|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Het updaten via update-servers van marantz zelf is een ramp overigens, dus dat doe ik tegenwoordig via usb.
Wie ook wil updaten via usb de volgende tip: updaten wil niet als je usb gebruik maakt van gpt, die omzetten naar mbr dus.
[ Voor 16% gewijzigd door job op 05-02-2018 17:20 ]
Hoe lang speelt het dan al bij jou? Ik heb mij niet echt verdiept in de bug, maar voor zover ik begrijp is het een bug die al lang bestaat maar pas recent ontdekt is. Ik dacht ook dat er geen Chromecast op het netwerk aanwezig moest zijn om hem te triggeren, gewoon een cast-compatibel apparaat.nero355 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:15:
[...]
Dat is leuk, maar dat is een hele recente bug en hier ging het al mis VOORDAT er casting capable apparaten in huis aanwezig waren
Overigens lijkt het erop dat de crashes de laatste tijd minder vaak optreden en sinds de laatste 3 maanden of zo is er zelfs een Chromecast Ultra aanwezig op mijn netwerk dus die bug is het ZEKER niet
Thanks ben nu dat topic ook aan het volgen en doorlezen en gaat idd om hetzelfde probleem.mathias82 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:40:
[...]
Gekend probleem bij Denon/Marantz. Gebruikt je toevallig Android toestellen? Kijk ook eens hier: Netwerk / internetverbinding valt uit van Denon AVR-X2200
Sinds de NR1606 verkrijgbaar is zo'n beetje en toen had ik alleen maar Android toestellen in huis die niet eens wisten wat een Chromecast is of wat casten überhaupt betekentmathias82 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 18:13:
Hoe lang speelt het dan al bij jou? Ik heb mij niet echt verdiept in de bug, maar voor zover ik begrijp is het een bug die al lang bestaat maar pas recent ontdekt is. Ik dacht ook dat er geen Chromecast op het netwerk aanwezig moest zijn om hem te triggeren, gewoon een cast-compatibel apparaat.
/EDIT :
Stroom eraf en weer erop is genoeg! Je kan ook effe je netwerk instellingen "pesten" door effe wat anders in te stellen en dan weer naar de juiste instellingen te zettenRallye schreef op zondag 11 februari 2018 @ 00:41:
Bij mij was het vandaag ook weer mis. Heb nu een aan-/uitschakelaar tussen de stekker van de Marantz en het stopcontact gezet. Blijft hij vannacht zonder stroom.
[ Voor 28% gewijzigd door nero355 op 11-02-2018 01:06 ]
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Edit: en na een nachtje “straf” is hij weer zichtbaar voor DeRemote en Airplay.....
[ Voor 23% gewijzigd door Rallye op 11-02-2018 21:22 ]
Nooit een reactie gehad op bovenstaande post, intussen wel de oplossing gevonden, dus maar even for the record mocht iemand anders een soortgelijk probleem krijgen:droner schreef op zondag 14 januari 2018 @ 23:34:
Hoi,
Mijn NR1501 geeft bij aanzetten de eerste minuut of 2 geen normaal geluid, in plaats daarvan een heleboel onheilspellend lawaai - gekraak, geplop en gepiep die soms bijna doet denken aan een oude 2600 baud modem (maar dan harder)
Na een tijdje verdwijnt de herrie en komt het normale geluid tevoorschijn. Hetzelfde fenomeen komt dan ook niet meer terug, tenzij ik de versterker uit (en weer aan) zet.
Iemand enig idee wat het kan zijn en of het (zelf) te fixen is?
Heb de versterker nieuw gekocht, niet veel gebruikt, hij heeft het eigenlijk al jaren.. ik liet 'm gewoon voortaan maar aan staan totdat m'n vriendin bij me introk die dat niet wil (want er zit blijkbaar ook een idle piepje in de versterker wat alleen baby's en mijn vriendin kunnen horen)

Dus: een 1000uF/10V condensatortje solderen tussen GND en output van IC1606. Tip hiervoor gevonden op het avs forum. Blijkbaar gebruikt(e) Marantz goedkope meuk. Maar met deze fix kun je het zelf oplossen en kost het je bijna niks.
Disclaimer: nooit eerder zoiets gesoldeerd dus excuus voor 't slordige werk.
[ Voor 4% gewijzigd door droner op 13-02-2018 13:13 ]
Die van mij is net bij de reparateur geweest en daar hebben ze wat nieuwe relais erin gesoldeerd. Maar nadat ik hem terug heb werkt Spotify connect naar de Marantz niet meer. Op geen enkel apparaat naar de Marantz. Ik heb geen Google spul in huis, dus dat zou het probleem niet mogen veroorzaken.
Heb de receiver nu via de USB (Duurt freeking een uur!) terug gezet naar de originele firmware en nu werkt het wel weer. Wil graag weten of meer mensen dit hebben en of de verwachting is dat het echt alleen aan de firmware ligt of mogelijk iets anders. Normaal gesproken update ik graag naar de laatste versie van de software voor mijn spullen ...
Ik heb het hele topic niet gevolgd, maar zal vanavond even mijn SR6011 van nieuwe firmware voorzien (wanneer is de laatste uitgekomen / wat is de laatste versie?) en Spotify Connect testen via mijn iPhone.richierich123 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 13:54:
Zijn er hier mensen die problemen hebben met de laatste firmware van de SR6011 en spotify connect?
Die van mij is net bij de reparateur geweest en daar hebben ze wat nieuwe relais erin gesoldeerd. Maar nadat ik hem terug heb werkt Spotify connect naar de Marantz niet meer. Op geen enkel apparaat naar de Marantz. Ik heb geen Google spul in huis, dus dat zou het probleem niet mogen veroorzaken.
Heb de receiver nu via de USB (Duurt freeking een uur!) terug gezet naar de originele firmware en nu werkt het wel weer. Wil graag weten of meer mensen dit hebben en of de verwachting is dat het echt alleen aan de firmware ligt of mogelijk iets anders. Normaal gesproken update ik graag naar de laatste versie van de software voor mijn spullen ...
Kan iemand me vertellen of de Marantz SR 5007 daadwerkelijk in staat is om 4K kwaliteit door te sturen. Dit werd wel vermeld en staat ook nog steeds bij specificaties, maar geen idee of ze ook overweg kunnen met de huidige 4K dolby Vision HDR standaarden.
Heb een Apple TV 4K gekocht en wil die aansluiten op de LG B6.
Nu heb ik alles via de recieven lopen met ARC en dit werkt eigenlijk prima. Nu wil ik de ATV ook erbij stoppen, maar daar heb ik weer een betere HDMI kabel voor gekocht die geschikt is voor uhd dolby Vision.
Nu zat ik te denken; dit heeft toch alleen nut als ik de ATV direct op de tv aansluit? Want anders verlies ik mijn perfecte signaal weer in de receiver of in de kabel naar de tv toe.
Concrete vraag: op welke snelheid kan de Marantz op ARC HDMI het signaal door laten? Is dat sowieso HDMI 2.0 (a+b)?
Anders moet ik toch de ATV direct op de tv aansluiten en weer gaan klooien met optische kabel ofzo.
Graag reactie. Ben benieuwd
De Marantz SR5007 heeft HDMI 1.4 en geen HDCP 2.2. Dus 4K kan tot 30 Hz en HDR geloof ik sowieso niet.opa_paul schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 16:57:
Concrete vraag: op welke snelheid kan de Marantz op ARC HDMI het signaal door laten? Is dat sowieso HDMI 2.0 (a+b)?
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Geweldig! Jij weet ook echt alles hè?!FeaR schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 17:06:
[...]
De Marantz SR5007 heeft HDMI 1.4 en geen HDCP 2.2. Dus 4K kan tot 30 Hz en HDR geloof ik sowieso niet.
Dank!
Nu alleen nog bedenken wat ik liever wil. HDR 60 maar dan direct op tv of toch HDR 30 en dan door receiver heen met dus ook ARC geluid surround.
Zou dat veel uitmaken? 30 hertz of 60?
Geen HDR bij gebrek aan HDCP2.2, dus ook niet op 30Hz door de receiver.opa_paul schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 18:01:
[...]
Geweldig! Jij weet ook echt alles hè?!
Dank!
Nu alleen nog bedenken wat ik liever wil. HDR 60 maar dan direct op tv of toch HDR 30 en dan door receiver heen met dus ook ARC geluid surround.
Testing, one, two ...
Dus ik kan de ATV niet door de receiver laten lopen als ik HDR wil? Ik heb dus GEEN HDR omdat de receiver een te laag type HDMI ondersteunt?hardware-lover schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 18:15:
[...]
Geen HDR bij gebrek aan HDCP2.2, dus ook niet op 30Hz door de receiver.
Dus ik zal het geluid weer terug moeten laten lopen naar de receiver met een optische kabel?
[ Voor 9% gewijzigd door opa_paul op 23-02-2018 18:29 ]
Film is veelal 24 Hz, maar zoals gezegd heb je geen HDR omdat je geen HDCP 2.2 hebt. Ik zou dan alle bronnen met HDR op de TV aansluiten en dan de bron ook nog via de optische kabel (of coax) naar de receiver voor geluid. Dan ben je zeker van Dolby Digital 5.1 en DTS. Geluid doorlussen via de TV wil niet altijd surround geven of alleen DD en geen DTS. Als jouw TV dat wel doet dan kan je de TV als hub gebruiken. Maar door S/PDIF heb je dan geen HD Audio.opa_paul schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 18:01:
[...]
Geweldig! Jij weet ook echt alles hè?!
Dank!
De oplossingen zijn eigenlijk een andere receiver met HDMI 2.0a (al zou ik nu wachten op HDMI 2.1) dan wel een andere bron met twee keer HDMI Out zodat je beeld en HD Audio apart kan sturen.
[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 23-02-2018 18:44 ]
Je hebt minimaal HDMI 2.0a nodig voor HDR, zelfs HDMI 2.0 (zonder a) is niet voldoende, dus oudere receivers die wel HDMI 2.0 poorten hebben maar geen 2.0a en geen HDCP 2.2 kunnen ook geen HDR doorsturen.opa_paul schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 18:28:
[...]
Dus ik kan de ATV niet door de receiver laten lopen als ik HDR wil? Ik heb dus GEEN HDR omdat de receiver een te laag type HDMI ondersteunt?
Dus ik zal het geluid weer terug moeten laten lopen naar de receiver met een optische kabel?
Edit: https://www.ruconnected.nl/hdmi-versies/
[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 25-02-2018 17:40 ]
Testing, one, two ...
Okee, bedankt!FeaR schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 18:42:
[...]
Film is veelal 24 Hz, maar zoals gezegd heb je geen HDR omdat je geen HDCP 2.2 hebt. Ik zou dan alle bronnen met HDR op de TV aansluiten en dan de bron ook nog via de optische kabel (of coax) naar de receiver voor geluid. Dan ben je zeker van Dolby Digital 5.1 en DTS. Geluid doorlussen via de TV wil niet altijd surround geven of alleen DD en geen DTS. Als jouw TV dat wel doet dan kan je de TV als hub gebruiken. Maar door S/PDIF heb je dan geen HD Audio.
De oplossingen zijn eigenlijk een andere receiver met HDMI 2.0a (al zou ik nu wachten op HDMI 2.1) dan wel een andere bron met twee keer HDMI Out zodat je beeld en HD Audio apart kan sturen.
Ik begrijp alles wat je zegt en kan het volgen en uitvoeren. Alleen qua HUB snap ik niet helemaal. De tv als HUB gebruiken.
Dat wil dus zeggen dat ik zo de Apple TV (bron) aansluit direct op de tv. Dan zou de tv via het ARC kanaal eventueel kunnen communiceren met de Marantz versterker die dan de juiste codec gebruikt zoals dolby 5.1?! De TV is dan een doorgeefluik van de audio.
Een andere optie heb ik volgens mij niet want de ATV heeft geen optische output. Wel kan ik de tv output optisch aansluiten naar de versterker, maar ja.... daar wil ik nou juist vanaf. Allemaal zo ouderwets en rompslomp.
Klopt dit een beetje?
Btw, alles werkt wel gewoon op HDR 30 hertz. Heb gewoon beeld en geluid via Marantz. Wat jij me alleen duidelijk probeert te maken is dat dit dus sowieso geen ‘echte’ HDR kan zijn?
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Testing, one, two ...
Nee nee. Ik verwar het niet op zich. Alleen de Apple tv zegt wel dat ik HDR 4K op 30 Hertz heb nu. Dan gaat hij even testen en zet hij ‘m van 2.2.2 af naar 2.0?! en dan werkt alles dus wel.Ethirty schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 19:30:
Als ik het goed begreep werkt HDR sowieso niet in jouw situatie en heb je nu 4K 30Hz. Hoe kom je erbij dat je wel HDR zou hebben?
Maar ik snap wel dat ik geen Dolby Vision (en dus geen HDR) heb want anders zou de tv wel om springen naar DV.
Dus jullie verhaal maakt het wel duidelijk voor me.
Ja het is helemaal goed gekomen. Exact zoals jullie gezegd hebben.Rallye schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 10:51:
Als je TV via ARC de surround van de Apple TV weer doorgeeft naar de receiver is dat inderdaad de beste oplossing (op een moderne receiver na).
Nu geeft hij de audio gewoon via ARC terug naar receiver.
Moet bekennen dat het geluid wel iets slechter is dan ik gewend ben. Dolby 5.1 is wel slechter dan DTS via een blu-ray piraatje op Plex.
Gisteren Harry Potter 1 4K HDR gekeken. Matig beeld en geluid. Maar ook wat trailers gekeken op 4K HDR. WoW! Wat een beeld op Dolby Vision (30 Hertz dan)
1 ding vraag ik me wel af;
Maakt het nou uit of ik UHD HDR content via een andere aanbieder ook afspeel met de Apple TV? Zoals Netflix. Qua beeld zou dit toch hetzelfde moeten zijn als op de app van de TV? Alleen heeft de ATV een betere processor en dus meer kracht. Of zien jullie nog meer verschillen?
Ja dat scheelt ontzettend veel hè?! Had een blu-ray van Braveheart met DTS-HD (een piraatje dan wel) , maar God wat klinkt dat vele malen beter zeg! Heel netjes. Helaas is dat aanbod er niet op iTunes. Maar wat niet is kan nog komen....FeaR schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 12:58:
Netflix is sowieso onderhevig aan compressie. Ik heb dan geen OLED of HDR maar één van de laatste plasmas en ik zie wel dat vooral zwart niet lekker uit de verf komt. En dan maakt het niet uit of ik Netflix via de TV kijk of via de laptop. Ik geef toch sterk de voorkeur aan een Blu-ray. Zeker omdat je dan ook met HD Audio zit waar ik met Netlfix ook niet verder kom dan Dolby Digital (soms +).
Zou wel fijn zijn om via de app instellingen aan te passen of via de telefoon muziek te streamen.
Suggesties?
Ik kwam er onlangs achter dat mijn NUC ineens in de Intel Driver/Control Panel de verkeerde settings had, waardoor alles flets werd en zwart veeeel te grijs alsof ik ineens een LCD IPS TV hadFeaR schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 12:58:
Netflix is sowieso onderhevig aan compressie. Ik heb dan geen OLED of HDR maar één van de laatste plasmas en ik zie wel dat vooral zwart niet lekker uit de verf komt. En dan maakt het niet uit of ik Netflix via de TV kijk of via de laptop. Ik geef toch sterk de voorkeur aan een Blu-ray. Zeker omdat je dan ook met HD Audio zit waar ik met Netlfix ook niet verder kom dan Dolby Digital (soms +).

Settings weer goed gezet en probleem opgelost!
Wat gebeurt er als je de stroom eraf haalt en weer erop zet ?commanderxp schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 19:17:
Ik heb sinds een tijdje last dat de netwerkmodule van mijn SR6007 niet meer reageert. Mijn switch reageert ook niet op de aangesloten versterker. Netwerkmodule defect? Geeft namelijk ook in de instellingen geen IP of dergelijke weer.
Zou wel fijn zijn om via de app instellingen aan te passen of via de telefoon muziek te streamen.
Suggesties?
Of heel effe de settings verandert en weer terug op DHCP zet ?
Ook effe een andere poort of kabel geprobeerd ?
Bovenstaande fixt vaak een onbereikbare versterker namelijk en als dat niet helpt zou ik zeggen dat de NIC stuk is
Nog 1 korte vraag;FeaR schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 12:58:
Zeker omdat je dan ook met HD Audio zit waar ik met Netlfix ook niet verder kom dan Dolby Digital (soms +).
Hoe weet je dat content 5.1 DD+ heeft? Hoe zie je dat op je receiver? Ik hoorde dat Transformers Dark Side of the Moon DD+ had dus heb die via Netflix op een ATV 5 4K afgespeeld. Die zou dit door moeten geven. Op tv ook gekozen voor DD+ dtv output, maar mijn Marantz heeft nog nooit ergens getoond Dolby Digital plus. Ik heb het nog nooit zien staan en hoor ook geen verschil.
Heb dus wel ooit DTS-HD zien staan / gehoord.
Zou je me dit nog uit willen leggen? (Mocht het zo zijn dat de Marantz dit gewoon niet aangeeft dan zal het vast prima zijn, maar er moet toch een manier zijn om te controleren of je DD of DD+ hebt? Zowel op de receiver en op Netflix waar ik ook geen aanduiding zie)
Excuus voor alle vragen. Maar dit is kennis die ik vast ook weer deel. 😉🤭
Ik denk dat hij gewoon doelde op de zware compressie van Netflix. Met name donkere vlakken of effen zwart zie je heel goed de compressie artifacten.nero355 schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 19:53:
[...]
Ik kwam er onlangs achter dat mijn NUC ineens in de Intel Driver/Control Panel de verkeerde settings had, waardoor alles flets werd en zwart veeeel te grijs alsof ik ineens een LCD IPS TV had
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
je kan geloof ik bij iedere Marantz in Settings -> General - Information -> Input signal zien wat voor formaat je op dat moment naar zit te luisteren/kijken.opa_paul schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 23:30:
[...]
Nog 1 korte vraag;
Hoe weet je dat content 5.1 DD+ heeft? Hoe zie je dat op je receiver? Ik hoorde dat Transformers Dark Side of the Moon DD+ had dus heb die via Netflix op een ATV 5 4K afgespeeld. Die zou dit door moeten geven. Op tv ook gekozen voor DD+ dtv output, maar mijn Marantz heeft nog nooit ergens getoond Dolby Digital plus. Ik heb het nog nooit zien staan en hoor ook geen verschil.
Heb dus wel ooit DTS-HD zien staan / gehoord.
Dat kan ik toch niet zien dan? De input staat dan toch op de HDMI ingang van ATV en dus op Netflix.peschinl schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 23:48:
[...]
je kan geloof ik bij iedere Marantz in Settings -> General - Information -> Input signal zien wat voor formaat je op dat moment naar zit te luisteren/kijken.
Of bedoel je op het kleine schermpje op de receiver?
Daar ontkom je niet aan zolang je met compressie te maken hebt via streaming en de kabel of schotel dus dat zou inderdaad goed kunnenEthirty schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 23:44:
Ik denk dat hij gewoon doelde op de zware compressie van Netflix. Met name donkere vlakken of effen zwart zie je heel goed de compressie artifacten.
Je roept een paar vragen bij me op:opa_paul schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 11:49:
Moet bekennen dat het geluid wel iets slechter is dan ik gewend ben. Dolby 5.1 is wel slechter dan DTS via een blu-ray piraatje op Plex.
Gisteren Harry Potter 1 4K HDR gekeken. Matig beeld en geluid. Maar ook wat trailers gekeken op 4K HDR. WoW! Wat een beeld op Dolby Vision (30 Hertz dan)
1 ding vraag ik me wel af;
Maakt het nou uit of ik UHD HDR content via een andere aanbieder ook afspeel met de Apple TV? Zoals Netflix. Qua beeld zou dit toch hetzelfde moeten zijn als op de app van de TV? Alleen heeft de ATV een betere processor en dus meer kracht. Of zien jullie nog meer verschillen?
1) Waarom heb je geen DTS? Omdat het geluid via de TV loopt?
2) Harry Potter 1 is denk ik een slecht voorbeeld voor HDR, want een oudere film?
3) Tussen welke afspeelmogelijkheden vergelijk je?
Ad 3) Ik zou kiezen voor de afspeelmogelijkheid die zo weinig mogelijk omwegen geeft. Dus Netflix via de app op je recente TV zelf, dat scheelt een aantal verbindingen (Apple TV-TV en voor het geluid Apple TV-TV-receiver) en dus kans op fouten. Aan de andere kant: mijn TV (uit 2011) heeft een heel oude Netflix-app. Ik heb het idee dat ik via mijn Apple TV (overigens een 3, maar wel iets nieuwer dan de TV) beter Netflix-beeld heb.
Als je naar door de TV gegenereerd beeld kijkt kun je inderdaad het menu van de Maranzt er niet overheen leggen, zoals bij beeld dat via de Marantz zelf loopt. Volgens mij moet je het in de DeRemote of Marantz-app wel kunnen zien, of niet?opa_paul schreef op zondag 25 februari 2018 @ 00:22:
[...]
Dat kan ik toch niet zien dan? De input staat dan toch op de HDMI ingang van ATV en dus op Netflix.
Of bedoel je op het kleine schermpje op de receiver?
[ Voor 57% gewijzigd door Rallye op 25-02-2018 11:51 ]
Welke settings gebruik jij precies in de Intel Control Panel?nero355 schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 19:53:
[...]
Ik kwam er onlangs achter dat mijn NUC ineens in de Intel Driver/Control Panel de verkeerde settings had, waardoor alles flets werd en zwart veeeel te grijs alsof ik ineens een LCD IPS TV had
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
iTunes biedt geen films aan in DTS helaas. Alleen DD en DD+Rallye schreef op zondag 25 februari 2018 @ 11:42:
[...]
Je roept een paar vragen bij me op:
1) Waarom heb je geen DTS? Omdat het geluid via de TV loopt?
2) Harry Potter 1 is denk ik een slecht voorbeeld voor HDR, want een oudere film?
3) Tussen welke afspeelmogelijkheden vergelijk je?
Ad 3) Ik zou kiezen voor de afspeelmogelijkheid die zo weinig mogelijk omwegen geeft. Dus Netflix via de app op je recente TV zelf, dat scheelt een aantal verbindingen (Apple TV-TV en voor het geluid Apple TV-TV-receiver) en dus kans op fouten. Aan de andere kant: mijn TV (uit 2011) heeft een heel oude Netflix-app. Ik heb het idee dat ik via mijn Apple TV (overigens een 3, maar wel iets nieuwer dan de TV) beter Netflix-beeld heb.
[...]
Als je naar door de TV gegenereerd beeld kijkt kun je inderdaad het menu van de Maranzt er niet overheen leggen, zoals bij beeld dat via de Marantz zelf loopt. Volgens mij moet je het in de DeRemote of Marantz-app wel kunnen zien, of niet?
Die Marantz app zal ik er eens voor gaan gebruiken. Ga ik proberen!
3: ik vergelijk nu even Netflix vs Netflix. App tv vs Apple TV HDR. Dan vind ik de ATV iets beter beeld geven. Vroeg me alleen af of het iets uit zou maken.
Verder moet ik nog recente content met 4K HDR en dd+ uit de iTunes store aanschaffen om echt goed te kunnen oordelen.
Kan ook Plex zo eens bekijken met als Bron de MacBook met een Blu-ray met DTS.
Edit:
Getest. Plex app ATV; stuurt DD audio door i.p.v. DTS. Ook al staan alle instellingen goed. Op beste kwaliteit en automatisch.
Plex app TV; DTS bij dezelfde film op dezelfde versterker.
Nou, leg mij nou maar eens uit waarom dit niet werkt?! Zelfs de app op de ATV geeft aan dat het DTS 5.1 is.
Overigens; een andere film gaf DTS 7.1 en die speelt de ATV en de TV Plex app als DD af! Wat mijn conclusie vormt dat de versterker er Dolby van maakt als hij het signaal niet herkent. ATV stuurt DTS ip dus niet door?! Terwijl andere het wel beweren en ook getest hebben.
Of is het wel DTS maar geeft mijn Receiver gewoon Dolby aan?! 😉😋
[ Voor 17% gewijzigd door opa_paul op 25-02-2018 17:00 . Reden: Ik word gek na een middagje testen. WAF is zeer laag op het moment ]
#team_UTC+1
Je kan ergens aangeven of het beeld voor IT gebruik of voor Movies is : Dit is in feite HDMI 0-255 of 16-254 kleurenbereik!Rivanov schreef op zondag 25 februari 2018 @ 12:20:
Welke settings gebruik jij precies in de Intel Control Panel ?
Staat hier ergens tussen onder Advanced als ik het goed heb : https://www.intel.com/con...857/graphics-drivers.html
Artikel gaat over iets anders, maar dat scherm moet je hebben als het goed is
Dat soort ellende kan je wel hebben als je via ARC dingen gaat doen inderdaad of de Optical Out van de TV gebruikt...Ethirty schreef op zondag 25 februari 2018 @ 17:27:
Wel gecontroleerd of je TV wel DTS kan uitsturen? Volgens mij is dit vaak wel een dingetje.
[ Voor 23% gewijzigd door nero355 op 25-02-2018 18:51 ]
Uiteraard. Want bij Plex TV app werkt het dus wel gewoon op DTS output via ARC. Zou dus via ATV ook gewoon moeten werkenEthirty schreef op zondag 25 februari 2018 @ 17:27:
Wel gecontroleerd of je TV wel DTS kan uitsturen? Volgens mij is dit vaak wel een dingetje.
Ik heb kabeltelevisie in huis via RFOG (radio frequency over glass; oftewel radio en tv komen via glasvezel in huis en worden in de meterkast omgezet naar een signaal dat over de coax kan). Kan ik dit signaal afspelen op mijn Marantz SR7011 om op dit manier digitale radio te luisteren? De bandbreedte / kbps van TuneIn is namelijk niet zo hoog en het lijkt me dat ik dan op de tuner een hogere kwaliteit radio kan halen. Ditzelfde signaal kan ik op mijn televisie (met ingebouwde DVB-C tuner) wel gewoon afspelen zonder tussenkomst van CAM / CI module of losse tv-tuner en op die manier tv kijken.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Zou prima moeten gaan volgens mij.Jorgen schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:22:
Ik kon het antwoord niet vinden, maar wellicht is het simpel:
Ik heb kabeltelevisie in huis via RFOG (radio frequency over glass; oftewel radio en tv komen via glasvezel in huis en worden in de meterkast omgezet naar een signaal dat over de coax kan). Kan ik dit signaal afspelen op mijn Marantz SR7011 om op dit manier digitale radio te luisteren? De bandbreedte / kbps van TuneIn is namelijk niet zo hoog en het lijkt me dat ik dan op de tuner een hogere kwaliteit radio kan halen. Ditzelfde signaal kan ik op mijn televisie (met ingebouwde DVB-C tuner) wel gewoon afspelen zonder tussenkomst van CAM / CI module of losse tv-tuner en op die manier tv kijken.
Testing, one, two ...
#team_UTC+1
Wilde het niet zomaar proberen om daarna te merken dat ik de Marantz zou slopen met een verkeerd signaal, vandaar.
Tweede vraag: de meningen verschillen over de warmteafgifte van de Marantz. Ik heb nu mijn platenspeler erbovenop gezet. Groot deel heeft 3 cm ruimte, op bepaalde plekken maar 1 cm. Wat denken jullie? Gewoon laten staan?
[ Voor 13% gewijzigd door Jorgen op 28-02-2018 16:07 ]
Er staat in het overzichtje naast DVB-C ook FM, die laatste is analoog. Zoals bij wel meer providers gaat er over een DVB-C kabel zowel een analoog alsook digitaal zender aanbod. Of het beter voor je gaat klinken zal enkel duidelijk worden indien je die stekker achter in je receiver gaat stoppen en gaat vergelijken. Het zenderaanbod via FM zal wel flink lager zijn dan het aantal streams welke beschikbaar zijn met internet als bron.Jorgen schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:05:
@hardware-lover en @Ethirty Ik neem mijn glasvezel af via Trined en krijg over diezelfde kabel het tv-/radiosignaal van Rekam binnen. Zoals gezegd wordt er pas in de woning een kabelsignaal van gemaakt. (RFOG). In principe kan dat dus gewoon direct in de Marantz? Die heeft dus geen DVB-C tuner nodig, net als de tv? https://rekamverbindt.nl/radio/ Als dat dan dus nog steeds analoog is; ga ik er dan überhaupt op vooruit ten opzichte van TuneIn? Zo niet scheelt me dat weer een overbodige kabel die ik dan niet hoef te kopen.
Wilde het niet zomaar proberen om daarna te merken dat ik de Marantz zou slopen met een verkeerd signaal, vandaar.
[knip]
Testing, one, two ...
Dan moet je niet naar FM willen luisteren, denk dat TuneIn dan nog beter klinkt.Jorgen schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:50:
@hardware-lover Dat is inderdaad zo. Nu luister ik bijv. graag naar Radio 10 en die komt al niet boven de 128 kbps uit via TuneIn. Daarvoor heb ik geen Marantz SR7011 en Focal Aria 926 staan
#team_UTC+1
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Een van mijn favaoriete streams is maar 32k aac en dat klinkt ook best goed, maar om nou te zeggen high-end...Rallye schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 22:41:
Ik vind FM via de coax best goed klinken (Ziggo)....
#team_UTC+1
Ik persoonlijk zou het niet doen. Ik vind dat de SR7005 bij tijd en wijlen ook best warm wordt (zeker bij gebruik van HDMI heb ik het idee), en dat zal bij de SR7011 vast niet anders zijn; al helemaal als je nagaat dat ik mijn SR7005 alleen maar gebruik voor een stereo-opstelling, met méér luidsprekers te versterken zal hij er vast niet koeler op worden.Jorgen schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:30:
En v.w.b. mijn vraag over de platenspeler op de SR7011? Wel of niet doen?
Ik hanteer persoonlijk altijd het principe dat de versterker het bovenste apparaat is, aangezien die het warmst wordt. De platenspeler staat bij mij dus niet in de "toren".
[ Voor 17% gewijzigd door Glenfiddich op 02-03-2018 09:55 ]
Catch a smile out there!
Mijn 1508 wordt nog niet de helft zo warm als mijn vorige Sony, die wist het hele kastje op te warmen.
Ik zou kijken hoe warm de radio aanvoelt bij normaal gebruik en dan beslissen. Of het verstandig is voor je platenspeler durf ik niks zinnigs over te zeggen.
#team_UTC+1
Bij een hele hoge toren snap ik je punt, maar in mijn geval betreft het slechts drie apparaten. Zelfs bij vier of vijf apparaten denk ik nog echt niet dat je van "topzwaar" zou kunnen spreken bij audioapparatuurEthirty schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:25:
Het is wat mij betreft een beetje dubbel. Jarenlang hebben we alles op elkaar gezet, hele torens, en nu zou dat niet meer kunnen? Maar een versterker stond wel altijd onderop. Ik zou nooit het zwaarste object bovenop zetten, nergens bij, ook niet bij audio.
Mijn 1508 wordt nog niet de helft zo warm als mijn vorige Sony, die wist het hele kastje op te warmen.
Ik zou kijken hoe warm de radio aanvoelt bij normaal gebruik en dan beslissen. Of het verstandig is voor je platenspeler durf ik niks zinnigs over te zeggen.
Catch a smile out there!
Zeer herkenbaar, bij draaitafels draait het om het ontbreken van gemak. Waarschijnlijk vooral omdat het vanwege het omdraaien halverwege en het verwisselen van platen, insteekhoezen, plaatsen van de naald etc sowieso al bewerkelijker is dan alle andere vormen van muziek beluisteren. Als het spul dan ook nog eens niet goed voor handen staat is dat nét de druppel om dan maar geen plaatje te draaienJorgen schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 12:59:
Ik heb niet het idee dat het nu te warm wordt en wat mij betreft hoeft het ook niet perse op elkaar, maar ik heb niet de ruimte om hem zomaar ergens anders te zetten. Dan is het ofwel de Marantz in de kast (maar dan kan je nooit fatsoenlijk alle kabels vastmaken, dus dat valt af - en bovendien is dat altijd warmer dan buiten de kast; ofwel de platenspeler weer terug in de kast en dan is de kans groot dat ik straks helemaal geen platen meer afspeel. Nu pak ik 1 of 2 avonden in de week een paar lp's. Toen hij in de kast stond, was het 1 x in de maand.
Catch a smile out there!
Testing, one, two ...
Hier ook net paar uur geleden geinstalleerd, maar ik was helaas niet degene die de versterker had ingeschakeld dus geen idee wat er allemaal is gebeurd.hardware-lover schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 16:02:
Ik kreeg afgelopen nacht ineens een firmware_update voor mijn NR1606 voor de kiezen. Ik kan echter nergens terugvinden wat er met deze update is aangepakt/vernieuwd? Iemand enig idee?
Hij is wel zonder gezeik geinstalleerd dus ik geloof het wel verder... Zal een beetje een mix zijn van de eerder genoemde updates bij andere modellen denk ik
Hopelijk is bij deze het netwerk gedeelte stabieler geworden
YouTube: Goodbye Marantz PM6006 UK Edition - Noise On Digital Input
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong
Voor de NR1606 zou deze pas tegen de zomer uitkomen, dit zou wel een tikkeltje aan de vroege kant zijn 😉. Ik kan DV overigens toch niet controleren, de TV ondersteund het niet.CrimsoN72 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 16:36:
Ik weet dat er nog een dolby vision thru optie komt... Misschien was het die?
Staat die van jou ook bij
Testing, one, two ...
Mijn 5010 heeft em ook geinstalleerd. Heb nu al 3 updates binnen gekregen in anderhalf jaar tijd, maar er zijn nooit fatsoenlijk releasenotea te vinden. De enige update waarvan ik wist dat zou komen was HLG/DV. Zal die wel zijn dan:phardware-lover schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 01:44:
[...]
Voor de NR1606 zou deze pas tegen de zomer uitkomen, dit zou wel een tikkeltje aan de vroege kant zijn 😉. Ik kan DV overigens toch niet controleren, de TV ondersteund het niet.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
En?CrimsoN72 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 18:26:
Ik zal het dit weekend eens checken met Battlefield 1 (heeft ook DV optie die eerst niet werkte)...
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik heb al gelezen dat dit een meer voorkomend probleem is en dat je poort aanpassen dit kan oplossen..? Heb in de receiver poort 000080 ingesteld, maar dit lijkt niks te veranderen.. Iemand een tip?
Onderstaande zal ook wel voor de 5010 gelden denk ik.Hulleman schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 17:49:
[...]
Mijn 5010 heeft em ook geinstalleerd. Heb nu al 3 updates binnen gekregen in anderhalf jaar tijd, maar er zijn nooit fatsoenlijk releasenotea te vinden. De enige update waarvan ik wist dat zou komen was HLG/DV. Zal die wel zijn dan:p
Last updated:- 21/02/2018
FW VER 6000-5101-5292-01 (MZ17-139, AV8802A/N1B)
6000-5101-5292-01
1) DolbY Vision added
2) Added new feature HLG (Hybrid Log Gamma) for the pass through signal
3) Audyssey improvements
4) Improvements to metadata info of specific internet radio stations
5) Spotify improvements
6) SOme legacy video improvements
Filename:- USB_AV8802AN_CY920_HDCP_100100450200-0008.zip
1) When playing the DSD file from USB drive between 0:59-1:07 minute marks
I can clearly hear several clicking sounds that are not part of the track. When
playing the same file on the computer (software converted to PCM) or via
Blu-Ray player (PCM over HDMI)
2) Spotify does not Play Songs from the cue.
1.Play one song.
2.Add next song to the cue.
3.After finishing Playback of 1st title, music stops.
3) Impossible to play WAV file in the HAP-Z1ES (SONY Audio Player) at the
network function.
4) At specific Internet Radio station (,1000Schlager laut.fm) well known
problem with mutual vowels:
5) Rear channel level cannot be adjusted via Apps for iPhone/iPod.
Filename:- AV8802A/N: USB_AV8802AN_CY920_HDCP_100100450200-0007.zip
1) Supported the AVR Remote 2.2.0.
2) The Spotify Connect Server side of Spotify will be updated. So, the customer will not be able to play Spotify after updating.
3) German-specific text characters are not displayed correctly when the customer plays a specific IR station (WDR3 FM93.1 Cologne Live) in Germany.
4) Even if the customer registers the Audyssey MultEQ XT32 setting to the Quick Select in the following specific operation, the setting of the MultEQ XT32 changes when calling the Quick Select.
5) The product cannot play the specific Podcasts (Radio1 RAI, Radio2 RAI) on the Internet Radio.
6) The noise may occur when the customer plays the specific AAC file bought from Mora (Online music distribution service) by the Music Server or the USB function. .
7) The temporary display of GUI on the TV screen (SOURCE, INPUT, SOUND, VOLUME) may not disappear even after a certain time when the customer turns on the AV receiver.
Filename:- USB_AV8802AN_CY920_HDCP_100100450200-0006.zip
1) Add the Cross up-mixing feature.
2) The customers not being able to login to the Pandora service from the product. (applicable to USA units only )
3) When the language setting of the unit is of Polish, the erroneous information is displayed in the Information screen OSD if the Dynamic EQ is set to ON.(Information screen OSD displays off.)
4) German-specific text characters are not displayed correctly when the customer plays a specific IR station in Germany.
5) When customer connects the AV receiver with specific TV (Samsung UE48JU6450) via the HDMI ARC and playback the MKV files with DTS sound using the DLNA streaming app of Samsung, the sound is not output from the AV receiver.
6) The sound interruption might occur at about 55 seconds of one minute when DTS-HD MA7.1ch with the specific BD Disc (Avenger, Age of Ultron) is playing.
7) When the customer inputs the multichannel audio signal with the following specific condition to the AV receiver, the sound of the center channel is not down-mix, so the sound of a center channel is not output from the front speaker.
After the customer starts Spotify App by the Denon Remote App and plays music, the product doesn't play Internet Radio mainly because the product cannot be connected with Internet Radio even if the customer switches the input source to Internet Radio.
Filename:- USB_AV8802AN_CY920_HDCP_100100450200-0005.zip
FW VER 6770-4801-5215-00 (MZ15-071, AV8802A/N1B)
When the customer updates the firmware to "DTS: X" Sound mode function addition version, the products might not be able to operate from the Marantz Remote App
Filename:- USB_AV8802AN_CY920_HDCP_100100450200-0003.zip
fIRMWARE VERSION:- 6770-4801-5215-00
FW VER 6770-4801-5291-00 (MZ15-030, AV8802A/N1B)
1) Add the "DTS: X" sound mode feature.
2) When the customer plays DD + stream that exceeds 504kbps at specific Media Player (Tmall Magic box TMB300A), the sound might not be output from the AV receiver. The symptom is a problem that the product has the failure in playing DD + stream that exceeds 504kbps.
3) Even if the customer sets "Tone Control" to "ON" with the WEB control setting screen of the AV receiver, and the numerical value of Bass or Treble is changed, the AV receiver doesn't reflect a set value. The symptom is a problem that the AV receiver cannot set Bass or Treble from the WEB control.
4) When the input source of AV receiver switches automatically from Blu-ray (function during SACD playback) to TV Audio, the sound of the broadcast via ARC from specific TV (Panasonic) might not be outputted. The symptom is a problem that the sound of the broadcast via ARC from specific TV (Panasonic) might not be outputted.
5) Even if the customer sets Level FR from the WEB control screen of the AV receiver, the customer cannot confirm a set value of Level FR because the display on the WEB control screen doesn't change. The display of Level FR on the WEB control screen doesn't change but Level FR on the AV receiver side is changed. The symptom is a problem that the customer cannot confirm a set value of Level FR because the display on the WEB control screen doesn't change.
6) When the customer connects MAC Book to the AV receiver and then the specific MP3 file (Album art size is bigger than 1000x1000 pixels) is played from iTunes via the AirPlay, the AV receiver reboots before starting the playback of the MP3 file.
The symptom is a problem that the AV receiver reboots before starting the playback of the MP3 file.
7) If the customer inserted the iPod classic to USB-A terminal on AV Receiver with standby mode (over 8 hours or more), when the customer turns on the power of AV receiver, the AV receiver cannot connect to the iPod again. The symptom is a problem that the AV receiver cannot connect to the iPod when the customer turns on the power of AV receiver.
When the customer connects the AV receiver to HDMI output of specific Streaming Media Player (Roku 4) that the output setting of the resolution is set to 4K, the AV receiver doesn't output the video or the AV receiver has a latency until the output video.
The symptom is a problem that the AV receiver doesn't output the video or the AV receiver has a latency until the output video.
Caution:
Uploaded firmware for USB stick is only for non-upgraded AV8802A. Please
do not use both firmware for Auro 3D upgraded AV8802A.
Filename:- USB_AV8802N_100100450200-0002.zip
fIRMWARE VERSION:- 6770-4801-5291-00
[ Voor 0% gewijzigd door FeaR op 14-03-2018 23:16 ]
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest
Welke app gebruik je? Bij DeRemote heb ik hier geen last van.powermarcel10 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 20:30:
Weet iemand of er een optie is om een Marantz nr1602 vanaf 2 verschillende devices te bedienen? Zodra ik de receiver met m'n tablet bedien kan ik hem op mn telefoon niet meer verbinden en andersom.
Ik heb al gelezen dat dit een meer voorkomend probleem is en dat je poort aanpassen dit kan oplossen..? Heb in de receiver poort 000080 ingesteld, maar dit lijkt niks te veranderen.. Iemand een tip?
[ Voor 3% gewijzigd door Rallye op 14-03-2018 21:39 ]
Ik heb alleen Android devices.. Gebruik AVR-remote..Rallye schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 21:39:
[...]
Welke app gebruik je? Bij DeRemote heb ik hier geen last van.
Die versterker heeft intern 2 fans. Je zou verwachten dat die aanslaan wanneer de versterker te warm zou worden. Deze zijn sterk genoeg om de lucht onder de platenspeler weg te drukken (ze zitten namelijk onderin de 7011 en blazen langs de lamellen naar boven). Ik heb alleen nog nooit gelezen dat iemand ze ooit heeft zien draaien...Jorgen schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:30:
En v.w.b. mijn vraag over de platenspeler op de SR7011? Wel of niet doen?
Bekend probleem of is er spontaan iets in de hardware kapot?
EDIT: Niks aan de hand, werkte weer normaal na een fabrieksreset.
[ Voor 14% gewijzigd door Stoney3K op 17-03-2018 09:59 ]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Jorgen schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 12:59:
Ik heb niet het idee dat het nu te warm wordt en wat mij betreft hoeft het ook niet perse op elkaar, maar ik heb niet de ruimte om hem zomaar ergens anders te zetten. Dan is het ofwel de Marantz in de kast (maar dan kan je nooit fatsoenlijk alle kabels vastmaken, dus dat valt af - en bovendien is dat altijd warmer dan buiten de kast; ofwel de platenspeler weer terug in de kast en dan is de kans groot dat ik straks helemaal geen platen meer afspeel. Nu pak ik 1 of 2 avonden in de week een paar lp's. Toen hij in de kast stond, was het 1 x in de maand.
Na een tijdje aanstaan (tv geluid; niks afspelen; Spotify) komt de temperatuur op circa 40 à 41 graden. Dat lijkt me niet superheet voor een receiver. Wellicht dat de platenspeler en de receiver daar dan dus gewoon tegen kunnen?Stijnd schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 19:49:
[...]
Die versterker heeft intern 2 fans. Je zou verwachten dat die aanslaan wanneer de versterker te warm zou worden. Deze zijn sterk genoeg om de lucht onder de platenspeler weg te drukken (ze zitten namelijk onderin de 7011 en blazen langs de lamellen naar boven). Ik heb alleen nog nooit gelezen dat iemand ze ooit heeft zien draaien...
[ Voor 20% gewijzigd door Jorgen op 17-03-2018 02:48 ]
Kan op internet alleen iets vinden over spotify problemen en die zou door de FW oplost worden. Ik heb nog nooit een spotify probleem gehad. Dolby vision en HLG zag ik ook iets over voorbijkomen maar volgens mij had dit niet betrekking op de SR7007...
if ain't broke don't fix it
't Ligt er maar net aan waar je dat gemeten hebt...Jorgen schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 02:13:
[...]
[...]
Na een tijdje aanstaan (tv geluid; niks afspelen; Spotify) komt de temperatuur op circa 40 à 41 graden. Dat lijkt me niet superheet voor een receiver. Wellicht dat de platenspeler en de receiver daar dan dus gewoon tegen kunnen?
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Bovenop, midden. Thermometer van Marantz logo naar midden van de receiver.Lip schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 18:17:
[...]
't Ligt er maar net aan waar je dat gemeten hebt...
En ja Spotify connect is er. Werkt prima zo lijkt t
[ Voor 18% gewijzigd door zandpaddo op 17-03-2018 21:43 ]
De update zorgt ervoor dat Spotify Connect weer werkt. Ook de Android en IOS app werkt nu ook veel beter!Oban606 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 17:44:
Ik krijg nu ook de FW update (SR7007) als optie. AVR van marantz updaten gaat nog wel eens mis...
Kan op internet alleen iets vinden over spotify problemen en die zou door de FW oplost worden. Ik heb nog nooit een spotify probleem gehad. Dolby vision en HLG zag ik ook iets over voorbijkomen maar volgens mij had dit niet betrekking op de SR7007...
if ain't broke don't fix it
Nu contacteerde ik recent Iear.nl ( waar het nieuw gekocht is ) en die melden mij dat er helaas niets aan te doen is behalve een universele afstandbediening kopen. ( nu had ik van hen toch wel wat betere service verwacht in de vorm van een advies uit ervaring ofzo )
Via Internet zie ik soms reinigen met alcohol( short term met kan op oplossen van de "contact verf" van die knoppen.
Of aanbrengen van kleine stukjes zilverpapier op de betrokken knoppen
Of aanbrengen van wat potlood , of een nieuwe zwarte " contact verf " aanbrengen ( waar koop je zoiets in BE, NL ? )
Alle advies welkom.
Dat isMPAnnihilator schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:31:
Heeft er iemand goede ervaringen met een methode om knoppen van de afstandsbediening weer tot leven te wekken aub ? De remote van mijn SR6005 laat het afweten bij de volume knoppen. De rest van de knoppen heeft geen problemen.
Nu contacteerde ik recent Iear.nl ( waar het nieuw gekocht is ) en die melden mij dat er helaas niets aan te doen is behalve een universele afstandbediening kopen. ( nu had ik van hen toch wel wat betere service verwacht in de vorm van een advies uit ervaring ofzo )
Via Internet zie ik soms reinigen met alcohol( short term met kan op oplossen van de "contact verf" van die knoppen.
Of aanbrengen van kleine stukjes zilverpapier op de betrokken knoppen
Of aanbrengen van wat potlood , of een nieuwe zwarte " contact verf " aanbrengen ( waar koop je zoiets in BE, NL ? )
Alle advies welkom.
Het Onkyo AV Receiver ervaringen/discussie Topic deel 3 aanbod geweest. Wel even je eigen search-skills aanwenden.
Succes!
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Serieus : Koop een Logitech Harmony Remote!MPAnnihilator schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:31:
Heeft er iemand goede ervaringen met een methode om knoppen van de afstandsbediening weer tot leven te wekken aub ? De remote van mijn SR6005 laat het afweten bij de volume knoppen. De rest van de knoppen heeft geen problemen.
Deze heb ik op het moment i.c.m. de Marantz in gebruik : pricewatch: Logitech Harmony 650
Maar er zijn ook andere opties. Zie [AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3]
* nero355 kan niet meer leven zonder zo'n gek ding
Dan heb je de acties niet goed geprogrammeerd in mijn ervaring. Je kan zo'n remote precies laten doen wat je wil, alleen kost het even tijd om goed te zetten.Rallye schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 10:05:
Grappig. Ik kan niets met zo’n remote. De vaste volgorde die hij aanhoudt, zonder rekening te houden met de HDMI schakelingen (die bij mijn Marantz aan moeten omda5 je anders geen meldingen op het TV-scherm krijgt). Ik had er altijd ruzie mee.
#team_UTC+1
Bedoel je CECRallye schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 10:05:
Grappig. Ik kan niets met zo’n remote. De vaste volgorde die hij aanhoudt, zonder rekening te houden met de HDMI schakelingen (die bij mijn Marantz aan moeten omdat je anders geen meldingen op het TV-scherm krijgt). Ik had er altijd ruzie mee.
Dat staat hier overal uit en ik zie gewoon het volume van de Marantz op mijn TV bijvoorbeeld dus dat moet gewoon kunnen!
Gewoon overal CEC uit en bijvoorbeeld zo aangesloten :Rallye schreef op zondag 25 maart 2018 @ 19:36:
Welke versterker, cq. instellinge heb jij? Bij mijn sr6006 gaat dit niet.
Intel NUC 2820FYKH -> Marantz NR1606 -> Panasonic P50V10
Als ik dan het volume verander dan zie ik gewoon de Marantz Volumebalk. Zoiets als dit maar dan anders :
http://www.avsforum.com/p...4ac848_1400187726961.jpeg
Ik heb wel een heel oud apparaat erbij zitten waarmee de versterker die balk niet weergeeft, omdat de HDMI handshake waarschijnlijk niet volledig is, vanwege de DVI > HDMI converter die erop zit.
Misschien dat bij jou daar het probleem zit ?!
Ik krijg bij pass-through aan, de volumebalk niet te zien van mijn NR1606, dan moet ik upscaling op de receiver actief maken (pass-through uit)?nero355 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 20:14:
[...]
Gewoon overal CEC uit en bijvoorbeeld zo aangesloten :
Als ik dan het volume verander dan zie ik gewoon de Marantz Volumebalk. Zoiets als dit maar dan anders :
[knip]
Testing, one, two ...
Ik heb echt alles wat met beeldverwerking te maken heeft uitgezet : Upscaling dus ook!hardware-lover schreef op zondag 25 maart 2018 @ 23:25:
Ik krijg bij pass-through aan, de volumebalk niet te zien van mijn NR1606, dan moet ik upscaling op de receiver actief maken (pass-through uit)?
Alles is zo puur mogelijk ingesteld en 90% van de tijd staat de versterker ook op DIRECT wat betreft het geluid.
Op mijn TV hetzelfde verhaal trouwens : Alle "beeldverbeteraars" staan uit
Een pre-out zou al op de volumeregeling van de Marantz moeten reageren. Ik heb zelf actieve speakers op de pre-out. Wat je wilt met instellen als zone 2 gaat volgens mij niet lukken.powermarcel10 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 23:19:
Vraagje! Ik heb een Marantz Nr1602 en heb op de pre out uitgang een Bluetooth transmitter aangesloten die het geluid naar de bluetooth luidspreker in de badkamer stuurt. Werkt goed! Alleen zou ik het volume vanuit de marantz willen regelen. Deze verandert nu mee met het volume van de luidsprekers. Kan ik de pre out ook instellen als zijnde zone 2? Hiervoor zou ik dan wat aanpassingen in het volume kunnen maken.. Iemand enig idee?
Wat bedoel je met: "Deze verandert nu mee met het volume van de luidsprekers".?
This title is for sale, please send me a PM
Nee, ik heb geen converters o.i.d. Zal nog eens kijken. Gaat om een sr6006.nero355 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 20:14:
[...]
Gewoon overal CEC uit en bijvoorbeeld zo aangesloten :
Ik heb wel een heel oud apparaat erbij zitten waarmee de versterker die balk niet weergeeft, omdat de HDMI handshake waarschijnlijk niet volledig is, vanwege de DVI > HDMI converter die erop zit.
Misschien dat bij jou daar het probleem zit ?!
@nero355 ik lees elders dat het iets te maken zou kunnen hebben met 4k, dat dan de volume GUI niet kan worden getoond met de instellingen zoals jij (en ik) ze heb staan. Jij hebt je NR1606 aan een Full HD TV hangen?nero355 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 02:59:
[...]
Ik heb echt alles wat met beeldverwerking te maken heeft uitgezet : Upscaling dus ook!
Alles is zo puur mogelijk ingesteld en 90% van de tijd staat de versterker ook op DIRECT wat betreft het geluid.
Op mijn TV hetzelfde verhaal trouwens : Alle "beeldverbeteraars" staan uit
Testing, one, two ...
Yep : pricewatch: Panasonic Viera TX-P50V10 Zwarthardware-lover schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:14:
@nero355 ik lees elders dat het iets te maken zou kunnen hebben met 4k, dat dan de volume GUI niet kan worden getoond met de instellingen zoals jij (en ik) ze heb staan. Jij hebt je NR1606 aan een Full HD TV hangen?
Zou ik wel raar vinden trouwens... De NR1606 kan Ultra HD @ 30 fps weergeven als het goed is (pricewatch: Marantz NR1606 Zwart dus waarom zou dat dan niet kunnen i.c.m. het OSD Menu

@nero355 als je naar de upscale prestaties kijkt dan gaat deze idd tot aan UDH @ 30Hz, maar bij pass through is dat helemaal n.v.t.. Zet ik pass through uit dan heb ik wel een volume-balk in beeld maar zoals jij al aangaf, en ik eveneens bevestigd heb, ik heb pass through aanstaan en dus wordt er niets door de receiver ge_upscaled, dus gaat 4k door tot @ 60Hz als er zo'n signaal wordt aangeleverd. Dit wordt dan niet door de receiver beperkt door 30Hz.nero355 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 16:05:
[...]
Yep : pricewatch: Panasonic Viera TX-P50V10 Zwart
Zou ik wel raar vinden trouwens... De NR1606 kan Ultra HD @ 30 fps weergeven als het goed is (pricewatch: Marantz NR1606 Zwart dus waarom zou dat dan niet kunnen i.c.m. het OSD Menu
Testing, one, two ...
Ik bedoelde meer van "Dan kan het OSD toch minstens tot aan 30Hz weergegeven worden ?!" want HDMI 1.4 gaat sowieso niet verder dan 30Hz geloof ikhardware-lover schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 17:10:
@nero355 als je naar de upscale prestaties kijkt dan gaat deze idd tot aan UDH @ 30Hz, maar bij pass through is dat helemaal n.v.t.. Zet ik pass through uit dan heb ik wel een volume-balk in beeld maar zoals jij al aangaf, en ik eveneens bevestigd heb, ik heb pass through aanstaan en dus wordt er niets door de receiver ge_upscaled, dus gaat 4k door tot @ 60Hz als er zo'n signaal wordt aangeleverd. Dit wordt dan niet door de receiver beperkt door 30Hz.
Als jij 60Hz kan versturen en dat ook echt weergegeven wordt dan zal er waarschijnlijk niet genoeg bandbreedte zijn of snapt de versterker die combinatie gewoon niet en schakelt die het OSD uit denk ik ?
Wat gebeurt er als je de settings van de 60Hz weergave gebruikt, maar dan alleen effe de 60Hz terugzet naar 30Hz of 24Hz ?