Verbinding Marantz NA6005 valt weg, zoekt Music Server

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWSAH
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-09 11:40
Ik heb een Marantz NA6005 muziekstreamer gekoppeld aan een versterker uit dezelfde serie. De streamer is aangesloten met een LAN-verbinding. Via de streamer luister ik regelmatig naar Spotify via Spotify Connect (DLNA). Vanaf smartphone, tablet, laptop etc. Gaat al jaren vlekkeloos. Tot voor kort. Koppelen met de Marantz gaat prima maar als dan ik of mijn vrouw een smartphone pak of tablet die met ons Wi-Fi netwerk verbonden is valt de muziek weg en gaat de NA6005 zoeken naar een Media Server. Die is er niet en na enige tijd verschijnt de Marantz weer de Spotify app en werkt alles weer. Totdat iemand weer zijn smartphone pakt..

Op de streamer is DHCP op Ja gezet. Heb dit al eens uitgeschakeld en getest met DNS instellingen zonder oplossing. Had ook een vermoeden dat het aan het Wi-Fi kanaal kon liggen, aangezien die recent gewijzigd was met de KPN Wi-Fi verbetertool. Maar ook dat hielp niks na nogmaals het kanaal te hebben gewijzigd. Ook komt het probleem voor bij een Bluetooth verbinding met de streamer. Ook dan valt de verbinding weg zodra een tablet of smartphone gepakt wordt. Wel kwam ik erachter dat het probleem zich niet voordoet bij mijn eigen telefoon als ik Wi-Fi uitschakel en overga op 4G. Zodra dan echter iemand anders de tablet pakt in het Wi-Fi netwerk gaat het alsnog mis.

Wat kan dit veroorzaken? Het is jarenlang goed gegaan en opeens dit.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreiTech
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 10:25
Heb je toevallig een firmware update gehad? Zelfde probleem hier gehad met MCR-510 welke niet meer te verbinden was via Marantz App o.i.d. Afgelopen week is er weer een nieuwe firmware uitgerold en daarna was probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.F.H.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:31
Ik heb sinds 3 weken exact hetzelfde probleem op mijn DENON AVR-X1200W. Heb het ook het idee dat het aan een recente firmware update bij de DENON ligt in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWSAH
BreiTech schreef op woensdag 20 december 2017 @ 08:34:
Heb je toevallig een firmware update gehad? Zelfde probleem hier gehad met MCR-510 welke niet meer te verbinden was via Marantz App o.i.d. Afgelopen week is er weer een nieuwe firmware uitgerold en daarna was probleem verholpen.
Ja, enkele weken geleden. Maar toen ontstond niet dit probleem opeens, dit is van de laatste week. Wel bijzonder dat jullie soortgelijke ervaringen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag Casper,

Heb jij dit inmiddels opgelost? Ik heb nu de NA6005 gekocht en ervaar exact dezelfde problemen. Bij het pakken van de telefoon (ik denk verbinding met WIFI vanuit slaapstand) activeert hij music server.

Groet Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels een aantal dingen gewijzigd en met verschil. Ik heb het Ziggo extra wifipunt (de TP Link C7 bedraad met 3 antennes,) uit mijn netwerk gehaald. Hij gaat nu niet meer bij het pakken van mijn telefoon over naar music server. Iets wat daarvoor bij iedere keer gebeurde dat ik mijn telefoon pakte of die van mijn vrouw. Hij deed het zojuist nog wel na een lange tijd in rust, het lijkt erop dat als hij weer uit sluimer of auto standby komt hij de music server ingang weer activeert. Het heeft iets met wifi en spotify connect van doen, als ik wifi uitzet op de telefoon (samsung galaxy s6, en die van mijn vrouw ook) dan gaat het goed. Op de Ipad overigens geen problemen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2017 00:15 . Reden: aanvulling ]

• Nmgn
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hier exact dezelfde problemen met mijn NA6005. :(

Ik heb thuis twee WiFi punten, ik zal eens kijken of ik een logica van vinden zoals "hemzelf" beschrijft. Anders gewoon terug naar de oude fimware, die staan nog online zag ik (http://firmware.marantz.eu/index.php).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWSAH
Verwijderd schreef op maandag 25 december 2017 @ 10:51:
Dag Casper,

Heb jij dit inmiddels opgelost? Ik heb nu de NA6005 gekocht en ervaar exact dezelfde problemen. Bij het pakken van de telefoon (ik denk verbinding met WIFI vanuit slaapstand) activeert hij music server.

Groet Jeroen
Ja, ervaar hetzelfde nog. En nee, geen V10 hier maar een V9 van KPN. Het is precies zoals je omschrijft, hij activeert Music Server bij het activeren van een telefoon binnen Wifi-netwerk uit slaapstand. Heb zelf een Wifi-extender op zolder, maar lijkt mij gek dat die er mee te maken heeft. Kan het uiteraard proberen.

Overigens ook geen issues als ik op 4G zit (plus evt. andere apparaten). Kan ook niet plaatsen wat het veroorzaakt heeft, laatste firmware is toch al weer even geleden. Dit speelt nu sinds 2 weken ongeveer.

[ Voor 13% gewijzigd door MWSAH op 29-12-2017 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier zelfde issue...
Sinds gisteren in gebruik en valt elke keer uit als we onze smartphone na een tijd unlocken.
Dan gaat hij elke keer naar Music Server...

Iemand al een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nmgn
  • Niet online
Hier iig nog niet.
Heb net geprobeerd om de oude firmware terug te zetten via de USB poort, maar dit lukt niet. Krijg een melding in beeld: "NO PROTECT" :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nmgn schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 15:11:
Hier iig nog niet.
Heb net geprobeerd om de oude firmware terug te zetten via de USB poort, maar dit lukt niet. Krijg een melding in beeld: "NO PROTECT" :?
Dan kun je de factory reset doen door toestel in standby modus te doen, dan pijljte omhoog en reverse skip tegelijk ingedrukt te houden en dan weer standby knop indrukken. Je scherm moet dan echt even met 2 rode lampjes gaan knipperen en er staat dan factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CasperGraaf schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 09:46:
[...]

Ja, ervaar hetzelfde nog. En nee, geen V10 hier maar een V9 van KPN. Het is precies zoals je omschrijft, hij activeert Music Server bij het activeren van een telefoon binnen Wifi-netwerk uit slaapstand. Heb zelf een Wifi-extender op zolder, maar lijkt mij gek dat die er mee te maken heeft. Kan het uiteraard proberen.

Overigens ook geen issues als ik op 4G zit (plus evt. andere apparaten). Kan ook niet plaatsen wat het veroorzaakt heeft, laatste firmware is toch al weer even geleden. Dit speelt nu sinds 2 weken ongeveer.
Op de Ipad doet hij het hier niet (overgaan naar music server uit screenlock) en ik begreep van iemand met een Iphone ook niet ervaren. Heb jij toevallig Android toestellen? En misschien recentelijk een android Update gedaan? Wij hebben beide de Galaxy S6 met android versie 7.0. Recent beide toestellen geupdate. Het schijnt dus niet te gebeuren bij IOS devices. Het verschil daarin is dat IOS devices geen DLNA hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2017 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met de techneuten van Marantz geschakeld. Ze hebben van mij alle versies van telefoon software en firmware versies etc gehad en mijn netwerk configuratie. Ze komen er na de feestdagen op terug. Ik zal hun bevindingen hier delen. Ik merk dat hij het op de ingang Optisch niet doet. Ik speel nu spotify connect af via chromecast op de optische ingang. Dit gaat voor de korte termijn goed. Groet Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWSAH
Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 13:07:
[...]

Op de Ipad doet hij het hier niet (overgaan naar music server uit screenlock) en ik begreep van iemand met een Iphone ook niet ervaren. Heb jij toevallig Android toestellen? En misschien recentelijk een android Update gedaan? Wij hebben beide de Galaxy S6 met android versie 7.0. Recent beide toestellen geupdate. Het schijnt dus niet te gebeuren bij IOS devices. Het verschil daarin is dat IOS devices geen DLNA hebben.
Yep, Oneplus 5, Samsung Galaxy A3 en Lenovo Tab. Issue speelt nog steeds. Wacht graag de feedback van Marantz af. In ieder geval 'blij' dat ik de enige niet ben. Was bang dat het aan m'n wifi lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond dit topic omdat ik hetzelfde probleem heb met de MCR611 en heb inmiddels ook de vraag uitstaan bij Marantz. Ik hoop dat ze na de feestdagen vlot met een permanente oplossing komen. Een downgrade van de firmware maakte geen verschil bij mij overigens.

Ik heb de volgende workaround verzonnen en die werkt

Op mijn router (FritzBox) heb ik een gastnetwerk aangemaakt en aangevinkt dat devices in het gastnetwerk elkaar kunnen zien. De Marantz netwerk receiver ingesteld voor het wifi gastnetwerk. Alle andere apparaten zitten in het reguliere wifi netwerk. Nu kan ik gewoon internetradio afspelen zonder onderbrekingen.

Voor het streamen via Spotify connect kan je dan je telefoon of tablet even switchen naar het gastnetwerk. Je start de afspeellijst en daarna kan je spotify afsluiten, de stream loopt dan gewoon door. Telefoon terugschakelen naar het reguliere wifi netwerk en je hebt geen last van onderbrekingen als je je telefoon gebruikt.

Ik doe dit nu twee dagen en geen last meer gehad. Het is niet ideaal maar wel een werkbare tussenoplossing.Je kan alleen de netwerkreceiver niet bedraad laten werken in deze setup, maar de wifi is hier goed verder dus geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lijkt een beetje het zelfde als in Netwerk / internetverbinding valt uit van Denon AVR-X2200
Zou me niks verbazen als het de zelfde bug in de firmware is ook, wetend dat dat spul op het logo na vrijwel gelijk is.

Daar wordt gesuggereerd om de cast instellingen op alle android apparaten uit te zetten. Wellicht werkt dat?

Al bij Marantz support gemeld overigens? Die zijn meestal vrij snel met reageren namelijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Kijk uit met de zwarte Arris tv-ontvangertjes van KPN. Die verstoren je wifi gigantisch als ze aanstaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Hi. Ik heb van Marantz reactie gehad dat mijn issue is doorgezet naar development. Ondertussen wel de vraag gekregen of ik Google Home ook als app op de galaxy S6 heb staan, en dat heb ik. Met de vraag of ik dat wilde verwijderen om te testen of dat verbeteringen zou opleveren. Dit had ik echter al getest, en ook de optie die The Eagle linkt, uitzetten van google cast bediening, heeft niet geholpen. Na een minuut of 20 de telefoon activeren (dan ongeveer 20 sec later) gaat hij van spotify connect weer over naar music server. Het is volgens mij een app, die uit slaapstand komt die dit veroorzaakt. Van het weekend mijn oude galaxy s4 mini met android 4.4 met fabrieks instellingen geprobeerd. Alleen de Marantz HIFI app en spotify opgezet. Een hele ochtend gedraaid zonder problemen. Ik houd jullie op de hoogte. Via optisch in gaat het overigens goed. Spotify app op tv of chromecast met optisch tv uit kabel naar optisch in NA6005 speelt zonder problemen icm galaxy s6 activatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nmgn
  • Niet online
Ik heb het probleem ook bij Marantz gemeld, ik kreeg het onderstaande antwoord. Ik ben bang dat we geduld moeten hebben, of onze android apparatuur de deur uit moeten doen...
Ter info, bij mij in huis zijn het twee Samsung S8 toestellen waar het mis mee gaat.

-------
Het is ons reeds bekend dat er met bepaalde Android toestellen problemen worden veroorzaakt die gevolgen hebben op de internet verbinding van onze apparatuur.

Op dit moment is nog niet exact duidelijk wat dit probleem veroorzaakt en schijnt dit ook op andere apparatuur (niet van ons) voor te komen.
Desondanks zijn onze ontwikkelaars hier mee bezig om te kijken wat wij hier eventueel zelf kunnen doen qua oplossing.

Mocht een oplossing van ons komen, zal dit hoogst waarschijnlijk via een automatische update binnen komen.
Wij hopen dan ook op uw geduld in deze zaak.

Met vriendelijke groet,

DENON & MARANTZ Product Support
------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWSAH
Toch frappant dat het opeens ontstaat. Zowel mijn Oneplus 5 als de Galaxy A5 van m'n vrouw zijn niet recentelijk nog van een update voorzien. Geduld hebben dan maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Marantz MCR611 via een vaste kabel aangesloten met de connectbox modem van Ziggo, en ik heb hetzelfde probleem. Tot voor kort werkte alles perfect maar sinds een paar weken val het geluid weg als ik een mobiele telefoon of tablet activeer.
Ik heb ook al van alles geprobeerd, alles meerdere malen ge-reset, vaste ip-adressen etc. Helpdesk Marantz weet geen raad (verwijzen me naar faq's) en Ziggo (alleen modem ge-reset) evenmin.
Voorheen ging de Marantz vanzelf aan als ik hem selecteer in Spotify op de tablet als apparaat om af te spelen, nu ziet de tablet de Marantz pas als ik hem eerst aan en dan weer uit zet.
Het ligt volgens mij niet aan Spotify omdat de Marantz ook uitvalt als ik naar internetradio luister en ik zet vervolgens de tablet of mobiele telefoon aan.

Heeft iemand nog een idee of tip ?
Ferdie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Is dat niet het zelfde als Netwerk / internetverbinding valt uit van Denon AVR-X2200
Daar wordt ook een workaround genoemd en dat Denon er mee bezig is. En aangezien Denon en Marantz de zelfde software draaien....

Verder het verzoek niete en topic te kapen met je eigen probleem :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nmgn
  • Niet online
Het zal me niets verbazen als ons probleem hier mee te maken heeft: nieuws: Google Cast-apparaten veroorzaken wifi-drop-outs bij verschillende ro....

Hoe meer apparaten en gebruikers deze issues hebben, hoe meer kans er is dat het op korte termijn wordt opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWSAH
Nmgn schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 13:10:
Het zal me niets verbazen als ons probleem hier mee te maken heeft: nieuws: Google Cast-apparaten veroorzaken wifi-drop-outs bij verschillende ro....

Hoe meer apparaten en gebruikers deze issues hebben, hoe meer kans er is dat het op korte termijn wordt opgelost!
Dat zou betekenen dat als ik de Google Chromecast uit de TV trek het probleem verholpen is, zij het een workaround. Vanavond even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWSAH
En ja, dat lijkt het probleem te verhelpen. Luister nu 15 minuten ongestoord. Ontgrendelen/ontwaken van smartphones en tablet brengt geen roet in het eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nmgn
  • Niet online
CasperGraaf schreef op maandag 15 januari 2018 @ 19:03:
En ja, dat lijkt het probleem te verhelpen. Luister nu 15 minuten ongestoord. Ontgrendelen/ontwaken van smartphones en tablet brengt geen roet in het eten.
Goed om te horen, ik heb ook een Chromecast in mijn netwerk en ga het ook testen.

Marantz bevestigd trouwens dat de NA6005 problemen met nieuws: Google Cast-apparaten veroorzaken wifi-drop-outs bij verschillende ro... te maken hebben, ik kreeg het onderstaande antwoord toen ik naar de status van het probleem en de relatie met het artikel vroeg.

-------------------
Hartelijk dank voor uw e-mail.

Dit heeft inderdaad alles hiermee te maken.
Intern heb ik verder helaas nog niets vernomen.

Met vriendelijke groet,

Marantz Product Support
-------------------

[ Voor 3% gewijzigd door Nmgn op 16-01-2018 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWSAH
Nmgn schreef op maandag 15 januari 2018 @ 21:05:
[...]

Goed om te horen, ik heb ook een Chromecast in mijn netwerk en ga het ook testen.

Marantz bevestigd trouwens dat de NA6005 problemen met nieuws: Google Cast-apparaten veroorzaken wifi-drop-outs bij verschillende ro... te maken hebben, ik kreeg het onderstaande antwoord toen ik naar de status van het probleem en de relatie met het artikel vroeg.

-------------------
Hartelijk dank voor uw e-mail.

Dit heeft inderdaad alles hiermee te maken.
Intern heb ik verder helaas nog niets vernomen.

Met vriendelijke groet,

Marantz Product Support
-------------------
In ieder geval meer duidelijkheid. En een tijdelijke workaround. Overigens moet elke Google Cast-apparaat eruitgehaald worden. Had er in de tv boven nog één zitten en hij viel meteen weer uit. Hoop dat Google het snel fixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Oh, google zelf vast wel, maar dan is het aan de fabrikanten van de telefoons en tablets om die update te pushen. Reken er niet op dat dat voor het eind van 2018 klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry hier geen Google cast apparaat maar wel last met me Marantz sr7010 waar wifi gewoon weg valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nmgn
  • Niet online
Vandaag verdwijnen al onze problemen de wereld uit?

https://nl.hardware.info/...-fi-problemen-google-cast

[ Voor 7% gewijzigd door Nmgn op 18-01-2018 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWSAH
Vermoed van wel (met enkele dagen max sowieso)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Das leuk maar dat loopt via google play services. En correct met if I'm wrong, maar google stuurt niet zomaar updates naar alle Android apparaten. Dat loopt vziw via de firmwareupdates van de producenten. Nogmaals, kan er naast zitten, maar als ik wel gelijk heb is het wcahten op de telefoonmakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mij vrijdag aangemeld bij het beta programma voor Play Services, waarna je meteen de laatste versie van Play Services kunt downloaden. Die versie is nog niet beschikbaar als reguliere update. Na deze update heb ik het gehele weekend geen problemen meer gehad dus dit is de oplossing.

Versie: Google Play-services 11.9.75

Meld je aan voor het beta programma voor deze app via:
https://play.google.com/apps/testing/com.google.android.gms

Ik heb nog even gecheckt met wireshark op het netwerk en ik zie die MDNS packet storm niet meer als ik mijn telefoon unlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nmgn
  • Niet online
Bij mij lijkt de Beta versie van Google play-services ook te werken! Gister avond een hele poos met Spotify Connect aan de gang geweest zonder een enkele "Music server" melding op mijn NA6005

Bedankt voor de tip @Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk compter
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-03-2021
Door toevoeging van de Google DNS server als 2e DNS server werkt mijn NA6005 weer perfect. Dus geen extra antenne, booster of sneller internet; de DNS servers van UPC/Ziggo zijn te zwaar belast.
Pagina: 1