Bulls schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:31:
[...]
We hebben die placement matches gewoon te goed gedaan en zijn nu eigenlijk boven ons niveau geplaatst door lucky wins. Ok de 1e 3 waren to easy, maar placement 4 en 5 waren aardig pittig en zelfs met een goed gecoordineerde marine rush hadden we ze snel verslaan. Maar vervolgens proberen we dus de matches in de platinum league en worden we gewoon murdered. Ik denk dat ik beter gold of silver kan doen.
Als je trouwens de lectuur had gelezen waar je naar gelinkt werd zou je weten dat de league waar je in zit compleet oninteressant is, als je in brons thuis hoort zal je overwegend tegenstanders krijgen uit brons, zelfs al zit je in Diamond, en omgekeerd trouwens ook. De rating die jij ziet is niet de rating die intern word gebruikt om voor jou een tegenstander te vinden.
cls schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 13:45:
Zijn hier mensen in Gold die regelmatig Favored zijn in de matchups? In mijn afgelopen 20 a 30 games op gold (26-15 oid nu) ben ik geen enkele keer Favored geweest. Opponent is bijna altijd favored of slightly favored. 'Even' komt heel af en toe voor (5% ofzo).
Dit heeft alles te maken met de verborgen rating VS zichtbare rating, eerder in dit topic werd er al gelinkt naar pagina's op de TeamLiquid website waar het systeem uitgelegd wordt.
Het komt er op neer dat het mogelijk is dat zowel jij als je tegenstander te zien krijgen dat je opponent favored is, jij krijgt pas 'even' te zien als jouw zichtbare rating gelijk is aan de verborgen rating van je tegenstander en dan komt er nog een bepaald getal in het spel wat bepaald hoe zeker het spel is van die verborgen rating.
Klinkt best ingewikkeld, is het ook, maar als je die links op de eerdere pagina volgt wordt het een stuk duidelijker uitgelegd ^^
[
Voor 36% gewijzigd door
Cronax op 20-08-2010 13:52
]