Het Marantz ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 41 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
harley2009 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 20:09:
ik heb pas gelede een SR7011 gekocht, ik heb alle stappen door gelopen qua instellingen ( Audyssey MultEQ XT32). Maar na de audyssey staan bij mij de speakers op groot. Ik heb zelf 2x front speakers klipsch r28f en ook nog een subwoofer JBL 250P. Nou heb ik ergens gelezen dat de front speakers op klein moeten staan als je een subwoofer gebruikt.

Heeft de Audyssey MultEQ XT32 het dan toch fout gedaan?, en moet ik de speakers op klein zetten. of moet je na de stappen met de audessey niet meer rommelen met de speaker grootte?? Wat is in mijn geval het beste om te doen..

Edit: Ik heb de speakers op klein gezet, en nu voel/hoor ik wel mijn subwoofer. als deze op groot staan mis ik kracht van de subwoofer. Zijn daar nog instellingen voor?? Hoor graag wat bevindingen van jullie
Volgens mij is het zo dat dat je de subwoofer zoveel mogelijk moet inregelen naar de 0(nul). Dit doe je door 1 meting te doen, calculate en bekijk de uitkomst van je sub. Zet hierna achter op de sub het volume harder of zachter. Voer wederom 1 meting uit, todat je op 0 uitkomt. Als je de sub meting op 0 hebt dan kun je een volledige Audyssey meting uitvoeren.

De reden is dat er in films door Audyssey een aansturing wordt gedaan naar je sub (LFE)
De -12 tot +12 is een buffer waarin gewerkt kan worden door Audyssey.
Als je van -12 tot +12 kunt werken en je meting sub staat op -11 kan het zo zijn dat je te weinig output krijgt zoals dat bedoeld is vanuit je sub, v.v. als deze op +11 zou staan.

Als dit niet zo is dan laat het gerust horen, dit is zoals ik het destijds heb begrepen van een heel uitgebreide handleiding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blademanrs
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-08 07:38
Na ruim 17 jaar is het tijd om mijn Onkyo TX-DS696 te vervangen, waar ik overigens nog steeds tevreden mee ben. Heb op dit moment een 5.1 opstelling maar wil graag gaan uitbreiden.

De Marantz SR7011 lijkt een leuk alternatief om de upgrades te kunnen voldoen in de toekomst. Nu is mij een 1,5 jaar oude SR7010 aangeboden die prijstechnisch zeer interessant is. Dus de twijfel slaat toe, koop ik een 'achterhaald' toestel (al zie ik technisch niet veel verschil).

Wil een 4K tv, blu-ray, NAS en play-station aansluiten en wellicht wil ik in de toekomst gebruik maken van een streamingdienst voor muziek.

Dus ik ben erg benieuwd naar jullie reacties.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Blademanrs schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:06:
Wil een 4K tv, blu-ray, NAS en play-station aansluiten en wellicht wil ik in de toekomst gebruik maken van een streamingdienst voor muziek.
Wat jij wil, kan ik met mijn SR6009 allemaal. Dus met die SR7010 gaat dat zeker lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
Blademanrs schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:06:
Na ruim 17 jaar is het tijd om mijn Onkyo TX-DS696 te vervangen, waar ik overigens nog steeds tevreden mee ben. Heb op dit moment een 5.1 opstelling maar wil graag gaan uitbreiden.

De Marantz SR7011 lijkt een leuk alternatief om de upgrades te kunnen voldoen in de toekomst. Nu is mij een 1,5 jaar oude SR7010 aangeboden die prijstechnisch zeer interessant is. Dus de twijfel slaat toe, koop ik een 'achterhaald' toestel (al zie ik technisch niet veel verschil).

Dus ik ben erg benieuwd naar jullie reacties.

Alvast bedankt!
als je dat niet aandurft, dan koop je dus een sr 7011.. die is dan over 1,5 jaar achterhaald.. :/ :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Als je 4k blu ray wil afspelen je hdcp 2.2 nodig anders gaat het niet werken.
De sr7010 heeft dat ook zie ik.

[ Voor 18% gewijzigd door Goofy1978 op 29-10-2017 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-09 00:01
De 7010 en 7011 zijn haast identiek...de 7011 heeft heos ingebouwd en dat is ook meteen het grootste verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blademanrs
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-08 07:38
Bedankt voor de reacties. De specs van een 7010 heb ik nog eens goed bekeken en zien er bij nader inzien goed uit ofwel hij kan leveren/presteren wat ik graag wil. Ben overigens benieuwd naar de feature van het 'doorgeven' van een 4K signaal of het upgraden hiernaar.
Heos ga ik toch niet gebruiken. Daarnaast snap ik de reactie van Technics SA-DA8 natuurlijk ook,iets nieuws kopen is direct ook achterhaald als je tenminste van achterhaald kunt spreken. Was echter enorm aan het twijfelen geslagen en deze reacties hebben tot de actie geleid dat ik nu in onderhandeling ben :-). Laat wel weten hoe het is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, 2 vragen:
1. Is Heos iets om rekening mee te houden of om op te wachten? Nu kost de nr1607 niet zo veel maar ik zou een jaartje kunnen wachten op de nr1608 met Heos. Weet alleen niet of ik dit in de toekomst zou gebruiken.
2. Welke speakers (welk merk) passen over het algemeen goed bij de Marantz nr160x av receivers? Ik weet het, persoonlijk en ik moet zelf luisteren, maar er zal toch in zijn algemeenheid wel iets over te zeggen zijn?
Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:09

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Verwijderd
1) Heos ligt vooral aan de wensen die je hebt om op meerdere plekken muziek te horen.
2) Je geeft zelf al het juiste antwoord. Een audiofiel zal zeggen dat het uitermate veel uitmaakt. Een nuchter persoon zal zeggen: ga zelf luisteren en koop wat je mooi vindt klinken. Op zeer exotische dingen na, past alles op elkaar en komt overal geluid uit. Het is dan aan jouw smaak en portemonnee.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jorgen Okay, bedankt.
Laatste vraag: is HDMI 2.1 iets om voor te wachten mbt een receiver? Ik heb nu een NR1603 en die het nog prima. Zou op zich wel een nr1607 willen vanwege de vernieuwde app en hopelijk is die app wat stabieler. ls echter volgend haat HDMI 2.1 zou uitkomen zou ik ook kunnen (moeten?) wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
Zou niet wachten op hdmi 2.1 want het is voornamelijk de hogere doorvoersnelheid en dat het 8k geschikt is.
Dit ga je dus voorlopig nog niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 16:42
Ik had ook een NR1603 en dus negatieve ervaring met de oude marantz app. Hifi Klubben gaf aan dat de nieuwe app wel wat beter is maar nog steeds te wensen over laat. Heb nu Heos AVR en kan via de heos app heel snel doen wat ik wil doen. Dus dat zou wel een argument kunnen zijn om naar NR1608 te kijken.

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:15

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ik gebruik al jaren http://www.deremote.com/ (iOS) werkt echt perfect en echt alles is in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

Ik ben van plan binnenkort mijn hifi te upgraden naar een Marantz PM6006 en een nieuwe cdspeler. Nu heeft de cdspeler niet mijn grootste prioriteit dus denk ik erover om die tweedehands aan te schaffen.

Vraag is nu of er kleurverschil is tussen het silver/goud van de PM6006 en bijvoorbeeld een CD5003 of CD5004?

Ik heb het idee dat Marantz een paar generaties geleden een wat meer gouden gloed had en tegenwoordig het zilver/goud dichter bij het oude zilver (dat ik nu heb) ligt, maar er is wat lastig achter te komen. Heb de nieuwe wel gezien, maar de oude alleen op internetfotos.

Iemand hier met meer duidelijkheid?

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:12
CyBeRSPiN schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:49:
Ik gebruik al jaren http://www.deremote.com/ (iOS) werkt echt perfect en echt alles is in te stellen.
Ik ook!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
Algurgazan schreef op donderdag 2 november 2017 @ 18:27:
Ik ben van plan binnenkort mijn hifi te upgraden naar een Marantz PM6006 en een nieuwe cdspeler. Nu heeft de cdspeler niet mijn grootste prioriteit dus denk ik erover om die tweedehands aan te schaffen.

Vraag is nu of er kleurverschil is tussen het silver/goud van de PM6006 en bijvoorbeeld een CD5003 of CD5004?

Ik heb het idee dat Marantz een paar generaties geleden een wat meer gouden gloed had en tegenwoordig het zilver/goud dichter bij het oude zilver (dat ik nu heb) ligt, maar er is wat lastig achter te komen. Heb de nieuwe wel gezien, maar de oude alleen op internetfotos.

Klopt inderdaad wat je zegt.Het viel me ook al op bij de denon modellen dat deze vroeger wat meer goud van kleur hadden dan de huidige modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb een zilveren PM6006 met een CD5005, die zijn in mijn ogen precies dezelfde kleur. Dus als de 5004 niet voldoet, is de 5005 misschien een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan

Algurgazan

Ome Bob

Dank voor jullie antwoorden! De cd5005 had ik al gezien, die is inderdaad dezelfde kleur. Die is dan ook een stuk nieuwer dan de *3 en *4, en wordt ook gewoon nog nieuw verkocht (weet niet of er ooit een cd5006 gaat komen). Dat maakt hem dan weer een stuk duurder dan een tweedehands *3 of *4..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:54
Nieuwe update voor de Marantz SR7010 binnen gehaald.

Change log: verbetering van stabiliteit en werking van de receiver.

Deze wordt alleen nog online aangeboden, dus niet via de website.

Waarschuwing alle audessy instellingen worden eruit gegooid ! :(

Even opnieuw in meten dus.....

Ga ik dus nu doen. Ben benieuwd wat er verbeterd is.

Edit: merk geen verschil. Zijn er mensen die merken dat hun receiver niet stabiel werkt? Heb het zelf nog nooit gehad. Softwarematig dan...

[ Voor 16% gewijzigd door blueface op 05-11-2017 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:21
Wellicht dat iemand mij hier kan helpen. Ik heb gister geprobeerd om via de Ziggo Go app af te spelen, zat het icoontje rechteronderin dat ik de Marantz kon selecteren. Alleen bij het afspelen kreeg ik alleen geluid te horen maar geen beeld. Heeft de Marantz Sr5008 geen player voor beeld aan boord? Of zou het wel moeten werken, heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-09 07:27
SirMemeAlot schreef op zondag 5 november 2017 @ 13:11:
Wellicht dat iemand mij hier kan helpen. Ik heb gister geprobeerd om via de Ziggo Go app af te spelen, zat het icoontje rechteronderin dat ik de Marantz kon selecteren. Alleen bij het afspelen kreeg ik alleen geluid te horen maar geen beeld. Heeft de Marantz Sr5008 geen player voor beeld aan boord? Of zou het wel moeten werken, heeft iemand hier ervaring mee?
Receivers geven veelal alleen geluid weer, geen beeld via ingebouwde streaming. De SR5008 is er zo eentje. Met een losse Chromecast los je zo'n probleem op.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamatronCleric
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 14:03
@blueface

Mijn 7010 heeft die update ook binnen gehaald deze week maar mijn audyssey settings zijn nog steeds in orde. Vreemd dat dit bij jouw niet zo is. Verder zijn er al meerdere van die stabiliteits updates geweest maar heb zelf nog geen issues gehad (voor / na updates).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
GamatronCleric schreef op zondag 5 november 2017 @ 18:55:
@blueface

Mijn 7010 heeft die update ook binnen gehaald deze week maar mijn audyssey settings zijn nog steeds in orde. Vreemd dat dit bij jouw niet zo is. Verder zijn er al meerdere van die stabiliteits updates geweest maar heb zelf nog geen issues gehad (voor / na updates).
Dank voor je input. Heb wel vaker dat bij mij de audessy settings verdwijnen uit het apparaat. Daarom heb ik die settings ook altijd als save file op USB stick.

Ook als ik de receiver ontlaadt of iets dergelijks zijn de instellingen weg. Zo ook dus na een firmware update.

Ben dus blijkbaar de enige met dit probleem. Heb ook al een keer fabrieksreset uitgevoerd. Het blijft terug komen dat de settings willekeurig uit het geheugen gewist worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Kun je de instellingen niet Back-uppen? Bij mijn sr6006 moet je dan de knoppen M-DAX en Status drie seconden ingedrukt houden. Met drie seconden M-DAX en Display haal je ze dan later zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Algurgazan schreef op donderdag 2 november 2017 @ 18:27:

Wel eens aan gedacht om af te stappen van cd's. Ik stream hier nu al weer enkele jaren middels een Bluesound in Flac gekoppeld aan mijn receiver. Een genot en klinkt als een klok. Cd's, wat waren dat ook al weer? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Rallye schreef op maandag 6 november 2017 @ 17:13:
Kun je de instellingen niet Back-uppen? Bij mijn sr6006 moet je dan de knoppen M-DAX en Status drie seconden ingedrukt houden. Met drie seconden M-DAX en Display haal je ze dan later zo weer op.
Die functie is geschrapt sinds de 7010 volgens Marantz. Heb zelf de importeur aan de telefoon gehad en volgens hem kon het niet meer. Alleen via het netwerk kunnen save files van instellingen laden en opslaan naar pc en de receiver. Extra lang werk dus. 10 min voor laden of saven. Het is niet anders.

Op de sr7005 werkte het nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan

Algurgazan

Ome Bob

Verwijderd schreef op maandag 6 november 2017 @ 18:21:
Wel eens aan gedacht om af te stappen van cd's. Ik stream hier nu al weer enkele jaren middels een Bluesound in Flac gekoppeld aan mijn receiver. Een genot en klinkt als een klok. Cd's, wat waren dat ook al weer? 8)
Streams kan je niet vasthouden of mooi in een kast zetten of evt. laten signeren. Dus nee, die cd's blijven er voorlopig in. (Vinyl is wel een brug te ver voor mij overigens, maar dat terzijde)

Heb overigens een CD5005 op de kop getikt inmiddels, 150 euro, dus dat valt nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:50

Arethusa

Niet die server

Edit: Ik heb inmiddels een antwoord gevonden.

Korte vraag: Ik heb een Marantz SR3001. Is het mogelijk om hier een Google Chromecast audio op aan te sluiten? Momenteel gebruik ik een extern bluetooth kastje op de TV ingangen maar dat hapert nog wel eens.

Ik ben zelf ietwat een leek op audio gebied en kon hier in de handleiding niet wat bruikbaars vinden en zo maar op de gok aanschaffen leek mij nog niet zo'n goed plan.

[ Voor 5% gewijzigd door Arethusa op 07-11-2017 11:29 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Een Chromecast audio kun je, via een verloopkabeltje dat ook bij google te krijgen is, aansluiten op elke tulpingang (ook wel RCA genoemd) van je versterker, behalve een evt. phono-ingang. Zie https://support.google.com/chromecast/answer/6280276?hl=nl

De AUX of tape-in is bijvoorbeeld vaak een tulp. Mocht je nog een optische ingang over hebben, dan kan dat ook, weer met een ander kabeltje, zie dezelfde link.

[ Voor 15% gewijzigd door Rallye op 08-11-2017 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Algurgazan schreef op maandag 6 november 2017 @ 22:01:
[...]

Streams kan je niet vasthouden of mooi in een kast zetten of evt. laten signeren. Dus nee, die cd's blijven er voorlopig in. (Vinyl is wel een brug te ver voor mij overigens, maar dat terzijde)

Heb overigens een CD5005 op de kop getikt inmiddels, 150 euro, dus dat valt nog mee.
Met mijn verzameling cd's ben ik blij dat ik geen kast meer heb. 8) Ik kan nu mooie playlists maken van favoriete nummers en heb ik ook de mogelijkheid allerlei streamingsdiensten te gebruiken. Verder is mijn NAS wereldwijd te bereiken en dus overal mijn eigen muziek beschikbaar en hoef niet meer bang te zijn voor krassen en vette vingers op mijn cd's en versleten laserkoppen/loopwerken. Maar ieder zijn ding. Was maar een ideetje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Wanneer komt de update uit voor dolly vision iemand een idee wanneer dit staat te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamatronCleric
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 14:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Dit is zeker duidelijk maar ik heb de marantz sr6010 maar heb nog geen update gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Is het al 2018 dan? “NR1506, NR1606, SR5010, SR6010, SR7010, AV7702MkII, AV8802A* (scheduled for 2018)”

Je kunt de Marantz ook laten zoeken naar evt. updates.

[ Voor 20% gewijzigd door Rallye op 10-11-2017 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Hoi rallye

Maak het uit of je marantz bedraad is of over de WiFi gaat om een update op te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik denk het niet (je laptop en telefoon updaten ook over wifi), maar mijn sr6006 heeft geen wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:49
Ben er schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 21:29:
Hoi rallye

Maak het uit of je marantz bedraad is of over de WiFi gaat om een update op te halen
Nee, alleen wifi is minder stabiel. Mijn 5010 bleef via de wifi in n loop hangen, waardoor de update niet installeert en je apparaat onbruikbaar maakt. Daarna kabel aangesloten en dat ging gelukkig prima.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:44

Laguna

Connaisseur

Hulleman schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 16:05:
[...]

Nee, alleen wifi is minder stabiel. Mijn 5010 bleef via de wifi in n loop hangen, waardoor de update niet installeert en je apparaat onbruikbaar maakt. Daarna kabel aangesloten en dat ging gelukkig prima.
Dat had ik dus een half jaar geleden ook, maar het gevolg daarvan was wel dat ik eindelijk mijn eerdere probleem (amper laagweergave of erg rommelig bij verhogen volume subwoofer kanaal) daardoor had verholpen. Want doordat de update vastliep kwam mijn 1606 ook in een loop terecht, waardoor ik genoodzaakt was een factory reset uit te voeren. Waarna ik opnieuw de setup wizard had doorlopen, maar ditmaal de Audyssey kalibratie overgeslagen en vervolgens naar de handmatige setup gegaan. Hier stonden mijn front speakers dus ingesteld op large, terwijl ik over satellietsysteem beschik, die instelling moet dan uiteraard op small staan. Hiermee is de laagweergave eindelijk wel zoals ie moet zijn en daardoor heb ik mijn Sony 2400ES die ik bewaard had ook eindelijk van de hand gedaan.

Overigens wel opmerkelijk dat zoiets essentieels als een small/large opstelling, niet in de setup wizard zit, maar je dit dus via de handmatige setup moet aanpassen.

@Malt007 je had dus toch gelijk vorig jaar september, het lag wel degelijk aan mijn instellingen :D

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Ik heb de marantz sr 6010 te samen met de lg oled55b6v nu de vraag moet ik in de marantz de ip scaler op 4k zetten of op automatisch
Wat zijn jullie ideeën hier over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Ben er schreef op maandag 13 november 2017 @ 22:35:
Ik heb de marantz sr 6010 te samen met de lg oled55b6v nu de vraag moet ik in de marantz de ip scaler op 4k zetten of op automatisch
Wat zijn jullie ideeën hier over.
Alles op passthrough zetten, zodat je tv alle beeldverwerking/verbetering op zich neemt. Die is daar (veel) beter in dat jouw receiver.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben er
Hulleman

Dankje wel

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:32
Komt HDR10 ook naar de Marantz ??

• Rallye
@harley2009 Dat hangt ervan af welke Marantz je hebt. Zie de link 10 posts hierboven, als service gequote hieronder:

• harley2009
Rallye schreef op donderdag 16 november 2017 @ 08:52:
@harley2009 Dat hangt ervan af welke Marantz je hebt. Zie de link 10 posts hierboven, als service gequote hieronder:

Sr7011. Zover ik lees zou die er dus moeyen Komen. We zullen moeten afwachten.

[...]

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:52
Ik heb momenteel een Pioneer VSX-S510 receiver die het prima doet. Echter, sinds enkele maanden heb ik de LG OLED55B6V 4K HDR TV en de PS4 Pro en Xbox One X. Helaas ondersteund de Pioneer geen volledige 4K en HDR passthrough waardoor ik nu genoodzaakt ben om de PS4 Pro en Xbox One X rechtstreeks op de TV aan te sluiten. De audio gaat vervolgens via de ARC poort terug naar de receiver. Via ARC heb ik enkel Dolby Digital en DTS en géén TrueHD / Master-HD. Je raadt het al.. ik wil een nieuwe receiver. :+

Omdat ik destijds speciaal voor de slimline ben gegaan i.v.m. mijn TV meubel wil ik het liefst nu ook weer een slimline receiver. M'n oog is hierbij gevallen op de Marantz NR1607.
Deze zou volledig 4K 60Hz en HDR10 passthrough moeten hebben en middels een update ook Dolby Vision en HLG ondersteuning krijgen. Is deze update al uitgebracht?

Is de NR1607 op dit moment aan te raden? Ik weet dat er een 1608 is, maar die is weer € 200,- duurder en de verschillen zijn volgens mij niet wereldschokkend.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Rallye schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:29:
Een Chromecast audio kun je, via een verloopkabeltje dat ook bij google te krijgen is, aansluiten op elke tulpingang (ook wel RCA genoemd) van je versterker, behalve een evt. phono-ingang. Zie https://support.google.com/chromecast/answer/6280276?hl=nl

De AUX of tape-in is bijvoorbeeld vaak een tulp. Mocht je nog een optische ingang over hebben, dan kan dat ook, weer met een ander kabeltje, zie dezelfde link.
Die oplossing heb ik inmiddels in gebruik :)

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:44
Gewoon even benieuwd, zijn er mensen hier die de AV7704 gebruiken ?
Zit zelf met het idee te spelen om deze aan te schaffen ter vervanging van mijn gammele SR5010 .

MuziekLiefhebbert

• Rallye
@Arethusa Graag gedaan. Tulp of optisch? Bevalt de Chromecast Audio je?

• Technics SA-DA8
Ik heb ook de sr7011 en de update is er al sinds begin oktober ;)

• harley2009
Technics SA-DA8 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 18:40:
[...]

Ik heb ook de sr7011 en de update is er al sinds begin oktober ;)
Ook met HDR10 ??

• Technics SA-DA8
Ja ook met hdr10...kan het nergens bij de instellingen terug zien maar ondersteund hdr10,hlg en dolby vision ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hulleman schreef op maandag 13 november 2017 @ 23:02:
Alles op passthrough zetten, zodat je tv alle beeldverwerking/verbetering op zich neemt. Die is daar (veel) beter in dat jouw receiver.
Zou ik niet doen!

Om te voorkomen dat je bijvoorbeeld bij 24 fps content het beeld en de audio niet synchroon lopen (TV had nog iets van "Smooth 24p" of zo aan staan) heb ik alle beeldverbeteraars op zowel mijn TV als de Marantz UITGEZET ;)

Wat trouwens ook gewoon het beste is over het algemeen. De meeste apparaten maken er alleen maar een zooitje van!
Heb je er wel behoefte aan ? Doe het dan aan bij het apparaat dat de bron is en alleen als dat niet kan zou je eventueel de versterker ervoor kunnen gebruiken.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Volgens de inmiddels twee maal geposte link wel......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Rallye schreef op donderdag 16 november 2017 @ 16:38:
@Arethusa Graag gedaan. Tulp of optisch? Bevalt de Chromecast Audio je?
Tulp, gekoppeld aan de input "TV", bij gebrek aan beter. De chromecast is ideaal in dit geval, zeker een verbetering ten opzichte van mijn eerdere Bluetooth oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
nero355 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 02:01:
[...]

Zou ik niet doen!

Om te voorkomen dat je bijvoorbeeld bij 24 fps content het beeld en de audio niet synchroon lopen (TV had nog iets van "Smooth 24p" of zo aan staan) heb ik alle beeldverbeteraars op zowel mijn TV als de Marantz UITGEZET ;)

Wat trouwens ook gewoon het beste is over het algemeen. De meeste apparaten maken er alleen maar een zooitje van!
Heb je er wel behoefte aan ? Doe het dan aan bij het apparaat dat de bron is en alleen als dat niet kan zou je eventueel de versterker ervoor kunnen gebruiken.
Eens dat beeldverbeteraars en upscalers vaak geen mooi resultaat geven. Maar beweren dat een receiver dat beter doet dan een high-end OLED tv klopt natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Hulleman schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:21:
[...]

Eens dat beeldverbeteraars en upscalers vaak geen mooi resultaat geven. Maar beweren dat een receiver dat beter doet dan een high-end OLED tv klopt natuurlijk niet.
Ik interpreteer ' zou je evt de marantz kunen laten doen' anders namelijk; test zelf een het verschil tussen beeldverbeteraars aan / uit op Marantz en aan / uit op de LG.. en keep us posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
oldsmelly schreef op donderdag 16 november 2017 @ 16:17:
Gewoon even benieuwd, zijn er mensen hier die de AV7704 gebruiken ?
Zit zelf met het idee te spelen om deze aan te schaffen ter vervanging van mijn gammele SR5010 .
Dat is alleen een voorversterker... moeten nog eindtrappen bij zoals een MM7055 (5 voudig)
of een MM8077 (7 kanalen)

[ Voor 7% gewijzigd door bouwfraude op 18-11-2017 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:44
bouwfraude schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 22:32:
[...]

Dat is alleen een voorversterker... moeten nog eindtrappen bij zoals een MM7055 (5 voudig)
of een MM8077 (7 kanalen)
Tnx voor je reactie....

I Know :) Een eindtrap heb ik al, ik heb de 5010 al als voorversterker (via de pre-outs)

Maar de 5010 wil ik dus vervangen door een stap(je) hoger te gaan voor de AV7704.
Was gewoon even benieuwd of er mensen waren die er al een hadden en wat de ervaringen waren .
Is natuurlijk erg subjectief en afhankelijk van de rest van de componenten maar goed ik ben zelf aan het kijken naar de AV7704 en de Onkyo 5100 en de Yamaha (allen zo rond de 2000-2500) .
Maar ik heb al zeker 15 jaar Marantz spullen en die bevallen me prima, al moet ik eerlijk wel zeggen dat de 5010 de minste is. Nu al problemen met de afstandbediening, de volume knop die slecht reageert. Mijn AV die ik hier voor had (SR7003) ws in ieder geval een heel stuk "steviger" gebouwd. Maar goed er is in deze prijsklasse niet echt heel veel keuze voor een processor, de drie genoemde zijn zo'n beetje de enige. Daarna ga je al heel gauw richting de 4K en dat is me dan net even te veel.

[ Voor 39% gewijzigd door oldsmelly op 19-11-2017 07:54 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ik ben sinds gisteren de eigenaar van de Marantz NR-1508. Deze heeft m'n trouwe Pioneer VSX-S510 vervangen aangezien die receiver geen 4K HDR ondersteuning had. De Marantz werkt vooralsnog top!
Echter, ik loop tegen een vervelend issue aan waar ik even niet uit kom.
Ik gebruik al sinds jaar en dag m'n Logitech Harmony met diverse activiteiten
Dit werkte altijd super. Maar nu met de Marantz heb ik het probleem dat wanneer alles uitstaat en ik kies voor een activiteit, de Marantz altijd de input-source neemt die als laatste actief was.

Dus stel, ik ben op m'n Xbox aan het gamen, dan staat de Marantz op input GAME. Zet ik vervoglens alles uit, en ik start (bijvoorbeeld de volgende ochtend) de activiteit TV Kijken, dan begint de Marantz toch gewoon op input-source Game i.p.v. CBL/SAT.
Als ik dan vervolgens op Help klik op de Harmony dan switched hij wel, maar dit is erg vervelend.
Zodra de receiver overigens aanstaat en ik switch tussen de verschillende activiteiten, dan werkt alles naar behoren. Het is puur de initiële start van de receiver waarop het mis gaat.

Dit zijn mijn settings op de Marantz binnen Video > HDMI Setup.

HDMI Audio Out: AVR
HDMI PassThrough: Off
HDMI Control: Off
ARC: On

Ik heb ARC op ON staan zodat ik het geluid van de apps op m'n LG over m'n receiver krijg, zoals YouTube, Netflix etc. De receiver zit op HDMI 2 (ARC) aangesloten op m'n LG B6.

Iemand enig idee waarom de Marantz telkens opstart in de input-source die als laatste actief was voordat hij werd uitgeschakeld?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:52
Is dat geen instelling? Volgens mij in het menu van de Marantz aan te passen

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
TheKerremenke schreef op zondag 19 november 2017 @ 10:20:
Is dat geen instelling? Volgens mij in het menu van de Marantz aan te passen
Ik heb nu in de ECO Modus een instelling gevonden:

Power-On Default: Off / Auto / Last

Die stond op Last, dus dacht aha! Dat moet 'm zijn.
Heb 'm op Off gezet maar alsnog start hij in de laatst gekozen source.
Voor de volledigheid, dit zijn mijn ECO settings:

Mode: Off
Power On Default: Off
On Screen Display: Auto
Auto Standby: 60 min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Wellicht inderdaad een instelling; toch maar eens dieper de handleiding in. Laat je het weten als je iets vindt?

Mij is overigens onduidelijk welke ingang je geslecteerd wilt hebben als de receiver start. TV? Dat zou je dan ook met HDMI-control kunnen regelen. Je kunt dan de TV de versterker laten aanzetten of, als je de versterker zelf wilt aanzetten, de versterker bij het aanzetten naar de TV laten schakelen (als die al aanstaat). Nadeel van oplossing twee is dat het (bij mijn sr6006) even duurt voordat de versterker naar TV schakelt. Dat kan de opdrachten van je Logitech doorkruisen.

[ Voor 3% gewijzigd door Rallye op 19-11-2017 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Rallye schreef op zondag 19 november 2017 @ 10:59:
Wellicht inderdaad een instelling; toch maar eens dieper de handleiding in. Laat je het weten als je iets vindt?

Mij is overigens onduidelijk welke ingang je geslecteerd wilt hebben als de receiver start. TV? Dat zou je dan ook met HDMI-control kunnen regelen. Je kunt dan de TV de versterker laten aanzetten of, als je de versterker zelf wilt aanzetten, de versterker bij het aanzetten naar de TV laten schakelen (als die al aanstaat). Nadeel van oplossing twee is dat het (bij mijn sr6006) even duurt voordat de versterker naar TV schakelt. Dat kan de opdrachten van je Logitech doorkruisen.
Nee, ik wil dat de receiver start met de input die de Logitech Harmony triggered op het moment dat ik een activiteit start. Dus als voorbeeld.

- Alles staat uit (TV, receiver etc)
- Ik druk op m'n Logitech Harmony op de activiteit Xbox One
- De TV moet dan aanspringen en naar HDMI 2 schakelen
- Xbox One X gaat aan
- Receiver moet op input Game springen

Maar wat er nu dus gebeurt is, dat de receiver, op het moment dat ik die activiteit Xbox One kies, de input kiest die hij als laatste actief had voordat ik de receiver afsloot.

Net zat ik dus TV te kijken via de Horizon Box aangesloten op input CBL/SAT. Ik zet vervolgens alles uit middels de Harmony One. TV gaat uit, receiver gaat uit, Horizon Box gaat uit. Prima!

Vervolgens start ik de activiteit Xbox One op m'n Harmony. TV gaat aan op HDMI 2, Xbox One gaat aan en de receiver gaat aan. Maar in plaats van dat hij op Game springt, start de receiver weer op CBL/SAT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-09 10:24
Rivanov schreef op zondag 19 november 2017 @ 11:05:
[...]

Nee, ik wil dat de receiver start met de input die de Logitech Harmony triggered op het moment dat ik een activiteit start. Dus als voorbeeld.

- Alles staat uit (TV, receiver etc)
- Ik druk op m'n Logitech Harmony op de activiteit Xbox One
- De TV moet dan aanspringen en naar HDMI 2 schakelen
- Xbox One X gaat aan
- Receiver moet op input Game springen

Maar wat er nu dus gebeurt is, dat de receiver, op het moment dat ik die activiteit Xbox One kies, de input kiest die hij als laatste actief had voordat ik de receiver afsloot.

Net zat ik dus TV te kijken via de Horizon Box aangesloten op input CBL/SAT. Ik zet vervolgens alles uit middels de Harmony One. TV gaat uit, receiver gaat uit, Horizon Box gaat uit. Prima!

Vervolgens start ik de activiteit Xbox One op m'n Harmony. TV gaat aan op HDMI 2, Xbox One gaat aan en de receiver gaat aan. Maar in plaats van dat hij op Game springt, start de receiver weer op CBL/SAT.
Je moet gewoon de vertraging bij het inschakelen aanpassen in je Harmony. De receiver doet er langer over om te starten dan de Harmony denkt. De Harmony stuurt bijvoorbeeld na 2 seconden het commando om van input te switchen, maar de receiver is dan nog niet helemaal gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
mathias82 schreef op zondag 19 november 2017 @ 11:53:
[...]

Je moet gewoon de vertraging bij het inschakelen aanpassen in je Harmony. De receiver doet er langer over om te starten dan de Harmony denkt. De Harmony stuurt bijvoorbeeld na 2 seconden het commando om van input te switchen, maar de receiver is dan nog niet helemaal gestart.
En waar pas ik dit dan precies aan? In de activiteit zelf of in de Device setting?
Ik gebruik nog het oude controlpanel van de Harmony One.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3CwZyqp.png

Moet ik dan hier zijn?

Devices > Marantz > Settings > Adjust the delays (speed settings)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iOXANNc.png

Waar moet ik ze dan op zetten? :)

[ Voor 13% gewijzigd door Rivanov op 19-11-2017 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
oldsmelly schreef op zondag 19 november 2017 @ 07:15:
[...]
Nu al problemen met de afstandbediening, de volume knop die slecht reageert. Mijn AV die ik hier voor had (SR7003) ws in ieder geval een heel stuk "steviger" gebouwd.
Tja sinds de boekhouders de macht hebben wordt er overal op bouwkwaliteit beknibbeld, soms kan het wel maar simpele dingen van metaal worden allemaal flinterdun, TL bakken, stalen kasten

Met een SR6007 geen problemen met de afstandsbediening want ik gebruik een Logitech harmony maar dat ding is gevoelig voor netstoringen als er iets afschakelt dan valt het geluid even weg. Het probleem lijkt erger te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-09 10:24
Rivanov schreef op zondag 19 november 2017 @ 11:59:
[...]

En waar pas ik dit dan precies aan? In de activiteit zelf of in de Device setting?
Ik gebruik nog het oude controlpanel van de Harmony One.

[afbeelding]

Moet ik dan hier zijn?

Devices > Marantz > Settings > Adjust the delays (speed settings)

[afbeelding]

Waar moet ik ze dan op zetten? :)
Daar moet je inderdaad zijn. Power on delay staat momenteel op 2 sec (goed gok van mij). Naar wat je dit moet aanpassen weet ik niet, je moet dit aanpassen naar de tijd die de receiver nodig heeft om volledig op te starten. Waarschijnlijk ergens tussen de 3 en 5 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Yes dat is 'm! Power On Delay naar 5 seconden gezet. Marantz start nu nog op met de laatste input maar switched daarna dus over naar de juiste vanuit de Harmony. :)
Thanks @mathias82 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:41
Zijn er knappe koppen en handige Harrys die hun ST7001 hebben omgebouwd van DAB naar DAB+? Ik speel al enige tijd met dat idee daar de ST7001 niets meer oplevert om te verkopen en ik weer even van de straat ben. Voor radio gebruikt iedereen tegenwoordig toch internetradio of DAB+ aanverwante zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Gelukkig zeg ik dat ook niet : Alleen als je er behoefte aan hebt en dan ook alleen om te voorkomen dat je audio en video signaal niet in sync lopen :)
Pjotr22 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 19:35:
Ik interpreteer ' zou je evt de marantz kunen laten doen' anders namelijk; test zelf een het verschil tussen beeldverbeteraars aan / uit op Marantz en aan / uit op de LG.. en keep us posted!
Dat kan ook, maar dat bedoelde ik dus niet!
Rivanov schreef op zondag 19 november 2017 @ 13:10:
Yes dat is 'm! Power On Delay naar 5 seconden gezet. Marantz start nu nog op met de laatste input maar switched daarna dus over naar de juiste vanuit de Harmony. :)
Thanks @mathias82 !
Raar dat je dat moest aanpassen, want met mijn Harmony 650 + gewoon de laatste Logitech software en de Marantz NR1606 werkte alles in één keer goed :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Heb in al die jaren dat ik de Harmony One gebruik, de Power On Delay ook nog nooit hoeven aan te passen van een apparaat. Ook niet bij m'n vorige Receiver, de Pioneer VSX-S510. Maargoed, nu werkt het wel goed. :) @nero355

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Dagg Ik geef je weinig kans, zie https://marantzforum.nl/forum/index.php?topic=11375.0

Anders deze https://www.conrad.nl/nl/...9816_pla-394193&WT.srch=1 op je Aux of net zoiets met internetradio, danwel, meer professioneel uitziend, deze https://www.conrad.nl/nl/...etradio-wifi-1399040.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 09:52
[...]
Maar beweren dat een receiver dat beter doet dan een high-end OLED tv klopt natuurlijk niet.
Mijn receiver (Onkyo) doet dit zichtbaar beter dan de tv (65VT60) dus ik denk dat dat iets te generaliserend is. Kan natuurlijk zijn dat er in deze specifieke tv een brakke upscaler zit maar denk dat dat wel meevalt :)

In bepaalde high end OLEDs prikken ze ook de meest zielige SOC's dus niet alles is goud dat er schijnt :P

[ Voor 11% gewijzigd door Brad Pitt op 20-11-2017 08:54 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
Brad Pitt schreef op maandag 20 november 2017 @ 08:53:
[...]

Mijn receiver (Onkyo) doet dit zichtbaar beter dan de tv (65VT60) dus ik denk dat dat iets te generaliserend is. Kan natuurlijk zijn dat er in deze specifieke tv een brakke upscaler zit maar denk dat dat wel meevalt :)

In bepaalde high end OLEDs prikken ze ook de meest zielige SOC's dus niet alles is goud dat er schijnt :P
De vt60 heeft 1 van de betere upscalers...zelfs de beste uit die tijd.
Punt is alleen wel dat die beperkt is tot full hd en dat je onkyo zelfs nog tot 4k kan gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
Heb weer last van een niet werkende wifi verbinding op m'n sr7011.
Gaat meestal een klein weekje goed en dan is de verbinding weg...ziet wel het netwerk maar wilt niet verbinden.
En dit gebeurt voor de 2e keer met een asus router...beide verschillende modellen.
Zou het dan toch iets met smart connect op de router te maken hebben?
Uiteindelijk toch maar bedraad gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Technics SA-DA8 schreef op maandag 20 november 2017 @ 21:42:
[...]
De vt60 heeft 1 van de betere upscalers...zelfs de beste uit die tijd.
Punt is alleen wel dat die beperkt is tot full hd en dat je onkyo zelfs nog tot 4k kan gaan ;)
Ging hier dan ook eigenlijk voornamelijk om de deïnterlacer, die is in de Onkyo stappie beter dan de tv :)

Upscalen inderdaad niet echt nodig gehad. Voorlopig nog geen oled vanwege de brakke motion.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Technics SA-DA8 schreef op maandag 20 november 2017 @ 21:46:
Heb weer last van een niet werkende wifi verbinding op m'n sr7011.
Gaat meestal een klein weekje goed en dan is de verbinding weg...ziet wel het netwerk maar wilt niet verbinden.
En dit gebeurt voor de 2e keer met een asus router...beide verschillende modellen.
Zou het dan toch iets met smart connect op de router te maken hebben?
Uiteindelijk toch maar bedraad gaan doen.
Gewoon Denon/Marantz firmware die brak is...

Mijn NR1606 snapt ook niet meer hoe zijn netwerk gedeelte werkt na een paar weken en die is bedraad aangesloten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
nero355 schreef op maandag 20 november 2017 @ 21:56:
[...]

Gewoon Denon/Marantz firmware die brak is...

Mijn NR1606 snapt ook niet meer hoe zijn netwerk gedeelte werkt na een paar weken en die is bedraad aangesloten!
Echt zo jammer want je betaalt er wel een hoop voor.
Te gek voor woorden dat zelfs bedraad het dan af laat weten.
Wat uiterlijk betreft vind ik de marantz receiver het mooist maar als ik dit zo hoor had ik beter voor een yamaha aventage kunnen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Technics SA-DA8 schreef op maandag 20 november 2017 @ 22:07:
Echt zo jammer want je betaalt er wel een hoop voor.
Te gek voor woorden dat zelfs bedraad het dan af laat weten.
Wat uiterlijk betreft vind ik de marantz receiver het mooist maar als ik dit zo hoor had ik beter voor een yamaha aventage kunnen gaan.
Ik heb ongeveer hetzelfde al een keer gepost in dit topic dus ik ben het helemaal met je eens : Als je meer dan audio/video verwerking wilt dan moet je niet bij Denon/Marantz zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timadriaans
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-09 09:01
RichieB schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:08:
[...]

Ja dat kan zeker, en dat ben ik ook van plan. Ik lees nu op verschillende plaatsen dat DTS:X (en dus ook Neutral:X) 3D object geluid ook met 5.1 en 7.1 speakers probeert te bewerkstelligen. Hmmm, ik ga nog eens goed luisteren of ik mijn standaard DTS tracks hiermee wil laten bewerken.
En, wat is je conclusie? :) Ik vraag me het zelfde af namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De software support van Marantz is overigens best redelijk te noemen. Ik kreeg afgelopen week een nieuwe firmware update voor mijn SR6009, uit de patchnotes blijkt dat o.a. Spotify Connect is aangepast (omdat Spotify wat dingen anders doet). Nou vind ik dat functionaliteiten moeten blijven werken, maar het apparaat is wel al meer dan 3 jaar op de markt. Een hoop andere fabrikanten kunnen hier nog best wat van leren.

Bij mij is nu de stabiliteit van het netwerkgedeelte overigens prima te noemen. Ik loop al maanden tegen geen enkel probleem meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:08

Stoney3K

Flatsehats!

rodie83 schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:56:
De software support van Marantz is overigens best redelijk te noemen. Ik kreeg afgelopen week een nieuwe firmware update voor mijn SR6009, uit de patchnotes blijkt dat o.a. Spotify Connect is aangepast (omdat Spotify wat dingen anders doet). Nou vind ik dat functionaliteiten moeten blijven werken, maar het apparaat is wel al meer dan 3 jaar op de markt. Een hoop andere fabrikanten kunnen hier nog best wat van leren.

Bij mij is nu de stabiliteit van het netwerkgedeelte overigens prima te noemen. Ik loop al maanden tegen geen enkel probleem meer aan.
Ik heb met mijn NR1606 eigenlijk ook nooit netwerkproblemen gehad. Voor de mensen die wel problemen hebben: Zit de receiver dan met het netwerk verbonden via WiFi of via de LAN-aansluiting? Bij mij zit ie al sinds jaar en dag op LAN.

Enige wat ik op mijn 1606 echt mis is een phono preamp, maar die kun je dan weer eenvoudig buitenboord hangen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Stoney3K op 27-11-2017 10:08 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:56
timadriaans schreef op maandag 27 november 2017 @ 08:45:
[...]

En, wat is je conclusie? :) Ik vraag me het zelfde af namelijk.
Ik vond Neutral:X niet zo veel toevoegen. Ik hoorde wel verschil tussen aan en uit maar het was niet duidelijk beter, eerder anders. Ik laat het nu gewoon uit staan voor DTS tracks.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Mijn sr6006 zit op LAN (kan ook niet anders). Regelmatig niet te vinden op het netwerk. Een poos stroomloos maken does the trick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-09 11:46
Ik lees zeer vaak met knikkende knieën de HDMI board problemen bij Onkyo. Het lijkt wel of nagenoeg elke Onkyo receiver daar vroeg of laat wel last van gaat krijgen met een kostbare reparatie als gevolg.
Aangezien ik nog maar pas twee jaar Marantz liefhebber ben vraag ik me af hoe de HDMI boardjes bij Marantz zich houden. Af en toe zie ik wel eens een melding voorbij komen van een defect board maar zeker niet zo vaak als bij Onkyo. Maakt Marantz nu zoveel betere HDMI boards waar Onkyo iets van kan leren?
Ik ben in het gelukkige bezit van een SR7007 en mag toch hopen dat dit HDMI boardje nog een paar jaartjes mee zal gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Krijg over een paar dagen de SR7012 binnen maar is het op (deze) Marantz niet mogelijk het center geluid "omhoog" te plaatsen (icm de front heights) zoals ik nu op mijn Onkyo doe en zo ongeveer de fijnste optie vond?

Vind het vreselijk als het center geluid alléén maar uit de center komt (veel te laag) en had eigenlijk verwacht dat alle receivers, in deze klasse, deze optie wel zouden hebben. Center geluid combineren met de fronts was wel mogelijk zag ik in de handleiding maar da's geen substituut, imho :)

Twijfel nu gewoon het apparaat te annuleren hierdoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
ik heb er niet van gehoord, of eerder van iemand vernomen dat dit wenselijk is. Je zou zeggen met goede inregeling heb je met dat bakbeest een zeeeer fijn geluid _/-\o_

. Kun je de 14 dagen bedenktijd hiervoor gebruiken, of heb je niet online gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Het lijkt er op dat mijn Marantz SR6008 soms besluit om aan te gaan en dan na een tijd weer uit te gaan. Dit zonder dat we ook maar iets doen.

Hij staat in de kast en soms hoor ik de relais schakelen en later wederom. (Dit terwijl de receiver dus niet gebruikt wordt.)

2 nachten geleden schrokken we ineens wakker van herrie beneden. Wat bleek: De receiver was aangesprongen, op internet radio en was op een hoog volume de muziek aan het spelen.

Ik ging naar beneden en nog voordat ik bij de Receiver was, had deze zichzelf uiteindelijk weer uitgeschakeld.

Heel raar gedrag, maar ik weet niet hoe ik dit kan troubleshooten.
heeft iemand anders hier dit gedrag al eens gezien bij een Marantz receiver?

(Online zijn er wel wat vage oplossingen te vinden die vast helpen bij het vaststellen van de oorzaak, maar tegelijkertijd niet zo werkbaar zijn. Zo kan de TV het veroorzaken via HDMI of iets op het netwerk, maar dat zijn wel functies die vaak gebruikt worden en het probleem is niet regelmatig genoeg om het relatief snel (als in: binnen paar dagen, vast te kunnen stellen)

[ Voor 20% gewijzigd door Hann1BaL op 28-11-2017 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 20:47
Brad Pitt schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 02:40:
Krijg over een paar dagen de SR7012 binnen maar is het op (deze) Marantz niet mogelijk het center geluid "omhoog" te plaatsen (icm de front heights) zoals ik nu op mijn Onkyo doe en zo ongeveer de fijnste optie vond?

Vind het vreselijk als het center geluid alléén maar uit de center komt (veel te laag) en had eigenlijk verwacht dat alle receivers, in deze klasse, deze optie wel zouden hebben. Center geluid combineren met de fronts was wel mogelijk zag ik in de handleiding maar da's geen substituut, imho :)

Twijfel nu gewoon het apparaat te annuleren hierdoor :P
Als je de S7012 wel houdt ben ik benieuwd naar je ervaringen. Deze receiver staat op mijn lijstje om mijn AV7005 en SR14 te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:24
@Hann1BaL Ik zou eerder zeggen dat iemand je zit te fukken op het netwerk als die receiver met de app bestuurd kan worden. Maar dan zou iemand op je netwerk moeten zitten en die versterker moeten kunnen besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Arunia schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 15:44:
@Hann1BaL Ik zou eerder zeggen dat iemand je zit te fukken op het netwerk als die receiver met de app bestuurd kan worden. Maar dan zou iemand op je netwerk moeten zitten en die versterker moeten kunnen besturen.
Gezien de situatie geloof ik dit niet. :)

Mijn zoontje in anderhalf en weet nog niet hoe hij de Marantz remote app installeert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
RobbieHifi schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 15:36:
[...]

Als je de S7012 wel houdt ben ik benieuwd naar je ervaringen. Deze receiver staat op mijn lijstje om mijn AV7005 en SR14 te vervangen.
Yes yes zal uiteraard updaten hier :) Verschil in geluid t.o.v. de Onkyo geloof ik sowieso niet in, doe het alleen vanwege 4K/HDR/Aura. Hoop alleen niet dat 'ie in protection gaat springen, heb dit met huidige receiver ook soms, en deze is krachtiger dan de Marantz :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:24
@Hann1BaL Gooi alleen maar balletjes op. Is dat ding zichtbaar van buiten? Iemand die lollig is met een afstandsbediening.
Iemand in de buurt met toegang tot je netwerk? Dus buren etc. Al dan niet gekraakt, dan kan dat het ook nog zijn. Of inderdaad dat er iets niet goed gaat binnen je Marantz zelf. Blijft natuurlijk gissen. Je zou het netwerk gedeelte als het vaker voor komt eens uit kunnen schakelen. Als het verder nooit voor komt, is het een eenmalige spass geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

No
Arunia schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 16:14:
@Hann1BaL Gooi alleen maar balletjes op. Is dat ding zichtbaar van buiten? Iemand die lollig is met een afstandsbediening.
Iemand in de buurt met toegang tot je netwerk? Dus buren etc. Al dan niet gekraakt, dan kan dat het ook nog zijn. Of inderdaad dat er iets niet goed gaat binnen je Marantz zelf. Blijft natuurlijk gissen. Je zou het netwerk gedeelte als het vaker voor komt eens uit kunnen schakelen. Als het verder nooit voor komt, is het een eenmalige spass geweest.
het komt dus wel vaker voor, maar dit was de eerste keer dat er geluid aan ging. Dat komt denk ik omdat de receiver normaal op de HDMI input van de HTPC, of Horizon Box staat. Dan hoor je dus alleen het relais schakelen.

Nu, omdat de receiver op internet radio heeft gestaan, kwam er dus geluid uit.
De Receiver staat in de kast. Niemand komt er met een ab bij en al helemaal niet rond dat tijdstip.

Toegang tot het netwerk hebben de buren niet en ik geloof niet dat iemand anders op het netwerk zit, mede door locatie van het huis. (Als je in een flat woont, zou je dat bijv wat minder goed kunnen controleren.) Goed om de opties open te houden, maar ik denk toch echt dat we moeten focussen op een technisch probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 20:47
Brad Pitt schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 16:01:
[...]

Yes yes zal uiteraard updaten hier :) Verschil in geluid t.o.v. de Onkyo geloof ik sowieso niet in, doe het alleen vanwege 4K/HDR/Aura. Hoop alleen niet dat 'ie in protection gaat springen, heb dit met huidige receiver ook soms, en deze is krachtiger dan de Marantz :/
Wat ga je er mee aansturen?
Zelf is dat ook wel een aandachtspuntje, de SR14 heeft 140Watt discreet en is een beest van 30 kilo. Alleen defect en ik doe wat dat betreft een stapje terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVD66
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-09 17:05
Hann1BaL schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 16:37:
No
[...]

het komt dus wel vaker voor, maar dit was de eerste keer dat er geluid aan ging. Dat komt denk ik omdat de receiver normaal op de HDMI input van de HTPC, of Horizon Box staat. Dan hoor je dus alleen het relais schakelen.

Nu, omdat de receiver op internet radio heeft gestaan, kwam er dus geluid uit.
De Receiver staat in de kast. Niemand komt er met een ab bij en al helemaal niet rond dat tijdstip.

Toegang tot het netwerk hebben de buren niet en ik geloof niet dat iemand anders op het netwerk zit, mede door locatie van het huis. (Als je in een flat woont, zou je dat bijv wat minder goed kunnen controleren.) Goed om de opties open te houden, maar ik denk toch echt dat we moeten focussen op een technisch probleem.
Hoe is de status van je batterijen in de afstandsbediening?
Ik heb dan wel geen SR6008 maar wel een Marantz AV-voorversterker. Als de batterijen in mijn afstandsbediening bijna leeg zijn wordt er soms automatisch naar een ander kanaal geschakeld of uit gezet.
Nieuwe batterijen erin en geen last meer.

Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
RobbieHifi schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 19:48:
[...]
Wat ga je er mee aansturen?
Zelf is dat ook wel een aandachtspuntje, de SR14 heeft 140Watt discreet en is een beest van 30 kilo. Alleen defect en ik doe wat dat betreft een stapje terug.
Heb een 9.0 systeem, subwoofer weg gedaan omdat deze op de huidige receiver qua geluid weinig toevoegde, in tegendeel zelfs. Gebruik nu wel voor alle sources ProLogicIIz en juist dit heeft de Marantz ook niet meer, dus benieuwd :)

De fronts zijn Infinity Kappa 100's en deze moeten nu dus ook het LFE geweld produceren hetgeen via de receiver ipv ingebouwde subwoofer amp moet en dat gaat soms dus mis. Poef, receiver uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 22:16

Ethirty

Who...me?

Ik mag me hier sinds dit weekend ook melden. Mijn uit de kluiten gewassen Sony ES receiver ingewisseld voor een lekker compacte NR1508. Even wennen aan alle nieuwe en extra opties, maar tot zover onder de indruk van alle opties en gebruiksgemak.

Vooral de Marantz app maakt instellen echt een eitje en met Heos support eindelijk geen eindeloze serie handelingen meer om een stream te horen. :)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:09

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bijzonder: vorige keer lukte het me niet om de laatste update te installeren op mijn SR7011. Hij bleef maar hangen. Wilde ik het een paar weken later nog eens proberen; gaf de receiver aan dat alles al up to date was. Apart...

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 22:16

Ethirty

Who...me?

Rivanov schreef op zondag 19 november 2017 @ 10:11:
Ik ben sinds gisteren de eigenaar van de Marantz NR-1508. Deze heeft m'n trouwe Pioneer VSX-S510 vervangen aangezien die receiver geen 4K HDR ondersteuning had. De Marantz werkt vooralsnog top!
Echter, ik loop tegen een vervelend issue aan waar ik even niet uit kom.
Ik gebruik al sinds jaar en dag m'n Logitech Harmony met diverse activiteiten
Dit werkte altijd super. Maar nu met de Marantz heb ik het probleem dat wanneer alles uitstaat en ik kies voor een activiteit, de Marantz altijd de input-source neemt die als laatste actief was.

Dus stel, ik ben op m'n Xbox aan het gamen, dan staat de Marantz op input GAME. Zet ik vervoglens alles uit, en ik start (bijvoorbeeld de volgende ochtend) de activiteit TV Kijken, dan begint de Marantz toch gewoon op input-source Game i.p.v. CBL/SAT.
Als ik dan vervolgens op Help klik op de Harmony dan switched hij wel, maar dit is erg vervelend.
Zodra de receiver overigens aanstaat en ik switch tussen de verschillende activiteiten, dan werkt alles naar behoren. Het is puur de initiële start van de receiver waarop het mis gaat.

Dit zijn mijn settings op de Marantz binnen Video > HDMI Setup.

HDMI Audio Out: AVR
HDMI PassThrough: Off
HDMI Control: Off
ARC: On

Ik heb ARC op ON staan zodat ik het geluid van de apps op m'n LG over m'n receiver krijg, zoals YouTube, Netflix etc. De receiver zit op HDMI 2 (ARC) aangesloten op m'n LG B6.

Iemand enig idee waarom de Marantz telkens opstart in de input-source die als laatste actief was voordat hij werd uitgeschakeld?
Ben een weekje later met de aanschaf, maar ik ervaar dit (gelukkig) helemaal niet. Als ik met mijn Harmony "muziek luisteren" selecteer, gaat alles aan, wordt de input geselecteerd en begint zelfs de stream vanzelf. Als je de smart select functies gebruikt in de Harmony kan je zelfs verschillende basis-volumes aansturen.

Vroeger moest er ik altijd aan denken eerst het volume terug te schroeven voor ik uitschakelde omdat je anders wel eens verrast kon worden.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Pagina: 1 ... 41 ... 67 Laatste