Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 22:45

Snappie88

Mr. Hollywood

Tja, dat zou je op kunnen lossen door een rating systeem te introduceren zodat je mensen een + of - kan geven voor fair play of dat soort acties. Denk alleen dat iedereen die verliest automatisch een - geeft :')

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Pelle schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 11:08:
En dan is het -voor die laatste achievement- een kwestie van 2 hatcheries slopen, even wachten, force opnieuw opbouwen, en dezelfde twee hatcheries (die inmiddels weer zijn opgebouwd) weer slopen.
Is nog steeds de enige die ik moet :P Krijg het gewoon weg niet voor elkaar ;)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
probeert iemand hier wel eens harras met protoss? als ik mijn speelstijl bekijk doe ik eigenlijk alleen maar frontale aanvallen en dan maar hopen dat ik een groter/beter leger heb. wil proberen of ik wat meer kan harrassen zodat ik mid game meer zekerheid heb dat ik ook een groter leger heb :)
ShadowBumble schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 11:29:
[...]

je krijgt de archievement direct als je 4 hatcheries hebt gesloopt, dus gewoon savegame laden en al je units erheen sturen :)

[ Voor 36% gewijzigd door daanteb op 23-08-2010 11:39 ]

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp het campaign systeem niet helemaal.

Wat gebeurt er precies als ik kies voor "new campaign"? Ben ik dan al mijn achievements kwijt verbonden aan de campaign? Zo niet, wat is dan het voordeel van "new campaign" ten op zichte van de missies herspelen via de mission archives? Want op die manier kun je dan toch ook je missende achievements halen?

Verder las ik ergens dat als je "new campaign" doet ook je "campaign complete" weggaat uit je profile, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer wel eens met een VR te harassen, als het lukt dan heb je de tegenstander zo te pakken, maar meestal gaat het mis (Ik ben dan ook Bronze league ergens onderaan ;) )

Heeft iemand anders dat ook wel eens met Protos, dat je een observer maakt en hem dan zelf kwijt bent, tussen al je buildings? Blijft mij maar gebeuren, dan kan ik hem niet op tijd naar ban die banshees sturen als die komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

ShadowBumble schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 11:29:
[...]

Mocht je het willen, hier een how-to:
YouTube: Starcraft 2: Wings of Liberty - The Best Defense... Achievement Guide (from Zero Hour)
Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 11:40:
Heeft iemand anders dat ook wel eens met Protos, dat je een observer maakt en hem dan zelf kwijt bent, tussen al je buildings? Blijft mij maar gebeuren, dan kan ik hem niet op tijd naar ban die banshees sturen als die komen..
Gebeurd mij nooit (speel dan ook geen Protoss), maar misschien is het een idee om 'm onder een hotkey / controlgroup te hangen? :)

[ Voor 37% gewijzigd door OkkE op 23-08-2010 11:42 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 11:38:

Wat gebeurt er precies als ik kies voor "new campaign"? Ben ik dan al mijn achievements kwijt verbonden aan de campaign? Zo niet, wat is dan het voordeel van "new campaign" ten op zichte van de missies herspelen via de mission archives? Want op die manier kun je dan toch ook je missende achievements halen?

Verder las ik ergens dat als je "new campaign" doet ook je "campaign complete" weggaat uit je profile, klopt dat?
ik heb ook gewoon new campaign gedaan om achievements te halen, er gaat niks weg.

het voordeel van new campaign is (of eigenlijk waarom het nodig is):
spoiler:
als je eenmaal op char bent kun je geen andere missies meer doen, heb je iets gemist of wil je er eentje over doen moet je dus weer opnieuw starten.

(spoiler tags horen dus wel bij het antwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 11:38:

Ik heb van het weekend een new campaign gestart, er zijn bij mij geen enkele achievements weg gegaan.

Voordeel is (voor mij) dat ik het lekkerder vind spelen, en op deze manier ga iki nu alle mercanaries en de rest van mijn armory upgrade-achievements halen.

Je kan ook blijven her-spelen maar dat vind ik gewoon te saai en traag om geld mee te verdienen (je kan alleen nog geld verdienen als je P/Z research inlevert met max research).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 17:41

Maduth

Probeersel

Afgelopen weekend weer eens gespeeld en damm... ik ben echt heel slecht in dit spel. Toch maar weer wat extra tijd vrijmaken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekheid
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 11:35
je krijgt de archievement direct als je 4 hatcheries hebt gesloopt, dus gewoon savegame laden en al je units erheen sturen :)
werkt dat echt? het hoeft dus niet in 1game te zijn ofzo? maar kan het ook spreiden over 4 games 1 hatch killen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gekheid schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 11:55:
[...]

werkt dat echt? het hoeft dus niet in 1game te zijn ofzo? maar kan het ook spreiden over 4 games 1 hatch killen
Nee je moet wel binnen 1 game de 4 hatcheries afmaken, echter je hoeft daarna die game niet af te maken. Eenmaal de achievement ontvangen en je hebt en houd hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Afgelopen zaterdag een super potje gespeeld. totale pot duurde 1 uur en 33 min.
Ik speel terran en mijn tegenspeler was zerg.
Zoals meer mensen probeer ik early game een mmm bal die kant op de sturen maar die werd nagenoeg afgeslacht. Dus ik ging over op tanks en begon wat defense op te bouwen. Hij expande zijn creep totaan mijn basis en toen na veelvuldig scannen ben ik begonnen met banshees + cloak upgrade. stuk of 10 gemaakt en daarna begonnen met mass vikings.
Ik ging een beetje rond vliegen met de banshees en zag dat hij 3 kwart van de map bezet had !! dus ik harras lekker zijn expanding. kill ze en vlieg een basis ernaar toe.
Op een gegeven moment zegt hij in chat; cant be bothered anymore. en stuurt zijn leger richting mijn basis.
Geen overseer erbij dus mijn banshees + tanks maken er gehakt van, broodlords worden uit de lucht gehaald door marines.
Ik had op dat moment ~45 vikings die ik richting zijn basis stuurde, land en alles naar de gvd schoot :D kreeg wel een grappig berichtje van hem: "Oh shit, I didnt see that comming gg"
mooie match :)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:36
Daarnet eindelijk een match gewonnen, maar wat voor één. TvT en ik scoutte. Zie dat hij bunkers + turrent's maakt. Ghost + nuke silo's bouwt hij en stuurt die in een medivac. Telkens met Vikings vernietigd.
Hij bouwde 2 expansions tegelijkertijd met mij, maar ik kon die van hem vernietigen.
Na 3 scans op zijn highground had ik met Siege Tanks al de helft van z'n bunkers vernietigd, pissig werd ie.

Tegenstander kon onmogelijk nieuwe expansions beginnen, mineral's op en hij verliet het spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-09 15:21

VP.

Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 11:40:
Tip v/d dag: Zet de waypoint van je Robo naar de basis van je tegenstander als je een observer maakt. Als hij klaar is (je zal een blieprmbltutututu horen), selecteer je hem onderweg en stop je hem onder een hotkey (ik gebruik altijd 0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VP. schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 12:20:
[...]

Tip v/d dag: Zet de waypoint van je Robo naar de basis van je tegenstander als je een observer maakt. Als hij klaar is (je zal een blieprmbltutututu horen), selecteer je hem onderweg en stop je hem onder een hotkey (ik gebruik altijd 0).
Ik speel vaak tegen Terran met zo'n sentrytoren, dus hij wordt dan meteen aan flarden geschoten. Ik zou hem graag ook bij mijn basis hebben in geval van cloaked Banshee aanvallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
net een replay gezien van TheWinD vs Rain
http://www.gosugamers.net/starcraft2/replays/replays/35999
gewoon te vet, de Zerg mass expands en daarna mass Ultralisk :P Die dingen zien er wel echt stoer uit, met die scharen.
Zulk soort gevechten mag ik eigelijk wat vaker zien, ik vind het best saai worden altijd dat Marauder/Medivac of Roaches of dat soort slappe potjes van nauwelijks 10 minuten. De echt grote units zouden meer betrokken mogen zijn vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 22:28

PromWarMachine

Forsaken Archer

SuX DeLuXe schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 12:31:
net een replay gezien van TheWinD vs Rain
http://www.gosugamers.net/starcraft2/replays/replays/35999
gewoon te vet, de Zerg mass expands en daarna mass Ultralisk :P Die dingen zien er wel echt stoer uit, met die scharen.
Zulk soort gevechten mag ik eigelijk wat vaker zien, ik vind het best saai worden altijd dat Marauder/Medivac of Roaches of dat soort slappe potjes van nauwelijks 10 minuten. De echt grote units zouden meer betrokken mogen zijn vind ik.
Mja, dat kan, maar ik beslis liever 6 potjes in 10 minuten per potje dan 1 potje in een uur.. :)

Volgens mij is het doel van een RTS ook gewoon zo snel mogelijk winnen.
Je hebt mensen die beter zijn in het eindspel en in het begin weinig klaarspelen, maar in de hogere leagues zie ik zelden lange (>45 min.) games.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
PromWarMachine schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 12:37:
[...]

Mja, dat kan, maar ik beslis liever 6 potjes in 10 minuten per potje dan 1 potje in een uur.. :)

Volgens mij is het doel van een RTS ook gewoon zo snel mogelijk winnen.
Je hebt mensen die beter zijn in het eindspel en in het begin weinig klaarspelen, maar in de hogere leagues zie ik zelden lange (>45 min.) games.
volgens mij is het ook zo dat hoe hoger je komt hoe kleiner het verschil is tussen de spelers, dan krijg je automatisch langere potjes. beide weten goed te reageren op veranderingen.

en denk dat zodra je de kans hebt om iemand af te maken je dat ook wel doet, alleen maar gevaarlijk om te wachten en hem terug in de game te laten komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daanteb schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 12:43:
[...]

volgens mij is het ook zo dat hoe hoger je komt hoe kleiner het verschil is tussen de spelers, dan krijg je automatisch langere potjes. beide weten goed te reageren op veranderingen.

en denk dat zodra je de kans hebt om iemand af te maken je dat ook wel doet, alleen maar gevaarlijk om te wachten en hem terug in de game te laten komen :P
Dat is allemaal wel zo, maar het is nog wel erg zonde dat je vaak ziet dat er weinig gebruik gemaakt word van alle mogelijkheden.

Ik heb al meerdere keren gehad dat ik gerusht word door altijd de standaard units... Ik ben dan meer zo iemand die gewoon lief vraagt of de tegenspeler tot 15 minuten wil wachten tot de eerste aanval. Vaak kom ik wel mensen tegen die dat ook graag doen.

Het geeft vaak gewoon een lekkerder gevoel om echt leuke tactics te moeten gebruiken tegen een goede defense. In plaats van het standaard meatballs of zergmasses...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
je ziet gewoon te weinig van die massale gevechten met de zwaarste units. Zoals in die replay, dat vind ik nou genieten zo'n groep Ultralisks die zo'n hele groep tanks afslacht. Hier en daar een Ultralisk die verbrand wordt door een groepje Hellions. Het is zowat de eerste keer dat ik zoiets zie, en ik heb al ongeveer 190 potjes online gespeeld. Dat zegt veel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarify
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-01 14:11
1v1 gold league geplaatst :D
4 gewonnen 1 verloren; deed 2x 4-warpgate, en 3x proxy warpgate..
Laatste moest ik tegen Zerg, beetje stom van mij om proxy warpgate te doen, ik moest eerst 2 lege plekken af scouten..
Die verloor ik ook :)

Alleen zit ik nu wel in te moeilijke league imo :+

[ Voor 10% gewijzigd door Scarify op 23-08-2010 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.

VP.

Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 12:29:
[...]

Ik speel vaak tegen Terran met zo'n sentrytoren, dus hij wordt dan meteen aan flarden geschoten. Ik zou hem graag ook bij mijn basis hebben in geval van cloaked Banshee aanvallen
Sensor towers kunnen niet detecten, ik denk dat je missile turrets bedoelt. Als hij die gebouwt heeft, loopt hij zwaar achter. Hij heeft dan namelijk flink geinvesteerd in static defense (engineering bay + turrets). Dat betekent dat zijn ground army een stuk zwakker is dan de die van jou. Free win me dunkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens,

Over defensive tacts gesproken, wie (naast mij) vind het ook niet dat je wat defensie betreft gewoon te weinig kracht hebt?

Laat ik het zo zeggen: pak 3 Thors en gooi er een zooi bumkers of photons tegenover en ze (de defensie) vallen neer alsof het niks is. Ik vind dit wel erg jammer, ik ben zelf een behoorlijk defensieve speler en kan eigenlijk gewoon niet mijn defensie goed genoeg inzetten om een forse aanval af te weren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

VP. schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 13:25:
[...]

Sensor towers kunnen niet detecten, ik denk dat je missile turrets bedoelt. Als hij die gebouwt heeft, loopt hij zwaar achter. Hij heeft dan namelijk flink geinvesteerd in static defense (engineering bay + turrets). Dat betekent dat zijn ground army een stuk zwakker is dan de die van jou. Free win me dunkt :)
Op zich vind ik de turrents de enige niet noodzakelijke investering daarvan. Een engineering bay is eigenlijk altijd handig voor als je geld over hebt en te weinig unit productie gebouwen hebt. Bijvoorbeeld een +1 attack ofzo. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.

VP.

Cloud schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 13:47:
[...]

Op zich vind ik de turrents de enige niet noodzakelijke investering daarvan. Een engineering bay is eigenlijk altijd handig voor als je geld over hebt en te weinig unit productie gebouwen hebt. Bijvoorbeeld een +1 attack ofzo. :)
Ja, maar het gaat hier om het moment dat je die torens ziet. Als de eerste observer uit wordt gepoept, is de game nog niet heel lang bezig. Als hij dan al turrets heeft, is dat een hele investering geweest. Daarom is het een goed moment om aan te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 13:46:
Trouwens,

Over defensive tacts gesproken, wie (naast mij) vind het ook niet dat je wat defensie betreft gewoon te weinig kracht hebt?

Laat ik het zo zeggen: pak 3 Thors en gooi er een zooi bumkers of photons tegenover en ze (de defensie) vallen neer alsof het niks is. Ik vind dit wel erg jammer, ik ben zelf een behoorlijk defensieve speler en kan eigenlijk gewoon niet mijn defensie goed genoeg inzetten om een forse aanval af te weren...
Je zal hier ook units bij moeten hebben, een pure 'tower' defense gaat nooit werken, en is veel te statisch. Thors zijn dan ook units die veel klappen op kunnen vangen.. Een terran moet bijvoorbeeld ook tanks gebruiken om te verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Trouwens,

3 thors is ook een flinke investering hoor. en als terran heb je tanks om te verdedigen, wat wil je nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Trouwens,

de defense gebouwen zijn imho alleen voor earlygame, om je net even die extra edge te geven bij het verdedigen (bunkers tegen zealots bijvoorbeeld)
Het beste verdedig je gewoon met een leger units, die zijn ook nog eens mobiel, en kunnen voor de aanval gebruikt worden! (win-win! :+)
missile turrets bouw ik ook niet veel, hoogstens 1 a 2 aan elke kant van mn basis voor detectie van cloaked units, en 1 in mn mineral line. Ze dienen dan meer als early warning dan als extra afweergeschut.
Met 4 of 5 banshees ram je redelijk vlot door turrets heen, dus om daar de bewaking van je basis aan af te laten hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

VP. schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 13:50:
[...]

Ja, maar het gaat hier om het moment dat je die torens ziet. Als de eerste observer uit wordt gepoept, is de game nog niet heel lang bezig. Als hij dan al turrets heeft, is dat een hele investering geweest. Daarom is het een goed moment om aan te vallen.
Dat is eigenlijk best wel slim. Nog nooit zo over nagedacht. Maar hetzelfde werkt ook voor mij als protoss als ik een observer maak en zodra ik bij ze basis ben neergehaald word door 3 torens, betekend 450 minerals of 9 marines die hij niet heeft gemaakt. hmmm, toch maar is gaan aanvallen als ik dat zie :D

Thanks.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.

VP.

ye-roon schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 13:56:
[...]

Dat is eigenlijk best wel slim. Nog nooit zo over nagedacht. Maar hetzelfde werkt ook voor mij als protoss als ik een observer maak en zodra ik bij ze basis ben neergehaald word door 3 torens, betekend 450 minerals of 9 marines die hij niet heeft gemaakt. hmmm, toch maar is gaan aanvallen als ik dat zie :D

Thanks.
Een andere optie is om een expo te pakken, bijvoorbeeld als je er niet door heen kan komen. Als je de tegenstander een berg bunkers/cannons ziet neergooien, voelt hij dus een grote druk. Als je hem dan niet aanvalt maar contained (in z'n basis houdt), kan jij gerust de map pakken. Nogmaals, die defense is een grote investering geweest, dus je expo kan nooit veel gevaar lopen :)

[ Voor 3% gewijzigd door VP. op 23-08-2010 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douw3rd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-04-2023
.

[ Voor 98% gewijzigd door Douw3rd op 23-08-2010 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VP. schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 14:02:
[...]

Een andere optie is om een expo te pakken, bijvoorbeeld als je er niet door heen kan komen. Als je de tegenstander een berg bunkers/cannons ziet neergooien, voelt hij dus een grote druk. Als je hem dan niet aanvalt maar contained (in z'n basis houdt), kan jij gerust de map pakken. Nogmaals, die defense is een grote investering geweest, dus je expo kan nooit veel gevaar lopen :)
Ik merkte wel dat, terwijl ik een expo pakte, hij mass viking ging. Waarschijnlijk is mijn macro gewoon nog niet goed genoeg om daar mee om te kunnen gaan. Ik kwam vervolgens ruim tekort toen hij met 20 vikings binnen kwam stormen (en ik 10 VR's had :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

VP. schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 14:02:
[...]

yep dat kan ook. Wat daarmee ook kan is je tegenstander laten denken dat hij die defense nodig heeft. Althans als protos. Halucination researchen, met 2 sentries 2 keer een phoenix halucinaten daarmee gaan scouten, tegenstander ziet flying units, gaat torens bouwen als defense, altijd grappig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ye-roon schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 14:32:
[...]

yep dat kan ook. Wat daarmee ook kan is je tegenstander laten denken dat hij die defense nodig heeft. Althans als protos. Halucination researchen, met 2 sentries 2 keer een phoenix halucinaten daarmee gaan scouten, tegenstander ziet flying units, gaat torens bouwen als defense, altijd grappig :)
Dan moet je er wel meer als 1 hebben. Als je phoenix gaat dan heb je er toch minimaal 3 nodig om een beetje te kunnen harassen. Als je er een over je basis ziet scouten weet je dat hij gas heeft uitgegeven aan hallucination (100gas?) en een paar sentries (100 gas).

Tenminste tot die conclusie kwam ik gisteren toen ik voor het eerst sinds tijden een phoenix zag. Code red, build turrets..., wait a minute. Sneaky protoss you.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2010 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Laatst online: 20:46
Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 14:32:
[...]

Ik merkte wel dat, terwijl ik een expo pakte, hij mass viking ging. Waarschijnlijk is mijn macro gewoon nog niet goed genoeg om daar mee om te kunnen gaan. Ik kwam vervolgens ruim tekort toen hij met 20 vikings binnen kwam stormen (en ik 10 VR's had :( )
de voidray is idd niet de counter voor vikings, mss kan je ze even opladen op je eigen nexus ofzo :P

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

je moet ook niet wachten totdat je er 10 hebt, val aan zodra je er 1 of 2 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 14:35:
[...]

Dan moet je er wel meer als 1 hebben. Als je phoenix gaat dan heb je er toch minimaal 3 nodig om een beetje te kunnen harassen. Als je er een over je basis ziet scouten weet je dat hij gas heeft uitgegeven aan hallucination (100gas?) en een paar sentries (100 gas)
enemies kunnen niet zien dat het een halucination is, alleen als ze al torens hebben, dus als er geen torens zijn dan kan je de tegenstander foolen door hem te laten denken dat je voor flying units gaat. Werkt natuurlijk niet altijd. Maar het is een tactic die niet vaak gebruikt word (halucination) en alleen daarmee kan je de tegenstander al surprisen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douw3rd
haha, nee ik reageerde op een eerdere discussie, terwijl ik er achter kwam dat er nog paar pagina's volgde. Kon niet zo snel een delete-knop vinden, dus wiste m'n comment :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
[...]

Of hij heeft gewoon je build goed gescout, of gegokt. En jij totaal die van hem niet.
Als je had gezien dat hij 3 starports had, dan had je geen VR's gemaakt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Douw3rd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 14:39:
[...]

haha, nee ik reageerde op een eerdere discussie, terwijl ik er achter kwam dat er nog paar pagina's volgde. Kon niet zo snel een delete-knop vinden, dus wiste m'n comment :P
Goed punt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28
Mjah, met Protoss vraag ik me sowieso vaak af wat je moet gebruiken als counter. Protoss voelt wat zwak tegen Terran. Alle replays die ik ook bekijk, zelfs met de betere Protoss players zoals WhiteRa, wordt die vaak in de pan gehakt door middelmatige Terran-spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 15:12:
Mjah, met Protoss vraag ik me sowieso vaak af wat je moet gebruiken als counter. Protoss voelt wat zwak tegen Terran. Alle replays die ik ook bekijk, zelfs met de betere Protoss players zoals WhiteRa, wordt die vaak in de pan gehakt door middelmatige Terran-spelers.
Toss mothership, achter de basis gaan proberen te komen van je tegenstander en een zooi stalkers daar neerploffen... werkt best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RocketKoen schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 14:39:
[...]

Of hij heeft gewoon je build goed gescout, of gegokt. En jij totaal die van hem niet.
Als je had gezien dat hij 3 starports had, dan had je geen VR's gemaakt.
Klopt inderdaad,

Toen ik met mijn probe bij zijn basis kwam, was de ingang al dichtgebouwd; heb dus niet zijn build kunnen scouten. Mijn observer ging direct door een missile turret er aan, dus ook daar niets kunnen zien.

Wat dat betreft is er nog veel te leren voor mij 8). Ik had wellicht beter voor mass Stalker met wat Sentries kunnen gaan, is wat veiliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 15:25:
[...]

Toss mothership, achter de basis gaan proberen te komen van je tegenstander en een zooi stalkers daar neerploffen... werkt best goed.
leuk, maar eer je een mothership achter de basis van je tegenstander hebt gekregen ben je 5 min verder :F
allemachtig wat is dat ding traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Ach ja scouten is een belangrijk ding.
Vraagje hoe doen mensen dat als zerg?
En wat doe je tegen cloacked units je overseer is te zwak en meteen een prime target omdat het je food building is. En je hebt ze pas nadat je je main geupgrade hebt ( wat je als enige ras moet doen ) terwijl een terran of protos vrij snel cloacked units kan maken.

Hoe gaan andere zerg hiermee om?
Lings komen de deur niet door en overlord om te scouten tegen een terran is veel te duur en kost je ook nog 8 supply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:55
Shadowhawk00 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 15:35:
En je hebt ze pas nadat je je main geupgrade hebt ( wat je als enige ras moet doen ) terwijl een terran of protos vrij snel cloacked units kan maken.
Voor protoss is dat dus: gateway -> cybernetics core -> robo bay -> observer... Zo groot is dat verschil dus niet. Je kan overigens met goede overlord placement (langs de randen) redelijk scouten en geen overlord kwijtraken tot je overseers hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door danslo op 23-08-2010 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooof
  • Laatst online: 26-08-2024
Ergens rond een minuut of 10 in het spel is het waarschijnlijk wel de moeite waard om 1 overlord in de terran basis te laten zweven. Ook al verlies je hem, de informatie die je krijgt door het scouten is veel meer waard dan die ene overlord. Wel goed voorbereiden en veel supply over hebben natuurlijk. Verder kan je als je een lair hebt met een overseer redelijk goed scouten zonder dat je hem kwijt hoeft te raken, maar dat is vaak wat later in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cls schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 15:40:
[...]

Voor protoss is dat dus: gateway -> cybernetics core -> robo bay -> observer... Zo groot is dat verschil dus niet.
je vergeet pylon.

overigens duurt het voor terran nog langer om een niet-static deetection te maken, maar ja, die hebben de overpowered scan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 15:43:
[...]

je vergeet pylon.

overigens duurt het voor terran nog langer om een niet-static deetection te maken, maar ja, die hebben de overpowered scan :/
scan kan je ook abusen, als je op 3 punten aanvalt kan de terran het onmogelijk allemaal scannen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douw3rd
En wat doe je tegen cloacked units je overseer is te zwak en meteen een prime target omdat het je food building is. En je hebt ze pas nadat je je main geupgrade hebt ( wat je als enige ras moet doen ) terwijl een terran of protos vrij snel cloacked units kan maken.

Lings komen de deur niet door en overlord om te scouten tegen een terran is veel te duur en kost je ook nog 8 supply.
Onthoud dat als zerg je scout, hij dus ziet dat je aan het techen ben. Bovendien upgrade ik als zerg redelijk snel naar lair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoorde iets over een 5rax'es met techlab reapers build. Iemand enig idee waar ik zo'n replay kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 16:39:
Ik hoorde iets over een 5rax'es met techlab reapers build. Iemand enig idee waar ik zo'n replay kan vinden?
alle tvz matches uit het IEM toernooi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:00
http://dl.dropbox.com/u/4642962/SC2/IEM%20s5%202010.rar alle matches van de IEM van de finale. Match 1 3 en 4 van de finale kan je ze (succesvol) uitgevoerd zien worden

[ Voor 8% gewijzigd door Puc van S. op 23-08-2010 16:48 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daanteb schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 16:40:
[...]

alle tvz matches uit het IEM toernooi :P
Ik zal deze binnenkort eens bekijken dan.
http://www.sc2win.com/sta...tvz-zvt/morrow-vs-idra-1/

Ben benieuwd of deze build een beetje makkelijk is uit te voeren en of je deze vaker zult zien tvz

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2010 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

Er zijn eigenlijk 3 momenten in de game dat ik op verschillende manieren scout.

Early game: Drone scout. Pak de 10de drone die je maakt en stuur die op scouting duty. Op de minder grote maps kan je net voor het 2de supply depot (voordat wall af is dus) naar binnen gaan.
Early game 2: Sacrificial overlord. Stuur je 1ste overlord (liefst later meer) naar je tegenstanders basis toe en laat deze ernaast hangen op een plek waar die niet neergeschoten wordt. Op het moment dat je het nodig vindt probeer een kijkje te nemen. Vaak verlies je je overlord maar dit is het ruimschoots waard. Als je niet weet wat de tegenstander doet zal je vaak verliezen, bijvoorbeeld als hij cloacked units maakt terwijl je dit niet verwacht.
Mid game: Overseer / changeling gebruiken. Vooral changeling werkt vaak heel goed en geen risico om je overseer kwijt te raken.

Belangrijkste tegen cloacked units is weten dat ze eraan komen en zorgen dat je overseers hebt. Als je ze beetje achteraan je leger laat hangen (bijvoorbeeld op follow bij je ranged units en niet in je control group) worden ze in mijn ervaring zelden afgeschoten.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, suc6!

/edit
Kom net deze post tegen, die legt het nog uitgebreider uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Cryonist op 23-08-2010 18:38 ]

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.xs4all.nl/~apm...BlisteringSands.SC2Replay

Ging in deze game tegen een vriend die begon met de reaper builds die te zien waren in de IEM. Ik ging fast expansion, speed zerglings en infestors, en voor de late game ultralisks. Hij gebruikte ghosts om alles van mij te snipen en te emp'en, maar de uitkomst mag je zelf kijken ^^

Aan het einde vraagt hij om een WC3 match, waar hij me volledig inmaakt :) Daar is ie echt goed in

edit:
Units lost tab geeft de game wel weer:

Units Resources
TheWisp 333 34750
Terminator 363 22675

De langste stilte in de game was zo een 2 minuten in de mid game :P

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2010 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

EOowwwh gatver! Weer verloren van zo'n MMM'er met cloaked banshees... elke drop in zijn basis had weinig nut. Hij had altijd wel wat marines & marrauders in de buurt, dus m'n zealots bij de SCV's waren snel dood. Toen cloacked banshees in m'n kamp, moest de observer terug halen en dat duurt eeuwen, daarna een marrauder drop. Nja m'n Collosus konden daar ook weinig tegen beginnen. Immortals haalden ook niet uit, waren er te weinig. Khad wel mapcontrol, hij maar op 1 base, maar ik kon em niet bijbenen.

Omg het lijkt zo simpel als terran!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46
Mjah, tijdens de drops heb je zijn starports met techlabs niet gezien? Of met een observer... zealot met chargelags doen het vrij goede tegen marauders trouwens...

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-07 00:33
net een terran verslagen, de knul probeerde het maar met paar battlescruisers en wat vikings.

maar 3 battlecruisers + 7 vikings tegen 34 mutas ;-)
kansloos. zen laatste poging was een marine, merauder rush op men expansion, gelukkig had ik de map scotpoints en kon hij alleen men queen molle :)

me like mutas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snap ook niet waarom die gast BC's maakt tegen muta's..

als-ie 60 marines met stim had had hij gewonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

MrVegeta schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 19:35:
Mjah, tijdens de drops heb je zijn starports met techlabs niet gezien? Of met een observer... zealot met chargelags doen het vrij goede tegen marauders trouwens...
Jahwel, ik was al bezig met chargelegs, die was net klaar toen hij binnenviel, dus net te laat. Ik had al 2 collussus gemaakt, had gedacht dat ie de medivas zou gebruiken als heal voor stimm... maar dus ook voor drops. Marrauder met concusive shell ook, dat is ook een goeie upgrade trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yeah, 9 winstreak vandaag. Nu Diamond rank 5 met 700 punten :) Was echt gestoord goed bezig op mijn beste potjes vandaag had ik een average van 120 APM, continu wist ik te voorspellen wat de tegenstander van plan was voordat het al gedaan was, alles was opeens dik duidelijk. Mijn loss om mijn winstreak te beeindigen was echt super dom. Was vergeten 3 scv's in gas te doen waardoor mijn hele BO verneukt was omdat ik er dik laat achter kwam aargh :P

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2010 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
vandaag ook redelijk wat overwinningen geboekt. Ik sta nu 4e in een God Division met ongeveer 600+ punten :P
Maar steeds als ik echt de top nader krijg ik een paar nederlagen. Ik moet wel zeggen dat ik me steeds meer begin te vermaken met die Warp Prisms, vooral tegen Terran baseblockers en Zerg expo's die campen met Spine Crawler. Gewoon lekker chrono boosten en dan onverwachts droppen. De meesten verwachten dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuX DeLuXe schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 20:22:
vandaag ook redelijk wat overwinningen geboekt. Ik sta nu 4e in een God Division met ongeveer 600+ punten :P
Maar steeds als ik echt de top nader krijg ik een paar nederlagen. Ik moet wel zeggen dat ik me steeds meer begin te vermaken met die Warp Prisms, vooral tegen Terran baseblockers en Zerg expo's die campen met Spine Crawler. Gewoon lekker chrono boosten en dan onverwachts droppen. De meesten verwachten dat niet
Wat ik doe is naar Dark Templars toe gaan en Warp Prism, en dan sneaky met 3-4 templars in hun basis droppen, ze 1 shotten scv/drones/probes velen hebben nog geen anti stealth of gooien gelijk een scan erop, loop ff weg van zijn leger of maak zoveel mogelijk af en warp dan de 2de groep in.
Velen gaan als ze groep 1 dood hebben naar jou toe, maak 1 / 2 templar bij jezelf en goeie def die vaak alles stop terwijl jij hem afmaakt.

Tot nu toe 600 points in gold, sta 6de en dit werkt nog tegen platinum spelers die ik tegen kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Muahaha had zonet 'n zalig spelletje op Khulas Ravine TvT.

Ik ga standard MMM / Tanks / Thors en hij gaat cheese mass-marine drop op m'n main. Ik had net m'n expo genomen en sla z'n aanval af maar verlies m'n main.

Ik bouw wat turrets in m'n nieuwe main en ga ineens voor de kill (hij had geen expo) met siege. Ik knal heel z'n base aan gort maar ondertussen staat ie weer in m'n base met zo'n debiele drop - en ik dus aan de overkant. Dan wordt het een kat en muis spelletje waarbij ie men gehele leger in de pan hakt met enkel marines door een domme mistake - unsiege per ongeluk m'n tanks op het verkeerde moment. Ik hou 1 schamele viking over.

Hij heeft echter geen scv's meer en ik had nog m'n expo waar ik een paar barracks start, echter vooraleer er wat units uit komen komt hij me slopen. Echter 1 pittig detail: hij had nog maar 1 gebouw (barracks) en ik kon het dus zien vliegen. Met mijn enige viking sloop ik net op tijd z'n gebouw vooraleer mijn expo down gaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-07 00:33
Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 19:52:
snap ook niet waarom die gast BC's maakt tegen muta's..

als-ie 60 marines met stim had had hij gewonnen
als als :)

denk je da ik dan mutas had :)

roaches ware goed geweest dan hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 20:26:
[...]

Wat ik doe is naar Dark Templars toe gaan en Warp Prism, en dan sneaky met 3-4 templars in hun basis droppen, ze 1 shotten scv/drones/probes velen hebben nog geen anti stealth of gooien gelijk een scan erop, loop ff weg van zijn leger of maak zoveel mogelijk af en warp dan de 2de groep in.
Velen gaan als ze groep 1 dood hebben naar jou toe, maak 1 / 2 templar bij jezelf en goeie def die vaak alles stop terwijl jij hem afmaakt.

Tot nu toe 600 points in gold, sta 6de en dit werkt nog tegen platinum spelers die ik tegen kom.
doe je dan baseblock? Want baseblock vind ik wel riskant als de tegenstander opeens andere plannen maakt, en hij kan dan de rest van de map onder controle nemen. Forge + cannons kost ook weer behoorlijk wat minerals, die geef ik dan vaak toch liever uit aan units.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuX DeLuXe schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 20:51:
[...]

doe je dan baseblock? Want baseblock vind ik wel riskant als de tegenstander opeens andere plannen maakt, en hij kan dan de rest van de map onder controle nemen. Forge + cannons kost ook weer behoorlijk wat minerals, die geef ik dan vaak toch liever uit aan units.
gewoon netjes blocken met 2 pylons en 1 gate, zealot 1 a 2 vooraan, 2 stalker achteraan, werkt prima tegen zerglings ofzo

En binnen 8 minuten kan ik dark templars maken, chrono op warp prims en gelijk naar zijn basis sturen en warpen maar.

Lukt het niet en wil je eruit, knal je 1 pylon kapot en kan je je expo maken, jammer dan van die pylon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Laatst online: 19-09 21:38

painkill

Pain(k)(ill)

JEUH!!
Mijn 1ste MP potje gewonnen, maar niet geheel zonder fouten.
Eigenlijk zeg maar vol fouten als ik er nu over nadenk. Had wel 40 harvesters, maar deed er nadat ik besloten had aan te vallen niks meer mee. Had op het eind dus 5000 minerals over :P

Ps. Heb gewonnen door een mothership te maken met wat kleine units eronder, is met marines en marauders weinig tegen te doen dacht ik zo :)
En is het trouwens met protos mogelijk om een goede muur te maken?

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

defineer "muur"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
  • Laatst online: 19-09 18:37
Hey mensen ik ben even creatief geweest met Fraps en Photoshop vandaag.

Voor de beginnende SC2 speler (net zoals mij) is het wel handig om de Tech Tree te kunnen uitprinten.

Er zijn er wel veel te vinden op het internet maar deze is eigenlijk van Blizzard zelf alleen heb ik hem zo aangepast dat deze nu printbaar is zonder je halve inkt patroon of toner ervoor te moeten gebruiken.

Zie hier:

Tech Tree van Terran zie http://img441.imageshack.us/img441/5641/terrana.jpg

Tech Tree van Protoss zie http://img90.imageshack.us/img90/5997/protossb.jpg

Tech Tree van Zerg zie http://img291.imageshack.us/img291/3643/zergp.jpg

Deze links kan je eventueel ook in het topic start zetten is wel handig dacht ik :)

[ Voor 14% gewijzigd door JT888 op 23-08-2010 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
muur de; m muren 1 gemetselde stenen wand
Als toss wil je het niet helemaal dichtbouwen natuurlijk, anders kan je er zelf niet uit. Je kan er wel voor zorgen dat melee units een omweg moeten maken om bij jou te komen, of wat cannons bij de ramp zetten. Ikzelf zet altijd mijn gateway bij m'n ramp, om hem half te blokkeren.
Je kan ook evt met wat zealots je ramp blokkeren.

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT888 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 21:31:

Voor de beginnende SC2 speler (net zoals mij) is het wel handig om de Tech Tree te kunnen uitprinten.

Er zijn er wel veel te vinden op het internet maar deze is eigenlijk van Blizzard zelf alleen heb ik hem zo aangepast dat deze nu printbaar is zonder je halve inkt patroon of toner ervoor te moeten gebruiken.

Zie hier:

Deze links kan je eventueel ook in het topic start zetten is wel handig dacht ik :)
Je kunt ook een custom game opstarten tegen een very easy ai. En af en toe de ingame help inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Wat ben ik verschrikkelijk, nu al voor de vierde keer kapot gelopen op de Supernova missie. Krijg het gewoon niet voor elkaar om die tot een succesvol einde te brengen (op normal nog wel te verstaan).

Banshees of siege tanks... alles gaat kapot of ik kan niet snel genoeg bouwen. Stiekem toch maar eens op youtube gaan kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 21:44:
[...]

Je kunt ook een custom game opstarten tegen een very easy ai. En af en toe de ingame help inschakelen.
in-game zit een help functie, f12 meen ik. staan de tech tree's ook allemaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maduth schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 21:48:
Wat ben ik verschrikkelijk, nu al voor de vierde keer kapot gelopen op de Supernova missie. Krijg het gewoon niet voor elkaar om die tot een succesvol einde te brengen (op normal nog wel te verstaan).

Banshees of siege tanks... alles gaat kapot of ik kan niet snel genoeg bouwen. Stiekem toch maar eens op youtube gaan kijken :)
siege tanks

belive it or not, maar ik had hem de allereerste keer op brutal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 15:41

Japser

Jeej!

Pfff ik kom niet door In Utter Darkness heen op hard...wat een rukmissie is dat zeg...
Ik kan totaal geen overzicht houden op die map en als die hybrids komen is het in no time einde oefening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 20:16
Japser schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 22:12:
Pfff ik kom niet door In Utter Darkness heen op hard...wat een rukmissie is dat zeg...
Ik kan totaal geen overzicht houden op die map en als die hybrids komen is het in no time einde oefening.
Ik vind phoenixes hemels daar. Gewoon die hybrids oppakken en uit de lucht schieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT888 bedankt voor de moeite.

Nadat ik de A.I eindelijk op hard had verslagen, werd het eens tijd dat ik online ging.
Het ging goed tot dat ik een aanval wilde inzetten via de lucht met van die transport vliegtuigen, toen ik eenmaal onderweg was viel hij me aan en was ik mijn grote basis kwijt. Hij was gewoon en beter. Volgende keer beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Jaaaaaaaaaaaaaa gpoddddddddddddddver. 9 winning streak, word ik de tiende match geproxyd door een retard protoss op LT.

Hoe de fuck doe je dat? Moet je dan gewoon lucky zijn dat je meteen de juiste basis in loopt? Ik scout natuurlijk 2 keer verkeerd en zie dan pas dat hij geen shit in zijn basis heeft staan. ROAORAOROAR.

Ik weet bijna zijn 2 pylons te slopen maar ja, net niet hé.

Zealots zijn a: veel te sterk vs SCV's of SCV's mogen wel weer 60HP krijgen. 2 klapjes en ze zijn de pijp uit :').

[ Voor 21% gewijzigd door MrVegeta op 23-08-2010 23:03 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 22:59:
Jaaaaaaaaaaaaaa gpoddddddddddddddver. 9 winning streak, word ik de tiende match geproxyd door een retard protoss op LT.

Hoe de fuck doe je dat? Moet je dan gewoon lucky zijn dat je meteen de juiste basis in loopt? Ik scout natuurlijk 2 keer verkeerd en zie dan pas dat hij geen shit in zijn basis heeft staan. ROAORAOROAR.

Ik weet bijna zijn 2 pylons te slopen maar ja, net niet hé.

Zealots zijn a: veel te sterk vs SCV's of SCV's mogen wel weer 60HP krijgen. 2 klapjes en ze zijn de pijp uit :').
Hear hear, buff de scv zodat ze met zijn 2'en een zealot aankunnen. Ze kosten immers 50 minerals en een zealot 100 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja je hoeft ook niet te klagen met zon lange winning streak. Maar je kan kiezen ervoor om meer in je natural te scouten (ik neem aan dat hij daar bezig was). En ik weet niet wat hij precies deed, maar je kan altijd nog met die scout SCV barracks maken en hem terug cheesen door zijn probes te vermoorden. Jij met command center stukje vliegen naar afgesloten stuk dan/eiland waar hij niet zomaar kan komen.

Trouwens net potje tegen platinum zerg gedaan (ik ben gold terran), en na wat heen en weer was gegaan had ik uiteindelijk marines + thors + wat vikings (en siege tanks, maar die waren niet heel handig geplaatst) tegen zijn hydras, infestors, broods en corruptors. Maar ondanks de horror verhalen had ik niet heel veel problemen met uitschakelen van broods. Misschien was het wel handig dat mijn sieges niet bij mijn leger waren, anders had die splash damage weleens tegen me kunnen werken als die broodlings waren gaan aanvallen.
Infestors waren beetje irritant, elke keer dat ze een thor overnamen kreeg die weer zooi damage van friendlies, deed wat damage tegen mijn units, maar uiteindelijk ook niet heel veel bijzonders aangezien ik zat range had om dan gewoon de bijbehorende infestor uit te schakelen.

Edit: serieus als jij nou gewoon eens gaat baseblocken hoef je niet zoveel te klagen over dat alles van andere civ OP is :P
Ligt eraan hoe snel hij precies was, maar als jij maar je basis dicht hebt op tijd kan je daarna gewoon repareren tegen die 1-2 zealots die hij zal hebben voordat jij marines hebt. Normaal laat ik mijn SCV die eerste barracks maakt ook de supply depot maken die block moet afmaken, maar als tegenstander snel zal aanvallen gebruik ik gewoon andere SCV om zo snel mogelijk die block af te hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door Sissors op 23-08-2010 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 22:02:
[...]

siege tanks

belive it or not, maar ik had hem de allereerste keer op brutal...
He show off :+

Tipje voor de no0b dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888

Hahaha dat is nog niks wacht maar op de Finale !!! daar ben ik 1 dag mee bezig geweest zo ziek werd ik ervan dat ik het bijna had opgegeven op normal wel te verstaan. Maar uiteindelijk toch gelukt de aanhouder wint he :D

Tip. Beste vlieg je alles vooruit in het begin al dan kan je langer door bouwen met je expansions eraan.

[ Voor 8% gewijzigd door JT888 op 23-08-2010 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 23:12:
[...]

Hear hear, buff de scv zodat ze met zijn 2'en een zealot aankunnen. Ze kosten immers 50 minerals en een zealot 100 :P
:D dat hoeft ook niet maar net als de reaper rush op Steps bijna onmogelijk is om te verdedigen is dit ook zoiets. Dat zijn dingen die niet helemaal lekker zitten.
furby-killer schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 23:12:
Tja je hoeft ook niet te klagen met zon lange winning streak. Maar je kan kiezen ervoor om meer in je natural te scouten (ik neem aan dat hij daar bezig was). En ik weet niet wat hij precies deed, maar je kan altijd nog met die scout SCV barracks maken en hem terug cheesen door zijn probes te vermoorden. Jij met command center stukje vliegen naar afgesloten stuk dan/eiland waar hij niet zomaar kan komen.

Edit: serieus als jij nou gewoon eens gaat baseblocken hoef je niet zoveel te klagen over dat alles van andere civ OP is :P
Ligt eraan hoe snel hij precies was, maar als jij maar je basis dicht hebt op tijd kan je daarna gewoon repareren tegen die 1-2 zealots die hij zal hebben voordat jij marines hebt. Normaal laat ik mijn SCV die eerste barracks maakt ook de supply depot maken die block moet afmaken, maar als tegenstander snel zal aanvallen gebruik ik gewoon andere SCV om zo snel mogelijk die block af te hebben.
Als je gaat rondvliegen etc heb je al verloren. En je kan geen probe/drone/scv killen als die rent want ze zijn even snel!

Hij had gewoon uit zijn basis meteen een probe weggestuurd. Dus ook al ging ik voor een ramp/off was het nog te laat geweest :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 21:44:
[...]

Hey niet schelden he jij met je Very easy tegen de Ai ben geen NOOB althans :/ Nah zo erg is het niet :p

Op easy tegen de Ai rushen ze ook al in het begin maar de echte games online zijn erger maar ik heb er van geleerd en pas dat rushen zo nu en dan ook zelf toe tot frustratie van mijn tegenstanders >:) _/-\o_

Maar die tech tree printjes zijn best handig voor mensen die geen zin hebben om tegen de Ai te spelen eens moet je toch het diepe in toch. Zelf had ik het na 3 potjes tegen de Ai alweer gezien met Ai mode en was de drang weer erg groot om een menselijke speler te vernederen online haha. Helaas was ik zelf vaker de vernederde maar goed dat terzijde het is een leuk geheugen steuntje voor als je een nieuwe ras wilt spelen in het begin.

Heb alle rassen nu aldoor dus heb ze zelf niet meer nodig 8) (alleen voor Zerg af en toe)

Zit momenteel jawel hoor in de Bronze League en ik win ook zo nu en dan vermaak dus opperbest ermee.

Moet nog wel sommige achievements halen op normal van het single player gedeelte en ook nog uitspelen op HARD lijkt me echt wel ziek aangezien normaal al pittig was op sommige levels voor mijn gevoel.

[ Voor 46% gewijzigd door JT888 op 24-08-2010 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij zal een bijzonder slechte eco hebben als hij zon cheese doet. Dus dan kan jij wel even vliegen. En als ik zeg barracks maken bij zijn basis en dan zijn drones killen, bedoel ik uiteraard niet voor de gein die barracks maken en hem dan met SCV gaan harassen. Hij zal geen enkele verdediging bij zijn probes hebben, zet daar dan barracks neer en ga die afschieten.

Hij had dus pylon in jouw basis neergezet? Als jij had gebaseblocked + je basis had gescout had je dat geweten lang voordat jouw SCV zijn basis had gescout. Soms lukt het om zijn probe met SCVs te killen, maar dat is voornamelijk als hij iets stom doet (zoals tussen CC en minerals doorlopen met probe, dan gewoon alle SCVs selecteren en probe aanvallen, goede kans dat hij vast komt te zitten). Je kan ook met je SCVs zijn pylon neerhalen, maar je weet in ieder geval dat hij snel zal aanvallen, dus dan weet jij ook dat je snel je barracks moet maken en puur richten op zo snel mogelijk marines krijgen.

Granted nog niet in praktijk kunnen proberen, maar volgende protos die het lukt om pylon up te krijgen in mijn basis aan het begin is mijn plan gewoon door te gaan met de base block, en zodra hij eerste zealot heeft hele handel naar mijn natural verplaatsen. Alleen dan gaat de baseblock hem in mijn basis houden ipv hem eruit. Dan paar marines om te verdedigen, rest naar zijn basis sturen en probes uitmoorden.

Maar heb jij nu eigenlijk een reden om geen baseblock te doen? Behalve die paar seconde die het langer duurt voor je SCV? Want het komt er zo ongeveer elke keer op neer dat alles waar jij over klaagt daardoor gecountered wordt, maar je doet het toch niet.
Sowieso ook al krijg je hem niet op tijd af, ik zorg gewoon altijd zodra ik aan baseblock begin dat mijn basis leeg is (tegen zerg niet echt belangrijk, tegen protoss wel). Daarna kan hij onmogelijk binnenkomen zonder dat ik het in de gaten heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
In theorie klinkt het allemaal heel mooi natuurlijk maar in de praktijk komt er niets van.

Dus ik moet met mijn SCV's zijn pylons slopen, raxx bouwen en minen? Hm ... dat gaat nooit natuurlijk. Wanneer hij 1 zealot heeft heeft hij al meer dan genoeg om 4 á 5 scv's zonder al te veel moeite te verslaan. Dus moet je eigenlijk al je SCV's van de lijn halen om dus die zealot bezig te houden en zijn pylons te slopen.

Maar ja, een pylon drop je ook gewoon even hé als Toss dus daar doe je ook weinig tegen. Ik ramp tegenwoordig alleen tegen zerg af. Omdat je zo minimaal last hebt van probe herras. Wanneer je wordt aangevallen ben je niet meteen 1 á 2 sup depo's kwijt zodat je blocked bent.

Ik scout altijd vroeg, op 10 supply ga ik al weg. Dat ik dan het pech heb dat ik 2 keer mis zit en hij in één keer goed zit is jammer. En ja, je zit mij alleen posten wanneer ik gecheesd wordt want de andere matches win ik wel.

Hoe kom je erbij dat hij een slechte eco heeft? Normaal als P bouw je toch ook een pylon (of 2) + een gateway of 2?

Aan de andere kant, dat van je ramp blocken en dan je CC naar je natural vliegen is wel geniaal bedacht :p. Mocht het me ooit nog gebeuren ga ik het doen ;).

[ Voor 55% gewijzigd door MrVegeta op 23-08-2010 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
Haha ik heb vandaag die SCV aanval in de eerste 5 sec van de game ook gedaan nadat dat mij gisteren tot mijn verbazing over kwam. 1x ging het goed en de 2de keer keer was die lelijk ge back fired !! En werd ik afgemaakt haha risico van het vak he. Ik heb trouwens geen achievement gehad voor de geslaagde aanval wellicht was ik er te lang mee bezig of bestaat er helemaal geen achievement voor.

[ Voor 10% gewijzigd door JT888 op 23-08-2010 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe kom je erbij dat hij een slechte eco heeft?
Meestal zijn zulke aanvallen all in, dus in plaats van probes te maken gebruikt hij die minerals om sneller zealots te krijgen. Dus hij moet ook wel wat van jouw SCVs doden voordat hij die achterstand heeft weggewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Laatst online: 15-09 16:23

Pindamann

Human

JT888 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 21:31:

Zie hier:

Netjes gedaan hoor :D

Moet wel zeggen dat je dat wel vrij snel uit je hoofd leert uit ervaring gesproken :)

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
furby-killer schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 23:53:
[...]

Meestal zijn zulke aanvallen all in, dus in plaats van probes te maken gebruikt hij die minerals om sneller zealots te krijgen. Dus hij moet ook wel wat van jouw SCVs doden voordat hij die achterstand heeft weggewerkt.
Mjah, dat is dus niet zo hé. Probes/zealots kan je chronoboosten en dus sneller maken. Dus hij maakt in het begin sneller SCV's dan mij en heeft hij een betere eco. Zoals ik zei, het wijkt toch vrijwel niet af van je normale BO? Behalve dat je geen cybercore/gas nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je geen leuke basis bouwen met een sup depot en een rax bij het gas. Met een beetje crea bea heb je een basis gebouwd waar zealots flink om alles heen moeten lopen voordat ze bij de marines kunnen komen.

Net een droge pot gehad op steppes of war. Ik starte mijn eerste pot op en mijn pc had even moeite met laden. Dus hij zegt
+ wow
- You can say that again
+ wow
- You can say that again
+ rare tekens
- wow
+ aziatische tekens
+ you can say that again
- that

Vervolgens gaat hij als een pro mijn workers harassen. Ik zucht en stuur er een scv op af met autofollow. Hij doet een mooi dansje vecht, vlucht. Ik stuur mijn beschadigde scv's het gas in.
- I see you got APM
+ 300
- 47
+ terran requieres no skill

Vervolgens maakt hij het me moeilijk door met 2 stalkers mijn basis binnen te komen en ik omdat ik zo vrolijk aan het chatten was had maar drie marines en was even supplyblocked up de negentien. Zo lang mogelijk afgehouden en toen mij tank klaar was een scv eropafgestuurd om hem te repareren. Dat werkte redelijk aangezien hij terug trok.
Ik plant wat rax neer, blijf siege tanks bouwen en stuur een marine scout. Tot mijn verbazing kon mijn scout helemaal tot aan zijn natural komen. Dus daar mijn paar marines en tanks neergezet. Turret erbij. Meer rines en nu ongeveer 4 tanks totaal. Hij kon die choke niet meer uitkomen probeerde nog wat schattigs met phoenixen en het liften van siege tanks maar goed ik had een turret die automagisch die dingen neerhaalt, plus een hoop marines.
+ terran OP

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2010 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Ja opzich wel... dat is ook iets wat steeds meer probeer :). Alleen 1 foutje en ugh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 23:09
Hebben meer mensen het probleem zodra het spel vordert dat je steeds teveel minerals hebt, maar te weinig gas? Wat doen jullie dan? Massa tier 1 units eruit pompen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
AquaSheep schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 00:18:
Hebben meer mensen het probleem zodra het spel vordert dat je steeds teveel minerals hebt, maar te weinig gas? Wat doen jullie dan? Massa tier 1 units eruit pompen?
voorkomen van gas probleem is beter, je kan ook teveel workers hebben.

en als je echt elke x te weinig gas hebt, moet je toch sneller gas nemen bij je expo's. En sneller expo's nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.

VP.

AquaSheep schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 00:18:
Als je minerals teveel hebt, moet je expanden! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Laatst online: 19-09 21:38

painkill

Pain(k)(ill)

Ik word serieus steeds verslaan door de AI op normal :P
Campaign is blijkbaar geen goede school voor de MP...

Trouwens, hoe zet je alle rally points op 1 plek? Met Y kun je het van 1 gebouw doen, maar ik heb geen idee hoe je dat met meerdere doet..?

Mijn SNES verzameling!

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  1. Houd het nuttig + ontopic
  2. Bedelen om trialkeys valt onder spam
  3. Posten van je account + id nummer valt daar eveneens onder
  4. Wil je in de spelerslijst komen te staan, stuur een DM naar Angeloonie