Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 09:58
Maldred schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 22:27:
[...]

Om het zo te zeggen. Het is niet omdat jij tegen spelers speelt die falen, dat er niks aan de hand is. En ja kan er moe van zijn, maar het is wel zo. Terran is gewoon op een aantal vlakken beter dan de rest.
Ook al zou Terran dan eventueel atm iets beter zijn dan de rest, vooral op ons niveau bepaalt het de matches niet. Als jij en ik winnen van een Zerg kan de Zerg dat ook voorkomen door beter te worden in het spel (of dat jij te kunnen winnen van Idra of Dimaga?). Daarnaast is het tijdens de huidige IEM ook echt niet zo dat Terran heerst. Idra heeft vanmiddag met niet eens al te veel moeite Tarson (een zeer behoorlijke Terran speler) verslagen in de halve finale, DeMuslim vloog er al eerder uit tegen Dimaga.

Of Terran nu echt imba is durf ik niets over te zeggen, maar als het zo is wordt het enorm overtrokken. Maar dat laatste krijg je als spelers als Idra Terrans flamen, dat wordt snel overgenomen door het gewone gepeupel en iedereen klaagt ineens. Bovendien is het misschien ook een kwestie van nieuwe dingen uitvinden... Thors waren almachtig tegen Mutalisks, zie Idra vandaag iets nieuws doen met die Mutalisks tegen Thors en huppa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Situatie schets. Elke maandag spelen en dan een week wachten. Bonus pool elke maandag 50 punten.
Matchmaking 50/50 winrate
50 punten verliezen, 100 punten winnen.
???
Pimpen met je punten

Kwam in me op omdat ik mijn bonuspool soms flink oploopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-04-2023
MrVegeta schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 22:29:
Zerg en Protoss zijn ook op een aantal vlakken beter dan de rest. Je punt?
Terran is op meer vlakken beter.
Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 22:37:
[...]

Dat falen vind ik nou ook wel hard aangezien het gewoon allemaal diamond spelers zijn. Zie bovenstaande post, en tenzei je een 1000+ diamond speler bent boeien imbalances heel weinig.
Ja oke, falen was mss een groot woord, maar je snapt mijn punt. En ik denk eigenlijk eerder dat het voor de normale speler erger is, omdat die dan gewoon niet weten wat ze moeten doen.
Wmm schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 22:38:
[...]

Ook al zou Terran dan eventueel atm iets beter zijn dan de rest, vooral op ons niveau bepaalt het de matches niet. Als jij en ik winnen van een Zerg kan de Zerg dat ook voorkomen door beter te worden in het spel (of dat jij te kunnen winnen van Idra of Dimaga?). Daarnaast is het tijdens de huidige IEM ook echt niet zo dat Terran heerst. Idra heeft vanmiddag met niet eens al te veel moeite Tarson (een zeer behoorlijke Terran speler) verslagen in de halve finale, DeMuslim vloog er al eerder uit tegen Dimaga.

Of Terran nu echt imba is durf ik niets over te zeggen, maar als het zo is wordt het enorm overtrokken. Maar dat laatste krijg je als spelers als Idra Terrans flamen, dat wordt snel overgenomen door het gewone gepeupel en iedereen klaagt ineens. Bovendien is het misschien ook een kwestie van nieuwe dingen uitvinden... Thors waren almachtig tegen Mutalisks, zie Idra vandaag iets nieuws doen met die Mutalisks tegen Thors en huppa...
Ik zeg niet dat ze overal imba zijn(even voor de duidelijkheid), maar er zijn gewoon een aantal vlakken waarbij terran gewoon net iets vlotter/beter gaat. Vooral dan tegen zerg. Kan je trouwens eens dat stukje linken van muta's tegen thors? Want ik heb wel een stuk gezien van idra, en daar kwam ook een stukje muta's vs thors in voor, maar niet echt iets nieuws gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Laatst online: 19-09 09:58
YouTube: Zerg Answer to Terran Mech - The Magic Box#!

Dat was uiteindelijk wat Idra uitvoerde. Het is dus niet zozeer heel erg nieuw, maar wel voor het eerst dat het publiek gebruikt wordt schijnbaar. Zelfs Apollo en Day9 wisten niet direct te zeggen hoe ie het deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
Wmm schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 23:17:
YouTube: Zerg Answer to Terran Mech - The Magic Box#!

Dat was uiteindelijk wat Idra uitvoerde. Het is dus niet zozeer heel erg nieuw, maar wel voor het eerst dat het publiek gebruikt wordt schijnbaar. Zelfs Apollo en Day9 wisten niet direct te zeggen hoe ie het deed.
hah wow, cool! wel verwarrend, in sc1 had je ook magic boxes maar daar werd iets heel anders mee bedoelt.

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Ik weet het niet hoor, ik speelde eigenlijk alleen maar Zerg maar doe nu paar keer random en Terran en Protoss spelen echt veel makkelijker. Ik heb niet eens echte build orders, doe maar beetje wat en ik weet nog de meeste matches te winnen, terwijl ik met Zerg de laatste tijd echt moeite heb.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
voor de mensen die een zeer sterke opening vs terran/toss zoeken als zerg.
lees dit topic eens door http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=145740
de 5 Roach Rush (5RR)

ik heb dit gister avond geprobeerd. en meteen 2 wins. En ik ben +600 diamond. Dus succes ermee !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:45:
hoLYsmoly, StC!! die gast heeft 6 paar handen en 3 beeldschermen ofzo, die gast loopt gewoon rondjes rond jung _/-\o_ , op 3 fronten tegelijk aanvallen en dan nog produceren in je basis gaat mij never nooit lukken :|

YouTube: ogsstcvjungrealp1.wmv
Damn!! Multitasking wonder! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:09
Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 22:09:
Zucht dat Terran imbalance gezeik word ik echt moe van hoor. Paar van mijn laatste games:

(...)

Het valt me op dat vooral echt slechtere spelers zeiken over imbalance en Idra ofcourse lol. Maar ZvT early game heeft inderdaad openingen die imbalanced zijn. het probleem is niet alleen dat deze openingen heel moeilijk te verdedigen zijn, maar ook dat het heel moeilijk scouten voor de zerg speler is. TvP is echt niks mis mee.

Dus stop maar lekker zeiken over imbalance en word net zo goed als Idra. Dan mag het :)
Tja, je kan je er druk over maken, maar feit is dat er op dit moment wel degelijk iets mis is met Terran. Of het imba is weet ik niet, dat ligt aan je definitie, maar TvP is hoe dan ook niet helemaal 'eerlijk' (ik speel protoss, TvZ heb ik geen mening over, schijnt nog erger te zijn).

Je kan zeggen wat je wil, maar voor de terran is TvP echt een heel stuk makkelijker dan voor de P speler. Wat is er precies moeilijk aan 1a+stim en kite? Je kunt sowieso al een heel P army outrunnen met concussive en stim maakt dat alleen maar makkelijker. Ik zal even uitleggen wat er allemaal moeilijker is voor de protoss speler in de situatie dat zo een speler een bio ball tegenkomt:

In het gunstigste geval hebben de zealots charge, zoniet dan functioneren ze alleen als meatshield. Maar voor zealots heb je inderdaad gelijk, 1a en je bent klaar. Echter, om niet volledig afgemaakt te worden moeten er forcefield geplaatst worden. Sentries zijn langzaam, tegen de tijd dat die het gat dat chargende zealots achterlaten overbrugt hebben is een bioball al bezig met kiten. Met een beetje geluk weet je dan iets meer dan de helft van die bioball te forcefielden. Het overgrote deel van p-army zal uit zealots bestaan, maar in het geval dat er ook stalkers zijn moet je die goed positioneren, eventueel apart focusfiren en weer op tijd terughalen als je meatshields met charge dood dreigen te gaan. Immortals gaan sowieso dood want daar rent iedereen rondjes omheen.
Ghosts zorgen er daarnaast voor dat je army binnen notime bijna de helft (40% dacht ik) van z'n leven kwijt is; een paar goeie EMP's en P is volledig screwed. De counter (of eigenlijk meer de protoss-tegenhanger) van de ghost zou de High Templar moeten zijn. Storms kunnen inderdaad heel goed uitpakken, ware het niet dat 1) stimmed army daar binnen 1 seconde weg is 2) ghosts EMP een range van 9 heeft en aoe tov range 7 van Feedback (waarmee de HT een ghost zou moeten counteren), komt nog bij dat Feedback een select skill is ipv aoe. Goede spelers hebben HT's binnen notime onschadelijk gemaakt.

1base P-army wint het niet van 1base T-army, en dan laat ik medivacs en point defense drones buiten beschouwing.

Het grootste probleem van T zit 'm echter in de tech tree. Terran heeft met 3 gebouwen de hele techtree open, muv 3 (?) units, en kan vanaf daar alle kanten op. Medivac drops zijn supereasy, want medivacs zijn met biobalss toch al nodig. Wil ik als protoss echter gaan droppen, dan moet ik eerst een robo bouwen, minimaal één warp prism pompen en met een beetje geluk uiteindelijk een beetje schade doen en blijven zitten met een unit die verder geen enkele functie heeft, itt tot de medivac. Wil ik een colossus, dan moet ik eerst 3 gebouen neerzetten en minstens 1 upgrade researchen. Alles is makkelijker met terran, want alles is binnen handbereik en altijd bruikbaar itt tot veel P (en Z) units die vaak lange en dure tech vereisen en vaak maar single purpose zijn en/of harde counters hebben.

Lees deze thread maar is door, daar staat nog veel meer in:
http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=141927

Ik wil verder niks beweren over Terran spelers, maar ik ben wel van mening dat je minder skill nodig hebt om hetzelfde doel te bereiken; er zijn simpelweg veel minder handelingen vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Morphix schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 02:00:
[...]

...
Ghosts zorgen er daarnaast voor dat je army binnen notime bijna de helft (40% dacht ik) van z'n leven kwijt is; een paar goeie EMP's en P is volledig screwed. De counter (of eigenlijk meer de protoss-tegenhanger) van de ghost zou de High Templar moeten zijn. Storms kunnen inderdaad heel goed uitpakken, ware het niet dat 1) stimmed army daar binnen 1 seconde weg is 2) ghosts EMP een range van 9 heeft en aoe tov range 7 van Feedback (waarmee de HT een ghost zou moeten counteren), komt nog bij dat Feedback een select skill is ipv aoe. Goede spelers hebben HT's binnen notime onschadelijk gemaakt.
...

1base P-army wint het niet van 1base T-army, en dan laat ik medivacs en point defense drones buiten beschouwing.
Het Templar vs Ghost probleem vervolgd:

Storms doen meer dmg, maar over een relatief lange tijd, waarbij de EMP direct is. De Templars zijn alleen ook nog eens traag, terwijl de Ghost "een normale snelheid" heeft. Maar wegens cloak kan je je Ghost als eerste de EMP laten gooien, waarbij Storms als opening van een gevecht betekend dat je iets anders moet gaan offeren. Daarbij komt als extra voor de Ghost nog z'n relatief goede reguliere aanval en Snipe (niet zo heel nuttig). Als tegenprestatie hiervoor heeft de Templar dan wel weer feedback, wat vooral tegen Battlecruzers erg dodelijk kan uitpakken (of Ravens) maar dat is toch een stuk minder vaak toepasbaar.

Gah, en ja, dan de point defence drones; Daarmee houd één Raven met gemak ieder willekeurig leger ~20 seconden vrij van schade van een groep Stalkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 10:15
Achteraf even terug komend op de discussie op page 1. Persoonlijk vind ik het als nieuwkomer voor RTS fijner om eerst de single player te doen. In de single player krijg je namelijk maar een beperkt aantal type units dat langzamerhand steeds groter wordt. Ook wordt op deze manier duidelijk gemaakt in welke situaties je welke units het beste kunt gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door punisher007 op 22-08-2010 08:10 ]

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Behalve dat je in starcraft 2 in de singleplayer units krijgt die je in multiplayer niet hebt. Zoals de medic. Hierdoor leer je dus dingen aan die in multiplayer nutteloos zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog een 2v2 partner nodig, naam en nummer staan in de OP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoshiBignose schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 23:47:
Ik weet het niet hoor, ik speelde eigenlijk alleen maar Zerg maar doe nu paar keer random en Terran en Protoss spelen echt veel makkelijker. Ik heb niet eens echte build orders, doe maar beetje wat en ik weet nog de meeste matches te winnen, terwijl ik met Zerg de laatste tijd echt moeite heb.
Zerg is het moeilijkste race kwa mechanics omdat je creep moet spreaden, larva injecten, etc.
In het gunstigste geval hebben de zealots charge, zoniet dan functioneren ze alleen als meatshield. Maar voor zealots heb je inderdaad gelijk, 1a en je bent klaar. Echter, om niet volledig afgemaakt te worden moeten er forcefield geplaatst worden. Sentries zijn langzaam, tegen de tijd dat die het gat dat chargende zealots achterlaten overbrugt hebben is een bioball al bezig met kiten. Met een beetje geluk weet je dan iets meer dan de helft van die bioball te forcefielden. Het overgrote deel van p-army zal uit zealots bestaan, maar in het geval dat er ook stalkers zijn moet je die goed positioneren, eventueel apart focusfiren en weer op tijd terughalen als je meatshields met charge dood dreigen te gaan. Immortals gaan sowieso dood want daar rent iedereen rondjes omheen.
Oftewel, je 1a'ed, gooit wat forcefields neer en rent terug naar achteren met je stalkers? Ik zie niet zoveel het verschil met Terran. Ik stim, kite met marauders, focus fire je collosi en EMP met ghosts. Jij 1a'd, gooit wat Forcefields, wat ervoor kan zorgen datik de helft van mijn leger niet kan gebruiken. Wat een toeval dat EMP ervoor zorgt dat jouw leger ook 40 procent zwakker is. Hmmmmm, zou daar over nagedenkt zijn? Ik denk het wel. EMP vs Templar, slaat nergens op. Templar is Tier 3 en krijg je pas laat, EMP en forcefields zijn meteen beschikbaar. Gewoon ervoor zorgen dat je, je sentries altijd wat achterhoudt zodat ik ze niet kan EMP'en. Je vergeet ook dat Zealots verschrikkelijk sterk zijn en 1 zealot volgens mij 2 marauders aankan. Dan moeten ze natuurlijk wel eerst in range zijn, en dat krijg je met Forcefields voor elkaar. Zodra jouw zealots in range zijn van mijn marauders en ik kan ze niet kiten is het GG. Daarom moet ik net zoals jij mijn leger goed positioneren. Bovendien kan jij je upgrades chornoboosten wat er vaak voor zorgt dat een Protoss speler voorop loopt met upgrades
Dit is dus onzin he:P? Chronoboost zorgt ervoor dat je net zo'n sterke economie hebt als met Mules.

Ik kan wat voorbeelden vinden wat ''OVERPOWARD'' aan Protoss is

Collosi: Je kan ze heel snel krijgen. Als ik een 3 rax opening doe wat het meest voorkomende is tegen Protoss. Kan jij al 1 collosi hebben voordat ik ook maar een viking of medivac heb.

Forcefields: Hoera! Ik kan niet meer Kiten dus is het GG :)

Proxy pylons: In een gevecht kan je met je 12+ warpgate's meteen 12 stalkers/zealots in het gevecht erbij halen. Terwijl mijn units de halve map moeten overlopen.

Observer: Terran heeft scans, dit kost 300 minerals en hebben een beperkte radius en duur. Observers kosten 50 minerals en 50 gas. Kunnen het hele potje in leven blijven. Je weet continu waar mijn leger, hoe groot het is en kan zelf uitkiezen wat voor jouw het beste moment is om aan te vallen. Terran kan dat niet.

Elk race heeft zo zijn goede en zwakke punten. Er zijn nauwelijks tot geen imbalances in de TvP matchup. Zoals ik al heb aangegeven is early game van Zerg heel zwak. Dit was ook in BW zo, niet zo erg. Mid/late game is het gewoon balanced. Late game is het zelfs Zerg favored. Moeten ze daar nu wel eerst komen.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2010 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij heeft een point defense drone een veel te lage ROF om ook maar in de buurt te komen van een leger schade vrij te houden tegen 20 stalkers.

Een colossus heeft twee gebouwen nodig, waarvan één specifiek voor colossus (en wat andere upgrades). Wat niet heel anders is dan een thor, al is die armory wat nuttiger voor andere dingen. En laten we wel wezen, een robo bay is ZEER nuttig. Niet nu gaan doen alsof je hem alleen voor collosi/warp prisms/whatever zou gebruiken. Observers zijn hardstikke goed.

Als je denkt dat warp prism verder geen enkele functie heeft doe je toch echt iets fout (hint: zet hem in andere modus en je kan met je warp gates versterkingen rechtstreeks in de basis waar je net je leger in gedropped hebt laten brengen).

En nu bij je vergelijking tussen gebouwen die protos en die terran nodig heeft vergeet je maar even dat terran tech labs nodig heeft voor heel veel units. En dat enige terran air die zowel ground als air kan aanvallen de battlecruiser is, terwijl protoss 2.5 van de 3 dat kunnen (phoenix is 0.5).

Dat gezegd, ik ben het ook oneens met de opmerking dat balans alleen bij hoge spelers een probleem is. Ik ga geen uitspraken doen hoe het precies nu zit met de balans, ik speel terran en vind die hoop makkelijker dan andere, maar die speel ik dan ook zo goed als alleen.
De redenatie van degene die dat zeggen is in de trant van: Als je geen pro speler ben kan je altijd je andere niet pro tegenstander verslaan door gewoon beter te worden en minder fouten te maken. Maar het is natuurlijk niet in balans als iedereen gemiddeld diamond is als hij met terran speelt, en als je dan naar protos switches je ineens nog maar bronze zou zijn.

Dat is slechts voorbeeld, maar er kunnen wel degelijk balans problemen zijn. En ik kan me juist voorstellen dat het bij lagere niveaus erger is, bijvoorbeeld omdat imo het veelzijdigste unit in de game, de sentry, erg goed kan zijn, maar ook een hoop specifieke micro nodig heeft.

Alleen als ghosts zo goed zijn tegen protos, waarom worden ze dan niet meer gebruikt. Laatste replay die ik bekeken had was hier gepost van een terran tegen protos (en goede spelers, niet willekeurige), waarbij terran speler gewoon puur MMM ging. Waarom deed hij er dan geen ghosts in als die zo goed zijn?

Wat ik me vooral afvraag, als terran zo goed zouden zijn, waarom zie je daar helemaal niks van terug in de statistieken? Laten we wel wezen, een flink gedeelte rent gewoon direct naar het sterkste ras, ook (of juist vooral) in de top. Ja ik herinner me nog dat eentje dat heeft gedaan, maar dat is niet echt veel.

Terran is misschien wel het makkelijkste ras om te spelen, maar dat is ook vooral belangrijk bij juist de lagere leagues, maar je hebt daardoor ook niet heel veel verrassende dingen te doen. Terwijl bij protos je meer de mogelijkheden hebt om leuke geintjes uit te halen. Waarbij sentries dus mijn favoriete zijn, speel enkel protos unrated atm, maar sentries kan je creatieve dingen mee doen. Hallucinations zijn leuk, maar wel beetje prijzig.
Maar bijvoorbeeld laatst ik met protos als tegenwoordig gold tegen een diamond zerg. Hij maakte zijn eerste expansion pas toen we allebei al redelijk leger hadden (ik had zijn eerste aanval af weten teslaan). Hij had echt stuk sterker leger, maar die stond in zijn basis. Ik kom met mijn leger incl twee sentries die redelijk vol zaten, en kan rustig zijn expansion (redelijk nieuw, dus hatchery, wat drones, queen) vernietigen terwijl hij een stuk groter leger heeft, simpelweg door continue nieuw forcefield bij zijn ramp te plaatsen.

Zelfde kan ook omgekeerd, als jij met je warp prisms een leger dropped in zijn main, terwijl zijn leger in zijn natural staat, dan kan je de ramp gewoon een hele tijd met forcefields blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik ook grappig vind is dat Protoss spelers altijd met dit argument komen: I need tier 3 units to beat the fucking bioball tier 1 of Terran. That's rediculous! Lol, Thors zijn compleet nutteloos tegen Protoss. Tanks zijn wel handig maar kosten teveel gas. (Moet ik een tank, ghost of viking? Hangt ervan af wat de protoss speler doet) Banshee's worden geowned door stalkers :/ Dus het enige dat we kunnen is onze bioball gebruiken.

Edit: Ghosts worden nauwelijks gebruikt door Pro's omdat ze gewoon teveel gas kosten. Als een Protoss speler gewoon een paar control groups heeft enz ijn leger uitspreid dan zijn ze redelijk nutteloos. Een Raven is super traag en dik opvallend, net zoals de Templar. Ik kan met PRECIES dezelfde argumenten komen waarom Ravens zwak zijn als waarom templars zwak zijn.

Iniedergeval, Starcraft 2 is de meest gebalanceerde RTS sinds de laatste.... 12 jaar. Als je serieus denkt dat imbalances uitmaken op mid diamond niveau......Wist je hoe imbalanced protoss is van bronze naar gold? Dt's en void rays zijn elke noobs hun grootste nachtmerrie. Als je het niet scout is het GG. Ik speel Protoss nu erbij al sinds een week om beter te begrijpen hoe de race in elkaar zit. Dit ga ik ook met Zerg doen. Forcefields zijn zo verschrikkelijk goed. Je kan een expansion uitnemen zonder ook maar iets te verliezen door de ramp te forcefielden terwijl het leger van de tegenstander in de andere basis is. Dit weet je omdat je observers hebt die continu boven het leger vliegen. Als Terran echt imbalanced is komt dit doordat ze zo divers zijn. Maar dan moet je die diversiteit natuurlijk wel abusen. De enige die ik dit tot nu toe heb zien doen is OgStheSTC. Waarschijnlijk de beste Terran speler in de wereld. Hij speelt ook in HDH2. Deze man dropped echt op 4 plaatsten tegelijk met perfecte micro en macro. Verschrikkelijk om te zien :P Tenzei je 10 uur per dag speelt kan je dat niet. Dus maak je daar maar niet druk om.

Met Protoss kan ik gewoon gewoon mee spelen om diamond niveau. Gewoon omdat mijn mechanics goed zijn. Denk je echt dat Protoss moeilijker is? Ik vind het op sommige vlakken veel makkelijker.

Iniedergeval verwacht maar niet dat als Terran generfed wordt dat je daar als Protoss speler baat bij zal hebben. De early game van Terran zal worden aangepakt voor zerg.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2010 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 09:58:
Wat ik ook grappig vind is dat Protoss spelers altijd met dit argument komen: I need tier 3 units to beat the fucking bioball tier 1 of Terran. That's rediculous! Lol, Thors zijn compleet nutteloos tegen Protoss. Tanks zijn wel handig maar kosten teveel gas. (Moet ik een tank, ghost of viking? Hangt ervan af wat de protoss speler doet) Banshee's worden geowned door stalkers :/ Dus het enige dat we kunnen is onze bioball gebruiken.

Edit: Ghosts worden nauwelijks gebruikt door Pro's omdat ze gewoon teveel gas kosten. Als een Protoss speler gewoon een paar control groups heeft enz ijn leger uitspreid dan zijn ze redelijk nutteloos. Een Raven is super traag en dik opvallend, net zoals de Templar. Ik kan met PRECIES dezelfde argumenten komen waar Ravens zwak zijn als waarom templars zwak zijn.

Iniedergeval, Starcraft 2 is de meest gebalanceerde RTS sinds de laatste.... 12 jaar. Als je serieus denkt dat imbalances uitmaken op mid diamond niveau......Wist je hoe imbalanced protoss is van bronze naar gold? Dt's en void rays zijn elke noobs hun grootste nachtmerrie. Als je het niet scout is het GG.
Meen je dit echt? Thors tier 1? Thors bioball? Bioball het enige wat terran kan? Serieus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee thors zijn Tier 3 en ik wilde aangeven dat die compleet nutteloos zijn.. Welke units kunnen wij dan nog meer gebruiken behalve MMM? Er is wel een effectieve Marine/Banshee unit compositie. Maar die wordt gecountered door Zealot+charge en van die vliegende units die kunnen schieten en vliegen tegelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 09:35:

Collosi: Je kan ze heel snel krijgen. Als ik een 3 rax opening doe wat het meest voorkomende is tegen Protoss. Kan jij al 1 collosi hebben voordat ik ook maar een viking of medivac heb.
.
G-150m, Cyb-150m, Robo-200m-200v, RoboBay-200m-200v en dan de Collosus zelf: 300m-200v.

Dan heb je 1300 minerals en 600 vespine uitgegeven.

Viking gaat dan met: Rax-150m, SPort 150m-100v, Viking 150m-75v wel een stuk sneller en goedkoper, voor enkel 450 minerals en 175 vespine.

En welke unit vervolgens wint is ook wel redelijk duidelijk :+

Ik snap ook wel dat dit "in real game" niet opgaat, omdat je meer moet bouwen om te overleven. Maar dit maakt het alleen maar erger voor de Protos eigenlijk: Tegen de tijd dat die een setje collosi heeft gebouwd, kan de Terran al met gemak 6+ Vikings hebben gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet als ik dus open met de standaard 3 rax opening -.- Bovendien heb ik 2 vikings nodig voor elke collosus. En zijn ze voor de rest compleet zinloos. Lmao, ik moet 300-150 gas gebruiken om ALLEEN maar een collosus te killen. Vikings worden echt afgemaakt door zealots. TvP is niet imbalanced, maar blijf dat maar denken :) Maakt het voor mij makkelijker als je niet je replays bekijkt om te zien wat je fout doet maar het op imbalances afschuift.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2010 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@outcast mijn apm is altijd 92 gemiddeld (magisch getal), zonder al te veel te spammen. Nu zit ik te twijfelen wat ik zal zeggen... Terran imba? xD

In early game is terran zeker niet imba (tegen zerg). De hellions zijn te stoppen met speedlings en queen, en als het er echt veel worden met roaches. De banshees kan je met spore crawlers, queens, en infestors doen ook wonderen tegen die dingen. Overseer is ook geen ramp om te maken, je kan ze goed gebruiken om te scouten.

Mid game pushes kan je stoppen met meerdere unit combo's. Mijn favoriet is speedling + infestor. De infestors maken de marines af, en de zerglings kunnen dan de tanks surrounden die stilstaan door de fungal growth. Ook mass roach werkt prima. De marines gaan dood in no time en de tanks ook. Thors kan je ook aan. Je kan ook mutalisk gaan, waardoor je de mid game push lang kan uitstellen omdat ie moet turtelen. Ondertussen kan je nog een base pakken.

Late game kan je Ultralisk en/of Brood lord gaan. Beiden werken perfect. Ik ga meestal eerst ultralisk, omdat deze zorgen voor mapcontrol, Broodlords zijn me daar te traag voor. Brood lords gebruik ik liever als turtle buster.

Het echte gevaar in ZvT is als de terran vrij kan expanden. Op maps als Kulas Ravine is het heel lastig om als zerg de expo's te stoppen, omdat de natural al afgesloten is. Ook zijn tanks hier heel sterk. Op maps als Lost temple heb je dit veel minder, omdat je in de natural runby's zou kunnen doen met speedlings, en omdat de 3e base echt lastig is voor de terran om te nemen. Deze map heeft natuurlijk weer wel het gevaar van tank drops op je cliff bij de natural expansion, dat kan echt vervelend zijn, en is vaak pas neer te halen met Brood lords, omdat de terran daar vaak turrets plaatst.

Ik denk dat Blizzard wel degelijk moet nadenken over de balance in bronze, het slaat nergens op om te zeggen: ahh, het zijn bronze spelers, die weten niet wat balance is! Als in bronze 70% van terran verliest, is er toch echt iets mis (ik geef maar een wild voorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In early game is terran zeker niet imba (tegen zerg). De hellions zijn te stoppen met speedlings en queen, en als het er echt veel worden met roaches. De banshees kan je met spore crawlers, queens, en infestors doen ook wonderen tegen die dingen. Overseer is ook geen ramp om te maken, je kan ze goed gebruiken om te scouten.
Early game niet imba jij bent de eerste Zerg die dat zegt haha. Dit is wat een terran speler kan doen. 5 rax reaper into expand. Verschrikkelijk moeilijk te verdedigen. Moeilijk te verdedigen maar wel te scouten(tech lab op baracks). 1 Rax-->2 factory, bijna onmogelijk voor de Zerg te scouten. 2 factory's betekent een Hellion thor marine push. Maar ik zou ook banshee's kunnen gaan aangezien jij niet weet wat ik doe. Je kan wel met overlords scouten maar ik spreid mijn marines altijd uit om dat tegen te gaan. Ik kan ook een Tank marine push doen. Er zijn zoveel mogelijkheden en die zijn zo verschrikkelijk moeilijk om te scouten als Zerg speler. Verkeerde read-->GG

Protoss heeft een hogere winrate op de lagere niveaus.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2010 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En dan komt de zerg aan met een zooi speedlings + paar banelings en ze lopen rechtstreeks je basis in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 22:45

Snappie88

Mr. Hollywood

djunicron schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 10:21:
[...]

Viking gaat dan met: Rax-150m, SPort 150m-100v, Viking 150m-75v wel een stuk sneller en goedkoper, voor enkel 450 minerals en 175 vespine.

En welke unit vervolgens wint is ook wel redelijk duidelijk :+
FYI, er moet nog een Factory gemaakt worden :) Daarnaast vergelijk je de Colossus met z'n counter, dus dan is het natuurlijk logisch dat de Viking wint. Je gaat ook niet één Marine met één Roach vergelijken ;)
Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 10:22:
[...]

En zijn ze voor de rest compleet zinloos. Lmao, ik moet 300-150 gas gebruiken om ALLEEN maar een collosus te killen. Vikings worden echt afgemaakt door zealots.
Zinloos :? Vikings zijn prachtige harass units! Heb er wel vaker een win van gekregen door gewoon puur z'n mineral lines te harassen. Hebben wel veel micro nodig (en een scan zo nu en dan), maar zijn voor de rest geweldige all-round units.

Overigens vind ik het raar dat een Colossus wel geraakt kan worden door Vikings en een Thor niet. Alsof een Thor niet groot genoeg is?
furby-killer schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 10:37:
En dan komt de zerg aan met een zooi speedlings + paar banelings en ze lopen rechtstreeks je basis in.
Dan heb je niet gescout. Baneling rush is zo makkelijk te zien (2 early gas + baneling nest) en vrij makkelijk te counteren (factory + racks bij je choke of zooi bunkers neergooien). Daarnaast is het ook vrij all in.

*slik* begint erop te lijken alsof ik het spelletje begin te snappen :X

[ Voor 55% gewijzigd door Snappie88 op 22-08-2010 10:42 ]

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zinloos :? Vikings zijn prachtige harass units! Heb er wel vaker een win van gekregen door gewoon puur z'n mineral lines te harassen. Hebben wel veel micro nodig (en een scan zo nu en dan), maar zijn voor de rest geweldige all-round units.
Ik gebruik ze ook als Harass units maar ze zijn verschrikkelijk weak. Ik kill meestal maar 2/3 probes omdat ik dan meteen weg moet gaan. Stalkers hebben ze in no time dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 10:48:
[...]

Ik gebruik ze ook als Harass units maar ze zijn verschrikkelijk weak. Ik kill meestal maar 2/3 probes omdat ik dan meteen weg moet gaan. Stalkers hebben ze in no time dood.
Dus heb je in principe je Vikings al eruit. Hij tijd kwijt, moet z'n Stalkers herpositioneren, moet nieuwe Probes maken, en ondertussen land jij alweer in z'n natural om 'm daar te pesten. In combinatie met goede macro kan jij verder gaan met je bio (of mech) army groter maken en naar binnen rollen!

Overigens zojuist m'n eerste potje als Zerg gewonnen! Ben vandaag ook voor het eerst als Zerg aan de slag gegaan, heb hiervoor geen ervaring als Zerg. Heb die tactiek die hier eerder gepost is toegepast, niemand verwacht Roaches tegenwoordig. Tegenstander had al twee Stalkers (geloof dat hij 4-gate wou gaan), hij spotte m'n Roach Warden best snel in verband met late Zerglings maar kon slechts twee Stalkers maken voordat ik binnen viel. Had ondertussen nog een 10-tal Zerglings + speed upgrade om mijn leger uit te breiden en had net m'n eerste uitbreiding toen ik doorbrak. Hij gaf daarna meteen op :) Geen GG, maar ik zie erg weinig mensen dat doen :N

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 10:26:
@outcast mijn apm is altijd 92 gemiddeld (magisch getal), zonder al te veel te spammen. Nu zit ik te twijfelen wat ik zal zeggen... Terran imba? xD

Ik denk dat Blizzard wel degelijk moet nadenken over de balance in bronze, het slaat nergens op om te zeggen: ahh, het zijn bronze spelers, die weten niet wat balance is! Als in bronze 70% van terran verliest, is er toch echt iets mis (ik geef maar een wild voorbeeld).
Terran is voor mij ideaal aangezien de units al het werk voor je doen. Siege tanks deployen en ze schieten alles neer wat er in de buurt komt. Muta's die dicht op elkaar zitten, Attack move thors. Ik heb vision over iets nodig, selecteer je oc's en scan. Incoming drop, spam turrets. Cloacked/burrowed units, turret bij de ramp naast de siege tank. En daarmee kun je je dan beter richten op het blijven bouwen van scv's, units en expansions.
Als zerg moet je idd de betere/creatievere speler zijn om van zo'n luie terran te winnen. Maar dat is mid lvl diamond play, dat los je op door jezelf te verbeteren en een high lvl diamond te worden :)

Hoe goed doen die vijf roaches het tegen een bunker met marines erin? Als je een 1base zerg scout, dan weet je dat hij iets van plan is. Dus dan bouw ik automatisch een bunker met marines erin.

Het spel balanced cateren naar de wensen van bronze spelers lijkt me geen goed plan. l2play pas in high high diamond, als daar blijkt dat iets imbalanced is. Dan hoeven ze er van mij pas iets aan te doen. Alles wat daaronder ligt, kunnen spelers gewoon leren om er mee om te gaan ipv er de hele tijd over te zeuren.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2010 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Waarom zou een stem van een diamond player meer wegen dan die van een bronze player? Ze hebben beiden evenveel voor het spel betaald?

ik begrijp wel wat je bedoeld, maar hoe je het zegt is ongeveer net zoiets als zeggen dat mensen met een iq lager dan 100 niet naar de stembus mogen.

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Castor385 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 11:19:
Waarom zou een stem van een diamond player meer wegen dan die van een bronze player? Ze hebben beiden evenveel voor het spel betaald?

ik begrijp wel wat je bedoeld, maar hoe je het zegt is ongeveer net zoiets als zeggen dat mensen met een iq lager dan 100 niet naar de stembus mogen.
omdat sc2 een competitieve rts is.
Als je gefrustreerd raakt omdat het spel te hoog gegrepen voor je is, ga dan niet roepen om het spel dommer te maken, maar stap over op World of Warcraft of the Sims.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Niet online
nog mensen die mijn 5RR geprobeerd hebben? (zerg rush strat vs toss/terran)

(zie mijn vorige post in dit topic)

[ Voor 20% gewijzigd door Muta op 22-08-2010 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Ben van plan om deze game ook aan te gaan schaffen maar ik las laatst de systeemeisen en die zijn best zwaar.

Gaat mijn Core 2 Duo E6600 met 2gb ram en een 8800 GTS 320mb het trekken @ 1920 x 1200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muta schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 11:26:

Ah ik had een vraag aan lol of the rings gesteld ipv jou. Neem een avatar oid van een muta.
anyways
Hoe goed doen die vijf roaches het tegen een bunker met marines erin? Als je een 1base zerg scout, dan weet je dat hij iets van plan is. Dus dan bouw ik automatisch een bunker met marines erin.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2010 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 11:28:
[...]

Ah ik had een vraag aan lol of the rings gesteld ipv jou. Neem een avatar oid van een muta.
anyways
ik ga bijna elke game tegen toss/terran 1 base.... ik vind het meestal niet waard om een expand zo vroeg te nemen, die meteen onder vuur ligt, waar ik dus niet van kan profiteren.... Dus ik neem pas een expand bij map control.

En marines zuigen vs roaches, dus als ze in een bunker zitten, probeer ik door de wall heen te komen en zo naar de minerals toe te lopen... dus die bunker zal niet veel helpen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 21:15

Zal gewoon werken.

Ik zit nu nog op een macbook pro 13.3" 2.26Ghz 2GB 9400m.. jouw pc zal het dus zeker trekken :)

Maandag krijg ik mn iMac a 1499,- eindelijk wat mooie graphics in sc2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 11:21:
[...]

omdat sc2 een competitieve rts is.
Als je gefrustreerd raakt omdat het spel te hoog gegrepen voor je is, ga dan niet roepen om het spel dommer te maken, maar stap over op World of Warcraft of the Sims.
Of je past de balans aan dat het zowel voor hoge als lage niveaus gebalanceerd is.

Het is belachelijk om het maar unbalanced te maken voor lage niveaus met de mededeling erbij dat je dan maar beter moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Prutzer80 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 11:28:
Ben van plan om deze game ook aan te gaan schaffen maar ik las laatst de systeemeisen en die zijn best zwaar.

Gaat mijn Core 2 Duo E6600 met 2gb ram en een 8800 GTS 320mb het trekken @ 1920 x 1200?
Iig niet op die resolutie. Mijn GTS250 heeft er al moeite mee op 1920x1080, dus je zal of naar medium IQ moeten of een lagere reso.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 11:28:
[...]

anyways
Ik ga nooit zerg 1 base, alleen tegen zerg. Ik hou niet van rushen, ik speel liever met een goede income zodat je daar op kan terug vallen als je aanval mislukt. Maar ik ben bang dat 5 roaches heel wat kunnen doen tegen marines in een bunker. Als een terran me bunker rusht ga ik altijd zo snel mogelijk naar roaches.

Ik ben altijd iets van plan.

Edit: en ja, sc2 is ook voor slechte spelers. Waarom is er anders een bronze league? Easy to learn, hard to master (zeg maar gerust impossible). Ik vind het echt onzin om slechte spelers uit te sluiten. Ook op laag niveau kan er competitie zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2010 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Ja ik dus nu drie keer :) Eerste keer tegen Protoss gewonnen (zie verslag hierboven), tweede tegen Zerg verloren (10-pool into Roaches ook, was iets te laat met wat Spinecrawlers neerzetten), derde tegen een Canonrush Protoss, had snel een expansie neergekwakt en ben naar Muta's gegaan en heb al z'n expansiepogingen verijdeld :)

Maar zoals ik al zei, nooit eerder Zerg gespeeld. Wel de ambitie gehad, maar miste een goede beginmove, en die heb ik nu dus bedankt! :P

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:41
Precies, ik ben ook net begonnen met Starcraft 2, zonder ooit het spel te hebben gespeeld.
Als ik dan al gelijk tegen 'professional's'' zou moeten spelen, is natuurlijk niet handig/leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

furby-killer schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 11:36:
[...]

Of je past de balans aan dat het zowel voor hoge als lage niveaus gebalanceerd is.

Het is belachelijk om het maar unbalanced te maken voor lage niveaus met de mededeling erbij dat je dan maar beter moet worden.
Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 11:47:
[...]

Edit: en ja, sc2 is ook voor slechte spelers. Waarom is er anders een bronze league? Easy to learn, hard to master (zeg maar gerust impossible). Ik vind het echt onzin om slechte spelers uit te sluiten. Ook op laag niveau kan er competitie zijn.
Waar halen jullie vandaan dat het spel imbalanced is voor slechte spelers? Op de eerste hit van Google krijg ik dit, en misschien mag 't wel imbalanced zijn - het percentage is zo klein dat het mijns inziens te verwaarlozen is.

Overigens is slecht ook relatief. Je hebt slechte spelers die toch een bouw volgorde aanhouden, expansies maken en proberen te leren van hun fouten (maar toch in brons blijven hangen) en je hebt mensen die proberen naar Battlecruisers te techen en blijven jammeren dat het niet lukt en beginnen te zeuren over balance issues. Ik hoop dat Blizzard die laatste groep blijft behandelen zoals ze dat nu doen - door ze te negeren.

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Oké ik ben nu flink pissig. Ik speel in alle speltypes in de gold league en zo ook 1v1. Ik heb overal keurig een 50% win percentage zoals het hoort als je op je plek bent.

En wat doet het matchmaking systeem? Hij demote me naar silver in 1v1 na de laatste match... 8)7

Ik vijf potjes gespeeld en allemaal gewonnen in silver. Er klopt hier iets niet.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-09 15:21

VP.

edit

[ Voor 97% gewijzigd door VP. op 22-08-2010 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar halen jullie vandaan dat het spel imbalanced is voor slechte spelers? Op de eerste hit van Google krijg ik dit, en misschien mag 't wel imbalanced zijn - het percentage is zo klein dat het mijns inziens te verwaarlozen is.
Waar haal jij vandaan dat ik heb gezegd dat het spel imbalanced is voor slechte spelers?

Ik heb enkel gereageerd op mensen die claimen dat het prima is als het unbalanced is voor slechte spelers omdat je dan maar beter moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enigma30
  • Laatst online: 19-09 08:06
Ik ben zelf ook een fervent SC2 speler :D

En het is erg leuk om alle commentaren hier te lezen! Je kan heel snel zien na alle discussies wie erg graag met welk ras speelt. En hoe iedereen graag zijn eigen tactiek aan de man brengt! (of denkt aan een taktiek die kan werken)

Wat mij gewoon opvalt is dat je zeker tegen bijv de Bronze players niet snel uit moet gaan van de standaard tactiek, en dat juist scouten hier je heel veel kan vertellen :D de vooral ervaren spelers kiezen toch (en dat is mijn mening) sneller voor een meer voor de hand liggende tactiek (ook omdat dit vaak gewoon werkt natuurlijk)

ik zit zelf in silver (dus niet bijster hoog, maar speel dus regelmatig tegen gold en bronze) maar vind voor mijn eigen ontwikkeling leuker dat het spel wat meer onvoorspelbaar is :D dan leer ik makkelijker counteren en scouten. De gold spelers van bijv zerg gaan 9/10 keer in het begin voor een rush met 6 pool of voor reapers met Teran (dat ken ik nou wel :S en dat kan ik ondertussen ook counteren zelf ben ik een Protoss speler) maar bij de bronze spelers heb je echt vaak geen idee wat ze doen (zullen dan voornamelijk wel vrij nieuwe spelers zijn :D Dit bedoel ik natuurlijk absoluut niet negatief :*)

Het blijft een heerlijk spel en ik blijf het ook nog heel wat uurtjes spelen _/-\o_ :9~

En al die discussie over imba, dan moet je gewoon beter leren counteren :P

Buy small units/bits of Bitcoin a day to keep poverty away

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net 2 potjes tegen muta gespeeld. 5rr is redelijk goed tegen te houden met een 12 rax die rond de 15/16 marines blijft pompen en ergens na de 20 een bunker voor je ramp zet. En dan wachten op je siege tank.

Daarna was hij wel de betere speler. -O-
Ik zit aan mijn skillcap en hij blijft beter worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2010 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

furby-killer schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 12:25:
[...]

Waar haal jij vandaan dat ik heb gezegd dat het spel imbalanced is voor slechte spelers?

Ik heb enkel gereageerd op mensen die claimen dat het prima is als het unbalanced is voor slechte spelers omdat je dan maar beter moet worden.
Excuses, ik las je bericht verkeerd :)

Overigens zojuist van een Protoss speler gewonnen met Zerglings into Muta's, maar wat is de harde counter van Protoss voor Muta's? Hij ging full Stalker (die ik met een leger Zerglings ownde, net als z'n Immortals *D), en later kwamen er wat Phoenix's bij, maar ik haalde alles vrij makkelijk uit de lucht / knalde het de grond in.

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Colossi lijkt mij zouden wel goed moeten zijn. HTs waarschijnlijk ook, maar hebben wel hoop meer micro nodig. Zealots met rush misschien ook wel, al zal dat niet heel hard zijn denk ik.

[ Voor 25% gewijzigd door Sissors op 22-08-2010 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 12:38:
Net 2 potjes tegen muta gespeeld. 5rr is redelijk goed tegen te houden met een 12 rax die rond de 15/16 marines blijft pompen en ergens na de 20 een bunker voor je ramp zet. En dan wachten op je siege tank.

Daarna was hij wel de betere speler. -O-
Ik zit aan mijn skillcap en hij blijft beter worden.
Hier de replay's mocht iemand ze willen zien....

Afbeeldingslocatie: http://www.gamereplays.org/community/uploads/repimgs/repimg-33-141665.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gamereplays.org/community/uploads/repimgs/repimg-33-141666.jpg

En een betere speler ben ik maybe, maar dat komt omdat ik veel strats lees op TL. En daarnaast was dit natuurlijk een makkelijke game, omdat ik niks speciaals hoefde te verwachten in het begin.

Hier nog 2 replay's waar ik 5RR doe in de ladder.
Afbeeldingslocatie: http://www.gamereplays.org/community/uploads/repimgs/repimg-33-141669.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gamereplays.org/community/uploads/repimgs/repimg-33-141670.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Prutzer80 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 11:28:

Het enige waar ik last van heb is dat m'n geheugen steeds volzit. Ik heb ook 2GB geheugen, alle settings op medium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 16:23

Pindamann

Human

Dimaga vs Tarson gaat beginnen voor de 3e plaats in ESL
http://sc2.tv/

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een reply op een post een tijdje terug;
Viking vs muta's.
Met evenveel muta's en vikings winnen de vikings toch? En ja, muta's zijn sneller, maar ze kunnen ook moeilijk wegkomen door de grote range van de vikings.
Natuurlijk is pure viking niet echt slim tegen mass muta's, want vikings zijn meer support en kunnen niet snel genoeg door gebouwen heen, maar viking is toch echt wel een counter tegen muta's in mijn ervaring.

Dimaga vs Tarson gaat zo beginnen (om de 3e plek)
ZvT.

http://tv.esl.eu/de/esltv_stream/stream/55-flv-free

Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Wat countered Hydralisks als Zerg zijnde? Dacht dat Roaches er wel doorheen gingen als een mes door de boter maar dat had ik verkeerd :N Net een potje verloren omdat ie mass Hydra ging, had 'm helemaal in z'n basis opgesloten maar kwam er net niet doorheen :(

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vikings zijn volgens mij niet cost efficient tegen Mutas. Marines zijn beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Niet online
Snappie88 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 13:21:
Wat countered Hydralisks als Zerg zijnde? Dacht dat Roaches er wel doorheen gingen als een mes door de boter maar dat had ik verkeerd :N Net een potje verloren omdat ie mass Hydra ging, had 'm helemaal in z'n basis opgesloten maar kwam er net niet doorheen :(
in ZvZ dus?
nou mutas met lings doen veel schade, muta's kunnen namelijk overal zijn. En dan kan je met lings de boel afmaken. Muta/ling > hydra.

Alleen mass hydra wordt lastiger

Muta/roach kan denk ook wel, maar is expensive.
In ZvZ moet je eigenlijk altijd proberen air control te krijgen met je muta's. dan wordt het erg makkelijk als hij naar hydra's overgaat. Dus zuinig zijn met je muta's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon banelings om al zijn zerglings af te maken. 1 baneling kan 10+zerglings aan. Gewoon ervoor zorgen dat hij geen hydras kan krijgen :] Als je nog niet gewonnen hebt met banelings ga je naar muta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:33

Rannasha

Does not compute.

Eindelijk gepromoveerd naar Platinum. Zat al tijden veel meer te winnen dan te verliezen, maar vandaag vond het systeem dat het tijd is.

Wel een bizar potje gehad eerder vandaag. TvP op Scrap Station. Ik stuur mijn SCV vrij laat naar zijn basis om te scouten. De SCV loopt direct langs een proxy-gateway setup die klaar staat niet ver buiten m'n basis, met al 2 zealots en meer on the way. Rond de tijd dat de SCV bij de vijand aankomt, valt hij aan, dus ik ben bezig m'n repair-SCVs te microen achter m'n wall terwijl m'n marines zijn zealots (4 tegen 4) verslaan.

Na afloop van het gevecht, merk ik dat mijn scout-SCV die pal naast zijn Nexus staat niet is opgemerkt, dus ik beweeg hem naar de zijkant van het basis-platform (uit het zicht van zijn units/gebouwen), bouw daar een Barracks en een Bunker en begin marines te pompen. Hij breidt ondertussen zijn basis uit rondom de proxy-gateways en komt niet veel later met zo'n 12 zealots. Inmiddels heb ik veel meer marines en meer repair-SCVs dus op halve kracht trekt hij terug zonder enige serieuze schade gedaan te hebben. Ik heb inmiddels 4 marines uit mijn proxy-Barracks en die verslaan 7 probes alvorens door de rest omgebracht te worden. Ik bouw een 2e proxy Barracks voor meer marines.

Hij bouwt nog meer tech bij z'n proxy-basis en valt even later aan met zealots/sentries/stalker en 2 void rays die via een omweg binnenkomen. Helaas voor hem heb ik al Siege Tanks en gaat z'n leger er snel aan. Daarna heb ik zo'n 10 marines klaar in zijn basis. Hij heeft slechts 1 Photon Cannon gebouwt na mijn eerste aanval, waar ik makkelijk omheen loop. Zodra ik op de probes begin te schieten krijg ik de niet geheel onverwachte GG en de overwinning.

Ik denk dat hij zich wel even achter de oren zal hebben gekrabd waar al die marines vandaan kwamen, aangezien hij mijn basis over land goed gecontained had door zicht te hebben op alle uitgangen. Maar als je zelf een proxy-basis gebruikt dan moet het toch in je opkomen dat je tegenstander dat ook doet. :)

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Niet online
Dimaga held!

Zerg fighting!

[ Voor 47% gewijzigd door Muta op 22-08-2010 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Die gozer heeft veel groupies. Als [9]day iets te hard Dimaga zegt begint iedereen te gillen :')

Zou die gozer nou succes bij de (Zerg?) vrouwtjes hebben? 8)7

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Disconnect on stage ftl...
gebeurde gisteren ook al, maar toen was het aan het begin van de games, nu was het na 25 minuten...

Way to go battle.net :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 20-09 19:00
Oew eerst b.net problemen tijdens de QF, nu chrased de PC van Tarson >.<

@Soulflay, het waren nu geen b.net problemen, zijn PC crashed gewoon.

[ Voor 33% gewijzigd door Puc van S. op 22-08-2010 14:11 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Tarson zijn pc crashed midden in de 4e game, omg :o Hij speelde helaas niet echt lekker en Dimiga doet het echt goed.

Geen idee wat ze nu gaan doen. Die game liep al 30 minuten en om dat nu over te doen?

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Waarneer is de finale? Die wil ik echt niet missen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 20-09 19:00
Cloud schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 14:11:
Tarson zijn pc crashed midden in de 4e game, omg :o Hij speelde helaas niet echt lekker en Dimiga doet het echt goed.

Geen idee wat ze nu gaan doen. Die game liep al 30 minuten en om dat nu over te doen?
Schijnbaar of een rematch (als beide spelers het er mee eens zijn) anders een referee beslissing.

Rematch dus!

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 18-09 21:37
M1lamb3r schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 14:15:
[...]

Schijnbaar of een rematch (als beide spelers het er mee eens zijn) anders een referee beslissing.

Rematch dus!
Gief een rematch, echt geweldig dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gvd, Dimaga stond er veel beter voor man. Tarson had 3 base vs 6!!!!! Dimaga had gewoon referee moeten laten beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Een rematch, heel erg sportief :)
Gropah schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 14:13:
Waarneer is de finale? Die wil ik echt niet missen!
Officieel 15.10, maar ik weet niet of dit nu voor vertraging zal zorgen. Als Tarson dit wint, dan moeten ze nog een 5e game spelen en dan redden ze 15.10 misschien niet.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Finale komt hierna volgens mij. Ik zag gisteren op een website dat het SC2 programma tot 17:00 duurt (ben benieuwd of ze dat gaan redden, want ze lopen nu uit door de regame).

En inderdaad, was PC crash, my bad. Ik zag het disconnect scherm en dacht meteen battle.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 14:19:
Finale komt hierna volgens mij. Ik zag gisteren op een website dat het SC2 programma tot 17:00 duurt (ben benieuwd of ze dat gaan redden, want ze lopen nu uit door de regame).

En inderdaad, was PC crash, my bad. Ik zag het disconnect scherm en dacht meteen battle.net.
Alienware he krijg je dat ;), haha (jk ofc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Zo jammer dat zijn pc crashte. Het was echt een epic game voor zover :). Paar geweldige surrounds+baneling movements van Dimaga en een erg nette attack van Tarson waardoor hij weer terug kwam in de wedstrijd.

Als Tarson zijn pc niet gecrasht was dan had Dimaga waarschijnlijk gewonnen.

[ Voor 16% gewijzigd door Jerry op 22-08-2010 14:25 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.

VP.

Ik denk niet dat veel mensen slow-chat appreciëren. Vergeet niet dat er een IRC channel is!

#sc2 @ irc.tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vikings en mutas zijn ongeveer even duur, dus ik heb in gelijke aantallen vergeleken. (Eigenlijk zijn vikings goedkoper, maar aan de andere kant zullen zerg vaak wat meer te besteden hebben.

Elke keer met attack move vergeleken, tenzij iemand mij een goede reden kan vertellen waarom mutas beter zouden doen met micro dan vikings met micro (andersoms denk ik wel).

1v1 wint een viking makkelijk, niks spannends aan.

5v5 wordt het spannender, de (semi) area damage die de mutas doet wordt hier voordelig. Het maakt redelijk uit of je vikings of mutas de attack move laat doen, aangezien de mutas pas reageren zodra de missiles van de vikings inslaan, dus dan krijgen ze gewoon een extra volley. Als mutas de attack move doen winnen de vikings met 2 over, die allebei gewond zijn. Al ligt het een beetje aan waar ze op schieten natuurlijk (meerdere keren gedaan, aangezien itt 1v1 hier wel willekeur een rol speelt).

15v15 winnen de vikings iets makkelijker dan de 5v5. Waarschijnlijk wordt het extra voordeel van area damage gecompenseerd door de grotere range van vikings, die bij zulke groepen een rol gaat spelen. De helft ofzo overleeft het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als Tarson dit nog wint eet ik echt m'n sokken op (lijkt er op!). Wat een lange spannende games dit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen sokken voor jou. Was zeker epic oO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 14:55:
Geen sokken voor jou. Was zeker epic oO
geweldige match, tarson kwam op sommige momenten echt goed terug

Helemaal geweldig was de actie met broodlords dat de splash dmg van hun eigen siegetanks de marines afmaakte.
Kan nu al niet wachten op de finale!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Wow, dat was 'n vette late-game! Paar serieuze fouten van beide spelers - met die aanval waarbij Dimaga z'n 20+ banelings vergeet had hij volgens mij de game al kunnen winnen. Maar props voor Tarson die against all odds telkens weer terug kwam. Uiteindelijk is hij out-macro'd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ok ik als Protoss heb zealots, stalkers, sentries & immortals. Hij als Terran MassMarineMarrauder + 5-6 tanks. Hoe counter ik dat nu? Mijn leger werd keihard in de pan gehakt, ik had enkele stalkers op een ledge staan en dacht dat de immortals wel wat konden hebben. Ook enkele banshees erbij, maar die kwam later pas :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enigma30
  • Laatst online: 19-09 08:06
Beter je micro gebruiken, zijn MMM bal weg lokken van zijn tanks en dan met void rays zijn tanks vernietigen! Siege tanks vernietigen je leger zo als je niet goed alles verdeelt! Niet in met z'n alle er gelijk opstorten maar rustig je aanval opbouwen.

Buy small units/bits of Bitcoin a day to keep poverty away

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.

VP.

Bernardo schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 15:00:
Ok ik als Protoss heb zealots, stalkers, sentries & immortals. Hij als Terran MassMarineMarrauder + 5-6 tanks. Hoe counter ik dat nu? Mijn leger werd keihard in de pan gehakt, ik had enkele stalkers op een ledge staan en dacht dat de immortals wel wat konden hebben. Ook enkele banshees erbij, maar die kwam later pas :S
High Templar, Colussus, Chargelots, etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
Collossus of ht met storm. Beide maken gehakt van mm(bedoel je geen MarinesMauraudersMedivacs?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je ideale counter voor tanks zijn in dat geval Immortals. Voor de MMM ball kan je het beste komen met een Colossus (of meerdere) met een thermal lance range upgrade of High Templar met Psionic Storm. Voordeel van Colossus is dat ze iets sterker zijn dan High Templars, maar High Templars kan je eerder in het spel hebben.

Mochten die tanks niet afgeschermd zijn door Missile Turrets, dan is Void Ray natuurlijk perfect. En dan de MMM afhouden met High Templar/Colossus en een divers leger van Zealots en Stalkers.

edit: plaatsvervangende schaamte met die lekkere wijven aan hun arm :(

[ Voor 3% gewijzigd door apNia op 22-08-2010 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Nou heel leuk die Collossus & High Templar, maar dan ben ik veelste laat. Ik had net een paar Immortals. Collossus zonder range upgrade zijn niks waard, dus dat had te lang geduurd.
Het counteren opzich inderdaad HT met storm is al heel goed, alleen hij was zo gruwelijk snel :O

Maar toch bedankt voor de reacties, zal kijken of ik die wat eerder kan produceren tegen een terran. Net weer potje tegen Protoss verloren. Hij kwam met voidrays, ik had wel 3 phoenixes om te herassen, maar hij was m'n main al binnen met de voidrays (6 stuks) toen ik aan het aanvallen was. Al gauw alles kapoet dus maar ge'gg'ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Bernardo schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 15:15:
Nou heel leuk die Collossus & High Templar, maar dan ben ik veelste laat. Ik had net een paar Immortals. Collossus zonder range upgrade zijn niks waard, dus dat had te lang geduurd.
Het counteren opzich inderdaad HT met storm is al heel goed, alleen hij was zo gruwelijk snel :O

Maar toch bedankt voor de reacties, zal kijken of ik die wat eerder kan produceren tegen een terran. Net weer potje tegen Protoss verloren. Hij kwam met voidrays, ik had wel 3 phoenixes om te herassen, maar hij was m'n main al binnen met de voidrays (6 stuks) toen ik aan het aanvallen was. Al gauw alles kapoet dus maar ge'gg'ed
Wss doe je dat al, maar vergeet niet te scouten en te blijven kijken.
En misschien zelf het initatief nemen door int begin al te herrassen.

Altijd is het anders tegen iedereen dus ja niet altijd werkt het maar goed, mapcontrol en weten wat er gebeurd is vaak key zodat je kan counteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bernardo schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 15:15:

Goed blijven scouten met je observer he. Als jij ziet dat zijn leger MMM begint te worden hoef je tegen die tijd alleen maar RObotics Bay te bouwen en daarna er een Colossus uit te gooien, en paralel daaraan te researchen. het hoeft helemaal niet te laat te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een beetje speler zal nooit zijn MMM bal ver bij zijn siege tanks vandaan laten gaan. Dat maakt HTs redelijk nutteloos gezien dat die lang voordat ze iets kunnen doen vernietigd zijn. Colosi zijn misschien wel niet geweldig tegen siege tanks, maar ze maken wel gehakt van marines. Voeg daar stel voids of carriers aan toe en je kan de siege tanks aanvallen, en als hij die met marines probeert te verdedigen worden die door colossi neergemaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voordeel is wel dat tanks helemaal niet zo mobiel zijn. En hij zal ze taktisch op hun plek laten staan, en toch ooit vooruit moeten gaan met die groep. En dan sta jij daar klaar voor hem. Desnoods je units hold positionen op de grenzen van z'n siege tanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Dat is waar, meestal gooi ik ook meteen een observer die kant op. Had gewoon collosi moeten maken en dan had ik inderdaad meer kans gehad. Goede les zeer zeker XD

Vroeg herassen is lastig in de Practice Leaque, want je moet die rocks eerst kapoet maken.

Heb net m'n 10e online match gehad, mijlpaal man :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 11:35
Nou ik heb net mijn placing matches gehad, en in zilver terecht gekomen. Ik kan er echt verder geen drol van, merk dat ik tegen wat spelers kwam die veel beter micro'den en al mijn units sloopten zonder dat ik eraan kon komen.

Wel grappig, hoewel ik denk ik de campaign toch leuker vind dan dit veel online te spelen. Daar was t spel iig zijn 44 euro al wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Bonsaiboom schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 15:41:
Nou ik heb net mijn placing matches gehad, en in zilver terecht gekomen. Ik kan er echt verder geen drol van, merk dat ik tegen wat spelers kwam die veel beter micro'den en al mijn units sloopten zonder dat ik eraan kon komen.

Wel grappig, hoewel ik denk ik de campaign toch leuker vind dan dit veel online te spelen. Daar was t spel iig zijn 44 euro al wel waard.
nagaan dat straks zerg & protos campaign ook nog uitkomen voor 39,95 ;)
Maar online is inderdaad totaal anders hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-09 00:01
Ben nu samen met een maat twee dagen Starcraft 2 aan het spelen via het LAN (voor zover dat waar is natuurlijk :P aangezien je internet nodig hebt!) maar het valt ons op dat de achievements niet echt lekker werken! We doen eigenlijk alleen maar Custom games en co-op games, echter krijgen we daar totaal geen achievements voor, zelfs geen 1/10 ofzo bij de beschrijving. De beschrijving zegt bijvoorbeeld "Win 10 Cooperative games against Medium A.I. opponents." maar als we dan een game aanmaken en de mode op co-op zetten en we gaan tegen twee medium A.I. en we winnen dan gebeurt er niets met die achievement, ook geen 1/10 aanduiding. Kan iemand ons vertellen hoe dat zit? Het is gewoon leuk om die achievements te halen, maar dan moet het wel werken natuurlijk :P

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Soepstengel schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 15:48:
Ben nu samen met een maat twee dagen Starcraft 2 aan het spelen via het LAN (voor zover dat waar is natuurlijk :P aangezien je internet nodig hebt!) maar het valt ons op dat de achievements niet echt lekker werken! We doen eigenlijk alleen maar Custom games en co-op games, echter krijgen we daar totaal geen achievements voor, zelfs geen 1/10 ofzo bij de beschrijving. De beschrijving zegt bijvoorbeeld "Win 10 Cooperative games against Medium A.I. opponents." maar als we dan een game aanmaken en de mode op co-op zetten en we gaan tegen twee medium A.I. en we winnen dan gebeurt er niets met die achievement, ook geen 1/10 aanduiding. Kan iemand ons vertellen hoe dat zit? Het is gewoon leuk om die achievements te halen, maar dan moet het wel werken natuurlijk :P
Omdat je singleplayer moet kiezen of multiplayer en dan op de Co-op knop, en niet eerst costum en dan co-op.
Dan is het een custom co-op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Mektheb schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 15:49:
[...]

Omdat je singleplayer moet kiezen of multiplayer en dan op de Co-op knop, en niet eerst costum en dan co-op.
Dan is het een custom co-op ;)
Pffff -_-. En hoe zit het met die custom achievements? Die krijgen we ook niet namelijk (ook niet met custom mode).

edit: maar dit betekent dus dat je die achievements alleen maar kan halen met vreemden mensen en niet met je vrienden?

[ Voor 13% gewijzigd door Soepstengel op 22-08-2010 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Soepstengel schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 15:51:
[...]

Pffff -_-. En hoe zit het met die custom achievements? Die krijgen we ook niet namelijk (ook niet met custom mode).

edit: maar dit betekent dus dat je die achievements alleen maar kan halen met vreemden mensen en niet met je vrienden?
multiplayer -> create custom game...
en dan gewoon je vriend toevoegen in je team + AI in andere team :).
Edit: Hmmm, misschien niet.... dit zit een beetje vaag in elkaar :P

[ Voor 6% gewijzigd door Jerry op 22-08-2010 15:55 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Jerry schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 15:54:
[...]

multiplayer -> create custom game...
en dan gewoon je vriend toevoegen in je team + AI in andere team :).
Oke, en die co-op achievement kan je alleen halen via dat quickmatch systeem? Ik zie namelijk geen mogelijkheid om via de co-op knop vrienden toe te voegen :P

Wel maf hoor dat het zo lastig werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Custom game achievments, lukt mij wel met een vriend vs ai.
Co-op achievments moet je echt Co-op met vreemden doen online.

Zo is het als ik het goed heb :)
@ hierboven, ik gok dat ze willen aanmoedigen dat mensen online met vreemden tegen ze en met ze spelen ervoor.

Meeste stages van de guidies zijn namelijk.
Jij alleen vs AI
Jij met iemand vs AI
jij vs anderen.

alle stappen om je voortebereiden op online.

[ Voor 45% gewijzigd door Mektheb op 22-08-2010 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coop hoeft niet met vreemden. Gewoon een party aanmaken en dan kan de party leader een 2vAI/3vAI coop game starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://www.vidifocus.net/SC2/header_bottom.gif

StarCraft 2 - The Devil's Playground - Brutal

Video walkthrough

Afbeeldingslocatie: http://www.vidifocus.net/SC2/footer.jpg

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 16:04:
coop hoeft niet met vreemden. Gewoon een party aanmaken en dan kan de party leader een 2vAI/3vAI coop game starten.
De vraag is alleen of dat ook de achievement(s) van coop opleverd :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

@Angeloonie; Nice topicstart!

Iemand de epic game van MasterAsia vs TTOne gezien?
YouTube: HD Starcraft 2 TT1 v MasterAsia p1/4

Wat denken jullie, zou Blizzard voor zulke games misschien toch een "draw" optie moeten maken? Of zou die optie dan misschien te veel worden misbruikt?

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IdrA kijkt echt uit z'n ogen als een seriemoordenaar :+
Beetje saaie finale was het wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
apNia schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 16:21:
IdrA kijkt echt uit z'n ogen als een seriemoordenaar :+
Beetje saaie finale was het wel..