Het Marantz ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 42 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:59
Hann1BaL schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 16:37:
No
[...]

het komt dus wel vaker voor, maar dit was de eerste keer dat er geluid aan ging. Dat komt denk ik omdat de receiver normaal op de HDMI input van de HTPC, of Horizon Box staat. Dan hoor je dus alleen het relais schakelen.

Nu, omdat de receiver op internet radio heeft gestaan, kwam er dus geluid uit.
De Receiver staat in de kast. Niemand komt er met een ab bij en al helemaal niet rond dat tijdstip.

Toegang tot het netwerk hebben de buren niet en ik geloof niet dat iemand anders op het netwerk zit, mede door locatie van het huis. (Als je in een flat woont, zou je dat bijv wat minder goed kunnen controleren.) Goed om de opties open te houden, maar ik denk toch echt dat we moeten focussen op een technisch probleem.
Mijn TV zit ook aangesloten op de Marantz Receiver en de TV springt nog wel eens aan voor een update o.i.d. Door CEC springt dan ook de receiver aan. Ik herken dit dus ook. Ik hou er alleen rekening mee en heb de receiver ingesteld dat hij standaard op volume 5.0 inschakelt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:16

Ethirty

Who...me?

Hmm goed puntje. Daar heeft mijn tv ook nog wel eens last van. Voorheen had ik geen ARC, dus bleef alles verder stil. Binnenkort maar eens kijken of ik daar wat aan moet doen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:52
Ethirty schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 23:39:
[...]

Ben een weekje later met de aanschaf, maar ik ervaar dit (gelukkig) helemaal niet. Als ik met mijn Harmony "muziek luisteren" selecteer, gaat alles aan, wordt de input geselecteerd en begint zelfs de stream vanzelf. Als je de smart select functies gebruikt in de Harmony kan je zelfs verschillende basis-volumes aansturen.

Vroeger moest er ik altijd aan denken eerst het volume terug te schroeven voor ik uitschakelde omdat je anders wel eens verrast kon worden.
Ik heb het opgelost door de Power-On Delay te veranderen. Nu start de Marantz in eerste instantie op met de laatst gekozen Source om vervolgens over te schakelen naar de Source die getriggered wordt door de Harmony One.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 20:47
Brad Pitt schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 21:06:
[...]

Heb een 9.0 systeem, subwoofer weg gedaan omdat deze op de huidige receiver qua geluid weinig toevoegde, in tegendeel zelfs. Gebruik nu wel voor alle sources ProLogicIIz en juist dit heeft de Marantz ook niet meer, dus benieuwd :)

De fronts zijn Infinity Kappa 100's en deze moeten nu dus ook het LFE geweld produceren hetgeen via de receiver ipv ingebouwde subwoofer amp moet en dat gaat soms dus mis. Poef, receiver uit :P
aI....ja als ook het volledig laag moet worden gedaan, kost dat wat jus...

• RobbieHifi
Gister de SR7012 binnen gekregen, ter vervanging van de AV7005 en SR14 als eindbak.
Viel toch niet mee om alles weer een beetje netjes aan te sluiten, dus daar een paar uurtjes mee bezig geweest. Kon de boel nog even inregelen en dat was het. Dus het serieuze werk moet nog beginnen.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Boinkie schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 23:44:
Mijn TV zit ook aangesloten op de Marantz Receiver en de TV springt nog wel eens aan voor een update o.i.d. Door CEC springt dan ook de receiver aan. Ik herken dit dus ook. Ik hou er alleen rekening mee en heb de receiver ingesteld dat hij standaard op volume 5.0 inschakelt. ;)
Als je geen ARC gebruikt (en op eventuele apps op je TV na kan ik me niet voorstellen dat je het nodig hebt eigenlijk) kan je gewoon CEC uitschakelen op al je apparaten :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:12
Als je gewoon de tuner van je TV gebruikt, zoals eigenlijk het makkelijkst is, in plaats van een settopbox, is ARC wel erg handig....

Bovendien hoeft het aangaan van de receiver niet per sé gebonden te zijn aan ARC. Het is een apart in te stellen functie (op mijn sr6006/Samsung UE46D8000).

[ Voor 48% gewijzigd door Rallye op 01-12-2017 06:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:15
Rallye schreef op donderdag 30 november 2017 @ 19:55:
Als je gewoon de tuner van je TV gebruikt, zoals eigenlijk het makkelijkst is, in plaats van een settopbox, is ARC wel erg handig....

Bovendien hoeft het aangaan van de receiver niet per sé gebonden te zijn aan ARC. Het is een apart in te stellen functie (op mijn sr6006/Samsung UE46D8000).
Mag ik vragen hoe je dit hebt ingesteld? Zit met een vergelijkbare situatie (sr5006 en samsung tv).
Maar erger me rot dat als ik alles aanzet om naar de mediaplayer te kijken, dat dan de sr5006 als laatste overschakelt naar TV ipv naar de hdmi van de mediaplayer....
Gebruik dus wel ARC, maar wil het alleen gebruiken als ik receiver ook aanzet en tv kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Dat is nog weer een andere instelling, want dan gaat het niet over het aanzetten van de receiver, maar om het wisselen van input. Die hangt samen met de mogelijkheid om de functies van de receiver, met name harder en zachter op de TV weer te geven. Als je die mogelijkheid uitzet, gaat de recever niet meer automatisch naar de input TV. Ik weet niet precies hoe deze instelling heet.

Voor mij is dit overigens ook een ergernis; ik heb de functie wel aanstaan, omdat ik het “oog” van de Marantz, waarin harder/zachter wordt weergegeven, vanaf de bank slecht kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Rallye schreef op donderdag 30 november 2017 @ 19:55:
Je hebt erg veel geluk als je nog een TV provider hebt die dat support : Alles moet tegenwoordig via losse kastjes en/of IPTV/streaming achtige toestanden :/
Meer CEC inderdaad, maar als je ARC wil dan moet je dat verplicht aanzetten dus vandaar dat ik het noem.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 13:18
Mijn SR7005 is defect en binnengestuurd bij Marantz. Verdict: defecte digitale module. Deze valt te vervangen voor de mooie prijs van 575 €. Ik vraag mij nu af of ik die herstelling moet uitvoeren, of uitkijken naar een nieuwer/ander model? Graag jullie meningen hierover.

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09 10:45
https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr
voor een gebruikte SR7005 (zilver)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
Ja die had ik al gezien. Sowieso te ver (België) en niet mijn kleur. Maar goed, 2de hands dus goedkoper dan herstelling ...

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
ik heb een zwarte voor je, pm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CK3v1N
Ik heb me intussen wat ingelezen en kom tot het besluit dat ik voor de prijs van de herstelling bijna een nieuwe receiver heb. Ik zat nu te kijken naar de NR1608. Hoe kan ik nagaan om deze krachtig genoeg is om mijn set B&W CM9 5.1 aan te sturen? Ik ben niet technisch genoeg om te weten waar ik op moet letten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:41

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@CK3v1N Gewoon aansluiten. B&W en Marantz zijn beide niet exotisch qua eisen of techniek. Dat moet gewoon passen. Ohm en Watt doen dan niet ter zake.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
De verkoper waar ik destijds alles aangekocht heb, beweert dat de NR1608 niet krachtig genoeg is voor mijn CM8 set en stelt een SR5012 of SR6012 voor. Verkoopspraatje of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Beetje van wel en een beetje van niet.
Volgens internet kunnen je CM8 speakers aangestuurd worden met een versterker tussen 30-150W @ 8 Ohm.
(Is het nou CM8 of CM9, nogal een verschil)

De NR1608 levert 50W @ 8 Ohm per kanaal bij 2 kanalen. Evt kan je nog bi-ampen voor je fronts, maar bij 5 luidsprekers haal je die 50W denk ik niet.

Ik gok dat je speakers het gewoon zullen doen, maar of het optimaal is? Nogal gat tussen CM's en een instap receiver, ook nog in compact design.

Een SR5012 past misschien net wat beter, net wat meer power en niet eens veel duurder.

[ Voor 4% gewijzigd door Ethirty op 02-12-2017 17:07 ]

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@CK3v1N Ik zou de 6012 nemen als je eisen wbt stereo geluid iets hoger zijn. Doodzonde anders met zulke mooie speakers (love B&W _/-\o_ ) . Maar dat is mijn mening. Die goedkopere receivers komen daar altijd in tekort. Nu wat extra investeren en jaren genieten. Ik doe al 15 jaar plus met mijn SR8500 en kijk nu af en toe eens stiekem rond naar een mooie tweedehands zeven serie.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2017 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
Verwijderd schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 17:08:
Nu wat extra investeren en jaren genieten. Ik doe al 15 jaar plus met mijn SR8500 en kijk nu af en toe eens stiekem rond naar een mooie tweedehands zeven serie.
Dat dacht ik een 5tal jaar geleden ook toen ik de SR7005 kocht voor een smak geld :-/

Het gaat over de CM8 reeks voor de volledigheid en wordt 80% gebruikt ivm video. Even de verschillen tussen de SR5 en SR6 reeks bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

CK3v1N schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 23:40:
Ja die had ik al gezien. Sowieso te ver (België) en niet mijn kleur. Maar goed, 2de hands dus goedkoper dan herstelling...
Gek idee : Koop het tweedehands exemplaar en zet de onderdelen over in de behuizing van jouw exemplaar :?

Weet je zeker dat straks alles klinkt zoals je gewend bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Hij geeft aan niet zo technisch te zijn, kan me voorstellen dat zelf repareren dan een brug te ver is.

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@loyske @nero355 Bij mij TV (Samsung UE46D8000) is de instelling als volgt;
Anynet+ (HDMI-CEC) Aan
Automatisch uitschakelen Nee
Ontvanger Aan

De instelling van de Marantz (sr6006):
HDMI Control
Control On
Sandby Source Last
Control Monitor Monitor 1
Power Off Control Off

Ik weet ff niet meer wat nou de source naar TV schakelt; deze set up draait bij mij al een paar jaar. Volgens mij is dit onafhankelijk van ARC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Laatst online: 16:15
@Rallye De SR5006 heeft alleen die Control Monitor setting niet. Maar ik ga het eens proberen hiermee.

Net even getest met deze settings, maar zolang er een Anynet verbinding tussen TV en SR5006 is, blijft de marantz mee aangaan en switchen naar de TV input...

[ Voor 43% gewijzigd door loyske op 03-12-2017 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:02
Verwijderd schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 17:08:
@CK3v1N Ik zou de 6012 nemen als je eisen wbt stereo geluid iets hoger zijn. Doodzonde anders met zulke mooie speakers (love B&W _/-\o_ ) . Maar dat is mijn mening. Die goedkopere receivers komen daar altijd in tekort. Nu wat extra investeren en jaren genieten. Ik doe al 15 jaar plus met mijn SR8500 en kijk nu af en toe eens stiekem rond naar een mooie tweedehands zeven serie.
Op advies van dit forum een zelfgebouwde Hypex UcD power amp achter mijn NR1602 gehangen. Top voor stereo en surrounds nog via de Marantz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:17

Videopac

Rommelt wat aan.

roderickvd schreef op zondag 3 december 2017 @ 16:27:
[...]

Op advies van dit forum een zelfgebouwde Hypex UcD power amp achter mijn NR1602 gehangen. Top voor stereo en surrounds nog via de Marantz.
Mooi. Heb je die zelf gebouwd?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
Ethirty schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 20:13:
Hij geeft aan niet zo technisch te zijn, kan me voorstellen dat zelf repareren dan een brug te ver is.
Inderdaad. Ik kan mijn 450 euro dan even goed weggooien 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Mijn verkoop van de Marantz AV9000 en MM9000 wilt niet echt lukken. Deze set heeft een massieve output maar er missen wel wat aansluitingen die een hedendaags home cinema nodig heeft zoals een HDMI. Daarom wil ik upgraden naar een moderne receiver zonder dat de output inboet. Nu heb ik een aanbieding gekregen om deze set in te ruilen voor een SR7012 + €1000. Is dit een faire deal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Blord schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:16:
Mijn verkoop van de Marantz AV9000 en MM9000 wilt niet echt lukken. Deze set heeft een massieve output maar er missen wel wat aansluitingen die een hedendaags home cinema nodig heeft zoals een HDMI. Daarom wil ik upgraden naar een moderne receiver zonder dat de output inboet. Nu heb ik een aanbieding gekregen om deze set in te ruilen voor een SR7012 + €1000. Is dit een faire deal ?
Zelf een aangename inruil gekregen op alleen een AV7005 en ik draai nu met een SR7012. De AV9000 i natuurlijk een stuk ouder. Wel denk ik dat je output van een AV9000 stukken minder is dan een SR7012.

Ik draaide met een AV7005 als voortrap en een SR14 als eindbak. De SR7012 geeft een betere surround stage weer, maar kwa controle waren de eindtrappen van de SR14 superieur. Denk dat bij de AV9000 ook het geval. Is een losse processor geen optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roderickvd
Videopac schreef op zondag 3 december 2017 @ 19:58:
[...]

Mooi. Heb je die zelf gebouwd?
Ja, heel simpel eigenlijk. Meest nauwkeurige is nog het laten CNC’en van achterpaneel behuizing. Of je koopt een kant en klare behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@roderickvd Elektronica bouwpakket?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

RobbieHifi schreef op maandag 4 december 2017 @ 18:34:
[...]

Zelf een aangename inruil gekregen op alleen een AV7005 en ik draai nu met een SR7012. De AV9000 i natuurlijk een stuk ouder. Wel denk ik dat je output van een AV9000 stukken minder is dan een SR7012.

Ik draaide met een AV7005 als voortrap en een SR14 als eindbak. De SR7012 geeft een betere surround stage weer, maar kwa controle waren de eindtrappen van de SR14 superieur. Denk dat bij de AV9000 ook het geval. Is een losse processor geen optie?
Ik had daar ook aan gedacht maar dan zit ik met twee verschillende fronten. Vrouwlief vond de hele set al massief. :)
Een oudere 7 serie is redelijk geprijsd. Het heeft niet alle toeters en bellen van een SR7012 maar voor mijn doeleinde voldoende. De AV9000/MM9000 gaat tegen sale prijs weg en ik krijg misschien nog een paar honderd euro voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roderickvd
Versterkermodules en een power supply van Hypex uit Groningen. Om precies te zijn 2x UcD180HG HxR met een SMPS400A180. Enige aangebrachte modificatie: input condensatoren gebypassed door een draadje op de achterkant te solderen.

Behuizing een Hi-Fi 2000 Galaxy met aluminium panelen. Gaten in achterpaneel laten CNC'en.

Afbeeldingslocatie: https://www.vandomburg.net/wp-content/uploads/2016/08/DSC_2262-768x512.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09 10:45
OOPS that page can't be found @Roderick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Welke instellingen gebruiken jullie voor de platenspeler? Die klinkt zoveel zachter dan de andere bronnen. Hebben jullie daar een x-aantal dB's versterking ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-06 17:58
Ik heb een Marantz 1608 en wanneer m'n laatste gebruikte source bijvoorbeeld Game is geweest en connect Spotify aan de receiver vanaf mijn Android telefoon zie je op het display van de receiver eerst dat ie connect en daarna staat er Game en gebeurd er niets. Ik moet dan eerst op me telefoon een ander device kiezen dan opnieuw de Marantz aanklikken voordat deze begint met afspelen.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:49
CK3v1N schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 18:21:
[...]

Dat dacht ik een 5tal jaar geleden ook toen ik de SR7005 kocht voor een smak geld :-/

Het gaat over de CM8 reeks voor de volledigheid en wordt 80% gebruikt ivm video. Even de verschillen tussen de SR5 en SR6 reeks bekijken.
De CM8 is niet zo’n bijzondere speaker. Vooral te duur voor wat je er voor krijgt. Met een gevoeligheid van 88db hoeft een CM8 ook niet aan een powerhouse van een receiver gehangen te worden.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
Ik nodig je altijd eens uit om te komen luisteren naar mijn CM8 set. Welke receiver is dan volgens jou voldoende geschikt voor mijn middelmatige luidsprekers aan te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
CK3v1N schreef op donderdag 7 december 2017 @ 10:52:
Ik nodig je altijd eens uit om te komen luisteren naar mijn CM8 set. Welke receiver is dan volgens jou voldoende geschikt voor mijn middelmatige luidsprekers aan te hangen?
Alles in de SR lijn voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
Ik zat naast de SR5012 ook te kijken naar de SR5011. Ik vermoed dat buiten te toevoeging van HEOS deze niet veel van elkaar verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 09:52
CK3v1N schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:33:
Ik zat naast de SR5012 ook te kijken naar de SR5011. Ik vermoed dat buiten te toevoeging van HEOS deze niet veel van elkaar verschillen?
x011 en x012 verschillen inderdaad ontzettend weinig.

Nu een SR7012 in bestelling staan en hier uitgebreid naar gekeken laatst (aangezien 7011 iets goedkoper was) :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
CK3v1N schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:33:
Meestal niet, Marantz gooit er de laatste jaren veel modellen uit die in de praktijk weinig anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Brad Pitt schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:39:
[...]

x011 en x012 verschillen inderdaad ontzettend weinig.

Nu een SR7012 in bestelling staan en hier uitgebreid naar gekeken laatst (aangezien 7011 iets goedkoper was) :P
Gefeliciteerd, draai nu een week met een SR7012. Prima receiver en zet vooral een goede surroundstage neer (draai 5.1, dus geen Atmos e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
pman63 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 22:40:
OOPS that page can't be found @Roderick.
Fixed, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
nero355 schreef op maandag 20 november 2017 @ 21:56:
[...]

Gewoon Denon/Marantz firmware die brak is...

Mijn NR1606 snapt ook niet meer hoe zijn netwerk gedeelte werkt na een paar weken en die is bedraad aangesloten!
Maanden geen kast gehad en nu is mijn bedrade sr6006 al voor de vierde keer deze week het netwerk kwijt. Stekker er maar weer een half uur uit dan...zucht.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:57
Ik heb momenteel de SR7010.
Echter ik heb de laatste tijd telkens het issue dat hij geen geluid geeft na inschakeling van tv/dune/bluray speler. Ik moet hem eerst weer uit zetten en dan weer aan. En dan klikt hij ook echt aan op de achtergrond.

Meer mensen hier last van?

Ik heb nog garantie, dus ik kan hem terug brengen (coolblue), maar kan hem eigenlijk niet lang missen :p

[ Voor 6% gewijzigd door Renegade666 op 09-12-2017 09:59 ]

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Rallye schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 23:39:
Maanden geen kast gehad en nu is mijn bedrade sr6006 al voor de vierde keer deze week het netwerk kwijt. Stekker er maar weer een half uur uit dan...zucht.....
Half uur :? Aan en uit is genoeg en dan bedoel ik uiteraard de kabel en niet de powerbutton :)

Wat je ook kan doen is naar je Netwerk settings gaan en dan effe iets veranderen om vervolgens weer de normale settings terug te zetten : Het lijkt erop dat dan het Netwerk gedeelte zichzelf reset en je hebt weer verbinding!

Testen kan je doen door naar het IP van de Marantz te gaan via je browser :
- Volledige pagina's te zien ?
Dan is alles OK!

- Half geladen pagina's/Geen instellingen te zien ?
Dan moet je hem echt resetten...
Renegade666 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 09:57:
Echter ik heb de laatste tijd telkens het issue dat hij geen geluid geeft na inschakeling van tv/dune/bluray speler. Ik moet hem eerst weer uit zetten en dan weer aan. En dan klikt hij ook echt aan op de achtergrond.

Ik heb nog garantie, dus ik kan hem terug brengen (coolblue), maar kan hem eigenlijk niet lang missen :p
Paar keer meegemaakt met de NR1606, maar ik denk dat het eerder aan het aangesloten apparaat ligt en een stukje HDMI handshake niet goed gaat op de een of andere manier.

Bij mij gaat het 99 van de 100 keer goed in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:57
nero355 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 14:44:
[...]

Half uur :? Aan en uit is genoeg en dan bedoel ik uiteraard de kabel en niet de powerbutton :)

Wat je ook kan doen is naar je Netwerk settings gaan en dan effe iets veranderen om vervolgens weer de normale settings terug te zetten : Het lijkt erop dat dan het Netwerk gedeelte zichzelf reset en je hebt weer verbinding!

Testen kan je doen door naar het IP van de Marantz te gaan via je browser :
- Volledige pagina's te zien ?
Dan is alles OK!

- Half geladen pagina's/Geen instellingen te zien ?
Dan moet je hem echt resetten...

[...]

Paar keer meegemaakt met de NR1606, maar ik denk dat het eerder aan het aangesloten apparaat ligt en een stukje HDMI handshake niet goed gaat op de een of andere manier.

Bij mij gaat het 99 van de 100 keer goed in ieder geval :)
Vreemde is dat eerst beter ging dan nu. Was toen 1x in dr week. Nu elke dag🤔

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
De NA-11S1 ondersteunde tot dusverre geen Spotify Connect. Via een firmware update inmiddels wel. Update geinstalleerd en werkt perfect.

Voor andere Marantz apparaten geldt hetzelfde: http://marantz-uk.custhel...2/~/spotify-does-not-work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Je kan zeggen wat je wil, maar netjes dat ze ook voor oudere devices nog een update uitbrengen.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Iemand die toevallig een Echo Dot (2) aan zijn Marantz heeft gekoppeld? Ik wil graag Spotify Connect aansturen via voice control (want dat is natuurlijk gewoon tof :P), maar dat lukt dus maar af en toe. Meestal gaat de muziek vanzelf terug naar de speaker van de Echo Dot en dat is natuurlijk jammer als je Focal Aria's hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Ethirty schreef op zondag 10 december 2017 @ 01:10:
Je kan zeggen wat je wil, maar netjes dat ze ook voor oudere devices nog een update uitbrengen.
Ik zie dat de NR1603 ook nog tussen het lijstje staat al is het 2 maanden na het niet meer werken van spotify.

De huidige implementatie van spotify / marantz app op de nr-1603 is zowieso drama, dus ben benieuwd of het een stuk beter gaat worden (en of ze nog meer bugs fixen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ah...da's fijn...die miste ik wel op m'n 1604. Fijn dus dat Spotify de support stopt en dan dit marantz triggered om nog eens een update te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Op de NA-11S1 werkt Spotify Connect perfect. Gebruikte tot dusverre mijn Mac Mini hiervoor maar dit is veel mooier in het gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Ik heb de marantz sr6010 weet iemand of er al een update is voor dolby vision en hlg of moet deze nog komen.
Vast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:24
Ben er schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:02:
Ik heb de marantz sr6010 weet iemand of er al een update is voor dolby vision en hlg of moet deze nog komen.
Vast bedankt
Hij is er nog niet, maar komt wel ergens in 2018 volgens Marantz:
Currently, all our HDR (High Dynamic Range) capable AVRs support HDR10 pass-through.

In detail, HDR10 is compatible to

NR1506, NR1606, SR5010, SR6010, SR7010, AV7702MkII, AV8802A*
NR1607, SR5011, SR6011, SR7011, AV7703
NR1508, NR1608, SR5012, SR6012, SR7012, AV7704

For the following models, Marantz will issue / issued a firmware update to additionally support Dolby Vision and HLG (Hybrid Log Gamma) HDR pass-through:

NR1506, NR1606, SR5010, SR6010, SR7010, AV7702MkII, AV8802A* (scheduled for 2018)
NR1607, SR5011, SR6011, SR7011 and AV7703 (released already)
Wel leuk dat de update ook voor mijn receiver komt (SR7010).

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Dankje jaap-jan
Ik ben er ook zeker blij mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-09 16:33
Blord schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:16:
Ik zou de MM9000 houden en een receiver met pre-outs gebruiken. Dat hebben de SR's allemaal voorzover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelJunkie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 12:53
Renegade666 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 09:57:

Grappig (eigenlijk vervelend natuurlijk...) dat je dit typt. Ik lees hier eigenlijk niet mee maar ik heb exact hetzelfde met mijn SR7009. Hij is daar nu al voor de tweede keer voor terug (hij gaf de tweede keer ook artefacten door het beeld :/ ) ... hoop dat 'ie snel gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Hoi Marcel br

Je kan dan beter mijn marantz sr6010 kopen voor 600 houd je 400 lekker in je zak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Marcel Br schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:22:
[...]

Ik zou de MM9000 houden en een receiver met pre-outs gebruiken. Dat hebben de SR's allemaal voorzover ik weet.
Dat zou een mogelijkheid zijn. Mijn huidige opstelling is 5.1 speakers en dat is net genoeg voor de MM9000. Een nieuwere receiver kopen en de MM9000 gebruiken voor de power.

@Ben er: Ik ben degene die op zoek is naar een nieuwe receiver. Ik zag je receiver staan op marktplaats, een mooie SR6010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Hoi blord

Klopt is wel een top receiver maar wil hem een stapje hoger hebben
Dus als er gegadigden zijn
Ik kom van denon naar marantz vind de marantz toch veel voller klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-09 16:33
Ik gebruik een SR6008 als opvolger van een Rotel processor.
1 versterker weggedaan en nu de receiver voor de surround (rear) met een MA500 op center en een Denon PA-T10 op de fronts. Die versterkers had ik overigens al jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:33
Ik zag vandaag dat de nr1607 een firmware update heeft. Zijn er al mensen die ge-update hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mip
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09 17:34

Mip

jup, hier ook NR1607 update
Zou ten goede moeten komen van de stabiliteit stond er bij.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timadriaans
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-09 09:01
Gister op mijn 6011 ook de update melding gehad, weet iemand wat de release notes zijn? Ik kan niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:32
Vanmorgen nog op mijn 7011 gekeken. Maar nog niks van een update zichtbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
  • Laatst online: 22-09 00:01
harley2009 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 12:10:
Vanmorgen nog op mijn 7011 gekeken. Maar nog niks van een update zichtbaar..
Heb zelf ook een 7011 en kan me wel herinneren dat er begin oktober een update is geweest...had iets met hdr te maken.
Maar voor nu nog geen nieuwe update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 15:59
timadriaans schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:44:
Gister op mijn 6011 ook de update melding gehad, weet iemand wat de release notes zijn? Ik kan niets vinden.
hier ook.. raar een update zonder release notes.. ik heb hem nog maar even uitgesteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mip schreef op woensdag 13 december 2017 @ 06:44:
jup, hier ook NR1607 update
Zou ten goede moeten komen van de stabiliteit stond er bij.. :?
Zo'n update heb ik een paar weken geleden voor de NR1606 ontvangen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-09 15:55
Vinden NR 15xx en NR 16xx serie gebruikers zelf ook dat ze aan de output van 50 Watt op de speakers tekort hebben of meer dan genoeg herrie? Ik twijfel om een Marantz aan te schaffen, mede omdat m'n huidige receiver wel wat meer kan blazen en m'n stereo boxen kunnen 80 Watt nominaal en 140 Watt Music verdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:02

Audione0

Strijdt der titanen

scofield schreef op woensdag 13 december 2017 @ 20:03:
Vinden NR 15xx en NR 16xx serie gebruikers zelf ook dat ze aan de output van 50 Watt op de speakers tekort hebben of meer dan genoeg herrie? Ik twijfel om een Marantz aan te schaffen, mede omdat m'n huidige receiver wel wat meer kan blazen en m'n stereo boxen kunnen 80 Watt nominaal en 140 Watt Music verdragen.
Welke speakers heb je? Wat is de gevoeligheid van die dingen?

Opgegeven wattage zegt vrij weinig over een versterker en de geluidskwaliteit. Als je echt extreem gaat kan het weleens uitmaken wat voor versterker je koopt, maar over het algemeen voor normaal tot lekker hard maakt het niet veel uit.

Als jou speaker 90db op 1 watt geeft en je verdubbeld dit naar 2 watt heb je 93db, een stap meer naar 96db pakt je versterker 4 watt. weer 3db meer (99db) 8 watt. Elke stap van 3db meer vraagt het dubbele aantal watt van je versterker.

Zoveel versterker power heb je eigenlijk helmaal niet nodig om lekker hard te spelen, of je speaker moeten een hele lage gevoeligheid hebben waardoor je er heel veel power in moet stoppen om lekker hard te gaan waar dus dat rekensommetje van mij om de hoek komt kijken.
Kijk vooral naar vervorming wat een versterker met het geluid doet is belangrijker en pas je akoestiek aan om lekker sprankelend geluid te krijgen.

Het opgegeven vermogen valt over te speculeren omdat elke fabrikant er anders mee omgaat en hoe het vermeldt staat. termen met 7x200watt die je vaak voorbij ziet komen kun je je vraagtekens bij zetten. Vaak als je echt gaat meten komt er onder aan te streep minder uit, en als het dan die 200 watt is is het met veel vervorming.. Vaak zijn de wat duurdere merken wat eerlijker in hun specificaties.

Verder is marantz een goed merk dus je zult er geen buil mee vallen. Ik zou als je goed geluid wilt eerder naar goede speakers gaan kijken en je omgeving aan🎶passen🎶 dan gelijk hals over kop een nieuwe versterker/receiver te kopen.

Nogmaals, welke apparatuur heb je?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• scofield
Belangrijkste luidsprekers voor stereo zijn Magnat All-Ribbon 5M/Mk III geknoopt aan een onkyo tx-nr509. Maar een mens wil wel eens wat anders.

[ Voor 38% gewijzigd door scofield op 14-12-2017 20:12 ]

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Bij mijn vader staat een nr1504 en daar staan de revox c95 op de front en b&w dm1600 op rear in andere zone van de ruimte. En deze spelen op 2x stereo.
Ik was zelf eerst wat bang dat het te nipt zou zijn, maar ik kan je vertellen dat de marantz nr1504 geen enkele moeite heeft om "party" luid te spelen zonder een kik te geven of merkbare vervorming of wat dan ook...

Ik heb er een schakeling tussen gestoken zodat hij de "rears" kan schakelen tussen de "extra zone" of "aparte surround speakers" (b&w v201 op stands).
In surround mode speelt hij dan op 5 speaker (incl center) zonder subwoofer.
Alle bas gaat naar de fronten. En het is niet overweldigend zo als bij een (goede) subwoofer.
Maar toch absoluut niet verkeerd en zeker en vast aangenaam ,kraakhelder...

De nr1504 had hij van mij gekregen omdat er bij mij toen een sr7007 in de plaats kwam.
Deze heeft het helaas niet lang vol gehouden, net als de sr7009 die daar na aan de beurt was.
Momenteel ben ik aan het wachten op een sr7012 en ik mag echt hopen dat de sr7007,7008,7009 problemen nu wel degelijk van de baan zijn met deze sr7012 :|

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-09 11:46
Cleyman schreef op donderdag 14 december 2017 @ 21:07:
[...]

De nr1504 had hij van mij gekregen omdat er bij mij toen een sr7007 in de plaats kwam.
Deze heeft het helaas niet lang vol gehouden, net als de sr7009 die daar na aan de beurt was.
Momenteel ben ik aan het wachten op een sr7012 en ik mag echt hopen dat de sr7007,7008,7009 problemen nu wel degelijk van de baan zijn met deze sr7012 :|
Kan je uitleggen wat er aan de hand was met die drie SR modellen? Klinkt niet positief......

• Cleyman
sonsan schreef op donderdag 14 december 2017 @ 22:09:
[...]

Kan je uitleggen wat er aan de hand was met die drie SR modellen? Klinkt niet positief......
Wel... ik heb namelijk precies enorm pech gehad...

Eerst begonnen met sr7007.
Binnen de maand ruis op een surround kanaal en opgelost in garantie.
Een jaar later hdmi board dood... Dealer heeft toen flink zijn best gedaan en toen een nieuwe sr7009 mogen ontvangen.
Achteraf gezien was waarschijnlijk een blikseminslag wel de oorzaak van het laatste defect aangezien de buurvrouw mij vertelde dat haar modem stuk was door die reden in dezelfde week...

Dan de sr7009 heeft bijna 2 jaar goed gewerkt. Maar opeens last van hdmi artifact en dan enkel op OSD menu van netwerkmodule.
Die is dan ook hersteld in garantie maar probleem kwam direct terug (wel iets minder erg maar toch)..

Deze opnieuw in garantie hersteld (deze keer nieuw hdmi board en netwerkmodule) ... enkele weken thuis spelen en opeens doken er soms artifacts op in de OSD volume bar (op elke bron) en ook extra nieuw probleem was dat er soms helemaal geen “now playing” weer gegeven werd van de netwerkplayer... deze speelde dan wel verder via app of display op toestel tot die dan helemaal crasht en zichzelf reboot en opnieuw alles werkte zo als het moet.

Dus deze voor de 3de keer binnen gedaan... en nu kunnen ze het probleem niet vast stellen (zijn zo van die once in a month probleempjes wss)...

Ondertussen had ik veel tijd om onderzoek te doen en blijkbaar ben ik niet de enige met dit probleem bij deze series. Ik stelde vast dat het vooral de sr7008 en sr7009 waar af en toe iets over geschreven wordt over de door mij vernoemde problemen.

Wat mij ook opvalt is dat de sr7010 en sr7011 bijna nergens terug te vinden zijn op internet met zulke verhalen.

Wat ik gemerkt heb is dat ze vanaf de sr7010 gebruik hebben gemaakt van actieve koeling (vanaf sr7011 zelf 2 fans). Dus ik vermoed dat dit er voor iets tussen zit.

Intussen had ik bij de dealer aangegeven dat het vertrouwen in deze specifieke reeks dus ook ver te zoeken is nu bij mij. De dealer heeft flink zijn best gedaan en heeft daarom een deal gemaakt om voor een hele redelijke opleg over te schakelen naar de sr7012.

Daar hoop ik nu eindelijk 10 a 15 jaar mee te spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:35
Ik heb sinds kort een nr1605, heb mijn ps4 erop aangesloten, maar ik heb nu om de paar seconden een zwart beeld voor een paar seconden. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Wat heb je al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Laatst online: 21:56
Nee, echt geen enkel probleem met de NR1605 en NR1607 om die zo hard te zetten dat de buren komen klagen en je zelf naar je oordoppen grijpt. En dan nog loopzuiver ook nog.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
screamhouse schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 17:42:
Ik heb sinds kort een nr1605, heb mijn ps4 erop aangesloten, maar ik heb nu om de paar seconden een zwart beeld voor een paar seconden. Iemand ervaring hiermee?
Doet mij denken aan slechte hdmi kabel die data dropt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Vandaag de SR7012 binnen gekregen ter eventuele vervanging van de huidige Onkyo 3009. Eerste ervaring:

Geluid in films is okay, geluid bij muziek (bij gebruikmaking van een DSP) vind ik stukken minder, remote is prima, afmetingen zijn fijn (stuk minder diep dan de Onkyo), OSD is heel mooi, Audyssey uiteraard identiek.

Jammer dat er een stuk minder (bruikbare) surround DSP standen op zitten en het gemis van dialog lift / screen center is denk ik niet te omschrijven. Snap niet dat Denon/Marantz dat niet hebben. De center stage is nu zooo te plaatsen / vanaf één punt, vind dat waardeloos film kijken. Misschien went het nog though.

Verder is het wel een leuk uitziend apparaat met dat display-oogje maar het gebruikte font/de onderlinge hoogte van de verschillende letters is dan weer dramatisch.

Voorlopig gematigd positief dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:35
Cleyman schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 01:52:
[...]

Doet mij denken aan slechte hdmi kabel die data dropt...
Ga eens een andere kabel proberen, maar is de kabel die ik al maanden succesvol in mijn sr6004 had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
Brad Pitt schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 16:57:
Vandaag de SR7012 binnen gekregen ter eventuele vervanging van de huidige Onkyo 3009. Eerste ervaring:

Geluid in films is okay, geluid bij muziek (bij gebruikmaking van een DSP) vind ik stukken minder, remote is prima, afmetingen zijn fijn (stuk minder diep dan de Onkyo), OSD is heel mooi, Audyssey uiteraard identiek.

Jammer dat er een stuk minder (bruikbare) surround DSP standen op zitten en het gemis van dialog lift / screen center is denk ik niet te omschrijven. Snap niet dat Denon/Marantz dat niet hebben. De center stage is nu zooo te plaatsen / vanaf één punt, vind dat waardeloos film kijken. Misschien went het nog though.

Verder is het wel een leuk uitziend apparaat met dat display-oogje maar het gebruikte font/de onderlinge hoogte van de verschillende letters is dan weer dramatisch.

Voorlopig gematigd positief dus :)
Ik heb sinds gisteren ook de sr7012.
Maar wat betreft het geluid voor stereo heb ik helemaal geen problemen, integendeel.
Wel gebruik ik geen audyssey op mijn front speakers of EQ of wat dan ook.
Dit omdat het gewoon zeer goede speakers zijn die super goed spelen zonder aanpassing.
Het zijn B&M dm1800's van het matrix tijdperk.

De Heos module is wel een hele verademing tov de vorige netwerkplayer die ik gewoon was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Matrix luidsprekers heb ik ook ja, eerst front maar dienen nu als surrounds. Heb deze verruild voor wat grotere fronts met veel meer bass.

Met films is Audyssey, voor de meeste huiskamers, een enorm gewin. Zeker icm DynamicEQ op lagere volumes, is niet te vergelijken. Maar goed, ymmv uiteraard.

Op de Onkyo klonk muziek daarmee ook beter (voller) maar op de 7012 is stereo inderdaad te prefereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Hallo ik ben op zoek naar de 2 antenne voor de marantzsr6010 waar kan ik deze verkrijgen
Vast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
Ben er schreef op zondag 17 december 2017 @ 23:36:
Hallo ik ben op zoek naar de 2 antenne voor de marantzsr6010 waar kan ik deze verkrijgen
Vast bedankt
Welke antenne?
Bluetooth/wifi, FM of AM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-09 11:46
Ben er schreef op zondag 17 december 2017 @ 23:36:
Vast bedankt
Als dat dezelfde zijn als voor de 7012 heb ik er nog twee. Stuur maar een pb als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Bluetooth en WiFi cleyman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cleyman
Dat zijn volgens mij ook heel standaard antennetjes die ze op 99% van de apparaten gebruiken waarbij de antennetjes afschroefbaar zijn. Toevallig geen oude wifi router liggen? Kans is groot dat die er ook op passen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:57
En anders hier eens proberen https://www.allekabels.nl/netwerk/wifi-router-antenne.html maar geen idee over de aansluiting.

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:24
Binnenkort gaat waarschijnlijk de NR1603 in de verkoop en wordt vervangen door de NR1607 of bij een goede aanbieding de NR1608 (inruil van de NR1603 bij platte-tv waar we met de vorige televisie ook goede ervaringen mee hebben).
Die laatste heeft minder een voorkeur vanwege de prijs en dat er voor ons waarschijnlijk weinig winst uit te behalen is.
Alhoewel ik tzt toch atmos met een speaker hoger uit wil proberen. Alleen nog geen nette speakers gevonden of dat het wellicht met speciale fronts ook zou kunnen. Verdiepingspuntje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben er
Dankje voor het meedenken van de antennes maar er was een mede tweakers die ze nog over had en naar mij heeft verstuurd
Ben blij met tweakers
Maar vast bedankt nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Ik wil niet direct reclame maken maar zag dat foka 4 dagen marantz in het zonnetje zet en 15% van de prijs afhaalt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Omabeatle
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 12:30
Goed nieuws: mijn Marantz NR 1504 heeft zojuist een firmware update gekregen waarbij de brakke Spotify implementatie eruit is gesloopt. En helemaal mooi: ze hebben er Spotify connect voor in de plaats gezet! Ik had dit jaren na aankoop echt niet meer verwacht en kan dus ook de Chromecast die er voor dit doel in zat weer mooi uittrekken :)

• scofield
Als je die fw update niet had gehad, dan was chromecast audio toch ook een prima vervanger?

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

scofield schreef op donderdag 21 december 2017 @ 21:41:
Als je die fw update niet had gehad, dan was chromecast audio toch ook een prima vervanger?
Ja en nee, de implementatie van Google is niet compatible met Spotify Connect en in mijn eigen werkt het lang zo fijn niet.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

scofield schreef op donderdag 21 december 2017 @ 21:41:
Ik heb een Nr-1603 en nu met chromecast, maar het probleem zit m er vooral in dat het weer een extra device is. Voordat je dan alles weer zo hebt ingesteld dat het precies naar behoren werkt heb ik het toch liever embedded in mijn marantz.

Bijvoorbeeld, de chromecast wil ik dat die mijn marantz aanzet bij het starten van een spotify playlist. Alleen dan gaat mijn tv dus ook weer aan (en dat wil ik eigenlijk niet). Ik wacht met smart op de spotify connect integratie in mn nr1603

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:31

CyBeRSPiN

sinds 2001

@zandpaddo je kunt waarschijnlijk in je tv instellen dat ie niet aan gaat als versterker aan gaat. Heb dit zelf ook, als tv aan/uit gaat gaat versterker mee, niet andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

zandpaddo schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:12:
Ik heb een Nr-1603 en nu met chromecast, maar het probleem zit m er vooral in dat het weer een extra device is. Voordat je dan alles weer zo hebt ingesteld dat het precies naar behoren werkt heb ik het toch liever embedded in mijn marantz.
Hebben de nieuwere Marantz modellen eindelijk gewoon Chromecast Video+Audio support ?
Is IMHO echt iets dat ze moeten inbouwen! Ook via DLNA/AirPlay en zo...
Bijvoorbeeld, de chromecast wil ik dat die mijn marantz aanzet bij het starten van een spotify playlist. Alleen dan gaat mijn tv dus ook weer aan (en dat wil ik eigenlijk niet). Ik wacht met smart op de spotify connect integratie in mn nr1603
HDMI CEC lekker uitschakelen op al je apparaten en een Logitech Harmony Remote kopen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:52:
@zandpaddo je kunt waarschijnlijk in je tv instellen dat ie niet aan gaat als versterker aan gaat. Heb dit zelf ook, als tv aan/uit gaat gaat versterker mee, niet andersom.
Dat heb ik ook, alleen werkt dat dus niet voor de Chromecast. Receiver aan, zet niet de tv aan. Andersom (meestal) wel. Ik heb een Samsung ue40f6400. Configuratie is als volgt

- tv met stb op HDMI 1 van de tv
- receiver op HDMi 2 (ARC) van de tv, en op HDMI ingang nr 1603
- Chromecast op HDMI 1/aux van de NR 1603

Op allen staat CEC aan, als ik dat uitzet gaat er namelijk helemaal niks meer automatisch aan.

Kan het beter?
Pagina: 1 ... 42 ... 67 Laatste