Het Marantz ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 40 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:32
Vandaag mijn Marantz SR7011 opgehaald ter vervanging van mijn onkyo tx nr636.
Om maar meteen met de deur in huis vallen... WAT EEN VERSCHIL. Deze marantz aangesloten (echt heel simpel), en met de speakers instellingen ook tevreden. Ik moest mijn subwoofer meer dan de helft terug uit in volume zei de marantz. Eerst dacht ik dat komt nooit goed zo, maar alles gedaan zoals werd gevraagd.
toen een goede film in de UP970 en lekker open gezet.. En toen had ik het gevoel dat het veel meer gecontroleerd wordt door gegeven. Veel veel beter dan eerst
Tevens vind ik het beeld nu ook veel mooier als toen met mijn Onkyo 636. Ik ben super tevreden met mijn aankoop, en kan nu lekker gaan genieten met mijn nieuwe receiver samen met mijn C7..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Weet iemand toevallig of dat er in de Marantz SR7010 ventilatoren zitten voor de koeling? Bij de oudere modellen is/was dit wel zo nl.

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27
jokapo schreef op zondag 17 september 2017 @ 11:18:
Weet iemand toevallig of dat er in de Marantz SR7010 ventilatoren zitten voor de koeling? Bij de oudere modellen is/was dit wel zo nl.
Zo moeilijk is dat toch niet te vinden? Google Image Search op "SR7010” geeft mij diverse afbeeldingen van de Marantz SR7010 met de kap verwijderd en daarmee volledig zicht op de binnenkant.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

FeaR schreef op zondag 17 september 2017 @ 11:36:
[...]

Zo moeilijk is dat toch niet te vinden? Google Image Search op "SR7010” geeft mij diverse afbeeldingen van de Marantz SR7010 met de kap verwijderd en daarmee volledig zicht op de binnenkant.
ja die had inderdaad gevonden ja. Verkeerde uitleg doelde meer op of dat er ook aan de onderkant nog ventilatoren zitten zoals op voorgaande modellen? en dat kan ik niet vinden.

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
jokapo schreef op zondag 17 september 2017 @ 11:38:
[...]
ja die had inderdaad gevonden ja. Verkeerde uitleg doelde meer op of dat er ook aan de onderkant nog ventilatoren zitten zoals op voorgaande modellen? en dat kan ik niet vinden.
Nope, de SR7010 heeft één ventilator aan de bovenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Even een vraagje. Als ik op de ps4 speel (marantz SR7011). wil B.V gamen en tegelijk radio luisteren. Kan dat op de SR7011. Ik kon op mijn oude Onkyo tx nr636 een spelletje spelen en dan drukte ik op tuner en bleef hij gewoon op spel staan, maar dan wel met de radio aan.

Heb het nu geprobeerd met de SR7011 een ps4 spel spelen en dan op tuner drukken, maar dan verspringt het beeld naar de radio tuner en blijft deze niet op game staan.. Als het kan , welke instelling moet ik dan veranderen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:12
Op mijn sr6006 kan dit niet. De ingang die je kiest voor het beeld is ook de ingang voor het geluid. Geluid uit een andere bron betekent ook beeld uit die bron......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:44
harley2009 schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:34:
Even een vraagje. Als ik op de ps4 speel (marantz SR7011). wil B.V gamen en tegelijk radio luisteren. Kan dat op de SR7011. Ik kon op mijn oude Onkyo tx nr636 een spelletje spelen en dan drukte ik op tuner en bleef hij gewoon op spel staan, maar dan wel met de radio aan.

Heb het nu geprobeerd met de SR7011 een ps4 spel spelen en dan op tuner drukken, maar dan verspringt het beeld naar de radio tuner en blijft deze niet op game staan.. Als het kan , welke instelling moet ik dan veranderen??
Daar ben ik ook naar op zoek, maar dan voor geluid uit mijn draaitafel terwijl moeders de vrouw TV zit te kijken. Voor zover ik heb begrepen zou de enige wat te proberen valt het geluid door te schakelen naar zone 2.
In mijn geval dan daar een externe koptelefoon versterker
Dat ga ik deze week even uitproberen..

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Kun je zone 2 toewijzen aan een uitgang? Ik dacht dat je alleen speakers kon toewijzen aan een zone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:44
Rallye schreef op maandag 18 september 2017 @ 16:30:
Kun je zone 2 toewijzen aan een uitgang? Ik dacht dat je alleen speakers kon toewijzen aan een zone?
Geen idee eigenlijk maar dit is wat ik nog kan verzinnen :)

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-09 16:33

Bij de SR6008 kan ik bij het luisteren naar radio (de interne FM-tuner) kiezen welk beeld ik wil zien. Ik zie dan de PVR zodat ik opnames kan instellen, maar voor gamen (zonder geluid) moet het ook kunnen.
Is een eenmalige instelling, het beeld is niet met 1 druk op de afstandsbediening te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mijn Marantz SR7011 wordt in bedrijf behoorlijk warm. Zover ik weet is dat normaal. Hij staat daarom ook bovenop het dressoir, ipv erin. Nu heb ik mijn platenspeler in het dressoir staan, maar dat is onhandig. Ik vraag me daarom af of het mogelijk is deze op de Marantz te zetten, zonder dat dit problemen met de warmteafgifte veroorzaakt.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubeL
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20-09 23:32
Jorgen schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:56:
Mijn Marantz SR7011 wordt in bedrijf behoorlijk warm. Zover ik weet is dat normaal. Hij staat daarom ook bovenop het dressoir, ipv erin. Nu heb ik mijn platenspeler in het dressoir staan, maar dat is onhandig. Ik vraag me daarom af of het mogelijk is deze op de Marantz te zetten, zonder dat dit problemen met de warmteafgifte veroorzaakt.
Bij mijn weten gaat het grootste deel van de warmte-afgifte via de bovenkant. Ik zou het niet aanraden.
Misschien kan Marantz de xx13-modellen eens van nieuwe koeling voorzien? Zo'n duur apparaat moet toch zonder al teveel problemen in je tv-meubel kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@RubeL Daar was ik al bang voor. Een tafeltje op mijn dressoir om meer ruimte te creëren, vind ik ook geen gezicht. Dan helaas dus maar de platenspeler erin.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Marcel Br schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:17:
Bij de SR6008 kan ik bij het luisteren naar radio (de interne FM-tuner) kiezen welk beeld ik wil zien. Ik zie dan de PVR zodat ik opnames kan instellen, maar voor gamen (zonder geluid) moet het ook kunnen.
Is een eenmalige instelling, het beeld is niet met 1 druk op de afstandsbediening te wisselen.
Hier veel gebruik van Internet Radio geluid + TV beeld op een NR1606 : Je "beginpunt" is dan alleen wel Internet Radio en niet de HDMI ingang waarop de kabelontvanger zit! :)

Dit dus als tip voor :

;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Rallye schreef op zondag 10 september 2017 @ 20:16:
Lijkt dus wel een dingetje van je versterker te zijn.....

Laat je weten of je volgende stap hielp?
andere input helpt niet. Ik heb de Marantz gereset, maar helaas precies na 5 minuten faalt het geheel.

Vreemde is, een collega met dezelfde versterker geeft aan dat het bij hem prima werkt. Dat snap ik dus niet.

Irritant dit.

Edit: collega kan gewoon Child in time streamen zonder beeld.
Ik heb de vraag neergelegd bij Marantz. Je kan er helaas geen SR5003 meer selecteren. Te oud blijkbaar.

[ Voor 16% gewijzigd door Jelte op 20-09-2017 22:39 ]

• fiber44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:40
Met mijn NR1504 merk ik bij het zappen langs TV-kanalen een fors verschil in volume.
Veel zenders zijn dolby digital, maar zap ik langs een stereozender dan klinkt deze veel harder.
Ik heb zelf geen instelling kunnen vinden die dit oplost. Iemand een idee hoe dit te fixen?

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:49

Killjoy

Klingon lawn products

Killjoy schreef op woensdag 13 september 2017 @ 23:57:
Vraagje: ik heb hier 2 2e hands exemplaren van de CD17 MKIII staan. Alleen is van de ene het outputsignaal slechts de helft van de andere. Althans. Ik moet bij de ene de volumeknop van de versterker veel verder draaien om hetzelfde volume te krijgen. Da's vrij irritant...

Nu las ik, dat het kan zijn dat het uitgangsvolume van de CD speler is bijgesteld. Wat me niet duidelijk wordt, hoe ik dat kan aanpassen. Iemand een idee?
Iets wijzer. Het uitgangsvolume op de CD speler zou aan te passen zijn via de bij de CD speler behorende afstandsbediening. Dit is de RC-DA17CD. Die ik niet heb en die natuurlijk nergens los te krijgen is...

Er nog een CD-17 MkIII bij kopen is ook weer zo wat..

Durf het bijna niet te vragen: iemand die deze afstandsbediening heeft en uit wil lenen (omgeving Zoetermeer)?

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• RubeL
Misschien kun je het oplossen met een Logitech Harmony?

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:59
Ik zit te kijken naar de nieuwe 12 series maar kan iemand het verschil vinden tussen de SR7012 en de SR6012? In de omschrijvende verkoop tekst lijkt het erop dat de 7012 krachtiger is maar als je de specificatie vergelijkt dan is er geen verschil te bekennen?

>> Signature?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

HLG en Dolby Vision Update voor de Marantz 7011 is vandaag uitgekomen, de mijne is net geupdate ;- )

Ik zag al nauwelijks een reden om een SR7012 te kopen ( behalve wellicht de aura 3D upgrade die er al in zit en de 32 bit DAC), maar met deze update heb ik die helemaal niet meer gezien het verwachte grote prijsverschil.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2017 18:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

fiber44 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:36:
Met mijn NR1504 merk ik bij het zappen langs TV-kanalen een fors verschil in volume.
Veel zenders zijn dolby digital, maar zap ik langs een stereozender dan klinkt deze veel harder.
Ik heb zelf geen instelling kunnen vinden die dit oplost. Iemand een idee hoe dit te fixen?
Hier ook last van... geloof dat je tussen inputs wel een soort normalizer hebt, maar voor zoiets helaas niet :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorgen schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:56:
Sloop de achterwand uit je dressoir of maak er een gat in. Kan je receiver in de kast. Hier ook gedaan.
Je platenspeler kan gewoon bovenop je receiver. Hier stond jarenlang een DVD speler op de receiver, zelfs in mijn dressoir (zonder achterwand natuurlijk). Geen probleem. Mocht je al een probleem hebben dan slaat je receiver in de beveiliging bij oververhitting en heb je geen schade. Probeer het en je zult zien dat het geen probleem gaat opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
fiber44 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:36:
Viel mij ook al op, alhoewel ik niet zo'n last heb van forse volume verschillen (NR1604)
Is het niet mogelijk om de receiver altijd op (bijv.) stereo te laten staan? Ik heb het nog niet kunnen vinden in ieder geval.

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Eh. Daar koop je toch geen surroundversterker voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:02
Rallye schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 18:57:
Dat en Dynamic Volume.

• wildpicture
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 09:16
harley2009 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 20:31:
Vandaag mijn Marantz SR7011 opgehaald ter vervanging van mijn onkyo tx nr636.
Om maar meteen met de deur in huis vallen... WAT EEN VERSCHIL. Deze marantz aangesloten (echt heel simpel), en met de speakers instellingen ook tevreden.
Fijn dat het jou goed bevalt. Ik heb vandaag een SR6011 afgeleverd gekregen, ook om een Onkyo TX-NR636 te vervangen. Het apparaat ziet er erg mooi uit en het instellen en de menu's in het algemeen zijn veel prettiger dan bij de Onkyo.

Maar toen de installatie klaar was vielen me toch wel een paar dingen op:
- Ik heb het idee dat er nauwelijks geluid uit mijn speakers komt. Ik moet de receiver echt flink open draaien tot 60-70 om een beetje fatsoenlijk geluid te krijgen. Omdat de Marantz meer vermogen heeft, was ik bij wijze van spreken bang dat ik de boxen op zou blazen. Maar het is eerder het tegenovergestelde.
- De Marantz wordt inderdaad heel snel erg heet aan de bovenkant. De Onkyo werd eigenlijk nooit heet.
- Toen ik alle instellingen doorlopen had, wilde ik even genieten van de surround sound. Maar er kwam alleen geluid uit de twee front speakers. Pas toen ik op de receiver zelf de knop "sound mode" gebruikte kreeg ik weer geluid door alle speakers. Zal wel ergens ingesteld moeten worden, maar had verwacht dat het automatisch zou gaan.

Alles bij elkaar ben ik een beetje teleurgesteld. Had zo veel van de Marantz verwacht, maar nu denk ik er zelfs over om hem misschien terug te sturen. Speakers zijn een Kef e305 set.

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:42

Daan_

Alles op zijn tijd !!

De UD7007 verkocht. Zilveren kleur paste niet meer in huidige set. Voor slaapkamer hadden we nog een UD5007 staan, maar deze maakte zo'n kabaal dat we deze vandaag in de kliko voor elektrische apparaten hebben gegooid. Waren er met recht klaar mee. Zwaar laag resonerend geluid. Leek wel of die opsteeg. Soms hielp en tik op de bovenkant om hem rustig te krijgen. Was al keer bij Marantz geweest, maar na paar weken was het weer terug. Nu geen garantie meer. Dus in de kliko ;w en opzoek naar twee nieuwe spelers O-)

Altijd tevreden geweest en nog steeds over de Marantz receivers, maar de BD wordt toch een ander merk. ;)

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubeL
wildpicture schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 19:58:
[...]

Fijn dat het jou goed bevalt. Ik heb vandaag een SR6011 afgeleverd gekregen, ook om een Onkyo TX-NR636 te vervangen. Het apparaat ziet er erg mooi uit en het instellen en de menu's in het algemeen zijn veel prettiger dan bij de Onkyo.

- Ik heb het idee dat er nauwelijks geluid uit mijn speakers komt. Ik moet de receiver echt flink open draaien tot 60-70 om een beetje fatsoenlijk geluid te krijgen. Omdat de Marantz meer vermogen heeft, was ik bij wijze van spreken bang dat ik de boxen op zou blazen. Maar het is eerder het tegenovergestelde.
- De Marantz wordt inderdaad heel snel erg heet aan de bovenkant. De Onkyo werd eigenlijk nooit heet.
- Toen ik alle instellingen doorlopen had, wilde ik even genieten van de surround sound. Maar er kwam alleen geluid uit de twee front speakers. Pas toen ik op de receiver zelf de knop "sound mode" gebruikte kreeg ik weer geluid door alle speakers. Zal wel ergens ingesteld moeten worden, maar had verwacht dat het automatisch zou gaan.

Alles bij elkaar ben ik een beetje teleurgesteld. Had zo veel van de Marantz verwacht, maar nu denk ik er zelfs over om hem misschien terug te sturen. Speakers zijn een Kef e305 set.
Heb je de eco-modus geprobeerd? Dat zou ietsje moeten helpen tegen de hitte. Als je HDMI passthrough niet gebruikt, schakel het dan uit. Staat het apparaat in een kast?

Qua volume zou ik toch nog een keer kijken wat Audyssey aan volume-instellingen op je speakers heeft gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

wildpicture schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 19:58:
[...]

Heb je verschillende bronnen geprobeerd? Spotify, blu-ray en playstation klinken bij mij bijvoorbeeld veel harder dan televisie, en dat gewoon op hetzelfde ingestelde volume. Ik heb overigens een 7011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildpicture
RubeL schreef op zondag 24 september 2017 @ 00:07:
[...]Heb je de eco-modus geprobeerd? Dat zou ietsje moeten helpen tegen de hitte. Als je HDMI passthrough niet gebruikt, schakel het dan uit. Staat het apparaat in een kast? Qua volume zou ik toch nog een keer kijken wat Audyssey aan volume-instellingen op je speakers heeft gezet.
Eco mode had ik nog niet geprobeerd. Was eigenlijk bang dat het apparaat dan op de verkeerde momenten uitgeschakeld wordt. :-)

Ik zal de Audyssey nog een keertje doorlopen. Bij mijn Onkyo ging dat destijds de eerste keer meteen goed.
Jorgen schreef op zondag 24 september 2017 @ 01:51:
[...]Heb je verschillende bronnen geprobeerd? Spotify, blu-ray en playstation klinken bij mij bijvoorbeeld veel harder dan televisie, en dat gewoon op hetzelfde ingestelde volume. Ik heb overigens een 7011.
Er zit volgens mij wel iets verschil tussen de bronnen. Zal dat nog eens uitproberen.

Het lijkt echt alsof er van 0-40 vrijwel niets gebeurd. Voor normaal TV/film kijken, moet het ergens tussen 40-65 staan. Pas daarboven krijg je het idee dat het hard staat. Misschien is dat de normale schaal bij Marantz. Maar ik heb dan het idee dat ik het apparaat veel te veel belast voor gewoon normaal gebruik. Als een auto die pas een beetje normaal rijdt bij meer dan 4000-5000 toeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
wildpicture schreef op zondag 24 september 2017 @ 11:06:
[...]
Het lijkt echt alsof er van 0-40 vrijwel niets gebeurd. Voor normaal TV/film kijken, moet het ergens tussen 40-65 staan. Pas daarboven krijg je het idee dat het hard staat. Misschien is dat de normale schaal bij Marantz. Maar ik heb dan het idee dat ik het apparaat veel te veel belast voor gewoon normaal gebruik. Als een auto die pas een beetje normaal rijdt bij meer dan 4000-5000 toeren.
Aan de stand van de volumeknop valt niets af te lezen. Het is niet dat je op 50% van het volume 50% van het vermogen pakt. Dit is al vaker voorbij gekomen op GoT, de stand van de volumeknop moet je gewoon naast je leggen. Of je moet op max volume spelen en zacht geluid hebben, maar dat is hier niet aan de orde. Waar je nog naar kan kijken is of de levels van de speakers niet allemaal in de min staan. En zoals gezegd verschillen diverse bronnen ook van hoe hard het klinkt. Het beste test je bijvoorbeeld niet met een TV.

Ook het vergelijk dat de Onkyo minder vermogen heeft ga je waarschijnlijk niet merken. Dat merk je alleen op hoge volumes die je waarschijnlijk niet gaat gebruiken. En al zou je dat al doen dan zal het verschil in dB zo klein zijn dat je het niet eens opvalt (een verdubbeling van vermogen is slechts 3dB meer en dat is een verhoging die voor het menselijk oor niet op te vatten is).

Je kan ook de schaal van het volume aanpassen van 0 tot 98 naar -79 tot + 18 dB. Dan zie je meer wat het volume doet. Alles in de min is een verzwakking van het signaal.

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 24-09-2017 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildpicture
FeaR schreef op zondag 24 september 2017 @ 11:11:
Aan de stand van de volumeknop valt niets af te lezen. Het is niet dat je op 50% van het volume 50% van het vermogen pakt.

Je kan ook de schaal van het volume aanpassen van 0 tot 98 naar -79 tot + 18 dB. Dan zie je meer wat het volume doet. Alles in de min is een verzwakking van het signaal.
Dat is een goede tip. Ik zou verwachten dat bij een schaal van 0-98 inderdaad het getal het % van het gebruikte vermogen of versterking aan zou geven. Bij de Onkyo leek het wel meer op die systematiek. Daardoor had ik het idee dat ik continu op zo'n 75% van het vermogen zou zitten (vandaar ook dat de receiver warm wordt) maar nog te weinig geluid hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik zeg niet dat nooit surroundgeluid zou willen. Ik zou het fijn vinden als er een instelling zou zijn om standaard te beginnen in stereo en dat ik zelf switch naar een surround instelling ipv dat het automatisch gaat, vooral bij het normaal TV kijken zou dat prettig zijn in mijn geval.

En dynamic volume doet z’n werk prima.

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:02
jra2k schreef op zondag 24 september 2017 @ 12:53:
[...]
Ik zeg niet dat nooit surroundgeluid zou willen. Ik zou het fijn vinden als er een instelling zou zijn om standaard te beginnen in stereo en dat ik zelf switch naar een surround instelling ipv dat het automatisch gaat, vooral bij het normaal TV kijken zou dat prettig zijn in mijn geval.
Op mijn Samsung TV kan ik bovenstaande regelen door in het TV menu het geluid op PCM te zetten in plaats van Dolby Digital.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

wildpicture schreef op zondag 24 september 2017 @ 11:06:
Het lijkt echt alsof er van 0-40 vrijwel niets gebeurd. Voor normaal TV/film kijken, moet het ergens tussen 40-65 staan. Pas daarboven krijg je het idee dat het hard staat. Misschien is dat de normale schaal bij Marantz. Maar ik heb dan het idee dat ik het apparaat veel te veel belast voor gewoon normaal gebruik.
Liever een versterker die van heel zacht naar heel hard in kleine stappen gaat dan een versterker die je alleen maar heel hard kan zetten, maar dat onder de 40 zo goed als niks gebeurt vind ik wel raar!

Bij mijn NR1606 is een beetje normale stand zo rond de 34 a 38, terwijl 25 eigenlijk ook nog wel prima te horen/gebruiken is als "achtergrond muziek volume" zeg maar.
Echt hard is zo ergens vanaf 42-45 en bij 60 a 65 is het volume al zo hard dat het niet fijn is voor langere tijd :)
jra2k schreef op zondag 24 september 2017 @ 12:53:
Je hoeft nergens bang voor te zijn : Zowat alle Nederlandse TV kanalen zijn gewoon stereo op een paar enkele na die Dolby 5.1 signaal versturen tijdens series en films.
Dus lekker je versterker op 'Direct' laten en nergens meer aan zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als er nou stereo receivers waren met HDMI, dan zou ik dat prima willen kopen. Helaas is dat er niet zo heel veel. Toen ik een paar jaar terug mijn SR6009 kocht waren er in elk geval geen stereo opties op de markt (die betaalbaar waren).

[ Voor 25% gewijzigd door rodie83 op 25-09-2017 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:59
rodie83 schreef op maandag 25 september 2017 @ 07:53:
[...]

Als er nou stereo receivers waren met HDMI, dan zou ik dat prima willen kopen. Helaas is dat er niet zo heel veel. Toen ik een paar jaar terug mijn SR6009 kocht waren er in elk geval geen stereo opties op de markt (die betaalbaar waren).
Zijn er wel hoor zoals de Arcam Solo Music. Maar is misschien wel een wat duurdere prijs klasse.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
ChiLLeR schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:35:
[...]
Zijn er wel hoor zoals de Arcam Solo Music. Maar is misschien wel een wat duurdere prijs klasse.
Die valt nog best mee qua prijs als je kijkt naar andere modellen als de Arcam SR250 of een Classé Sigma 2200i. En zo zijn er nog wel meer merken, maar voor een honderd of vier heb je wel de Onkyo TX-L20D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Dan gebruik je dus een stereoset als aanvulling voor het geluid van je TV en gaat het dus niet om surround. Is dan een soundbar (evt. met sub) geen betere optie? Immers: voor TV-geluid wil je stereospeakers redelijk dicht op elkaar, terwijl je ze voor muziek wat verder uit elkaar zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:47
Mijn Marantz NR 1607 blijft in z'n update hangen (Even geduld... Authentificatie) en reageert nergens op.
Wacht inmiddels een uurtje.

Kan/mag ik de receiver onderbreken?

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:28
Hier ging het vlot met dezelfde receiver.
Geen idee of je kan onderbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:47
De vorige update ging ook prima. Deze update betreft Dolby Vision en HLG, dus ik dacht doen.

Hij is nog steeds "bezig", dus stekker eruit lijkt me onderhand wel ok.

Edit: reageerde nergens meer op, stekker eruit. Daarna ipv wifi aan de WLAN gehangen en weer aangedaan/getracht aan te doen etc. Na 5 minuten kwam er weer leven in - onverwacht, ik was de factuur al aan het zoeken. Retry software update plotseling in het display en die liep wel door. Het loopt dus met een sisser af.

[ Voor 49% gewijzigd door Shocked op 27-09-2017 10:37 ]

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

De vorige update, waarbij Auro mogelijk was, werd gepusht en zag ik ineens in het display staan. Bij deze ben ik zelf gaan zoeken en hij staat ondertussen al 20 minuten te controleren op naar updates. Please Wait en de 5 driehoekjes lopen in het display, maar dat blijft soms ook enige seconden hangen. Wat moet ik hiermee?

Edit: uiteindelijk via de setuptoets het zoeken onderbroken. En de Marantz uitgezet. Daarna aangezet en nog eens geprobeerd. Met een behoorlijk snelle glasvezelverbinding en een volledig bedraad netwerk zou het toch niet lang moeten duren. Enfin, dan maar even niet updaten. Wel een rare situatie.

Overigens, is het normaal dat hij bij het opstarten op het display H None, D/optie laat zien? Viel me op terwijl ik de klep open had.

[ Voor 40% gewijzigd door Jorgen op 27-09-2017 17:16 ]

• nero355

nero355

Jorgen schreef op woensdag 27 september 2017 @ 16:07:
De vorige update, waarbij Auro mogelijk was, werd gepusht en zag ik ineens in het display staan. Bij deze ben ik zelf gaan zoeken en hij staat ondertussen al 20 minuten te controleren op naar updates. Please Wait en de 5 driehoekjes lopen in het display, maar dat blijft soms ook enige seconden hangen. Wat moet ik hiermee?

Edit: uiteindelijk via de setuptoets het zoeken onderbroken. En de Marantz uitgezet. Daarna aangezet en nog eens geprobeerd. Met een behoorlijk snelle glasvezelverbinding en een volledig bedraad netwerk zou het toch niet lang moeten duren. Enfin, dan maar even niet updaten. Wel een rare situatie.
Marantz kan gewoon geen apparaten met netwerk functie bouwen... zoveel gezeik ermee dat het niet meer grappig is :/

Het beeld en audio gedeelte doet prima wat het moet doen, maar meer dan dat moet je er niet van verwachten helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobPJ
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22-02 19:26
Ik heb aan mijn Marantz SR5005 receiver de Popcorn A500 mediaspeler aangesloten via HDMI. Ik luister enkel naar audio via de ingebouwde HDD en via mijn NAS. Na ongeveer een kwartier tot een half uur luisteren valt het geluid steeds weg en zie ik op het scherm van de Marantz de HDMI-verbinding haperen. Ik kom er niet achter wat het probleem is. Weet iemand de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
JobPJ schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 13:02:
Ik heb aan mijn Marantz SR5005 receiver de Popcorn A500 mediaspeler aangesloten via HDMI. Ik luister enkel naar audio via de ingebouwde HDD en via mijn NAS. Na ongeveer een kwartier tot een half uur luisteren valt het geluid steeds weg en zie ik op het scherm van de Marantz de HDMI-verbinding haperen. Ik kom er niet achter wat het probleem is. Weet iemand de oplossing?
precies wat ik heb, bij mij speelt het alleen al na 5 minuten. Ben aan het communiceren met een service punt van Marantz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobPJ
Hou me alsjeblieft op de hoogte! ;) _/-\o_
Jelte schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 18:56:
[...]
precies wat ik heb, bij mij speelt het alleen al na 5 minuten. Ben aan het communiceren met een service punt van Marantz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
JobPJ schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 19:18:
Hou me alsjeblieft op de hoogte! ;) _/-\o_

[...]
Hmm, ze weten het niet. Er lijkt iets mis te gaan met het HDMI board ofzo. Ze adviseren om het ding na te laten kijken.

Ben beetje bang voor de kosten van het geheel. Het is al een wat ouder beestje. Wat zou het vervangen van het HDMI board van een SR5003 kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobPJ
Jelte schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:26:
[...]
Hmm, ze weten het niet. Er lijkt iets mis te gaan met het HDMI board ofzo. Ze adviseren om het ding na te laten kijken.

Ben beetje bang voor de kosten van het geheel. Het is al een wat ouder beestje. Wat zou het vervangen van het HDMI board van een SR5003 kosten?
Ik heb geen idee wat dat gaat kosten. Lijkt me toch de moeite waard, maar hoe lang ben je je apparaat dan kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubeL
Ik zou een prijsopgave vragen en als het duur is toch eens overwegen of je niet voor 600 Euro een SR5011 kunt oppikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik heb een prijsopgave gedaan van controle en vervanging HDMI board gedaan. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:49

MazeWing

The plot thickens...

Vanmorgen heeft mijn oude trouwe Denon 2808 de geest gegeven. Het beestje had al kuren en had nog maar 1 werkende HDMI ingang (van de 2...) en alhoewel dit opgevangen werd door splitters was dit bij lange na niet optimaal. Vooral mijn vriendin ergerde hier zich meermaals aan als de splitters weer eens weigerde de juiste ingang te kiezen.

In die zin is het misschien maar goed dat de Denon besloten heeft zijn leven te beeindigen. Hij schakelt in protection mode (rode ring rondom de power knop) en een kijkje binnenin laat geen bijzonderheden zien. Alle zekeringen zijn in orde en ook is er geen vochtschade te zien.

Dit heeft mij doen besluiten de Marantz SR6011 te kopen (€726 na korting) welke morgen binnen zou moeten zijn. Ik ben zeer te spreken over het uiterlijk van deze marantz en ook qua functionaliteit kan ik de meerprijs van de SRR7011 niet verantwoorden. HEOS gebruik ik niet en ook dat extra scherm zal nooit gebruikt worden. Natuurlijk zijn de componenten binnenin van een hogere kwaliteit, echter betwijfel ik of ik dit met mijn huidige speakers (B&W 683's) ga horen. Ook valt mij op hoeveel beter deze Marantz eruit ziet dan zijn directe concurrenten zoals de Denon X3xxx serie en de Onkyo. Mede vanwege de porthole en minimalistisch front heeft het een veel luxere uitstraling. Dit is iets dat mij altijd stoort aan de goedkopere modellen; al die knopjes die ze ook achter een klepje kunnen stoppen.

Ben dus erg benieuwd naar de receiver. Ik ga er van uit dat het op zo'n beetje elk vlak een flinke verbetering zal zijn. Kijkend puur naar geluid zal het verschil weer minimaal zijn...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 15:59
ik had een Onkyo TX-NR818 (model van 4 jaar geleden), qua serie, versterking en materialen denk ik een stapje hoger dan de SR6011. Toch vind ik de SR6011 echt beter klinken, zowel bij films als muziek. Ik heb het idee dat hij gewoon overal meer en gedetailleerder geluid uit perst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobPJ
Jelte schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:53:
Ik heb een prijsopgave gedaan van controle en vervanging HDMI board gedaan. Ben benieuwd.
Ik wacht je reactie even af voordat ik hetzelfde ga doen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
JobPJ schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:45:
[...]

Ik wacht je reactie even af voordat ik hetzelfde ga doen! :)
hmm, moet via de winkel. Dat zal even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alainwuytens
  • Laatst online: 11-11-2017
Hallo Iedereen, ik heb recentelijk een marantz nr1607 aangeschaft en wil deze graag koppelen met mijn bose soundtouch 10. Dat wil precies niet echt lukken... iemand een idee? thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
alainwuytens schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 10:21:
Hallo Iedereen, ik heb recentelijk een marantz nr1607 aangeschaft en wil deze graag koppelen met mijn bose soundtouch 10. Dat wil precies niet echt lukken... iemand een idee? thx
Waarom zou je dat willen?
Marantz werkt wel samen met Heos, daar al naar gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Waarom je het zou willen is aan jezelf ;-) Maar wat wil je precies? Het geluid van je Marantz weergeven via een bluetooth-speaker? Is de Bluetooth van de Marantz wel geschikt om “verkeerd om” te werken? Die verbinding wordt immers meestal gebruikt om muziek naar de Marantz te sturen.....
Of lukt er iets anders niet, bijvoorbeeld het koppelen? Wat heb je al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:27
Ik ben in de markt om mijn Marantz nr 1603 te vervangen voor de nr1607 of nr1608. De 15xx series heeft te weinig hdmi en geeft geen mogelijkheid tot 7.1 oid. Wellicht later 7.1.2 voor speakers boven. Maar moet nog even bekijken of dat überhaupt kan met de versterker.
De 1608 zal waarschijnlijk nog steeds te weinig toevoegen tegenover de 1607.

Wat ik me eigenlijk afvraag, is de microfoon van de 7 of 8 serie voor odyssey ook te gebruiken op de 3 serie of andersom. Want de huidige moet ergens in een doos zitten, maar dat ken je wel. Bij verkoop niet meer te vinden natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:50
alainwuytens schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 10:21:
Volgens mij is dat niet mogelijk, de marantz nr1607 heeft alleen een bluetooth ontvanger en geen bluetooth zender.

De soundtouch 10 is gemaakt om bv geluid van je smartphone/tablet via bluetooth er naar toe te sturen, zonder tussenkomst van een losse receiver.

Via de Pre-out van de NR1607 kan je eventueel wel verlopen naar de AUX-ingang (3.5mm) van de soundtouch 10.

[ Voor 10% gewijzigd door Equazor_ op 11-10-2017 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Jelte schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:16:
[...]
hmm, moet via de winkel. Dat zal even duren.
Nou via winkel konden ze niet zeggen hoeveel een hdmi board zou kosten en audio service zelf reageert niet meer.
Even zoeken levert op dat het vervangen van een hdmi board in 2014 $400 zou kosten:
http://www.avsforum.com/f...read-81.html#post27851089

Laat maar zitten dan. Dat is me veel te veel voor dit beestje en dit bescheiden probleem. Dan koop ik eerder een nieuwe en zet deze boven neer ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-09 00:01
Even een probleem uitleggen waar ik maar niet uitkom: ik heb een marantz sr-7011 en regelmatig dat de avr remote app op mijn android telefoon mijn marantz niet vind.
Ik heb het idee dat het door m'n asus router komt maar weet niet welke instelling ik het zoeken moet.
Tijdelijk met een d-link router geprobeerd en dat gaat goed maar met 2 verschillende type asus routers gaat het niet.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:41
Ik heb een vergelijkbaar probleem met een nr1607.
Sinds die met kabel aan internet hangt, werkt het een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Arunia schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:36:
Ik ben in de markt om mijn Marantz nr 1603 te vervangen voor de nr1607 of nr1608. De 15xx series heeft te weinig hdmi en geeft geen mogelijkheid tot 7.1 oid. Wellicht later 7.1.2 voor speakers boven. Maar moet nog even bekijken of dat überhaupt kan met de versterker.
De 1608 zal waarschijnlijk nog steeds te weinig toevoegen tegenover de 1607.

Wat ik me eigenlijk afvraag, is de microfoon van de 7 of 8 serie voor odyssey ook te gebruiken op de 3 serie of andersom. Want de huidige moet ergens in een doos zitten, maar dat ken je wel. Bij verkoop niet meer te vinden natuurlijk.
Eerlijk gezegd zou ik na mijn ervaring met de NR1606 niet meer voor een Marantz of Denon gaan :
- Veel te weinig settings.
Had er echt veel meer van verwacht na het lezen over de verschillende mogelijkheden van verschillende versterkers!
- Na periode X ziet de app de receiver niet meer, doordat het netwerk gedeelte crasht of zo en zie dan maar eens effe snel van radiostation te switchen :/

Begrijp me niet verkeerd : Zolang je gewoon TV/films kijkt of muziek luistert is het allemaal prima, maar het is het gewoon net niet uiteindelijk :-(

De volgende keer maar eens lekker een Yamaha/Pioneer/als het maar geen Onkyo is/enz. versterker bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
nero355 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 20:58:
[...]
Eerlijk gezegd zou ik na mijn ervaring met de NR1606 niet meer voor een Marantz of Denon gaan :
Had er echt veel meer van verwacht na het lezen over de verschillende mogelijkheden van verschillende versterkers!
- Na periode X ziet de app de receiver niet meer, doordat het netwerk gedeelte crasht of zo en zie dan maar eens effe snel van radiostation te switchen :/
Wat mis je dan op de Denon dan wel Marantz? Ik kan niet zeggen dat ik settings mis op mijn Denon. Het kan ook aan het model/serie liggen als je opties mist. Hoe hoger de serie des te meer opties en daarmee instellingen.

Dat de app niet je van het is kan ik beamen, dat is ook een veelgehoorde klacht. Voor de recente modellen zou er dan ook een nieuwe app moeten zijn. Vast IP toewijzen aan de receiver en bedraad de receiver aansluiten lost veel issues al wel op.
[...]
Begrijp me niet verkeerd : Zolang je gewoon TV/films kijkt of muziek luistert is het allemaal prima, maar het is het gewoon net niet uiteindelijk :-(
Wat zou je dan nog meer met een receiver willen doen? Enige wat mijns inziens echt mist is streaming van video, maar dat heb je bij haast geen één receiver. Eisen als "muziek luisteren" en "film kijken" moet met elke receiver wel lukken.
[...]
De volgende keer maar eens lekker een Yamaha/Pioneer/als het maar geen Onkyo is/enz. versterker bekijken :)
Betreffende je lijstje: Pioneer is van Onkyo dus dan houd je alleen Yamaha over van de genoemde en ook die heeft nadelen, lees het Yamaha topic er maar op na. Gelukkig is er meer keuze, een Sony of NAD kan ook nog. Of de andere kant van de markt op: Arcam, Anthem, Classé, et cetera.

[ Voor 52% gewijzigd door FeaR op 15-10-2017 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:41
En wat ik al zei: bedraad aansluiten heeft bij mij 80% van de connectiviteitsproblemen met de app opgelost.
App werkt nog steeds niet top, maar het werkt wel.
Dus met mn nr1607 luister ik nu prima spotify connect via zone 2 (daar zitten de "muziekluidsprekers" op aangesloten) en speelt tv/video-geluid via de main zone af. Werkt allemaal zoals verwacht. En eigenlijk boven verwachting voor een receivertje van ik meen 450 euries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

En dan speel ik hier nog steeds met een SR8500 met daaraan een Bluesound. 8) Mijn Marantz is mijn kindje en zal echt verdrietig zijn als hij het ooit begeeft. <3 Je wil niet weten hoeveel uur dat ding al heeft staan spelen. Marantz forever en als het een nieuwe wordt dan wel een SR weer met 125 Watt. Zo'n dik niet te tillen ding. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHill
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 14:57
Ik heb onlangs de SR7011 gekocht. Weet iemand de remote preset code van de Ziggo Mediabox XL / Horizon mediabox? De learn functie lukt niet echt met die afstandsbediening..

BF1: Karnovski_NL | Canon 50D - Canon 17-55 2.8 - Canon 70-200 F4L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjotr22
die werkt helaas niet op univerele ab! mij harmony pakt de horizon box ook niet

edit: en gefeliciteerd met de Marantz!

[ Voor 21% gewijzigd door Pjotr22 op 19-10-2017 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
  • Laatst online: 22-09 15:34
Zijn er al Marantz fans excited voor de nieuwe Marantz SR8012 ? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Defnosh schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:44:
Wat een ding. Alleen als ik een aparte bioscoop in zou gaan richten, zou ik erover nadenken.
En dat gaat voorlopig niet gebeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@MrHill Dit komt omdat een deel van de functies van de Horizon box aangesproken wordt middels RF en niet IR. Dat eerste snapt de Logitech niet.
De kleinere versie (7201 geloof ik) ondersteund meer functies via IR waarbij de Harmony dit wel kan aansturen.
Ik heb een deel van de functies gewoon ingeleerd via de software en voor de rest is het jammer. Je zult voor bepaalde dingen net iets meer handelingen moeten doen. Maar dat is volgens mij 1 a 2 knoppen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:17
Defnosh schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:44:
Ja ik :-) Ik zoek een vervanger voor mijn Anthem MRX 710 en dit zou hem wel eens kunnen worden.
Wat een beest van een machine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demisbr
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-07-2024
Hier ook.

Wil over half jaartje m'n Onkyo tx-nr809 vervangen, maar ben bang dat ie m'n budget met factor 2 overschrijdt 8)

Zit daarom meer te denken aan de 7012 of de Onkyo tx-rz1100.

Tzt beiden maar even gaan beluisteren :P
EricDH schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 15:48:
[...]

Ja ik :-) Ik zoek een vervanger voor mijn Anthem MRX 710 en dit zou hem wel eens kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
demisbr schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 19:19:
Hier ook.

Wil over half jaartje m'n Onkyo tx-nr809 vervangen, maar ben bang dat ie m'n budget met factor 2 overschrijdt 8)

Zit daarom meer te denken aan de 7012 of de Onkyo tx-rz1100.

Tzt beiden maar even gaan beluisteren :P
[...]
Zou onkyo lekker links laten liggen.
Er zijn diverse series van onkyo die problemen hebben met het hdmi board.
Op zoek naar een nieuwe av receiver ben ik maandenlang op diverse fora's gaan lezen en steeds kwamen de problemen met onkyo's naar voren.
Kijk naast marantz ook eens naar yamaha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demisbr
Technics SA-DA8 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 21:42:
[...]

Zou onkyo lekker links laten liggen.
Er zijn diverse series van onkyo die problemen hebben met het hdmi board.
Op zoek naar een nieuwe av receiver ben ik maandenlang op diverse fora's gaan lezen en steeds kwamen de problemen met onkyo's naar voren.
Kijk naast marantz ook eens naar yamaha ;)
Is dat met de laatste series nog steeds niet opgelost dan?

Ik heb er destijds (na aankoop) ook veel over gelezen, staat hier gelukkig zelf al 6 jaar probleemloos te spelen O-)

Yamaha nog nooit serieus naar gekeken, heb ik niet echt wat mee.

Ga me nog eens rustig verdiepen in Onkyo, maar heb eigenlijk toch al voor de sr7012 gekozen.
7011 zou ook nog kunnen, die kun je tegen die tijd vast voor een mooi prijsje op de kop tikken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Achterkant Marantz SR7011

Afbeeldingslocatie: https://www.marantz.nl/Assets/images/products/SR7011/L_sr7011_n_sg_re.png
Grotere afbeelding, inclusief zoom-mogelijkheid: https://www.marantz.nl/nl...011/XL_sr7011_n_sg_re.png

Ik zie op de achterkant van de SR7011 nu 3 verschillende 4k hdcp 2.2 uitgangen: zone 2, monitor 1 en monitor 2. Betekent dit dat ik probleemloos mijn oled-tv op monitor 1 kan aansluiten én tevens een dreamscreen 4k op de monitor 2 kan aansluiten, zonder dat dit leidt tot resolutieverlaging, of andere problemen?

Dreamscreen 4k of Dreamscreen 4k Total Surround Lighting kit

Ik lees namelijk in het DIY Ambilight howto? dat het soms niet werkt en je dan ineens op al je HDMI-outputs een lagere maximum resolutie krijgt. Iemand hier ervaringen mee?

[ Voor 9% gewijzigd door Jorgen op 19-10-2017 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

FeaR schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 21:07:
Wat mis je dan op de Denon dan wel Marantz? Ik kan niet zeggen dat ik settings mis op mijn Denon. Het kan ook aan het model/serie liggen als je opties mist. Hoe hoger de serie des te meer opties en daarmee instellingen.
NR1606 die gloednieuw een kleine € 749 was en voor dat geld had ik er meer van verwacht!

Vooral een netwerk gedeelte dat crasht mag eigenlijk niet voor zo'n prijs, maar blijkbaar hebben alle Marantz en Denon modellen dat met elkaar gemeen wat het eigenlijk nog slechter maakt :/
Dat de app niet je van het is kan ik beamen, dat is ook een veelgehoorde klacht. Voor de recente modellen zou er dan ook een nieuwe app moeten zijn. Vast IP toewijzen aan de receiver en bedraad de receiver aansluiten lost veel issues al wel op.
Raymond schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 21:33:
En wat ik al zei: bedraad aansluiten heeft bij mij 80% van de connectiviteitsproblemen met de app opgelost.
App werkt nog steeds niet top, maar het werkt wel.
Dus met mn nr1607 luister ik nu prima spotify connect via zone 2 (daar zitten de "muziekluidsprekers" op aangesloten) en speelt tv/video-geluid via de main zone af. Werkt allemaal zoals verwacht. En eigenlijk boven verwachting voor een receivertje van ik meen 450 euries.
Vanaf dag #1 zo aangesloten en maakt dus geen bal uit zoals vele anderen hier al hebben gemeld ;)

Probeer de receiver maar eens via http te benaderen als de boel crasht : Pagina's worden dan niet goed geladen...
Wat zou je dan nog meer met een receiver willen doen? Enige wat mijns inziens echt mist is streaming van video, maar dat heb je bij haast geen één receiver.
DLNA gedeelte is ook erg kieskeurig, maar goed dat er ook AirPlay op zit anders was het echt huilen met de pet op!
Eisen als "muziek luisteren" en "film kijken" moet met elke receiver wel lukken.
Ik zeg ook dat die twee dingen juist prima werken, zolang je het niet via het netwerk probeert ;)
Betreffende je lijstje: Pioneer is van Onkyo
Ik dacht andersom :?
dus dan houd je alleen Yamaha over van de genoemde en ook die heeft nadelen, lees het Yamaha topic er maar op na. Gelukkig is er meer keuze, een Sony of NAD kan ook nog. Of de andere kant van de markt op: Arcam, Anthem, Classé, et cetera.
De volgende keer dan maar wat meer onderzoek doen. Deze keer deels gefaald helaas :|
Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 21:37:
En dan speel ik hier nog steeds met een SR8500 met daaraan een Bluesound. 8) Mijn Marantz is mijn kindje en zal echt verdrietig zijn als hij het ooit begeeft. <3 Je wil niet weten hoeveel uur dat ding al heeft staan spelen. Marantz forever en als het een nieuwe wordt dan wel een SR weer met 125 Watt. Zo'n dik niet te tillen ding. :Y
Mijn NR1606 zal dat ook wel doen net als jouw model uit de steentijd :+ maar het zijn juist de "nieuwerwetse" features die keihard falen en dat is erg jammer, want de standaard dingetjes doet die prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
  • Laatst online: 22-09 15:34
Jelte schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 13:12:
[...]

Wat een ding. Alleen als ik een aparte bioscoop in zou gaan richten, zou ik erover nadenken.
En dat gaat voorlopig niet gebeuren ;)
Denk je niet dat zo'n receiver meerwaarde heeft in een standaard 5.1 installatie met wat zwaardere/grotere speakers?
EricDH schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 15:48:
[...]

Oeh een Anthem lijkt me ook echt nice, zou de Marantz wel zo'n upgrade zijn?

Ik wil zelf volgend jaar overstappen naar nieuwe speakers, dat worden denk ik een 5.1 opstelling met de MA Gold serie (300's voor en 100's achter) of beginnen met de PL300's voor in 2.1 en later de rest toevoegen. Deze receiver is dan misschien wel interessant.

[ Voor 24% gewijzigd door Defnosh op 20-10-2017 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Defnosh schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 08:51:
[...]

Denk je niet dat zo'n receiver meerwaarde heeft in een standaard 5.1 installatie met wat zwaardere/grotere speakers?

[...]
Vast, maar dan is het echt overkill in mijn woonkamer. Ga ik niet doen. De SR5003 die ik nu heb, doet het prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:17
[b]

Oeh een Anthem lijkt me ook echt nice, zo de Marantz wel zo'n upgrade zijn?

Ik wil zelf volgend jaar overstappen naar nieuwe speakers, dat worden denk ik een 5.1 opstelling met de Gold serie (300's voor en 100's achter) of beginnen met de PL300's voor in 2.1 en later de rest toevoegen. Deze receiver is dan misschien wel interessant.
Geluidstechnisch ga ik natuurlijk wel eerst luisteren wat de verschillen zijn, De Anthem klinkt erg goed en heeft een top inregelsysteem (ARC) maarrrrr dat ding kan geen 4k@60Hz en zowieso word ik helemaal knettergek van sommige bugs (hdmi doet soms weird). Vroeger altijd Marantz gehad en vond ik top, dus deze 8012 is zeker een contender :-)

Mijn B&W XT8 luidsprekers lusten overigens wel wat vermogen om lekker los te komen, dus meer power is goed :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHill
Bedankt @Pjotr22 en @Arunia . Jammer dat het niet kan. Maargoed, de Marantz AB kan wel mn mediacenter en tv bedienen, dus evengoed nog maar 2 AB's ipv 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@MrHill het ligt er meer aan welke functies je mist. Ikzelf mis weinig als ik de Harmony gebruik tegenover de oorspronkelijke Horizon box.
Je kunt veel functies als Macro instellen waardoor je toch 1 knop in drukt en hij de juiste opties selecteert (wel met de juiste timings ertussen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
@ arunia
ik kon de horizon box niet instellen met de harmony, kreeg een of andere melding van de harmony dat deze niet compatible was of zo. hoe heb jij dit dan gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 02:11:
[...]

NR1606 die gloednieuw een kleine € 749 was en voor dat geld had ik er meer van verwacht!

Vooral een netwerk gedeelte dat crasht mag eigenlijk niet voor zo'n prijs, maar blijkbaar hebben alle Marantz en Denon modellen dat met elkaar gemeen wat het eigenlijk nog slechter maakt :/

[...]

[...]

Vanaf dag #1 zo aangesloten en maakt dus geen bal uit zoals vele anderen hier al hebben gemeld ;)

Probeer de receiver maar eens via http te benaderen als de boel crasht : Pagina's worden dan niet goed geladen...

[...]

DLNA gedeelte is ook erg kieskeurig, maar goed dat er ook AirPlay op zit anders was het echt huilen met de pet op!

[...]

Ik zeg ook dat die twee dingen juist prima werken, zolang je het niet via het netwerk probeert ;)

[...]

Ik dacht andersom :?

[...]

De volgende keer dan maar wat meer onderzoek doen. Deze keer deels gefaald helaas :|

[...]

Mijn NR1606 zal dat ook wel doen net als jouw model uit de steentijd :+ maar het zijn juist de "nieuwerwetse" features die keihard falen en dat is erg jammer, want de standaard dingetjes doet die prima ;)
Dat is dus HET grote verschil tussen jou en mij. Ik koop een receiver voor zijn geluidskwaliteit en niet voor zijn streaming of upscale kwaliteit (dat doet mijn tv wel). Ik zal ook nooit mijn beeldsignaal via een receiver laten lopen. Ik heb een dedicated streamer en dat werkt altijd beter dan een receiver waarbij dat altijd een ondergeschoven kindje is. Hang er maar eens een Bluesound aan. Nooit falende streams, een gebruiksvriendelijke app, regelmatige updates, goede support etc etc. Dat gaat geen enkele bouwer van receivers je ooit bieden denk ik. Dat is ook de reden dat ik gewoon doorspeel met mijn SR8500 omdat ik al die features niet mis en het geluid nog steeds top is. Geluid komt voor mij eerst, de rest is bijzaak. Een nieuwe zou nu de SR7012 worden of tweedehands een gelijkwaardige oudere. Omdat die top klinken. De andere toeters en bellen kunnen mij gestolen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrHill
@Arunia Ik heb geen harmony, ik gebruik die afstandsbediening van Marantz. Die kan ook een en ander bedienen van andere fabrikanten maar niet zo geavanceerd als een harmony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:31:
Dat is dus HET grote verschil tussen jou en mij. Ik koop een receiver voor zijn geluidskwaliteit en niet voor zijn streaming of upscale kwaliteit (dat doet mijn tv wel). Ik zal ook nooit mijn beeldsignaal via een receiver laten lopen.
Het gaat niet zo zeer om de streaming, wel dat de Internet Radio functionaliteit van hetzelfde onderdeel afhankelijk is en dat faalt dus.
Ik heb dan zoiets van of je zet het erop en zorgt ervoor dat het goed werkt of je laat het weg dan koop ik inderdaad wel een los apparaat daarvoor!

Verder laat ik niks upscalen of iets in die richting dus dat boeit niet eens.
Ik heb een dedicated streamer en dat werkt altijd beter dan een receiver waarbij dat altijd een ondergeschoven kindje is. Hang er maar eens een Bluesound aan. Nooit falende streams, een gebruiksvriendelijke app, regelmatige updates, goede support etc etc. Dat gaat geen enkele bouwer van receivers je ooit bieden denk ik. Dat is ook de reden dat ik gewoon doorspeel met mijn SR8500 omdat ik al die features niet mis en het geluid nog steeds top is. Geluid komt voor mij eerst, de rest is bijzaak. Een nieuwe zou nu de SR7012 worden of tweedehands een gelijkwaardige oudere. Omdat die top klinken. De andere toeters en bellen kunnen mij gestolen worden.
Wel prijzig zo'n ding...
Koop je bijna een nieuwe NR serie versterker voor waarmee je ook nog eens ruimte bespaart als alles goed zou werken, want dat was DE reden om de NR1606 te kopen : De beperkte ruimte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
demisbr schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 22:53:
[...]

Is dat met de laatste series nog steeds niet opgelost dan?

Ik heb er destijds (na aankoop) ook veel over gelezen, staat hier gelukkig zelf al 6 jaar probleemloos te spelen O-)

Yamaha nog nooit serieus naar gekeken, heb ik niet echt wat mee.

Ga me nog eens rustig verdiepen in Onkyo, maar heb eigenlijk toch al voor de sr7012 gekozen.
7011 zou ook nog kunnen, die kun je tegen die tijd vast voor een mooi prijsje op de kop tikken :9
Sterker nog de 2016 modellen hebben nog steeds problemen...google maar eens op onkyo tx-nr656 hdmi issues bijvoorbeeld.
Yamaha is gewoon super wat bouwkwaliteit en sound betreft maar het uiterlijk moet je natuurlijk ook mooi vinden.
Ik heb getwijfeld tussen de denon avr-xr4200,yamaha rx-a1050 en de marantz sr-7011.
Het mooiere uiterlijk en de goeie deal hebben mij overgehaald om de marantz te nemen.
In februari via doublepoint gekocht voor €1115,- dus voor een goeie deal ff bellen met hun ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demisbr
Technics SA-DA8 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 22:24:
[...]

Sterker nog de 2016 modellen hebben nog steeds problemen...google maar eens op onkyo tx-nr656 hdmi issues bijvoorbeeld.
Yamaha is gewoon super wat bouwkwaliteit en sound betreft maar het uiterlijk moet je natuurlijk ook mooi vinden.
Ik heb getwijfeld tussen de denon avr-xr4200,yamaha rx-a1050 en de marantz sr-7011.
Het mooiere uiterlijk en de goeie deal hebben mij overgehaald om de marantz te nemen.
In februari via doublepoint gekocht voor €1115,- dus voor een goeie deal ff bellen met hun ;)
Hmm, ik vind Idd wel het eea aan issues ja..

Zoals ik al aangaf ben ik er eigenlijk al uit..
Marantz dus!

Zeker goeie deal voor de sr7011, hoe bevalt ie? En waarmee speelde je ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
demisbr schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 23:13:
[...]

Hmm, ik vind Idd wel het eea aan issues ja..

Zoals ik al aangaf ben ik er eigenlijk al uit..
Marantz dus!

Zeker goeie deal voor de sr7011, hoe bevalt ie? En waarmee speelde je ervoor?
De marantz bevalt me uitstekend en moet zeggen dat de app nu ook goed werkt.
Ingebouwde heos is fijn al heb ik nog geen losse heos speakers maar het zit erin :)
Ik had een defecte philips hue bridge die m'n router zat te storen...kreeg een beetje de pest erin en dacht dat het de marantz app was die slecht werkte.
Heb voor de marantz een technics sa-da8 gehad en met pijn in m'n hart weggedaan...gelukkig wel aan een liefhebber.
Werkte nog perfect maar de aansluitingen waren niet meer van deze tijd...zat geen hdmi op maar was dan ook een apparaat uit 2001.
Enige voordeel wat de marantz sr-7012 heeft is dat ie auro-3d heeft uit de doos...bij de sr-7011 kost deze update je €150,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 19:53:
[...]

Het gaat niet zo zeer om de streaming, wel dat de Internet Radio functionaliteit van hetzelfde onderdeel afhankelijk is en dat faalt dus.
Internetradio is ook streaming. Wellicht dat NAD dan toch beter is met een module van Bluesound die je erin kan prikken. Maar ik snap je frustratie. Als het erop zit, wil je ook dat het werkt. Zit het probleem niet in je netwerk? Ik heb hier alles wat van streams afhankelijk is (tv, mediaplayer, PS en Bluesound) bedraad aangesloten. Altijd stabieler en sneller dan Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 11:15:
Internetradio is ook streaming. Wellicht dat NAD dan toch beter is met een module van Bluesound die je erin kan prikken. Maar ik snap je frustratie. Als het erop zit, wil je ook dat het werkt. Zit het probleem niet in je netwerk? Ik heb hier alles wat van streams afhankelijk is (tv, mediaplayer, PS en Bluesound) bedraad aangesloten. Altijd stabieler en sneller dan Wifi.
Het is gewoon de netwerk gerelateerde software van de NR1606 die crasht na een week of 6 a 8 ongeveer. Verder altijd bedraad aangesloten geweest en een static of DHCP toegewezen IP maakt niks uit...

Als je naar http://<ip van je Marantz>/ gaat dan krijg je ook de webpagina te zien zonder de data zeg maar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag als mensen het hier over nieuwe Marantz hardware hebben, post ook de plaatjes van de Marantz apparatuur. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demisbr
Technics SA-DA8 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 23:52:
[...]

De marantz bevalt me uitstekend en moet zeggen dat de app nu ook goed werkt.
Ingebouwde heos is fijn al heb ik nog geen losse heos speakers maar het zit erin :)
Ik had een defecte philips hue bridge die m'n router zat te storen...kreeg een beetje de pest erin en dacht dat het de marantz app was die slecht werkte.
Heb voor de marantz een technics sa-da8 gehad en met pijn in m'n hart weggedaan...gelukkig wel aan een liefhebber.
Werkte nog perfect maar de aansluitingen waren niet meer van deze tijd...zat geen hdmi op maar was dan ook een apparaat uit 2001.
Enige voordeel wat de marantz sr-7012 heeft is dat ie auro-3d heeft uit de doos...bij de sr-7011 kost deze update je €150,-
Auro geef ik niks om. Zie mezelf ook geen Heos gebruiken dus ga ik denk ik ook niet missen.
Speel nu met een Kef 5.1 set (T305 maar standaard sub vervangen door Bk xxls400 ff), en mogelijk gaan de Kefs er ook uit. Hoop in het voorjaar naar de sr7011 / 7012 te kunnen luisteren icm Kef vloerstaanders ter mogelijke vervanging van de surroundset.
Dan nog goede center erbij en dan kijken of ik de rears ga missen of niet.

Technics heb ik als tiener in de jaren 80 ook wel eens wat van gehad, maar was een kant en klaar setje met 2 speakers.

Tegenwoordig ga ik voor een tikje beter, losse componenten en fatsoenlijke speakers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Als het mag van de moderator, anders delete maar dit bericht. Ik doe mijn Marantz AV9000 en MM9000 weg. Hier de ad op V&A, V&A aangeboden: Marantz voorversterker AV9000 en eindtrap MM9000
De prijs is bespreekbaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
ik heb pas gelede een SR7011 gekocht, ik heb alle stappen door gelopen qua instellingen ( Audyssey MultEQ XT32). Maar na de audyssey staan bij mij de speakers op groot. Ik heb zelf 2x front speakers klipsch r28f en ook nog een subwoofer JBL 250P. Nou heb ik ergens gelezen dat de front speakers op klein moeten staan als je een subwoofer gebruikt.

Heeft de Audyssey MultEQ XT32 het dan toch fout gedaan?, en moet ik de speakers op klein zetten. of moet je na de stappen met de audessey niet meer rommelen met de speaker grootte?? Wat is in mijn geval het beste om te doen..

Edit: Ik heb de speakers op klein gezet, en nu voel/hoor ik wel mijn subwoofer. als deze op groot staan mis ik kracht van de subwoofer. Zijn daar nog instellingen voor?? Hoor graag wat bevindingen van jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
hi, gefeliciteerd met je aankoop!
Weet dat afstellen sub niet eenvoudig is, het kan je helpen om een (al een paar jaar lopend en nog steeds actief! ) draadje te lezen http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=132679

Verder is het ook een kwestie van smaak en keuzes:: denk je dat jouw speakers het aankunnen om het laag van een .1 track te kunnen spelen of wil je die alleen via de sub horen? En hoe zit t met muziek? wel of niet ook via de sub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:49
harley2009 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 20:09:
ik heb pas gelede een SR7011 gekocht, ik heb alle stappen door gelopen qua instellingen ( Audyssey MultEQ XT32). Maar na de audyssey staan bij mij de speakers op groot. Ik heb zelf 2x front speakers klipsch r28f en ook nog een subwoofer JBL 250P. Nou heb ik ergens gelezen dat de front speakers op klein moeten staan als je een subwoofer gebruikt.

Heeft de Audyssey MultEQ XT32 het dan toch fout gedaan?, en moet ik de speakers op klein zetten. of moet je na de stappen met de audessey niet meer rommelen met de speaker grootte?? Wat is in mijn geval het beste om te doen..

Edit: Ik heb de speakers op klein gezet, en nu voel/hoor ik wel mijn subwoofer. als deze op groot staan mis ik kracht van de subwoofer. Zijn daar nog instellingen voor?? Hoor graag wat bevindingen van jullie
Audyssey is een basis. Daarna kun je lekker zelf pielen met de settings totdat jij het het beste vindt klinken. Althans, dat doe ik altijd.

Als je een sub gebruikt idd speakers op small zetten.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
harley2009 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 20:09:

Je mag de speakers small instellen hoor, en de crossovers kun je ook veranderen.
Vloerstaanders 60 hz en boekenplankspeakers 80hz is al een mooi uitgangspunt.
Levels en afstanden van speakers moet je niet meer aan rommelen, wel kun je de sub op smaak harder zetten 3db ofzo
Das een aparte instelling in je audio menu.
Pagina: 1 ... 40 ... 67 Laatste