage leagues zie je nauwlijks HTs, laat staan feedback. Dus dit is daar geen boost.
Tada, nu heb je protos sterker gemaakt in high leagues maar niet in lagere leagues, was toch niet zo moeilijk?
Je mist het feit dat je over nu en dan moet praten. Je zegt wel 'in lage leagues zie je nauwelijks Hts, laat staan feedback', maar welke wet zegt dat dat zo zal blijven na die boost in de high leagues? Dat weet je absoluut niet. Alleen omdat het wat micro vereist? Als alle mensen in de lage leagues veel replays/casts kijken van grote namen (en dat doen ze!) en die grote namen ineens veel meer HTs met feedback zien gebruiken, dan kun je er donder op zeggen dat ze dat gaan na-apen. En weg is je high-league only boost. :)

Ik blijf erbij, het is onmogelijk om de balans alleen voor high leagues aan te passen en de lage leagues nu en in de toekomst, ongewijzigd te laten (met diezelfde boost) qua balans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Viper® schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:04:
[...]

Shields regeneraten nog altijd langzamer dan jij kan repareren met je scv.

Kom op zeg, hoeveel replays heb jij al bekeken ?

De probe wordt altijd gebruikt om te scouten en hij is zo zwak met aanvallen dat hij hoogstens 1 scv dood zou kunnen krijgen als je niet goed micro'd.
Verder heeft terran binnen no-time een marine staan en die maakt gehakt van de probe.
je scv heeft nog eens 5 hp meer en kan gehealed worden.

Je doet alsof een probe je hele basis wegvaagt :P
Nee dat doe ik niet, als je trouwens je SCV gaat repairen ben je dus nog meer kwijt aan SCV's
1) die aan het bouwen is
2) die die betreffende SCV repaired (wat ook nog eens minerals kost)
3) die de probe aanvalt.

En nee ik zeg niet dat een probe je basis wegvaagt, ik geen alleen de redenen aan waarom probe's "sterker" zijn dan SCV's

Ik zeg overigens ook niet dat SCV's gebuffed moeten worden of probes generfed hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
M1lamb3r schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:59:
[...]

je kan ook een scv laten stoppen met bouwen en er weer eentje opzetten met full hp. het is toch niet zo dat 1 probe je hele BO in de war schopt.
Dat is onzin. Als je puur op pros gaat balansen heeft de rest van ons een spel waar de balans belachelijk slecht is.

99.9% van je betalende klanten naaien zodat 0.1% beter hun spelletje kan spelen lijkt me nou niet echt een brilliante strategie.
kan me voorstellen dat bepaalde aanpassingen alleen effect hebben in de hoge leagues, maar niet dat aanpassingen alleen effect hebben in lagere leagues. maw balanceren baseren op de hoge leagues heeft hetzelfe effect in lage leagues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cloud schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:06:
[...]

Je mist het feit dat je over nu en dan moet praten. Je zegt wel 'in lage leagues zie je nauwelijks Hts, laat staan feedback', maar welke wet zegt dat dat zo zal blijven na die boost in de high leagues? Dat weet je absoluut niet. Alleen omdat het wat micro vereist? Als alle mensen in de lage leagues veel replays/casts kijken van grote namen (en dat doen ze!) en die grote namen ineens veel meer HTs met feedback zien gebruiken, dan kun je er donder op zeggen dat ze dat gaan na-apen. En weg is je high-league only boost. :)

Ik blijf erbij, het is onmogelijk om de balans alleen voor high leagues aan te passen en de lage leagues nu en in de toekomst, ongewijzigd te laten qua balans.
Euhm ja, want dan ineens kunnen de bronze spelers perfecte micro en zonder tegelijkertijd hun economie te verneuken.

Als het zo makkelijk was als net als de pros je units micro'en dan zat ik nu een heel stuk hoger geranked. Je weet nooit exact wat het effect is van een boost, misschien zorgt een boost van zealots wel ervoor dat protos voorspelbaarder worden en daardoor makkelijker te counteren, zullen we dan maar zealots nerfen als we protos willen boosten?

Maar je ben sowieso nu echt naar zwakke uitvluchten aan het zoeken. Dan draaien we nu het om speciaal voor jouw, we gaan feedback nerfen, hupakee gaat 100 energie kosten. In lagere leugues worden/werden HTs al niet gebruikt, dus daar verandert niks. Nu worden in hogere leagues HTs ook minder gebruikt, dus daar is het een nerf zonder dat het een nerf is voor lagere leagues. Nu blij?
kan me voorstellen dat bepaalde aanpassingen alleen effect hebben in de hoge leagues
balanceren baseren op de hoge leagues heeft hetzelfe effect in lage leagues
Huh?

Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt, en dat is tot op zekere hoogte waar. Als ik het goed heb zeg je dat als je iets verandert zoals HTs dat vooral de hogere league treft, maar dat er niks is dat je kan balanceren dat vooral lagere treft.

Sowieso kan je dat natuurlijk al opheffen door iets algemeens te boosten, en daarna iets specifiek van hogere leagues te nerfen, dan heb je effectief alleen de lagere geboost.

Maar daarnaast heb je ook nog gewoon strategien die prima werken voor een bronze/silver spelen, maar waar je tegen een pro niet mee hoeft te komen. Of als je het over een unit hebt, zo de battlecruiser volgens mij wel een redelijk voorbeeld zijn. Ik kijk niet zoveel replays, dus correct me if wrong, maar volgens mij worden die nauwlijks door pros gebruikt. Terwijl in lagere leagues die wel flink worden gebruikt. Als je die wat nerfed zal nog geen pro hem gebruiken, maar het beinvloedt wel lagere leagues.

[ Voor 25% gewijzigd door Sissors op 24-08-2010 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-09 15:21

VP.

StarCraft 2 is OP! Nerf!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt he, we moeten minder zeiken maar meer spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Shrimp eerst.
Nog een keer want volgens mij mis je mijn punt. Waarom zijn er niet significant meer terran spelers dan andere buiten de top 100 diamond (of top 200, who cares). Waarom als terran zo goed zou zijn rent niet iedereen naar terran toe. Het is zo in ELK spel dat als iets significant beter is dan de andere iedereen dat gaat gebruiken. Dus waarom zou dat hier niet zo zijn.
Omdat het matchmaking systeem altijd voor 50% wins zorgt.
[...]

Dat lijkt me juist wel een brilliante strategie. Als ze willen dat het spel net als broodwar meer dan 10 jaar succesvol blijft, moeten ze op de e-sport scene letten. Aangezien dat is waardoor BW nu nog steeds erg veel gespeeld wordt. En zoals je zelf zegt:
En je kan PRIMA balans veranderen voor hoge leagues maar minder voor lage.
Dat maakt mijn stukje minder erg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagio
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 17:19

Contagio

Vullend

Hier 2 delen van een T vs P:

http://www.youtube.com/user/HuskyStarcraft#p/u/3/qt2cGNq_Wvg

http://www.youtube.com/user/HuskyStarcraft#p/u/2/ohTqi9p-lJc

Hier gaat het, zonder het eind te verraden, de Protoss speler toch wel goed af om met de MMM ball te dealen. Er zitten zelfs ghosts in die ball.

Of dit nu komt omdat de T meer scv's heeft dan MMM is de vraag, maar goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

furby-killer schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:10:
[...]

Euhm ja, want dan ineens kunnen de bronze spelers perfecte micro en zonder tegelijkertijd hun economie te verneuken.
Waar zie je mij dat zeggen? Ik zeg dat het een effect zal hebben op de lagere leagues, niet hetzelfde effect. En dus verandert er ook iets voor de lagere leagues. :) En omgekeerd is dat nog veel sterker (wijzig lage league, probeer effect te voorkomen voor hoge league).
Maar je ben sowieso nu echt naar zwakke uitvluchten aan het zoeken.
Dit soort dingen mag je wel achterwege laten hoor. We kunnen hier prima normaal discussiëren over balans zonder dat.
Dan draaien we nu het om speciaal voor jouw, we gaan feedback nerfen, hupakee gaat 100 energie kosten. In lagere leugues worden/werden HTs al niet gebruikt, dus daar verandert niks. Nu worden in hogere leagues HTs ook minder gebruikt, dus daar is het een nerf zonder dat het een nerf is voor lagere leagues. Nu blij?
Nee zeker niet. Want als je de feedback nerfed in hogere leagues, zal dat ongetwijfeld gevolgen hebben. Iets anders zal meer gebruikt gaan worden. En dat zal ongetwijfeld weer effect hebben op de lagere leagues, die grotendeels de hogere proberen te imiteren. :)

De SC2 community is enorm en rete dynamisch. Het valt gewoon niet te zeggen of een buff of nerf alleen zal toeslaan op de high leagues. Het effect zal mogelijk minder zijn in een lagere league, dat ben ik met je eens. Maar er zál een effect zijn en dat is alles wat ik probeer te zeggen. Het is gewoon onmogelijk iets te wijzigen in de high leagues en de lage leagues compleet ongewijzigd te laten. Balancing van een RTS is zo'n beetje het moeilijkste stukje gamedesign wat er bestaat, juist omdat je te maken hebt met een onvoorspelbare community.

Daarnaast gaan de meeste nerfs gepaard met een buff aan een ander element. Ik kan me niet voorstellen dat er na de beta een ras is die zo'n duidelijk voordeel heeft dat het ras alleen generfed hoeft te worden. Maar dat is uiteraard een stukje speculatie van mijn kant. ;)

edit:
Ik zie nu je edit staan en inderdaad, dat is een deel van wat ik probeer te zeggen!

[ Voor 4% gewijzigd door Cloud op 24-08-2010 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat het matchmaking systeem altijd voor 50% wins zorgt.
Dat verklaard alleen het win percentage van terrans dat 50% is, maar nog steeds niet waarom er niet meer terran spelen. Als je van protos naar terran overstapt en ineens een league hoger komt zouden echt een hele hoop dat doen.

Vergelijking met AOE3, daar waren pas dingen OP. Daar had je ook gewoon een rating systeem dat prima werkte (ik zou zelfs zeggen beter dan die van blizzard). Voorbeelde in de eerste expansion, toen had je iets van 10 civs totaal. Als je toen voor de balans updates een 1v1 startte had je minstens 50% kans dat je tegen een iroquois lamer kwam te spelen, en dat was met 10 civs. Ja uiteindelijk kwamen die spelers ook weer op 50% winst prc uit, doordat ze tegen betere spelers moesten gaan spelen. Maar in de statistieken was heel duidelijk te zien dat zo goed als iedereen iroquois ineens ging spelen.

@Cloud, sorry van die opmerking, was niet echt nodig.

Uiteraard heb je gelijk dat het niet zo simpel is als ik het nu even stel, het zal altijd verdere gevolgen hebben. Maar mijn punt is slechts dat het mogelijk is om balans goed te houden over meerdere leagues. En nee balans heeft altijd consequenties die een stuk verder gaan dan je zou denken als je één unit verandert, maar er zijn wel zeker verschillen tussen hoge en lage leagues die je kan gebruiken om beide tegelijkertijd in balans te houden.
Dat lijkt me juist wel een brilliante strategie. Als ze willen dat het spel net als broodwar meer dan 10 jaar succesvol blijft, moeten ze op de e-sport scene letten. Aangezien dat is waardoor BW nu nog steeds erg veel gespeeld wordt.
In korea ja, hoe succesvol is broodwar in europa? Ik had er nog nooit voor gehoord voor ik het weleens in replay hoorde langskomen, terwijl ik verder toch wel de meeste RTS'en ken.

En (gelukkig) denk ik niet dat blizzard zich erg druk erover maakt hoe populair SC2 over 10 jaar is, dan hebben ze wel weer SC4, dan wel SC9 afhankelijk van hoe activision zich voelt.

Tuurlijks is de e-sports scene leuk. Maar uiteindelijk vind ik het heel veel belangrijker dat ik gewoon een spel kan spelen dat leuk en gebalanseerd is voor mijn niveau dan dat ik kan kijken hoe andere het spelletje aan het spelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:56

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Het zal vast tig keer besproken zijn maar ik heb het nog niet zwart op wit kunnen vinden.
Kan je met meerdere personen de singleplayer van 1 gekocht spel spelen?

Vooralsnog lijkt het van niet.
Ik lees overal dat je hem aan 1 b.net account kuntmoet koppelen en dat je alleen met die kunt spelen.
Een ander kan dus alleen maar spelen onder jouw naam.

Wel heb ik dingen gelezen als het maken van een andere ID binnen je b.net account waar je dan op zou kunnen spelen?
Echter is dit ook wel ontkracht in de topics opt GoT, deze optie lijkt dus niet te werken.

Zou het dan wel mogelijk zijn middels verschillende savegames?
Ik heb geen idee hoe dat systeem in elkaar zit.

Het doel is dat mijn vriendin ook gewoon SC2 singleplayer kan spelen als ze dat wil, dat mag best onder mijn b.net account.
Alleen heb ik dus geen idee hoe dat dan zit met de achievements en keuzes binnen de campaign.
Als je de achievements enzo dan niet zelf kunt halen is de helft van de lol eraf in mijn ogen.
Is daar wat duidelijkheid in te scheppen?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 18-09 21:37
Gonadan schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:35:
Het zal vast tig keer besproken zijn maar ik heb het nog niet zwart op wit kunnen vinden.
Kan je met meerdere personen de singleplayer van 1 gekocht spel spelen?

Vooralsnog lijkt het van niet.
Ik lees overal dat je hem aan 1 b.net account kuntmoet koppelen en dat je alleen met die kunt spelen.
Een ander kan dus alleen maar spelen onder jouw naam.

Wel heb ik dingen gelezen als het maken van een andere ID binnen je b.net account waar je dan op zou kunnen spelen?
Echter is dit ook wel ontkracht in de topics opt GoT, deze optie lijkt dus niet te werken.

Zou het dan wel mogelijk zijn middels verschillende savegames?
Ik heb geen idee hoe dat systeem in elkaar zit.

Het doel is dat mijn vriendin ook gewoon SC2 singleplayer kan spelen als ze dat wil, dat mag best onder mijn b.net account.
Alleen heb ik dus geen idee hoe dat dan zit met de achievements en keuzes binnen de campaign.
Als je de achievements enzo dan niet zelf kunt halen is de helft van de lol eraf in mijn ogen.
Is daar wat duidelijkheid in te scheppen?
moet volgens mij kunnen met de guest key's, maar om alle ellende en verwarring te voorkomen zou ik ze hem gewoon laten kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Mektheb schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:37:
moet volgens mij kunnen met de guest key's, maar om alle ellende en verwarring te voorkomen zou ik ze hem gewoon laten kopen :)
Guest key laat je twee weken spelen, dat schiet niet op.
Kopen zou best kunnen maar waarom zou ik twee keer een spel kopen voor 1 huishouden?
Ik heb nog nooit eerder een spel gezien waarvoor dat nodig zou zijn, buiten multiplayer, vandaar dat graag wil weten hoe het precies zit.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 04:30

Kingpinda

Citizenship is earned.

Gonadan schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:39:
[...]

Guest key laat je twee weken spelen, dat schiet niet op.
Kopen zou best kunnen maar waarom zou ik twee keer een spel kopen voor 1 huishouden?
Ik heb nog nooit eerder een spel gezien waarvoor dat nodig zou zijn, buiten multiplayer, vandaar dat graag wil weten hoe het precies zit.
en een guest key is maar goed voor 7 uur speeltijd. of 14 dgn, whichever comes first.

Maarre ik zou gewoon zorgen dat JIJ verder in het spel bent. maar maak wel een save game voordat je het schip verlaat. Dat is zeg maar de laatste fase van het spel.

Zodra je de eerste paar missies hebt gedaan en offworld gaat, kan jouw vriendin mooi al tot dan toe gespeelde missies spelen. Op de bridge is midden achter een console. Daar kun je alle vorige sessies spelen/verbeteren en cutscenes bekijken. enne nog iets.. die achievements... tja.. dan moet je er voor zorgen dat je beter dan je vriendin speelt dat is wel iets waar je rekening mee moet houden. eenmaal een achievement gehaald.. door jou of je vriendin en hij gaat nooit meer weg. ook niet als je een nieuwe campaign start dan blijven de achievements ook gewoon staan.

/edit en daarom zeg ik dan ook dat jij verder in het spel moet zijn. Jij hebt dan alle keuzes al gemaakt. Die kan ze niet ongedaan maken. -ohja.. en blijkbaar heb ik een taartje naast mijn naam :p * Kingpinda slices the cake for all sc2 nubs :)

[ Voor 24% gewijzigd door Kingpinda op 24-08-2010 12:49 ]

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Kingpinda schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:43:
/edit en daarom zeg ik dan ook dat jij verder in het spel moet zijn. Jij hebt dan alle keuzes al gemaakt. Die kan ze niet ongedaan maken.
Hoe werkt het dan als je het later nog eens wilt spelen en andere keuzes wilt maken?
Ik weet niet precies hoe het systeem in elkaar zit.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kingpinda schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:43:
[...]

en een guest key is maar goed voor 7 uur speeltijd. of 14 dgn, whichever comes first.
daarna kan je toch gewoon verder spelen? je krijgt alleen geen archivements.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Gonadan schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:46:
[...]

Hoe werkt het dan als je het later nog eens wilt spelen en andere keuzes wilt maken?
Ik weet niet precies hoe het systeem in elkaar zit.
Savegames :)

Maak een nieuwe folder aan in je savegames en stop daar alles in :)
zelf nummer ik mijn savegames

H - 01 - "na welke map dit is" + "eventuele keuze upgrade/tech upgrade

H = moeilijkheidsgraat
01 = volgnummer etc

Je vriendin gewoon nieuwe campaign laten starten en ook laten saven in een eigen mapje, Achievements, tja daar weet ik geen oplossing voor.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 04:30

Kingpinda

Citizenship is earned.

@Gonadan: dan doe je een nieuwe campaign starten. je behaalde achievements blijven dan wel staan.. maar je kan andere keuzes maken.

@darkstone: ooh dat weet ik niet zeker. een vriend van mij heeft ook een trial maar die zegt dat zijn 7 uur op zijn... ik zal het hem nog eens vragen. dus volgens jou zou je het spel gewoon nog kunnen spelen? campaign en mutliplay? maar dan geen achievements? Lijkt mij wel een beetje sterk maar ja wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
Je kunt toch gewoon inloggen als Guest? Ik weet niet of dan je savegames ook worden opgeslagen, maar je kunt in ieder geval de SP spelen (zonder achievements etc).
SC2 is geen AoE3. Terran heeft niet zo'n ongelofelijk voordeel dat iedereen die het speelt een autowin heeft, wat dat argument minder vatbaar maakt. De meeste mensen hebben ook gewoon voorkeur voor een bepaald ras ongeacht de balance. Ik zou ook met T kunnen gaan spelen, maar de laatste keer dat ik dat deed viel ik in slaap, het ligt me gewoon niet. En daarnaast, hoeveel mensen weten nou dat je een voordeel hebt als je T speelt. 90% van de mensen gaan er van uit dat die andere speler gewoon beter was dan zijzelf. In de lagere leagues maken die kleine verschillen in de balance ook veel minder uit, want het niveau ligt gewoon niet zo hoog. Het feit dat de helft van de top 200 Terran speelt zegt imho genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Kingpinda schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:51:
@Gonadan: dan doe je een nieuwe campaign starten. je behaalde achievements blijven dan wel staan.. maar je kan andere keuzes maken.

@darkstone: ooh dat weet ik niet zeker. een vriend van mij heeft ook een trial maar die zegt dat zijn 7 uur op zijn... ik zal het hem nog eens vragen. dus volgens jou zou je het spel gewoon nog kunnen spelen? campaign en mutliplay? maar dan geen achievements? Lijkt mij wel een beetje sterk maar ja wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Nee dat kan niet, waarschijnlijk issie in de war met Offline/guest mode.

Je zou evt. naar guest mode kunnen kijken of je daarmee ook de campaign kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morphix schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:54:
[...]

SC2 is geen AoE3. Terran heeft niet zo'n ongelofelijk voordeel dat iedereen die het speelt een autowin heeft, wat dat argument minder vatbaar maakt. De meeste mensen hebben ook gewoon voorkeur voor een bepaald ras ongeacht de balance. Ik zou ook met T kunnen gaan spelen, maar de laatste keer dat ik dat deed viel ik in slaap, het ligt me gewoon niet. En daarnaast, hoeveel mensen weten nou dat je een voordeel hebt als je T speelt. 90% van de mensen gaan er van uit dat die andere speler gewoon beter was dan zijzelf. In de lagere leagues maken die kleine verschillen in de balance ook veel minder uit, want het niveau ligt gewoon niet zo hoog. Het feit dat de helft van de top 200 Terran speelt zegt imho genoeg.
Een kleine imbalans is anders normaal gesproken wel voldoende om te zorgen dat dat ras significant meer spelers krijgt. Tuurlijk is een gedeelte met een voorkeur voor bepaald ras, wapen, schip, etc (afhankelijk van spel), maar uiteindelijk gaat een groot gedeelte ook gewoon direct naar het sterkste toe, of het nou 50% of 1% sterker is.

Als het in de lagere leagues niet veel uitmaakt, dan mogen die dus ook niet klagen. Dat van de top 200 er meer terran spelen heeft geen invloed op wat er verder gedaan wordt. Trouwens dat het niveau er niet hoog ligt (in lagere leagues) heeft helemaal geen enkele relatie tot dat balans goed is/zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

OK om me even te mengen in het OP gedeelte van dit topic. Ik ben zelf een Protoss speler en merk dat het erg lastig is om tegen Terran te spelen. En als ik de terran in general bekijk lijkt het als dat ras tegen welke counter ook een antwoord heeft. Cloaked of burrowed units of creep tumor: scan, of hell een EMP van een ghost. Kom je als zerg met je overseer die neergehaald word of als P met een observer die iets minder snel neer gehaald word maar met een scan alsnog verdwijnt. En zo zijn er nog meer voorbeelden.

Een van de dingen waar ik me aan stoor bij Terran spelers is dat ze mijn shields imba vinden. Ik bedoel, door dat schield hebben mijn units over het algemeen minder HP om op een gelijk totaal uit te komen. En het schield regenerate omg! maar het HP niet. Dus stel ik ben 15 life kwijt op me probe maar heb wel 20 shields heb ik 25 life over. En als terran bouw je een medivac en voila all your worries are gone. En met SCV's repair zijn je mechs ook in no time repaired. Sure repairen kost resources. Maar die unit heeft daarna wel 100% van ze life terug en niet een beetje shields.

Daarbij komt dat zo'n beetje elke attack van de Terran een aoe heeft, sieged tanks, anti air van thor, helions, maruader slow. En dat is erg lastig om tegen aan te komen. Als P moet je met cheesy tactics battles winnen, Een groepje phoenix ergens op de map stoppen en zodra je aanvalt alle siegetanks op pakken met de gravi beam om zo de battle in jou favor proberen om te zetten. Ramps gebruiken met je Collossi is ook een tactic, maar die vikings zijn zo goed tegen die dingen dat het eigenlijk zonde is om ze te bouwen. Enige wat vaak goed werkt zijn Carriers, maar daar duren te meeste games te kort voor om die te maken. Dus ja ik kan me indenken waarom mensen T OP vinden. Het is misschien wel een beetje zo. Een ding is zeker: Het is makkelijker om een outnumbered battle te winnen als T dan als welk ander ras.

Verder vind ik de attacks van de protoss units zwak aan komen. Als P heb je 1 anti air unit (2 als je de sentry mee pakt) Beide zijn dit infantry of T1 units, en vaak genoeg vraag ik me af waarom een Viking niet gewoon dood is als hij door 5 stalkers 2 keer geraakt is. Is dat dan mijn anti air? En die sentries zijn te langzaam om te chasen.

Goed daarentegen heb ik immortals en holy shit wat zijn die sterk. Een stel canon fodder zealots met een paar immortal backup kan heel veel killen, vooral als er een extra sentry shield om die immortals zit.

Wat ik alleen niet begrijp is dat ik veel Terran hoor klagen over voidrays, sure ze zijn deadly als je er veel hebt, maar hun range is minder dan dat van Vikings, dus met goede micro ben ik al die void rays kwijt. Behalve als ik de speed upgrade heb. Maar ja, dat is weer een extra fleet beacon maken en een extra ding researchen, terwijl je als terran 2 vikings te gelijk uit 1 starport kan halen.

Goed genoeg punten in de game waar een oplossing voor is, of gezocht moet worden. Maar dat ligt niet alleen aan de Terran.

Wat ik graag zou zien is +1 range op VR trug, was in de beta ook en werkte net iets fijner als P. En de splash dmg area van siegetank iets minder. (dat brengt ook voordelen voor tanks die hun eigen units kapot schieten :p)

en sorry als dit wat ver laat is, maar ik was aant typen toen ineens eten en heel lang over SC2 met collega's gepraat.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
furby-killer schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:03:
[...]

Een kleine imbalans is anders normaal gesproken wel voldoende om te zorgen dat dat ras significant meer spelers krijgt. Tuurlijk is een gedeelte met een voorkeur voor bepaald ras, wapen, schip, etc (afhankelijk van spel), maar uiteindelijk gaat een groot gedeelte ook gewoon direct naar het sterkste toe, of het nou 50% of 1% sterker is.

Als het in de lagere leagues niet veel uitmaakt, dan mogen die dus ook niet klagen. Dat van de top 200 er meer terran spelen heeft geen invloed op wat er verder gedaan wordt. Trouwens dat het niveau er niet hoog ligt (in lagere leagues) heeft helemaal geen enkele relatie tot dat balans goed is/zou zijn.
Uiteindelijk zullen er misschien inderdaad spelers naar Terran switchen, maar dat kan je niet nu al aan de statistieken zien, dit spel is niet eens een maand uit. Zoals ik al zei, voordat het T probleem de grote massa bereikt zijn we wel even verder en dan nog maakt het voor veel mensen waarschijnlijk niets uit omdat ze toch niks hoeven te bereiken binnen starcraft. Nogmaals, het is niet zo dat je automatisch wint met Terran, maar wel een stuk makkelijker om dat ras te spelen. Als je daar van uit gaat, dan spelen terrans in hogere leagues dan hun skill eigenlijk toelaat. P en Z spelers in diezelfde league zouden daar in principe niets van moeten merken, want op hun niveau kunnen ze die terran bijbenen, hoewel ze eigenlijk beter zijn. Juist daarom is er weinig van te merken en is er geen noodzaak om te switchen, totdat je aan de absolute top komt. Aan de spelers die nauwelijks fouten meer maken is te zien in welke mate de balance verdeeld is.

En misschien moeten spelers uit lagere leagues inderdaad niet klagen, ik weet het niet. Lijkt me dat je er daar weinig van merkt. Zelf speel ik echter in diamond en ik merk dat daar in principe ook weinig fouten worden gemaakt. Het grootste probleem is spelinzicht en reactie, maar juist dat is voor T heel erg makkelijk te managen (je bioball is bijv de hele game door goed), voor P en Z is het echter cruciaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

*huilen doet*... omg net tegen een turtelende terran. Ikke paar keer succesvolle drops in z'n base bij de SCV's. Maar dat was snel gebeurt toen de missle turrets overal stonden. Ik mapcontrol, veel expo's neergezet. Toen met wat Void Rays aangevallen, dat ging redelijk maar nog wat Void Rays gemaakt + 2 carriers. Helaas... komt hij met battlecruisers, dus het was snel gebeurt. Ondertussen met m'n main army z'n main base helemaal gesloopt.
Maar toen begon hij m'n bases te mollen met 10 BC's ... niks tegen te doen. Ik had op een gegeven moment gas te kort en hij had nog zoveel battlecruisers dat ik niet bijkon benen met een paar stalkers. Ik probeerde z'n expo nog aan te vallen, maar hier stond een Marine ball met stimm, dus was weinig aan te doen.

Wat is eigenlijk de counter van BC's? Stalkers iig niet, of je moet er echt heel veel hebben. HT's deden het even leuk, maar als de energy op is schiet het niet op. Void Rays was ook geen succes, voordat ze gecharded zijn zijn ze al kapot. Phoenixes doen helemaal geen damage tegen die dingen, echt miniem een ieder geval.

Echt balen, ik ging zo goed en dan nog net verliezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Bernardo schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:36:
*huilen doet*... omg net tegen een turtelende terran. Ikke paar keer succesvolle drops in z'n base bij de SCV's. Maar dat was snel gebeurt toen de missle turrets overal stonden. Ik mapcontrol, veel expo's neergezet. Toen met wat Void Rays aangevallen, dat ging redelijk maar nog wat Void Rays gemaakt + 2 carriers. Helaas... komt hij met battlecruisers, dus het was snel gebeurt. Ondertussen met m'n main army z'n main base helemaal gesloopt.
Maar toen begon hij m'n bases te mollen met 10 BC's ... niks tegen te doen. Ik had op een gegeven moment gas te kort en hij had nog zoveel battlecruisers dat ik niet bijkon benen met een paar stalkers. Ik probeerde z'n expo nog aan te vallen, maar hier stond een Marine ball met stimm, dus was weinig aan te doen.

Wat is eigenlijk de counter van BC's? Stalkers iig niet, of je moet er echt heel veel hebben. HT's deden het even leuk, maar als de energy op is schiet het niet op. Void Rays was ook geen succes, voordat ze gecharded zijn zijn ze al kapot. Phoenixes doen helemaal geen damage tegen die dingen, echt miniem een ieder geval.

VR werkt zeker wel, alleen als hij 10 BC heeft moet je wel minimaal 15+ VR hebben.

als je die dan nog moet maken ben je een beetje te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
Bernardo schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:36:

Void rays zijn eigenlijk echt goed tegen BC. Stalkers daarnaast doen het ook niet slecht. Je moet echter niet aankomen met 10 stalkers of 10 voidrays tegen 10 BC. Je moet er wel meer hebben.

Edit: damn te laat... :) Ohja, high templars met feedback. Als ze volledige energy hebben, gaat er 200 life vanaf.

[ Voor 3% gewijzigd door Maldred op 24-08-2010 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

M1lamb3r schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:56:
Nee dat kan niet, waarschijnlijk issie in de war met Offline/guest mode.

Je zou evt. naar guest mode kunnen kijken of je daarmee ook de campaign kan doen.
Wat is dat guest-mode voor iets dan? Weer anders dan de guest keys?
Bokkie schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:50:
Savegames :)

Maak een nieuwe folder aan in je savegames en stop daar alles in :)
zelf nummer ik mijn savegames

H - 01 - "na welke map dit is" + "eventuele keuze upgrade/tech upgrade

H = moeilijkheidsgraat
01 = volgnummer etc

Je vriendin gewoon nieuwe campaign laten starten en ook laten saven in een eigen mapje, Achievements, tja daar weet ik geen oplossing voor.
Dus zij kan dan volledig zelf de campaign spelen, alleen zal ik nooit weten of ik alle achievements ook wel echt zelf gehaald heb. :+
Die achievements worden zeker in je b.net account bijgehouden in plaats van op de PC?

[ Voor 4% gewijzigd door Gonadan op 24-08-2010 13:48 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Gonadan schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:47:
[...]

Guest mode kan je bij het inloggen rechts in het scherm kiezen.

Achievements worden idd per b.net profile bijgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Laatst online: 19-09 16:45
Mijn ervaring is dat Void Rays alleen helpen als je er niet teveel (>5) BCs zijn. Wanneer het er teveel zijn gaan de Void Rays te snel neer en duurt het voor de Protoss te lang voordat de BC's sneuvelen.

Maar de counter is inderdaad tegelijk met HT's, Void Rays en stalkers aanvallen, maar het blijft een hele opgave.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:01
Is er iets mis met de battle.net servers? Ik kreeg net een telefoontje van een vriend dat hij helemaal niet in kan loggen, en ik kan wel inloggen maar mijn portrait wordt niet geladen evenals mijn achievments of andere profile informatie :S

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

M1lamb3r schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:49:
Guest mode kan je bij het inloggen rechts in het scherm kiezen.
Ok, maar dat verklaart nog niet wat het is. ;)
Ik heb het spel nog niet gekocht, mede vanwege de vaagheid over singleplayer.
Achievements worden idd per b.net profile bijgehouden.
Dus die blijven altijd hetzelfde, duidelijk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
ye-roon schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:29:
Wat ik graag zou zien is +1 range op VR trug, was in de beta ook en werkte net iets fijner als P. En de splash dmg area van siegetank iets minder. (dat brengt ook voordelen voor tanks die hun eigen units kapot schieten :p)

en sorry als dit wat ver laat is, maar ik was aant typen toen ineens eten en heel lang over SC2 met collega's gepraat.
Goed stukje, ben op de meeste punten wel met je eens. Behalve de +1 range. Ze hebben dit er uitgehaald omdat je met VR's te makkelijk op bepaalde maps gas/scv's kon aanvallen zonder dat je T1 units ook maar wat konden doen. Een +1 range to air units zou dan wel kunnen ;).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 16:43

Valkyre

Kitesurf FTW!

Archons zijn ook nog wel goed tegen BC's volgens mij ,omdat ze gewoon best wel wat kunnen hebben.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als hij 10 BC heeft wil jij ook echt wel mothership hebben. Klein beetje voor mass recall, maar voornamelijk voor vortex. (Stealth is niet heel nuttig aangezien hij geen lang leven zal hebben tegen 10 BCs waarvan de helft yamato op hem zal gebruiken, scheelt wel weer een hoop yamatos die hij niet tegen andere kan gebruiken). Vortex duurt best lang, en battlecruisers zijn te traag om erin te vliegen als ze beetje uit de buurt zijn. Dus dan kan je eerst een paar er vernietigen, en zodra vortex eindigt de rest.

En sowieso als jij een superieur leger verder hebt, hem overal inmaken waar zijn battlecruisers niet zijn, die dingen zijn traag.

Archons krijgen geen bonus schade tegen BCs (niet biological) en hebben zelf een bord boven zich hangen waarop staat: "Yamato hier schieten".

Probleem met void rays meer range geven is volgens mij ook dat die dingen tering goed zijn tegen gebouwen, dan kunnen ze gewoon al jouw gebouwen aan de rang neerschieten zonder dat jij iets ertegen kan doen zonder air units. En als je dan al air units hebt heb je volledig opgeladen void rays tegenover je voordat ze er zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Sissors op 24-08-2010 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Laatst online: 04-06-2024
Gonadan schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:47:
[...]

[...]

Dus zij kan dan volledig zelf de campaign spelen, alleen zal ik nooit weten of ik alle achievements ook wel echt zelf gehaald heb. :+
Die achievements worden zeker in je b.net account bijgehouden in plaats van op de PC?
Je kan bij de achievement volgens mij ook zien wanneer je hem gehaald hebt.
Inderdaad worden die achievements in je B.net account bijgehouden, ze komen immers ook zichtbaar voor anderen en op de website

Blijft me eigenlijk verbazen dat mensen er zo'n weerstand tegen hebben om meerdere exemplaren te kopen, bij een console game koop je de 'gamedata' maar bij een PC game, zeker tegenwoordig, koop je eigenlijk de licentie waar toevallig de gamedata al bij zit. 1 persoon, 1 licentie. Dat je de singleplayer met meerdere kan doen is al een concessie :P

(Ik wil niet beweren dat jij zo bent, moest er gewoon aan denken ^^)

Edit:
Ik vind Battlecruisers trouwens eigenlijk te sterk..zoals gezegd, ze hebben flinke range en die Yamato Cannon's schieten erg hard en daarnaast hebben ze ook nog eens een sloot HP...als je ziet hoeveel stalkers je nodig hebt om ze omver te krijgen...

[ Voor 11% gewijzigd door Cronax op 24-08-2010 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Gonadan schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:52:
[...]

Ok, maar dat verklaart nog niet wat het is. ;)
Ik heb het spel nog niet gekocht, mede vanwege de vaagheid over singleplayer.
Ah ok, als ik het goed begrijp (ik gebruik ze namelijk niet) zou dit vergelijkbaar moeten zijn met de guestpass (Singleplayer en offline 1v1/2v2 etc tegen CPU) alleen dan zonder tijdslimiet.

Maar zeker weten doe ik het niet, mocht je het vanavond nog niet weten wil ik wel even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
furby-killer schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:57:
Als hij 10 BC heeft wil jij ook echt wel mothership hebben. Klein beetje voor mass recall, maar voornamelijk voor vortex. (Stealth is niet heel nuttig aangezien hij geen lang leven zal hebben tegen 10 BCs waarvan de helft yamato op hem zal gebruiken, scheelt wel weer een hoop yamatos die hij niet tegen andere kan gebruiken). Vortex duurt best lang, en battlecruisers zijn te traag om erin te vliegen als ze beetje uit de buurt zijn. Dus dan kan je eerst een paar er vernietigen, en zodra vortex eindigt de rest.

En sowieso als jij zon superieur leger verder hebt, hem overal inmaken waar zijn battlecruisers niet zijn, die dingen zijn traag.
Eigenlijk heeft stealth wel zin(soms dan). Als jij met een mothership en 10 voidrays komt tegen 10 bc's, dan kunnen die voidrays al opladen zonder dat ze geraakt worden. Gaat het mothership eraan, dan zal er al wel 1 bc neer zijn, en die 10 voidrays zijn ondertss opgeladen. En die maken gehakt van BC's.

Mja het is gewoon ook afhankelijk van de situatie. Scouten die handel en zodra je zo'n bc gebouw ziet, daarop voorbereiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ja das het probleem vaak. Ik scout wel en weet wat er gaat komen, alleen tegen de tijd dan ik dan eens wat void Rays uitgepoept heb... dat duurt best lang. Meestel chronoboost erop, maar toch voor je er wat hebt :o

Ben echt in de losing mood vandaag :S Net tegen een Zerg verloren met z'n mass Muta. Kon niks beginnen, had net z'n expo gemold met 2 VR's. Maar hij molde net zo snel al m'n Probe's en had te weinig stalkers, die VR's zijn ook niet goedkoop namelijk. Wel goed potje, maar zo zonde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Soepstengel schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:52:
Is er iets mis met de battle.net servers? Ik kreeg net een telefoontje van een vriend dat hij helemaal niet in kan loggen, en ik kan wel inloggen maar mijn portrait wordt niet geladen evenals mijn achievments of andere profile informatie :S
Je kan wel inloggen, maar de achievements/portraits werken niet. Je kan de achievements wel halen, ze worden alleen niet afgebeeld :).
Check: http://eu.battle.net/sc2/en/forum/topic/441825896?page=9

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Cronax schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:57:
Je kan bij de achievement volgens mij ook zien wanneer je hem gehaald hebt.

Inderdaad worden die achievements in je B.net account bijgehouden, ze komen immers ook zichtbaar voor anderen en op de website

Blijft me eigenlijk verbazen dat mensen er zo'n weerstand tegen hebben om meerdere exemplaren te kopen, bij een console game koop je de 'gamedata' maar bij een PC game, zeker tegenwoordig, koop je eigenlijk de licentie waar toevallig de gamedata al bij zit. 1 persoon, 1 licentie. Dat je de singleplayer met meerdere kan doen is al een concessie :P

(Ik wil niet beweren dat jij zo bent, moest er gewoon aan denken ^^)
Nou zo ben ik wel denk ik, ik heb er nogal weerstand tegen dat er steeds meer manieren bedacht worden om te verdienen aan het spel.
Wat daar de oorzaak van is mag in een ander topic maar ik wordt er niet vrolijk van.

Alle PC-games die ik ooit gekocht heb waren 'een spel' wat je koopt, niet toestemming voor 1 persoon om te spelen.
Dat het de huidige tendens blijkt te zijn dat om te gooien naar persoonlijke licenties betekent nog niet dat ik het daar mee eens moet zijn toch?
Ik denk dan bijvoorbeeld al snel aan mijn thuissituatie waarbij mijn partner en ik af en toe gamen. Dan wil je echt niet voor elke persoon steeds het spel opnieuw kopen omdat de makers tegenwoordig bedacht hebben dat een spel niet meer om en om mag spelen.
Hoe ga je het een vader uitleggen die een spelletje koopt voor zijn twee zoons? Ja sorry meneer, je moet toch echt voor elke zoon het spel opnieuw kopen.
Dat slaat toch helemaal nergens op?

Voor multiplayer is het logisch, als je wilt tennissen heb je ook twee rackets nodig. Maar als je om en om alleen tegen een muurtje wilt slaan heb je aan 1 racket genoeg.
Nu begrijp ik best dat het komt overwaaien van bedrijfssoftware, die werken al heel lang met CAL en dergelijke methodes.
En het zal allemaal weer voortkomen uit de 'gederfde' inkomsten vanwege de piraterij maar ik zie ook geen compensatie in prijs. Je zou verwachten dat een 'per-user'-licentie goedkoper is omdat ze er veel meer van zouden verkopen.
Integendeel, het spel wordt in drie delen uitgebracht (weliswaar wel erg grote delen, daarvoor alleen maar lof) met een 'per-user'-licentie voor de volle mep.
Dat wordt dan dus straks 300 euro voor SC2 als mijn vriendin en ik het beiden met dezelfde beleving willen kunnen spelen.
In mijn ogen slaat de industrie dus ver door, hier ben ik dan ook nogal teleurgesteld over.
Vandaar dat ik probeer te kijken of het toch met 1 versie te doen is.
offtopic:
Volgens mij jaag je mensen hiermee juist eerder de piraterij in dan dat je het probleem compenseert.
Alle spellen die ik actief speel heb ik gekocht, dit soort dingen weerhouden mij er juist van de maker te belonen voor wat hij gepresteerd heeft, jammer.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
meende dat de grootste reden toch wel dat er niks aan Blizzard werd betaald door Kespa in Korea omdat de wedstrijden via LAN werden gespeeld. omdat nu alles via bnet gaat kun je niet meer om Blizzard heen wil je wedstrijden organiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

MrVegeta schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:52:
[...]

Goed stukje, ben op de meeste punten wel met je eens. Behalve de +1 range. Ze hebben dit er uitgehaald omdat je met VR's te makkelijk op bepaalde maps gas/scv's kon aanvallen zonder dat je T1 units ook maar wat konden doen. Een +1 range to air units zou dan wel kunnen ;).
Goed punt. Al is het alleen omdat air to ground altijd al langer is dan air to air. Wat heel makkelijk is uit te leggen met een rechthoekige driehoek. Schuine zijde is Air to Ground, rechte zijde is Air to Air. Als beide range 6 hebben zou dat lijntje even lang moeten zijn, maar dat is niet zo. Dus ja, AtA range mag wel iets langer. Al zouden ze dit dan ook bij de muta's moeten doen want die hebben het zelfde probleem, en bij Battlecruisers. Misschien zelfs bij Motherships. Carriers vallen er niet onder omdat ze zelf niet aanvalen maar die annoying little buggers :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 19:32
Heren,

Ik heb een simpele vraag.

Ik ben een groot fan van Warcraft 3. Zal ik Starcraft 2 leuk vinden?

Ben bang dat ik teleurgesteld ga worden, omdat ik de Hero's/XP en het levelen juist zo vet vind.

Kun je units laten levelen in starcraft?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Ben je fan van WCIII of fan van goede RTS games? :) Qua MP is SC II en WC III wel aardig verschillend... gameplay-wise dan.

Maar ik denk dat je niet teleurgesteld bent, tenminste als je wat MP gericht bent. Die zit gewoon tof in elkaar!

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  1. Houd het nuttig + ontopic
  2. Bedelen om trialkeys valt onder spam
  3. Posten van je account + id nummer valt daar eveneens onder
  4. Wil je in de spelerslijst komen te staan, stuur een DM naar Angeloonie