Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 08:03
Wel een kabel-issue dus. En ik heb weer iets geleerd!

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Hmm met dit warme weer overstuurt mijn SR5003 op het rechter A kanaal. In ieder geval op twee digitale ingangen (Chromecast - HDMI en tv - spdif).
Lijkt erop alsof het met het warme weer te maken heeft. Alsof hij de warmte niet kwijt kan. Maar dan al binnen 2 minuten...
De SR5003 staat in een open kastje met zeker 5 cm erboven tot de volgende plank.

Vraag is, is dit nog te redden?

Was de aansluiting op de box zelf. Was schijnbaar net zo losgekomen dat het nu met deze warmte minder goed contact maakte.

Jeltel wijzigde deze reactie 30-06-2018 20:57 (17%)

• Hulleman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 04-04 17:30
@Renegade666, 1.4 kabels bestaan ook niet. Hdmi poorten hebben een versienummer, kabels niet. Kabels kunnen een bepaalde hoeveelheid data doorgeven. Zie het als een waterleiding, die kan ook maar een bepaalde hoeveelheid water aan, ongeacht wat er door gaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 22:50
Ik heb het vermoedelijk al eens eerder gevraagd, maar wie gebruikt er hier een platenspeler op zijn Marantz en hoeveel db heb je de geluidsversterking staan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
quote:
Jorgen schreef op zondag 1 juli 2018 @ 00:01:
Ik heb het vermoedelijk al eens eerder gevraagd, maar wie gebruikt er hier een platenspeler op zijn Marantz en hoeveel db heb je de geluidsversterking staan?
volgens mij heeft geen enkele Marantz een phono versterker ingebouwd. Je zal dus een aparte voorversterker moeten kopen.
Zo draai ik hier al jaren platen op de SR5003. En dan staat de DB op een getal rond de -30db

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:00
quote:
Jeltel schreef op zondag 1 juli 2018 @ 06:55:
[...]
volgens mij heeft geen enkele Marantz een phono versterker ingebouwd. ...
zeker wel, waarom hebben de meester marantz versterker anders een phono ingang? of bedoel je wat anders?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorgen
@Pjotr22 inderdaad. Ik gebruik gewoon die op mijn 7011. (die op de platenspeler staat uit)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:21
Wie o wie kan aangeven of de NR1604 een firmware update heeft gekregen voor Spotify Connect?
Op de website kan je pas een firmware opzoeken als je het serienummer kent. Tja, die ik ken ik nog niet. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JBnl
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 17-04 22:50
Google is your friend, 4e treffer bij google...

https://marantz-uk.custhe...2/~/spotify-does-not-work

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:21
quote:
Bedankt! Dit was mijn zoekopdracht: nr1604 spotify connect
Het vierde resultaat heb ik helemaal overheen gelezen..... 8)7

De NR1604 heeft dus Spotify Connect. Top!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorgen
Mijn vraag blijft echter nog steeds staan: hoeveel db versterking op de phonobron gebruiken jullie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:13

Stoney3K

Flatsehats!

quote:
Jorgen schreef op zondag 1 juli 2018 @ 10:36:
@Pjotr22 inderdaad. Ik gebruik gewoon die op mijn 7011. (die op de platenspeler staat uit)
Volgens mij hebben alleen de SR versterkers een phono-aansluiting. De NR in ieder geval niet.

Binnenkort maar eens kijken of ik de drive van mijn UD5005 ergens kan laten repareren, iemand daar een goed adresje voor?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pjotr22
quote:
Jorgen schreef op maandag 2 juli 2018 @ 19:39:
Mijn vraag blijft echter nog steeds staan: hoeveel db versterking op de phonobron gebruiken jullie?
Vanwaar de vraag?

edit Ik zal het eens testen zodra ik daar zin in heb op mijn sr7005, er staat nu 4 maanden een niet - aangesloten technics op, stof te happen (kabeltje te kort haha)

Pjotr22 wijzigde deze reactie 03-07-2018 20:09 (44%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorgen
quote:
Pjotr22 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 20:05:
[...]

Vanwaar de vraag?

edit Ik zal het eens testen zodra ik daar zin in heb op mijn sr7005, er staat nu 4 maanden een niet - aangesloten technics op, stof te happen (kabeltje te kort haha)
Ik vraag het omdat ik me afvroeg of er bijvoorbeeld schade is aan m'n speakers als het geluid wel (een stuk) boven de 60 dB komt (waarop hij nu gemaxt staat) en wat een gangbare versterking is voor de lp's. Ze klinken waarschijnlijk niet allemaal even hard, en ik heb ook weinig zin om per plaat te wisselen.

• Jasper1975
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21-04 16:19
[quote][b]

De NR1604 heeft dus Spotify Connect. Top!
[/quote]

Is dit niet een van de spelers die is getroffen in de grote opruiming van Spotify?

Ik heb zelf de NR1603 deze had nog geen Spotify connect dus de 1604 zou eerste generatie zijn en misschien dus niet meer werken (Spotify connect in ieder geval).

Ik had eerst de Link moeten lezen, vanavond eens proberen of Connect ook bij mijn NR1603 werkt!

Jasper1975 wijzigde deze reactie 04-07-2018 08:56 (12%)

• Jasper1975
quote:
[b]
Ik had eerst de Link moeten lezen, vanavond eens proberen of Connect ook bij mijn NR1603 werkt!
Na het lezen van de link gister blij naar huis.
Helaas bleek het feest voor mij (nog, ik hou hoop) niet door te gaan, sterker nog ook de airplay functies is verdwenen :( .

Ik heb de juiste firmware die Spotify connect zou moeten bevatten volgens de change log:

last updated 07.03.2018

Firmware Vers: 9290-3169-0000-2520-8097 (MZ17-101 , NR1603 - N1B/N1SG )

1) Spotify Connect added

For more information go to :- https://www.spotify.com/uk/connect/

2) Fixes to some internet radio preset stations

3) Other bug and improvements

Filename:- USB_NR1603N_100100130200-0010.zip

Ik heb nog wel internet radio en ip control werkt ook nog weet niet wat het probleem is 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mip
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 17:12
Sinds de laatste firmware-update is mijn NR1607 aardig de weg kwijt.

Ik heb geen beeld meer bij bluetooth, online music, spotify connect en internet radio.
Bluetooth apparaten koppelen lukt niet meer, Spotify speelt wel af maar geeft geen beeld, idem voor internet radio.
Iemand anders ook problemen?

• Jasper1975
Is er hier iemand die Spotify connect met de firmware update van maart aan de praat heeft gekregen?
Ik heb geen Airplay meer en Spotify connect werkt ook niet.
Heel cool als men een device van 2012 nog update, maar dan moet het wel werken.

• Rallye
Is je Marantz wel te benaderen vanaf je netwerk?

• Jasper1975
quote:
Rallye schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 07:50:
Is je Marantz wel te benaderen vanaf je netwerk?
Yep, das geen probleem. Internet radio werkt en ook via browser van de laptop of via de app is hij bestuurbaar. Er is dus een internet verbinding.

• CurlyMo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 22:09

CurlyMo

www.pilight.org

Weet iemand of je de Marantz SR6009 zo kunt instellen dat hij alle HDMI CEC functionaliteit behoud, maar niet automatisch via CEC aangezet wordt? Dat laatste wil ik bij simpel TV kijken namelijk niet. Nu moet ik dus bij het aanzetten van de TV de versterker telkens weer uitzetten.

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 16:39
quote:
Jasper1975 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:15:
Is er hier iemand die Spotify connect met de firmware update van maart aan de praat heeft gekregen?
Ik heb geen Airplay meer en Spotify connect werkt ook niet.
Heel cool als men een device van 2012 nog update, maar dan moet het wel werken.
Spotify komt inderdaad niet meer in de opties/interface voor, maar mijn Marantz (NR1504) is wel te kiezen als "beschikbaar apparaat" in Spotify op telefoon als Marantz aan staat.

Misery and hate will kill us all.

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19:30

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

quote:
CurlyMo schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 08:19:
Weet iemand of je de Marantz SR6009 zo kunt instellen dat hij alle HDMI CEC functionaliteit behoud, maar niet automatisch via CEC aangezet wordt? Dat laatste wil ik bij simpel TV kijken namelijk niet. Nu moet ik dus bij het aanzetten van de TV de versterker telkens weer uitzetten.
Logitech Harmony Remote kopen en eventuele ARC crap vaarwel zeggen d:)b

/EDIT :
quote:
CurlyMo schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 21:25:
Maar dan kan ik ook apparaten aangesloten via HDMI aan de A/V niet meer bedienen met mijn TV AB.
Dat moet je ook gewoon doen met de Harmony ;)

nero355 wijzigde deze reactie 13-07-2018 21:26 (22%)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

quote:
nero355 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 21:20:
[...]

Maar dan kan ik ook apparaten aangesloten via HDMI aan de A/V niet meer bedienen met mijn TV AB.

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

quote:
nero355 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 21:20:
[...]

quote:
Dat moet je ook gewoon doen met de Harmony ;)
Mijn RPi IR sensor werkt minder lekker dan CEC.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nero355

nero355

quote:
CurlyMo schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 21:30:
Mijn RPi IR sensor werkt minder lekker dan CEC.
Dan koop je maar een fatsoenlijke sensor voor de Pi :P

Zoiets : https://flirc.tv/
Of zoiets gewoon https://osmc.tv/vero/ :)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

quote:
nero355 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 21:35:
[...]

Dan koop je maar een fatsoenlijke sensor voor de Pi :P

Zoiets : https://flirc.tv/
Of zoiets gewoon https://osmc.tv/vero/ :)
DIY FTW ;)

De sensor werkt prima, maar mijn huidige Harmony 300i wordt net niet lekker verwerkt.

CurlyMo wijzigde deze reactie 13-07-2018 21:38 (15%)

• Rallye
quote:
CurlyMo schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 08:19:
Bij mij is dat een instelling op de TV (Samsung).

Wel grappig die allergie van sommigen voor HDMI CEC. Ik heb nu twee maal een Logitech geprobeerd en twee maal weer teruggelegd in de kast waar hij vandaan kwam. Je moet steeds wachten tot alle commando’s afgeleverd zijn, hij houdt een vast volgorde aan, vreselijk. Juist ARC heb je gewoon nodig: dan krijg je het TV-geluid via HDMI naar je receiver. Geen extra kabels nodig.

Enig nadeel van HDMI CEC is dat niet alle apparaten dat hebben (zoals mijn Telfort settopbox bijvoorbeeld). Je zou ook nog kunnen klagen over de instelmogelijkheden. Maar voor mij is dat bij de Logitech nog erger.

Rallye wijzigde deze reactie 14-07-2018 11:54 (40%)

• nero355

nero355

quote:
Rallye schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 11:48:
Wel grappig die allergie van sommigen voor HDMI CEC. Ik heb nu twee maal een Logitech geprobeerd en twee maal weer teruggelegd in de kast waar hij vandaan kwam. Je moet steeds wachten tot alle commando’s afgeleverd zijn, hij houdt een vast volgorde aan, vreselijk.
Kwestie van alles juist afstellen of de Hub versie kopen die dan altijd op alle apparaten gericht is :)
quote:
Juist ARC heb je gewoon nodig: dan krijg je het TV-geluid via HDMI naar je receiver. Geen extra kabels nodig.

Enig nadeel van HDMI CEC is dat niet alle apparaten dat hebben (zoals mijn Telfort settopbox bijvoorbeeld). Je zou ook nog kunnen klagen over de instelmogelijkheden. Maar voor mij is dat bij de Logitech nog erger.
Eerlijk is eerlijk : De software kant had wat logischer gekund, maar over het algemeen is het allemaal prima te doen dus ik gok dat het meer aan jou ligt dan aan de software/remote ;)
quote:
Rallye schreef op zondag 15 juli 2018 @ 10:35:
Dat zou ook voor jou en HDMI kunnen gelden - ieder zijn keus! ;)
Ware het niet dat een Harmony veel meer functionaliteit biedt en flexibeler is ;)

nero355 wijzigde deze reactie 15-07-2018 11:38 (11%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rallye
Dat zou ook voor jou en HDMI kunnen gelden - ieder zijn keus! 😉

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 21:40
Feit is dan niet alles HDMI CEC ondersteunt en dat je het dus vaak niet 100% naar je zin kan krijgen. Met een Harmony is de kans dat dit wel lukt veel groter. Bij mij thuis maakte de aanschaf van een Harmony 900 met blaster (heet nu hub) een groot verschil in gebruikersgemak. Daardoor hoef je niet meer te richten totdat alle commando's zijn verstuurd. Dat kreeg mijn familie namelijk niet onder de knie en dan loopt het allemaal in de soep. Dat gebeurt nu eigenlijk nooit meer.

• Renegade666
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 22:42
Was gisteren nog even bezig geweest met mijn SR7010. Maar ondanks dat hij 4K zou moeten ondersteunen, heeft hij er wel wat moeite mee. Ik krijg pixel door mijn beeld (zie shot).
Na wat sneupen in de setup, kon ik het weg krijgen als ik de upscaler uitzet. Dan is he goed, echter krijgt de tv ip 4K signaal, het signaal van de bron (dit geval 1080P van de Dune (MKV)).

Het vreemd is, als dit uit staat, krijg ik geen HDR vanaf mijn UHD speler (LG). Rechts streeks naar TV wel, en me Upscaling aan ook. Maar terwijl juist dat signaal geen upscaling nodig heeft..

Nu heeft deze optie voor 4K upscaling 3 opties, 4K (24/25hz volgens mij), 4K 50hz en 4k 60hz.
Bij de laatste 2 heb ik sowieso pixels, van de eerst optie soms wel (opstarten van dune en LG), maar later tijdens film niet altijd..

In andere woorden, lijkt er op dat de upscaler stuk is?
Of is dit een feature by design?
Wie heeft dit issue vaker gezien/gehad?

Nu heb ik nog 4 maand garantie via Coolblue, dus kan hem opsturen/brengen, maar in die tussen tijd heb ik geen reciever.. Of gaat het via Marantz een stuk sneller? Wil nu niet tijdens mijn vakantie geen reciever hebben namelijk.

Renegade666 wijzigde deze reactie 19-07-2018 08:52 (8%)

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | LG UP970 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• Hulleman
quote:
Renegade666 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 08:50:
Was gisteren nog even bezig geweest met mijn SR7010. Maar ondanks dat hij 4K zou moeten ondersteunen, heeft hij er wel wat moeite mee. Ik krijg pixel door mijn beeld (zie shot).
Na wat sneupen in de setup, kon ik het weg krijgen als ik de upscaler uitzet. Dan is he goed, echter krijgt de tv ip 4K signaal, het signaal van de bron (dit geval 1080P van de Dune (MKV)).

Het vreemd is, als dit uit staat, krijg ik geen HDR vanaf mijn UHD speler (LG). Rechts streeks naar TV wel, en me Upscaling aan ook. Maar terwijl juist dat signaal geen upscaling nodig heeft..

Nu heeft deze optie voor 4K upscaling 3 opties, 4K (24/25hz volgens mij), 4K 50hz en 4k 60hz.
Bij de laatste 2 heb ik sowieso pixels, van de eerst optie soms wel (opstarten van dune en LG), maar later tijdens film niet altijd..

In andere woorden, lijkt er op dat de upscaler stuk is?
Of is dit een feature by design?
Wie heeft dit issue vaker gezien/gehad?

Nu heb ik nog 4 maand garantie via Coolblue, dus kan hem opsturen/brengen, maar in die tussen tijd heb ik geen reciever.. Of gaat het via Marantz een stuk sneller? Wil nu niet tijdens mijn vakantie geen reciever hebben namelijk.
Ziet eruit als een defecte HDMI kabel, maar je hebt het probleem alleen als je het beeld laat upscalen door je receiver als ik het goed begrijp. Garantiezaken altijd via de winkelier regelen, omdat je daar een koopovereenkomst mee hebt en niet met de fabrikant.

Wat voor tv heb je? Ik heb ook een Marantz receiver, maar daar zet ik het hele upscale gebeuren uit. Mijn Marantz zet het videosignaal ongemoeid door naar de tv en mijn tv verzorgd de upscaling (LG OLED C7). Ik zou de upscaling sowieso door de tv laten doen en niet door je receiver. Laat je receiver het geluid encoden en regelen en je tv de upscaling naar 4K.

Je probleem met HDR snap ik niet zo goed. Als je de upscale functie van je receiver uitzet, dan heb je geen HDR weergave op je tv? Als de upscale functie aanstaat, dan heb je wel HDR weergave op je tv?

Hulleman wijzigde deze reactie 19-07-2018 13:45 (5%)

• Renegade666
@Hulleman Correct. TV is btw de 55FZ804 (nieuwste oled van Panasonic)
Echter ben van straks weer even bezig geweest. Nu was het wel goed via BD speler die via DVD-Input gaat (HDR zonder upscaling van Sr7010). Dune moet ik weer even testen.
HDMI kabels zijn wel goed, want rechtstreeks werken die zelfde kabels zonder problemen.

Kwam van straks nog een stukje tegen op de Marantz site, als je de poorten (input hdmi) het dichtst bij de output gebruikt, had je minder kans op problemen.. Vond wel bijzonder om eerlijk gezegd.
Zal dat straks nog even proberen, wie weet dat het idd.
Zal ook gewoon maar upscaler uit zetten.

https://marantz-nl.custhe...0QzRBc25tVkFreUlRJTIxJTIx

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | LG UP970 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• RubeL
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 25-03 18:44
quote:
Renegade666 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 15:58:
HDMI kabels zijn wel goed, want rechtstreeks werken die zelfde kabels zonder problemen.
Dat kan dus wel degelijk uitmaken. De Marantz functioneert als een soort HDMI switch en bij die schakeling kan enig signaalverlies optreden.

Voorbeeld hier: Sony XE9005 tv met een PlayStation 4 Pro. Met mijn HDMI switch (4K 60hz en HDR) kreeg ik met geen mogelijkheid het 4K HDR RGB signaal van de PS4 correct werkend. Lagere kwaliteit 4K HDR werkte wel. Sloot ik de PS4 rechtstreeks aan op de tv met dezelfde kabel, dan deed RGB het wel. Vervolgens de HDMI-kabel van mijn Xbox geprobeerd (een iets duurdere kabel van RU Connected), wel RGB-signaal via de HDMI switch.

• Jorgen
quote:
RubeL schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 19:30:
[...]

Dat kan dus wel degelijk uitmaken. De Marantz functioneert als een soort HDMI switch en bij die schakeling kan enig signaalverlies optreden.

Voorbeeld hier: Sony XE9005 tv met een PlayStation 4 Pro. Met mijn HDMI switch (4K 60hz en HDR) kreeg ik met geen mogelijkheid het 4K HDR RGB signaal van de PS4 correct werkend. Lagere kwaliteit 4K HDR werkte wel. Sloot ik de PS4 rechtstreeks aan op de tv met dezelfde kabel, dan deed RGB het wel. Vervolgens de HDMI-kabel van mijn Xbox geprobeerd (een iets duurdere kabel van RU Connected), wel RGB-signaal via de HDMI switch.
En dat zou dus werkelijk geen barst moeten en kunnen uitmaken bij een digitaal signaal. Een kabel geeft een signaal wél door, of niet door. Een beetje, of deels doorgeven bestaat niet. Wat kan zijn is dat de ene kabel geen highspeedkabel was en de andere wel. Dan gaat het dus niet om de prijs vd kabel, maar om het type van de kabel.

• RubeL
Het gaat ook niet om de prijs, maar er zijn wel degelijk kwaliteitsverschillen tussen kabels onderling.
Met de eerste kabel (overigens ook highspeed volgens de verpakking) gewoon een prima signaal als de PS4 rechtstreeks werd aangesloten, maar geen signaal met de switch ertussen. Met de tweede kabel werkte het in beide situaties.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20:37
Daar hebben ze hier een zeer vermalijk topic over, inmiddels al 128 pagina's....:-)

zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 6

• Renegade666
@hier boven, Heb toch de gok even genomen en 2 degelijk kabels besteld.
Deze er tussen in geplaatst en nu is het goed..

Kan natuurlijk idd een betere kabel zijn, of dat de andere kabel in tussen tijd een beschadiging heeft opgelopen, dat weet ik niet, maar het lijkt nu allemaal goed.

Ook gelijk mijn media player geupdate naar de Dune Pro 4K. En HDR etc gaat prima met de bijgeleverde kabel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355

nero355

quote:
sonsan schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 14:03:
Daar hebben ze hier een zeer vermalijk topic over, inmiddels al 128 pagina's....:-)

Update je settings effe, want het zijn er 33 sinds de nieuwere settings van een paar jaar geleden na de hele redesign update ;)

/EDIT :
quote:
sonsan schreef op zondag 22 juli 2018 @ 21:22:
Leg eens even uit in gewoon Nederlands wat je bedoelt...? Ik zie toch echt 128 pagina's!
Dit is de laatste pagina als je zonder inloggen het topic bekijkt :

Dus update je GoT settings effe ;)

/EDIT 2 :
quote:
sonsan schreef op maandag 23 juli 2018 @ 20:13:
Sorry hoor maar ook zonder inloggen zie ik nu inmiddels 129 pagina's....:
Dan weet ik het ook niet meer :)

nero355 wijzigde deze reactie 23-07-2018 20:18 (48%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sonsan
Leg eens even uit in gewoon Nederlands wat je bedoelt...? Ik zie toch echt 128 pagina's!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jorgen
quote:
RubeL schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 11:54:
Het gaat ook niet om de prijs, maar er zijn wel degelijk kwaliteitsverschillen tussen kabels onderling.
Met de eerste kabel (overigens ook highspeed volgens de verpakking) gewoon een prima signaal als de PS4 rechtstreeks werd aangesloten, maar geen signaal met de switch ertussen. Met de tweede kabel werkte het in beide situaties.
Nope! Als het geen maandagochtendproduct is dat kapot is, dan is elke HDMI-kabel precies hetzelfde. Er zijn enkel verschillen tussen het type signaal dat ze kunnen doorgeven, vandaar normale en highspeedkabels (al dan niet met ethernet). Tussen een gesuikerde kabel met tijgerprint van Audioquest en één van de Action zit geen verschil. Net zo min als 1 van € 7 van de MediaMarkt, of die van twintig euro van In-Akustik. Zoals iemand anders ook al zei: het elvenkabeltopic is een mooie plek om daarover verder te discussiëren.

• sonsan
quote:
nero355 schreef op zondag 22 juli 2018 @ 18:52:
[...]

Update je settings effe, want het zijn er 33 sinds de nieuwere settings van een paar jaar geleden na de hele redesign update ;)

/EDIT :

[...]

Dit is de laatste pagina als je zonder inloggen het topic bekijkt :

Dus update je GoT settings effe ;)
Sorry hoor maar ook zonder inloggen zie ik nu inmiddels 129 pagina's....:

• RubeL
quote:
Jorgen schreef op maandag 23 juli 2018 @ 01:13:
[...]

Nope! Als het geen maandagochtendproduct is dat kapot is, dan is elke HDMI-kabel precies hetzelfde. Er zijn enkel verschillen tussen het type signaal dat ze kunnen doorgeven, vandaar normale en highspeedkabels (al dan niet met ethernet). Tussen een gesuikerde kabel met tijgerprint van Audioquest en één van de Action zit geen verschil. Net zo min als 1 van € 7 van de MediaMarkt, of die van twintig euro van In-Akustik. Zoals iemand anders ook al zei: het elvenkabeltopic is een mooie plek om daarover verder te discussiëren.
Dat topic gaat vooral over een betere beeld- en geluidervaring en daar heb ik het helemaal niet over. Sterker; daar geloof ik zelf ook niet in bij HDMI. Ik heb het over kwaliteit in termen van gevoeligheid voor verstoringen in het signaal, waardoor apparaten niet meer met elkaar kunnen communiceren. Renegade666 heeft de kabels vervangen, weg verstoring. Een kleine moeite/investering waardoor zijn receiver nu niet teruggestuurd hoeft te worden voor een reparatie.

• Jorgen
quote:
RubeL schreef op maandag 23 juli 2018 @ 22:47:
[...]

Dat topic gaat vooral over een betere beeld- en geluidervaring en daar heb ik het helemaal niet over. Sterker; daar geloof ik zelf ook niet in bij HDMI. Ik heb het over kwaliteit in termen van gevoeligheid voor verstoringen in het signaal, waardoor apparaten niet meer met elkaar kunnen communiceren. Renegade666 heeft de kabels vervangen, weg verstoring. Een kleine moeite/investering waardoor zijn receiver nu niet teruggestuurd hoeft te worden voor een reparatie.
Daar gaat de huidige discussie over inderdaad, maar het topic draait hoofdzakelijk om de zin en onzin van de mogelijkheden in audioland en daar kan je dus meer dan prima over de kwaliteit van kabels discussiëren. Zie ook de naam van het topic ;)

• MrHill
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 16:43
Ik ben van plan m'n Marantz SR7011 weg te werken in een gesloten kast. Ik kom er niet helemaal uit wat ik nodig heb om het IR signaal te verleggen. Volgens mij is het mogelijk dmv een 3.5mm male-to-male jack om een IR control (zoals deze) aan te sluiten in de "IR Flasher In" poort aan de achterzijde. Klopt dit? Waarvoor dient dan de "Remote Control In" aansluiting?

BF1: Karnovski_NL | Canon 50D - Canon 17-55 2.8 - Canon 70-200 F4L

• Rallye
De remote control in is volgens mij bedoeld om je receiver te verbinden met andere Marantz-apparaten, die dan de input die zij wel maar je receiver niet ontvangen, doorgeven aan je receiver. Bijvoorbeeld een CD- speler die buiten je kast staat kan dan de signalen doorgeven aan de receiver in de kast...

• likewise
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 21-04 00:49
Heb mijn eerste AVR aangeschaft (NR1508) met name voor muziek, maar wil het ook goed werkend krijgen met TV/ARC.

Ik krijg ARC niet werkend met mijn LG TV en Telfort IPTV box, alles verloopt via HDMI.

Kan iemand toelichten hoe HDMI ARC bedoeld is? Loopt de de verbinding *via* de AVR, of juist *via* de TV?

Telfort IPTV set top box (STB)
Marantz NR1508 AVR (AVR)
LG TV (TV)

optie 1:
STB->HDMI->AVR(Cable/Sat)
TV(ARC)->HDMI->AVR(ARC)

optie 2:
STB->HDMI->TV(non-ARC)
TV(ARC)->HDMI->AVR(ARC)

Helaas helpt de manual mij niet.

likewise wijzigde deze reactie 28-07-2018 21:52 (5%)

• Gero71
quote:
likewise schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 13:56:
Heb mijn eerste AVR aangeschaft (NR1508) met name voor muziek, maar wil het ook goed werkend krijgen met TV/ARC.

Ik krijg ARC niet werkend met mijn LG TV en Telfort IPTV box, alles verloopt via HDMI.

Kan iemand toelichten hoe HDMI ARC bedoeld is? Loopt de de verbinding *via* de AVR, of juist *via* de TV?

Telfort IPTV set top box (STB)
Marantz NR1508 AVR (AVR)
LG TV (TV)

optie 1:
STB->HDMI->AVR(Cable/Sat)
TV(ARC)->HDMI->AVR(ARC)

optie 2:
STB->HDMI->TV(non-ARC)
TV(ARC)->HDMI->AVR(ARC)

Helaas helpt de manual mij niet.
Als je het geluid van de STB altijd over de AVR wilt hebben, dan gewoon aansluiten op een HDMI in van de Marantz, heb je ARC niet nodig.
Wil je af en toe je STB geluid via de AVR, kan je ook bovenstaande gebruiken en passtrough op de Marantz aanzetten, dan gaat het geluid en beeld rechtstreeks naar je TV (HDMI out op AVR) zonder dat de AVR aan hoeft.

Ikzelf heb de TV via optical aansluiting op de Marantz zitten omdat ik maar heel af en toe geluid van normale TV uitzendingen via de speakers wil. (en omdat ik ARC ook niet 100% ingesteld kreeg :+ )

• likewise
Ik wil eerst snappen hoe ARC bedoeld is.

Ideaal zou mijn AVR de audio van de TV gewoon moeten volgen, of ik nu een app draai op de TV, of via de STB zit te kijken op de TV, of van een USB stick afspeel op TV.

Stuurt een TV de audio van zijn geselecteerde HDMI1 input naar de HDMI2 ARC output?

• Gero71
quote:
likewise schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 14:17:

Stuurt een TV de audio van zijn geselecteerde HDMI1 input naar de HDMI2 ARC output?
Ja.
ARC (audio return/retour channel) zorgt ervoor dat je maar 1 kabel (HDMI) tussen je AVR en TV nodig hebt. Voor het doorsturen van de AVR HDMI output of het TV geluid doorsturen (de andere kant op) naar je AVR.

Mijn ervaring met ARC is wisselend, vandaar dat ik een extra optisch kabeltje als voorkeur heb.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• likewise
Bedankt. Na het nalopen en corrigeren van de instellingen werkt het redelijk goed.

De Telfort STB zit nu via HDMI op de non-ARC HDMI input op de TV.
De TV/HDMI ARC uitgang naar de AVR.

Enige minpunt is dat de AVR mee uitgaat als ik de TV uitzet, ook als de AVR niet op TV Audio staat ingesteld.

Verder overigens blij verrast met hoe de NR1508 Spotify/Airplay/HEOS afhandeld, ook als er bijv. meerdere gebruikers actief zijn.

likewise wijzigde deze reactie 28-07-2018 20:49 (19%)

• likewise
NR1508 AVR:

Hoe kan ik zien of de NR1508 in high-quality van Spotify Premium streamt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rallye
In principe is je receiver het verzamelpunt voor al je audio- en video-apparatuur. De bedoeling is dus dat je alle apparaten (STB, PS4, CD-speler Blu Ray etc.) aansluit op je receiver. Van je TV gaat er dan een kabel naar de receiver (ARC out op TV naar ARC in van de receiver). Slechts als je speciale wensen hebt zoals @Gero71 zou ik een andere oplossing kiezen.

Dat je receiver uit gaat als je de TV uitzet is een instelling op je TV of je receiver. Ik zou de HDMI-instellingen van beide even nalopen of zaken als “bedien de receiver via de TV”.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hulleman
quote:
likewise schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 14:17:
Ik wil eerst snappen hoe ARC bedoeld is
De problemen die je met ARC hebt ligt niet aan jou. Ervan uitgaande dat je alles goed hebt aangesloten en ingesteld.

ARC is geen internationale standaard waar alle fabrikanten zich aan moeten houden, zoals dat bij HDMI bijv wel is. ARC heet bij de verschillende fabrikanten net even anders en het werkt ook net even anders. ARC werkt prima tussen apparaten van hetzelfde merk, maar zodra je een LG tv met een Marantz receiver combineert kan het zijn dat ARC werkt, soms werkt of niet werkt. Ik krijg het ook niet lekker aan de praat. Vergeet ARC, de slechtste uitvinding sinds de bamischijf, en gebruik lekker een optische kabel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rallye
Ik lees niet dat @likewise problemen heeft met ARC. Ik heb ook nog niet gelezen dat het niet zou werken, in tegenstelling tot sommige andere dingen zoals HDMI-CEC (zie ook hierboven). Daarom mijn advies: probeer het eerst eens zoals het bedoeld is en als je dat niet bevalt kun je verder experimenteren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• likewise
Ik heb het inderdaad redelijk goed werkend nu. Mijn vraag was meer: hoe is het precies bedoeld? Ik snap wel dat ARC tussen TV en AVR moet liggen, maar niet waar de STB dan op aangesloten moet worden.

Intussen heb ik er voor gekozen de STB op de TV aan te sluiten, zodat alle audio/video bronnen van mijn TV (apps, STB, USB in TV) via de ARC kabel naar de AVR gaan. De STB zit dus niet direct op de AVR.

HDMI-CEC werkt ook redelijk goed.

Eigenlijk had ik meer ellende verwacht met de NR1508, ook wat betreft andere zaken, zoals bijv. meerdere Spotify accounts in huis etc.

Ik lees dat de NR1508 vanaf Augustus ook AirPlay2 support krijgt, dat zou betekenen HEOS en AirPlay2 voor multiroom support.

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22:30

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij maakt het niet zoveel uit waar je de stb aansluit.
Ik heb de PS4 aangesloten op de avr. Maar hij kan net zo goed op de tv en dan via arc.
Enige is arc kan niet overweg met dts-hd en atmos etc.
Daar heb je e-arc voor nodig. Dat kan een reden zijn om rechtreeks op de avr aan te sluiten.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 00:19

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

quote:
DarkSide schreef op maandag 30 juli 2018 @ 01:21:
Volgens mij maakt het niet zoveel uit waar je de stb aansluit.
Ik heb de PS4 aangesloten op de avr. Maar hij kan net zo goed op de tv en dan via arc.
Enige is arc kan niet overweg met dts-hd en atmos etc.
Daar heb je e-arc voor nodig. Dat kan een reden zijn om rechtreeks op de avr aan te sluiten.
Het hangt van de TV af wat ARC allemaal ondersteunt. Tot de komst van HDMI eARC is ARC gelijk aan de S/PDIF Out. Dat betekent dat de kans bestaat dat je geen 5.1 uit kan voeren. Al lukt Dolby Digital 5.1 in veel gevallen wel, maar DTS 5.1 wordt nogal eens niet ondersteunt. Voor een STB maakt het zo veel niet uit aangezien daar geen DTS wordt gebruikt, maar voor een console kan ARC in de huidige vorm beperkend werken.

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Rallye
@likewise Je kunt dus nu je receiver op de input TV laten staan, maar moet op je TV de STB aankiezen. Zoals @FeaR aangeeft maakt dat voor het geluid mogelijk niet uit (tenzij je TV geen surround doorgeeft). Ik heb er in principe voor gekozen mijn input altijd op de receiver aan te kiezen. Scheelt ook een kabel die in het zicht naar de TV loopt: de kabel van de STB (en de kabels van de PS4, Wii, Mede8er, CD-speler en Apple TV). Alleen de Chromecast hangt aan de TV; dat scheelt weer een adapter en de Chromecast maakt goed gebruik van HDMI-CEC.

• timadriaans
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 14:15
quote:
likewise schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 21:15:
NR1508 AVR:

Hoe kan ik zien of de NR1508 in high-quality van Spotify Premium streamt?
Op het Spotify forum vond ik dit:

"Spotify Connect uses the highest quality available when streaming to receivers.

If you select normal quality on your phone and then use the app to control Spotify on your receiver, the receiver will still play at the highest quality which is 320kbps.

This is because your receiver is streaming Spotify directly from the servers, and not from your phone.

You are only using your phone as the remote to control it.

Update: I would still recommend changing the streaming quality to the highest in the settings because it may change/differ between platforms."

NAD T758 v3 | Q Acoustics 3050 | Q Acoustics Concept centre | Q Acoustics 3020 | SVS SB-2000 | LG OLED55C7 | Vero 4K+ | Xbox One X

• likewise
quote:
timadriaans schreef op maandag 30 juli 2018 @ 08:53:
[...]

Op het Spotify forum vond ik dit:

"Spotify Connect uses the highest quality available when streaming to receivers.
In hetzelfde topic staat dat de receivers juist niet high-quality streams pakken en dat iemand een duidelijk verschil merkt.

Ik vraag het omdat ik het ook niet bijzonder goed vind klinken, ik had beter verwacht, maar kan (nog) geen A/B vergelijk doen.

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21:48

Rivanov

Apple freak

Nice, m'n Marantz NR1508 krijgt gewoon de AirPlay 2 update. :)

https://www.macrumors.com...arantz-airplay-2-support/
quote:
Supported models
ND8006
NR1508
NR1608
SR5011
SR5012
SR6011
SR6012
SR7011
SR7012
AV8805
AV7704
AV7703
SR8012
NR1509
NR1609

Rivanov wijzigde deze reactie 10-08-2018 07:49 (19%)

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Pjotr22
quote:
Wat eigenlijk helemaal niet noemenswaardig zou moeten zijn, support voor modellen van nog niet zo heel lang geleden.

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21:48

Rivanov

Apple freak

quote:
Pjotr22 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:29:
[...]

Wat eigenlijk helemaal niet noemenswaardig zou moeten zijn, support voor modellen van nog niet zo heel lang geleden.
Klopt, echter in Mei is een lijst online gekomen waarop de 1508 en 1608 niet vermeld stond.
Maar die blijkt dus wel ondersteuning te krijgen. :)

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• likewise
quote:
Rivanov schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:07:
[...]

Klopt, echter in Mei is een lijst online gekomen waarop de 1508 en 1608 niet vermeld stond.
Maar die blijkt dus wel ondersteuning te krijgen. :)
En sinds vandaag ook heeft, getest met Apple iOS op iPhone 5s zie ik mijn 1508 als AirPlay 2 speaker. (een cirkel met vinkje erin ipv vinkje.)

Heb helaas nog geen andere HEOS/AirPlay 2 speaker om multiroom op beiden uit te proberen, ben benieuwd naar de eerste ervaringen, ook in combinatie met film afspelen vanaf Apple en de synchronisatie ervan tussen video/audio en speakers onderling.

(Nieuwe HEOS iPhone app update ook.)

• Rallye
Sinds een paar weken krijgt mijn sr6006 geen verbinding meer met mijn netwerk. De gewone oplossing (nachtje stroomloos) werkt niet. Een reset van de receiver helpt niet, de wizzard vindt geen netwerk en in de network setting kan ik niets aanpassen. Iemand ideeën?

• Stijnd
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 12-04 14:21
Firmware dmv USB stick opnieuw geïnstalleerd?

• Rallye
Nee, dat niet. Zou het een firmware-probleem kunnen zijn? Heeft het goed gedaan sinds de laatste update een paar jaar geleden.

Rallye wijzigde deze reactie 11-08-2018 13:43 (37%)

• Rallye
Op de site van Marantz gezocht naar firmware voor de sr6006. Serienummer opgezocht, ingetoetst. Krijg ik alleen een changelog te zien? Geen firmware-bestand?

• bozo29
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 01-10-2018
Heeft iemand al ervaring met de SR6013 ?

• captnemo
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 21-04 20:49
Ik heb een Philips TV met Netflix via Android TV. De TV is met de audio-out SPDIF optische kabel aangesloten op de SR6004. Wanneer ik bij een Netflix film het stereo kanaal selecteer wordt het geluid door de SR6004 uitgespeeld. Bij het selecteren van een 5.1 geluidsspoor doet de SR6004 niets.
Volgens Netflix zijn de 5.1 geluidssporen Dolby Digital Plus, volgens de Marantz specificaties kan de SR6004 dit decoderen, maar het werkt dus niet.
Iemand suggesties?

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 00:19

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

quote:
Kan de Philips die codec wel doorsturen via S/PDIF? "Die" als in Dolby Digital, de core want Dolby Digital + krijg je niet over S/PDIF. Wat zijn de audioinstellingen van de TV?

FeaR wijzigde deze reactie 19-08-2018 14:21 (15%)

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• captnemo
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 21-04 20:49
quote:
FeaR schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 14:10:
[...]

Kan de Philips die codec wel doorsturen via S/PDIF? "Die" als in Dolby Digital, de core want Dolby Digital + krijg je niet over S/PDIF. Wat zijn de audioinstellingen van de TV?
Het is een Philips 65OLED873, ik heb geen instellingen kunnen vinden over het type digital out. Bij "Audio out" kan ik kiezen voor "TV-luidsprekers", "HDMI-geluidssysteem" en "TV-luidsprekers uit" (HDMI optie gekozen). Op de Philips website (2013) staat alleen "multichannel audio". Bij de coax is Dolby Digital en DTS als voorbeeld gegeven.
De TV heeft HDMI-ARC, maar de SR6004 is van voor die tijd :)

Update1:
Volgens de handleiding wordt de SPDIF-uitvoer (DIGITAL AUDIO OUT)
geblokkeerd tijdens het streamen van Dolby Digital Plus-content.
https://www.download.p4c.philips.com/files/6/65oled873_12/65oled873_12_dfu_nld.pdf

Update 2:
De SR6004 ondersteund HDMI 1.3a, en ARC is geïntroduceerd met HDMI 1.4. Een oplossing is een nieuwe versterker met HDMI 1.4.
Een HDMI ARC adapter zoals amazon, Kabel-mania en Onlinekabelshop te koop voor ±€30 lijkt ook geen oplossing, aangezien Dolby Digital Plus niet over S/PDIF kan en deze ARC adapters alleen audio extraheren en waarschijnlijk niet omzetten.

Inmiddels een oplossing gevonden:
De oplossing is dat de audio-output van de TV niet in "Multichannel (bypass)" mode staat, maar in "Multichannel". Deze TV zet dan blijkbaar de Dolby Digital Plus van Netflix om in Dolby Digital en stuurt dat uit via de S/PDIF. De SR6004 geeft dan 5.1 geluid weer.

captnemo wijzigde deze reactie 21-08-2018 14:06 (63%)

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dolby Vision / HLG firmware update voor de NR1606 beschikbaar sinds gisteren zag ik.

A smile a day....

• Cormo
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 22-04 14:46
quote:
hardware-lover schreef op woensdag 5 september 2018 @ 21:53:
Dolby Vision / HLG firmware update voor de NR1606 beschikbaar sinds gisteren zag ik.
Dat is mooi. Werkt alles naar behoren?

Ik zelf zit nog te wachten op de update bij de SR6010.

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
Cormo schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 09:51:
[...]
Dat is mooi. Werkt alles naar behoren?

Ik zelf zit nog te wachten op de update bij de SR6010.
Ik moet hem er nog steeds op laten zetten. Iedere keer als de TV de receiver aanzet denk ik, "oh ja", maar de update zal zo'n 11 minuten in beslag nemen en dat komt op dat moment dan even niet goed uit. Vandaag gaat ie erop, slinger hem zo aan ;)

Edit: update geslaagd, patiënt leeft nog. Merk er verder weinig tot niets van (ook positief wellicht?).

hardware-lover wijzigde deze reactie 08-09-2018 15:50 (10%)

A smile a day....

• ronaldbommel
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 22:02
Goedemiddag medetweakers, ik heb een SR6008 staan, daar wil ik een cassettedeck op aansluiten( tulp aansluitingen), en wel zo dat ik kan opnemen en afspelen.
Heeft 1 van jullie een oplossing..de winkel( hobo) en een 2tal online kabelverkopers kunnen mij niet helpen.
Alvast bedankt voor reactie(s).
Ronald

• Lip
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@ronaldbommel afspelen gaat alleen lukken, opnemen kan niet doordat je een recout mist. Of heb je pre-outs voor links en rechts?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• ronaldbommel
Ik heb pre-out voor actieve speakers erop zitten, kan ik die ervoor gebruikensoms? heb er nu 4 passieve speakers op aan gesloten.
Had het cassettedeck op cd tulp aangesloten kreeg toen brom erbij..

• Videopac
  • Registratie: november 2000
  • Nu online
ronaldbommel schreef op donderdag 13 september 2018 @ 18:28:
Ik heb pre-out voor actieve speakers erop zitten, kan ik die ervoor gebruikensoms? heb er nu 4 passieve speakers op aan gesloten.
Had het cassettedeck op cd tulp aangesloten kreeg toen brom erbij..
Als het goed is zou je de front pre-outs kunnen gebruiken, of de zone 2 pre-outs. Via de zone 2 uitgangen kun je wat anders opnemen dan waar je naar luistert. Op stereo versterkers heet(te) dat rec(ord) out. Wel achterlijk dat dit soort basisvoorzieningen er niet meer op zit.

V.w.b. de brom via de cd ingang: heb je de stekkers er ver genoeg ingedrukt?

DS918+ 4x8TB WD RED, SB Touch, Odroid C2, Netgear R7800

• ronaldbommel
Oké, dank je wel voor je antwoord, ik zal de pre-outs zoals je hebt aangegeven uit gaan proberen. Misschien had ik ze idd niet ver genoeg ingedrukt, of de kabel, merk q-link, 10 meter, is geen afgeschermde kabel. Dit staat iig niet op de verpakking.
Ik laat op korte termijn hier wel weten of het werkt.

• niekslebos
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 19-04 16:47
De status van de updates is veranderd. https://marantz.custhelp....av-receivers-%26-pre-amps

• niekslebos
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 19-04 16:47
Volgens de site van marantz is de update uit, maar kan hem nog niet downloaden.

• Sandor_Clegane
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22-04 20:36

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Mijn 6007 is gisteren uitgegaan en nu knippert het lampje snel ( 0,5 seconden ) hij stonk ook naar verbrande electronica. Loont het nog om deze te laten fiksen? Denk dat er iets doorgebrand is maar heb geen idee wat zoiets gaat kosten.

Ik had gelezen dat het kan komen doordat de kabel van een speaker tegen de achterkant is gekomen of doordat het versterker gedeelte kaduuk is. Iemand enig idee?

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@Sandor_Clegane
https://www.audioholics.c...of-the-day-short-circuits

Als je de kap los schroeft, zie je het gauw genoeg. Dan zou je nabij het aluminium koelblok iets moeten zien of op de printplaat van de eindversterker.

Lip wijzigde deze reactie 23-09-2018 11:25 (43%)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Sandor_Clegane

Sandor_Clegane

Thanks, zal eens kijken. Probleem is alleen dat er niets is gewijzigd. Het geluid stond alleen wat harder dan normaal.

Ik ben ook geen held met electriciteit en speakers enzo..... Misschien dat de sub wat meer power vroeg dan normaal?

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Al spelend gebeurd met muziek of een film?
Heeft je receiver voldoende ventilatieruimte rondom? (vooral de achterkant.)
Sandor_Clegane schreef op zondag 23 september 2018 @ 11:26:
[...]

Thanks, zal eens kijken. Probleem is alleen dat er niets is gewijzigd. Het geluid stond alleen wat harder dan normaal.
Mag niet uitmaken, tenzij er heel veel stof in de receiver zit of wanneer er te weinig ventilatieruimte beschikbaar is

Ik ben ook geen held met electriciteit en speakers enzo.....
Een brandplek of een gesmolten eindtrap herkennen, moet wel lukken toch?

Misschien dat de sub wat meer power vroeg dan normaal?
Dat maakt niets uit, want de SUB is voorzien van een eigen versterker

• Sandor_Clegane

Sandor_Clegane

Met een film, al spelend. Ja, hij was niet bijzonder warm oid. Staat al een paar jaar op dezelfde plek.

Zal hem straks een loskoppelen en eens nader bekijken. Had hem al van het stroom gehaald.
Lip schreef op zondag 23 september 2018 @ 11:46:
Al spelend gebeurd met muziek of een film?
Heeft je receiver voldoende ventilatieruimte rondom? (vooral de achterkant.)

[...]
Heb hem open, waar moet ik op letten? ;) Het zal je nog verbazen waar ik allemaal geen verstand van heb.

Sandor_Clegane wijzigde deze reactie 23-09-2018 13:39 (78%)

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik ben op het moment niet thuis. Wanneer ik thuis ben, zal ik een mooi voorbeeld posten.

• Sandor_Clegane

Sandor_Clegane

Lip schreef op zondag 23 september 2018 @ 13:50:
Ik ben op het moment niet thuis. Wanneer ik thuis ben, zal ik een mooi voorbeeld posten.
No worries, heb de microprocessor gereset en hij springt direct weer in de fout. Denk dat er wel degelijk iets mis mee is.

• Hulleman
niekslebos schreef op zondag 23 september 2018 @ 09:07:
Volgens de site van marantz is de update uit, maar kan hem nog niet downloaden.
Maandag terug van vakantie en toen kreeg ik de update OTA binnen (5010). Installatie ging goed en alles werkt naar behoren. Geen DV materiaal kunnen testen, aangezien alleen mijn tv dat voor Netflix ondersteunt :p

Wordt tijd dat de nvidia shield of ps4 DV ondersteuning gaan krijgen.

• CrimsoN72
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:25
Raar dat 'ie er voor mijn 7010 nog steeds niet is...
Hulleman schreef op woensdag 26 september 2018 @ 05:49:
[...]

Maandag terug van vakantie en toen kreeg ik de update OTA binnen (5010). Installatie ging goed en alles werkt naar behoren. Geen DV materiaal kunnen testen, aangezien alleen mijn tv dat voor Netflix ondersteunt :p

Wordt tijd dat de nvidia shield of ps4 DV ondersteuning gaan krijgen.

• Jorgen
Meer mensen die met een SR7011 problemen hebben met de volumeknop?? Als ik hem naar beneden draai - zowel langzaam als snel - gebeurt het steeds vaker dat het volume niet naar beneden gaat, maar op en neer, of gewoon omhoog. Ding is bijna anderhalf jaar oud en er wordt altijd voorzichtig mee omgegaan.

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@Jorgen Terug sturen die hap of zelf schoonmaken

[stereo]Volumeknop wil niet

Super makkelijk zelf te doen.

* Lip is ervaringsdeskundige :P

Hier https://www.hifiengine.com/ haal je de service manual vandaan

Lip wijzigde deze reactie 29-09-2018 18:56 (42%)

• sonsan
Jorgen schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 18:37:
Meer mensen die met een SR7011 problemen hebben met de volumeknop?? Als ik hem naar beneden draai - zowel langzaam als snel - gebeurt het steeds vaker dat het volume niet naar beneden gaat, maar op en neer, of gewoon omhoog. Ding is bijna anderhalf jaar oud en er wordt altijd voorzichtig mee omgegaan.
Ik had exact hetzelfde met mijn 7007. Blijkt de rotary encoder te zijn. Dit is bij Audio Service te Elst weer netjes hersteld en men vertelde dat dit regelmatig voorkomt.
Zie ook : https://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,15881.0.html

• Jorgen
@Lip @sonsan Dank beiden. Ik ga maandag iEar even bellen om te zien of het gewoon onder garantie geregeld kan worden en anders even maar zelf kijken. (y)

• Sandor_Clegane

Sandor_Clegane

De receiver ter reparatie weggebracht, na een dag van het stroom nog steeds hetzelfde euvel. Krijg nog een belletje als ze weten wat het is en of het de moeite is om hem nog te repareren.

• Pusherman_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 19-04 09:15
een vraagje..

Ik heb een SR6011 en als ik de sound mode Multi Channel Stereo kies (als ik bv muziek op heb en ik wil dit uit al m'n speakers horen), dan komt dit niet uit m'n subwoofer.

Bij m'n vorige Onkyo receivers gaf de 'all channel stereo' modus wel altijd geluid uit alle speakers incl. subwoofer.

Ter info, qua setup heb ik 5.1.2 (waarbij de .2 de front hight speakers zijn).

Iemand een idee of dit nog instelbaar is?

• timadriaans
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 14:15
Pusherman_ schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:30:
een vraagje..

Ik heb een SR6011 en als ik de sound mode Multi Channel Stereo kies (als ik bv muziek op heb en ik wil dit uit al m'n speakers horen), dan komt dit niet uit m'n subwoofer.

Bij m'n vorige Onkyo receivers gaf de 'all channel stereo' modus wel altijd geluid uit alle speakers incl. subwoofer.

Ter info, qua setup heb ik 5.1.2 (waarbij de .2 de front hight speakers zijn).

Iemand een idee of dit nog instelbaar is?
Staan je speakers wel op "small" ingesteld?

NAD T758 v3 | Q Acoustics 3050 | Q Acoustics Concept centre | Q Acoustics 3020 | SVS SB-2000 | LG OLED55C7 | Vero 4K+ | Xbox One X

Pagina: 1 ... 46 ... 49 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True