FeaR schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 21:07:
Wat mis je dan op de Denon dan wel Marantz? Ik kan niet zeggen dat ik settings mis op mijn Denon. Het kan ook aan het model/serie liggen als je opties mist. Hoe hoger de serie des te meer opties en daarmee instellingen.
NR1606 die gloednieuw een kleine € 749 was en voor dat geld had ik er meer van verwacht!
Vooral een netwerk gedeelte dat crasht mag eigenlijk niet voor zo'n prijs, maar blijkbaar hebben alle Marantz en Denon modellen dat met elkaar gemeen wat het eigenlijk nog slechter maakt

Dat de app niet je van het is kan ik beamen, dat is ook een veelgehoorde klacht. Voor de recente modellen zou er dan ook een nieuwe app moeten zijn. Vast IP toewijzen aan de receiver en bedraad de receiver aansluiten lost veel issues al wel op.
Raymond schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 21:33:
En wat ik al zei: bedraad aansluiten heeft bij mij 80% van de connectiviteitsproblemen met de app opgelost.
App werkt nog steeds niet top, maar het werkt wel.
Dus met mn nr1607 luister ik nu prima spotify connect via zone 2 (daar zitten de "muziekluidsprekers" op aangesloten) en speelt tv/video-geluid via de main zone af. Werkt allemaal zoals verwacht. En eigenlijk boven verwachting voor een receivertje van ik meen 450 euries.
Vanaf dag #1 zo aangesloten en maakt dus geen bal uit zoals vele anderen hier al hebben gemeld
Probeer de receiver maar eens via http te benaderen als de boel crasht : Pagina's worden dan niet goed geladen...
Wat zou je dan nog meer met een receiver willen doen? Enige wat mijns inziens echt mist is streaming van video, maar dat heb je bij haast geen één receiver.
DLNA gedeelte is ook erg kieskeurig, maar goed dat er ook AirPlay op zit anders was het echt huilen met de pet op!
Eisen als "muziek luisteren" en "film kijken" moet met elke receiver wel lukken.
Ik zeg ook dat die twee dingen juist prima werken, zolang je het niet via het netwerk probeert

Betreffende je lijstje: Pioneer is van Onkyo
Ik dacht andersom

dus dan houd je alleen Yamaha over van de genoemde en ook die heeft nadelen, lees het Yamaha topic er maar op na. Gelukkig is er meer keuze, een Sony of NAD kan ook nog. Of de andere kant van de markt op: Arcam, Anthem, Classé, et cetera.
De volgende keer dan maar wat meer onderzoek doen. Deze keer deels gefaald helaas

Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 21:37:
En dan speel ik hier nog steeds met een SR8500 met daaraan een Bluesound.

Mijn Marantz is mijn kindje en zal echt verdrietig zijn als hij het ooit begeeft.

Je wil niet weten hoeveel uur dat ding al heeft staan spelen. Marantz forever en als het een nieuwe wordt dan wel een SR weer met 125 Watt. Zo'n dik niet te tillen ding.

Mijn NR1606 zal dat ook wel doen net als jouw model uit de steentijd

maar het zijn juist de "nieuwerwetse" features die keihard falen en dat is erg jammer, want de standaard dingetjes doet die prima