Hmm, ik begin wat zelfverzekerder te worden in 1v1. Heb voornamelijk wat 2v2AI en 3v3AI gedaan om te oefenen en vorige week heb ik me toch maar aan mijn eerste league placement match gewaagd. Die won ik omdat ik tegen een of andere idioot gematcht werd die na een eerste wave van Immortals en Stalkers eigenlijk alleen nog maar Void Rays aan het bouwen was. Toen ik dat zag heb ik gewoon gefocust op het bouwen van missile turrets en heb ik mijn Thors en Vikings vanuit de tegenstander gezien achter mijn basis gestald, terwijl ik vooraan juist voornamelijk units neerzette die heel slecht zijn tegen air units. Intussen mijn basis uitgebreid naar 3 andere plekken en uiteindelijk met een gigantisch leger van Thors en Vikings naar zijn basis gerusht. Dat was snel voorbij.
Gisteren weer zoiets. Eerst wat simpele grondunits gebouwd, aantal marines wat Reapers, wat tanks ter verdediging en daarnaast wat bunkers. Just in case maar wat missile turrets in mijn basis verspreid ondanks dat mijn Orbital Sweep liet zie dat hij zich puur op het bouwen van Thors aan het focussen was. Toen mijn verdediging klaar was heb ik de helft van mijn eigen Thors en een aantal tanks gepakt en ben ik naar zijn basis gegaan waar ik zijn verdediging compleet aan gort sloeg terwijl ik intussen nog wat units bouwde voor een tweede strike. Die heb ik er meteen heen gestuurd maar hij sloeg die aanval vrij snel neer aangezien hij blijkbaar geïnvesteerd had in vehicle weapons. Nadat hij mijn tweede aanval neer had geslagen dacht hij waarschijnlijk dat ik mijn complete leger op hem afgestuurd had en dus pakte hij alle units die hij had om naar mijn basis te komen; niet slim, want daar stond dus nog een groot leger van tanks en Thors klaar, en nog wat bunkers. Ik heb zijn aanval dan ook makkelijk afgeslagen en de helft van zijn units de vernieling in geholpen.
Vervolgens nog wat battlecruisers gemaakt en mijn leger van Thors weer wat aangevuld, en mijn basis met nog twee command centers uitgebreid. Net toen ik dat wilde gaan doen verplaatste ik mijn leger een stuk naar voren; bleek dat ik uitgerekend op dat moment net aangevallen werd. Omdat ik voornamelijk ingezet had op defense (volledige vehicle armor for the win

) en mijn battlecruisers had uitgerust met Yamato Cannons en mijn Thors met die barrage, was het snel voorbij. Zijn complete leger neergeslagen nog voor ik bij zijn basis was.

Vervolgens even snel mijn legertje wat aangevuld met nog meer Thors en battlecruisers en hem gerusht. Hij was binnen no time weg.
Uiteindelijk bleek in de replay dat hij pas vrij laat aan zijn tweede basis begon; ik was al bijna toe aan mijn derde toen hij zijn tweede neerzette; en toen ik zijn tweede basis met de grond gelijk maakte had hij nog heel wat minerals en gas over.
Hoe doen jullie dat? Ik ga meestal na het opzetten van mijn meest basale defenses direct over tot het bouwen van een tweede command center. Je gaat er in het begin wat langzamer door maar uiteindelijk kun je zoveel sneller aan resources komen dat je makkelijk een overmacht krijgt, zolang je de eerste aanval af kan slaan of voorkomen door zelf eerst aan te vallen. Overigens gebruik ik wel in het begin vaak die Orbital Sweep om te zien of mijn tegenstander offensief of defensief speelt en waar hij zich op focust, en daar pas ik mijn strategie op aan.