Is voor films/series/spotify. Momenteel hangen de volgende speakers eraan Front 2x klipsch R28-F, Center klipsch 504C surround back 2X klipsch R28-7 + 4 high speakers rp-140sa klipsch en 2x teufel reflect. De subwoofer is een SVS PB-1000 ProSaekerhett schreef op zondag 9 juli 2023 @ 10:46:
[...]
Dat is niet te zeggen als je je doel niet aangeeft.
Alleen upgraden als je aansluitingen voor speakers/apparatuur mist; of als je functies mist. Anders heeft het geen enkele zin.harley2009 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 10:43:
Ik heb een Marantz SR7011. Zou het de moeite waard zijn om te upgrade naar een Marantz Cinema50 of een Denon AVC-X4800H.
Of zijn de verschillen zo klein dat een upgrade zinloos zou zijn ??
Your Friendly Neighborhood Moderator
De functie die ik nu mis is HDMI 2.1. dat zou voor mij nu de grootste reden zijn. PS5 is nu rechtstreeks op de C9 aangesloten, en met HDMI 2 zou ik de ps5 via de receiver doen.Jorgen schreef op zondag 9 juli 2023 @ 10:57:
[...]
Alleen upgraden als je aansluitingen voor speakers/apparatuur mist; of als je functies mist. Anders heeft het geen enkele zin.
Dan kan je dat inderdaad doen als je nu audiosporen zou missen die via de eARC van de TV nu niet terugkomen kunnen naar de receiver. Of je de verschillen met elke hogere audiofilter kunt horen daar verschillen de meningen over. Maar met allebei 2.1 én de PS5 weer op de receiver hoor/zie je alles weer.harley2009 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 11:20:
[...]
De functie die ik nu mis is HDMI 2.1. dat zou voor mij nu de grootste reden zijn. PS5 is nu rechtstreeks op de C9 aangesloten, en met HDMI 2 zou ik de ps5 via de receiver doen.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Van mij mag je, maar het helpt de inputlag niet denk ik.harley2009 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 11:20:
[...]
De functie die ik nu mis is HDMI 2.1. dat zou voor mij nu de grootste reden zijn. PS5 is nu rechtstreeks op de C9 aangesloten, en met HDMI 2 zou ik de ps5 via de receiver doen.
Ik heb wat irritatie rond mijn Marantz SR5011, ongeveer 30% van de tijd lijkt deze geen beeld te geven of signaal op een van de inkomende HDMI poorten te verwerken.
Ik zal het even proberen te scheten, de set-up is als volgt:
AppleTV > HDMI Mediaplayer - Marantz > TV
Xbox Series X > HDMI Game - Marantz > TV
Switch > HDMI Blu-ray - Marantz > TV
Alles ingeschakeld, tv laat op display zien “Surround sound” (wat doet vermoeden dat er wel een soort van signaal is) maar er is geen beeld, ook het instellingen menu van de Marantz is niet zichtbaar als ik op de knoppen van de remote druk en ik zie ook het Marantz logo niet, de tv meld ook “no signal”. Af en toe helpt het om een van de HDMI input kabels er opnieuw in te steken maar meestal niet.
Het probleem deed zich eerst alleen voor als ik de set-up ingeschakelde met HDMI-CEC I.c.m de AppleTV maar inmiddels ook met de Switch, deze geeft op moment van schrijven zelfs helemaal geen beeld meer via de Marantz (rechtstreeks op tv’s wel). De Xbox doet het altijd daar heb ik dit nog nooit mee gemerkt. Wisselen van de HDMI input lost het niet op, probleem verhuist dan mee.
Spanningsloos maken helpt ook niet, aan/uit, resetten, andere kabels, niets lijkt te helpen tot het probleem zichzelf ineens oplost en alles weer dagen goed werkt.
Af en toe krijg ik er beeld uit als het probleem speelt door de Xbox aan te zetten en daarna van input te wisselen maar helaas niet altijd.
Ik zal het even proberen te scheten, de set-up is als volgt:
AppleTV > HDMI Mediaplayer - Marantz > TV
Xbox Series X > HDMI Game - Marantz > TV
Switch > HDMI Blu-ray - Marantz > TV
Alles ingeschakeld, tv laat op display zien “Surround sound” (wat doet vermoeden dat er wel een soort van signaal is) maar er is geen beeld, ook het instellingen menu van de Marantz is niet zichtbaar als ik op de knoppen van de remote druk en ik zie ook het Marantz logo niet, de tv meld ook “no signal”. Af en toe helpt het om een van de HDMI input kabels er opnieuw in te steken maar meestal niet.
Het probleem deed zich eerst alleen voor als ik de set-up ingeschakelde met HDMI-CEC I.c.m de AppleTV maar inmiddels ook met de Switch, deze geeft op moment van schrijven zelfs helemaal geen beeld meer via de Marantz (rechtstreeks op tv’s wel). De Xbox doet het altijd daar heb ik dit nog nooit mee gemerkt. Wisselen van de HDMI input lost het niet op, probleem verhuist dan mee.
Spanningsloos maken helpt ook niet, aan/uit, resetten, andere kabels, niets lijkt te helpen tot het probleem zichzelf ineens oplost en alles weer dagen goed werkt.
Af en toe krijg ik er beeld uit als het probleem speelt door de Xbox aan te zetten en daarna van input te wisselen maar helaas niet altijd.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
@Donstil
Klinkt als een HDMI-board probleem, maar wat ik me afvraag : Wat gebeurt er als je maar 1 apparaat aansluit en/of elk apparaat 1 voor 1 test
Klinkt als een HDMI-board probleem, maar wat ik me afvraag : Wat gebeurt er als je maar 1 apparaat aansluit en/of elk apparaat 1 voor 1 test
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ooh dat heb ik eigenlijk nog niet gedaan denk ik, wel veel gewisseld enz maar nooit 1 voor 1.nero355 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 23:05:
@Donstil
Ga ik morgen even proberen, thanks voor de tip.
Edit: I.c.m. HDMI board kom ik nu op wat meer hits op google. Helaas geen onbekend probleem.
Zie wel dat het zowel in als uitgaand kan zijn en ik daardoor HDMI-Out 2 ook nog wel kan proberen.
[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 10-07-2023 23:24 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Zijn er trouwens mensen hier die ervaringen hebben met Yamaha AV receivers vs nu bv Marantz en eventueel andere? Ik heb nog steeds interesse in de cinema 40, alhoewel het prijsverschil tussen de cinema 50 en 40 wel vrij groot is geworden. Ook wacht ik op nog wat reviews van de 40.
Ik vraag mij af wat de ervaringen hier zijn rondom het Marantz geluid, is het echt wat soepler en ronder dan bv Yamaha, NAD, Onkyo, Denon waardoor echt hoog en scheller opgenomen muziek wat fijner klinkt, maar alsnog wel zijn detail en openheid van geluid behoudt?
Ik vraag mij af wat de ervaringen hier zijn rondom het Marantz geluid, is het echt wat soepler en ronder dan bv Yamaha, NAD, Onkyo, Denon waardoor echt hoog en scheller opgenomen muziek wat fijner klinkt, maar alsnog wel zijn detail en openheid van geluid behoudt?
hoi
donno of dezen vraag vaker is langs gekomen denk ik wel. maar wat soort standaard moet ik hebben voor audyssey microphone ? die karton ding is kapot.
vast bedankt
donno of dezen vraag vaker is langs gekomen denk ik wel. maar wat soort standaard moet ik hebben voor audyssey microphone ? die karton ding is kapot.
vast bedankt
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
Alles werkt, desnoods tape je hem vast.Motaro schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:43:
hoi
vast bedankt
Een el-cheapo fotostatief of een microfoonstandaard kan het in elk geval wel mee.
Microfoonstandaard inderdaad.Motaro schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:43:
hoi
vast bedankt
deze tasje?Motaro schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:43:
hoi
vast bedankt
maar zonder dollen, standaard maakt toch niks uit. Als je hem maar goed richt. Hoe je dat doet heeft 0 effect op calibratie.
[ Voor 17% gewijzigd door n00bs op 20-07-2023 20:50 ]
Simpele tripod werkt ook.
| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)
Iemand al een Cinema 40 beluisterd?
Zelf draai ik nu met een SR7012 (voor center en backs) en een PM14S2 voor stereo en als amp only voor de fronts in een HT.
benieuwd hoe de Cinema 40 is tov PM 14S2. Kan misschien wat apparatuur opruimen dan.
Zelf draai ik nu met een SR7012 (voor center en backs) en een PM14S2 voor stereo en als amp only voor de fronts in een HT.
benieuwd hoe de Cinema 40 is tov PM 14S2. Kan misschien wat apparatuur opruimen dan.
Dit kanaal gaat hem binnenkort reviewen: https://www.youtube.com/@robinsonbrandRobbieHifi schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 13:36:
Iemand al een Cinema 40 beluisterd?
Daar wacht ik naast dat ik hem zelf gehoord heb met andere speakers dan mijn eigen
Maar zonder enige referentie met andere versterkers in die luisterruimte was het moeilijk te zeggen of het beter is dan iets anders. Het klonk goed in die luisterruimte, maar dat had waarschijnlijk elke versterker in die opstelling gedaan
Ik zelf wil hem kopen om vervolgens bi amping aan te sluiten voor mijn grote front speakers en surround achter enkel bij films. Rest van de kanalen gebruik ik dan zelf niet. Die Cinema 40 heeft verder zo goed als alles onboard wat je nodig hebt, behalve dat je voor Dirac extra moet bijbetalen... prijs is ook wel aardig aan het zakken, maar de cinema 50 zakt nog harder. De 40 is getuned "door de meesters".
Zelf ga ik ook alleen maar een 5.1 set draaien. Bi amping is ook nog een mogelijkheid.n00bs schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 21:38:
[...]
Dit kanaal gaat hem binnenkort reviewen: https://www.youtube.com/@robinsonbrand
Daar wacht ik naast dat ik hem zelf gehoord heb met andere speakers dan mijn eigen![]()
Maar zonder enige referentie met andere versterkers in die luisterruimte was het moeilijk te zeggen of het beter is dan iets anders. Het klonk goed in die luisterruimte, maar dat had waarschijnlijk elke versterker in die opstelling gedaan
Ik zelf wil hem kopen om vervolgens bi amping aan te sluiten voor mijn grote front speakers en surround achter enkel bij films. Rest van de kanalen gebruik ik dan zelf niet. Die Cinema 40 heeft verder zo goed als alles onboard wat je nodig hebt, behalve dat je voor Dirac extra moet bijbetalen... prijs is ook wel aardig aan het zakken, maar de cinema 50 zakt nog harder. De 40 is getuned "door de meesters".
Surround vind ik gaaf, maar stereo prestaties wel benieuwd naar. Periodiek ga ik echt muziek luisteren en nu is die stereo versterker echt heel wat stappen beter dan een SR7012. Of die PM14 S2 vergelijkbaar is met de Cinema 40 weet ik dus niet.
Kan luiteren in een winkel. maar die hebben vaak mijn speakers niet en ook die versterker niet,
https://hometheaterhifi.c...tz-cinema-40-av-receiver/RobbieHifi schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 09:11:
[...]
Zelf ga ik ook alleen maar een 5.1 set draaien. Bi amping is ook nog een mogelijkheid.
Surround vind ik gaaf, maar stereo prestaties wel benieuwd naar. Periodiek ga ik echt muziek luisteren en nu is die stereo versterker echt heel wat stappen beter dan een SR7012. Of die PM14 S2 vergelijkbaar is met de Cinema 40 weet ik dus niet.
Kan luiteren in een winkel. maar die hebben vaak mijn speakers niet en ook die versterker niet,
https://www.hifireport.co...0-9-4-ch-receiver-review/
Dit had ik verder al eerder her en der meegekregen, het is een ontzettend goede all round receiver dat erg goed is in stereo muziek en in surround voor films. Als je meer voor films surround gaat is de nieuwe Sony rond dit bedrag de betere optie. Onkyo heeft ook een nieuwe receiver met meer power, maar ik vermoed dat daar het geluid niet mooier van is dan deze Marantz. Maar geen idee hoe zich dat verhoudt tot de PM14.
Gister mijn Sr7011 vanvangen voor de cinema 40. Na wat muziek en films te hebben getest, ben ik blij met de upgrade. Ik kijk vaak films op hoog volume en met name daarbij merk ik goed dat het nog zuiverder en ruimtelijker klinkt. Zelfs de subwoofer gaat nog harder.
Het volume dat ik bij Sr7011 had op stand 75 heb ik nu al bij stand 65. Nu wordt het toch wel echt zielig voor de buren om hem even open te trekken
De speakers die ik op mijn marantz heb zijn de focal aria 936, 906, Cc900, sub 1000F en focal domes aan het plafond
Het volume dat ik bij Sr7011 had op stand 75 heb ik nu al bij stand 65. Nu wordt het toch wel echt zielig voor de buren om hem even open te trekken
De speakers die ik op mijn marantz heb zijn de focal aria 936, 906, Cc900, sub 1000F en focal domes aan het plafond
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
Ik zelf ben nog aan het dubben. Heb ook een SR7011 en wil deze graag vervangen. Op lijstje stond de cinema50 , maar die is vervangen door de cinema40 of Denon X4800H. Ben nog aan het uitzoeken welk van die 2 het gaat worden. Maar even en vraagje, is de Dirac Live al te gebruiken op cinema40?? En is deze gratis of komen er kosten bij ??Marcievg schreef op zondag 23 juli 2023 @ 07:33:
Gister mijn Sr7011 vanvangen voor de cinema 40. Na wat muziek en films te hebben getest, ben ik blij met de upgrade. Ik kijk vaak films op hoog volume en met name daarbij merk ik goed dat het nog zuiverder en ruimtelijker klinkt. Zelfs de subwoofer gaat nog harder.
Ik had eerst ook de cinema 50 maar onderweg naar de winkel had ik besloten dat het de 40 moest worden. Dirac is inmiddels al beschikbaar maar je moet via Dirac een licentie aanschaffen. Dit kost je 259 tot 350 dollar.harley2009 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 10:16:
[...]
Ik zelf ben nog aan het dubben. Heb ook een SR7011 en wil deze graag vervangen. Op lijstje stond de cinema50 , maar die is vervangen door de cinema40 of Denon X4800H. Ben nog aan het uitzoeken welk van die 2 het gaat worden. Maar even en vraagje, is de Dirac Live al te gebruiken op cinema40?? En is deze gratis of komen er kosten bij ??
Misschien nog wat overwegingen:harley2009 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 10:16:
[...]
Ik zelf ben nog aan het dubben. Heb ook een SR7011 en wil deze graag vervangen. Op lijstje stond de cinema50 , maar die is vervangen door de cinema40 of Denon X4800H. Ben nog aan het uitzoeken welk van die 2 het gaat worden. Maar even en vraagje, is de Dirac Live al te gebruiken op cinema40?? En is deze gratis of komen er kosten bij ??
https://emea.onkyo-av.com/receivers/av-receivers/tx-rz70 (inc Dirac live)
https://emea.pioneer-av.c.../lx-vsa-lx805-av-receiver
https://electronics.sony....v-receivers/p/straz7000es
https://nadelectronics.co.../t778-surround-amplifier/
Ik heb zelf in het begin naar de Denon 4800 en 6700 gekeken, maar die zijn voor mij na vele reviews echt afgevallen. De Pioneer vond ik er qua specs goed uitzien, maar hij schijnt nogal een "clean" geluid te hebben. Als je dat zoekt is het perfect. De NAD idem. De Onkyo is lekker compleet, maar heb nog geen reviews verder gezien. De Sony schijnt helemaal fantastisch te zijn in zijn ruimtelijke ervaring zowel met films als muziek indien je in surround luistert.
@n00bs De 6700 leek me echt een goede receiver, wat is er niet goed aan volgens de reviews die je hebt gezien?
Geen dirac live dat weet ik, maar heb persoonlijk liever audyssey xt32 om de dyn volume en dyn eq wat dirac niet heeft meen ik.
Geen dirac live dat weet ik, maar heb persoonlijk liever audyssey xt32 om de dyn volume en dyn eq wat dirac niet heeft meen ik.
Ondanks dat het een prachtige amp is, is de 6700 gewoon oud. Ik zou zelf met dergelijke apparatuur met constant nieuwe protocollen en licenties geen verouderde receiver kopen. Met een normale stereo versterker zou ik daar absoluut geen probleem mee hebben.Goofy1978 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 13:03:
@n00bs De 6700 leek me echt een goede receiver, wat is er niet goed aan volgens de reviews die je hebt gezien?
De vele reviews neigen de luisteraars meer naar de Marantz dan Denon sound. Ook die 6700 was destijds geplaagd met de HDMI bug en later goedkopere DAC's erin ivm tekorten. Ik zou dan dat risico al niet eens meer nemen.
Heeft iemand ervaring met de cinema 70? Looks zijn geweldig maar ik twijfel over het beperkte vermogen, zeker in vergelijking met de cinema 60.
De receiver moet Focals Chorus 816v en 2 Focals Dome (zone 2) aansturen. In de nabije toekomst wellicht nog een centerspeaker.
Ik heb nu een oude Onkyo TX-804e, welke prima werkt maar toch wel wat verouderd is.
De reviews over de C70 zijn op zich goed maar niet eenduidig aangaande het vermogen.
De receiver moet Focals Chorus 816v en 2 Focals Dome (zone 2) aansturen. In de nabije toekomst wellicht nog een centerspeaker.
Ik heb nu een oude Onkyo TX-804e, welke prima werkt maar toch wel wat verouderd is.
De reviews over de C70 zijn op zich goed maar niet eenduidig aangaande het vermogen.
@gomp123 wat is het vermogen van je huidige Onkyo? Draai je daar het volume wel eens helemaal open tot 100% en kom je dan nog tekort?
Jouw Onkyo heeft volgens het internet 105 watts x 7 into 8 ohms (20-20,000 Hz) at 0.08% THD (lijkt me wel erg veel vermogen) en een dempingsfactor van (maar) 60.gomp123 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 14:02:
Heeft iemand ervaring met de cinema 70? Looks zijn geweldig maar ik twijfel over het beperkte vermogen, zeker in vergelijking met de cinema 60.
De cinema 70 komt daar totaal niet bij in de buurt en lijkt me dat je dat zeker gaat merken: https://www.marantz.com/nl-nl/product/av-receivers/cinema70s
Als je qua power als ik de specs van jouw Onkyo mag geloven, dan moet je eerder naar de Cinema 50 kijken. En dan nog de Cinema series kan dat vermogen niet simultaan over alle kanalen eruit gooien. Ik dacht dat Marantz bij belasting van alle kanalen 70% kan garanderen.
nee. nog nooit gedaan, zelf op 50% is het al flink hard en gaan de buren gillen. Dus met de Onkyo kom ik qua vermogen niks tekort. Alleen is sterk verouderd (geen ARC ed)CyBeRSPiN schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 14:23:
@gomp123 wat is het vermogen van je huidige Onkyo? Draai je daar het volume wel eens helemaal open tot 100% en kom je dan nog tekort?
Ik heb de specs vergeleken tussen C70/C60 en mijn Onkyo en daar zit nogal groot verschil tussen. Alleen ik gebruik dat vermogen zeker niet. Heb het ook niet nodig voor bv 7.1 situatie.n00bs schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 14:53:
[...]
Jouw Onkyo heeft volgens het internet 105 watts x 7 into 8 ohms (20-20,000 Hz) at 0.08% THD (lijkt me wel erg veel vermogen) en een dempingsfactor van (maar) 60.
De cinema 70 komt daar totaal niet bij in de buurt en lijkt me dat je dat zeker gaat merken: https://www.marantz.com/nl-nl/product/av-receivers/cinema70s
Als je qua power als ik de specs van jouw Onkyo mag geloven, dan moet je eerder naar de Cinema 50 kijken. En dan nog de Cinema series kan dat vermogen niet simultaan over alle kanalen eruit gooien. Ik dacht dat Marantz bij belasting van alle kanalen 70% kan garanderen.
Mijn speakers zijn vrij sensitief, wat volgens mij wil zeggen dat ze met laag vermogen ook prima uit de voeten kunnen, Maar ja, dat weet je pas als je het toepast in je huiskamer. Mijn huiskamer is ook vrij groot, daarom ook de twee zones die ik actief gebruik.
Mijn vrouw vindt de C70 'schattig' en die mag in het zicht. De huidige Onkyo vindt ze gruwelijk lelijk en die moet in de kast, net als de C60 of C50 dat zouden moeten.
Ik weet niet of je met sensitief ook laag impedant bedoeld? maar houdt dan eventueel rekening met lastiger aan te sturen speakers, die juist een zware voeding wel fijn vinden.gomp123 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:46:
[...]
Ik heb de specs vergeleken tussen C70/C60 en mijn Onkyo en daar zit nogal groot verschil tussen. Alleen ik gebruik dat vermogen zeker niet. Heb het ook niet nodig voor bv 7.1 situatie.
Mijn speakers zijn vrij sensitief, wat volgens mij wil zeggen dat ze met laag vermogen ook prima uit de voeten kunnen, Maar ja, dat weet je pas als je het toepast in je huiskamer. Mijn huiskamer is ook vrij groot, daarom ook de twee zones die ik actief gebruik.
Mijn vrouw vindt de C70 'schattig' en die mag in het zicht. De huidige Onkyo vindt ze gruwelijk lelijk en die moet in de kast, net als de C60 of C50 dat zouden moeten.
sensitivity is 91,5 db, waarvan ik altijd heb begrepen dat hoe hoger dit getal, hoe minder vermogen de speaker nodig heeft.n00bs schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:12:
[...]
Ik weet niet of je met sensitief ook laag impedant bedoeld? maar houdt dan eventueel rekening met lastiger aan te sturen speakers, die juist een zware voeding wel fijn vinden.
Minimal impedance 4.3 ohms @ 146Hz
De veilige keuze zou de C60 zijn. De c50 is buiten budget. Daar gebruik ik de receiver te weinig voor.
Uiteindelijk kopen wat binnen je budget valt en wat jullie mooi vinden qua uiterlijkgomp123 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:03:
[...]
sensitivity is 91,5 db, waarvan ik altijd heb begrepen dat hoe hoger dit getal, hoe minder vermogen de speaker nodig heeft.
Minimal impedance 4.3 ohms @ 146Hz
De veilige keuze zou de C60 zijn. De c50 is buiten budget. Daar gebruik ik de receiver te weinig voor.
Het enige dat ik weet (heb nog iets gevoeligere speakers), dat er natuurlijk meer geluid uitkomt. Immers meer dB/W/^m2, maar tegelijkertijd afhankelijk van de source (soort muziek/frequentieverloop) willen 4Ohm speakers ook wel eens onder die 4Ohm komen en voor veel versterkers is dat teveel van het goede voor o.a. de voeding. Hoe goed die Cinema 70 daarmee om kan gaan, weet ik niet. Mijn vermoeden is dat dat minder goed gaat. En misschien je tweeters sloopt of een eindtrap. Maar misschien valt het ook wel mee. Misschien dat hier wat meer experts rondlopen om hierin te adviseren.
Er zijn overigens binnen dat bedrag ook andere merken die misschien beter voldoen. Ik moet wel zeggen dat ook voor mij de Cinema en de oudere SR range er wel erg mooi uitziet in een woonkamer!
ik heb ook naar andere merken gekeken maar ja... als Marantz eenmaal in je hoofd zit.....
Probeer het er dan maar eens uit te krijgen.gomp123 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:28:
ik heb ook naar andere merken gekeken maar ja... als Marantz eenmaal in je hoofd zit.....
En hoe bevalt de versterker tot nu toe? zijn er rare dingen of zaken rekening mee te houden?Marcievg schreef op zondag 23 juli 2023 @ 07:33:
Hoe stabiel is de amp op hoog volume? wat voor speakers gebruik je?
Mijn ervaring is heel positief. Ik gebruik veel youtube music en kan hem helemaal open trekken, het geluid blijft mooi en helder ondanks dat het eigenlijk veel te hard gaat. Ook de subwoofer heeft met de cinema een betere prestatie.n00bs schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 23:28:
[...]
En hoe bevalt de versterker tot nu toe? zijn er rare dingen of zaken rekening mee te houden?
Hoe stabiel is de amp op hoog volume? wat voor speakers gebruik je?
De 4k blu ray van top gun maverick geeft al meteen meer impact bij de openingsscene waar hij met die jet gaat vliegen.
Morgen of dit weekend wil ik een 2de preset maken met de xt32 afstelling. Ben benieuwd hoe dat zal klinken.
Een minpuntje is het schakelen van de bronnen. Wanneer ik van bijvoorbeeld de pc of blu ray speler overschakel naar een app op de tv wil het geluid soms uit blijven. Even de app opnieuw opstarten en de cinema herkent het weer.
De Sr7011 had hier totaal geen moeite mee. Ik verwacht dan ook dat dit in de toekomst met updates opgelost zal worden.
De speakers die ik gebruik zijn de focal aria 936, 906, Cc900 en de sub1000F. Aan het plafond heb ik focal domes hangen.
Die focals zijn zover ik weet toch ook wat lastiger aan te sturen speakers die vrij helder zijn? Ik heb zelf Magnat 1109 als mijn fronts en ik wil ook veel Stereo muziek luisteren en daarnaast in surround deze amp gebruiken. Een verkoper vertelde (tja bewijs het maar) dat deze Marantz het soms "te harsh" geluid van sommige sources en speakers net wat fijner maakt, waardoor het fijner voor de oren is. Of dit echt zo is? geen idee? ik heb nu een totaal ander merk receiver en in feite met hedendaagse prijzen is dat een middenklassertje.Marcievg schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 00:28:
[...]
Mijn ervaring is heel positief. Ik gebruik veel youtube music en kan hem helemaal open trekken, het geluid blijft mooi en helder ondanks dat het eigenlijk veel te hard gaat. Ook de subwoofer heeft met de cinema een betere prestatie.
De 4k blu ray van top gun maverick geeft al meteen meer impact bij de openingsscene waar hij met die jet gaat vliegen.
Morgen of dit weekend wil ik een 2de preset maken met de xt32 afstelling. Ben benieuwd hoe dat zal klinken.
Een minpuntje is het schakelen van de bronnen. Wanneer ik van bijvoorbeeld de pc of blu ray speler overschakel naar een app op de tv wil het geluid soms uit blijven. Even de app opnieuw opstarten en de cinema herkent het weer.
De Sr7011 had hier totaal geen moeite mee. Ik verwacht dan ook dat dit in de toekomst met updates opgelost zal worden.
De speakers die ik gebruik zijn de focal aria 936, 906, Cc900 en de sub1000F. Aan het plafond heb ik focal domes hangen.
In vergelijking met mijn vorige is deze cinema toch net wat strakker qua geluid. In mijn ogen is dit een hele fijne receiver. In een ver verleden ook onkyo gehad maar die klink achteraf best zwaar. Sinds mijn overstap naar de marantz sr7007 ben ik bij marantz gebleven.n00bs schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 00:57:
[...]
Die focals zijn zover ik weet toch ook wat lastiger aan te sturen speakers die vrij helder zijn? Ik heb zelf Magnat 1109 als mijn fronts en ik wil ook veel Stereo muziek luisteren en daarnaast in surround deze amp gebruiken. Een verkoper vertelde (tja bewijs het maar) dat deze Marantz het soms "te harsh" geluid van sommige sources en speakers net wat fijner maakt, waardoor het fijner voor de oren is. Of dit echt zo is? geen idee? ik heb nu een totaal ander merk receiver en in feite met hedendaagse prijzen is dat een middenklassertje.
Misschien dat er een winkel bij jou in de buurt is waar je kunt testen met je speakers.
Het lastiger aansturen van de focals is mij vroeger ook weleens verteld. Maar nu ze flax conussen hebben Zou dit makkelijker zijn geworden. Voor deze aria's had ik de chorus 800 serie en de aria's klinken wat warmer. Nu in combinatie met de cinema vind ik het een mooi geluid. Uiteindelijk blijft het toch altijd smaak. Jij moet het mooi vinden.
Nou, als je 2 receivers achter elkaar hebt gehad met kuren wordt dat wat makkelijker hoorMarcievg schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 22:25:
[...]
Probeer het er dan maar eens uit te krijgen.
Ik heb eerst een 2e hands SR-5008 gehad en die had de bekende kapotte HDMI printplaat. Toen flink in de buidel getast voor een zgan SR-7011. Die doet het over het algemeen goed, maar ook die heeft kuren. Soms schakelt hij gewoon uit (oververhitting?) en ook daar lijken af en toe problemen met de HDMI poorten te zijn. Ik hoop nog jaren met de Marantz te kunnen doen maar er moet wel iets veranderen wil ik de volgende keer weer voor Marantz kiezen. Ik krijg soms het gevoel dat ze merken als Harman Kardon achteraan gaan met te goedkope componenten.
Neemt niet weg dat ik nog steeds blij ben met de 7011 icm Dali Rubicon speakers. Zou alleen nog wel een keer rear-speakers en een subwoofer willen
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Check Arcam, je wilt nooit meer Japanese shitgomp123 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:28:
Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection
Ok bedankt. Momenteel neig ik meer naar de Denon X4800H. Scheelt toch ruim 500 euro op de cinema 40Marcievg schreef op zondag 23 juli 2023 @ 10:52:
[...]
Ik had eerst ook de cinema 50 maar onderweg naar de winkel had ik besloten dat het de 40 moest worden. Dirac is inmiddels al beschikbaar maar je moet via Dirac een licentie aanschaffen. Dit kost je 259 tot 350 dollar.
Ik weet niet of “ Japanese shit” nu de lading dekt.Laurens85 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 22:24:
[...]
Check Arcam, je wilt nooit meer Japanese shit
Wel is Arcam het merk waar ik ook aan zat te denken. Maar laten we wel wezen, dat is een factor 3 tot 4 duurder dan Marantz dus daar mag je wel iets van verwachten toch?
Ik had Arcam ook in mijn lijstje net als NAD. Rond de 3K heb je een instap receiver maar dan krijg je wel minder dan bij Marantz voor dat geld. Zover ik mij kan herinneren krijg je dan ook best een brakke/trage software interface met de nodige bugs. Die "audiofiele" merken treden pas net de markt van Receivers op (niet dat dit topic enkel over receivers gaat) en dat gaat dus gepaard met nog een aardige groeifase die ze moeten doormaken.page404 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:22:
[...]
Ik weet niet of “ Japanese shit” nu de lading dekt.
Wel is Arcam het merk waar ik ook aan zat te denken. Maar laten we wel wezen, dat is een factor 3 tot 4 duurder dan Marantz dus daar mag je wel iets van verwachten toch?
Oei, ik gun bedrijven hun groeifase hoor, maar voor 3K verwacht ik iets dat in elk geval goed werkt. Dat het dan qua features nog “instap” is kan ik nog begrijpen maar des te meer reden dat het dan probleemloos werkt. Gelukkig speelt mijn Marantz verder nog prima en heb ik geen nieuwere features nodig. Wie dan leeft die dan zorgtn00bs schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 13:25:
[...]
Ik had Arcam ook in mijn lijstje net als NAD. Rond de 3K heb je een instap receiver maar dan krijg je wel minder dan bij Marantz voor dat geld. Zover ik mij kan herinneren krijg je dan ook best een brakke/trage software interface met de nodige bugs. Die "audiofiele" merken treden pas net de markt van Receivers op (niet dat dit topic enkel over receivers gaat) en dat gaat dus gepaard met nog een aardige groeifase die ze moeten doormaken.
Heb je misschien geprobeerd om bi-amping te gebruiken voor je fronts? en heb je nog "speciale" audiokabel gebruikt of een oud stukje dat je al had?Marcievg schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:01:
[...]
In vergelijking met mijn vorige is deze cinema toch net wat strakker qua geluid. In mijn ogen is dit een hele fijne receiver. In een ver verleden ook onkyo gehad maar die klink achteraf best zwaar. Sinds mijn overstap naar de marantz sr7007 ben ik bij marantz gebleven.
Misschien dat er een winkel bij jou in de buurt is waar je kunt testen met je speakers.
Het lastiger aansturen van de focals is mij vroeger ook weleens verteld. Maar nu ze flax conussen hebben Zou dit makkelijker zijn geworden. Voor deze aria's had ik de chorus 800 serie en de aria's klinken wat warmer. Nu in combinatie met de cinema vind ik het een mooi geluid. Uiteindelijk blijft het toch altijd smaak. Jij moet het mooi vinden.
Bi-amp heb ik nog nooit geprobeerd. Ook weet ik niet op mijn receiver dat ondersteunt.n00bs schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 22:25:
[...]
Heb je misschien geprobeerd om bi-amping te gebruiken voor je fronts? en heb je nog "speciale" audiokabel gebruikt of een oud stukje dat je al had?
Ik heb nu(al 13 jaar) van den hul cs-122 kabels en wil deze een keer vervangen voor een afgemonteerde set. Maar weet nog niet welke ik zou willen als vervanger.
Ga het toch niet doen. De PM-14-S2 is in stereo gewoon zoveel beter dan de Cinema 40. Daarmee is het geen upgrade. Een Cinema 40 en PM-14-S2 is mij net te prijzig.n00bs schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 21:38:
[...]
https://hometheaterhifi.c...tz-cinema-40-av-receiver/
https://www.hifireport.co...0-9-4-ch-receiver-review/
Dit had ik verder al eerder her en der meegekregen, het is een ontzettend goede all round receiver dat erg goed is in stereo muziek en in surround voor films. Als je meer voor films surround gaat is de nieuwe Sony rond dit bedrag de betere optie. Onkyo heeft ook een nieuwe receiver met meer power, maar ik vermoed dat daar het geluid niet mooier van is dan deze Marantz. Maar geen idee hoe zich dat verhoudt tot de PM14.
Sinds een week heb ik een M-CR611 i.c.m. Kef Q55 speakers.
Ben heel blij met alle afspeelmogelijkheden (vnl Spotify Connect, DAB+ en 2 digi inputs) en de geluidskwaliteit van de versterker.
Ben wel heel teleurgesteld in app ondersteuning.
Geen enkele Marantz app installeert/werkt op mijn Android 13 telefoon
Totdat ik de app van mijn oude Denon N5 startte, en ik bij de devices ook de M-CR611 zag staan :-)
Na wegklikken van een incompatibiliteitsscherm werkt deze Denon Remote App prima voor de Melody.
:strip_exif()/f/image/7eDcmIy3U7yvQgbQBcbnG6Xh.jpg?f=fotoalbum_large)
Knoppen zijn aan te passen en vrijwel alle functies zijn aan te roepen.
:strip_exif()/f/image/A5rr9sIX4ELTJeGy1MJC0Ub4.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vond de AB en de configuratiesoftware van de Marantz en Denon al zo veel op elkaar lijken.
Blijkt dat beiden merken van dezelfde fabriek/holding zijn ....
Ben heel blij met alle afspeelmogelijkheden (vnl Spotify Connect, DAB+ en 2 digi inputs) en de geluidskwaliteit van de versterker.
Ben wel heel teleurgesteld in app ondersteuning.
Geen enkele Marantz app installeert/werkt op mijn Android 13 telefoon
Totdat ik de app van mijn oude Denon N5 startte, en ik bij de devices ook de M-CR611 zag staan :-)
Na wegklikken van een incompatibiliteitsscherm werkt deze Denon Remote App prima voor de Melody.
:strip_exif()/f/image/7eDcmIy3U7yvQgbQBcbnG6Xh.jpg?f=fotoalbum_large)
Knoppen zijn aan te passen en vrijwel alle functies zijn aan te roepen.
:strip_exif()/f/image/A5rr9sIX4ELTJeGy1MJC0Ub4.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vond de AB en de configuratiesoftware van de Marantz en Denon al zo veel op elkaar lijken.
Blijkt dat beiden merken van dezelfde fabriek/holding zijn ....
edit:
Vandaag de Marantz Remote App geïnstalleerd en die werkt nu wel op mijn Android13...
Lelijke UI en zonde van OLED energiebesparing, maar werkt nu net zo goed als de Denon app.
Vandaag de Marantz Remote App geïnstalleerd en die werkt nu wel op mijn Android13...
Lelijke UI en zonde van OLED energiebesparing, maar werkt nu net zo goed als de Denon app.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/klLuvStF2xsphc2jqk2OO2nQ.jpg?f=user_large)
[ Voor 79% gewijzigd door emmerx op 22-09-2023 15:43 ]
Draadloos laden op onze Zon
Ik zit ook nog met grote twijfel! lees/hoor reviews waar duidelijk is het dat het meer dan een prima receiver is (Cinema 50 en 40) echter het verschil met een Emotiva processor + Emotiva multi channel amp mega groot is.RobbieHifi schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:01:
[...]
Ga het toch niet doen. De PM-14-S2 is in stereo gewoon zoveel beter dan de Cinema 40. Daarmee is het geen upgrade. Een Cinema 40 en PM-14-S2 is mij net te prijzig.
Daar zit natuurlijk wel een prijsverschil in! Op zich is een Emotiva XPA multi channel versterker al te krijgen voor het bedrag dat tussen de Cinema 40 en 50 ligt, maar dan heb je nog de processor nodig
Een verkoper adviseerde dat de Cinema 40 minder goed is op stereogebied dan de PM-14 S2. Dan zou het voor mij alleen zaak zijn om het aantal apparaten terug te brengen, maar ben toch best gehecht aan stereo.n00bs schreef op woensdag 6 september 2023 @ 12:01:
[...]
Ik zit ook nog met grote twijfel! lees/hoor reviews waar duidelijk is het dat het meer dan een prima receiver is (Cinema 50 en 40) echter het verschil met een Emotiva processor + Emotiva multi channel amp mega groot is.
Daar zit natuurlijk wel een prijsverschil in! Op zich is een Emotiva XPA multi channel versterker al te krijgen voor het bedrag dat tussen de Cinema 40 en 50 ligt, maar dan heb je nog de processor nodig
Of je moet voor de losse componenten gaan van Marantz, maar dan ben je 14k verder.
Ja precies, dat wordt mij echt veel te duur. Het voornaamste voor mij is een stereo versterker met 4K @120Hz, 10Bit support (1x in en 2x out) en een LAN aansluiting goede DAC's voor de digitale/streaming bronnen.RobbieHifi schreef op woensdag 6 september 2023 @ 15:02:
[...]
Een verkoper adviseerde dat de Cinema 40 minder goed is op stereogebied dan de PM-14 S2. Dan zou het voor mij alleen zaak zijn om het aantal apparaten terug te brengen, maar ben toch best gehecht aan stereo.
Of je moet voor de losse componenten gaan van Marantz, maar dan ben je 14k verder.
Dan kom je al standaard op iets moderners uit. Of dus een losse processor en losse multi channel AMP.
Of eventueel een audiophile receiver (Arkham) alleen is dan de vraag hoe het videogedeelte is uitgewerkt.
Surround zou ik eventueel zonder kunnen leven, maar het maakt filmbeleving wel net iets leuker.
Het is echt lastig! want ik had een max van rond de 3000 voor me. Eventueel op te rekken naar 3500-4000, als het dan ook echt perfect is.
Excact dit. Ben na veel overpeinzingen toch voor de receiver gegaan, voor tv film, games is dat gewoon prettig. Voor muziek nu nog op zoek naar een leuke 2e hands eindersterker voor de fronts, ivm het verbeteren van het stereo geluid. De keus viel op de Cinema 50, wetende dat ik met de eindversterker er straks bij niet het vollere vermogen van een hoger model ga missen.n00bs schreef op woensdag 6 september 2023 @ 17:58:
[...]
Ja precies, dat wordt mij echt veel te duur. Het voornaamste voor mij is een stereo versterker met 4K @120Hz, 10Bit support (1x in en 2x out) en een LAN aansluiting goede DAC's voor de digitale/streaming bronnen.
Dan kom je al standaard op iets moderners uit. Of dus een losse processor en losse multi channel AMP.
Of eventueel een audiophile receiver (Arkham) alleen is dan de vraag hoe het videogedeelte is uitgewerkt.
Surround zou ik eventueel zonder kunnen leven, maar het maakt filmbeleving wel net iets leuker.
Het is echt lastig! want ik had een max van rond de 3000 voor me. Eventueel op te rekken naar 3500-4000, als het dan ook echt perfect is.
Ja herkenbaar. Die Marantz PM-14-S2 is niet zomaar te overklassen. Dus die hou ik nog even. Voor streaming gebruik ik een BlueSound node en dan nog een receiver. 3 apparaten is gewoon niet ideaal, alleen nog geen apparaat tegengekomen die alles kan combineren. Zoals het nu is blijft de PM-14-S2 gewoon lekker.n00bs schreef op woensdag 6 september 2023 @ 17:58:
[...]
Ja precies, dat wordt mij echt veel te duur. Het voornaamste voor mij is een stereo versterker met 4K @120Hz, 10Bit support (1x in en 2x out) en een LAN aansluiting goede DAC's voor de digitale/streaming bronnen.
Heb een nieuwe meubel gekocht, dus past alles beter in een meubel uit het zicht.
haha, ja snap jullie hierboven goed.
Ik heb nu zoveel versterkers, receivers, processors en reviews gezien dat het mij duizelt.
Ik denk dat (ook al vind ik het prijsverschil tussen de Cinema 40 en 50 idioot hoog) dat ik toch voor de Cinema 40 ga. Ook de Cinema 50 is een mega goede receiver en de 40 wordt bij veel reviews ook tegen de audiofiele merken als beste bestempeld omdat alles gewoon werkt en goed is uitgewerkt. En gemak dient de mens... in het achterhoofd blijft dan wel zitten dat de preamp/processor nooit te vervangen is. Je kan hooguit een andere eindversterker er ooit op aansluiten, maar alles in volle glorie benutten kan blijkbaar tegenwoordig enkel met seperates. Anthem is aardig op weg met de 740, maar het is het gewoon net niet en veel te traag met alles + herrie fan.
Ik heb nu zoveel versterkers, receivers, processors en reviews gezien dat het mij duizelt.
Ik denk dat (ook al vind ik het prijsverschil tussen de Cinema 40 en 50 idioot hoog) dat ik toch voor de Cinema 40 ga. Ook de Cinema 50 is een mega goede receiver en de 40 wordt bij veel reviews ook tegen de audiofiele merken als beste bestempeld omdat alles gewoon werkt en goed is uitgewerkt. En gemak dient de mens... in het achterhoofd blijft dan wel zitten dat de preamp/processor nooit te vervangen is. Je kan hooguit een andere eindversterker er ooit op aansluiten, maar alles in volle glorie benutten kan blijkbaar tegenwoordig enkel met seperates. Anthem is aardig op weg met de 740, maar het is het gewoon net niet en veel te traag met alles + herrie fan.
Edit: opgelost
[ Voor 98% gewijzigd door Pharminepulse op 10-09-2023 00:21 ]
Ik heb een nieuwe Cinema 50 te koop staan, mocht er iemand geinteresseerd zijn stuur even een PB of reageer via de advertentie: v&a aangeboden: Marantz Cinema 50 Zwart
Ik heb geen interesse wel benieuwd waarom je hem in de verkoop doet?Kire schreef op donderdag 14 september 2023 @ 17:00:
Ik heb een nieuwe Cinema 50 te koop staan, mocht er iemand geinteresseerd zijn stuur even een PB of reageer via de advertentie: v&a aangeboden: Marantz Cinema 50 Zwart
Waar hecht je waarde aan en wat zijn je bronnen? Als je meer dan één HDMI 4K/120 ingang nodig hebt valt de SR8015 al af. Wil je toch eens met Dirac spelen valt de SR8015 al af. Vind je dat kleine ronde display lelijk dan, ow....n00bs schreef op donderdag 14 september 2023 @ 18:25:
Ik twijfel tussen de Cinema 40 en SR8015, iemand die uit ervaring hier invulling aan kan geven?
Lastige keuze. SR8015 is toch wel een chique verschijning met koperen chassis en ringkern. Opbouw intern is ook een stuk mooier, Denon AVC-8500 en dan nog net wat chiquer. Of het hoorbaar is blijft altijd een tweede natuurlijk. * FeaR heeft zelf altijd wel een zwak voor dat soort dingen
Mocht je voor de SR8015 gaan check wel dat deze na mei 2021 is gemaakt en een serienummer heeft eindigend op 70001 of hoger. Daarvoor is een oud model met de HDMI 2.1 bug. We zijn al een tijd verder maar mocht je per ongeluk old stock treffen.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Ja dat is dus het lastige. 1 HDMI 2.1 port op 40GBps zou op zich genoeg moeten zijn, heb enkel 2x HDMI out daarbij nodig HDMI 2.1 @ 40BbpsFeaR schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 01:23:
[...]
Waar hecht je waarde aan en wat zijn je bronnen? Als je meer dan één HDMI 4K/120 ingang nodig hebt valt de SR8015 al af. Wil je toch eens met Dirac spelen valt de SR8015 al af. Vind je dat kleine ronde display lelijk dan, ow....
Lastige keuze. SR8015 is toch wel een chique verschijning met koperen chassis en ringkern. Opbouw intern is ook een stuk mooier, Denon AVC-8500 en dan nog net wat chiquer. Of het hoorbaar is blijft altijd een tweede natuurlijk. * FeaR heeft zelf altijd wel een zwak voor dat soort dingen
Mocht je voor de SR8015 gaan check wel dat deze na mei 2021 is gemaakt en een serienummer heeft eindigend op 70001 of hoger. Daarvoor is een oud model met de HDMI 2.1 bug. We zijn al een tijd verder maar mocht je per ongeluk old stock treffen.
De SR8015 heeft idd een mooiere interne opbouw, is wel weer zag ik 5CM dieper wat wel een probleem geeft met mijn huidige meubel (lees: gaat nooit passen). De Cinema 40 vind ik wel van buiten zo ontzettend mooi en mooier dan de SR8015.
Dirac geen idee of ik dit ooit wil gebruiken, las wel dat bij de SR8015 (geen idee of dit bij Cinema 40 ook speelt) dat je geen manual EQ kan toepassen bij Audyssey... dat is wel erg jammer.
Ik vermoed dat het versterker gedeelte van de SR8015 net wat beter is, maar qua processing en de DAC heb ik geen idee. Je zou verwachten dat dit beter is bij het nieuwere model...
Na een flinke teleurstellende ervaring met ARCAM waarbij zowel versterker als cd speler binnen 2 jaar al meermaals voor reparatie retour zijn gegaan, heb ik dit weekend, bij weer eens een issue met de CDS50, besloten te stoppen met ARCAM en weer terug te gaan naar Marantz.
Oog is gevallen op de Model 40n + de CD 60.
Ik heb een vraag over het streamen op de 40n. Ik lees dat e.a. via de HEOS app gaat maar kan me daar even lastig iets bij voorstellen. Betekent dit dat ik spotify niet direct kan strreamen naar de 40n maar dat dat via HEOS gaat? Rare is wel dat ik ook lees dat de 40n Spotify Connect en Tidal Connect heeft, wat m.i. betekent dat je direct zou moeten kunnen streamen naar de 40n?
Ik heb een vraag over het streamen op de 40n. Ik lees dat e.a. via de HEOS app gaat maar kan me daar even lastig iets bij voorstellen. Betekent dit dat ik spotify niet direct kan strreamen naar de 40n maar dat dat via HEOS gaat? Rare is wel dat ik ook lees dat de 40n Spotify Connect en Tidal Connect heeft, wat m.i. betekent dat je direct zou moeten kunnen streamen naar de 40n?
Ik heb geen directe ervaring met de Cinema serie, maar de 7011 en andere modellen hebben inderdaad gewoon spotify Connect en AirPlay, dus daar kun je gewoon naar streamen. De HEOS app gebruik ik zelden aangezien die twee andere opties prima voldoen.Theta-1 schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:47:
Na een flinke teleurstellende ervaring met ARCAM waarbij zowel versterker als cd speler binnen 2 jaar al meermaals voor reparatie retour zijn gegaan, heb ik dit weekend, bij weer eens een issue met de CDS50, besloten te stoppen met ARCAM en weer terug te gaan naar Marantz.
Wel interessant om te weten als je bv Tidal of Deezer gebruikt? weet niet of je in staat bent dit te testen met een gratis account?page404 schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:31:
[...]
Ik heb geen directe ervaring met de Cinema serie, maar de 7011 en andere modellen hebben inderdaad gewoon spotify Connect en AirPlay, dus daar kun je gewoon naar streamen. De HEOS app gebruik ik zelden aangezien die twee andere opties prima voldoen.
Over dat EQ aanpassen bij Audessy op de SR8015, dan kan wel, kost je alleen eenmalig 20 euro voor de Audessy multiEQ editor app. Zal je zeggen, beste 20 euro die ik ooit besteed heb. Het is veel geld voor een app, maar het inmeten via de app is echt een een vooruitgang. Je meet dus via je telefoon of tablet de Audessy positities in, dit gaat gewoon via de Audessy microfoon op de receiver. Alleen het beeld wat je normaal op tv ziet, komt op je telefoon of tablet. Vindt dat het meten via de app moderner en beter wordt gedaan. Als je al ingemeten hebt,moet je dit overnieuw doen, omdat de bestanden niet uitwisselbaar zijn die de receiver maakt op een usb stick en die de app maakt. Als je klaar bent met het meten via de app, kun je zelf het het frequentie spectrum aanpassen waar Audessy zijn werk moet doen en welk gedeelte niet. Ik vond het enorme vooruitgang. De website loopt alleen zwaar achter en de informatie op de app info ook. Maar de app werkt prima op de SR8015 kan ik je vertellen.n00bs schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 09:58:
[...]
Ja dat is dus het lastige. 1 HDMI 2.1 port op 40GBps zou op zich genoeg moeten zijn, heb enkel 2x HDMI out daarbij nodig HDMI 2.1 @ 40Bbps
De SR8015 heeft idd een mooiere interne opbouw, is wel weer zag ik 5CM dieper wat wel een probleem geeft met mijn huidige meubel (lees: gaat nooit passen). De Cinema 40 vind ik wel van buiten zo ontzettend mooi en mooier dan de SR8015.
Dirac geen idee of ik dit ooit wil gebruiken, las wel dat bij de SR8015 (geen idee of dit bij Cinema 40 ook speelt) dat je geen manual EQ kan toepassen bij Audyssey... dat is wel erg jammer.
Ik vermoed dat het versterker gedeelte van de SR8015 net wat beter is, maar qua processing en de DAC heb ik geen idee. Je zou verwachten dat dit beter is bij het nieuwere model...
Ik ga het meemaken, heb de C40 besteld.blueface schreef op maandag 18 september 2023 @ 16:09:
[...]
Over dat EQ aanpassen bij Audessy op de SR8015, dan kan wel, kost je alleen eenmalig 20 euro voor de Audessy multiEQ editor app. Zal je zeggen, beste 20 euro die ik ooit besteed heb. Het is veel geld voor een app, maar het inmeten via de app is echt een een vooruitgang. Je meet dus via je telefoon of tablet de Audessy positities in, dit gaat gewoon via de Audessy microfoon op de receiver. Alleen het beeld wat je normaal op tv ziet, komt op je telefoon of tablet. Vindt dat het meten via de app moderner en beter wordt gedaan. Als je al ingemeten hebt,moet je dit overnieuw doen, omdat de bestanden niet uitwisselbaar zijn die de receiver maakt op een usb stick en die de app maakt. Als je klaar bent met het meten via de app, kun je zelf het het frequentie spectrum aanpassen waar Audessy zijn werk moet doen en welk gedeelte niet. Ik vond het enorme vooruitgang. De website loopt alleen zwaar achter en de informatie op de app info ook. Maar de app werkt prima op de SR8015 kan ik je vertellen.
Ik heb de app ook icm een denon 3400x.blueface schreef op maandag 18 september 2023 @ 16:09:
[...]
Over dat EQ aanpassen bij Audessy op de SR8015, dan kan wel, kost je alleen eenmalig 20 euro voor de Audessy multiEQ editor app. Zal je zeggen, beste 20 euro die ik ooit besteed heb. Het is veel geld voor een app, maar het inmeten via de app is echt een een vooruitgang. Je meet dus via je telefoon of tablet de Audessy positities in, dit gaat gewoon via de Audessy microfoon op de receiver. Alleen het beeld wat je normaal op tv ziet, komt op je telefoon of tablet. Vindt dat het meten via de app moderner en beter wordt gedaan. Als je al ingemeten hebt,moet je dit overnieuw doen, omdat de bestanden niet uitwisselbaar zijn die de receiver maakt op een usb stick en die de app maakt. Als je klaar bent met het meten via de app, kun je zelf het het frequentie spectrum aanpassen waar Audessy zijn werk moet doen en welk gedeelte niet. Ik vond het enorme vooruitgang. De website loopt alleen zwaar achter en de informatie op de app info ook. Maar de app werkt prima op de SR8015 kan ik je vertellen.
Midrange compensatie uit en maar tot 500hz audyssey gebruiken (of lager Schroeder frequency) werkt prima voor muziek en ook films.
Wel werd de subwoofer veel te zacht gezet met de app, scheelde minstens 10 db zo de receiver zelf de sub inregelde.
Had de multieq app ook een aantal dagen geleden gekocht, erg fijne app. Vooral geen gedoe meer met tv interfaces oa. Ik merk zeker verbetering in geluid, de bass uit de speakers bijv klinkt een stuk fijner, al heb ik maar deels een idee wat ik aan het doen ben en vooral een youtubekanaal gevolgd, midrange compensatie uit al zegt de een weer dat t beter aan kan blijven. Fronts/center en surrounds op 300hz en sub op 0(dus helemaal naar links getrokken). Maar ik ga er nog even verder mee spelen om te te horen wat het meest gewenste resultaat geeft.
@Pharminepulse De sub naar links op 0hz is niet goed dan word die niet meer afgesteld op de ruimte die moet je ook op 300hz laten staan net als de andere speakers.
De sub heeft het meeste baat bij room eq.
Al denk ik dat je met de sub max 250 hz kan en dat is hoog zat, de crossover van sub naar de andere speakers is vaak rond 80hz (THX advies) afgesteld in de receiver.
Al denk ik dat je met de sub max 250 hz kan en dat is hoog zat, de crossover van sub naar de andere speakers is vaak rond 80hz (THX advies) afgesteld in de receiver.
[ Voor 6% gewijzigd door Goofy1978 op 18-09-2023 21:52 ]
Bij mij staat de sub eigenlijk te hard. Het is wel zo dat er een update via marantz en Denon voor het 10db van de subwoofer. Dit staat in de changelog ergens beschreven. Bij changelog van 18.01.2023. Sub output is 12db lower then other channels. Weet niet hoe lang geleden is dat je meting hebt gedaan? Hierbij het changelog.....Goofy1978 schreef op maandag 18 september 2023 @ 21:09:
[...]
Ik heb de app ook icm een denon 3400x.
Midrange compensatie uit en maar tot 500hz audyssey gebruiken (of lager Schroeder frequency) werkt prima voor muziek en ook films.
Wel werd de subwoofer veel te zacht gezet met de app, scheelde minstens 10 db zo de receiver zelf de sub inregelde.
https://support-uk.denon....firmware-update-available
@blueface setup via de app is bij mij langer geleden idd, heb de sub toen zelf afgesteld.
Zal het nog eens doen om te kijken of het nu wel goed gaat, bedankt.
Zal het nog eens doen om te kijken of het nu wel goed gaat, bedankt.
Weet je misschien ook of het beter is om de midrange compensatie uit te zetten?Goofy1978 schreef op maandag 18 september 2023 @ 21:51:
@Pharminepulse De sub naar links op 0hz is niet goed dan word die niet meer afgesteld op de ruimte die moet je ook op 300hz laten staan net als de andere speakers.
@Arjantje72 voor muziek en goede speakers schijnt het beter te zijn om het uit te laten.
Films op bios volume kijken schijnt weer wat vermoeiende te zijn als het uit staat.
Matige speakers met niet zo vloeiende overgang van woofer/tweeter worden wat getemd met de midrange comp aan.
De dip zit ongeveer waar de overgang in de meeste speakers zit van woofer/tweeter
Dat is wat ik ervan weet, gewoon proberen of advies van mensen volgen die er veel verstand van hebben.
Ik luister ook veel muziek en kijk niet op max volume film dus heb mid comp uit gezet, werkt bij mij prima zo.
Films op bios volume kijken schijnt weer wat vermoeiende te zijn als het uit staat.
Matige speakers met niet zo vloeiende overgang van woofer/tweeter worden wat getemd met de midrange comp aan.
De dip zit ongeveer waar de overgang in de meeste speakers zit van woofer/tweeter
Dat is wat ik ervan weet, gewoon proberen of advies van mensen volgen die er veel verstand van hebben.
Ik luister ook veel muziek en kijk niet op max volume film dus heb mid comp uit gezet, werkt bij mij prima zo.
Bedankt, ik zal er mee aan de gang gaanGoofy1978 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 17:07:
@Arjantje72 voor muziek en goede speakers schijnt het beter te zijn om het uit te laten.
Is dat deze app? https://play.google.com/s...ings.AudysseyMultEq&hl=nlPharminepulse schreef op maandag 18 september 2023 @ 21:31:
Had de multieq app ook een aantal dagen geleden gekocht, erg fijne app. Vooral geen gedoe meer met tv interfaces oa. Ik merk zeker verbetering in geluid, de bass uit de speakers bijv klinkt een stuk fijner, al heb ik maar deels een idee wat ik aan het doen ben en vooral een youtubekanaal gevolgd, midrange compensatie uit al zegt de een weer dat t beter aan kan blijven. Fronts/center en surrounds op 300hz en sub op 0(dus helemaal naar links getrokken). Maar ik ga er nog even verder mee spelen om te te horen wat het meest gewenste resultaat geeft.
@n00bs Ja dat is de juiste app
Maar jou marantz c40 kan ook dirac live meen ik, beetje kiezen wat je zelf het beste lijkt.
Mij lijkt dirac niet wat ik perse wil, het heeft geen dyn eq of dyn volume wat ik toch soms gebruik.
audyssey vond men soms niet goed met muziek, omdat het ook de reflecties van het geluid vlak probeerde te krijgen.
Je oren kunnen reflecties wel goed herkennen en de muziek klinkt wat levendiger als je dat niet vlak trekt.
Dat probleem is weg als je maar tot 300 of 500hz audyssey xt32 gebruikt, en voor de subwoofer is audyssey wel erg goed om pieken en dalen vlakker te krijgen.
Maar jou marantz c40 kan ook dirac live meen ik, beetje kiezen wat je zelf het beste lijkt.
Mij lijkt dirac niet wat ik perse wil, het heeft geen dyn eq of dyn volume wat ik toch soms gebruik.
audyssey vond men soms niet goed met muziek, omdat het ook de reflecties van het geluid vlak probeerde te krijgen.
Je oren kunnen reflecties wel goed herkennen en de muziek klinkt wat levendiger als je dat niet vlak trekt.
Dat probleem is weg als je maar tot 300 of 500hz audyssey xt32 gebruikt, en voor de subwoofer is audyssey wel erg goed om pieken en dalen vlakker te krijgen.
[ Voor 91% gewijzigd door Goofy1978 op 19-09-2023 18:48 ]
ok dat moet ik dan eerst uitzoeken. Ik gebruik sowieso geen sub(s), heb 2 grote drivers in mijn oversized speakers en dat dreunt nu al met een brakke receiver de muren eruitGoofy1978 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 18:24:
Een Dirac live licentie kost 499 dollar.Goofy1978 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 18:24:
Ik hou het wel bij xt32, wat zijn werk goed doet
Terugkomend op mn eerdere post over de MultiEQ app, ik ben sinds meerdere dagen weer Pure Direct gaan gebruiken, wat ik toch veel fijner vind klinken dan stereo. Alleen echte diepe bassen klinken niet erg fijn in pure direct. Is dit iets wat ik met de Multieq app kan oplossen, buiten verplaatsen van speakers/akoestiek etc?
Heb je uiteindelijk er eentje gekocht?gomp123 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:46:
[...]
Ik heb de specs vergeleken tussen C70/C60 en mijn Onkyo en daar zit nogal groot verschil tussen. Alleen ik gebruik dat vermogen zeker niet. Heb het ook niet nodig voor bv 7.1 situatie.
Twijfel zelf ook over de Cinema 70s of 60.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Pure Direct is "puur". Zonder aanpassingen.Pharminepulse schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 17:41:
Terugkomend op mn eerdere post over de MultiEQ app, ik ben sinds meerdere dagen weer Pure Direct gaan gebruiken, wat ik toch veel fijner vind klinken dan stereo. Alleen echte diepe bassen klinken niet erg fijn in pure direct. Is dit iets wat ik met de Multieq app kan oplossen, buiten verplaatsen van speakers/akoestiek etc?
De App geeft je de mogelijkheid om Audyssey aanpassingen te doen. In Pure Direct gebruik je geen Audyssey.
Ik ben niet bekend met jouw setup. Maar wat ik zelf doe bij een Denon die presets kan bewaren is:
- Audyssey uitzetten voor L+R
Zo gebruik je de ruimte correctie niet voor L+R. De crossover is wel actief zodat een subwoofer ook mee doet in het geheel.
Je behoud het "pure" van je L+R speakers maar wel de correctie op andere speakers.
- Via de app voor L+R de ruimte correctie ongedaan maken met een "curtain". Je schrijft dan de slider helemaal naar rechts zodat er geen correctie wordt toegepast voor L+R.
Je zou ook nog kunnen spelen met de slider en bijv. Boven een bepaalde frequentie geen aanpassingen te doen, er is dan wel sprake van wat aanpassingen/verbeteringen in de lagere tonen maar niet in de hoge (reflecties).
| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)
Ik heb mijn Cinema 40 binnen en ben er erg blij mee! stereo muziek is zoveel beter dan met mijn vorige Yamaha receiver (goedkoop vergeleken deze), ik gebruik verder enkel surround, maar films klinken ook tot nu toe fantastisch.
Ik heb de audyssey setup gedraaid en alle dynamic opties disabled. Het geluid an sich is misschien op sommige vlakken iets beter, maar in de lage frequenties is het wel erg vlak geworden. Mijn grote zuilen klinken nu als heldere bookshelves :-D. Hoe zet ik dit weer uit? want als ik naar manual setup ga, dan overruled dat niet de audyssey config die aangemaakt is. Als ik in de Marantz app MultiEQ uitzet, dan staat deze een volgende keer weer aan.
En dan het tweede, is de MultiEQ ook de gehele audyssey configuratie? of wordt er nog meer aangepast?
En dan het tweede, is de MultiEQ ook de gehele audyssey configuratie? of wordt er nog meer aangepast?
nee nog niks gekocht. Even andere prios. Heb ook geen haast.Phusebox schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 12:07:
[...]
Heb je uiteindelijk er eentje gekocht?
Twijfel zelf ook over de Cinema 70s of 60.
Hoi sinds vandaag in t bezit van alweer mijn 3e AVR Marantz. Na eerst een SR6004 en een NR1508 heb ik nu de Cinema 60.
Hoewel mijn nickname iets anders zegt ben ik al enige tijd bij Marantz en hoop van deze AVR ook weer veel plezier te hebben.
Omdat we gingen verbouwen en het plafond daarbij ook op de schop ging heb ik meteen de keuze gemaakt om op 2 plaatsen een Atmos speaker te plaatsen, zogenaamde top middle overhead speakers. Heb hier gekozen voor de Monitor Audio CSS230 plafond speakers ivm met 5cm inbouwruimte.
Fronts zijn 2x Dynaudio Xeo20 actief, KEF Iq60 center en Kef HTS3001 als surround speakers.
Vooralsnog geen sub.
Ook ivm de overgang naar een 4k TV is de c60 helemaal up to date.
Net al snel gekeken naar de menu instellingen en wat een verademing tov de NR1508 waarbij het menu en setup nog stamde uit 1999.
Ook leuk dat je t geluid naar een Bluetooth koptelefoon kan schakelen.
Hopelijk als alles straks draait (als de verbouwing af is) plaats ik even een update met de bevindingen.
Hoewel mijn nickname iets anders zegt ben ik al enige tijd bij Marantz en hoop van deze AVR ook weer veel plezier te hebben.
Omdat we gingen verbouwen en het plafond daarbij ook op de schop ging heb ik meteen de keuze gemaakt om op 2 plaatsen een Atmos speaker te plaatsen, zogenaamde top middle overhead speakers. Heb hier gekozen voor de Monitor Audio CSS230 plafond speakers ivm met 5cm inbouwruimte.
Fronts zijn 2x Dynaudio Xeo20 actief, KEF Iq60 center en Kef HTS3001 als surround speakers.
Vooralsnog geen sub.
Ook ivm de overgang naar een 4k TV is de c60 helemaal up to date.
Net al snel gekeken naar de menu instellingen en wat een verademing tov de NR1508 waarbij het menu en setup nog stamde uit 1999.
Ook leuk dat je t geluid naar een Bluetooth koptelefoon kan schakelen.
Hopelijk als alles straks draait (als de verbouwing af is) plaats ik even een update met de bevindingen.
PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6
Weet iemand hoe het gesteld is met hoge tonen weergave van een marantz receiver?
Ik heb nu een denon avr x-2400h en o.a. een paar vloerzuilen van Fyne Audio, de F501.
Mijn indruk vanaf het begin dat de denon niet erg overtuigd in het hoog. Aangezien ik misschien wil upgraden naar een marantz cinema versie wil ik eerst weten/horen of de tweeters dan wel weer gaan shinen.
Ik heb nu een denon avr x-2400h en o.a. een paar vloerzuilen van Fyne Audio, de F501.
Mijn indruk vanaf het begin dat de denon niet erg overtuigd in het hoog. Aangezien ik misschien wil upgraden naar een marantz cinema versie wil ik eerst weten/horen of de tweeters dan wel weer gaan shinen.
Ik heb zelf dus de Cinema 40 in combinatie met Magnat 1109 speakers die ik toch vrij lastig vond met de hoge freqenties met mijn vorige Yamaha, die qua specs op jouw Denon lijken. Mijn Yamaha was echter ouder en ik heb geen idee hoe jouw Denon nu klinkt. Ik denk alleen qua specs omdat die Fyne speakers minder gevoelig zijn dat mijn Magnat's, dat je een stuk meer nodig hebt qua power om ze overtuigend te maken. Maar goed meten = weten. In ieder geval voor mijn Cinema 40 ben ik zeer overtuigd over de combinatie met mijn Magnat fronts. De helderheid van Magnat klinkt meer nu als een fijne rode wijn ipv een pak bocht wijnscofield schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 20:37:
Weet iemand hoe het gesteld is met hoge tonen weergave van een marantz receiver?
Het enige blijft wel dat de Cinema 40 en daar was ik al bang voor qua vermogen wel meer had gemogen
@n00bs dus met volume op maximaal denk je nog: het doet nog geen pijn aan mn oren, het kan nog harder? Ik heb het zelf nooit aangedurft om de boel zover open te draaien.
Haha geen probleem, maar ben maar tot nu toe tot 80% gegaan. Hoor totaal geen vervorming. Op festivals staat het een heel stuk harderCyBeRSPiN schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 21:04:
@n00bs dus met volume op maximaal denk je nog: het doet nog geen pijn aan mn oren, het kan nog harder? Ik heb het zelf nooit aangedurft om de boel zover open te draaien.
[ Voor 14% gewijzigd door n00bs op 25-10-2023 22:20 ]
@n00bs festivals en bioscopen hebben ook wel iets andere categorie speakers dan voor in huiskamers.
CyBeRSPiN schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 22:23:
@n00bs festivals en bioscopen hebben ook wel iets andere categorie speakers dan voor in huiskamers.
Vraagje.. wat zouden jullie doen?.. ik heb een marantz 6009, nu zie ik een aanbieding om de marantz 6015 goedkoop te kopen; zo’n 850 euro, weliswaar tweedehands maar met 2 jaar garantie. Ik heb 5.0 boxen van q acoustics en een PlayStation 5 en switch op een Sony 55 inchXE9005 tv.
Ik heb gelezen over de verschillen tussen beide versterkers, maar toch.. ga ik het heel erg merken? Wat vinden jullie?
Ik heb gelezen over de verschillen tussen beide versterkers, maar toch.. ga ik het heel erg merken? Wat vinden jullie?
Ik ben van een 6009 naar een Cinema 60 gegaan en dat is toch wel een flinke verbetering, meen ik te horen (je weet het nooit echt met audio). Dus ik zou er eerder een paar honderd euro bij leggen en voor de nieuwe Cinema gaan dan voor een tweedehands 6015 van alweer een paar jaar geleden.glink schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:05:
Vraagje.. wat zouden jullie doen?.. ik heb een marantz 6009, nu zie ik een aanbieding om de marantz 6015 goedkoop te kopen; zo’n 850 euro, weliswaar tweedehands maar met 2 jaar garantie. Ik heb 5.0 boxen van q acoustics en een PlayStation 5 en switch op een Sony 55 inchXE9005 tv.
Ik ben een 5008 naar een 6015 en dat was een hele fijne upgrade. Cinema is natuurlijk de nieuwste, maar een heel stuk duurder.
Als je aan 1 8K aansluiting voldoende hebt (via een tv met eARC kun je ook nog extra bronnen aansluiten vaak), dan heb je aan de 6015 echt nog wel vele jaren plezier.
De Cinema 60 is in bepaalde opzichten een downgrade vergeleken met de 6015.
Audessey XT32 bijvoorbeeld zit op de Cinema 50 (vanaf ca 1400 euro).
Als je aan 1 8K aansluiting voldoende hebt (via een tv met eARC kun je ook nog extra bronnen aansluiten vaak), dan heb je aan de 6015 echt nog wel vele jaren plezier.
De Cinema 60 is in bepaalde opzichten een downgrade vergeleken met de 6015.
Audessey XT32 bijvoorbeeld zit op de Cinema 50 (vanaf ca 1400 euro).
[ Voor 24% gewijzigd door CyBeRSPiN op 31-10-2023 14:23 ]
Ik ben van een SR7007 naar een SR7013 gegaan. Ik ben van mening dat het enige verschil tussen deze twee de verbeterde Audyssey (van XT naar XT32) is.
Ik denk dan ook dat als je de identieke instellingen gebruikt dat je weinig verschilt zult horen als je overstapt van de 6009 naar een 6015. Je krijgt dan wel de verbeterde Audyssey die vooral je bass management beter inregelt.
Aan de andere kant is iets nieuws kopen altijd leuk en de Cinema 60 is dan net zo duur (€899 bij DoublePoint) als de SR6015 die je gezien hebt.! (persoonlijk zou ik voor de 6015 kiezen met de XT32. Zie hieronder het verschil.)
Ik denk dan ook dat als je de identieke instellingen gebruikt dat je weinig verschilt zult horen als je overstapt van de 6009 naar een 6015. Je krijgt dan wel de verbeterde Audyssey die vooral je bass management beter inregelt.
Aan de andere kant is iets nieuws kopen altijd leuk en de Cinema 60 is dan net zo duur (€899 bij DoublePoint) als de SR6015 die je gezien hebt.! (persoonlijk zou ik voor de 6015 kiezen met de XT32. Zie hieronder het verschil.)
:fill(white):strip_exif()/f/image/jkpWFj158eK9IjvSRzYH80Qz.png?f=user_large)
[ Voor 29% gewijzigd door sonsan op 31-10-2023 14:31 ]
Ik zou doorgaan met je huidige versterker, als die kapot is, of niet meer voldoet aan bepaalde standaards, op zoek gaan naar wat anders. Tweedehands is er altijd wel wat leuks te vindenglink schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:05:
Ik heb een (2e hands) SR7008 en die voldoet nog steeds prima voor mijn doeleinden, draaiende in een 7.1 setup.
Zolang alles nog prima werkt en het geluid is goed voor jou, waarom dan weer wat nieuws? ik zou lekker houden wat je hebt, totdat er echt noodzaak is. Tenzij je een pot geld over hebt, maar dan zou ik heel wat anders kopen en nieuw.glink schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:05:
En dat ben ik ook volledig met je eens; vandaar ook dat ik het in de groep gooi. Als ik de meningen hier hoor, dan is de toegevoegde voor mij ook dubieus. Ik had gelezen over de ARC vs EARC, airplay 1 vs 2, tuurlijk het typen HDMI aansluitingen, atmos en DTS:X (maar met 5.0 zal ik hier niets van merken), maar wat betekent het voor mij in de praktijk.. Ik vraag het me nu nog steeds af.n00bs schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:29:
[...]
Zolang alles nog prima werkt en het geluid is goed voor jou, waarom dan weer wat nieuws? ik zou lekker houden wat je hebt, totdat er echt noodzaak is. Tenzij je een pot geld over hebt, maar dan zou ik heel wat anders kopen en nieuw.
Maar iedereen bedankt voor jullie adviezen!
Upgraden is altijd leuk, maar zou dan eerder een goede subwoofer erbij zetten dat verschil ga je wel horen.glink schreef op woensdag 1 november 2023 @ 18:18:
[...]
En dat ben ik ook volledig met je eens; vandaar ook dat ik het in de groep gooi. Als ik de meningen hier hoor, dan is de toegevoegde voor mij ook dubieus. Ik had gelezen over de ARC vs EARC, airplay 1 vs 2, tuurlijk het typen HDMI aansluitingen, atmos en DTS:X (maar met 5.0 zal ik hier niets van merken), maar wat betekent het voor mij in de praktijk.. Ik vraag het me nu nog steeds af.
Maar iedereen bedankt voor jullie adviezen!
Heb sinds gister de SVS SB-1000 subwoofer icm met 2x Dali Oberon 5 fronts, 1x Dali Oberon Vokal en 2x Dali Oberon 1 surrounds. Ik zit nog een beetje te klooien met de juiste instellingen.
Heb de Audessey XT32 calibratie gedaan van mn Marantz SR6015, die gaf de Oberon 5 als "large" en "full range" aan en de rest op een crossover van 40Hz. De sub stond aanvankelijk op "LFE".
Tijdens calibratie de sub overigens qua volume (knop op de sub zelf) flink terug moeten regelen naar 40% oid.
Ik heb de speakers nu op "small" gezet (volgens mij zorgt dit ervoor dat bass van muziek ook richting sub gaat? en de Sub in de versterker op "main+LFE". Maar welke crossover is nu wijsheid. Als ik de crossover op 80Hz of hoger zet heb ik het idee dat ik lage tonen mis vanuit de speakers mis, maar zet ik het lager dan krijg ik het gevoel dat de sub maar weinig toevoegt. Ik luister vaak op relatief laag volume.
Tips om een goede instelling te vinden zijn welkom. Of is het juist dat de sub moet "blenden" met de rest?
De LFE effecten bij films komen nu wel goed door in elk geval
Heb de Audessey XT32 calibratie gedaan van mn Marantz SR6015, die gaf de Oberon 5 als "large" en "full range" aan en de rest op een crossover van 40Hz. De sub stond aanvankelijk op "LFE".
Tijdens calibratie de sub overigens qua volume (knop op de sub zelf) flink terug moeten regelen naar 40% oid.
Ik heb de speakers nu op "small" gezet (volgens mij zorgt dit ervoor dat bass van muziek ook richting sub gaat? en de Sub in de versterker op "main+LFE". Maar welke crossover is nu wijsheid. Als ik de crossover op 80Hz of hoger zet heb ik het idee dat ik lage tonen mis vanuit de speakers mis, maar zet ik het lager dan krijg ik het gevoel dat de sub maar weinig toevoegt. Ik luister vaak op relatief laag volume.
Tips om een goede instelling te vinden zijn welkom. Of is het juist dat de sub moet "blenden" met de rest?
De LFE effecten bij films komen nu wel goed door in elk geval
[ Voor 7% gewijzigd door CyBeRSPiN op 15-11-2023 10:52 ]