Dat komt (ook) omdat je een gewone Chromecast gebruikt, die via HDMI aan je versterker of TV hangt. Een Chromecast audio hangt coaxiaal of analoog aan je versterker en schakelt de TV dus niet aan....
Alleen audio: Spotify Connect, Airplay, Bluetooth, Heos multi-room, DLNA, zelfs DSD audio maar geen Chromecast.nero355 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 18:15:
[...]
Hebben de nieuwere Marantz modellen eindelijk gewoon Chromecast Video+Audio support ?
Is IMHO echt iets dat ze moeten inbouwen! Ook via DLNA/AirPlay en zo...
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Net de melding gekregen dat er een update klaarstaat voor mijn SR5008, een model van toch een dikke 4 jaar oud.
De oude spotify app wordt vervangen door spotify connect (vanaf de sr7000 reeks is dat standaard als ik me niet vergis). Dit had ik eerlijk gezegd toch niet meer verwacht, aangenaam verrast!
De oude spotify app wordt vervangen door spotify connect (vanaf de sr7000 reeks is dat standaard als ik me niet vergis). Dit had ik eerlijk gezegd toch niet meer verwacht, aangenaam verrast!
Inderdaad! Blij verrast hiermee!!lordfragger schreef op woensdag 27 december 2017 @ 18:43:
Net de melding gekregen dat er een update klaarstaat voor mijn SR5008, een model van toch een dikke 4 jaar oud.
Iemand ervaring met de nieuwe virtual x codec
En hoe krijg je dat te zien
En hoe krijg je dat te zien
M'n 1604 inmiddels ook een update gegeven en spotify connect is inderdaad beschikbaar. Zo eens testen.
Zouden ze echt alleen dit geupdate hebben ? Niet dat ik problemen had, maar kan me voorstellen dat er in de loop van de tijd toch het één en ander in code gewijzigd is.
Zouden ze echt alleen dit geupdate hebben ? Niet dat ik problemen had, maar kan me voorstellen dat er in de loop van de tijd toch het één en ander in code gewijzigd is.
Zeker netjes.lordfragger schreef op woensdag 27 december 2017 @ 18:43:
Ik hoop stilletjes nog steeds op een toevoeging van de Tidal app (SR7011).
Tidal lijkt wel ondersteund door de Heos app; je kunt deze dan toch ook zo afspelen op de 7011?
Die 10% kortingsactie van Marantz/Denon op een Heos app is wel een beetje misleidend. Als je snel kijkt lijkt het net dat je 10% korting op de AV receivers ontvangt. Zo adverteren sommige webwinkels er ook mee. Dat is echter niet het geval; je krijgt 10% korting op een Heos merknaam product wat je naast de AV receiver moet kopen. Een Marantz/Denon versterker met Heos functionaliteit valt hier niet onder, ook al koop je er 2.
Die 10% kortingsactie van Marantz/Denon op een Heos app is wel een beetje misleidend. Als je snel kijkt lijkt het net dat je 10% korting op de AV receivers ontvangt. Zo adverteren sommige webwinkels er ook mee. Dat is echter niet het geval; je krijgt 10% korting op een Heos merknaam product wat je naast de AV receiver moet kopen. Een Marantz/Denon versterker met Heos functionaliteit valt hier niet onder, ook al koop je er 2.
[ Voor 11% gewijzigd door Stijnd op 30-12-2017 20:05 ]
heeft er iemand ervaring met een NR-1606 icm google chromecast?
Spotify connect werkt prima. Maar moet bediend worden via de telefoon.
heb nu een google home en kan dus commando;s spreken. Heb even een chrome cast ultra geleend om te testen. En dit werkt prima. Echter gaat ook de TV aan als ik spotify wil luisteren.
Ik zie zo snel geen opties om dit uit te zetten?.
heb nu een google home en kan dus commando;s spreken. Heb even een chrome cast ultra geleend om te testen. En dit werkt prima. Echter gaat ook de TV aan als ik spotify wil luisteren.
Ik zie zo snel geen opties om dit uit te zetten?.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Excuus ik zat ff te slapen...ik heb de SR5011Stijnd schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 19:54:
Tidal lijkt wel ondersteund door de Heos app; je kunt deze dan toch ook zo afspelen op de 7011?
Die 10% kortingsactie van Marantz/Denon op een Heos app is wel een beetje misleidend. Als je snel kijkt lijkt het net dat je 10% korting op de AV receivers ontvangt. Zo adverteren sommige webwinkels er ook mee. Dat is echter niet het geval; je krijgt 10% korting op een Heos merknaam product wat je naast de AV receiver moet kopen. Een Marantz/Denon versterker met Heos functionaliteit valt hier niet onder, ook al koop je er 2. Dan valt er nog wat op; de promotie stopt eind februari maar de actie loopt nog gewoon door. Dit staat namelijk in de algemene voorwaarden.

Die heeft die functionaliteit niet meen ik
HDMI CEC verhaal, super irritant! Zet het uit!DarkSide schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 20:00:
heeft er iemand ervaring met een NR-1606 icm google chromecast?
Ik zie zo snel geen opties om dit uit te zetten?
Voorkomt ook dat je met de TV uit geen muziek kan luisteren zonder beeld
Verschrikkelijk apparaat is het met 0,0 flexibiliteit

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
HDMI cec werkt verder juist super.
Wil tv kijken. Dan zet ik die aan. Gaat ook.de receiver aan. ( Kijk altijd met geluid over luidsprekers).
Wil ik gamen. Druk ik of op de PS4 controller of op de PS4 HDMI dan gaat netjes de PS4 aan. En switcht hij naar juiste input.
Kan ook met de lg remote de Marantz bedienen en zelfs een beetje de PS4.
Het gaat alleen mis via de CC.
Misschien omdat ze album.art meesturen de Marantz video signaal ziet. En dus de tv aan zet?
Wil tv kijken. Dan zet ik die aan. Gaat ook.de receiver aan. ( Kijk altijd met geluid over luidsprekers).
Wil ik gamen. Druk ik of op de PS4 controller of op de PS4 HDMI dan gaat netjes de PS4 aan. En switcht hij naar juiste input.
Kan ook met de lg remote de Marantz bedienen en zelfs een beetje de PS4.
Het gaat alleen mis via de CC.
Misschien omdat ze album.art meesturen de Marantz video signaal ziet. En dus de tv aan zet?
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Het enige waar ik CEC voor wil gebruiken is volume van de receiver via de tv ivm beter bereik van het ir-oogje, helaas krijg je er dan nog meer bij. Ik bepaal zelf wel wat ik wel en niet aan wil met mijn Harmony.
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Verwijderd
Na 15 jaar plus ga ik mijn SR 8500 nu toch maar eens vervangen. Gisteren voor een mooie prijs een SR 7009 op de kop getikt. Kan ik eindelijk weer in bi-amp mijn vloerstaanders aansturen want er was denk ik een eindtrap kapot. Hoop dat deze weer net zolang meegaat want wat heeft mijn oude uren gemaakt van zo'n 14 uur per dag aan staan. Ik word bijna weemoedig dat hij straks mijn kast uit gaat. Mijn Bluesound hang ik toch weer aan de nieuwe want dat ding is zoveel gebruiksvriendelijker dan het streaming gedeelte van Marantz. Ben wel benieuwd hoe stereo en surround gaan klinken met mijn nieuwe bakbeest.
@DarkSide Volgens mij maakt het niet uit of beeld wordt meegestuurd of niet: als er signaal komt op de Chromecast schakelt hij aangesloten beeldbronnen aan. Ik weet eiegelnlijk niet of het ook uit kan op de Chromecast. Het is uiteindelijk ook een apparaat dat primair voor beeld bedoeld is. Als je dit niet wilt moet je (zie ook ergens hierboven) een Chromecast audio kopen. Die sluit je niet met HDMI maar analoog of coaxiaal. Dus geen CEC...
Als overigens alle beeldapparatebn met CEC zou werken zou ik geen bezwaar hebben. Het apparaat dat je aanzet krijgt de beeldbuis. Dat wil je toch? Waarom zet je het anders aan? Wekt bij de PS4 prima. Probleem is voor mij juist dat niet alles CEC heeft, zoals mijn Telfort settopbox.
Ik heb ook een poosje een Logitech geprobeerd. Dat vond ik juist vreselijk. Afhankelijk van steeds dezelfde volgorde van apparaten, lang wachten tot eindelijk alle opdrachten gegeven zijn. Ik vond het niets.... Ieder zijn oplossing...
Als overigens alle beeldapparatebn met CEC zou werken zou ik geen bezwaar hebben. Het apparaat dat je aanzet krijgt de beeldbuis. Dat wil je toch? Waarom zet je het anders aan? Wekt bij de PS4 prima. Probleem is voor mij juist dat niet alles CEC heeft, zoals mijn Telfort settopbox.
Ik heb ook een poosje een Logitech geprobeerd. Dat vond ik juist vreselijk. Afhankelijk van steeds dezelfde volgorde van apparaten, lang wachten tot eindelijk alle opdrachten gegeven zijn. Ik vond het niets.... Ieder zijn oplossing...
[ Voor 9% gewijzigd door Rallye op 31-12-2017 18:51 ]
Chromecast audio heeft idd geen cec. Dus gaat mijn receiver helemaal niet aan. Dat is ook niet de bedoeling 😉
Als ik via telefoon normaal Spotify connect doe, Dan gaat wel alleen de receiver aan.
Denk dat het iets is waar ik mee moet leven.
Als ik via telefoon normaal Spotify connect doe, Dan gaat wel alleen de receiver aan.
Denk dat het iets is waar ik mee moet leven.
^^ ThisEthirty schreef op zondag 31 december 2017 @ 12:13:
Het enige waar ik CEC voor wil gebruiken is volume van de receiver via de tv ivm beter bereik van het ir-oogje, helaas krijg je er dan nog meer bij. Ik bepaal zelf wel wat ik wel en niet aan wil met mijn Harmony.
Logitech Harmony Remotes FTW!!! Heb ik geen "werkt het wel of werkt het niet tussen deze twee merken" HDMI CEC voor nodig!
Zelfs niet optisch aan te sluiten ? Dat is wel het minste...Rallye schreef op zondag 31 december 2017 @ 18:48:
Als je dit niet wilt moet je (zie ook ergens hierboven) een Chromecast audio kopen. Die sluit je niet met HDMI maar analoog of coaxiaal. Dus geen CEC...
Verder wil je soms ook wel wat video's bekijken dus beide opties moeten gewoon werken, maar helaas zijn de Chromecasts echt totaal "instellingenloos"

Je hebt ook vaak dat twee merken elkaar niet helemaal verstaan, omdat elke fabrikant HDMI CEC net anders heeft geimplementeerd en het dan voor geen meter werkt.Als overigens alle beeldapparatebn met CEC zou werken zou ik geen bezwaar hebben. Het apparaat dat je aanzet krijgt de beeldbuis. Dat wil je toch? Waarom zet je het anders aan? Wekt bij de PS4 prima. Probleem is voor mij juist dat niet alles CEC heeft, zoals mijn Telfort settopbox.
Wat dat betreft wil ik nooit meer iets anders dan een Logitech Harmony Remote
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Net ff gecheckt. Het is analoog of optisch, zie https://store.google.com/...KrLmITAtdgCFZs44AodPukFzg
Met HDMI CEC heb ik geen andere ervaring dan met mijn Samsung en PS4. Dat werkt als het zou moeten, waarbij de koppeling die Marantz maakt tussen het aanschakelen van de “source” TV en het weergeven van de volume-info van de Marantz (nodig omdat ik te ver van het “oog” van de Marantz zit). De “source” TV heb ik meestal niet nodig omdat ik TV kijk via de settopbox.
Met HDMI CEC heb ik geen andere ervaring dan met mijn Samsung en PS4. Dat werkt als het zou moeten, waarbij de koppeling die Marantz maakt tussen het aanschakelen van de “source” TV en het weergeven van de volume-info van de Marantz (nodig omdat ik te ver van het “oog” van de Marantz zit). De “source” TV heb ik meestal niet nodig omdat ik TV kijk via de settopbox.
Het is optisch of analoog, niet coaxiaal.nero355 schreef op zondag 31 december 2017 @ 19:26:
[...]
Zelfs niet optisch aan te sluiten ? Dat is wel het minste...
#team_UTC+1
Vraag aan de Marantz mannen of jullie dit wellicht herkennen?
Netwerk / internetverbinding valt uit van Denon AVR-X2200
Verbinding Marantz NA6005 valt weg, zoekt Music Server
Niet mijn topics, maar aangezien de firmware redelijk gelijk is / zou moeten zijn vraag ik me af of bij Marantz die ellende al geweest cq opgelost is, danwel nog moet komen of niet meer gaat komen.
Niet mijn topics, maar aangezien de firmware redelijk gelijk is / zou moeten zijn vraag ik me af of bij Marantz die ellende al geweest cq opgelost is, danwel nog moet komen of niet meer gaat komen.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Doorzoek het Denon topic en dit topic : Zat soortgelijke ervaringen!The Eagle schreef op maandag 1 januari 2018 @ 13:00:
Vraag aan de Marantz mannen of jullie dit wellicht herkennen?
Ik durf zelfs te wedden dat er gewoon een stuk firmware wordt gebruikt dat bij beide merken hetzelfde is voor deze functionaliteit

Ik heb gisteren mijn Marantz SR6008 een update gegeven omdat ik hier las dat Spotify connect beschikbaar was.
Als ik nu bij de Network source kijk, zie ik spotify niet meer staan en ik heb nu geen idee waar ik het in kan stellen. Ik zal wel iets missen ofzo, maar ik krijg het.net het aan de praat.. Als ik spotify op mijn telefoon open zie ik ook alleen de tv beschikbaar voor spotify connect.
Iemand een idee?
Als ik nu bij de Network source kijk, zie ik spotify niet meer staan en ik heb nu geen idee waar ik het in kan stellen. Ik zal wel iets missen ofzo, maar ik krijg het.net het aan de praat.. Als ik spotify op mijn telefoon open zie ik ook alleen de tv beschikbaar voor spotify connect.
Iemand een idee?
Ik ben een meubel uit het Denon topicnero355 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 02:05:
[...]
Doorzoek het Denon topic en dit topic : Zat soortgelijke ervaringen!
Postte het vooral nu omdat ik wilde weten of er op dit moment bij Marantz ook issues zijn, updates vanaf eind november /december ofzo. Worden steeds meer klagers namelijk
Dat hoef je niet te wedden, dat is zo. Marantz app is identiek aan die van Denon dus moet de rest ook identiek zijnIk durf zelfs te wedden dat er gewoon een stuk firmware wordt gebruikt dat bij beide merken hetzelfde is voor deze functionaliteit
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Verwijderd
Zelfde hier met mijn NR1504, nergens iets te vinden meer m.b.t. Spotify in de menu's.Hann1BaL schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 08:57:
Ik heb gisteren mijn Marantz SR6008 een update gegeven omdat ik hier las dat Spotify connect beschikbaar was.
Iemand een idee?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2018 10:17 ]
ergens blij om te horen dat ik niet de enige ben, maar ik hoop ook dat iemand de oplossing weet. Zodra ik meer weet post ik het ook.Verwijderd schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:14:
[...]
Zelfde hier met mijn NR1504, nergens iets te vinden meer m.b.t. Spotify in de menu's.
Voor de SR7007 zou de update medio februari/maart komen maar als ik bovenstaande lees wacht ik dan nog maar even met updaten.....
Ik heb nu ook helaas last van artifacts op mijn SR7010 bij afspelen vanaf mijn NAS via LAN.Cleyman schreef op donderdag 14 december 2017 @ 23:32:
[...]
Wel... ik heb namelijk precies enorm pech gehad...
Eerst begonnen met sr7007.
Binnen de maand ruis op een surround kanaal en opgelost in garantie.
Een jaar later hdmi board dood... Dealer heeft toen flink zijn best gedaan en toen een nieuwe sr7009 mogen ontvangen.
Achteraf gezien was waarschijnlijk een blikseminslag wel de oorzaak van het laatste defect aangezien de buurvrouw mij vertelde dat haar modem stuk was door die reden in dezelfde week...
Dan de sr7009 heeft bijna 2 jaar goed gewerkt. Maar opeens last van hdmi artifact en dan enkel op OSD menu van netwerkmodule.
Die is dan ook hersteld in garantie maar probleem kwam direct terug (wel iets minder erg maar toch)..
Deze opnieuw in garantie hersteld (deze keer nieuw hdmi board en netwerkmodule) ... enkele weken thuis spelen en opeens doken er soms artifacts op in de OSD volume bar (op elke bron) en ook extra nieuw probleem was dat er soms helemaal geen “now playing” weer gegeven werd van de netwerkplayer... deze speelde dan wel verder via app of display op toestel tot die dan helemaal crasht en zichzelf reboot en opnieuw alles werkte zo als het moet.
Dus deze voor de 3de keer binnen gedaan... en nu kunnen ze het probleem niet vast stellen (zijn zo van die once in a month probleempjes wss)...
Ondertussen had ik veel tijd om onderzoek te doen en blijkbaar ben ik niet de enige met dit probleem bij deze series. Ik stelde vast dat het vooral de sr7008 en sr7009 waar af en toe iets over geschreven wordt over de door mij vernoemde problemen.
Wat mij ook opvalt is dat de sr7010 en sr7011 bijna nergens terug te vinden zijn op internet met zulke verhalen.
Wat ik gemerkt heb is dat ze vanaf de sr7010 gebruik hebben gemaakt van actieve koeling (vanaf sr7011 zelf 2 fans). Dus ik vermoed dat dit er voor iets tussen zit.
Intussen had ik bij de dealer aangegeven dat het vertrouwen in deze specifieke reeks dus ook ver te zoeken is nu bij mij. De dealer heeft flink zijn best gedaan en heeft daarom een deal gemaakt om voor een hele redelijke opleg over te schakelen naar de sr7012.
Daar hoop ik nu eindelijk 10 a 15 jaar mee te spelen!
Dit is niet alleen op het OSD, maar varieert van groene horizontale strepen tot licht grijze dots en hij lijkt zichzelf daarna te herstarten waarna het beeld tijdelijk weer juist wordt weergegeven.
Ik ervaar dit verder niet tijdens passthrough activiteiten via HDMI.
Gelukkig wel 5 jaar garantie, maar de afhandeling zal mij benieuwen.
Dat was het hele punt van die update: de oude spotify app is verwijderd en vervangen door spotify connect (wat waarschijnlijk veel eenvoudiger te onderhouden is).Hann1BaL schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 08:57:
Iemand een idee?
Je kan dus niet meer zoals vroeger de receiver standalone gebruiken om spotify te spelen, je zal via de smartphone of pc app de muziek moeten kiezen/starten.
Voor sommigen misschien een achteruitgang, maar ik gebruikte de app voordien nooit omdat je eigenlijk de tv nodig hebt om alles te bedienen (en muziek zoeken was een ramp). Nu is het gewoon via de smartphone of laptop muziek kiezen, veel handiger imo.
mijn vraag is: hoe dan?lordfragger schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 19:36:
[...]
Dat was het hele punt van die update: de oude spotify app is verwijderd en vervangen door spotify connect (wat waarschijnlijk veel eenvoudiger te onderhouden is).
Je kan dus niet meer zoals vroeger de receiver standalone gebruiken om spotify te spelen, je zal via de smartphone of pc app de muziek moeten kiezen/starten.
Voor sommigen misschien een achteruitgang, maar ik gebruikte de app voordien nooit omdat je eigenlijk de tv nodig hebt om alles te bedienen (en muziek zoeken was een ramp). Nu is het gewoon via de smartphone of laptop muziek kiezen, veel handiger imo.
Ik zie de receiver niet staan in Spotify als beschikbaar apparaat.
De app was waardeloos en gebruikte ik ook niet. Nu gebruik ik mijn tv en zet ik het beeld uit en het geluid gaat naar de receiver. Als ik dat zonder tv kan is dat helemaal prima!
Voor spotify connect moet je toch inloggen met je account?
Nee, je moet gewoon in hetzelfde netwerk zitten. Zodra je muziek aan het spelen bent kan je, als ik me niet vergis, alles wel gewoon via mobiele data bedienen.Hann1BaL schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 19:48:
[...]
Het werkt min of meer als chromecast (dat gebruikte ik tot nu toe), alleen is het iets handiger vind ik.
We zaten altijd op hetzelfde netwerk, maar na een paar harde herstart en een paar nachten zie ik de receiver er ineens bij staan.lordfragger schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 19:52:
[...]
Nee, je moet gewoon in hetzelfde netwerk zitten. Zodra je muziek aan het spelen bent kan je, als ik me niet vergis, alles wel gewoon via mobiele data bedienen.
Het werkt min of meer als chromecast (dat gebruikte ik tot nu toe), alleen is het iets handiger vind ik.
Wel grappig dat Spotify connect op mijn tv werkt zonder spotify Premium, maar ik voor de receiver wel Premium nodig heb.
Maar... het probleem is er al veeeel langer!The Eagle schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 09:54:
Ik ben een meubel uit het Denon topic![]()
Postte het vooral nu omdat ik wilde weten of er op dit moment bij Marantz ook issues zijn, updates vanaf eind november /december ofzo. Worden steeds meer klagers namelijk

Dat is echt minder dan!Dat hoef je niet te wedden, dat is zo. Marantz app is identiek aan die van Denon dus moet de rest ook identiek zijn
Verwijderd
Koop gewoon een fatsoenlijke "echte" mediastreamer. Ik heb hier een Bluesound er aan hangen. Klinkt als een klok en is gebruiksvriendelijk. Ik kan met 2 vingers in mijn neus alle muziek op mijn NAS benaderen/spelen, diverse streamingsdiensten (ik gebruik ze alleen niet) en Tune In radio. Beetje zonde om je tv te laten slijten om muziek af te spelen.Hann1BaL schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 19:48:
[...]
mijn vraag is: hoe dan?
Ik zie de receiver niet staan in Spotify als beschikbaar apparaat.
De app was waardeloos en gebruikte ik ook niet. Nu gebruik ik mijn tv en zet ik het beeld uit en het geluid gaat naar de receiver. Als ik dat zonder tv kan is dat helemaal prima!
Dus nog een apparaat kopen zodat ik een ander apparaat uit kan laten? Hoezo slijt de TV? Het scherm gaat uit en alleen de rest gaat aan. En daarbij vervangen we zaken als TVs doorgaans voordat ze "versleten" zijn.Verwijderd schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:18:
[...]
Koop gewoon een fatsoenlijke "echte" mediastreamer. Ik heb hier een Bluesound er aan hangen. Klinkt als een klok en is gebruiksvriendelijk. Ik kan met 2 vingers in mijn neus alle muziek op mijn NAS benaderen/spelen, diverse streamingsdiensten (ik gebruik ze alleen niet) en Tune In radio. Beetje zonde om je tv te laten slijten om muziek af te spelen.
Ik zou mn Kodi box kunnen gebruiken, maar het gaat er juist om dat je met je telefoon/tablet en zo min mogelijk andere apparaten muziek kan luisteren in huis.
Geen idee welk apparaat je hebt, maar een Bluesound is ook niet erg goedkoop. Dan kan ik nog beter een Chromecast aan mn receiver hangen en hetzelfde bereiken.
Naar mijn idee was het zo dat Spotify connect juist alleen maar met Premium werkt, maar of ik heb het mis of je tv houdt zich niet aan de "standaard".Hann1BaL schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 22:38:
[...]
Wel grappig dat Spotify connect op mijn tv werkt zonder spotify Premium, maar ik voor de receiver wel Premium nodig heb.
Heb het even opgezocht: "Some Spotify Connect devices require Spotify Premium."
Onderaan de pagina.
Schiet mij maar lek waarom er niet 1 algemene manier is.
#team_UTC+1
Helemaal mee eensHann1BaL schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:39:
Dus nog een apparaat kopen zodat ik een ander apparaat uit kan laten? Hoezo slijt de TV? Het scherm gaat uit en alleen de rest gaat aan. En daarbij vervangen we zaken als TVs doorgaans voordat ze "versleten" zijn.
Je kan Kodi inderdaad ook dingen laten streamen via DLNA achtige features die erin zitten.Ik zou mn Kodi box kunnen gebruiken, maar het gaat er juist om dat je met je telefoon/tablet en zo min mogelijk andere apparaten muziek kan luisteren in huis.
Afhankelijk van welk OS je gebruikt zou je daar zelfs nog allerlei oplossingen op kunnen testen voor het afspelen van muziek via een web GUI die je dan erop kan laten draaien en via een browser kan benaderen.
Dat is een heel stuk goedkoper inderdaad : Bluesound vind ik echt veel te duur voor wat het doet!Geen idee welk apparaat je hebt, maar een Bluesound is ook niet erg goedkoop. Dan kan ik nog beter een Chromecast aan mn receiver hangen en hetzelfde bereiken.
heb zelf een bluesound (400,-) en idd veel te dure aankoop voor wat je terugkrijgt, de media player van de marantz levert vrijwel zelfde kwaliteit. gebruiksgemak is wel stukje beter / hoger
Verwijderd
Bluesound klinkt vele malen beter dan een el cheapo streamer. Heb in het verleden zowel een WD Live als een AC Ryan gebruikt, beide optisch aangesloten. Deze klonken echt veel slechter dan mijn huidige Bluesound. Het vlakke stereobeeld was niet om aan te horen. Digitaal is digitaal gaat niet op. (deze discussie is al eens gevoerd in andere topics). Verder is een Bluesound enorm gebruiksvriendelijk en laat ik mijn dure Oled geen 14 uur per dag aan staan om muziek te produceren. Edit: toevallig gisteren die brakke Marantz app even bekeken. Zal vanavond eens gaan luisteren of ik verschil hoor met mijn Bluesound. Qua gebruiksvriendelijkheid weet ik al wel wie gaat winnen.nero355 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:05:
[...]
Helemaal mee eens
[...]
Je kan Kodi inderdaad ook dingen laten streamen via DLNA achtige features die erin zitten.
Afhankelijk van welk OS je gebruikt zou je daar zelfs nog allerlei oplossingen op kunnen testen voor het afspelen van muziek via een web GUI die je dan erop kan laten draaien en via een browser kan benaderen.
[...]
Dat is een heel stuk goedkoper inderdaad : Bluesound vind ik echt veel te duur voor wat het doet!
Ik ben iedere dag weer blij met dat ding. Heb hem nu 3 jaar en zou niet meer zonder willen.Pjotr22 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 07:12:
heb zelf een bluesound (400,-) en idd veel te dure aankoop voor wat je terugkrijgt, de media player van de marantz levert vrijwel zelfde kwaliteit. gebruiksgemak is wel stukje beter / hoger
Vraagje aan de ervaringsdeskundige: ik zag eerst bij veranderen volume een balk onderin het tv beeld. met db level. Zonder wijzigen van instellingen zie ik hem nu niet meer. Alleen een plusje of minnetje rechts in het beeld wel. Instellingen gecheckt in de receiver (SR7009) die staan goed. Iemand die weet wat hier mis gaat?
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2018 12:29 ]
De alternatieven die je noemt zou ik ook niet zo gauw aanschaffen dus dat maakt mij verder niet zoveel uitVerwijderd schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:05:
Bluesound klinkt vele malen beter dan een el cheapo streamer. Heb in het verleden zowel een WD Live als een AC Ryan gebruikt, beide optisch aangesloten. Deze klonken echt veel slechter dan mijn huidige Bluesound. Het vlakke stereobeeld was niet om aan te horen. Digitaal is digitaal gaat niet op. (deze discussie is al eens gevoerd in andere topics).
Ging me er gewoon om dat ik niet zoveel geld over heb voor een streamer.
Mijn dure Plasma laat ik ook niet aanstaan voor wat muziek : Scherm TV uit en de rest aan laten staan werkt primaVerder is een Bluesound enorm gebruiksvriendelijk en laat ik mijn dure Oled geen 14 uur per dag aan staan om muziek te produceren. Edit: toevallig gisteren die brakke Marantz app even bekeken. Zal vanavond eens gaan luisteren of ik verschil hoor met mijn Bluesound. Qua gebruiksvriendelijkheid weet ik al wel wie gaat winnen.
Verder is alles beter dan de Marantz app dus dat is niet zo moeilijk
Ik heb wel soms bij de NR1606 dat er iets mis gaat in de HDMI handshake (denk ik...) waardoor ik de balk helemaal niet zie, maar voor de rest het beeld en geluid prima werkt!Vraagje aan de ervaringsdeskundige: ik zag eerst bij veranderen volume een balk onderin het tv beeld. met db level. Zonder wijzigen van instellingen zie ik hem nu niet meer. Alleen een plusje of minnetje rechts in het beeld wel. Instellingen gecheckt in de receiver (SR7009) die staan goed. Iemand die weet wat hier mis gaat?
Verwijderd
@nero355 Zelfs met scherm uit laat ik mijn Oled niet 14 uur aanstaan. Ik ben nu eenmaal heel zuinig op mijn spullen. Als jij je tv zo wil laten slijten, is jouw keuze. TV is voor beeld en voor niets anders bij mij.
Had al een vermoeden dat het iets met de handshake was. Tnkx! Enige vervelende is alleen ook dat als je geluidsopties kiest deze ook niet ziet op het scherm en deze zitten achter een klepje op de receiver bij mij. Moet ik eerst dat klepje weer openen om de display te zien. Niet handig.
Had al een vermoeden dat het iets met de handshake was. Tnkx! Enige vervelende is alleen ook dat als je geluidsopties kiest deze ook niet ziet op het scherm en deze zitten achter een klepje op de receiver bij mij. Moet ik eerst dat klepje weer openen om de display te zien. Niet handig.
Bedoeld uiteraard de TV zelfVerwijderd schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 18:18:
@nero355 Zelfs met scherm uit laat ik mijn Oled niet 14 uur aanstaan. Ik ben nu eenmaal heel zuinig op mijn spullen. Als jij je tv zo wil laten slijten, is jouw keuze. TV is voor beeld en voor niets anders bij mij.
Verwijderd
Opgelost. Als ik de upscaling door mijn receiver laat doen laat hij alle info zien. Zet ik hem uit, is het dus ook weer weg.nero355 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 18:10:
[...]
Ik heb wel soms bij de NR1606 dat er iets mis gaat in de HDMI handshake (denk ik...) waardoor ik de balk helemaal niet zie, maar voor de rest het beeld en geluid prima werkt!
Wat doe je dan met die tv? Ik dacht dat je hem daadwerkelijk het geluid liet doorgeven van je netwerkshare of zo.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2018 20:45 ]
Raar... ik maak er geen gebruik van en er is gewoon een OSD te zien.Verwijderd schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 20:44:
Opgelost. Als ik de upscaling door mijn receiver laat doen laat hij alle info zien. Zet ik hem uit, is het dus ook weer weg.
Welk apparaat is de input op dat moment ?
Gewoon wat al eerder werd genoemd onder andere : Muziek via Chromecast > NR1606 > TV uitWat doe je dan met die tv? Ik dacht dat je hem daadwerkelijk het geluid liet doorgeven van je netwerkshare of zo.
Of gewoon zo als de Internet Radio van de Marantz aan staat : NR1606 > TV uit
TV heeft geen ARC of iets dergelijks dus die zal nooit meer dan een beeldscherm zijn
Weet iemand of er voor de SR7011 een service menu beschikbaar is waarbij de inschakeltemperatuur van de 2 fans ingesteld kan worden?
Edit: ik heb een service manual van de 7010 en 7012 gevonden. De 7012 geeft de mogelijkheid om de fan functie te testen; helaas is dit specifieke menu niet beschikbaar op mijn 7011.
Dan een andere vraag. Op mijn SR5008 kon ik via de webinterface alle functies bedienen. Op de 7011 lukt dit helaas niet, enkel een instelling menu mbt netwerk. Daarnaast kon ik altijd muziek van mijn pc luisteren door mbv Windows verkenner de functie 'op apparaat weergeven' starten met rechtermuisknop op MP3s. Deze is met de 7011 niet meer beschikbaar, ik moet nu alles via de heos app op de telefoon doen... iemand een idee of deze functie toch beschikbaar gemaakt kan worden?
Edit: ik heb een service manual van de 7010 en 7012 gevonden. De 7012 geeft de mogelijkheid om de fan functie te testen; helaas is dit specifieke menu niet beschikbaar op mijn 7011.
Dan een andere vraag. Op mijn SR5008 kon ik via de webinterface alle functies bedienen. Op de 7011 lukt dit helaas niet, enkel een instelling menu mbt netwerk. Daarnaast kon ik altijd muziek van mijn pc luisteren door mbv Windows verkenner de functie 'op apparaat weergeven' starten met rechtermuisknop op MP3s. Deze is met de 7011 niet meer beschikbaar, ik moet nu alles via de heos app op de telefoon doen... iemand een idee of deze functie toch beschikbaar gemaakt kan worden?
[ Voor 71% gewijzigd door Stijnd op 05-01-2018 17:06 ]
Op mijn SR7010 heb ik bij enkele 4K Blu-ray's (specifiek M.I.B. 2 en 3) waar de Atmos track heel slecht klinkt. Het geluid van met name de muziek klinkt 'hol'. Het lijkt wel of de down-conversion naar True HD niet goed verloopt, althans zo klinkt het.
Ik heb aan de speler (Samsung UBD K8500) kant en de receiver al een en ander geprobeerd (waaronder PCM conversie) maar zonder resultaat. Iemand enig idee waar dit aan ligt, of hier ook last van?
Ik heb aan de speler (Samsung UBD K8500) kant en de receiver al een en ander geprobeerd (waaronder PCM conversie) maar zonder resultaat. Iemand enig idee waar dit aan ligt, of hier ook last van?
niet direct, kan ook aan de blu ray liggen, je zou m eens nar de winkel mee kunnen nemen en daar testen. Heb wel eens gehad dat er True HD op de cover stond maar t echt in de verste verte niet in de buurt kwam van hd audio
Heb je hier misschien een linkje van? Vind dat wel super interessant! Kan hem zo één twee drie niet vindenStijnd schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:33:

Nickname does not reflect reality
https://www.hifiengine.co...rary/marantz/sr7012.shtml
Wel eerst even registreren, je kunt dan een pdf downloaden.
Zo dan, 212 pagina'sStijnd schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 21:19:
https://www.hifiengine.co...rary/marantz/sr7012.shtml
Nickname does not reflect reality
Mijn Marantz SR6006 schiet steeds in stand by en blijft pinken. Enkele weken reset gedaan en heeft het tot net volgehouden. Deze zomer hem laten herstellen wegens barstjes in solderingen waardoor speakers uitvielen. Nu ben ik het dus beu. Ik krijg hem niet meer aan, klikt dus steeds in stand by. Voor zulke prijzen verwacht ik veel beter kwaliteit.
De 4K BR's komen uit Engeland. Zijn er twee en inmiddels ook een gevonden met een Atmos track en een losse DTS Master Audio track; En weer klinkt de True HD compatibele Atmos track nergens naar. De DTS track klinkt prima.Pjotr22 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 15:25:
niet direct, kan ook aan de blu ray liggen, je zou m eens nar de winkel mee kunnen nemen en daar testen. Heb wel eens gehad dat er True HD op de cover stond maar t echt in de verste verte niet in de buurt kwam van hd audio
Geen idee wat hier aan de hand is, maar films zijn hierdoor niet om aan te horen/zien!
@Rallye ja hoor. Eerste keer had de hersteller gezegd dat tegenwoordig al de solderingen in een fabriek gebeuren zonder lood. Dus het bordje waar alles van mijn speakers doorgaat,waren allemaal gebarsten. (De solderingen) en nu schiet hij continu in standby mode. Nu vanmorgen doet die het weer maar het rottige is dat ik alles terug moet calibreren. Krijg er echt genoeg van.
Wel vervelend. Overigens kun je bij de sr6006 de instellingen opslaan en terugzetten. M-DAC en STATUS drie seconden ingedrukt houden om op te slaan, M-DAX en DISPLAY drie seconden om de instellingen te laden. Blz. 77 van de handleiding. Of werkt dit bij jou niet?
Heeft iemand de Heos app al werkend gekregen icm Amazon Alexa?
Zie:
http://marantz.custhelp.c...3Wnk0NFVhdyUyMSUyMQ%3D%3D
Zie:
http://marantz.custhelp.c...3Wnk0NFVhdyUyMSUyMQ%3D%3D
Hoi,
Mijn NR1501 geeft bij aanzetten de eerste minuut of 2 geen normaal geluid, in plaats daarvan een heleboel onheilspellend lawaai - gekraak, geplop en gepiep die soms bijna doet denken aan een oude 2600 baud modem (maar dan harder
)
Na een tijdje verdwijnt de herrie en komt het normale geluid tevoorschijn. Hetzelfde fenomeen komt dan ook niet meer terug, tenzij ik de versterker uit (en weer aan) zet.
Iemand enig idee wat het kan zijn en of het (zelf) te fixen is?
Heb de versterker nieuw gekocht, niet veel gebruikt, hij heeft het eigenlijk al jaren.. ik liet 'm gewoon voortaan maar aan staan totdat m'n vriendin bij me introk die dat niet wil (want er zit blijkbaar ook een idle piepje in de versterker wat alleen baby's en mijn vriendin kunnen horen
)
PS. Nog een tipje: Marantz afstandsbediening kapot? Bij mij werkten alleen de volumeknoppen opeens niet meer. Oplossing: open maken (schroefje in batterijvak, dan langs de naad openwrikken met bijv. een bot mes), check de printplaat op de plaats van de defecte knoppen: die zal op die plek wat vettig zijn. Doekje met een beetje alcohol erover (en meteen ook even op de corresponderende plaats op het rubber) et voilà, weer zo goed als nieuw!
Mijn NR1501 geeft bij aanzetten de eerste minuut of 2 geen normaal geluid, in plaats daarvan een heleboel onheilspellend lawaai - gekraak, geplop en gepiep die soms bijna doet denken aan een oude 2600 baud modem (maar dan harder
Na een tijdje verdwijnt de herrie en komt het normale geluid tevoorschijn. Hetzelfde fenomeen komt dan ook niet meer terug, tenzij ik de versterker uit (en weer aan) zet.
Heb de versterker nieuw gekocht, niet veel gebruikt, hij heeft het eigenlijk al jaren.. ik liet 'm gewoon voortaan maar aan staan totdat m'n vriendin bij me introk die dat niet wil (want er zit blijkbaar ook een idle piepje in de versterker wat alleen baby's en mijn vriendin kunnen horen

PS. Nog een tipje: Marantz afstandsbediening kapot? Bij mij werkten alleen de volumeknoppen opeens niet meer. Oplossing: open maken (schroefje in batterijvak, dan langs de naad openwrikken met bijv. een bot mes), check de printplaat op de plaats van de defecte knoppen: die zal op die plek wat vettig zijn. Doekje met een beetje alcohol erover (en meteen ook even op de corresponderende plaats op het rubber) et voilà, weer zo goed als nieuw!
Verwijderd
Misschien een stroompiek in je net? Heb je hem toevallig op zo'n el cheapo stroomblok met schakelaar van de Action/Gamma of zo aangesloten zitten? Daar heb ik slechte ervaringen mee.Rme schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:23:
@Rallye ja hoor. Eerste keer had de hersteller gezegd dat tegenwoordig al de solderingen in een fabriek gebeuren zonder lood. Dus het bordje waar alles van mijn speakers doorgaat,waren allemaal gebarsten. (De solderingen) en nu schiet hij continu in standby mode. Nu vanmorgen doet die het weer maar het rottige is dat ik alles terug moet calibreren. Krijg er echt genoeg van.
Ik heb een NR-1603 met Mordaunt Short MS309W subwoofer. Als ik de subwoofer aan laat staan (en receiver uit) krijg ik regelmatig onweergeluiden uit de subwoofer. Je schrikt je helemaal rot want het volume is dan fors. Nu vermoed ik een aardingsprobleem wat deze geluiden veroorzaakt..
Maar hoe hoor ik dit aan te sluiten qua aarding? Volgens mij is de Marantz namelijk standaard niet geaard en mijn subwoofer wel. Is heb beter de subwoofer ook ongeaard aan te sluiten? Of moet ik mijn marantz juist aarden?
Maar hoe hoor ik dit aan te sluiten qua aarding? Volgens mij is de Marantz namelijk standaard niet geaard en mijn subwoofer wel. Is heb beter de subwoofer ook ongeaard aan te sluiten? Of moet ik mijn marantz juist aarden?
Hi,
Ik heb een Samsung 55KS7000 TV via ARC aangesloten op mijn Marantz SR 6010.
Voor normaal tv kijken loopt het geluid via de tv-luidsprekers. En als Netflix aan gaat, gaat deze via de HDMI ARC terug voor de Dolby Digital ervaring. Zo dus aangesloten en dat werkte goed.
Maar op het ene op andere moment komt het geluidssignaal niet meer door met ARC.
Nu kan ik met mijn samsung afstandsbediening bij settings, geluid, het geluid kiezen naar "tv-speakers" en "Receiver-HDMI". Die zet ik dus keurig op de laatste waarna ik zie dat het geluid via ARC wordt verzonden.
Op de Marantz staat ARC aan en heeft het immers ook prima gedaan op deze manier.
Maar nu komt er ineens geen geluid meer door.
Weet iemand de oorzaak en de oplossing?
Ik heb al heel wat hierover gelezen maar niet de oplossing.
Mijn alternatief zal zijn om het het geluid via een optische kabel te laten lopen, maar dan wil ik graag eerst weten of ARC inderdaad geen goede optie is.
Dit zit nog meer aangesloten:
Het Telfort tv-kastje loopt ook via de HDMI van de receiver met pass-trough, voor als deze uitstaat.
Verder zit er nog op HDMI: Apple-tv en een mediakastje. Het digitale geluid van het Telfort-kaste loopt tevens via optische kabel, maar dat gebruik ik enkel voor films, voor TV gebruik ik het geluidssignaal van de HDMI via de tv-luidsprekers. Mijn PS4 heb ik direct op de TV zitten omdat deze een GAME-setting qua kleur heeft en deze zo niet hoef te veranderen telkens. Ook heeft deze nog een optische kabel naar de Marantz voor het betere geluid. Ik speel overigens meestal met headset en gebruik deze daardoor zelden.
Overige media zitten allemaal op Film-setting qua kleur.
Nu staan alle apparaten echt uit behalve het Telfort-kastje, deze blijft een signaal geven. Omdat ARC 1 richting uit werkt, heb ik deze setting ook getest zonder het Telfort-kastje maar dit gaf geen oplossing.
Alvast bedankt!
Ik heb een Samsung 55KS7000 TV via ARC aangesloten op mijn Marantz SR 6010.
Voor normaal tv kijken loopt het geluid via de tv-luidsprekers. En als Netflix aan gaat, gaat deze via de HDMI ARC terug voor de Dolby Digital ervaring. Zo dus aangesloten en dat werkte goed.
Maar op het ene op andere moment komt het geluidssignaal niet meer door met ARC.
Nu kan ik met mijn samsung afstandsbediening bij settings, geluid, het geluid kiezen naar "tv-speakers" en "Receiver-HDMI". Die zet ik dus keurig op de laatste waarna ik zie dat het geluid via ARC wordt verzonden.
Op de Marantz staat ARC aan en heeft het immers ook prima gedaan op deze manier.
Maar nu komt er ineens geen geluid meer door.
Weet iemand de oorzaak en de oplossing?
Ik heb al heel wat hierover gelezen maar niet de oplossing.
Mijn alternatief zal zijn om het het geluid via een optische kabel te laten lopen, maar dan wil ik graag eerst weten of ARC inderdaad geen goede optie is.
Dit zit nog meer aangesloten:
Het Telfort tv-kastje loopt ook via de HDMI van de receiver met pass-trough, voor als deze uitstaat.
Verder zit er nog op HDMI: Apple-tv en een mediakastje. Het digitale geluid van het Telfort-kaste loopt tevens via optische kabel, maar dat gebruik ik enkel voor films, voor TV gebruik ik het geluidssignaal van de HDMI via de tv-luidsprekers. Mijn PS4 heb ik direct op de TV zitten omdat deze een GAME-setting qua kleur heeft en deze zo niet hoef te veranderen telkens. Ook heeft deze nog een optische kabel naar de Marantz voor het betere geluid. Ik speel overigens meestal met headset en gebruik deze daardoor zelden.
Overige media zitten allemaal op Film-setting qua kleur.
Nu staan alle apparaten echt uit behalve het Telfort-kastje, deze blijft een signaal geven. Omdat ARC 1 richting uit werkt, heb ik deze setting ook getest zonder het Telfort-kastje maar dit gaf geen oplossing.
Alvast bedankt!
Bah, sinds vanmiddag problemen om met Spotify connect verbinding te krijgen tussen de SR7011 en mijn andere apparaten. Stroom al van de SR7011 afgehaald; laptop opnieuw opgestart, tablet en telefoon ook. Verbinding is meer geluk dan wijsheid... Maakt ook niet uit of de receiver al aanstaat, of nog uit is. Voorheen, geen enkel probleem. Altijd instant reactie. Nu helemaal niks. Hij blijft op "verbinden" staan op het mobiele apparaat.
Edit: nu ineens weer wel. Aan gaan, hapering, stil, nog een keer proberen, liedjes. Heel vreemd...
Tips? Ideeën?
Edit: nu ineens weer wel. Aan gaan, hapering, stil, nog een keer proberen, liedjes. Heel vreemd...
Tips? Ideeën?
[ Voor 45% gewijzigd door Jorgen op 22-01-2018 14:04 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Bij mij gebeurt het ook wel eens.Jorgen schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:53:
Bah, sinds vanmiddag problemen om met Spotify connect verbinding te krijgen tussen de SR7011 en mijn andere apparaten. Stroom al van de SR7011 afgehaald; laptop opnieuw opgestart, tablet en telefoon ook. Verbinding is meer geluk dan wijsheid... Maakt ook niet uit of de receiver al aanstaat, of nog uit is. Voorheen, geen enkel probleem. Altijd instant reactie. Nu helemaal niks. Hij blijft op "verbinden" staan op het mobiele apparaat.
Tips? Ideeën?
Oorzaak is dat ik op het verkeerde WiFi netwerk zit, die van boven, terwijl mijn Marantz beneden op de router zit. Als deze namelijk op hetzelfde netwerk zit pakt hij hem direct.
@deltre Dat kan soms opeens gebeuren. Heb je geprobeerd om wat instellingen met betrekking tot HDMI te wijzigen, te accepteren en daarna terug te zetten?
Je hebt het overigens wel moeilijk aangesloten, zeg. Ik heb bijna dezelfde setup als jij, met een Samsung TV en naast Telfort, PS4, Apple TV en Mede8er, ook nog een Chromecast (en een Wii). Ik heb echter alles (behalve de Wii - immers analoog- en de Chromecast - want stroom nodig via USB) via HDMI door mijn Marantz (sr6006) lopen. Ook dan hapert de de ARC af en toe, maar ik vind mijn opzet wel eenvoudiger. Is wat jij doet per sé nodig i.v.m. De TV-setting?
Je hebt het overigens wel moeilijk aangesloten, zeg. Ik heb bijna dezelfde setup als jij, met een Samsung TV en naast Telfort, PS4, Apple TV en Mede8er, ook nog een Chromecast (en een Wii). Ik heb echter alles (behalve de Wii - immers analoog- en de Chromecast - want stroom nodig via USB) via HDMI door mijn Marantz (sr6006) lopen. Ook dan hapert de de ARC af en toe, maar ik vind mijn opzet wel eenvoudiger. Is wat jij doet per sé nodig i.v.m. De TV-setting?
Ik woon in een appartement en heb maar 1 wifi / router. Marantz zit gewoon bedraad, de mobiele apparaten op de wifi. Nu lijkt hij het dus weer probleemloos te doen. Heel apart...deltre schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:19:
[...]
Bij mij gebeurt het ook wel eens.
Oorzaak is dat ik op het verkeerde WiFi netwerk zit, die van boven, terwijl mijn Marantz beneden op de router zit. Als deze namelijk op hetzelfde netwerk zit pakt hij hem direct.
Daarstraks deed ARC het wel weer direct, vreemd.Rallye schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:26:
@deltre Dat kan soms opeens gebeuren. Heb je geprobeerd om wat instellingen met betrekking tot HDMI te wijzigen, te accepteren en daarna terug te zetten?
Voorheen had ik het anders, maar nu we Netflix hebben, naast het mediakastje, wilde ik de ARC gebruiken.
Ik ben de beste aansluitingen nog aan het bekijken, want toen ik net de tv aanzette, om voor mijn zoon youtube aan te zetten, hoorde ik de receiver aan gaan, iets wat ik niet wil. Mijn vrouw hoeft geen surround, dus op tv moet alles makkelijk werken, vandaar Netflix op de tv.
Verder vond ik het "vervelend" dat ik de beeldinstellingen telkens moest veranderen als ik het mediakastje gebruikt naast de PS4. Daarom heb ik alle "film-achtige" nu op 1output zitten en de PS4 apart.
Maar wellicht moet ik de TV ook maar weer apart op de tv zetten.
Wilde eigenlijk dat op de tv niet geswitcht moest worden op de 4 mogelijke HDMI ingangen, ook om het de thuiszorg makkelijk te maken.
Crappy Marantz firmware net als bij iedereenJorgen schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:53:
Tips? Ideeën?
Of de onlangs ontstane problemen bij gebruik van een Chromecast in je netwerk :
nieuws: Google repareert wifi-fout in Chromecast-software
Indien het de Marantz zelf is zou ik zeggen of leer ermee leven of ga eens naar een ander merk versterker kijken
@nero355 Het is maar 1 keer in de 3 maanden dat ik een beetje gedoe met dat ding heb. Voor de rest is het een fantastische apparaat waar ik heel blij mee ben. Dus iets anders ervoor in de plaats gaat het hem de komende jaren niet worden.
En nee, ik heb geen chromecast, dus wellicht gewoon een bugje in de firmware op dat moment. En het is maandag; dus iedereen moet even op gang komen.
En nee, ik heb geen chromecast, dus wellicht gewoon een bugje in de firmware op dat moment. En het is maandag; dus iedereen moet even op gang komen.
Bij mij dus ook, echter geen idee wat de interval is. Ik gok zo rond de 8 weken : Hele netwerk gedeelte crasht en moet een reset hebben anders kan je niks :Jorgen schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:06:
@nero355 Het is maar 1 keer in de 3 maanden dat ik een beetje gedoe met dat ding heb. Voor de rest is het een fantastische apparaat waar ik heel blij mee ben. Dus iets anders ervoor in de plaats gaat het hem de komende jaren niet worden.
- Niet via het IP benaderen. (Er draait een webserver op de versterker waarmee je settings kan bekijken en aanpassen!)
- Niet via de App benaderen.
- Geen DLNA/Internet Radio/enz...
Maandag zal het niet zijn, wel de firmware zoals bij iedereen in dit topic zo'n beetjeEn nee, ik heb geen chromecast, dus wellicht gewoon een bugje in de firmware op dat moment. En het is maandag; dus iedereen moet even op gang komen.
Ik heb even gekeken en het zit nu als volgtzandpaddo schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:45:
Ik heb een NR-1603 met Mordaunt Short MS309W subwoofer. Als ik de subwoofer aan laat staan (en receiver uit) krijg ik regelmatig onweergeluiden uit de subwoofer. Je schrikt je helemaal rot want het volume is dan fors. Nu vermoed ik een aardingsprobleem wat deze geluiden veroorzaakt..
SW (niet geaard) via dikke vergulde rca/tulp kabel (eigenlijk voor video) naar de SW-out van de NR-1603. De NR-1603 is wel geaard aangesloten op het stopcontact.
Kan hier iets de onweersgeluiden verklaren als de marantz uit staat maar SW aan?
* heb je een andere versterker die je kunt aansluiten of een andere sub?
* welke line in gebruik je op de SW?
* heb je al andere kabels gebruikt?
* heb je een high livel kabel (dan sluit je via de fronts uit op de Marantz de sub aan)
* heb je een high livel kabel (dan sluit je via de fronts uit op de Marantz de sub aan)
In principe maakt surround niets moeilijker (harder en zachter en kanalen wisselen kan gewoon met de ab van de TV/Telfort), dus waarom je vrouw niet “verwennen” met surround, al heeft ze het niet nodig? Netflix kan overigens ook via het Telfort-kastje (als je de witte hebt tenminste). Dan heb je echter geen surround. Is wel een omweg, dus ik zou het liever via de app doen, waarbij je inderdaad ARC nodig hebt.deltre schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:28:
[...]
Voorheen had ik het anders, maar nu we Netflix hebben, naast het mediakastje, wilde ik de ARC gebruiken.
Ik ben de beste aansluitingen nog aan het bekijken, want toen ik net de tv aanzette, om voor mijn zoon youtube aan te zetten, hoorde ik de receiver aan gaan, iets wat ik niet wil. Mijn vrouw hoeft geen surround, dus op tv moet alles makkelijk werken, vandaar Netflix op de tv.
Verder vond ik het "vervelend" dat ik de beeldinstellingen telkens moest veranderen als ik het mediakastje gebruikt naast de PS4. Daarom heb ik alle "film-achtige" nu op 1output zitten en de PS4 apart.
Maar wellicht moet ik de TV ook maar weer apart op de tv zetten.
Wilde eigenlijk dat op de tv niet geswitcht moest worden op de 4 mogelijke HDMI ingangen, ook om het de thuiszorg makkelijk te maken.
Ik varieer nooit met de beeldinstellingen, dus dat probleem heb ik niet. Wel vind ik het het makkelijkst om de receiver (zoals hij ook bedoeld is) als “hub” te gebruiken voor al mijn audio en video.
Op mijn TV zijn dus nu twee HDMI’s bezet: door de receiver en de Chromecast.
Helaas, ik heb geen andere sub of versterker om te testen.Pjotr22 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:45:
* heb je een andere versterker die je kunt aansluiten of een andere sub?
Ik gebruik de bovenste witte tulp van de "line in - in" zie foto hieronder
Ik heb geen andere kabels gebruikt.
Ik heb geen high level kabel, maar dat is gewoon een "standaard" speaker kabel toch? Alleen sluit je zowel de fronts als de sub parallel aan?
(hoe ik het heb aangesloten:) met de high level kabel speel je de lage tonen die naar de fronts gaan, door naar de sub. Deze aansluiting geeft geen .1 geluid door maar kan de fronts (subtiel) ondersteunen in stereo (in stereo krijgt mijn sub geen signaal door)
Dit is een aparte kabel, ik heb hem gekocht via de inkoper van REL BK electronics voor 26 pond bkelectronics@btconnect.com (de kabel heet 'high level lead')
https://www.google.nl/url...LRNo&ust=1516797121188188
Dit is een aparte kabel, ik heb hem gekocht via de inkoper van REL BK electronics voor 26 pond bkelectronics@btconnect.com (de kabel heet 'high level lead')
https://www.google.nl/url...LRNo&ust=1516797121188188
Enige tijd geleden al eens gevraagd volgens mij, maar kan het niet echt vinden.
Er zit weinig verschil tussen de NR1607 en NR1608. Had besloten om toch voor de NR1608 te gaan met de btw dagen, maar zo te zien verschilt het met de goedkoopste maar 20 euro zonder btw. Dat schiet weinig op.
De NR1607 zit iig onder de 500 euro en via de PW kom ik er niet uit wat het verschil nu is en of er toekomstige dingen interessant zijn. Heb één van de eerdere Samsung JU UHD tv's, dus geen HDR e.d. verder voor zover ik kan zien, maar wellicht in de toekomst wel.
Ga nogmaals maar even zoeken of ik een goede vergelijking kan vinden, anders bespaar ik me dat geld wel.
Er zit weinig verschil tussen de NR1607 en NR1608. Had besloten om toch voor de NR1608 te gaan met de btw dagen, maar zo te zien verschilt het met de goedkoopste maar 20 euro zonder btw. Dat schiet weinig op.
De NR1607 zit iig onder de 500 euro en via de PW kom ik er niet uit wat het verschil nu is en of er toekomstige dingen interessant zijn. Heb één van de eerdere Samsung JU UHD tv's, dus geen HDR e.d. verder voor zover ik kan zien, maar wellicht in de toekomst wel.
Ga nogmaals maar even zoeken of ik een goede vergelijking kan vinden, anders bespaar ik me dat geld wel.
Heb je echt een 16xx nodig, of kan je ook uit met de 15xx? Die is een stuk goedkoper maar heeft ook 2 kanalen minder.
#team_UTC+1
de high level in, kan je gewoon met normaal speaker draad tussen je speakers hangen, mits je geen mogelijkheid hebt, om de sub met tulpjes te voeden.
de weerstand van de high inputs is zo hoog, dat het merkbaar niets doet met het signaal naar je speakers.
de kwaliteit van een eigen sub kanaal, via de tulpjes is wel een betere keuze. ook omdat je niet zo hoeft te klooien met extra speaker kabel.
- voorkeur: de line in, boven de high levels.
- nooit beide inputs gebruiken.(dus high level en line in)
de weerstand van de high inputs is zo hoog, dat het merkbaar niets doet met het signaal naar je speakers.
de kwaliteit van een eigen sub kanaal, via de tulpjes is wel een betere keuze. ook omdat je niet zo hoeft te klooien met extra speaker kabel.
[ Voor 12% gewijzigd door Diminish op 23-01-2018 14:00 ]
@Ethirty Liever niet. De extra HDMI poorten kan ik zeker gebruiken. Mijn 1603 is ook al net te kort zeg maar. Volgens mij zit er ook minder vermogen in de 15xx tegenover de 16xx. Daarnaast kan het handig zijn om wellicht nog atmos speakers te plaatsen (alhoewel dat er waarschijnlijk maar 1 wordt.
Toekomstgericht ondersteund de 08 ook dolby vision, maar goed of dat ooit gebruikt gaat worden is nog maar de vraag.
en HEOS, maar verwacht dat dat gaat over app en niet over het aansluiten van draadloze speakers.
en upscalen van analoog naar 4k 60hz itt 4k 30hz voor de 07 reeks.
Als dat allemaal zo klopt, dan denk ik dat ik toch de 08 ga kiezen over een paar dagen.
Toekomstgericht ondersteund de 08 ook dolby vision, maar goed of dat ooit gebruikt gaat worden is nog maar de vraag.
en HEOS, maar verwacht dat dat gaat over app en niet over het aansluiten van draadloze speakers.
Als dat allemaal zo klopt, dan denk ik dat ik toch de 08 ga kiezen over een paar dagen.
[ Voor 39% gewijzigd door Arunia op 23-01-2018 14:10 ]
Het is inderdaad 6 HDMI poorten voor de 1508 vs 8 voor de 1608.Arunia schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:58:
@Ethirty Liever niet. De extra HDMI poorten kan ik zeker gebruiken. Mijn 1603 is ook al net te kort zeg maar. Volgens mij zit er ook minder vermogen in de 15xx tegenover de 16xx. Daarnaast kan het handig zijn om wellicht nog atmos speakers te plaatsen (alhoewel dat er waarschijnlijk maar 1 wordt.
Heos gaat alleen om de streamingfuncties, geen draadloze surrounds. Wel integratie met andere Heos speakers. Leuk als je een Sonos-achtige oplossing wil.
Mijn 1508 bevalt in ieder geval prima. Ik zou ook nooit een "overjarig" model willen, zeker niet als het prijsverschil minimaal is.
#team_UTC+1
@Ethirty Dan blijft het toch de 1608 als ik het zo zie en dat geld kan ik wel missen, dat is geen probleem.
Die HDMI poorten zijn fijn om te hebben. Op dit moment zit er iets voor aangesloten. Later gaan er nog poorten niet nodig zijn, maar beter wat te veel dan net aan waardoor je toch te weinig gaat hebben. Mocht mijn plan om 3 apparaten in 1 te krijgen niet werken of iig niet goed uitvallen, heb ik die poorten toch weer nodig.
Die HDMI poorten zijn fijn om te hebben. Op dit moment zit er iets voor aangesloten. Later gaan er nog poorten niet nodig zijn, maar beter wat te veel dan net aan waardoor je toch te weinig gaat hebben. Mocht mijn plan om 3 apparaten in 1 te krijgen niet werken of iig niet goed uitvallen, heb ik die poorten toch weer nodig.
Geen reactie gehad op bovenstaand probleem, intussen wat dingen bekeken, misschien dat er nu iemand een tip heeft?droner schreef op zondag 14 januari 2018 @ 23:34:
Hoi,
Mijn NR1501 geeft bij aanzetten de eerste minuut of 2 geen normaal geluid, in plaats daarvan een heleboel onheilspellend lawaai - gekraak, geplop en gepiep die soms bijna doet denken aan een oude 2600 baud modem (maar dan harder)
- Probleem doet zich voor met het geluid afkomstig van de TV, deze zit analoog (2xRCA) op DVD IN
- Als ik 'Source Direct' aanzet is de herrie direct compleet weg - zet ik 'Source Direct' weer uit dan is het er weer
Elders vond ik de suggestie dat het probleem door een vies relais veroorzaakt zou kunnen zijn (zie ingezonden tip onderaan) - echter ik zie zo'n soort relais niet niet terug in de versterker, kan iemand misschien bevestigen dat het relais in de NR1501 een compleet gesloten zwarte module is waar je verder niks mee kunt (behalve wellicht vervangen)?
Alvast dank!
Kreeg een tip van collega dat dit typisch gedrag is van een defecte elco. Net opengeschroefd en er was een condensator open gesprongen en duidelijk gaan lekken. Nu nog kijken of ie goed te fixen is, mr probleem is dus niet marantz gerelateerd lijkt t.Diminish schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:57:
de high level in, kan je gewoon met normaal speaker draad tussen je speakers hangen, mits je geen mogelijkheid hebt, om de sub met tulpjes te voeden.
Verwijderd
Ik heb nu toch voor minder geld dan dat de jouwe nieuw kost een overjarige SR7009. Ben er helemaal mee in mijn nopjes met die bak vermogen die met twee vingers in de neus mijn Bowers aansturen. Zalig dat gerijpte overjarige.Ethirty schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:36:
[...]
Mijn 1508 bevalt in ieder geval prima. Ik zou ook nooit een "overjarig" model willen, zeker niet als het prijsverschil minimaal is.
Ik heb zojuist bij mediamarkt de NR1608 voor €487,58 besteld wat mij wel een nette prijs leek.Arunia schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:43:
De NR1607 zit iig onder de 500 euro en via de PW kom ik er niet uit wat het verschil nu is en of er toekomstige dingen interessant zijn.
De grijze neem ik aan? De zwarte is nu gewoon bijna 700 euro.kwiebus schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 20:55:
[...]
Ik heb zojuist bij mediamarkt de NR1608 voor €487,58 besteld wat mij wel een nette prijs leek.
Dat was de prijs die ik eigenlijk voor ogen had. De rest van mijn tv meubel bevat alleen zwart namelijk.
[ Voor 15% gewijzigd door Arunia op 24-01-2018 21:13 ]
Ja zilver.Arunia schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:12:
[...]
De grijze neem ik aan? De zwarte is nu gewoon bijna 700 euro.
Bummer, denk dat ik ze morgen wel even ga bellen waarom die andere zo duur is geworden ineens en de zilveren niet. Anders koop ik hem wel ergens anders.
Thanks iig. Waardeer het zeer.
De zwarte is met btw korting op dit moment €536.33.Arunia schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:19:
[...]
Bummer, denk dat ik ze morgen wel even ga bellen waarom die andere zo duur is geworden ineens en de zilveren niet. Anders koop ik hem wel ergens anders.
Thanks iig. Waardeer het zeer.
@kwiebus dat was waar ik over viel. Ga ze wel even bellen straks. Kijken of ik hem goedkoper zou kunnen krijgen. We gaan het zien. Anders voor idd die prijs.
Nog wat zaken afgegaan, maar de zwarte blijft die prijs en de zilveren was uitverkocht, dus geen leverage zeg maar.
Toch gekocht bij Hifi klubben met 5 jaar garantie. Eens kijken of ik bedrading ook via banaanstekkers kan doen. Om één of andere reden zitten de gewone draadjes nooit lekker bij mij.
Nog wat zaken afgegaan, maar de zwarte blijft die prijs en de zilveren was uitverkocht, dus geen leverage zeg maar.
Toch gekocht bij Hifi klubben met 5 jaar garantie. Eens kijken of ik bedrading ook via banaanstekkers kan doen. Om één of andere reden zitten de gewone draadjes nooit lekker bij mij.
[ Voor 48% gewijzigd door Arunia op 25-01-2018 10:33 ]
Ik lees hier meer problemen over Spotify Connect en ben benieuwd of ik iets kan doen om het stabieler te krijgen. Het is puur random of de SR6011 verschijnt in de Spotify app en als hij er al is, connect hij zelden in één keer. De SR6011 hangt bedraad aan een Ubiquiti netwerk, dus denk niet dat het een brak netwerk ligt. De Nvidia Shield TV hangt aan hetzelfde netwerk en werkt altijd direct. Nou wil ik graag de Marantz gebruiken voor muziek omdat het een extra apparaat scheelt wat aan moet staan.
Hebben jullie nog tips om het stabieler te krijgen?
Heel eerlijk ?!Juzzuts schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 13:42:
De volgende keer goed dit topic lezen en iets anders dan een Marantz kopen
Video/Audio gedeelte =
Netwerk gedeelte =

Ik ga in ieder geval binnenkort eens kijken wat Yamaha en Pioneer te bieden hebben!
Je kan best gelijk hebben, maar eigenlijk moet je alle receivertopics volgen om een goed idee te krijgen van de ellende die bij het merk hoort en je loopt het risico dat je bij allemaal hetzelfde advies krijgt: koop er een van een ander merknero355 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 17:18:
[...]
Heel eerlijk ?!
De volgende keer goed dit topic lezen en iets anders dan een Marantz kopen
Video/Audio gedeelte =
Netwerk gedeelte =![]()
![]()
Ik ga in ieder geval binnenkort eens kijken wat Yamaha en Pioneer te bieden hebben!
I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.
Misschien heb ik mijn Marantz nog niet lang genoeg, maar ik merk maar weinig van instabiliteit op mijn 1508. Verbonden via wifi (Unifi) en nog geen bitje happering geconstateerd voor Spotify of TuneIn.
Enige dat ik irritant vind is dat het vrij lang duurt voor je verbinding hebt als je receiver uit is geweest. Is op te lossen door wifi aan te laten, maar dan schiet het standby verbruik een eind omhoog.
Enige dat ik irritant vind is dat het vrij lang duurt voor je verbinding hebt als je receiver uit is geweest. Is op te lossen door wifi aan te laten, maar dan schiet het standby verbruik een eind omhoog.
#team_UTC+1
Misschien dat de xxx8 serie betere firmware heeft of zo, maar mijn NR1606 is dus bedraad verbonden en daarvan crasht het netwerkgedeelte om de zoveel tijd en dan helpt alleen de stroom eraf en weer erop zettenEthirty schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 18:31:
Misschien heb ik mijn Marantz nog niet lang genoeg, maar ik merk maar weinig van instabiliteit op mijn 1508. Verbonden via wifi (Unifi) en nog geen bitje happering geconstateerd voor Spotify of TuneIn.

hier een 7011. Nog nooit een probleem met wifi.. Zeer tevreden op dit moment..Ethirty schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 18:31:
mijn sr7005 is qua netwerk ook zeer stabiel nooit issues mee. Nou, behalve dat Marantz na 2-3 jaar stopt met ondersteuning en er bijna geen apps meer zijn om de Marantz mee te bedienen. Vreemd genoeg is de 3rd party app AVR Remote (de enige die het nog doet op de sr7005) die ik op mn galaxy s6 probleemloos draaide, niet geschikt voor mn nieuwe Galaxy s8...

Met de 1603 qua crashen van het netwerk ook nog nooit problemen gehad. Wel is het zo, dat met de app hij soms na een nummer of wat gewoon stopt met spelen. Maar dat wijdt ik eigenlijk aan de app.
Hier op mijn 7011 ook regelmatig netwerk problemen.Zodra m'n wifi verbonden is na stekker eruit te zijn geweest gaat het goed...na een paar dagen is de verbinding weg en wilt ie niet meer opnieuw connecten...totdat ik de stekker eruit haal en weer opnieuw verbind.
Ga binnenkort bedraad proberen maar vind dat voor een apparaat wat zoveel kost belachelijk vanuit marantz dat dit niet opgelost wordt.
Ga binnenkort bedraad proberen maar vind dat voor een apparaat wat zoveel kost belachelijk vanuit marantz dat dit niet opgelost wordt.
Je kan ook heel effe wat veranderen in de Netwerk settings dan reset dat gedeelte zich ookTechnics SA-DA8 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 00:10:
Hier op mijn 7011 ook regelmatig netwerk problemen.Zodra m'n wifi verbonden is na stekker eruit te zijn geweest gaat het goed...na een paar dagen is de verbinding weg en wilt ie niet meer opnieuw connecten...totdat ik de stekker eruit haal en weer opnieuw verbind.
Heb ik ook al gedaan... zelfs met 3 verschillende routers blijf ik het probleem houden.nero355 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 02:08:
[...]
Je kan ook heel effe wat veranderen in de Netwerk settings dan reset dat gedeelte zich ook
Gekend probleem bij Denon/Marantz. Gebruikt je toevallig Android toestellen? Kijk ook eens hier: Netwerk / internetverbinding valt uit van Denon AVR-X2200Technics SA-DA8 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:22:
[...]
Heb ik ook al gedaan... zelfs met 3 verschillende routers blijf ik het probleem houden.