havana schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 19:56:
Ik heb het zelden zo koud gehad als vandaag. De temperatuur viel met -2 nog wel mee, maar de oostenwind kracht 5 zorgde voor een gevoelstemperatuur die veel lager lag. Heb 't daarom bij 60 km moeten laten, langer ging gewoon niet omdat ik mijn voeten nauwelijks meer voelde

Ik heb vandaag ook een ronde gemaakt, in totaal 53 kilometer gedaan. De wind was idd zeer koud, laatste stuk van 9 kilometer had ik vol de wind tegen buiten de bebouwde kom op van die lange rechte wegen. Niet leuk meer, ik ging op het laatst nog maar 25 km/u ofzo..
Wel weer vlot de Holterberg gedaan, vanaf de kant van Nijverdal. Ik heb onderweg ook gelijk een ander jack gekocht. Gisteren heb ik gefietst met een luchtdoorlatend jack voor het voorjaar en najaar, maar dan koel je toch wel heel erg af na 2 uur. Heb nu een wat dikke model dat winddicht en waterafstotend is van Movecs ofzo.. Zelfde merk waar ik de fietsbroek en beenstukken van heb.
Gisteren heb ik trouwens een ronde gemaakt van 83 kilometer, was goed te doen

Ben begonnen van Markelo naar Lochem, toen richting Borculo, richting Neede, richting Haaksbergen en op de weg van Haaksbergen naar Hengelo kreeg ik een lekke band (voorwiel). Heb er nog een tijdje op door gefietst tot aan het volgende gehucht (Beckum) en daar konden mensen mij wat geld lenen (ik had niks bij me stom he

). Daarmee naar de bushalte gelopen en hoera, er kwam bijna meteen een bus aan. De chauffeur weigerde me mee te nemen, want fietsen mochten niet in de bus. Ik heb gezegd dat ik een lekke band had, maar regels zijn regels. Bus was bijna leeg overigens...
Toen met de lekke band doorgereden tot aan Hengelo (kilometer of 7 erbij op de platte band rijden...). In Hengelo naar het station om een kaartje te kopen, kun je nergens met contanten betalen. Lekker is dat. Ik naar de balie, zegt die mevrouw dat ik de fiets pas na 6 uur mee mag nemen (het was toen half 5) en dat ik er €6,50 extra voor moet betalen om hem mee te nemen voor een reis van 15 kilometer

..
Uiteindelijk gefrustreerd gaan zoeken in Hengelo naar een fietsenmaker en uiteindelijk ook gevonden. Behulpzame jongen heeft mijn fiets weer in orde gemaakt, toen kon ik weer terug naar huis met wind mee. Was rond 18:00 eindelijk thuis lol