Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Rallye
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 21:41
Sandor_Clegane schreef op zondag 30 september 2018 @ 10:30:
De receiver ter reparatie weggebracht, na een dag van het stroom nog steeds hetzelfde euvel. Krijg nog een belletje als ze weten wat het is en of het de moeite is om hem nog te repareren.
Hoe lang duurt de reparatie/hoe lang ben je de receiver kwijt? Die van mij moet waarschijnlijk ook (zie hierboven - hij maakt geen contact meer met mijn netwerk).

• Sandor_Clegane
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22:51

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Rallye schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:51:
[...]

Hoe lang duurt de reparatie/hoe lang ben je de receiver kwijt? Die van mij moet waarschijnlijk ook (zie hierboven - hij maakt geen contact meer met mijn netwerk).
Wel twee weken denk ik, ligt er ook aan wat er aan mankeert.

• Pusherman_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 19-02 16:21
timadriaans schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:48:
[...]

Staan je speakers wel op "small" ingesteld?
M'n center, rears en front heights wel, m'n fronts niet, dat zijn 3weg vloerstaanders.
Maakt die instelling het verschil? Het liefst gebruik ik natuurlijk m'n 'normale' speakers om zoveel mogelijk weer te geven en alleen het echte laag uit de sub.

• timadriaans
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 19-02 15:58
Pusherman_ schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:03:
[...]

M'n center, rears en front heights wel, m'n fronts niet, dat zijn 3weg vloerstaanders.
Maakt die instelling het verschil? Het liefst gebruik ik natuurlijk m'n 'normale' speakers om zoveel mogelijk weer te geven en alleen het echte laag uit de sub.
Ik vermoed van wel. Ik ben overigens van mening dat je (mits een goede subwoofer) je het laag altijd beter door de subwoofer kunt laten afhandelen, dan door je vloerstaanders. Die subwoofer is daar immers voor gemaakt :) Het creëert ook meer headroom voor je vloerstaanders. Lage tonen kosten immers veel meer power dan hoge tonen. Welke vloerstaanders heb je?

Als je dat niet wil kun je altijd nog de speakers op Small zetten en de crossover zo laag als mogelijk. Ik ga er even vanuit dat je de subwoofer gewoon hebt aangesloten op de SUB-OUT / SUBWOOFER aansluiting van je receiver.

NAD T758 v3 | Q Acoustics 3050 | Q Acoustics 3090c | Q Acoustics 3020 | SVS SB-2000 | LG OLED55C7 | Vero 4K+ | Xbox One X

• Pusherman_
timadriaans schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:15:
[...]

Welke vloerstaanders heb je?

Als je dat niet wil kun je altijd nog de speakers op Small zetten en de crossover zo laag als mogelijk. Ik ga er even vanuit dat je de subwoofer gewoon hebt aangesloten op de SUB-OUT / SUBWOOFER aansluiting van je receiver.
Heb m'n speakerset van Monitor audio Bronze en dan de BR5 als front:
https://www.monitoraudio....t-products/bronze-br/br5/
Deze heb ik bi-amped aangesloten trouwens.

m'n sub is de Jamo Sub210 en die is inderdaad gewoon op de sub out aangesloten.
http://www.jamo.com/products/sub210

Pusherman_ wijzigde deze reactie 01-10-2018 14:33 (3%)

• timadriaans
Pusherman_ schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:32:
[...]

Heb m'n speakerset van Monitor audio Bronze en dan de BR5 als front:
https://www.monitoraudio....t-products/bronze-br/br5/
Deze heb ik bi-amped aangesloten trouwens.

m'n sub is de Jamo Sub210 en die is inderdaad gewoon op de sub out aangesloten.
http://www.jamo.com/products/sub210
Mooie speakers! De subwoofer wizard van SVS geeft een aanbevolen crossover frequentie van 60hz aan voor die speakers. Ze kunnen technisch gezien vast lager weergeven, maar je subwoofer zal dat over het algemeen beter doen.

Maar je kunt sowieso testen of het instellen op Small uberhaupt je probleem oplost, namelijk het niet meespelen van je subwoofer in multi channel stereo.

NAD T758 v3 | Q Acoustics 3050 | Q Acoustics 3090c | Q Acoustics 3020 | SVS SB-2000 | LG OLED55C7 | Vero 4K+ | Xbox One X

• Trichoglossus
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 19-02 18:43
Ik heb al mijn luidsprekers op small staan. Ondanks dat de fronts en rears vloerstaanders zijn. In mijn geval de crossover op 80hz gezet. Een sub is zoveel beter om het laag weer te geven dan een luidspreker.

• blueface
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 06:01
Voor de SR7010 is de Dolby Vision update nu online. Ook de DTS softwareversie is geüpdatet. 22 minuten duurde het totaal.

• Robbio85
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19-02 17:02
blueface schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 00:06:
Voor de SR7010 is de Dolby Vision update nu online. Ook de DTS softwareversie is geüpdatet. 22 minuten duurde het totaal.
Gisteren kreeg ik ook een melding op mijn SR6010 dat er nieuwe firmware beschikbaar is. Naast bovenstaande zou er ook ondersteuning zijn voor passthrough van HLG (een HDR formaat dat naast HDR10, HDR10+ en Dolby Vision staat). Ik heb de update nog niet uitgevoerd.

Erg prettig dat Marantz dit doet. Aan de andere kant is dit niet meer dan normaal als je kijkt naar de investering die je doet in zo'n apparaat.

Robbio85 wijzigde deze reactie 02-10-2018 11:02 (3%)

• blueface
  • Laatst online: 06:01
Robbio85 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:01:
[...]

Gisteren kreeg ik ook een melding op mijn SR6010 dat er nieuwe firmware beschikbaar is. Naast bovenstaande zou er ook ondersteuning zijn voor passthrough van HLG (een HDR formaat dat naast HDR10, HDR10+ en Dolby Vision staat). Ik heb de update nog niet uitgevoerd.

Erg prettig dat Marantz dit doet. Aan de andere kant is dit niet meer dan normaal als je kijkt naar de investering die je doet in zo'n apparaat.
Klopt wat je zegt. Vergeten te vermelden van de HLG ondersteuning. Kan het helaas nog niet testen. Mijn tv en randapparatuur ondersteund HLG en Dolby Vision niet.

• Robbio85
  • Laatst online: 19-02 17:02
blueface schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:19:
[...]

Klopt wat je zegt. Vergeten te vermelden van de HLG ondersteuning. Kan het helaas nog niet testen. Mijn tv en randapparatuur ondersteund HLG en Dolby Vision niet.
Dit kan ik idd ook niet testen. De Nvidia Sheild doet nog geen Dolby Vision (via Netflix) en volgens mij is er nog geen HLG materiaal beschikbaar. Het idee is om HLG voor broadcast doeleinden in te gaan zetten (omdat je met HLG in één stream zowel HDR en non-HDR content kan aanbieden, wat bandbreedte bespaart - correct me if I'm wrong).

• Pusherman_
timadriaans schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:55:
[...]

Mooie speakers! De subwoofer wizard van SVS geeft een aanbevolen crossover frequentie van 60hz aan voor die speakers. Ze kunnen technisch gezien vast lager weergeven, maar je subwoofer zal dat over het algemeen beter doen.

Maar je kunt sowieso testen of het instellen op Small uberhaupt je probleem oplost, namelijk het niet meespelen van je subwoofer in multi channel stereo.
Ik ga het even testen, bedankt! Crossover had ik al op 60hz staan inderdaad.

Sowieso moet ik eigenlijk m'n mic weer aansluiten en hem helemaal opnieuw inregelen, want ik ben een paar maanden geleden verhuisd en heb daarna nooit de Audyssey opnieuw doorlopen. Huizen en setup verschillen niet heel erg veel van elkaar, maar toch zal het wel wat verbetering opleveren denk ik.

Ook las ik nog over het gebruiken van je height speakers bij multi channel stereo:

In order for Multi CH Stereo to play to the height speakers, you must first set the SETUP - AUDIO - SURROUND PARAMETER - SPEAKER SELECT = Floor + Height

Hopelijk van het weekend tijd om een en ander te testen en in te stellen.

• Snuitebolletje
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 17-02 20:10
Hi, ik heb een vraagje.
Vanwege een nieuwe setup ben ik me aan het orienteren naar een nieuwe receiver. Op dit moment heb ik een AudioLab Pre staan met een zelfbouw Hypex Ncore eind trap, deze staan aangesloten op Dali Ikon 5mk2 zuiltjes en een Velodyne SPL-800i. Qua versterking en vooral aansluitmogelijkheden ben ik me nu aan het orienteren op een Slimline NR1609 (ivm phono aansluiting niet de 1509). Het kunnen koppelen met een HEOS systeem lijkt mij ideaal, ik heb vroeger Sonos gehad wat echt heel fijn werkte. Speakertje in de keuken, slaapkamer etc.en overal dezelfde muziek. Scheelt ook in het volume dat de zuilen moeten pompen.

Echter vraag ik me af of de NR1609 niet te weinig gaat worden voor de Dali Ikons. Zijn er verder nog zaken waar ik op zou moeten letten? Eventueel kan ik natuurlijk zo een ding op proef nemen (14 dagen terugstuur garantie), echter vind ik dat ook voor de winkel zonde als bij voorbaat al duidelijk is dat het niet goed gaat werken.

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:53

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Snuitebolletje schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:30:
Het kunnen koppelen met een HEOS systeem lijkt mij ideaal, ik heb vroeger Sonos gehad wat echt heel fijn werkte. Speakertje in de keuken, slaapkamer etc.en overal dezelfde muziek. Scheelt ook in het volume dat de zuilen moeten pompen.
Als ik heel eerlijk mag zijn : Niet doen!

Mijn NR1606 is een heerlijk Audio/Video Versterker, maar het hele netwerk gebeuren is gewoon bagger!
Vooral als je ook nog eens wat moet doen via de nieuwe of de oud app... TRAAAAG... :/

Ik zou dan eerder Yamaha overwegen (Lees ik positieve dingen over!) of gewoon weer kijken naar Sonos of één van de alternatieven als je die functionaliteit heel graag terug wilt :)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• TripleSix
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 07-02 16:23

TripleSix

Beest.

Nu 2,5 jaar in bezit van een SR7010 model, en heeft tot voor kort prima gepresteerd. Sinds een week of wat speelt er echter ineens een zeer irritant probleem; na 10 tot 20 minuten raakt de volume van mijn front center speaker onstabiel en zakt af en toe weg, terwijl de overige speakers van mijn 5.1 setup het juiste volume behouden. Hierdoor zijn dialogen in films en series bijna niet meer te verstaan icm het omgevingsgeluid.

Ik dacht aan een software/firmware bug, aangezien wanneer het probleem zich voordoet, en ik spoel terug naar hetzelfde moment, de fout zich op exact dezelfde wijze herhaalt. Echter na de receiver opnieuw op te starten komen de issues weer op andere schijnbaar willekeurige momenten terug.

Nu blijkt dit een redelijk bekend probleem te zijn met Marantz/Denon receivers, en lijkt er niet echt een oplossing voor te zijn.

Zijn er meer mensen hier die dit ervaren hebben?

Think of me long enough to make a memory

• JJFS
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 19-02 07:59

JJFS

PSN: deviousDF2

TripleSix schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 13:45:
Nu 2,5 jaar in bezit van een SR7010 model, en heeft tot voor kort prima gepresteerd. Sinds een week of wat speelt er echter ineens een zeer irritant probleem; na 10 tot 20 minuten raakt de volume van mijn front center speaker onstabiel en zakt af en toe weg, terwijl de overige speakers van mijn 5.1 setup het juiste volume behouden. Hierdoor zijn dialogen in films en series bijna niet meer te verstaan icm het omgevingsgeluid.

Ik dacht aan een software/firmware bug, aangezien wanneer het probleem zich voordoet, en ik spoel terug naar hetzelfde moment, de fout zich op exact dezelfde wijze herhaalt. Echter na de receiver opnieuw op te starten komen de issues weer op andere schijnbaar willekeurige momenten terug.

Nu blijkt dit een redelijk bekend probleem te zijn met Marantz/Denon receivers, en lijkt er niet echt een oplossing voor te zijn.

Zijn er meer mensen hier die dit ervaren hebben?
Ik heb ook de SR7010 en ervaar ook sinds een aantal maanden problemen met de center speaker dat het volume ineens een stuk minder is. Als ik dan het volume verder omhoog gooi doet hij weer netjes mee.
Wanneer dit optreedt heb ik ook wat aan de kabels gezeten om ze opnieuw vast te draaien en dan deden ze het ook weer goed, dus dan leek het daaraan te liggen.
Maar het probleem komt steeds weer terug, dus ik ben er nog steeds niet 100% zeker van wat de oorzaak is.
Ik heb de kabel ook al vervangen, maar ik wil nog banaan-stekkers proberen zodat ik weet dat de aansluiting goed is.

JJFS wijzigde deze reactie 13-10-2018 17:36 (3%)

• TripleSix
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 07-02 16:23

TripleSix

Beest.

JJFS schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 17:34:
[...]

Ik heb ook de SR7010 en ervaar ook sinds een aantal maanden problemen met de center speaker dat het volume ineens een stuk minder is. Als ik dan het volume verder omhoog gooi doet hij weer netjes mee.
Wanneer dit optreedt heb ik ook wat aan de kabels gezeten om ze opnieuw vast te draaien en dan deden ze het ook weer goed, dus dan leek het daaraan te liggen.
Maar het probleem komt steeds weer terug, dus ik ben er nog steeds niet 100% zeker van wat de oorzaak is.
Ik heb de kabel ook al vervangen, maar ik wil nog banaan-stekkers proberen zodat ik weet dat de aansluiting goed is.
Ik gebruik zowel aan de speaker-kant als aan de receiver kant vergulde banaan-stekkers en die zitten allen nog even stevig. Misschien is het een warmte-issue, aangezien de SR7010 best heet wordt.

Think of me long enough to make a memory

• christiaans
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 18-02 07:09
De netwerkfunctie van de nieuwe Marantz receivers is niet meer te vergelijken met die van jouw type.

Het HEOS systeem werkt op een goed netwerk vlot en zal zeker doen wat je van een multiroomsysteem mag verwachten.

Qua geluid: waarschijnlijk een achteruitgang ten opzichte van je huidige set. Maar je kunt het altijd proberen...
nero355 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 15:46:
[...]

Als ik heel eerlijk mag zijn : Niet doen!

Mijn NR1606 is een heerlijk Audio/Video Versterker, maar het hele netwerk gebeuren is gewoon bagger!
Vooral als je ook nog eens wat moet doen via de nieuwe of de oud app... TRAAAAG... :/

Ik zou dan eerder Yamaha overwegen (Lees ik positieve dingen over!) of gewoon weer kijken naar Sonos of één van de alternatieven als je die functionaliteit heel graag terug wilt :)

• Ethirty
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22:49

Ethirty

Who...me?

HEOS is inderdaad prima, maar de Marantz (settings)app zelf is inderdaad baggertraag.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 2 32GB  iPhone 8 64GB

• nero355

nero355

christiaans schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 02:07:
De netwerkfunctie van de nieuwe Marantz receivers is niet meer te vergelijken met die van jouw type.

Het HEOS systeem werkt op een goed netwerk vlot en zal zeker doen wat je van een multiroomsysteem mag verwachten.
De ervaringen in dit topic geven mij een ander beeld en ik denk dat we het hierover allemaal wel eens zijn :
Ethirty schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 09:48:
HEOS is inderdaad prima, maar de Marantz (settings)app zelf is inderdaad baggertraag.
:)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Linius
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19-02 19:06
Het fijne aan Heos is dat je ook gewoon de versterker kunt aan- en uitschakelen in de app. Als mede het volume regelen en de inputs switchen. Dus in de praktijk zal je die Marantz control app niet echt meer gebruiken. En Heos werkt inderdaad gewoon heel stabiel.

Als ik me niet vergis is de Dali Opticon de opvolger van de Ikon. Dus je zou altijd even langs een Hifi zaak kunnen gaan om die combi te luisteren om enigszins een referentie te hebben van de prestaties van die Marantz op vergelijkbare speakers. En dan kunnen ze ongetwijfeld ook gelijk de Heos app wel demonstreren.

• nero355

nero355

Linius schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 16:00:
Het fijne aan Heos is dat je ook gewoon de versterker kunt aan- en uitschakelen in de app. Als mede het volume regelen en de inputs switchen. Dus in de praktijk zal je die Marantz control app niet echt meer gebruiken. En Heos werkt inderdaad gewoon heel stabiel.
Daar heb je HEOS niet voor nodig : Dat was al mogelijk met de nieuwe en oude app ;)

Zie ook deze post : nero355 in "Het Marantz ervaringen/discussie Topic"

• Linius
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19-02 19:06
Daarom geef ik ook aan dat het fijn is dat je dit met Heos kunt doen, een app die wel functioneert ;)

• oknot
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 20:20
Kan iemand mij mischien het typenummer van de Audyssey microfoon die bij de SR7012 hoort vertellen? Het blijkt dat ik een calibratiemicrofoon van Yamaha bij mijn 2e hands gekochte Marantz heb zitten. De juiste microfoon kan de verkoper niet meer vinden helaas.

• despijker
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 24-01 22:59
oknot schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 18:56:
Kan iemand mij mischien het typenummer van de Audyssey microfoon die bij de SR7012 hoort vertellen? Het blijkt dat ik een calibratiemicrofoon van Yamaha bij mijn 2e hands gekochte Marantz heb zitten. De juiste microfoon kan de verkoper niet meer vinden helaas.
ACM1HB

• 1000Motormuis
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 26-01 18:48
Hallo,

Mogen complete leken ook hier terecht met hun vragen?

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 04:08
1000Motormuis schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 23:59:
Hallo,

Mogen complete leken ook hier terecht met hun vragen?
Natuurlijk!

Geef duidelijk je vraag aan en wat je al geprobeerd hebt. Dan is er vast wel iemand die je verder kan helpen.

• oknot
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 20:20

• 1000Motormuis
Het forum is niet voor het te koop aanbieden van artikelen dan wel het vragen naar artikelen, dat kan in https://tweakers.net/aanbod/.

FeaR wijzigde deze reactie 23-10-2018 15:30 (77%)

• 1000Motormuis
Nu heb ik te maken met een SR5004 en een 5.0 set. (Ik neem aan dat een set met enkel Front, Surround en Center op die manier beschreven wordt. )

Wat ik mij afvroeg, is het de bedoeling dat ik bij de receiver en/of andere betrokken apparaten − bijvoorbeeld een PlayStation − handmatig aangeef dat er slechts vijf kanalen gebruikt dienen te worden of gaat dat in principe automatisch (met HDMI-aansluitingen)?

• Rallye
Dat gaat automatisch, als de receiver maar surround krijgt aangeleverd.

• RichieB
  • Registratie: mei 2003
Dat gaat niet altijd automatisch. In de Wii U bijvoorbeeld moet je expliciet in de instellingen aangeven dat je surround setup hebt. Ik heb geen ervaring met een PlayStation.

• Rallye
Onze PS4 is als volgt ingesteld (Instellingen - Geluid en scherm - Audio-uitvoerinstellingen):
Primaire uitvoeraansluiting HDMI OUT
Audio-indeling (prioriteit). Bitstream (DTS)

De HDMI gaat naar de Marantz.

Rallye wijzigde deze reactie 25-10-2018 11:06 (7%)

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 06:44

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Rallye schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:04:
Onze PS4 is als volgt ingesteld (Instellingen - Geluid en scherm - Audio-uitvoerinstellingen):
Primaire uitvoeraansluiting HDMI OUT
Audio-indeling (prioriteit). Bitstream (DTS)

De HDMI gaat naar de Marantz.
Waarom zou je voor DTS gaan als de Playstation ook de optie heeft tot LPCM?

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• RichieB
@FeaR Waarom zou je de PlayStation de DTS decoding laten doen als je versterker dat ook kan?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

RichieB schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 16:42:
@FeaR Waarom zou je de PlayStation de DTS decoding laten doen als je versterker dat ook kan?
De DTS decoding is het probleem niet. Het is meer dat de Playstation games heeft die hogere bitrates dan DTS ondersteunen en met DTS ingesteld krijg je die dan niet mee.

• Rallye
LPCM is dus beter? OK. Ik heb het aangepast. Kijken of ik verschil hoor.

Edit: ik lees nu toch verschillende dingen. “Maakt niet uit” of “liever LPCM”.

Bijvoorbeeld: https://www.alpha-audio.n...nd/bitstream-versus-lpcm/ en Kwaliteitsverschil LPCM en DTS-HD/Dolby-HD

Dan begrijp ik dat juist LPCM de aangemaakte geluidsfiles in de PS4 uitpakt in plaats van dat de Marantz dat doet. Of maakt de PS4 juist zelf de geluidssporen aan, in ieder geval bij games, en kun je dan inderdaad beter ongecomprimeerd verzenden? En hoe zit het dan bij Netflix of Amazon Prime op de PS4? Als daar juist DTS of Dolby wordt meegestuurd en ik LPCM naar mijn Marantz laat sturen, is het juist wel de PS4 die het uitpakken doet. Of begrijp ik het niet?

Rallye wijzigde deze reactie 25-10-2018 23:11 (83%)

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

@Rallye
Jij kijkt puur naar het technische verschil van waar de audio track uit wordt gepakt: bitstream doet de receiver dat en met LPCM doet de bron - in dit geval de Playstation 4 - dat. Echter doel ik op de mogelijkheiden van de opties. Als je in de Playstation kiest voor DTS (bitstream) dan zal alles DTS zijn. Kies je voor LPCM dan heb je geen max en zal alles uncompressed audio zijn. Niet alles ondersteunt tot hogere bitrates, dus grote kans dat je soms naar de uitgepakte versie van DTS zit te luisteren (en er dus geen verschil is). Maar er zijn inderdaad ook bronnen die hogere bandbreedtes aankunnen waardoor je naar de uitgepakte versie van DTS HD dan wel DolbyTrue HD kan luisteren.

• Bokmaaa
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 19-02 16:01
Het lijkt er op dat mijn HDMI output van mijn SR5003 niet meer doet wat hij moet doen... Ik krijg geen beeld meer. Geluid doet het wel. Ik heb meerdere kabels geprobeerd, meerdere poorten op de TV en meerdere apparaten die de versterker ingaan. Hard reset gedaan. Nog steeds niets :( Heeft iemand een indicatie van kosten om dat te onderzoeken en te repareren?

• Sandor_Clegane
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22:51

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Mijn SR6007 is terug van de reparateur en werkt weer zoals het moet. Wel 187 Euro lichter, maar ja. Het is in ieder geval goedkoper dan een nieuwe receiver kopen.

Volgens de beste man waren er een aantal eindtrappen kapot. Het zal. :)

Gelijk maar even de speakerkabels voorzien van banaanstekkers.

• beekware
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23:05

beekware

To Experience The Unexpected..

Vraag mbt CEC/ARC...

Sinds kort de eigenaar van een Marantz NR1508 en een Samsung QLED. Daarnaast maak ik gebruik van een KPN IPTV 4K decoder. Lijkt me een prima combi 8)

Momenteel heb ik aangestoten op de onderstaande manier, de Marantz is de hub.

KPN IPTV -> Maranzt (HDMI 1)
Marantz (HDMI Monitor) -> Samsung (HDMI 4 ARC)

Nu krijg ik het niet voor elkaar om bij het aanzetten van de TV dat de Marantz automatisch 'On' gaan en op HDMI 1 springt. Echter bij het uitzetten van de TV wordt de Marantz wel netjes uitgezet.

Is hier een oplossing voor? Wil graag de ab van KPN blijven gebruiken, volume regeling werkt prima via CEC.

Ik zoek dus alleen voor het automatisch aanzetten een oplossing, tv aan & marantz aan.

Alvast bedankt!

|| @Beekware ||

• nero355

nero355

Sandor_Clegane schreef op zondag 11 november 2018 @ 10:34:
Gelijk maar even de speakerkabels voorzien van banaanstekkers.
Welke en waar heb je die gekocht ?

Ik heb er een tijdje naar gekeken, maar kon niet echt iets vinden waar ik blij van werd :/
beekware schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:11:

Nu krijg ik het niet voor elkaar om bij het aanzetten van de TV dat de Marantz automatisch 'On' gaan en op HDMI 1 springt. Echter bij het uitzetten van de TV wordt de Marantz wel netjes uitgezet.

Is hier een oplossing voor? Wil graag de ab van KPN blijven gebruiken, volume regeling werkt prima via CEC.

Ik zoek dus alleen voor het automatisch aanzetten een oplossing, tv aan & marantz aan.
Alle CEC zooi uitzetten en een Logitech Harmony Remote kopen! d:)b 8)

• beekware

beekware

nero355 schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:49:
[...]

Welke en waar heb je die gekocht ?

Ik heb er een tijdje naar gekeken, maar kon niet echt iets vinden waar ik blij van werd :/

[...]

Alle CEC zooi uitzetten en een Logitech Harmony Remote kopen! d:)b 8)
Is geen optie, de Marantz staat in een kastje, niet zichtbaar. Vreemd dat aanzetten niet werkt en uitzetten wel... zou toch moeten kunnen maar hoe...

|| @Beekware ||

• Superdaantje
  • Laatst online: 21:23

Superdaantje

Moderator Foto & Video

Alles op zijn tijd !!

Gebruik zelf de Harmony Elite (via HUB) in de woonkamer als kantoor. Apparatuur in kast staan en met deurtjes dicht, wordt alles netjes bediend. Ook via de app op telefoon en tablet.

CEC zelf nooit zo'n fan van geweest. Werkte vaak niet dan wel...

My plekje op het Web -_- Workshops fotografie

• nero355

nero355

beekware schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:53:
Is geen optie, de Marantz staat in een kastje, niet zichtbaar. Vreemd dat aanzetten niet werkt en uitzetten wel... zou toch moeten kunnen maar hoe...
Zoiets erbij nemen dan : https://www.google.com/search?q=infrared+epeater :?

Of anders een wat duurder model overwegen :
- pricewatch: Logitech Harmony Companion
- pricewatch: Logitech Harmony Elite

• timadriaans
beekware schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:11:
Vraag mbt CEC/ARC...

Sinds kort de eigenaar van een Marantz NR1508 en een Samsung QLED. Daarnaast maak ik gebruik van een KPN IPTV 4K decoder. Lijkt me een prima combi 8)

Alvast bedankt!
Ik meen dat je wat HDMI settings moet aanpassen zodat al deze functies ook in standby stand aanstaan. Wellicht is het hier te vinden?

Let trouwens wel op de temperatuur in het kastje. Receivers hebben vaak wel wat ademruimte nodig.

Mocht het niet lukken, dan heb ik deze nog ergens liggen. Mag je gratis van me overnemen. PB me maar even als je er interesse in hebt.

timadriaans wijzigde deze reactie 12-11-2018 11:43 (14%)

• beekware

beekware

timadriaans schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:41:
[...]

Ik meen dat je wat HDMI settings moet aanpassen zodat al deze functies ook in standby stand aanstaan. Wellicht is het hier te vinden?

Let trouwens wel op de temperatuur in het kastje. Receivers hebben vaak wel wat ademruimte nodig.

Mocht het niet lukken, dan heb ik deze nog ergens liggen. Mag je gratis van me overnemen. PB me maar even als je er interesse in hebt.
Thx maar IR-receiver heb ik al, wilde ik juist vanaf door de upgrade, irritant rood lampje. Vorige receiver van +10jaar oud Pioneer VXS-859RDS, prima ding via Smartstopcontact, bij aanzetten TV werd deze aangezet en uit. Nu via CEC wilde ik daar juist vanaf. Je zou toch verwachten dat als je beetje de recente modellen aanschaft dat dit zou moeten werken. Ga nog eens wat pogingen doen qua instellingen anders toch maar een keer kijken naar een universele AB...

|| @Beekware ||

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

beekware schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:01:
[...]
Thx maar IR-receiver heb ik al, wilde ik juist vanaf door de upgrade, irritant rood lampje. Vorige receiver van +10jaar oud Pioneer VXS-859RDS, prima ding via Smartstopcontact, bij aanzetten TV werd deze aangezet en uit. Nu via CEC wilde ik daar juist vanaf. Je zou toch verwachten dat als je beetje de recente modellen aanschaft dat dit zou moeten werken. Ga nog eens wat pogingen doen qua instellingen anders toch maar een keer kijken naar een universele AB...
Passtrough aanstaan voor de HDMI poort waarop de decoder staat aangesloten?

Bij mij zet de decoder de TV aan, en deze geeft even later de receiver een zetje.

A smile a day....

• beekware

beekware

hardware-lover schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:15:
[...]

Passtrough aanstaan voor de HDMI poort waarop de decoder staat aangesloten?

Bij mij zet de decoder de TV aan, en deze geeft even later de receiver een zetje.
Ok, maar je hebt dan ook de decoder direct op de TV aangesloten of via de receiver en dan TV?

|| @Beekware ||

• RichieB
Na ruim een jaar mijn NR1607 via CEC en ARC te hebben aangesloten op mijn LG 65B6 OLED TV gaf het een aantal weken ineens de geest (geen geluid meer). Waar het voorheen door het (hard) power cyclen van de TV weer werkte heb ik nu de HDMI instellingen van de NR1607 een paar keer ARC uit en aan gezet. Dat hielp een paar dagen maar nu wil zelfs dat niet meer baten. Ik ben weer overgestapt op geluid van de TV (voornamelijk Netflix) via een optische kabel naar de NR1607. CEC/ARC is gewoon te onbetrouwbaar..

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

beekware schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:17:
[...]
Ok, maar je hebt dan ook de decoder direct op de TV aangesloten of via de receiver en dan TV?
Passtrough heeft niet veel zin als ik de decoder niet via de receiver zou laten lopen ;)

A smile a day....

• page404
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19-02 18:47

page404

Sanity not found

Huh, krijg ik ineens een update voor mijn SR5008. Kan nergens terug vinden wat er is aangepast in deze versie. Heel bijzonder.

When my hair's all but gone and my memory fades And the crowds don't remember my name When my hands don't play the strings the same way, mm I know you will still love me the same

• juiced01
page404 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 18:37:
Huh, krijg ik ineens een update voor mijn SR5008. Kan nergens terug vinden wat er is aangepast in deze versie. Heel bijzonder.
Ik ook! De 5009 hier.

ASRock B85MPro4, Intel i5 4590, Scythe Mugen 4 PCGH, 16GB DDR3, Club3D 290 royalAce, 2x Seagate 2TB (RAID0), 2x Crucial MX100 256GB, Seasonic G550, FractalDesign R5, 2x Dell U2412M, ESIO nEar05, Focusrite 2i2, Logitech G810 & G403, Steelseries Arctis 5

• page404
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19-02 18:47

page404

Sanity not found

Zie jij wijzigingen? Spotify Connect lijkt kaduuk nu. Ook geen melding op de site van Marantz zelf.

/edit na herstart van de app doet spotify Connect het wel weer.

page404 wijzigde deze reactie 13-11-2018 20:44 (11%)

When my hair's all but gone and my memory fades And the crowds don't remember my name When my hands don't play the strings the same way, mm I know you will still love me the same

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Hann1BaL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19-02 13:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

page404 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 18:37:
Mijn SR6008 is zojuist ook geupdate, en de update was erg snel dit keer.

Ik kan online niet vinden wat de update precies heeft gedaan. De Marantz website doet niet aan duidelijke changelogs.

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

• MrDry
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 16-02 11:13

MrDry

Desperados!

Update geeft aan dat het stabiliteits issues zou moeten verhelpen.

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Wekko306
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 06:14
Mocht er nog iemand een nieuwe receiver zoeken, de Marantz SR6013 is sinds vandaag verkrijgbaar voor 999, wat een prijsdaling is van zon 400.

• Pjotr22
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 19-02 06:37
nu al voorsorteren op de nieuwe modellen... wat een beleid

• nero355

nero355

Pjotr22 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 07:41:
nu al voorsorteren op de nieuwe modellen... wat een beleid
Eerder Black Friday denk ik :?

De NR1608 was laatst ook iets van € 399 maar of zo...

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

nero355 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 13:56:
[...]
Eerder Black Friday denk ik :?

De NR1608 was laatst ook iets van € 399 maar of zo...
Nope, EOL voor de NR1608. De zwarte was €399,-, de zilveren op dit moment zelfs €359,-. Zal snel weg zijn verwacht ik, de zwarte was daar ook het meest voordelig gisteren.

@nero355 typo, moet natuurlijk NR1608 zijn ;)

En v.w.b. de nieuwe modellen, NR1609 is afgelopen voorjaar aangekondigd, dus dat is juist wat je verondersteld.

hardware-lover wijzigde deze reactie 26-11-2018 15:20 (23%)
Reden: Zoals verwacht, snel uitverkocht.

A smile a day....

• nero355

nero355

[quote]hardware-lover schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:39:
Nope, EOL voor de NR1606.[/quote]
NR1606 of NR1608 :?

Meestal komen de nieuwe modellen toch pas ergens in de zomer uit ?!

/EDIT : @hardware-lover Blijkbaar die introductie helemaal gemist op de een of andere manier... 8)7 Oops! :+

nero355 wijzigde deze reactie 20-11-2018 20:28 (20%)

• Pjotr22
hardware-lover schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:39:
[...]

....

En v.w.b. de nieuwe modellen, NR1609 is afgelopen voorjaar aangekondigd, dus dat is juist wat je verondersteld.
Volgens mij is het afgeprijsde model waar Wekko t over heeft nog geen half jaar op de markt, de sr6013

• nero355

nero355

Pjotr22 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 08:17:
Volgens mij is het afgeprijsde model waar Wekko t over heeft nog geen half jaar op de markt, de sr6013
Inderdaad : pricewatch: Marantz SR6013 Zilver
Verkrijgbaar sinds: 29 september 2018

• CK3v1N
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 19-02 09:07
Mijn SR7005 heeft het begeven en het herstellen kost teveel. Ik heb intussen ook een 4K tv dus ik zoek een upgrade. Er moeten 2 B&W CM8, 1CMC, 2 CM5 en 1 FOCAL CHORUS sub op aangesloten worden icm een LG 55C7V.

Moet ik opnieuw naar de 7 serie kijken, of is de 6013 of zelfs 5013 eigenlijk voldoende voor mij? Zitten de verschillende enkel bij het aantal speakers die aangesloten kunnen worden?

CK3v1N wijzigde deze reactie 21-11-2018 10:34 (10%)

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Pjotr22 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 08:17:
[...]
Mijn reactie betrof enkel de NR16xx serie, maar de SR1613 is idd afgelopen zomer pas geïntroduceerd. Bij de voorloper gebeurde echter precies hetzelfde v.w.b. prijsverloop. Relatief kort na introductie ook onder de €1000,-

A smile a day....

• Pjotr22
CK3v1N schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:32:
Mijn SR7005 heeft het begeven en het herstellen kost teveel. Ik heb intussen ook een 4K tv dus ik zoek een upgrade. Er moeten 2 B&W CM8, 1CMC, 2 CM5 en 1 FOCAL CHORUS sub op aangesloten worden icm een LG 55C7V.

Moet ik opnieuw naar de 7 serie kijken, of is de 6013 of zelfs 5013 eigenlijk voldoende voor mij? Zitten de verschillende enkel bij het aantal speakers die aangesloten kunnen worden?
ligt eraan of je tevreden was / bent met het geluid van de SR7005. Ik heb een vergelijkbare setup (SR7005 icm B&W CM serie) Als die van mij het begeven zou, denk ik een tweedehands SR50XX te kopen met een eindversterker met ht passthrough eraan voor de fronts.

Voordeel van 70XX is het schermpje, toch wel erg makkelijk

Voor je vraag over de aansluitingen moet je even de specificaties vergelijken in de pricewatch

• CK3v1N
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 19-02 09:07
@Pjotr22 Thx! Wat bedoel je hier precies mee? "eindversterker met ht passthrough eraan voor de fronts"
Setup wordt bijna uitsluitend gebruikt voor tv en films, als dat relevant is..

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

• Pjotr22
Dan krijgen de fronts meer power, wat voor een andere beleving kan zorgen, bijvoorbeeld gecontroleerder en stakker geluid vooral bij muziek. ht assthrough houdt in dat de receiver het volume regelt

• Rallye
Gisteren besloten de overstap naar Sonos te maken. Muziek luisteren komt er, met twee pubers in huis, in de woonkamer toch niet van, maar TV kijken des te meer. De aanstaande opknapbeurt van de woonkamer wordt makkelijker zonder een deel van de kabels. Qua geluidskwaliteit zal ik er waarschijnlijk iets op achteruit gaan; qua connectivity kan het niet anders dan een vooruitgang zijn. Dat was bij mijn sr6006 altijd al brak en lijkt nu stuk te zijn.

De Marantz en de Tannoys gaan op Marktplaats, mogelijk houd ik de achterspeakers voor op zolder......

• nero355

nero355

@Rallye Geen aparte PC / Game Room voor de kids waar je alles naartoe kan verhuizen ?

Lekker van 5.1 genieten achter de PC of Console en zo :)

• Rallye
De PS4 staat beneden, anders zouden we onze zoon nooit meer zien ;-)

Maar de zolder is onze thuiswerkplek (gamen alleen op de PS4), dus daar een leuke installatie is niet slecht. 5.1 is daar wat teveel van het goede. Maar de Tannoy DC4’s zouden ook aan een https://nl.community.sono...CKlkQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds kunnen. Of toch een Marantz stereo-versterker, wellicht een NAD.

Rallye wijzigde deze reactie 24-11-2018 11:50 (5%)

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

Heeft de Marantz NR1508 geen remote via de web interface? Via de AVR Remote app werkt het wel, maar als ik via mijn laptop naar het IP adres van de receiver ga kan ik enkel naar http://ipadres/settings
De rest geeft een Access Forbidden.

Wil een shortcut maken voor iOS zoals hier staat uitgelegd.

https://www.reddit.com/r/...marantz_too_av_receivers/

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Pjotr22 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 07:16:
Dan krijgen de fronts meer power, wat voor een andere beleving kan zorgen, bijvoorbeeld gecontroleerder en stakker geluid vooral bij muziek. ht assthrough houdt in dat de receiver het volume regelt
Volgens mij is dat te kort door de bocht. Het idee achter een dergelijke setup is dat je de stereobronnen ook rechtstreeks op de stereoversterker aansluit zodat je in stereo zowel de voor- als eindversterker van de stereoversterker gebruikt. Met surround schakel je de stereoversterker dan inderdaad in HT Mode waardoor de voorversterker uit wordt geschakeld en je alleen de eindversterker gebruikt. De voorversterking ligt dan geheel bij de surround receiver waardoor je geen dubbele volumeregeling hebt. Wil je een dergelijke setup maken dan heb je dus een stereoversterker nodig met HT Mode en een surround receiver met Pre-Out voor Front Left en Front Right. De waarheid/toegevoegde waarde van meer controle, vermogen en een betere voorversterker in een stereoversterker ten opzichte van een surround receiver even in het midden gelaten.

FeaR wijzigde deze reactie 26-12-2018 17:28 (4%)

• nero355

nero355

Rivanov schreef op zondag 25 november 2018 @ 16:20:
Heeft de Marantz NR1508 geen remote via de web interface? Via de AVR Remote app werkt het wel, maar als ik via mijn laptop naar het IP adres van de receiver ga kan ik enkel naar http://ipadres/settings
De rest geeft een Access Forbidden.

Wil een shortcut maken voor iOS zoals hier staat uitgelegd.

https://www.reddit.com/r/...marantz_too_av_receivers/
Op voorwaarde dat je Marantz Netwerk Firmware niet gecrashed is of de NR1508 dat simpelweg niet heeft en het daardoor niet werkt hoor je uit te komen op http://<marantz-ip>/SETUP/f_home.asp en alle settings van je Marantz te zien :)

Als de Marantz Netwerk Firmware gecrashed is zie je alleen een grijze pagina met twee iframe's zonder verdere inhoud!

• Rivanov
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

nero355 schreef op zondag 25 november 2018 @ 21:18:
[...]

Op voorwaarde dat je Marantz Netwerk Firmware niet gecrashed is of de NR1508 dat simpelweg niet heeft en het daardoor niet werkt hoor je uit te komen op http://<marantz-ip>/SETUP/f_home.asp en alle settings van je Marantz te zien :)

Als de Marantz Netwerk Firmware gecrashed is zie je alleen een grijze pagina met twee iframe's zonder verdere inhoud!
Krijg dan ook een Access Forbidden pagina.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Pjotr22
FeaR schreef op zondag 25 november 2018 @ 16:25:
[...]

Volgens mij is dat te kort door de bocht. Het idee achter een dergelijke setup is dat je de stereobronnen ook rechtstreeks op de stereoversterker aansluit zodat je in stereo zowel de voor- als einsversterker van de stereoversterker gebruikt. Met surround schakel je de stereoversterker dan inderdaad in HT Mode waardoor de voorversterker uit wordt geschakeld en je alleen de eindversterker gebruikt. De voorversterking ligt dan geheel bij de surround receiver waardoor je geen dubbele volumeregeling hebt. Wil je een dergelijke setup maken dan heb je dus een stereoversterker nodig met HT Mode en een surround receiver met Pre-Out voor Front Left en Front Right. De waarheid/toegevoegde waarde van meer controle, vermogen en een betere voorversterker in een stereoversterker ten opzichte van een surround receiver even in het midden gelaten.
Je moet ook even kijken wie de vraag stelt,dan is kort door de bocht misschien in eerste instantie al genoeg info (En ik zeg t zelfde over 'de waarheid'; 'kan voor beleving zorgen'. )

• Rivanov
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

nero355 schreef op zondag 25 november 2018 @ 21:18:
[...]

Ik zie dus enkel dit:

En als ik naar 'jouw' webpagina wil gaan dan zie ik dus dit:

• nero355

nero355

Rivanov schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 07:56:
[...]

Ik zie dus enkel dit:

[Afbeelding]

En als ik naar 'jouw' webpagina wil gaan dan zie ik dus dit:

[Afbeelding]
Jij hebt een NR1508 en ik een NR1606 die "HEOSloos" is dus daar kan nog verschil in zitten ;)

• RobbieHifi
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 19-02 09:39
Pjotr22 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:00:
[...]

ligt eraan of je tevreden was / bent met het geluid van de SR7005. Ik heb een vergelijkbare setup (SR7005 icm B&W CM serie) Als die van mij het begeven zou, denk ik een tweedehands SR50XX te kopen met een eindversterker met ht passthrough eraan voor de fronts.

Voordeel van 70XX is het schermpje, toch wel erg makkelijk

Voor je vraag over de aansluitingen moet je even de specificaties vergelijken in de pricewatch
De AV serie zou je kunnen kijken, maar erg kostbaar. Goeie stereo versterker met PassThrough is wel een goed idee.

• Rivanov
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

nero355 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:33:
[...]

Jij hebt een NR1508 en ik een NR1606 die "HEOSloos" is dus daar kan nog verschil in zitten ;)
Volgens mij zit die HEOS integratie te klooien inderdaad. Ben nu verder aan het kijken om mogelijk via IFTTT de Marantz te kunnen opstarten i.c.m. Google Assistant (via Google Home Mini).

• nero355

nero355

Rivanov schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:23:
Volgens mij zit die HEOS integratie te klooien inderdaad. Ben nu verder aan het kijken om mogelijk via IFTTT de Marantz te kunnen opstarten i.c.m. Google Assistant (via Google Home Mini).
Google Home + Logitech Harmony Hub is dan wat je zoekt denk ik :)

Zie dit topic : [AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3]

• Rivanov
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

nero355 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:28:
[...]

Google Home + Logitech Harmony Hub is dan wat je zoekt denk ik :)

Zie dit topic : [AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3]
Die heb ik in bestelling staan (de Logitech Harmony Elite i.c.m. Hub) ter vervanging van m'n huidige Logitech Harmony One. Dus als het daar dan mee lukt, ben ik er ook. :)
Thanks.

• nero355

nero355

Rivanov schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:30:
Die heb ik in bestelling staan (de Logitech Harmony Elite i.c.m. Hub) ter vervanging van m'n huidige Logitech Harmony One. Dus als het daar dan mee lukt, ben ik er ook. :)
Thanks.
Wilde net dit in mijn post editen : Twee Dee in "Black Friday / Cyber Monday 2018" :D

/EDIT :
Rivanov schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:32:
edit: _/-\o_ Hij zou eigenlijk pas 1 december binnenkomen. Maar pakketje is al onderweg en arriveert vandaag bij pick-up point.
Is wel vaker zo bij de Amazon webshops : Mijn videokaart kwam 3 weken eerder aan dan gepland! _O- :+

nero355 wijzigde deze reactie 27-11-2018 13:46 (30%)

• Rivanov
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

Had 'm op Black Friday besteld op Amazon.de voor € 149,- ;)

edit: _/-\o_ Hij zou eigenlijk pas 1 december binnenkomen. Maar pakketje is al onderweg en arriveert vandaag bij pick-up point.

Rivanov wijzigde deze reactie 27-11-2018 13:38 (18%)

• djcasl
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 18-01 15:18
Heeft iemand ervaringen met de Marantz SR4001 i.c.m. een Chromecast, wat we ook proberen ik hou alleen PCM staan op de versteker. Surround op Auto, speakers getest, maar krijgt alleen Stereo input geen 5.1.
Of kan ik forceren dat ie toch 5.1 doet?

Versterker is een oud beesie, maar geeft nog fantastisch geluid.

There is no knowledge, that is not Power!

• Rallye
Kun je dat op de Chromecast niet instellen?

• djcasl
Rallye schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 19:52:
Kun je dat op de Chromecast niet instellen?
Nee had al gekeken in Google Home. Maar geen optie daarvoor.

• Pjotr22
djcasl schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 17:30:
Heeft iemand ervaringen met de Marantz SR4001 i.c.m. een Chromecast, wat we ook proberen ik hou alleen PCM staan op de versteker. Surround op Auto, speakers getest, maar krijgt alleen Stereo input geen 5.1.
Of kan ik forceren dat ie toch 5.1 doet?

Versterker is een oud beesie, maar geeft nog fantastisch geluid.
Hoe aangesloten? of kan dat alleen met hdmi?

• djcasl
Pjotr22 schreef op zondag 2 december 2018 @ 08:08:
[...]

Hoe aangesloten? of kan dat alleen met hdmi?
HDMI, je hebt ook een chromecast audio met extra aansluiting. Maar deze is alleen HDMI.

• Pjotr22

• Rallye
Ik heb net even gekeken bij mijn Chromecast. Geen audio-instellingen inderdaad. Welk materiaal geef je weer?

Rallye wijzigde deze reactie 02-12-2018 20:28 (5%)

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

Snuitebolletje schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:30:
Hi, ik heb een vraagje.
Vanwege een nieuwe setup ben ik me aan het orienteren naar een nieuwe receiver. Op dit moment heb ik een AudioLab Pre staan met een zelfbouw Hypex Ncore eind trap, deze staan aangesloten op Dali Ikon 5mk2 zuiltjes en een Velodyne SPL-800i. Qua versterking en vooral aansluitmogelijkheden ben ik me nu aan het orienteren op een Slimline NR1609 (ivm phono aansluiting niet de 1509). Het kunnen koppelen met een HEOS systeem lijkt mij ideaal, ik heb vroeger Sonos gehad wat echt heel fijn werkte. Speakertje in de keuken, slaapkamer etc.en overal dezelfde muziek. Scheelt ook in het volume dat de zuilen moeten pompen.

Echter vraag ik me af of de NR1609 niet te weinig gaat worden voor de Dali Ikons. Zijn er verder nog zaken waar ik op zou moeten letten? Eventueel kan ik natuurlijk zo een ding op proef nemen (14 dagen terugstuur garantie), echter vind ik dat ook voor de winkel zonde als bij voorbaat al duidelijk is dat het niet goed gaat werken.
Ik besef me dat dit een oud bericht is (ik heb hem zojuist gekocht als vervanger van de NR1403). Maar het mooie van de NR1609 is dat de versterker pre-outs heeft. Hier kan je dus heel gemakkelijk je Hypex op eindversterker op aansluiten.

Zo gebruik ik hem ook, heb je een mooie slanke betaalbare voorversterker en eindversterking naar wens.

• Dirrukje
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 18-02 18:36
Ik loop een beetje vast met UHD (&HDR) op de SR6010. Ik heb recentelijk mijn tv een upgrade gegeven naar de c8, en omdat mijn huidige receiver geen HDMI 2.0a had heb ik deze vervangen met de SR6010.

Nu heb ik vandaag alles aangesloten en aan elkaar geregen maar lijkt hij op 1 of andere manier het UHD of HDR signaal niet goed te verwerken danwel door te sturen naar de LG. En ik snap eigenlijk niet zo goed waarom, ook het online zoeken heeft me nog niet écht geholpen. Heb wat hier (https://marantz-uk.custhe...r-passthrough-not-working) staat doorlopen maar niet het gewenste effect.

De mediaplayer die er tussen is de vero 4k+ met de gewenste settings voor UHD/HDR. Alles is aan elkaar geregen dmv high speed HDMI kabels dus daar kan de bottleneck niet liggen. Ook het netwerk kan niet het probleem zijn wat de TV speelt de UHD/HDR bestanden via de interne mediaspeler die via kabels en hub bij de NAS uitkomen prima af.

De symptomen: Zodra ik een UHD of HDR file afspeel stopt het HDMI signaal, de tv geeft aan dat er geen HDMI signaal meer is. Ik moet ook mijn mediaplayer rebooten om opnieuw beeld te krijgen, maar dat kan meer met het always on principe van de vero te maken hebben dan het onderliggende issue. Iemand hier ervaringen mee? Of enig idee in welke hoek ik moet gaan zoeken? Het moet haast wel de SR6010 zijn nameijk. Loop eigenlijk wat vast nu.

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb ook de Vero 4k+ en sinds dit weekend de NR1509. HDR doet het "out of the box" direct goed. Ik heb niets ingesteld op de Vero, niets op de receiver en niets op de TV (Philips POS9002). TV herkent HDR, stop film, menu komt terug.

Heb je het al geprobeerd met de Vero rechtstreeks op de TV aangesloten?

• Dirrukje
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 18-02 18:36
God nondesju, zoiets simpels om te proberen ook he. Gedaan en zelfde probleem, dus issue is in ieder geval niet de SR6010. Ik zal mijn heil elders gaan zoeken dan ;) Thanks! in ieder geval weer een stapje dichterbij de oplossing, misschien dat het toch de vero is dan.

edit en fyi voor degene die het boeit, nu meerdere high speed cables geprobeerd op meerdere HDMI poorten direct op de TV en overal zelfde issue. Is dus iets in de mediaplayer, ik ga aldaar in de community hulp vragen. :+

Dirrukje wijzigde deze reactie 09-12-2018 18:54 (29%)

• Stijnd
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 02-02 20:18
Mijn SR7011 is terug van reparatie . Kanaal links deed het af en toe niet, met name na inschakelen op lage volumes. In december 2017 gekocht, in april begonnen de problemen. Na 6 weken heb ik hem eindelijk terug. Onder garantie gerepareerd en er is in ieder geval het luidspreker inschakel relais vervangen. Ik hoop dat de problemen wegblijven... Apparaat wordt gebruik in stereo opstelling met relatief lichte speakers dus er kan geen sprake zijn van overbelasting oid.

• djcasl
Rallye schreef op zondag 2 december 2018 @ 18:55:
Ik heb net even gekeken bij mijn Chromecast. Geen audio-instellingen inderdaad. Welk materiaal geef je weer?
Ik lees dus diverse artikelen op internet dat er Chromecasts 2 zijn met een probleem met de FW en dan geen 5.1 geluid geven maar alleen Stereo. Plex gebruikers meldde dat als eerste maar ook Netflix gebruikers melden het. Het schijnt dat de Chromecast Ultra anderhalve week geleden een FW update heeft gehad om het probleem te verhelpen.

Ook schijnt Chromecast Gen 1 het probleem niet te hebben. Ik ga binnenkort even testen. met die versie.
sommige Netflix gebruikers zeggen dat je in je account, playback settings op High moet zetten. Auto leek mij prima, maar ook dit moet ik nog een keer testen. Mocht ik nog iets verder vinden meld ik het weer hier.

• Niels-88
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 00:01
Ik overweeg een NR1609 aan te schaffen als vervanger voor mijn SR6003, voornamelijk vanwege de afmetingen en de 4K ondersteuning. Er zijn echter wel een aantal dingen die mij tegenhouden.

Het vermogen; de NR 1609 heeft een vermogen van 7 x 50 Watt, mijn SR6003 heeft een vermogen van 7 x 100 Watt.

Mijn speaker set-up is als volgt:
Front 2 x Kef IQ50 (15 - 130 watt, bi-wire aangesloten)
Center Kef IQ9C (15 - 120 watt)
Rear 2 x Kef IQ30 (15-120 watt)
JBL sub

Zal ik het verschil in vermogen erg gaan merken in deze set-up of maakt het weinig uit?

Tweede punt is de algehele kwaliteit, ga ik er veel op vooruit of zal dit meevallen. Mijn gebruik is voornamelijk
Muziek spotify
Film/ series Netflix af en toe een blu ray
Games PS4, xbox one

Kon het antwoord niet echt vinden. Een kleinere receiver is natuurlijk harstikke mooi mits ik niet ga inleveren op kwaliteit.

• Ethirty
  • Registratie: september 2007

Ethirty

Who...me?

Persoonlijk denk ik dat je met Spotify als bron het verschil nooit echt zal horen. Ik ben van een Sony ES naar een 1508 gegaan en ik hoor geen verschil.

Voor wat betreft de power icm je speakers doe ik, bij gebrek aan kennis, geen uitspraak.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 2 32GB  iPhone 8 64GB

• Pjotr22
Chrome cast 4k er tussen?
Pagina: 1 ... 46 47 48 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True