• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-05 02:44
Anoniem: 33272 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:34:
[...]

Dit dus niet doen, er zitten units upgrades etc in die niet in de multiplayer zitten en dat kan confusing zijn. Beter eerst multiplayeren tot je alle buildings en units kent, daarna pas gaan singlen ;)
Ah ok maar dat is eigenlijk niet zo erg aangezien je dan wel de kennis hebt van alle untis die wel in de multiplayer zitten. Dat lijkt me beter dan dan als een Noob gaan multiplayeren en geen idee hebben van wat je nou aan het doen bent haha >:) .

Hoe speel ik skirmish tegen de Ai? Ik zie alleen online 1 vs 1 maar dat wil ik nog niet aangezien ik nog niet genoeg kennis heb van het spel. Of is dat unranked 1 vs 1 ?

[ Voor 66% gewijzigd door JT888 op 19-08-2010 14:42 ]

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-06 13:24

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Anoniem: 33272 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:34:
[...]

Dit dus niet doen, er zitten units upgrades etc in die niet in de multiplayer zitten en dat kan confusing zijn. Beter eerst multiplayeren tot je alle buildings en units kent, daarna pas gaan singlen ;)
Mwa andersom heeft ook voordelen hoor. Je leert wel een beetje micro'en met die missies en je leert de tegenpartij units ook een beetje kennen :) Niet heel erg hoor.
Anoniem: 358309 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:35:
[...]

Klopt daar staat zerg bekend om, zwakke en goedkope units maar in grote getallen erg gevaarlijk.
En zo zijn de Protoss een beetje het tegenovergestelde. Dure units die per stuk een stuk sterker zijn. Al geldt 'strength in numbers' natuurlijk eigenlijk altijd.
JT888 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:37:
Hoe speel ik skirmish ? ik zie alleen online 1 vs 1 maar dat wil ik nog niet aangezien ik nog niet genoeg kennis heb van het spel. Of is dat unranked 1 vs 1 ?
Skirmish (lokaal vs AI spelen) vind je onder Singleplayer aan de rechterzijde van het scherm. Bij Multiplayer kun je ook wel skirmish doen tegen de AI, maar daar heet het simpelweg 'Custom games'.

[ Voor 20% gewijzigd door Cloud op 19-08-2010 14:40 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Anoniem: 36835

Wat is de makkelijkste manier om te zien hoeveel workers je hebt lopen op een mineral line?
Gewoon selecteren en dan tellen? Of staat er ergens een nummertje waar ik nog niet vanaf weet?

• JT888
Cloud schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:39:

Skirmish (lokaal vs AI spelen) vind je onder Singleplayer aan de rechterzijde van het scherm. Bij Multiplayer kun je ook wel skirmish doen tegen de AI, maar daar heet het simpelweg 'Custom games'.
Cool thx :) dat zal ik vandaag even uit proberen :D
Anoniem: 36835 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:41:
Wat is de makkelijkste manier om te zien hoeveel workers je hebt lopen op een mineral line?
Gewoon selecteren en dan tellen? Of staat er ergens een nummertje waar ik nog niet vanaf weet?
Is dat een strategie of wat ? waarom is dat van belang ? Ben er nieuwsgierig naar :)

[ Voor 105% gewijzigd door JT888 op 19-08-2010 14:47 ]

Anoniem: 33272

Dimaga vs HasuObs http://tv.esl.eu/de/esltv_stream/stream/55-flv-free comments: day9
Strelok vs Demuslim http://www.glhf.tv/ comments: thegunrun

beide live nu :)

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 33272 op 19-08-2010 15:01 . Reden: typo ]

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

De SC2 games op http://tv.esl.eu/de/esltv_stream/stream/55-flv-free gaan nu trouwens beginnen :).

^^ Grrr Rappel :P

[ Voor 8% gewijzigd door Jerry op 19-08-2010 14:48 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

JT888 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:42:

Is dat een strategie of wat ? waarom is dat van belang ? Ben er nieuwsgierig naar :)
Om zo een optimale inkomsten flow per expansion te hebben, en niet perongeluk teveel of te weinig workers er te hebben staan.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 19-08-2010 14:49 ]

Anoniem: 357023

Anoniem: 36835 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:48:
[...]

Om zo een optimale inkomsten flow per expansion te hebben, en niet perongeluk teveel of te weinig workers er te hebben staan.
Alles selecteren en dan zie je gelijk hoeveel rijen je hebt. Je hoeft niet per drone nauwkeurig dit te weten. Het is ook gewoon je hebt nooit harversters te veel :) (of het moeten er meer dan 80 zijn). Dan zijn de meeste games al wel afgelopen. Op een gegeven moment ga je gewoon zien dat je probes over elkaar heel lopen dan had je al moeten expanden. Tot aan diamond 400+ zou ik me er niet zo druk om maken. motto 1 build more scv's, probes, drones :)

Anoniem: 357023 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:55:
[...]

Alles selecteren en dan zie je gelijk hoeveel rijen je hebt. Je hoeft niet per drone nauwkeurig dit te weten. Het is ook gewoon je hebt nooit harversters te veel :) (of het moeten er meer dan 80 zijn). Dan zijn de meeste games al wel afgelopen. Op een gegeven moment ga je gewoon zien dat je probes over elkaar heel lopen dan had je al moeten expanden. Tot aan diamond 400+ zou ik me er niet zo druk om maken. motto 1 build more scv's, probes, drones :)
Bij 30 heb je toch echt saturation dus dan heb je echt niks meer aan extra workers. (8 mineral en 2 gas x3)

• JT888
Anoniem: 36835 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:48:
[...]

Oh ik dacht hoe meer hoe sneller het geld binnen stroomde... dat is dus helaas onwaar goed om te weten !! Aangezien ik er nu steeds zoveel mogenlijk uit pompte dus die expansion is ook nog eens gelimiteerd op wat die kan verwerken.

[ Voor 35% gewijzigd door JT888 op 19-08-2010 15:02 ]

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
JT888 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:42:
[...]

In het maximale geval heb je per aanklikbaar 'hoopje' minerals 3 werkers, zo ook voor ieder 'gasafhaalpunt'. Meer dan dat heeft gewoon geen zin omdat ze er niet bij kunnen komen.

Maar aan de andere kant heeft het meestal niet veel zin om je echt druk te maken over hoe veel werkers je hebt, over het algemeen wil je ze gewoon blijven maken tot je er een stuk of 20-30 hebt voor je eerste basis.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-06 15:16
Anoniem: 33272 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:58:
[...]

Bij 30 heb je toch echt saturation dus dan heb je echt niks meer aan extra workers. (8 mineral en 2 gas x3)
Wel als je al een of meerdere expo's hebt en die ook saturated wil hebben.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• KarmaPolice
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-04 15:12
[...]

Kan wel kloppen ik ga meestal 22/23 minerals en 3 per vespene geyser, das dus 28 of 29. 30 zit je altijd goed.

Weet iemand waar die matches van vanavond te bekijken zijn?

17:40 CET - HasuObs vs. LucifroN : vooral deze beloofd een clash of the titans the worden. Misschien dat ik nog wat kan opsteken van PvZ game.

[ Voor 15% gewijzigd door KarmaPolice op 19-08-2010 15:04 ]

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-06 18:01

hmr

Kunnen we niet een aparte league opzetten voor de beginners hier op got? Dus de bronze en silver people?

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

M1lamb3r schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:01:
[...]

Wel als je al een of meerdere expo's hebt en die ook saturated wil hebben.
Was wel duidelijk dat ik 30 per expo bedoelde denk ik. Je kunt wel al wat exta workers maken voordat je expo complete, als je dat bedoeld :)

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 14:21
Net ook ff gekeken, wat een fantastisch einde. Maar ook in het midden was dat "okay, now what?" moment erg grappig :)

https://niels.nu

[...]

Zoals gezegd is dat dus niet waar. Voor je expansion maak je extra workers aan. Zodat wanneer deze klaar is je gelijk kan transferen. Optimale waarde ligt op volgens mij op 24. Echter met expanden mogen er dus meer zijn. Wanneer je 30+ workers hebt wordt het toch echt wel eens tijd om te expanden namelijk. Vandaar ook de stelling dat je eigenlijk nooit moet ophouden met workers totdat je in de 60-80 reeks zit. Pas op heel hoog niveau wordt het echt belangrijk. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die de game hebben verloren omdat ze teveel workers maakten (uitzondering zerg hihihi)

• KarmaPolice
Anoniem: 357023 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:17:
[...]

Zoals gezegd is dat dus niet waar. Voor je expansion maak je extra workers aan. Zodat wanneer deze klaar is je gelijk kan transferen. Optimale waarde ligt op volgens mij op 24. Echter met expanden mogen er dus meer zijn. Wanneer je 30+ workers hebt wordt het toch echt wel eens tijd om te expanden namelijk. Vandaar ook de stelling dat je eigenlijk nooit moet ophouden met workers totdat je in de 60-80 reeks zit. Pas op heel hoog niveau wordt het echt belangrijk. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die de game hebben verloren omdat ze teveel workers maakten (uitzondering zerg hihihi)
Optimaal voor minerals ja, je vergeet vespene gas wat je ook 3 tot 6 workers kost.

[ Voor 10% gewijzigd door KarmaPolice op 19-08-2010 15:27 ]

Anoniem: 357023 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:17:
[...]

Nee het klopt inderdaad dat extra workers maken handig is voor je expo, maar de extra inkomsten zijn bijna verwaarloosbaar.

Handige quote van TL forum over saturation:

"Hmmmm, well i would say that it proves that you DON'T want more then 3 workers/patch, as if you look on the extra mineral you got, that is an increase of 50 minerals/min if you double the amount of workers from 3/patch to 6/patch, on 8 patches it is 24 workers and as they 24 workers will earn you an additional 50 minerals/min it will take them 24 minutes to pay for them self. And if you go from 3/patch to 4/patch the extra probes will earn you one single extra mineral per minute and patch (3x33=99 and 4x25=100).
So you should only produce workers over 3/patch if you are planing for an expansion."

(uit dit topic http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=129078)

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-05 12:48
Anoniem: 357023 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:34:
Een 3 gate rush is dat niet teveel van het goede? 2 gates kan je in het begin ondersteunen. 3 gates is teveel als je dat eenmaal volledig kan gebruiken. Ook is iemand met een 3-4 warpgate push ook klaar en is het GG.

Gisteren nog iemand met 3 gate 'rush' tegen me gehad, maar snapte het niet echt. Ik scoute en pakte een 3 warpgate en easy win. Ik bleef wel units pompen voor het geval hij eerder aanviel.

Ook een 4 warpgate korean style zal dodelijk zijn. Nu ik denk bijna alle standaard strategieen zullen hier tegen werken? Of je moet gelijk druk zetten en druk blijven zetten.

Ik snap het dus niet helemaal, Hoe werkt een 3 gate rush dan precies (gisteren voor het eerst in 2 weken gespeeld dus heb het waarschijnlijk gemist).
4 wargate is inderdaad erg goed, maar je hebt pas units als warpgate geresearched is. Dat duurt best lang en het is tegelijkertijd ook erg makkelijk te scouten. Veel mensen verwachten echter niet zo'n snelle push en de meeste protoss zijn onverstandig genoeg om geen sentry te hebben. Het werkt in ieder geval erg goed tegen zowel protoss als terran, maar een reaper- of zealot rush zorgen er wel voor dat je je hele build om moet gooien.

Ik heb de laatste tijd overigens enorme problemen met siege tanks. Zodra die dingen er staan kun je als protoss niks meer. Als je aanvalt is je leger dood, maar als je niet aanvalt kan T lekker z'n gang gaan of jouw basis aan gort schieten. Schuilen op je ramp is ook geen optie want je kan niet aanvallen met je zealots en met een scan wordt alsnog alles aan gort geschoten. Immortals komen niet in de buurt vanwege een fijne bio wall en zodra er toch iets langs komt is je halve army al dood. Void rays werken wel aardig, maar alleen de eerste keer want daarna zijn er sowieso vikings en ben je de lul. Wat werkt wel?

• KarmaPolice
Extra workers op je 1base lijkt me niet zo verstandig. Wanneer je moet expanden is in ieder geval een stuk genuanceerder dan "ow ik bouw net zolang workers totdat ik er XX heb, dan ga ik expanden".

Timing is veel belangrijker ik heb eigenlijk ook nooit een set workers ready pre-expo. Meestal als ik een expo heb (geen FE) push ik mijn nmy en CB ik 10 workers naar mijn expo, Terrans zie ik vaak mulen totdat ze fully saturated zijn, zerg hebben meestal voldoende spare larvae.

• Tappone
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-04 10:43
als je er echt veel moeite mee hebt, kun je proberen beetje te spelen met phoenix graviton beam, of immortals achter het legertje droppen

I have ADOHLAS syndrom : Attention Deficit Oh Hey Look A Squirrel! Tappie#1541

KarmaPolice schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:25:
[...]
Optimaal voor minerals ja, je vergeet vespene gas wat je ook 3 tot 6 workers kost.
Idd per minerals total van 30 kom je dan uit :)
Anoniem: 33272 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:28:
[...]

Nee het klopt inderdaad dat extra workers maken handig is voor je expo, maar de extra inkomsten zijn bijna verwaarloosbaar.

Handige quote van TL forum over saturation:

"Hmmmm, well i would say that it proves that you DON'T want more then 3 workers/patch, as if you look on the extra mineral you got, that is an increase of 50 minerals/min if you double the amount of workers from 3/patch to 6/patch, on 8 patches it is 24 workers and as they 24 workers will earn you an additional 50 minerals/min it will take them 24 minutes to pay for them self. And if you go from 3/patch to 4/patch the extra probes will earn you one single extra mineral per minute and patch (3x33=99 and 4x25=100).
So you should only produce workers over 3/patch if you are planing for an expansion."

(uit dit topic http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=129078)
Klopt heel goed uitgewerkt stuk. Beetje bevestiging wat al een poos bekend is boven 3 workers per patch je last krijgt van saturation. Feit blijft dat je boven de 30 workers al aan een expension moet gaan denken. Ik denk niet dat de meeste spelers hier zich nu al echt bezig mee moeten gaan houden.

Geen idee welk niveau je bent en idd als je diamond bent dan zijn deze kleine dingetjes die je net de edge kunnen geven. Onder diamond is het puur vanuit saturation nog niet enorm belangrijk(je verliest er geen games door omdat je 32 ipv 30 workers aan de slag hebt). Je kan het wel in de gaten houden om te kijken wanneer je moet expanden, als je dat als regel wil vast houden voor een hele specifieke BO :)

• Frietzegger
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Leuke quote maar dan mag jij me uitleggen in welke game ik niet plan voor een expansion. Ik wil namelijk altijd expanden als het even kan. Als je hoog in diamond speelt en goede redenen hebt om workers te cutten dan is dat prima maar voor normale diamonds en daaronder (inclusief mijzelf dus) moet je eerst maar eens leren hoe je teveel workers kan maken.

Zorg gewoon dat je continu produceert, voordat je je main oversaturate ben je toch al bezig met je eerste expo en transfer je standaard een paar workers. Eerst focussen op je macro game is veel makkelijker dan alleen maar proberen te 1 basen en te winnen met micro. Kijk ook naar de pros en dan zie je dat die in langere games altijd boven de 60 workers uitkomen. Ook als ik denk dat ik veel workers heb dan blijkt dat ik er maar een stuk of 50 heb ofzo. Mijn makkelijkste wins zijn tegen mensen die te lang op 1 base blijven zitten en die onder de 30 stoppen met workers maken. Zelfs bij veel diamond spelers zie je dit.

Zoals altijd liggen de nuances bij zerg iets anders omdat het zo makkelijk is om te expo-en en je hatcheries zijn ook meteen je unit producing structures etc.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-06 19:49

TheNephilim

Wtfuzzle

KarmaPolice schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:02:
[...]

Kan wel kloppen ik ga meestal 22/23 minerals en 3 per vespene geyser, das dus 28 of 29. 30 zit je altijd goed.

17:40 CET - HasuObs vs. LucifroN : vooral deze beloofd een clash of the titans the worden. Misschien dat ik nog wat kan opsteken van PvZ game.
Intressant! Is dat 19:40 onze tijd?

• KarmaPolice
Morphix schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:38:
[...]

4 wargate is inderdaad erg goed, maar je hebt pas units als warpgate geresearched is. Dat duurt best lang en het is tegelijkertijd ook erg makkelijk te scouten. Veel mensen verwachten echter niet zo'n snelle push en de meeste protoss zijn onverstandig genoeg om geen sentry te hebben. Het werkt in ieder geval erg goed tegen zowel protoss als terran, maar een reaper- of zealot rush zorgen er wel voor dat je je hele build om moet gooien.

Ik heb de laatste tijd overigens enorme problemen met siege tanks. Zodra die dingen er staan kun je als protoss niks meer. Als je aanvalt is je leger dood, maar als je niet aanvalt kan T lekker z'n gang gaan of jouw basis aan gort schieten. Schuilen op je ramp is ook geen optie want je kan niet aanvallen met je zealots en met een scan wordt alsnog alles aan gort geschoten. Immortals komen niet in de buurt vanwege een fijne bio wall en zodra er toch iets langs komt is je halve army al dood. Void rays werken wel aardig, maar alleen de eerste keer want daarna zijn er sowieso vikings en ben je de lul. Wat werkt wel?
Heb ik ook veel problemen mee begrijp me niet verkeerd, er zijn een aantal dingen die je kunt doen. Multitasking skills is een pre.

-Sentry's illusions eerst, de rest van je army flanken. paar sentry met voldoende energy voor een shield.

-Chargelots en Blinkstalker helpt ook.

- Phoenix stuk of 4 echte 4 illusions, pick up op de sieged tanks. Timing moet exact goed zijn zodat je tegelijk je pick ups doet en de mmm ball engaged met je main army, anders ben jeje phoenixes kwijt terwijl je main army alsnog gesieged wordt.

- Observers hou em id gaten, en wachten tot hij gaat schuiven met zijn army zal die op den duur toch moeten als hij langzaam map control wil. (nadeel T met tanks gebruikt veel scanner sweeper)

- Ignore zijn tanks totdat je 3/4 carriers hebt.

Bedenk goed er bestaat geen P ground army waarmee je een deployed mmm deployed siegetank mee kunt verslaan, je moet dus geduld hebben en of slimmer zijn dan de T

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 15:55

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Frietzegger schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:47:
Leuke quote maar dan mag jij me uitleggen in welke game ik niet plan voor een expansion. Ik wil namelijk altijd expanden als het even kan. Als je hoog in diamond speelt en goede redenen hebt om workers te cutten dan is dat prima maar voor normale diamonds en daaronder (inclusief mijzelf dus) moet je eerst maar eens leren hoe je teveel workers kan maken.

Zorg gewoon dat je continu produceert, voordat je je main oversaturate ben je toch al bezig met je eerste expo en transfer je standaard een paar workers. Eerst focussen op je macro game is veel makkelijker dan alleen maar proberen te 1 basen en te winnen met micro. Kijk ook naar de pros en dan zie je dat die in langere games altijd boven de 60 workers uitkomen. Ook als ik denk dat ik veel workers heb dan blijkt dat ik er maar een stuk of 50 heb ofzo. Mijn makkelijkste wins zijn tegen mensen die te lang op 1 base blijven zitten en die onder de 30 stoppen met workers maken. Zelfs bij veel diamond spelers zie je dit.

Zoals altijd liggen de nuances bij zerg iets anders omdat het zo makkelijk is om te expo-en en je hatcheries zijn ook meteen je unit producing structures etc.
Mee eens, niet te hard roepen. Ik heb die 1 base mensen wel nodig om hoger te komen in de ladder :)

Je geeft wel aan dat macro makkelijker is dan 1 basen en winnen met micro. Kwa win kans zeker, kwa goed uitvoering hell no :( Dat is denk ik het verschil tussen hoog diamond en medium/low. Marco macro en macro. op 1 base kan je nog wel je battle micro'en erbij. Bij meerdere basisen en dan je marco blijven doen) en nog je battle in de gaten houden is zo moeilijk. Vooral met mijn APM :( Probe count staat in iedergeval niet in mijn mental checklist hehehe.

• KarmaPolice
Hangt ook een beetje van je ras af. Heb wel een paar top ranked P gezien die alles doen vanaf 1base. Als zerg moet je wel expanden, m.i. moet je altijd +1 base zijn als Z vs je opponent vooral in een macro game.
Terrans doen altijd hetzelde wall-in of early harass mech mmm ball army a-move, en expanden na 12/13 minuten.

• Cronax
KarmaPolice schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:53:
[...]

Bedenk goed er bestaat geen P ground army waarmee je een deployed mmm deployed siegetank mee kunt verslaan, je moet dus geduld hebben en of slimmer zijn dan de T
Sorry, dit klopt gewoon niet. Immortals eten door siegetanks heen en nemen niet te veel damage van hun vuur dus kunnen er op tijd bijkomen. Dan blijft nog de MMM bal over, waartegen zealots, stalkers, sentries en collosi zich flink kunnen uitleven. Naast carriers zijn ook voidrays redelijk effectief tegen siegetanks, alleen geld hetzelfde principe, je moet de air-defence afleiden.

Wat jij beschrijft is één van de manieren om er mee om te gaan, er zijn er gelukkig meerdere, anders word het spelletje op een gegeven moment natuurlijk wat saai :P
Anoniem: 357023 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:00:
[...]

Mee eens, niet te hard roepen. Ik heb die 1 base mensen wel nodig om hoger te komen in de ladder :)

Je geeft wel aan dat macro makkelijker is dan 1 basen en winnen met micro. Kwa win kans zeker, kwa goed uitvoering hell no :( Dat is denk ik het verschil tussen hoog diamond en medium/low. Marco macro en macro. op 1 base kan je nog wel je battle micro'en erbij. Bij meerdere basisen en dan je marco blijven doen) en nog je battle in de gaten houden is zo moeilijk. Vooral met mijn APM :( Probe count staat in iedergeval niet in mijn mental checklist hehehe.
Je moet natuurlijk altijd een beetje letten op je probecount, als je er nog maar 5 hebt per basis moet je toch gaan opletten ;)

Daarbij, als je hotkeys gebruikt voor je gebouwen scheelt dat een stuk met macrogemak en maakt het eigenlijk niet uit of je 1, 2 of 12 unit producerende gebouwen hebt. Ik zet bijvoorbeeld mijn gateways onder 4, mijn Nexusen onder 5, mijn Robobays onder 6, mijn Stargates onder 7. Terwijl ik bezig ben met mijn leger beweeg ik ook zo nu en dan de rallypoints een beetje mee en als je er goed genoeg op geoefend bent kan je gewoon tijdens het gevecht door gebruik van je hotkeys snel units blijven produceren en zo dus je macro omhoog houden.

Zoals eerder in dit topic al gemeld werd, als je problemen hebt met je macro hooghouden, probeer jezelf te trainen in het gebruik van hotkeys en laat je micro eens een potje of 10-20 met rust, op een gegeven moment gaat je macro bijna als vanzelf en kan je het microen er weer bij gaan doen.

Zoals Day[9] in zijn video #132 al aangaf, hoge APM is een gevolg van goede timing maar geen doel opzich. Als je alles goed timed kan je ook rustiger aan spelen en gaat je APM vanzelf omhoog als je niets vergeet.

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 21:15
Ik heb gister van een vriend een 7uur trial gekregen om te zien of ik het uiteindelijk wil kopen. Begonnen met de tutorials.. heb nog nooit een versie van starcraft gespeeld. Opzich alles snel onder de knie qua gameplay en begonnen met de campain om easymode.

Vind het spel zeker leuk en enorm veel mogelijkheden, moet alleen wennen aan het hele idee dat ik minder moet bouwen / maken en mn missie eerder moet afronden..

Al om al top spel, en zeker een van de games die ik ga aanschaffen.

Hoe zet je meerdere gebouwen van hetzelfde soort onder 1 hotkey dan?
Ik heb altijd mn nexus op 1 en mn tweede nexus op 2 bijvoorbeeld.

• KarmaPolice
Sorry "een march in" vs een mmm ball + 4(of meer) deployed siege tanks is not done. Ook niet met immortals. Het is ontzettend belangrijk dat je de battles goed uitkiest welke je wel en niet aangaat, om je food count ietwat op peil te houden. Vs Static defense als deployed siege tanks met een bioball moet je gewoon wat anders bedenken als er een ground army (+ immortals) tegenover zetten. Ik noem trouwens 5 mogelijke oplossingen maar dat doet er verder niet toe.
Beide tegelijk selecteren (met shift), daarna gewoon onder hotkey stoppen.

Vind alleen jammer dat je de verschillende soorten terran command centers niet tegelijk SCVs kan maken door te klikken als ze in een control group zitten.
KarmaPolice schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:23:
Sorry "een march in" vs een mmm ball + 4(of meer) deployed siege tanks is not done. Ook niet met immortals. Het is ontzettend belangrijk dat je de battles goed uitkiest welke je wel en niet aangaat, om je food count ietwat op peil te houden. Vs Static defense als deployed siege tanks met een bioball moet je gewoon wat anders bedenken als er een ground army (+ immortals) tegenover zetten. Ik noem trouwens 5 mogelijke oplossingen maar dat doet er verder niet toe.
Dat heeft echter weer helemaal niks met protos te maken. Ook zerg en andere terrans die een beetje gelijkwaardig ground leger hebben zullen nooit ook maar overwegen om een frontale aanval te doen op een terran met siege tanks deployed en high ground voordeel + ramp voordeel. Dat is gewoon zelfmoord, ook voor niet protos.

[ Voor 66% gewijzigd door Sissors op 19-08-2010 16:26 ]

• daanteb
  • Laatst online: 15-05 17:08
Bernardo schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:52:
[...]

Intressant! Is dat 19:40 onze tijd?
toernooi wordt gehouden in Duitsland, is gewoon 17:40 :) (CET = GMT+1)
KarmaPolice schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:53:
[...]

Heb ik ook veel problemen mee begrijp me niet verkeerd, er zijn een aantal dingen die je kunt doen. Multitasking skills is een pre.

-Sentry's illusions eerst, de rest van je army flanken. paar sentry met voldoende energy voor een shield.

-Chargelots en Blinkstalker helpt ook.

- Phoenix stuk of 4 echte 4 illusions, pick up op de sieged tanks. Timing moet exact goed zijn zodat je tegelijk je pick ups doet en de mmm ball engaged met je main army, anders ben jeje phoenixes kwijt terwijl je main army alsnog gesieged wordt.

- Observers hou em id gaten, en wachten tot hij gaat schuiven met zijn army zal die op den duur toch moeten als hij langzaam map control wil. (nadeel T met tanks gebruikt veel scanner sweeper)

- Ignore zijn tanks totdat je 3/4 carriers hebt.

makkelijkst vind ik collosus & immortal + wat gateway grut om het af te maken. phoenix is wel leuk maar het is erg lastig om het perfect te timen samen met de rest van je leger. als er nog een turret bij staan zijn ze zo weg. en illusion phoenix heb je niks aan, als hij slim is zal hij alleen degene targetten die zn tanks oppakken, voor de rest zijn phoenix ongevaarlijk.

amar het ligt er ook gewoon aan waar je zelf mee bezig bent, als je stargates bent gegaan moet je tuurlijk meer voidrays/phoenix maken. maar als je robo tech bent gegaan kost het gewoon teveel tijd om te switchen. je kan je dan volgens mij beter aanpassen met het spul wat je hebt.

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

• Cronax
Anoniem: 36835 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:23:
Hoe zet je meerdere gebouwen van hetzelfde soort onder 1 hotkey dan?
Ik heb altijd mn nexus op 1 en mn tweede nexus op 2 bijvoorbeeld.
Je kan ze allemaal tegelijk selecteren en vervolgens de hotkey toekennen, of gewoon de nieuwe selecteren en dan shift + de hotkey van de oude.

Ik ben hier zo aan gewend dat ik soms perongeluk mijn gateways bij mijn leger prak omdat ik de verkeerde hotkey indruk ;)
KarmaPolice schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:23:
Ik zeg ook niet dat je er maar gewoon op in moet lopen, een beetje analyse van het leger van je tegenstander en hoe het is opgesteld is natuurlijk van groot belang...

• KarmaPolice
Dat was precies mijn punt furby =] Maakt niet uit welk ras nooit met een ground army
vs deployed siegetanks + bio ball.

Coll & immortal heb ik zelf nooit geprobeerd tbh. Ga niet snel collosi vs T (vanwege belachelijke damage van marauders vs plate), meestal robo units & ht.

Ik laat die siege tanks meestal voor wat het is, en probeer hem alleen off guard of on the move te pakken. Verder surgical strikes met drops en proxys waar hij niet verwacht, met name om zijn bio ball weg te lokken van die siege tanks.

[ Voor 5% gewijzigd door KarmaPolice op 19-08-2010 16:36 ]

• Morphix
Cronax schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:12:
[...]

Sorry, dit klopt gewoon niet. Immortals eten door siegetanks heen en nemen niet te veel damage van hun vuur dus kunnen er op tijd bijkomen. Dan blijft nog de MMM bal over, waartegen zealots, stalkers, sentries en collosi zich flink kunnen uitleven. Naast carriers zijn ook voidrays redelijk effectief tegen siegetanks, alleen geld hetzelfde principe, je moet de air-defence afleiden.

Wat jij beschrijft is één van de manieren om er mee om te gaan, er zijn er gelukkig meerdere, anders word het spelletje op een gegeven moment natuurlijk wat saai :P
Het klopt gewoon wel. We hebben een tank met range 23 en we hebben een immortal met range 4. Ik wil met mijn immortal de tank doodschieten, maar ik moet eerst door de bioball heen. Als ik m'n immortal er solo op af stuur is ie dood. Stuur ik m'n immortal + leger dan is mijn immortal niet dood, maar mijn leger wel. Conclusie: gewoon een immortal (of meerdere) in je army werkt niet, want er gaat hoe dan ook iets dood.

Er _moeten_ dus allerlei truken worden uitgehaald om een T te verslaan die niet veel meer doet dan army op hold en tanks in siege.

• KarmaPolice
Morphix schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:34:
[...]

Het klopt gewoon wel. We hebben een tank met range 23 en we hebben een immortal met range 4. Ik wil met mijn immortal de tank doodschieten, maar ik moet eerst door de bioball heen. Als ik m'n immortal er solo op af stuur is ie dood. Stuur ik m'n immortal + leger dan is mijn immortal niet dood, maar mijn leger wel. Conclusie: gewoon een immortal (of meerdere) in je army werkt niet, want er gaat hoe dan ook iets dood.

Er _moeten_ dus allerlei truken worden uitgehaald om een T te verslaan die niet veel meer doet dan army op hold en tanks in siege.
Sluit ik me bij aan.

• MrOleo
  • Laatst online: 07:28
KarmaPolice schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:02:
[...]

Hasuobs vs Lucifron is een PvT.... :?
Lucifron ben ik trouwens niet echt van onder de indruk voor de geinteresseerden ze zijn nu druk bezig (dimaga/lucifron, idra/strelok)
op: www.glhf.tv en http://tv.esl.eu/de/

erutangiS

Cronax schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:12:

Je moet natuurlijk altijd een beetje letten op je probecount, als je er nog maar 5 hebt per basis moet je toch gaan opletten ;)

Daarbij, als je hotkeys gebruikt voor je gebouwen scheelt dat een stuk met macrogemak en maakt het eigenlijk niet uit of je 1, 2 of 12 unit producerende gebouwen hebt. Ik zet bijvoorbeeld mijn gateways onder 4, mijn Nexusen onder 5, mijn Robobays onder 6, mijn Stargates onder 7. Terwijl ik bezig ben met mijn leger beweeg ik ook zo nu en dan de rallypoints een beetje mee en als je er goed genoeg op geoefend bent kan je gewoon tijdens het gevecht door gebruik van je hotkeys snel units blijven produceren en zo dus je macro omhoog houden.

Zoals eerder in dit topic al gemeld werd, als je problemen hebt met je macro hooghouden, probeer jezelf te trainen in het gebruik van hotkeys en laat je micro eens een potje of 10-20 met rust, op een gegeven moment gaat je macro bijna als vanzelf en kan je het microen er weer bij gaan doen.

Zoals Day\[9] in zijn video #132 al aangaf, hoge APM is een gevolg van goede timing maar geen doel opzich. Als je alles goed timed kan je ook rustiger aan spelen en gaat je APM vanzelf omhoog als je niets vergeet.
Hhehehe In mijn mental checklist staat probes maken bovenaan, dus dat is geen probleem. Dus daar let ik niet op, af en toe check je het altijd wel. Doet me denken aan een day9 daily waar hij een verhaal verteld dat zijn broer aangeeft hee je bent 1 worker op gas vergeten en hij vervolgens kijkt en zijn broer alle workers heeft gekilled zonder dat hij het door had :)

Ik heb geen problemen met macro opzich ten opzichte van andere low/ medium diamond players. Mijn macro puur economy en units wise is over het algemeen zelfs beter, hetzelfde geldt voor timing. Alleen de APM om dat te doen is bij mij enorm laag. Hotkeys gebruik ik zoveel mogelijk, alleen bepaalde dingen zoals de upgrade voor carriers die heb ik nog niet gelijk als hotkey in mijn hoofd :)

Alleen door de lage APM kan ik dus niet nog eens mijn unit erbij micro'en. In iedergeval niet goed genoeg. Zal wel wennen zijn :(

Voor het terran probleem, kijk nu lijkt het ergens op waar iedereen last van heeft. Bioball met sieged tanks head-on is gg. voor Protoss. Probeer je plek uit te zoeken. Waar jou concave groot is en die van hem klein en probeer hem te pakken terwijl hij net uit rijdt en zijn tanks verplaatst. Voor terran is het HT voor storms op die bioball, Daarna zijn tanks geen probleem meer. Het is de combinatie vooral die bioball ervoor is dodelijk. Tanks alleen in openveld zijn sitting ducks. Collosus en immortals zijn goed totdat de bioball te groot wordt en hij bijv. vikings heeft om je collie's te killen.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 357023 op 19-08-2010 16:45 ]

• KarmaPolice
MrOleo schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:35:
[...]

Hasuobs vs Lucifron is een PvT.... :?
Lucifron ben ik trouwens niet echt van onder de indruk voor de geinteresseerden ze zijn nu druk bezig (dimaga/lucifron, idra/strelok)
op: www.glhf.tv en http://tv.esl.eu/de/
Was erg benieuwd naar Luci nog niet veel van em gezien in sc2 (vandaar dat ik niet wist dat hij T speelde), in wc3 wist hij altijd wel voor verassing te zorgen. Ben nog op mijn werk is dat met engelse casting?

[ Voor 4% gewijzigd door KarmaPolice op 19-08-2010 16:43 ]

KarmaPolice schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:41:
[...]

Was erg benieuwd naar Luci nog niet veel van em gezien in sc2 (vandaar dat ik niet wist dat hij T speelde), in wc3 wist hij altijd wel voor verassing te zorgen. Ben nog op mijn werk is dat met engelse casting?
Jep Day9 http://tv.esl.eu/de/ en TheGunRun www.glhf.tv

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 33272 op 19-08-2010 16:51 ]

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Ik zit met een probleem, ik heb met een maat "marine rush" geoefend, en daarbij hebben we flink gepwnd.
Dus dachten we kom laat ons de practice league uit gaan. Nou hebben we de 5 League placement matches ook allemaal zo gewonnen en zitten we dus in Platinum League. we stonden zelfs na de placement matches op de 48e plaats. Maar daar zijn ze dus behoorlijk doorgewinterde spelers en werkt de marine rush dus niet. En we hebben sinds dien nog geen potje meer gewonnen ook niet als we niet gaan rushen.

Nu had ik eigenlijk gewild dat we de 5 placement matches dik gefailed hadden.
Hoe zit dat nu met die Leagues? Wanneer val je 1 terug. Want dit is niet leuk meer. Of als je onder de 100 komt ga je een rank terug ofzo.

Door te goed te pwnen worden we nu gepwned. ;(

Anoniem: 109640

uhu if gewoon mass air gaan :?/blinken?

• Morphix
Anoniem: 109640 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 17:01:
[...]

uhu if gewoon mass air gaan :?/blinken?
Early game is dat onmogelijk, tenzij je meteen voor air kiest, maar dan neem je een groot risico. Daarnaast: 1base kan geen dubbel void ray supporten. Terran heeft maar één tank nodig voor een slow push of death, zodra ze aan de voet van je basis staan zijn het er twee en is het sowieso gg, want ook al heb je air, je ground army kan er niet uit. Je hebt enorm veel creativiteit en resources nodig om dit soort dingen te verslaan.

• Frietzegger
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dat is wel een beetje overdreven. Je hebt toch wel 4-6 tanks nodig voordat het echt een onneembare vesting wordt en je creatief moet zijn. Als hij 1 of 2 tanks heeft staan dan roeg jij daar snoeihard doorheen met je protoss leger. Vergeet het belangrijkste punt ook niet. Sieged tanks staan stil! Als hij wil bewegen moet hij unsiegen en dan zijn tanks vrij zwak.

Als protoss zijn zowel zealots met charge als blink stalkers goed om tanks uit te schakelen. Val hem aan van de flanken. Verstop vroeg al pylons op handige plekken zodat je gewoon 5 chargelots binnen warped achter zijn leger en de tanks uitschakeld. Gebruik anders een warp prism voor dezelfde gein of harass zijn bases gewoon. Een handjevol chargelots sloopts alle SCVs in no time. Zodra je die amulet hebt geresearched is high templar harass met dubbele storm op zijn mineral line ook wel fijn :)

Vergeet ook niet dat hij hetzelfde probleem heeft. Een bioball verdampt tegen een goed protoss leger (gebruik forcefields en high templars en/of collossi) en tanks staan stil. Immortals zijn zowiezo de moeite waard want ze schieten in 2 keer een marauder doormidden en zodra jij high templars of collossi hebt is de verwachte levensduur van de gemiddelde marine ook niet meer dan 3 seconden.

• Y3LLoW
  • Laatst online: 07-05 14:12
Ben net eindelijk van bronze naar silver gepromote, zou het ranking systeem dan toch een beetje werken :P

Waarom moet je bij al die streams trouwens zo'n gekke plugin installen?

Geen flauwekulletjes

• KarmaPolice
Hasu er kansloos uit tegen Luci had ik echt niet verwacht. Colossus was niet echt een goede keuze terwijl hij wist dat er alleen marauders waren, had beter ht met mass void ray kunnen gaan. Maja dat is zware transistion als je eenmaal voor collosus bent gegaan.
Even game net volgens match making, tegen een bronze terwijl ik nr 1 in mijn zilver sta en continue tegen golds win. Was niet echt moeilijk, had hem gescanned en zag dat hij voids ging. Eerste aanval was beetje probleem om met marines af te slaan omdat hij zich steeds kon terugtrekken. Toen eerste paar vikings er waren was het makkelijk, om uiteindelijk maar voor de gein puur vikings + battlecruisers te gaan met marines enkel om mijn minerals kwijt te kunnen.

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

grappig, net een protoss speler met een cheese die ik nog niet eerder had meegemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.gamereplays.org/community/uploads/repimgs/repimg-33-140523.jpg

had na de game nog even een korte chat met hem, en hij vond het geen cheese, maar gewoon een taktiek die soms goed kan werken. :P

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07-2024
matchmaking werkt wel .... althans niet bij mij XD

Nachts 2.00 - 5.00 2v2 met een vriend. Wij bronze league... komen we alleen diamond players tegen...
2 nachtje ff 300 punten gesprokkeld bij elkaar

Anoniem: 358309

RonnieB82 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 19:45:
grappig, net een protoss speler met een cheese die ik nog niet eerder had meegemaakt:

[afbeelding]

had na de game nog even een korte chat met hem, en hij vond het geen cheese, maar gewoon een taktiek die soms goed kan werken. :P
Dat is toch een redelijk bekende maar moet toegeven dat ik de eerste keer ook wel ff zoiets had van: WTF!. :P

• daanteb
net ook een leuk potje, hij contained mij met tanks & bunkers maar hij had niet in de gaten dat ik een expansion had gepakt :P

Afbeeldingslocatie: http://www.gamereplays.org/community/uploads/repimgs/repimg-33-140531.jpg

als iemand nog opmerkingen heeft hoor ik die graag :) volgens mij had ik de contain wel kunnen voorkomen als ik meteen gereageerd had toen hij erop uit trok.

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
daanteb schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 20:13:
net ook een leuk potje, hij contained mij met tanks & bunkers maar hij had niet in de gaten dat ik een expansion had gepakt :P

[afbeelding]

als iemand nog opmerkingen heeft hoor ik die graag :) volgens mij had ik de contain wel kunnen voorkomen als ik meteen gereageerd had toen hij erop uit trok.
je had de contain kunnen uitstellen door niet in je basis te blijven zitten. scout goed. Observer in zijn main, je weet precies wat hij doet, wanneer hij komt. In je basis blijven zitten is dodelijk.

je hebt geluk dat de terran te greedy was en faalde met tank placement, maar verder heb je jezelf er goed uit gered.
Afbeeldingslocatie: http://www.vidifocus.net/SC2/header_bottom.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.vidifocus.net/SC2/p_update.gif
Onderstaande informatie is toegevoegd aan de TS.
Afbeeldingslocatie: http://www.vidifocus.net/SC2/p_strategy.gif

Als je de game op Brutal wilt uitspelen, dan zou ik de onderstaande missievolgorde en research aanhouden om het jezelf makkelijk te maken.

Protoss Research
spoiler:
Ultra Capacitors
spoiler:
Micro Filtering
spoiler:
Automated Refinery
spoiler:
Science Vessel
spoiler:
Tech Reactor
Zerg Research
spoiler:
Shrike Turret
spoiler:
Perdition Turrets
spoiler:
Hercules Dropship
spoiler:
Regenerative Bio-Steel
spoiler:
Psi Disruptor

MissieUitlegBelangrijkste units
Liberation Day
spoiler:
Zorg dat Raynor zo veel mogelijk damage opvangt.
spoiler:
Raynor
The Outlaws
spoiler:
Maak een stuk of 4/5 Barracks, om zo snel Marines te pompen.
spoiler:
Marines + Medics
Zero Hour
spoiler:
Salvage de Bunkers op het laagste niveau, en bouw jezelf in op het bovenste platform.
spoiler:
Bunkers + Marines
Smash and Grab
spoiler:
Zodra je Marauders kan maken, meteen massen. Ook Marines + War Pigs.
spoiler:
Marines + Medics + Marauders
The Devil's Playground
spoiler:
Met Reapers kun je bijna de hele missie doen. Bouw je basis dicht met Bunkers + Marines. Deze Marines heb je later nodig tegen Mutalisks.
spoiler:
Reapers + Medics + Marines
The Evacuation
spoiler:
Zorg dat je hier de bunker upgrades hebt gekocht. Met Reapers en Marauders is deze missie simpel.
spoiler:
Marines + Reapers + Marauders
Outbreak
spoiler:
Bouw je basis dicht en maak zo veel mogelijk Reapers. Die slopen de gebouwen supersnel.
spoiler:
Reapers
The Great Train Robbery
spoiler:
Alleen Diamondbacks is voldoende, met wat Marines voor de Banshees/Ravens.
spoiler:
Diamondbacks + Marines
Cutthroat
spoiler:
Erg simpele missie, nog makkelijker met de Mercenaries.
spoiler:
Marines + Medics + Marauders
Safe Haven/Haven's Fall
spoiler:
Kies voor Haven's Fall ivm Protoss Research. Mass Vikings is alles wat je nodig hebt.
spoiler:
Vikings
The Dig
spoiler:
Met Vikings is deze missie erg makkelijk, de luchtaanvallen en Colossi zijn nu geen gevaar meer.
spoiler:
Vikings + Siege Tanks
Whispers of Doom
spoiler:
Speel deze missies voor de Research.
spoiler:
Zeratul
A Sinister Turn
spoiler:
Ook voor Research. Gebruik High Templar tegen Maar, Feedback doet veel damage.
spoiler:
Immortals + Dark Templar + High Templar/Archons
Echoes of the Future
spoiler:
Gewoon Colossi massen met Stalkers als backup. Gebruik Zeratul's Void Prison op de Nydus Worms.
spoiler:
Colossi + Stalkers
In Utter Darkness
spoiler:
Bouw veel Immortals, en Phoenii in het begin, en later alleen nog maar Carriers.
spoiler:
Immortals + Phoenii + Carriers
Welcome to the Jungle
spoiler:
Met Vikings en Siege Tanks erg makkelijk. Gebruik ook Vulture mines voor lange afstanden.
spoiler:
Siege Tanks + Vikings + Marines + Medics
Ghost of a Chance
spoiler:
Of Breakout. Ik vind Ghost of a Chance makkelijker.
spoiler:
Nova
The Moebius Factor
spoiler:
Als je de Hercules Dropship hebt, is deze een eitje, gewoon 2 volle Herculi naar het derde objective sturen.
spoiler:
Siege Tanks + Reapers + Marines
Supernova
spoiler:
Met Siege Tanks telkens verschuiven, en Banshees + Vikings bouwen.
spoiler:
Siege Tanks + Banshees + Vikings
Maw of the Void
spoiler:
Extreem simpel met alleen BattleCruisers en Science Vessles.
spoiler:
BattleCruisers + Science Vessels
Engine of Destruction
spoiler:
Maak veel Banshees en Vikings, met wat Science Vessels als backup. Repareer de Thor met SCV's.
spoiler:
Banshees + Vikings + Science Vessels
Media Blitz
spoiler:
Bouw rustig op naar BattleCruisers en Science Vessels. Sloop de tankbasis in het begin (rechtsbovenin).
spoiler:
Piercing the Shroud
spoiler:
Gewoon rustig aan doen en units weglokken.
spoiler:
Raynor
The Gates of Hell
spoiler:
Veel Siege Tanks voor verdediging, en daarna BattleCruisers met Science Vessels.
spoiler:
Shatter the Sky
spoiler:
Deze missiekeuze maakt de laatste missie veel makkelijker. Ook hier heb je niet meer nodig dan BattleCruisers met Science Vessels. Backup Vikings zijn ook gewenst.
spoiler:
BattleCruisers + Science Vessels + Vikings
All In
spoiler:
Mass Siege Tanks in het midden achter het plateau, zodat je beide kanten kunnen dekken. Mass Banshees om de Nydus Worms uit te schakelen. Gebruik Marines + Medics om Kerrigan uit te schakelen.
spoiler:
Siege Tanks + Banshees + Marines

Afbeeldingslocatie: http://www.vidifocus.net/SC2/footer.jpg

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-06 23:29

painkill

Pain(k)(ill)

Weet iemand nog een leuk adresje voor Starcraft 2?
Ik vertrouw die shops die alleen maar keys versturen niet zo..

Mijn SNES verzameling!

Anoniem: 274511

painkill schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 20:44:
Weet iemand nog een leuk adresje voor Starcraft 2?
Ik vertrouw die shops die alleen maar keys versturen niet zo..
http://www.budgetgaming.n...+wings+of+liberty_PC.html

pricewatch: Starcraft 2 - Wings Of Liberty, Mac OS X, PC

Heb hem zelf bij mediaoffer.nl gehaald, kreeg gewoon een doos. Ik dacht dat je een notepad er bij kreeg dat zou vast alleen voor de US versie zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 274511 op 19-08-2010 20:55 ]

• Bulls
Ohja dat was ik vergeten iedereen gaat vrolijk met hun interressante gesprekjes verder zonder ooit antwoord te geven op anderen hun vragen, oftewel wat doe je hier...
Bulls schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:04:
Ohja dat was ik vergeten iedereen gaat vrolijk met hun interressante gesprekjes verder zonder ooit antwoord te geven op anderen hun vragen, oftewel wat doe je hier...
Nee zulke irritante opmerkingen zorgen voor meer reacties.

Als je hulp wilde had je ook kunnen vragen van: Had het al eerder gevraagd, maar geen antwoord gekregen en ik zou toch wel graag hulp willen: Wat kan ik doen tegen xyz.

Na mijn makkelijke winst tegen een bronze dacht het rating systeem grappig te zijn door mij 3x achter elkaar tegen hoog platinum te laten spelen, waarbij tegenstanders 'slightly' favored was. 3x verloren dus, ergens tussen gewoon verloren en keihard ingemaakt (wtf archon aanval met 4-5 archons en beetje support).

Daarna een even op scrapyard tegen een protos, die achteraf hoog gold bleek te zijn. Dat was wel eindelijk weer een spannend potje met bijna gelijke sterkte. Na een hoop grond oorlogje gespeeld te hebben ging hij carriers + void rays, en ik had vespene teveel dus ging battlecruisers + wat vikings. Eerste gevecht schakelde hij mijn natural uit (wat pijnlijk was), en bij mij ging mijn yamato kanon niet vuren, dus zal wel verkeerd aan het klikken zijn geweest ofzo. Uiteindelijk wel overwicht gekregen, maar carriers hebben meer range + kunnen aanvallen terwijl ze wegrennen, dus ik kon weinig doen met battlecruisers behalve verdedigen.
Uiteindelijk had ik iets van 5 battlecruisers + 3-4 vikings, en hij paar void rays en carriers. Maar had nu wel wat opgeladen battlecruisers, dus toen maakte yamato het makkelijk af. En daarmee eindelijk promotie naar gold league gemaakt.

Tot nu toe kreeg ik voor win tegen even tegenstander altijd 20-30 punten, nu kreeg ik er echter maar 13, zal wel komen door de hogere league ofzo, minder verschil met tegenstanders. En ik ben 9'de in mijn gold division...
Ik dacht dat dat hele division systeem de bedoeling was dat je duidelijker je vooruitgang zag, maar nu zijn het dus enorme sprongen en zit ik of weer vast aan de bovenkant goud of ik ga onnodig naarbeneden zakken, aangezien hij me ook laag goud had kunnen plaatsen dat ik langzaam omhoog zou gaan.

Sowieso heb ik nu wel het idee dat hoog zilver veel beter is dan laag goud. Zou me zelfs niet verbazen als hoog zilver gelijk is aan laag platinum.

• Maldred
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-04-2023
Bulls schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:56:
Ik zit met een probleem, ik heb met een maat "marine rush" geoefend, en daarbij hebben we flink gepwnd.
Dus dachten we kom laat ons de practice league uit gaan. Nou hebben we de 5 League placement matches ook allemaal zo gewonnen en zitten we dus in Platinum League. we stonden zelfs na de placement matches op de 48e plaats. Maar daar zijn ze dus behoorlijk doorgewinterde spelers en werkt de marine rush dus niet. En we hebben sinds dien nog geen potje meer gewonnen ook niet als we niet gaan rushen.

Nu had ik eigenlijk gewild dat we de 5 placement matches dik gefailed hadden.
Hoe zit dat nu met die Leagues? Wanneer val je 1 terug. Want dit is niet leuk meer. Of als je onder de 100 komt ga je een rank terug ofzo.

Door te goed te pwnen worden we nu gepwned. ;(
Dat komt omdat deze vragen al eerder zijn gevraagd door andere en ook al zijn beantwoord. Als wij constant dezelfde vragen moeten beantwoorden, is het ook niks meer aan voor degene die dat doen.

Mja, ik zal het toch ff doen. Je gaat naar lagere leagues als je voldoende hebt verloren. Wanneer dat is, is niet te bepalen. Details van het systeem zijn er niet. Je moet er gewoon een aantal verliezen.

Wat je ook kan doen, is gewoon wat andere tactieken proberen dan alleen maar marines rushes. Je zegt het zelf, deze falen. Probeer wat anders, mss win je wel met een andere tactiek en is het niet nodig om te zakken naar een lagere league.

• DJDarkByte
  • Laatst online: 15-05 20:03
Ik ben behoorlijk nieuw op het gebied van Starcraft (heb deel 2 even bij een vriend gespeeld en ben nu bezig met deeltje 1), maar ligt het aan mij of spelen de Protoss veel moeilijker dan de Terran? Bij de Terran is het vrij rechttoe rechtaan bouwen, maar bij de Protoss heb je voor zoveel dingen weer bepaalde gebouwen nodig. Ben je hierdoor niet in het nadeel tegenover de Terran, die veel sneller een flink leger opzetten? Of zijn de Protoss trager, maar wel sterker?

• Bulls
Maldred schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:37:
[...]

[...]

Dat komt omdat deze vragen al eerder zijn gevraagd door andere en ook al zijn beantwoord. Als wij constant dezelfde vragen moeten beantwoorden, is het ook niks meer aan voor degene die dat doen.

Mja, ik zal het toch ff doen. Je gaat naar lagere leagues als je voldoende hebt verloren. Wanneer dat is, is niet te bepalen. Details van het systeem zijn er niet. Je moet er gewoon een aantal verliezen.

Wat je ook kan doen, is gewoon wat andere tactieken proberen dan alleen maar marines rushes. Je zegt het zelf, deze falen. Probeer wat anders, mss win je wel met een andere tactiek en is het niet nodig om te zakken naar een lagere league.
Nee ik reageerde in een beetje geirriteerde bui, en ik had het al vaker meegemaakt hier op T.net dat het lijkt alsof je genegeerd word, maar zal wel aan mij liggen.

Maar ik ben zelf niet zo'n gevorderde RTS speler dus ik denk dat ik uberhaupt niet thuis hoor in de platinum league. Was misschien leuker geweest dat je gewoon onderaan begon aan de leagues zonder placement matches.
Hoeveel leagues zijn er eigenlijk?

Anoniem: 291856

Bulls schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:45:
[...]

Nee ik reageerde in een beetje geirriteerde bui, en ik had het al vaker meegemaakt hier op T.net dat het lijkt alsof je genegeerd word, maar zal wel aan mij liggen.

Maar ik ben zelf niet zo'n gevorderde RTS speler dus ik denk dat ik uberhaupt niet thuis hoor in de platinum league. Was misschien leuker geweest dat je gewoon onderaan begon aan de leagues zonder placement matches.
Hoeveel leagues zijn er eigenlijk?
Er zijn 5 leagues, Bronze, Silver, Gold, Platinum en Diamond (waar je niet in kan komen door de placements). Als je genoeg verliest kom je vanzelf lager. Maar niet getreurd, in platinum leer je veel meer dan in lagere leagues :) Gewoon goed je replays kijken, en kijken wat er precies fout ging en wat je er tegen kan doen om de volgende game de fout te overleven.

Ja, mensen praten veel over hun eigen games enzo, maar dat is denk ik omdat de meesten niet veel real life vrienden hebben die de hele dag sc2 praat aan willen horen :P Als je direct antwoord wil of een leuk gesprek zonder al te veel forum regeltjes kan je altijd even langskomen in de irc channel #sc2 op irc.tweakers.net :D

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Anoniem: 291856 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:55:
[...]

Er zijn 5 leagues, Bronze, Silver, Gold, Platinum en Diamond (waar je niet in kan komen door de placements). Als je genoeg verliest kom je vanzelf lager. Maar niet getreurd, in platinum leer je veel meer dan in lagere leagues :) Gewoon goed je replays kijken, en kijken wat er precies fout ging en wat je er tegen kan doen om de volgende game de fout te overleven.
En bij het kijken niet alleen maar naar je eigen build kijken, kijk ook wat je tegenstander doet! vooral als je nog niet zo gevorderd bent, kun je daar ook een hoop van leren.

Anoniem: 358430

[...]
Ja, mensen praten veel over hun eigen games enzo, maar dat is denk ik omdat de meesten niet veel real life vrienden hebben die de hele dag sc2 praat aan willen horen :P
Heb het geprobeerd maar het zijn echt console peeps :P

• garak
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-05 02:05
Meld me hier ook maar.
Heb aardig wat gamepjes sc1 gespeeld maar sc2 is nog wel wennen. Merk dat ik nog veel games onnodig verlies omdat ik de tegenstander toch net iets anders doet dan ik verwacht. Of dat me timing nog een beetje off is.

Zit overigens wel in de Diamond League maar met een beetje redelijke macro zit je daar al snel. Promoten ging wel lekker snel van gold naar platinum naar Diamond in minder dan 40 games.

• Bulls
[...]

Ja, mensen praten veel over hun eigen games enzo, maar dat is denk ik omdat de meesten niet veel real life vrienden hebben die de hele dag sc2 praat aan willen horen :P Als je direct antwoord wil of een leuk gesprek zonder al te veel forum regeltjes kan je altijd even langskomen in de irc channel #sc2 op irc.tweakers.net :D
Net 2 matches legaal verloren hadden we uiteindelijk 0 points, en daarna nog 2 keer even snel na game found eruit gegaan, maar blijft 0 points rank 66. Lijkt wel alsof je niet lager kan komen dan 0.

Ik denk dat ik beter in silver league thuis hoor * Bulls -> noobig

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Bulls schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 22:36:
[...]

Net 2 matches legaal verloren hadden we uiteindelijk 0 points, en daarna nog 2 keer even snel na game found eruit gegaan, maar blijft 0 points rank 66. Lijkt wel alsof je niet lager kan komen dan 0.

Ik denk dat ik beter in silver league thuis hoor * Bulls -> noobig
je kan inderdaad niet negatief komen.
Wel is er een achterliggend ranking systeem, welke bepaald in welke league je geplaatst word. helaas weet niemand hoe deze exact werkt, maar als je blijft verliezen, word je vanzelf een keer teruggeplaatst.

• Marcjeno1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:31
Speel zelf ook al een tijd stacraft 2 nu. Speel momenteel platinum in 1v1 en diamond in 2v2.
Ik vindt alleen jammer met het doen van custom melee games dat er dan helemaal niet gematchmaked word.
Je komt dan vaak nog beginende spelers tegen die er ook niet op zitten te wachten om tegen een wat betere speler te spelen en kijken dan vaak even naar je profile en leaven vervolgens de game.
Ik wil zelf meestal eerst even een paar goede custom matches spelen voordat ik ladder 1v1 ga doen, maarja doordat dit niet gematchmaked wordt kom je dan ook niet echt spannende matches tegen ofzo. Hier zouden ze nog wel iets aan moeten doen vind ik.

StarCraft 2 - Liberation Day - Brutal

Video walkthrough

Is dit wat? Qua kwaliteit en hulp?
Ik neem op met Fraps, op halve resolutie van 1680x1050 (840x524) en 30fps, waardoor het uiteraard geen HD kwaliteit is. Ik kan wel op 1680x1050 opnemen, maar dan krijg je tig delen. Deze 4,5 minuten waren al 2.58GB, en Fraps splitst bij 3.9GB. Ik convert de AVI naar MP4 voor youtube, die 10x zo klein is, met dezelfde kwaliteit.
Ik kan dan op zich wel meerdere MP4's achter elkaar plakken, maar weet iemand toevallig een minder omslachtige manier?

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Prima kwaliteit hoor en qua hulp ziet het er ook goed uit. Ben zelf nog niet bezig met Brutal maar het klinkt goed allemaal. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
tutorial gedaan en de eerste missie, gaat lekker ;)

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Je kan eventueel een replay ervan maken en de boring stappen een beetje snel doorheen lopen met speed x2/x4 ofzo waardoor je niet de hele missie hoeft op te nemen :).
Maar ikzelf vind het altijd wel leuk om andere mensen vanuit first-person te zien spelen ;).

[ Voor 22% gewijzigd door Jerry op 20-08-2010 00:07 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik sta al bijna 3 dagen 1ste in bronze.. maar nog steeds geen promotion.. iemand een idee hoe dit werkt en waarom het niet opschiet? Ik win bijna alleen maar.. en nog steeds in bronze..

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Workaholic schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 00:29:
Ik sta al bijna 3 dagen 1ste in bronze.. maar nog steeds geen promotion.. iemand een idee hoe dit werkt en waarom het niet opschiet? Ik win bijna alleen maar.. en nog steeds in bronze..
lstop met zorgen maken over je plaats in de ladder.
het zegt niks. Kijk naar je matches, leer ervan. wordt nog beter. Als je naar je promotie zit te spelen, dan ben je een stat whore. En waarom zou blizzard nou 2424242342 verschillende leagues hebben gemaakt (met dus maar 100 man per league)....

juist om iedereen een kans te geven om bovenaan in een league te staan, en een goed gevoel te geven, terwijl dat helemaal niet zo is.....

ik zit in een diamond league, ben nu 9e ofzo. Maar ik win van mensen super makkelijk. Zitten nog echte noobs tussen, vooral de terrans. En nu moet ik me goed voelen omdat ik top10 in een random diamond league zit? Ja... maar ik trap er niet in!

Het gaat om je punten, niet om je plek. Maar dan nog, als je teveel naar je punten gaat zitten te kijken.....
Kijk replay's zoek verbeterpunten en focus je op je spel. Promoveren is veel leuker als het onverwacht is, trust me.

Ik zat in plat, en ik vond mezelf crap, ik dacht diamand > mij hard. en toen ineens werd ik promoted naar diamond... ik dacht echt HUH? Maar nu sta ik al top9 in mijn league....
Dus focus je niet teveel op je rank. En als je dat wel wilt doen bezoek de volgende site

http://www.sc2ranks.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerry schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 00:05:
Je kan eventueel een replay ervan maken en de boring stappen een beetje snel doorheen lopen met speed x2/x4 ofzo waardoor je niet de hele missie hoeft op te nemen :).
Maar ikzelf vind het altijd wel leuk om andere mensen vanuit first-person te zien spelen ;).
Replays van campaign bestaan helaas niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Muta schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 00:38:
[...]

lstop met zorgen maken over je plaats in de ladder.
het zegt niks. Kijk naar je matches, leer ervan. wordt nog beter. Als je naar je promotie zit te spelen, dan ben je een stat whore. En waarom zou blizzard nou 2424242342 verschillende leagues hebben gemaakt (met dus maar 100 man per league)....

juist om iedereen een kans te geven om bovenaan in een league te staan, en een goed gevoel te geven, terwijl dat helemaal niet zo is.....

ik zit in een diamond league, ben nu 9e ofzo. Maar ik win van mensen super makkelijk. Zitten nog echte noobs tussen, vooral de terrans. En nu moet ik me goed voelen omdat ik top10 in een random diamond league zit? Ja... maar ik trap er niet in!

Het gaat om je punten, niet om je plek. Maar dan nog, als je teveel naar je punten gaat zitten te kijken.....
Kijk replay's zoek verbeterpunten en focus je op je spel. Promoveren is veel leuker als het onverwacht is, trust me.

Ik zat in plat, en ik vond mezelf crap, ik dacht diamand > mij hard. en toen ineens werd ik promoted naar diamond... ik dacht echt HUH? Maar nu sta ik al top9 in mijn league....
Dus focus je niet teveel op je rank. En als je dat wel wilt doen bezoek de volgende site

http://www.sc2ranks.com/
De reden dat ik graag uit bronze wil omdat ik te veel matches heb met allies die nit weten hoe ze moeten spelen :) Gaat erg vervelen.. en wil graag wat hoger niveau ;)

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02:35
Het gaat zelfs niet om je punten , een bronze met 900 punten is niks vergeleken met een diamond met 400 punten.. Je moet het eigenlijk helemaal niet bekijken en gewoon spelen :P

Het ladder systeem is er meer om te zorgen dat je een beetje tegen gelijke tegenstanders speelt in plaats van of tegen noobs of tegen mensen die 100 keer beter zijn.. Mijn matches zijn bijna allemaal redelijk close en zo vind ik het wel het leukste ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Leuke tip voor de mensen die mission 3 op hard moeten halen, voor de "destroy 4 hatcheries" achievement.
De truc is om de makkelijke 2 te pakken en de workers nog eens 2 laten maken. Tijdens het maken knal je ze makkelijk kapot :)

YouTube: [Hard] Starcraft 2 : WOL - Mission 3 - Zero Hour - Pt 2/3 Walkthrough

[ Voor 6% gewijzigd door Slashdotter op 20-08-2010 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-06 16:43
Workaholic schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 00:51:
[...]

De reden dat ik graag uit bronze wil omdat ik te veel matches heb met allies die nit weten hoe ze moeten spelen :) Gaat erg vervelen.. en wil graag wat hoger niveau ;)
http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=118212
http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=142211

Een betere uitleg bestaat er niet. En als je bronze echt goed verslaat dan promoveer je snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

Wmm schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 02:07:
[...]

Een betere uitleg bestaat er niet. En als je bronze echt goed verslaat dan promoveer je snel genoeg.
Right stukje voor de TS?

Vraag: Hoe werkt het league systeem / Waarom promoveer ik niet?
Antwoord: Het ladder systeem werkt ongeveer zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Anoniem: 155599 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 02:40:
[...]

Right stukje voor de TS?

Vraag: Hoe werkt het league systeem / Waarom promoveer ik niet?
Antwoord: Het ladder systeem werkt ongeveer zo
Maar ik wil demoten, ik ben perongeluk te hoog geplaatst met lucky rush wins in de placement matches. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

Bulls schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 03:06:
[...]

Maar ik wil demoten, ik ben perongeluk te hoog geplaatst met lucky rush wins in de placement matches. :+
/care. Je weet nu hoe het werkt. gl hf stay gone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

StarCraft 2 - The Outlaws - Brutal

Video walkthrough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:23
Hé die walktrough zijn wel makkelijk. Ben op dit moment nog bezig met die trein missie, loopt elke keer tegen een groep marauders aan die me vervolgens slopen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242718

Slashdotter schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 01:37:
Leuke tip voor de mensen die mission 3 op hard moeten halen,
spoiler:
voor de "destroy 4 hatcheries" achievement.
De truc is om de makkelijke 2 te pakken en de workers nog eens 2 laten maken. Tijdens het maken knal je ze makkelijk kapot :)

YouTube: [Hard] Starcraft 2 : WOL - Mission 3 - Zero Hour - Pt 2/3 Walkthrough
spoiler alert!!! svp de spoiler tags gebruiken. Sommige mensen willen zelf graag nadenken hierover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Een vraagje, heb je die achievements echt nodig voor bij. verderop in het spel, of is het alleen maar leuk om te halen/hebben?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-06 22:53
Wii4all schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 09:06:
Een vraagje, heb je die achievements echt nodig voor bij. verderop in het spel, of is het alleen maar leuk om te halen/hebben?
is gewoon voor de heb.. je kunt er helemaal niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-06 12:44

Wiebbe

<none />

Angeloonie schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 00:40:
[...]

Replays van campaign bestaan helaas niet...
Jawel hoor, deze worden geplaatst in de unsaved map in de replay directory oid?

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Laatst online: 07-05 14:12
Wmm schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 02:07:
[...]

Bedankt voor deze lectuur. Eindelijk snap ik een beetje hoe het ranking systeem werkt!

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:37

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Y3LLoW schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 09:20:
[...]

Bedankt voor deze lectuur. Eindelijk snap ik een beetje hoe het ranking systeem werkt!
Same here zeer interessant om te lezen

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
kwartfinales beginnen zodadelijk al, jammer :/ wel interesssant, had nog nooit van Sarens gehoord maar hij doet het blijkbaar wel goed! zonde dat hij meteen tegen IdrA moet, dat gaattie niet redden denk ik. tenzij hij reapers-only gaat natuurlijk :)

ESL.TV
9:50 CET - TheLittleOne vs. MorroW
12:10 CET - IdrA vs. SarenS

GLHF.TV
9:50 CET - DIMAGA vs. DeMusliM
12:10 CET - Tarson vs. MaDFroG

edit: wel jammer dat alle protoss er al uit zijn :(

[ Voor 6% gewijzigd door daanteb op 20-08-2010 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

9:50 CET is toch onze tijdzone? Volgens mij kloppen die tijden niet, of ben ik nu gek :P

Als ik hier kijk zie ik de volgende tijden:

17:20h - TheLittleOne vs. MorroW
17:20h - DIMAGA vs. DeMusliM
19:30h - IdrA vs. SarenS
19:30h - Tarson vs. MaDFroG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Cloud schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:00:
9:50 CET is toch onze tijdzone? Volgens mij kloppen die tijden niet, of ben ik nu gek :P

das vaag, als nu die link bekijk in je post staat er wel 9:50 etc, weet niet of ze dat net stiekem hebben aangepast ofzo :P waar zie je die andere tijden staan dan?

[ Voor 3% gewijzigd door daanteb op 20-08-2010 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cloud schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:00:

Op de streams, hebben ze het er wel al over, dat de spelers telaat zijn ofzo. Dus volgens mij staan ze wel geplanned via de eerdere tijden. Of de streamers weten nog niet dat het verplaatst is >.>

TL IRC zegt iets over reschedule naar 10:20

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 33272 op 20-08-2010 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

daanteb schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:05:
[...]

das vaag, als nu die link bekijk in je post staat er wel 9:50 etc, weet niet of ze dat net stiekem hebben aangepast ofzo :P waar zie je die andere tijden staan dan?
Wat raar! Daar stonden serieus de tijden die ik hier net plaatste :P
Anoniem: 33272 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:06:
[...]

Op de streams, hebben ze het er wel al over, dat de spelers telaat zijn ofzo. Dus volgens mij staan ze wel geplanned via de eerdere tijden. Of de streamers weten nog niet dat het verplaatst is >.>
De stream die ik bekijk (freestream @ http://tv.esl.eu/de/esltv_stream/stream/55-flv-free) staat gericht op wat lopende mensen en heeft ambient muziek. Welke stream kijk jij naar? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Laatst online: 06-06 11:32
Ik heb een vraagje waar waarschijnlijk iemand wel gemakkelijk een reactie op kan geven.

Ik heb nu de campaign uitgespeeld maar ik vroeg me het volgende af: er zijn archievements voor bv het kopen van alle upgrades van infantry of alle mercenary upgrade e.d..

Nu is de campaign heb uitgespeeld kom ik (zover ik het kon zien) alleen nog in het mission archives scherm, betekend dat ik geen upgrades meer kan kopen en daardoor die archiements alleen nog kan halen als ik de campaign opnieuw ga doen?

Alvast bedankt voor de inzichten :)

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-05 23:04
CET: Central European Timezone en de tijden van Daanteb kloppen: "ESL_TV: and we will start in a few minutes"
3 minutes ago

Will graag idra en TLO zien spelen :)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  1. Houd het nuttig + ontopic
  2. Bedelen om trialkeys valt onder spam
  3. Posten van je account + id nummer valt daar eveneens onder
  4. Wil je in de spelerslijst komen te staan, stuur een DM naar Angeloonie