Het Marantz ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 45 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@nero355 ik heb meer vertrouwen in de upscaler van de tv dan die van dit type receiver als ik eerlijk ben. Daarbij heb ik een voorkeur om het signaal naar de tv toe zo puur mogelijk te houden, dat gaat niet lukken als ik het aan de receiver overlaat. Alleen mijn kabel decoder stuurt een 1080p signaal door, de andere apparaten staan ingesteld op 4k 50/60Hz, al wil dit niet zeggen dat er ook altijd media gedeeld wordt in die resolutie en frequentie. TV schakelt, al naargelang aanbod, om naar de juiste stand. Die apparaten delen hun aanbod via hdmi 2.0x niet 1.4.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

hardware-lover schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 19:16:
@nero355 ik heb meer vertrouwen in de upscaler van de tv dan die van dit type receiver als ik eerlijk ben.
Blijkbaar ben ik niet duidelijk genoeg : Ik stel absoluut NIET voor om de upscaler te gebruiken!

Dat kan alleen maar ellende opleveren in bepaalde gevallen en dat moet je inderdaad totaal niet willen dus weg met die upscaler! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dat was mij eigenlijk wel duidelijk, en ik was het niet van plan ;)

Maar het maakt niet uit of ik gebruik maak van een aangesloten apparaat met hdmi 1.3/1.4 poort, de volume balk komt niet in beeld zonder... je weet wel :)

Ik zou er natuurlijk een Full HD TV aan kunnen hangen om te kijken wat er dan gaat gebeuren, maar zo nieuwsgierig ben ik er niet werkelijk naar, enkel om te kunnen zien of daar de schoen wringt, ik vroeg mij eerder enkel af waarom jij de balk wel ziet en ik niet, bij dezelfde receiver-instellingen.

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 27-03-2018 20:24 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Vandaag was het weer feest : Internet Radio en alles wat met het netwerk te maken heeft was weer eens gecrashed :(

Echter nu met een nieuwe twist eraan : Ik kon niet meer in de settings komen om het te fixen :o
Normaal gesproken kan je namelijk effe de netwerk settings verpesten en dan weer goed zetten en dan werkt alles gewoon goed.

Uiteindelijk dus maar gewoon de good old stroom eraf/erop truc tevoorschijn gehaald en nu werkt alles weer!

De standaard video/audio verwerking werkte trouwens gewoon zoals altijd dus het is echt een vage bug...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 19:12
Dat via het wijzigen van instellingen weer terugkrijgen van de Marantz op het netwerk is bij mijn sr6006 nog nooit gelukt. Ik heb nu een stekkerschakelaar gemonteerd. Met één klik is de stroom eraf en een poosje later er weer op.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

hardware-lover schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 20:21:
Ik zou er natuurlijk een Full HD TV aan kunnen hangen om te kijken wat er dan gaat gebeuren, maar zo nieuwsgierig ben ik er niet werkelijk naar, enkel om te kunnen zien of daar de schoen wringt, ik vroeg mij eerder enkel af waarom jij de balk wel ziet en ik niet, bij dezelfde receiver-instellingen.
* nero355 heeft iets heel doms ontdekt :

De scaler stond aan, maar deed voor de rest niks en ja hoor... scaler uit = Volume weergave ook uit :F

Dus... now we know! :$ O-) :+

Zat gisteravond wat te klooien met het HTPC geheel en liep toen alle instellingen na toen dit me ineens opviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:46
hardware-lover schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 17:10:
[...]

@nero355 als je naar de upscale prestaties kijkt dan gaat deze idd tot aan UDH @ 30Hz, maar bij pass through is dat helemaal n.v.t.. Zet ik pass through uit dan heb ik wel een volume-balk in beeld maar zoals jij al aangaf, en ik eveneens bevestigd heb, ik heb pass through aanstaan en dus wordt er niets door de receiver ge_upscaled, dus gaat 4k door tot @ 60Hz als er zo'n signaal wordt aangeleverd. Dit wordt dan niet door de receiver beperkt door 30Hz.
Ik heb de NR1508 en heb Passthrough aanstaan maar heb gewoon de volumebalk van Marantz in beeld, wanneer ik via de Horizon Box van Ziggo kijk (aangesloten op de receiver uiteraard).

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Edit: het gaat om video-conversie aan/uit i.c.m. Marantz volume-balk, niet over pass through.

[ Voor 88% gewijzigd door hardware-lover op 08-04-2018 21:56 . Reden: verkeerd begrepen ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ik gebruik een Logitech Harmony One remote.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Rivanov schreef op zondag 8 april 2018 @ 20:00:
Ik gebruik een Logitech Harmony One remote.
Dat is eigenlijk geen antwoord op mijn vraag? Dat zou ik ook kunnen doen maar dan veranderd er nog steeds niets aan mijn situatie, volume zal nog steeds middels de Ziggo box geregeld worden en niet via de Marantz.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-09 10:24
hardware-lover schreef op zondag 8 april 2018 @ 20:32:
[...]

Dat is eigenlijk geen antwoord op mijn vraag? Dat zou ik ook kunnen doen maar dan veranderd er nog steeds niets aan mijn situatie, volume zal nog steeds middels de Ziggo box geregeld worden en niet via de Marantz.
Dit heeft helemaal niets te maken met passtrough. Passtrough is om beeld en geluid door te sturen als de receiver in standby staat.
Het antwoord op jouw vraag is heel simpel (en logisch): als je videoconversie UIT zet (http://manuals.marantz.com/NR1606/EU/NL/GFNFSYmlxuhedk.php) dan krijg je de volume balk NIET te zien. Dit is zo bij alle modellen van Marantz en Denon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Maar wanneer doet de Marantz nu aan upscaling?

Bij pass-through AAN of UIT.

Ik neem aan bij pass-through UIT?
En bij AAN doet mijn LG OLED de upscaling?

[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 08-04-2018 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mathias82 schreef op zondag 8 april 2018 @ 21:12:
[...]
Dit heeft helemaal niets te maken met passtrough. Passtrough is om beeld en geluid door te sturen als de receiver in standby staat.
Je hebt helemaal gelijk, ik heb me door de reactie van @Rivanov op het verkeerde been laten zetten. Het gaat idd over volume-regeling zichtbaar i.c.m. video-conversie wel/niet aan. Goed opgelet!

Het ging in eerste instantie om hetgeen door nero355 geschreven was, dat hij bij video-conversie > uit toch de Marantz volume-regeling in beeld kreeg, wat later toch niet het geval bleek te zijn.
Rivanov schreef op zondag 8 april 2018 @ 21:31:
Maar wanneer doet de Marantz nu aan upscaling?

Bij pass-through AAN of UIT.

Ik neem aan bij pass-through UIT?
En bij AAN doet mijn LG OLED de upscaling?
@Rivanov de Marantz doet aan video-conversie (niet perse upscaling), als het is aangezet binnen de instellingen. Zie reactie; mathias82 in "Het Marantz ervaringen/discussie Topic"

[ Voor 28% gewijzigd door hardware-lover op 08-04-2018 22:01 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:11
Ik heb hier een Marantz SR6009 i.c.m. met een Sony W705C.

De Sony is aangesloten op de Marantz via HDMI ARC. Op zich werkt alles prima. Het TV gaat automatisch over naar de versterker als die wordt aangezet. Wisselen van kanaal gaat ook prima afhankelijk van wat er op de TV is aangezet. Enz.

Het probleem is echter dat de versterker door de TV wordt aangezet als deze uit staat. Echter, bij normaal TV kijken vind ik het prima om het geluid via de TV te laten lopen. Oftewel, ik wil er zelf voor kunnen kiezen of de versterker wordt gebruikt of niet.

Weet iemand hoe ik het zo instel dat het daadwerkelijk alles doet wat ik zoek. Dus niet automatisch aan- en uitzetten van mijn apparaten, maar als ze aanstaan, ze wel gebruiken.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

@CurlyMo Kan je vaak in de HDMI CEC settings van beide apparaten regelen, maar heel eerlijk gezegd zou ik zeggen zet CEC overal uit en koop een Logitech Harmony Remote en maak dan de volgende activiteiten :
- TV kijken (Geluid TV)
- TV kijken (Geluid Marantz)

En zolang je tussen de twee schakelt via de Harmony afstandsbediening elke keer moet dat helemaal goed komen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:11
nero355 schreef op maandag 9 april 2018 @ 01:43:
- TV kijken (Geluid TV)
- TV kijken (Geluid Marantz)
Ik weet niet of de TV met één druk op de knop geïnstrueerd kan worden om het geluid via de versterker te laten lopen. Als de TV namelijk niet 'slim' door heeft dat er een versterker is, moet je met de hand aangegeven waar je het geluid wilt hebben (TV / Versterker). Het is niet zo dat de TV standaard ook audio uitvoert via de optical out (wat ik dus had verwacht) en je dus zowel geluid via de TV speakers kan horen als via de versterker. Waarbij ik het geluid van de TV zou moeten uitzetten als ik het via de versterker wil horen.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:11

Ethirty

Who...me?

CurlyMo schreef op zondag 8 april 2018 @ 22:55:
Ik heb hier een Marantz SR6009 i.c.m. met een Sony W705C.

De Sony is aangesloten op de Marantz via HDMI ARC. Op zich werkt alles prima. Het TV gaat automatisch over naar de versterker als die wordt aangezet. Wisselen van kanaal gaat ook prima afhankelijk van wat er op de TV is aangezet. Enz.

Het probleem is echter dat de versterker door de TV wordt aangezet als deze uit staat. Echter, bij normaal TV kijken vind ik het prima om het geluid via de TV te laten lopen. Oftewel, ik wil er zelf voor kunnen kiezen of de versterker wordt gebruikt of niet.

Weet iemand hoe ik het zo instel dat het daadwerkelijk alles doet wat ik zoek. Dus niet automatisch aan- en uitzetten van mijn apparaten, maar als ze aanstaan, ze wel gebruiken.
Wat al gezegd is: CEC uitzetten en een Harmony remote kopen. Helaas is CEC een beetje alles of niets.

Bij mij staat het aan zodat ik de tv als sensor voor het volume van de receiver kan gebruiken. Het enige is dat sporadisch mijn versterker spontaan aanspringt, meestal als de wifi van mijn tv aan staat. Maar goed, ik gebruik mijn tv 9/10 keer alleen als scherm (wifi uit), dus dat is voor mij geen issue. En als ik klaar ben met kijken gaat de stroom van vrijwel de hele mediahoek.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacKevin11
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-09 18:11
Dag heren,

Ik ben al 10 jaar in het bezit van een SR5500 welke ik tot een maand geleden gecombineerd met 2 B&W DM220’s gebruikt heb! Een maand geleden heb ik voor een mooie prijs een Q Acoustics 3000 series 5.0 set (3050/3010/3090c) aangschaft en hiermee mijn DM220’s vervangen.

Ik ben erg blij met de luidsprekers! Echter begin ik nu toch wel het ontbreken van HDMI, net als de ondersteuning voor de (voor mijn receiver) nieuwere surround formaten, zoals Dolby TrueHD en -Atmos, alswel DTS HD Master en DTS:X te merken.

Ik ben eens gaan kijken naar een nieuwere versterker, en wil eigenlijk weer voor een Marantz gaan omdat ik hier altijd erg tevreden mee ben geweest. Nou viel het me op dat één van de nieuwere features het Audyssey gebeuren is. De SR5012 beschikt over MultEQ XT, waar de SR6012 over de betere MultEQ XT32 mét SubEQ beschikt. Nou wil ik graag het meest uit mijn apparatuur halen, maar twijfel ik hoe groot het verschil hier tussen is en of de feature uberhaubt eerder een verbetering of verslechtering is. Ik kan ook op de Audyssey website er niks (meer) over vinden. Het lijkt net alsof zij de feature niet meer ondersteunen... anyway, wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Ik zie ik dit topic veelal 6000 (en 7000) series gebruikers. Wat heeft jullie doen besluiten om voor een 6000 serie te gaan? Het prijs verschil bij de dealer waar ik hem wens te kopen is ongeveer €300.

Wellicht dat de meeste hier ook duurdere/betere speakers hebben en dat dat de reden is geweest (prijsverhoudingen)? Ik luister muziek (in stereoformaat, op dit moment vaak in pure direct mode) gestreamed van Spotify en Soundcloud. Films en series kijk ik vanaf blu-ray (Plex server). Beide 50/50. Geen idee of ik met deze speakers dan verschil in de twee genoemde versterkers ga merken, ik kan ze helaas niet in combinatie met mijn speakers beluisteren bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:37

MazeWing

The plot thickens...

Voor mij was het een stukje power, maar voornamelijk het uiterlijk.

Het uiterlijk van de 6000 en 7000 is een stuk cleaner. Zeker sinds de 6000 nu een paar jaar ook gebruik maakt van het porthole scherm, oogt de versterker stukken luxer. Zeker omdat alle knoppen weggewerkt zitten achter een klepje. Al die aanwezige knoppen die altijd zichtbaar zijn bij de 5000-serie vind ik erg rommelig ogen.

Dit is echter bij heel veel versterkers het geval. Pas vanaf een bepaalde serie worden dit soort zaken achter een klepje weggewerkt. Gelukkig is dit bij Marantz inmiddels vanaf hun hogere midrange serie (6000) terwijl Denon dit pas heeft vanaf hun hogere serie (4000). Idem bij Onkyo.

Qua aansluitingen en functionaliteit zit er tegenwoordig nog maar nauwelijks verschil tussen de verschillende modellen. Ze hebben allemaal een boel HDMI-poorten, draadloos, USB en ook het Audyssey verhaal is eigenlijk allemaal hetzelfde.
Wat dan overblijft is de extra power en de duurdere componenten. Dit ga je echter vooral merken bij de wat duurdere speakers. Je Q-Acoustics accoustics zullen hier echter een stuk minder profijt van hebben dan bijvoorbeeld een B&W 700 S2 serie.

Ik raad je aan het model van een jaar geleden te pakken. Deze zijn een heel stuk goedkoper en bij de 5000 en 6000 mis je enkel HEOS (en een paar kleine, subtiele verschillen).
De SR6011 geniet mijn voorkeur. Hij is voor dik €400 minder te krijgen dan de SR6012 (en ook een stuk goedkoper dan de SR5012) en heeft het mooie design van de SR7000-serie.

Ik heb zelf nu een dik half jaar de SR6011 icm B&W 683 speakers en ben erg tevreden over het geluid. Ik heb absoluut niet te klagen over de volheid en volume van geproduceerde geluid. Ik kwam af van een Denon AVR-2808 en op elk gebied is de SR6011 superieur!
Daarnaast zijn de B&W 683 speakers gevoeliger voor die extra power dan je Q-acoustics en heb ik, zoals aangegeven, geen enkel probleem dat de versterker het niet aan kan.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:24
Ik heb een Amazon Echo gekocht en deze gekoppeld aan mijn SR7011 met Heos ondersteuning. Werkt leuk. Alleen lukt het nog niet om alle bronnen juist te selecteren (bijv. bepaalde map op de nas). Nog een beetje oefenen met Alexa dus. Maar het is wel grappig om radio aan te zetten door wat te roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 21:39
MazeWing schreef op woensdag 25 april 2018 @ 02:55:

Het uiterlijk van de 6000 en 7000 is een stuk cleaner. Zeker sinds de 6000 nu een paar jaar ook gebruik maakt van het porthole scherm, oogt de versterker stukken luxer. Zeker omdat alle knoppen weggewerkt zitten achter een klepje. Al die aanwezige knoppen die altijd zichtbaar zijn bij de 5000-serie vind ik erg rommelig ogen.

Dit is echter bij heel veel versterkers het geval. Pas vanaf een bepaalde serie worden dit soort zaken achter een klepje weggewerkt. Gelukkig is dit bij Marantz inmiddels vanaf hun hogere midrange serie (6000) terwijl Denon dit pas heeft vanaf hun hogere serie (4000). Idem bij Onkyo.

Qua aansluitingen en functionaliteit zit er tegenwoordig nog maar nauwelijks verschil tussen de verschillende modellen. Ze hebben allemaal een boel HDMI-poorten, draadloos, USB en ook het Audyssey verhaal is eigenlijk allemaal hetzelfde.
Wat dan overblijft is de extra power en de duurdere componenten. Dit ga je echter vooral merken bij de wat duurdere speakers. Je Q-Acoustics accoustics zullen hier echter een stuk minder profijt van hebben dan bijvoorbeeld een B&W 700 S2 serie.

Ik raad je aan het model van een jaar geleden te pakken. Deze zijn een heel stuk goedkoper en bij de 5000 en 6000 mis je enkel HEOS (en een paar kleine, subtiele verschillen).
De SR6011 geniet mijn voorkeur. Hij is voor dik €400 minder te krijgen dan de SR6012 (en ook een stuk goedkoper dan de SR5012) en heeft het mooie design van de SR7000-serie.

Ik heb zelf nu een dik half jaar de SR6011 icm B&W 683 speakers en ben erg tevreden over het geluid. Ik heb absoluut niet te klagen over de volheid en volume van geproduceerde geluid. Ik kwam af van een Denon AVR-2808 en op elk gebied is de SR6011 superieur!
Daarnaast zijn de B&W 683 speakers gevoeliger voor die extra power dan je Q-acoustics en heb ik, zoals aangegeven, geen enkel probleem dat de versterker het niet aan kan.
Denk dat dat power verhaal ook een beetje overtrokken is, heb mijn CM9's eerst aangesloten gehad op een instap yamaha receiver en geen verschil te horen met de 7011 waar ze nu aan hangen eerlijk gezegd. Denk dat de CM9's nog wel wat meer jus lusten dan een 683's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-09 09:38
Ik heb absoluut niet te klagen over de volheid en volume van geproduceerde geluid. Ik kwam af van een Denon AVR-2808 en op elk gebied is de SR6011 superieur!
Geestig, aangezien beide receivers 110W/kanaal hebben. Volume op de Marantz stond/staat dus gewoon hoger.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacKevin11

Dat is zeker waar :) Echter vind ik zelf de kwaliteit, features en de prijs belangrijker dan het uiterlijk. Het verschil in power is voor mij niet van belang, omdat de Q Acoustics speakers 25-100W (surround speakers zelfs 25-75W) op 6Ω vragen en beide receivers al meer dan dat kunnen leveren.
Hmm dus het verschil tussen Audyssey XT en Audyssey XT32 met SubEQ zal erg klein zijn? Dit is iets wat lastig uit te testen is in een HiFi shop namelijk, omdat de ruimtes daar vaak al goed akoestisch ingericht zijn en ik überhaupt betwijfel of ze er blij van worden dat ik op 2 receivers een Audyssey configuratie ga draaien :P

Ik heb op dit moment een wat lastigere ruimte: ik ben nog student en woon nog bij mijn ouders dus de speakers staan op m'n slaapkamer om m'n bed heen
Aah okey, in dat geval lijkt een 5000 serie voor mij meer geschikt (als in: in verhouding met mijn speakers).
Ik kwam af van een Denon AVR-2808 en op elk gebied is de SR6011 superieur!
Schat jij de SR5011 of SR5012 ook ten opzichte van een Denon AVR-2808 superieur? Ik probeer me een beetje een beeld te vormen bij hoe groot (of klein) het geluidskwaliteitsverschil is tussen de 5000 en 6000 series namelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door MacKevin11 op 29-04-2018 00:09 . Reden: Foto verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Brad Pitt schreef op woensdag 25 april 2018 @ 15:08:
[...]

Geestig, aangezien beide receivers 110W/kanaal hebben. Volume op de Marantz stond/staat dus gewoon hoger.
Geestig aangezien ik het op elk vlak heb. Aanzienlijk meer HDMI poorten, beter GUI, betere Audyssey, HDMI 2.0, etc.
Aangezien ik fervent gebruiker ben van Audyssey en gebruik maak van hun dynamic EQ merk ik wel degelijk verschil.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:48
Ik heb de Marantz Nr1608. Echter valt me op dat er ontzettend veel aansluitingen zijn, maar je eigenlijk maar een aantal in het menu kan indelen. Of mis ik ergens iets?
Had de Wii bijvoorbeeld via component aangesloten en dan 1 device ingesteld dat hij output via hdmi. Echter "kost" dat mijn Aux 2 aansluiting. Is dit anders/beter op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Kun je uitleggen wat er gebeurt bij jouw Marantz dat jouw schakeling een in- of uitgang doe wegvallen? Dat komt mij niet bekend voor. Ik heb ook een Wii component (480p) aangesloten en lijk niets te missen (sr6006).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

nero355 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 15:29:
Vandaag was het weer feest : Internet Radio en alles wat met het netwerk te maken heeft was weer eens gecrashed :(

Echter nu met een nieuwe twist eraan : Ik kon niet meer in de settings komen om het te fixen :o
Normaal gesproken kan je namelijk effe de netwerk settings verpesten en dan weer goed zetten en dan werkt alles gewoon goed.

Uiteindelijk dus maar gewoon de good old stroom eraf/erop truc tevoorschijn gehaald en nu werkt alles weer!

De standaard video/audio verwerking werkte trouwens gewoon zoals altijd dus het is echt een vage bug...
Dit feestje vandaag weer gehad, echter via de Netwerk instellingen de boel kunnen fixen deze keer!

When... does... the... hurting... stop ?! :F
Als je de referentie niet snapt : http://eekthecat.wikia.com/wiki/Bill_and_Scooter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Rallye het gaat eigenlijk om dat lijstje devices in het menu. Die kun je een input geven voor beeld en audio, maar voor zover kan ik er niet meer toevoegen. Waardoor je op een gegeven moment te weinig devices hebt als je bijvoorbeeld alles aan zou sluiten om de output richting hdmi te gooien. Gaat er meer om dat ik zo min mogelijk aansluitingen van en naar de tv wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Arunia schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 21:08:
@Rallye het gaat eigenlijk om dat lijstje devices in het menu. Die kun je een input geven voor beeld en audio, maar voor zover kan ik er niet meer toevoegen. Waardoor je op een gegeven moment te weinig devices hebt als je bijvoorbeeld alles aan zou sluiten om de output richting hdmi te gooien. Gaat er meer om dat ik zo min mogelijk aansluitingen van en naar de tv wil hebben.
Welke setting bedoel je in dit menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@prijk deze bedoel ik:
http://manuals.marantz.co...ezyjvb.php#OKNRMLjzyiwmvh

Denk dat ik gewoon gigantisch over de juiste instellingen heen kijk namelijk.

Als ik er zo naar kijk, zou ik weleens de verkeerde instellingen misbruiken.
Zou naast alle hdmi aansluitingen ook nog bijvoorbeeld component video en audio doorzetten naar hdmi out als zijnde video naar de tv. Zou denken dat het daar moet.
Daarnaast tv audio als extra optical. De tv zelf staat niet met hdmi naar de Marantz.

[ Voor 48% gewijzigd door Arunia op 09-05-2018 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacKevin11
prijk schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 22:22:
[...]

Welke setting bedoel je in dit menu?
Ik denk dat Arunia dit menu bedoeld.

Ja die inputs die raken 'een keer' op inderdaad. Indien de gelinkte handleiding correct is kun je tot 9 inputs assignen en dus gebruiken. Er is geen manier om meer inputs toe te voegen. Wel kan het zijn dat je zelf inputs verborgen hebt in dit menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@MacKevin11 dat is hem idd. Thuis eens kijken of ik inputs verborgen heb, maar ben bang dat ik gewoon teveel in gebruik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
MacKevin11 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 23:34:
[...]

Ik denk dat Arunia dit menu bedoeld.

Ja die inputs die raken 'een keer' op inderdaad. Indien de gelinkte handleiding correct is kun je tot 9 inputs assignen en dus gebruiken. Er is geen manier om meer inputs toe te voegen. Wel kan het zijn dat je zelf inputs verborgen hebt in dit menu.
Die inputs staan toch gewoon voor het aantal apparaten dat je hebt aangesloten? Hoe zou je ooit te weinig inputs in dat menu kunnen hebben; dat correspondeert toch gewoon met het aantal apparaten?
Ik geloof dat ik niets van het geschetste probleem begrijp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Dat zou kunnen inderdaad. Had ik niet aan gedacht. Je kunt niet net zoveel apparaten aansluiten als ee aansluitingen zijn. Het aantal apparaten is gemaximeerd, in het geval van de manual hierboven op 9 apparaten.

Wat heb ik aangesloten:
- TV;
- Telfort STB;
- Mede8er;
- PS4;
- Wii;
- CD-speler.

Ga ik ook al richting de max dus....

Overigens is het al een paar jaar gelden dat ik de Wii heb aangesloten, maar ik herinner mij dat ik daarbij nog een prbleem had om de Game-positie toe te wijzen aan de component-ingang voor beeld en een andere ingang (weet niet meer welke) voor geluid. Uiteindelijk is dat wel gelukt.

[ Voor 29% gewijzigd door Rallye op 10-05-2018 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacKevin11
prijk schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 00:22:
[...]

Die inputs staan toch gewoon voor het aantal apparaten dat je hebt aangesloten? Hoe zou je ooit te weinig inputs in dat menu kunnen hebben; dat correspondeert toch gewoon met het aantal apparaten?
Ik geloof dat ik niets van het geschetste probleem begrijp...
Voor sommige ingangen (bijvoorbeeld de ingang "DVD") kan je kiezen tussen HDMI, component-video (rood/groen/blauw) of 'gewoon' video (geel).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yJ6VAmRYULehQMZBT2qOdTa8aIY=/i/2001545187.jpeg

Er zijn volgens het schema uit de online handleiding van Marantz 9 bruikbare assignable inputs. Dat betekend dat je dus keuzes moet maken en niet alle 6 HDMI inputs + 3 component-video inputs + 3 gele-video inputs kan gebruiken (zie bovenstaand plaatje van de achterkant van de NR1608), maar hierbij een maximum van 9 bruikbare inputs hebt.

[ Voor 0% gewijzigd door MacKevin11 op 10-05-2018 12:51 . Reden: Zie onderstaande post van FeaR, blijkbaar kan je wél alle aansluitingen gebruiken, my bad! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:45
Rallye schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 08:52:
Dat zou kunnen inderdaad. Had ik niet aan gedacht. Je kunt niet net zoveel apparaten aansluiten als ee aansluitingen zijn. Het aantal apparaten is gemaximeerd, in het geval van de manual hierboven op 9 apparaten.
Volgens mij kan je wel net zo veel apparaten aansluiten als de receiver ingangen heeft. Als jij drie apparaten hebt waarvan je er eentje met HDMI, eentje met S/PDIF en eentje met RCA aansluit kan dat bijvoorbeeld allemaal toe worden gewezen aan "DVD". Je kan een inputnaam meerdere malen gebruiken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:32

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@FeaR wat wordt er dan doorgegeven wanneer alledrie de apparaten aan staan? Gaat de ene input voor de andere? Doorloopt ie een cycle bij elke keer de dvd input te selecteren?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
Jorgen schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 15:42:
@FeaR wat wordt er dan doorgegeven wanneer alledrie de apparaten aan staan? Gaat de ene input voor de andere? Doorloopt ie een cycle bij elke keer de dvd input te selecteren?
Hoogste signaal krijgt prio: HDMI > S/PDIF > RCA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-09 11:30
Maar hangt ook af van de instellingen die je in de aangesloten apparaten hebt gekozen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:39
Onlangs viel mij op dat ons stroomverbruik over de afgelopen maand zonder enige aanleiding een stuk hoger was dan de maand ervoor.

Gisteren viel mij op dat de SR7005 warm aanvoelde terwijl hij al een tijdje uit stond.

Bleek zone 3 aan te staan :+

En waarschijnlijk stond hij dat ook al wel een tijdje. Ik verdenk mijn neefje (1,5 jaar) er van, die was een paar weken terug bij ons op bezoek, en hij is dol op afstandsbedieningen :P
Op een gegeven moment had ik overal de batterijen uit gehaald, maar waarschijnlijk had hij inmiddels dus al ongemerkt zone 3 ingeschakeld, wat verder ook totaal niet opvalt als je er niet specifiek op let.

Maar eens even kijken of ik dat zone-spul ook helemaal uit kan schakelen, aangezien ik het toch niet gebruik.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Grappig dat je dat zo bijhoudt. Wat zijn dan de gevolgen van het feit dat zone 3 aanstaat? Het lijkt mij dat enkel als de versterker zelf aanstaat ook de interne versterkers voor zone 3 gevoed worden (hoewel er geen power op wordt gevraagd). Ik ben wel benieuwd hoeveel hoger dat stroomverbruik dan was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Kan iemand mij uitleggen hoe ik DTS:X Neural krijg voor stereo bronnen meerdere personen vertellen mij dat dit mogelijk zou moeten zijn maar ik krijg het niet te voor schijn. Alleen voor ac3/dolby digitial (+)/ DTS bronnen...

Dit is een plaatje van wat ik zie bij stereo source:
https://i.imgur.com/F0yMbBH.jpg

Dit bij een ac3/dolby digital/ source:
https://i.imgur.com/x1N9per.jpg

Receiver: Marantz 6011 up to date firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
Rallye schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 09:06:
Grappig dat je dat zo bijhoudt. Wat zijn dan de gevolgen van het feit dat zone 3 aanstaat? Het lijkt mij dat enkel als de versterker zelf aanstaat ook de interne versterkers voor zone 3 gevoedt worden (hoewel er geen power op wordt gevraagd). Ik ben wel benieuwd hoeveel hoger dat stroomverbruik dan was?
Hoeveel extra verbruik precies tengevolge van zone 3 die aanstaat is lastig te zeggen maar het stroomverbruik was zonder andere aanwijsbare oorzaak een stuk hoger dan voorgaande maanden. Kwestie van hooguit een of twee tientjes overigens, maar wel opvallend. Zou met een verbruiksmetertje natuurlijk het wat preciezer kunnen uitrekenen.

Het punt is niet dat zone3 ook gevoed wordt als de versterker aan staat (dat lijkt me logisch) maar juist dat hij dus stroom blijft verbruiken als de versterker uit staat (zoals 80-90% van de tijd). De versterker bleek dus niet uit te staan, enkel de main zone stond uit, zone 3 bleef continu 24/7 aan.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Vreemd dat het inschakelen van Zone 3 ook als er niets op aangesloten is ervoor zorgt dat de versterker niet echt uitgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHS
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11-09 12:01

VHS

Stekker er uit. Dan ben je zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Tja. Maar dan reageert hij ook niet meer voor Airplay en HDMI. Voor mij toch belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:30
Weten jullie trouwens of je met de Marantz app ook het volume op afstand kunt bedienen?
Ik weet niet meer waar, maar ik had ergens gelezen dat dat niet kon. Wellicht is die info ondertussen achterhaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:14
Bij deze versie van de app werkt het prima, helemaal onderaan de app.

Afbeeldingslocatie: http://m.marantz.nl/assets/images/products/Remote%20App/XL_Remote_App.png

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Frunz schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 20:54:
Bij deze versie van de app werkt het prima, helemaal onderaan de app.

[afbeelding]
Zo hee, dat ziet er uit als een hele oude iOS versie? ;)
Draait de volume knop dan ook mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

meesje schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 21:09:
Zo hee, dat ziet er uit als een hele oude iOS versie? ;)
Nee, dat is gewoon de crappy app die alle modellen gebruiken tot aan de NR1606 of NR1607 onder andere.

Daarna schijnen ze iets nieuws geintroduceerd te hebben wat niet i.c.m. de oudere modellen werkt...
Draait de volume knop dan ook mee?
Zowel in de app als op de versterker zelf niet, maar dat laatste is ook logisch, want de meeste volumeknoppen hebben tegenwoordig geen mechanische overbrenging meer en zijn "oneindig" zeg maar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
nero355 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:18:
[...]

Nee, dat is gewoon de crappy app die alle modellen gebruiken tot aan de NR1606 of NR1607 onder andere.

Daarna schijnen ze iets nieuws geintroduceerd te hebben wat niet i.c.m. de oudere modellen werkt...

[...]

Zowel in de app als op de versterker zelf niet, maar dat laatste is ook logisch, want de meeste volumeknoppen hebben tegenwoordig geen mechanische overbrenging meer en zijn "oneindig" zeg maar ;)
Ik zie dat er inderdaad twee apps zijn. De oude app kan alleen gebruikt worden voor NR1506/NR1606 en ouder. En de nieuwe app voor NR1506/NR1606 en jonger. De 06 serie is een soort overgangsmodel.

[ Voor 15% gewijzigd door meesje op 11-06-2018 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Je zou ook eens DeRemote kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
nero355 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:18:
[...]

Is er een nieuwe app? blijft die het wel na 2 jaar nog doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invoil
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 17:41
Hmmm vandaag een update gekregen op mijn Sr6011, maar kan nergens release notes vinden iemand enig idee wat er gebeurd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 12:18
Hopelijk de Dolby Vision update. Mocht het 'm zijn laat ik het hier weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mip
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-09 12:50

Mip

mijn NR1607 kreeg ook een update gisteravond, geen spoor van een release note idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cormo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-09 12:57
invoil schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 19:19:
Hmmm vandaag een update gekregen op mijn Sr6011, maar kan nergens release notes vinden iemand enig idee wat er gebeurd is?
Op mijn SR6010 geen update, ik zit ook aardig te wachten op de Dolby Vision update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• invoil
CrimsoN72 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 22:29:
Hopelijk de Dolby Vision update. Mocht het 'm zijn laat ik het hier weten...
Die had de SR6011 al gekregen.... Ik vermoed hoop op apple airplay 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Ik heb op dit moment een Marantz SR5023 stereo receiver, een DV4003 dvd-speler en een paar Monitor Audio Bronze 5 luidsprekers. Destijds heb ik een bewuste keuze gemaakt om te gaan voor een stereo opstelling. Surround (voor films e.d.) hoeft voor mij niet. De stereo opstelling vind ik voldoende om af en toe het geluid van de tv te vervangen.

Het geluid van mijn Apple TV (b.v. voor Spotify) loopt nu via mijn TV (via 3,5mm > 2 x tulp) naar de SR5023 receiver. Dit werkt in principe wel ok, maar de tv moet daardoor wel altijd aan blijven staan; het scherm kan via de eco mode wel uit zetten.

Mijn voorkeur zou er naar uit gaan om de receiver te vervangen door een Marantz receiver met moderne (optisch, hdmi) aansluitingen. Gezien het design en dezelfde compactheid als de SR5023 is mijn oog gevallen op de NR1508. Ik heb gelezen dat deze later ook nog een update krijgt naar Airplay2.

Om een lang verhaal kort te maken... ;) Mijn vraag aan jullie is of de NR1508 goed genoeg is om alleen in stereo modus te laten werken. Levert deze genoeg vermogen om mijn speakers aan te sturen? Lever ik veel in? Het volume van mijn receiver gaat trouwens nooit vol open (ook niet eens de helft).

Mijn speakers hebben een weerstand van 6 ohm (de latere versie 8 ohm). Volgens de specs van de SR5023 levert de receiver dan 100w vermogen.
https://www.marantz.nl/nl...receiver&productid=sr5023
De NR1508 levert dan 60 of 85w vermogen (https://www.marantz.nl/nl...receiver&productid=nr1508)
Uitgangsvermogen (6 ohm, 1 kHz, 0,7%, 2-kan.-aansturing) 60 W
Uitgangsvermogen (6 ohm, 1 kHz, 1%, 1-kan.-aansturing) 85 W
Wat is het verschil tussen 0,7% en 1% en 1-kan/2-kan aansturing?
Bij de specs van de SR5023 wordt niks gezegd over dergelijke waarden.

[ Voor 22% gewijzigd door meesje op 15-06-2018 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 12:18
invoil schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 09:26:
[...]

Die had de SR6011 al gekregen.... Ik vermoed hoop op apple airplay 2
Hoe lang geleden? Ben voor mijn 7010 al een tijdje aan het wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

meesje schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:39:
Ik zie dat er inderdaad twee apps zijn. De oude app kan alleen gebruikt worden voor NR1506/NR1606 en ouder. En de nieuwe app voor NR1506/NR1606 en jonger. De 06 serie is een soort overgangsmodel.
Dat wist ik niet! :$

OLD : https://play.google.com/s...holdings.marantzremoteapp

NEW : https://play.google.com/s...holdings.MarantzAVRRemote

En over beiden lijkt men net zo "tevreden" te zijn _O- :+

Mocht je ook HEOS apparatuur hebben dan moet je de nieuwe app gebruiken samen met de HEOS app blijkbaar :
https://play.google.com/s...ils?id=com.dnm.heos.phone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invoil
CrimsoN72 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 18:15:
[...]

Hoe lang geleden? Ben voor mijn 7010 al een tijdje aan het wachten...
Volgens mij ergens September 2017.. dat gelde toen eigenlijk voor de complete XX11 lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:29
Nieuwe firmware update beschikbaar. Mijn SR5011 zojuist ge-update. Alles ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meesje schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 13:36:
Ik heb op dit moment een Marantz SR5023 stereo receiver, een DV4003 dvd-speler en een paar Monitor Audio Bronze 5 luidsprekers. Destijds heb ik een bewuste keuze gemaakt om te gaan voor een stereo opstelling. Surround (voor films e.d.) hoeft voor mij niet. De stereo opstelling vind ik voldoende om af en toe het geluid van de tv te vervangen.

Het geluid van mijn Apple TV (b.v. voor Spotify) loopt nu via mijn TV (via 3,5mm > 2 x tulp) naar de SR5023 receiver. Dit werkt in principe wel ok, maar de tv moet daardoor wel altijd aan blijven staan; het scherm kan via de eco mode wel uit zetten.

Mijn voorkeur zou er naar uit gaan om de receiver te vervangen door een Marantz receiver met moderne (optisch, hdmi) aansluitingen. Gezien het design en dezelfde compactheid als de SR5023 is mijn oog gevallen op de NR1508. Ik heb gelezen dat deze later ook nog een update krijgt naar Airplay2.

Om een lang verhaal kort te maken... ;) Mijn vraag aan jullie is of de NR1508 goed genoeg is om alleen in stereo modus te laten werken. Levert deze genoeg vermogen om mijn speakers aan te sturen? Lever ik veel in? Het volume van mijn receiver gaat trouwens nooit vol open (ook niet eens de helft).

Mijn speakers hebben een weerstand van 6 ohm (de latere versie 8 ohm). Volgens de specs van de SR5023 levert de receiver dan 100w vermogen.
https://www.marantz.nl/nl...receiver&productid=sr5023
De NR1508 levert dan 60 of 85w vermogen (https://www.marantz.nl/nl...receiver&productid=nr1508)
Uitgangsvermogen (6 ohm, 1 kHz, 0,7%, 2-kan.-aansturing) 60 W
Uitgangsvermogen (6 ohm, 1 kHz, 1%, 1-kan.-aansturing) 85 W
Wat is het verschil tussen 0,7% en 1% en 1-kan/2-kan aansturing?
Bij de specs van de SR5023 wordt niks gezegd over dergelijke waarden.
Geen probleem. Hou er alleen rekening mee dat de goedkope receivers alleen nooit zo mooi spelen in stereo als echte stereo amps. Daarom heb ik een SR7009, alleen die is niet compact. Als je echt alleen stereo speelt zou ik je adviseren op zoek te gaan naar een echte stereo amp. Overigens kijk eens tweedehands. Mijn SR kostte tweedehands net zoveel als het apparaat wat jij nieuw wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 11:27:
[...]

Geen probleem. Hou er alleen rekening mee dat de goedkope receivers alleen nooit zo mooi spelen in stereo als echte stereo amps. Daarom heb ik een SR7009, alleen die is niet compact. Als je echt alleen stereo speelt zou ik je adviseren op zoek te gaan naar een echte stereo amp. Overigens kijk eens tweedehands. Mijn SR kostte tweedehands net zoveel als het apparaat wat jij nieuw wil.
Klopt het dus dat jij de SR7009 in stereo opstelling gebruikt? Ik heb ook al gekeken naar de SR5011 (nieuw en tweedehands). Het liefst wil ik minimaal een 11 model omdat deze ondersteuning gaat krijgen voor Airplay2. Echter ik heb ook gelezen dat dit formaat receiver een ventilator heeft. Ik ben bang dat ik de ventilator ga horen, ik ben daar vrij gevoelig voor. De compacte serie (zoals mijn SR5023 maar ook de NR150x en NR160x serie, heeft volgens mij geen ventilator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@meesje Ik speel 90 procent van de tijd stereo maar ben ook een filmjunk en daarom heb ik een surround receiver met bijbehorende speakers. Maar muziek in stereo moet bij mij top klinken vandaar dat ik geen goedkoop ding heb. En de voeding van zo'n zeven serie is natuurlijk top en ik ben van mening dat dat ook bij stereo is te horen. Ik zou als ik jouw was op zoek gaan naar een zes of zeven serie. Airplay heb ik geen kennis van want ik ben "allergisch" voor Apple. 8) Heb er zelf een Bluesound aan hangen.

Maar nogmaals, als je alleen echt stereo luistert, geen receiver kopen en een echte stereo amp kopen. Die winnen altijd en zijn in verhouding goedkoper.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2018 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 11:27:
Hou er alleen rekening mee dat de goedkope receivers alleen nooit zo mooi spelen in stereo als echte stereo amps.
Ik vind dat mijn NR1606 het best netjes doet dus wat mij betreft is dan een NR1608 of zo een prima keuze als je een Marantz wilt :)
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 14:34:
Airplay heb ik geen kennis van want ik ben "allergisch" voor Apple. 8)
Ik ook, maar eerlijk is eerlijk : AirPlay werkt echt heel handig, zelfs onder Windows via TuneBlade d:)b

Veel beter dan "Good idea gone bad" dat DLNA heet in ieder geval!
meesje schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 14:02:
Het liefst wil ik minimaal een 11 model omdat deze ondersteuning gaat krijgen voor Airplay2.
Wat is daar dan het voordeel van ?
Echter ik heb ook gelezen dat dit formaat receiver een ventilator heeft. Ik ben bang dat ik de ventilator ga horen, ik ben daar vrij gevoelig voor. De compacte serie (zoals mijn SR5023 maar ook de NR150x en NR160x serie, heeft volgens mij geen ventilator.
Mijn NR1606 heeft geen ventilator dus dat kan best kloppen.

Overigens heeft Yamaha ook leuke soortgelijke modellen en ik denk dat ik de volgende keer dan ook eens daar naar ga kijken, want als ik het Yamaha topic zo eens doorlees lijkt het netwerk gedeelte daar beter geregeld te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
@Musicmasters @nero355 Bedankt voor jullie reacties!
Mijn voorkeur gaat uit naar het ventilatorloze en slanke design van de NR150x en NR160x.
Ik ben me er van bewust dat een dedicated stereo versterker beter is dan mijn stereo receiver of surround receiver. Echter dat verschil zal ik denk niet horen.

In tegenstelling tot het (oude) airplay, ondersteunt airplay2 multiroom en heb je geen last als je via airplay muziek streamt vanaf je iphone en je wordt bijvoorbeeld gebeld.

Yamaha heeft inderdaad ook mooi spul. Echter mijn Monitor Audio Bronze 5 speakers passen juist mooi op Marantz omdat Marantz een warm geluid produceert en de speakers wat ‘killer’ zijn. Yamaha schijnt zelf al een wat killer geluid te produceren. I.c.m. mijn speakers zou dit een extra kil geluid opleveren.
Bovenstaande heb ik trouwens nooit zelf ervaren en alleen maar uit forums en reviews gehaald.

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 16-06-2018 18:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
meesje schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 17:46:
Mijn voorkeur gaat uit naar het ventilatorloze en slanke design van de NR150x en NR160x.
Laat een eventuele ventilator je niet afschrikken. Ik ben ook allergisch voor bijgeluiden, maar de ventilatoren in mijn Denon en Arcam receiver zijn nog nooit aangesprongen. Het is niet dat ze altijd draaien.
Ik ben me er van bewust dat een dedicated stereo versterker beter is dan mijn stereo receiver of surround receiver. Echter dat verschil zal ik denk niet horen.
Niet alleen jij hoort het verschil niet, uit diverse blinde ABX Testen haalt men de stereoversterker er ook niet uit ten opzichte van de surround receiver.
Yamaha heeft trouwens ook mooi spul. Volgens mij ook een moderne stereo receiver met digitale aansluitingen. Echter mijn Monitor Audio Bronze 5 speakers passen juist mooi op Marantz omdat Marantz een warm geluid produceert en de speakers wat ‘killer’ zijn. Yamaha schijnt zelf al een wat killer geluid te produceren. I.c.m. mijn speakers zou dit een extra kil geluid opleveren.
Bovenstaande heb ik trouwens nooit zelf ervaren en alleen maar uit forums en reviews gehaald.
Warm geluid of kil geluid schaar ik onder wat ik hierboven al heb gezegd. Als jij een beter product bij Yamaha kan vinden zou ik daarvoor gaan.

Edit:
Even iets genuanceerder: ik heb niets tegen Marantz :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Eens met @FeaR. Er is geen verschil, dus je hoort het al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
@FeaR @Jorgen Met ‘geen verschil’ doelen jullie op warm/kil geluid of op geen verschil tussen stereo op dedicated stereo of surround receiver? Of bedoelen jullie beide?
Mijn voorkeur gaat uit naar een NR1508. Deze is redelijk betaalbaar (350 euro), zelfde slimline als mijn SR5023 (met de DV4003 blijft het een mooi geheel), Airplay2, Heos, en verder alle moderne aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
Ik ben van plan om voor de woonkamer een PM7005 te kopen om aan te sluiten op een Logitech Squeezebox Touch. Die bedien ik dan via een app. Nu lees ik dat de PM7005 een Auto Standby heeft zodat hij uit gaat als er 30 minuten geen muziek wordt aangeboden. Werkt dat ook als het geluid via de optische input komt? En is er ook een "Auto On" dat hij zichzelf weer aanzet als de input weer muziek aanbiedt?

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Die modus werkt alleen als er geen audio-invoer is. Dat lijkt me dan dus ook voor de optische ingang te gelden...

Optie kan trouwens ook uit: http://manuals.marantz.com/PM7005/EU/NL/DNTXSYsqnoyjcq.php

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

meesje schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 23:19:
@FeaR @Jorgen Met ‘geen verschil’ doelen jullie op warm/kil geluid of op geen verschil tussen stereo op dedicated stereo of surround receiver? Of bedoelen jullie beide?
Mijn voorkeur gaat uit naar een NR1508. Deze is redelijk betaalbaar (350 euro), zelfde slimline als mijn SR5023 (met de DV4003 blijft het een mooi geheel), Airplay2, Heos, en verder alle moderne aansluitingen.
Beide

Er zit géén verschil in kwaliteit tussen een versterker of receiver als het om de doorgifte van audio aankomt. Het zijn geluidsdoorgevers; geen veranderaars; ze horen dus akoestisch transparant te zijn.

Als een versterker/receiver dus al een klankkleur zou hebben, dan komt dat echt door equalizer settings en volume. Niet doordat een bepaald onderdeel warm/koud/schel/kil/vol van klank is. Dat is echt gewoon onzin.

Wat wel effect heeft op je geluid is de speaker. Dat is aantoonbaar. Maar het apparaat zelf, mag geen effect hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjotr22
totdat je ineens een ander merk aansluit en je het verschil hoort en erdoor wordt overdonderd en denkt, was ik maar veel eerder op een ander merk overgestapt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Pjotr22 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 09:06:
totdat je ineens een ander merk aansluit en je het verschil hoort en erdoor wordt overdonderd en denkt, was ik maar veel eerder op een ander merk overgestapt ;)
Ik ben toch een beetje huiverig om bv onkyo of yamaha aan te sluiten op mijn speakers (die wil ik niet vervangen). Ik blijf wel bij Marantz.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:44
Ik ging van een Onkyo TX NR636 naar de Marantz SR7011. En ik hoorde zeker wel verschil in geluid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorgen schreef op zondag 17 juni 2018 @ 01:47:
[...]

Beide

Er zit géén verschil in kwaliteit tussen een versterker of receiver als het om de doorgifte van audio aankomt. Het zijn geluidsdoorgevers; geen veranderaars; ze horen dus akoestisch transparant te zijn.

Als een versterker/receiver dus al een klankkleur zou hebben, dan komt dat echt door equalizer settings en volume. Niet doordat een bepaald onderdeel warm/koud/schel/kil/vol van klank is. Dat is echt gewoon onzin.

Wat wel effect heeft op je geluid is de speaker. Dat is aantoonbaar. Maar het apparaat zelf, mag geen effect hebben.
Als ik mijn 25 jaar oude Onkyo Integra stereo versterker aansluit op mijn speakers ipv mijn Marantz SR hoor ik toch wel degelijk verschil, beide op direct stand. De Integra doet het in stereo nog altijd beter. Als je verhaal zou kloppen zou iedereen die duizenden euro's uitgeeft toch helemaal krank jorem zijn en net zo goed een el cheapo Philips versterkertje van 30 jaar oud van Marktplaats kunnen halen van vijf tientjes. Het apparaat MAG geen effect hebben, maar helaas is dat wel zo, zeker met die @meesje low budget receivers. Maar deze discussie wordt al jaren gevoerd en ik vaar op mijn eigen oren.

Nou jongens alle dure rommel eruit en ik ga dan maar voor deze voor mijn stereogeluid: https://www.marktplaats.n...6db858f31&previousPage=lr of https://www.marktplaats.n...6db858f31&previousPage=lr

Geintje natuurlijk. :+

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2018 12:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-09 09:38
Sony ES gehad hier, daarna een "stevige" Pioneer, wederom een Pioneer, toen een Onkyo, nu een Marantz. Klonken allemaal (zonder DSP, Audyssey, weet ik het) eender. Alleen gedaan vanwege de functies.
(en uiterlijk ;) )

Dat de Marantz nu, met een leuk gecalibreerde setup beter (anders) klinkt dan die Sony, ja dat klopt. Maar in stereo, zonder al die poespas, zou ik het (blind) niet kunnen horen. Zou ik de Marantz weer kopen? Zeker. Ziet er kicken uit, heeft de nieuwere geintjes aan boord. Klinkt ie, in stereo, merkbaar anders? Nou nee :)

[ Voor 27% gewijzigd door Brad Pitt op 17-06-2018 15:40 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Ik heb destijds mijn SR5023 en MA Bronze 5 speakers goed beluisterd in een afzonderlijke ruimte in de winkel. Je kon daar met een paneel heel makkelijk en snel switchen tussen verschillende receivers en luidsprekers. Mij staat me bij dat er veel verschil zat tussen de receivers en luidsprekers. Ook bij verschillende soorten muziek. Niet dat ik een zware klassieke muziek liefhebber ben, maar met mijn receiver en luidsprekers vond ik het erg mooi klinken. Helaas kan ik me de andere merken receivers (en prijsklasse) niet meer herinneren.

Mijn conclusie is dat er wel degelijk verschil zit tussen verschillende receivers (en natuurlijk ook luidsprekers). Jammer genoeg kun je thuis niet snel switch zoals destijds in de winkel. Dan pas ervaar je goed de verschillen. Ik denk dat ik toch maar bij Marantz blijf. Mijn SR5023 valt volgens mij ook onder een budget receiver, dan zou een NR1508/1608 voor mij wel goed genoeg zijn denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@meesje Ik ben ook al jaren een Marantz liefhebber. Nb: bij een goede zaak mag jij echt wel thuis een nieuw apparaat op je speakers aansluiten en even een dagje luisteren. Doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2018 @ 15:58:
@meesje Ik ben ook al jaren een Marantz liefhebber. Nb: bij een goede zaak mag jij echt wel thuis een nieuw apparaat op je speakers aansluiten en even een dagje luisteren. Doen!
Dat mag denk ik ook wel. Sowieso mag je binnen de 14 dagen afkoelingsperiode het produkt wel gebruiken. Je kunt dan wel luisteren of je het geluid mooi vindt, maar niet mooier/minder mooi dan je oude receiver. Dat laatste kan eigenlijk alleen in een geluidsstudio met zo’n bedieningspaneel. Aan de andere kant, als je het geluid gewoon mooi vindt. Misschien toch maar een NR1508 bij de MM bestellen, incl. 10 euro kortingscode kost deze nog geen 350 euro. Ik dan hetzelfde (mooie) compacte design als de SR5023.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@meesje Hou met 1 ding wel rekening. MM heeft een waardeloos service apparaat vind ik. Ik koop er niets.

Is dit niet iets voor je: https://www.hifiklubben.n...am-netwerk-stereosysteem/ ?

En anders Klubben bellen voor deze: https://www.hifiklubben.n...nr1508-surround-receiver/

Kan de prijs niet naar beneden want MM enz enz.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2018 16:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RichieB
En dan bedoel je een ander merk speakers neem ik aan? Anders verwijs ik je naar wat @FeaR zegt.. zolang een je een versterker hebt van enige kwaliteit en je niet het randgebied van het vermogen opzoekt klinken ze allemaal hetzelfde.

[ Voor 69% gewijzigd door RichieB op 17-06-2018 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
RichieB schreef op zondag 17 juni 2018 @ 16:31:
[...]

En dan bedoel je een ander merk speakers neem ik aan? Anders verwijs ik je naar wat @FeaR zegt.. zolang een je een versterker hebt van enige kwaliteit en je niet het randgebied van het vermogen opzoekt klinken ze allemaal hetzelfde.
Helemaal verkeer aangenomen haha! Luister maar eens je eigen speaker paar met een ander merk versterker, je zult zelf ervaren dat die theorie niet opgaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
Pjotr22 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 17:12:
[...]
Helemaal verkeer aangenomen haha! Luister maar eens je eigen speaker paar met een ander merk versterker, je zult zelf ervaren dat die theorie niet opgaat.
Dan kom je nu alleen op het punt dat we in de eeuwige discussie komen tussen hoorbare verschillen tussen receivers (en kabels, en bronnen, en DACs) van believers versus non-believers. Misschien moeten we toch eens Animo Check: Audio meet / blinde ABX test realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@FeaR ik ben voor 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Ik vind het moeilijk hoor, die discussie over wel of niet verschil horen. Ik kan alleen maar uitgaan van mijn eigen ervaring destijds (10 jaar geleden) in een geluidsstudio met daarin tig receivers, versterkers en luidsprekers opgesteld. Gedurende het afspelen van muziek kon je supersnel wisselen van apparatuur. Op een gegeven moment kwam bij mij de combinatie Marantz en Monitor Audio als mooiste naar voren. Ik zie mij niet als een echte audiofiel (ik heb niet de duurste Marantz receiver of MA speakers), maar toch nam ik echt verschil waar. Niet alleen in de speakers, maar wel degelijk ook tussen de receivers.

Ongetwijfeld zou ik in een opstelling nooit mijn eigen Marantz er uit kunnen pikken, of vind ik nu een andere combinatie mooier klinken. Maar verschil er vaar ik wel degelijk. Thuis luisteren en receiver wisselen, zal je moeilijk een verschil gaan merken. Echter als je met zo'n bedieningspaneel enorm snel kunt wisselen, ga je het echt wel merken. Tenminste, laat ik het zo zeggen: ik heb het destijds wel ervaren.

Nu weer tien jaar verder, gehoor misschien wat minder, smaak wellicht veranderd, tja dan zou ik wellicht tot iets anders komen, dat ik mooi vind. Tijdens het typen nog even op internet gezocht. Daar kwam ik deze teksten tegen:
Most receiver brands are geared towards providing better home theater sound than music -- with the only possible exception being Marantz, a brand that traditionally focuses on musical performance. Be aware that some receivers are tuned specifically for each market: for example, a Sony receiver will sound differently in the US to the way it does in the UK or Australia
Zo hee, je wordt er helemaal gek van als je je er in gaat verdiepen. Zou het bij mij tien jaar geleden echt tussen de oren hebben gezeten.......?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Waarom zouden er geen verschillen zijn tussen hoe verschillende merken klinken? Uiteindelijk bestaan versterkers en speakers uit verschillende componenten, wat invloed kan hebben op de klank. Dat betekent dat je apparatuur kunt tunen op de klank. Ik vind dat niet vreemd. Ik ben geen geoefende luisteraar en heb niet de duurste apparatuur, maar ik heb zelfs verschil gehoord toen ik mijn oude DV4200 in plaats van analoog, digitaal aansloot op mijn sr5200. Ik weet ook nog dat ik bij Sound Gallery in Groningen binnenliep, terwijl men daar Diana Krall op een (naar ik meen) Lynn-set afspeelde, met een paar elektrostaten als speakers. Ik werd echt geraakt en dat kwam niet alleen door de zangeres, maar ook door hoe het werd weergegeven. Dat klonk echt beter dan mijn set up......

Ik zeg dus niet dat ik aan de klank merken zou herkennen, maar wel dat ik verschil zou horen.

[ Voor 33% gewijzigd door Rallye op 17-06-2018 22:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als je het kan tunen kan je het ook meten natuurlijk. Als er op die manier getuned wordt, dan zou dat ook overal wel aangetoond worden. Maar dat gebeurt nergens. Ervaren verschillen in versterkers zijn dan ook vaak volumeverschillen of eq aanpassingen.

Speakers verschillen wel enorm, maar dat is dan ook goed te verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Aantonen is wel een zware bewijslast. Maar ik vind het vreemd jij zegt dat je speakers wel zou kunnen tunen en versterkers niet, terwijl anderen wel verschillen horen en er een complete wereld bestaat van bladen etc. die daar juist op gericht is.

Juist bij een echt goede versterker pas je de EQ niet aan. Zet twee van die versterkers van verschillende merken naast elkaar met dezelfde speakers en dan kan je door het gebruik van verschillende componenten en bouwwijzen beste een ander geluid krijgen. Zeker als het ook nog om versterkers uit verschillende prijsklassen gaat moet dat hoorbaar zijn...,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Het is afhankelijk van de speakers en de versterker. Er zijn genoeg speakers die een "allemansvriendje" zijn en op praktisch elke versterker goed klinken. Vaak vallen de goedkopere speakers hier in. Ook qua verstwerkers zijn een Denon, Marantz, Onkyo, etc. over het algemeen "allemansvriendjes". Er is wel verschil, maar dit is niet heel groot.

Als je echter in het duurdere segment gaat kijken, voor zowel de speakers als versterkers, dan zitten we gigantische verschillen in de combinaties die je kunt maken. Koppel je bepaalde apparatuur met elkaar heb je best kans dat het een slechte combinatie is.

Pak een Monitor Audio Platinum en koppel deze aan 10 verschillende versterkers en je krijgt 10 verschillende klanken, waarbij we een paar fantastisch klinken, een paar middelmatig en een paar waardeloos. Natuurlijk heeft alles te maken met je referentiekader. Een "waardeloos" klinkende Platinum, klinkt waarschijnlijk nog steeds stukken beter dan menig goedkope set...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 14:41
Mijn SR5010 heeft een firmware update in de aanbieding. Zou het de Dolby Vision update zijn? Kan wederom weer eens geen release notes vinden.

Edit: op avsforum lees ik dat het niet de DV update is.

[ Voor 17% gewijzigd door Hulleman op 20-06-2018 21:22 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

De NR1606 heeft er eveneens een te pakken vandaag.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Wellicht interessant voor dit draadje: ik heb zojuist een M-CR611 aangeschaft. In Nederland kost hij overal €479, in Oostenrijk €387 en in de UK €350. Ik heb de Nederlandse winkels nog gevraagd of ze hier in mee konden gaan, maar verder dan 5% konden ze niet zakken. Ik ben erg voor support van de lokale en regionale middenstand, maar dit scheelt gewoon te veel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
M'n NR1607 kreeg ook een update aangeboden, niet heel spannend qua release notes:
Last updated:- 08/06/2018
FW VER 3400-9927-3003
08/06/2018

Firmware Vers:3400-9927-3003 (MZ19-004, NR1607/N1B, Nr1607/N1SG)

1) ALLM compliant EDID data issue fixed
2) Centre channel downmixing issue with DTS-X
3) No audio issue with Atmos under certain conditions
4) Other minor bug fixes.

Filename:-
USB_NR1607N_CY920_100100480200-0007.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:45
Vandaag (weer) een OLED in huis, deze keer de Panasonic 65FZW804.

Echter wou ik even Planet Earth 2 bekijken, dus de LG UP970 in op 4K gezet.
De BD starte op, had beeld, maar nadat ik in het menu van de BD op Play All drukte, begon het beeld allemaal vage grijse/witte pixel te geven en na een tijd (nog geen 1 min) had ik helemaal geen beeld meer vanuit de LG..
Na een paar uit/aan gedaan, weer beeld en kon ik weer in het menu, wellis waar nog steeds grijze/witte pixel in beeld, maar kon hem weer op 1080P zetten.
Was toen gelijk weer goed.

Heeft iemand een Idee?

Kabels zijn degelijk wel 1.4 kabels, maar lijkt er op een bandbreedte issue.?

Versterker die er tussen zit een Marantz SR7010.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Lijkt eerder een probleem met je LG dan je Marantz. Heb je de LG rechtstreeks op je tv aangesloten om te kijken of dat wel probleemloos werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Is HDMI 1.4 wel genoeg voor (alle vormen van) 4k? En kan de Marantz wel alle vormen van 4k doorgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:45
Ondertussen even een update.
-LG rechtstreeks op TV > super beeld en werkt prima. 2de HDMI gaat dan naar receiver voor de audio.
-LG via receiver op 1080p > ook geen problemen
-Dune via receiver op 4K30 werkt ook prima (dune kan niet hoger dan 30hz, maar is geen issue).
Zou je dus zeggen dat de link van receiver naar TV goed is.

-LG via receiver op 4K 24 of 50HZ krijg ik groene/grijze sneeuw en loopt het geheel vast na 1 a 2 min.
Ik zal kijken als ik de andere HDMI die nu naar TV rechtstreeks gaat, dat die naar de receiver gaat.

Tevens de instellingen door gelopen in de Marantz, upscaling etc allemaal uit gezet, maar geen effect gehad.

@Rallye Kabels zijn er alleen maar 1.4.
2.0 kabels bestaan niet. Zijn gewoon 1.4 dan.
De SR7010 kan gewoon 4K en HDR10 door laten. Alleen DV snapt hij niet, ondanks dat er een Firmware zou komen. maar in dit geval niet van toepassing, omdat de TV geen DV kent.

Edit:
net nog even wat geprobeerd. Als ik de kabel pak waarmee ik nu rechstreeks in de tv ga, naar de front aansluiting van de receiver ga, dan werkt het wel op 4K + HDR. Dus blijkbaar een kapotte kabel.
Moet alleen even vervangen worden als ik het spul ga ophangen, tv staat nu nog op de kast, dus geen ruimte om er bij te kunnen.

[ Voor 15% gewijzigd door Renegade666 op 24-06-2018 18:51 ]

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Pagina: 1 ... 45 ... 67 Laatste