Ik heb een Marantz NA6005 muziekstreamer gekoppeld aan een versterker uit dezelfde serie. De streamer is aangesloten met een LAN-verbinding. Via de streamer luister ik regelmatig naar Spotify via Spotify Connect (DLNA). Vanaf smartphone, tablet, laptop etc. Gaat al jaren vlekkeloos. Tot voor kort. Koppelen met de Marantz gaat prima maar als dan ik of mijn vrouw een smartphone pak of tablet die met ons Wi-Fi netwerk verbonden is valt de muziek weg en gaat de NA6005 zoeken naar een Media Server. Die is er niet en na enige tijd verschijnt de Marantz weer de Spotify app en werkt alles weer. Totdat iemand weer zijn smartphone pakt..
Op de streamer is DHCP op Ja gezet. Heb dit al eens uitgeschakeld en getest met DNS instellingen zonder oplossing. Had ook een vermoeden dat het aan het Wi-Fi kanaal kon liggen, aangezien die recent gewijzigd was met de KPN Wi-Fi verbetertool. Maar ook dat hielp niks na nogmaals het kanaal te hebben gewijzigd. Ook komt het probleem voor bij een Bluetooth verbinding met de streamer. Ook dan valt de verbinding weg zodra een tablet of smartphone gepakt wordt. Wel kwam ik erachter dat het probleem zich niet voordoet bij mijn eigen telefoon als ik Wi-Fi uitschakel en overga op 4G. Zodra dan echter iemand anders de tablet pakt in het Wi-Fi netwerk gaat het alsnog mis.
Wat kan dit veroorzaken? Het is jarenlang goed gegaan en opeens dit.
Op de streamer is DHCP op Ja gezet. Heb dit al eens uitgeschakeld en getest met DNS instellingen zonder oplossing. Had ook een vermoeden dat het aan het Wi-Fi kanaal kon liggen, aangezien die recent gewijzigd was met de KPN Wi-Fi verbetertool. Maar ook dat hielp niks na nogmaals het kanaal te hebben gewijzigd. Ook komt het probleem voor bij een Bluetooth verbinding met de streamer. Ook dan valt de verbinding weg zodra een tablet of smartphone gepakt wordt. Wel kwam ik erachter dat het probleem zich niet voordoet bij mijn eigen telefoon als ik Wi-Fi uitschakel en overga op 4G. Zodra dan echter iemand anders de tablet pakt in het Wi-Fi netwerk gaat het alsnog mis.
Wat kan dit veroorzaken? Het is jarenlang goed gegaan en opeens dit.