Toon posts:

Het Marantz ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 56 57 58 Laatste
Acties:

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:45

CyBeRSPiN

sinds 2001

Kan deze app voor iPhone/iPad trouwens van harte aanraden. Werkt heel fijn en betrouwbaar en snel de belangrijke settings aanpassen (sound mode / Audessy / channel levels): https://apps.apple.com/nl...n-and-marantz/id335047892

• Jeweetje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:50
nero355 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 18:29:

Anyways...

Bovenstaande is dus mijn ervaring met een NR1606 die pas na iets van 4 jaar aan firmware upgrades/updates een beetje stabiel te noemen was!
Ondertussen had ik echter allerlei alternatieven in gebruik dus was het amper nog belangrijk te noemen...

Gelukkig was het hele HDMI Video/Audio gebeuren wel 100% betrouwbaar en dat is voor mij eigenlijk wel het belangrijkste van het geheel! :)
Begrijp je kritiek op Marantz inmiddels wat beter, brakke software, geen verbinding krijgen, etc.
Dat is niets voor mij, voor dat geld moet t gewoon werken of snel opgelost zijn.

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13:20
Jeweetje schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 19:38:
[...]

Begrijp je kritiek op Marantz inmiddels wat beter, brakke software, geen verbinding krijgen, etc.
Dat is niets voor mij, voor dat geld moet t gewoon werken of snel opgelost zijn.
Ik heb mijn marantz gewoon achter een smartplug gezet omdat het stand-by vermogen werkelijk idioot hoog was. De hele behuizing bleef gewoon handwarm in stand-by. En sindsdien zijn de connectiviteitsproblemen als sneeuw voor de zon verdwenen.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

• jacqueline50
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 31-12-2022
Hoi allemaal, ik heb een vraag. Ik heb vandaag de PM 7004 binnen via Marktplaats. Deze heb ik via front pre out op de NR1711 verbonden via power amp direct in. Nu zit ik te zoeken in de instellingen van de NR1711 om te laten weten dat de frontspeakers verbonden zijn met de 7004. Weet iemand de juiste instelling op de 1711? Heb een 5.2 opstelling met Kef iq50 front, Kef iq60c center, Kef iq 30 surround back en Sony subwoofer. Alvast bedankt!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:20
Volgens mij hoef je dat niet in te stellen. Bij mijn combinatie hoeft dat niet (SR7013 pre out naar PM8003 via Power AMP direct in). De SR stuurt zo via de PM de fronts aan.
Ik verwacht dat het bij jouw combinatie net zo werkt.

[Voor 16% gewijzigd door sonsan op 03-12-2022 20:58]

• sonsan
Skynett schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 19:52:
[...]

Ik heb mijn marantz gewoon achter een smartplug gezet omdat het stand-by vermogen werkelijk idioot hoog was. De hele behuizing bleef gewoon handwarm in stand-by. En sindsdien zijn de connectiviteitsproblemen als sneeuw voor de zon verdwenen.
Dan heeft jouw Marantz niet volledig in stand-by gestaan. Waarschijnlijk had je op de achtergrond nog enkele functies actief. Zoals netwerkfuncties, CEC-functie voor HDMI. Staat ook gewoon op de site van Marantz.
Mijn Marantzen (5005,7007, 7013) worden ijskoud in de stand-by stand.

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-06 09:02
[...]

[...]

- Volledig DHCP zonder het IP adres vast te zetten.
- Statisch IP adres via Static DHCP Mapping op basis van MAC adres.
- Statisch IP adres via het OSD invoeren.

Het maakte allemaal geen bal uit! ;)

[...]

Je kan gewoon via het OSD Menu een Statisch IP adres invoeren, maar zoiets is ook een optie inderdaad! :)
Als hij er dan maar een kiest die niet in de dhcp range zit en later niet ook aan iets anders toewijst, dan maakt het niets uit inderdaad.

• jacqueline50
sonsan schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 20:56:
Volgens mij hoef je dat niet in te stellen. Bij mijn combinatie hoeft dat niet (SR7013 pre out naar PM8003 via Power AMP direct in). De SR stuurt zo via de PM de fronts aan.
Ik verwacht dat het bij jouw combinatie net zo werkt.
Het geluid dat eruit komt is in elk geval vele malen beter dan alleen de 1711. De versterker toewijzen instelling heb ik laten staan op zone2. Er is ook een optie bi amp. Maar dan heb je toch één apparaat op de rechter front en het andere apparaat op de linker front aangesloten. Maar dat heb ik niet. Je zou zeggen bi amp (twee versterkers) maar dat is het dus ook niet

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13:20
sonsan schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 21:10:
[...]

Dan heeft jouw Marantz niet volledig in stand-by gestaan. Waarschijnlijk had je op de achtergrond nog enkele functies actief. Zoals netwerkfuncties, CEC-functie voor HDMI. Staat ook gewoon op de site van Marantz.
Mijn Marantzen (5005,7007, 7013) worden ijskoud in de stand-by stand.
Ik heb een 7010 en volgens mij alles overal uitgezet. Heb me ook verbaasd over het stand-by verbruik.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

• sonsan
jacqueline50 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 21:21:
[...]

Het geluid dat eruit komt is in elk geval vele malen beter dan alleen de 1711. De versterker toewijzen instelling heb ik laten staan op zone2. Er is ook een optie bi amp. Maar dan heb je toch één apparaat op de rechter front en het andere apparaat op de linker front aangesloten. Maar dat heb ik niet. Je zou zeggen bi amp (twee versterkers) maar dat is het dus ook niet
Bij de 1711 is inderdaad de zone 2 aangewezen voor de pre out. Deze koppelen met de Power AMP direct in van de 7004. Dan op de voorzijde van de 7004 aan de voorzijde de knop Power AMP Direct indrukken. Daarmee schakel je de voorversterker van de 7004 uit, dit word verzorgt door de 1711.
Voor de rest hoef je niks in te stellen.

Bi amp is weer heel iets anders, heeft niks met dit te maken.
Hier wat uitleg:
https://fwd.nl/audio/wat-...op-receivers-en-speakers/

• jacqueline50
sonsan schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 23:15:
[...]

Bij de 1711 is inderdaad de zone 2 aangewezen voor de pre out. Deze koppelen met de Power AMP direct in van de 7004. Dan op de voorzijde van de 7004 aan de voorzijde de knop Power AMP Direct indrukken. Daarmee schakel je de voorversterker van de 7004 uit, dit word verzorgt door de 1711.
Voor de rest hoef je niks in te stellen.

Bi amp is weer heel iets anders, heeft niks met dit te maken.
Hier wat uitleg:
https://fwd.nl/audio/wat-...op-receivers-en-speakers/
Ok. Dan weet ik in elk geval dat Zone 2 ok
is en dat er verder niks in te stellen valt. Hartstikke bedankt voor je uitleg.
En vwb bi-ampen: dat is evt iets voor de toekomst, voor als ik weer toe ben aan iets nieuws. ☺️

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:47
jacqueline50 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 21:21:
[...]

Ik ben benieuwd of je dat ook blijft volhouden als er blind getest wordt met een av-receiver en een stereo versterker. Ik gok van niet.

Een stereo versterker moet natuurlijk wel beter klinken, volgens veel mensen....

• jacqueline50
Trichoglossus schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 23:30:
[...]

Ik ben benieuwd of je dat ook blijft volhouden als er blind getest wordt met een av-receiver en een stereo versterker. Ik gok van niet.

Een stereo versterker moet natuurlijk wel beter klinken, volgens veel mensen....
Wat bedoel je precies met blind testen van de twee toestellen en of ik wat wel blijf volhouden?

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:29
@jacqueline50 Je zegt dat 7004 beter klinkt dan de 1711. De vraag is of je het verschil kan horen als je niet weet welke er speelt (in een blinde test). De kans is groot dat je dan de 7004 er niet uit kan halen.

• jacqueline50
RichieB schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 23:53:
@jacqueline50 Je zegt dat 7004 beter klinkt dan de 1711. De vraag is of je het verschil kan horen als je niet weet welke er speelt (in een blinde test). De kans is groot dat je dan de 7004 er niet uit kan halen.
Nee dat zei ik niet. Ik zei dat de gekoppelde Nr1711 met de PM 7004 sowieso beter klinkt dan de 1711 alleen. Het ging mij erom of er nog iets aan de instellingen/toewijzingen veranderd kon/moest worden om het nog beter af te stemmen. Maar vlgs @sonsan kon er verder niets bijgesteld worden en was de instelling waar hij al op stond de juiste.
Heb de PM ook alleen laten spelen zonder de Power Amp Direct functie en hij klinkt idd veel beter dan de NR. Maar heb hem ook aangeschaft ivm de flexibele mogelijkheden dwz gekoppeld aan de NR voor surround. Dus missie geslaagd 🤗

Acties:
  • +10Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:04

Daar is ie dan *O*

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 31-05 14:08
Zit er nog iets achter de "klep" de verborgen?

Of its het optisch bedrog?

Vaste locatie, vast netwerk.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Comp User schreef op zondag 4 december 2022 @ 17:33:
Zit er nog iets achter de "klep" de verborgen?

Of its het optisch bedrog?
Klep? Cinema-reeks heeft vanaf de 50 serie en hoger (dus qua getal lager) een front met klep.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:47
jacqueline50 schreef op zondag 4 december 2022 @ 00:16:
[...]

Nee dat zei ik niet. Ik zei dat de gekoppelde Nr1711 met de PM 7004 sowieso beter klinkt dan de 1711 alleen.
Idem, de kans is groot dat je in een blinde test dat niet kan hard maken. Maar als jij denkt van wel, is het ook prima.
En zeker met een stel dure kabels, moet je het verschil echt wel kunnen horen.

• Comp User
FeaR schreef op zondag 4 december 2022 @ 17:57:
[...]

Klep? Cinema-reeks heeft vanaf de 50 serie en hoger (dus qua getal lager) een front met klep.
Dat middelste deel ziet er - mede doordat het dikker oogt / meer naar voren staat dan de randen - toch uit alsof wat achter zit.

• HikariMisako
Comp User schreef op zondag 4 december 2022 @ 20:58:
[...]
Dat middelste deel ziet er - mede doordat het dikker oogt / meer naar voren staat dan de randen - toch uit alsof wat achter zit.
Dat is niet het geval, als je kijkt naar de cinema 50 (of hoger) dan zie je een klep die de onderste rij knopjes verbergt. Maar deze voorkant is puur voor het oog :)

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-06 14:14

sjaool

Every life should have 9 cats

RichieB schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 23:53:
Ik denk dat in dit geval meer volume wordt verward met betere geluidskwaliteit. Dit is iets wat vaker gebeurd. ;)

"When you grow up your heart dies"

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-06 07:02
sjaool schreef op maandag 5 december 2022 @ 01:00:
[...]

Ik denk dat in dit geval meer volume wordt verward met betere geluidskwaliteit. Dit is iets wat vaker gebeurd. ;)
Met andere woorden het gaat om de perceptie, en is dat, behoudens de meting,- data en audioscience puristen niet waar het over gaat?

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-06 14:14

sjaool

Every life should have 9 cats

Pjotr22 schreef op maandag 5 december 2022 @ 07:43:
[...]

Met andere woorden het gaat om de perceptie, en is dat, behoudens de meting,- data en audioscience puristen niet waar het over gaat?
Precies. :)

"When you grow up your heart dies"

• Theone098
Theone098 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 19:33:
Afgelopen week mijn Marantz SR5015 DAB opgehaald. Ik zat te twijfelen tussen de Denon 27/28/37/3800 en deze Marantz. Uiteindelijk voor de Marantz gegaan en erg happy er mee. De Denon leek te veel op mijn vorige 2 versterkers en de Marantz heeft een mooi eigen gezicht.

Ik ga dit topic met interesse volgen.
Mijzelf maar eens quoten. Wat een genot deze Marantz. Mijn speakers komen weer tot leven, zowel bij audio als Home cinema. Was aan het kijken voor een nieuwe set speakers maar behalve dolby atmos heb ik eigenlijk geen wensen.

Streamen, Dab+, spotify, het klinkt allemaal geweldig. Helemaal happy 😎.

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-06 07:02
[...]

Je kan gewoon via het OSD Menu een Statisch IP adres invoeren, maar zoiets is ook een optie inderdaad! :)
Dank voor je reactie maar met alle respect, dit is dus precies het probleem. Wat precies moet ik Hoe in Welk scherm invoeren. Net als het voor mij als financieel adviseur heel eenvoudig is om zelf een hypotheek af te sluiten zullen veel mensen denken als ik zeg 'je kan gewoon zelf een hypotheek afsluien zonder adviseur' met niet begrijpend aankijken en zich misschien erg dom voelen dat ze echt niet inzien hoe ze dat in hemelsnaam voor elkaar moeten krijgen. Ander voorbeeld; je kan ook gewoon zelf de distributieriem vervangen, kijk maar in het boekje hoe het moet. Of 'voer de open hart operatie zelf maar uit, je hart zit links en gebruik een scherp mes.'

Oke dit i enorm overdreven maar ik denk dat dit iets is wat iemand een keer moet voordoen en dat ik dan zoiets heb oh is het zo simpel.

• Theone098
@Pjotr22 Begrijp ik en ik wil je wel helpen.

Welke informatie staat er in het OSD als je naar netwerk/informatie gaat?

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:07
Pjotr22 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 07:26:
[...]

Dank voor je reactie maar met alle respect, dit is dus precies het probleem. Wat precies moet ik Hoe in Welk scherm invoeren. Net als het voor mij als financieel adviseur heel eenvoudig is om zelf een hypotheek af te sluiten zullen veel mensen denken als ik zeg 'je kan gewoon zelf een hypotheek afsluien zonder adviseur' met niet begrijpend aankijken en zich misschien erg dom voelen dat ze echt niet inzien hoe ze dat in hemelsnaam voor elkaar moeten krijgen. Ander voorbeeld; je kan ook gewoon zelf de distributieriem vervangen, kijk maar in het boekje hoe het moet. Of 'voer de open hart operatie zelf maar uit, je hart zit links en gebruik een scherp mes.'

Oke dit i enorm overdreven maar ik denk dat dit iets is wat iemand een keer moet voordoen en dat ik dan zoiets heb oh is het zo simpel.
Als je in je router het huidig uitgegeven DHCP-adres van je Marantz kan vinden, dan kan je ook de webinterface gebruiken op https://<IP-adres>:10443/. Als je versterker aan staat kan je wijzigingen maken. Ga in het menu links naar Network -> Settings. Dan in het hoofdscherm rechts zet je dropdown DHCP op "off" en daarna kan je zelf je fixed IP invoeren. Zo werkt het iig op mijn NR1710. Ik kan me voorstellen dat het via de webinterface op een PC/laptop/iPad ook iets makkelijker is dan op een OSD. Mocht je overigens niet weten hoe je het huidige DHCP-adres kan vinden, als je (op iOS) de AVR Remote app gebruikt die zoekt uit zichzelf naar je versterker, en daarin kan je dan onder Network -> Informatie ook het IP-adres vinden (maar niet wijzigen).

[Voor 12% gewijzigd door dajappie op 08-12-2022 09:57]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-06 19:00

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Pjotr22 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 07:26:

Het was dan ook een reactie op @Theone098 hé! B)

Verder zie je ook in mijn reactie dat het geen bal uitmaakt hoe je de boel instelt dus laat je Versterker lekker op DHCP staan en geef hem gewoon een harde UIT/AAN schop als het weer eens een keer niet werkt! ;)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Jeweetje
@HikariMisako
Erg benieuwd hoe jouw ervaringen zijn met de app en de netwerk verbinding met de nieuwe cinema serie.

• HikariMisako
Jeweetje schreef op donderdag 8 december 2022 @ 18:26:
@HikariMisako
Erg benieuwd hoe jouw ervaringen zijn met de app en de netwerk verbinding met de nieuwe cinema serie.
Qua netwerk verbinding nog nergens problemen mee gehad. Heb hem wel bekabeld aangesloten aangezien hij vlakbij een switch staat. Alles wat ik stream werkt meteen zonder twijfels. Tot nu toe niet super veel met de app (de avr remote app bedoel je?) gespeeld, die interface in nogal langzaam vind ik.

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06 22:16

Canon23

>>MY<< world

Klopt het dat er op de marantz sr6014 in audessey geen 2channel playback option zit? Oftewel dat ik de crossover etc special voor stereo kan instellen?
Op yt zie ik het in verschillende audessey langs komen onder de handmatige luidspreker setup, maar bij de mijne zie ik het niet

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

• sonsan
Bij mijn 7013 staat dit onder Audessey bij Handmatige Set up. Maar bij de 6014 kan ik het inderdaad ook niet vinden in de handleiding. Wellicht heeft alleen de 7 serie deze optie.
Zo ziet het bij mij eruit:

[Voor 19% gewijzigd door sonsan op 13-12-2022 13:08]

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06 14:56

woutur

Klauwtjes uit!

Kan iemand mij vertellen of een Google Home werkt met Spotify Connect op oudere SR receivers?
Ik heb een PM7004 staan en overweeg een tweedehands SR 50* of 60* aan te schaffen om aan te sluiten via optical op mijn tv (lang verhaal kort: tv's worden niet meer geleverd met headphone jacks). Die dingen komen met Spotify connect maar ik hoor nog wel eens verhalen dat dat sowieso niet altijd meer werkt? En als bonus dus mijn vraag of Google Home's er mee om kunnen gaan.

Ik was van plan een 2.0 opzet (ik heb geen ruimte of indeling voor meer dan dat) met de SR serie te gaan doen. Mis ik dan geluid (omdat bassen bijvoorbeeld naar de niet bestaande sub gaan) ?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@woutur op de SR5008 werkt Spotify Connect (met de laatste firmware update), of het met Google Home werkt geen idee, maar hij wordt in elk geval gedetecteerd vanuit het netwerk als zodanig.

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:18
Hier ondertussen sinds gisteren een Cinema 60 in bezit. Ik heb lang zitten twijfelen omdat ik een NAD 747 had, of dit een verslechtering zou zijn of niet, maar dat is gelukkig niet het geval. Voorlopig nog niets gemerkt die mij tegenvalt. (surround later nog te testen, spotify en tunein enz werkt prima)

[Voor 12% gewijzigd door beOnt op 17-12-2022 09:22]

• RichieB
Als er TuneIn op zit bekent dat je geen €4 meer hoeft te betalen voor vTuner? Ik draai hier zelf een emulator voor wat natuurlijk van de zotte is.

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
In mijn zoektocht naar een fijne muziek stream mogelijkheid had ik een goede oplossing door een Chromecast Audio te gebruiken. Helaas geeft dat nu issues met volume. YouTube Music via Chromecast Audio volume verschillen

Het werkt wel met een gewone Chromecast, maar dan is er een tv nodig om het beeld weer te geven. Is die niet verbonden, dan verliest de Chromecast even de audio verbinding met de Marantz. Die moet dan opnieuw afgestemd worden. En dat gebeurt dan regelmatig na 5 minuten. Telkens even een onderbreking in het geluid.

Heos werkt niet met YouTube Music, dus dat is ook geen optie.

Hoe hebben jullie dat opgelost? Of heeft iedereen Spotify?

• beOnt
  • Laatst online: 12:18
RichieB schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 09:31:
Als er TuneIn op zit bekent dat je geen €4 meer hoeft te betalen voor vTuner? Ik draai hier zelf een emulator voor wat natuurlijk van de zotte is.
Geen idee, op de site bij mijn model staat er TuneIn, en het werkt ook prima.
https://support.marantz.c...tail/a_id/14403/related/1
https://www.marantz.com/en-ca/product/av-receivers/cinema60 -> Streaming services.

[Voor 6% gewijzigd door beOnt op 17-12-2022 10:43]

• nero355

nero355

RichieB schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 09:31:
Ik blijf erbij dat je beter gewoon zelf iets kan bouwen voor Internet Radio gebruik :
- nero355 in "Het Yamaha Receiver ervaringen/discussie Topic"
- nero355 in "Het Denon ervaringen/discussie Topic - Deel 4"

d:)b

Sterker nog : Ik ga precies dat toevallig dit weekend doen, want mijn test setupje is gecrashed doordat de cheapo microSD kaart uit het jaar kruik corrupt is geraakt na een jaar of 4 aan 24/7 gebruik! :+

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• RichieB
@nero355 Ik gebruik zelf een aantal Squeezebox Touches zodat je ook multi-room hebt. Zit ook TuneIn ingebouwd. Met een mooie app voor de bediening.

• nero355

nero355

@RichieB

Kan ook! :)

Ik geloof alleen dat je daar een Java afhankelijkheid hebt voor de Logitech Squeezebox Server software en die ben ik liever kwijt dan rijk als het effe kan! ;)

• RichieB
@nero355 Was het maar waar, de server is geschreven in Perl. Installatie is wel super simpel omdat alle modules meegeleverd worden.

• Comp User
nero355 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 15:06:
[...]

Ik blijf erbij dat je beter gewoon zelf iets kan bouwen voor Internet Radio gebruik :
- nero355 in "Het Yamaha Receiver ervaringen/discussie Topic"
- nero355 in "Het Denon ervaringen/discussie Topic - Deel 4"

d:)b

Sterker nog : Ik ga precies dat toevallig dit weekend doen, want mijn test setupje is gecrashed doordat de cheapo microSD kaart uit het jaar kruik corrupt is geraakt na een jaar of 4 aan 24/7 gebruik! :+
Ik heb het op onderstaande manier opgelost.

eMMC met daarop Volumio - verbonden aan mijn nas en gaan.

De C4 geeft voldoende opties om aan te sluiten - in mijn geval optisch, maar het zou ook analoog of via hdmi kunnen.

• nero355

nero355

RichieB schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 15:43:
Was het maar waar, de server is geschreven in Perl. Installatie is wel super simpel omdat alle modules meegeleverd worden.
Dan is er een hoop veranderd sinds de tijd dat ik ermee zat te rommelen! :)
Comp User schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 16:00:
Ik heb het op onderstaande manier opgelost.

[Afbeelding]

eMMC met daarop Volumio - verbonden aan mijn nas en gaan.

De C4 geeft voldoende opties om aan te sluiten - in mijn geval optisch, maar het zou ook analoog of via hdmi kunnen.
Kan ook! d:)b

Wel een duur ding die Odroid C4 :o Dat is gewoon Raspberry Pi 4B met 8 GB RAM geld, maar dan wel zonder eMMC aan boord :/

Zoiets is trouwens ook leuk : uitvoering: Intel NUC Kit DN2820FYKH
Zo'n beetje mijn favoriete Intel NUC aller tijden! O+

Was een hele fijne Mini HTPC in het H.264 tijdperk dankzij de CIR ontvanger aan de voorkant! _O_

• Comp User
De Pi 4 is momenteel duurder dan de C4 en voorraadtechnisch slechter verkrijgbaar.

De nuc waarnaar je verwijst is enkel op v&a te vinden en verbruikt waarschijnlijk meer dan menig sbc.

[Voor 39% gewijzigd door Comp User op 17-12-2022 20:18]

• nero355

nero355

Comp User schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 20:17:
De Pi 4 is momenteel duurder dan de C4 en voorraadtechnisch slechter verkrijgbaar.
Al die "silly prices" negeer ik effe voor het gemak :)
De nuc waarnaar je verwijst is enkel op v&a te vinden en verbruikt waarschijnlijk meer dan menig sbc.
Maximaal 6 Watt als het goed is :)

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:23
Er komt net een update voor m'n SR7011 binnen. Dat vind ik zeer netjes voor een apparaat van 6 jaar oud. Geen idee nog wat ze veranderd hebben, dat kon ik nog niet terugvinden.

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:23

page404

Website says no

Dit vond ik op avsforum:
[Version: 6461-5288-8414-1570]

(1) Fixed a bug that certain FLAC files sold in Mora could not be played.
(2) Fixed a bug that Bluetooth could not be reconnected when the AC cord was unplugged
Klinkt niet als iets waar de gemiddelde gebruiker iets van gaat merken.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• nero355

nero355

page404 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 08:38:
Klinkt niet als iets waar de gemiddelde gebruiker iets van gaat merken.
Een goed werkende Bluetooth is wel zo fijn hé! ;)

• page404

page404

Website says no

nero355 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 16:08:
[...]

Een goed werkende Bluetooth is wel zo fijn hé! ;)
ik trek de stekker er niet zo vaak uit :+ jij wel begrijp ik :P
Maar even serieus, wie gebruikt er echt bluetooth op zijn Marantz? Ik zou echt moeten kijken of ik het wel heb. Is dat een extra module op de SR7011?

[Voor 28% gewijzigd door page404 op 19-01-2023 16:34]

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:23
En het is gewoon erg netjes dat zo'n update ook naar oudere apparaten gepusht wordt.

• nero355

nero355

page404 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 16:32:
ik trek de stekker er niet zo vaak uit :+ jij wel begrijp ik :P
LAN/WLAN/BT zit allemaal in dezelfde module en firmware dus als Denon/Marantz zegt dat ze aan de Bluetooth betrouwbaarheid hebben gewerkt dan vind ik dat helemaal geweldig, want dat zit dus in hetzelfde ellendige stukje van de Versterker die mij regelmatig "stekker eruit, stekker weer erin" ellende heeft opgeleverd in het verleden! ;)
Maar even serieus, wie gebruikt er echt bluetooth op zijn Marantz?
Ik zou echt moeten kijken of ik het wel heb. Is dat een extra module op de SR7011?
Volgens mij was het een prima manier om je telefoon dan wel een hoofdtelefoon ermee te verbinden IIRC :)

• Pharminepulse
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-05 12:38
Afgelopen donderdag de Marantz Cinema 50 gekocht als de vervanger voor mijn SR5009.
Nog flink zitten twijfelen of ik niet voor een Denon X3800H of X4800H moest gaan. de X3800H viel redelijk snel af, heb graag zo min mogelijk knoppen zichtbaar. De X4800H is iets duurder en zou ik dan eigenlijk alleen aanschaffen omdat ik het display mooier vind en er meer info zichtbaar is, vond het die paar 100 euro extra niet waard.

Deze uiteindelijk bij Apollo aangeschaft voor €1665, erg blij mee en lijkt beter te klinken heb ik het idee. Vooral fijn dat er geen gedoe meer is met apparaten aansluiten nu oa alle poorten HDMI 2.1 zijn. Kan in iedergeval weer wat jaren voorruit.

• RobbieHifi
  • Laatst online: 12:14
Pharminepulse schreef op maandag 23 januari 2023 @ 18:21:
Afgelopen donderdag de Marantz Cinema 50 gekocht als de vervanger voor mijn SR5009.
Nog flink zitten twijfelen of ik niet voor een Denon X3800H of X4800H moest gaan. de X3800H viel redelijk snel af, heb graag zo min mogelijk knoppen zichtbaar. De X4800H is iets duurder en zou ik dan eigenlijk alleen aanschaffen omdat ik het display mooier vind en er meer info zichtbaar is, vond het die paar 100 euro extra niet waard.

Deze uiteindelijk bij Apollo aangeschaft voor €1665, erg blij mee en lijkt beter te klinken heb ik het idee. Vooral fijn dat er geen gedoe meer is met apparaten aansluiten nu oa alle poorten HDMI 2.1 zijn. Kan in iedergeval weer wat jaren voorruit.
[Afbeelding]
Nu moet je een andere speler kopen. Al is het maar voor de visuals ;)

• RichieB
Ik heb mijn M-CR611 sinds een paar weken bedraad aangesloten op mijn netwerk. Daarmee is de bediening via de app veel betrouwbaarder geworden. Ik kan hem nog steeds simpel laten hangen als ik de webinterface rechtstreeks benader, maar de brakke Marantz-WiFi deed de ervaring duidelijk geen goed.

• page404

page404

Website says no

[Afbeelding]
Wow, mooie unit zeg! Ook met dat matte zwart.

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb mijn SR6009 een paar weken geleden ingeruild voor een Cinema60. Een hele verbetering moet ik zeggen. De geluidskwaliteit lijkt beter (strakkere bas, betere placering van instrumenten), maar dat zou nog deels suggestie kunnen zijn om de €€€-uitgave te verantwoorden. De grootste stap vooruit is Heos, ik gebruik op mijn werkkamer altijd de zone2-functie en bij de SR6009 waren er vaak verbindingsproblemen, en dan nog het gedoe om naar de radio te luisteren via VTuner, dat lukte op het laatst helemaal niet meer.
Met Heos geen enkel verbindingsprobleem meer: radiozenders, Spotify etc. allemaal met perfecte bediening na installatie van de Marantz- en Heos-apps. Top!

• Pharminepulse
  • Laatst online: 09-05 12:38
prijk schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 15:46:
[...]

Ik heb mijn SR6009 een paar weken geleden ingeruild voor een Cinema60. Een hele verbetering moet ik zeggen. De geluidskwaliteit lijkt beter (strakkere bas, betere placering van instrumenten), maar dat zou nog deels suggestie kunnen zijn om de €€€-uitgave te verantwoorden. De grootste stap vooruit is Heos, ik gebruik op mijn werkkamer altijd de zone2-functie en bij de SR6009 waren er vaak verbindingsproblemen, en dan nog het gedoe om naar de radio te luisteren via VTuner, dat lukte op het laatst helemaal niet meer.
Met Heos geen enkel verbindingsprobleem meer: radiozenders, Spotify etc. allemaal met perfecte bediening na installatie van de Marantz- en Heos-apps. Top!
De audyssey editor app zou ook nog eens verbetering kunnen geven qua geluid, ga die zelf ook nog aanschaffen

Ik gebruik nu ook Heos sinds een week. ook hier geen verbindingsproblemen meer, ook fijn dat je in de app geluidsmodussen kan wijzigen ipv dat je eerst de ab of marantz app daarvoor moet openen. Ik gebruikte hiervoor de Mconnect player om via dnla/upnp muziek af te spelen en had ook issues met het volume verhogen, ging nooit echt lekker via de app. Zowel via de app als de volume knoppen van mn iphone ging het volume met 7 omhoog of omlaag en handmatig ging het wat stroef, nu fijn met max 2 in de Heos app en makkelijker zelf te regelen in de app.
Waar ik iets minder blij mee ben is de heos app interface, gebruik liever die van tidal of qobuz, hopen dat daar nog verbetering in komt en dat ook qobuz wordt toegevoegd danwel dat denon/marantz tidal connect en later qobuz connect(waar nu aan gewerkt wordt bij qobuz) gaan toevoegen. Hoef ik dan ook geen Roon/Node of iets anders meer aan te schaffen.

Wel vreemd dat de mcconnectplayer mn marantz vaak niet ziet voor afspelen van muzek maar wel als server weergeeft in een lijst.

Vraagje mbt heos; als ik een lange playlist wil afspelen dan worden niet alle nummers geladen. ga ik eerst naar de playlist en scroll naar het onderste nummer dan wordt wel de gehele playlist toegevoegd om afgespeeld te worden, heos laad blijkbaar maar elke keer ongeveer 70/80 nrs voor een sec als je door een grotere playlist scrollt, dus als je niet scrollt voegt ie 70/80 toe en speelt alleen die af, wat onhandig. iemand daar een oplossing voor? Daarnaast moet ik mn iphone ontgrendelen om een ander nr te horen/volume te verlage/etc wat ik niet heb bij andere muziekapps en daar wel het een en ander op het beginscherm kan veranderen zonder te ontgrendelen.

Verder valt op dat de Marantz interface iets langzamer laad dan de oude, verwacht daar nog wel een update voor, ziet er verder een stuk beter uit. Valt mij ook op dat als je een video bekijkt en je wilt tegelijkertijd het menu benaderen dat deze niet meer doorzichtig is als voorheen of een crossover wilt veranderen je eerst naar het vorige scherm moet om de actie door te voeren..

• Jeweetje
Na veel wikken en wegen wilde ik toch voor de Yamaha RX-a4a gaan mede door de slechte ervaringen hier (met de oudere modellen) met apps en online radio.
Daar de Yamaha hoger is en daardoor niet in het nieuwe tv meubel paste, toch voor de cinema 60 gegaan.
Vind de cleane look door het klepje van de cinema 50 mooier, maar kon de extra uitgave hiervoor voor mezelf niet verantwoorden heb de 11.4 niet nodig.
Overweeg wel om op mbv 1 of andere striping de streep die het grote vlak doorbreekt na te bootsen vd 50.
Komend van een 13 jaar oude Yamaha RX-V667 (die ook prima klonk) is de Cinema 60 een stap vooruit, hoor meer details en klinkt overall wat beter.

Nog een vraag aan de kenners hier, heb 2x Monitor Audio RX8 als fronts (bi amp aangesloten) en als surround radius 90 serie met de radius 200 als center. De radiussen zijn 8 ohm en de RX8 zijn 4 ohm, wat is wijsheid voor de luidspreker instellingen op de cinema 60? Kan kiezen tussen 4,6 of 8 ohm.

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wilde vandaag eigenlijk een Marantz Cinema 60 bestellen, had een goed aanbod van een bepaalde winkel met inruil gekregen afgelopen zondag op basis van een prijs van 1050, was dat aanbod alleen die zondag geldig. Dacht tot vandaag, echter was de prijs naar 1349 gestegen. Ondanks een redelijk aanbod niet gedaan, totdat ik net zit te kijken en de Cinema 60 DAB voor 1090 vind bij bol.com, dus daar maar besteld, kan niet wachten, zit wel met een oude receiver nu waar ik nog 70 euro zou krijgen... Nu nog op zoek naar Atmos hoogte luidsprekers voor op m'n oude Mordaunt-Shorts.

Mooie is dat de prijs van de 60 nu weer terug staat op 1050 bij die bepaalde winkel...

Ben benieuwd hoeveel verschil in geluid dit gaat brengen, ik hoop in ieder geval van het probleem van m'n oude Denon af te zijn, die heeft om de zoveel tijd een moment dat het geluid even wegvalt (alleen via de ARC).

Natuurlijk nog geen tijd om alles 100% in te stellen, maar in ieder geval geen problemen meer dat het geluid voor een seconde wegvalt :) Meer geluidsinstellingen voor muziek, bijv stereo over alle luidsprekers, wat op 1 of andere manier de oude Denon (aantal jaar geleden voor weinig overgenomen van een vriend) niet had. Dus eerste indruk top.

Wie heeft ervaring met atmos hoogte luidsprekers voor boven op de fronts?

[Voor 40% gewijzigd door Quantor op 15-02-2023 11:34]

Speelt padel!

• Laurens85
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09-06 23:20
hier stond een offtopic bericht, graag alleen ontopic reageren.

[Voor 89% gewijzigd door teacher op 13-02-2023 20:21]

Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-06 13:57
Ik ben ook in de markt voor wat nieuws en had een luister aanvraag gedaan bij 'n winkel. Deze belde mij zojuist of ik niet wilde overwegen om in plaats van de Cinema 60 te gaan luisteren naar een 7015. Die hebben ze nu schijnbaar in de aanbieding en dat zou een technisch betere receiver zijn. Kan iemand daar advies over geven? De cijfertjes heb ik al naast elkaar gelegd en daaruit lijkt wel het voordeel voor de 7015, met uitzondering van bijv. dirac die bij de cinema60 erbij gaat komen als ik het goed heb. Maar verder twijfel ik...

De bedoeling is om dit geheel in ieder geval met twee vloerstaande speakers uit te rusten, zoals de Dali Opticon 6 MK2 of MA Silver 300's. Daarnaast een reeds aanwezige 5.1 die ik tzt ga vervangen voor de rest van de speakerlijn om zo naar 'n atmos inrichting te gaan.

Ik hoop dat ik dus aankoopadvies hier op deze manier ook mag vragen, aangezien het me dus om de keuze tussen de 7015 en de cinema60 gaat.

• klootwyk
  • Laatst online: 16:05
Cinema 60 gaat geen Dirac krijgen, moet je minimaal de 50 kopen…

• Shocked
  • Laatst online: 19:33
@born2tweak
Het is wel een lastige vergelijking aangezien de 7015 een versie hoger is dan de 60 uit de nieuwe cinema reeks. Beiden zullen voortreffelijk klinken.
Ik heb de 60 overigens en ook gewikt en gewogen.

Voordelen Cinema 60
- wordt maar lauwwarm
- stroomverbruik 29,5 Watt bij normaal (stereo) gebruik (gemeten).
- bluetooth werkt prima, wifi stabiel
- moderne GUI
- nieuwe versie HDAM-SA2 circuit (vond ik belangrijk)
- 100 Watt is genoeg
- prijs € 1050,- als je zoekt of onderhandelt
- 16,5 cm hoog (7015 is 18,5 cm hoog)

Nadeel Cinema 60
- geen auro 3D (meerdere soundlagen, niet toepasbaar bij 5.1 of 5.1.2)
- iets minder aantal aansluitingen

Voordelen 7015
- iets meer vermogen (125 Watt tov 100 Watt)
- iets meer aansluitingen
- 9.2 mogelijk (Cinema 60 gaat tot 7.2 of 5.2.2)
Je kan dus bij de 60 2 atmos speakers aansluiten bijv. front height.

Nadelen 7015
- wordt aardig warm
- basisverbruik stroom wat hoger indien je dat interessant vindt
- er zijn klachten over instabiele bluetooth en wifi. Dat ken ik van mijn oude Marantz 1607, die was vaak niet benaderbaar door de app.

Mijn persoonlijke redenen voor de 60 waren:
- goede bluetooth
- betere HDAM SA2 circuit (distortion lager)
- lagere prijs
- lagere bouw(16,5 cm)
- 100 Watt voor mij ruim voldoende
- geen 9.2 nodig, ik heb genoeg aan 7.2
- moderner design

Wat betreft Dirac & Audyssey
Staar je daar niet helemaal blind op. De 60 krijgt zoals @klootwyk zegt, geen Dirac.
Audyssey is als basis best okay. Wil je wat meer dan kan je de app erbij kopen (€24)om Audyssey uit breiden met MultiEQ editor die curves e.d. kan maken.
Dirac kan wel wat meer maar het belangrijkste - intergratie/afstelling van de subwoofer- lukt naar mijn idee tegenwoordig ook prima met Audyssey. Dirac is tenslotte ook niet heilig, die kan er ook flink naast zitten.

Beide modellen zijn prima. Ik zou kiezen op features die je echt nodig hebt en prijs. De rest is discutabel (beetje meer of minder vermogen etc.).

Hier een nog een review van de 60: https://h-m-entertainment.com/marantz-cinema-60-review

Sony 55 A90J & Sony 48A9 - B&O Beosound Stage - Dali Menuet SE - Dali 104 - Lyngdorf BW-2 - Lyngdorf TDAI-1120 in 2.2. opstelling | 3,2 kW Qcell + SolarEdge : plat dak met 3 oost met een boom en 7 west

• klootwyk
Weet het budget niet, maar de Onkyo TX-NR7100 en TX-RZ50 zijn ook binnen enkele weken leverbaar in NL, daar zit Dirac standaard op.

• nero355

nero355

Shocked schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 23:10:
Voordelen Cinema 60
- bluetooth werkt prima, wifi stabiel

Nadelen 7015
- er zijn klachten over instabiele bluetooth en wifi. Dat ken ik van mijn oude Marantz 1607, die was vaak niet benaderbaar door de app.
Ze kunnen het dus wel, maar voor die functionaliteit van een normaal gesproken € 25 kostende Raspberry Pi moet je wel vele honderden euro's extra betalen! :') _O-

• Shocked
klootwyk schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 09:05:
Weet het budget niet, maar de Onkyo TX-NR7100 en TX-RZ50 zijn ook binnen enkele weken leverbaar in NL, daar zit Dirac standaard op.
Ik heb ze even bekeken. Onkyo’s hadden wel een slechte naam wb hdmi boards die kapot gingen. Hopelijk is dat nu verbeterd.
Ik heb even geaarzeld om wat te zeggen over Dirac of Audyssey, het kan tot verhitte discussies leiden.

Ik ken Dirac, Audyssey en Room Perfect. Ik heb wel intussen wat ervaring en ook een mening gevormd. Zowel met Dirac als Audyssey zou ik tevreden zijn. Er zullen altijd twee kampen ontstaan, geluid blijft subjectief. Als ik heel voorzichtig iets op een ranglijst zou moeten zetten wb belangrijkheid dan:

1. Luidsprekers
2. Ruimte acoustic
3. Kwaliteit aangeboden signaal
4. …
5. Dirac of Audyssey (of het exotische RP)

8. AVR

Zowel met Dirac als Audyssey krijg je de bass wel onder controle. Bij beiden kan je een gordijn (curtain) opzetten zodat de speakers bijv. boven de 300 Hz niet meegenomen worden en de sound vd speakers intact wordt gelaten.

De resultaten zullen min of meer gelijk zijn.
Dirac heeft wat meer instelmogelijkheden op de app, maar kan een pain in the ass zijn bij het instellen.
Audyssey is gebruiksvriendelijk en heeft DEQ - een soort loudness functie - wat bij laag geluidsnivo de bass en hoog wat aanzet tot vetter geluid. Erg prettige functie en staat aan bij mij, alhoewel puristen dit niet zullen goedkeuren.

Hier een goede vergelijking waar ik me wel in kan vinden: https://audiocurious.com/...sey/?utm_content=cmp-true

Waarmee ik gewoon wil zeggen dat roomcorrectie nuttig is maar Dirac of Audyssey niet de doorslag moet geven in je keuze voor welk merk dan ook.

Sony 55 A90J & Sony 48A9 - B&O Beosound Stage - Dali Menuet SE - Dali 104 - Lyngdorf BW-2 - Lyngdorf TDAI-1120 in 2.2. opstelling | 3,2 kW Qcell + SolarEdge : plat dak met 3 oost met een boom en 7 west

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01:22
Shocked schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 14:00:
[...]

Ik heb ze even bekeken. Onkyo’s hadden wel een slechte naam wb hdmi boards die kapot gingen. Hopelijk is dat nu verbeterd.
Ik heb even geaarzeld om wat te zeggen over Dirac of Audyssey, het kan tot verhitte discussies leiden.

Ik ken Dirac, Audyssey en Room Perfect. Ik heb wel intussen wat ervaring en ook een mening gevormd. Zowel met Dirac als Audyssey zou ik tevreden zijn. Er zullen altijd twee kampen ontstaan, geluid blijft subjectief. Als ik heel voorzichtig iets op een ranglijst zou moeten zetten wb belangrijkheid dan:

1. Luidsprekers
2. Ruimte acoustic
3. Kwaliteit aangeboden signaal
4. …
5. Dirac of Audyssey (of het exotische RP)

8. AVR

Zowel met Dirac als Audyssey krijg je de bass wel onder controle. Bij beiden kan je een gordijn (curtain) opzetten zodat de speakers bijv. boven de 300 Hz niet meegenomen worden en de sound vd speakers intact wordt gelaten.

De resultaten zullen min of meer gelijk zijn.
Dirac heeft wat meer instelmogelijkheden op de app, maar kan een pain in the ass zijn bij het instellen.
Audyssey is gebruiksvriendelijk en heeft DEQ - een soort loudness functie - wat bij laag geluidsnivo de bass en hoog wat aanzet tot vetter geluid. Erg prettige functie en staat aan bij mij, alhoewel puristen dit niet zullen goedkeuren.

Hier een goede vergelijking waar ik me wel in kan vinden: https://audiocurious.com/...sey/?utm_content=cmp-true

Waarmee ik gewoon wil zeggen dat roomcorrectie nuttig is maar Dirac of Audyssey niet de doorslag moet geven in je keuze voor welk merk dan ook.
Ik heb verschillende Onkyos gehad en vind de Marantz sowieso beter klinken(alhoewel er geen verschil in mag zitten)

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Arjantje72 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 00:25:
[...]

Ik heb verschillende Onkyos gehad en vind de Marantz sowieso beter klinken(alhoewel er geen verschil in mag zitten)
Vergeleken in Pure Direct mode?
Want standaard staat bij Marantz Dynamic EQ aan die zorgt dat ook bij lagere volumes er voldoende lage tonen aanwezig zijn. Dat vind ik persoonlijk erg goed klinken en ik luister nooit op referentievolume.
Onkyo zal misschien ook wel zoiets hebben.
Maar wat ik begreep is dat het vaak het volume is dat net even anders is bij een vergelijking, en je daardoor een voorkeur voor de een boven de ander ontwikkelt.

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

klootwyk schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 09:05:
Weet niet of je dit al had gelezen m.b.t. de Onkyo.

https://www.audiosciencer...w-home-theater-avr.30842/

Conclusions
The inclusion of proper Room EQ in mid-priced AVRs is major news indeed. Alas, my job here is to characterize the performance of the platform itself and the news there is not good. The amplifier has serious power limiting "feature" and even without it, it is not competitive with other products out there.

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon: 7+1+Vokal-Opticon: Vokal-Zensor:1+3-Alteco C1 | SVS: SB-1K Pro - SB-1K | Wharfedale Diamond 10.7 | Denon X2200w | XBOX Series X | MHI SRK/ZSW50 | Carrier 5.3 | Q-cells 16 x 340Wp G9 | SE3000HD+SE2000M |

• klootwyk
Jawel, opgewekt met testen die in real life niet voorkomen.
Niet iedereen op de bekende fora loopt weg met Amir's testmethodes voor zover ik gelezen heb...

• born2tweak
bedankt voor de uitgebreide uitleg over de verschillen en mogelijkheden. Ik ben afgelopen zaterdag wezen luisteren en moet zeggen dat de SR7015 in combinatie met een aantal speakers erg goed klinkt. Daarnaast ook dat hij er toch wel erg mooi eruit ziet. Ik weet nog niet of ik de Cinema look mooier vind eigenlijk.

Qua room correction zal ik er dus wel uit komen, daar heb ik misschien wat teveel focus op gelegd. Ik was vooral op zoek naar verschillen en voordelen. De verkoper wist mij te vertellen dat de 7015 een veel betere voeding heeft dan de Cinema 60 en dat je die dus eigenlijk met de Cinema40 moet vergelijken. Alleen weet ik natuurlijk niet of hij graag deze wil verkopen en dit daarom zegt. Valt hier iets voor te zeggen qua voeding? Is dat zoveel beter dan de goedkopere cinema60 lijn?

Qua speakers ben ik er nog niet uit en zal ik nog vaker moeten gaan luisteren. Ik heb geluisterd naar de Dali Opticon 6 MK2, B&W 603 S2 Anniversary edition en de Monitor Audio 300 Silver. Alle 3 een eigen geluid, maar ik vond het nog moeilijk te beoordelen welke me nu het meeste aanspreekt.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@born2tweak de 7015 mapt naar de Cinema 40, de 6015 naar de Cinema 50 en de 5015 naar de Cinema 60.
Ze zijn dus naar van "hoger nummer is beter/zwaarder" naar andersom gegaan.
Maar ik weet niet wat voor ruimte je hebt thuis, als dat een normaal woonhuis is dan heb je heel dat vermogen niet nodig.
En de 40 heeft extra kanalen, weet niet precies uit mn hoofd, maar zou kunnen dat de 40 bijvoorbeeld 9.4 ondersteunt en de 60 "slechts" 7.2. Als je geen volledige Dolby Atmos thuisbioscoop aan het inrichten bent kun je dat geld ook op zak houden.
Je zal ergens een side by side vergelijk moeten zoeken, want er zijn meer features die verschillen, die je vast niet allemaal nodig hebt of belangrijk vindt, het prijsverschil is fors. Terecht dat je twijfelt over de verkooppraatjes.

[Voor 3% gewijzigd door CyBeRSPiN op 20-02-2023 09:16]

• born2tweak
@CyBeRSPiN ik heb de extra kanalen nu in ieder geval nog niet nodig, ik ga waarschijnlijk wel een 7.1 setup realiseren. Het betreft een woonkamer met hoog plafond, dus een aardig volume om te vullen. Daarentegen zal ik niet heel vaak op hoog volume spelen vanwege de buren.

Ik ben niet van plan voor 'n cinema 40 of 50 te gaan hoor, de aanbieding die ik heb liggen is voor een SR7015 die iets duurder is dan de Cinema 60. Dus daar zal de afweging tussen zijn. En aangezien ik ook meteen speakers erbij aanschaf is het prijsverschil ook weer niet zo enorm, dus kunnen specificaties de doorslag geven.

• Jeweetje
Zou in jou geval niet blind staren op de specs.
Wat is de meest gebruiksvriendelijke interface, stabiele verbinding met wifi of ethernet, verwachte ondersteuning van alle “ digitale” mogelijkheden?
De cinema 60 is echt wel een serieuze receiver met 110 watt rms is er voldoende power om in mijn geval 2 MA rx 8 aan te sturen.

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

klootwyk schreef op maandag 20 februari 2023 @ 08:26:
Jawel, opgewekt met testen die in real life niet voorkomen.
Niet iedereen op de bekende fora loopt weg met Amir's testmethodes voor zover ik gelezen heb...
Ik begrijp dat een aantal situaties niet altijd IRL voorkomen, maar om nou te stellen dat ze helemaal niet voorkomen.....en bij elke.test methode kun je je afvragen of het van toepassing is in jouw situatie.
Ik wilde de test alleen even delen, sommige mensen willen het wel graag weten namelijk.

Ik zelf zou me toch wel even verdiepen in het stuk als ik mijn 4ohm speakers zou aansluiten

Onkyo TX-RZ50 Power Amplifier Testing
This testing cost me anther hour of sleep (went to bed near 4:00 am!). I started with measuring 4 ohm power as I usually do and got ridiculously low level of output before clipping. I checked all the settings, set the amp to 6 vs 4 ohm and back, power save mode off, etc. but nothing would fix it. On a hunch, I disconnected the power cable, waited a bit and powered the unit back on. I got full power twice but then it limited:

Clearly there is some monitoring going on internally causing the amplifier to go into ECO/power limiting mode. With 8 ohm load, I didn't see this problem

Given that vast majority of speakers today are 4 ohm or even lower, this is a serious problem. I could understand it if the amp was cooking but it was quite cool running with the upper fan off. Traditionally this mode would be triggered if you set the amplifier to 4 ohm mode but per above, this did not have an effect here.

Given this problem I could not run my max and peak power

Maar ontopic.

[Voor 4% gewijzigd door CPM op 21-02-2023 09:26]

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon: 7+1+Vokal-Opticon: Vokal-Zensor:1+3-Alteco C1 | SVS: SB-1K Pro - SB-1K | Wharfedale Diamond 10.7 | Denon X2200w | XBOX Series X | MHI SRK/ZSW50 | Carrier 5.3 | Q-cells 16 x 340Wp G9 | SE3000HD+SE2000M |

• Shocked
born2tweak schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:34:
@CyBeRSPiN ik heb de extra kanalen nu in ieder geval nog niet nodig, ik ga waarschijnlijk wel een 7.1 setup realiseren. Het betreft een woonkamer met hoog plafond, dus een aardig volume om te vullen. Daarentegen zal ik niet heel vaak op hoog volume spelen vanwege de buren.

Ik ben niet van plan voor 'n cinema 40 of 50 te gaan hoor, de aanbieding die ik heb liggen is voor een SR7015 die iets duurder is dan de Cinema 60. Dus daar zal de afweging tussen zijn. En aangezien ik ook meteen speakers erbij aanschaf is het prijsverschil ook weer niet zo enorm, dus kunnen specificaties de doorslag geven.
Als enigste zou ik toevoegen bij je keuze dat je graag wenst dat de wifi/bluetooth goed moet functioneren bij de SR7015, mocht je die kiezen. En vastleggen dat je anders hem mag omruilen voor een 60.
(Daar is bij mij na circa 4 weken geen 1 keer de verbinding weggevallen.) Verder zullen beide apparaten naar wens functioneren verwacht ik.

• RobbieHifi
Ps een beetje extra vermogen is soms toch wel lekker. Headroom, want het opgegeven vermogen is vaak met twee kanalen aangedreven. Terwijl je 5.1 draait tijdens een film. Zeker de speakers met een lagere impedantie is wat extra power wel lekker. Zelf draai ik met een SR7013 en wel voldoende vermogen. Alleen mijn center en rears krijgen vermogen van de receiver, fronts hebben nog een eigen eindbak (vooral voor stereo). Mijn speakers zijn 4Ohm en heb ze ooit op een McIntosh met 300Watt per kanaal gehoord.....klonk echt beter dan op mijn huidige marantz versterker (geen eerlijke vergelijking). Dus headroom kwa vermogen kan wel lekker zijn.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@RobbieHifi toch snap ik dat niet helemaal. Wat bedoel je met headroom en "wel lekker".
Als je 100W aan vermogen in een speaker stopt vraag ik me af wat er van overblijft, en wat het met je trommelvliezen doet.

Volgens mij betekent het dat als je het volume op voluit draait, naar 100%, en je speakers/trommelvliezen/buren dat nog tolereren, en je dan nóg harder wenst te gaan, je dan moet gaan kijken naar een versterker die meer vermogen kan leveren.
Ik kom zelf niet verder dan 60% en dan is het al meer dan zat (SR6015 met Dali Oberon).

• nero355

nero355

RobbieHifi schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 13:45:
Zeker de speakers met een lagere impedantie is wat extra power wel lekker.

Mijn speakers zijn 4Ohm en heb ze ooit op een McIntosh met 300Watt per kanaal gehoord.....klonk echt beter dan op mijn huidige marantz versterker (geen eerlijke vergelijking). Dus headroom kwa vermogen kan wel lekker zijn.
Dan heb je gewoon speakers met een lage gevoeligheid en heeft het niks met de weerstand ervan te maken! ;)

- Lage gevoeligheid = Veel vermogen nodig
- Hoge gevoeligheid = Weinig vermogen nodig

En ik geloof dat die grens ergens rond de 75 a 80 dB lag ?!

• RobbieHifi
CyBeRSPiN schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 13:53:
@RobbieHifi toch snap ik dat niet helemaal. Wat bedoel je met headroom en "wel lekker".
Als je 100W aan vermogen in een speaker stopt vraag ik me af wat er van overblijft, en wat het met je trommelvliezen doet.

Volgens mij betekent het dat als je het volume op voluit draait, naar 100%, en je speakers/trommelvliezen/buren dat nog tolereren, en je dan nóg harder wenst te gaan, je dan moet gaan kijken naar een versterker die meer vermogen kan leveren.
Ik kom zelf niet verder dan 60% en dan is het al meer dan zat (SR6015 met Dali Oberon).
Je hebt dus geen 100W, je hebt meerdere kanalen en geen 2 channel.

Wanneer een versterker een hoger vermogen moet leveren, dynamische muziekpassage of tijdens een heftige scene in een film, wil je niet dat de versterker tegen zijn limiet aanloopt. Ook speelt je impedantie curve van je speakers een rol, bij specifieke frequenties hebben sommige speakers erg veel vermogen nodig (dit hangt af van het type speaker, maar verschil ook per fabrikant).

kwa vermogen kun je de metafoor van een auto gebruiken. Zowel een Ferrari als een Ford Focus kunnen in 10 seconden naar de 100 toe, maar een Ferrari doet dit op zijn gemak en de focus moet werken. In de Ferrari is er dan controle.

Maar staar je niet blind op vermogen, want het hangt veel af van de speakers. Zelf heb ik nu 4 Ohm speakers en die vragen best wat power. Voorheen vloerstaanders die 8 Ohm waren en die waren eenvoudiger aan te sturen.

• RobbieHifi
nero355 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 15:32:
[...]

Dan heb je gewoon speakers met een lage gevoeligheid en heeft het niks met de weerstand ervan te maken! ;)

- Lage gevoeligheid = Veel vermogen nodig
- Hoge gevoeligheid = Weinig vermogen nodig

En ik geloof dat die grens ergens rond de 75 a 80 dB lag ?!
Ook een lage gevoeligheid idd

• Arjantje72
Ik heb een Cinema 50. Elke keer als ik internet radio wil luisteren, komt de melding: geen verbinding.
Rebooten wil soms helpen.
Hij is bekabeld aangesloten en met netwerktest op de versterker is ook alles goed.
DHCP staat aan.
Lastig probleem, iemand misschien een oplossing? 3x opnieuw opstarten is niet echt een oplossing waar ik vrolijk van wordt :)

• nero355

nero355

@Arjantje72

Stroom eraf en weer erop na een minuutje of zo al geprobeerd :?

* nero355 heeft daar ruime ervaring mee met zijn NR1606 :+

• SNEAK-NL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:08

SNEAK-NL

galloooooooooooo

Arjantje72 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 09:16:
Ik heb een Cinema 50. Elke keer als ik internet radio wil luisteren, komt de melding: geen verbinding.
Rebooten wil soms helpen.
Hij is bekabeld aangesloten en met netwerktest op de versterker is ook alles goed.
DHCP staat aan.
Lastig probleem, iemand misschien een oplossing? 3x opnieuw opstarten is niet echt een oplossing waar ik vrolijk van wordt :)
factory reset daarna weer updaten enzo, moest met mijn 7013 ook dit weekend ... :/

• Arjantje72
nero355 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 19:51:
@Arjantje72

Stroom eraf en weer erop na een minuutje of zo al geprobeerd :?

* nero355 heeft daar ruime ervaring mee met zijn NR1606 :+
Snachts gaat hij altijd van de stroom af :)
SNEAK-NL schreef op zondag 26 februari 2023 @ 12:32:
[...]

factory reset daarna weer updaten enzo, moest met mijn 7013 ook dit weekend ... :/
Daar lijkt het wel op helaas.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik dacht eerst een gebruikte Marantz receiver aan te kopen, geschikt voor 4k/60Hz (minimaal HDCP2.2), maar gezien het aanbod en de 2ehands prijzen, nu toch maar een Cinema 70 aangekocht (uiteindelijk als plaatsvervanger voor mijn NR1606). Ik heb weinig plek in mijn meubel dus doe ik het al jaren met een "low profile" model. Voor mij meer dan afdoende.

Nu de Cinema 70 alvast elders in huis aangesloten en geconfigureerd maar wat mij nu erg opvalt is dat het een aardige poos duurt voor ik het menu tevoorschijn mag toveren, er loopt dan een streep onderin beeld die aangeeft hoelang ik nog moet wachten. Is dat bij andere Cinema modellen ook het geval of is er sinds de NR1606 nog zoveel gewijzigd dat het met wat oudere modellen ook al het geval is?

Weet trouwens niet of ik wel zo blij moet zijn met het kleine info display, maar dat zal de tijd wel leren. Beide apparaten blijven in huis aanwezig 😉

Testing, one, two ...

• Shocked
hardware-lover schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 19:09:

Nu de Cinema 70 alvast elders in huis aangesloten en geconfigureerd maar wat mij nu erg opvalt is dat het een aardige poos duurt voor ik het menu tevoorschijn mag toveren, er loopt dan een streep onderin beeld die aangeeft hoelang ik nog moet wachten. Is dat bij andere Cinema modellen ook het geval of is er sinds de NR1606 nog zoveel gewijzigd dat het met wat oudere modellen ook al het geval is?

Weet trouwens niet of ik wel zo blij moet zijn met het kleine info display, maar dat zal de tijd wel leren. Beide apparaten blijven in huis aanwezig 😉
Heb je de app al gedownload? Die is prima naar mijn optiek en via web kan je nog dieper de instellingen in en alles op je telefoon snel en goed regelen. Het tv menu gebruik ik nooit meer (Marantz 60).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Shocked schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 19:17:
Heb je de app al gedownload? Die is prima naar mijn optiek en via web kan je nog dieper de instellingen in en alles op je telefoon snel en goed regelen. Het tv menu gebruik ik nooit meer (Marantz 60).
Al jaren geleden, maar die werkte nooit lekker met mijn NR1606, staat echter nog wel op mijn telefoon. Ik zal er weer eens naar gaan kijken of het nu wat beter geworden is.

Testing, one, two ...

• Shocked
hardware-lover schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 21:30:
[...]

Al jaren geleden, maar die werkte nooit lekker met mijn NR1606, staat echter nog wel op mijn telefoon. Ik zal er weer eens naar gaan kijken of het nu wat beter geworden is.
Ja, vroeger was het slecht. Je doet jezelf zwaar tekort als je dat niet meteen gebruikt.

Marantz AVR app (zo heet ie nu).
Klik ook op WEBCONTROLE via streepjesmenu, dan kan je dieper het menu in.
Ik ben erg tevreden over de app, alles kan je zo bijstellen of regelen.

Via webcontrole krijg je toegang dat dit menu;

• zaphod_b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-06 13:37
Marantz Cinema 50 vs 60... What to do?

Momenteel heb ik een Onkyo TX-NR646, 2x Focal Chora 826, 1x Focal Chora Center en 2x eenvoudige Wharfedale surrounds, 1x Wharfedale subwoofer.
Ik heb de Onkyo enkele jaren maar ben niet heel tevreden. Teveel gezeik met eARC en HDMI. Ik laat nu m'n TV (LG C1) maar de HDMI schakelen, dat gaat beter... eARC werkt gelukkig met de LG, met m'n vorige Samsung werkt het niet meer... Geluid in Stereo is prima, de Phono stage is ronduit slecht. Geupgrade naar een Project Pre amp, klinkt echt 3x beter. Verder kan ik de Onkyo niet echt vergelijken met andere versterkers, dus lastig te zeggen. De Onkyo klinkt prima, maar is de Marantz beter / mooier?
Ik ben ook nooit heel tevreden geweest over de menu's op de Onkyo, maar verder doet ie wat ie moet doen...

Belangrijker nog dan 5.1 of films vind ik vooral dat m'n vinyl en CD's goed klinken in stereo. De films en 5.1 is een leuke bijkomstigheid.

Nu is mijn vraag vooral of de Cinema 60 voldoende is om die Focal's genoeg power te geven, ook in 5.1 modus? Of moet ik dan toch maar voor de -veel duurdere- 50 gaan? Ander voordeel van de 50 is dat al die lelijke knopjes achter een klepje zitten, maar of ik dat 600 euro waard vind... En Dirac, ga ik daar nou echt überhaupt voordeel van hebben?

[Voor 17% gewijzigd door zaphod_b op 10-03-2023 22:50]

• Jeweetje
Zie m’n eerdere reactie, kon mezelf het extra geld voor het klepje en 11.2 niet verantwoorden.
De cinema 60 stuurt hier 4 ohm rx8 monitor audio’s aan, heeft daar geen enkele problemen mee.
Voldoende power, heb deze wel als bi amp aangesloten.
Voor een nette prijs bij hello tv gekocht.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[b]Shocked schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 22:33
Ja, vroeger was het slecht. Je doet jezelf zwaar tekort als je dat niet meteen gebruikt.

[knip]
Dank voor je uitgebreide reactie 👍, maar ik verwacht dat ik enkel de setup in orde maak als ie op zijn definitieve plek komt te staan, en dan zal het zo gaan als met de oude.

Ik zal er daarna nauwelijks nog werkelijk heel actief mee bezig zijn, enkel het volume zal dagelijks hoger en lager worden gezet, de rest gaat automatisch (aan/uit) via een ander (CEC) apparaat. Tenminste, ik hoop dat het minstens zo goed zal gaan dan met de NR1606 nu 😏

Testing, one, two ...

• nero355

nero355

Shocked schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 22:33:
Kan je dan niet beter meteen naar de webGUI van je Versterker gaan :?

@hardware-lover
Die gebruikte ik altijd om te checken of de netwerkfirmware van de NR1606 is gecrashed of niet : Je krijgt dan zwarte lege pagina's te zien! :+
zaphod_b schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 22:48:
Ik heb de Onkyo enkele jaren maar ben niet heel tevreden. Teveel gezeik met eARC en HDMI.
Daar is maar één juiste oplossing voor :
- The Zep Man in "Het Denon ervaringen/discussie Topic - Deel 4"
- The Zep Man in "Het Denon ervaringen/discussie Topic - Deel 4"

:Y) 8) :*) d:)b

• Stevie07
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:09
zaphod_b schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 22:48:
Marantz Cinema 50 vs 60... What to do?
Zelf een Cinema 60 met Focal 816W en 806 surround en 800 Center.

Geen ervaring met Onkyo, maar naar mijn idee heeft de Marantz geen enkele moeite met de speakers.

Ook ik draai regelmatig Vinyl en CD's.

• zaphod_b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-06 13:37
Dank voor de adviezen. Uiteindelijk toch maar gekozen voor de Cinema 60 inderdaad. Ik vind 500 (ik zag net dat het iets minder was) euro meer toch wel erg veel meer voor *mogelijk* Dirac waarvan ik niet zo goed weet of ik dat nou nodig heb (ik vermoed van niet) en een iets mooier front uiterlijk. Ook het verschil in vermogen is niet noemenswaardig te noemen.
De versterker wordt morgen geleverd, besteld bij kamera-express. De goedkopere via Tweakers (HelloTV en Apollo) zeggen dat ze ‘m op voorraad hebben maar als je een medewerker spreekt blijkt dat niet te kloppen… Bij K-E durf ik dat wel aan gezien eerdere ervaringen en inderdaad, nu 3 uur na bestellen al keurig een melding van verzending. Top!

• Arjantje72
Shocked schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 22:33:
[...]

Ik ben erg tevreden over de app, alles kan je zo bijstellen of regelen.
[Afbeelding]

Via webcontrole krijg je toegang dat dit menu;

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Rechtsonder bij webcontrol staat de functie: geavanceerd. Daar moet een wachtwoord ingevuld worden, weet jij die toevallig?

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik krijg de app bij mijn Cinema 60 DAB niet aan de praat, kan de receiver niet gevonden krijgen. De hulplijn die je dan krijgt heeft het nog niet over de Cinema 60, alleen oudere modellen worden getoond. Aangezien die bij jullie wel werkt, even opnieuw bekijken wat hiervan de reden kan zijn. Gelijk ook even kijken naar de webGUI als die er is.

Speelt padel!

• nero355

nero355

Quantor schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:54:
Ik krijg de app bij mijn Cinema 60 DAB niet aan de praat, kan de receiver niet gevonden krijgen. De hulplijn die je dan krijgt heeft het nog niet over de Cinema 60, alleen oudere modellen worden getoond. Aangezien die bij jullie wel werkt, even opnieuw bekijken wat hiervan de reden kan zijn.

Gelijk ook even kijken naar de webGUI als die er is.
Wat ik al eerder zei :

Als de webGUI zwarte lege pagina's weergeeft dan is het gewoon weer het oude gezeik met de netwerkfirmware die instabiel is en dus een reboot nodig heeft!

Stroom eraf, Stroom erop = Reboot :)

Pagina: 1 ... 56 57 58 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee