kwa uitbreidbaarheid bedoel ik kan je bv spotify daartoe naar streamen of is dat helemaal niet ok met zo een installatie?FeaR schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 20:12:
[...]
Wat je er voor kan geven is aan jezelf. Prijzen dien je uit te zoeken aan de hand van het huidige aanbod, check de bekende tweedehands sites. Types zal de verkoper je vast willen geven als je interesse hebt, dat zoekt makkelijker.
[...]
B&W M1, B&W 800D, B&W Nautilus? Alleen het merk zegt niet zo veel.
[...]
Uitbreidbaar naar? Qua aantal aan te sluiten speakers? Aantal aan te sluiten bronnen?
Met extreem algemene vragen of kreten als bovenstaande wordt dit een eenzijdig verhaal.
Heb je zelf al wat gegoogled?jurdup schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 13:17:
[...]
kwa uitbreidbaarheid bedoel ik kan je bv spotify daartoe naar streamen of is dat helemaal niet ok met zo een installatie?
Hier kun je de specificaties doornemen:
https://www.marantz.com/n...mponents/pm-ki-pearl-lite
https://www.marantz.jp/nl...st6003?status=discontinue
https://www.marantz.com/n...t/hi-fi-components/cc4003
[ Voor 7% gewijzigd door fmb op 09-07-2022 15:17 ]
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
nene hele leek op dat gebied...altijd al eens wat betere installatie willen hebben maar beetje verschoten dat ze 10-11j oud was...akkoord int otaal heeft deze installatie blijkaar 2500 euro gekost...fmb schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 15:15:
[...]
Heb je zelf al wat gegoogled?
Hier kun je de specificaties doornemen:
https://www.marantz.com/n...mponents/pm-ki-pearl-lite
https://www.marantz.jp/nl...st6003?status=discontinue
https://www.marantz.com/n...t/hi-fi-components/cc4003
dus dacht ik vraag het eens aan de ervaringsdeskundigen
Het is inderdaad een wat oudere installatie ;-)jurdup schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 18:12:
[...]
nene hele leek op dat gebied...altijd al eens wat betere installatie willen hebben maar beetje verschoten dat ze 10-11j oud was...akkoord int otaal heeft deze installatie blijkaar 2500 euro gekost...
dus dacht ik vraag het eens aan de ervaringsdeskundigen
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
@jurdup Het hoeft absoluut geen probleem te zijn dat de installatie 10 jaar oud is als de huidige conditie nog goed is. Vooral luidsprekers gaan bij normaal gebruik erg lang mee, wel even goed de conditie controleren of er geen ingedeukte woofers en tweeters zijn. Hoeveel moeten ze er voor hebben ?
[ Voor 6% gewijzigd door Roderiktweaker op 09-07-2022 19:56 ]
Daar zijn dit soort dingen een prima oplossing voor : https://www.pimusicbox.com/jurdup schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 13:17:
kwa uitbreidbaarheid bedoel ik kan je bv spotify daartoe naar streamen of is dat helemaal niet ok met zo een installatie?
Kan je ook makkelijk zelf in elkaar sleutelen trouwens met wat Linux based software die dat project ook gebruikt!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
400 euroRoderiktweaker schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 19:54:
@jurdup Het hoeft absoluut geen probleem te zijn dat de installatie 10 jaar oud is als de huidige conditie nog goed is. Vooral luidsprekers gaan bij normaal gebruik erg lang mee, wel even goed de conditie controleren of er geen ingedeukte woofers en tweeters zijn. Hoeveel moeten ze er voor hebben ?
Dan haal je alle componenten die je krijgt door sites als Marktplaats of Tweedehands.be als je van België komt, en zie je of de prijs goed of slecht is. Zoals gezegd staat alleen de losse versterker op Marktplaats voor 500 euro. 400 euro voor de gehele set zou dan een makkelijke conclusie voor je moeten zijn. Nogmaals, een beetje intiatief tonen mag wel.
Al zou ik voor mezelf alleen wel duidelijk hebben wat je verstaat onder "eens wat betere installatie willen". Wat heb je nu staan, wat mis je en wat verwacht je? Dat er vragen als of Spotify werkt op een set als deze voorbij komen krijg ik het idee dat je niet helemaal duidelijk hebt wat je in huis kan halen en wat de mogelijkheden zijn. Niet dat je straks deze set in huis haalt en er direct een topic komt met dat de versterker geen HDMI ARC heeft of dat je niet kan streamen vanaf de NAS...
[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 10-07-2022 11:13 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Zoals gezegd is dat een hele mooie prijs als alles werkt.
Als je er weinig verstand van hebt is het een redelijke gok natuurlijk. Voor hetzelfde geld slaan de cd's straks over. En een FM tuner? Is onderhand ook al ouderwets aan het worden.jurdup schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 13:15:
ok heb wat meer info verkregen
B&w klankkasten zijn het type DM603 S3 black
versterker PM-KL pearl
Marantz ST6003
Marantz CC4003
De versterker en cd wissselaar heb ik ook op foto gezet.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat het ooit 2500 euro heeft gekost, wil niet zeggen dat het nog foutloos werkt na 10+ jaar. Garantie tot aan de deur waarschijnlijk.
Misschien past zoiets ook bij jouw wensen. In ieder geval voorzien van veel meer mogelijkheden dan jouw beoogde setje.
pricewatch: Marantz Melody X M-CR612 Zwart
De versterker alleen gaat tweedehands weg voor 400 a 500 euro, de luidsprekers brengen ook nog wel wat op. De tuner en CD wisselaar hebben niet zo veel waarde meer. Al is de Marantz Melody nieuw ook een goede optie in combinatie met goede luidsprekers de vraag is of dit veel minder is.
[ Voor 9% gewijzigd door Roderiktweaker op 10-07-2022 20:38 ]
Ik denk dat het wel meevalt eerlijk gezegd, maar je noemt daar wel effe een paar dingen die een heel goed punt zijn!Trichoglossus schreef op zondag 10 juli 2022 @ 20:00:
Als je er weinig verstand van hebt is het een redelijke gok natuurlijk.
Voor hetzelfde geld slaan de cd's straks over.
En een FM tuner? Is onderhand ook al ouderwets aan het worden.
Dat het ooit 2500 euro heeft gekost, wil niet zeggen dat het nog foutloos werkt na 10+ jaar. Garantie tot aan de deur waarschijnlijk.
Is ook alweer 3 jaar oud ondertussen...Misschien past zoiets ook bij jouw wensen. In ieder geval voorzien van veel meer mogelijkheden dan jouw beoogde setje.
pricewatch: Marantz Melody X M-CR612 Zwart

Ik zou als ik @jurdup was effe op dit model wachten : teake in "Het Yamaha Receiver ervaringen/discussie Topic"
Dat moet haast wel een beest van een Versterker worden!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Hallo allen,
Momenteel heb ik een 5.1 set staan met avr SR6013 van marantz. Die is verbonden met mijn c9 via earc. Onlangs heb ik ook een hifiman sundara aangeschaft met een topping ex5 dac/amp.
Wat is nu de beste manier om deze aan te sluiten om zo best kwalitatief mogelijk hoorbaar geluid uit de hoofdtelefoon te halen?
1. Via optical tv naar optical ex5
Of
2. Pre out zone 2 marantz naar ex5
De bedoeling is dat ik ze niet tegelijk gebruik. Overdag de speakers en savonds hoofdtelefoon.
Mijn bronnen zijn netflix via tv en spotify connect via avr, ps5 die aangesloten is op de tv en airplay voor qobuz en youtube. Dus geen pc gebruik. Netflix wordt waarschijnlijk via headphone alleen stereo weer gegeven maar dat is geen probleem.
Tips zijn welkom
Momenteel heb ik een 5.1 set staan met avr SR6013 van marantz. Die is verbonden met mijn c9 via earc. Onlangs heb ik ook een hifiman sundara aangeschaft met een topping ex5 dac/amp.
Wat is nu de beste manier om deze aan te sluiten om zo best kwalitatief mogelijk hoorbaar geluid uit de hoofdtelefoon te halen?
Of
De bedoeling is dat ik ze niet tegelijk gebruik. Overdag de speakers en savonds hoofdtelefoon.
Mijn bronnen zijn netflix via tv en spotify connect via avr, ps5 die aangesloten is op de tv en airplay voor qobuz en youtube. Dus geen pc gebruik. Netflix wordt waarschijnlijk via headphone alleen stereo weer gegeven maar dat is geen probleem.
Tips zijn welkom
Test het om het zeker te weten. Persoonlijk zou ik Optie 1 kiezen puur omdat het makkelijk switcht op de TV en je gebruikt dan de DAC van de Topping (of die moet extreem slecht zijn...). Met Optie 2 zet de Marantz al het signaal om naar analoog waardoor je de Topping maar half gebruikt.nxt0206 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:06:
Of
Hoe zijn je bronnen aangesloten? Direct op de LG of via de Marantz? In dat laatste geval moet je telkens wel aanpassen dat audio en video door gezet moeten worden naar de TV via HDMI Out van Marantz. Anders heb je geen audio die de TV bereikt en dus geen output over S/PDIF Out. Als de bronnen al op de TV aan zijn gesloten is het een kwestie van de output op de LG wisselen van HDMI ARC naar Optical.
Edit:
Sowieso even checken hoe de Topping om gaat met diverse audio. PlayStation, Netflix en dergelijke kunnen diverse tracks in bitstream sturen of LPCM. Geen idee wat de topping doet als je daar Dolby Digital naartoe stuurt. Als in, geen idee of de DAC een andere input kan verwerken dan 2.0 LPCM.
[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 11-08-2022 12:27 ]
Op AVS Forum is er wat informatie over de nieuwe Marantz Cinema Series, dus geen Marantz SR meer.
Marantz "Cinema Series" "2022-2023"
Topmodel wordt de Marantz AV10:

Samenvattend:
Further additions and updates..........Expected 2024
Marantz wordt wel een stuk duurder dan Denon:
Samenvattend:
- Stereo 70s......Replaces NR1200.....Expected Q4 2023
- Cinema 70s....Replaces NR1711.....Expected Q4 2022
- Cinema 60......Replaces SR5015.....Expected Q4 2022
- Cinema 50......Replaces SR6015.....Expected Q4 2022
- Cinema 40......Replaces SR7015.....Expected Q3 2023
Further additions and updates..........Expected 2024
- -“S” denotes the slimline
- -“Stereo”, “Cinema”, “AV”, and “AMP” are the new naming conventions
- Denon AVC-X4800H $1999 - Marantz Cinema 40 $3500/$4500
- Denon AVC-X3800H $1499 - Marantz Cinema 50 $2500/$3500
- Denon AVC-X2800H $999 - Marantz Cinema 60 $1700/$2200
- Denon AVC-X1700H $699 - Marantz Cinema 70 $1200/$1600
Goed nieuws, eindelijk vervanging voor m'n SR5009. Blijf het jammer vinden dat de Marantz nmi een wat lelijk display heeft waar minimale info opstaat, alleen vanwege die reden zit er een hele kleine kans in dat ik naar Denon overstap. Verder zijn marantz top receivers, geen problemen gehad de afgelopen 7 jaar.
Altijd problemen dusPharminepulse schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:15:
Verder zijn marantz top receivers, nooit geen problemen gehad de afgelopen 7 jaar.
Ik stel voor dat je ook eens naar Yamaha kijkt : Dat wordt mijn volgende keuze!
Opvolgend topic op AVSForum. De OP in origineel topic doet vreemd.FeaR schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 11:13:
Op AVS Forum is er wat informatie over de nieuwe Marantz Cinema Series, dus geen Marantz SR meer.
[Afbeelding]
Samenvattend:AV 10 + AMP 10 are the New Flagship Seperates.....Expected Q3 2023
Further additions and updates..........Expected 2024En een filmpje over de nieuwe Denon modellen (en de Marantz tegenhanger):
[YouTube: 🤯 *NEW* 2022-2023 Denon Receivers Price and Features | DIRAC LIVE!]
https://www.avsforum.com/...re-launch-thread.3253659/
Ik ben enkel geinteresseerd in de Slimline versie. De opvolger van de 1711. Hopelijk heeft dit model 4K/120Hz ondersteuning op alle HDMI poorten i.p.v. op één.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Oké, de Cinema 70S heeft dus 3 x HDMI-In met ondersteuning voor 8K/60 en 4K/120.
Mooi. Dat is voldoende voor mijn Xbox Series X, PlayStation 5 en Apple TV 4K (voor wanneer die eindelijk een keer 120Hz gaat ondersteunen)
Kan deze mooi m’n huidige NR1508 vervangen.
Mooi. Dat is voldoende voor mijn Xbox Series X, PlayStation 5 en Apple TV 4K (voor wanneer die eindelijk een keer 120Hz gaat ondersteunen)
Kan deze mooi m’n huidige NR1508 vervangen.
[ Voor 9% gewijzigd door Rivanov op 13-09-2022 19:11 ]
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Gisteravond een mailtje gestuurd naar Audio TV Centrum in Eindhoven aangaande de geruchten van de nieuwe Marantz modellen.
FWIW.
FWIW.
Hallo Rick,
De eerste nieuwe modellen worden inderdaad aan het eind van deze maand / begin volgende maand verwacht. Echter zullen nog lang niet alle modellen leverbaar zijn, en is de verwachting (onder voorbehoud) dat de opvolger van de NR1711 pas aan het eind van dit jaar / begin volgend jaar gaat komen. Deze levertijden kunnen overigens elk moment veranderen. Momenteel is daar geen zinnig woord over te zeggen.
Sinds gisteren staan de AV receivers op de website;
https://www.marantz.com/nl-nl/category/av-receivers
Lijkt goedkoper dan gedacht, de Cinema50 wordt aangegeven voor €2000 ipv 2200 of 2500, al kan een winkel daarboven zitten natuurlijk.
Ik twijfel of ik moet gaan voor de Cinema 50 of de Denon AVR-X3800H als vervanger voor de SR5009.
Waarin zit het prijsverschil tussen deze twee, marantz is iets luxer qua bouw/betere kwaliteit/..?, bij denon heb je meer voor minder zo lijkt het. Redelijk wat zitten zoeken op internet hierover maar nooit echt duidelijkheid gekregen.
https://www.marantz.com/nl-nl/category/av-receivers
Lijkt goedkoper dan gedacht, de Cinema50 wordt aangegeven voor €2000 ipv 2200 of 2500, al kan een winkel daarboven zitten natuurlijk.
Ik twijfel of ik moet gaan voor de Cinema 50 of de Denon AVR-X3800H als vervanger voor de SR5009.
Waarin zit het prijsverschil tussen deze twee, marantz is iets luxer qua bouw/betere kwaliteit/..?, bij denon heb je meer voor minder zo lijkt het. Redelijk wat zitten zoeken op internet hierover maar nooit echt duidelijkheid gekregen.
Iemand ervaring met storingen op een SR5010?
Mijn marantz schiet sinds kort in storing, oftewel het geluid stopt er mee.
Hij komt uit 2016.
Wisselend gedrag lampje Soms niks, soms rood knipperend, soms oranje knipperend.
Soms werkt meteen na uit -> aanzetten, meestal moet het meerdere keren.
Als het geluid uitvalt terwijl ie al aan stond, dan blijft het beeld wel functioneren (marantz schakelt beeld door)
laatste dagen is het vooral als hij "koud' is, vaak uit/aan doen voordat hij aan blijft. Het beeld wordt dan ook niet doorgeschakeld en uiteraard geen geluid. Spanning gaat er altijd af snachts en bij afwezigheid thuis.
Wel opgevallen is dat de subwoofer blijft functioneren.
Hij komt uit 2016.
Wisselend gedrag lampje Soms niks, soms rood knipperend, soms oranje knipperend.
Als het geluid uitvalt terwijl ie al aan stond, dan blijft het beeld wel functioneren (marantz schakelt beeld door)
laatste dagen is het vooral als hij "koud' is, vaak uit/aan doen voordat hij aan blijft. Het beeld wordt dan ook niet doorgeschakeld en uiteraard geen geluid. Spanning gaat er altijd af snachts en bij afwezigheid thuis.
| 2240Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 |
Heeft iemand een idee (of een gerucht tegengekomen) of er een M-CR612 opvolger in de pijplijn zit? Ik zie op de vorige pagina wel een overzicht van de wat meer high-end modellen maar ik ben op zoek naar een minder high-end type...;)
Ik echt het zelfde met mijn Marantz nr1607.R-B schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 19:35:
Iemand ervering met storingen op een SR5010?
Hij komt uit 2016.
Valt om de haverklap in de protect modus of de 2de klik hoor ik niet. Dan werkt hdmi deel wel. Ik stoei er al een tijdje mee. Ook al aangesloten zonder luidsprekers , alleen tuner etc. Maar het is random.
Ik ga hem binnenkort maar weg brengen.
Klinkt als zelfde klachten. Ik heb helaas ook geen garantie meer etc, dus waarschijnlijk moet het een nieuwe worden...Tito129 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 20:01:
[...]
Ik echt het zelfde met mijn Marantz nr1607.
Valt om de haverklap in de protect modus of de 2de klik hoor ik niet. Dan werkt hdmi deel wel. Ik stoei er al een tijdje mee. Ook al aangesloten zonder luidsprekers , alleen tuner etc. Maar het is random.
Ik ga hem binnenkort maar weg brengen.
| 2240Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 |
Neem eens contact op met Audioservice in Elst. Dit is de officiële reparatiedienst van Marantz en bieden een prima service!
https://www.audioservice.nl/
https://www.audioservice.nl/
Of wees een echte Tweaker en maak dat ding open en ga op zoek naar brakke elco's of soldeerpunten en zo!
Taaie prijzen zeg… instap AV vanaf €1000. Nu is Marantz altijd wat duurder geweest dan Denon, maar dit is wel een erg groot verschil. Zit wel met een schuin oog naar HDMI 2.1 receivers te kijken en het liefst met Audyssey XT32. Die cinema lijn leek me wel wat, maar niet voor deze prijzen. Dan maar een SR model of Denon. De huidige Yamaha’s zien er ook gelikt uit, maar geen Audyssey.FeaR schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 11:13:
[Afbeelding]
Samenvattend:AV 10 + AMP 10 are the New Flagship Seperates.....Expected Q3 2023
Further additions and updates..........Expected 2024En een filmpje over de nieuwe Denon modellen (en de Marantz tegenhanger):
[YouTube: 🤯 *NEW* 2022-2023 Denon Receivers Price and Features | DIRAC LIVE!]
[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 29-10-2022 09:54 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ja. Mijn huidige Marantz is aan vervanging toe ivm terugkomende “thermal protection” issues, maar ik heb nog geen vervanger in beeld. Max 1000 euro, meerdere HDMI 2.1 en ook het liefst XT32 zijn wel mijn wensen..Hulleman schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 09:52:
[...]
Taaie prijzen zeg… instap AV vanaf €1000. Nu is Marantz altijd wat duurder geweest dan Denon, maar dit is wel een erg groot verschil. Zit wel met een schuin oog naar HDMI 2.1 receivers te kijken en het liefst met Audyssey XT32. Die cinema lijn leek me wel wat, maar niet voor deze prijzen. Dan maar een SR model of Denon. De huidige Yamaha’s zien er ook gelikt uit, maar geen Audyssey.
Hello tv heeft een champagne 6015 voor € 1.099 te koop. € 1.199 voor de zwarte variant. Je hoort geen beste verhalen over deze winkel qua service/after sales. Bij Apollo kost ie € 1.249. Wellicht nog wel wat te regelen met Apollo qua prijs.CyBeRSPiN schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 09:56:
[...]
Ja. Mijn huidige Marantz is aan vervanging toe ivm terugkomende “thermal protection” issues, maar ik heb nog geen vervanger in beeld. Max 1000 euro, meerdere HDMI 2.1 en ook het liefst XT32 zijn wel mijn wensen..
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Even een tip: het merk Marantz gaat er bij de Hifi Klubben uit, ze stoppen hiermee. Daardoor staat de voorraad die ze nu nog hebben allemaal in hun outlet op de website, met wat korting.
Welk type heb je nu dan?CyBeRSPiN schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 09:56:
[...]
Ja. Mijn huidige Marantz is aan vervanging toe ivm terugkomende “thermal protection” issues, maar ik heb nog geen vervanger in beeld. Max 1000 euro, meerdere HDMI 2.1 en ook het liefst XT32 zijn wel mijn wensen..
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
SR5008. Dus met Audessey XT ipv XT32, en 4K 30Hz ipv 120Hz. En ARC ipv eARC.
Heb er nu een ThenAudio sharc tussen zitten naar tv om latency / lip sync goed te krijgen, betekent dat al mn apparatuur aan de tv hangt, wat jammer is ivm hoeveelheid kabels, en een settopbox qua aansluitingen op tv niet meer zou passen.
Geluid is verder wel geweldig nog met Dynamic EQ (lekker vol geluid op lage volumes), wel benieuwd wat XT32 zou doen. Wel last van sub dat soms voor staande golven zorgt, mogelijk verhelpt XT32 dat. Ook lijkt er relatief weinig laag uit mn frontzuilen te komen.
Die thermal protect is in mijn geval te bypassen door 3 knopjes in te drukken en dan op power, gaat soms weken goed en soms elke dag raak, ik houd het nog wel even uit, maar de verleiding is er wel om de SR6015 te halen, misschien dat er met Black Friday nog wat voorbij komt.
[ Voor 21% gewijzigd door CyBeRSPiN op 01-11-2022 20:36 ]
Ah, dat had ik eerder wel gelezen ja. Met dank aan @nero355 die beter terug kan zoeken dan ikCyBeRSPiN schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 20:27:
[...]
SR5008. Dus met Audessey XT ipv XT32, en 4K 30Hz ipv 120Hz. En ARC ipv eARC.
Heb er nu een ThenAudio sharc tussen zitten naar tv om latency / lip sync goed te krijgen, betekent dat al mn apparatuur aan de tv hangt, wat jammer is ivm hoeveelheid kabels, en een settopbox qua aansluitingen op tv niet meer zou passen.
Geluid is verder wel geweldig nog, wel benieuwd wat XT32 zou doen. Wel last van sub dat soms voor staande golven zorgt, mogelijk verhelpt XT32 dat. Ook lijkt er relatief weinig laag uit mn frontzuilen te komen.
Ik heb de 5008 ook gehad, maar die van mij had hele andere problemen. Storing, plopjes en ruis op de HDMI poorten.
Ik moet zeggen dat mijn SR7011 een enkele keer ook in de beveiliging schiet. Dat ding wordt bloedheet als je hem een tijdje flink openzet.
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
@page404 plopjes/ruis heb ik ook gehad, maar heb dat weten op te lossen door de printplaten aan te drukken.
Qua thermal protection zou het idd kunnen dat het terecht is, staat hier in een gesloten kast. Misschien eens een ventilator inbouwen voor de airflow. Komt vrij veel warmte vrij.
Qua thermal protection zou het idd kunnen dat het terecht is, staat hier in een gesloten kast. Misschien eens een ventilator inbouwen voor de airflow. Komt vrij veel warmte vrij.
Voor mijn gevoel is die hardware in deze setup overkill, aanzienlijk zelfs. Vrije ruimte boven de PM zou al voldoende moeten zijn. SR is discutabel als je naar de handleiding kijkt maar ik heb in praktijk erger gezien (zonder issues). Zeker als je ziet dat het gehele meubel in deze situatie aan de voor- en achterzijde open is voegt actieve koeling niets toe. Natuurlijk zal het met koeling koeler zijn dan zonder maar zonder zal je nog steeds geen problemen moeten hebben.sonsan schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:39:
Ik heb twee AC Ifinity Aircom coolers op de receiver en versterker gelegd om het thermisch een beetje onder controle te houden. Werkt uitstekend!
[Afbeelding]
Ik heb het product op HT Forum ook voorbij zien komen. Mijns inziens is het een groot deel bangmakerij. Een device als een versterker mag warm worden. Natuurlijk is iets als "te heet" niet goed met de gevolgen van dien maar in de praktijk loopt dat veelal wel los. Dan heb je of een defect apparaat of je bent grenzen op aan het zoeken. Grenzen van het apparaat zelf en dan veelal in combinatie met hoe het apparaat is gepositioneerd. Het menselijk idee van te warm of te heet staat niet in verhouding tot de temperaturen die hardware kan verduren.
Product wat vooral inspeelt op gevoel, iets waar de één aanzienlijk meer vatbaar voor is dan de ander.
Edit:
Volgens Marantz Forum ben ik niet de enige met deze mening over bovenstaande setup
[ Voor 36% gewijzigd door FeaR op 02-11-2022 12:08 ]
In mijn geval staat ie in een gesloten kast, dus zal daar wel wat modificaties moeten maken om voor airflow te zorgen. Want idd deze receivers kunnen prima zonder actieve ventilatie, maar als de warmte niet weg kan wordt er misschien een kritische grens overschreden.
Toch denk ik dat de thermal protection in mijn geval loos alarm is en getriggered wordt door een slechte verbinding. Hij schoot daarnet ook binnen een minuut weer in protect terwijl ie sinds gisteravond uit stond.
Toch denk ik dat de thermal protection in mijn geval loos alarm is en getriggered wordt door een slechte verbinding. Hij schoot daarnet ook binnen een minuut weer in protect terwijl ie sinds gisteravond uit stond.
Maken je speakerkabels (blood koper) nergens contact?CyBeRSPiN schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:32:
...wordt door een slechte verbinding.
Niet bij de speakers, zal vanavond eens de receiver uit mn meubel takelen om dit te checken. Maar geluid is prima verder. Zou het kunnen dan ie met 1 sprietje kortsluit en dan teveel warmte genereert?FeaR schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:41:
[...]
Maken je speakerkabels (blood koper) nergens contact?
Heb de receiver al 3x los gehad en opnieuw aangesloten en probleem bleef terugkomen.
Denk echt dat het 3D-kaartenhuis aan printplaten intern ergens slecht contact maakt..
Heb inmiddels de SR6015. Paste gelukkig ternauwernood nog in mn zwevende meubel, de SR6015 is met 40cm toch een stuk dieper dan de SR5008. Heb haakse power, HDMI en tulp besteld om het beter passend te krijgen want het is te krap nu.
Eerste indruk: wow! De Audessey kalibratie heeft voor een veel voller/vetter geluid gezorgd. Heb Dynamic EQ weer aan, dat is echt een toevoeging van Marantz. De beleving met lage tonen op laag volume. Er komt veel meer laag uit mn speakers tov wat ik had met mn SR5008, nu zonder storende resonantie.
Heb ook de MultEQ app gekocht, maar moet dan helaas de kalibratie weer overnieuw doen, had gehoopt dat ik de huidige instellingen kon zien en aanpassen. Binnenkort maar eens mee experimenteren, maar ben nu al dik tevreden.
Ik kreeg bij de Audessey kalibratie trouwens de foutmelding dat mn sub te luid was. Er zit geen volumeregeling op (enkel +6 en +12dB). Geen idee wat de impact is van deze stap op “overslaan” moeten doen? Heb overigens niet de indruk dat ik laag te kort kom nu, maar met muziek luisteren doet mn sub niet mee op laag / medium volume.
Met al die ongebruikte terminals aan de achterkant (5.1 nu) begint het toch wel te kriebelen om 7.1 / 7.1.2 / 9.1 / 9.1.2 te doen. De WAF zal hier weer om de hoek komen kijken
Misschien dat ik eens een weekend met een geïmproviseerd frame wat speakers van mn oude set kan monteren om te ervaren hoe het is om een goede Atmos setup te hebben.
Eerste indruk: wow! De Audessey kalibratie heeft voor een veel voller/vetter geluid gezorgd. Heb Dynamic EQ weer aan, dat is echt een toevoeging van Marantz. De beleving met lage tonen op laag volume. Er komt veel meer laag uit mn speakers tov wat ik had met mn SR5008, nu zonder storende resonantie.
Heb ook de MultEQ app gekocht, maar moet dan helaas de kalibratie weer overnieuw doen, had gehoopt dat ik de huidige instellingen kon zien en aanpassen. Binnenkort maar eens mee experimenteren, maar ben nu al dik tevreden.
Ik kreeg bij de Audessey kalibratie trouwens de foutmelding dat mn sub te luid was. Er zit geen volumeregeling op (enkel +6 en +12dB). Geen idee wat de impact is van deze stap op “overslaan” moeten doen? Heb overigens niet de indruk dat ik laag te kort kom nu, maar met muziek luisteren doet mn sub niet mee op laag / medium volume.
Met al die ongebruikte terminals aan de achterkant (5.1 nu) begint het toch wel te kriebelen om 7.1 / 7.1.2 / 9.1 / 9.1.2 te doen. De WAF zal hier weer om de hoek komen kijken
Misschien dat ik eens een weekend met een geïmproviseerd frame wat speakers van mn oude set kan monteren om te ervaren hoe het is om een goede Atmos setup te hebben.
[ Voor 21% gewijzigd door CyBeRSPiN op 09-11-2022 02:03 ]
Inmiddels ook over naar een andere versterker. Had de sr5004 en kon voor weinig(400eueo) een 2e hands sr6014 overnemen. Waar 1 optische port mishandeld is( gebruik ik niet) en de volume knop niet 100% werkt, maar heb 2 remotes nu liggen 😝
Ben happy 😎
Ben happy 😎
1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS
Is je meubel dan niet minimaal 45 cm. diepCyBeRSPiN schreef op woensdag 9 november 2022 @ 01:30:
Heb inmiddels de SR6015.
Paste gelukkig ternauwernood nog in mn zwevende meubel, de SR6015 is met 40cm toch een stuk dieper dan de SR5008. Heb haakse power, HDMI en tulp besteld om het beter passend te krijgen want het is te krap nu.
Volgens mij was dat zo'n beetje de regel : Het liefst 45 cm. of dieper, want het apparaat zelf kan al 45 cm. diep zijn dus dan moet je een open voorkant en achterkant hebben!
Mijn meubel is 48cm diep incl deurdikte en achterwand, dus zo'n 44/45cm in de praktijk, maar het scharnier van het deurtje klapt met een mechanisme naar binnen, en de standaard voedingskabel steekt behoorlijk ver naar achter voordat ie kan knikken.nero355 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 15:45:
[...]
Is je meubel dan niet minimaal 45 cm. diep
Volgens mij was dat zo'n beetje de regel : Het liefst 45 cm. of dieper, want het apparaat zelf kan al 45 cm. diep zijn dus dan moet je een open voorkant en achterkant hebben!
Maar dank voor deze vraag, want bedenk me nu dat ik een plankje/verhoging aan de onderkant maken waardoor het scharnier niet langer tegen de voorkant van de versterker kan drukken, scheelt ook weer 2 cm
[ Voor 9% gewijzigd door CyBeRSPiN op 09-11-2022 16:13 ]
Hoi hoi
Ik wou net even, sinds enkele jaren, terug spotify afselen op mn marantz 7010
Nu blijkt dat dit niet meer lukt
ik kan mn muziek nl niet casten.
Echt vreemd, precies of de input werkt niet of niet stabiel
Gsm en marantz zitten op zelfde netwerk , dat is het niet.
Desondanks krijgt mn marantz ook in mn unifi spullen een ipadres (dhcp)
Maar als ik op de marantz zelf kijk, dan gaan lichten de settings op , en dan weer niet...
Echt vreemd, alsof het niet stabiel is, nochtans ook al eens andere poort gebruikt die van de mediaspeler komt (die perfect werkt) en idem geval dan.
Dus het ligt niet aan mn netwerk...
Ook een firmware update van mn marantz wil zo niet lukken...
Via google soortgelijke verhalen gelezen maar gn oplossing
Herkent iemand dit?
Tips?
Nu blijkt dat dit niet meer lukt
Echt vreemd, precies of de input werkt niet of niet stabiel
Gsm en marantz zitten op zelfde netwerk , dat is het niet.
Desondanks krijgt mn marantz ook in mn unifi spullen een ipadres (dhcp)
Maar als ik op de marantz zelf kijk, dan gaan lichten de settings op , en dan weer niet...
Echt vreemd, alsof het niet stabiel is, nochtans ook al eens andere poort gebruikt die van de mediaspeler komt (die perfect werkt) en idem geval dan.
Dus het ligt niet aan mn netwerk...
Ook een firmware update van mn marantz wil zo niet lukken...
Via google soortgelijke verhalen gelezen maar gn oplossing
Herkent iemand dit?
Tips?
Haal de stroom eraf en zet die weer erop na een minuutje of zoskank schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 16:45:
Nu blijkt dat dit niet meer luktik kan mn muziek nl niet casten.
Het zou me niet verbazen als je netwerkfirmware is gecrashed in de tussentijd en nu dus nergens op reageert...

Simpel testje dat je kan doen : Browse naar het IP adres van je Versterker en check of de webGUI goed inlaadt.
Zo niet dan is dus je netwerkfirmware gecrashed!
mdns staat aan, ik heb echt geen netwerkproblemen, ik vermoed echt iets met firmware ofzoCyBeRSPiN schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 18:03:
@skank ik verdenk je unifi setup. Zoek eens op “mdns” en unifi. Kan zijn dat het standaard uit staat, dan vindt je telefoon je versterker niet of niet altijd.
Ik zie hem in mijn unifi controller staan...nero355 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 20:16:
[...]
Haal de stroom eraf en zet die weer erop na een minuutje of zo
Het zou me niet verbazen als je netwerkfirmware is gecrashed in de tussentijd en nu dus nergens op reageert...![]()
Simpel testje dat je kan doen : Browse naar het IP adres van je Versterker en check of de webGUI goed inlaadt.
Zo niet dan is dus je netwerkfirmware gecrashed!
Als ik op mn marantz naar setup>network>information ga
En dan kijk onder ip adres, zie ik een ip adres, maar om de de minuut staat hij er, en dan weer niet.
(nogmaals dit op verschillende kabels)
De webui op dat ipadres geeft geen pagina
Onder network>information> connection staat er wired, maar soms ook leeg.
Je moet gewoon even dat ding resetten, minuutje van de stroom af is voldoende. Marantz software van die receivers uit die tijd is superbrak.skank schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 13:07:
Kun je een firmware update doen zonder dat je netwerk hebt?
Of zou je daarmee wachten?
Zal nog es proberen op wifi, ben ff aant strugglen om hoofdletters te typen via de remote
Hij zit op een stekkerblok, dus die gaat na elk gepruts, zoiezo uit, maakt niks uitrodie83 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 13:40:
[...]
Je moet gewoon even dat ding resetten, minuutje van de stroom af is voldoende. Marantz software van die receivers uit die tijd is superbrak.
Ondertussen antennes erop gezet en connectie gemaakt met wifi
hij zegt connected, echter de webui nog steeds onbereikbaar, checken op updates lukt nu soms, hoewel terug niet altijd
Zeer vreemd allemaal
Via spotify connect lukt nog niet
Dit moet ik niet activeren toch?
Kan nu ook afspelen op bluetooth, das eigenlijk nu wel handig.. maar zou toch ook graag stabiele netwerk connectie hebben
hij zegt connected, echter de webui nog steeds onbereikbaar, checken op updates lukt nu soms, hoewel terug niet altijd
Zeer vreemd allemaal
Via spotify connect lukt nog niet
Dit moet ik niet activeren toch?
Kan nu ook afspelen op bluetooth, das eigenlijk nu wel handig.. maar zou toch ook graag stabiele netwerk connectie hebben
Dan is de netwerkfirmware dus gewoon gecrashed en moet je de boel resetten!skank schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 13:01:
De webui op dat ipadres geeft geen pagina
Verder zou ik alles zoveel mogelijk bekabeld proberen aan te sluiten i.p.v. draadloos voor de zekerheid!
Dat was ook mijn gedacht, beter bekabeld dan wifi.nero355 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 23:35:
[...]
Dan is de netwerkfirmware dus gewoon gecrashed en moet je de boel resetten!
Verder zou ik alles zoveel mogelijk bekabeld proberen aan te sluiten i.p.v. draadloos voor de zekerheid!
Ik zal maar es resetten zeker dan...
Helaas ben ik dan alles kwijt en moet ik alles opnieuw instellen
Meestal voldoet alleen de stroom eraf en weer erop, maar dat lijkt bij jou niet te werken dus dan blijft er maar één optie over...skank schreef op zondag 13 november 2022 @ 13:57:
Dat was ook mijn gedacht, beter bekabeld dan wifi.

Had even gechat met Hellotv mbt de Marantz Cinema 50, ze verwachte dat deze begin december geleverd wordt. Prijs zou na inruilkorting van mn Marantz sr5009 neerkomen op 1735, dus eventueel geïnteresseerde met nieuwere modellen kunnen denk ik een nog betere prijs eruit halen.
Kies netwerk als bron en wacht dan 30 seconden.
Druk dan tegelijk op het front achter de klep de knoppen "BACK" + "ENTER" in en houd deze 3 a 5 seconden vast.
Als het goed is verschijnt er Initializing op het display met punten erachter, dit duurt dan 1 minuut.
De network module wordt dan gereset en overnieuw opgestart.
Tevens probeer een vast IP in te stellen en zet de DNS1 dan op 8.8.8.8 en DNS2 8.8.4.4.
Druk dan tegelijk op het front achter de klep de knoppen "BACK" + "ENTER" in en houd deze 3 a 5 seconden vast.
Als het goed is verschijnt er Initializing op het display met punten erachter, dit duurt dan 1 minuut.
Tevens probeer een vast IP in te stellen en zet de DNS1 dan op 8.8.8.8 en DNS2 8.8.4.4.
skank schreef op zondag 13 november 2022 @ 13:57:
[...]
Dat was ook mijn gedacht, beter bekabeld dan wifi.
Ik heb een Marantz SR5008 die een jaar of 2 geleden al eens is gerepareerd vanwege een brom. Nu ben ik onlangs verhuisd en merk ik een constant aanwezige ruis door de speakers. Het bouwt zich op naarmate de Marantz lager aan staat, maar in de basis is het al hinderlijk aanwezig. Het lijkt niet zo storend totdat je m uitzet en opeens denkt "oh wat stil". Ik dacht misschien aan een kabel die stoorde maar heb alles afgekoppeld (alleen de 3 speakers aangesloten gelaten, sub er ook af) maar het blijft aanwezig.
Ook een ander stopcontact maakt geen verschil. De WCD waar hij nu in zit is geaard en de andere die ik probeerde was niet geaard.
Iemand een idee? Opnieuw wegbrengen?
Zit een beetje te twijfelen of dit het moment is misschien om over te stappen naar een goede soundbar...
Ook een ander stopcontact maakt geen verschil. De WCD waar hij nu in zit is geaard en de andere die ik probeerde was niet geaard.
Iemand een idee? Opnieuw wegbrengen?
Zit een beetje te twijfelen of dit het moment is misschien om over te stappen naar een goede soundbar...
@MartijnA3 heb hetzelfde gehad en bij ging het over na het aandrukken van de printplaten. Kap eraf schroeven en de prints even goed aandrukken. Kleine moeite en wellicht kun je er dan weer even mee door.
Oh ga ik even doen, thanks. Klinkt logisch ook wel na de verhuizing...CyBeRSPiN schreef op maandag 21 november 2022 @ 08:58:
@MartijnA3 heb hetzelfde gehad en bij ging het over na het aandrukken van de printplaten. Kap eraf schroeven en de prints even goed aandrukken. Kleine moeite en wellicht kun je er dan weer even mee door.
Het is een woud aan printplaten die allemaal kruislings met elkaar verbonden zijn. Waar je precies moet drukken weet ik niet, maar heb destijds overal wat aan gewiebeld (wilde eigenlijk de boel verder uit elkaar halen, maar durfde niet, had geen service manual kunnen vinden), en dat bleek ineens toch mn probleem opgelost te hebbenMartijnA3 schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:17:
[...]
Oh ga ik even doen, thanks. Klinkt logisch ook wel na de verhuizing...
:strip_exif()/f/image/ql967OWvmwWbyF3AqPR6naqM.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 30% gewijzigd door CyBeRSPiN op 21-11-2022 09:45 ]
M'n bestelde Marantz Cinema 70 is binnengekomen bij de winkel waar ik 'm gereserveerd heb.
Vandaag oppikken met inruil van mijn Marantz NR1508.
Vandaag oppikken met inruil van mijn Marantz NR1508.
Dat ziet er inderdaad wel mooi uit.
is dit de nieuwe marantz look of alleen deze receiver?
@Rivanov ziet er mooi uit idd!
Jij hebt nu zeker net als ik ook een Thenaudio Sharc over, ben bang dat die dingen lastig te verkopen zijn..
Jammer dat de Cinema 50 zo belachelijk duur is, dat is eigenlijk de opvolger van de SR6015 maar qua prijs 2x zo duur. Eenmaal gewend aan Audessey XT32 wil ik niet minder meer..
Jij hebt nu zeker net als ik ook een Thenaudio Sharc over, ben bang dat die dingen lastig te verkopen zijn..
Jammer dat de Cinema 50 zo belachelijk duur is, dat is eigenlijk de opvolger van de SR6015 maar qua prijs 2x zo duur. Eenmaal gewend aan Audessey XT32 wil ik niet minder meer..
Er zijn er een aantal met deze look volgens de website:h4ze schreef op donderdag 24 november 2022 @ 15:58:
Dat ziet er inderdaad wel mooi uit.
Recievers: Cinema 40, 50, 60, 70s
Versterkers: Model 40n, 30
AV: AMP 10, AV 10
CD spelers: CD 60
Ik zit zelf te azen op de Cinema 60, die is sinds deze week een beetje te leveren. Al hoop ik op net een iets lagere prijs nog, de reciever die ik nu heb staan houdt het nog wel even vol
Ja, de Thenaudio Sharc is nu eindelijk overbodig.CyBeRSPiN schreef op donderdag 24 november 2022 @ 16:25:
@Rivanov ziet er mooi uit idd!
Ziet er mooi uit, vind de nieuwe look wel wat hebben! Zou ook blij zijn als ik alles weer normaal kan aansluiten.
Het heeft gewoon gewerkt, thanks. Al een paar dagen ruisvrij.CyBeRSPiN schreef op maandag 21 november 2022 @ 08:58:
Als ik dichtbij de tweeters luister hoor ik ook een lichte ruis. Is dat wat jij ook ervaarde of hoorde je de ruis ook op de luisterplek? Daar hoor ik het niet, enkel op 5-10 cm afstand van de tweeter.
Normaal of ook de SR7007 maar losschroeven?
Nee dat hoor ik ook. Ik hoorde het echt op de luisterplek en als ik de set dan uitschakelde kon je het verschil echt heel goed horen.sonsan schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 12:42:
Als ik dichtbij de tweeters luister hoor ik ook een lichte ruis. Is dat wat jij ook ervaarde of hoorde je de ruis ook op de luisterplek? Daar hoor ik het niet, enkel op 5-10 cm afstand van de tweeter.
Blijf ik me afvragen of een speaker echt helemaal stil moet zijn als je geen muziek afspeelt. Of is een lichte ruis (waarneembaar bij de tweeter van zeer dichtbij) altijd aanwezig?
Nee, moet gewoon 100% stil zijn.sonsan schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 16:30:
Blijf ik me afvragen of een speaker echt helemaal stil moet zijn als je geen muziek afspeelt. Of is een lichte ruis (waarneembaar bij de tweeter van zeer dichtbij) altijd aanwezig?
Ben momenteel aan het twijfelen tussen Marantz, Denon en Yamaha als vervanger voor m’n 12 jaar oude Yamaha RXV681.nero355 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 18:32:
[...]
Altijd problemen dus![]()
![]()
Ik stel voor dat je ook eens naar Yamaha kijkt : Dat wordt mijn volgende keuze!
Destijds meer geld aan de boxen gespendeerd (monitor audio rx8) en de Yamaha in de iBOOD aanbieding gekocht. Ivm HDMI 2.1 problemen vervanging even uitgesteld.
Wilde voor de Yamaha Aventage RX A4A gaan, maar na alle enthousiasme over het warme geluid van Marantz en hun nieuwe cinema lijn begin ik te twijfelen.
Waarop is jou volgende keuze gebaseerd?
Blijkbaar was het de bron (KPN ontvanger) bij het uitzetten van dit ding was het weg. Andere bronnen hebben het niet.
@Jeweetje haha grappig, ik ben jaren terug juist van Yamaha naar Marantz geswitched vanwege een goede iBood aanbieding 
Als je bereid bent om wat meer dan de bodemprijs voor een versterker te betalen zou je natuurlijk bij een goede audiozaak kunnen langsgaan en gaan proefluisteren, wellicht kun je er zelfs een paar te leen mee naar huis krijgen. Niet gepast als je dan alsnog bij de goedkoopste webshop alsnog je keuze bestelt dan..
Het geluid van versterkers is in principe neutraal, maar dan moet je hem op "pure direct" zetten oid zodat alle EQ settings uitgeschakeld worden. Ik vind zelf de "Dynamic EQ" van Marantz geweldig omdat die de bass opkrikt op laag volume, als audiopurist wil je dat misschien niet, dan moet je maar het volume vol open zetten met mogelijke burenruzie van dien
Maar kan me niet voorstellen dat Yamaha niet ook dergelijke EQ functies heeft, zijn beide topmerken.
Als je bereid bent om wat meer dan de bodemprijs voor een versterker te betalen zou je natuurlijk bij een goede audiozaak kunnen langsgaan en gaan proefluisteren, wellicht kun je er zelfs een paar te leen mee naar huis krijgen. Niet gepast als je dan alsnog bij de goedkoopste webshop alsnog je keuze bestelt dan..
Het geluid van versterkers is in principe neutraal, maar dan moet je hem op "pure direct" zetten oid zodat alle EQ settings uitgeschakeld worden. Ik vind zelf de "Dynamic EQ" van Marantz geweldig omdat die de bass opkrikt op laag volume, als audiopurist wil je dat misschien niet, dan moet je maar het volume vol open zetten met mogelijke burenruzie van dien
Maar kan me niet voorstellen dat Yamaha niet ook dergelijke EQ functies heeft, zijn beide topmerken.
Grappig idd hoe zulke dingen soms lopen.
destijds m’n versterker goedkoop bij iBOOD gescoord zodat ik meer budget had voor goed advies over luidsprekers bij een audio zaak.
Receiver was voor een aantal jaar daar technieken/opties outdated raken.
Na 12 jaar nog steeds tevreden, maar denk dat er nog meer/mooier geluid in m’n RX8 speakers zit.
Ga zeker nog langs bij een audio speciaal zaak. Probeer nu al een voorselectie maken.
Lijkt erop dat receivers in het hogere segment vaste prijzen hebben en advies en service mag wat kosten.
Yamaha heeft idd ook een pure direct optie.
M’n buren wonen gelukkig op voldoende veilige afstand 😊
destijds m’n versterker goedkoop bij iBOOD gescoord zodat ik meer budget had voor goed advies over luidsprekers bij een audio zaak.
Receiver was voor een aantal jaar daar technieken/opties outdated raken.
Na 12 jaar nog steeds tevreden, maar denk dat er nog meer/mooier geluid in m’n RX8 speakers zit.
Ga zeker nog langs bij een audio speciaal zaak. Probeer nu al een voorselectie maken.
Lijkt erop dat receivers in het hogere segment vaste prijzen hebben en advies en service mag wat kosten.
Yamaha heeft idd ook een pure direct optie.
M’n buren wonen gelukkig op voldoende veilige afstand 😊
Zojuist de Cinema 60 besteld voor 1199,- bij HelloTV 
Dan is mijn audio/video upgrade voorlopig compleet en kan de stokoude SR4001 met pensioen.

Dan is mijn audio/video upgrade voorlopig compleet en kan de stokoude SR4001 met pensioen.
Goede TIP!JBnl schreef op maandag 14 november 2022 @ 20:18:
Kies netwerk als bron en wacht dan 30 seconden.
Maar dit zou ik niet doen :
Het IP adres van je Router of gewoon de DNS Servers van je ISP zou altijd voldoende moeten zijn!Tevens probeer een vast IP in te stellen en zet de DNS1 dan op 8.8.8.8 en DNS2 8.8.4.4.
- Design die me meer aanspreekt.Jeweetje schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 18:06:
Waarop is jou volgende keuze gebaseerd?
- Software/WebGUI die me handiger lijkt.
- Het gehele netwerk gedeelte zou vele malen beter moeten zijn dan die van de concurrenten als ik de vele ervaringen mag geloven!
En als je dan toch bezig bent dan zou hun MusicCast misschien wel ineens heel interessant kunnen zijn
NIce!
Kan je al wat aangeven over het gebruik? Eerste ervaringen etc.
Tsja, wat kan ik erover zeggen. De receiver doet wat het moet doen.Pjotr22 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:55:
[...]
NIce!
Kan je al wat aangeven over het gebruik? Eerste ervaringen etc.
Was ook al tevreden over de NR1508, maar die had geen ondersteuning voor 4K/120. Dat was voor mij eigenlijk de enige reden om de receiver te vervangen. En omdat enkel een slimline model in mijn TV meubel past, moest het wel de Cinema 70S zijn.
Maar hij functioneert goed en ook de OSD is vele malen beter en mooier dan de OSD op m'n oude 1508.
Oei, m’n vrouw is het niet met je eens en vind de denon x 3800 minder lelijk dan de Yamaha’s, de Marantz cw50 met knopjes achter de klep is wel ok.nero355 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 17:51:
[...]
- Design die me meer aanspreekt.
- Software/WebGUI die me handiger lijkt.
- Het gehele netwerk gedeelte zou vele malen beter moeten zijn dan die van de concurrenten als ik de vele ervaringen mag geloven!
En als je dan toch bezig bent dan zou hun MusicCast misschien wel ineens heel interessant kunnen zijn
De reviews van Andrew Robinson zijn ook zeer positief over de cinema cw50
Misschien moet je die dan ook eens een keer vervangenJeweetje schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 15:48:
Oei, m’n vrouw is het niet met je eens en vind de denon x 3800 minder lelijk dan de Yamaha’s, de Marantz cw50 met knopjes achter de klep is wel ok.
Ik ben benieuwd hoe ze straks reageert als de Denon/Marantz app weer eens de Versterker niet kan vinden...

Dit : nero355 in "Het Yamaha Receiver ervaringen/discussie Topic"
Is namelijk gewoon pure HiFi pr0n
Gokje : YouTuber of zoDe reviews van Andrew Robinson zijn ook zeer positief over de cinema cw50
Daar doe ik niks mee
Daar heb je domotica apps als OpenHAB en Home Assistant voor om een makkelijke integratie te maken met je versterker. Heb simpele knopjes om snel te wisselen tussen surround and all channel stereo. Verder werkt de Spotify integratie uitstekend.nero355 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 16:05:
[...]
Ik ben benieuwd hoe ze straks reageert als de Denon/Marantz app weer eens de Versterker niet kan vinden...![]()
Heb met de SR5008 en nu met de SR6015 geen enkel probleem. Met UTP aangesloten en een vast IP gegeven, en ingesteld dat ie actief blijft in standby.
Ik heb totaal geen vertrouwen meer in Denon/Marantz wat betreft hun netwerkfirmware nadat ik en vele anderen allerlei ellende ermee hebben gehad!CyBeRSPiN schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 16:14:
Daar heb je domotica apps als OpenHAB en Home Assistant voor om een makkelijke integratie te maken met je versterker. Heb simpele knopjes om snel te wisselen tussen surround and all channel stereo. Verder werkt de Spotify integratie uitstekend.
Heb met de SR5008 en nu met de SR6015 geen enkel probleem. Met UTP aangesloten en een vast IP gegeven, en ingesteld dat ie actief blijft in standby.

Als de netwerkfirmware crashed dan heb je namelijk helemaal niks meer aan al je mooie Domoticz toestanden en dan kan de app ook niks doen en zal je ook via de webGUI dus niks meer kunnen doen...
Gelukkig hebben we Linux + MPD op een Raspberry Pi of Intel Atom NUC nog...
Heb zondag een Marantz CD6007 bij Stassen voor 409 EUR (Black Friday aanbieding) in het zwart gekocht. Werkt mooi samen met mijn NAD C338 en Dali Opticon 1 MK2 boxen.
i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360
En bedankt @nero355 was er net uit dat ik een Marant cinema 50 of 60 moest bestellen, nu twijfel ik weer😩
Problemen uit t verleden zijn dan wel geen garantie voor toekomstige, maar begrijp je twijfels.
Ook Yamaha heeft z’n tekortkomingen en problemen denk ik?
Music cast zoveel fijner dan heos?
Problemen uit t verleden zijn dan wel geen garantie voor toekomstige, maar begrijp je twijfels.
Nou, ik zou niet twijfelen hoor over een Marantz of Denon.
Heb al heel lang Marantz en nooit problemen gehad met netwerken. Ook de app werkt prima, zeker de laatste versie.
Ik hou dagelijks het Marantzforum bij en ook daar komen de genoemde klachten nauwelijks voor.
Ik zeg "doen!'
Heb al heel lang Marantz en nooit problemen gehad met netwerken. Ook de app werkt prima, zeker de laatste versie.
Ik hou dagelijks het Marantzforum bij en ook daar komen de genoemde klachten nauwelijks voor.
Ik zeg "doen!'
Afgelopen week mijn Marantz SR5015 DAB opgehaald. Ik zat te twijfelen tussen de Denon 27/28/37/3800 en deze Marantz. Uiteindelijk voor de Marantz gegaan en erg happy er mee. De Denon leek te veel op mijn vorige 2 versterkers en de Marantz heeft een mooi eigen gezicht.
Ik ga dit topic met interesse volgen.
Ik ga dit topic met interesse volgen.
Carlinkit te koop (voor wireless carplay)
Over welke Marantz en welke app heb jij het dan? De MR-C611 met de Hi-Fi Remote iOS app is echt dramatisch. Netwerk stack crasht regelmatig en stop dan gewoon met werken. Na een powercycle doet hij het dan weer. Mijn NR1607 met de AVR Remote iOS app is wel wat stabieler maar ook niet 100% betrouwbaar.sonsan schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 19:33:
[...]
[...]
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Marantz SR7013 met de AVR Remote Android. Wellicht maakt het verschil tussen Android en iOS dat de ervaringen anders zijn.
Heb door de jaren heen 4 SR receivers gehad, en de enige twee minpunten zijn de beperkte ondersteuning voor oudere modellen (3 jaar en ouder) en de dramatische apps; vaker niet dan wel kan er verbinding worden gemaakt. Ik zou heel graag willen snappen hoe ik apparaten een vast ip adres kan geven en heel vaak geprobeerd maar dat is voor mij veel te ingewikkeld ws denk ik te moeilijk :-). Maar ik verwacht dat daar veel mee op te lossen valt want als de app de apparaten niet kan vinden vraagt de app altijd om handmatig het ip adres in te voeren.
Dit aspect is mijn enige twijfel.
Dit is geen aankoopadvies topic maar wat zouden jullie kiezen; de SR8015 of de Cinema 40 en waarom? Ik zou eigenlijk voor de looks en het feit dat het apparaat (ws) langer ondersteund wordt voor de Cinema 40 gaan. Twijfel..
Dit aspect is mijn enige twijfel.
Dit is geen aankoopadvies topic maar wat zouden jullie kiezen; de SR8015 of de Cinema 40 en waarom? Ik zou eigenlijk voor de looks en het feit dat het apparaat (ws) langer ondersteund wordt voor de Cinema 40 gaan. Twijfel..
Zal mede afhangen van de bronnen? Een SR8015 zou voor mij sowieso afvallen door het hebben van slechts één HDMI 2.1 ingang. Waarbij ik sowieso eerder naar de Denon tegenhanger zou kijken aangezien die over het algemeen beter presteren voor minder geld. Marantz (en deels Denon) hebben met de huidige adviesprijs mijns inziens de plank mis geslagen. Ik zat te wachten op de HDMI 2.1 modellen van deze merken maar die prijzen... Ik heb nu de Arcam AV41 op de short list staan. Goedkoper dan de pre/pro van Marantz en qua merk heb ik Arcam wel boven Marantz en Denon staan.Pjotr22 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 09:06:
Dit is geen aankoopadvies topic maar wat zouden jullie kiezen; de SR8015 of de Cinema 40 en waarom?
@FeaR wat voor apparatuur heb je allemaal dan die 2.1 nodig heeft?
Met eARC is doorlussen via de tv ook prima mogelijk, LPCM mis je dan, maar hoe erg dat is?
Heb nu alleen de PS5 die 2.1 nodig heeft ivm 4K@120Hz en die is nog via de tv aangesloten. Met de SR6015 werkt alles perfect wat met de SR5008 mis ging, o.a. de lipsync is weer spot-on ipv heel veel delay. Had eerst een hulpmiddel nodig (Thenaudio Sharc) om dat goed te krijgen.
Zullen ook nog wel HDMI switches komen verwacht ik die goed op een enkele poort werken?
Met eARC is doorlussen via de tv ook prima mogelijk, LPCM mis je dan, maar hoe erg dat is?
Heb nu alleen de PS5 die 2.1 nodig heeft ivm 4K@120Hz en die is nog via de tv aangesloten. Met de SR6015 werkt alles perfect wat met de SR5008 mis ging, o.a. de lipsync is weer spot-on ipv heel veel delay. Had eerst een hulpmiddel nodig (Thenaudio Sharc) om dat goed te krijgen.
Zullen ook nog wel HDMI switches komen verwacht ik die goed op een enkele poort werken?
Om een apparaat een vast IP te geven heb je het volgende nodig:Pjotr22 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 09:06: Ik zou heel graag willen snappen hoe ik apparaten een vast ip adres kan geven en heel vaak geprobeerd maar dat is voor mij veel te ingewikkeld ws denk ik te moeilijk :-). Maar ik verwacht dat daar veel mee op te lossen valt want als de app de apparaten niet kan vinden vraagt de app altijd om handmatig het ip adres in te voeren.
1. MAC adres van het apparaat (xx:xx:xx:xx:xx:xx)
2. IP adres dat je wil toekennen en nog niet in gebruik is.
3. Toegang tot de router.
Het MAC adres kun je vinden in de Marantz app bij netwerk (bij mij staat er zowel bij ethernet en WiFi xxxxxx-xxxxxx). Dat is misschien verwarrend, maar is alleen een andere opmaak dan xx:xx:xx:xx:xx:xx.
Voor het IP adres kun je het huidige IP adres kiezen, ook te vinden in de Marantz app (boven de MAC adressen)
Als je nu in de router bij DHCP kijkt, zie je welke leases (IP adressen) zijn toegekend. Hier ga je naar static of vast IP adres toekennen. Twee velden zijn nu belangrijk: MAC adres en IP adres. Bij de eerste vul je het MAC adres van je versterker in (let op dat je de goede invult, die voor bekabeld of WiFi, afhankelijk van wat je gebruikt ) en bij de tweede het IP adres dat je wilt toekennen.
Daarna opslaan.
Dat zou voldoende moeten zijn.
Carlinkit te koop (voor wireless carplay)
Ik heb zowel een PlayStation 5 als een Xbox Series X (en als Nintendo ooit een Switch 4K uitbrengt, die ook).CyBeRSPiN schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 11:34:
@FeaR wat voor apparatuur heb je allemaal dan die 2.1 nodig heeft?
LPCM missen? Met HDMI eARC niet. Enige wat je met eARC mist zijn codecs die de TV niet ondersteunt. In mijn geval DTS (LG). Daar werk ik, met een Nvidia Shield TV Pro, nu omheen door DTS om te laten zetten naar LPCM.Met eARC is doorlussen via de tv ook prima mogelijk, LPCM mis je dan, maar hoe erg dat is?
Ik heb nu ook een Sharc om vanaf HDMI eARC vanaf de TV naar mijn HDMI 1.4 receiver te gaan. Maar ik wil gewoon weer één kabel naar mijn TV en de receiver in het midden van de setup. Heb ik ook weer een GUI/OSD. Enige nadeel van alles via de receiver is dat de TV slechts één HDMI in kent. Nu heb ik bijvoorbeeld verschillende beeldinstellingen op de HDMI In van de Nvidia Shield dan op die van de consoles. Met een receiver zal dat handmatig switchen worden.
Verder zijn er ook minder sterke redenen als dat ik ook wel weer eens wat nieuws wil hebben qua apparatuur. Maar dat heb ik ook als ik een nieuwe receiver van hetzelfde merk zou kopen. Andere reden is dat ik wat anders wil dan Audyssey. Maar aangezien Denon en Marantz (en Onkyo) nu Dirac ondersteunen is dat nog een optie om toch bij Denon te blijven. Kijkende naar de prijzen van de Marantz pre/pro of het topmodel receiver van Denon (eindtrappen uit te schakelen en dus als pre/pro in te zetten) zie ik echter bij andere merken betere opties.
Dat maakt geen bal uit als je Versterker zelf niet te bereiken is hé!sonsan schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 22:04:
Marantz SR7013 met de AVR Remote Android. Wellicht maakt het verschil tussen Android en iOS dat de ervaringen anders zijn.
Ik denk dat je daar wel gelukkiger van wordt, maar uiteindelijk moet je die keuze zelf maken, want blijkbaar kan het ook goed gaan :Jeweetje schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 18:21:
En bedankt @nero355 was er net uit dat ik een Marant cinema 50 of 60 moest bestellen, nu twijfel ik weer![]()
Hoewel ik me amper kan voorstellen dat er nooit klachten over het hele gedoe voorbij komensonsan schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 19:33:
Nou, ik zou niet twijfelen hoor over een Marantz of Denon.
Ik zeg "doen!'
- Volledig DHCP zonder het IP adres vast te zetten.Pjotr22 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 09:06:
Heb door de jaren heen 4 SR receivers gehad, en de enige twee minpunten zijn de beperkte ondersteuning voor oudere modellen (3 jaar en ouder) en de dramatische apps; vaker niet dan wel kan er verbinding worden gemaakt. Ik zou heel graag willen snappen hoe ik apparaten een vast ip adres kan geven en heel vaak geprobeerd maar dat is voor mij veel te ingewikkeld ws denk ik te moeilijk :-). Maar ik verwacht dat daar veel mee op te lossen valt want als de app de apparaten niet kan vinden vraagt de app altijd om handmatig het ip adres in te voeren.
- Statisch IP adres via Static DHCP Mapping op basis van MAC adres.
- Statisch IP adres via het OSD invoeren.
Het maakte allemaal geen bal uit!
Je kan gewoon via het OSD Menu een Statisch IP adres invoeren, maar zoiets is ook een optie inderdaad!Theone098 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 11:40:
Om een apparaat een vast IP te geven heb je het volgende nodig:
1. MAC adres van het apparaat (xx:xx:xx:xx:xx:xx)
2. IP adres dat je wil toekennen en nog niet in gebruik is.
3. Toegang tot de router.
Het MAC adres kun je vinden in de Marantz app bij netwerk (bij mij staat er zowel bij ethernet en WiFi xxxxxx-xxxxxx). Dat is misschien verwarrend, maar is alleen een andere opmaak dan xx:xx:xx:xx:xx:xx.
Voor het IP adres kun je het huidige IP adres kiezen, ook te vinden in de Marantz app (boven de MAC adressen)
Als je nu in de router bij DHCP kijkt, zie je welke leases (IP adressen) zijn toegekend. Hier ga je naar static of vast IP adres toekennen. Twee velden zijn nu belangrijk: MAC adres en IP adres. Bij de eerste vul je het MAC adres van je versterker in (let op dat je de goede invult, die voor bekabeld of WiFi, afhankelijk van wat je gebruikt ) en bij de tweede het IP adres dat je wilt toekennen.
Daarna opslaan.
Dat zou voldoende moeten zijn.
Anyways...
Bovenstaande is dus mijn ervaring met een NR1606 die pas na iets van 4 jaar aan firmware upgrades/updates een beetje stabiel te noemen was!
Ondertussen had ik echter allerlei alternatieven in gebruik dus was het amper nog belangrijk te noemen...
Gelukkig was het hele HDMI Video/Audio gebeuren wel 100% betrouwbaar en dat is voor mij eigenlijk wel het belangrijkste van het geheel!