Het Marantz ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 60 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:17

CyBeRSPiN

sinds 2001

Inmiddels ben ik tevreden maar snap niet helemaal hoe het zit.
Heb subwoofer weer op LFE staan, maar tegen mijn verwachting in komt er ook bij stereomuziek alsnog geluid uit de sub.
Heb crossover van fronts op 40Hz en surround op 60Hz staan en speakers weer op “small” gezet. En merk nu heel duidelijk dat de sub het laag heel mooi aanvult.
Misschien heb ik gister teveel tegelijk geprobeerd en was dan niet meer in staat om eea goed te beoordelen.
Dynamic EQ en Dynamic Volume ook nog maar eens verder uittesten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op woensdag 15 november 2023 @ 16:02:
Inmiddels ben ik tevreden maar snap niet helemaal hoe het zit.
Heb subwoofer weer op LFE staan, maar tegen mijn verwachting in komt er ook bij stereomuziek alsnog geluid uit de sub.
Heb crossover van fronts op 40Hz en surround op 60Hz staan en speakers weer op “small” gezet. En merk nu heel duidelijk dat de sub het laag heel mooi aanvult.
Misschien heb ik gister teveel tegelijk geprobeerd en was dan niet meer in staat om eea goed te beoordelen.
Dynamic EQ en Dynamic Volume ook nog maar eens verder uittesten.
Zodra je de speakers op "SMALL" zet kan je de crossover instellen en zal de subwoofer onder die crossover het laag overnemen. Dus ook in stereo muziek als deze onder de ingegeven waarde duikt. Als je puur en alleen het LFE-kanaal (.1) over je subwoofer wilt zal je de speakers op "LARGE" dienen te zetten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

FeaR schreef op woensdag 15 november 2023 @ 16:50:
[...]

Zodra je de speakers op "SMALL" zet kan je de crossover instellen en zal de subwoofer onder die crossover het laag overnemen. Dus ook in stereo muziek als deze onder de ingegeven waarde duikt. Als je puur en alleen het LFE-kanaal (.1) over je subwoofer wilt zal je de speakers op "LARGE" dienen te zetten.
Thanks, en wat doet LFE+main vs alleen LFE dan?
Volgens dit artikel zou ik met alleen LFE actief niet verwachten dat er bij stereo (2.0 staat er bij de bron) ook lage tonen uit de sub komen? https://support.marantz.c...etween-lfe-and-lfe%2Bmain

[ Voor 20% gewijzigd door CyBeRSPiN op 15-11-2023 18:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-05 15:13
CyBeRSPiN schreef op woensdag 15 november 2023 @ 18:32:
[...]

Volgens dit artikel zou ik met alleen LFE actief niet verwachten dat er bij stereo (2.0 staat er bij de bron) ook lage tonen uit de sub komen? https://support.marantz.c...etween-lfe-and-lfe%2Bmain
Lfe+main komt de bass ook uit je luidsprekers en dat wil je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Arjantje72 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 19:02:
[...]

Lfe+main komt de bass ook uit je luidsprekers en dat wil je niet.
Ah! Ik las het verkeerd, helder nu :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op woensdag 15 november 2023 @ 18:32:
[...]
Je hebt je antwoord al, maar terugkijkende naar mijn antwoord ging ik uit van een andere "LFE" (LFE in een track versus LFE setting in de receiver). Mogelijk verwarrend.

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 15-11-2023 19:33 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Thanks! Een hoop materiaal, staat veel helder uitgelegd.
En die SVS playlist heb ik inmiddels ook op Spotify gevonden, staan een paar bizarre nummers tussen die een hoop staande golven veroorzaken in mijn woonkamer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:14
Ik ben aan het oriënteren om mijn huidige Emotiva XMC-1 surround processor te gaan vervangen.
En dan niet zozeer vanwege de geluidskwaliteit maar omdat een "lastig" te bedienen apparaat is.
Vanwege het stand-by verbruik van 45 Watt (! Lijkt wel een oude Ziggo box), heb ik de Emotiva ingesteld dat deze zich volledig uitschakelt. Het gevolg daarvan is dat het opstarten meer van 60 seconden duurt. En dat kan dan weer problemen opleveren met de gedefinieerde scene's in mijn Harmony Elite afstandsbediening omdat daar de langste delay 60 seconden is...

Het gevolg is dat "eventjes radio luisteren" voor mijn vrouw vaak niet goed gaat (met uiteraard alle frustraties van dien).

Vandaar dat ik op zoek ben naar een vervangende surround processor met DIRAC. Dat laatste is een absolute must. Van de verschillende room correctie systemen die ik gehoord heb levert DIRAC voor mij de beste resultaten (Roomperfect is zeker ook niet onaardig en het Trinnov systeem heb ik nog niet gehoord maar valt ook buiten mijn budget dat ik wil uitgeven.).

Helaas zijn de "goedkopere" Amerikaanse merken Emotiva (XMC-2) en Monoprice (HTP-1) niet meer in Europa verkrijgbaar en kopen direct uit de VS vind ik met garantie toch wel een dingetje (terugsturen voor reparatie is een duur grapje).

Nu zijn Surround processors (dus zonder ingebouwde versterkers) met DIRAC van de andere merken toch wel erg duur. Zo vanaf 6000 euro en meer. Helaas heb ik dat bedrag er nu niet voor over. Dus toch maar aan het kijken naar AV-receivers en dan zal ik mijn 5 Hypex NCore 400 versterkers dan maar op de ongebalanceerde Pre-outs aansluiten.

Nu zie ik dat Marantz eindelijk ook AV-receivers aanbiedt met de mogelijkheid voor DIRAC audio control en nu ben ik aan het kijken naar de Cinema 40 of Cinema 50. Zeker omdat deze ook Heos hebben ingebouwd en dat werkt prima met de Harmony Elite afstandsbediening.

Ik heb de volgende vragen:
  1. Wat zijn de verschillen tussen de Cinema 40 en Cinema 50? Wat ik gevonden heb zijn: een groter uitgangs vermogen (maar dat heb ik niet nodig met de externe versterkers). De 40 heeft nog een extra display voren (is ook niet nodig want het apparaat komt in de kast te staan). En de 40 heeft een extra HDMI input (heb ik ook niet nodig). Maar is bijvoorbeeld het analoge uitgangscircuit van de 50 beter dan de 40?
  2. Wat is de opstarttijd van de Cinema 40 of 50 vanuit Stand-by (0,5 watt) totdat bijvoorbeeld Internet radio geluid streamt?
  3. Heeft iemand al DIRAC geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
  • Laatst online: 27-05 23:11
@RogerSch https://pickreceiver.com/...-vs-cinema-50-comparison/

Ik denk zo dat de cinema 50 volgens mij dikke prima is. Mail anders ook even met Doublepoint uit Voorhout.
Ze hadden voor mij een hagelnieuwe cinema 60 voor een fantastische (lage) prijs.
Zie ook hun advertenties op MP.

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-05 14:33
@RogerSch

Wat is de opstarttijd van de Cinema 40 of 50 vanuit Stand-by (0,5 watt) totdat bijvoorbeeld Internet radio geluid streamt?

De opstarttijd van mijn Marantz 60 is 9 seconden (2x getimed).

Verder heb ik Dirac niet gebruikt, vond het zo na de Audyssey meting al prima dat ik de extra kosten het niet waard vond. Maar dan moet ik wel zeggen dat ik de akoestiek aardig voor elkaar heb.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
Shocked schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 20:12:
@RogerSch

Wat is de opstarttijd van de Cinema 40 of 50 vanuit Stand-by (0,5 watt) totdat bijvoorbeeld Internet radio geluid streamt?

De opstarttijd van mijn Marantz 60 is 9 seconden (2x getimed).

Verder heb ik Dirac niet gebruikt, vond het zo na de Audyssey meting al prima dat ik de extra kosten het niet waard vond. Maar dan moet ik wel zeggen dat ik de akoestiek aardig voor elkaar heb.
Dank voor de opstarttijd van de Marantz Cinema 60. Is in ieder geval een stuk sneller dan mijn Emotiva XMC-1.

Als ik de specs bij Marantz goed bestudeer is DIRAC bij de Cinema 60 niet mogelijk. Maar ik kan mij vergissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
Bart_Denon schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 18:21:
@RogerSch https://pickreceiver.com/...-vs-cinema-50-comparison/

Ik denk zo dat de cinema 50 volgens mij dikke prima is. Mail anders ook even met Doublepoint uit Voorhout.
Ze hadden voor mij een hagelnieuwe cinema 60 voor een fantastische (lage) prijs.
Zie ook hun advertenties op MP.
Dank voor het advies maar volgens mij ondersteunt de Cinema 60 geen DIRAC. En dat is een must voor mij....

Helaas heb ik vandaag een review op youtube gevonden waarbij de "soundstage" van een Cinema 50 (met externe versterkers!) werd vergeleken met een Emotiva surround processor en helaas viel de Cinema 50 tegen. Veel meer in elkaar gedrukt dan de open soundstage van de Emotiva. Dus ik ben nu toch aan het twijfelen geraakt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-05 07:35
RogerSch schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 23:35:
[...]

Dank voor het advies maar volgens mij ondersteunt de Cinema 60 geen DIRAC. En dat is een must voor mij....

Helaas heb ik vandaag een review op youtube gevonden waarbij de "soundstage" van een Cinema 50 (met externe versterkers!) werd vergeleken met een Emotiva surround processor en helaas viel de Cinema 50 tegen. Veel meer in elkaar gedrukt dan de open soundstage van de Emotiva. Dus ik ben nu toch aan het twijfelen geraakt....
Het lastige bijft dat het voor elke ruimte weer anders is. Ik zou een winkel kiezen waar je het prodeuct geruime tijd kan proberen. Dan betaal je misschien meer dan de goedkoopste internet aanbieder maar kan je wel een aantal keer veranderen.

Ik ben dik tevreden met de CInema 50 maar heb wel spijt dat ik niet voor de 40 ben gegaan. Gewoon omdat het eigenlijk kon.

DIrac nog niet geprobeerd, ik moet eerst de akoestiek hier aanpassen. We gaan nu akoestische wandpanelen plaatsen en hebben een akoestisch schilderij gekocht die binnenkort komt. Zal in het akoestiek topic daar wat over vertellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shocked
  • Laatst online: 28-05 14:33
RogerSch schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 23:35:
[...]

Ja, klopt, je hebt gelijk. Ik kan de Cinema 60 alleen upgraden naar de Audyssey-app om het volledige uit Audyssey te halen.
Ik kan hier alleen vergelijken met Room Perfect van Lyngdorf en vind stereo gelijkwaardig klinken. Waar ik eerst wel een purist was, ben ik nu wat nuchterder en vind dat veel subjectief te interpreteren valt. Wel geloof ik in afstelling van de subwoofer maar dat doen alle partijen wel okay (Dirac, Audyssey, RP) en is geen hogere wiskunde.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
Na wat verder "internet research" ben ik voorlopig tot de conclusie gekomen dat i.p.v. de Marantz Cinema 40 voor de Denon AVC-X4800h de betere oplossing is. Ja de Denon ziet er niet zo mooi uit als de Marantz maar omdat de AVR toch buiten het zicht staat is dat geen probleem. Mogelijk zijn de eindversterkers van de Marantz ook anders/beter dan de Denon maar ook dat is geen probleem omdat mijn 5 luidsprekers aangestuurd zullen worden door losse (Hypex NCore 400) eindversterkers. De AVR zal dus in pre-amp mode only gaan werken. Dus dat is mij het prijsverschil van ruim 500 euro niet waard. En ik heb ook geen "emotioneel verleden" met een van de beide merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:19

n00bs

Het is weer Zomer!

RogerSch schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 15:39:
Ik ben aan het oriënteren om mijn huidige Emotiva XMC-1 surround processor te gaan vervangen.
En dan niet zozeer vanwege de geluidskwaliteit maar omdat een "lastig" te bedienen apparaat is.
Vanwege het stand-by verbruik van 45 Watt (! Lijkt wel een oude Ziggo box), heb ik de Emotiva ingesteld dat deze zich volledig uitschakelt. Het gevolg daarvan is dat het opstarten meer van 60 seconden duurt. En dat kan dan weer problemen opleveren met de gedefinieerde scene's in mijn Harmony Elite afstandsbediening omdat daar de langste delay 60 seconden is...

Het gevolg is dat "eventjes radio luisteren" voor mijn vrouw vaak niet goed gaat (met uiteraard alle frustraties van dien).

Vandaar dat ik op zoek ben naar een vervangende surround processor met DIRAC. Dat laatste is een absolute must. Van de verschillende room correctie systemen die ik gehoord heb levert DIRAC voor mij de beste resultaten (Roomperfect is zeker ook niet onaardig en het Trinnov systeem heb ik nog niet gehoord maar valt ook buiten mijn budget dat ik wil uitgeven.).

Helaas zijn de "goedkopere" Amerikaanse merken Emotiva (XMC-2) en Monoprice (HTP-1) niet meer in Europa verkrijgbaar en kopen direct uit de VS vind ik met garantie toch wel een dingetje (terugsturen voor reparatie is een duur grapje).

Nu zijn Surround processors (dus zonder ingebouwde versterkers) met DIRAC van de andere merken toch wel erg duur. Zo vanaf 6000 euro en meer. Helaas heb ik dat bedrag er nu niet voor over. Dus toch maar aan het kijken naar AV-receivers en dan zal ik mijn 5 Hypex NCore 400 versterkers dan maar op de ongebalanceerde Pre-outs aansluiten.

Nu zie ik dat Marantz eindelijk ook AV-receivers aanbiedt met de mogelijkheid voor DIRAC audio control en nu ben ik aan het kijken naar de Cinema 40 of Cinema 50. Zeker omdat deze ook Heos hebben ingebouwd en dat werkt prima met de Harmony Elite afstandsbediening.

Ik heb de volgende vragen:
  1. Wat zijn de verschillen tussen de Cinema 40 en Cinema 50? Wat ik gevonden heb zijn: een groter uitgangs vermogen (maar dat heb ik niet nodig met de externe versterkers). De 40 heeft nog een extra display voren (is ook niet nodig want het apparaat komt in de kast te staan). En de 40 heeft een extra HDMI input (heb ik ook niet nodig). Maar is bijvoorbeeld het analoge uitgangscircuit van de 50 beter dan de 40?
  2. Wat is de opstarttijd van de Cinema 40 of 50 vanuit Stand-by (0,5 watt) totdat bijvoorbeeld Internet radio geluid streamt?
  3. Heeft iemand al DIRAC geïnstalleerd?
De C40 heeft iets meer vermogen wat fijner is bij lastigere speakers en betere componenten en de afstelling/tuning zoals dat bij alle high ends gebeurt bij Marantz. Ik heb zelf de C40 en erg blij mee. Wel had het vermogen voor mij nog wel een heel stuk hoger mogen liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

RogerSch schreef op zondag 31 december 2023 @ 14:30:
Na wat verder "internet research" ben ik voorlopig tot de conclusie gekomen dat i.p.v. de Marantz Cinema 40 voor de Denon AVC-X4800h de betere oplossing is. Ja de Denon ziet er niet zo mooi uit als de Marantz maar omdat de AVR toch buiten het zicht staat is dat geen probleem. Mogelijk zijn de eindversterkers van de Marantz ook anders/beter dan de Denon maar ook dat is geen probleem omdat mijn 5 luidsprekers aangestuurd zullen worden door losse (Hypex NCore 400) eindversterkers. De AVR zal dus in pre-amp mode only gaan werken. Dus dat is mij het prijsverschil van ruim 500 euro niet waard. En ik heb ook geen "emotioneel verleden" met een van de beide merken.
Voornaamste verschil is geluidskwaliteit. Misschien is de 6700 wat ouder ook een optie voor je. Dit heb ik ook overwogen maar toch de C40 genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
n00bs schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 16:27:
[...]

Voornaamste verschil is geluidskwaliteit. Misschien is de 6700 wat ouder ook een optie voor je. Dit heb ik ook overwogen maar toch de C40 genomen.
6700 is zeker geen optie omdat deze geen DIRAC ondersteunt.

Zojuist de Denon X4800h besteld. Overigens heb ik het vermogen van de Denon in principe niet nodig. Mijn 5 speakers worden allemaal aangesloten via de Hypex NCore 400 monoblokken (plenty of power 8) ). Die kanalen zal ik dan ook in pre-amp only modus zetten zodat het uitgangssignaal van de pre-out wat hoger is.
Mogelijk dat ik de twee kleine luidsprekers in de keuken (zone 2) direct zal aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Hi, weet iemand hoe je binnen de HEOS app (of in de Marantz app) je kan inloggen bij TIdal? Ik krijg wel de melding dát ik me moet aanmelden maar kan niet ontdekken hóe.

Echt zo jammer dat HEOS bagger is in gebruik.

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Pjotr22 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 20:34:
Hi, weet iemand hoe je binnen de HEOS app (of in de Marantz app) je kan inloggen bij TIdal? Ik krijg wel de melding dát ik me moet aanmelden maar kan niet ontdekken hóe.

Echt zo jammer dat HEOS bagger is in gebruik.

Dank alvast!
In de app kan ik Tidal instellen als ik op de rode knop druk. Heb zelf geen Tidal dus kan het verder niet testen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kLPgXoiMsvK5n7ruJmHN6EdqbO8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BF9aZJZFHEOnp9v3FYDwWyzX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Thanks, Tidal is bij mij al geselecteerd, dus die kan ik niet toevoegen. Ik kan alleen nergens inloggen. De pop up heeft het over een instellingen menu 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sKaA99VIwBO6vclrH-CBjbc6DEE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oZfHFQXz1MIs9g6bEBs74fi9.png?f=user_large

[ Voor 54% gewijzigd door Pjotr22 op 29-01-2024 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Pjotr22 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 20:53:
Thanks, Tidal is bij mij al geselecteerd, dus die kan ik niet toevoegen. Ik kan alleen nergens inloggen. De pop up heeft het over een instellingen menu 8)7

[Afbeelding]
En als je op "bewerken" klikt rechts van het kopje "Muziekdiensten"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Ja daar kan je idd afmelden. Maar aanmelden lukt tot gebruikersnaam. Er wordt geen ww gevraagd dus inlogprotocol wordt niet afgemaakt..
Kwam er van de week achter dat de tidal app ook op de LG TV aanwezig is, dus kan gelukkig wel luisteren.

Ga me maar eens verdiepen in een Blue sound device er tussen zetten. Iemand daar ervaring mee of betere suggesties?

Edit: het wachtwoord was niet nodig :?
Ik kan nu gewoon TIdl gebruiken

[ Voor 9% gewijzigd door Pjotr22 op 30-01-2024 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-05 18:20
Ik heb de cinema 70s sinds zaterdag erg tevreden met KPN tv+ ontvanger en een Sony Blu ray speler op aangesloten. Mooi geluid uit mij Bose 201 uit 1980 :-), beeld is ook mooi.

Enige wat mij niet lukt is om mijn Sony bluetooth koptelefoon aan te sluiten, Sony WH-1000XM3

Sony staat in pairing mode, Cinema staat op zenden en zoeken naar apparaten zie ik de Sony niet.
Op mijn ipad en telefoon zie ik wel de Marantz Cinema 70 dus BT werkt wel.

Iemand hier ervaring mee om het wel werkend te krijgen met mijn Sony WH-1000XM3? Op mijn oude Yamaha 601 uit 2016 werkte het perfect.

En op de site staat 5 jaar garantie maar ik dat kan nergens terugvinden hoe je hier in aanmerking voor komt?

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Cruzer schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 14:47:
Ik heb de cinema 70s sinds zaterdag erg tevreden met KPN tv+ ontvanger en een Sony Blu ray speler op aangesloten. Mooi geluid uit mij Bose 201 uit 1980 :-), beeld is ook mooi.

Enige wat mij niet lukt is om mijn Sony bluetooth koptelefoon aan te sluiten, Sony WH-1000XM3

Sony staat in pairing mode, Cinema staat op zenden en zoeken naar apparaten zie ik de Sony niet.
Op mijn ipad en telefoon zie ik wel de Marantz Cinema 70 dus BT werkt wel.

Iemand hier ervaring mee om het wel werkend te krijgen met mijn Sony WH-1000XM3? Op mijn oude Yamaha 601 uit 2016 werkte het perfect.

En op de site staat 5 jaar garantie maar ik dat kan nergens terugvinden hoe je hier in aanmerking voor komt?
Ik volg dit ook even... ik kan met mijn C40 helemaal niets met BT. ik zie mijn Marantz niet, kan er dus ook geen muziek heensturen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruzer
n00bs schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 21:35:
[...]

Ik volg dit ook even... ik kan met mijn C40 helemaal niets met BT. ik zie mijn Marantz niet, kan er dus ook geen muziek heensturen
Het werkt nu eindelijk ik heb de stroom er afgehaald van de Marantz cinema 70s. Opnieuw de stekker er in en in 2 seconden vond de Marantz cinema 70s my Sony koptelefoon. Erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
Hier een vergelijkbare ervaring. Ik heb een Cinema 60 en het koppelen met 1 Sony WH-1000XM2 ging goed maar het koppelen van een een tweede lukt dus gewoon niet... Kunnen natuurlijk prima uit de voeten met 1 maar met bijv opladen of met de kinderen was de 2e ook wel handig.. Omdat de bluetooth benaming natuurlijk hetzelfde is vermoed ik dat hij deze niet ziet...
Ook het koppelen met de bekende Sony koptelefoon werkt alleen als ik ook Navigeer naar de setup pagina en klik op verbinden. Ik vind dat wel omslachtig...

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruzer
Bart_Denon schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:11:
Hier een vergelijkbare ervaring. Ik heb een Cinema 60 en het koppelen met 1 Sony WH-1000XM2 ging goed maar het koppelen van een een tweede lukt dus gewoon niet... Kunnen natuurlijk prima uit de voeten met 1 maar met bijv opladen of met de kinderen was de 2e ook wel handig.. Omdat de bluetooth benaming natuurlijk hetzelfde is vermoed ik dat hij deze niet ziet...
Ook het koppelen met de bekende Sony koptelefoon werkt alleen als ik ook Navigeer naar de setup pagina en klik op verbinden. Ik vind dat wel omslachtig...
Ik wilde ook een 2e koptelefoon toevoegen wel een ander model en dat werkte ook niet dus weer de stekker er uitgehaald en weer stroom er op en ik kon mijn 2e sony toevoegen.

Je kunt proberen om de stekker er even uit te halen en het opnieuw te proberen. De 1e wordt bewaard dus ben je niet kwijt. Dan kun je de 2e proberen. Ook als heeft die dezelfde naam, BT adres is wel anders.

Koppelen kan ook heel makkelijk door options in te drukken op de AB althans zo werkt het bij mij cinema 70s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Cruzer schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 11:03:
[...]

Het werkt nu eindelijk ik heb de stroom er afgehaald van de Marantz cinema 70s. Opnieuw de stekker er in en in 2 seconden vond de Marantz cinema 70s my Sony koptelefoon. Erg fijn.
Bij mij ging het om streamen, kwam erachter dat er een BT knop op de AB zit. Die ingedrukt houden en je krijgt de mogelijkheid om je telefoon te pairen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 22-05 22:41
Ben een beetje aan het twijfelen.

Heb heel even een Cinema 40 gehad toen hij net een dag leverbaar was, maar deze gaf audio drop outs of hickups of hoe je het ook wilt noemen op mijn Samsung tv.
Dat was met apps en gewoon tv icm eARC.
Ik heb deze speler teruggestuurd, want dat was niet te doen. Geen idee waar het aan lag en ook de leverancier wist het niet.
Ligt het aan de Marantz? Ligt het aan de Samsung?
Misschien heeft iemand dit ook meegemaakt of weet wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Gelukkig had ik mijn SR8015 nog niet weggedaan.

Nu ben ik toch geïnteresseerd in de Cinema 30, maar ben bang dat ik hetzelfde probleem ga krijgen.

Gewoon bestellen en mogelijk retour sturen vind ik eigenlijk niet zo netjes, maar misschien de enige manier om er toch achter te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Highlander1962 wat trekt jou aan de Cinema 30 dan? Gewoon het idee om het nieuwste te hebben? Qua geluidskwaliteit zal het niets uitmaken denk ik. En de Dirac room correction schijnt wel beter dan Audessey te zijn, maar daarvoor is een dure licentie nodig waarvan je geen geld retour krijgt als je hem terugstuurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Highlander1962
CyBeRSPiN schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 20:29:
@Highlander1962 wat trekt jou aan de Cinema 30 dan? Gewoon het idee om het nieuwste te hebben? Qua geluidskwaliteit zal het niets uitmaken denk ik. En de Dirac room correction schijnt wel beter dan Audessey te zijn, maar daarvoor is een dure licentie nodig waarvan je geen geld retour krijgt als je hem terugstuurt.
Het idee om meteen het nieuwste te moeten hebben ben ik al een jaar of 15 ontgroeid.

Ik ben aan het nadenken om mijn SR8015 in de toekomst te vervangen en zal dat misschien gaan doen als de Cinema 30 goedkoper zal worden.

Voor nu is voor mij de Cinema 30 geen echte verbetering tov de SR8015.

Dirac Live heeft voor mij persoonlijk geen toegevoegde waarde.
Overigens ben ik van mening dat dit gratis aanwezig moet zijn bij een apparaat van 4500 euro.
Dat doet Onkyo toch een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
Highlander1962 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 20:11:
Ben een beetje aan het twijfelen.

Heb heel even een Cinema 40 gehad toen hij net een dag leverbaar was, maar deze gaf audio drop outs of hickups of hoe je het ook wilt noemen op mijn Samsung tv.
Dat was met apps en gewoon tv icm eARC.
Ik heb deze speler teruggestuurd, want dat was niet te doen. Geen idee waar het aan lag en ook de leverancier wist het niet.
Ligt het aan de Marantz? Ligt het aan de Samsung?
Misschien heeft iemand dit ook meegemaakt of weet wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Gelukkig had ik mijn SR8015 nog niet weggedaan.

Nu ben ik toch geïnteresseerd in de Cinema 30, maar ben bang dat ik hetzelfde probleem ga krijgen.

Gewoon bestellen en mogelijk retour sturen vind ik eigenlijk niet zo netjes, maar misschien de enige manier om er toch achter te komen.
Heb sinds kort mijn nieuwe Cinema 60 draaien op een Samsung TV over eARC en dat draait als een zonnetje moet ik zeggen. Wel met een 2.1 HDMI kabel van Ru connected, zodat ik in ieder geval zeker weet dat er daar geen bottleneck zit. LINK (voor de liefhebber)
Apps draaien ook goed, alle codecs komen lekker door zoals Atmos, DD+ en HDR10+ bij Apple+.
De film Dune bijvoorbeeld heeft een paar fantastische scènes met Atmos en t geluid is sowieso heel goed gedaan van die film.
Heb nu 5.0.2 opstelling waarbij de .2 twee top middle speakers zijn in t plafond. Ben er heel blij mee :)
Merk dat er veel meer overhead in zit bij met name de centerspeaker. Zit gewoon meer power achter dan mijn oude NR1508.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RogerSch
Highlander1962 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 20:49:
[...]

Dirac Live heeft voor mij persoonlijk geen toegevoegde waarde.
Overigens ben ik van mening dat dit gratis aanwezig moet zijn bij een apparaat van 4500 euro.
Dat doet Onkyo toch een stuk beter.
Bij mij thuis heeft Dirac wel degelijk toegevoegde waarde (al jarenlang Emotiva XMC-1 gebruiker met DIRAC) en dat ik ook voor mijn nieuwe processor / receiver beslist DIRAC wil hebben (De Denon AVR-x4800h staat in bestelling).
Ik begrijp wel dat Masimo Consumer Audio dit niet "gratis" aanbiedt. Want elke licentie kost geld en dat moet in de verkoopprijs worden verrekend. Ik vermoed zelfs dat ze met DIRAC en "kick-back" regeling hebben afgesproken waarbij Masimo per verkochte DIRAC licentie een bedrag van DIRAC ontvangt. Tenslotte zijn Denon en Marantz toch een van de grotere, qua verkoop, merken wereldwijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:42
Sinds maandag ben ik de trotse eigenaar van een Marantz Cinema 70s.
Mooi apparaat en geeft een goed geluid!

Weet iemand of en hoe het mogelijk is om internet radio stations te wisellen zonder gebruik te maken van de Heos app. Dus met de afstandsbediening? De gebruiksaanwijzing zegt er wel iets over maar dat werkt niet/is niet volledig ?

----------------------
Listening to Internet Radio
1 Press INTERNET RADIO.
0 You can also press R (HEOS Music). Use cursor Up/Down to
select “TuneIn Internet Radio”, then press ENTER.
2 Select the station you want to play.
Operation buttons Function
p z Playback / Pause
k j z Skip to previous track / Skip to next track
CH/PAGE ml Switch to the previous page/next page in
the list display

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-05 20:07
Marantz Cinema 30 besteld in de aanbieding 3600 euro.
als upgrade van mijn sr7012.
Dirac zal ik niet aanschaffen.
Ik ben benieuwd naar het geluid.
Speel meestal audio dts af.
Atmos films.
7.1 opstelling B&W speaker set.
Ga zeker een keer proberen om meer speakers er aan te sluiten.

• Highlander1962
binbero schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 04:58:
Atmos films.
Had ik ook bijna gedaan bij hun, maar ik vind het nog geen dusdanige verbetering om mijn SR8015 te vervangen.

Ik denk dat ik op een Black Friday aanbieding wacht ofzo.

Buiten het feit dat ik de mensen van die zaak waar jij hem gekocht hebt echt niet aardig vindt. Kortaf, moeilijk doen over omruilgarantie cq terugsturen enz.

[ Voor 6% gewijzigd door Highlander1962 op 08-04-2024 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gentleman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-05 11:55
Omhoog en omlaag doet het bij mij.

overigens ook sinds deze week een trotse eigenaar van de Marantz 70s receiver... very happy

ErikG2 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:23:

Weet iemand of en hoe het mogelijk is om internet radio stations te wisellen zonder gebruik te maken van de Heos app. Dus met de afstandsbediening? De gebruiksaanwijzing zegt er wel iets over maar dat werkt niet/is niet volledig ?

----------------------
Listening to Internet Radio
1 Press INTERNET RADIO.
0 You can also press R (HEOS Music). Use cursor Up/Down to
select “TuneIn Internet Radio”, then press ENTER.
2 Select the station you want to play.
Operation buttons Function
p z Playback / Pause
k j z Skip to previous track / Skip to next track
CH/PAGE ml Switch to the previous page/next page in
the list display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
Gentleman schreef op donderdag 4 april 2024 @ 21:56:
Omhoog en omlaag doet het bij mij.

overigens ook sinds deze week een trotse eigenaar van de Marantz 70s receiver... very happy

[...]
Vreemd, bij mij dus niet. Ik heb een aantal zenders in de Heos app als favoriet ingesteld maar ik kan daar met de afstandsbediening niets mee. Hoe heb jij zenders ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
Kunnen mensen mij vertellen of dit probleem verholpen is na een jaar?
Ik overweeg een Cinema 30 te kopen, maar ben een beetje huiverig.

https://www.avforums.com/...-when-earc-is-on.2478464/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikG2
Highlander1962 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 22:58:

In deze thread op AVS wordt gemeld dat Marantz aan een fix werkt:

https://www.avsforum.com/...sted_view=1&sortby=oldest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb hier volgens mij met mn C40 soms last van, maar twijfelde waar dit aan lag...
Ik wacht wel op een fix dan :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

ErikG2 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 07:49:
[...]

Zou ik dan wel eerst afwachten of het daadwerkelijk opgelost gaat worden.
Maar zijn er hier niet mensen met een Cinema serie icm een LG 3-serie? Heb het issue hier op GoT nog niet voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
ErikG2 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 07:49:
[...]

Dit is niet het probleem wat ik bedoel. Ik bedoel geen vertraging bij een omschakeling of vooruit/achteruit spoelen cq verder gaan na pauze.

Ik bedoel echt per minuut wel 5 tot 10 onderbrekingen in het geluid. Alleen via apps op tv. Soort van hickups in het geluid tijdens het kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
Highlander1962 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 11:15:
[...]

Dit is niet het probleem wat ik bedoel. Ik bedoel geen vertraging bij een omschakeling of vooruit/achteruit spoelen cq verder gaan na pauze.

Ik bedoel echt per minuut wel 5 tot 10 onderbrekingen in het geluid. Alleen via apps op tv. Soort van hickups in het geluid tijdens het kijken.
Ah ok, daar heb ik niks over gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

[...]

Nog nooit last van gehad!
Persoonlijk zou ik dan toch kijken naar de TV en configuratie hiervan + HDMI kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
n00bs schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:13:
[...]

Nog nooit last van gehad!
Persoonlijk zou ik dan toch kijken naar de TV en configuratie hiervan + HDMI kabel.
Heb een stuk of 6 HDMI kabels geprobeerd, dus die optie kunnen we vergeten.

Ik heb een Samsung tv (nieuw model) en daar zou het in kunnen zitten, maar daar kom ik alleen achter door een C30 te bestellen en eventueel terug te sturen als het probleem zich voordoet.
Netjes vind ik dat niet, maar je moet haast wel met al die Internetwinkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Highlander1962 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:17:
[...]

Heb een stuk of 6 HDMI kabels geprobeerd, dus die optie kunnen we vergeten.

Ik heb een Samsung tv (nieuw model) en daar zou het in kunnen zitten, maar daar kom ik alleen achter door een C30 te bestellen en eventueel terug te sturen als het probleem zich voordoet.
Netjes vind ik dat niet, maar je moet haast wel met al die Internetwinkels.
Volgens mij een simpelere oplossing een 2e TV als je die hebt of TV van fam/vrienden/buren aan te sluiten en testen en dan met een totaal ander merk dan Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
n00bs schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 14:12:
[...]

Volgens mij een simpelere oplossing een 2e TV als je die hebt of TV van fam/vrienden/buren aan te sluiten en testen en dan met een totaal ander merk dan Samsung.
Dan moet ik hem alsnog eerst bestellen. TV's zat hier in huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pharminepulse
  • Laatst online: 22-05 21:06
[...]

Er wordt in oa de link die je zelf heb gedeeld aangegeven dat er aan een oplossing gewerkt wordt, en daarin hebben ze het over jij ondervind en niet vooruit/achteruit spoelen.

Ik heb zelf overigens een Cinema 50 verbonden aan een LG CX65, maar ik gebruik passthrough via tv audio, via externe apparaten gebruik ik earc niet. Ook werkt alles bij mij vanaf het begin prima.

[ Voor 4% gewijzigd door Pharminepulse op 05-04-2024 22:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• binbero
Highlander1962 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 09:10:
[...]

Had ik ook bijna gedaan bij hun, maar ik vind het nog geen dusdanige verbetering om mijn SR8015 te vervangen.
Inruilen of particulier verkopen heeft weinig zin omdat de 8015 hier en daar nog maar1800 euro kost.

Ik denk dat ik op een Black Friday aanbieding wacht ofzo.

Buiten het feit dat ik de mensen van die zaak waar jij hem gekocht hebt echt niet aardig vindt. Kortaf, moeilijk doen over omruilgarantie cq terugsturen enz.
Ben Bang dat je geklijk hebt.
zit al 9 weken te wachten. |:( ;(
Op email wordt niet gereageerd. ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highlander1962
binbero schreef op maandag 8 april 2024 @ 12:22:
[...]

Hoop niet dat je al betaald hebt, wet gaat erg slecht met ze en staan min of meer op omvallen, dus ik ben bang dat je dan niets terug gaat krijgen.

Bij een aantal andere winkels (ook de bekende) is het 'tweede keus' model vaak gewoon een inruil apparaat. De klant weet immers nooit of het echt een omruil/retour is of een acht maanden oud apparaat.

Net als die B-keus apparaten van sommige winkels. Je moet maar zo denken, het is niet voor niets B-Keus.
Ze kunnen bijvoorbeeld gerepareerd zijn bij Marantz enz...

Vriend van mij werkt bij een bekend merk en soms mag een (bijvoorbeeld hersteld) apparaat niet meer voor de volledige prijs verkocht worden. Je weet alleen nooit of en wat er hersteld is. Kan het voorklepje zijn, antenne ingang of wat dan ook.

Ik ken wel een hele goede, betrouwbare winkel (in Nederland) die hem voor ongeveer dezelfde prijs aanbiedt.

[ Voor 42% gewijzigd door Highlander1962 op 08-04-2024 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

binbero schreef op maandag 8 april 2024 @ 12:22:
[...]

Voor jou en anderen adviseer ik eens met Doublepoint contact op te nemen en vragen om een goede deal. Hele vriendelijke mensen en goede prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
n00bs schreef op maandag 8 april 2024 @ 17:37:
[...]

Voor jou en anderen adviseer ik eens met Doublepoint contact op te nemen en vragen om een goede deal. Hele vriendelijke mensen en goede prijzen.
Dat is ook mijn ervaring met hun, wel wat jaartjes geleden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Highlander1962
n00bs schreef op maandag 8 april 2024 @ 17:37:
[...]

Klopt, staan altijd open voor onderhandeling en/of een leuke deal te sluiten.

H&C Hifi in Venray en Audioexpert in Den Bosch ook echt prima gasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
.

[ Voor 99% gewijzigd door Highlander1962 op 08-04-2024 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-05 19:55

Theck88

If it's hard just KISS!

Weet iemand de code om een KPN IPTV Arris VIP2952 V2 te kunnen programmeren in en AB van de Marantz SR7015? Ik heb mij al suf gegoogled, maar helaas zonder resultaat.

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbero
Highlander1962 schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:23:
[...]

Hoop niet dat je al betaald hebt, wet gaat erg slecht met ze en staan min of meer op omvallen, dus ik ben bang dat je dan niets terug gaat krijgen.

Bij een aantal andere winkels (ook de bekende) is het 'tweede keus' model vaak gewoon een inruil apparaat. De klant weet immers nooit of het echt een omruil/retour is of een acht maanden oud apparaat.

Net als die B-keus apparaten van sommige winkels. Je moet maar zo denken, het is niet voor niets B-Keus.
Ze kunnen bijvoorbeeld gerepareerd zijn bij Marantz enz...

Vriend van mij werkt bij een bekend merk en soms mag een (bijvoorbeeld hersteld) apparaat niet meer voor de volledige prijs verkocht worden. Je weet alleen nooit of en wat er hersteld is. Kan het voorklepje zijn, antenne ingang of wat dan ook.

Ik ken wel een hele goede, betrouwbare winkel (in Nederland) die hem voor ongeveer dezelfde prijs aanbiedt.
Helaas al betaald 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highlander1962
Ik zou zo snel mogelijk langs gaan en of mijn geld terug of in het uiterste geval spullen ter waarde van dat bedrag. Heb je tenminste iets van waarde terug.
Bartels staat echt op omvallen.

Hij is namelijk gewoon te bestellen met een levertijd van een paar dagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikG2

Ik krijg net deze update door.
https://support.denon.com...firmware-update-available
Volgens mij zou het daarmee opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

ErikG2 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 13:00:
[...]

Voor mijn C40 ook een update ontvangen. Zie helaas in de app niet wat de updates zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
ErikG2 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 13:00:
[...]

Oké thanks. Dat zou mooi zijn.
Krijg hem morgen of overmorgen binnen, dus hoop dat die update meteen automatisch gedaan gaat worden.

Fixed: Samsung and LG TVs are experiencing sound clipping every couple of seconds when using eARC

[ Voor 11% gewijzigd door Highlander1962 op 10-04-2024 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

De SR6015 heeft ook een update, ben benieuwd waar de changelog staat, of zal die in de pas lopen met die van Denon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
n00bs schreef op woensdag 10 april 2024 @ 13:56:
[...]

Voor mijn C40 ook een update ontvangen. Zie helaas in de app niet wat de updates zijn ;)
Ik zag het ook nergens, dus maar even op Google opgezocht. De link die ik post staat alles in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

ErikG2 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 16:51:
[...]

Ik zag het ook nergens, dus maar even op Google opgezocht. De link die ik post staat alles in.
Voor Marantz: https://support-uk.marant...firmware-update-available

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben121689
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-01 17:14
Hoi iedereen, ik heb het voornemen om mijn huidige Marantz SR6012 (2018) versterker te upgraden naar een Cinema 40 of 50 vanwege nieuwe features waaronder HDMI 2.1 (etc.). Maar wat zou ik bijvoorbeeld nog 2de hands op marktplaats voor mijn versterker kunnen krijgen? Ik heb zitten rondkijken naar vergelijkbare versterkers, maar dit zijn veelal veel oudere exemplaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pharminepulse
  • Laatst online: 22-05 21:06
Ik had mijn Marantz SR5009(2014) in januari 2023 verkocht voor €250, veel meer dan dat kreeg ik er niet uit geloof ik. Dus ik zou denken dat je wel minstens €350 er voor zou kunnen krijgen.

[ Voor 25% gewijzigd door Pharminepulse op 10-04-2024 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-05 14:49

page404

Website says no

Hey sinds kort werkt Airplay niet meer op mijn SR7011. Ik krijg een melding dat het apparaat niet beschikbaar is, of vanaf mijn Macbook een cryptische melding dat ik de rechten goed moet zetten in de woning app. Dat laatste staat op "toegang voor iedereen". Iemand bekend met dit probleem en liefst ook met een oplossing?

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-05 16:55
Pharminepulse schreef op woensdag 10 april 2024 @ 21:53:
Ik had mijn Marantz SR5009(2014) in januari 2023 verkocht voor €250, veel meer dan dat kreeg ik er niet uit geloof ik. Dus ik zou denken dat je wel minstens €350 er voor zou kunnen krijgen.
Het is toch een niche markt om te verkopen.
Heb mijn marantz + 5.1 monitor audio set te koop gezet. maar nog geen reacties.
Ik weet ook niet zo goed hoeveel ik er nog voor kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbero
page404 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 09:19:
Hey sinds kort werkt Airplay niet meer op mijn SR7011. Ik krijg een melding dat het apparaat niet beschikbaar is, of vanaf mijn Macbook een cryptische melding dat ik de rechten goed moet zetten in de woning app. Dat laatste staat op "toegang voor iedereen". Iemand bekend met dit probleem en liefst ook met een oplossing?
Hard reset al geprobeerd.?

https://manuals.marantz.com/SR7011/EU/EN/GFNFSYvyalrwrt.php

Belangrijk Before returning the settings to the default settings, use the “Save & Load” function from the menu to save and restore the details of various settings configured on the unit

Robert

[ Voor 15% gewijzigd door binbero op 11-04-2024 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

binbero schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:44:
[...]

Hard reset al geprobeerd.?

https://manuals.marantz.com/SR7011/EU/EN/GFNFSYvyalrwrt.php

Belangrijk Before returning the settings to the default settings, use the “Save & Load” function from the menu to save and restore the details of various settings configured on the unit

Robert
Nee en die optie kende ik niet, thanks. Ga ik straks proberen. Had al een powercycle gedaan maar die haalt niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbero
page404 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:48:
[...]

Nee en die optie kende ik niet, thanks. Ga ik straks proberen. Had al een powercycle gedaan maar die haalt niks uit.
Kan ook een netwerk probleem zijn.

https://manuals.marantz.com/SR7011/EU/EN/DRDZSYwdotxfgr.php

Perform this procedure if network contents do not playback correctly or the network cannot be connected correctly.

Network settings are reset to the factory default values. Make settings again.

However, the menu “Amp Assign”, “Speaker Config.” and “Video” settings are not reset.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• binbero
Highlander1962 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 16:17:
[...]

Ik zou zo snel mogelijk langs gaan en of mijn geld terug of in het uiterste geval spullen ter waarde van dat bedrag. Heb je tenminste iets van waarde terug.
Bartels staat echt op omvallen.

Hij is namelijk gewoon te bestellen met een levertijd van een paar dagen.
Update kreeg net mail dat ik volgende week track en trace code krijg.
Heb weer een beetje hoop dat het goedkomt :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 20:48
Ondanks dat ik mega tevreden ben over de Marantz Cinema 70S, ga ik er toch afscheid van nemen. Stap over op een soundbar i.c.m. wireless speakers. Zie V&A. :)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gentleman
Oh.
reden?

en welke wirelesse speakers?
Rivanov schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 18:49:
Ondanks dat ik mega tevreden ben over de Marantz Cinema 70S, ga ik er toch afscheid van nemen. Stap over op een soundbar i.c.m. wireless speakers. Zie V&A. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Gentleman schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:14:
Oh.
reden?

en welke wirelesse speakers?

[...]
Reden is meer cosmetisch. Momenteel staat de LG 65CX op m'n TV meubel en de FL en FR speakers staan daar naast. Echter, heb de LG 77G4 gekocht en deze komt aan de muur te hangen. Wanneer ik de speakers op het TV meubel laat staan, komen ze vóór de TV aangezien de TV 171cm breed is en het TV meubel 180cm.

Dus ik wil overstappen op een Dolby Atmos Soundbar met daarbij Wireless Rear Speakers. Ben echter nog in dubio of ik voor de huidige Sonos ARC ga i.c.m. Sonos Era 300 rear speakers. Of voor de Samsung Q990C (of D die dit jaar uitgekomen is).. Maar eerst m'n huidige Marantz zien te verkopen. ;)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gentleman
77 inch :o

helder. Wel jammer. ik best tevreden over de 70S. verkopen zal wel snel gaan verwacht ik.
keuzes keuzes keuzes. succes daarmee
Rivanov schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:26:
[...]

Reden is meer cosmetisch. Momenteel staat de LG 65CX op m'n TV meubel en de FL en FR speakers staan daar naast. Echter, heb de LG 77G4 gekocht en deze komt aan de muur te hangen. Wanneer ik de speakers op het TV meubel laat staan, komen ze vóór de TV aangezien de TV 171cm breed is en het TV meubel 180cm.

Dus ik wil overstappen op een Dolby Atmos Soundbar met daarbij Wireless Rear Speakers. Ben echter nog in dubio of ik voor de huidige Sonos ARC ga i.c.m. Sonos Era 300 rear speakers. Of voor de Samsung Q990C (of D die dit jaar uitgekomen is).. Maar eerst m'n huidige Marantz zien te verkopen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 24-04 00:10
Bart_Denon schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 21:08:
[...]

Een 2.1 HDMI kabel van Ru connected, zodat ik in ieder geval zeker weet dat er daar geen bottleneck zit. LINK (voor de liefhebber)
Ik gebruik ze zelf ook - ook de rca en optische kabels bevallen erg goed - de oudere kabels heb ik nog in gebruik voor een 720p scherm met de nodige goto apparatuur.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Rivanov schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:26:
[...]

Ik zou dan eerder het TV meubel eruit gooien >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Highlander1962
Nou, de Cinema 30 is binnen. Meteen de firmware update gedaan en het bekende probleem waar de Cinema 40 (en50?) last van had is er in ieder geval niet.

Weet nog niet of ik Dirac aan ga schaffen, want daar heb ik echt geen kaas van gegeten.
Voorlopig bevalt de Cinema 30 mij uitstekend. Maar goed, heb hem nog maar drie dagen.

De SR-8015 blijft nog even in de doos als reserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
n00bs schreef op zondag 21 april 2024 @ 11:38:
[...]

Ik zou dan eerder het TV meubel eruit gooien >:)
Marantz is de deur uit. Sonos Arc met Sub Gen. 3 er voor in de plaats gekomen. Binnenkort nog uitbreiden met twee ERA 300 voor de rears.

Maar dit klinkt ook al fantastisch. :)

Marantz Cinema 70S ingeruild bij AVNUE (voorheen Audio TV Centrum Eindhoven)
Pak je kans! :+

[ Voor 12% gewijzigd door Rivanov op 21-04-2024 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-05 11:56
Highlander1962 schreef op zondag 21 april 2024 @ 12:23:
Nou, de Cinema 30 is binnen. Meteen de firmware update gedaan en het bekende probleem waar de Cinema 40 (en50?) last van had is er in ieder geval niet.

Weet nog niet of ik Dirac aan ga schaffen, want daar heb ik echt geen kaas van gegeten.
Voorlopig bevalt de Cinema 30 mij uitstekend. Maar goed, heb hem nog maar drie dagen.

Mooie receiver, beetje zoals de Denon 6800h maar dan mooier en met ringkerntrafo :9~
Heb je wel de Audyssey MultEQ Editor app? die is maar 20 euro en je kan er ook haast alles mee afstellen.
gebruik zelf die app ook, heb midrange compensation uit op alle speakers en enkel onder 500hz room correctie.
Klinkt erg goed voor films en zeker muziek.
Met dirac heb je geen dyn eq/volume en ook geen referentie volume meer wat ik toch wel gebruik.

[ Voor 23% gewijzigd door Goofy1978 op 21-04-2024 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highlander1962
Goofy1978 schreef op zondag 21 april 2024 @ 14:52:
[...]

Mooie receiver, beetje zoals de Denon 6800h maar dan mooier en met ringkerntrafo :9~
Heb je wel de Audyssey MultEQ Editor app? die is maar 20 euro en je kan er ook haast alles mee afstellen.
gebruik zelf die app ook, heb midrange compensation uit op alle speakers en enkel onder 500hz room correctie.
Klinkt erg goed voor films en zeker muziek.
Met dirac heb je geen dyn eq/volume en ook geen referentie volume meer wat ik toch wel gebruik.
Die app doe ik van de week even. Je kan neem ik aan ook achteraf kalibreren via de app neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
Highlander1962 schreef op zondag 21 april 2024 @ 22:04:
[...]

Die app doe ik van de week even. Je kan neem ik aan ook achteraf kalibreren via de app neem ik aan?
De speaker setup moet idd overnieuw via de app, de telefoon of tablet bewaart de instellingen je kan ze ook aanpassen en stuurt ze door naar de receiver.
Midrange comp uit en room correctie enkel onder 300hz voor een grote ruimte en 500hz voor een kleine.
(Das ongeveer de schroeder frequency)
Dat zal echt stukken beter klinken zeker voor muziek dan alles corrigeren incl reflecties van de ruime wat anders wel gebeurd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highlander1962
Goofy1978 schreef op zondag 21 april 2024 @ 22:59:
[...]

De speaker setup moet idd overnieuw via de app, de telefoon of tablet bewaart de instellingen je kan ze ook aanpassen en stuurt ze door naar de receiver.
Midrange comp uit en room correctie enkel onder 300hz voor een grote ruimte en 500hz voor een kleine.
(Das ongeveer de schroeder frequency)
Dat zal echt stukken beter klinken zeker voor muziek dan alles corrigeren incl reflecties van de ruime wat anders wel gebeurd. :)
Zal dat toch eens bekijken allemaal. Ben al op een leeftijd dat het niet meer zo vanzelfsprekend is. :*) :*)

Met Dirac was ik al snel klaar. Met een laptop erbij gaat hem niet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

@binbero ik heb de 7011 gereset zoals in jouw suggestie. Opslaan van profiel werkte niet, hij herkende de USB stick niet. Na reset was alles snel weer ingesteld en ik kan weer Airplayen. Nu nog een keer een moment vinden om de Audissey setup te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
Highlander1962 schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:48:
[...]

Zal dat toch eens bekijken allemaal. Ben al op een leeftijd dat het niet meer zo vanzelfsprekend is. :*) :*)

Met Dirac was ik al snel klaar. Met een laptop erbij gaat hem niet worden.
Heb de cinema 40 vandaag besteld ben benieuwd, de opbouw van de versterker is ongeveer hetzelfde als van de denon 4800h.
Met testbenchs komt de marantz er iets beter uit en de bloktrafo is wat zwaarder uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbero
page404 schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:21:
@binbero ik heb de 7011 gereset zoals in jouw suggestie. Opslaan van profiel werkte niet, hij herkende de USB stick niet. Na reset was alles snel weer ingesteld en ik kan weer Airplayen. Nu nog een keer een moment vinden om de Audissey setup te doen.
Fijn om te horen dat het weer werkt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Goofy1978 schreef op maandag 22 april 2024 @ 23:29:
[...]

Heb de cinema 40 vandaag besteld ben benieuwd, de opbouw van de versterker is ongeveer hetzelfde als van de denon 4800h.
Met testbenchs komt de marantz er iets beter uit en de bloktrafo is wat zwaarder uitgevoerd.
Ik gebruik al een tijd de C40 met tevredenheid. Helaas is er nu de C30 met ringtrafo en iets meer power. Ik had die op dit moment liever gewild :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
n00bs schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 16:33:
[...]

Ik gebruik al een tijd de C40 met tevredenheid. Helaas is er nu de C30 met ringtrafo en iets meer power. Ik had die op dit moment liever gewild :D
Als je niet meer dan 9 speakers gebruikt zit je wel goed hoor, 11 kan ook nog met de pre outs erbij.
Elke high end receiver zal ouder worden en de laatste formaten niet meer ondersteunen na een paar jaar.
Ik wilde zelf wel een printplaat voor elk kanaal wat bij de mindere modellen niet is, waarschijnlijk hoor je het verschil niet eens maarja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
De C40 werkt prima voelt ook luxe en degelijk aan.
Bij de avr setup worden de subwoofers ook weer harder gezet dan met de app, dat had ik met denon ook vreemd.
De avr zelf stelt ze goed af met de app is het te zacht, scheelt iets van 4db per subwoofer das best veel.
Heb de subwoofer levels in de app aangepast met de gegevens van de avr, de andere speakers worden wel even hard gezet via app of avr zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-05 13:54

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

hoi

heb al jaren een mooi marantz ud7007 die ik best vaak gebruik maar heeft nu vaak moeiten om open en dicht te gaan als op knop druk denk loop werk niet goed meer is. ken iemand in Nederland die onderhoud kan geven aan dezen speler ?

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Motaro schreef op donderdag 25 april 2024 @ 18:12:
hoi

heb al jaren een mooi marantz ud7007 die ik best vaak gebruik maar heeft nu vaak moeiten om open en dicht te gaan als op knop druk denk loop werk niet goed meer is. ken iemand in Nederland die onderhoud kan geven aan dezen speler ?
HiFi Klubben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
Motaro schreef op donderdag 25 april 2024 @ 18:12:
hoi

Is erg simpel om het snaartje zelf te vervangen. Kost een euro ofzo en op YouTube staan filmpjes hoe je het precies moet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-05 15:48
Highlander1962 schreef op zondag 21 april 2024 @ 12:23:

Hoe presteert de Cinema 30 nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
RobbieHifi schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:00:
[...]
Hoe presteert de Cinema 30 nu?
Welk bekend probleem gaat het eigenlijk over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-05 15:48
Arjantje72 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:09:
[...]

Welk bekend probleem gaat het eigenlijk over?
Geen probleem maar hoe presteert deze, waarmee kan je dit vergelijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• binbero
[quote]binbero schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 04:58:
Atmos films.
[/quote

Update
Na 5 maanden email bellen.
maar naar de zaak gereden.
Ze zeiden nooit email gehad van mij.?
Had er 15 uitgeprint en meegenomen.
nu de afspraak gemaakt voor het terug storten van het aankoop bedrag.
Ze zouden het voor vrijdag terug storten.
nog ff afwachten.

[ Voor 5% gewijzigd door binbero op 19-06-2024 17:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:54
@binbero Dus na 5 maanden op je geld te zetten ontkennen ze eerst je probleem en ga je vervolgens toch met lege handen naar huis?

Volgens mij is de procedure in dit soort situaties:
  1. Schriftelijk in gebreke stellen met een termijn waarop de terugbetaling binnen moet zijn
  2. Deurwaarder inschakelen indien er na de gestelde termijn je geld nog niet is terugbetaald
  3. Een 2e gedupeerde zoeken en samen faillissement van die toko aanvragen
Sterke ermee!

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Pagina: 1 ... 60 ... 67 Laatste