Het Marantz ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 38 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:16
RichieB schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 23:53:
Ik heb net mijn NR1605 geüpgraded naar een NR1607. Ik heb alle instellingen overgezet en natuurlijk Audyssey opnieuw gedraaid. Ik heb een 5.1 opstelling met 4x Q Acoustics 3050's en 1x 3090C. Als ik nu een film opzet met bijv. DTS springt de versterker op DTS:Neutral:X. Ik heb even nagelezen wat DTS:X/Neutral:X is (Neutral:X emuleert DTS:X = 3D object gebaseerd geluid met bijv. ceiling speakers) en het lijkt me niet de meest logische keus voor een 5.1 opstelling. Of is de NR1607 gewoon dom en staat die gewoon ingesteld op de meest geavanceerde sound processing ongeacht of dat wel bij je speakers past?

Anyway, het lijkt me dat je met 5.1 speakers Neutral:X gewoon uit wilt zetten, toch? Ik heb even een paar scenes met aan en uit geluisterd en ik kon niet veel verschil ontdekken.
Gewoon DTS instellen als dat lukt inderdaad. Wellicht kun je het in het menu uitzetten dat hij standaard springt op DTS:Neutral:X?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
Ik ga vanmiddag weer eens alles goed afstellen op de SR5007 met Audyssey. Inmiddels al aardig wat gelezen en geleerd over hoe ik dit tot in perfectie kan doen op het tweakers forum.

Nu zat ik alleen aan 1 ding te denken;
Wat nou als Audyssey al je kanalen in de min zet? Dus fronts -4, backs -7, Center -5 en sw -12 (ja weet inmiddels, die moet ik dan lager zetten totdat ie rond de 0 uit gaat komen) , maar hoe doe ik dat bij de andere speakers? Hoe kan dit dan dat alles ik de min uitkomt?
Kan me herinneren dat de vorige instellingen ongeveer zo waren en dat ik zelf toch de backs en center omhoog heb gezet. Maar als alles in de min staat dan heeft dat toch hetzelfde effect als de receiver gewoon zachter te zetten? Hoe heeft dit te maken met akoestiek in mijn huiskamer?
Just wondering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:52
LuPo schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 07:35:
[...]

Gewoon DTS instellen als dat lukt inderdaad. Wellicht kun je het in het menu uitzetten dat hij standaard springt op DTS:Neutral:X?
Ja dat kan zeker, en dat ben ik ook van plan. Ik lees nu op verschillende plaatsen dat DTS:X (en dus ook Neutral:X) 3D object geluid ook met 5.1 en 7.1 speakers probeert te bewerkstelligen. Hmmm, ik ga nog eens goed luisteren of ik mijn standaard DTS tracks hiermee wil laten bewerken.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
Vraagje; zijn er veel mensen die Dynamic Volume onder Audyssey aan hebben staan? Light - Medium - Heavy. Zag dat het na de Audyssey meting aan stond. Had dit bij films altijd uit staan, maar de Audyssey EQ stond wel aan. Had het met muziek uit gezet (Dynamic Volume dus) maar dat klonk echt slechter.
Nu met film aan gezet. Tja... twijfel nog een beetje. Het zou het verschil in volume tussen harde en zachte geluiden groter maken. Ok, maar toen ik het 4 jaar geleden aan had staan vond ik het vooral dempend werken. Nu juist andersom.
Vooral benieuwd naar de meningen en hoeveel mensen het uit hebben staan of juist aan (en waarom?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roderickvd
  • Laatst online: 19-09 18:57
opa_paul schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 20:31:
Vraagje; zijn er veel mensen die Dynamic Volume onder Audyssey aan hebben staan? Light - Medium - Heavy. Zag dat het na de Audyssey meting aan stond. Had dit bij films altijd uit staan, maar de Audyssey EQ stond wel aan. Had het met muziek uit gezet (Dynamic Volume dus) maar dat klonk echt slechter.
Nu met film aan gezet. Tja... twijfel nog een beetje. Het zou het verschil in volume tussen harde en zachte geluiden groter maken. Ok, maar toen ik het 4 jaar geleden aan had staan vond ik het vooral dempend werken. Nu juist andersom.
Vooral benieuwd naar de meningen en hoeveel mensen het uit hebben staan of juist aan (en waarom?)
TV kijken, films, 2D games: Dynamic Volume op Light. Instant fix voor te zachte dialogen.
3D games: Dynamic Volume Off, anders klopt de volumebalans op de surrounds niet.
Muziek: Dynamic Volume Off, Dynamic EQ On. Veel betere perceptie na deze room EQ. Wil niet meer zonder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Vraagje, ik ben recent verhuisd en heb net m'n PC/hobby kamer aangesloten. Aangezien ik nog mn oude Jamo S426 zuil-luidsprekers had staan heb ik die op die kamer gezet en via een gat in de muur op m'n NR1607 aangesloten. Deze natuurlijk als Zone 2 ingesteld. Ik loop echter tegen een tweetal drietal 'problemen' aan:

- De PC. die middels S-PDIF is aangesloten, krijg ik niet aan het werk in Zone 2. Alleen in de main zone. (andere ingangen werken wel in zone 2). Als ik op de AB zone 2 duw en dan Media Player, wat dus de S-PDIF aansluiting is, gebeurt er simpelweg niets..

- Ik krijg niets ingesteld van EQ in Zone 2. Auddesy wel geprobeerd maar die neemt alleen de main zone mee. Daardoor klinkt het geluid erg hol nu... (en bijna geen bas) De Jamo's kunnen natuurlijk niet tippen aan m'n Boston Acoustics a250, maar dan nog..

- De app blijft erg instabiel, zelfs na bedraad aansluiten. Ik dacht dat het kwam door m'n brakke wifi (standaard ziggo router...). Maar ook nu heb ik weer problemen met het vinden van de receiver op het netwerk.. Vraag me af of hier daadwerkelijk iets aan gedaan kan worden. Maar had gehoopt dat ik de receiver kon bedienen via de app bij gebrek aan de mogelijkheid de afstandbediening te kunnen gebruiken..

Iemand die me hier mogelijk mee kan helpen? :)

Verder bevalt de NR1607, die ik een aantal maanden in bezit heb nu, -erg- goed. Wat een verschil met mijn vorige receiver, de Onkyo TX-SR313.

Edited.

[ Voor 29% gewijzigd door Pyr0_ op 24-02-2017 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:22
Pyr0_ schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 18:51:

- De PC. die middels S-PDIF is aangesloten, krijg ik niet aan het werk in Zone 2. Alleen in de main zone. (andere ingangen werken wel in zone 2). Als ik op de AB zone 2 duw en dan Media Player, wat dus de S-PDIF aansluiting is, gebeurt er simpelweg niets.
Ga je ook niet werkend krijgen. Lagere serie receivers zijn gelimiteerd op wat naar Zone 2 (of 3, 4, etc.) door kan worden gestuurd. Lagere modellen houden het bij analoge ingangen, serie hoger en je hebt ook optisch en coax en de hoogste doen zelfs HDMI naar een andere zone.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
[...]
- De app blijft erg instabiel, zelfs na bedraad aansluiten. Ik dacht dat het kwam door m'n brakke wifi (standaard ziggo router...). Maar ook nu heb ik weer problemen met het vinden van de receiver op het netwerk.. Vraag me af of hier daadwerkelijk iets aan gedaan kan worden. Maar had gehoopt dat ik de receiver kon bedienen via de app bij gebrek aan de mogelijkheid de afstandbediening te kunnen gebruiken..
[...]
Die nieuwe app is echt waardeloos. Zelfs als ik via de web interface de NR1607 gewoon kan benaderen (dus het netwerk doet het prima) vindt de app hem vaak niet. Daar had ik met de NR1605 (= andere app) zelden last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Dank voor de reacties.
Dat is wel een domper hoor. Denk je een goede receiver aangeschaft te hebben voor veel geld. Heb je alsnog dit soort limitatie's... Toch maar eens nadenken over alternatieven qua aansluiting. Heb op 't moment toch geen 5.1 geïnstalleerd bij de TV dus kan de SPDIF eigenlijk net zo goed vervangen door een analoge tulp kabel. Heb ook nog een oude Pioneer versterker liggen, maar dat is écht al een oud beestje..

En dat van die app is ook wel een teleurstelling idd. De webinterface is ook niet echt fantastisch te noemen... Jammer jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-09 20:36
Ik kan me voorstellen dat het als een domper voelt dat je je versterker niet zo kunt configureren als je gedacht had. Goed onderzoek vooraf had dit echter wel kunnen voorkomen......

Ik heb bij mijn Marantz nog de oude app op mijn iPhone en iPad. Ik gebruik echter meestal DeRemote. Misschien dat dat ook een goede vervanger is voor de nieuwe app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Ik heb een nieuwe TV die ik aangesloten heb op mijn NR1607. Voor het geluid bij TV kijken gebruik ik ARC en dat werkt prima. Helaas schakelt de NR1607 zichzelf na een tijdje uit omdat ik Automatisch Standby aan heb staan. Bij andere bronnen gaat de Automatisch Standby pas lopen als het bronsignaal weg valt. Dat moet bij ARC toch ook zo werken? Is dit een bug, of heb ik iets verkeerd ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Is wel vreemd inderdaad. Hij zou toch moeten "zien" dat er wel iets is aangesloten.....
Dan toch de auto stand by maar afzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:22

Ik heb eigenlijk nooit een probleem met de app. Werkt altijd prima en de AVR wordt ook altijd prima gevonden. Het blijft natuurlijk wel een beetje Mickey Mouse interface...maar goed, daar kunnen we mee leren leven ;)

SR5011 (bedraad aangesloten)
iOS 10.2 (en 10.3 bèta)
Netgear R7000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:13
Een tijdje geleden poste ik hier een vraag of een extra eindversterker iets uit zou maken op mijn set.
Ik gebruik een SR5010 en had deze al gekocht met in het achterhoofd al deze gedachte.
In eerste instantie dacht ik ... niet doen het klinkt zo goed (genoeg) maar toch bleef het knagen, ik miste in vooral stereo en DTS net dan beetje "umpff".
Nu veel te hebben geluisterd naar onder ander de marantz MM8077 en de 7055 heb ik gekozen..... durf het bijna niet zeggen in dit marantz topic een Onkyo PA-MC5501 .

Nu heb ik weer hetgeen ik miste... in muziek komen (bij een goede opname flac of sacd) de instrumenten weer heerlijk los, mooie lage bas en kristalhelder midden en hoog. Bij films hoor ik weer de heerlijk dreunende bas,

In mijn optiek is het meer geworden dan alleen maar een beetje "umpff" erbij maar zeer zeker een grote upgrade in geluid...

Deze dus
http://www.eu.onkyo.com/en/products/pa-mc5501-59358.html

[ Voor 9% gewijzigd door oldsmelly op 13-03-2017 20:22 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Mrloki schreef op zondag 7 februari 2016 @ 16:52:
Ik heb sinds een tijdje problemen met de netwerkconnectie van mijn SR6009. Standaard werkt hij naar behoren en kan ik zowel via de app als een browser connectie maken met de Marantz. Daarnaast kan ik prima gebruik maken van Spotify Connect.

Echter gebeurt het regelmatig dat ik de versterker niet via het netwerk kan benaderen ondanks dat de versterker zelf aan geeft dat hij verbinding heeft. Het maakt dan niet uit of de versterker in stand by modus staat of gewoon aan staat. Diagnostische tests via de versterker zelf geven aan dat er een goede verbinding is. Ik kan hem niet benaderen vanuit de app, browser en hij verschijnt ook niet als device in Spotify. Verder zie ik hem wel online in mijn router en kan ik hem gewoon pingen.

Nadat ik de versterker volledig van het stroom haal en een aantal seconden later weer aan zet doet hij het weer voor een tijdje (kan verschillen van een dag tot een paar weken)

Iemand die dit herkent of eventueel tips heeft om dit op te lossen?
Heb je dit ooit nog opgelost :?

Paar dagen terug is er een firmware update geweest voor mijn NR1606, maar ik zie nergens een changelog die er ook maar iets over noemt, namelijk het Netwerk/Bluetooth gedeelte dat na een paar weken simpelweg vastloopt/crasht en een restart nodig heeft :/
De versterker is dan niet te bereiken via de app of de webinterface en Internet Radio werkt ook niet meer!
FeaR schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 19:24:
Ga je ook niet werkend krijgen. Lagere serie receivers zijn gelimiteerd op wat naar Zone 2 (of 3, 4, etc.) door kan worden gestuurd. Lagere modellen houden het bij analoge ingangen, serie hoger en je hebt ook optisch en coax en de hoogste doen zelfs HDMI naar een andere zone.
Ik ben voor een andere kamer op zoek naar een versterker die dus die beperking niet heeft : Kan je iets aanraden eventueel ? Mag ook per DM :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:57
nero355 schreef op zondag 16 april 2017 @ 23:31:
[...]

Heb je dit ooit nog opgelost :?

Paar dagen terug is er een firmware update geweest voor mijn NR1606, maar ik zie nergens een changelog die er ook maar iets over noemt, namelijk het Netwerk/Bluetooth gedeelte dat na een paar weken simpelweg vastloopt/crasht en een restart nodig heeft :/
De versterker is dan niet te bereiken via de app of de webinterface en Internet Radio werkt ook niet meer!
Ik heb hier sinds een tijdje geen last meer van. Ik heb uiteindelijk niets meer geprobeerd en sinds de laatste firmware update lijkt het te zijn opgelost.

Ik zit op versie 1600-0161-6024. Dit is de meest recente voor de sr6009. Kan nu ten alle tijden mijn receiver benaderen via de Marantz app en via Spotify connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:30
Mrloki schreef op maandag 17 april 2017 @ 12:03:
[...]

Ik heb hier sinds een tijdje geen last meer van. Ik heb uiteindelijk niets meer geprobeerd en sinds de laatste firmware update lijkt het te zijn opgelost.

Ik zit op versie 1600-0161-6024. Dit is de meest recente voor de sr6009. Kan nu ten alle tijden mijn receiver benaderen via de Marantz app en via Spotify connect.
Sinds de laatste firmware update van deze week werkt het op mijn 5010 ook weer een stuk beter :)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Hopen dat het dan allemaal blijft werken. Doordat het altijd effe duurt totdat alles crasht zeg maar weet ik dat pas over een paar weken...
Als zowel Netwerk (de App + Internet Radio) als Bluetooth bereikbaar blijven dan ben ik helemaal happy :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:57
Hebben meer mensen issues met het afspelen van FLac over het netwerk? Mijn sr7010 heeft moeite met bufferen lijkt het wel. En dan begint hij te stotteren. Hij streamt het vanaf mijn ds115j. En de app mijn shield tablet heeft op dat moment ook issues (loopt vast). Alles is via wifi verbonden met mijn ac66u. Alles heeft een goeie verbinding.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

En als je alles voor zover mogelijk via de kabel aansluit ?

Bij mij zijn alleen de laptops en telefoons via WiFi verbonden. Voor de rest alles via UTP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
flac + wifi = lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Zal morgen kijken dat ik er een netwerkkabel tussen krijg.
MP3 streamen gaat wel probleemloos via wifi, dus flac zou ook moeten lukken. Router en receiver zitten nog geen 2 meter van elkaar weg, alleen met een muur er tussen :P

Moet wel zeggen dat de app in het algemeen ruk is:P traag en on overzichtelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Renegade666 op 21-04-2017 08:05 ]

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Ik heb de marantz sr 6010 kreeg vandaag een firmware update weet iemand wat deze update inhoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Renegade666 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 08:04:
MP3 streamen gaat wel probleemloos via wifi, dus flac zou ook moeten lukken.
Waarom? Flac-bestanden zijn veel groter, dus vragen meer capaciteit op je netwerk. Wat extra problemen oplevert, of bestaande problemen aan het licht brengt......

Dat onbreiekbaar zijn van de versterker op het netwerk heb ik al jaren met mijn SR6006. Tijden gaat het goed en dan opeens niets meer. Drie kwartier de stekker eruit, weer aansluiten en hij is er weer......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Rallye schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 10:06:
[...]

Waarom? Flac-bestanden zijn veel groter, dus vragen meer capaciteit op je netwerk. Wat extra problemen oplevert, of bestaande problemen aan het licht brengt......

Dat onbreiekbaar zijn van de versterker op het netwerk heb ik al jaren met mijn SR6006. Tijden gaat het goed en dan opeens niets meer. Drie kwartier de stekker eruit, weer aansluiten en hij is er weer......
Ben ik niet met je eens.
Als ik probleemloos youtube of Netflix kan streamen op fullhd via wifi, waarom kan een Flac bestandje dat niet dan?

Maar blijkbaar is de wifi brak op de SR7010, ondanks zijn 2 antennes.. Via kabel gaat het wel goed.
App reageert dan ook veel sneller en kan ook opeens in de webinterface komen van de SR7010.

Echter nu houd hij na 2 nummers in de lijst alweer op met spelen, en dan moet ik weer handmatig en volgende nummer aanzetten weer verder gaan.
Dit doet hij ook niet met MP3..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:02

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Een FLAC bestand heeft een bitrate van ~1-2Mbit, dat zou inderdaad geen probleem moeten zijn als de wifi enig sinds fatsoenlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Voor een goed wifinetwerk zou flac inderdaad geen probleem moeten zijn. Je vergeleek echter mp3 met Flac. Als je Netflix wel goed gaat is het inderdaad mogelijk een zwak punt van de Marantz. Met Marantz en wifi heb ik geen ervaring; de sr6006 kan alleen bedraad.

Met welke app speel je muziek af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Rallye schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 10:06:
45 minuten echt ja ?! Bij mijn NR1606 is het gewoon stroom eraf, stroom erop en verder gaan met die banaan :)
Wat nu dus hopelijk is opgelost met de nieuwe firmware... ** fingers crossed**
Renegade666 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 11:44:
Ben ik niet met je eens.
Als ik probleemloos youtube of Netflix kan streamen op fullhd via wifi, waarom kan een Flac bestandje dat niet dan?
Because Marantz/Denon en niet je tablet of smartphone :|
Maar blijkbaar is de wifi brak op de SR7010, ondanks zijn 2 antennes.. Via kabel gaat het wel goed.
App reageert dan ook veel sneller en kan ook opeens in de webinterface komen van de SR7010.

Echter nu houd hij na 2 nummers in de lijst alweer op met spelen, en dan moet ik weer handmatig en volgende nummer aanzetten weer verder gaan.
Dit doet hij ook niet met MP3..
Wat ik weleens lees is dat mensen direkt via WiFi met de versterker verbinden dus een ad-hoc verbinding en niet via een router or accesspoint.
Maar misschien heb je gewoon een slecht exemplaar te pakken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Ik gebruik de app van marantz 2016.

Wifi is gewoon goed, beneden overal dekken, ligt het ook niet aan.
Maar hij zit nu via kabel, vind het eerst wel prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokeintheface
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-07 10:56
Ik wil gaan uitbreiden naar atmos echter loop ik tegen een klein probleem aan.

Mijn receiver is de SR7011 en als speakers heb ik alles van JBL.
Als fronts de E100 rear de E80 en als center de LC1 van JBL.
Naar verloop van tijd gaat dit een keer vervangen worden echter zal dat nog wel een tijd duren aangezien ik net een groot deel van mijn HT geupgrade heb. (en ben eigenlijk best tevreden over het geluid)

Ben nu dus aan het kijken om voor een zacht prijsje eventueel nu al de upgrade te maken voor atmos.
Ik zat te kijken naar de Klipsch RP 140SA heb alleen geen idee of deze een beetje combineren met bovenstaande...wil ze ook niet op de boxen leggen maar ophangen aan het plafond / muur.
Reden dat ik naar Klipsch aan het kijken ben is dat dit dolby atmos speakers schijnen te zijn (is het geen verkoop praatje) Onkyo speakers heb ik ook gezien maar betwijfel of deze wel goed zijn.
Zou graag naar JBL willen kijken maar dan kom ik uit op de control / arena of de studio..die laatste 2 zijn vrij groot dus die vallen eigenlijk al af...en heb geen idee of dit voor atmos al voldoende zal zijn.

Hebben jullie enig idee wat een beetje mooie speakers zijn voor atmos met betrekking met mijn huidige setup?
Misschien anders maar gewoon de Klipsch bestellen en als het niks is maar meteen weer retour zenden?
Hoop dat jullie kunnen helpen.

PSN: SmokeInTheFaceNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:31
Dit zijn 'Atmos speakers' omdat ze bedoeld zijn om geluid via het plafond te reflecteren, dus niet op de manier waarop je ze nu wilt gebruiken. Het is geen verkooppraatje, maar een speaker die voor een bepaald doel gemaakt is. Als je toch je speakers aan de muur/ plafond wilt hangen kun je net zo goed een willekeurig setje boekenplankspeakers nemen.

Klipsch geeft ook aan dat ze gewoon als surroundspeaker gebruikt kunnen worden. Voordeel is dan dat je geen extra beugels nodig hebt om ze op te hangen.

[ Voor 18% gewijzigd door Jaap-Jan op 25-04-2017 11:07 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokeintheface
Jaap-Jan schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 10:53:
Dit zijn 'Atmos speakers' omdat ze bedoeld zijn om geluid via het plafond te reflecteren, dus niet op de manier waarop je ze nu wilt gebruiken. Het is geen verkooppraatje, maar een speaker die voor een bepaald doel gemaakt is. Als je toch je speakers aan de muur/ plafond wilt hangen kun je net zo goed een willekeurig setje boekenplankspeakers nemen.

Klipsch geeft ook aan dat ze gewoon als surroundspeaker gebruikt kunnen worden. Voordeel is dan dat je geen extra beugels nodig hebt om ze op te hangen.
Thx voor je antwoord!

Toch heb ik er mijn twijfels bij of dat wel werkt, dat reflecteren via het plafond. Lijkt mij dat het beter is als de speakers naar je toe gericht zijn. tenminste dit lees ik op verschillende plaatsen. Iemand ervaring met deze specifieke speakers??

Dus zou ook met de JBL's aan de gang kunnen gaan om toch in de zelfde lijn qua speakers te blijven.
Of zou het voor de surround ervaring niet heel veel uitmaken als deze speakers van een andere fabrikant afkomen?

Keuzes....hmzzz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Misschien moet je dit eens lezen: https://www.homecinemamag...wat-het-en-hoe-werkt-het/

"Maar, de kans is groot dat je helemaal geen speakers kwijt kunt in het plafond of het gewoon niet ziet zitten om je plafond aan te passen. Dan zijn er gelukkig ook andere opties in de vorm van Dolby Atmos speakers. Dit zijn luidsprekers die volledig en gedetailleerd ‘overhead’ geluid kunnen weergeven, van de plek waar je huidige speakers opgesteld staan. Deze luidsprekers beschikken over een ingebouwde module die geluid via het plafond naar de luisterpositie weerkaatsen. Dit kunnen alleen de speakers aan de voorzijde zijn maar ook de surround-speakers kunnen over een dergelijke module beschikken. Je hoeft dus geen speakers in het plafond te plaatsen maar je hebt wel nieuwe speakers nodig voor de volledige ervaring."

Tenzij je de speakers in het plafond plaatst, is het bij Dolby Atmos nu juist de bedoeling dat het geluid weerkaatst wordt. Dat geeft het ruimtelijke effect.

[ Voor 8% gewijzigd door Rallye op 25-04-2017 22:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Rallye schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 22:22:
Misschien moet je dit eens lezen: https://www.homecinemamag...wat-het-en-hoe-werkt-het/

(..)

Tenzij je de speakers in het plafond plaatst, is het bij Dolby Atmos nu juist de bedoeling dat het geluid weerkaatst wordt. Dat geeft het ruimtelijke effect.
Hoe kom je daarbij? De tekst die je quote geeft je twee opties: atmos enabled speakers of in-ceiling speakers. In-ceiling speakers richten gewoon hun geluid direct op de luisteraar, dat geluid wordt helemaal niet weerkaatst.

En dan zal ik ook nog even een bron geven:
Dolby recommends using in-ceiling or on-ceiling speakers for the overhead or height channels in most rooms. With no proprietary requirements, you can use any standard, off-the-shelf models, as long as they’re full range down to 180 Hz or so, have enough output capability, and have wide dispersion. They should tonally match your main speakers as closely as possible, too. On-ceiling speakers pointing straight towards the floor, perhaps small bookshelf or globe speakers, or thin on-wall-style models, are a functional option—though, as with in-ceiling speakers, they’ll require the hiding of cables behind the ceiling for a clean installation.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Eh, zeg ik iets verkeerd? @smokeintheface twijfelt of de Klipsch-speakers die hij op het oog heeft omhoog gericht zouden moeten zijn of direct op de luisteraar. Mijn antwoord is dat hij, tenzij hij plafondspeakers heeft, het geluid juist moet laten reflecteren. Jouw link bevestigt dat....

Dus, ja er zijn twee opties, plafond en reflecteren.

[ Voor 8% gewijzigd door Rallye op 25-04-2017 23:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Maar het punt wat ik wilde maken was dat in-ceiling en atmos enabled niet de enige opties zijn. Het is ook mogelijk om boekenplankspeakers (met ophangbeugels) te gebruiken. Er zijn immers ook oplossingen zoals de SVS Prime Elevation die ook gewoon het geluid direct op de luisteraar richten en Klipsch geeft aan dat de RP-140SA ook op die manier gebruikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokeintheface
Speakers plaatsen op het plafond is geen probleem, ik heb een dedicated ruimte die ik toch nog een beetje ga verbouwen.
Zat er al aan te denken om mijn plafond misschien een gedeelte te verlagen waar ik dan de speakers in kan verwerken.

Wat betreft keuze speakers gaat mijn voorkeur toch uit naar speakers die richting de luisterplek gericht zijn.

Ik las dit op de site van SVS van een medewerker:

If a ceiling mount is not possible, then the next best option is high mounting on the front/rear or side/side walls, pointing down at the listening position.

In our experience, either of those set-ups delivers a more immersive object-based (Atmos, DTS:X, Auro-3D) experience than the up-firing ceiling bounce application.

In our experience, the up-firing 'ceiling bounce' method doesn't work very well. There are too many variables like ceiling height, ceiling configuration (vaulted or exposed beams) and ceiling surface material (suspended ceiling tiles, popcorn coating) to allow for a consistent experience for all users.

Even under optimal conditions for the ceiling bounce application, we still feel the down-firing speaker mounted high on the walls pointed down or mounted on the ceiling, provides a more convincing and immersive experience.

Ed M - SVS

Aangezien het dus wel kan met gewone bookshelf speakers kijk ik ook even naar de JBL studio om toch het homogene te behouden. Ze zijn alleen wel erg zwaar...de Klipsch daarentegen vallen wel mee, maar zoals ik al zei heb ik geen idee of deze 2 merken een beetje combineren met elkaar. Beste is denk ik dan toch maar bestellen en thuis luisteren....mocht het niks zijn terug sturen...

Iig bedankt voor jullie antwoorden! Zoektocht gaat verder hehe

[ Voor 18% gewijzigd door smokeintheface op 26-04-2017 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulplayer123
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 15:40
Dag iedereen, ik heb de laatste wat problemen met mijn marantz SR 5011. Het beeld valt namelijk af en toe weg. Het geluid blijft spelen, maar de output wordt zwart. Mijn TV geeft dan aan dat er geen input meer is voor video... Ik heb daarnet een andere HDMI tussen mijn Marantz en de TV gehangen, maar ik weet niet of het gaat helpen. Ik las op het internet dat dit met een HDMI protocol kan te maken hebben? Af en toe kwam er ook zo een rode schijn op het TV vlak voor dat het beeld zwart werd.

Wat is er allemaal verbonden:
Digicorder Telenet
Intel NUC met Libreelec
Apple TV

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Je lijkt te zeggen dat je problemen er eerst niet waren, maar nu wel. De vraag die dan opkomt is, of er in de tussentijd iets veranderd is. Kun je die verandering terugdraaien en kijken of het probleem dan niet meer voorkomt? Heeft de nieuwe "HDMI" (-kabel, naar ik aanneem) geholpen?

Komt het probleem trouwens bij al je apparaten voor, of alleen bijvoorbeeld bij je Telenet-apparaat? Dan zou het misschien aan een nieuwe softwareversie daarvan kunnen liggen.

Het lijkt mij niet dat een beeld dat zomaar uitvalt wordt veroorzaakt door een gebrekkige handshake. Naar mijn idee heb je als de handshake mislukt meteen na het inschakelen van het apparaat geen beeld. Daarbij: waarom zou die handshake nu misgaan, terwijl hij in het verleden, als ik het goed begrijp, goed ging? Misschien toch iets mis met je Marantz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Hallo mensen, ik heb een vraag over het verschil in geluidskwaliteit tussen een vrij oude Marantz receiver en een huidig model stereo versterker.

Momenteel ben ik in het bezit van een Marantz SR4000 AV receiver (dus niet de vintage) en heb het ding al zeker 12 jaar. Ik ben op zich erg tevreden over de geluidskwaliteit en gebruik hem voornamelijk voor het luisteren van muziek.

Het geval is alleen dat de trafo een licht brommend geluid is gaan produceren en de input- en volumeknop zijn versleten.

Ik overweeg de receiver te vervangen door een nieuwe versterker, de Marantz PM6006. Wat kan ik verwachten in verschil in geluidskwaliteit, weet iemand dat? Is het vergelijkbaar of zelfs beter? Op zich hoef ik de receiver nog niet te vervangen, maar het zou een mooi excuus zijn als ik er daarmee meteen op vooruit zou gaan.

Alvast bedankt :)

[ Voor 10% gewijzigd door Davith78 op 30-04-2017 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Davith78 schreef op zondag 30 april 2017 @ 16:24:
Hallo mensen, ik heb een vraag over het verschil in geluidskwaliteit tussen een vrij oude Marantz receiver en een huidig model stereo versterker.

Momenteel ben ik in het bezit van een Marantz SR4000 AV receiver (dus niet de vintage) en heb het ding al zeker 12 jaar. Ik ben op zich erg tevreden over de geluidskwaliteit en gebruik hem voornamelijk voor het luisteren van muziek.

Het geval is alleen dat de trafo een licht brommend geluid is gaan produceren en de input- en volumeknop zijn versleten.

Ik overweeg de receiver te vervangen door een nieuwe versterker, de Marantz PM6006. Wat kan ik verwachten in verschil in geluidskwaliteit, weet iemand dat? Is het vergelijkbaar of zelfs beter? Op zich hoef ik de receiver nog niet te vervangen, maar het zou een mooi excuus zijn als ik er daarmee meteen op vooruit zou gaan.

Alvast bedankt :)
Ik heb de SR5011 gekocht ter vervang van de SR7002 en ik was toch wel teleurgesteld in de geluid kwaliteit.
De SR7002 was echt een stukje beter de dynamiek in met name de muziek, de spreiding van de
instrumenten waren allemaal net wat beter.

Nu heb ik er een dikke eindtrap aan gehangen en nu is het weer prima.... maar nee op zichzelf was de SR7002 een stukje beter dan de SR5011. (was ook 500 euro prijsverschil)

Ik ken de receivers niet die jij nu opnoemt, maar de 6006 is echt wel een beetje het budget model volgens mij . Ik zou er niet al teveel van verwachten. Maar wellicht kun je ergens een keer gaan luisteren?

[ Voor 15% gewijzigd door oldsmelly op 30-04-2017 19:51 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
oldsmelly schreef op zondag 30 april 2017 @ 19:31:
[...]

...

Ik ken de receivers niet die jij nu opnoemt, maar de 6006 is echt wel een beetje het budget model volgens mij . Ik zou er niet al teveel van verwachten. Maar wellicht kun je ergens een keer gaan luisteren?
Bedankt voor je antwoord. Toen ik de SR4000 kocht zat die volgens mij ergens tussen budget- en middensegment in. Ik ben niet persé een audiofiel maar een goede geluidskwaliteit kan ik wel waarderen, alleen heb ik er niet meer dan 300 tot 400 euro voor over.

Als ik de reviews mag geloven presteert de 6006 erg goed voor zijn prijsklasse, er zouden high class componenten inzitten die je ook ziet in duurdere modellen. Geluidskwaliteit stond voorop bij het ontwerp volgens de critici, men heeft bespaard op de behuizing etc. Dus ik vroeg me af of zo'n 'budget' versterker zich kan meten met een goede receiver van 12 jaar oud.

Misschien is het inderdaad iets om te proberen hem ergens te beluisteren, alleen zou ik het liefst beide modellen naast elkaar hebben staan om het verschil te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:13
Pm6006 zal in stereo overduidelijk beter zijn, ik heb de voorloper pm6003 is in stereo echt een topper.
Zeker tov je huidige sr4000

Sr4000 5kg voor 5 kanalen versterken
Pm6006 7kg voor 2 kanalen

Rara welke zou nu de zwaarste voeding hebben.

spoiler:
Sr4000 totaal opgenomen vermogen 195w
Pm6006 totaal opgenomen vermogen 175w

[ Voor 59% gewijzigd door leonbong op 30-04-2017 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Ik ga er in ieder geval eerst nog even goed over nadenken of het me de aanschaf waard is. Goed om te weten dat de pm6003 al een goede versterker is. En inderdaad van die voeding van de pm6006 ten opzichte van de sr4000, dat had ik me nog niet gerealiseerd. Bedankt voor de informatie :)

[ Voor 31% gewijzigd door Davith78 op 30-04-2017 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Davith78 schreef op zondag 30 april 2017 @ 20:06:
[...]

Misschien is het inderdaad iets om te proberen hem ergens te beluisteren, alleen zou ik het liefst beide modellen naast elkaar hebben staan om het verschil te horen.
Als je naar een beetje hifi winkel gaat mag je best je oude receiver meenemen denk ik om ze samen naast elkaar te horen

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Bij sommige webwinkels heb je een bedenktijd van een paar weken met gratis retour, dat is misschien ook een optie voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09 19:14

NvM

Davith78 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 17:18:
Bij sommige webwinkels heb je een bedenktijd van een paar weken met gratis retour, dat is misschien ook een optie voor me.
Bij een goede hifiwinkel kun je bij twijfel misschien ook nog ruilen + goede service. Ik heb dat vandaag gedaan. Had afgelopen weekend een Denon AVR-X4300H gekocht maar toch besloten om voor de iets duurdere Marantz SR7011 te kiezen. Even langsgaan, uitgelegd en donderdag of vrijdag komt deze binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokeintheface
NvM schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 18:04:
[...]

Bij een goede hifiwinkel kun je bij twijfel misschien ook nog ruilen + goede service. Ik heb dat vandaag gedaan. Had afgelopen weekend een Denon AVR-X4300H gekocht maar toch besloten om voor de iets duurdere Marantz SR710 te kiezen. Even langsgaan, uitgelegd en donderdag of vrijdag komt deze binnen.
Neem aan dat je de SR7011 bedoelt. Goede keus!! :Y Heb hem zelf ook zat met het zelfde probleem haha of de Denon of de Marantz....absoluut geen spijt van gehad, wat een geweldig apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

smokeintheface schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 18:49:
[...]

Neem aan dat je de SR7011 bedoelt. Goede keus!! :Y Heb hem zelf ook zat met het zelfde probleem haha of de Denon of de Marantz....absoluut geen spijt van gehad, wat een geweldig apparaat!
Haha, thanks: gewijzigd! Wat waren jouw afwegingen tussen de Denon en Marantz? Waarom heb je toch uiteindelijk voor de Marantz gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokeintheface
NvM schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 19:45:
[...]

Haha, thanks: gewijzigd! Wat waren jouw afwegingen tussen de Denon en Marantz? Waarom heb je toch uiteindelijk voor de Marantz gekozen?
Qua specs ontlopen de 2 elkaar niet veel, de Marantz heeft een paar dingen iets beter/anders als ik het me goed herinner.

HDAM modules voor schijnbaar beter geluid
Zo heeft hij een HD radio tuner.
Een fijnere en mooiere remote
En nog iets met multi analog inputs

Meer verschillen waren er volgens mij niet.

Het is voornamelijk de looks van de Marantz :) en aangezien ik al ooit een keer een Denon receiver gehad heb werd het nu tijd voor een Marantz.
Ben er super tevreden over en blaast mijn oude Onkyo 828 aan alle kanten weg (zal ook wel aan de nieuwe speakers liggen :D)

[ Voor 3% gewijzigd door smokeintheface op 02-05-2017 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0nts
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 31-08-2022
Ik was benieuwd of iemand weet waarom het volume tijdens beluisteren van muziek elke keer veranderd. Heel irritant het gaat elke keer zacht hard zacht hard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@p0nts The loudness war

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0nts
Ik snap je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik geef je antwoord op je vraag, en je snapt 't niet? Gooi het antwoord in de GoogleRmatic.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Post lijkt niet helemaal af. In plaats van "war" misschien "waarschijnlijk"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:08

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

NvM schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 18:04:
[...]

Bij een goede hifiwinkel kun je bij twijfel misschien ook nog ruilen + goede service. Ik heb dat vandaag gedaan. Had afgelopen weekend een Denon AVR-X4300H gekocht maar toch besloten om voor de iets duurdere Marantz SR7011 te kiezen. Even langsgaan, uitgelegd en donderdag of vrijdag komt deze binnen.
smokeintheface schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 18:49:
[...]

Er zit - behalve circa € 150 - niet zo heel veel verschil in beide apparaten. Kunnen jullie vertellen waarom de keuze op de duurderde Marantz is gevallen en niet op de Denon? Ben erg benieuwd naar de afwegingen.

Edit: Zie nu deze post: smokeintheface in "Het Marantz ervaringen/discussie Topic"
HDAM modules voor schijnbaar beter geluid
Zo heeft hij een HD radio tuner.
Een fijnere en mooiere remote
En nog iets met multi analog inputs
Ik dacht eigenlijk dat de beide apparaten gelijk(waardig) waren, maar kennelijk biedt de Marantz iets meer. Is dat dan toch € 150 waard?

[ Voor 17% gewijzigd door Jorgen op 06-05-2017 23:19 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0nts
Ah ik wist niet dat dat daadwerkelijk iets was, bedankt voor je input.

Ik ben alleen bang dat het dat niet is, als ik het nummer namelijk op de telefoon of ander stereo systeem luister is het probleem niet aanwezig, het lijkt echt aan de marantz te zitten.

Zodra het refrein komt of een dikke bass/beat gaat het volume zachter en gaat weer harder op een rustig stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

p0nts schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 23:28:
[...]

Ah ik wist niet dat dat daadwerkelijk iets was, bedankt voor je input.

Ik ben alleen bang dat het dat niet is, als ik het nummer namelijk op de telefoon of ander stereo systeem luister is het probleem niet aanwezig, het lijkt echt aan de marantz te zitten.

Zodra het refrein komt of een dikke bass/beat gaat het volume zachter en gaat weer harder op een rustig stuk
Er bestaat zoiets als software om cd's en playlists te normaliseren qua geluid (mp3 gain). Heb je dat gebruikt bij de liedjes die je afspeelt? Het kan namelijk zijn dat het ene apparaat wel iets met die toegevoegde informatie doet en een ander apparaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0nts
Jorgen schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 23:55:
[...]

Er bestaat zoiets als software om cd's en playlists te normaliseren qua geluid (mp3 gain). Heb je dat gebruikt bij de liedjes die je afspeelt? Het kan namelijk zijn dat het ene apparaat wel iets met die toegevoegde informatie doet en een ander apparaat niet.
Nope, niets aan aangepast. Muziek vanuit youtube via chromecast naar de marantz heeft t ook, als ik t op mn pc afspeel is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Heb je in de instellingen iets aanstaan met "dynamic" aanpassingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0nts
Rallye schreef op zondag 7 mei 2017 @ 00:33:
Heb je in de instellingen iets aanstaan met "dynamic" aanpassingen?
Ik zie wel een dynamic equalizer op middle staan, zal die is proberen.

Heb dit gevonden, lijkt er dus wel op:

https://audyssey.zendesk....To-Dynamic-Volume-or-Not-

[ Voor 20% gewijzigd door p0nts op 08-05-2017 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

Jorgen schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 23:08:
[...]

[...]

Er zit - behalve circa € 150 - niet zo heel veel verschil in beide apparaten. Kunnen jullie vertellen waarom de keuze op de duurderde Marantz is gevallen en niet op de Denon? Ben erg benieuwd naar de afwegingen.

Edit: Zie nu deze post: smokeintheface in "Het Marantz ervaringen/discussie Topic"
Bij mij was het verschil slechts €60 en ik weet niet zeker of ik verschil hoor. In recensies op het internet las ik dat de twee zich goed konden meten maar dat de Marantz toch net wat muzikaler is. Of het waar is of niet, voor slechts een verschil van €60 wilde ik niet dat het ging knagen. Toch vind ik het uiterlijk van de Marantz mooier, verder zijn ze best identiek (ook qua OS en functies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokeintheface
NvM schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:54:
[...]

Bij mij was het verschil slechts €60 en ik weet niet zeker of ik verschil hoor. In recensies op het internet las ik dat de twee zich goed konden meten maar dat de Marantz toch net wat muzikaler is. Of het waar is of niet, voor slechts een verschil van €60 wilde ik niet dat het ging knagen. Toch vind ik het uiterlijk van de Marantz mooier, verder zijn ze best identiek (ook qua OS en functies).
Idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ok, bedankt!

€ 60 verschil maar? Dan is het "helemaal makkelijk" natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Ik ga het nog is vragen weet iemand wat de laatste firmware inhoud is op de marantz sr6010 vast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 21:43
Ben er schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:43:
Ik ga het nog is vragen weet iemand wat de laatste firmware inhoud is op de marantz sr6010 vast bedankt
Mijn receiver gaf aan dat deze stabiliteitsverbeteringen met zich meebrengt, verder stond er niks bij vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Dankje j jfs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captain007
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 08:17
Mijn NR1506 begon vandaag ineens te vragen om een update. Echter is de update gefaald om onduidelijke reden en blijf ik de melding Erase Fail 13 krijgen waarna het geval in een standby modus vliegt en nooit meer uitkomt. Ook al geprobeerd via USB update procedure de firmware te herstellen, maar zelfde resultaat nadat deze start vanaf de USB stick. De Factory Reset procedure pakt het apparaat helemaal niet, want hij begint gelijk weer met Main firmware te updaten met een tijdsindicatie om dan weer na een paar minuten te eindigen in de failed toestand. Ik heb ondertussen Marantz ook maar gemailed, maar zijn hier nog ideeën hoe dit apparaat nog tot leven te wekken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
captain007 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 17:35:
Mijn NR1506 begon vandaag ineens te vragen om een update. Echter is de update gefaald om onduidelijke reden en blijf ik de melding Erase Fail 13 krijgen waarna het geval in een standby modus vliegt en nooit meer uitkomt. Ook al geprobeerd via USB update procedure de firmware te herstellen, maar zelfde resultaat nadat deze start vanaf de USB stick. De Factory Reset procedure pakt het apparaat helemaal niet, want hij begint gelijk weer met Main firmware te updaten met een tijdsindicatie om dan weer na een paar minuten te eindigen in de failed toestand. Ik heb ondertussen Marantz ook maar gemailed, maar zijn hier nog ideeën hoe dit apparaat nog tot leven te wekken is?
Geen ideeën, maar op zich wel bijzonder dat er nog een update binnen kwam :)
Mijn 1604 heeft er sinds ik hem twee jaar geleden kocht denk ik één gehad, en dat was toen ik hem voor het eerst aanzette.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:09
De NR1508 en NR1608 zijn vandaag aangekondigd. Het grote verschil tussen de NR1607 en de NR1608 is de HEOS draadloze streaming functionaliteit. Alle overige features verschijnen eind dit jaar of begin 2018 volgens de Marantz ondersteuningspagina's ook op de NR1607 (Dolby Vision en HLG).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Nou lekker dan... HEOS werd toen al voor de NR1606 beloofd via een firmware update die er nooit is gekomen uiteindelijk en de NR1607 heeft die dus ook niet ?!

Wow... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:50
De NR1508 heeft ook HEOS integratie aanboord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:09
nero355 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 20:29:
Nou lekker dan... HEOS werd toen al voor de NR1606 beloofd via een firmware update die er nooit is gekomen uiteindelijk en de NR1607 heeft die dus ook niet ?!

Wow... :|
De NR1607 heeft inderdaad geen HEOS. Ik weet ook niet hoe het exact werkt, of er extra hardware aanwezig dient te zijn om HEOS support mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

.NCK schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 22:32:
[...]

De NR1607 heeft inderdaad geen HEOS. Ik weet ook niet hoe het exact werkt, of er extra hardware aanwezig dient te zijn om HEOS support mogelijk te maken.
Volgens mij zijn de NR1606 en 1607 hardwarematig identiek, het kan zijn dat de NR1608 net anders is (bv. nieuwe versie van de DSP chip). DTS:X support is toegevoegd in de laatste firmware update voor de 1606, dus vanaf dat moment zijn de 1606 en 1607 feitelijk niet verschillend meer.

Ik heb zelf een NR1606 staan, maar ik ben eigenlijk nog op zoek naar een fatsoenlijke Blu-Ray speler die erbij past. De bijpassende speler zou de pricewatch: Marantz UD5007 Zwart zijn, maar die is al uit productie. Zijn grotere broertje, de UD7007, wordt nu nog gemaakt, maar komt Marantz binnenkort nog met een nieuw model? UD8007 misschien?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Marantz telt door met de laatste cijfers van het nummer. Dus dat wordt hoogstens een UD5008.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
De NR1607 ondersteund iig UHD 60Hz. Iig was dat voor mij de reden om uiteindelijk voor die te gaan kiezen.
Nu de 1608 aangekondigd is, ga ik weer twijfelen. Alhoewel de 07 goedkoper lijkt te worden en hooguit voor extra het multiroom wel leuk is terwijl er een film gekeken wordt, maar aan de andere kant acht ik die kans ook weer niet zo groot.
Kans blijft groot dat ik alsnog de 1607 ga kiezen dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Arunia schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 20:10:
Alhoewel de 07 goedkoper lijkt te worden en hooguit voor extra het multiroom wel leuk is terwijl er een film gekeken wordt, maar aan de andere kant acht ik die kans ook weer niet zo groot.
Kijk uit met multiroom/Zone2 wensen : Zitten vaak heel veel beperkingen aan vast helaas :/

Is ook de reden dat ik nog steeds niet echt een keuze heb kunnen maken voor een versterker die echt twee zones moet gaan bedienen en dan het liefst ook zo dat alle inputs/outputs in beide zones gebruikt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Verwijderd Dat is ook idd mijn probleem. Alhoewel ik een idee heb met een rpi in de keuken, schermpje, versterker en speakers. En dan kookboek ed.

Moet nog tzt eens kijken of de 08 wat voor mij toe gaat voegen. Verwacht het eigenlijk niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Multiroom heb je eigenlijk niet bijzonder veel aan. Op de plekken waar je veel bronnen hebt staan zit je toch vaak in de buurt... en als het niet zo is, kun je het wel naar je scherm of speakers streamen via een Chromecast.

Het aantal situaties dat je het geluid van je PS4 in de woonkamer naar de keuken wil sturen is echt op één hand te tellen. Voor muziek kun je net zo goed een Sonos of een Chromecast Audio pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Dat is idd wat me toch al tegenhoud. Op de meeste plekken kun je inderdaad voldoen met bovenstaande of oplossingen als een Rpi waar ik aan zit te denken. Vroeger wilde ik het heel graag regelen vanuit de server met meerdere geluidskaarten, maar tegenwoordig is het totaal niet nuttig meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
Voor muziek is die ingebouwde HEOS toch juist een mooie uitbreiding @Stoney3K? Scheelt toch weer een extra apparaat (Sonos Bridge) om in meerdere ruimtes dezelfde muziek te streamen. En inderdaad dat uit kunnen zenden van elke bron over het HEOS systeem is niet veel meer dan een gimmick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

CuttingStorm schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:43:
Voor muziek is die ingebouwde HEOS toch juist een mooie uitbreiding @Stoney3K? Scheelt toch weer een extra apparaat (Sonos Bridge) om in meerdere ruimtes dezelfde muziek te streamen. En inderdaad dat uit kunnen zenden van elke bron over het HEOS systeem is niet veel meer dan een gimmick
Als je met HEOS ook de ZONE2 uitgang kan uitzenden (en dus niet alleen ontvangen) zou je er wat aan kunnen hebben.

Maar op de NR1606 en 1607 is er wel een Zone2-uitgang maar die is gewoon analoog, dus je zal lange speakerkabels moeten trekken of lange tulpkabels en een versterker in de ruimte waar je muziek wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
Stoney3K schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:47:
[...]

Als je met HEOS ook de ZONE2 uitgang kan uitzenden (en dus niet alleen ontvangen) zou je er wat aan kunnen hebben.
Dure, maar niet duurdere oplossing dan in Zone2 ook weer versterker, zou kunnen zijn twee versterkers met HEOS integratie, dan zou je volgens mij in theorie in Zone1 & 2 zowel kunnen ontvangen als zenden.
Voor de meeste consumenten zal echter 1 centrale zender (in dit geval 15/1608) met een aantal speakers uit de HEOS-serie voldoende moeten zijn.

Zoals ik trouwens begrijp uit de handleiding zou je zelfs via de 3.5 lijningang op de HEOS speakers een bron kunnen aansluiten die je vervolgens verdeeld over de andere HEOS apparaten.. http://manuals.denon.com/HEOS31HS2/ALL/NL/OKNRSYubrcfbed.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Stoney3K schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:02:
Multiroom heb je eigenlijk niet bijzonder veel aan. Op de plekken waar je veel bronnen hebt staan zit je toch vaak in de buurt... en als het niet zo is, kun je het wel naar je scherm of speakers streamen via een Chromecast.

Het aantal situaties dat je het geluid van je PS4 in de woonkamer naar de keuken wil sturen is echt op één hand te tellen. Voor muziek kun je net zo goed een Sonos of een Chromecast Audio pakken.
Ik heb dus twee kamers naast elkaar en in beiden een speakerset :

- Kamer 1 => Audio+Video op de TV van de HTPC via HDMI.
- Kamer 2 => Hier wil ik dus muziek kunnen luisteren vanaf de HTPC via HDMI.

En met de meeste betaalbare versterkers gaat dat dus niet helaas, omdat alleen de analoge bronnen naar Zone2 toe mogen -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Daarvoor moet je helaas niet Marantz aankijken, maar de providers van content over HDMI (zoals de uitgevers van SACD's en Blu-Rays).

Die zijn een beetje panisch dat je hun content gaat kopiëren. Daarom gaat een HDMI bron naar ZONE2 niet, dan zou je immers de bron kunnen kopiëren over de analoge uitgang :')

HDCP laat het dus gewoon simpelweg niet toe. Net zoals je geen HDMI input over de component uitgang er uit krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
nero355 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:11:
[...]

Ik heb dus twee kamers naast elkaar en in beiden een speakerset :

- Kamer 1 => Audio+Video op de TV van de HTPC via HDMI.
- Kamer 2 => Hier wil ik dus muziek kunnen luisteren vanaf de HTPC via HDMI.

En met de meeste betaalbare versterkers gaat dat dus niet helaas, omdat alleen de analoge bronnen naar Zone2 toe mogen -O-
http://manuals.marantz.com/SR7011/EU/nl/SEHFSYwiarbykp.php
Handleiding Marantz SR7011
Onderste paragraaf: "Het analoge audiosignaal en de 2-kanaals PCM-signaalingang van de HDMI-aansluiting of digitale afsluitingen (OPTICAL/COAXIAL) kunnen worden afgespeeld in ZONE2."
(Bij Denon is dit geincludeerd vanaf X3300W)

Is dit wat je bedoeld? Eerlijk gezegd zelf nieuw in de wereld van HT's dus misschien begrijp ik de user-case niet helemaal goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:22
Stoney3K schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:15:
Die zijn een beetje panisch dat je hun content gaat kopiëren. Daarom gaat een HDMI bron naar ZONE2 niet, dan zou je immers de bron kunnen kopiëren over de analoge uitgang :')
Surround krijg je via HDMI (dan wel S/PDIF) niet naar Zone 2, maar Stereo PCM gaat op hogere modellen zonder problemen. Waarbij S/PDIF dan op de middenklassers zit en HDMI op de hoogste modellen. Dit laten ontbreken op lagere series heeft meer te maken met de hogere series iets unieks meegeven. Voor de paar Wattjes die je uit een hogere serie krijgt hoef je de stap namelijk niet te maken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

CuttingStorm schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 16:22:
http://manuals.marantz.com/SR7011/EU/nl/SEHFSYwiarbykp.php
Handleiding Marantz SR7011
Onderste paragraaf: "Het analoge audiosignaal en de 2-kanaals PCM-signaalingang van de HDMI-aansluiting of digitale afsluitingen (OPTICAL/COAXIAL) kunnen worden afgespeeld in ZONE2."
(Bij Denon is dit geincludeerd vanaf X3300W)

Is dit wat je bedoeld? Eerlijk gezegd zelf nieuw in de wereld van HT's dus misschien begrijp ik de user-case niet helemaal goed :)
Ja, alleen die prijzen :/

SR7011 : pricewatch: Marantz SR7011 Zilver

X3300W : pricewatch: Denon AVR-X3300W

Leuk als het voor de woonkamer was, maar voor de twee hobbykamers een beetje teveel geld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
ik heb speaker uitgang B naar de keuken, kabels in kruipruimte. werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Ik heb een Sony UBP-X800 UHD Bluray speler gekocht en aangesloten op mijn Marantz NR1607. Vreemd genoeg kreeg ik helemaal geen beeld of geluid. Nu heeft de speler een HDMI2 voor alleen geluid, dus heb ik HDMI1 direct op de TV aangesloten en gebruik ik nu de NR1607 alleen voor het geluid. Dit zou toch gewoon moeten werken? De NR1607 heeft HDMI 2.0 met HDCP 2.2 en 4K ondersteuning, dus ik snap niet wat het probleem zou kunnen zijn. Iemand wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

RichieB schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 22:39:
Ik heb een Sony UBP-X800 UHD Bluray speler gekocht en aangesloten op mijn Marantz NR1607. Vreemd genoeg kreeg ik helemaal geen beeld of geluid.
HDMI handshake probleem :?

Kan je de Sony instellen op een zo laag mogelijke simpele resolutie of zo, terwijl die aan de TV hangt ?
Dan effe die settings bewaren en weer i.c.m. de Marantz proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
nero355 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 02:21:
[...]

HDMI handshake probleem :?
Ja, dat leek mij ook.
Kan je de Sony instellen op een zo laag mogelijke simpele resolutie of zo, terwijl die aan de TV hangt ?
Dan effe die settings bewaren en weer i.c.m. de Marantz proberen :)
Dat is geen slecht idee om te troubleshooten. Op een andere poort heb ik een Vero 4k hangen en die doet het prima (op 4k). Ik denk alleen niet dat die HDCP 2.2 doet. 8)

Nadat ik de Bluray speler had gereboot zag ik trouwens een leuke melding op de TV via de NR1607: "Video output is shown on HDMI1" (terwijl hij op de audio-only HMDI2 zit aangesloten), dus hij doet nu wel al iets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Vorig jaar de nr1603 het HDMI board laten vervangen na blikseminslag.
Echter nu zo af en toe tijdens het kijken of spelen van een spel klapt de verbinding naar de tv eruit. De tv geeft dan aan dat er geen beeld is. Het kan natuurlijk dat het in de tv zit, maar ben bang dat het de versterker is waar toch andere dingen mee mis zijn dan alleen dat bord.

Ik baal want ik wilde deze tzt verkopen om zo de 1607 aan te schaffen, maar het ziet er naar uit dat dit niet gaat gebeuren.

Binnenkort maar eens testen of het echt aan de versterker ligt of niet. Uit en inschakelen van deze geeft iig weer beeld terug.

Dit heb ik bijvoorbeeld bij het kijken van een Blu-ray. Toevallig vandaag na bijna 1,5 uur.
Daarnaast wanneer ik met de Nintendo Switch speel welke op de voor aansluiting aangesloten is, dan gebeurd het ook soms.

Daarentegen de horizonbox rechtstreeks op de tv heeft nergens last van. Hooguit kan ik de aansluitingen nog wisselen op de tv om te zien of het zich nog steeds voor doet bij de Marantz apparatuur of niet.

[ Voor 51% gewijzigd door Arunia op 09-06-2017 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vandaag weer een nieuwe update binnengekregen voor mijn SR6009. Beetje onduidelijk waarvoor. Changelog is op dit moment ook nog niet bijgewerkt op de site van Marantz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackzonztyl
  • Laatst online: 14-04 14:46
Ik ben erg benieuwd naar de verschillen tussen SR5011 en SR6011 in geluidskwaliteit en is meer vermogen ook niet ''gezonder'' voor je speakers.

Ben een beetje aan het rondneuzen wil namelijk de Dali Zensor 7 / 1 / vokal icm SvS PB-2000.

Is het de verschil waard of toch een beetje een luxe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Ga luisteren en deel je bevindingen hier zodat we met je kunnen meepraten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

jackzonztyl schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:52:
Ik ben erg benieuwd naar de verschillen tussen SR5011 en SR6011 in geluidskwaliteit.
Dat is er niet
en is meer vermogen ook niet ''gezonder'' voor je speakers.
Nee
Ben een beetje aan het rondneuzen wil namelijk de Dali Zensor 7 / 1 / vokal icm SvS PB-2000.

Is het de verschil waard of toch een beetje een luxe?
Tenzij je hobby, geld door de plee heen spoelen is. Is dat het verschil niet waard. Waarom dat zo is, staat in de review link in mijn signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-09-2019

HTip

Chamber of Dreams

Met de hogere versies wordt de bouwkwaliteit steeds beter en worden ook betere componenten gebruikt. Theoretisch levert dat een beter geluid op, maar dat hangt af van veel factoren of je dat ook hoort. Het advies van Pjotr22 is dan ook het enige om erachter te komen.

CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

@Verwijderd
Herkennen jullie onderstaand probleem;

Ik kan alleen mijn WIFI via scannen+inlog instellen op mijn Marantz SR5010, via 3 opties WPS herkent hij hem niet?! Raar, nietwaar?
Nog een probleem als ik met bluetooth via tablet/telefoon/laptop verbinding maak speelt spotify alles af, maar als ik daarna via spotify via WIFI op een PC of andere laptop verbinding maak werkte het in verleden goed.
Nu heb ik probleem als ik hetzelfde visaversa doe of herhaal mijn marantz WIFI verbinding een netwerk error geeft. En alleen via bluetooth afspelen mogelijk is.

Ik dacht het ligt aan WIFI signaal maar dat is kleiner dan 2 meter van modem. Ook instelling modem staan goed. Echter probleem komt voor als ik eerst bluetooth speel en over schakel via WIFI met spotify.

Dat deed ik dus al maanden, maar nu krijg ik dus op marantz SR5010 netwerk errors?! Ik moet als het gebeurd steeds opnieuw het netwerk weer instellen! Vervelend en frustrerend! Weet iemand oplossing?! ;)

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Pagina: 1 ... 38 ... 67 Laatste