Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shadrin schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:36:
Ik heb ook meegedaan aan de Craftcup. Ik heb het volgehouden tot de 3e ronde.

Replays,

Ronde 1: http://rts-sanctuary.com/replay.php?188825
Ronde 2: Tegenstander kwam niet opdagen
Ronde 3: http://rts-sanctuary.com/replay.php?188827

Niet m'n beste spel, dus genoeg om van te leren voor volgende week :)

En Masq heb ik wel vaker gezien. Volgens mij ben ik die een keer tegengekomen in een Day\[9] Daily
Je hoeft je replays niet perse up te loaden naar rts-sanctuary toch? Ze staan al bij je profile page op de craftcup website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadrin
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-08 00:48
Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:08:
[...]

Je hoeft je replays niet perse up te loaden naar rts-sanctuary toch? Ze staan al bij je profile page op de craftcup website.
Klopt, ik heb de replays ook op de tournooi site geupload. Maar ik heb graag m'n replay archief op één site zodat ik het allemaal makkelijk terug kan vinden mocht dat nodig zijn. :)

"The greatest harm can result from the best intentions"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Shadrin schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:02:
[...]

Ik dacht dat het wel duidelijk zou zijn aangezien ik hier op GoT en in SC2 dezelfde naam gebruik, maar ik ben dus de Terran, niet de Zerg.
Shame on me, aan de andere kant, als wij 1v1 gaan dan zou ik vast geraped worden dus :).
Heb niet naar de nick gekeken maar mensen posten eigenlijk alleen games die ze winnen maar jij post ook games die je verliest dus dat is al puik!
Shadrin schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:02:
[...]

Edit: En bedankt voor de opbouwende kritiek :)
Hah sorry, als ik wist dat je de terran was had ik het wat opbouwender gemaakt ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Blue_Fear op 20-08-2010 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tappone schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:53:
[...]

Dat gezegd hebbende, is RA2 toch ook echt een goede RTS, en Generals mocht er op zich ook zijn, al heb ik dat niet zo veel gespeeld. Maar SC2 is toch wel weer aan een ander kaliber als je het zo ziet :)
Klopt, RA2 was nog best vermakelijk, toen werd Westwood overgenomen door EA en daarna is er nog weinig fatsoenlijks vandaan gekomen, zoals met vele goede game studio's die EA kapot heeft gemaakt.

Laatst ook een potje Starcraft 2 gedaan met wat drankjes op, is niet echt aan te raden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even voor de duidelijkheid, die games die day9 report nu in Duitsland, hoe heten die (ga ik ff Googelen voor een schema) en waar kan ik die kijken ZONDER zo'n irritante plugin?
Vanmiddag was er ff een vanuit een ustream, maar die was ook ineens down :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorion3
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 08:28

Gorion3

ABC++

Heb hier een mooie replay van terran vs zerg. Ik ben de terran. Met keiharde micro heb ik nog flink veel kunnen doen, maar uiteindelijk speelde ik veels kut (niet expanden als het eigenlijk moet). Maar wel leuk om te zien hoe overpowered stimpack eigenlijk is..

http://www.sc2replayed.co...-terran-zerg-desert-oasis

Hier een andere replay waar ik zerg speel. Protos dude gaat mass void rays maar verliest uiteindelijk (nipt) tegen mijn hydra's en ik doe een mooie drop in zijn basis :)

http://www.sc2replayed.co...protoss-zerg-desert-oasis

Ik was trouwens ook op gamescom en heb daar alle qualifying matches gekeken. Echt vet om met 3000 man high-level play te kijken met commentaar van apollo en day9.

Sta nu nummer 1 in goud, probeer morgen naar platinum te gaan, moet te doen zijn.

Awesomenauts! Swords & Soldiers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadrin
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-08 00:48
Blue_Fear schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:14:
[...]

Shame on me, aan de andere kant, als wij 1v1 gaan dan zou ik vast geraped worden dus :).
Heb niet naar de nick gekeken maar mensen posten eigenlijk alleen games die ze winnen maar jij post ook games die je verliest dus dat is al puik!
Je leert nu eenmaal meer van verloren games dan van gewonnen. Tenminste zo lang je goed kijkt waar het mis ging. OM zelf even een korte analyse te geven van wat er mis ging:

(1) M'n hellions kwamen te laat. Door wat fouten in m'n BO had de zerg al te veel Spinecrawlers om nog schade aan de economie aan te richten.

(2) M'n Tank / Marauder / Hellion push was wat te laat. Als ik wat eerder gepusht had met minder tanks had ik een betere kans gehad aangezien de Tunneling Claws upgrade dan nog niet klaar was.

(3) Ik had beter op moeten letten, burrowed roaches zijn nog steeds te zien als je ondergronds bewegen, maar je moet wel goed kijken. Als ik op tijd een scan gebruikt had waren al die rroaches ten onder gegaan aan siegetank vuur.

(4) M'n starports waren erg laat

(5) Ik begon me pas voor te bereiden op Muta's toen er al 6 of meer rondvlogen. De turrets waren een paniekreactie die inderdaad niet goed uitpakte.

[...]
Hah sorry, als ik wist dat je de terran was had ik het wat opbouwender gemaakt ;)
Het is al goed :)

"The greatest harm can result from the best intentions"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 09:58
apNia schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:15:
Even voor de duidelijkheid, die games die day9 report nu in Duitsland, hoe heten die (ga ik ff Googelen voor een schema) en waar kan ik die kijken ZONDER zo'n irritante plugin?
Vanmiddag was er ff een vanuit een ustream, maar die was ook ineens down :)
http://www.esl-world.net/...om/sc2/playoffs/rankings/

Intel Extreme Master

En ik zou niet weten waar je dat kunt kijken zonder plugin. Weet ook niet wat er zo irritant aan is eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoLYsmoly, StC!! die gast heeft 6 paar handen en 3 beeldschermen ofzo, die gast loopt gewoon rondjes rond jung _/-\o_ , op 3 fronten tegelijk aanvallen en dan nog produceren in je basis gaat mij never nooit lukken :|

YouTube: ogsstcvjungrealp1.wmv

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://www.vidifocus.net/SC2/header_bottom.gif

StarCraft 2 - Zero Hour - Brutal

Video walkthrough

Afbeeldingslocatie: http://www.vidifocus.net/SC2/footer.jpg

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46
Gorion3 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:27:
Heb hier een mooie replay van terran vs zerg. Ik ben de terran. Met keiharde micro heb ik nog flink veel kunnen doen, maar uiteindelijk speelde ik veels kut (niet expanden als het eigenlijk moet). Maar wel leuk om te zien hoe overpowered stimpack eigenlijk is..
Burp.

Net een potje tegen een nieuweling, toevallig ook een Nederlander. TvP, match ging wat gelijk op aangezien ik niets deed behalve macro. Op een gegeven moment beginnen we elkaar wat aan te vallen, ik heb ~12 ghosts en 6 nukes. Alle nukes verdeeld over zijn linie. Constant, 5 sec, nuke , 5 sec nuke, 5 sec nuke :D. Daarvan waren 2 raak en zijn leger was _dood_. :D

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:49:
[...]

Burp.

Net een potje tegen een nieuweling, toevallig ook een Nederlander. TvP, match ging wat gelijk op aangezien ik niets deed behalve macro. Op een gegeven moment beginnen we elkaar wat aan te vallen, ik heb ~12 ghosts en 6 nukes. Alle nukes verdeeld over zijn linie. Constant, 5 sec, nuke , 5 sec nuke, 5 sec nuke :D. Daarvan waren 2 raak en zijn leger was _dood_. :D
Heerlijk is dat altijd een rake nuke op zijn leger, meteen gewonnen.

Zit nu de cheese uit de video te proberen: YouTube: TvP Rashid V Roche - Xal'naga Caverns
Volgens mij word ik in de maling genomen, hang nu al 1,5 uur met me cc in een hoekje. :|

[edit] ik alt-tab terug en zie het victory scherm, lol!
Erg lame maar moest het een keer proberen. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2010 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Overigens is er straks een showmatch tussen TLO en Nada @ IEM @ 11:00 CET: http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=145872

Voor wie Nada (Broodwar speler) niet kent (en thanks to Shadrin):
Statistically, Nada is the best player in history, having achieved the highest Top-1 KeSPA score of any player after it was re-scaled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Cheat codes voor de campaign:
http://www.cheatcc.com/pc/starcraft2cheatscodes.html

[ Voor 46% gewijzigd door Slashdotter op 21-08-2010 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wmm schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 00:01:
Overigens is er straks een showmatch tussen TLO en Nada @ IEM @ 11:00 CET: http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=145872

Voor wie Nada (Broodwar speler) niet kent (en thanks to Shadrin):

[...]
Ben benieuwd Koreaanse pro die wss fulltime voor BW trained en moet vertrouwen op zijn wicked technical skills tegen tlo een vermakelijke amateur die het spel wel veel heeft gespeeld.

Ik hoop dat Nada wint. Korean OP ftw.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2010 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 20-09 19:00
Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 00:48:
[...]

Ben benieuwd Koreaanse pro die wss fulltime voor BW trained en moet vertrouwen op zijn wicked technical skills tegen tlo een vermakelijke amateur die het spel wel veel heeft gespeeld.

Ik hoop dat Nada wint. Korean OP ftw.
Overigens is TLO geen amateur meer, hij gaat net als Idra ook pro spelen in Korea.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M1lamb3r schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 00:51:
[...]

Overigens is TLO geen amateur meer, hij gaat net als Idra ook pro spelen in Korea.
1. Is er een pro sc2 league in korea? Wil het daar een beetje aanslaan.
2. Ja positieve disciminatie. Je hebt natuurlijk wel wat token foreigners nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Bleh, zonet had ik ongelooflijk hard kunnen winnen. Maar ik vergat in de mid-game goed door te scouten waardoor ik zijn expo gemist had. Die lolbroek zei nog toch ik bezig was zijn basis te mollen 'gg', maar surrender'de niet. Ik had iets moeten ruiken :P

Uiteindelijk verloren omdat hij ultra mass marines (lees: 6 barracks + react) ging en ik juist getech'd had richting air. Beetje kansloos voor mij dus. Omdat hij zo slim was om Ravens boven de marines te plaatsen had ik ook niets aan mijn DT's :'(

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 01:13:
Bleh, zonet had ik ongelooflijk hard kunnen winnen. Maar ik vergat in de mid-game goed door te scouten waardoor ik zijn expo gemist had. Die lolbroek zei nog toch ik bezig was zijn basis te mollen 'gg', maar surrender'de niet. Ik had iets moeten ruiken :P

Uiteindelijk verloren omdat hij ultra mass marines (lees: 6 barracks + react) ging en ik juist getech'd had richting air. Beetje kansloos voor mij dus. Omdat hij zo slim was om Ravens boven de marines te plaatsen had ik ook niets aan mijn DT's :'(
Zo ben ik ook een keer gepakt, ik was zijn basis aan het wegschieten en ik dacht echt dat het einde game was totdat er opeens een heel leger mijn basis in kwam wandelen (had niks meer op defense omdat ik dacht dat het afgelopen was) en daarna alsnog verloren. In de replay zag ik dat toen ik door zijn defense brak hij verhuisde naar een expension en daar een leger maakte terwijl ik bezig was met zijn main basis slopen, stom natuurlijk ik had beter moeten scouten. Weer wat geleerd voor de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 01:13:

Hehe af en toe ben ik zo para als de pest. Dan krijg ik een GG te horen en blijf ik gewoon kei hard doorgaan en is hij al geleaved voordat ik gg terug kan typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Laatst online: 17-05 22:30
Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:45:
hoLYsmoly, StC!! die gast heeft 6 paar handen en 3 beeldschermen ofzo, die gast loopt gewoon rondjes rond jung _/-\o_ , op 3 fronten tegelijk aanvallen en dan nog produceren in je basis gaat mij never nooit lukken :|

Als ik dit zo zie heb ik pas door hoe noob en unskilled ik bezig ben. Om bijna moedeloos van te worden. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagio
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 17:19

Contagio

Vullend

Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:45:

Dit is als een normale speler wel een genot om naar te kijken, wát een controle zeg..
De Roaches samen met de lings, burrows, perfecte drops met maximale schade en natuurlijk het aanvallen over meerdere schijven.

Dat is wel iets wat opvalt aan die Koreaanse spelers, die doen veel meer aan fake-attacks om de attack die enorme schade gaat doen te verhullen, evenals het aanvallen op meerder fronten met kleinere groepen.
Ik heb tijdens de beta fase veel replays gezien van Amerikaanse spelers, dat is echt iets wat opvalt.

[ Voor 0% gewijzigd door Contagio op 21-08-2010 04:20 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

Angeloonie schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:48:
[afbeelding]

StarCraft 2 - Zero Hour - Brutal

Video walkthrough

[afbeelding]
Zo de frack.. bunker much? :P

Ik heb die missie op brutal gewoon gedaan met 4 bunkers ofzo :P

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Geweldig ik gisterenavond ff een potje skirmisch tegen een medium computer.
Ik rustig baracks bouwen en een zooitje marines, ik denk ik ga met eentje de kaart verkennen.

Liep zich vast vanwege de barricades, ik dump een zooi marines achter die barricade, ik rustig verder bouwen kijken wat de opties zijn etc

Kom daar de cpu al aangestormd met slechts 6 marauders en wat marines...en weg was ik

Echt ik moet zowiezo leren hoe ik snel een basis opzet met de benodigde zaken en daarna moet ik snel een verdediging zien op te bouwen met de nodige units

Vanavond nog maar een keer op easy proberen gewoon om weer te leren wat de mogelijkheden nou zijn.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wiebbe schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 08:52:
[...]

Zo de frack.. bunker much? :P

Ik heb die missie op brutal gewoon gedaan met 4 bunkers ofzo :P
Kan volgens mij ook ja, maar ach, je hebt de minerals toch, kun je het net zo goed volbouwen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 04:30

Kingpinda

Citizenship is earned.

Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 01:00:
[...]

1. Is er een pro sc2 league in korea? Wil het daar een beetje aanslaan.
Sorry ik ben nog niet wakker alhoewel ik wel net klaar ben met werken maarruh... Dit is hopenlijk een uitspatting van sarcasme? of iets dergelijks?

Voor het onwaarschijnlijke geval dat dit geen sarcasme is... wat ik betwijfel maarja je weet nooit:

Het is zo'n beetje nationale sport nummer 1 in korea. Starcraft en broodwar. Het leger en de koreaanse luchtmacht oefenen zelfs met starcraft. Ook roepen ze starcraft gamers op omdat zij vinden dat zij een toegevoegde waarde hebben.
Ik neem daarom ook aan dat SC2 ook wel een "beetje" is aangeslagen daaro.

edit: ff naar zijn hoeveelheid posts gekeken hier en toch maar besloten dat ik de enige ben die bijna hapte! kijk want ik heb het doorgestreept.. alsof ik niet heb gereageerd! nee echt niet! het is een leugen! :)

[ Voor 12% gewijzigd door Kingpinda op 21-08-2010 10:10 ]

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Er zijn wel vreemdere dingen mogelijk met je connectie. Er zijn mensen die 'tie-cheaten' waardoor het een tie wordt als het niet lukt om te winnen... ik heb zelf ook wel eens een tie gehad... maar hoe krijg je die? Als een speler disconnect voordat het spel begonnen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 15:49
Kingpinda schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 10:06:
[...]

Sorry ik ben nog niet wakker alhoewel ik wel net klaar ben met werken maarruh... Dit is hopenlijk een uitspatting van sarcasme? of iets dergelijks?

Voor het onwaarschijnlijke geval dat dit geen sarcasme is... wat ik betwijfel maarja je weet nooit:

Het is zo'n beetje nationale sport nummer 1 in korea. Starcraft en broodwar. Het leger en de koreaanse luchtmacht oefenen zelfs met starcraft. Ook roepen ze starcraft gamers op omdat zij vinden dat zij een toegevoegde waarde hebben.
Ik neem daarom ook aan dat SC2 ook wel een "beetje" is aangeslagen daaro.

edit: ff naar zijn hoeveelheid posts gekeken hier en toch maar besloten dat ik de enige ben die bijna hapte! kijk want ik heb het doorgestreept.. alsof ik niet heb gereageerd! nee echt niet! het is een leugen! :)
Uhm leger oefenen met starcraft? :P
Wat zouden ze daar in godsnaam aan hebben!? Kom niet met tactisch inzicht ofso aanlopen, hahaha

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

@Y3llow: nieuws: Koreaans leger traint met StarCraft

Zo was er ook een koreaanse jongen die samen met 11 andere starcrafters was veroordeeld vanwege geldaaname voor verliezen van een starcraft match. Die jongen is daarna meteen gedraft :)

http://www.gamer.nl/nieuw...-in-koreaans-gokschandaal

[ Voor 50% gewijzigd door Kingpinda op 21-08-2010 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Y3LLoW schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 10:12:
[...]

Uhm leger oefenen met starcraft? :P
Wat zouden ze daar in godsnaam aan hebben!? Kom niet met tactisch inzicht ofso aanlopen, hahaha
Nou.. je krijgt wel degelijk inzicht in de sterktes en zwaktes van bepaalde typen legervoertuigen en infanterie. Maar t lijkt me inderdaad onzin. Games als Arma kan ik me nog wel indenken maar sc? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 10:37:
[...]

Nou.. je krijgt wel degelijk inzicht in de sterktes en zwaktes van bepaalde typen legervoertuigen en infanterie. Maar t lijkt me inderdaad onzin. Games als Arma kan ik me nog wel indenken maar sc? :P
Ik vind het ook een beetje vreemd maarja het schijnt welzo te zijn. Misschien omdat een hoog percentage jongeren dit speelt is het misschien een mooie kans om ze te lokken. Of anticiperen ze op cyborg wars. Ik zie al een kamertje met 16jarigen een heel leger besturen :p in azie zijn ze wat dat betreft met robotica vooruitstrevender dan hier.

En misschien zijn zij zich bewust van een of andere buitenaardse invasie die PRECIES lijken op de Zerg ofzo hehe kan je alvast oefenen.. ok ik houd mijn mond verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kingpinda schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 10:06:
[...]

[s]Voor het onwaarschijnlijke geval dat dit geen sarcasme is... wat ik betwijfel maarja je weet nooit:
1. sc2 is geen sc1.
2. sc2 is nog niet zo volwassen als sc1.
3. sc2 vereist misschien minder micro, macro als sc1 (Kunnen pro spelers zich onderscheiden)
4. kespa en blizzard zijn niet tot een deal gekomen.
5. verkoopcijfers van sc2 in korea zijn onbekend aangezien ze daar met een wazig timeshare/ gratis bij wow systeem werken.
6. broodwars word volgens mij nog steeds veel gespeeld, zal sc2 bw weg weten te drukken?.
ik ben net wakker, maar dit zijn een paar punten waardoor ik me afvraag of er uberhaupt nu al een sc2pro league is in korea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:49

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 10:44:
ik ben net wakker, maar dit zijn een paar punten waardoor ik me afvraag of er uberhaupt nu al een sc2pro league is in korea.
Ja irda speelt in de Pro Korea league en TLO verhuist maandag naar korea om in de pro league te spelen.
Lijkt me dat ze dat niet doen op een hoop of vermoeden dat hij er is ;)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Ja ok je hebt gelijk. Zo ver had ik nog niet gedacht. Was meer een aanname van mij. Ik heb wel al behoorlijk wat koreaanse matches gezien gecast en al met reclame etc. Omdat ik hoorde dat Koreanen vooral veel met Zerg spelen. Zag er iig allemaal rete professioneel uit maar ja.. ik verstond er geen klap van :p Veel overseer drops enzo en behoorlijk wat micro geweld. Als ik de link weer kan vinden zal ik hem posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Er zijn europese en amerikaanse pro teams die richting Korea gaan om SC2 te spelen. Het lijkt me wel dat daar een pro league is.

Enig wat ik zou kunnen bedenken is dat het leger mensen traint met SC om in chaotische omstandigheden het hoofd cool te houden en de juiste beslissingen te nemen. Om een militair in het slagveld te laten besluiten of hij tanks moet laten aanrukken of helikopters op basis van SC ervaring gaat wat ver lijkt me. Misschien is het ook wel een manier om het image van het leger wat op te krikken bij het jonge publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShadowBumble schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 10:52:
[...]

Ja irda speelt in de Pro Korea league en TLO verhuist maandag naar korea om in de pro league te spelen.
Lijkt me dat ze dat niet doen op een hoop of vermoeden dat hij er is ;)
Van idra weet ik dat het een middelmatige pro sc1 speler is die nu fulltime sc2 oefent (omdat hij zo'n faalhaas is in bw en vast een voorsprong heeft op de rest mocht sc2 wel aanslaan in korea). Ik heb het artikel niet gelezen, maar kan het niet zo zijn dat TLO door een bedrijf naar korea is gehaald voor de reclame / back up om alvast een buitenlandse sc2 speler te trainen voor het geval dat er een pro league komt. Hij word er misschien wel voor betaald/onkosten vergoeding en is in die zin pro. Als die pro league er is, zijn ze al bezig met de competite. Hoe heet de beker?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2010 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Hier: global starcraft 2 tournament league
http://www.joystiq.com/20...00-000-in-prize-money-th/

-=Brought to you by "2 minutes of google".=-

[ Voor 18% gewijzigd door Kingpinda op 21-08-2010 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 22:45

Snappie88

Mr. Hollywood

Zojuist echt een trieste actie meegemaakt :')

Op het moment dat ik een potje begin word ik gebeld. Meteen in het spel even de pauzeknop ingedrukt en in de chat gemeld dat ik een telefoontje binnen kreeg. Tegenstander gaat akkoord, maar is het wachten na een minuut al zat en unpauzed het spel. Ik zie dat, begin maar (op het begin is het toch een standaard volgorde), maar zie na amper een minuut al zijn SCV's in mijn basis binnenstromen en mijn SCV's aanvallen. Maar ja, ik had er al twee gebouwd en won die slag dus met twee SCV's over, en zodoende toch gewonnen :9

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snappie88 schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 11:06:
Zojuist echt een trieste actie meegemaakt :')

Op het moment dat ik een potje begin word ik gebeld. Meteen in het spel even de pauzeknop ingedrukt en in de chat gemeld dat ik een telefoontje binnen kreeg. Tegenstander gaat akkoord, maar is het wachten na een minuut al zat en unpauzed het spel. Ik zie dat, begin maar (op het begin is het toch een standaard volgorde), maar zie na amper een minuut al zijn SCV's in mijn basis binnenstromen en mijn SCV's aanvallen. Maar ja, ik had er al twee gebouwd en won die slag dus met twee SCV's over, en zodoende toch gewonnen :9
Rude inderdaad. Als iemand netjes zegt dat je even afk bent... Maargoed ik heb ook een potje gehad, pauze, geen reactie, "You know i can also unpause it" nog 5 minuten gewacht en toen maar geunpaused. Pause zonder reden ftl :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zitten jullie ook TLO vs nada te kijken? Leuke matches tot nu toe.
Omdat er misschien mensen de replay later willen bekijken, zet ik de comments maar in spoiler tags.

spoiler:
1e game ging allemaal om de 1e expo, en was echt mooi te zien hoe de pressure van TLO goed werkte.

2e game is nog bezig, maar is denk ik game over voor TLO, want nada heeft echt map control. TLO zou echt veel eerder met battlecruisers moeten beginnen, toen hij nog map control had met vikings had...
Naar mijn mening is map control met vikings leuk, maar je hebt banshees of battlecruisers nodig om er echt van te profiteren, want met alleen vikings heb je niet genoeg druk op de grond. Daarom kon Nada terugkomen omdat hij een tijd puur focuste op tanks, waardoor de vikings eigenlijk niet veel nut hadden en TLO momentum verloor.

En terwijl ik dit typ inderdaad GG van TLO... ben benieuwd naar de 3e game.

:)

Edit voor 3e game;

spoiler:
Hmm Nada gaf ineens wel snel op, hij had nog best kunnen winnen denk ik, want TLO's macro was even wat minder omdat de rocks nog niet destroyed waren voor zijn expo.
Was wel echt mooi met de dropships micro van TLO.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2010 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Pff, het is wel weer de dag van de rushes...
Eerst een paar potjes met proxy's gehad, en dan eindelijk een potje tegen zerg, dus ik was al blij geen proxy te kunnen krijgen!
Gaat ie voor de snelle zerling rush :(
heeft dus al een zestal zerglings in mijn basis voordat ik ook maar 1 marine heb.
Gelukkig was dit blijkbaar het enige truukje wat deze plat. speler kon, want na het verhuizen van mn base, start ik helemaal opnieuw met mn inkomen, en alsnog maak ik hem in na een half uurtje.
Afbeeldingslocatie: http://www.gamereplays.org/community/uploads/repimgs/repimg-33-141114.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
RonnieB82 schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 12:33:
Eerst een paar potjes met proxy's gehad, en dan eindelijk een potje tegen zerg, dus ik was al blij geen proxy te kunnen krijgen!
heeft dus al een zestal zerglings in mijn basis voordat ik ook maar 1 marine heb.
Gelukkig was dit blijkbaar het enige truukje wat deze plat. speler kon, want na het verhuizen van mn base, start ik helemaal opnieuw met mn inkomen, en alsnog maak ik hem in na een half uurtje.
[afbeelding]
Waarom wall je ook niet in? Je roept hier over jezelf af dat je dit soort problemen krijgt. Met een goede wallin en een paar scv's om te repairen was dit niet gebeurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Wmm schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 13:04:
[...]

Waarom wall je ook niet in? Je roept hier over jezelf af dat je dit soort problemen krijgt. Met een goede wallin en een paar scv's om te repairen was dit niet gebeurd...
ik verwachte eigenlijk niet zo'n snelle zergling rush, en deze map heeft wat meer structures nodig om een complete wall te krijgen. (itt de ramps op de 1v1 maps)
Mijn plan was om een wall te maken met 1 of 2 bunker en supply depots, alleen dat duurt wel ietsjes langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 21:15
Haha ik ben echt een totale beginner in sc2. Uberhaupt in rpg. Ik heb de basics van day9 gezien, maar het grove deed ik daar al van, alleen het shift click verhaal was nieuw. Is er toevallig iemand heel goed gezind en wil met mij via msn ofzo wat dingen uit te leggen? Zou top zijn! Vind het altijd moeilijk ergens te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
RonnieB82 schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 13:07:
[...]

ik verwachte eigenlijk niet zo'n snelle zergling rush, en deze map heeft wat meer structures nodig om een complete wall te krijgen. (itt de ramps op de 1v1 maps)
Mijn plan was om een wall te maken met 1 of 2 bunker en supply depots, alleen dat duurt wel ietsjes langer.
Het is natuurlijk fout om iets te verwachten ;). Maar je kunt op deze map toch ook met 2/3 buildings (weet het niet precies) blocken? Je moet dan alleen echt IN de choke bouwen en niet er vlak voor. Iig dat dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://www.vidifocus.net/SC2/header_bottom.gif

StarCraft 2 - Smash and Grab - Brutal

Video walkthrough

Afbeeldingslocatie: http://www.vidifocus.net/SC2/footer.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:P Zoekt persoon voor 2vs2 potjes . Krygoon code:102 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeppOx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-07-2024

DeppOx

l33t lurker

Moooi, ik zoek ook nog iemand, ik zal je even adden, hoewel ik geen superspeler ben, zelfs in de zilverleague niet dus :P

BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Komt dat zien
[HWH] StarCraft II Toernooi.

[ Voor 28% gewijzigd door MrVegeta op 21-08-2010 14:55 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 12:27:
Edit voor 3e game;

spoiler:
Hmm Nada gaf ineens wel snel op, hij had nog best kunnen winnen denk ik, want TLO's macro was even wat minder omdat de rocks nog niet destroyed waren voor zijn expo.
Was wel echt mooi met de dropships micro van TLO.
spoiler:
Tja hij had wellicht nog een kans, helaas ging Kespa op een powertrip. Een telefoontje uit Korea en Nada moest wel gg-en.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

ESL Masters MorroW vs Dimaga is net begonnen @ http://tv.esl.eu/de/esltv_stream/stream/55-flv-free :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
nice match :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Kingpinda schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 10:16:
@Y3llow: nieuws: Koreaans leger traint met StarCraft

Zo was er ook een koreaanse jongen die samen met 11 andere starcrafters was veroordeeld vanwege geldaaname voor verliezen van een starcraft match. Die jongen is daarna meteen gedraft :)

http://www.gamer.nl/nieuw...-in-koreaans-gokschandaal
Toch zie ik het nut niet in om te trainen met starcraft voor het leger, tuurlijk je kan opstellingen en tactics oefennen. Maar in SC is het toch meer wie het snelst iets op weet te bouwen en de goede counters heeft.
Ik zie het echt niet gebeuren dat je in oorlog even snel marines en tanks loopt te trainen om zo snel mogelijk ook de grondstoffen te bemachtigen.

Echte oorlog en een RTS hebben totaal niets met elkaar te maken. Laat staan dat we niet met 2 partijen elk op een tafel berg zitten naast een mineraal punt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 18-09 21:37
Bulls schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 15:50:
[...]

Toch zie ik het nut niet in om te trainen met starcraft voor het leger, tuurlijk je kan opstellingen en tactics oefennen. Maar in SC is het toch meer wie het snelst iets op weet te bouwen en de goede counters heeft.
Ik zie het echt niet gebeuren dat je in oorlog even snel marines en tanks loopt te trainen om zo snel mogelijk ook de grondstoffen te bemachtigen.

Echte oorlog en een RTS hebben totaal niets met elkaar te maken. Laat staan dat we niet met 2 partijen elk op een tafel berg zitten naast een mineraal punt. 8)7
Denkwijze, dingen zien voor het gebeurd.
Je onderschat echt waarvoor het gebruikt is, het gaat vaak om mentaliteit en snelheid van reactie's op dingen wat gebeurd.
En dat heeft met elke game te maken, er worden ook FPS shooters gedraft voor het leger, maar dat is niet omdat ze goed kunnen schieten ingame, maar om hun reactie's denkwijze en strategie's.

En als het onzin zou zijn zou het niet overall in china korea america etc gebeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 11:26

Bob

RonnieB82 schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 12:33:
[afbeelding]
Wat een kwibus. Die was blijkbaar niet gewend zijn game aan te passen aan een mislukte rush ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrOleo schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 15:09:
[...]

spoiler:
Tja hij had wellicht nog een kans, helaas ging Kespa op een powertrip. Een telefoontje uit Korea en Nada moest wel gg-en.
spoiler:
welke telefoontje? Wat was er gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
Echt die Morrow z'n siege tanks zetten een mooie camping op in het midden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Blue_Fear schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 16:08:
[...]

Echt die Morrow z'n siege tanks zetten een mooie camping op in het midden :/
was echt een mooi potje. Wel tof dat Dimaga won. I hates terrans! :p maar echt goede ultralist play :D

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Prachtige games ja! Heel erg spannend :) En siege tanks die een camping maken? Zijn ze daar niet voor bedoeld? ;)

Ben benieuwd wat voor build MorroW nu gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 16:07:
[...]

spoiler:
spoiler:
iemand had esl gerestreamed in korea ofzo, kespa heeft de rechten en heeft dus ook onmiddelijk de game stopgezet toen ze er achter kwamen, beetje nazi praktijken maar ach. waren wel mooie matches tussen tlo en nada :)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Imbalisks en Imbalords <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Mektheb schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 15:52:
[...]

Denkwijze, dingen zien voor het gebeurd.
Je onderschat echt waarvoor het gebruikt is, het gaat vaak om mentaliteit en snelheid van reactie's op dingen wat gebeurd.
En dat heeft met elke game te maken, er worden ook FPS shooters gedraft voor het leger, maar dat is niet omdat ze goed kunnen schieten ingame, maar om hun reactie's denkwijze en strategie's.

En als het onzin zou zijn zou het niet overall in china korea america etc gebeuren ;)
Ja ok je kan voorspellen met welke units de tegenstander aan gaat komen omdat je vorige keer met bepaalde units zijn aanval hebt afgeslaan. Maar dan nog in het echt weet je niet precies de stats van de "units" van je vijand, en kan niet niet aan het uiterlijk van hun gebouwtjes zien wat ze aan het ontwikkelen zijn.

RTS'n zoals SC zijn perfect uitgeballanceerd, dat is iets wat je in het hedendaagse oorlogsvoering niet hebt.
Kijk maar eens een keer naar een docu over de laatste aanval van USA in Irak, ze hebben geen één Abrahims A1 tank verloren en wel meer dan 200 T-80's (of 55's) kapot geschoten zelfs voordat de irakezen ooit 1 A1 hebben gezien. Hoe bedoel je overpowered.

Tegenwoordig heeft technologie meer voordeel dan strategie met oorlogvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
Game 5 (laatste game) start over paar minuten, allemaal kijken :)

http://tv.esl.eu/de/esltv_stream/stream/55-flv-free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
Tja, Morrow zegt zelf dat reapers OP zijn maar ik denk dat als Dimara roaches zou gaan ipv quick mutas dat hij wel makkelijk de aanval had kunnen counteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik denk niet dat Dimaga dacht dat Morrow wéér voor early reapers zou gaan omdat het de game daarvoor niet meer goed werkte. Het was ook een flinke gok voor Morrow, als het niet gewerkt had was hij behoorlijk de sjaak geweest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Marrow is de shit :)

Ben zelf donderdag en vrijdag naar Gamescom geweest, en ik heb nog even met hem staan praten. Ik ben helemaal fan :9~

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-04-2023
Zeker, maar gelukkig zijn terran en protoss nog altijd op, dus het is weer lekker gebalanceerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben erg nieuw met Starcraft en vroeg mij eigenlijk af of het mogelijk is vriendschappelijke potjes te doen, en hoe dat dan werkt.

Indien iemand de moeite wilt nemen mij dit hier, of in PM uit te leggen, is dat uiterst welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Maldred schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 17:08:
[...]

Zeker, maar gelukkig zijn terran en protoss nog altijd op, dus het is weer lekker gebalanceerd :+
Mwah, na het kijken van diverse raplays, heb ik het idee dat Zerg licht underpowered is, Protoss in het midden en Terran overpowered. Nu ben ik geen geweldige speler, het is meer het idee dat ik heb als ik al die replays zo zie. Terran heeft in het begin gewoon wat meer troeven. Early banshee bijvoorbeeld, cloak erbij.

Maarja of het nou echt OP of UP is, laat ik maar gewoon aan Blizzard over, ik speel wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 17:29:
Ik ben erg nieuw met Starcraft en vroeg mij eigenlijk af of het mogelijk is vriendschappelijke potjes te doen, en hoe dat dan werkt.

Indien iemand de moeite wilt nemen mij dit hier, of in PM uit te leggen, is dat uiterst welkom :)
Wat bedoel je met vriendschappelijke potjes?

[ Voor 79% gewijzigd door TJHeuvel op 21-08-2010 17:33 ]

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 16:07:
[...]

spoiler:
spoiler:
Wat kevz zei. Kespa heeft allerlei uitzendrechten in Korea, dus Nada mocht spelen onder de voorwaarde dat het niet in Korea gestreamed zou worden. (alle Progamers hebben een contract ofzo met Kespa) Een of andere eikel restreamde de ESL-stream naar Korea. Kespa kwam erachter, belde Wemade Fox (Nada's team) en het was gg, bye bye zwaai zwaai. Beter dan GTST :P

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 11:51:
[...]

Rude inderdaad. Als iemand netjes zegt dat je even afk bent... Maargoed ik heb ook een potje gehad, pauze, geen reactie, "You know i can also unpause it" nog 5 minuten gewacht en toen maar geunpaused. Pause zonder reden ftl :<
Al een beetje oud onderwerp maar goed, wat ik mee maakte was helemaal lomp:

Mid game, PvT (ik P dus). Ging ground Chargelot + Stalkers, 3-1-0 + Voidray. Er kwamen tanks en MMM uit zijn basis. Ik krijg telefoon, huistelefoon die niet draaidloos is. Ik request pauze, krijg die, en wordt na ~15 sec verbroken.
5 min later, unmanaged combat, beide legers bijna weg. Ik herbouw (8 gate, 2 sgate, 2 robot -> collossi), wals over zijn nieuwe 3 tanks en 20 MM heen. Zei nog:

Ey, wth, what happened to the time out??? Sorry mate, was on the phone!

Waarom ik won door cliff manouvres collossi + Chargelots:

chat: "RAGEQUIT!" Gevolgd door $#&$(*&#( en BG BG BGGGGG!!!!!

Juist, redelijk sneu gedrag voor iemand op #3 in Gold division.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
djunicron schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 17:37:
[...]

Al een beetje oud onderwerp maar goed, wat ik mee maakte was helemaal lomp:

Mid game, PvT (ik P dus). Ging ground Chargelot + Stalkers, 3-1-0 + Voidray. Er kwamen tanks en MMM uit zijn basis. Ik krijg telefoon, huistelefoon die niet draaidloos is. Ik request pauze, krijg die, en wordt na ~15 sec verbroken.
5 min later, unmanaged combat, beide legers bijna weg. Ik herbouw (8 gate, 2 sgate, 2 robot -> collossi), wals over zijn nieuwe 3 tanks en 20 MM heen. Zei nog:

Ey, wth, what happened to the time out??? Sorry mate, was on the phone!

Waarom ik won door cliff manouvres collossi + Chargelots:

chat: "RAGEQUIT!" Gevolgd door $#&$(*&#( en BG BG BGGGGG!!!!!

Juist, redelijk sneu gedrag voor iemand op #3 in Gold division.
Ik snap de ballen van je post.
Dus jullie hadden pauze? Maar die was gecancled op 1 of andere manier.

Vervolgens kom je terug, die vent is er nog niet en jij sloopt zijn basis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Die updater is echt brak, steeds 800KB/s en dan ineens weer 0 .... dan 5 seconden wachten en dan doet ie weer een stukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 21:11
Refragmental schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 17:51:
[...]

Hij moest bellen, de random gast wou niet wachten en had de pauze al na een halve minuut eraf gehaald en nog steeds verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyCloneNL schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 17:32:
[...]

Wat bedoel je met vriendschappelijke potjes?
Unrated, met iemand met wie je kan overleggen tijdens het spelen;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douw3rd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-04-2023
Je kan iemand in je party inviten, dan op create custom game klikken, en gaan met die banaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Nice play van Idra vs Tarson op GamesCon! Wil nog niets verklappen maar z'n anti-Thor (mech) strat is wel heel erg knap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
Commentators hadden het over speciale anti-thor strat maar volgens mij was het gewoon counters spammen, verder niks....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Heb net de halve finales gezien. Best wel leuk om te zien! Hoe laat begint het morgen? Wil nu ook best de finale zien...
BTW wat ik opmerk is dat er niemand in de finales zit de protoss speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Zijn (Idra) spam 1 type unit + maak upgrades voor die unit is een niet echt heel spannende strategie.

[ Voor 3% gewijzigd door Jerry op 21-08-2010 19:12 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bernardo schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 17:32:
[...]

Mwah, na het kijken van diverse raplays, heb ik het idee dat Zerg licht underpowered is, Protoss in het midden en Terran overpowered. Nu ben ik geen geweldige speler, het is meer het idee dat ik heb als ik al die replays zo zie. Terran heeft in het begin gewoon wat meer troeven. Early banshee bijvoorbeeld, cloak erbij.

Maarja of het nou echt OP of UP is, laat ik maar gewoon aan Blizzard over, ik speel wel :P
Early game is Zerg vs Terran extreem zwak, dit schijnt ook zo in BW geweest te zijn maar dan niet zo extreem. Late game is Zerg in het voordeel, alleen vaak komt Zerg niet zo ver. Protoss vs Terran is imo gewoon gebalanceerd, mindere Protoss spelers moeten kappen met het gebitch over EMP en forcefields goed gaan gebruiken. Dimaga vs Morrow was gewoon BS, Dimaga had game 4 niet mogen verliezen. Een proffesional zo'n lead weg zien geven... Speelde echt als een brons noob door niet te expanden maar zijn leger te 1a'en in al die tanks. Die 5 rax reaper ''cheese''(aangezien je gewoon nog kan expanden) is wel imbalanced. Dat moet gewoon een all in zijn en geen expand hebben als follow up. Reaper speed is ook te goedkoop en moet imo even duur zijn als zergling speed. Terran is nu het meest diverse race, ik denk dat het komt omdat dit de Wings Of Liberty expansion is.

Al die imbalance zooi maakt voor ons noobs toch niet uit, ik kan bijvoorbeeld met mijn 100 average APM echt niet reapers zo goed micro'en en macro'en tegelijk. Noway, dat die expand als follow up zal er nooit komen :P
Nice play van Idra vs Tarson op GamesCon! Wil nog niets verklappen maar z'n anti-Thor (mech) strat is wel heel erg knap.
Hij ging zeker Mutas. veel spelers weten nog niet dat Mutas thors echt redelijk hard ownen als je ze maar goed gebruikt. Je moet niet atack move op Thors doen maar achter ze klikken en op H drukken waardoor ze geen splash damage krijgen omdat ze niet naast elkaar gaan vliegen. Als je wel wilt dat ze dicht bij elkaar vliegen moet je op de grond drukken onder de mutas. Dit zie je Idra en Dimaga veel doen. Dit is ook de rede dat de meeste pro's niet meer Mech gaan(thors/tanks) maar bio mech, marine/marauder, tanks. Ik blijf gewoon lekker bij Mech aangezien nog heel weinig spelers het weten van die mutas :P

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2010 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jerry schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 19:11:
Zijn (Idra) spam 1 type unit + maak upgrades voor die unit is een niet echt heel spannende strategie.
Tsja, je kan hetzelfde zeggen van Terrans die mass reaper spelen.
Dat vind ik persoonlijk zelf meer boring, want dan zijn de games zo afgelopen.
Als je bij muta's belandt zien we in ieder geval wat tier 2 units.

Idra is dan weer zo goed met mass muta dat hij daarmee kan winnen, maar de gemiddelde Zerg speler gaat echt niet winnen van een Terran die meerdere Thors heeft.
Omdat Idra die build blijkbaar goed geoefend heeft en ze er niet op berekend zijn op dit toernooi kan hij die strategie gemakkelijk meerdere keren gebruiken. Ik ben wel benieuwd of het lang gaat duren. Vikings zijn volgens mij de beste counter tegen muta's en sowieso erg sterk tegen zerg (de eerste viking betaalt zichzelf bijna altijd gelijk terug met een overlord kill en ze zijn ook redelijk als mineral line harassers etc). Dus dat verwacht ik wel bij Morrow morgen, tenzij hij al wint met mass reaper natuurlijk.

In het laatste potje zag je trouwens duidelijk dat Idra meer ervaring heeft. Met een stuk of 8 lings de eerste push vernietigd was een grote slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 19:32:
[...]

Klopt, mass reaper is ook een boring build.
Idra micro'de zijn Mutas goed waardoor hij won. Voor de rest was het een saai potje vergeleken met de rest van de wedstrijden.

[ Voor 14% gewijzigd door Jerry op 21-08-2010 19:38 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Blue_Fear schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 19:08:
Commentators hadden het over speciale anti-thor strat maar volgens mij was het gewoon counters spammen, verder niks....
Dan heb je het niet helemaal begrepen. Het punt was namelijk dat de Mutalisks ver genoeg uit elkaar bleven zweven zodat de splashdamage van de Thors geen effect had. Dat was voorheen het grote probleem met Mutalisks vs Thors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Laatst online: 26-06 15:03
zijn er wel replays van nada vs tlo? ik lees ook dat er iig geen vods beschikbaar komen door kespa. damn ik had die match wel willen zien :(

[ Voor 30% gewijzigd door daanteb op 21-08-2010 21:39 ]

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 19:32:
[...]

Idra is dan weer zo goed met mass muta dat hij daarmee kan winnen, maar de gemiddelde Zerg speler gaat echt niet winnen van een Terran die meerdere Thors heeft.
Omdat Idra die build blijkbaar goed geoefend heeft en ze er niet op berekend zijn op dit toernooi kan hij die strategie gemakkelijk meerdere keren gebruiken. Ik ben wel benieuwd of het lang gaat duren. Vikings zijn volgens mij de beste counter tegen muta's en sowieso erg sterk tegen zerg (de eerste viking betaalt zichzelf bijna altijd gelijk terug met een overlord kill en ze zijn ook redelijk als mineral line harassers etc). Dus dat verwacht ik wel bij Morrow morgen, tenzij hij al wint met mass reaper natuurlijk.

In het laatste potje zag je trouwens duidelijk dat Idra meer ervaring heeft. Met een stuk of 8 lings de eerste push vernietigd was een grote slag.
Vikings alleen werken totaal niet tegen muta. Eerder andersom. Plus mocht je een battle aan het verliezen zijn dat kun je al je vikings gedag zeggen aangezien ze makkelijk ingehaald worden door muta's.
Ik speel voorlopig niet meer tegen muta.shivers. Had ik eindelijk de counter gevonden tegen muta's met thors. Komt idra hier mee aan :P

Moet ik straks ook nog skills hebben om met terran te kunnen spelen :(

Edit: http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=145719 muta vs thor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:33

Rannasha

Does not compute.

MrOleo schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 17:36:
[...]

spoiler:
Wat kevz zei. Kespa heeft allerlei uitzendrechten in Korea, dus Nada mocht spelen onder de voorwaarde dat het niet in Korea gestreamed zou worden. (alle Progamers hebben een contract ofzo met Kespa) Een of andere eikel restreamde de ESL-stream naar Korea. Kespa kwam erachter, belde Wemade Fox (Nada's team) en het was gg, bye bye zwaai zwaai. Beter dan GTST :P
Het is allemaal nog wat ingewikkelder:
spoiler:
KeSPA (Korean e-Sport Association) is de nationale SC:BW organisator van Korea. Een beetje zoals de KNVB bij het NL voetbal. Alleen heeft KeSPA nooit royalties afgedragen aan Blizzard voor het gebruik van copyrighted content en dergelijken. Daarom heeft Blizzard vlak voor de launch van SC2 een exlusieve overeenkomst gesloten met een andere organisatie. KeSPA staat dus compleet buitenspel wat betreft SC2.

KeSPA zal dus koste wat kost willen proberen om SC:BW populair te houden en SC2 vooral niet te promoten, gezien ze daar niets mee verdienen. Nu is Nada een speler in de KeSPA Broodwar scene. Hij zou een showmatch van SC2 gaan doen, een BW veteraan tegen een SC2-sterspeler. Contractueel mocht de match niet in Korea te zien zijn, want als een van de Broodwar helden SC2 speelt, zal het Koreaanse publiek wellicht ook overschakelen en dat wil KeSPA dus niet. Toen er iemand de ESL stream doorstreamde naar Korea, heeft KeSPA dus Nada aan z'n contract gehouden. Hij moest dus of stoppen of z'n lucratieve progaming contract riskeren.

Tussen Blizzard en KeSPA speelt momenteel een meta-oorlog met harassment, economy, pushes heen en weer. Wanneer komt de GG en van wie?

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 14:20
Species5618 schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 20:13:
[...]

Het is allemaal nog wat ingewikkelder:
spoiler:
KeSPA (Korean e-Sport Association) is de nationale SC:BW organisator van Korea. Een beetje zoals de KNVB bij het NL voetbal. Alleen heeft KeSPA nooit royalties afgedragen aan Blizzard voor het gebruik van copyrighted content en dergelijken. Daarom heeft Blizzard vlak voor de launch van SC2 een exlusieve overeenkomst gesloten met een andere organisatie. KeSPA staat dus compleet buitenspel wat betreft SC2.

KeSPA zal dus koste wat kost willen proberen om SC:BW populair te houden en SC2 vooral niet te promoten, gezien ze daar niets mee verdienen. Nu is Nada een speler in de KeSPA Broodwar scene. Hij zou een showmatch van SC2 gaan doen, een BW veteraan tegen een SC2-sterspeler. Contractueel mocht de match niet in Korea te zien zijn, want als een van de Broodwar helden SC2 speelt, zal het Koreaanse publiek wellicht ook overschakelen en dat wil KeSPA dus niet. Toen er iemand de ESL stream doorstreamde naar Korea, heeft KeSPA dus Nada aan z'n contract gehouden. Hij moest dus of stoppen of z'n lucratieve progaming contract riskeren.

Tussen Blizzard en KeSPA speelt momenteel een meta-oorlog met harassment, economy, pushes heen en weer. Wanneer komt de GG en van wie?
uiteindelijk KeSPA natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Refragmental schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 17:51:
[...]

Mja, misschien teveel in SC2 jargon... Sorry daarvoor.

In NL: Ik speelde op Gold (45e plaats vs 3e) protos vs terran. Na 15 min gelijk op te gaan, werd ik gebeld en vroeg op pauze. Die kreeg ik, en na enkele seconden aan te telefoon te hebben gehangen, hoorde ik dat m'n tegenstander de time-out had opgeheven en me probeerde te verslaan.
Toen ik 5 minuten later terug kwam, zag ik dat hij wonder boven wonder had gefaald, waarna ik herbouwde en in enkele minuten de wedstrijd beslechte.

Wat een gigantische woede bij mijn opponent opwekte, geuit in een behoorlijke scheldpartij. Zelfs met zulk onbehoorlijk gedrag had hij het verprutst, waardoor hij zijn schaamte in vloeken uitte. Kinderachtig.

===

Ik moet zeggen dat ik de invitationals van Sc2casts.com wel erg vermakelijk vind.

Zo even snel ook die ESL bekijken! Thnx voor de hint Cloud.

btw. Zijn er meer mensen die Husky een vreselijk vervelende commentator vinden? Ik kan het echt niet meer aanhoren inmiddels.

====

@ Het KeSPA verhaal: Wow, interessant dat er zulke zaken spelen, had ik nooit verwacht; Er moet dus wel onwaarschijnlijk veel geld omgaan in de tournooi wereld daar om dit soort kwesties te krijgen.

Thnx voor de info Species5618. :)

[ Voor 8% gewijzigd door djunicron op 21-08-2010 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djunicron schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 21:11:

btw. Zijn er meer mensen die Husky een vreselijk vervelende commentator vinden? Ik kan het echt niet meer aanhoren inmiddels.
Husky kan ik nog wel redelijk hebben, hoewel ik de laatste tijd zijn vids niet meer zo vaak bekijk.
HD the voice starcraft. Daar moet ik echt mijn best doen om me niet te irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Husky vind ik nog baas :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Interessant dat van die Muta's tegen thors. Mijn muta's smelten altijd weg tegen een paar van die dingen, maar nu snap ik hoe ik het moet spelen :P

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had zojuist mijn hoogste apm pot ooit. Normaal 47 en dit keer tegen de negentig aan.
Toegeven meeste apm zat in het gtfo, gtfo, gtfo and shoot, gtfo, gtfo, gtfo and shoot.

Hij ging voor een marine push die ik stopte met een bunker en twee marines. Vervolgens hem wegdrukken uit mijn helft met siege tanks.
Hij speelde het nog wel netjes door zijn bunker op tijd te salvagen en niet zijn bio door te blijven pompen. Dus ik slow move naar hem toe. krijg met de siege zijn expo gas neer. Ik land mijn vikings probeer zijn CC uit te schakelen. Hij komt met zijn bio bal ik vlieg weer omhoog. Hij gaat voor de tanks. Ik land weer denk ff allles snel wegvegen plus wat kunnen mij die vikings schelen. Komt er een battle cruiser! aangevlogen.
gtfo, gtfo, gtfo and shoot, gtfo, gtfo, gtfo and shoot.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2010 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Zoooo nu pas begonnen met echt Starcraft 2 spelen :P Vandaag even langs Dixons en een legale versie gekocht. Maar gewoon in de practice league begonnen, leek me toch beter als n00b :P

De eerste 4 potjes makkelijk gewonnen, het 5e potje heb ik verloren (me P vs he T). Ik was aan het klooien met m'n 4 Phoenixes, paar SCV's afgeknald. Hij kwam mijn basis in vliegen met een stuk op 10-12 reapers, daar was ik niet op bedacht, had te weinig stalkers gemaakt. Maar goed, daar heb ik van geleerd.
Het gaat wel traag in de practice league, ik speelde al faster vs AI dus dat was ik wel gewend. Maarja eerst eens even inkomen en dan op naar de gewone Bronze league.
Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 19:27:
Early game is Zerg vs Terran extreem zwak, dit schijnt ook zo in BW geweest te zijn maar dan niet zo extreem. Late game is Zerg in het voordeel, alleen vaak komt Zerg niet zo ver. Protoss vs Terran is imo gewoon gebalanceerd, mindere Protoss spelers moeten kappen met het gebitch over EMP en forcefields goed gaan gebruiken. Dimaga vs Morrow was gewoon BS, Dimaga had game 4 niet mogen verliezen. Een proffesional zo'n lead weg zien geven... Speelde echt als een brons noob door niet te expanden maar zijn leger te 1a'en in al die tanks. Die 5 rax reaper ''cheese''(aangezien je gewoon nog kan expanden) is wel imbalanced. Dat moet gewoon een all in zijn en geen expand hebben als follow up. Reaper speed is ook te goedkoop en moet imo even duur zijn als zergling speed. Terran is nu het meest diverse race, ik denk dat het komt omdat dit de Wings Of Liberty expansion is.

Al die imbalance zooi maakt voor ons noobs toch niet uit, ik kan bijvoorbeeld met mijn 100 average APM echt niet reapers zo goed micro'en en macro'en tegelijk. Noway, dat die expand als follow up zal er nooit komen :P
De forcefields zijn inderdaad handig, de placement ervan is een ander verhaal. Wil je een beetje goed een groep in 2 helften verdelen, heb je toch wel wat practice nodig, zeker op wat bredere vlakken. Oefening baart kunst natuurlijk.
Reapers moeten inderdaad wat minder, die speedupgrade net zo duur als zergling-speed lijkt me een goed idee, dat scheelt al best wat very early game herass.

Nee das waar :P Die koreaantjes met 300+ APM hallen het onderste uit elke mineral/hitpoint etc ... dus daar heb je zeker gelijk in.

[ Voor 56% gewijzigd door TheNephilim op 21-08-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 21:13:
[...]

Husky kan ik nog wel redelijk hebben, hoewel ik de laatste tijd zijn vids niet meer zo vaak bekijk.
HD the voice starcraft. Daar moet ik echt mijn best doen om me niet te irriteren.
idd, husky vind ik wel leuk, ook wel grappig op zn tijd.

HD vind ik wat minder, heb het gevoel dat ie de laatste matches er niet helemaal lekker inzit, dingen die hij mist, en bijvoorbeeld bij 1 van zijn laatste echt een facepalm waard; (redelijk epic) match van idra tegen een terran, en idra kan er maar niet doorkomen tegen het mech/marauder army (wat HD ook regelmatig meld).
Dan gaat idra ineens corruptors bouwen, en HD gaat zich afvragen waarom ie in hemelsnaam voor corrupters gaat! (want de terran heeft geen air of battlecruisers zegt ie dan)
Ik ben geen zerg speler, maar zelfs weet ik dat je corrupters nodig hebt om naar broodlords te morphen...

edit:
voor de geïnteresseerden, een erg leuke idra-rage match: YouTube: idravdrewbiep1 (waar zelfs de terran speler toegeeft dat terran misschien wel een beetje imba is tegen zerg)

[ Voor 10% gewijzigd door GeleFles op 21-08-2010 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zucht dat Terran imbalance gezeik word ik echt moe van hoor. Paar van mijn laatste games:

1. Protoss opent met void rays, dit forceert veel marines. Zealot met charge counteren marines super goed. Wat doet meneer? Meneer gaat mass stalkers, marines zijn cost efficient tegen stalkers. Ik win dik simpel. Van mijn stoel geblazen dat ik daar opeens 10+ stalkers zag. Ik zal nog maar even negeren dat mijn macro beter was. Ipv van GG krijg ik een ''Terran Imba ^^''

2. Zerg speler, ik open met een 4 thor +1 timing push. Deze weet hij af te slaan, ongeveer gelijk aantal resources aan losses. Ik expand en ga Mech met wat hellions. Ik scout alle expansions en tot mijn verbazing vind ik niks, ik scan zijn natural en dat is de enige expansion die hij heeft. 2 Base terran vs 2 base zerg(dit verlies je bijna altijd). Daarna scan ik zijn leger en zie ik MASS HYDRA MET ZERGLINGS. Ik moest glimlachen. Ik a-move natuurlijk heel rustig mijn leger aangezien tanks/thors/hellions hydra's prachtig counteren. Dude, ik gebruikte niet eens siege. Ipv van een GG krijg ik een: ''Fucking overpowered thors''

3. Weer een zerg speler. 4 bases(voor mij lmao) tegen 3. ''Fucking rediculous terran isn't it''

4. TvP: Protoss speler die whined over het feit dat het enige wat je als terran hoeft de doen is stim+a move. Negeert compleet dat je ook moet kiten en dat het enige wat protoss hoeft de doen is forcefield+a move. EMP's zijn kennelijk ook OP, ja idd, je hele leger raakt je shields kwijt als je maar 1 control group gebruikt, wtf! Ghosts zijn ook echt 150 gas dus ik moet kiezen of een ghost of 2 vikings. Dus als ik storm verwacht en collosi komen ben ik fucked. Bovendien komen die fucking collosi echt super snel :/

Het valt me op dat vooral echt slechtere spelers zeiken over imbalance en Idra ofcourse lol. Maar ZvT early game heeft inderdaad openingen die imbalanced zijn. het probleem is niet alleen dat deze openingen heel moeilijk te verdedigen zijn, maar ook dat het heel moeilijk scouten voor de zerg speler is. TvP is echt niks mis mee.

Dus stop maar lekker zeiken over imbalance en word net zo goed als Idra. Dan mag het :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2010 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-04-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 22:09:
Zucht dat Terran imbalance gezeik word ik echt moe van hoor. Paar van mijn laatste games:

1. Protoss opent met void rays, dit forceert veel marines. Zealot met charge counteren marines super goed. Wat doet meneer? Meneer gaat mass stalkers, marines zijn cost efficient tegen stalkers. Ik win dik simpel. Van mijn stoel geblazen dat ik daar opeens 10+ stalkers zag. Ik zal nog maar even negeren dat mijn macro beter was. Ipv van GG krijg ik een ''Terran Imba ^^''

2. Zerg speler, ik open met een 4 thor +1 timing push. Deze weet hij af te slaan, ongeveer gelijk aantal resources aan losses. Ik expand en ga Mech met wat hellions. Ik scout alle expansions en tot mijn verbazing vind ik niks, ik scan zijn natural en dat is de enige expansion die hij heeft. 2 Base terran vs 2 base zerg(dit verlies je bijna altijd). Daarna scan ik zijn leger en zie ik MASS HYDRA MET ZERGLINGS. Ik moest glimlachen. Ik a-move natuurlijk heel rustig mijn leger aangezien tanks/thors/hellions hydra's prachtig counteren. Dude, ik gebruikte niet eens siege. Ipv van een GG krijg ik een: ''Fucking overpowered thors''

3. Weer een zerg speler. 4 bases(voor mij lmao) tegen 3. ''Fucking rediculous terran isn't it''

4. TvP: Protoss speler die whined over het feit dat het enige wat je als terran hoeft de doen is stim+a move. Negeert compleet dat je ook moet kiten en dat het enige wat protoss hoeft de doen is forcefield+a move. EMP's zijn kennelijk ook OP, ja idd, je hele leger raakt je shields kwijt als je maar 1 control group gebruikt, wtf! Ghosts zijn ook echt 150 gas dus ik moet kiezen of een ghost of 2 vikings. Dus als ik storm verwacht en collosi komen ben ik fucked. Bovendien komen die fucking collosi echt super snel :/

Het valt me op dat vooral echt slechtere spelers zeiken over imbalance en Idra ofcourse lol. Maar ZvT early game heeft inderdaad openingen die imbalanced zijn. het probleem is niet alleen dat deze openingen heel moeilijk te verdedigen zijn, maar ook dat het heel moeilijk scouten voor de zerg speler is. TvP is echt niks mis mee.

Dus stop maar lekker zeiken over imbalance en word net zo goed als Idra. Dan mag het :)
Om het zo te zeggen. Het is niet omdat jij tegen spelers speelt die falen, dat er niks aan de hand is. En ja kan er moe van zijn, maar het is wel zo. Terran is gewoon op een aantal vlakken beter dan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Zerg en Protoss zijn ook op een aantal vlakken beter dan de rest. Je punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet omdat jij tegen spelers speelt die falen
Dat falen vind ik nou ook wel hard aangezien het gewoon allemaal diamond spelers zijn. Zie bovenstaande post, en tenzei je een 1000+ diamond speler bent boeien imbalances heel weinig.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  1. Houd het nuttig + ontopic
  2. Bedelen om trialkeys valt onder spam
  3. Posten van je account + id nummer valt daar eveneens onder
  4. Wil je in de spelerslijst komen te staan, stuur een DM naar Angeloonie