|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Paar dingen waar ik nog niet achter ben:
- Klopt het dat zowel Spotify en TuneIn allebei dezelfde aanduiding op het scherm horen te krijgen?
Op de afstandsbediening heten ze namelijk online music en internet radio. - Kan ik instellen met welke bitrate ik Spotify en TuneIn wil gebruiken?
Bij Radio 10 via TuneIn zie ik bijv. bij het pauzeren wel 128 kbps staan.
Ik heb glasvezel, dus wat mij betreft komt het zo goed mogelijk binnen. Idem voor Spotify. - Hoe werkt MDax nu precies en wat is de beste instelling?
- Kan ik bij online radio ook voorkeuzezenders maken?
Your Friendly Neighborhood Moderator
Ik doe een poging
1) weet ik niet, wat wil je ermee, al geprobeerd in het toewijs menu iets aan te passen?
2) In Spotify heb je (indien een betaald account) de mogelijkheid om te kiezen voor hoogste kwaliteit (320kbps). Let op, blijft MP3 dus hoorbaar verschil met lossless audio indien je een beetje speakers hebt staan.
Kwaliteit stel je in de bron in, dus in de Spotify app. TuneIn durf ik niet te zeggen maar ik gok van wel.
3) mdax is een techniek / codering van marantz om audio van mindere kwaliteit (zeg maar mp3's, alhoewel de kwaliteit van de opname, ook bij lossless, cruciaal is) beter te laten klinken. Of Marantz daarin slaagt bepaalt 1 iemand.... en dat ben jij door lekker veel te luisteren!
4) Ja. Uit je vraag haal ik niet wat je al geprobeerd hebt, als je daarmee wilt beginnen dan kunnen we je wellicht verder helpen
Knappe broeder als je het verschil tussen een 320kb mp3 hoort en lossless. In theorie is het verschil groot, maar in de praktijk is het voor mij niet hoorbaar. Ik zeg "voor mij", maar 99% van de mensen zal het niet horen bij een blinde test. (Bij spotify regel je de bitrate idd in instellingen van de app).
Mdax pompt naar mijn gevoel vooral de hoge tonen op. Dan lijkt het wat te doen, maar iets repareren wat er niet is lijkt me onmogelijk
[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 03-07-2017 22:42 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
- Ik wil graag op de beide displays van de Marantz SR7011 (ronde venster + achter de klep) kunnen zien waar ik naar luister. Ik dacht dat er wel heel even in beeld kwam dat het spotify of online radio is, maar uiteindelijk geeft het ronde venster alleen "online" aan en moet je de klep openen om te zien welke van de 2 het is. Na verloop van tijd hoor je het natuurlijk wel (reclame, nieuws, etc), maar toch.
- Op mijn tablet heb ik ergens ingesteld dat ik inderdaad 320 kbps wil horen. Ik vraag me echter af, of dit dan geldt voor alle streams in huis. Via de Wifi zijn laptop, telefoon, tablet en de Marantz allemaal verbonden. Is dan 1 keer instellen genoeg voor de bitrate op alle apparaten? Het belangrijkste is natuurlijk dat ik het op de Marantz in de beste kwaliteit binnen krijg.
- Dat begrijp ik inderdaad. Ik vroeg me echter af welke MDax instelling ik moet gebruiken. Is het bij 320 kbps Spotify bijv nodig? Ik kan me voorstellen dat ik er bij 128 kbps online radio meer aan heb. Dat MDax er niks bij kan verzinnen lijkt me evident. Dat was een van de redenen dat ik me afvroeg hoe ik dit nu het best kan gebruiken. Ik heb zelf een mooie set speakers staan. Twee Focal Aria 926 vloerstaanders voor de stereo en aangevuld met een SVS SB-2000 subwoofer. De rest van de 5.1 set bestaat uit een Focal CC900 centerspeaker en 2 Focal Dôme Flax surroundspeakers. Ik hoor hoogstwaarschijnlijk ook geen verschil tussen CD, FLAC en 320 kbps mp3. Als de bron één van die dingen is, ben ik waarschijnlijk al heel tevreden.
- Aha, kijk dat laatste wist ik niet. Ik heb in elk geval die optie nog niet gevonden. Ga ik verder even checken of ik het voor elkaar kan krijgen.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Hij is uiteindelijk gefixt onder garantie. Blijkbaar was het apparaat dermate bricked dat alleen vervangen van het mainboard soelaas heeft geboden. Toch wel bijzonder dat tegenwoordig dat soort apparaten ook in een bricked toestand kunnen komen en niet een of andere backup firmware restore methode hebben die werkt in dit soort gevallen.mcetweaker schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 20:11:
[...]
Geen ideeën, maar op zich wel bijzonder dat er nog een update binnen kwam
De instellingen gelden voor je account, niet voor je apparaat. Als je in Instellingen onder Geluidskwaliteit "streamen in hoge kwaliteit (alleen Premium)" hebt ingesteld, is het goed.Jorgen schreef op maandag 3 juli 2017 @ 23:05:
Op mijn tablet heb ik ergens ingesteld dat ik inderdaad 320 kbps wil horen. Ik vraag me echter af, of dit dan geldt voor alle streams in huis. Via de Wifi zijn laptop, telefoon, tablet en de Marantz allemaal verbonden. Is dan 1 keer instellen genoeg voor de bitrate op alle apparaten? Het belangrijkste is natuurlijk dat ik het op de Marantz in de beste kwaliteit binnen krijg.[/li]
De HDMI switch leek niet meer te werken. De TV gaf het Marantz logo weer, maar switchen tussen input, bluray, horizonbox, HTPC, etc, die allen aan stonden uiteraard, deed helemaal niets. Geen beeld en geen geluid.
Heeft iemand dit eerder gezien? Ik heb de Marantz uit de kast getrokken en ineens begon het weer te werken en werkt het nu weer als normaal. Dit is echter wel wat zorgelijk.
Hij staat overigens helemaal vrij, dus op de grond met zeker 50cm vrij rondom (puntdak en staat op de plek waar nog van die schuifschotten gemaakt moeten worden).
Heb overigens ook wat rare onverklaarbare problemen met af en toe krakende speakers en HDMI-problemen, allen niet te triggeren en soms ook tijden weg... Dus hoop niet dat er iets kapot is. Wellicht allemaal een garantiekwestie maar vrees dat het lastig is het probleem vast te stellen.
De mijne staat in een tv meubel met de voor- en achterkant open, maar boven maar 2cm vrije ruimte.Malt007 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:21:
Vroeg me af hoe heet een 7010 of vergelijkbare receiver in de praktijk hoort te worden. Hij stond gisteren een tijdje aan zonder dat er gebruik van werd gemaakt en het viel me op dat hij ontzettend warm was, denk dat ik me hand er nog net op kon leggen maar in eerste instantie wel een schrikreactie van de hitte toen ik in de buurt kwam, denk dat hij dus wel richting de 40-50 graden ging.
Hij staat overigens helemaal vrij, dus op de grond met zeker 50cm vrij rondom (puntdak en staat op de plek waar nog van die schuifschotten gemaakt moeten worden).
Heb overigens ook wat rare onverklaarbare problemen met af en toe krakende speakers en HDMI-problemen, allen niet te triggeren en soms ook tijden weg... Dus hoop niet dat er iets kapot is. Wellicht allemaal een garantiekwestie maar vrees dat het lastig is het probleem vast te stellen.
Na een tijd muziek spelen is mijn ervaring dat hij alleen maar warm is en mijn hand er prima op kan leggen.
Als je receiver zonder echt aan het werk te zijn al echt heet wordt dan klinkt mij dat niet goed en het is dus ook niet herkenbaar voor mij.
Het verschil tussen idle en in gebruik is niet zo heel groot. In idle staan er genoeg functies aan die ook warmte produceren. Hang maar eens een vermogensmeter tussen de receiver en het stopcontact. Grote kans dat het verschil tussen idle en in gebruik tijdens film maar een paar Watt is.Malt007 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:21:
Vroeg me af hoe heet een 7010 of vergelijkbare receiver in de praktijk hoort te worden. Hij stond gisteren een tijdje aan zonder dat er gebruik van werd gemaakt en het viel me op dat hij ontzettend warm was, denk dat ik me hand er nog net op kon leggen maar in eerste instantie wel een schrikreactie van de hitte toen ik in de buurt kwam, denk dat hij dus wel richting de 40-50 graden ging.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Zal zo eens mijn infrarood thermometer erbij pakken, ben benieuwd hoe heet hij wordt.FeaR schreef op maandag 24 juli 2017 @ 17:52:
[...]
Het verschil tussen idle en in gebruik is niet zo heel groot. In idle staan er genoeg functies aan die ook warmte produceren. Hang maar eens een vermogensmeter tussen de receiver en het stopcontact. Grote kans dat het verschil tussen idle en in gebruik tijdens film maar een paar Watt is.
Edit: Hij wordt ongeveer 40-45 graden, warmste plek is voor aan de bovenkant.
[ Voor 7% gewijzigd door Malt007 op 26-07-2017 14:20 ]
[ Voor 81% gewijzigd door FeaR op 30-07-2017 20:53 ]
Spotify gebruikt geen MP3 hoor. Ze vermelden "320kbps" omdat dat is wat men kent als "hoge kwaliteit". Maar in werkelijkheid gebruiken ze voor Premium abonnees Ogg Vorbis -q6, wat pretty damn goed is, daar kan MP3 niet aan tippen.Pjotr22 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 20:01:
In Spotify heb je (indien een betaald account) de mogelijkheid om te kiezen voor hoogste kwaliteit (320kbps). Let op, blijft MP3 dus hoorbaar verschil met lossless audio indien je een beetje speakers hebt staan.
Artikel werkt nu niet, paar weken geleden nog wel,via Google kan je het artikel nog deels lezen:
https://support.spotify.c...potify-use-for-streaming/
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
En vind eigenlijk dat fabrikanten dit verplicht bekend moeten maken
Je koopt tenslotte toch een product bij hun dan wil Ik ook graag weten wat er mee word gedaan
Verwijderd
Aangezien men hier veel verstand van zaken schijnt te hebben, wil ik graag aankoopadvies vragen.
Het gaat om mijn audioset; die bestaat uit B&W boxen (DM 330), een 100w receiver Philips FR675 waarvan ik alleen het versterkergedeelte gebruik (beide gekocht rond 1990) en als signaaldoorgever heb ik de Technisat Digitradio 110 IR.
De set wordt voor niets anders gebruikt dan voor de radio overigens. Om het geluid van youtubefilmpjes mooier te maken zit er een Audioengine 2A+ aan mijn laptop vast. Het geluid van de TV is duidelijk genoeg te verstaan dus die hoeft niet aan de versterker te worden gekoppeld en ik hoef ook geen muziek te streamen van handy of tablet. Dat schijnt mogelijk te zijn met de Technisat overigens.
Zo is de situatie nu. Mijn versterker is binnen een jaar al twee keer gerepareerd en ik denk dat ik hem helaas op moet geven. Dus ik zoek een vervanger. Ik wil er niet op achteruit gaan en het liefst een beetje vooruit.
Probleem is dat de beschikbare plek slechts 15 centimeter hoog is dus dan vallen er veel versterkers af. Ik lijk de keus te hebben uit de receivers NR1607, de NR1608 waar in beide ook een radio zit, en de PM6006 wat puur een versterker is. Ik heb geen idee overigens of de Technisat het beste is wat ik had kunnen krijgen.
In de tijd dat ik de apparatuur kocht wist ik er wel wat van, maar alles is sindsdien erg veranderd en eigenlijk begrijp ik er geen sikkepit meer van.
Kan iemand mij uit de brand helpen? Bij voorbaat dank!
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2017 11:22 . Reden: verkeerd getal ]
Een versterker, zoals de door jou aangegeven PM6006 bevat ruimschoots alle audioinputs die je nodig hebt en biedt ook nog uitbreidingsruimte. Je zal op de PM6006 1x optisch in gebruiken vanuit je Digitradio 110 IR en hoogstens 1x analoog vanuit je Audioengine 2A+ - als je die door wil lussen.
T.o.v. een versterker uit 1990 ga je er per definitie op vooruit. De technologie heeft niet stil gezeten en vroeger was zeker niet alles beter. Wel zwaarder en minder energiezuinig.
Of en hoe het geluid van een Marantz versterker je bevalt, dat kan ik niet voor je invullen. Het zou niet of nauwelijks met je Philips mogen schelen, maar daarover bestaan ook weer hele andere meningen. Zelf luisteren of uitproberen dus.
[ Voor 4% gewijzigd door rodie83 op 08-08-2017 15:55 ]
Open maken kan schijnbaar niet (zou vast gelijmd zijn). Wel geprobeerd maar geen succes.
Iemand hier ervaring met universele ab die werkt met marantz receivers?
Nu regelmatig scheldend de receiver aan het inschakelen, moet maar eens opgelost worden..
Verwijderd
Verwijderd
Wat ik overigens een erg goede aanschaf vind dat is een DAC. Ik vond een spotgoedkoopje maar dat is een prima aanschaf bij oude apparatuur. Bij nieuwe versterkers zit hij ingebouwd denk ik. Ik werd zó nieuwsgierig dat ik mijn aankoop van een nieuwe versterker daarvoor heb uitgesteld en inderdaad een heel mooi geluid waarbij je veel meer instrumenten hoort en hij verdraagt een hoger volume omdat hij niet vervormt.
Maar zodra hij teveel kwalen krijgt moet hij vervangen worden.
Maar 750 euro is wel een mooie prijs,denk zelf dat ik nog kan zakken tot 700 euro..
Of is het misschien beter om te wachten dat de nieuwe modellen wat goedkoper gaan worden, Denon X3400 of SR5012.
of is zo'n scherpe prijs voor de SR6011.
PS: Heos vind ik zelf niet zo belangrijk, dus deze mis ik ook niet
[ Voor 22% gewijzigd door harley2009 op 19-08-2017 13:44 ]
Hier wil ik even op inhaken dit is een probleem waar ik ook last van heb alleen dan bijna op dagelijkse basis. Als wij naar de TV kijken staat het geluid altijd op DTS: NEO sinds een paar weken springt de stem, die van voren hoort te komen op dat moment, of door naar een andere speaker of op onverklaarbare wijze in eens een stuk zachter. Als ik hem ga switchen naar een andere setting van geluid bijv. Multichannel Stereo of Dolby Surround dan blijft hij dit doen. En het maakt dan niet uit op welk kanaal van de TV (Samsung UH7500) ik hem zet.Malt007 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:21:
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn voordat ik Stassen ga bellen.
Live youre Life and Enjoy every Day
De TV loopt via het ARC naar de versterker. Op de TV kan ik kiezen uit PCM, Dolby Digital en DTS Neo 2:5 hij staat dan ook op het laatste.RichieB schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 14:12:
Als je Multichannel Stereo kan kiezen is je bron stereo, dus zal de stem niet "van voren" horen te komen maar gewoon uit de linker en rechter speaker (voor). DTS: NEO is een manier om van een bron surround te maken. Of je dat prettig vindt is een persoonlijke voorkeur. Weet je zeker dat je center speaker goed werkt? De kans is groot dat DTS: NEO daar de stem naar toe zal sturen.
Ah. Dan laat je de TV van stereo naar DTS converteren.jokapo schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 15:17:
Op de TV kan ik kiezen uit PCM, Dolby Digital en DTS Neo 2:5
Bedoel je dat je de Marantz ook weer naar DTS laat converteren?jokapo schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 08:13:
Als wij naar de TV kijken staat het geluid altijd op DTS: NEO
Ik zou eerst proberen:
- De TV stereo (pcm) laten weergeven. En alleen de Marantz laten proberen er DTS van te maken.
- De TV DTS laten genereren en de Marantz op "auto" (detect) zetten. Marantz is dan alleen doorgeefluik.
Ik zal het eens gaan proberen, maar wel vreemd dat het al ruim een jaar wel werkt en nu in ene niet meer.BelJoost schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 16:30:
[...]
Ah. Dan laat je de TV van stereo naar DTS converteren.
[...]
Bedoel je dat je de Marantz ook weer naar DTS laat converteren?
Ik zou eerst proberen:Wellicht dat alleen de eerste of tweede optie het ongewenste effect geeft. Of dat het komt doordat je zowel de TV als Marantz naar DTS laat converteren.
- De TV stereo (pcm) laten weergeven. En alleen de Marantz laten proberen er DTS van te maken.
- De TV DTS laten genereren en de Marantz op "auto" (detect) zetten. Marantz is dan alleen doorgeefluik.
Iemand dat al ooit gehad? Heb een Marantz NR1607.
Helaas regelmatig. Even van de stroom afhalen werkt hier nog wel eens, zodat het ding echt opnieuw moet starten (SR6009). Firmware is op alle fronten stabiel, behalve Spotify Connect. Internet staat vol met problemen tussen (Marantz) receivers en Spotify Connect helaas.Dalike schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 23:49:
Mijn Spotify Connect werkt ineens niet meer. op verschillende apparaten, zowel van mijn vrouw als mezelf krijg ik de optie niet meer. Via Airplay werkt het wel, dus ik snap het niet goed.
Iemand dat al ooit gehad? Heb een Marantz NR1607.
[ Voor 14% gewijzigd door rodie83 op 21-08-2017 21:11 ]
Heb haar nu bijna een jaar denk ik, en nooit problemen mee gehad.rodie83 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 20:53:
[...]
Helaas regelmatig. Even van de stroom afhalen werkt hier nog wel eens, zodat het ding echt opnieuw moet starten (SR6009). Firmware is op alle fronten stabiel, behalve Spotify Connect. Internet staat vol met problemen tussen (Marantz) receivers en Spotify Connect helaas.
En ik gebruik dat dagelijks.
Nuja hopen dat het niet meer te rap terug komt :-)
Dat is ook mijn ervaring. Tijden geen problemen, en dan ineens niet meer te vinden voor de Spotify clients of wel te vinden maar vervolgens geen verbinding kunnen opzetten. Volstrekt willekeurig lijkt het te zijn en zoals je zegt kan het ook wel heel lang goed gaan.Dalike schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 21:18:
[...]
Heb haar nu bijna een jaar denk ik, en nooit problemen mee gehad.
En ik gebruik dat dagelijks.
Nuja hopen dat het niet meer te rap terug komt :-)
Wel zo handig en netjes voor de mede Tweaker om dan even te vermelden waarharley2009 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:45:
vandaag een offerte gekregen voor Marantz SR7011. 1049 euro INC 5 jaar garantie. Is toch een hele mooie prijs voor de receiver.
Voor dit geld volgens mij een no-brainer. Overal kom ik prijzen tegen van €1495,- en dat is dan met de normale garantie van twee jaar.
Waar heb jij de offerte gekregen ? Wij willen de 7009 vervangen voor 6011 zwartharley2009 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:45:
vandaag een offerte gekregen voor Marantz SR7011. 1049 euro INC 5 jaar garantie. Is toch een hele mooie prijs voor de receiver.
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
ik heb bij smits een offerte gekregen, en die offerte ook naar platte tv gemaild en konden (na het zien van de offerte) ook mee met de prijs van 1049.. Denk dat die niet scherper kan ??Superdaantje schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:53:
[...]
Waar heb jij de offerte gekregen ? Wij willen de 7009 vervangen voor 6011 zwart
Mail voor de grap HC HiFi eens. De beste man heeft veelal erg scherpe prijzen. Ik ben benieuwd of hij met deze prijs mee kan. Indien niet weet je zeker dat het niet goedkoper kanharley2009 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 17:11:
[...]
ik heb bij smits een offerte gekregen, en die offerte ook naar platte tv gemaild en konden (na het zien van de offerte) ook mee met de prijs van 1049.. Denk dat die niet scherper kan ??
Nee helaas niet. maar wat is wijsheid. Ik kan de sr7011 kopen voor 1049 en sr6011 voor 750.FeaR schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 17:33:
[...]
Mail voor de grap HC HiFi eens. De beste man heeft veelal erg scherpe prijzen. Ik ben benieuwd of hij met deze prijs mee kan. Indien niet weet je zeker dat het niet goedkoper kan
Zijn de verschillen zo klein, of is de SR7011 toch gewoon 10x beter dan de SR6011. Wat ik wil zeggen is het de 300 euro verschil waard..?
Ik ga het vooral gebruiken voor 80% films en series en 20% muziek. Ik heb tot nu toe 7 speakers en een subwoofer. Ik heb 2x klipsch RF28's en een quadral quintas 505 zuil 2x achter. en aan het plafond 2x wharfdale 10.1 diamond boekenplank speakers. En een quadrall centerspeaker. De subwoofer is een JBL250p. De receiver is nu nog een onkyo tx nr 636. en dat moet er 1 worden met om met de toekomst mee te gaan.. En is het dan de 300 euro verschil echt waard ???. Is de SR7011 echt zoveel beter dan de SR6011
[ Voor 9% gewijzigd door harley2009 op 30-08-2017 21:03 ]
Als je de opties van de SR7011 niet nodig hebt dan zou ik het geld in mijn zak houden. Het iets meer vermogen hoef je sowieso niet naar te kijken, het gaat om de andere opties. Hoorbare verschillen zullen altijd een discussiepunt blijven. De één hoort het en de ander niet. Die discussie kan je trouwens doortrekken naar kabels en andere accessoires.
Veel van de 7011 functies zitten daar inmiddels ook op.
Edit: ik heb wat zitten graven, maar kan echt bijna geen verschillen meer vinden tussen de SR6012 en de 7011. Ze hebben nu ook allebei dezelfde DAC en allebei ondersteuning voor HEOS.
De 7011 heeft nog wel iets meer vermogen, het tweede display en de iets luxere afstandsbediening. Maar zijn er nog andere features om de 7011 te verkiezen boven de 6012?
[ Voor 54% gewijzigd door RubeL op 01-09-2017 16:04 . Reden: aanvulling ]
Kijk naar de features die jij nodig hebt en ook wenst te gebruiken. Houdt er tevens rekening mee dat de afmetingen verschillen tussen beide receivers. De 7011 is bijvoorbeeld 2 centimeter hoger. Voor mij was het van de week dan ook de reden om afscheid te nemen van de 7009.RubeL schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 22:30:
Foka heeft deze week ook aanbiedingen, misschien is de gloednieuwe 6012 dan nog een alternatief.
Veel van de 7011 functies zitten daar inmiddels ook op.
Edit: ik heb wat zitten graven, maar kan echt bijna geen verschillen meer vinden tussen de SR6012 en de 7011. Ze hebben nu ook allebei dezelfde DAC en allebei ondersteuning voor HEOS.
De 7011 heeft nog wel iets meer vermogen, het tweede display en de iets luxere afstandsbediening. Maar zijn er nog andere features om de 7011 te verkiezen boven de 6012?
Inmiddels een 6011 aangeschaft voor leuke prijs. Mis het extra scherm niet. De afstandsbediening nooit gebruikt. De 6012 wel overwogen, maar hebben geen plannen om HEOS te gaan gebruiken.
De prijs zoals Foka hanteert kunnen scherper als je beetje rond gaat informeren. Extra 100,- of meer is best mogelijk als je goed zoekt en onderhandeld
Verwijderd
Geweldig. Kom ik aan met mijn 15 jaar oude receiver. Ik speel hier nog steeds met een SR8500. Ik zie nog steeds geen enkele reden voor een nieuwe. Bluesound eraan om te streamen (in Flac) en 4K stream ik vanaf mijn NAS/Netflix naar mijn Oled tv. Vertel mij nu maar eens waarom ik dan een nieuwe receiver moet hebben? Om die paar nieuwe vormen van geluids codecs te kunnen spelen? Die mis ik echt niet. Maar ieder zijn ding.FeaR schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 21:09:
Het argument "om met de toekomst mee te gaan" gaat niet meer op voor dit soort apparatuur. De tijd dat je met gemak tien jaar met een receiver deed omdat S/PDIF de standaard was en je niet verder kwam dan DTS is niet meer. HDMI 2.0 zit nu op receivers, maar HDMI 2.1 is al aangekondigd.
Als je de opties van de SR7011 niet nodig hebt dan zou ik het geld in mijn zak houden. Het iets meer vermogen hoef je sowieso niet naar te kijken, het gaat om de andere opties. Hoorbare verschillen zullen altijd een discussiepunt blijven. De één hoort het en de ander niet. Die discussie kan je trouwens doortrekken naar kabels en andere accessoires.
Zeggen ze bij Smits nu maar wat, of is het echt zo. Had bijna de knoop door gehakt om voor de SR7011 te gaan. Maar als die update niet komt zie ik er toch vanaf..
De update voor de SR7011 zou er gewoon moeten komen:harley2009 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 18:02:
Heb net even een chat gedaan met Smits. Ik twijfel nog even tussen SR6012 en de SR7011. Toen ik vroeg of het zeker was dat er een update voor dolby vision en HLG komt, zei hij resoluut NEE. Hij zei dat er geen update komt voor de SR7011 omtrent dolby vision en HLG..
Zeggen ze bij Smits nu maar wat, of is het echt zo. Had bijna de knoop door gehakt om voor de SR7011 te gaan. Maar als die update niet komt zie ik er toch vanaf..
http://marantz-eu.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/4725
Mag ik vragen wat voor jou de doorslag geeft op de SR7011? En wat voor aanbieding (bedrag/garantie) je op de SR6012 hebt gekregen?
1049 voor de SR7011 en ik zei 5 jaar garantie, maar is 2 jaar. Ik heb op de SR6012 nog geen navraag gedaan. Maar de sr6012 kun je nu al voor 1100 euro aan komen. Naar wat het schijnt zou de er in de SR7011 betere componenten gebruikt worden. Alleen de SR6012 heeft HDMI 2.1. Waar de SR7011 HDMI 2.0a heeft. Maar als de update er toch komt, waarom zeggen ze dan bij Smits van niet..??RubeL schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 19:11:
[...]
De update voor de SR7011 zou er gewoon moeten komen:
Mag ik vragen wat voor jou de doorslag geeft op de SR7011? En wat voor aanbieding (bedrag/garantie) je op de SR6012 hebt gekregen?
Geen idee, maar soms moet je het met een korrel zout nemen.harley2009 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 19:54:
[...]
1049 voor de SR7011 en ik zei 5 jaar garantie, maar is 2 jaar. Ik heb op de SR6012 nog geen navraag gedaan. Maar de sr6012 kun je nu al voor 1100 euro aan komen. Naar wat het schijnt zou de er in de SR7011 betere componenten gebruikt worden. Alleen de SR6012 heeft HDMI 2.1. Waar de SR7011 HDMI 2.0a heeft. Maar als de update er toch komt, waarom zeggen ze dan bij Smits van niet..??
Ik vroeg vanmiddag aan Foka waar de echte verschillen tussen de SR6012 en SR7011 nog in zitten en kreeg terug dat de SR7011 HEOS heeft en de SR6012 niet. Terwijl HEOS op alle 2017-modellen zit.
Van de SR6012 heb ik verder begrepen dat daar nu dezelfde DAC in zit als bij de SR7011.
Overigens heeft de SR6012 geen HDMI 2.1 maar 2.0b. De eerste Marantz met 2.1 komt pas in 2018.
Voor sommigen een reden om een aankoop nog uit te stellen, aan de andere kant ondersteunt mijn nieuwe Sony tv toch geen HDMI 2.1. Dan kun je helemaal bezig blijven.
Ik vind het een hele moeilijke keuze en dan zegt Musicmasters ook nog dat het qua geluid eigenlijk niet eens zoveel scheelt

Oke. Sorry ik dacht HDMI 2.1. Mijn Oled ondersteunt dat ook niet. Maar met dolby vision en HLG moet het voorlopig zat zijn.RubeL schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 21:03:
[...]
Geen idee, maar soms moet je het met een korrel zout nemen.
Ik vroeg vanmiddag aan Foka waar de echte verschillen tussen de SR6012 en SR7011 nog in zitten en kreeg terug dat de SR7011 HEOS heeft en de SR6012 niet. Terwijl HEOS op alle 2017-modellen zit.
Van de SR6012 heb ik verder begrepen dat daar nu dezelfde DAC in zit als bij de SR7011.
Overigens heeft de SR6012 geen HDMI 2.1 maar 2.0b. De eerste Marantz met 2.1 komt pas in 2018.
Voor sommigen een reden om een aankoop nog uit te stellen, aan de andere kant ondersteunt mijn nieuwe Sony tv toch geen HDMI 2.1. Dan kun je helemaal bezig blijven.
Ik vind het een hele moeilijke keuze en dan zegt Musicmasters ook nog dat het qua geluid eigenlijk niet eens zoveel scheeltmisschien dan toch nog een tijdje naar mijn inmiddels 10 jaar oude SR3001 blijven luisteren?
Ik heb al veel receivers vergelijkt en heb er veel research gedaan. De Marantz kwam er telkens goed uit. Maar ik vind het ook een moeilijke keuze (+ is veel geld). Maar voor kwaliteit betaal je nu eenmaal. Als ik zeker weet dat er een update voor komt, wil ik misschien toch voor SR7011 gaan. Alle reviews en test zijn lovend over deze receiver, en sommige tweakers hebben hem ook en die zijn volgens mij ook zeer blij hiermee..
Gaat denk ik met name om 4k-pass through, bijvoorbeeld van je KPN-ontvanger of Playstation. Net uit een post hierboven geleerd dat je ook nog moet opletten welke HDR-vorm door de versterker kan lopen.Verwijderd schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 17:01:
[...]
Geweldig. Kom ik aan met mijn 15 jaar oude receiver. Ik speel hier nog steeds met een SR8500. Ik zie nog steeds geen enkele reden voor een nieuwe. Bluesound eraan om te streamen (in Flac) en 4K stream ik vanaf mijn NAS/Netflix naar mijn Oled tv. Vertel mij nu maar eens waarom ik dan een nieuwe receiver moet hebben? Om die paar nieuwe vormen van geluids codecs te kunnen spelen? Die mis ik echt niet. Maar ieder zijn ding.
MuziekLiefhebbert
Verwijderd
De enige belemmering die je dan hebt met een oudere receiver zijn de nieuwe geluidscodecs die niet via optisch kunnen lopen. Zolang je deze apparaten middels HDMI in je tv steekt zijn 4K en HDR geen enkel probleem qua beeld. Mijn Ziggo decoder (alleen Dolby Digital) hangt gewoon middels HDMI aan mijn tv en die geeft optisch het geluidssignaal door. Mijn tv geeft gelukkig ook DTS door en dat geluidsspoor vind ik ruim voldoende voor een mooie sound bij films die ik afspeel middels Xplay op mijn LG Oled. Ik weet niet wat voor Codecs Playstation gebruikt dus daar kan ik geen mening over vormen.Rallye schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 10:40:
[...]
Gaat denk ik met name om 4k-pass through, bijvoorbeeld van je KPN-ontvanger of Playstation. Net uit een post hierboven geleerd dat je ook nog moet opletten welke HDR-vorm door de versterker kan lopen.
Ik schaf niet eerder een nieuwe receiver aan totdat hij "dood" is. Ik geniet nog iedere dag van mijn SR8500 en die staat iedere dag vanaf 07.00 uur tot 23.00 uur continue aan. Dat ding is echt mijn kindje omdat hij me nooit in de steek laat. Mocht hij het begeven wordt het zeker weer een Marantz.
Ik werd gisteren wel getriggered door je post.Verwijderd schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 11:38:
[...]
De enige belemmering die je dan hebt met een oudere receiver zijn de nieuwe geluidscodecs die niet via optisch kunnen lopen. Zolang je deze apparaten middels HDMI in je tv steekt zijn 4K en HDR geen enkel probleem qua beeld. Mijn Ziggo decoder (alleen Dolby Digital) hangt gewoon middels HDMI aan mijn tv en die geeft optisch het geluidssignaal door. Mijn tv geeft gelukkig ook DTS door en dat geluidsspoor vind ik ruim voldoende voor een mooie sound bij films die ik afspeel middels Xplay op mijn LG Oled. Ik weet niet wat voor Codecs Playstation gebruikt dus daar kan ik geen mening over vormen.
Ik schaf niet eerder een nieuwe receiver aan totdat hij "dood" is. Ik geniet nog iedere dag van mijn SR8500 en die staat iedere dag vanaf 07.00 uur tot 23.00 uur continue aan. Dat ding is echt mijn kindje omdat hij me nooit in de steek laat. Mocht hij het begeven wordt het zeker weer een Marantz.
Zolang je voor je tv een beperkt aantal 4K-apparaten hebt (in mijn geval straks alleen een XBOX One Scorpio), is de HDMI-hubfunctie van de receiver eigenlijk verwaarloosbaar (ik heb al een switchbox voor de 2K HDMI). De codecs zullen zeker enige toegevoegde waarde hebben in de geluidservaring en het is fijn als je eindelijk via HDMI surroundgeluid kunt krijgen uit die paar apparaten die geen DD/DTS ondersteunen (ik kijk naar jou Nintendo!), maar is dat zoveel geld waard als je bestaande Marantz (in mijn geval een SR3001) na 10 jaar ook zonder die codecs nog steeds een meer dan fatsoenlijke luisterervaring biedt?
Bij de aanschaf van een nieuwe tv vond ik die afweging toch makkelijker: groter beeldscherm, 4K, HDR, Smartfuncties, allemaal hele duidelijke voordelen.
Net nog eens met Smits gebeld, en volgens hun zijn het inter net verhalen en komt er geen update voor dolby vision.. Dus deze receiver (SR7011) valt helaas af voor mijRubeL schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 21:03:
[...]
Geen idee, maar soms moet je het met een korrel zout nemen.
Ik vind het een hele moeilijke keuze en dan zegt Musicmasters ook nog dat het qua geluid eigenlijk niet eens zoveel scheeltmisschien dan toch nog een tijdje naar mijn inmiddels 10 jaar oude SR3001 blijven luisteren?
Marantz EU over Dolby Vision update op de SR7011
Verwijderd
En niet te vergeten upscaling. Een goede tv kan dit zelf ook.RubeL schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:52:
[...]
Ik werd gisteren wel getriggered door je post.
Zolang je voor je tv een beperkt aantal 4K-apparaten hebt (in mijn geval straks alleen een XBOX One Scorpio), is de HDMI-hubfunctie van de receiver eigenlijk verwaarloosbaar (ik heb al een switchbox voor de 2K HDMI). De codecs zullen zeker enige toegevoegde waarde hebben in de geluidservaring en het is fijn als je eindelijk via HDMI surroundgeluid kunt krijgen uit die paar apparaten die geen DD/DTS ondersteunen (ik kijk naar jou Nintendo!), maar is dat zoveel geld waard als je bestaande Marantz (in mijn geval een SR3001) na 10 jaar ook zonder die codecs nog steeds een meer dan fatsoenlijke luisterervaring biedt?
Bij de aanschaf van een nieuwe tv vond ik die afweging toch makkelijker: groter beeldscherm, 4K, HDR, Smartfuncties, allemaal hele duidelijke voordelen.
Hallo Jorgen.Jorgen schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 13:09:
@harley2009 Wat een onzin van Smits. Het staat op de eigen site van Marantz:
Marantz EU over Dolby Vision update op de SR7011
Ik heb dat linkje ook gemaild naar Smits, en heb hetzelfde antwoord terug gekregen. Dat het een broodje aap verhaal is. Ik baal ervan, was ik er eindelijk uit en zou ik vandaag de receiver gaan kopen/ophalen.
Maar nu durf ik hem nie te halen, vanwege van wat Smits mij heeft verteld...

[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 02-09-2017 13:34 ]
Ik heb inmiddels Marantz een mail verzonden. zal V/d week wel bericht op terug krijgen. Ik zal hier posten van wat Marantz heeft te zeggen. Mocht het toch zo zijn dat er een update voorkomt, kan ik volgende week ook nog wel de receiver kopen. De SR7011 lijkt mij echt een top beest.Jorgen schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 13:27:
@harley2009 Dat er op een forum allemaal aannames en broodje-aap-verhalen staan, kan ik me nog indenken. Dit is nota bene officiële informatie vanuit fabrikant Marantz zelf. Lijkt me dat ze bij Smits dus of (1) inside info hebben, die ze bij Marantz zelf aan niemand anders verteld hebben, of logischer (2) compleet uit hun nek kletsen. Als je het zeker wil weten moet je even met Marantz contact opnemen. Aangezien dat bericht van hun eind januari gepost is en eind juni een update heeft gekregen, zou ik daar wel op durven vertrouwen.
Vanwaar deze (al of niet) updates dan?Verwijderd schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 11:38:
[...]
De enige belemmering die je dan hebt met een oudere receiver zijn de nieuwe geluidscodecs die niet via optisch kunnen lopen. Zolang je deze apparaten middels HDMI in je tv steekt zijn 4K en HDR geen enkel probleem qua beeld. Mijn Ziggo decoder (alleen Dolby Digital) hangt gewoon middels HDMI aan mijn tv en die geeft optisch het geluidssignaal door. Mijn tv geeft gelukkig ook DTS door en dat geluidsspoor vind ik ruim voldoende voor een mooie sound bij films die ik afspeel middels Xplay op mijn LG Oled. Ik weet niet wat voor Codecs Playstation gebruikt dus daar kan ik geen mening over vormen.
Daar staat toch dat de versterker ook voor verscheidene soorten HDR een update moet krijgen. Dus is het juist ook voor het beeld interessantRubeL schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 19:11:
[...]
De update voor de SR7011 zou er gewoon moeten komen:
H&C Hifi mailde mij dat ze de Denon X3400h voor een mooie prijsje konden verkopen. Dus toen meteen ook daar even navraag gedaan, en die zeiden hetzelfde als Smits. Maar ik wacht nog even de mail van Marantz zelf af. Anders wordt de SR6012 een optie of de goedkopere Denon x3400H
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Jeroen in "USB SB X-Fi analoog of digitaal aansluiten op oude receiver?"
Het gaat over de kwaliteit van de DAC in een oude SR4200.
[ Voor 11% gewijzigd door Jeroen op 04-09-2017 19:34 ]
"I don't always test my code, but when I do, I test on production."
Ik zou zeggen: luister en oordeel zelf......
Ik dacht de ideale optie te hebben zo, maar helaas valt na een minuut of 5 het geluid steeds weg. Het lijkt erop alsof de SR5003 dan even het geluidsspoor kwijt raakt.
Als ik de tv (die op de SR5003 aangesloten is) aanzet, werkt het prima. Maar dan staat de tv nutteloos aan.
Iemand ervaring met deze combi, waarbij het wel werkt?
Overigens: je kunt er ook gewoon een Chromecast Audio bijkopen. Zoveel kosten die dingen niet.....
Op de SR5003 en via de adapter in de achterkant van de SR5003.Rallye schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 17:09:
Hoe heb je de Chromecast aangesloten? Op de TV of de 5003 zelf? Krijgt hij stroom van de USB of de adapter? Iets meer info is handig.
Overigens: je kunt er ook gewoon een Chromecast Audio bijkopen. Zoveel kosten die dingen niet.....
Ik wil ook wel eens video casten, dan heb ik liever één apparaat dan twee.
Het ligt dus echt aan de Marantz, die ergens checkt of hij ook beeld uitgeeft. En als dat niet zo is ook maar met het geluid stopt. Hoewel, als dat zo zou zijn zou je ook geen radio kunnen luisteren via de settopbox van je provider zonder ook de TV aan te hebben. Dus toch de Chromecast? Heb je al eens geprobeerd of dit probleem zich bij een ander aangesloten apparaat ook voordoet? En vervolgens of de Chromecast op een andere aansluiting ook uitvalt?
De PI met Kodi moet ook beeld aanhebben om gestotter in het geluid te voorkomen.Rallye schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:46:
Begrijpelijk.
Het ligt dus echt aan de Marantz, die ergens checkt of hij ook beeld uitgeeft. En als dat niet zo is ook maar met het geluid stopt. Hoewel, als dat zo zou zijn zou je ook geen radio kunnen luisteren via de settopbox van je provider zonder ook de TV aan te hebben. Dus toch de Chromecast? Heb je al eens geprobeerd of dit probleem zich bij een ander aangesloten apparaat ook voordoet? En vervolgens of de Chromecast op een andere aansluiting ook uitvalt?
Settopbox heb ik niet.
Ik kan eens spelen met de verschillende ingangen.
Begin dit jaar maakten Denon en Marantz bekend diverse receivers te voorzien van ondersteuning voor Dolby Vision middels een firmware-update. Inmiddels is er meer bekend over wanneer de update uitgerold wordt, en bovendien is duidelijk geworden dat ook receivers uit 2015 een update kunnen verwachten.
HLG en Dolby Vision voor av-receivers
Steeds meer tv’s en Ultra HD Blu-ray spelers bieden ondersteuning voor Dolby Vision – het HDR-formaat van Dolby – en in de nabije toekomst kunnen we ook tv-uitzendingen in HDR HLG (Hybrid Log Gamma) verwachten. De bron en het display zijn dus compatibel maar dat geldt nog niet voor de audio-apparatuur als receivers en soundbars.
D&M Holding, het overkoepelende bedrijf van Denon en Marantz, heeft aangegeven hier op in te spelen. Het bedrijf wil middels firmware-updates voor diverse av-receivers ondersteuning voor Dolby Vision en HLG toevoegen. Deze week is bekendgemaakt dat de update voor de 2016-modellen deze of volgende maand uitgerold wordt. De 2015-apparaten van beide fabrikanten kunnen de update echter pas in de zomer van 2018 verwachten.
Bekijk ook Ga je een versterker kopen? Neem dan deze tips en adviezen door
Denon av-receivers
AVR-X1300WAVR-X2300WAVR-X3300WAVR-X4300HAVR-X6300HAVR-X7200WAAVR-X6200WAVR-X4200WAVR-X3200WAVR-X2200WAVR-X1200W
Marantz av-receivers
NR1607SR5011SR6011SR7011AV7703AV8802AAV7702mkIISR7010SR6010SR5010NR1606NR1506
Nu is het zo dat dynamische metadata (benodigd voor Dolby Vision) pas officieel vanaf HDMI 2.1 ondersteund worden, maar Dolby heeft dit probleem in een vroeg stadium erkend. Het bedrijf heeft een manier gevonden om deze data via HDMI versie 1.4 of hoger vanuit de speler naar een compatibel display te sturen. De soundbar of de tv die er mogelijk tussen zit vormt echter nog een probleem en daar moet een oplossing voor komen middels firmware-updates.
AVR-X6300H
MARANTZ SR6011
MARANTZ SR7011
Sinds kort heb ik een Marantz SR6011 en een Samsung TV die beiden hdmi CEC etc. ondersteunen. Ontzettend handig allemaal, maar ik kan alleen niet vinden hoe ik de tv uitschakel maar de receiver aan laat.
Ik luister dan bv via mijn Nvidia Shield die op de SR6011 aangesloten zit naar iets dat ik stream via chromecast of soundcloud of spotify, maar als ik dan de tv uitdoe, gaan de versterker en de Shield ook uit.
Iemand een oplossing?
http://marantz-uk.custhel.../hdr-format-compatibility
https://www.homecinemamag...rs-verschijnt-binnenkort/Jorgen schreef op woensdag 13 september 2017 @ 18:05:
Op de EU website van Marantz staat iets soortgelijks. Binnenkort updates dus![]()
Ik heb iets soortgelijks door zo'n stom Chromecast Ultra ding : Als ik ga casten dan springt de TV aan maar de NR1606 blijft uit dus wel beeld, geen geluid!Pusherman_ schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 11:16:
Vraagje:
Sinds kort heb ik een Marantz SR6011 en een Samsung TV die beiden hdmi CEC etc. ondersteunen. Ontzettend handig allemaal, maar ik kan alleen niet vinden hoe ik de tv uitschakel maar de receiver aan laat.
Ik luister dan bv via mijn Nvidia Shield die op de SR6011 aangesloten zit naar iets dat ik stream via chromecast of soundcloud of spotify, maar als ik dan de tv uitdoe, gaan de versterker en de Shield ook uit.
Iemand een oplossing?
En Google Support blijft overal maar roepen dat de Chromecast modellen bedoeld zijn om direkt aan een TV te hangen ook al is het alweer 2018 over een paar maanden

Uiteindelijk maar alle CEC meuk uitgezet : Logitech Harmony Remote doet het voorlopig prima
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Nu las ik, dat het kan zijn dat het uitgangsvolume van de CD speler is bijgesteld. Wat me niet duidelijk wordt, hoe ik dat kan aanpassen. Iemand een idee?
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
De versterker natuurlijkRallye schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:43:
Heb je de Chromecast aan de TV of aan de versterker?
Setup -> Video -> HDMI settings en wat ik ook deed resultaat was 0,0En heb je de versterker zo ingesteld dat hij aangaat bij binnekomende HDMI?

Verder heeft de NR1606 niks gerelateerds voor zover ik kan zien.
Dat kan je aanpassen in je versterker.Killjoy schreef op woensdag 13 september 2017 @ 23:57:
[...]
Nu las ik, dat het kan zijn dat het uitgangsvolume van de CD speler is bijgesteld. Wat me niet duidelijk wordt, hoe ik dat kan aanpassen. Iemand een idee?
Misschien meer een work around dan een oplossing, maar je TV schakelt de versterker wel aan (als je daarvoor kiest). Dus TV aan, en dan pas casten zou je receiber wel doen ontwaken....
[ Voor 3% gewijzigd door Jeroen op 14-09-2017 22:14 ]
"I don't always test my code, but when I do, I test on production."
Volgens mij onthoudt de receiver de laatste geluidsinstelling per ingang: als dat stereo is blijft hij daarop volgens mij. Anders evt. op Pure Direct zetten, dan ben je alleen mogelijk je sub kwijt.
Maar hij zet wel de TV aan en er zijn mensen die het werkend hebben gekregen op andere versterkers!Rallye schreef op donderdag 14 september 2017 @ 20:12:
@nero355 Dan staat de Chromecast dus altijd aan en cast hij ook altijd, namelijk de achtergrond. Als jij dan opdracht geeft het beeld van je telefoon weer te geven, is dat geen extra opdracht die de versterker aanzet. Kortom: wat jij wilt kan niet.
Hoewel het ook weer bij sommigen ophield met werken na een firmware update van de Chromecast... altijd fijn!

TV heeft geen ARC, dus dat gaat hem niet worden denk ik.Misschien meer een work around dan een oplossing, maar je TV schakelt de versterker wel aan (als je daarvoor kiest). Dus TV aan, en dan pas casten zou je receiber wel doen ontwaken....
Klopt. Maar waar het me om gaat, is dat ik de instelling op de CD-speler wil aanpassen.RichieB schreef op donderdag 14 september 2017 @ 17:58:
[...]
Dat kan je aanpassen in je versterker.
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Je wilt het geluidsniveau van beide CD-spelers toch hetzelfde hebben? Dat ze verschillen komt waarschijnlijk door een instelling op je versterker. Die kan per ingang het geluidsniveau aanpassen zodat alle ingangen even hard klinken. Je moet dus in je versterker op zoek naar deze instelling.Killjoy schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:10:
[...]
Klopt. Maar waar het me om gaat, is dat ik de instelling op de CD-speler wil aanpassen.
Ah, vandaar de misvatting. Daar zocht ik het probleem eerst ook. Maar het blijkt in de CD-speler zelf te zittenRichieB schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:12:
[...]
Je wilt het geluidsniveau van beide CD-spelers toch hetzelfde hebben? Dat ze verschillen komt waarschijnlijk door een instelling op je versterker. Die kan per ingang het geluidsniveau aanpassen zodat alle ingangen even hard klinken. Je moet dus in je versterker op zoek naar deze instelling.
PM8000 heeft een Phono ingang. Maar op de foto's van een TT5005 zie ik alleen rode en witte tulpstekkers.
Volgens mij heeft een platenspeler nog een derde aansluiting. (stuk draad dat op je versterker moet klemmen=Ground).
Ik heb nog een oude PM310+TT2000. Maar de versterker stinkt naar verbrand en de platenspeler speelt het geluid hard, zacht,hard zacht. Net alsof de naald iedere keer van de plaat loskomt.
[ Voor 26% gewijzigd door MedionAkoya op 15-09-2017 13:04 ]
Trein?
Liefst rondom Nijmegen.
edit: Dom, ik dacht niet aan Technica...

[ Voor 8% gewijzigd door Jelte op 15-09-2017 13:09 ]
Zelf geen ervaring mee.