Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Volkslife
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 30-10-2019
Hoi,

Sinds een paar weken heb ik het probleem dat de netwerk/internetverbinding op mijn Denon receiver AVR-X2200 uitvalt. Hiermee valt dus de internetradio weg. Vervolgens geeft de Denon inderdaad aan dat het netwerk is weggevallen en gaat opnieuw verbinden. De Denon is middels een vaste kabel verbonden met de router.

Dit gebeurd op het moment als er een mobiele telefoon via WiFi verbinding maakt met de router.
Ik heb dit aangegeven bij de internet provider Caiway, waarbij ik een glasvezel-pakket heb. Zij gaven me in eerste instantie aan de firmware van mijn router (Sitecom WLR4100 X4 300N) te controleren. Deze heb ik gecontroleerd en bleek de laatste versie te hebben. Alsnog heb ik de laatste versie er op gezet.

Het probleem bleef. Aangezien ze erbij bleven dat het probleem echt in de router moest zitten heb ik op advies een nieuwe router aangeschaft. Kon sowieso geen kwaad. Ik heb gekozen voor een Netgear R7000.
Met deze router heb ik nog steeds last van het bovengenoemde probleem.

Wederom met de Technische helpdesk Caiway gesproken. Het advies om de QoS priority voor de Denon op hoog te zetten had ik reeds gedaan. Heeft geen resultaat, probleem blijft.

Wat kan ik nog controleren? Mocht je antwoord geven, ik ben geen raketgeleerde op het gebied van instellingen en logs, wil je het dan een beetje in Jip en Janneke taal doen ;)

Thnx, Peter

PS:

Een soortgelijk probleem wordt besproken in onderstaand topic:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1647349

• Goofy1978
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 22:24
Firmware probleem van denon denk ik, kijk eens op het demon forum.

• Volkslife
Binnen Tweakers of extern? ( zie zo 1-2-3 geen extern Denon forum)

• ilfamo
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 16:56
Ik heb het bij Denon nederland gemeld. Die hebben zo 123 geen oplossing en gaan er naar kijken. Misschien een idee om het ook te melden, hoe meer klachten hoe serieuzer ze het hopelijk nemen.

• Sathyam
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23-03-2018
Ik heb zelf de Denon X1200W.

Zelf heb ik het ook bij Denon aangemeld als een probleem zijnde. Ze vroegen of ik een factory reset kon doen. Echter had ik dat al van te voren gedaan, zonder succes. Nu ben ik benieuwd met welke optie ze nog meer komen.

Toevallig heb ik zelf ook de R7000. Nu heb ik de Denon rechtstreeks aan de router van KPN gehangen (Experiabox V9) zonder succes om ervan zeker te zijn dat het niet aan de router lag.

De volgende zaken heb ik al geprobeerd:

* Vaste IP adres (via router & via denon)
* Resetten van netwerk module & factory reset
* Andere router
* Een oude firmware opgezocht op de website van Denon en dit geïnstalleerd. Alleen werkte Spotify Connect niet met de desbetreffende versie. Dus daarna een upgrade weer gedaan.

Als iemand een idee heeft (of een link naar de Denon topic waar dit besproken wordt) hoor ik dit graag.

• thomas479
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 20:53
Hier ook problemen met een uitvallende netwerk verbinding icm Fritz!Box.
Ik heb misschien wel een oplossing gevonden, namelijk Cast bediening uitschakelen. Dit kan op Android toestellen bij Instellingen > Google > Bedieningsopties voor gecaste media > media bediening voor cast apparaten uitschakelen.

Ik ben dit nu aan het testen, maar het gaat nu al een tijdje goed.
Bron: http://www.hifi-forum.de/viewthread-269-7339.html#51

Edit:
Fritz heeft nu ook een reactie op het probleem op hun site staan:
https://avm.de/service/fr...raeten-von-Denon-Marantz/

Volgens hun gaat het om een probleem in de firmware van Denon én Fritz. Er schijnt al een firmware update vanuit Denon geweest te zijn voor de RCD-N9 CEOL, dus hopelijk ook snel voor de X2200! :)

[Voor 34% gewijzigd door thomas479 op 18-12-2017 21:51. Reden: Aanvullende info van Fritz]

• ilfamo
quote:
thomas479 schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:05:
Hier ook problemen met een uitvallende netwerk verbinding icm Fritz!Box.
Ik heb misschien wel een oplossing gevonden, namelijk Cast bediening uitschakelen. Dit kan op Android toestellen bij Instellingen > Google > Bedieningsopties voor gecaste media > media bediening voor cast apparaten uitschakelen.

Ik ben dit nu aan het testen, maar het gaat nu al een tijdje goed.
Bron: http://www.hifi-forum.de/viewthread-269-7339.html#51

Edit:
Fritz heeft nu ook een reactie op het probleem op hun site staan:
https://avm.de/service/fr...raeten-von-Denon-Marantz/

Volgens hun gaat het om een probleem in de firmware van Denon én Fritz. Er schijnt al een firmware update vanuit Denon geweest te zijn voor de RCD-N9 CEOL, dus hopelijk ook snel voor de X2200! :)
Moet je dat dan op al je Android apparaten doen?

• thomas479
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 20:53
quote:
ilfamo schreef op maandag 18 december 2017 @ 22:01:
[...]

Moet je dat dan op al je Android apparaten doen?
Ja, dat is wel wat ik er met mijn beste Duits van begreep ;-)

• Volkslife
Ik heb het probleem gistermiddag ook aan Denon-support gemeld. Gisteravond de hele avond zitten klooien met instellingen in de Denon en de router.

- Netwerk via Wifi 5G geprobeerd, toch maar weer bedraad gemaakt
- Vaste adressen
- Factory reset
- QoS instellingen

Het hielp allemaal niet. Sterker nog, op een gegeven moment had ik geen internet meer en de Denon gaf alleen maar strepen in beeld (netwerk) . Gelukkig was dat met een factory reset van de router weer verholpen en kon ik uiteindelijk om 01:00 mijn mand in.

Lang verhaal kort: Probleem is er nog...

[Voor 3% gewijzigd door Volkslife op 19-12-2017 09:42]

• Volkslife
Inmiddels heeft Denon support keurig gereageerd en aangegeven dat het probleem bij de AVR's bekend is. Ze werken aan een tegengif maar een termijn is nog niet bekend.

Wel geven ze aan om een voorgaande firmware terug te zetten welke via http://firmware.denon.eu/ te downloaden is. Wellicht is dat een (tijdelijke) oplossing.

• ilfamo
Ik heb een mail van Denon gehad waarin in ze in meer informatie vragen, oa firmware, router en hoe het precies gebeurt.

• Stfnlln
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 25-05 17:14
Heeft de cast-instelling aanpassen (Instellingen > Google > Bedieningsopties voor gecaste media > media bediening voor cast apparaten uitschakelen) bij iemand een positief effect? Bij mij knalde hij er net weer uit.

• ViperNL
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 24-05 10:39
Zodra ik Spotify open knalt hij er weer uit. Ik heb voorlopig m'n wifi op de tel maar uitgezet..

• Motion2
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 13:28
Als ik even mag inhaken op dit topic, bedoel je hiermee dat je complete WiFi netwerk / router er soms mee stopt?

Ik heb nu enkele weken een X3400H achter een Experiabox V10 maar heb af en toe het probleem dat mijn gehele netwerk issues geeft en de WiFi het soms niet meer doet ( wel zichtbaar maar niet kunnen connecten ).

Is dit hetzelfde probleem als waar dit topic over gaat?

[Voor 8% gewijzigd door Motion2 op 20-12-2017 18:58]

• ViperNL
Nee, alleen de receiver kapt er mee. Alsof hij z'n netwerkchip reboot. Ben blij dat ik niet de enige ben, liep al een week te vloeken op, en te zoeken in mijn mikrotik switch/router..

• co2301
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 08:17
Sinds de laatste firmware update ook af en toe wegvallende netwerkverbinding. Maar even afwachten denk..

[Voor 10% gewijzigd door co2301 op 20-12-2017 19:09]

• ilfamo
quote:
Motion2 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 18:57:
Als ik even mag inhaken op dit topic, bedoel je hiermee dat je complete WiFi netwerk / router er soms mee stopt?

Ik heb nu enkele weken een X3400H achter een Experiabox V10 maar heb af en toe het probleem dat mijn gehele netwerk issues geeft en de WiFi het soms niet meer doet ( wel zichtbaar maar niet kunnen connecten ).

Is dit hetzelfde probleem als waar dit topic over gaat?
Nee, de kpn heeft de v10 een update gegeven die deze problemen veroorzaakt. Staat ook een stuk over op het kpn forum

• Pazzz
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 08-05-2019
DenonN9 gaat "laden" zodra tel/tabl actief wordt op netwerk
De Ceol N9 heeft het ook.
KPN Glasvezel. Experiabox.
Ik heb het probleem ook gemeld bij Denon support.

[Voor 27% gewijzigd door Pazzz op 31-12-2017 11:35]

• propheseus
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 31-03 15:27

propheseus

Doo mer heanig an

Hier ook last van wegvallende verbinding van de Deon receiver. We kunnen in eerste instantie prima contact krijgen met het apparaat via de Spotify app of via de Denon app en hiermee muziek aanzetten. Echter zodra we onze telefoons gebruiken vliegt alles eruit en lijkt het alsof de Denon een tijdlang zijn verbinding moet herstellen. Bij mij begonnen de problemen bij ontvangst en installatie van mijn Philips smart tv met ARC (om en nabij 3 december). Dus ik was er vrij zeker van dat het probleem vanuit deze hoek is ontstaan. Na een hele eigen troubleshooting te hebben doorlopen heb ik dit zo'n beetje kunnen uitsluiten.

Denon X1200
KPN digitale ontvanger, experiabox v10

Zal dit topic blijven volgen en het probleem melden bij Denon.

• Stfnlln
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 25-05 17:14
Bij mij werkt dit goed: cast-instelling aanpassen (Instellingen > Google > Bedieningsopties voor gecaste media > media bediening voor cast apparaten uitschakelen).
Wel bij alle Android apparaten doen. Tablets, telefoons, gasten met WiFi toegang.

• Not_Disclosed
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 14:26
Hier het zelfde probleem met de avr-x2200w. Heb verschillende dingen geprobeerd:

- Vorige firmware teruggezet;
- Factory reset;
- Network reset;

Ik heb dit in combinatie met een Asus router rt-n66u met custom firmware. Het probleem is dus in ieder geval niet iets exclusief tussen fritz en Denon.

A life lived in fear is a life half lived

• Phasis
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 05-01 09:58
Ook ik heb er last van met de x4100w. Elke keer als ik me telefoon van standby haal. De receiver is aangesloten via ethernet niet via wifi. Na wat Googlen kwam ik erachter dat dit te maken kon hebben met DHCP = On. Ik heb deze nu op OFF gezet en handmatig ingesteld. Heb het nu pas 1 keer gehad. Enige probleem wat ik nu ondervindt is dat om de x minuten switched ie zelf van Internet radio naar media Player.

Firmware: 6005-3195-6091-07

• zilla82
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 29-04-2018
oplossing nabij !!!

ondanks alle telefoons hier thuis de zelfde problemen geven icm Denon internet radio en de tablets niet. ben ik er van overtuigd dat het te maken heeft met een (systeem) APP van android.
alles draait hier op netwerk met 198.168.1.x

mijn oplossing is een VLAN te hebben gemaakt en de denon via WIFI hier op te connecten.
dit netwerk is nu 192.168.2.x

dus zijn eigen internet omgeving en nu kunnen de telefoons niet meer een netwerk crach veroorzaken.

(enige nadeel is dat ik op de andere wifi netwerk moet inloggen om de remote app te kunnen gebruiken.)

liever dat, dan aldoor de radio weg laten vallen bij het inschakelen van de telefoon.

(draytek vigor router gebruik ik)

(( men kan natuurlijk ook de denon bedraad laten, en een VLAN aanmaken en deze WIFI gebruiken voor de telefoons ))

[Voor 8% gewijzigd door zilla82 op 01-01-2018 17:09]

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

quote:
zilla82 schreef op maandag 1 januari 2018 @ 17:07:
oplossing nabij !!!

ondanks alle telefoons hier thuis de zelfde problemen geven icm Denon internet radio en de tablets niet. ben ik er van overtuigd dat het te maken heeft met een (systeem) APP van android.
alles draait hier op netwerk met 198.168.1.x

mijn oplossing is een VLAN te hebben gemaakt en de denon via WIFI hier op te connecten.
dit netwerk is nu 192.168.2.x

dus zijn eigen internet omgeving en nu kunnen de telefoons niet meer een netwerk crach veroorzaken.

(enige nadeel is dat ik op de andere wifi netwerk moet inloggen om de remote app te kunnen gebruiken.)

liever dat, dan aldoor de radio weg laten vallen bij het inschakelen van de telefoon.

(draytek vigor router gebruik ik)

(( men kan natuurlijk ook de denon bedraad laten, en een VLAN aanmaken en deze WIFI gebruiken voor de telefoons ))
Grappig om dit hier nu (toevallig) te lezen!! Ik ben hier de afgelopen weken een beetje tegen dezelfde issues aan aan het lopen vanop een Yamaha RXA Reciever en heb er vanmiddag ook maar eens een post op T.NET aan geweid in een bestaand topic.

wimmel_1 in "Het Yamaha Receiver ervaringen/discussie Topic"

Nou heb jij een ander type router maar er staan in de reacties op je post meerdere verwijzingen naar FRITZ boxen.... En laat ik nou ook een AVM (Fritzbox 7390) in gebruik hebben als modem/router :o

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• zilla82
klopt. die zie ik aardig veel voorbij komen.
net als dat de app Spotify en Netflix, ook voor dezelfde problemen kunnen zorgen.
aangezien ik deze beide apps niet hebt zat er nog maar 1 ding op. een subnetwerk maken.
alsof is zijn eigen netwerk heeft. althans, alsof. het heeft hij nu ook.

dus is er geen conflict meer mogelijk.

vreemde is dat Denon op de hoogte is, maar deze problemen al sinds 2014 herhaaldelijk naar voren komen.

ik durf wel met zekerheid te zeggen, dat als men een VLAN aanmaakt. het probleem bij hen ook weg zal zijn.
quote:
wimmel_1 schreef op maandag 1 januari 2018 @ 17:14:
[...]

Grappig om dit hier nu (toevallig) te lezen!! Ik ben hier de afgelopen weken een beetje tegen dezelfde issues aan aan het lopen vanop een Yamaha RXA Reciever en heb er vanmiddag ook maar eens een post op T.NET aan geweid in een bestaand topic.

wimmel_1 in "Het Yamaha Receiver ervaringen/discussie Topic"

Nou heb jij een ander type router maar er staan in de reacties op je post meerdere verwijzingen naar FRITZ boxen.... En laat ik nou ook een AVM (Fritzbox) in gebruik hebben als modem/router.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

quote:
zilla82 schreef op maandag 1 januari 2018 @ 17:18:
klopt. die zie ik aardig veel voorbij komen.
net als dat de app Spotify en Netflix, ook voor dezelfde problemen kunnen zorgen.
aangezien ik deze beide apps niet hebt zat er nog maar 1 ding op. een subnetwerk maken.
alsof is zijn eigen netwerk heeft. althans, alsof. het heeft hij nu ook.

dus is er geen conflict meer mogelijk.

vreemde is dat Denon op de hoogte is, maar deze problemen al sinds 2014 herhaaldelijk naar voren komen.

ik durf wel met zekerheid te zeggen, dat als men een VLAN aanmaakt. het probleem bij hen ook weg zal zijn.

[...]
Waarom zou je thuis V:AN's aan gaan maken voor dit soort "onzin"? Het is niet zo dat een VLAN (Virtual Local Area Network) iets uitmaakt voor de WAN stream. Die stream wordt wordt op de één of andere manier verstoord waardoor het (multicast) audiodeel wegvalt.. De TCP/IP connectie over poort 80 ansich blijft gewoon overeind.

• zilla82
waarom?
het was de enige oplossing om een stabiele connectie te behouden.
dat het onzin is, is correct. maar dat er een vorm van netwerk gerelateerde conflict ontstaat, staat als een huis.
een VLAN zit dan totaal op zijn eigen netwerk. en kan het gene wat op het andere netwerk zit niet meer interferen.

het is in het geval van deze topic, niet dat het multicast en of audiodeel wegvalt. er is een netwerk crash gaande.
zie het als een IP conflict.
de poort 80 is alleen voor de open verbinding naar buiten. niets meer.

doe er mee wat je wilt. maar je zult zien. maak een VLAN aan en je probleem zal weg zijn ( mits je probleem netwerk crash gerelateerd is m.b.t. het wegvallen van de internet radio server en of (spotify/netflix) issues. :)
quote:
wimmel_1 schreef op maandag 1 januari 2018 @ 17:26:
[...]

Waarom zou je thuis V:AN's aan gaan maken voor dit soort "onzin"? Het is niet zo dat een VLAN (Virtual LAN) iets uitmaakt voor de WAN stream. Die stream wordt wordt op de één of andere manier verstoord waardoor het (multicast) audiodeel wegvalt.. De TCP/IP connectie over poort 80 ansich blijft gewoon overeind.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

quote:
zilla82 schreef op maandag 1 januari 2018 @ 17:39:
waarom?
het was de enige oplossing om een stabiele connectie te behouden.
dat het onzin is, is correct. maar dat er een vorm van netwerk gerelateerde conflict ontstaat, staat als een huis.
een VLAN zit dan totaal op zijn eigen netwerk. en kan het gene wat op het andere netwerk zit niet meer interferen.

het is in het geval van deze topic, niet dat het multicast en of audiodeel wegvalt. er is een netwerk crash gaande.
zie het als een IP conflict.
de poort 80 is alleen voor de open verbinding naar buiten. niets meer.

doe er mee wat je wilt. maar je zult zien. maak een VLAN aan en je probleem zal weg zijn ( mits je probleem netwerk crash gerelateerd is m.b.t. het wegvallen van de internet radio server en of (spotify/netflix) issues. :)

[...]
:)

Oké.... Nou maak ik hier thuis een extra VLAN aan waar ik vervolgens alléén m'n Reciever in plaats (in mijn geval een Yamaha, maar dat kán dus ook een Denon zijn). Dat VLAN heeft uiteraard een internetverbinding nodig (dôh) dus zet ik TCP/UDP poorten 80 én 443 bi-directioneel open voor dat (nieuwe) VLAN zodat er óver de Firewall naar buiten gebabbeld mág worden (UPNP staat uiteraard UIT!).

Wat heb ik daar volgens jou mee bereikt, behalve dan dat ik m'n reciever NIET meer kan benaderen vanuit m'n intere netwerk áls de devices NIET in het zelfde VLAN zitten middels een TRUNK?

• zilla82
waarom zou je poorten apart open moeten zetten?
het zijn standaard poorten die open staan in een router. (tenzij je ze expres dicht hebt gezet eerder)
upnp aan of uit. is totaal irrelevant.

middels een trunk? totaal niet nodig.

en dat je hem niet kan benaderen als je op het zelfde netwerk zit had ik in mijn eerste bericht al gezet. dat dat de enige minpunt is, en dat ik dat liever hebt dan dat mijn internet radio server aldoor crasht wanneer de telefoon bediend wordt .

het is ook niet DE oplossing, maar wel een oplossing voor een stabiel netwerk. ( totdat Denon voor ons met een update komt die deze issues tegen gaan)

of je leest mijn eerste post rustig over, over je laat het er bij. ik heb mijn informatie gedeeld welke werk voor deze topic voorlopig.

doe er mee wat je wilt ipv het onderuit proberen te halen. :w
quote:
wimmel_1 schreef op maandag 1 januari 2018 @ 17:49:
[...]

:)

Oké.... Nou maak ik hier thuis een extra VLAN aan waar ik vervolgens alléén m'n Reciever in plaats (in mijn geval een Yamaha, maar dat kán dus ook een Denon zijn). Dat VLAN heeft uiteraard een internetverbinding nodig (dôh) dus zet ik TCP/UDP poorten 80 en 443 open voor dat VLAN zodat ze óver de Firewall naar buiten mogen (UPNP staat UIT!).

Wat heb ik daar volgens jou mee bereikt, behalve dan dat ik m'n reciever NIET meer kan benaderen vanuit m'n intere netwerk áls de devices NIET in het zelfde VLAN zitten middels een TRUNK?

• KoningBob
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 12-05 11:43
Wanneer ik op mijn Denon AVR2300 internet radio of spotify aan heb staan en vervolgens mijn telefoon uit slaap stand haal, lijkt het net alsof de radiofrequentie niet helemaal meer goed staat. Soort van ruis door de muziek heen. Dat duurt hooguit 10 seconden en is daarna weer weg.

Heb nog niet gehad dat de complete verbinding weg valt.

Wel heb ik regelmatig problemen met Spotify connect.
- Receiver staat niet in de lijst met apparaten
- Receiver staat wel in lijst maar wil geen verbinding maken
- Beeld wordt compleet paars (alleen op te lossen door de stroom van de receiver te halen)

Iemand dit ook al aangekaart bij Denon?

• Not_Disclosed
Ik heb vandaag de de Denon helpdesk gebeld. De helpdesk gaf aan dat het probleem bekend was en sinds vandaag erkend wordt. Het schijnt zich af te spelen met Android apparaten vanaf android 6 (Marshmallow). Men vermoedt een recente wijziging op Android die dit veroorzaakt.

De helpdesk kon niet aangeven of het probleem verholpen kon worden aangezien de oorzaak mede extern (Android) ligt.

• zilla82
vandaag heb ik ook een email gekregen dat zij aan het uitzoeken waarin het ligt.
helaas speelt dit probleem wel al sinds 2014, waarbij de toename is ontstaan in 2016.
en nu vooral rond de december maand 2017 zeer veel gevallen.

hopen op een snelle complete oplossing vanuit hun aangezien er juist bij hun software/hardware een issue ontstaan door een externe bron.
als zij dit niet kunnen oplossen zou dit betekenen dat er dadelijk nooit meer iemand met een android toestel gebruik kan maken van de server en IP diensten van Denon en Marantz
quote:
Not_Disclosed schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:34:
Ik heb vandaag de de Denon helpdesk gebeld. De helpdesk gaf aan dat het probleem bekend was en sinds vandaag erkend wordt. Het schijnt zich af te spelen met Android apparaten vanaf android 6 (Marshmallow). Men vermoedt een recente wijziging op Android die dit veroorzaakt.

De helpdesk kon niet aangeven of het probleem verholpen kon worden aangezien de oorzaak mede extern (Android) ligt.

[Voor 14% gewijzigd door zilla82 op 05-01-2018 18:54]

• Bartalbert
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 21-05 14:58
Heb exact hetzelfde probleem na de laatste update in november. Ik kan mijn Oneplus niet aanzetten want dan vliegt het internet bij de Denon eruit. Heb heb het nu een vast IP adres gegeven dat buiten de DHCP range valt. Bleek ook geen oplossing.

Bezit de Denon x2200w. Heb ook alle hier eerder aangehaalde oplossingen geprobeerd echter nog geen oplossing gevonden.

Afgelopen woensdag Denon gebeld en probleem uitgelegd. Medewerker gaf aan het probleem nog niet eerder te hebben gehoord. Hij zou het naar de technische dienst doorsturen en ik wacht nu op een reactie.

• ConfusedFish
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 28-01 09:21
quote:

Ik heb net met Denon gebeld- en krreeg een kastje-naar-de-muur antwoord dat het een Android probleem is. Grappig genoeg begon het voor mij (Denon AVT-X1200W) echt pas na de laatste firmware update van Denon. Met een Android 5.0.2 telefoon.

Toch wat teleurgesteld in hoe Denon dit (niet) oppakt...

• KoningBob
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 12-05 11:43
Met welke vraag / probleem heb je onderstaande antwoord ontvangen?
Het niet werken van Spotify connect of het compleet uitvallen van de netwerkverbinding van de Denon.
(originele vraag ging over het compleet uitvallen van de netwerkfunctionaliteiten)

Ik kan overigens soms wel direct met Spotify connect verbinden met mijn telefoon.
Internet radio werkt eigenlijk altijd.
quote:
Not_Disclosed schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:34:

• ViperNL
Raar dat het als Android probleem wordt weggezet terwijl ik pas last kreeg na een update van DENON, en dat het enige apparaat dat last heeft mijn DENON is. Ik zie het woord android hier nergens in voorkomen. Raar ook dat andere receivers of apparaten nergens last van hebben. Treurig dat dit zo lang moet duren.

• Not_Disclosed
quote:
KoningBob schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:07:
Met welke vraag / probleem heb je onderstaande antwoord ontvangen?
Het niet werken van Spotify connect of het compleet uitvallen van de netwerkverbinding van de Denon.
(originele vraag ging over het compleet uitvallen van de netwerkfunctionaliteiten)

Ik kan overigens soms wel direct met Spotify connect verbinden met mijn telefoon.
Internet radio werkt eigenlijk altijd.

[...]
Ik had gebeld over het feit dat Online Music uitvalt (of daaronderliggend de netwerkverbinding) zodra ik een android device aanzet. Ik heb Spotify connect niet genoemd maar daar treed bij mij hetzelfde op. De helpdesk melde wel dat het bij meerdere merken voorkwam die dezelfde netwerkcomponenten bevat (nee, er werden geen merken genoemd).

Volgens mij zijn deze alle gerelateerd. Zodra online music uitvalt zie je dat de netwerkverbinding ook wegvalt/crasht. Op het beeldschermpje van de Denon zie je dan dat de netwerkverbinding wegvalt. Hetzelfde gebeurt voor Spotify connect.

Ik heb ook een oudere firmware op de X2200 gezet (Maart 2017?). En deze gaf ook het probleem. Ik begreep van de helpdesk van Denon dat het probleem veroorzaakt wordt doordat android toestellen bij het activeren bepaalde berichten uitsturen die het probleem op de netwerkkaart van de Denon veroorzaken. Dit gebeurde bij mij al als er een whatsapp berichtje binnenkwam.

Ik denk dat het probleem niet exclusief bij Android of Denon ligt. Google lijkt voor Android iets veranderd te hebben wat het probleem veroorzaakt. Maar een netwerkkaart mag ook weer niet crashen bij het ontvangen van (te veel van) deze berichtjes. Ik hoop wel dat Denon zijn verantwoordelijkheid neemt en dit snel oplost met een update.

• propheseus
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 31-03 15:27

propheseus

Doo mer heanig an

Ik weet het probleem nu min of meer gedeeltelijk te omzeilen door Spotify aan te spreken op mijn tv met ARC (ARC zegt misschien niets maar iig Smart tv). Via tv audio hoeft de Denon het netwerk niet aan te spreken en gebruik met telefoons is mogelijk zonder dat de muziek wegvalt. De Denon direct aansturen via de telefoon zit er via deze optie niet in en ik heb ook nog geen app voor internet radio gevonden voor op mijn tv. Het is tenminste iets totdat Denon/ Google/ Android met een oplossing gaat komen.

[Voor 4% gewijzigd door propheseus op 10-01-2018 14:47]

• Nmgn
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 20:45
Ook de NA6005 streamer van Marantz heeft hier last van, zie Verbinding Marantz NA6005 valt weg, zoekt Music Server

Hoe meer gebruikers/merken deze issues hebben, hoe meer kans er is dat het op korte termijn opgelost wordt. Deze gedachte helpt in ieder geval mijn frustratie iets in toom te houden. :(

• Bartalbert
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 21-05 14:58
De helpdesk van Denon komt met de volgende tijdelijke mogelijke oplossing (die bij mij niet werkte):

Schakel de meldingen voor Cast mediabediening permanent uit op de telefoon.
(optie cast mediabediening onder Google of te vinden als 'Meldingen voor afstandbediening weergeven')

Mogelijk dat het bij anderen wel werkt...

• FNettekoven
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 05-06-2019
Ik heb een Marantz MCR611 via een vaste kabel aangesloten met de connectbox modem van Ziggo, en ik heb hetzelfde probleem. Tot voor kort werkte alles perfect maar sinds een paar weken val het geluid weg als ik een mobiele telefoon of tablet activeer.
Ik heb ook al van alles geprobeerd, alles meerdere malen ge-reset, vaste ip-adressen etc. Helpdesk Marantz weet geen raad en Ziggo evenmin.
Voorheen ging de Marantz vanzelf aan als ik hem selecteer op de tablet als apparaat om af te spelen, nu ziet de tablet de Marantz pas als ik hem eerst aan en dan weer uit zet.
Het ligt volgens mij niet aan Spotify omdat de Marantz ook uitvalt als ik naar internetradio luister en ik zet de tablet of mobiele telefoon aan.

Heeft iemand nog een idee of tip ?
Ferdie

• Simon_Warner
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 25-05 07:27
Dit probleem heb ik ook met mijn DENON N9 en ik heb een 'workaround' gerealiseerd. Ik gebruikte bekabeld internet via mijn Fritzbox 7360. Zodra ik een Android apparaat raadpleegde lag Internet radio eruit. Ik heb nu Wifi op de DENON N9 aangezet en op de FritzBox 'guest access' aangezet en zodoende een tweede SSID gerealiseerd. Die gebruik ik alleen voor de DENON N9. Als ik nu een tablet of smartphone raadpleeg blijft internet gewoon verbonden zoals het hoort want die werken via een ander SSID.
Opvallend is ook dat als je de receiver aanzet het internet radiostation al te horen is tijdens het opstarten van het apparaat (logo is nog in beeld). Dat is heel wat sneller dan het is bij een gedeeld SSID.

[Voor 17% gewijzigd door Simon_Warner op 14-01-2018 17:45]

• Volkslife
quote:
Mijn ervaring met deze oplossing is dat het uitvallen minder frequent wordt, maar nog steeds niet is opgelost.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Iemand dit al gelezen / geprobeerd: https://community.spotify...rantz/td-p/3603988/page/4

Kon het wel eens oplossen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Volkslife
quote:
Is een poging waard, al geeft de laatste reactie in het topic aan dat het bij hem nog niet is opgelost. Maar het kan...

• Simon_Warner
quote:
Werkt bij mij ook goed op mijn N9 en kan ik toch via één SSID blijven werken wat wel voordelen heeft qua delen via het netwerk. Vraag mij wel af wat ik nu precies heb uit gezet in Android.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Je hebt tegen android gezegd dat ie niet iedere zoveel milliseconden moet adverteren dat ie een apparaat is dat google cast ondersteunt en dat zoekt naar andere apparaten die het zelfde doen.

Beetje als de bonjour service van apple, maar dit is mDNS en daarmee standaard technologie. En beiden zijn niet tof :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Simon_Warner
Bedankt The Eagle, heb het ook even doorgegeven aan Denon Customer support die mij eerder geen oplossing geboden hebben. De oplossing bleek bekend maar ik heb de indruk dat ze klanten niet mogen verwittigen als het een ingreep in andere apparaten/besturingssystemen betreft.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Ongetwijfeld. En google kan niet zomaar alle telefoonfabrikanten een update laten forceren omdat zij een fuckup hebben gemaakt. Net zoals je niet alle routerfabrikanten kunt dwingen om een update te schrijven die een dergelijke flood blokkeert.

Als ik het zo allemaal teruglees is Google gewoon iets te vooruitstrevend geweest. Vermoedelijk is het probleem ook veel groter dan Denon en Marantz, maar daar lezen we hier natuurlijk niet zoveel over. De enigen die er minder last van hebben zijn de mensen met, suprise, een Chromecast. Dus wij van WC Eend enzo :z

Kortom: die casting op je foon disablen en ver weg blijven van Chromecasts ;)

• Simon_Warner
Haha ik heb er nog 2 liggen .. (de gewone en de audio versie). Uitzending gemist kijken op mijn TV kijken werkt nog wel gewoon via Google Chromecast en bediening via mijn tablet.

[Voor 48% gewijzigd door Simon_Warner op 16-01-2018 14:58]

• Volkslife
"Geleend" uit een ander topic, er is hoop ;)

https://nl.hardware.info/...-fi-problemen-google-cast

Edit: link aangepast.

[Voor 27% gewijzigd door Volkslife op 22-01-2018 15:37]

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Ik zag hem ja. Al is je link dood, dit is het verhaal van Google zelf: https://support.google.co...2?hl=en&ref_topic=7071995

Gaat uitgerold worden via Play services, dus vraag me af of je dan niet eers op de telefoonproviders moet wachten. Maar zo goed ken ik die uitrol van Play services niet. Daranaast: het advies om de latste girmware voor je router te draaien is natuurlijk een aanfluiting van jewelste, want daar zit het probleem niet.

• ConfusedFish
Lijkt bij mij opgelost- en heb niet gezien dat er een update binnenkwam :)
Nog even een weekje zien maar ik ben hoopvol.

• cky
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14-05 11:53
quote:
Simon_Warner schreef op zondag 14 januari 2018 @ 11:36:
Dit probleem heb ik ook met mijn DENON N9 en ik heb een 'workaround' gerealiseerd. Ik gebruikte bekabeld internet via mijn Fritzbox 7360. Zodra ik een Android apparaat raadpleegde lag Internet radio eruit. Ik heb nu Wifi op de DENON N9 aangezet en op de FritzBox 'guest access' aangezet en zodoende een tweede SSID gerealiseerd. Die gebruik ik alleen voor de DENON N9. Als ik nu een tablet of smartphone raadpleeg blijft internet gewoon verbonden zoals het hoort want die werken via een ander SSID.
Opvallend is ook dat als je de receiver aanzet het internet radiostation al te horen is tijdens het opstarten van het apparaat (logo is nog in beeld). Dat is heel wat sneller dan het is bij een gedeeld SSID.
Kun je via deze 'oplossing/workaround' je receiver nog benaderen via de app van denon?

Mijn probleem heb ik trouwens op een pioneer receiver. Dit speelt al een jaar en ik dacht altijd dat het iets binnen mijn netwerk was. meerdere uren aan besteed zonder resultaat. Hopelijk is de fix van google de oplossing.

Met 2 android telefoons, 2 google home's en een tablet snap ik dat mijn receiver/router over de zeik raakt met zoveel pakketjes.

[Voor 16% gewijzigd door cky op 19-01-2018 15:16]

• peppy
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 28-02-2018
Hallo,

ook ik heb het zelfde probleem.

AVR-X1200w bekabeld met Ziggo router (connect box)

...Heb 3 verschillende firmwares op de avr gehad, allemaal met het zelfde probleem.

ben benieuwd....

gr

Patrick

edit: verbinding valt ook soms weg als ik met een windows10 PC internet activiteiten doe, niet alleen androids.

[Voor 25% gewijzigd door peppy op 22-01-2018 13:26]

• ConfusedFish
Helaas te vroeg gejuicht. YouTube streamen lukt nu weer, maar vandaag viel de internetradio van m'n Denon weer uit toen ik m'n telefoon wakker maakte. Niet meer iedere keer, maar vervelend genoeg zo ...

• Simon_Warner
quote:
cky schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:51:
[...]

Kun je via deze 'oplossing/workaround' je receiver nog benaderen via de app van denon?

Mijn probleem heb ik trouwens op een pioneer receiver. Dit speelt al een jaar en ik dacht altijd dat het iets binnen mijn netwerk was. meerdere uren aan besteed zonder resultaat. Hopelijk is de fix van google de oplossing.

Met 2 android telefoons, 2 google home's en een tablet snap ik dat mijn receiver/router over de zeik raakt met zoveel pakketjes.
Nee dat kan niet maar er is al een betere oplossing.

• JBnl
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23-05 22:06
Heb je al wel de juiste versie van de google play service's ?

• Jossie64
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 25-02-2018
Het probleem zit idd bij google - zie deze link

https://support.google.co...2?hl=en&ref_topic=7071995

• Volkslife
Sinds de Google-update geen netwerk-uitval meer gehad. Tot dusver is het bij mij dus opgelost.

• ilfamo
Bij mij draait de boel ook weer probleemloos. Maar goed dat het aangepakt is, maar wel jammer dat een derde partij zo'n invloed kan hebben op het gebruik van je apparatuur. Als google dit niet belangrijk gevonden dan had je een belangrijk deel van je reciever niet meer kunnen gebruiken.

• Volkslife
Kan zomaar zijn dat de "firma" Google zich aangesproken voelde omdat diverse merken en apparaten er last van hadden. En om dan gezeik (lees claims) te voorkomen toch maar een oplossing gezocht heeft.

• Coolweb
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 11-02-2018
Ik heb de Denon AVR-4100W en ondervond hetzelfde probleem. Aanwezig: Ziggomodem, router met wifi en een wifi accesspoint. De Denon is gewoon via LAN aangesloten. Blijkbaar was de wifi op mijn router niet uitgezet. Dus heb ik zowel de wifi op het Ziggomodem als op de router uitgeschakeld. Dus de wifi werkt nu alleen via het accesspoint. Probleem voor mij opgelost in ieder geval. Misschien heeft iemand hier wat aan. Verder weet ik het anders ook niet.

• Ztevan1
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 30-04 19:08
Ik heb hier sinds kort hetzelfde probleem.

Heb een Denon x2300W
Laptop (acer aspire a315-51-35wl)
Iphone 6s
experia v10 box (die zelf ook al problemen heeft met een draadloze verbinding behouden, geloof dat kpn daar mee bezig is)

Ik gebruik zowel de laptop als de iphone om via spotify muziek te streamen naar de denon.
Eerst werkte spotify connect gewoon via de laptop en de iphone. Sinds kort lukt dat niet meer.

Connect werkt wel van de laptop naar de iphone en andersom.

Zie de denon wel in de app staan als herkend apparaat, maar maakt geen verbinding.
Maakt soms wel verbinding maar de muziek speelt dan niet af.
Soms wel verbinding maar zeer traag en moet de muziek steeds bufferen waardoor luisteren niet te doen is.

Het moment waarop het fout is gegaan kan ik mij even niet meer herinneren maar is ongeveer 1 maand.

Heb al diverse dingen geprobeerd:
Aantal poorten open gezet in de Experia box, op advies van denon
5GHz wifi uitgeschakeld op advies van KPN
De denon en iphone op gastnetwerk gezet, maar dat maakt geen verschil
DHCP in de denon uitgezet, maakt geen verschil
Denon bedraad aangesloten, maakt geen verschil
App op de laptop en op telefoon opnieuw geinstalleerd, geen verschil,
Router reset, geen verschil,
Denon naar fabrieksinstellingen en hard reset, geen verschil,

Ik ben geen technicus en heb de grootste moeite gehad om de poorten open te zetten in de router (om mijn kennis even aan te geven :P )
Ik baal er flink van omdat spotify connect de grootste reden was om mijn vorige receiver te upgraden naar de Denon. Het spul staat hier minstens 5 uur per dag aan.

Mocht iemand voor mij nog een tip hebben, hoor ik het graag.
Ben al een paar dagen op internet aan het speuren naar een mogelijke oplossing.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

@Ztevan1 maak een eigen topic. Wat je nu doet is het topic kapen voor je eigen probleem en dat is niet de bedoeling.

• MrDrako
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 14-05 14:23

MrDrako

nep ict'er

Even een duwtje, heeft iemand al meer informatie?
Ik heb een android TV die samen met de denon op een switch is aangesloten, en ben ik lekker aan het streamen hangt op een gegeven moment de hele bekabelde zooi. Netwerk is dan bekabeld hartstikke dood, en Sony support vermoed dat het komt doordat de Denon ook op het netwerk zit (evt icm de HDMI ARC aansluiting richting TV, hij dacht aan iets van een loopje waarin de boel terecht komt)

• jwtje30
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 13-10-2018
@MrDrako Hier hetzelfde probleem. Een Sony Android TV met een Denon X1400H op een TP link unmanaged switch aangesloten. Na een tijdje Youtube streamen (soms 10 min soms iets langer) klapt internet er uit op alle op de switch bekabelde devices. Een PS4 ook op de switch aangesloten heeft dan ook geen internet meer. Een NAS op de modem router doet het nog wel. De PS4 heeft weer internet na stekker uit/in van de switch. Internet op de Denon (en tv) krijg ik weer aan de praat bij opnieuw opstarten van de TV, dan heeft de Denon ook weer internet.

Het probleem is ontstaan sinds ik de Denon op de switch heb aangesloten. Eerst had ik alleen de TV en PS4 op de switch, nooit problemen. Het probleem komt ook voor als er geen of wel devices met Wifi op het netwerk zitten. Wifi devices blijven verbonden met internet.

Ik het settings menu van de Denon geeft hij aan wel op het netwerk te zitten maar geen internet verbinding meer te hebben, het lijkt er op dat hij alle devices aangesloten op de switch meeneemt in de internet crash... Iemand een idee wat dit kan zijn? De laatste firmware staat op de Denon. Factory reset helpt niet, statisch IP op alle devices of in modem helpt ook niet.

• jhakorte
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 23-05 17:47
Ik had tot voor kort hetzelfde probleem: Internet radio viel telkens uit. Ook vaak geen zender direct na aanzetten van de receiver. De zender viel vaak weg naar een paar minuten, maar ook naar langere tijd.

Opstelling: Denon AVR X1300, bekabeld en Experia Box V10 via Telfort. Veel geprobeerd maar probleem bleef, totdat ik een setting tegenkwam in de modempagina. Ik snap nog steeds niet waarom dit helpt, maar het werkt in mijn situatie.

Het gaat om een 'verborgen' instelling onder het tabblad 'Internet'. Je krijgt dan de volgende meldingen: 'De internetverbinding parameter configuratie is niet beschikbaar voor Telfort.' Vandaar nooit verder gekeken. Echter aan de linkerzijde is een keuzemenu met 'Wan instellingen' en 'QoS'. Onder de 'QoS' instelling kun je de 'QoS global configuratie' aanpassen. Daarbinnen kun je 'QoS switch' aan of uitzetten. Ik heb deze nu op 'Aan' staan. De classificering (tabblad onder QoS) heb ik niet geconfigureerd en staat op 'Uit'.

Als ik dit zo heb geconfigureerd draait Internetradio zonder problemen. Zenders worden direct gevonden en vallen niet weg. Ik heb daarna de instelling nog een keer teruggezet en de problemen waren gelijk terug. Alles draait nu ongeveer een maand probleemloos.

[Voor 3% gewijzigd door jhakorte op 13-10-2018 22:03]

• MrDrako
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 14-05 14:23

MrDrako

nep ict'er

Na uitvoerig testen, veel films/series gekeken, en geen enkel probleem meer te zien, is de combinatie Denon/(sony)TV duidelijk het probleem.

Ik heb nu een huawei modem van tmobile, en daar kun je helemaal geen drol instellen, dus bovenstaande gaat helaas niet voor mij op. Eerst had ik spotifiy connect, en nu niet meer, dus opzich hoeft de denon niet op het netwerk te zitten. Voor mij is dan het probleem opgelost.

Ik zal de constatering nog eens naar Sony sturen, eens zien wat zij er van zeggen.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True