Wat voor mij vooral goed werkt zijn drie of zelfs vier (dunne) lagen kleding over elkaar, die strak tegen het lijf aan zitten. Daar boven op draag ik een simpele Gore winterjack en als het nodig is een windbreaker. Verder is het een kwestie van je hoofd goed warm houden.Pater schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 22:14:
Voor de bikkels die zich nu al op de weg vinden: respect.
Hoe doen jullie dat? M.a.w. wat hebben jullie aan? Ik ben een enorme koukleum, dus kou is mijn vijand!
Ik heb zelf bij Futurum het volgende windjacket gezien, maar is het enigszins warm?
http://www.futurumshop.nl...ndflex-jacket-heren.phtml
En dan zit je natuurlijk nog met handschoenen en je voeten.
Ik had het gisteren koud, het was ook maar een graad of 1 op het platte land.
Had een lang thermoshirt, jas, windvanger, korte broek + langebroek, helmmuts, handschoenen en overschoenen aan.
Mn benen en voeten werken vooral koud, misschien volgende keer (zondag) een dubble broek….
Had een lang thermoshirt, jas, windvanger, korte broek + langebroek, helmmuts, handschoenen en overschoenen aan.
Mn benen en voeten werken vooral koud, misschien volgende keer (zondag) een dubble broek….

Whatever.
Verwijderd
Ja hoor, na uitgeloot te zijn bij de Maratona dles Dolomites nu ook uitgeloot bij de Ötztaler Radmarathon. Je moet natuurlijk een beetje geluk hebben met dat soort lotingen. De kans is inloten is ook niet zo groot, bij de Dolomietenmarathon 25% meen ik. Jammer is het wel.
In plaats van de ORM wordt het nu hoogstwaarschijnlijk de Claude Criquiélion (Ardennen) of de Ballons Vosgiens (in, jawel, de Vogezen). Beide worden verreden in hetzelfde weekend als de ORM.
Volgend jaar dan maar opnieuw proberen in te loten
In plaats van de ORM wordt het nu hoogstwaarschijnlijk de Claude Criquiélion (Ardennen) of de Ballons Vosgiens (in, jawel, de Vogezen). Beide worden verreden in hetzelfde weekend als de ORM.
Volgend jaar dan maar opnieuw proberen in te loten
*Slaat zichzelf voor het hoofd dat ie dit topic niet eerder heeft gezien.*
Hm, de laatste tijd helaas niet genoeg meer op de racefiets gezeten, de racefiets heb ik bij m'n ouders staan. Ik houd em liever niet in m'n kleine studentenkamertje. Momenteel dus aan het rondrijden met een rommelmarkt fiets. Even de specificaties (
) : 6 versnellingen, waren eerst 18 maar de voorste derieur was kapot. Dan maar alles er af, het is toch een studentenfiets. Grootste tandwiel voor is blijven zitten, binnenkort maar even het aantal tanden tellen of opzoeken.
Helaas hier dus niet veel kunnen touren. Tijdrittraining is geen probleem though, laatst nog even met haast van Zeist naar Utrecht, Neude gefietst. Heeft me slechts iets meer dan 10 minuten gekost.
Hm, de laatste tijd helaas niet genoeg meer op de racefiets gezeten, de racefiets heb ik bij m'n ouders staan. Ik houd em liever niet in m'n kleine studentenkamertje. Momenteel dus aan het rondrijden met een rommelmarkt fiets. Even de specificaties (
Helaas hier dus niet veel kunnen touren. Tijdrittraining is geen probleem though, laatst nog even met haast van Zeist naar Utrecht, Neude gefietst. Heeft me slechts iets meer dan 10 minuten gekost.
Ga je zondag met de club meetrainen? Want ik ben dan van plan eens mee te trainen om te kijken of 't wat voor me is.Harmen schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 11:45:
Ik had het gisteren koud, het was ook maar een graad of 1 op het platte land.
Afgelopen woensdag ook een stuk gereden vanuit Utrecht een retourtje Mijdrecht. Droog, zon en 8 graden; ideaal! http://sportypal.com/Workouts/Details/946866
Aanstaande zondag ook weer een leuke route gepland.
Kleding: overschoenen, langefietsbroek en een windjack en winterhandschoenen.
Helmmuts alleen als het onder de 5 graden is.
En gelijk maar even mijn racefiets showen http://www.dropmocks.com/iR-SI
Het is een Giant Defy 1 Rabo 2010 met complete 105 groep en een Shimano R500 wielset.
Aanstaande zondag ook weer een leuke route gepland.
Kleding: overschoenen, langefietsbroek en een windjack en winterhandschoenen.
Helmmuts alleen als het onder de 5 graden is.
En gelijk maar even mijn racefiets showen http://www.dropmocks.com/iR-SI
Het is een Giant Defy 1 Rabo 2010 met complete 105 groep en een Shimano R500 wielset.
[ Voor 27% gewijzigd door willy1986 op 04-03-2011 17:44 ]
Verwijderd
Ik rij gewoon de winter door zolang er geen sneeuw ligt en het niet harder vriest dan -5Pater schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 22:14:
Voor de bikkels die zich nu al op de weg vinden: respect.
Hoe doen jullie dat? M.a.w. wat hebben jullie aan? Ik ben een enorme koukleum, dus kou is mijn vijand!
Totaal geen probleem gehad, de kleding is tegenwoordig zo goed dat dat gewoon kan.
De reden waarom ik het doe: ik heb er gewoon zin in, voel me ook veel fitter dan voorgaande jaren toen ik 's winters niks deed.
2e reden: het kost op mijn leeftijd (58) veel meer moeite om vanaf een laag niveau weer conditie op te bouwen, over een paar weken ga ik mijn eerste koers(je) rijden na 23 jaar en dan ben ik er conditioneel moeiteloos klaar voor (per 1 maart 900km gereden)
@Willy1986: dat rondje rijd ik ook regelmatig maar dan begin en eindig ik op de Uithof in Utrecht. Over de Veendijk naar Hilversum is ook leuk ;-)
Nou, nu nog niet. Wil eerst wat kilometers maken. Heb nog niet genoeg gefietst. Een paar keer nu.havana schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 16:26:
[...]
Ga je zondag met de club meetrainen? Want ik ben dan van plan eens mee te trainen om te kijken of 't wat voor me is.
Veel mensen hebben al meer gefietst.
Wil wat meer duur doen ipv kracht. Hehe
Whatever.
900 km per 1 maart??Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 18:32:
[...]
2e reden: het kost op mijn leeftijd (58) veel meer moeite om vanaf een laag niveau weer conditie op te bouwen, over een paar weken ga ik mijn eerste koers(je) rijden na 23 jaar en dan ben ik er conditioneel moeiteloos klaar voor (per 1 maart 900km gereden)
Fak... Ik voel me echt een pussy nu...
Ik ga morgen mijn eerste rondje proberen. Straks even kleding en handschoenen halen.
Positief is wel dat ik gisteren mijn eerste drie shirtsponsors binnen heb gehaald voor Alpe d'HuZes. Stand tot nu toe: EUR 3.500!
http://deelnemers.opgeven...es/pater/harry-de-bruijn/
If we are all God's children, what makes Jesus so special?
Battle.net tag
Ik stond op 1 maart al bijna op 1500 km 
Wel allemaal duurwerk, dus snelheid is er totaal nog niet maar dat komt wel.
Wel allemaal duurwerk, dus snelheid is er totaal nog niet maar dat komt wel.
[ Voor 48% gewijzigd door havana op 05-03-2011 11:48 ]
lol ik sta in '11 op 90km...

Ik sta op 0km. Helemaal erg. Over een week staat mijn eerste koers op het programma. De Witte Kruis Classic (100km), snel daarna volgen de Ronde van Vlaanderen (150km) en de AGR (150km). Ik heb wel een paar keer een klein uur op de Tacx gezeten, maar dat is ook op twee handen te tellen.
[ Voor 4% gewijzigd door argro op 05-03-2011 12:36 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Verwijderd
30 jaar geleden deed ik niks in de winter en dan was het echt afzien de eerste ritjes.
In de regionale trainingskoersjes was het dan ook een kwestie van aanklampen en uitrijden en de echte conditie begon in april pas een beetje te komen.....
In de regionale trainingskoersjes was het dan ook een kwestie van aanklampen en uitrijden en de echte conditie begon in april pas een beetje te komen.....
Sommige mensen hebben nou eenmaal meer tijd door de weeks.
Ik ben elke dag rond 17:30 thuis, straks als het langer licht is kan ik wel wat vaker gaan fietsen.
Mijn tussenstand is 200km dacht ik.
Ik ben elke dag rond 17:30 thuis, straks als het langer licht is kan ik wel wat vaker gaan fietsen.
Mijn tussenstand is 200km dacht ik.
Whatever.
Nadat de motregen weg was vertrokken voor een ritje. Via Garnwerd, Wehe den Horn en Pieterburen naar 't Wad gefietst. Vanaf daar een flink stuk langs de dijk gefietst richting de Eemshaven. Onderweg diverse hazen gezien, alsmede een arend en verschillende soorten eenden. Vanaf de Eemshaven terug via Uithuizen, Zandeweer, Loppersum, Middelstum, Bedum. Veel nieuwe wegen geprobeerd. Uiteindelijk 114 km. Nu voor de laatste keer dit seizoen mijn houtkachel aanmaken (hout is op).
Ook nog 2 korte broeken gezien trouwens
Kijk voordat je vertrek eens op teletekst man...
Ook nog 2 korte broeken gezien trouwens

[ Voor 9% gewijzigd door havana op 05-03-2011 20:03 ]
Vandaag meegetraind met de mannen van Cycle Sport Groningen. Training van ca. 80 km. Goed afgezien, heb nog weinig snelheid maar met dit soort trainingen wordt dat snel beter.
Dankzij een goed weekend mijn weekdoel toch nog makkelijk gehaald.
Goed ik ga me hier ook eens melden: ik ga de elfstedentocht fietsen in Juni.... 
Race-fiets ervaring: 0
Lange afstandservaring: 0
Kortom: dit wordt een mooie uitdaging
Stap 1 is maar eens een racefiets zoeken en daarna een paar keer naar werk fietsen (66km enkele reis).
Op mijn stadsfiets haal ik wel eens 30km in een uur, dus daar ben ik niet heel bang voor. Maar we gaan het zien, ben benieuwd
Nog meer mensen die de elfstedentocht gaan fietsen?
Race-fiets ervaring: 0
Lange afstandservaring: 0
Kortom: dit wordt een mooie uitdaging
Stap 1 is maar eens een racefiets zoeken en daarna een paar keer naar werk fietsen (66km enkele reis).
Op mijn stadsfiets haal ik wel eens 30km in een uur, dus daar ben ik niet heel bang voor. Maar we gaan het zien, ben benieuwd
Nog meer mensen die de elfstedentocht gaan fietsen?
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
30 km/uur heb je niet zoveel aan voor de 11-stedentocht, want er geldt hier (correct me if I'm wrong) een maximum van 25 km/uur gemiddeld. Het is een toertocht met de hoofdletter T dus. Het is een flink eindje, dus je zult de nodige uren moeten maken.
[ Voor 15% gewijzigd door havana op 06-03-2011 16:04 ]
Damnit... Weer is niet verkeerd alleen iets te koud. Ook te druk met andere dingen.
Volgend weekend nog maar een keer kijken hoe het er dan weer voor staat (al hoe wel ze nu voorspellen dat het on 7 graden word)
Volgend weekend nog maar een keer kijken hoe het er dan weer voor staat (al hoe wel ze nu voorspellen dat het on 7 graden word)
Check. Zoals havana al zegt is het een echte toertocht met een maximumsnelheid van inderdaad ca. 25kmph. Wanneer je sneller fietst krijg je geen stempel en mag je dus wachten.
Over de tocht maak ik mij niet zo veel zorgen. Ik heb een keer staan kijken en zag toen mensen met bakfietsen de Elfstedentocht fietsten. Dan moet mij dat ook lukken op een racefiets denk ik dan. Kwestie van volhouden.
Gisteren een windjack gehaald en handschoenen met windstopper. Vandaag 4 lagen kleding aangetrokken en de fiets gepakt. De eerste 40 km gingen erg moeizaam, gemiddeld 28 km per uur door een constante tegenwind, maar terug ging het heel soepel met een gemiddelde van 34 km per uur!
Dat 5 keer sporten in de week (sportschool en hardlopen) heeft dus zijn vruchten afgeworpen, mijn basisconditie ligt hoog.
Dat 5 keer sporten in de week (sportschool en hardlopen) heeft dus zijn vruchten afgeworpen, mijn basisconditie ligt hoog.
If we are all God's children, what makes Jesus so special?
Battle.net tag
Verwijderd
Ik sta/stond ingeschreven voor de Elfstedentocht. Moet nog even kijken of ik deze daadwerkelijk ga rijden. Zelf nog nooit meer dan 180km op een dag gereden, maar ben dit jaar meer aan 't fietsen dan ooit en dat werpt z'n vruchten af.
Met 0 hoogtemeters lijkt me dat geen enkel probleem, die tocht is echt niet zo zwaar en je kunt overal wel groepjes vinden waardoor je in principe geen moment in de wind hoeft te rijden.
Heb vanmiddag een mooi rondje gemaakt.
75km volgens de teller, was lekker weer. Wel iets aan frisse kant, vooral tegen de wind in was het frisjes.
Lekker genoten van het zonnetje en de vele slootjes boven Groningen.
@havana, heb je vanmorgen nog gefietst?
75km volgens de teller, was lekker weer. Wel iets aan frisse kant, vooral tegen de wind in was het frisjes.
Lekker genoten van het zonnetje en de vele slootjes boven Groningen.
Whatever.
Verwijderd
Met een bakfiets of een transportfiets (wel zo'n oldtimer uit de jaren 0) wil ik ook wel eens meedoen aan die fietselfstedentocht, lijkt me geniaal 
Afgelopen week (naja, in de afgelopen 5 dagen actually) 400+ km. op de racefiets gemaakt. Bijna alles D1. Komende week ook nog D1 en daarna paar weken wat intensiever trainen voor een wedstrijdje op 3 april en een tijdrit op 10 april. Snelheid en hardheid is totaal afwezig, dus dat gaat nog genoeg werk vereisen
Afgelopen week (naja, in de afgelopen 5 dagen actually) 400+ km. op de racefiets gemaakt. Bijna alles D1. Komende week ook nog D1 en daarna paar weken wat intensiever trainen voor een wedstrijdje op 3 april en een tijdrit op 10 april. Snelheid en hardheid is totaal afwezig, dus dat gaat nog genoeg werk vereisen
Jazeker, zie een paar posts hierboven!Harmen schreef op zondag 06 maart 2011 @ 19:49:
Ik heb ook een lekker weekje achter de rug. Ondanks drukke bezigheden op 't werk en privé toch bijna 300 km gemaakt.
[ Voor 24% gewijzigd door havana op 06-03-2011 20:42 ]
Verwijderd
Te koud?Griffin schreef op zondag 06 maart 2011 @ 16:15:
Damnit... Weer is niet verkeerd alleen iets te koud. Ook te druk met andere dingen.
Het was ideaal fietsweer man....
Vandaag een flinke rit door Noord Holland van 85 km , was van plan het rustig aan te doen, maar ik haalde een andere ouwe knar in en gezamenlijk werd het een soort koppeltijdrit tegen de noordooster in over een kilometer of 20, we reden eigenlijk als gekken... , wat resulteerde in een totaalgemiddelde van bijna 32 ( had ik alleen niet gehaald met die wind)
Het deed me denken aan mijn allereerste jaar (1976) waarin ik in de Noordoostpolder meedeed aan een koppeltijdrit over 60km , uitgenodigd door de voorzitter van de club.
Die man (een veertiger) heeft toen 50 van de 60 km als een dood vogeltje aan m'n wiel gehangen...hij heeft het geweten.
Vandaag ging het gelijk op....
Ze fietsen aaardig door he? Hahahavana schreef op zondag 06 maart 2011 @ 15:23:
Vandaag meegetraind met de mannen van Cycle Sport Groningen. Training van ca. 80 km. Goed afgezien, heb nog weinig snelheid maar met dit soort trainingen wordt dat snel beter.
Altijd goed positie kiezen anders waai je eraf. Had ik wel eens in het begin meegemaakt.
Whatever.
Moest wel lachen om die trainer, die veelvuldig zei: "D1/D2 op kop rijden". Nou, zodra je op kop kwam was het hoog D3 of nog hoger
En ik was niet de enige die daar last van had. Maar ik heb me redelijk kranig kunnen weren, dat moest ook wel want ik heb al best wat getraind. Er waren ook lieden bij die helemaal niet op kop reden en al moeite hadden om überhaupt in 't wiel te blijven.
Maar er rijden ook een pak stoempers mee die gewoon veel meer vermogen hebben dan ik. Eén kerel had pas 2x getraind dit seizoen de hele winter NIKS gedaan ivm. een knieblessure maar toen hij zich op kop zette moest bijna iedereen in mijn groepje lossen....
Maar er rijden ook een pak stoempers mee die gewoon veel meer vermogen hebben dan ik. Eén kerel had pas 2x getraind dit seizoen de hele winter NIKS gedaan ivm. een knieblessure maar toen hij zich op kop zette moest bijna iedereen in mijn groepje lossen....
[ Voor 25% gewijzigd door havana op 06-03-2011 22:04 ]
Ik reed vandaag een trainingswedstrijd. Vanmorgen bij vertrek voelde de benen al belabberd, maar toch maar gegaan. De wind stond ongunstig voor het parcours dus het was goed zwaar.
Nou, na 10 kilometer waren er nog 11 man in koers bij de amateurs/sportklasse, de andere 20 gok ik waren er al afgewaaierd. Toen viel ook de 11 uiteen: groepje van 6, groepje van 3 en dan nog 2. Helaas zat ik bij de 2 en dus achteraan (het was een groepje van 6 en 5 omdat iemand een gat liet vallen, maar toen besloten de 5 maar om en om weg te springen en niet te slagen om aan te sluiten bij de 6... Als men nou gewoon even gedraaid had was er niets aan de hand geweest...).
Anyway, ik voelde dus al slechte benen, nou ik had ook slechte benen. Degene met wie ik samen reed deed minstens 60% kopwerk en elke keer ook 1-2 km/u harder. Ik was waardeloos en nutteloos
. Na 25 kilometer 100m achter de 3 te rijden en 200-300m achter de 6 heb ik de strijd gestaakt, omdat ik het, jawel, echt te koud had. Voelde al een lichte hoofdpijn opkomen van de kou en de keel voelde ook niet denderend. Te koud kan ik dus helemaal inkomen.
Bij thuiskomst voelde ik me nog wel ok, maar ben op een gegeven moment zelfs onder mijn deken gekropen, ik voelde me zo slecht. Daarna weer actief geworden, maar dikke trui gepakt, sjaal om, dikke sokken etc etc. Voel me nog steeds belabberd.
Het zou mij dus niets verbazen als ik iets onder de leden heb, dat zou de benen ook beetje verklaren. Ik zal het morgen wel merken dan...
en voor de mensen die geen westrijden rijden maar wel meetrainen is het vaker >90% tijdens de oefeningen
.
Nou, na 10 kilometer waren er nog 11 man in koers bij de amateurs/sportklasse, de andere 20 gok ik waren er al afgewaaierd. Toen viel ook de 11 uiteen: groepje van 6, groepje van 3 en dan nog 2. Helaas zat ik bij de 2 en dus achteraan (het was een groepje van 6 en 5 omdat iemand een gat liet vallen, maar toen besloten de 5 maar om en om weg te springen en niet te slagen om aan te sluiten bij de 6... Als men nou gewoon even gedraaid had was er niets aan de hand geweest...).
Anyway, ik voelde dus al slechte benen, nou ik had ook slechte benen. Degene met wie ik samen reed deed minstens 60% kopwerk en elke keer ook 1-2 km/u harder. Ik was waardeloos en nutteloos
Bij thuiskomst voelde ik me nog wel ok, maar ben op een gegeven moment zelfs onder mijn deken gekropen, ik voelde me zo slecht. Daarna weer actief geworden, maar dikke trui gepakt, sjaal om, dikke sokken etc etc. Voel me nog steeds belabberd.
Het zou mij dus niets verbazen als ik iets onder de leden heb, dat zou de benen ook beetje verklaren. Ik zal het morgen wel merken dan...
Trainer zegt bij ons ook altijd "buitenblad draaien, 70-80%". Nou het is zelfs voor de meest getrainde onder ons nooit <80%havana schreef op zondag 06 maart 2011 @ 22:01:
Moest wel lachen om die trainer, die veelvuldig zei: "D1/D2 op kop rijden". Nou, zodra je op kop kwam was het hoog D3 of nog hogerEn ik was niet de enige die daar last van had. Maar ik heb me redelijk kranig kunnen weren, dat moest ook wel want ik heb al best wat getraind. Er waren ook lieden bij die helemaal niet op kop reden en al moeite hadden om überhaupt in 't wiel te blijven.
[ Voor 19% gewijzigd door the_RJ op 06-03-2011 22:11 ]
System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton
Haha, been there done that.havana schreef op zondag 06 maart 2011 @ 22:01:
Moest wel lachen om die trainer, die veelvuldig zei: "D1/D2 op kop rijden". Nou, zodra je op kop kwam was het hoog D3 of nog hogerEn ik was niet de enige die daar last van had. Maar ik heb me redelijk kranig kunnen weren, dat moest ook wel want ik heb al best wat getraind. Er waren ook lieden bij die helemaal niet op kop reden en al moeite hadden om überhaupt in 't wiel te blijven.
Rijd je te lang op kop waai je er vervolgens af.
Op het platte land heb je vaak ook een pak meer wind. Slm positioneren is dan raadzaam.
Whatever.
Gisteren 80km in zuid-Limburg gefietst, tussen de carnavalsoptochten door
. Oei, er is nog veel werk aan de winkel, want het viel niet mee! Ondanks mijn nieuwe 34 binnenblad had ik erg veel moeite om de Keutenberg en de Dode Man op te komen. Wel erg mooi is die laatste trouwens, iets langer en constanter dan de Keutenberg, wat mij betreft ook eigenlijk ietsje zwaarder dus.
Aangezien ik zelf in vlak gebied woon, ga misschien maar eens duurtrainen op de weg en in de sportschool proberen wat meer klimmersbenen te kweken, misschien dat dat iets uithaalt.
Aangezien ik zelf in vlak gebied woon, ga misschien maar eens duurtrainen op de weg en in de sportschool proberen wat meer klimmersbenen te kweken, misschien dat dat iets uithaalt.
Wat een mooi weer gisteren! Wel een venijnig windje en de temperatuur mag toch ook nog wat naar omhoog, maar in vergelijking met zaterdag aangenaam om zon te hebben.
Ik was ook van plan om een rustig ritje te doen, maar dan werd ik opgebeld door een kameraad of ik niet mee wil fietsen. Onder het motto dat het plezanter is met twee dan alleen, meteen toegestemd. Het probleem is wel dat die man Turnleraar is, met 30 jaar fietservaring en zelfs na een winter zonder fietsen is zijn conditie nog goed, terwijl het nu mijn 2e fietsjaar is, en ik niet de beste conditie heb als informaticus
De eerste 30 km gingen vrij vlot, het was vlak en ondanks de tegenwind ging het vrij goed. De laatste 10 km werd het heuvelachtig en zat ik echt wel op de limiet te rijden met regelmatig de benen die steeds meer verzuren. Maar omdat we het wiel willen houden, niet opgegeven. De laatste twee kilometer alleen naar huis waren dan ook heel traag en gewoon geprobeerd om rustig uit te trappen ^^
Conclusie: mooi tochtje, nog niet te lang, maar het was wel pittig. De conditie is momenteel nog ver zoek, maar dat komt nog wel. Het doel voor dit jaar is 2000 km trouwens, wat normaal geen probleem moet zijn. (vorig jaar 1500 gehaald maar pas eind juni mijn eerste koersfiets gekocht).
Ik was ook van plan om een rustig ritje te doen, maar dan werd ik opgebeld door een kameraad of ik niet mee wil fietsen. Onder het motto dat het plezanter is met twee dan alleen, meteen toegestemd. Het probleem is wel dat die man Turnleraar is, met 30 jaar fietservaring en zelfs na een winter zonder fietsen is zijn conditie nog goed, terwijl het nu mijn 2e fietsjaar is, en ik niet de beste conditie heb als informaticus
De eerste 30 km gingen vrij vlot, het was vlak en ondanks de tegenwind ging het vrij goed. De laatste 10 km werd het heuvelachtig en zat ik echt wel op de limiet te rijden met regelmatig de benen die steeds meer verzuren. Maar omdat we het wiel willen houden, niet opgegeven. De laatste twee kilometer alleen naar huis waren dan ook heel traag en gewoon geprobeerd om rustig uit te trappen ^^
Conclusie: mooi tochtje, nog niet te lang, maar het was wel pittig. De conditie is momenteel nog ver zoek, maar dat komt nog wel. Het doel voor dit jaar is 2000 km trouwens, wat normaal geen probleem moet zijn. (vorig jaar 1500 gehaald maar pas eind juni mijn eerste koersfiets gekocht).
Van het weekend ook weer wat km’s gemaakt: zaterdag 80km en zondag ongeveer 50km. De nieuwe crank is inmiddels gemonteerd en ik moet zeggen dat het met de kortere crankarm lengte duidelijk anders rijdt! Behoorlijk verschil eigenlijk.
Zaterdag dit leenfietsje meegekregen:

Ik heb het geprobeerd maar ik kon dat ding niet mooi vinden, het rijdt verder prima en het was leuk om een keer met Shimano te spelen.
Zaterdag dit leenfietsje meegekregen:

Ik heb het geprobeerd maar ik kon dat ding niet mooi vinden, het rijdt verder prima en het was leuk om een keer met Shimano te spelen.
Mijn teller staat sinds 1/1/11 op 1400km ongeveer...
Maar de laatste weken vooral op de MTB gericht, wegens enkele wedstrijden deze weken.
Vanaf volgende week weer vooral de weg op, trainen voor de lange Ronde van Vlaanderen. De eerste week van de paasvakantie dan op stage naar Fréjus! Dat is er altijd plezant om te trainen, heb er echt zin in... (zelfs na m'n val daar vorig jaar)
Maar de laatste weken vooral op de MTB gericht, wegens enkele wedstrijden deze weken.
Vanaf volgende week weer vooral de weg op, trainen voor de lange Ronde van Vlaanderen. De eerste week van de paasvakantie dan op stage naar Fréjus! Dat is er altijd plezant om te trainen, heb er echt zin in... (zelfs na m'n val daar vorig jaar)
Gister een ritje gemaakt van 40km. 't Valt me nog niks tegen. Vanaf november niet veel meer gedaan en ik had verwacht dat mijn conditie nog verder achteruit gegaan zou zijn. 't Was gister ook wel subliem weer, alleen tegen de wind in was het fris.
Heeft er hier iemand trouwens ervaring met de Garmin Edge 500? Mijn hartslag was nogal wisselvallig en zo nu en dan boven de 230 slagen per minuut. Iemand enig idee of dat te fixen is?
Heeft er hier iemand trouwens ervaring met de Garmin Edge 500? Mijn hartslag was nogal wisselvallig en zo nu en dan boven de 230 slagen per minuut. Iemand enig idee of dat te fixen is?
Misschien last van een hoogspanningsleiding of een bovenleiding van een tram ofzo? Mijn oude hsm reageerde regelmatig op dat soort zaken met een onwaarschijnlijke hs tot gevolg.TwoR schreef op maandag 07 maart 2011 @ 12:51:
Betere conditie opbouwen
Verwijderd
Nee, maar denk erover om een Edge500 te gaan kopen. Ik heb dat soort problemen trouwens zo nu en dan met m'n Polar en meen te weten dat dat ligt aan een wapperend shirt (ter hoogte van de borstband dus). 226 blijkt dan een populaire hartslag op die PolarTwoR schreef op maandag 07 maart 2011 @ 12:51:
Hoogspanning e.d. kan inderdaad ook. Lees even de handleiding na, daar staan mogelijke oorzaken (en veel onnodige letters) vaak in vermeld.
Een trams wat is dat ... Ik woon op de veluwe daar kennen we dat soort dingen nietargro schreef op maandag 07 maart 2011 @ 13:09:
[...]
Misschien last van een hoogspanningsleiding of een bovenleiding van een tram ofzo? Mijn oude hsm reageerde regelmatig op dat soort zaken met een onwaarschijnlijke hs tot gevolg.
Verder had ik er vorig jaar geen last van en toen fietste ik tussen dezelfde weilanden door.
Een wapperend shirt zal het gister niet geweest zijn. 't Was nog best koud dus er zaten flink wat laagjes kleding over de borstband heen. (hemd, thermoshirt, jersey, jack)Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 13:24:
[...]
Nee, maar denk erover om een Edge500 te gaan kopen. Ik heb dat soort problemen trouwens zo nu en dan met m'n Polar en meen te weten dat dat ligt aan een wapperend shirt (ter hoogte van de borstband dus). 226 blijkt dan een populaire hartslag op die Polar
@ Pizzaboer
Zou je niet direct voor de 800 gaan? Daarmee kun je tenminste navigeren en dat is toch wel een duidelijke meerwaarde als je bijvoorbeeld in Zuid-Limburg wilt trainen.
Ik ben eind april jarig en hoop dan de 800 te krijgen
Zou je niet direct voor de 800 gaan? Daarmee kun je tenminste navigeren en dat is toch wel een duidelijke meerwaarde als je bijvoorbeeld in Zuid-Limburg wilt trainen.
[ Voor 65% gewijzigd door havana op 07-03-2011 15:32 ]
Verwijderd
Ja, dat is misschien wel een betere optie. Is natuurlijk een flinke investering, maar dat is die 500 in mindere mate ook al. Vind het sowieso fijn om een trapfrequentie-sensor te hebben (heb ik nu dus niet) en wil geen Polar meer.havana schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:31:
@ Pizzaboer
Ga me eens even wat verder verdiepen in de materie. En eens proberen of ik zo'n ding in de praktijk eens aan de tand kan voelen (lees: niet alleen in de winkel, maar dus buiten in een onbekende omgeving).
Heeft iemand trouwens nog tips (goede sites/tutorials) over Garmin-navigatie op de fiets? Ik heb dat ding nu al een paar keer wat routes en tracks voor me laten navigeren (vantevoren helemaal uitgezet via Basecamp), maar het gaat altijd fout... Het levert tot nu toe een hoop frustratie en verkeerd rijden op.
Ik zou trouwens niet weten of ik de 800 of 705 zou nemen (tenminste, als ik zelf moet investeren). Maar goed ik heb mijn GPS-fietscomputerwens die ik eigenlijk al een tijdje heb toch maar wat gedimt, als ik weer minimaal 4500km/jaar fiets mag ik het van mezelf heroverwegen.havana schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:31:
[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 07-03-2011 20:37 ]
Je gaat er niet harder van fietsen. Dat geldt overigens voor bijna iedere aanschaf
Ik heb een Edge 500, maar nergens last van... 
Inderdaad het is wel een voordeel dat je met de 800 kan navigeren, maar die vond ik toch wat te duur...
Als ik me tijdens trainingen ook al met gps-navigatie moet gaan bezighouden...
Nee, korte trainingen (<120km) kan ik zo wel uit het hoofd, en langere doe je samen in groep of anders schrijf ik enkele trefwoorden op... En dan gaat het vooral om de kilometers, dus dan maakt het me niet uit dat ik ergens een wegje verkeerd neem
Inderdaad het is wel een voordeel dat je met de 800 kan navigeren, maar die vond ik toch wat te duur...
Als ik me tijdens trainingen ook al met gps-navigatie moet gaan bezighouden...
Over die edge800, blijft het glazen scherm ook na een tijdje netjes met dat heen en weer swipen?
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Ik heb een 705, in het begin was het ook even knoeien, maar eens je het allemaal wat door hebt is het wel handig.TheLemon schreef op maandag 07 maart 2011 @ 16:55:
Heeft iemand trouwens nog tips (goede sites/tutorials) over Garmin-navigatie op de fiets? Ik heb dat ding nu al een paar keer wat routes en tracks voor me laten navigeren (vantevoren helemaal uitgezet via Basecamp), maar het gaat altijd fout... Het levert tot nu toe een hoop frustratie en verkeerd rijden op.
Ik zal als ik thuis ben eens proberen een kort overzichtje te maken, want hier heb ik het toestel niet bij me. Wat zeker handig is, is de lijn van je route in een goed duidelijke kleur zetten op je map, en ik blijf meestal ingezoomd op de kaart op 300m. (genoeg detail en op tijd zie je de veranderingen). Uiteraard biept hij ook wel rond 100m voor de afslag en op de afslag zelf.
Ik heb uiteindelijk ook een aantal ritjes uitgetekend via het programma waar de naam me nu van ontschiet. Ook een paar van het internet afgehaald (routeyou.com bv). Maar ik heb ook wel menig site afgegaan voor ik de kneepjes wat onder de knie had.
Wat een absolute TOPweer was het vandaag. 's Ochtends gewerkt en 's middags op de fiets geklommen voor een rondje Drenthe/Friesland. Via Peize naar Norg richting Veenhuizen. Langs de gevangenis gereden (geen ontsnapte TBS'er gezien), daarna terug via Een, Haulerwijk, Marum, Boerakker, Oostwolde, Hoogkerk. Goed voor 91 km.
Ontsnapte TBS-ers zal je niet gauw tegenkomen.havana schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 16:00:
Wat een absolute TOPweer was het vandaag. 's Ochtends gewerkt en 's middags op de fiets geklommen voor een rondje Drenthe/Friesland. Via Peize naar Norg richting Veenhuizen. Langs de gevangenis gereden (geen ontsnapte TBS'er gezien), daarna terug via Een, Haulerwijk, Marum, Boerakker, Oostwolde, Hoogkerk. Goed voor 91 km.
Maar wat het weer betreft moet ik je 100% gelijk geven. Had zelf wel een rondje willen maken, maar dat gaat me helaas niet lukken.
Heerlijk gefietst afgelopen weekend in Zuid-Limburg. Sinds oktober ook weer een tijdritje op de Camerig gereden. Dit keer 12:13 (tot aan het bord Hijgend Hert) en dat is een prima tijd zo vroeg in het seizoen. Afgelopen zomer reed ik 10:40 maar toen met vrienden die je flink kunnen aan jagen. Nu meerendeel alleen.

Vanavond in Rijswijk meetrainen met de Spartaan. Goede training, alleen dodelijk saai met 50 kilometer op een rondje van 500.....
Vanavond in Rijswijk meetrainen met de Spartaan. Goede training, alleen dodelijk saai met 50 kilometer op een rondje van 500.....
@Edge 500/705/800:
Ik zet zelf mijn routes uit met Runningfreeonline (ondanks de naam ook ideaal voor wielrennen). Zie link en hier kun je er een creeeren, wel even op "Cycle" rechtsboven klikken
Het voordeel van een 800 boven een 705 is alleen touchscreen, gewicht, grootte en thermometer. Daar zou ik het niet voor doen. Verschil tussen 705 en 500 vind ik best groot. Ik zet heel vaak allerlei koersen in het Westland uit door zoveel mogelijk groene omgeving die ik vervolgens ga fietsen. Zo leer ik heel goed de mooiste gedeeltes van mijn omgeving kennen die ik anders niet zou ontdekken.
Ik zet zelf mijn routes uit met Runningfreeonline (ondanks de naam ook ideaal voor wielrennen). Zie link en hier kun je er een creeeren, wel even op "Cycle" rechtsboven klikken
Het voordeel van een 800 boven een 705 is alleen touchscreen, gewicht, grootte en thermometer. Daar zou ik het niet voor doen. Verschil tussen 705 en 500 vind ik best groot. Ik zet heel vaak allerlei koersen in het Westland uit door zoveel mogelijk groene omgeving die ik vervolgens ga fietsen. Zo leer ik heel goed de mooiste gedeeltes van mijn omgeving kennen die ik anders niet zou ontdekken.
Hier een rondje Holterberg, goed voor 95km. Inderdaad prima weer
System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton
Zit hele dagen op het kantoor
.
Het weekend niet en het weer ziet er goed uit. Heb al wat tijd vrij gemaakt om de eerste kilometers te fietsen sinds Augustus '10.
Het weekend niet en het weer ziet er goed uit. Heb al wat tijd vrij gemaakt om de eerste kilometers te fietsen sinds Augustus '10.
Ah, interessant om te weten. Ik lees momenteel een boek over Veenhuizen ("Het pauperparadijs"), dan zegt het ineens een stuk meer als je er langs rijdt.slashhead89 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 17:05:
[...]
Ontsnapte TBS-ers zal je niet gauw tegenkomen.Er zit geen TBS kliniek daar. Voor de ontsnapte TBS-ers kan je beter thuis blijven, want Groningen heeft er wel eentje.
Ik heb een ooglaserbehandeling gehad en ik mag nu zeker 1 maand niet sporten (dus voor de zekerheid ook nog maar even niet fietsen). Soms zit ik mezelf dan wel op te vreten als het dan weer zo heerlijk weer is, maar ik heb het er voor over..Griffin schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 07:41:
Zit hele dagen op het kantoor.
Goud is geen geld
Heb afgelopen zomer de Mont Ventoux 2x beklommen, waarvan één keer 's ochtends vroeg. Gisteren de gemaakte filmpjes eens aan elkaar gezet, maar ben nog een beetje op zoek naar een mooi muziekje (het is nu zoals mijn zusje zei een beetje een "Aristos is er niet meer-muziekje"). Hebben jullie suggesties?
YouTube: 42435171
PS: Het is mijn eerste filmpje en dus nog lekker amateuristisch.
YouTube: 42435171
PS: Het is mijn eerste filmpje en dus nog lekker amateuristisch.
[ Voor 8% gewijzigd door Aristos op 11-03-2011 12:30 ]
Het verschil is wel groter dan dat natuurlijk. De 800 is een stuk nieuwer dan de 705. De GPS-antenne van de 705 is niet te vergelijken met de GPS-antenne van de 800, ondanks dat het beide GPS-antennes zijn. Met de introductie van de 800 is de 705 m.i. een verouderd apparaat geworden, dat zit in meer dan alleen het touchscreen, het gewicht, de grootte en de thermometer.Aristos schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 18:43:
@Edge 500/705/800:
Het voordeel van een 800 boven een 705 is alleen touchscreen, gewicht, grootte en thermometer. Daar zou ik het niet voor doen.
Wow, erg mooie beelden! Ik heb wel een andere tip: maak hem wat (lees: veel) langer, ik zit net lekker in het sfeertje, is het ineens BAM afgelopen.
Het nummer past er muzikaal gezien goed bij, maar de tekst is inderdaad een beetje suggestief...
Ik zou een soortgelijk nummer pakken en de film dan monteren naar de lengte van dat hele nummer. Paar slomo's ertussen etc en een mooie fade-out op het einde en je bent al veel verder...
Het nummer past er muzikaal gezien goed bij, maar de tekst is inderdaad een beetje suggestief...
Ik zou een soortgelijk nummer pakken en de film dan monteren naar de lengte van dat hele nummer. Paar slomo's ertussen etc en een mooie fade-out op het einde en je bent al veel verder...
Maar wat zijn de verschillen die je in praktijk ziet? Volgens mij niet meer dan ik genoemd heb. Het feit dat de 705 verouderd is, is voor de persoon hierboven allemaal interessant omdat hij dus goedkoper is.... (Mochten ik fout zijn en er wél verschillen zijn, dan ben ik erg benieuwd!)
@TheLemon: Thanks, goede tips, ga ik mee aan de slag. Misschien moet ik het nummer eens in het Spaans zoeken of zo....
OVerigens is het beklimmen van de Mont Ventoux 's ochtends een hele dikke aanrader.
@TheLemon: Thanks, goede tips, ga ik mee aan de slag. Misschien moet ik het nummer eens in het Spaans zoeken of zo....
OVerigens is het beklimmen van de Mont Ventoux 's ochtends een hele dikke aanrader.
[ Voor 27% gewijzigd door Aristos op 11-03-2011 13:17 ]
De 800 beschikt over een GPS-ontvanger die ook hoogte meet. Het meten van hoogte doet de 705 volgens mij met luchtdruk, dat werkt opzich ook wel redelijk, maar toch een stuk minder nauwkeurig. Voor de rest zijn er natuurlijk veel inwendige verschillen. De 705 is een doorontwikkeling van de 800.Aristos schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:15:
Maar wat zijn de verschillen die je in praktijk ziet? Volgens mij niet meer dan ik genoemd heb.
Andersom, neem ik aan 
De 800 is een stuk minder lomp dan de 705 overigens.
Overigens zojuist weer 82 km gefietst. Stond een enorme wind, ben een paar keer bijna van de weg geraakt door een windvlaag
Toch een voldaan gevoel!
De 800 is een stuk minder lomp dan de 705 overigens.
Overigens zojuist weer 82 km gefietst. Stond een enorme wind, ben een paar keer bijna van de weg geraakt door een windvlaag

[ Voor 49% gewijzigd door havana op 11-03-2011 18:30 ]
Ben ook weer uit mijn winterslaap ontwaakt. Na 3 maanden niks doen alweer zo'n 1100km weggetrapt de afgelopen 3 weken. Gaat alweer heel lekker eigenlijk! Laat de lente nu maar komen!
@bassGunner:
Damn 1100km in 3weken, tijd teveel
.
Ik ga vandaag even wat fietsen, weet nog niet hoeveel aangezien ik 7 maanden niet meer echt iets heb gedaan aan fietsen / conditietraining.
Damn 1100km in 3weken, tijd teveel
Ik ga vandaag even wat fietsen, weet nog niet hoeveel aangezien ik 7 maanden niet meer echt iets heb gedaan aan fietsen / conditietraining.
Verwijderd
Heb net mijn nieuwe wielset opgehaald, maar weet nu niet of ik de cassette goed gemonteerd heb.
Mijn oude wielset (mavic aksium) had twee ringen achter het grote tandwiel van de cassette. Als ik deze ringen er bij de nieuwe wielset (ultegra naaf) achter zet dan kan ik de lockring niet aandraaien. Daarom heb ik ze nu weggelaten. Kan dit kwaad?
Mijn oude wielset (mavic aksium) had twee ringen achter het grote tandwiel van de cassette. Als ik deze ringen er bij de nieuwe wielset (ultegra naaf) achter zet dan kan ik de lockring niet aandraaien. Daarom heb ik ze nu weggelaten. Kan dit kwaad?
Twee ringen, je bedoelt een heel plat, klein ringetje, wat mooi deels in een uitgeslepen stukje van het kransje valt? Dat hoort er normaal 1 te zijn. Hij is niet noodzakelijk, als je ketting tenminste niet tegen je spaken aankomt wanneer hij op je grootste kransje ligt.
Welk wielsetje heb je nu gekocht? 
Ik ga dadelijk even losrijden. Wat een lekker weertje!
Morgen een MTB wedstrijd, en nadien opnieuw meer met de koersfiets op pad!
Vandaag een kort stukje gefietst, heb ontstoken ogen en dat is niet fijn fietsen (wind in je ogen..), heb het dus maar 30km gedaan. Wel lekker weer
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Vandaag voor het eerst gefietst dit seizoen, meteen maar 117km van gemaakt, de Witte Kruis Classic. In het begin ging het vervelend hard, dat brak mij aan het einde op. De conditie is ok, maar de benen nog niet. Aan het einde lag de kramp op de loer. Er is nog veel werk aan de winkel voor de Ronde van Vlaanderen.
Verwijderd
Ik heb een handgespaakt setje gekocht met ultegra naven en rigida dp 18 velgen. Ze zijn gespaakt door Zoran van Bikexperto, op het fiets.forum kreeg hij erg goede reviews. Ik ben wat zwaarder (90kg) en het gewicht van de wielen maakt mij niet zoveel uit, dus meteen maar hele stevige genomen..joeri. schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 15:06:
Welk wielsetje heb je nu gekocht?
Zonet trouwens het eerste ritje (72km) met de nieuwe wielen onder de nieuwe fiets, wat een verschil met mijn oude batavus! Het fietst allemaal wel erg gemakkelijk op deze manier, denk dat het 3-4km/h scheelt.
Ik om half twaalf vertrokken vanuit Scheveningen via Hoek v. Holland naar Vlaardingen en vice versa. Ik vond het al ongewoon druk met wielrenners in de duinenargro schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 15:28:
Vandaag voor het eerst gefietst dit seizoen, meteen maar 117km van gemaakt, de Witte Kruis Classic. In het begin ging het vervelend hard, dat brak mij aan het einde op. De conditie is ok, maar de benen nog niet. Aan het einde lag de kramp op de loer. Er is nog veel werk aan de winkel voor de Ronde van Vlaanderen.
Het was erg lekker weer voor een tourtocht. Voor een aantal was de wind het laatste stuk tussen Hoek van Holland en Kijduin wel verraderlijk. Voor de rest op de route was de wind best wel gunstig toch?
Wat een weertje! Rondje Maastricht-Baraque Michel (dak van Belgie) gedaan. 127 km, 30,2 km/u gemiddeld. Wind stond gunstig dus was nog verassend fris op het eind.
Ook vanmiddag op de fiets gesprongen.
Lekker weer hoor! Weer 85km weg getrapt.
Gaat steeds beter gelukkig.
Lekker weer hoor! Weer 85km weg getrapt.
Gaat steeds beter gelukkig.
Whatever.
Ik, en velen met mij, hadden, op basis van de weersverwachtingen, rugwind verwacht op het laatste stuk, daarvan was echter geen sprake. In dat opzicht was de wind inderdaad verradelijk, zeker in combinatie met een lichte glooing en op de loer liggende kramp.rdluca schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 18:28:
[...]
Het was erg lekker weer voor een tourtocht. Voor een aantal was de wind het laatste stuk tussen Hoek van Holland en Kijduin wel verraderlijk. Voor de rest op de route was de wind best wel gunstig toch?
Gister 40km gedaan. Op de dijk stond behoorlijk wat wind maar god o god wat was het lekker om op de fiets te zitten na 7 maanden. Gemiddelde was ong 28 ondanks de wind.
Had wel een langere afstand kunnen doen want de benen voelde nog goed, wou alleen mn lichaam rustig laten wennen. Want mn kont etc moet ook weer wennen.
Volgende rit (hoop volgend weekend) zetten we op ong 60KM en dan bouwen we het weer op naar het oude 80-100km ritueel in de weekenden.
Had wel een langere afstand kunnen doen want de benen voelde nog goed, wou alleen mn lichaam rustig laten wennen. Want mn kont etc moet ook weer wennen.
Volgende rit (hoop volgend weekend) zetten we op ong 60KM en dan bouwen we het weer op naar het oude 80-100km ritueel in de weekenden.
Helaas gisteren geen tijd dus vandaag maar op pad. Eigenlijk best goed fietsweer: weinig wind en droog. Rondje gemaakt richting Veenhuizen, omgekeerd bij Zeijen. Ging lekker, voor het eerst dit seizoen weer 30 gemiddeld zonder echt voluit te gaan. 84 km.
mooi stukje babylonische spraakverwarring:
ben bezig een touring fiets op te knappen met een 7 speed cassette. Dus ik naar de fietsenmaker een nieuwe ketting scoren. Ik zeg nog: het is 7 speed dus een narrow kettingen het is voor mijn touringfiets. Reken af. Kom thuis en...
nee een 1/8e single speed ketting
Vond de kleur van het KMC pakje al zo raar (blauw ipv roze).
Ik pissed terug omdat ik a) zelf had lopen snurken en b) het amateuristisch van de fietsenzaak vond.
Zegt de verkoper: ja je zei toch 7 speed. Ik: ja!
Bleek dat hij het over een nexus 7 speed naafversnelling had en ik over derailleursysteem. Doh!
Allebei gelijk.
nou ja bijna klaar met de klus. Tot het laatste schroefje gestript (echt alles, maar dan ook alles wat los en uit elkaar kan). Meeste heeft al Dasty, dreft en ultrasoon badje gehad. Olie/vet en in elkaar en dan heb ik mijn daily commuter (race vond ik te licht en te sweaty, mtb te zwaar, stadsfiets te suf en ligger te nerdy). Beetje basisconditie opdoen en dan weer racefietsen. Dat is al te lang geleden!
ben bezig een touring fiets op te knappen met een 7 speed cassette. Dus ik naar de fietsenmaker een nieuwe ketting scoren. Ik zeg nog: het is 7 speed dus een narrow kettingen het is voor mijn touringfiets. Reken af. Kom thuis en...
nee een 1/8e single speed ketting
Vond de kleur van het KMC pakje al zo raar (blauw ipv roze).
Ik pissed terug omdat ik a) zelf had lopen snurken en b) het amateuristisch van de fietsenzaak vond.
Zegt de verkoper: ja je zei toch 7 speed. Ik: ja!
Bleek dat hij het over een nexus 7 speed naafversnelling had en ik over derailleursysteem. Doh!
Allebei gelijk.
nou ja bijna klaar met de klus. Tot het laatste schroefje gestript (echt alles, maar dan ook alles wat los en uit elkaar kan). Meeste heeft al Dasty, dreft en ultrasoon badje gehad. Olie/vet en in elkaar en dan heb ik mijn daily commuter (race vond ik te licht en te sweaty, mtb te zwaar, stadsfiets te suf en ligger te nerdy). Beetje basisconditie opdoen en dan weer racefietsen. Dat is al te lang geleden!
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Hogedrukspuit bij het benzinestation, vlak voordat ik weer thuis ben. Thuis kan ook, maar is meer gedoe. Thuis eventjes de ketting droog maken en opnieuw smeren en klaar is kees.
[ Voor 9% gewijzigd door havana op 13-03-2011 15:33 ]
Voor mij vandaag ook het eerste ritje van dit jaar. 50km, ging wel lekker. 't Was voor mij de eerste keer dat ik in het noorden des lands fiets en ik ben meteen ook maar een paar keer verkeerd gefietst. Maar nu ik thuis kom en eens wat door m'n hartslagmeter blader, lees ik dat ik een max. hartfrequentie heb gehad van 216/min deze rit
Ik neem aan dat dat niet klopt
Of hebben anderen zulke hf's ook wel eens aangetikt?
Is wel mogelijk hoor, maar niet waarschijnlijk. 216 heb ik ook wel eens gehaald, alleen dat was toen ik vrijwel ongetraind was. Zodra je beter getraind bent is het heel lastig je max. nog eens te halen.
Daarnaast is 216 wel een erg hoge hartslag, ook als maximaal hartslag. Maar niet onmogelijk.
Spoorlijnen en hoogspanningskabels willen nog wel eens voor een afwijking zorgen, dit lijkt me meest waarschijnlijke scenario.
216 is hoog, maar zeker niet onmogelijk, zeker niet voor een jonge vrouw.
216 is hoog, maar zeker niet onmogelijk, zeker niet voor een jonge vrouw.
Dat het mogelijk is weet ik wel, maar zonder onderliggende aandoening heb ik het op volwassen leeftijd nog nooit bij iemand gezien
Gegeven een gemiddelde hf van 152/min en het feit dat ik bij maximale inspanning met hardlopen op z'n hoogst 186/min aantik, ga ik ervan uit dat deze 216/min een afwijking was. Ik ben inderdaad genoeg spoorlijnen en hoogspanningskabels tegengekomen.
(Ik ben trouwens geen vrouw
)
(Ik ben trouwens geen vrouw
Zeker lekker weer gisteren! Ik heb mijn classic rondje weer gedaan: Rhoon->heinenoordtunnel, 15 keer de buis pakken (6,7% rapid uphil training) en dan rustig terug. Qua km niet zoveel maar het is een straffe training. vorig jaar de Alpe D'huez gedaan, dit jaar de V
entoux.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Zo, eerste 45km van 2011 in de benen, lekker weer is het vandaag. Dit jaar ook maar eens met MyTracks bijhouden wat ik zoal doe op de fiets, levert leuke kaartjes op. En mogelijk is het handig met mijn bijzonder beperkte navigatievermogen. Zo miste ik vandaag een afslag bij Wintelre, waardoor ik niet ten noorden van Eindhoven Airport maar weer door Veldhoven binnenkwam wat qua kilometers niet uitmaakt, maar qua saaiheid natuurlijk wel.
Verder onhandig genoeg een boutje van mn schoenplaatje kwijtgeraakt, waardoor ik met mn rechtervoet de laatste 10 km niet meer omhoog durfde te trappen.
Al met al niet het beste begin, maar wel een lekker begin.
Verder onhandig genoeg een boutje van mn schoenplaatje kwijtgeraakt, waardoor ik met mn rechtervoet de laatste 10 km niet meer omhoog durfde te trappen.
Al met al niet het beste begin, maar wel een lekker begin.
Ook ff gefietst vandaag met ReseTTim, kleine 40km, gemiddeld 28kmpu. Was lekker fietsweer, niet te warm of te koud, geen harde wind
kwam een hoop wielrenners tegen bij het stuk tussen de Langevelderslag en Zandvoort, een heerlijk stukje fietsen daar ook.
Over het fiets schoonmaak verhaal, ik rij gewoon nooit door zand, smeer eens in de zoveel tijd mn ketting en dat is het eigenlijk wel. Vorig jaar aan het eind van het seizoen mn fiets schoongemaakt met Dasty, maar ik ben bang vet weg te halen op plaatsen waar het hoort te zitten. Ik zou het iig nooit met een hogedruk spuit doen.
Over het fiets schoonmaak verhaal, ik rij gewoon nooit door zand, smeer eens in de zoveel tijd mn ketting en dat is het eigenlijk wel. Vorig jaar aan het eind van het seizoen mn fiets schoongemaakt met Dasty, maar ik ben bang vet weg te halen op plaatsen waar het hoort te zitten. Ik zou het iig nooit met een hogedruk spuit doen.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Zo lang je niet direct richt op je naven enzo kan het allemaal weinig kwaad.
Leuk topic. Ik heb zaterdag 75 km gefietst in Utrecht, de Amerongse "berg" beklommen
Was een mooi ritje, lekker weer ook.
Ik fiets al een aantal jaar maar wil het dit jaar iets serieuzer aanpakken. Met een paar maatjes hebben we besloten om in augustus de Marmotte te gaan fietsen (http://www.lamarmotte.org). Op eigen houtje, de wedstrijd was al vol. Dat wordt 180km bikkelen door de bergen, 5000 hoogtemeters en eindigen op de Alpe d'Huez. Om de conditie een beetje op peil te brengen doen we in de maanden daarvoor o.a. de Amstel Gold Race, de Elfstedentocht en wat weekendjes Belgie & Duitsland. Ik ben benieuwd!
Van te voren wil ik eigenlijk mijn fiets een keer een goede servicebeurt geven. Ik heb alleen niet de tijd (en zin) om dat zelf te doen. Ik woon nu in Amsterdam, weet iemand wat een goede fietsenmaker is om je racefiets weer in topvorm te krijgen? Liefst iets zonder een half jaar wachttijd
Ik fiets al een aantal jaar maar wil het dit jaar iets serieuzer aanpakken. Met een paar maatjes hebben we besloten om in augustus de Marmotte te gaan fietsen (http://www.lamarmotte.org). Op eigen houtje, de wedstrijd was al vol. Dat wordt 180km bikkelen door de bergen, 5000 hoogtemeters en eindigen op de Alpe d'Huez. Om de conditie een beetje op peil te brengen doen we in de maanden daarvoor o.a. de Amstel Gold Race, de Elfstedentocht en wat weekendjes Belgie & Duitsland. Ik ben benieuwd!
Van te voren wil ik eigenlijk mijn fiets een keer een goede servicebeurt geven. Ik heb alleen niet de tijd (en zin) om dat zelf te doen. Ik woon nu in Amsterdam, weet iemand wat een goede fietsenmaker is om je racefiets weer in topvorm te krijgen? Liefst iets zonder een half jaar wachttijd
[ Voor 3% gewijzigd door writser op 13-03-2011 22:49 ]
Onvoorstelbaar!
Dan is er maar één keuze, Ger Hermans in Betondorp. De rest is veel te duur of niet kundig. Ger is ook niet super goedkoop maar wel erg kundig en een super aardige kerel.
[ Voor 30% gewijzigd door havana op 14-03-2011 08:00 ]
Gisteren raar rondje gereden omdat ik halverwege een telefoontje kreeg dat een woningbezichting toch wat later doorging. Dus toen maar omgedraaid en weer richting de duinen gegaan.
Maar heerlijk genoten van het mooie weer in de duinen.
Morgen weer trainen bij de Spartaan in Rijswijk. Altijd hard beulen op een parcoursje van 500meter...
Maar heerlijk genoten van het mooie weer in de duinen.
Morgen weer trainen bij de Spartaan in Rijswijk. Altijd hard beulen op een parcoursje van 500meter...
[ Voor 5% gewijzigd door Aristos op 14-03-2011 19:17 ]
Ik word gek, was echt prachtig weer en mijn teller '11 staat nog steeds op 90km 
Fiets schoonmaken doe ik trouwens met een vochtig doekje.
bassgunner, heb je een leuke routebeschrijving van Maastricht-Baraque Michel?

Fiets schoonmaken doe ik trouwens met een vochtig doekje.
bassgunner, heb je een leuke routebeschrijving van Maastricht-Baraque Michel?
[ Voor 47% gewijzigd door begintmeta op 14-03-2011 22:16 ]
Leuk om te zien dat het topic weer opleeft naarmate het moier weer wordt 
Ik heb er inmiddels ook alweer een paar kms erop zitten in het nieuwe jaar, kleine 2000km.
Heb deze winter aardig wat meer kilometers kunnen maken dan vorig jaar!
Inmiddels is de tijd ook weer aangebroken dat er s `avonds weer gefietst kan worden, heerlijk is dat om nog ff na het werk alle stress eruit te fietsen. Alleen de temperatuur mag nog wel iets hoger..onder te 10C is het in de kortebroek toch net wat te koud
van`t weekend is alleen mijn kmteller stuk gegaan..zat schijnbaar niet goed in de "houder" en na een paar keer goed op het asfalt te hebben gestuiterd heeft hij er de brui aan gegeven
Weet iemand van jullie nog een leuke geavanceerde km teller? dus met Hardslag en cadans..
Maak trouwens mijn fiets altijd schoon met een sopje en spons
Ik heb er inmiddels ook alweer een paar kms erop zitten in het nieuwe jaar, kleine 2000km.
Heb deze winter aardig wat meer kilometers kunnen maken dan vorig jaar!
Inmiddels is de tijd ook weer aangebroken dat er s `avonds weer gefietst kan worden, heerlijk is dat om nog ff na het werk alle stress eruit te fietsen. Alleen de temperatuur mag nog wel iets hoger..onder te 10C is het in de kortebroek toch net wat te koud
van`t weekend is alleen mijn kmteller stuk gegaan..zat schijnbaar niet goed in de "houder" en na een paar keer goed op het asfalt te hebben gestuiterd heeft hij er de brui aan gegeven
Maak trouwens mijn fiets altijd schoon met een sopje en spons
Bizar om te lezen dat er mensen zijn met zoveel kilometers. Ik vind mezelf dit jaar toch best extreem qua training, en ik zit "pas" op 1100 kilometer... Als je al op het dubbele zit, mijn god...
Er zijn altijd mensen die meer doen, ongeacht hoeveel kilometer je maakt. En als je dan veel km maakt, zijn er weer mensen die veel sneller zijn. Niet teveel naar kijken dus 
Leuke teller met hartslag en cadans, Polar CS200 of een Garmin Edge 500.
Leuke teller met hartslag en cadans, Polar CS200 of een Garmin Edge 500.
Het ligt er maar aan hoe je die kilometers maakt...
Je kan elke dag 6 uur gaan peddelen, dan doe je er 800 in de week. Of je kan diezelfde week 4 keer een 80-90% training van 1,5 uur doen, dat is dan totaal 240 km maar op een andere manier misschien effectiever mbt wat je wilt bereiken.
Je kan elke dag 6 uur gaan peddelen, dan doe je er 800 in de week. Of je kan diezelfde week 4 keer een 80-90% training van 1,5 uur doen, dat is dan totaal 240 km maar op een andere manier misschien effectiever mbt wat je wilt bereiken.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Tuurlijk, aantal km zegt dan ook maar heel weinig. En zelfs als je efficiënt traint, de factor talent moet je ook niet onderschatten. Een bassGunner rijdt ons er bijvoorbeeld ongetraind allemaal makkelijk vanaf, ook al hebben wij bij wijze van spreken 10k efficiënt getraind.
Het leven is niet eerlijk enzo
Het leven is niet eerlijk enzo

[ Voor 9% gewijzigd door havana op 15-03-2011 10:28 ]
Dit topic is gesloten.