Sony 55 A90J & Sony 48A9 - B&O Beosound Stage - Dali Menuet SE - Dali 104 - Lyngdorf BW-2 - Lyngdorf TDAI-1120 in 2.2. opstelling | 3,2 kW Qcell + SolarEdge : plat dak met 3 oost met een boom en 7 west
Zeker, heb ook gewoon een ip adres in het menu van de Marantz gevonden. HEOS is ook ingelogd, maar daar had bij het installeren ook moeite mee.Shocked schreef op maandag 13 maart 2023 @ 19:55:
[...]
Het is de Marantz avr app.
Maar eerst moet de Marantz via hdmi arc arc TV verbonden worden, om de setup af te lopen en aan de wifi te verbinden. Daarna kan de app hem pas vinden.
Heb je dat wel gedaan?
Gisteravond geen tijd gehad om opnieuw te testen.
Speelt padel!
Ik durf het bijna niet te vragen, maar heb je ook de DAB versie gekocht? Hij lijkt er namelijk ook zonder DAB te zijn (volgens Marantz website)?zaphod_b schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:28:
Lukt het iemand om überhaupt DAB+ te ontvangen ? Mijn nieuwe cinema 60 ontvangt FM, maar geen enkel DAB+ station. Ik heb zelfs een betere antenne gebruikt, maar ontvang niks… wie heeft ervaring hiermee?
Testing, one, two ...
Mijn Marantz NR1200 heeft ook dab+ maar dat is totaal onbruikbaar binnenshuis met de bijgeleverde antenne. Alleen als ik het draadje horizontaal vasthoud dan ontvang ik een enkele zender. Mijn wekkerradio heeft probleemloze ontvangst.zaphod_b schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:28:
Lukt het iemand om überhaupt DAB+ te ontvangen ? Mijn nieuwe cinema 60 ontvangt FM, maar geen enkel DAB+ station. Ik heb zelfs een betere antenne gebruikt, maar ontvang niks… wie heeft ervaring hiermee?
zaphod_b schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:28:
DAB+ is dan ook een nutteloze standaard zolang je thuis zit : Slinger lekker de Internet Radio aan en geniet daarvan!Naafkap schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 14:30:
Mijn Marantz NR1200 heeft ook dab+ maar dat is totaal onbruikbaar binnenshuis met de bijgeleverde antenne. Alleen als ik het draadje horizontaal vasthoud dan ontvang ik een enkele zender. Mijn wekkerradio heeft probleemloze ontvangst.

In de auto is het al een uitdaging en laat staan in een beetje recent huis dat aan alle kanten zwaar geïsoleerd is met dubbel glas en dikke muren en alles...
Ga je ergens picknicken dan is het waarschijnlijk wel goed bruikbaar, maar alles daarbuiten zou ik al gauw niet eens proberen eerlijk gezegd!

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ja ik duszaphod_b schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:28:

Speelt padel!
Ik heb, voor ik aan een Marantz receiver begon, een Yamaha 600D+ slimline receiver gehad, kon er werkelijk niets aan DAB op ontvangen, met wat voor antenne dan ook, binnenshuis bedoel ik dan. Die is uiteindelijk de doos weer in gegaan en naar de lokale opslag (ergens hier in huis dus), en heb DAB+ verder maar gelaten wat het was. Tegenwoordig heb ik niet werkelijk meer de behoefte aan radio, behalve in de auto dan 😉Naafkap schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 14:30:
Mijn Marantz NR1200 heeft ook dab+ maar dat is totaal onbruikbaar binnenshuis met de bijgeleverde antenne. Alleen als ik het draadje horizontaal vasthoud dan ontvang ik een enkele zender. Mijn wekkerradio heeft probleemloze ontvangst.
Testing, one, two ...

En ja, internetradio kan natuurlijk ook prima, maar noem mij maar old-skool

[Voor 10% gewijzigd door zaphod_b op 14-03-2023 22:21]
Ok, even opnieuw gekeken, app ziet geen Cinema 60, met pc naar adres gegaan voor de WebGUI, dat werkte, app opnieuw geprobeerd en gelijk verbinding. De wondere wereld van IT zeg ik dan.Quantor schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:54:
Ik krijg de app bij mijn Cinema 60 DAB niet aan de praat, kan de receiver niet gevonden krijgen. De hulplijn die je dan krijgt heeft het nog niet over de Cinema 60, alleen oudere modellen worden getoond. Aangezien die bij jullie wel werkt, even opnieuw bekijken wat hiervan de reden kan zijn. Gelijk ook even kijken naar de webGUI als die er is.
Speelt padel!
Die webcontrol is dus de webgui maar dan in je app weergegeven. Geavanceerd instellingen zul je daar mee moeten kunnen instellen, maar het wachtwoord daarvoor is niet met een simpele google opdracht te vinden.oxyde schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 22:34:
Marantz cinema 70
In webcontrol staat de functie: geavanceerd (setup menu)
Weet iemand wat dit is?
Speelt padel!
Latest HEOS app and firmware update available - Changelog (15.03.2023)
Please find below the changelogs for the HEOS app and firmware:
Firmware from 15.03.2023 (U30)
HEOS iOS App (2.98.130)
HEOS Android App / Kindle Fire App (2.98.130)
HEOS Firmware (2.98.130)
New Feature: Support for Dirac Live on the following models - AVC-A1H, AVC-X3800H, AVC-X4800H.
New Feature: FY23 AVR - Added "Speaker Layout" to Manual Speaker Setup menu of Setup Assistant
New Feature: FY23 AVR - Allows customers to configure HDMI control without turning on ARC in the HDMI setup menu
New Feature: FY23 AVR - Added Quick Select customisation function
New Feature: "Top Front/Top Rear/Top Middle" can be used for Auro3D playback speakers. Therefore, you can enjoy Auro3D even with the Dolby ATMOS standard Top Speaker configuration. (AVCX3800H, AVCX4800H, AVCA1H,AVCX6700H, AVCX8500H(A), AVCA110)
Fixed: FY23 AVR - When AVR is started from standby via Airplay, no sound from AVR.
Fixed: After the Audyssey calibration and sending the file to the AVR. However, no longer get a signal from the "Sub output 4" (bodyshaker) (AVCX3800H, AVCX4800H, AVCA1H)
Fixed: HEOS devices grouped and selecting ARC input on Bar. When now selecting any other input on Bar, or any online Music service, group is not re-established, as it was before
Other bugfixes and performance improvements
Zie niet veel bijzonders voor mijn sr5015, behalve algemene zaken. Nou ja, werkt prima tot nu toe 😊
Old-skool DAB+ luisteraar hier. 50+ kanalen 😉. Wel een externe staafantenne gekocht en dicht(er) bij het raam geplaatst.zaphod_b schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 22:21:
Dank voor jullie ervaringen. Ik had dus beter 50 euro in de zak kunnen houden en de niet-DAB versie kunnen bestellen (en ja, ik heb zeker weten de DAB-versie gekocht). Naja, weer wat geleerd.
En ja, internetradio kan natuurlijk ook prima, maar noem mij maar old-skool.
Of ik het weer zou doen…. Het grootste gemak is het opslaan van voorkeur zenders en daarmee de WAF factor.
[Voor 9% gewijzigd door Theone098 op 17-03-2023 09:55]
Dirac licentie $259Theone098 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:48:
Gisteren kreeg ik de melding van nieuwe firmware:
Latest HEOS app and firmware update available - Changelog (15.03.2023)
Please find below the changelogs for the HEOS app and firmware:
Firmware from 15.03.2023 (U30)
HEOS iOS App (2.98.130)
HEOS Android App / Kindle Fire App (2.98.130)
HEOS Firmware (2.98.130)
New Feature: Support for Dirac Live on the following models - AVC-A1H, AVC-X3800H, AVC-X4800H.
New Feature: FY23 AVR - Added "Speaker Layout" to Manual Speaker Setup menu of Setup Assistant
New Feature: FY23 AVR - Allows customers to configure HDMI control without turning on ARC in the HDMI setup menu
New Feature: FY23 AVR - Added Quick Select customisation function
New Feature: "Top Front/Top Rear/Top Middle" can be used for Auro3D playback speakers. Therefore, you can enjoy Auro3D even with the Dolby ATMOS standard Top Speaker configuration. (AVCX3800H, AVCX4800H, AVCA1H,AVCX6700H, AVCX8500H(A), AVCA110)
Fixed: FY23 AVR - When AVR is started from standby via Airplay, no sound from AVR.
Fixed: After the Audyssey calibration and sending the file to the AVR. However, no longer get a signal from the "Sub output 4" (bodyshaker) (AVCX3800H, AVCX4800H, AVCA1H)
Fixed: HEOS devices grouped and selecting ARC input on Bar. When now selecting any other input on Bar, or any online Music service, group is not re-established, as it was before
Other bugfixes and performance improvements
Zie niet veel bijzonders voor mijn sr5015, behalve algemene zaken. Nou ja, werkt prima tot nu toe 😊

Edit: met full bandwith $349
Maar al jaren geleden heeft de verf losgelaten van beide knoppen.
Iemand een idee hoe dit te fixen of opnieuw te verven? Zijn er bedrijven die dit doen?
This title is for sale, please send me a PM
Sinds een tweetal dagen een Marantz Melody X (M-CR612) in huis.zaphod_b schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:28:
DAB+ laten scannen, vindt hier 56 stations.
Maar de muziek valt geregeld weg en een aantal frequenties zit niks op.
Maar ja. Boeien... Alles wat op DAB+ zit is ook op het Internet te vinden. Kan ik net zo goed vanaf de Marantz of mijn Cambridge CXNv2 naar Internet radio luisteren.
He who controls the Spice, controls the Universe.
DAB+ vind ik voor thuis een onzinnige toevoeging. De kwaliteit van de meeste stations op DAB+ is prima voor een autoradio maar voor thuis is internetradio toch wel een stuk beter naar mijn mening. Ook het aanbod aan stations is via internetradio praktisch onbeperkt.SandsOfArrakis schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 13:05:
[...]
Sinds een tweetal dagen een Marantz Melody X (M-CR612) in huis.
DAB+ laten scannen, vindt hier 56 stations.
Maar de muziek valt geregeld weg en een aantal frequenties zit niks op.
Maar ja. Boeien... Alles wat op DAB+ zit is ook op het Internet te vinden. Kan ik net zo goed vanaf de Marantz of mijn Cambridge CXNv2 naar Internet radio luisteren.
"When you grow up your heart dies"
Je kunt eens hier kijken of er een bij zit of anders contact met ze opnemen. Het kan zijn dat de knoppen van een ander type er ook op passen.badkuip schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 21:10:
Sinds jaar en dag heb ik een SR4021 naar volle tevredenheid. Gebruik deze in combinatie met een Marantz CD5001 CD speler en een Denon platenspeler. Heb er een setje Klipsch luidsprekers aan hangen die op de nominatie staan om te vervangen worden.
Maar al jaren geleden heeft de verf losgelaten van beide knoppen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Iemand een idee hoe dit te fixen of opnieuw te verven? Zijn er bedrijven die dit doen?
https://fixpart.nl/nl/appliances/marantz/receiver/knop
Dit is trouwens de service manual voor de SR4021.
[Voor 5% gewijzigd door sjaool op 19-03-2023 21:41]
Ik heb dit met mijn Anthem ook wel eens. Factory reset zou ik nog niet doen. Probeer eerst de stroomstekker er af te halen, vervolgens de powerknop even ingedrukt houden om de condensatoren leeg te laten lopen en even later het stroomsnoer er weer in. Voor de zekerheid mss ook even de stekker uit je switch als je die hebt, wellicht is er een IP-conflict en zijn er meerdere apparaten met hetzelfde IP-adres.HikariMisako schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:15:
Iemand dit eerder gehad? Afgelopen zaterdag de hele avond zonder problemen Spotify Connect gebruikt op mijn Cinema 60. Laat op de avond houdt hij ineens op met afspelen, en is hij op geen enkele telefoon meer te vinden in Spotify. Volgens de instellingen staat Connect nog steeds op aan, en die instelling uit/aan zetten helpt ook niet. De receiver lijkt verder gewoon internet te hebben (bekabeld), en opnieuw opstarten lijkt het ook niet te verhelpen. Heb nog niet geprobeerd de receiver een factory reset te geven.
This title is for sale, please send me a PM
Dat werkte inderdaad, dankjewel!the-body schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:27:
[...]
Ik heb dit met mijn Anthem ook wel eens. Factory reset zou ik nog niet doen. Probeer eerst de stroomstekker er af te halen, vervolgens de powerknop even ingedrukt houden om de condensatoren leeg te laten lopen en even later het stroomsnoer er weer in. Voor de zekerheid mss ook even de stekker uit je switch als je die hebt, wellicht is er een IP-conflict en zijn er meerdere apparaten met hetzelfde IP-adres.
Als jouw netwerk regelmatig IP adres conflicten heeft dan wordt het eens tijd om de boel flink onder de loep te nemen, want dat mag gewoon niet gebeuren!the-body schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:27:
Voor de zekerheid mss ook even de stekker uit je switch als je die hebt, wellicht is er een IP-conflict en zijn er meerdere apparaten met hetzelfde IP-adres.

IMHO is dit gewoon de zoveelste keer dat Marantz/Denon brakke Netwerkfirmware uitbrengen en het weer 4 a 5 jaar gaat duren totdat ze het een beetje fixen...

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Normaal zou ik zeker even kijken in de IP reserveringen van de router, maar die wordt over een week of 2 vervangen dus dat komt dan welnero355 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:20:
[...]
Als jouw netwerk regelmatig IP adres conflicten heeft dan wordt het eens tijd om de boel flink onder de loep te nemen, want dat mag gewoon niet gebeuren!

Normaal gebruik ik een Arcam rPlay verbonden met RCA kabels richting de SR7013. Ik gebruik dus de DAC van de Arcam
Nu wil ik met BubbleUpnp gaan streamen (Qobuz) rechtstreeks naar de SR. Ik kan in de Bubble app de SR selecteren maar dan gaat de SR in de HEOS modus. En dat wil ik dus niet omdat ik proefondervindelijk heb vastgesteld dat HEOS een soort 'loudness' sausje er over heen gooit (en waarschijnlijk geen hi-res afspeelt).
Dan nu de vraag, hoe kan ik streamen naar de SR zonder gebruik te maken van HEOS maar wel van de DAC in de SR?
Weliswaar een 5015: dat loudness sausje is bij mij MX, te herkennen aan het rode lampje dat aan gaat. En deze kan ik gewoon uitzetten (per keer of voor altijd).sonsan schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 16:11:
Ik heb een vraag waar ik zelf niet uit kom.
Normaal gebruik ik een Arcam rPlay verbonden met RCA kabels richting de SR7013. Ik gebruik dus de DAC van de Arcam
Nu wil ik met BubbleUpnp gaan streamen (Qobuz) rechtstreeks naar de SR. Ik kan in de Bubble app de SR selecteren maar dan gaat de SR in de HEOS modus. En dat wil ik dus niet omdat ik proefondervindelijk heb vastgesteld dat HEOS een soort 'loudness' sausje er over heen gooit (en waarschijnlijk geen hi-res afspeelt).
Dan nu de vraag, hoe kan ik streamen naar de SR zonder gebruik te maken van HEOS maar wel van de DAC in de SR?
Of deze aan gaat ligt volgens mij aan: 1. of er lossless of lossy muziek wordt aangeboden en 2. de methode: draadloos (AirPlay / BT=aan) of via een bekabelde bron (RCA, glas, coax).
Jij haalt het gebruik van M-DAX aan, die gebruik ik sowieso niet bij hi-res bestanden. M-DAX is bedoelt voor gecomprimeerde audioformaten zoals MP3, WMA en MPEG-4 AAC. Volgens mij is de aansluitmethode daarbij niet belangrijk, ook bij bekabelde aansluiting kan je M-DAX activeren.
Ik bedoel puur wat HEOS met het audiosignaal doet. En dat is een soort van "loudness" sausje er over heen gooien. Onafhankelijk of je wel of niet M-DAX gebruikt.
Maar inmiddels heb ik een andere streamer gekocht (Cambridge Audio MXN10) dus het streamen via de SR7013 laat ik voor wat het is.
Hangt van het huis af bij mijn ouders werkt het prima met een draadje op de begane grond, hier moest er een coax naar de zolder voor een fatsoenlijke ontvangst.nero355 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:09:
[...]
DAB+ is dan ook een nutteloze standaard zolang je thuis zit : Slinger lekker de Internet Radio aan en geniet daarvan!
Het is alleen jammer dat de geluidskwaliteit van DAB+ zo ondermaats is. Leuk voor in de auto en als achtergrondmuziek maar niet om zo in de huiskamer naar te luisteren.bouwfraude schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 16:06:
[...]
Hangt van het huis af bij mijn ouders werkt het prima met een draadje op de begane grond, hier moest er een coax naar de zolder voor een fatsoenlijke ontvangst.
Radio 4 is niet verkeerd 152 kbit en niet zoveel compressie.sjaool schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 16:56:
[...]
Het is alleen jammer dat de geluidskwaliteit van DAB+ zo ondermaats is. Leuk voor in de auto en als achtergrondmuziek maar niet om zo in de huiskamer naar te luisteren.
Een hoop geld voor iets dat je zelf kan bouwen voor een fractie van dat bedrag : nero355 in "[Pi-Hole] Ervaringen & discussie"sonsan schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:18:
Dat is niet de 'loudness' waar ik het over heb.
Jij haalt het gebruik van M-DAX aan, die gebruik ik sowieso niet bij hi-res bestanden. M-DAX is bedoelt voor gecomprimeerde audioformaten zoals MP3, WMA en MPEG-4 AAC. Volgens mij is de aansluitmethode daarbij niet belangrijk, ook bij bekabelde aansluiting kan je M-DAX activeren.
Ik bedoel puur wat HEOS met het audiosignaal doet. En dat is een soort van "loudness" sausje er over heen gooien. Onafhankelijk of je wel of niet M-DAX gebruikt.
Maar inmiddels heb ik een andere streamer gekocht (Cambridge Audio MXN10) dus het streamen via de SR7013 laat ik voor wat het is.

sjaool schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 16:56:
Het is alleen jammer dat de geluidskwaliteit van DAB+ zo ondermaats is. Leuk voor in de auto en als achtergrondmuziek maar niet om zo in de huiskamer naar te luisteren.
En dan dus ook zelf de kwaliteit van de stream kan kiezen!bouwfraude schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 09:44:
Radio 4 is niet verkeerd 152 kbit en niet zoveel compressie.

ik overweeg ook om een upgrade te doen.
Heb nu een marantz nr1504 op b&w's 6063.
Marantz tweedehands gekocht als tijdelijke oplossing voor 120 euro, prima ding.
Het resultaat is boven alle verwachting, het geheel klinkt echt heel goed.
Maar denk eraan op de versterker te vernieuwen, met mss een subje erbij.
De model series van Marantz staan bovenaan, dus ofwel de 40n of de cinema 40.
Mijn voorkeur gaat naar stereo, maar kijk af en graag een filmpje.
Ik merk dan ook op dat de cinema series goedkoper zijn dan de stereo versies, terwijl ze meer uitgangen en tech aan boord hebben.
Zijn ze dan kwalitatief ook minder goed als je ze in stereo zet tov de 30 of 40n.
Wie weet raad.
Eindopstelling zou een 6 of 7 reeks vloerstaander worden met een klein subje bij omdat de living thuis wel best groot is.
Wie weet raad?
Dat herken ik niet. En over bekabeld of niet: ja, bekabelde hi-RES gebruikt geen m-dax (bij mij).sonsan schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:18:
Dat is niet de 'loudness' waar ik het over heb.
En als ik draadloos stream dan is dat altijd lossy (iPhone / iPad, dus AAC) en gaat m-DAX aan. Als je niet lossy draadloos kunt streamen, dan zal het wel niet zo zijn.
[Voor 9% gewijzigd door Theone098 op 14-04-2023 09:23]
Als je een filmpje wilt kunnen kijken met een surround opstelling (en je hebt die dan ook) dan is de keuze gemakkelijk. Wil je bij een stereo opstelling blijven, dan is de keuze ook gemakkelijk.Nicozzz schreef op woensdag 12 april 2023 @ 19:05:
...
Mijn voorkeur gaat naar stereo, maar kijk af en graag een filmpje.
...
En ik wil er nog wel bijzeggen, dat het erg waarschijnlijk is dat een dedicated stereo amplifier uitgerust zal zijn om een stereo geluid beter weer te geven dan een multichannel receiver, met ongeveer dezelfde prijs, die nog veel meer moet doen, zoals het decoderen van verschillende formaten. En zijn vermogen over meer kanalen moet kunnen verdelen. En nog een tip, ga luisteren, ik heb een Cinema 60 gekocht omdat ik een home theater receiver wil die max 1000 euro moest kosten en gezien de ervaring met de oude Denon (en nog oudere Marantz daarvoor) niet nodig vond om te gaan luisteren. Maar ik heb dan ook alleen oude mordaunt and short luidsprekers staan, die voor mij prima voldoen. En inderdaad weer een beetje beter klinken met de nieuwe Cinema 60.
[Voor 49% gewijzigd door Quantor op 14-04-2023 17:07]
Speelt padel!

De SR6015 doet echt niet onder de Cinema 50 sterker nog hij biedt meer functionaliteit en mogelijkheden.
Hier komt nog bij dat bij (alles) wat net uitkomt van auto t/m koelkast je beter 18 maanden geduld kunt hebben omdat dit vaak achter de streep meer voor je oplevert

Ik gebruik al jaar een dag dit Merk en ben er altijd zeer tevreden en vooral blij mee

Dit wilde ik gewoon even met jullie delen!
Mij is in de winkel verteld dat het heel eenvoudig is om aan te sluiten, dit is mijn 5e marantz receiver en nooit ergens gezeik mee gehad (op een hdmi handshake issue na) maar dit.. pff wat irritant.
Aangesloten:
- PS5 via HDMI op de LG;
- HDMI kabel van de TV (HDMI2) naar de ARC HDMI ingang in de marantz.
Heb dus wel beeld (uiteraard).
Handleiding uiteraard doorgelezen maar daarin staat alleen iets over de ps5 direct aansluiten (zoals ik dat al 25 jaar doe haha). Uiteraard werkt dat wel.
Dank alvast
Kun je de PS5 niet beter rechtstreeks aansluiten op de Marantz? Zo heb ik hem hier ook aangesloten en dat werkt perfect.Pjotr22 schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 20:53:
Aangesloten:
- PS5 via HDMI op de LG;
Je moet om te beginnen alle apparaten op de hdmi-ingangen van de Marantz aansluiten. En de tv op de ARC HDMI inderdaad. dan schakelt alles vanzelf goed (mits met de juiste instellingen op de tv en in de marantz).Pjotr22 schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 20:53:
Aangesloten:
- PS5 via HDMI op de LG;
Heb dus wel beeld (uiteraard).
Dat werkt goed inderdaad, maar heb wel eens gehoord dat de PS5 direct op de Oled het beste resultaat geeftNCJ87 schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 21:11:
[...]
Kun je de PS5 niet beter rechtstreeks aansluiten op de Marantz? Zo heb ik hem hier ook aangesloten en dat werkt perfect.
Dat is het punt niet. Hoe krijg je geluid als je bijvoorbeeld Netflix via de tv afspeelt? Voor mijn geviel heb ik alles goed ingesteld.prijk schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 21:31:
[...]
Je moet om te beginnen alle apparaten op de hdmi-ingangen van de Marantz aansluiten. En de tv op de ARC HDMI inderdaad. dan schakelt alles vanzelf goed (mits met de juiste instellingen op de tv en in de marantz).
Klinkt in theorie zoals het zou moeten werken. Op ARC van de PS5 na, een bron zal geen HDMI ARC hebben.Pjotr22 schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 20:53:
Hoe krijg je geluid als de playstation is aangesloten? Of als je via een app op de tv kijkt bijv netflix of HBO? Heb uiteraard in de LG G1 arc aangezet en ook in de playstation 5.
Volgens https://support.marantz.c...tv-audio-source-to-an-avr wel.Ik doe even de aanname dat je dan op de Marantz de input 'TV audio' moet kiezen?
HDMI werkt volgens de theorie super, praktijk kan wel eens tegenvallen. Soms kan een andere HDMI kabel helpen.Mij is in de winkel verteld dat het heel eenvoudig is om aan te sluiten,...
Toch zou dat mijn voorkeur hebben. Receiver kan ingesteld worden beeld onbewerkt door te sturen, dan zou er geen verschil moeten zijn met rechtstreeks. Tevens heb je dan ondersteuning voor alle audio, via HDMI en LG mis je bijvoorbeeld DTS (sinds de x3 reeks niet meer). Maar goed, dat lost het issue met apps op de TV op....over de ps5 direct aansluiten (zoals ik dat al 25 jaar doe haha). Uiteraard werkt dat wel.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Gefeliciteerd, wellicht kun je kijken naar je HDMI kabel, want een kabel van >€100,- zegt niet altijd alles!Pjotr22 schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 20:53:
Hi, na heeeel lang nadenken toch weer een Marantz. Het is de Cinema 50 geworden. Ik zal later meer vertellen over de eerste bevindingen, maar hoop nu eerst iemand te treffen die me met het volgende kan helpen: Hoe krijg je geluid als de playstation is aangesloten?
Ik gebruik sinds 2022 kabels van KabelDirekt hier heb ik hele goede ervaringen mee, nadat ik dagen had lopen tobben met mijn display kabel van mij Pc! Ik was koppig overtuigd dat dit het nooit kon zijn, maar mijn ego heeft netjes een draai om zijn over gekregen

Maar in jou situatie, waarbij je alles uit je game console wil halen is het toch logisch dat je hem via een AV receiver wil laten lopen betreft de waanzinnige geluidservaring

P.S, Ik ervaar totaal geen problemen met mijn Xbox Serie X (Nov '22) en Playstation 5 (Mei '22)
[Voor 4% gewijzigd door thepeet op 06-05-2023 22:26]
Haha aandelen? Ja dat met die kabels is de laatste stap, ik denk toch in eerste instantie een end user problem, ik ben toch ook al bijna 44thepeet schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 22:16:
[...]
Gefeliciteerd, wellicht kun je kijken naar je HDMI kabel, want een kabel van >€100,- zegt niet altijd alles!
Ik gebruik sinds 2022 kabels van KabelDirekt hier heb ik hele goede ervaringen mee, nadat ik dagen had lopen tobben met mijn display kabel van mij Pc! Ik was koppig overtuigd dat dit het nooit kon zijn, maar mijn ego heeft netjes een draai om zijn over gekregen![]()
Maar in jou situatie, waarbij je alles uit je game console wil halen is het toch logisch dat je hem via een AV receiver wil laten lopen betreft de waanzinnige geluidservaringIk wil aan jullie meegeven, probeer een kabel van Kabeldirect (Zilver) en ervaar het verschil
![]()
P.S, Ik ervaar totaal geen problemen met mijn Xbox Serie X (Nov '22) en Playstation 5 (Mei '22)

Dank allen
Nu beginnen met testen van het apparaat, komt wel wat dunner geluid uit dan uit mijn vorige SR70XX devices maar het klinkt erg aangenaam. Moet uiteraard een tijdje met alles spelen.
Weet iemand toevallig waarom de LG niet onthoudt dat de geluidsuitgang op HDM ARC moet blijven staan? Springt steeds terug naar TV audio (nadat de marantz uit gaat etc).
Klinkt als by design? Als je de Marantz uit zet verbreekt de koppeling met de TV waardoor je terug klapt op TV audio? Het andere uitvoer apparaat is immers niet meer beschikbaar.Pjotr22 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 13:09:
Springt steeds terug naar TV audio (nadat de marantz uit gaat etc).
Op mijn G1 heb ik het tegenovergestelde, die start altijd op HDMI ARC op. Ook als de receiver niet aan staat of ik de TV uit heb gezet op "TV luidspreker".
Vreemd dat mijn G1 dat dan anders doetFeaR schreef op maandag 8 mei 2023 @ 13:47:
[...]
Klinkt als by design? Als je de Marantz uit zet verbreekt de koppeling met de TV waardoor je terug klapt op TV audio? Het andere uitvoer apparaat is immers niet meer beschikbaar.
Op mijn G1 heb ik het tegenovergestelde, die start altijd op HDMI ARC op. Ook als de receiver niet aan staat of ik de TV uit heb gezet op "TV luidspreker".

Laat je je versterker wel in stand-by staan, of haal je de stroom er af?
Uitgebreide review volgt nog.
Goed ik ga hier nu mee aan de slag. Voor een statisch ip adres moet ik dus óf in de avr app, óf in de ziggo modem iets instellen?dajappie schreef op donderdag 8 december 2022 @ 09:42:
[...]
Als je in je router het huidig uitgegeven DHCP-adres van je Marantz kan vinden, dan kan je ook de webinterface gebruiken op https://<IP-adres>:10443/. Als je versterker aan staat kan je wijzigingen maken. Ga in het menu links naar Network -> Settings. Dan in het hoofdscherm rechts zet je dropdown DHCP op "off" en daarna kan je zelf je fixed IP invoeren. Zo werkt het iig op mijn NR1710. Ik kan me voorstellen dat het via de webinterface op een PC/laptop/iPad ook iets makkelijker is dan op een OSD. Mocht je overigens niet weten hoe je het huidige DHCP-adres kan vinden, als je (op iOS) de AVR Remote app gebruikt die zoekt uit zichzelf naar je versterker, en daarin kan je dan onder Network -> Informatie ook het IP-adres vinden (maar niet wijzigen).
- in de avr app kan ik idd DHCP uit zetten. dan laat ik het ip adres staan en sla ik op. dan is dus het eerder dynamisch toegewezen adres het statische geworden?
-Moet ik nu nog iets doen in ziggo? Ik kan daar namelijk algemeen DHCP aan of uit zetten, of een apparaat toevoegen. Maar moet dan dan nog aanvullend op de DCHP instellingen in de avr app?
Dank weer!
[Voor 0% gewijzigd door Pjotr22 op 16-05-2023 09:12. Reden: typos]
Als jij de Marantz statisch hebt ingesteld op de Marantz zelf, hoef je in de Ziggo-modem/router niks te doen.Pjotr22 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:10:
[...]
Goed ik ga hier nu mee aan de slag. Voor een statisch ip adres moet ik dus óf in de avr app, óf in de ziggo modem iets instellen?
- in de avr app kan ik idd DHCP uit zetten. dan laat ik het ip adres staan en sla ik op. dan is dus het eerder dynamisch toegewezen adres het statische geworden?
-Moet ik nu nog iets doen in ziggo? Ik kan daar namelijk algemeen DHCP aan of uit zetten, of een apparaat toevoegen. Maar moet dan dan nog aanvullend op de DCHP instellingen in de avr app?
[Afbeelding]
Dank weer!
Maar mijn persoonlijke voorkeur gaat altijd uit naar adressen statisch instellen in de router zelf, dan heb je alles bij elkaar en heb je een direct overzicht van alle ip-adressen.
Ja, dat klopt, de DHCP-server op de router zorgt dan dat de Marantz een vast ip-adres krijgt.Pjotr22 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:32:
Check. Net gedaan, dank. In de Marantz blijft DHCP dan op Aan, klopt dat?
@Pjotr22 Je kan beter beiden doen, want als dan één van de twee omvalt dan weet je nog steeds hoe je bij je apparatuur kan komen i.p.v. dat het één groot gokfeest wordt!Saekerhett schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:15:
Als jij de Marantz statisch hebt ingesteld op de Marantz zelf, hoef je in de Ziggo-modem/router niks te doen.
Maar mijn persoonlijke voorkeur gaat altijd uit naar adressen statisch instellen in de router zelf, dan heb je alles bij elkaar en heb je een direct overzicht van alle ip-adressen.

Ik kan er geen muziek op afspelen via Spotify. In bekabelde situatie kan ik de Marantz niet vinden in de spotify app. Via Wifi (waarbij je eerst de ethernet kabel moet verwijderen !?) wel maar dan loopt spotify totaal niet synchroon; op de Marantz wordt een ander nummer getoond dan in de app maar belangrijker, er komt geen geluid uit.
Via Tidal is de ervaring zo slecht; je kan via HEOS niet goed grasduinen dus je moet de exacte titel opgeven. Tidal erkent dit en heeft mijn geld teruggestort. Of ze denken die gast kunnen we het toch niet uitleggen het is goedkoper het geld terug te storten. Hoe dan ook ik had me echt verheugd na ruim een jaar zoeken naar een leuke versterker en dan eindelijk weer muziek luisteren en dan dit.. domper.
Verder is het een raadsel wanneer welk apparaat aangaat. Vaak gaat dit goed maar soms gaat ineens de PlayStation aan. Nou leg dan maar aan mijn vriendin uit op welke knopjes van de 3 afstandsbedieningen ze moet drukken als ze gewoon tv wil kijken (via decoder ziggo) als je het zelf niet thuis bent.
Daarnaast gaat bij gamen of tv kijken soms een 0,5 tot 3 seconden het beeld op zwart. Niet zo heel leuk als er bijna gescoord wordt. En de Ziggo decoder denkt bij het terugkijken dat je wilt stoppen. Gelukkig kan je dan voor 'kijk verder' kiezen, maar de beleving bij bijv voetbal is dan wel een beetje weg. Dit zal vast met de HDMI kabel te maken hebben, een keer zin en tijd maken.
oproep: wie heeft ook de setup ziggo Next / ps5 / marantz CInema (40/50/60/70/ LG G1 en geen last van de HDMI handshake?
Wellicht kun je met Wireshark tool problemen in je netwerk vinden en rules toepassen of andere instellingen aanpassen in je router. Ik heb ooit ook problemen ondervonden met Sonos speakers, maar na een aanpassing in de settings van mijn router functioneerde het 100%.
Sommige LG G1 geven problemen met een PS5 https://www.t3.com/news/s...t-theres-a-fix-on-the-way
En deze https://www.youtube.com/watch?v=7R8OnJvN2Tw
Geduld is vaak een schone zaak in deze, ik hoop dat je het uiteindelijk kunt fixen en kunt genieten van deze mooie receiver.
Hoe kan jij dan muziek ontdekken in Tidal via HEOS? Er wordt alleen een lijst getoond met beschikbare nummers.. In de verste verte niet te vergelijken met de Tidal app. Jammer genoeg kan je in de Tidal app niet een speler selecteren zoals in de spotify app.thepeet schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 22:56:
@Pjotr22 Ik gebruik al jaren Tidal en HEOS maar herken dit probleem niet.
Wellicht kun je met Wireshark tool problemen in je netwerk vinden en rules toepassen of andere instellingen aanpassen in je router. Ik heb ooit ook problemen ondervonden met Sonos speakers, maar na een aanpassing in de settings van mijn router functioneerde het 100%.
Sommige LG G1 geven problemen met een PS5 https://www.t3.com/news/s...t-theres-a-fix-on-the-way
En deze https://www.youtube.com/watch?v=7R8OnJvN2Tw
Geduld is vaak een schone zaak in deze, ik hoop dat je het uiteindelijk kunt fixen en kunt genieten van deze mooie receiver.
Voordat ik de Marantz had, had ik nooit problemen met de PS5, pas nu hij via de Marantz is aangesloten springt het soms op zwart.
Thanks voor de tip ik zal eens naar dat Wireshark kijken
Mijn Marantz M-CR612 wordt keurig door de Tidal app gezien als een AirPlay device.
Is wel via WiFi verbonden aangezien ik niet genoeg Ethernet aansluitingen heb om alles bekabeld aan te sluiten.
HEOS gebruik ik eigenlijk niet, aangezien ik een lifetime sub op Roon heb.
He who controls the Spice, controls the Universe.
Ik heb even getest met Soundcloud; dat wordt wel gewoon afgespeeld SPotify geen enkel geluid. Ook wordt een andere status van het nummer getoond op de tv dan in de spotify app (liedje is bezig maar de tv loopt achter of bijft hangen). Heb op twee bekabelde netwerken en op wifi getest
Wat. Een. Verschil.
De Cinema 60 aangesloten en het lijkt ineens alsof je speakers duizend euro duurder zijn. Ik ben blij!

Vakantiegeld moet rollen en jezelf trakteren op iets nieuws is altijd nice maar ik neig toch eerder naar de instellingen van de Denon en niet dat deze te zwak was. De genoemde Dali zijn met 90 dB geen lastige speakers om aan te sturen. Vermogen in de gemiddelde huiskamer is sowieso iets waar men veel te veel aandacht aan besteed. Center speaker durf ik zo niet te zeggen hoe en wat qua setting dat zou moeten zijn maar te weinig vermogen matcht niet met de kwaal. Dat het laag uit de subwoofer niet mooi strak was is 100% zeker een instelling, de receiver voorziet de subwoofer niet van vermogen alleen van signaal.Saekerhett schreef op zondag 28 mei 2023 @ 11:21:
Gisteren mezelf getrakteerd op een Cinema 60 DAB ter vervanging van mijn Denon X1700H DAB. Ik merkte dat de Denon niet echt een gelukkig huwelijk was (misschien wat aan de zwakke kant) voor mijn Dali Zensor 7, 1, Vokal en Sub E12-F. Met name de center klonk vrij hol, alsof iedereen in een grot aan het praten was en het laag uit de subwoofer was ook niet mooi strak.
Dat zou je verwachten ja. Geloof me dat ik echt alles heb geprobeerd, meerdere Audyssey-metingen, andere kabels, midrange compensatie aan/uit, spelen met cross-overs. Heb de Denon ook meegenomen naar de betreffende audiozaak en kon daar een op een vergelijken met de Marantz en het verschil was dag en nacht. Echt.FeaR schreef op zondag 28 mei 2023 @ 11:38:
[...]
Vakantiegeld moet rollen en jezelf trakteren op iets nieuws is altijd nice maar ik neig toch eerder naar de instellingen van de Denon en niet dat deze te zwak was. De genoemde Dali zijn met 90 dB geen lastige speakers om aan te sturen. Vermogen in de gemiddelde huiskamer is sowieso iets waar men veel te veel aandacht aan besteed. Center speaker durf ik zo niet te zeggen hoe en wat qua setting dat zou moeten zijn maar te weinig vermogen matcht niet met de kwaal. Dat het laag uit de subwoofer niet mooi strak was is 100% zeker een instelling, de receiver voorziet de subwoofer niet van vermogen alleen van signaal.
Maar, en dat weet jij denk ik als geen ander, audio is zo subjectief als wat en iedereen ervaart het anders

Ik hapte op je post omdat het technisch scheef ging. Vermogen van de Denon en een niet strak spelende subwoofer bijvoorbeeld. Beste/makkelijkste reden is nog altijd: want ik vond het leuk om iets nieuws te kopenSaekerhett schreef op zondag 28 mei 2023 @ 11:46:
[...]
Maar, en dat weet jij denk ik als geen ander, audio is zo subjectief als wat en iedereen ervaart het anders

SandsOfArrakis schreef op zondag 28 mei 2023 @ 10:17:
@Pjotr22 Hmm ik kan me ook niet vinden in jouw ervaringen.
Mijn Marantz M-CR612 wordt keurig door de Tidal app gezien als een AirPlay device.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Is wel via WiFi verbonden aangezien ik niet genoeg Ethernet aansluitingen heb om alles bekabeld aan te sluiten.
HEOS gebruik ik eigenlijk niet, aangezien ik een lifetime sub op Roon heb.
Dude...

Waarom maak je geen thumbnails ?!
Dat zijn echt idioot grote afbeeldingen voor dat beetje tekst dat erin is te zien...

Gebruik gewoon https://tweakers.net/my.tnet/fotoalbum/ i.p.v. de standaard uploader voor mooie thumbnails in twee verschillende maten!

Ook de ingebouwde Phono voorversterker is erg goed en overtreft mijn Ifi Zen Phono qua sound. Gezien de versterker puur analoog is geen ingebouwde DAC heeft, heb ik mijn TV doormiddel van de NANODAC van Argon Audio aangesloten. Voor TV doeleinden is deze kleine DAC perfect en lost het gelijk het enige minpunt die ik eigenlijk kan noemen aan de versterker op.
Al met al ben ik echt tevreden met deze puur analoge versterker

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | iPhone 13 (Blue)
HOBO zei ooit dat het qua geluidskwaliteit ook wezenlijk verschil maakt wat voor ethernetkabel je gebruikt en of het via een switch loopt.. wat zijn jullie ideeën?
Ik heb het al eerder aangeven Pjort22, kijk naar het merk Kabeldirect op Amazon, dan heb je heel erg veel voor weinig...
Dat de vraag hier offtopic isPjotr22 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:58:
.. wat zijn jullie ideeën?

Een 1 is een 1 en een 0 is een 0.Pjotr22 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:58:
HOBO zei ooit dat het qua geluidskwaliteit ook wezenlijk verschil maakt wat voor ethernetkabel je gebruikt en of het via een switch loopt.. wat zijn jullie ideeën?

Dat doet mij ook denken aan die audiofiele routers/switches, die voor absurde bedragen worden verkocht. En dan de reviews erover nalezen waarin wordt gesproken over een meer aanwezige ruimtelijkheid, directheid en vooral een nieuwe laag van detail... een upgrade waar je niet aan dacht, maar het zo'n enorm verschil maakt.. uhm, yeah... right...Pjotr22 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:58:
[..]

Ik durf te stellen dat de fantasie dan weer flink op hol slaat en bias weer naar bovenkomt bij die lui. En vooral geloven wat ze willen geloven. Ik zou wel eens deze lui willen onderwerpen aan een geblinddoekte test tussen die kabels/routers en dan even nog horen of ze nog steeds zo spreken.

Ik ben bereid jou zo'n ding te lenen voor dat experiment : Sweex SW105 5 Port Gigabit SwitchToshirou schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:50:
Ik durf te stellen dat de fantasie dan weer flink op hol slaat en bias weer naar bovenkomt bij die lui. En vooral geloven wat ze willen geloven. Ik zou wel eens deze lui willen onderwerpen aan een geblinddoekte test tussen die kabels/routers en dan even nog horen of ze nog steeds zo spreken.

[Voor 6% gewijzigd door nero355 op 02-06-2023 14:25]

Het ging me meer om dit soort volk :Toshirou schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:12:
Hahaha ik luister 95% van mijn muziek op vinyl... dus geen netwerk apparatuur voor nodig.
Voor paal zetten met zijn tweetjes!Toshirou schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:50:
Dat doet mij ook denken aan die audiofiele routers/switches, die voor absurde bedragen worden verkocht. En dan de reviews erover nalezen waarin wordt gesproken over een meer aanwezige ruimtelijkheid, directheid en vooral een nieuwe laag van detail... een upgrade waar je niet aan dacht, maar het zo'n enorm verschil maakt.. uhm, yeah... right...

Ik zie her en der de beperking van max 40Gbps over de HDMI 2.1 kanalen, lees wat over handshake errors. Maar is dat het? en is er omheen te werken?
Ik snap dat niets perfect is en heb meerdere receivers op mijn lijstje staan, maar voor alsnog lijkt Marantz het meeste in de praktijk

Mijn eerste idee was de 8015, maar de beperking van 1x HDMI 2.1 input is echt te beperkt omdat Marantz geen build in Chromecast heeft. Dus ik heb er zeker 2 nodig. 8015 voldoet dus al niet eens. Dan is enkel de vraag of de nieuwe reeks bepaalde issues heeft die de oude SR series niet heeft (kan me amper voorstellen).thepeet schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 23:15:
@n00bs De redenen die jij benoemt is precies de reden waarom ik voor de SR6015 ben gegaan plus de extra's betreft aansluitingen van oude consoles. Ik heb werkelijk geen enkel probleem niet met mijn XBOX, of PS5, Nvidia Shield TV Pro of wat voor device dan ook. In jou geval zal je of voor de SR7015 kunnen gaan (let op het serienummer) i.v.m. nieuwe chip. Of eventjes een klein jaartje wachten en scannen of er eventuele problemen boven water komen drijven. Een kleine €3000,- is toch serieus geld nietwaar.
Zeker een bak met geld, gezien een groot deel naar licenties e.d. gaat. Maar betaal liever wat meer, dan spijt

[Voor 5% gewijzigd door n00bs op 04-06-2023 02:11]
Ik heb al sinds 2019 een Nvidia Shield TV Pro en dat werkt buiten gewoon goed.
Mocht er ooit een nieuwe versie komen dan kan ik altijd nog overwegen die te kopen, dat is alles goedkoper dan een gloednieuwe receiver. Voor de rest is de Cinema 40 een zeer mooie amp, ook van binnen!
Van links naar rechts: SR7015, SR6015 en Cinema 40