Dit probleem doet zich pas sinds een paar maanden voor: de Denon Ceol N9 gaat laden/zoeken/het netwerk opnieuw scannen (ik weet het niet precies) zodra een telefoon, tablet (diverse merken) via wifi op het netwerkwerk actief wordt. Als de flipcover van een Samsung s7/s8 wordt opengeklapt stopt de Denon met internetradio of spotify en gaat hij een minuut/een paar minuten aan het "laden". Buitengewoon vervelend. Diverse malen gereset (ook fabrieksreset) etc. Vreemd ook daar dit probleem zich ruim een jaar niet heeft voorgedaan. De Denon is zelf met LAN verbonden. Ik heb 3 expanders. 2.4/5 netwerk. Theoretisch is het een oplossing om alle andere apparatuur met 4g te verbinden maar praktisch werkt dit natuurlijk niet. Bovendien werkt spotify connect dan niet. Herkent iemand dit probleem?
Welkom op GoT 
Dus, de N9 heeft er kennelijk ook last van. Zie Anoniem: 711727 in "Netwerk / internetverbinding valt uit van Denon AVR-X2200" en de rest van dat topic.
Dus, de N9 heeft er kennelijk ook last van. Zie Anoniem: 711727 in "Netwerk / internetverbinding valt uit van Denon AVR-X2200" en de rest van dat topic.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Anoniem: 390789
oplossing nabij !!!
niet DE oplossing maar wel EEN oplossing totdat Denon met een update komt (bekend probleem bij hen)
ondanks alle telefoons hier thuis de zelfde problemen geven icm Denon internet radio en de tablets niet. ben ik er van overtuigd dat het te maken heeft met een (systeem) APP van android.
Alles draait hier op netwerk met 198.168.1.x
mijn oplossing is een VLAN te hebben gemaakt en de denon via WIFI hier op te connecten.
Dit netwerk is nu 192.168.2.x
dus zijn eigen internet omgeving en nu kunnen de telefoons niet meer een netwerk crach veroorzaken.
(enige nadeel is dat ik op de andere wifi netwerk moet inloggen om de remote app te kunnen gebruiken.)
liever dat, dan aldoor de radio weg laten vallen bij het inschakelen van de telefoon.
(draytek vigor router gebruik ik)
(( men kan natuurlijk ook de denon bedraad laten, en een VLAN aanmaken en deze WIFI gebruiken voor de telefoons ))
niet DE oplossing maar wel EEN oplossing totdat Denon met een update komt (bekend probleem bij hen)
ondanks alle telefoons hier thuis de zelfde problemen geven icm Denon internet radio en de tablets niet. ben ik er van overtuigd dat het te maken heeft met een (systeem) APP van android.
Alles draait hier op netwerk met 198.168.1.x
mijn oplossing is een VLAN te hebben gemaakt en de denon via WIFI hier op te connecten.
Dit netwerk is nu 192.168.2.x
dus zijn eigen internet omgeving en nu kunnen de telefoons niet meer een netwerk crach veroorzaken.
(enige nadeel is dat ik op de andere wifi netwerk moet inloggen om de remote app te kunnen gebruiken.)
liever dat, dan aldoor de radio weg laten vallen bij het inschakelen van de telefoon.
(draytek vigor router gebruik ik)
(( men kan natuurlijk ook de denon bedraad laten, en een VLAN aanmaken en deze WIFI gebruiken voor de telefoons ))
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 390789 op 01-01-2018 18:58 ]
Anoniem: 1026647
Heb het zelfde probleem, wordt er helemaal gek van.
Ben zelfs aan het overwegen de versterker te verkopen en een ander merk te kopen.
Had dit niet echt verwacht van Denon.
Wel een goed idee wat ik ga proberen, een extra netwerk aanleggen.
Ben zelfs aan het overwegen de versterker te verkopen en een ander merk te kopen.
Had dit niet echt verwacht van Denon.
Wel een goed idee wat ik ga proberen, een extra netwerk aanleggen.