Het wielren ervaringentopic - Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 48.501 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
havana schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 15:00:
Wat een kloteweer trouwens deze week :(

Ik heb morgen wat dingen omgegooid en 's ochtends tijd vrijgemaakt om te trainen, maar het ziet ernaar uit dat 't aardig regenachtig wordt...
Ik kan het weer niet beter omschrijven :)
Ben je vertrokken dan?

Hier is het ook echt idioot hard aan het regenen... Maar 't kan me niet schelen, ik ga erdoor. :*)

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Misschien een stomme vraag maar is het nu nog mogelijk om een inschrijfbewijs voor Marmotte te kopen, eventueel via niet officiële kanalen? Is het inschrijvingsbewijs gekoppeld aan persoonsgegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 14:06
Kan wel (geen controle met paspoorten), mag niet.

Je kunt niet de naam laten overschrijven, dus je finisht op naam van degene van wie je het startbewijs hebt gekocht.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
De officiële inschrijvingen van de marmotte zijn al stopgezet. Maar misschien dat je de voor 'Trophée de L'Oisans' nog kan inschrijven?
Dan betaal je €90 ofzo, en dan kan je de Vaujany, Marmotte, klimtijdrit Alpe d'Huez en nog eentje meerijden (die laatste ben ik even vergeten...). Die vallen dus allemaal in ongeveer een week tijd.

Ik ben daarnet een tochtje gaan rijden. 121km, 30.9gem. Benen waren echt goed, korte broek uiteraard :) ! Heel wat regen en veel wind gehad... Maar heb er wel van genoten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 11:59

Pater

Terry Tate

.joeri. schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 16:28:
Ik ben daarnet een tochtje gaan rijden. 121km, 30.9gem. korte broek uiteraard :) !
Wut? Nu naar buiten met de fiets? Met dit weer? En dan ook nog eens korte broek?

Call me a sissy, maar ik wacht nog eventjes beter weer af...

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Waarom niet? :)
Er was wel veel regen, maar het was redelijk warm (10°C).

Korte broek... Ja, ik weet het, écht goed is het misschien niet...
Maar met zo'n regenweer smeer ik m'n benen in met wat olie, zodat de regen er onmiddellijk afdrupt. Want als je nu gaat rijden met een lange broek is die in no time helemaal nat, en dàn heb je het pas koud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo! Ingeschreven voor de Amstel Godl Race!

Wie van de tweakers doen er nog meer mee? Ik ga voor de 250km (voor het eerst!) nadat ik vorig jaar de "la Chouffe classic" heb gereden (165km), Hel van de heuvelrug (150km) Nieuwegein-Weert-Nieuwegein (220km) en Boogies Extreme. Naar mijn idee is elke toertocht een manier om jezelf uit te dagen en voor een grotere afstand te gaan. Daarbij komt dat ALS ik de AGR uitrij dat mijn werkgever en collega's een donatie doen aan KiKa. (per persoon 0,10 euro per km * 25 personen)

Voorbereidingen zijn in volle gang, volgende week mijn fiets weer in elkaar zetten en afgeven voor haar jaarlijkse onderhoudsbeurt bij de wielershop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:22
Ik vond het vorig jaar hartstikke leuk om eens mee te doen. Beetje pilsjes drinken in het finish dorp, leuke sfeer, mooie route etc. We hebben er een heel weekend van gemaakt en zondag nog de race meegepakt als toeschouwer.
Maar het is echt iets wat je een keer gedaan moet hebben en niet iets wat je elk jaar doet zeker omdat het 40 euro kost, dat is het me gewoon niet waard om te moeten lopen op de Cauberg omdat het te druk is.
Een vriend van me woont in Maastricht en we gaan een week later op goede vrijdag de hoogtepunten uit de route via de vaste bewijzering fietsen, gratis.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrAngry schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 09:45:
Een vriend van me woont in Maastricht en we gaan een week later op goede vrijdag de hoogtepunten uit de route via de vaste bewijzering fietsen, gratis.
Dat ga ik sowieso doen. De route is te downloaden voor de Garmin dus ik ga hem rijden van de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

havana schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 15:26:
Kan wel (geen controle met paspoorten), mag niet.

Je kunt niet de naam laten overschrijven, dus je finisht op naam van degene van wie je het startbewijs hebt gekocht.
Ah okay. Jammer dat de naam niet omgezet kan worden maar vooral jammer dat ik niet op tijd ben geweest, fietsmaatje wel. Trophée de L'Oisans is voor mij misschien iets teveel van het goede.

Ik heb gisteren (na een lange week studie) ook een ritje gemaakt in de regen. Vertrokken om half 5 vanuit de Uithof en rond half 8 terug. Tussen 6 - 7 begon het wel harder te regenen en ik had mijn regenjas niet mee, desondanks vond ik het niet verschrikkelijk koud en een korte broek met ruim ingesmeerde onderbenen werkt inderdaad.

Vraagje: smeren jullie het frame zelf nog met iets? Ik gebruik soms wat zijdeolie na het wassen, zodat prut niet aanplakt. Vraag me af of dit gebruikelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Af en toe Turtle Wax voor de auto, gaat het ook mooi van glimmen. Een andere optie is siliconenspray, maar dat poets je er ook vrij snel weer vanaf.

Ik ben ook weer lekker aan het prutsen om vast in de stemming te komen voor mijn wielerseizoen. Nieuwe Easton EA70's gemonteerd, dat ziet er al een stuk beter uit dan mijn oude Shimano WHR-500's. Tevens een Ultegra compact crankstel, nu alleen mijn witte stuurlintje nog wikkelen. Heerlijk vind ik dat gesleutel, lekker alle kransjes, ketting, derailleurs, remmen etc. perfect gepoetst en gesmeerd.

[ Voor 57% gewijzigd door TheLemon op 15-01-2011 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 09:40:

Voorbereidingen zijn in volle gang, volgende week mijn fiets weer in elkaar zetten en afgeven voor haar jaarlijkse onderhoudsbeurt bij de wielershop.
Zoiets snap ik niet zo goed.
Als ie uit elkaar ligt is het onderhoud al half gedaan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dit jaar al weer aardig op weg. ik heb alleen 'last' van mijn rechterbeen. Deze voelt somehow anders (asymmetrisch of zo) dan mijn linkerbeen/knie. Het doet geen pijn of iets dergelijks, maar ik erger me er mateloos aan. Ik ben al met mijn zadel en schoenplaatjes in de weer geweest, maar ik krijg het niet verholpen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Misschien dat je zadel te laag/hoog te ver vooruit/achteruit staat?
En wat bedoel je met last? kniepijn, kuit moet meer moeite doen, dijbeenspier is vermoeider,...?
Het kan zeker zijn dat je een been langer is dan het andere. Zolang dat verschil niet te groot is kan je best een 'gemiddelde' zadelhoogte nemen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 13:21:
Ik ben dit jaar al weer aardig op weg. ik heb alleen 'last' van mijn rechterbeen. Deze voelt somehow anders (asymmetrisch of zo) dan mijn linkerbeen/knie. Het doet geen pijn of iets dergelijks, maar ik erger me er mateloos aan. Ik ben al met mijn zadel en schoenplaatjes in de weer geweest, maar ik krijg het niet verholpen. Iemand een idee?
Beenlengte verschil? Dat bleek bij mij uiteindelijk het probleem te zijn, terwijl drie fysiotherapeuten bij wie ik had aangeklopt het niet eerder hadden gezien. :')

Het is overigens nog niet helemaal opgelost; ik heb nu een stukje karton onder de bal van mijn linkervoet (ik heb ook een vermogen uitgegeven aan speciale zooltjes ed.) en dit werk nu redelijk goed icm met Superfeet zolen. Het advies was echter om een stukje plastic oid van ongeveer 3mm dik tussen het schoenplaatje en de schoen te plaatsen.

edit: Balans training dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik fiets nu 2,5 jaar en heb er pas een half jaar last van. Een beenlengte verschil was dan wel eerder opgevallen? Met last bedoel ik dat m'n knie en kuit rechts een andere inspanning levert dan links (ik weet niet of het zozeer meer inspanning is, het voelt irritanter). Ik heb zadel al hoger en lager gedaan, schoenplaatjes verandert, maar het bood geen soelaas...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2011 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben je linkshandig?
Dan heb je waarschijnlijk gewoon minder spiermassa in je rechterbeen, dat kan je met gericht oefenen mogelijk wat bijspijkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben linkshandig maar met voetballen (waar ik pas mee gestopt bent), was ik altijd rechts :) . Weet er iemand misschien een adresje voor een fietsmeting in Rotterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Koos adverteerde vandaag over zn eigen classic:
www.koosmoerenhoutclassic.nl

[ Voor 41% gewijzigd door Wii4all op 18-01-2011 13:04 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 20:45
Zo, gisteren na lang wikken en wegen toch maar winterkledij aangeschaft waardoor mijn seizoen met een paar maanden verlengd wordt. Komende week nog een nieuwe groep ter vervanging van de Sora, Tiagra en Sram 8-speed combi :+. Mja, aangezien ik geen geldboom in de tuin heb, zal ik waarschijnlijk toch moeten kiezen voor een Tiagra dubbel met 9-speed i.p.v. een 105 triple met 9-speed. Want ik wil ook nog een (nieuwe) cadansmeter...maar dan ben ik weer helemaal 't heertje :)

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zo, weer terug van een ritje van 86 km :)

Gaat lekker tot dusver, heb in januari al dik 520 km op de teller staan en de maand duurt nog een week. Op deze manier ga ik mijn eerste doel (1000 km op 1 maart) makkelijk halen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag 78 km, voor mij veel, maar ik had er zin in.
In de duinen bij Egmond aan zee enorme groepen wandelaars , een beetje doorrijden was daar niet mogelijk, dus maar afgeweken van de voorgenomen route.
Totaal 390 km deze maand , vroeger had ik dat zelfs t.t.v. de eerste trainingskoersjes nog niet in de benen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Gisteren een ritje van 79km gemaakt met enkele pro triatleten. Ik was echt kapot toen ik thuiskwam.

Ik heb momenteel ongeveer 480km gereden sinds het nieuwe jaar, hoewel ik nog steeds examens heb, ben ik er zeker tevreden over! Donderdag laatste examen, en daarna vliegen we er echt in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 09:54
Ik zit ook te popelen om al weer te beginnen. Deze week dus eens winterkleding halen en dan hopelijk volgend weekend van start. Hopelijk valt het weer wat mee dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zijn hier trouwens meer mensen die de Marmotte gaan rijden?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

havana schreef op maandag 24 januari 2011 @ 11:46:
Wel als ik een kaartje kan bemachtigen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Nope, dit jaar ben ik er niet bij. Ik zou dan minstens even goed (liever beter) willen presteren dan in 2010. Maar dat is bijna niet haalbaar icm school/examens tot net voor de Marmotte... :-(

Ik ga dit jaar de focus weer meer leggen op triatlons. (Xterra zou fijn zijn, maar is hetzelfde probleem als de Marmotte). Maar bv de 111 in Duitsland en of Monaco zie ik wel zitten!

Maar ritten als de Ronde van Vlaanderen, Acht van Zelem, Phillipe Gilbert classic e.d., daar ben ik zeker ook van de partij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet in 2011 in ieder geval. Na in 2010 La Marmotte te hebben gereden heb ik me nu ingeschreven voor de 2011 Gran Fondo Fausto Coppi. Dag ná LM, in de Italiaanse Alpen en wat kleinschaliger dan LM (in 2010 waren er + 1000 deelnemers aan de Gran Fondo (198km) en + 900 deelnemers aan de Medio Fondo (111 km)).

Niets ten nadele van LM overigens, die ga ik zeker nog eens rijden.

Las trouwens dat je alsnog een startbewijs hebt gevonden. Welk startnummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
Jammer dat je nu zo ver van tevoren moet inschrjven, ik heb geen zin om nu al mijn cycloplanning vast te leggen.... Heb LM ook 1x gedaan in 2006 en zou hem best nog wel eens willen doen, maar ik vermaak me nu minstens zo goed met iets kleinschaliger cyclo's zoals Les Trois Ballons, La Ventoux, Les Ballons Vosgiens en een rits Ardense cyclo's. Misschien vind ik die nog wel leuker, je kan daar ook meer voorin een beetje coureur spelen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Met jouw niveau wel ja ;)

Ik heb inderdaad inmiddels een startkaart, maar SC heeft nog lang niet alle startnummers verstuurd (gaat in batches) dus ik heb nog geen idee welk nummer. Ik heb al wel een bevestiging.

In principe is dit mijn laatste Marmotte, ik deed in 2006 voor het eerst mee en wil graag nog eens meedoen om mijn PR te verbeteren; daarna is het klaar en richt ik me op kleinere cyclo's.

Zoals bekend ben ik eigenlijk helemaal geen fan van overhypete tochten.

[ Voor 11% gewijzigd door havana op 25-01-2011 08:44 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat een heerlijk weer vandaag. Een ritje Scheveningen - Noordwijk - Langevelderslag en Vogelenzang en terug. Op de terugweg stevige wind mee en volle zon in je gezicht, maakte het super.

En wat kom ik tot mijn stomme verbazing tegen in de buurt van Noordwijk; ja hoor, Iemand op de racefiets die boven helemaal was ingepakt inclusief bivakmuts en onder...een korte broek :o Dat kan met deze temperaturen toch onmogelijk aangenaam zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik heb het zelden zo koud gehad als vandaag. De temperatuur viel met -2 nog wel mee, maar de oostenwind kracht 5 zorgde voor een gevoelstemperatuur die veel lager lag. Heb 't daarom bij 60 km moeten laten, langer ging gewoon niet omdat ik mijn voeten nauwelijks meer voelde :/

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

havana schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 19:56:
Ik heb het zelden zo koud gehad als vandaag. De temperatuur viel met -2 nog wel mee, maar de oostenwind kracht 5 zorgde voor een gevoelstemperatuur die veel lager lag. Heb 't daarom bij 60 km moeten laten, langer ging gewoon niet omdat ik mijn voeten nauwelijks meer voelde :/
Ik heb vandaag ook een ronde gemaakt, in totaal 53 kilometer gedaan. De wind was idd zeer koud, laatste stuk van 9 kilometer had ik vol de wind tegen buiten de bebouwde kom op van die lange rechte wegen. Niet leuk meer, ik ging op het laatst nog maar 25 km/u ofzo..

Wel weer vlot de Holterberg gedaan, vanaf de kant van Nijverdal. Ik heb onderweg ook gelijk een ander jack gekocht. Gisteren heb ik gefietst met een luchtdoorlatend jack voor het voorjaar en najaar, maar dan koel je toch wel heel erg af na 2 uur. Heb nu een wat dikke model dat winddicht en waterafstotend is van Movecs ofzo.. Zelfde merk waar ik de fietsbroek en beenstukken van heb.

Gisteren heb ik trouwens een ronde gemaakt van 83 kilometer, was goed te doen :) Ben begonnen van Markelo naar Lochem, toen richting Borculo, richting Neede, richting Haaksbergen en op de weg van Haaksbergen naar Hengelo kreeg ik een lekke band (voorwiel). Heb er nog een tijdje op door gefietst tot aan het volgende gehucht (Beckum) en daar konden mensen mij wat geld lenen (ik had niks bij me stom he :X ). Daarmee naar de bushalte gelopen en hoera, er kwam bijna meteen een bus aan. De chauffeur weigerde me mee te nemen, want fietsen mochten niet in de bus. Ik heb gezegd dat ik een lekke band had, maar regels zijn regels. Bus was bijna leeg overigens...

Toen met de lekke band doorgereden tot aan Hengelo (kilometer of 7 erbij op de platte band rijden...). In Hengelo naar het station om een kaartje te kopen, kun je nergens met contanten betalen. Lekker is dat. Ik naar de balie, zegt die mevrouw dat ik de fiets pas na 6 uur mee mag nemen (het was toen half 5) en dat ik er €6,50 extra voor moet betalen om hem mee te nemen voor een reis van 15 kilometer 8)7 ..

Uiteindelijk gefrustreerd gaan zoeken in Hengelo naar een fietsenmaker en uiteindelijk ook gevonden. Behulpzame jongen heeft mijn fiets weer in orde gemaakt, toen kon ik weer terug naar huis met wind mee. Was rond 18:00 eindelijk thuis lol :+

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp hieruit dat je al die rare omzwervingen hebt moeten maken omdat je geen lek bandje kan of wil wisselen....
Zoiets past gewoon niet in mijn denkraam.

PS, ik had vanmiddag de pest in omdat ik voor mijn werk op een tankdak zat bij BP Amsterdam, het was echt mijn weertje.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2011 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik vermoed dat hij gewoon geen bandje bij zich had? Da's ook niet slim natuurlijk.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
http://www.rideforhope.nl/

Prachtig doel en een geweldige sportprestatie...
Doet iemand van jullie toevallig ook mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
Tis toch de 105 groepset met 9-speed geworden, deze wordt vandaag gemonteerd. Kan niet wachten om morgen de eerste kilometers van het seizoen te maken :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

9 Speed is voor mij het beste compromis van de de nog goed verkrijgbare en technisch betrouwbare en deugdelijke spullen....
Ik heb inmiddels er een 3e fiets bijgekocht, een Gazelle Squadra 10 speed Chorus, het frame daarvan blijkt nogal wat lichter dan mijn Marco's Bikes uit het verre oosten, dus de Gazelle gaat mijn vakantie/ bergfiets worden en met de Marco's ga ik de koersjes in.
Helaas heb ik mijn triplecrank gemold door hem proberen te trekken met de boutring er nog in dus dat wordt zoeken naar een nieuwe....(zelfs 35 jaar ervaring is niet genoeg om me voor zulke blunders te behoeden)

PS, zojuist terug van een lekker ritje van 52 km oostelijk van Alkmaar.
Ondanks de stevige noordooster toch makkelijk boven de 30 gemiddeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Mooi weer vandaag. Ik heb ook een rondje gedaan. Vertrokken vanuit Leusden, richting Leersum en terug naar Utrecht. Op het laatste stuk heb ik wel een lompe boyracer actie uitgehaald met een club fietsers.... }:O Ik erger me vaak zelf namelijk ook wanneer onbekende het nodig vinden om met je te racen, terwijl je lekker aan het rondtoeren bent. *schaamte* :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Heb al maanden geen 30 km/uur gemiddeld gehaald :o Maar mijn max. HR was dan ook 145 :P

Voor mij voorlopig alleen maar extensief duurwerk, D1. De eerste week van maart staat mijn eerste D2 training gepland.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
De verandering van groep is niet helemaal gegaan zoals verwacht: de 105 remmen pasten niet op het frame, dus de oude Sora remmen zijn gebleven. Was geen andere oplossing voor. 105 triple is gemonteerd met een Ultegra cassette (12-23). Dus nu heb ik een fiets met Sora, 105 en Ultegra :+ Morgen maar eens wat kilometers maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Met dit weer op de fiets? Na een halfuur joggen vanochtend, bevrozen mn ballen zowat, laat staan dat ik ga wielrennen met dit weer :P

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

havana schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 17:19:
Heb al maanden geen 30 km/uur gemiddeld gehaald :o Maar mijn max. HR was dan ook 145 :P

Voor mij voorlopig alleen maar extensief duurwerk, D1. De eerste week van maart staat mijn eerste D2 training gepland.
Ik zou daar misschien ook beter aan doen, maar het lukt gewoon me niet om rustig te fietsen, is me te saai.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Widow schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 19:17:
Met dit weer op de fiets? Na een halfuur joggen vanochtend, bevrozen mn ballen zowat, laat staan dat ik ga wielrennen met dit weer :P
Wat beuzel je man, het was supermooi weer ..... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Mzz, vond het vandaag toch te koud, zodra het vriest ben ik huiverig en hier in het oosten is de max temp vandaag 0.1 graden celsius geweest, met stevige wind. Ik kreeg namelijk woensdag met 2 graden toch bevroren voeten na 60km en toen waaide het nauwelijks. Overigens is dit pas de eerste winter dat ik buiten fiets, normaal begin ik pas in maart af en toe, het moest minimaal 12 graden zijn wilde ik de weg op ;) Maarja, halverwege juni staat de Marmotte op het programma, dus heb nu toch maar beetje thermo kleding gehaald en in ieder geval met graadje of 5 is het zeker niet onaangenaam!

Gelijk goede les geleerd, trek droge kleren aan, niet bv nog de sokken die je al de hele dag draagt, nieuwe droge sokken. Daar komt gelijk een ander punt, mijn interne klima werkt niet zo heel goed, ben snel koud, maar zweet ook heel snel bij minste geringste warmte. Met als gevolg dat ik al snel zweet onder die dikke kleding.. is kleding weer "nat" dus moet me heel heel erg inhouden, wil ik een lange rit kunnen doen, anders bevries door mijn eigen inspanning :+

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Katoen houdt vocht vast en is dus inderdaad taboe.

Eigenlijk moet je overal ademende kledij hebben maar dat is niet altijd mogelijk; zo ondervind ik zelf de grootste problemen met mijn voeten. De meeste overschoenen zijn van neopreen; dat houdt wel warm maar ademt niet. Gevolg: na een uur of wat krijg je alsnog koude poten.

[ Voor 10% gewijzigd door havana op 29-01-2011 21:10 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag wederom mooi weer! Vanmiddag 118,6 km. gefietst, D1. 30 Km/h gemiddeld kan ik ook alleen maar van dromen momenteel, m'n gemiddelde lijkt nergens naar (who cares).

Het koudst onderweg: de handen. Oplossing die voor mij werkt: korte wielerhandschoenen, daarover cheap ass Hema handschoenen (3 euro). Na een tijdje (vandaag na 2 uur) die Hema's uit en wanten aantrekken. Werkt prima.

Wel aardig ingepakt overigens: zomerschoenen + dunne lange sokken + neopreen overschoenen, fietsbroek kort + kniestukken + lange broek zonder zeem, Craft lang mouw + koersshirt korte mouwen + fietsshirt lange mouwen + redelijk dunne bodywarmer, helmmuts + helm + zonnebril.

Het koudst thuis: blijkbaar toch m'n hoofd. Gloeien tot en met. Het was dan ook niet heel warm buiten (denk constant rond de 0 graden + windje).

Dat er maar vele 100+ ritten mogen volgen in 2011 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:03
Gisteren heb ik een klein tochtje gemaakt van bijna 30km. Was de eerste keer weer sinds oktober en eigenlijk stil gezeten in de tussentijd. Rijssen - Holten - Holterberg - Nijverdal - Rijssen. 27,6km in 59 minuten.

Wel koud zeg! Ik heb nog niet helemaal de goede outfit. Het was -4 bij Expert in Nijverdal. Ik ging dan ook pas van 16:15 tot 17:14. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net terug van toch weer een snelle rit van 68 km met 30,5 gem.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.....

Brengt de teller deze maand op , op de kop af , 510km.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2011 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
Eerste kilometers van het jaar zitten er weer op. Het voelde toch behoorlijk koud aan (gevoelstemperatuur volgens het KNMI hier in de omgeving rond -5). Heb er daarom voor gekozen de korte route te nemen van 43 kilometer. En dat was maar goed ook, want op het eind werden de beenspieren echt te stram. Wel continue een fijne cadans van 90-95 kunnen rijden, mede dankzij de extra verzetten die de Ultegra cassette me nu biedt: de 14, 16 en 18 zijn een welkome aanvulling :)

Oh, en hoe houden jullie het water in de bidon op temperatuur? Na een 20 minuten fietsen had ik er ijswater inzitten...

[ Voor 11% gewijzigd door SePtiCTaNk op 30-01-2011 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Vandaag en gisteren ook leuke tochtjes gemaakt in de koude. Het was lekker droog en mooi zonnig weer, dus prima fietsweer!
Het enige nadeel was de temperatuur... vertrokken bij -6°C en aangekomen bij -2. Ik vond die koude niet zo erg, maar mijn drinken was helemaal bevroren. Dat was echt balen!
Vandaag toch al 900 hoogtemeters gedaan, en dat voelde ik naarmate de training vorderde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ben er ook op uitgegaan, kon echter pas om 14h00 op pad gegaan.

Toch 94 km op de teller, gemiddelde was met 27,4 km/uur hoger dan de afgelopen maanden. Stond ook bijna geen wind dus dat zal de reden zijn ;)

Voeten waren ijsklompen (letterlijk) toen ik thuis kwam. Handen heb ik geen last meer van sinds ik met wintersport wanten rijd. Ziet er niet uit, schakelt en remt zeer matig, maar is wél lekker warm, ook als je > 3 uur traint.

Bidonbevriezing kun je tegengaan door zeer regelmatig kleine slokjes te nemen.

De eindstand voor januari is voor mij trouwens 748 km (target was 560 km). Dik tevreden dus :)

[ Voor 40% gewijzigd door havana op 30-01-2011 20:42 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:03
SePtiCTaNk schreef op zondag 30 januari 2011 @ 16:01:
Eerste kilometers van het jaar zitten er weer op. Het voelde toch behoorlijk koud aan (gevoelstemperatuur volgens het KNMI hier in de omgeving rond -5). Heb er daarom voor gekozen de korte route te nemen van 43 kilometer. En dat was maar goed ook, want op het eind werden de beenspieren echt te stram. Wel continue een fijne cadans van 90-95 kunnen rijden, mede dankzij de extra verzetten die de Ultegra cassette me nu biedt: de 14, 16 en 18 zijn een welkome aanvulling :)

Oh, en hoe houden jullie het water in de bidon op temperatuur? Na een 20 minuten fietsen had ik er ijswater inzitten...
Ik heb speciale bidons die koude drank koud houden (voor in de zomer) en warme drank warm kunnen houden. Dus geen last van bevriezing. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Eergisteren winterkledij gaan kopen voor op de fiets. (eindelijk van die eco-cheques af).

Dan mijn fiets gaan halen in onze garage om de hoek, blijkt er voor de eerste keer schimmel te zijn in de garage, en omdat mijn fiets tijdens de winter wat in de hoek is gezet (anders kon de wagen er niet in) stond deze net met zijn stuur in de schimmelhoek. Gevolg, heel mijn stuurlint vol met schimmel en het zag pikzwart :( Heb dan een uur en half staan schrobben. Stuur ziet weer wit, maar nog een aantal zwarte plekjes. Misschien toch overwegen om eens een nieuw stuurlint te kopen, wel jammer want de fiets is nog geen jaar oud... (Hij staat vanaf nu in de bijkeuken trouwens ^^)

Maar goed, zondag dan toch eerste tochtje van het jaar gemaakt. 24km op een uurtje. Nieuwe kleding hielp vrij goed, ik had niet echt kou. Had mijn gewone handschoenen over mijn korte wielerhandschoenen gedaan, muts onder de helm.

Het enige probleem was bij mij ook dat het water ijskoud werd, en dat ik na 40 minuten toch koude voeten kreeg (had twee paar sokken aan). Na een uur waren mijn tenen precies bevroren en begonnen ze zeer te doen. Dus daarvoor zou ik nog iets moeten vinden. Overschoenen, aluminiumfolie, of insmeren met iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Als je met deze temperaturen zonder overschoenen gaat rijden is het inderdaad logisch dat je koude voeten krijgt :P

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Hier ook gisteren de eerste rit v/h seizoen gemaakt. 50km met 30.5 gemm, viel me niet tegen. Gelukkig had ik lampjes bij me, want ik kwam in het schemerdonker thuis. Ik begin dit jaar ook veel eerder dan vorig jaar, ivm de vroege AGR met een voor mij vrij pittige 150km.

Ik was redelijk warm met twee thermoshirts, licht gevoerd lange mouwenshirt en windstopper jasje, beenstukken, lange handschoenen (niet te dik), helmmuts en mijn nieuwe overschoenen. Die laatste werkten goed, Hard Wear van BBB, die zijn behoorlijk dik. En een sok op een tactische plek in mijn broek deed wonderen :p .
Het enige dat nog te koud was, waren mijn armen, dus ik doe de volgende keer mijn armstukken nog onder mijn shirt erbij.
Mijn drinken maak ik aan met heet kraanwater, dan is het na een 1 1/2 uur rond de 5 graden nog, maar een geïsoleerde bidon is idd ook een goed idee.

Mijn nieuwe wielen (Easton EA70) maakten echt een behoorlijk verschil met mijn oude, wapperende Shimano's, dus dat was alvast een goede investering. Ik reed ook voor het eerst een compact crankstel, maar ik denk dat ik er sowieso een 38 of 39 bij ga kopen, want op het vlakke is die 34 nergens goed voor en de overgang naar de 50 is wel erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Goed plan, zo'n 34 is inderdaad waardeloos. Ik rij ook met een 39 op 't vlakke, is ideaal, zeker in combinatie met een 12-23.

[ Voor 16% gewijzigd door havana op 31-01-2011 11:10 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindstand januari 2011: 514,4 km. Ook nog 4 uur op de Tacx, maar die kunnen me gestolen worden.

Stukken beter dan januari 2010. Toen heb ik maar 1x buiten gefietst 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 11:41

the_RJ

Banana Hammock!

Van het weekend op de baan in Buttgen gereden, 6 uurtjes over het weekend. Ik ben alleen vandaag totaal fit, daar snap ik niets van, had toch wel vermoeide benen verwacht.

Mijn 200m tijd viel me ook erg tegen, 14.76. Maar ik had de aanloop wel erg onderschat, snelheid maken en dan bovenin rijden is best zwaar. Daarnaast train ik wel op ~100 rpm qua beentempo en kan ik prima 110 draaien voor langere tijd, maar ik moest het daar doen met een 50-17 verzet en dat beentempo ben ik toch echt niet gewend om >50 te rijden :p (in het zadel dan).

Wel een leuke ervaring en training iig!

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, ik ben op zoek naar een nieuwe fiets. Het bugdet is 1000euro met 200euro voor de wielen. Nu heb ik de canyon roadlite op het oog gehad, maar hoorde dat de geometrie niet op comfort gericht is. Nu heb ik bij sensa al twee frames gezien die iets meer op comfort gericht zijn. Hebben jullie nog suggesties voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de Cube Attempt niets voor je? 105 afgemonteerd en stevige Fulcrum-wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Wat bedoel je met comfort? Rechtop zitten of niet over de weg stuiteren?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Minder race-geometrie gok ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Mja als het om race-geometrie gaat en je niet precies weet wat je dan zoekt, kan je beter naar een shop gaan waar ze je ook kunnen opmeten en op een fiets zetten. Iedereen denkt altijd met comfort "stuurtje hoog zodat ik niet naar voren hoef te leunen" en dan steunen ze dus niet op hun stuur en dan krijg je de rugproblemen omdat je dus continue met je rug het overhellend gewicht naar voren aan het opvangen bent... Waarmee ik niet zeg dat stuur hoog zetten niet voor comfort is hoor, maar een houding is veel meer dan alleen een hoek tussen bovenlichaam en onderlichaam bijvoorbeeld.

Algemeen is het gewoon, je berekend een framemaat a.d.h.v. je binnenbeenlengte. In mijn geval bijvoorbeeld 62. Dan is een fiets met framemaat <62 gericht op 'sportief' (stuur t.o.v. zadelhoogte is dan al snel groot) en een fiets met framemaat >62 is dan gericht op 'recreatief' (stuur t.o.v. zadelhoogte kleiner). Ligt wel een beetje aan de geometrie van de fiets weer of dit dan klopt en of bijvoorbeeld de bovenbuislengte weer bij jou aansluit. Algemeen wat jij denk ik bedoelt, en dus zoekt qua geometrie, is een fiets met een relatief hoge balhoofdbuis. En dan een bovenbuislengte die uiteraard aansluit bij de lengte van je bovenlichaam (maar er is altijd wat te spelen met de stuurpenlengte). Ik zou persoonlijk niet een fiets afschrijven omdat de geometrie niet op comfort gericht zou zijn.

Maar verder wat havana zegt is waarschijnlijk het belangrijkste, wat versta jij onder comfort?

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Op basis van je binnenbeenlengte een frame aanschaffen is zwaar uit de tijd. Anno 2011 is dat alleen een startpunt - meer niet. Framegeometrie loopt tegenwoordig zoveel uiteen dat het heel weinig zin heeft alleen op bbl af te gaan. Opmeten, tjsa. Fatsoenlijke resultaten zie je zelden.

Als je een lange balhoofdbuis zoekt dan moet je op zoek gaan naar een merk dat een dergelijk frame levert. Bijv. de Cervelo RS en de Cannondale Synapse zijn zulke frames. Die vallen echter wel buiten jouw budget.

[ Voor 5% gewijzigd door havana op 01-02-2011 13:56 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Ik bedoelde de binnenbeenlengte voor de framemaat ook als richtlijn, startpunt dus. Excuus als dat niet zo over kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Ik overweeg om een tweede thermoshirt te kopen en deze over mijn andere aan te doen, dus twee lagen. Heeft dit veel effect met dit koude weer of is het zonde geld?

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Heeft zeker effect.

Met dit weer voldoet een dun zweethemd van Odlo en een iets dikkere van Barts uitstekend voor mij (met daar overheen uiteraard een winterjack).

[ Voor 6% gewijzigd door havana op 01-02-2011 15:41 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onder comfort versta ik inderdaad de geometrie. Ik ben op zoek naar een frame met een hoog balhoofd en een korte bovenbuis. Tot nu toe heb ik de sensa romagna en een stevens gevonden. Ook de roadlite lijkt mij niet heel erg gek, maar dit raadde iemand op het fiets forum af, of hebben jullie hier andere ideeën bij? Ik heb nu een 56cm bovenbuis en dat bevalt mij wel, maar omdat mijn benen relatief lang zijn heb ik mijn zadel, en dus ook mijn stuur hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

havana schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:40:
Heeft zeker effect.

Met dit weer voldoet een dun zweethemd van Odlo en een iets dikkere van Barts uitstekend voor mij (met daar overheen uiteraard een winterjack).
Prima, dan zal ik eens gaan kijken naar een 2e thermoshirt. Bevalt erg goed, ik gebruik hem soms ook met mijn zaterdagwerk, post rondbrengen voor de TNT. :+

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Mag ik jullie advies over het volgende: mijn crank maakt sinds enkele weken af en toe een krakend geluid en ik vrees dat de lagers aan vervanging toe zijn, of dat de outboardcups speling hebben gekregen, not sure. Ik heb de fiets tweedehands gekocht en de beste verkoper had de originele crank (FSA) laten vervangen met een Mirage, icm met Record cups. Nu lees ik dat die cups eigenlijk alleen gecombineerd horen te worden met een record crank. Zou dat misschien het probleem hebben veroorzaakt?

Ik wil het geheel vervangen: een compact is mij beter geschikt (de 53 gebruik ik haast) en verder ik heb het advies gekregen om van 175mm armen over te stappen naar 172.5mm. Een aluminium centaur zou een leuke upgrade zijn maar ik ben nog niet uit over de cups, het liefst pak die upgrade namelijk meteen goed aan en koop een iets degelijks. Hoe kan ik dit volgens jullie het beste aanpakken?

edit: Het gaat overigens om een UT setup en de huidige 10 speed centaur wordt alleen in de Power Torque versie geleverd.

[ Voor 6% gewijzigd door FMS op 02-02-2011 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zullen inderdaad de lagers zijn. Bekend probleem bij UT-cranks. De lagers zitten bij UT trouwens in de crank en niet in de cups. Record cups zou geen probleem moeten zijn.

Cranklengte hangt af van je eigen lengte. Hoe lang ben je? Tabelletjes kun je wel op internet vinden.

Power Torque is overigens vrijwel hetzelfde als UT, oude wijn in nieuwe zakken. Veel duurzamer is gewoon een "oudewetse" Campa crank met (vierkante) cardridge trapas. Is nog wel nieuw te krijgen bij diverse webshops.

[ Voor 142% gewijzigd door havana op 02-02-2011 14:51 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

havana schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:44:
Zullen inderdaad de lagers zijn. Bekend probleem bij UT-cranks. De lagers zitten bij UT trouwens in de crank en niet in de cups. Record cups zou geen probleem moeten zijn.

Cranklengte hangt af van je eigen lengte. Hoe lang ben je? Tabelletjes kun je wel op internet vinden.

Power Torque is overigens vrijwel hetzelfde als UT, oude wijn in nieuwe zakken. Veel duurzamer is gewoon een "oudewetse" Campa crank met (vierkante) cardridge trapas. Is nog wel nieuw te krijgen bij diverse webshops.
Goed om te horen dat de vierkante cardridge trapas duurzamer hoort te zijn, dat geeft mij meteen meer opties.

Ik ben 177cm met relatief lange benen en ik rijd een redelijk hoge trapfrequentie. Bij mijn laatste fietsmeting (SMA Amerongen) kreeg ik dus het advies voor kortere crankarmen.

Nu nog het volgende, is de montage van een cardridge trapas iets wat ik zelf ook kan doen of heb ik daarvoor speciale tools nodig zoals met de nieuwe modellen ? Dat zal haast wel denk ik en laat al mijn fietsmaatjes nou met shimano rijden. Ik moet dus rekening houden met arbeidskosten van de fietsenmaker en de enige die ik in de buurt ken die campa tools heeft is Bikeshop Amersfoort (expensive..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Voor Campa trapassen gebruik je dezelfde sleutel als voor Campa-cassettes en die zijn nochtans niet duur. Als je wilt loshalen heb je wel een cranktrekker nodig (ca. 10 euro).

Het is een zeer eenvoudig klusje, dat je prima zelf kunt doen. Kwestie van de trapas erin draaien, cups aan beide kanten vastzetten met die sleutel en de crank erop schroeven (beide kanten 1 imbusbout). Belangrijk is wel dat je geen vet op de vierkante as doet. Dit staat overigens ook duidelijk in de handleiding.

Als je 1.77m bent zou ik inderdaad met 172,5 mm gaan rijden.

[ Voor 39% gewijzigd door havana op 02-02-2011 19:10 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eens een vergelijking van verschillende fietsen gemaakt die min of meer een comfortabele geometrie hebben volgens mij.
Je ziet de fietsmeting er ook bij staan en je ziet welke fietsen volgens mij niet goed zijn.

Mijn lengte is 182cm en binnenbeen lengte is 87,5cm

Hoeveel centimeter verschil maakt het eigenlijk als je de zitbuis cc of ct meet? Zou ik bijvoorbeeld een 60cm fiets moeten hebben ipv een 58cm? 60 lijkt mij erg groot, maar als ik de bovenbuis van bijvoorbeeld de sensa romagna bekijk dan zou dat best passen.

Ik zou erg graag de canyon willen kopen omdat ik de rest van de fietsen niet strak vind qua opdruk. Zou ik hier een grote miskoop mee doen?

Afbeeldingslocatie: http://www.foarm.nl/onzin/fietsmaten.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:41
Kijk ook eens naar de Bianchi C2C (coast to coast modellen), misschien is een nirone iets voor je?

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WVL_KsZeN schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 21:04:
Kijk ook eens naar de Bianchi C2C (coast to coast modellen), misschien is een nirone iets voor je?
Deze zijn inderdaad gericht op comfort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 20:48:
Ik heb eens een vergelijking van verschillende fietsen gemaakt die min of meer een comfortabele geometrie hebben volgens mij.

Hoeveel centimeter verschil maakt het eigenlijk als je de zitbuis cc of ct meet? Zou ik bijvoorbeeld een 60cm fiets moeten hebben ipv een 58cm? 60 lijkt mij erg groot, maar als ik de bovenbuis van bijvoorbeeld de sensa romagna bekijk dan zou dat best passen.

Ik zou erg graag de canyon willen kopen omdat ik de rest van de fietsen niet strak vind qua opdruk. Zou ik hier een grote miskoop mee doen?
C-T zegt vrijwel niets omdat de zitbuis nog een stuk boven de bovenbuis kan doorlopen, C-C iets meer, maar de lengte van de bovenbuis is tegenwoordig DE bepalende maat van een raceframe.
Overigens vind ik een lange balhoofdbuis niet bepaald sportief staan, eerder suf, maar aan de andere kant is een spacertoren ook niet bepaald fraai....dus een juiste keuze op dit punt is belangrijk, dat heb je goed gezien.
Het dilemma is vaak: het moet er als een racefiets uitzien, maar niet voelen, en dat wringt toch enigszins.
De gewenste hoogte van het stuur en dus ook het balhoofd) is 1 van die dingen waarbij een fietsmeting je niet helpt, dat moet je gewoon ervaren en hangt ook van het gebruik af.
Rustig toeren met 26 km/h vraagt echt niet om een diepe zit, maar in wedstrijden moet je toch bepaald wel diep KUNNEN zitten op momenten dat er hard wordt gereden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

havana schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 19:09:
Voor Campa trapassen gebruik je dezelfde sleutel als voor Campa-cassettes en die zijn nochtans niet duur. Als je wilt loshalen heb je wel een cranktrekker nodig (ca. 10 euro).

Het is een zeer eenvoudig klusje, dat je prima zelf kunt doen. Kwestie van de trapas erin draaien, cups aan beide kanten vastzetten met die sleutel en de crank erop schroeven (beide kanten 1 imbusbout). Belangrijk is wel dat je geen vet op de vierkante as doet. Dit staat overigens ook duidelijk in de handleiding.

Als je 1.77m bent zou ik inderdaad met 172,5 mm gaan rijden.
Maar ik neem aan wel speciale tools nodig te hebben om de UT crank eerst te kunnen demonteren?

Gelijk een tweede vraag over versleten lagers (hoe kan dat toch, de fiets heeft amper 8000km gereden sinds ik het afgelopen zomer heb gekocht, toen nog 600km op de teller en ik ben erg zuinig op mijn fietsen, onderhoud en smeer alles zoals het hoort…).
De balhoofd lagers lijken in iedere geval hun beste tijd te hebben gehad; de boel voelt erg stroef en er is wat speling. Het ligt niet aan de afstelling. Nu vraag ik me af of ik alleen de lagers kan vervangen? Het gaat om een OEM FSA, volgens de specs een ZS4 custom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 20:48:
Je ziet de fietsmeting er ook bij staan en je ziet welke fietsen volgens mij niet goed zijn.

Mijn lengte is 182cm en binnenbeen lengte is 87,5cm

Afbeeldingslocatie: http://www.foarm.nl/onzin/fietsmaten.jpg
CC en CT maakt verschil, maar je kan altijd even een CC maat opvragen bij de FM of bij de producent.

Het is meer een gevoelskwestie dan de daadwerkelijke getallen. Ja zou eigenlijk gewoon moeten proberen. Al die maten die je in het plaatje staan, daar kan je denk ik wel mee werken, langere stuurpen/kortere stuurpen, spacers.

[ Voor 14% gewijzigd door the_RJ op 03-02-2011 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand hier die wel eens trainingskoersen bij RWC Ahoy' rijdt? Ben vorige week lid geworden en van plan zaterdag een koers mee te pakken. Of het bij te benen is, moet ik nog maar zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 09:40:
Zo! Ingeschreven voor de Amstel Godl Race!

Wie van de tweakers doen er nog meer mee? Ik ga voor de 250km (voor het eerst!) nadat ik vorig jaar de "la Chouffe classic" heb gereden (165km), Hel van de heuvelrug (150km) Nieuwegein-Weert-Nieuwegein (220km) en Boogies Extreme.
Ik ga wel wat toertochten rijden, maar niet AGR en Boogies Extreme. Hel van de Heuvelrug misschien. NG-Weert-NG, wat is dat voor tocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand vandaag nog een nieuwe max. snelheid (op het vlakke wel te verstaan) op de racefiets bereikt? Ik niet, want moest de hele dag werken :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Het was inderdaad echt harde wind! Gelukkig stond er vandaag voor mij een rustig kort traininkje op het schema. En na het fietsen ondmiddellijk even 5 kmtjes gelopen. Ging lekker...
Morgen zijn we weer van de partij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
ik heb volgens mij vorig jaar precies op tijd mn fiets gekocht.

Ik betaalde 819 dacht ik uit mn hoofd.

Nu staat erbij dump 23% korting 849. Ik had 'slechts' 15% korting en betaalde minder.

Gaat om deze:
http://www.12gotrading.nl..._105/focus_variado_expert

Is dit de inflatiecorrectie?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 11:40
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 18:43:
Heeft iemand vandaag nog een nieuwe max. snelheid (op het vlakke wel te verstaan) op de racefiets bereikt? Ik niet, want moest de hele dag werken :|
Gisteren (zondag) zonder extra hard aan te zetten met wind in de rug een mooi stuk 54 gereden. Toch lekker. En stil als je diezelfde wind daarvoor vol op de neus had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
60km/u in de polder en toen was mijn verzet op... Wel goede training met die tegenwind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wii4all schreef op maandag 07 februari 2011 @ 11:46:
ik heb volgens mij vorig jaar precies op tijd mn fiets gekocht.

Ik betaalde 819 dacht ik uit mn hoofd.

Nu staat erbij dump 23% korting 849. Ik had 'slechts' 15% korting en betaalde minder.

Gaat om deze:
http://www.12gotrading.nl..._105/focus_variado_expert

Is dit de inflatiecorrectie?
819*1.013 = 830,- Nee dus :P (ik moet wel zeggen dat de inflatiecorrectie hoger is dan ik had gedacht; daar sta je normaal toch niet bij stil).

Het kan zijn dat de groepen duurder zijn geworden, of het aluminium. Dat drijft de adviesprijs op. Daarnaast was jouw korting misschien gebaseerd op de verkoopprijs i.p.v. de adviesprijs.

Sowieso zeggen kortingspercentages helemaal niets. Niet zelden wordt er tijdens een kortingsactie verwezen naar een 'originele' prijs die nooit bestaan heeft ("Nu van 2000,- euro voor maar 1000,- euro, 50 procent korting!!1").

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2011 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
klopt.

ik vond het alleen wel aardig om te zien.

Ik houd de prijs van de fiets sinds oktober vorig jaar in de gaten. Toen stond er al korting.
Die is alleen maar hoger geworden sindsdien, maar de fiets is duurder.
Zal inderdaad ook wellicht met prijsontwikkeling van de groep te maken hebben.

Er stond al ergens dat de prijzen in het nieuwe jaar wat hoger zouden liggen. Alleen ik dacht dat dat alleen maar voor nieuwe fietsen zou gelden.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:41
Kan wel kloppen hoor.. heb meerdere keren gehoord (van verschillende LSB's) dat de 2011 modellen duurder zouden zijn dan de 2010 modellen door prijsstijgingen van grondstoffen e.d. (kan ook verkoopspraatje zijn natuurlijk ;))

[ Voor 11% gewijzigd door WVL_KsZeN op 08-02-2011 08:58 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
WVL_KsZeN schreef op maandag 07 februari 2011 @ 20:11:
Kan wel kloppen hoor.. heb meerdere keren gehoord (van verschillende LSB's) dat de 2011 modellen duurder zouden zijn dan de 2010 modellen door prijsstijgingen van grondstoffen e.d.
Toen ik vorig jaar mijn fiets kocht, zei de fietsenmaker hetzelfde, dat de prijzen zouden stijgen in 2011 door de grondstoffen.

Edit: en waarom was het in het weekend niet zo'n weer, eer ik nu weer thuis ben van werk is het al aan het schemeren ...

[ Voor 12% gewijzigd door Lointje op 08-02-2011 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-08 15:16
Heren (dames?), even een algemene boodschap:
Mijn intentie was ongeveer anderhalve maand geleden om de SP bij te werken, mede omdat alle foto's verdwenen zijn (mijn eigen fout). Helaas is dat er toen niet van gekomen en heb ik ook nu niet de tijd om er wat aan te doen. Ik wil daarom voorstellen dat iemand anders het volgende deel start tegen de tijd dat we daar aan toe zijn. Evt. kan ik ook nu iemand mede-auteur maken van de SP, dan kan diegene er nu al mee bezig. Vecht het lekker uit zou ik zeggen ;) Let me know!

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laurenz schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 23:18:
Heren (dames?), even een algemene boodschap:
Mijn intentie was ongeveer anderhalve maand geleden om de SP bij te werken, mede omdat alle foto's verdwenen zijn (mijn eigen fout). Helaas is dat er toen niet van gekomen en heb ik ook nu niet de tijd om er wat aan te doen. Ik wil daarom voorstellen dat iemand anders het volgende deel start tegen de tijd dat we daar aan toe zijn. Evt. kan ik ook nu iemand mede-auteur maken van de SP, dan kan diegene er nu al mee bezig. Vecht het lekker uit zou ik zeggen ;) Let me know!
Ik ben bezig geweest met een vormgeving voor het topic, laat me weten wat jullie er van vinden.
De tekst van het vorige topic wist ik niet meer, ook de foto vond ik altijd erg mooi, als jullie tips hebben hoor ik het!
Afbeeldingslocatie: http://www.foarm.nl/onzin/wielrentopic.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.foarm.nl/onzin/wielrentopic2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Complimenten BRT, ziet er strak uit!

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Na een weekje skiën en telemarken het fietsen weer opgepakt. Rondje gemaakt richting Drenthe (met oog op de zuiden wind). Veel fietsers tegengekomen, zowel alleen als in groepjes. 82 km. De eerste 1000 km staan erop!

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Mijn eerste rondje van het jaar.
http://gpsed.com/track/5769996522106373792

Viel wel zwaar.

Nieuwe windjack was super.

[ Voor 40% gewijzigd door Wii4all op 13-02-2011 16:22 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
18 km? en 21 km/h gemiddeld?

@ BRT: mooi gemaakt!

[ Voor 92% gewijzigd door SePtiCTaNk op 13-02-2011 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
@septic

Hier komen de stops/tijd kostende dingen:
1e rit vh jaar
2 keer verkeer gereden ivm. omleiding bij kralingsezoom
1e van de fiets afgestapt om verder te lopen naar het fietspad
(stoplichten heb ik nu niet eens genoemd)

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Wii4all schreef op zondag 13 februari 2011 @ 20:16:
@septic

Hier komen de stops/tijd kostende dingen:
1e rit vh jaar
2 keer verkeer gereden ivm. omleiding bij kralingsezoom
1e van de fiets afgestapt om verder te lopen naar het fietspad
(stoplichten heb ik nu niet eens genoemd)
Klinkt als een mountainbikeroute met die stoplichtsprints.. :P

Ik heb vandaag ook de stoute schoenen aangetrokken, lekker eruit met de racefiets. Was aanvankelijk van plan om mijn standaard ronde van 40km te maken, maar ik heb er nu een slinger bij aan geknoopt. Van Markelo, via Laren naar Gorssel, toen naar Deventer, via Colmschate naar Holten, Holterberg, Nijverdal, Rijssen en toen naar huis. Ik had geen eten meer en mijn ass was neit meer zo comfortabel... Toch 78 kilometer gedaan in iets meer dan 2,5 uur. Average wel rond de 30, zeker als je de stoplichten bij Deventer niet meetelt.

Was heerlijk fietsweer, niet koud en weinig wind.

Mijn ronde:

http://maps.google.nl/map...pn=0.322039,1.056747&z=11

Kaartje:

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/route-13-februari-small.jpg

Ik heb een schatting gemaakt van de meest voorkomende snelheid op de verschillende stukken.

[ Voor 77% gewijzigd door frankknopers op 13-02-2011 21:47 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
De info uit de startpost mag trouwens ook wel eens geüpdate worden.... Wil best helpen!

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.