Het Marantz ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 29 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:48
Theck88 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 17:37:
[...]

Volgens mij ondersteund de SR6009 dit wel. In de gebruiksaanwijzing staat namelijk het volgende: When a TV is connected to the HDMI ZONE2 OUT connector, you can play back a video or audio from the device connected to the HDMI 1 - 7 IN connector in ZONE2 (HDMI ZONE2 function).

En ik neem aan dat je dan in de hoofdzone gewoon een andere bron kunt kiezen met een HDMI bron.

Momenteel ben ik niet in staat om dit te testen op mijn SR7009.
Bedankt voor deze inhoudelijke reactie! Lijkt dus inderdaad gewoon te worden ondersteund!

Het geneuzel wat erna volgde laat ik maar even aan me voorbij gaan :+

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vertel mij dan maar eens waarom ik bij mijn B&W's zelfs de proppen gebruik omdat anders de bas veel te veel gaat overheersen terwijl ze ruim een halve meter van de muur staan? Bij film meer dan genoeg laag met mijn 5.0 opstelling.

Ik ben van mening dat een sub alleen toegevoegde waarde (indien goed ingeregeld en daar schort het bijna altijd aan) heeft indien de rest vd speakers van die kleine "melkpakjes" zijn. 9 van 10 keer als ik bij mensen luister die een sub hebben staan is het een overkill aan laag. Maar ieder zijn smaak ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 17:57

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 15:45:
Vertel mij dan maar eens waarom ik bij mijn B&W's zelfs de proppen gebruik omdat anders de bas veel te veel gaat overheersen terwijl ze ruim een halve meter van de muur staan? Bij film meer dan genoeg laag met mijn 5.0 opstelling.

Ik ben van mening dat een sub alleen toegevoegde waarde (indien goed ingeregeld en daar schort het bijna altijd aan) heeft indien de rest vd speakers van die kleine "melkpakjes" zijn. 9 van 10 keer als ik bij mensen luister die een sub hebben staan is het een overkill aan laag. Maar ieder zijn smaak ...
Als jij nu de propjes moet plaatsen, dan staan je speakers niet optimaal opgesteld. Door die propjes sluit je de kast en gaan je speakers minder diep, maar klinkt het wel strakker. Tenzij je echt fullrange fronts hebt met dikke 15 inch blaffers en een enorme kast, heeft een sub altijd een meerwaarde. Ze gaan dieper en kunnen meer druk opbouwen.

Nu weer back ontopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is dus precies wat ik mooi vind. Een strakke bas zonder dat bombastische. Tevens komt dan midden en hoog veel beter naar voren. Dus zoals gezegd, ieder zijn smaak. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2015 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluuz schreef op zondag 22 februari 2015 @ 22:10:
[...]

Bedankt voor deze inhoudelijke reactie! Lijkt dus inderdaad gewoon te worden ondersteund!

Het geneuzel wat erna volgde laat ik maar even aan me voorbij gaan :+
Zal nog eens proberen iemand andere inzichten te geven en dat dan geneuzel noemen. Zal door je leeftijd komen. Generatie die denkt alles maar te kunnen roepen helaas. Fatsoen is ver te zoeken. Rest my case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 17:13:
[...]

Zal nog eens proberen iemand andere inzichten te geven en dat dan geneuzel noemen. Zal door je leeftijd komen. Generatie die denkt alles maar te kunnen roepen helaas. Fatsoen is ver te zoeken. Rest my case.
Mijn god, speel je nou echt de oude lullenkaart? En dan ook nog vanachter een profiel waar je jouw leeftijd niet openbaar maakt.
Maar ik zal even inhoudelijk reageren hoor.
Ik stel namelijk een vraag en geef daarbij wat achtergrond informatie. De vraag is geheel ontopic. Jij begint een totale offtopic rant op een niet erg vriendelijke toon. Aan de reacties is te zien dat niet iedereen het eens is met je stellige stellingname. Als ik het dan geneuzel noem, ben je op je pik getrapt? Grow up, o wacht...

Verder hou ik wel van een partij flink laag, zeker in de muziek waar ik naar luister (techno) en voor extra oompf bij films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 17:07:
Dat is dus precies wat ik mooi vind. Een strakke bas zonder dat bombastische. Tevens komt dan midden en hoog veel beter naar voren. Dus zoals gezegd, ieder zijn smaak. ;)
Dus je hebt het verkeerde merk speaker gekocht? Die bombastische klankkleur is kenmerkend voor B&W.

Ik sluit me verder aan bij mijn bovenbuurman. Zelf het woord fatsoen in de mond nemen, terwijl je het zelf niet kan opbrengen.

Nu weer ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjVe schreef op maandag 23 februari 2015 @ 19:29:
[...]

Dus je hebt het verkeerde merk speaker gekocht? Die bombastische klankkleur is kenmerkend voor B&W.
Bedankt dat je bevestigd dat ik geen sub nodig heb met voldoende laag uit een goede speaker. :Y Veel plezier met jullie boomdozen. Over en sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 19:41:
[...]

Bedankt dat je bevestigd dat ik geen sub nodig heb met voldoende laag uit een goede speaker. :Y Veel plezier met jullie boomdozen. Over en sluiten.
:')

:F

Begrijpend lezen is ook lastig. Tot ziens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
[...]

Bedankt dat je bevestigd dat ...
Bevestigt is met een t, ouwe dibbes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
[...]

Ik word wel erg benieuwd naar jou speakers, welk merk is het en wat zijn de frequenties die ze kunnen weergeven? :)
boomdozen zoals Svs en Velodyne gaan slechts tot 16hz-3db, maar in vergelijk met jou boxen is dat misschien slechts schril gepiep.

[ Voor 14% gewijzigd door Goofy1978 op 23-02-2015 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
On plaats van discussiëren over boxen heb ik liever dat jullie mij helpen met een Marantz gerelateerde vraag.
Jelte schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 21:51:
Mijn SR5003 zoemt. Niet via de boxen, maar de versterker zelf. Het is geen harde zoem, maar soort wel als er geen ander geluid is. Het lucht zeg maar op als de versterker uitgaat, maar irriteert niet echt.
Waar kan dat aan liggen? Heeft het zijn hem open te maken en het stof te verwijderen? Misschien dat het geheel te warm wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:01

Videopac

Rommelt wat aan.

Jelte schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 08:13:
On plaats van discussiëren over boxen heb ik liever dat jullie mij helpen met een Marantz gerelateerde vraag.

[...]
Ik gok een trillende trafo.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Jelte schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 08:13:

[...]
Ja veel mensen zullen geneigd zijn je te helpen na deze ietwat snibbige opmerking |:(

Zie die zoem gewoon als een excuus om hem te vervangen voor een nieuwe Marantz joh! Sr7009 ofzo ;-)

[ Voor 13% gewijzigd door wimpie007 op 24-02-2015 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:45
Tortelli schreef op zondag 22 februari 2015 @ 13:48:
Zou het kunnen dat dit sinds de update van mijn SR7008 aanwezig is?. Het is me eerder nooit opgevallen.
Denk niet dat het aan de firmware ligt eerlijk gezegd. Heb hier zelf ook "last" van (op een Onkyo met XT32). Als ik content upscale naar 9.1 komt er constant gesis uit de tweeters. Zet je het afspelen op bijv. Direct is het meteen weg. Vind het alleen storend als ik langs de luidsprekers loop want tijdens normale content hoor je (ik) er niets van.

Laatst was er wel een vriend die op uiterste hoek van de bank zat, en dus het dichtst bij de rechter luidspreker, en die zei er als eerste iets van. Hij geloofde ook niet dat zo'n instelling zoveel ruis kon veroorzaken :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 14:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Opzich toch wel vreemd voor een versterker / receiver van initieel €1600 ofzo? 8)7 :X.
Als ik XT32 uitschakel blijft er een licht ruis / gesis over wat bijna onhoorbaar is (op volume van 85 kun je wat horen...).
Met XT32 aan is het geluid in zachtere stukken goed hoorbaar als je het geluid middelmatig tot stevig aan hebt staan. Heb het idee dat het vrij plots ontstaan is omdat het me nooit eerder opgevallen is.

Denk maar eens contact opnemen met Marantz?.

[ Voor 36% gewijzigd door Tortelli op 24-02-2015 21:11 ]

• Defnosh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 12:41
Ik heb hetzeflde als jullie ervaren met wat betreft het gesis, met de SR7008. Maar ik ging er altijd van uit dat het in de bron zit? Inderdaad, switchen met de instellingen maakt het gesis/ruis wel harder of zachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het puntje bij het paaltje komt weet je pas wat je eraan hebt.
Oke je betaald er een hoop voor maar dan heb je wat.
USB support _/-\o_ en MKV speelt de UD5007 prima af.
Schijnt alleen geen NTFS te ondersteunen.
Op internet staan wisselende/tegenstrijdige berichten hierover.
Iemand ervaring met een NTFS usb stick inpluggen? Zou nog vetter zijn, maar is al een top speler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Iemand een changelist gevonden voor de nr1604 firmware update?

Kreeg vanochtend een update melding maar kan er weinig over vinden. Lijkt vooralsnog prima te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
mcetweaker schreef op zondag 01 maart 2015 @ 17:42:
Iemand een changelist gevonden voor de nr1604 firmware update?

Kreeg vanochtend een update melding maar kan er weinig over vinden. Lijkt vooralsnog prima te werken
Hier staat wat info, maar er is over het algmeen slecht te vinden

http://www.avsforum.com/f...604-owners-thread-30.html

[ Voor 4% gewijzigd door Simbob op 01-03-2015 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echoes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 17:53
Onderstaand probleem is al regelmatig de revue gepasseerd. Een oplossing voor mij echter nog niet .....

Heb een Marantz SR-6009 aangeschaft. Ik wil muziek afspelen van mijn Synology DS212J. naar de Marantz.
De Remote App van Marantz op mijn Android phone doet het, maar valt regelmatig uit.

Synology heeft ook een app, DS Audio. Ik heb deze geinstalleerd op mijn Android phone.

Hoe krijg ik het voor elkaar de uitvoer te regelen naar mijn Marantz.
Via 'Instellingen', 'Instellingen', 'Selecteer een speler' is alleen HTC One S (mijn smartphone dus) beschikbaar, de Marantz komt in het lijstje niet voor.

Marantz en DS212J zitten bekabeld in het netwerk via dezelfde switch. Apparatien hebben beide een vast IP-adres (192.168.1.251, resp 192.168.1.250).

Mediaserver is op DS212J actief.

Wie oh wie kan mij verder helpen? Alvast bedankt.

Jan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:53
Probeer eens de syno te herstarten terwijl de versterker aanstaat en dan ook ds audio herstarten en kijken of je versterker dan wel als afspeelapparaat tevoorschijn komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
  • Laatst online: 06-06 17:57
@Echoes: toevallig had een kennis van mij vorige week hetzelfde probleem (wel met andere apparaten).

Log eens in op je synology en start Audio Station, ga vervolgens naar Settings. Als het goed is zie je daar een lijstje gebruikers, zorg ervoor dat de gebruiker waarmee je inlogt iig de DLNA rechten heeft.

Daarnaast kun je nog in de app (DS Audio) kijken bij settings, daar moet ergens onder Advanced iets staan als "Do not search for DLNA devices", zorg er voor dat deze uitgevinkt is.

Hopelijk kun je hier wat mee:) succes!

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echoes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 17:53
ASW1 en ViolatoR bedankt voor jullie meedenken.

ViolatoR jouw oplossing werkte bedankt, ...... ik kan nu voor uitvoer naar de Marantz kiezen, maar ......

DS audio is niet helemaal de oplossing .... geen gapless audio.

Kreeg nog een tip van iemand om AVR-Remote te proberen. Deze lijkt het vooralsnog te doen met mijn Marantz SR6009, gapless audio en geen uitval. Interface valt mee te werken.

Nogmaals dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Laatst online: 13-09 17:13
AVR is is toch gewoon een remote app, waarmee je dus oa de mediaplayer van de marantz kunt bedienen? lijkt me dat wel/ geen gapless een marantz ding is en niet aan de gebruikte app ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
Mooi dat het gelukt is, wat gapless playback betreft. Als het goed is zou dit sinds versie DS Audio 5.1 ondersteund moeten worden, kan er verder weinig over zeggen.

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt een NTFS usb disk/schijf? Iemand? Op de UD5007?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:41

CyBeRSPiN

sinds 2001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
NTFS partities groter dan 2TB herkend hij niet, daaronder zou moeten werken. Wil vanavond wel even kijken voor je als het dan nog niet bevestigd is.

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-08 16:52
Kan iemand aangeven hoe het internet radio deel werkt qua gebruiksgemak ? Is het mogelijk een radio station te selecteren en starten obv het display (dus zonder TV te hoeven inschakelen)?

(momenteel heb ik de 1605 op het oog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 21:55
Bij eerdere modellen (1603 heb ik volgens mij) kun je een drietal favoriete zenders instellen, die je dan met een knop op de afstandsbediening kunt selecteren.
'Bladeren' kan niet op het display, volgens mij wel met de Marantz app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Rayures schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 14:26:
Kan iemand aangeven hoe het internet radio deel werkt qua gebruiksgemak ? Is het mogelijk een radio station te selecteren en starten obv het display (dus zonder TV te hoeven inschakelen)?

het kan wel, maar echt gebruiksvriendelijk is het niet. je moet een beetje weten wat je doet met de pijltjestoetsen en dan zie je in je display waar je terechtkomt.

maar mijn ervaring is op een 1604, dus wie weet is het bij de 1605 compleet anders.
de favorieten werken inderdaad wel prima, gelimiteerd tot 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Cyberspin en ViolatoR en anderen.
Over NTFS playback zijn veel tegenstrijdige berichten te vinden. Zoals;
http://marantzforum.nl/forum/index.php?topic=12926.0
http://www.amazon.de/review/R1TUL4WKXAGPIV
Waar men NTFS werkend heeft/krijgt. Om maar 2 te noemen veel buitenlandse websites zeggen dat NTFS wordt ondersteund. Meer dan Nederlandse in in ieder geval. Tot zover de google resultaten, als iemand het zou willen testen zou dat wel relaxed zijn ik heb er wel eens een externe HDD aan gehangen zon Western Digital zonder externe stroomvoorziening van een niet-tech persoon, mocht deze standaard NTFS zijn heb ik het antwoord al, al zal dat waarschijnlijk exFAT zijn gok ik.
Al hebben de meeste mensen schijnbaar niet zon goede ervaring met NTFS/niet de gouden editie in handen.
Nogal kortzichtige reactie Cyberspin, ik zou het niet vragen als ik het niet zelf kon vinden..
Vandaar de vraag ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2015 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Geeft niet hoor, ben allang blij dat iemand antwoord gaf ;)
Je had wel iets uitgebreider mogen vermelden wat je zelf al had gevonden ;)
2TB is sowieso de limiet qua grootte en NTFS werkt, ondanks dat er expliciet in de handleiding staat dat dit niet het geval is..

Met een NAS ben je overigens van het probleem af. Lijkt me sowieso erg onhandig om een HD zo aan te sluiten, moet je continu aan-/afkoppelen om iets met de inhoud te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 22:56
Rayures schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 14:26:

Aan de hand van het display is het wel lastig, maar waarom zou je niet de Remote App op je smartphone gebruiken? Dat werkt sowieso gemakkelijker dan via de TV. Als je bijvoorbeeld wil zoeken kan je gewoon via het onscreen keyboard van je smartphone een zoekterm invoeren in plaats van moeilijk te zitten doen met de afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

kwiebus schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 00:00:
[...]

Aan de hand van het display is het wel lastig, maar waarom zou je niet de Remote App op je smartphone gebruiken? Dat werkt sowieso gemakkelijker dan via de TV. Als je bijvoorbeeld wil zoeken kan je gewoon via het onscreen keyboard van je smartphone een zoekterm invoeren in plaats van moeilijk te zitten doen met de afstandsbediening.
Internet radio is ook gewoon lastig en eigenlijk werkt het maar halfbakken. Als je dan toch een device hebt om de remote app te gebruiken en het is een iOS device: Er zijn tal van streaming apps, NL radio, UK radio, etc etc.. en gebruik lekker airplay. Werkt veel beter en gebruiksvriendelijker vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi, een paar weken een geweldige Marantz 5009 gekocht. Een simpele vraag, soms wil ik alleen tv kijken met tv geluid. Kan dat wel wanneer ik alle HDMI kabels heb aangesloten op de tv inclusief de Arc als enige kabel naar de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06:57
Ja, dat kan. Je hoeft de receiver niet aan te zetten. Dan werkt de TV gewoon via zijn eigen speakers.

Via de receiver is het geluid wel veel beter, dus waarom zou je dit willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:53

Zorian

What the fox?

Rallye schreef op zondag 22 maart 2015 @ 21:40:
Ja, dat kan. Je hoeft de receiver niet aan te zetten. Dan werkt de TV gewoon via zijn eigen speakers.

Via de receiver is het geluid wel veel beter, dus waarom zou je dit willen?
Nou, mijn buren kunnen onderhand wel een kleine waslijst opsommen met argumenten om dit te willen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Via de receiver kun je de dynamiek van het geluid beperken. Dat scheelt mogelijk een hoop overlast voor de buren..... En jij houdt het goede geluid van je Marantz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexS31
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Na vele jaren plezier te hebben gehad van mijn sony STR-DA3400ES receiver heb ik besloten om een Marantz aan te schaffen en uiteindelijk is dat de SR6008 geworden.
Deze draait op 2 jamo S606 front speakers, Infinity Center, 2x JBL digital10 Subs en 2 Q-acoustic 2010i Rears.
Natuurlijk de audyssey setup gedaan met de microfoon.
Maar het geluid ten opzichte van mijn Sony valt me eigenlijk wat tegen en ik weet natuurlijk is geluid lastig uit te leggen en vooral persoonlijk.
Alles klinkt met de Marantz een stuk scherper als met de Sony.
Met de Sony draaide ik een Hd concert en meestal was dat goed, nu heb ik bij het ene concert veel te veel bas en bij het andere weer veel te weinig.
De subs hadden een hele mooie vaste bas met muziek nu klinkt het vaak " plopperig "
Subs heb ik kwa volume op de helft staan de crossover rond de 80 Hz
Crossover frequentie van de front speakers staat standaard door de audyssey op 40 Hz als ik deze verhoog naar 80 of bijvoorbeeld 100 Hz dan is dat voor het ene audio nummer perfect voor het andere weer niet.
Films is daar in tegen over het algemeen goed, subs werken perfect, speakers klinken anders als voorheen, maar daar ben ik wel een heel eind tevreden over.
Het zal ongetwijfeld een instelling zijn, maar de Marantz valt me ten opzicht van de Sony wel tegen hoor, hopelijk hebben jullie nog ideeen ik zit nu nog in de 14 dagen bedenktijd periode en de Marantz kan nog terug voor een andere , ander type of wat dan ook.
Bedankt alvast :)

[ Voor 5% gewijzigd door AlexS31 op 28-03-2015 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:06
Audyssey werkt bij mij ook niet lekker. De bass wordt te overheersend. Ik gebruik gewoon mijn eigen oren en een dB-meter. Afstanden erin zetten kun je zelf met een rolmaat. Vervolgens de plop-test met een dB-meter doen en alles op 75dB afstellen.

Hier het uitgebreide verhaal:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=105013.0

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:38

daffie82

Minisforum UM773 Lite

LuPo schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 14:32:
Audyssey werkt bij mij ook niet lekker. De bass wordt te overheersend. Ik gebruik gewoon mijn eigen oren en een dB-meter. Afstanden erin zetten kun je zelf met een rolmaat. Vervolgens de plop-test met een dB-meter doen en alles op 75dB afstellen.

Inderdaad, mooie uitleg.
Dit kost wat meer moeite maar geeft wel uiteindelijk een mooi resultaat.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexS31
Met de metingen stonden de subs ook ingesteld op -12
Ik mis nu het ware geluid in mijn Jamo's ( en ja dat is een persoonlijke smaak natuurlijk )
Dan te veel bas dan weer veel te weinig dat had ik bij mijn Sony dus helemaal niet?
Nu moet je zowat bij elk Concert of muziek nummer het e.a bij gaan regelen.
Daar had ik overal een mooie vaste dragende bas, mooi sprankelend hoog en ook in het midden mooi en vriendelijk.
Nu dus soms het ploppende geluid uit de subs, het hoog vind ik nu ook meer aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:13
@AlexS31

Nieuwe surround receivers hebben voornamelijk meer functies, de klank en de gebruikte versterker techniek zijn veelal te vergelijken, zeker als je deze vergelijkt met '' high end'' modellen van vroeger. Als je de Sony versterker nog hebt kan je deze altijd omwisselen en kijken of er echt verschil is (eventueel met banaan stekkers)

Ik vermoed dat de Sony destijds in een hoger segment dan de nieuwe Marantz zat. Het heeft ook te maken met klankkleur, bijna alle Sony versterkers (DB7/8/940) die ik heb gehad hadden een hele goede strakke Bass weergave. Een reden waarom ik Sony versterkers zo goed vond, de bass ! (zonder boom bas)

De klank van Marantz is ook mooi, warm en gedetailleerd mid en hoog.
(als je tenminste gelooft in klank verschil tussen versterkers)

[ Voor 20% gewijzigd door Roderiktweaker op 28-03-2015 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Bij een recent bezoek aan de zaak waar ik in 2012 mijn sr6006 gekocht heb, met Tannoy speakers, begreep ik dat die combinatie nu niet meer geadviseerd zou worden. Ben er niet op doorgegaan, maar of Tannnoy of Marantz heeft dus iets veranderd, waardoor de combinatie, naar ik begreep, te "scherp" zou klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

AlexS31 schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 15:08:
Met de metingen stonden de subs ook ingesteld op -12
Ik mis nu het ware geluid in mijn Jamo's ( en ja dat is een persoonlijke smaak natuurlijk )
Dan te veel bas dan weer veel te weinig dat had ik bij mijn Sony dus helemaal niet?
Nu moet je zowat bij elk Concert of muziek nummer het e.a bij gaan regelen.
Daar had ik overal een mooie vaste dragende bas, mooi sprankelend hoog en ook in het midden mooi en vriendelijk.
Nu dus soms het ploppende geluid uit de subs, het hoog vind ik nu ook meer aanwezig.
Als na de automatische setup je Subwoofer nog steeds op de receiver op -12 dB staat, moet het volume op de sub zelf omlaag zetten en nogmaals de metingen starten. Je moet zorgen dat je uiteindelijk niet op -12 dB uit komt. De reden is: -12 dB is het maximale wat de receiver kan doen en geeft dus aan dat de sub nog te hard staat. Zelf op 25% op de sub maakte mijn Marantz SR6008 er nog -12 dB van. Dat geeft dus aan wat het vermogen van de sub is en hoeveel je deze omlaag moet zetten om geen overdaad aan lage tonen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Hann1BaL schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:26:

Als na de automatische setup je Subwoofer nog steeds op de receiver op -12 dB staat, moet het volume op de sub zelf omlaag zetten en nogmaals de metingen starten. Je moet zorgen dat je uiteindelijk niet op -12 dB uit komt. De reden is: -12 dB is het maximale wat de receiver kan doen en geeft dus aan dat de sub nog te hard staat. Zelf op 25% op de sub maakte mijn Marantz SR6008 er nog -12 dB van. Dat geeft dus aan wat het vermogen van de sub is en hoeveel je deze omlaag moet zetten om geen overdaad aan lage tonen te krijgen.
Klopt, mijn sub bijvoorbeeld staat maar voor 20% open en staat op -7,5 dB.
Om maar een idee te geven :)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexS31
Daar zal ik nog eens mee aan de slag gaan.
Wel heb ik alles afgesteld nu zoals in de link waar LuPo op gewezen had alles op 75Db dus
De jamo's heb ik ingesteld op laagste frequentie x 1,5 dus 42 x 1,5 is 63 dus geprobeerd op 60 en 80 Hz
LFE+Main heb ik gezet op 80

Draai ik om een voorbeeld te noemen( Blu-Ray ) Roy Orbison Black & White Night dan is deze kwa geluid perfect ( DTS HD Master Audio ) ook in Gewoon DTS klink deze Perfect
Draai ik een ander concert ook met DTS track dan is het kort gezegd Ruk,
Net of alle verhoudingen niet meer kloppen.
Hoe kan dit?
Met mijn Sony klonken deze 2 overigens alle 2 geweldig.

Het is net dat de Marantz software matig wel goed overweg kan met Black & White Night en met een andere dus niet..
Of zit er in een standaard DTS track onderling mega veel verschil?
De Marantz heeft me nog niet tot volle tevredenheid overtuigd zeg maar om te blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

AlexS31 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 18:04:

Of zit er in een standaard DTS track onderling mega veel verschil?
De Marantz heeft me nog niet tot volle tevredenheid overtuigd zeg maar om te blijven
Dat laatste is natuurlijk aan jou. Er zitten wel echt grote verschillen in DTS tracks van verschillende bronnen. En de afstelling doet erg veel. Ik ben zelf zeer tevreden met de geautomatiseerde afstelling die daarna eventueel te finetunen is.

En het kan zomaar zijn dat de Marantz die beter blootlegt dan de Sony. Dat laatste is een pure stab in the dark. Ik weet je complete setup niet verder. Jamo zijn doorgaans wel luidsprekers met de lage tonen nogal aanwezig. Misschien dat de marantz daarmee niet de beste match is.

[ Voor 8% gewijzigd door Hann1BaL op 30-03-2015 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
Mijn SR7500 geupdate naar een SR5009 :)
Speakers zijn B&W DM309, LCR3, DM303 en een ASW300

Terwijl er op de SR7500 nog niet eens ethernet opzat is dit ineens met gestrekt been erin
3fm in 192k stream, spotify premium vanaf alle huis devices, ipad app als bediening, flac en mp3 via dlna van mijn nas :p handig hoor

Paar comments
Audyssey hmmm ik weet niet hoor, beetje bass heavy bij lage volumes en het hoort wat ehh apart
Heb het idee flat wat beter klinkt dan reference en cutoff sub naar 80 maakt het ook beter
Dynamic volume vind ik altijd wat raar in films, dat je stemmen weer aan hoort zwellen na wat lawaai
Merk dat als ik reference level omhoog gooi naar 10dB je de impact wat verkleint, das beter
Of misschien dat hele audyssey maar skippen, anderen wel enthousiast of wat tips?

Nu alleen nog een medicijn vinden tegen de lipsync check ziekte :(

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04
Tonton schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 14:03:
Mijn SR7500 geupdate naar een SR5009 :)
Care to elaborate?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Nu alleen nog een medicijn vinden tegen de lipsync check ziekte :(
Heb je geen HDMI ARC aansluiting op je tv? Je tv kan dan zn delay doorgeven zodat de versterker vanzelf synct. Nog geen moment last van verkeerde sync gehad met mijn SR5008..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
wat specifiek?
De 7500 was een meer premium model maar wel uit 2005, na 10j en een nieuw huis alles qua electronica even opnieuw opgezet en vervangen (TV, PC, Audio, see signature) :)
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 15:19:
[...]
Heb je geen HDMI ARC aansluiting op je tv? Je tv kan dan zn delay doorgeven zodat de versterker vanzelf synct. Nog geen moment last van verkeerde sync gehad met mijn SR5008..
Ja ik was nog van oude stempel dat de TV mijn video in hub is.
Maar gisteren maar even omgeplugd naar de Marantz als hub.
UPC Horizon als passthrough en de minix ook aan de marantz
ARC nooit aan de praat gekregen en toevallig andere HDMI kabel en hoppakee :)
nu switched ook alles mooi heen en weer naar TV speaker en Marantz.
Ziet er goed uit!
thanks om mij (indirect) aan te sporen

ps: ik vind dat fysieke schermpje ook bizar klein... overlay HDMI moet ook wel anders geen idee waar je mee bezig bent of als signaal wel goed staat (e.g. DTS passthrough of stereo downmix)

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Audyssey hmmm ik weet niet hoor, beetje bass heavy bij lage volumes en het hoort wat ehh apart
Heb het idee flat wat beter klinkt dan reference en cutoff sub naar 80 maakt het ook beter
Dynamic volume vind ik altijd wat raar in films, dat je stemmen weer aan hoort zwellen na wat lawaai
Merk dat als ik reference level omhoog gooi naar 10dB je de impact wat verkleint, das beter
Of misschien dat hele audyssey maar skippen, anderen wel enthousiast of wat tips?
LuPo schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 14:32:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04
Tonton schreef op zondag 05 april 2015 @ 10:27:
[...]

wat specifiek?
De 7500 was een meer premium model maar wel uit 2005, na 10j en een nieuw huis alles qua electronica even opnieuw opgezet en vervangen (TV, PC, Audio, see signature) :)
Ik had je verkeerd begrepen, ik dacht dat je met Firmware de functies van je apparaat had weten te flashen naar een ander type. Foutje.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rainier15
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 21:32
Zijn er hier meer mensen die problemen ervaren met de micro processor van de 1402?
Heb last van heel veel storing. Processor inmiddels al 5x gereset. Dit helpt een poosje, maar nadat er meer tijd verstrekt worden de storingen steeds frequenter tot hij constant wegvalt.
Helaas de garantie al verlopen natuurlijk.
Is deze microprocessor te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Omdat bijna alle posts van de laatste dagen aankoopadviezen betreffen voor Just_A_User en zijn zoektocht naar een nieuwe receiver zijn deze afgesplitst in Nieuwe receiver gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Wat bedoel je precies met het "resetten van de micro processor" :?
Klinkt me nogal bizar in de oren namelijk.

Bedoel je een fabrieksreset van de software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 15:19:
[...]

Toch merk ik nog kleine geluid fouten met auto sync en ARC.
Het werkt wel want als ik er toch een dikke manual sync bijgooi (e.g. 150ms) hij dat naar het zelfde corrigeert weer :)
Als we ff aannemen dat de source file wel goed is (het probleem blijft bij verschillende files) dan moet er iets fout gaan voor de loop (de MINIX) of na de loop (in de TV). Als ik in XBMC een kleine audio delay geef zal de ARC loop niet extra corrigeren en inderdaad dan is het wel allemaal in sync.
Maar om nou elke keer in xbmc te gaan lopen corrigeren, ben ik ook niet echt veel opgeschoten met mijn fancy ARC loop.

PS: hoe werkt het systeem eigenlijk?
ik dacht hij de loop delay meet via een soort loop, maar blijkbaar knalt de tv gewoon een delay waarde naar de receiver die die maar moet accepteren?
maar dan snap ik weer niet dat hij in staat is manual delay op de receiver auto te corrigeren.

[ Voor 13% gewijzigd door Tonton op 08-04-2015 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Laatst online: 17-09 11:50
Zo, nou, ik heb net de Marantz 7009 besteld. Volgens mij heb ik een goeie deal gemaakt want dat ding kost 1.399 euro. Maar ik krijg 'm (geen demo, volledig nieuw) voor 1.075 euro. Ik snap heel goed dat ze er nog steeds flink winst op maken, maar dan nog is 't volgens mij best een nette korting?

Ik kan hem in de eerste week van mei gaan halen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Just_A_User op 08-04-2015 14:21 ]

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 15:56
Zit er ook op te wachten (€995 :P ).
Ben heel benieuwd wat ik ga merken komende van een onkyo sr705..

Bij mij gaat hij gecombineerd worden met:
Fronts B&W 683
Center B&W HTM62
Surrounds B&W M1's
Sub SVS PB1 isd
TV Samsung 55HU7500

Ook kwam ik gisteren 2 B&W M1's tegen op marktplaats welke ik gekocht heb voor atmos/auro-3d uitbreiding.
Zo spaar ik langzaam wat leuks bij mekaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:34
Mijn 6009 is inmiddels al een uur aan het flashen.
Gaat volgens mij iets niet helemaal goed.

Eindelijk klaar, dat duurde lang.

[ Voor 16% gewijzigd door Bad Brains op 08-04-2015 15:31 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
rsvmark schreef op woensdag 08 april 2015 @ 14:54:
Zit er ook op te wachten (€995 :P ).
Ben heel benieuwd wat ik ga merken komende van een onkyo sr705..

Bij mij gaat hij gecombineerd worden met:
Fronts B&W 683
Center B&W HTM62
Surrounds B&W M1's
Sub SVS PB1 isd
TV Samsung 55HU7500

Ook kwam ik gisteren 2 B&W M1's tegen op marktplaats welke ik gekocht heb voor atmos/auro-3d uitbreiding.
Zo spaar ik langzaam wat leuks bij mekaar :P
Potverdrie, dat is nog een veel betere prijs. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? :P Prachtige speakers heb je overigens, gaaf hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Just_A_User schreef op woensdag 08 april 2015 @ 15:13:
[...]

Potverdrie, dat is nog een veel betere prijs. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? :P Prachtige speakers heb je overigens, gaaf hoor.
Thanks _/-\o_
Heb er niets voor hoeven doen eigenlijk.
Kwam via het HT forum op H&C hifi uit voor deze prijs :P
Een zwarte had ik al binnen kunnen hebben maar ik heb voor zilver gekozen, zou eind van de week binnen moeten zijn.
(wat duurt dat lang als je eenmaal iets besteld hebt......)

EDIT:
Hoor net dat ie vandaag op de post gaat :9~ :*)

[ Voor 5% gewijzigd door rsvmark op 08-04-2015 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Tonton schreef op woensdag 08 april 2015 @ 13:27:
[...]

Toch merk ik nog kleine geluid fouten met auto sync en ARC.
Het werkt wel want als ik er toch een dikke manual sync bijgooi (e.g. 150ms) hij dat naar het zelfde corrigeert weer :)
Als we ff aannemen dat de source file wel goed is (het probleem blijft bij verschillende files) dan moet er iets fout gaan voor de loop (de MINIX) of na de loop (in de TV). Als ik in XBMC een kleine audio delay geef zal de ARC loop niet extra corrigeren en inderdaad dan is het wel allemaal in sync.
Maar om nou elke keer in xbmc te gaan lopen corrigeren, ben ik ook niet echt veel opgeschoten met mijn fancy ARC loop.

PS: hoe werkt het systeem eigenlijk?
ik dacht hij de loop delay meet via een soort loop, maar blijkbaar knalt de tv gewoon een delay waarde naar de receiver die die maar moet accepteren?
maar dan snap ik weer niet dat hij in staat is manual delay op de receiver auto te corrigeren.
Hoeveel delay geef je nog (extra) in XBMC zodat het perfect is?

Wat ik ervan begrijp is dat de TV naar de receiver rapporteert wat de 'input lag' is, en dat bepaalde tv's daar preciezer in zijn dan andere (vaste waarde vs. bijv lagere delay als je beeldverbeteraars uitschakelt of 'game mode' activeert).

Mogelijk dat jouw tv de delay niet 100% correct teruggeeft. 150ms is wel ongeveer wat een TV aan input lag kan hebben met alle verbeteraars actief.

Heb je er met andere bronnen (bijv. bluray speler) ook last van dat het net niet klopt? Of alleen met XBMC?

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeRSPiN op 08-04-2015 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rainier15
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 21:32
CyBeRSPiN schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:59:
Wat bedoel je precies met het "resetten van de micro processor" :?
Klinkt me nogal bizar in de oren namelijk.

Bedoel je een fabrieksreset van de software?
Volgens de handleiding van marantz wel. Dit zal in de praktijk inderdaad een herstel naar fabrieks instellingen betekenen. Maar van wat ik heb kunnen vinden is dit een probleem van de chip vs hdmi waar hij begint te storen. Geel beeld e.d. Zeer vervelend natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenVerweij
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:05
Hallo allemaal,

eerste keer dat ik reageer op dit forum, ik ben in het bezit van een SR5008. De laatste tijd heb ik last van vastlopers, het apparaat reageert nergens meer op.. Enige oplossing is de stekker eruit. Daarnaast merk ik steeds vaker dat wanneer ik via AirPlay iets afspeel het gehele hoog mist, pas na het veranderen van het volume springt dit er opeens weer bij. Er zijn ook dagen waarbij er totaal niets misgaat.

Ik heb 'm al gereset (middels de knoppencombo) en hij is volledig up to date.

Iemand enig idee? Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
RubenVerweij schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:51:
Hallo allemaal,

eerste keer dat ik reageer op dit forum, ik ben in het bezit van een SR5008. De laatste tijd heb ik last van vastlopers, het apparaat reageert nergens meer op.. Enige oplossing is de stekker eruit. Daarnaast merk ik steeds vaker dat wanneer ik via AirPlay iets afspeel het gehele hoog mist, pas na het veranderen van het volume springt dit er opeens weer bij. Er zijn ook dagen waarbij er totaal niets misgaat.

Ik heb 'm al gereset (middels de knoppencombo) en hij is volledig up to date.

Iemand enig idee? Bij voorbaat dank!
Die vastlopers herken ik van mijn Denon 2113. Het apparaat reageerde dan nergens meer op, niet op knoppen op het apparaat, niet op de afstandsbediening, helemaal niks. Ik moest dan ook de stekker er uit trekken en weer opnieuw er in duwen.

Uiteindelijk bleek dat, zodra ik in het menu ging richting HDMI, dit probleem zich voor deed. Ik had nog garantie en ben dus terug gegaan, en heb een nieuwe gekregen. Oftewel, hij was dus daadwerkelijk stuk. Nu is dat Denon en geen Marantz maarrrr, het valt wel onder dezelfde vlag.

Ik wil je niet bang maken hoor, maar ik heb die reset ook uitgevoerd toen, maar het hielp allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Zit je op je werk stuurt je vriendin deze foto op......

Afbeeldingslocatie: http://www.imghost.nl/download/SR7009%20klein.JPG

En ik moet nog tot 17:00 :F

EDIT. Zo dan 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door rsvmark op 09-04-2015 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Stuurt ze een copyright-symbool van het motor-forum?
Sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenVerweij
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:05
Just_A_User schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:58:
[...]

Die vastlopers herken ik van mijn Denon 2113. Het apparaat reageerde dan nergens meer op, niet op knoppen op het apparaat, niet op de afstandsbediening, helemaal niks. Ik moest dan ook de stekker er uit trekken en weer opnieuw er in duwen.

Uiteindelijk bleek dat, zodra ik in het menu ging richting HDMI, dit probleem zich voor deed. Ik had nog garantie en ben dus terug gegaan, en heb een nieuwe gekregen. Oftewel, hij was dus daadwerkelijk stuk. Nu is dat Denon en geen Marantz maarrrr, het valt wel onder dezelfde vlag.

Ik wil je niet bang maken hoor, maar ik heb die reset ook uitgevoerd toen, maar het hielp allemaal niet.
Denon & Marantz komen volgens mij zelfs uit dezelfde fabriek. Op het moment dat ik de setup induik en naar de video (&HDMI) instellingen gaat er niets mis.. Heb 'm vorig jaar via iBood gekocht, daar maar eens eens service request aanmaken!

@rsvmark:ruilen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
RubenVerweij schreef op donderdag 09 april 2015 @ 13:47:
[...]

Denon & Marantz komen volgens mij zelfs uit dezelfde fabriek. Op het moment dat ik de setup induik en naar de video (&HDMI) instellingen gaat er niets mis.. Heb 'm vorig jaar via iBood gekocht, daar maar eens eens service request aanmaken!

@rsvmark:ruilen? ;)
Ja dat komen ze ook volgens mij. Oh nee, ik bedoelde ook niet dat jij exact hetzelfde issue hebt, ik beschreef gewoon wat er bij mij mis was, want bij mij was het HDMI bordje stuk. Alleen een symptoom daarvan was dus de vastlopers zoals jij die beschrijft. Ik bedoelde dus maar aan te geven dat het mij doet denken dat er daadwerkelijk iets stuk is bij jouw apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Gisteren mijn pakketje uitgepakt en aangesloten. :9~ :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.imghost.nl/download/SR7009%20uitpak%20klein.JPG

Eerste indruk is erg positief, de Marantz matched beter met mijn speakers dan de Onkyo.
Setup is easy en ook al ben ik met de Audyssey MultEQ XT32/LFC na 2 metingen gestopt (23:00 s'avonds... O-) ) vanwege mogelijke overlast, heb ik sterk het idee dat de balans tussen de kanalen nu veel beter is als met de Onkyo.
Om 00:00 werd ik gesommeerd om naar boven te komen dus vanavond weer verder spelen 8)

Wat ik nog niet voor mekaar kreeg is Airplay en Spotify connect maar dat schijnt aan mijn KPN router te liggen. Wordt vervolgd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
CyBeRSPiN schreef op woensdag 08 april 2015 @ 15:43:
[...]

Hoeveel delay geef je nog (extra) in XBMC zodat het perfect is?

Wat ik ervan begrijp is dat de TV naar de receiver rapporteert wat de 'input lag' is, en dat bepaalde tv's daar preciezer in zijn dan andere (vaste waarde vs. bijv lagere delay als je beeldverbeteraars uitschakelt of 'game mode' activeert).

Mogelijk dat jouw tv de delay niet 100% correct teruggeeft. 150ms is wel ongeveer wat een TV aan input lag kan hebben met alle verbeteraars actief.

Heb je er met andere bronnen (bijv. bluray speler) ook last van dat het net niet klopt? Of alleen met XBMC?
Wat ik uitzet zijn alle beelverbeteraars (heb die nog nooit op een verbetering betrapt), wat misschien de snelheid verhoogt en dus een foute delay rapporteert.. maar het verschilt wel wat per film.
ik ga nog ff meer experimenteren en anders maar weer manual zonder auto fix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:21
Gisteren een Marantz 1605 gekocht na lang twijfelen of het aantal watt niet tekort ging schieten, maarja eigenlijk gaat bij mij het geluid alleen harder met een feestje en anders gebruik ik al snel een koptelefoon.

Kan hem helaas nog niet echt testen, want er hangen alleen 2 "melkpakjes"van LG aan nu, want mijn subwoover is blijkbaar passief en dus onbruikbaar.

Nu denk ik er over om als frontspeakers de Dali Zensor 1 of 3 toe te passen. Aangezien ik maar 50 watt beschikbaar heb per kanaal zou de 1 al genoeg zijn, maar de 3 komt in het wit en dat past beter in mijn interieur. Het is toch niet nodig echt op zoek te gaan naar 50 watt boxen lijkt me ?

Nu heb ik dus een nieuwe actieve subwoover nodig waar ik liever niet meer dan €250 voor neerleg. Als er een hele goede reden is om meer neer te spenderen vind ik dat overigens ook geen probleem. Iemand die mij een richting in kan sturen en vooral waar ik op moet letten ? Wat geluid betreft heb ik eigenlijk alleen verstand van goede koptelefoons dus sorry als ik wat noobisch overkom.

Ik ga dus voor een 2.1 opstelling en muziek is belangrijker voor me dan films. Verder komt het in een woonkamer van 6x6 meter te staan met een open keuken er aan (ongeveer 4x3)

Iemand tips of ervaring met de wat je het beste aan de Marantz 1605 kan hangen ? (en ja ik weet dat zelf luisteren uiteindelijk nodig is, maar heb nu geen idee waar ik naar moet gaan luisteren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph0t0nix
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 00:41
Als muziek belangrijker voor je is dan films kun je ook zonder sub werken, als je fronts maar diep genoeg gaan. Ik heb al jaren plezier van twee Klipsch RF62s (dat zijn wel zuilen, de Zensor 1 en 3 niet). Eerst in combinatie met de Marantz NR1601, nu met een SR6006. Ik heb ook bij films nog nooit behoefte gehad aan meer laag.
Je zou dus bijv. de Zensor 5 kunnen overwegen.

[ Voor 8% gewijzigd door ph0t0nix op 12-04-2015 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Thanks voor het meedenken, maar zuilen zijn in mijn situatie helaas niet mogelijk. De TV staat in een nis van 100 cm diep en 350 cm breed. Mijn eigen gemaakte tv meubel hangt op 22cm van de vloer direct tegen de rechtermuur aan. (TV hangt aan een 40 mm paneel op 25 cm vanaf de achterwand die dan weer om het TV meubel heen gemaakt is).

Links zou dus zonder problemen een zuil kunnen staan maar rechts niet (direct naast de nis is de deur van de berging).

De speaker links komt dus op een standaard te staan en de rechter op het meubel. Mijn voorkeur voor de frontspeakers is ondertussen verschoven naar de Q Aquostics 2020i. Met de sub helaas nog geen steek verder. Die van Aquostic is bijvoorbeeld €500,- en dat vind ik persoonlijk pittig.

Net terug van een dure vakantie en de koelkast + wasmachine moeten vervangen worden dus misschien maar ff kijken wat die boekenplankboxjes doen en dan rustig aankijken wat ik mis in de lage tonen.

[ Voor 15% gewijzigd door Beakzz op 13-04-2015 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Beakzz schreef op maandag 13 april 2015 @ 01:07:
Thanks voor het meedenken, maar zuilen zijn in mijn situatie helaas niet mogelijk. De TV staat in een nis van 100 cm diep en 350 cm breed. Mijn eigen gemaakte tv meubel hangt op 22cm van de vloer direct tegen de rechtermuur aan. (TV hangt aan een 40 mm paneel op 25 cm vanaf de achterwand die dan weer om het TV meubel heen gemaakt is).

Links zou dus zonder problemen een zuil kunnen staan maar rechts niet (direct naast de nis is de deur van de berging).

De speaker links komt dus op een standaard te staan en de rechter op het meubel. Mijn voorkeur voor de frontspeakers is ondertussen verschoven naar de Q Aquostics 2020i. Met de sub helaas nog geen steek verder. Die van Aquostic is bijvoorbeeld €500,- en dat vind ik persoonlijk pittig.

Net terug van een dure vakantie en de koelkast + wasmachine moeten vervangen worden dus misschien maar ff kijken wat die boekenplankboxjes doen en dan rustig aankijken wat ik mis in de lage tonen.
Wat was de reden van de aanschaf van die receiver? Want dat lees ik niet in je verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Beakzz schreef op zondag 12 april 2015 @ 15:31:
Gisteren een Marantz 1605 gekocht na lang twijfelen of het aantal watt niet tekort ging schieten, maarja eigenlijk gaat bij mij het geluid alleen harder met een feestje en anders gebruik ik al snel een koptelefoon.

Kan hem helaas nog niet echt testen, want er hangen alleen 2 "melkpakjes"van LG aan nu, want mijn subwoover is blijkbaar passief en dus onbruikbaar.

Nu denk ik er over om als frontspeakers de Dali Zensor 1 of 3 toe te passen. Aangezien ik maar 50 watt beschikbaar heb per kanaal zou de 1 al genoeg zijn, maar de 3 komt in het wit en dat past beter in mijn interieur. Het is toch niet nodig echt op zoek te gaan naar 50 watt boxen lijkt me ?

Nu heb ik dus een nieuwe actieve subwoover nodig waar ik liever niet meer dan €250 voor neerleg. Als er een hele goede reden is om meer neer te spenderen vind ik dat overigens ook geen probleem. Iemand die mij een richting in kan sturen en vooral waar ik op moet letten ? Wat geluid betreft heb ik eigenlijk alleen verstand van goede koptelefoons dus sorry als ik wat noobisch overkom.

Ik ga dus voor een 2.1 opstelling en muziek is belangrijker voor me dan films. Verder komt het in een woonkamer van 6x6 meter te staan met een open keuken er aan (ongeveer 4x3)

Iemand tips of ervaring met de wat je het beste aan de Marantz 1605 kan hangen ? (en ja ik weet dat zelf luisteren uiteindelijk nodig is, maar heb nu geen idee waar ik naar moet gaan luisteren)
Zowel de 1 als de 3 zijn in het wit leverbaar.
Een sub kun je altijd toevoegen. Luister de 1 en de 3 eens en bedenk wat je beter aan vindt sluiten bij je wensen. Hang ze aan de reveiver en mocht je wat missen, dan kun je een sub kopen. (En ik denk dat je wel wat gaat missen, al vind ik het verdacht goed wat er uit die kleine boekenplankluidsprekers komt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online

De Zensor 3 kan echt meer dan prima op een NR1605. Ik heb een surround set van 2x Zensor 7, 2x Zensor 1 rear, Zensor Vokal en de sub E- 12 F en heb geen moment het gevoel dat ik power te kort kom. Wil je de Zensors die je als fronts hebt staan op speakerstands neerzetten? Wanneer je daarvoor kiest, niet heel veel films kijkt is een set van 2 Zensor 7's een betere keus (imho) dan 2x Zensor 1 op stands + losse sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

J0YR1D3R schreef op maandag 13 april 2015 @ 10:57:
[...]

De Zensor 3 kan echt meer dan prima op een NR1605. Ik heb een surround set van 2x Zensor 7, 2x Zensor 1 rear, Zensor Vokal en de sub E- 12 F en heb geen moment het gevoel dat ik power te kort kom. Wil je de Zensors die je als fronts hebt staan op speakerstands neerzetten? Wanneer je daarvoor kiest, niet heel veel films kijkt is een set van 2 Zensor 7's een betere keus (imho) dan 2x Zensor 1 op stands + losse sub.
Hoewel dit meer een luidsprekeradvies wordt, ipv een Marantz receiver advies, denk ik dat deze conversatie meer in het Dali topic past. De receiver is prima in staat de boekenplanken van power te voorzien en als je het verhaal leest, weet je dat er bij hem geen 7's gaan passen.

Overigens vind je vergelijking ook niet goed. Als je vooral muziek luistert ben ik het met je eens, maar voor films is 2x7 echt niet beter dan een surround set van 1's naar mijn mening. (Ik heb overigens dezelfde luidspreker setup als jij, maar dan aan een SR6008.)
J0YR1D3R schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:15:

[...]

En daar heb jij dan weer niet helemaal goed naar de wens gekeken:

[...]
Ik stelde het in algemene zin en niet specifiek voor de vrager 8)
Volgens mij zijn we het verder dus compleet eens.

[ Voor 13% gewijzigd door Hann1BaL op 13-04-2015 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Hann1BaL schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:11:
[...]

Hoewel dit meer een luidsprekeradvies wordt, ipv een Marantz receiver advies, denk ik dat deze conversatie meer in het Dali topic past. De receiver is prima in staat de boekenplanken van power te voorzien en als je het verhaal leest, weet je dat er bij hem geen 7's gaan passen.
De post waarin stond dat het niet zou gaan passen heb ik even gemist :) Ik wilde alleen even aangeven dat het aansturen van een setje Zensor 3's door de NR1605 al helemaal geen probleem moet zijn.
Overigens vind je vergelijking ook niet goed. Als je vooral muziek luistert ben ik het met je eens, maar voor films is 2x7 echt niet beter dan een surround set van 1's naar mijn mening. (Ik heb overigens dezelfde luidspreker setup als jij, maar dan aan een SR6008.)
En daar heb jij dan weer niet helemaal goed naar de wens gekeken:

Beakzz heeft met de NR1605 in ieder geval een prima versterker gekocht. Dat besluit is al genomen, voor het verschil tussen de Dali Zensor 1 en 3 zou ik vooral even gaan luisteren en verder discussieren in het Dali topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Haha de "verkeerde" tips/reacties neem ik op de koop toe. Ik weet ook wel dat ik eigenlijk in een ander topic moet zijn, maar hier heb ik de meeste kans dat er iemand is met dezelfde versterker en er misschien al ervaring mee heeft. Ik ga voor nu gewoon op zoek naar een winkel die de Dali's en de Q Acoustics heeft staan en kijken wat het beste bij mijn smaak past. Tnx voor alle reacties.

Zuilen komen wel in mijn volgende huis, maar dan komt er waarschijnlijk ook weer een andere versterker en dan verhuist deze naar de "mancave";)
Just_A_User schreef op maandag 13 april 2015 @ 08:34:
[...]

Wat was de reden van de aanschaf van die receiver? Want dat lees ik niet in je verhaal.
Ik had nu een LG 2.1 systeempje staan wat ik had gekocht toen ik uit huis ging en het geld even op was ;) Aangezien er 4 consoles, een mediaplayer, een apple tv en de Upc box aanhingen zat ik ontzettend te kloten met mijn hdmi's. Het is hoe dan ook een vreselijk ding in gebruik.

Wilde nu dus gewoon iets goed wat in deze huiskamer goed zijn werk doet. Binnen een jaar of 2 wil ik naar een groter huis dus dan ga ik wel op zoek naar een model met iets meer vermogen. Eigenlijk wilde ik eerst voor de Denon X2100 gaan met meer vermogen, maar zag op verschillende sites dan de budget Denons een stuk minder zijn dan de high end modellen en dat het verschil bij Marantz kleiner is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Tonton schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 10:36:
maar het verschilt wel wat per film.
Zou niet mogen kunnen.
Blurays op 24fps moeten allemaal dezelfde afwijking hebben.
Enige waar nog wat verschil kan door komen, is het verschil in frames per seconde (dus verschil Blu-ray/DVD om maar iets te noemen). Sommige TV's doen hier langer over om te verwerken.
Ik heb bij mij bijvoorbeeld de sync perfect ingesteld voor 24fps, omdat ik dat het meeste kijk.
Maar al de content in 24fps moet dan wel goed zijn, anders heb je een gare rip ofzo gedownload.

[ Voor 6% gewijzigd door daffie82 op 13-04-2015 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Wordt hier lichtelijk gestoord, heb een SR6009 gekocht in december en heb daar vandaag voor het stereobeeld een Linn LK85 eindversterker aangehangen.

Pre out (L / R ) gelinkt aan de Linn en er komt een constante brom uit alle speakers/conussen. De Linn geeft een groen licht (niet standby) zonder dat er signaal op staat. (Marantz staat uit)
Of hij uit of aan staat, er staat ruis/brom op.

Ouwe Yamaha RX-V740RDS uit de kast getrokken, pre outs (L / R) aangesloten en stil....
Cinch <-> minijack aangesloten op de CD ingang, telefoon eraan geprikt. Versterker aan en het ding zingt als een Nachtegaal.
Geen brom, ruis, niets..

Wat kan dat zijn, ergens een instelling?
Of is er een iets naar zijn grootje.
Overigens ik heb 2 Linn's en beide hetzelfde resultaat, apparaten op andere groepen zetten werkte ook niet.
Geaard, ongeaard.. alles geeft die brom. Behalve op de Yamaha.

Wat nu..

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:13
Heb je de FM coax aangesloten en bromt hij ook als er verder geen apparaten op de Marantz zijn aangesloten ? (computers,enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Coax eraf gehaald en de HDMI van de PS3, niks dan rust.
Soms is het zo simpel.. :)

dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Volgens mij zijn daar oplossingen voor. Je kunt je coax-aansluiting aarden, zodat de brom, ook bij aangesloten coax weg blijft. Er zijn vast technici die je kunnen uitleggen hoe je dat moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Ik heb volgens mij nog zo'n filter liggen. Coax kabeltje met een bus in het midden, kan ik wel even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WardL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-11-2023
Eens een vraagje van een andere aard.
Is er hier al iemand in geslaagd om met de Marantz remote (in mijn geval van SR7009) zijn Telenet Digicorder te bedienen?
Dit toestel staat uiteraard niet in de preset list in de manual, en ook na wat rondzoeken op internet nog geen oplossing gevonden (kans dat dit zou lukken lijkt mij ook niet zo heel erg groot).

Dus moest iemand hier al in geslaagd zijn hoor ik graag hoe :)

EDIT:
nvm, ik heb net dit gevonden (moet er blijkbaar overgelezen hebben in de PDF manual die ik gisteren op GSM gelezen heb). Deze avond maar eens proberen dan

[ Voor 21% gewijzigd door WardL op 21-04-2015 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
zou iemand voor mij kunnen bevestigen dat de Marantz NR1605 een diepte heeft van 37,6 CM (zoals in de manual staat ).

(Wil dit even dubbelchecken o.a. omdat de meeste receivers een diepte van ong 32cm hebben en met de aanschaf van een nieuw tv meubel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 22:56
Rayures schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 16:23:
zou iemand voor mij kunnen bevestigen dat de Marantz NR1605 een diepte heeft van 37,6 CM (zoals in de manual staat ).
Diepte is inclusief antennes:

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2a5wwbb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
kwiebus schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 17:19:
[...]
Diepte is inclusief antennes:
Die had ik niet gezien/gevonden. Duidelijke maten. Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Laatst online: 13-09 17:13
eigenlijk zouden fabrikanten de netto maten moeten opgeven, dus incl de (in de handel regulier verkrijgbare) kabels aangesloten. mijn sr7005 steekt aan beide kanten wat uit (ikea besta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

En eigenlijk zouden tv/audiomeubels ontworpen moeten worden zodat de meest gangbare apparatuur er in past.
Tijden bezig geweest om een mooi meubel te vinden waar een receiver in past, overgrote deel is niet diep genoeg.. Of vakjes niet hoog genoeg.
Uiteindelijk bij www.tv-kast.nl in Almere zeer goed geslaagd met de 'Edge 275' (zwevend wandmeubel van 275cm lang en 40cm diep). De eigenaar is zelf een multimediafanaat en meubelontwerper, alles klopt dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:40
CyBeRSPiN schreef op zondag 26 april 2015 @ 08:53:
(zwevend wandmeubel van 275cm lang en 40cm diep).
40 diep moet toch niet zo lastig te krijgen zijn via de algemene kanalen? Dat is niet echt een heel rare maat. En voor bepaalde HIFI nog steeds te ondiep ook...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Viel echt tegen. Meer dan 1500 euro wilde ik er niet aan uitgeven, (ver) boven dat budget zijn er wel allerhande design meubels waarin het wel allemaal past.
Maar ben in menig meubelzaak geweest met meetlintje mee, en dan toch steeds weer balen dat het niet past. (En dan verkopers die suggereren om dan maar een kleinere versterker te nemen, ze hoorden het vaker dat het niet paste..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:40
Kan best dat het in de afgelopen jaren allemaal nòg ondieper is geworden. Toen ik keek was 40 cm diepte de standaard en daarmee kwam ik al flink te kort: receiver is 41,4 en de eindversterkers net geen 50 cm. Als daar de banaanstekkers en stugge powercables nog bij komen komt daar nog best wat bij. Waarbij naast afmetingen ik ook mijn twijfels had bij het gewicht wat sommige meubels aan zouden moeten kunnen. Toch jammer dat je als gemiddelde consument puur geluid uit je TV moet hebben of een home theatre in a box. Dat ene stapje meer van losse componenten is echt te ver.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

FeaR schreef op zondag 26 april 2015 @ 14:05:
Kan best dat het in de afgelopen jaren allemaal nòg ondieper is geworden. Toen ik keek was 40 cm diepte de standaard en daarmee kwam ik al flink te kort: receiver is 41,4 en de eindversterkers net geen 50 cm. Als daar de banaanstekkers en stugge powercables nog bij komen komt daar nog best wat bij. Waarbij naast afmetingen ik ook mijn twijfels had bij het gewicht wat sommige meubels aan zouden moeten kunnen. Toch jammer dat je als gemiddelde consument puur geluid uit je TV moet hebben of een home theatre in a box. Dat ene stapje meer van losse componenten is echt te ver.
Een wandmeubel is een no-go. Die zijn allemaal 40 diep. Toevallig gisteren een meubel besteld die 50 diep was met open achterkant (wat ik zelf fijn vind.) Daar kan mn SR6008 gelukkig wel in.
Pagina: 1 ... 29 ... 67 Laatste