De Marantz moet op online music --> media server staan, DS audio op je telefoon/tablet op Marantz DLNA (instellingen DsAudio). Bij mij werkt dit op mijn tablet, op mijn motorola crasht de app als ik Marantz kies als uitvoerapparaat.
Het werkt bij mij beide. Zowel de dlna als de airplayfunctie hoewel dit idd voor apple bedoeld is. De receiver schakelt bij mij automatisch over.Guru1000 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 13:01:
Heb nu DS audio geinstalleerd, maar jesus wat zijn die apps van synology altijd ondoorzichtig zeg.
Heb nu als externe bron de SR7008 (DLNA) gekozen, maar op welke stand moet de versterker staan dan? Krijg er nog geen geluid uit. Of moet ik als bron kiezen SR7008 (airplay). Dat is toch alleen als je apple hebt. Heb zelf een Galaxy S3 en andriod tablet om aan te sturen.
Hallo,
Even een vraag wat is de marantz sr7002 waard tweedehands en is bi ampen een vooruitgang
Even een vraag wat is de marantz sr7002 waard tweedehands en is bi ampen een vooruitgang
Je moet in de marantz de netwerkconfiguratie 'network standby' op on zetten.
In de DS audio bij instellingen output of player oid de marantz. (airplay idd alleen appels)
In de DS audio bij instellingen output of player oid de marantz. (airplay idd alleen appels)
Verwijderd
Bluesound aanhangen. Geweldig apparaat met mooie app voor tablet, telefoon en pc. Werkt perfect en klinkt geweldig. Mijn DV8400 staat nu werkloos in de kast en heb al mijn CD's in Flac nu op de DS414.Guru1000 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 15:44:
Hallo,
Ik heb een probleem waar ik niet uit kom. Mijn SR7008 doet het over het algemeen prima en ook de Marantz app werkt aardig op mijn telefoon en tablet alleen heb een probleem welk ik niet oplossen.
Via de app heb ik zelfstandig het IP adres moeten invoeren, want hij vind de SR7008 niet vanzelf (soms wel) en dan staan er twee apparaten. Maar het is nooit van lange duur dat hij hem zelf vind.
[afbeelding]
Op zich vind ik dat nog niet eens zo erg, maar het probleem is dat wanneer ik van mijn Synology NAS muziek wil streamen dan werkt dat dus niet en geeft hij de volgende melding.
[afbeelding]
Het gekke is dat wanneer de app de SR7008 wel herkent (niet via de zelf ingevoerde IP adres) en ik de versterker dan selecteer via het herkende apparaat dat alles wel gewoon werkt. En ik gewoon mijn NAS kan benaderen en alles afspelen zoals bedoelt is. Helaas herkent hij hem maar zelden in het netwerk en ook maar voor even. nopompom frusty
Ik heb hem al rechtstreeks aan het netwerk gehad zonder switch. IP vast gezet, verschillende poorten geprobeerd. Stekkers eruit gehad, stroom eraf. Verschillende IP adressen.
Wat ik ook heb opgemerkt is dat wanneer ik de SR7008 bedien via het IP adres wat ik zelf heb ingevoerd en de NAS selecteer is dat de versterker wel op de TV overspringt naar de NAS en ik de naam van de NAS te zien krijg. Maar de geeft dan de melding zoals op de foto te zien is. frusty nopompom
Heeft iemand een oplossing of nog ideeën?
Alvast bedankt voor de hulp
Verwijderd
Wat een onzin. Mijn SR8500 is al 14 jaar oud en klinkt als een klok. Waar baseer je op dat een Sony langer meegaat?MedionAkoya schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 15:27:
[...]
Ik heb Marantz puur gekocht om de naambekend, stijl en bouwkwaliteit, NAD is lelijk en versterkers van Sony heeft iedereen al en zien er erg saai uit. Wel gaan Sony-versterkers langer mee dan Marantz.
Volgens mij moet je keuze van een receiver/versterker baseren op hoe hij klinkt en niet hoe hij eruit ziet. Ik heb een Marantz vanwege de warme klankkleur die ik overigens een beetje mis bij de hedendaagse versies. Kan best zijn dat als ik ooit een nieuwe koop dit een NAD wordt als deze lekkerder klinkt. Uiterlijk is volkomen ondergeschikt bij het luisteren, maar dat is mijn mening. En de bouwkwaliteit van de goedkopere range van Marantz is ook niet echt je van het.
Ben nog een avondje aan het stoeien geweest maar zonder succes. Ook DS audio krijg ik niet aan de praat. Als ik al van de NAS afspeel (ingesteld via de tv en afstandbediening) dan onderbreekt DS Audio hem wel, maar gaat niet spelen.
Alles nogmaals vast gezet qua ip's en DHCP uitgeschakeld en ingeschakeld, opnieuw ingesteld. Niks helpt helaas.
Het enige wat werkt is de AVR remote app.
Helaas dat de marantz app op dit vlak alleen sporadisch werkt.
Ik vind persoonlijk de app van marantz erg prettig werken en overzichtelijk en mooie uitstraling hebben. Jammer dat hij op dit punt niet werkt.
Nou moet ik zeggen dat ik een Samsung UHD tv heb, de marantz UD5005 en de SR7008 en een Playstation 4 en dat ik alle systemen kut vind qua streamen. DS video ziet er gelikt uit, maar is kut met ondertiteling en audiostreams selecteren, de bluray UD 5005 heeft een hoerige layout en kan geen grootte bestanden aan of iso, dan stopt hij ermee. De stream functie van de tv zelf is nog het beste en de PS4 kan nog niet eens streamen vanaf de NAS zoals met de ps3 wel had gekund.
Best frusterend als je voor een vermogen aan spul hebt staan en het werkt niet eens fatsoenlijk.
Ik denk dat het probleem ligt in de router van Ziggo mbt de aansturing van de NAS voor audio. Dus ga nog wel een poging wagen met een extra router er tussen om van de ziggo kast een domme modem te maken.
Extra tips en ideeen zijn altijd welkom!
Ik vind persoonlijk de app van marantz erg prettig werken en overzichtelijk en mooie uitstraling hebben. Jammer dat hij op dit punt niet werkt.
Nou moet ik zeggen dat ik een Samsung UHD tv heb, de marantz UD5005 en de SR7008 en een Playstation 4 en dat ik alle systemen kut vind qua streamen. DS video ziet er gelikt uit, maar is kut met ondertiteling en audiostreams selecteren, de bluray UD 5005 heeft een hoerige layout en kan geen grootte bestanden aan of iso, dan stopt hij ermee. De stream functie van de tv zelf is nog het beste en de PS4 kan nog niet eens streamen vanaf de NAS zoals met de ps3 wel had gekund.
Best frusterend als je voor een vermogen aan spul hebt staan en het werkt niet eens fatsoenlijk.
Ik denk dat het probleem ligt in de router van Ziggo mbt de aansturing van de NAS voor audio. Dus ga nog wel een poging wagen met een extra router er tussen om van de ziggo kast een domme modem te maken.
Onderstaand topic is interessant om te lezen. Er schijnt iets te zijn met de Ubee modem van Ziggo in combinatie met multicast.
https://community.ziggo.n...bee-modem-387/index1.html
Oplossing kan zijn de Ubee modem in Bridge mode en eigen router gebruiken of een switch waar je alles op aansluit. De switch aansluiten op je Ubee modem.
Oplossing kan zijn de Ubee modem in Bridge mode en eigen router gebruiken of een switch waar je alles op aansluit. De switch aansluiten op je Ubee modem.
[ Voor 24% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 18-01-2015 22:32 ]
Ik steek het op het Ziggo verhaal gezien ik een vergelijkbare setup heb met een zeelandnet router en dit probleem niet heb. Wat ik als extraatje heb gezien de apps van synology ver gaan maar niet all the way is een heeeellll simpele streamer. Een xtreamer sidewinder interface= lelijk, apparaat = goedkoop (100 eurie nieuw en zo'n 40 eurie 2dehands) maar het speelt alles. Ik stream hier alleen films mee (hd enz). Muziek gaat via ds audio. SuperapparaatjeGuru1000 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 21:03:
Ben nog een avondje aan het stoeien geweest maar zonder succes. Ook DS audio krijg ik niet aan de praat. Als ik al van de NAS afspeel (ingesteld via de tv en afstandbediening) dan onderbreekt DS Audio hem wel, maar gaat niet spelen.Alles nogmaals vast gezet qua ip's en DHCP uitgeschakeld en ingeschakeld, opnieuw ingesteld. Niks helpt helaas.
Helemaal mee eens. Ik had eem Denon en twijfelde tussen denon, yamaha en marantz en idd vond ik ook de marantz warmer en "muzikaler" kljnke dan beide andere opties . Toevallig vond ik ook het uiterlijk mooier. Mooi klassiek met dat ronde display. Mocht je hem niet mooi vinden, zet hem dan in een kast met een infraroodverlenger. Zo stond mijn denon destijds ook verstopt. Inderdaad is uiterlijk van ondergeschikt belangVerwijderd schreef op zondag 18 januari 2015 @ 19:52:
[...]
Wat een onzin. Mijn SR8500 is al 14 jaar oud en klinkt als een klok. Waar baseer je op dat een Sony langer meegaat?
Volgens mij moet je keuze van een receiver/versterker baseren op hoe hij klinkt en niet hoe hij eruit ziet. Ik heb een Marantz vanwege de warme klankkleur die ik overigens een beetje mis bij de hedendaagse versies. Kan best zijn dat als ik ooit een nieuwe koop dit een NAD wordt als deze lekkerder klinkt. Uiterlijk is volkomen ondergeschikt bij het luisteren, maar dat is mijn mening. En de bouwkwaliteit van de goedkopere range van Marantz is ook niet echt je van het.
Verwijderd
Ik had een WD Live maar qua geluid zijn al deze goedkope spelers niet geschikt voor diegene die mooi geluid zoeken. Heb mijn WD Live nog voor film maar als ik muziek een op een vergelijk met mijn Bluesound springen de tranen in de ogen van die WD. Ronduit slecht geluid en beide optisch aangesloten. Jitter en de goedkope processoren zijn de boosdoener denk ik.motil schreef op zondag 18 januari 2015 @ 21:55:
[...]
Ik steek het op het Ziggo verhaal gezien ik een vergelijkbare setup heb met een zeelandnet router en dit probleem niet heb. Wat ik als extraatje heb gezien de apps van synology ver gaan maar niet all the way is een heeeellll simpele streamer. Een xtreamer sidewinder interface= lelijk, apparaat = goedkoop (100 eurie nieuw en zo'n 40 eurie 2dehands) maar het speelt alles. Ik stream hier alleen films mee (hd enz). Muziek gaat via ds audio. Superapparaatje
streamen lukt hier altijd, mijn apparaten
modum / router
zggo cisco
woonkamer
marantz sr 7005, heeft eigen mediaplayer die gebruik ik meestal voor flac
mede8er 600 speelt echt alles af
switch tp link
synology 212J
ps4 (helaas nog geen mediaplayer functie)
HT (ip) ruimte
Wd live tv media player, speelt flac en mkv
ps3 speelt ook wel flac mar niet alles, gebruik ik niet voor video
slaapkamer
nieuwe tv gekocht van samsung met mediaplayer functie, moet ik nog proberen
mobile
AVR Remote
DS video
DS audio
Ziggo app
modum / router
zggo cisco
woonkamer
switch tp link
synology 212J
HT (ip) ruimte
slaapkamer
mobile
AVR Remote
DS video
DS audio
Ziggo app
[ Voor 1% gewijzigd door Pjotr22 op 19-01-2015 07:43 . Reden: nuance ]
Ik heb sinds gisteren dat de remote app de marantz (SR6009) niet meer vind. Heel vreemd aangezien het gewoon altijd goed gewerkt heeft. Krijg ook de melding om handmatig een IP adres in te voeren.
Spotify Connect werkt wel gewoon naar behoren. Ik heb zelf nog niet echt tijd gehad om te zoeken waar het mis gaat dus dat ga ik nog even doen. Als ik meer weet laat ik het uiteraard even hier weten.
Ik zie dat er meer mensen zijn die hier last van hebben. Misschien een update geweest?
Spotify Connect werkt wel gewoon naar behoren. Ik heb zelf nog niet echt tijd gehad om te zoeken waar het mis gaat dus dat ga ik nog even doen. Als ik meer weet laat ik het uiteraard even hier weten.
Ik zie dat er meer mensen zijn die hier last van hebben. Misschien een update geweest?
Jij hebt een cisco router. Alleen de Ubee heeft er last van.Pjotr22 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 07:39:
streamen lukt hier altijd, mijn apparaten
modum / router
zggo cisco
woonkamer
switch tp link
synology 212J
HT (ip) ruimte
slaapkamer
mobile
AVR Remote
DS video
DS audio
Ziggo app
Die Marantz app is echt drama zeg. Daar heb je echt weinig aan.
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Mee eens. Ik heb mijn x-jaar oude SR7300 onlangs ingeruild voor een SR6009, maar de eerste klonk beslist wat warmer. Het stereobeeld van de SR6009 is wel beter, strakkere scheiding van de instrumenten bij muziek.Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2015 @ 19:52:
[...]
Ik heb een Marantz vanwege de warme klankkleur die ik overigens een beetje mis bij de hedendaagse versies.
Ik vind de app zeer overzichtelijk en gebruiksvriendelijk. Qua layout en hoe je hem bediend vind ik stukken logischer dan de AVR remote en de Synology apps. Alleen het streamen vanaf de NAS werkt dus niet bij mij.Moby schreef op maandag 19 januari 2015 @ 10:13:
Die Marantz app is echt drama zeg. Daar heb je echt weinig aan.
Het grote probleem wat ik met mijn versterker heb is dat ik mijn ronde display niet kan lezen van de afstand waar ik zit.
Ik heb ook een Ziggo Cisco modem/router. Ding is nieuw, maar ziggo veranderd de software gedurende de uitleverperiodes. Ze verkloten een hoop in de firmware. Zo zijn er modems van ziggo met Mediaserver mogelijkheid, maar bij mij is het uitgeschakeld door ziggo.X-t-r-e-m-e schreef op maandag 19 januari 2015 @ 09:52:
[...]
Jij hebt een cisco router. Alleen de Ubee heeft er last van.
Is een beetje kut want wil er eigenlijk geen extra apparaat meer bij. Misschien verkoop ik mijn Marantz UD-5005 dan wel en koop ik een Marantz streamer ter vervanging. Speel toch nooit blurays en anders kan het nog via mijn PS4.motil schreef op zondag 18 januari 2015 @ 21:55:
[...]
Ik steek het op het Ziggo verhaal gezien ik een vergelijkbare setup heb met een zeelandnet router en dit probleem niet heb. Wat ik als extraatje heb gezien de apps van synology ver gaan maar niet all the way is een heeeellll simpele streamer. Een xtreamer sidewinder interface= lelijk, apparaat = goedkoop (100 eurie nieuw en zo'n 40 eurie 2dehands) maar het speelt alles. Ik stream hier alleen films mee (hd enz). Muziek gaat via ds audio. Superapparaatje
Ik heb dus de Cisco modem, maar verdenk toch ook echt Ziggo van het verkloten van de firmware.X-t-r-e-m-e schreef op zondag 18 januari 2015 @ 21:10:
Onderstaand topic is interessant om te lezen. Er schijnt iets te zijn met de Ubee modem van Ziggo in combinatie met multicast.
Ik ga denk mijn modem ook op een domme methode instellen en een aparte router nemen. Eerst maar eens testen.
Krijg steeds meer hekel aan ziggo.

Verwijderd
Altijd beter. Die prut routers van Ziggo zijn niks. De mijne staat al jaren in bridge mode met een degelijke router van Netgear op 1e verdieping. Overal Wifi tot in de tuin en lekker bekabeld netwerk in huis.Guru1000 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:54:
[...]
Ik heb dus de Cisco modem, maar verdenk toch ook echt Ziggo van het verkloten van de firmware.
Ik ga denk mijn modem ook op een domme methode instellen en een aparte router nemen. Eerst maar eens testen.
Krijg steeds meer hekel aan ziggo.![]()
Sinds wanneer kan dat?Guru1000 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:46:
[...]
.... Speel toch nooit blurays en anders kan het nog via mijn PS4.
[quote]Guru1000 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:46:
Het grote probleem wat ik met mijn versterker heb is dat ik mijn ronde display niet kan lezen van de afstand waar ik zit. [-/quote]
Daar hebben ze bij Marantz een oplossing voor he
SR 7007, 7008 of 7009 nemen heb je een groter extra scherm;-)
Heb je de receiver niet via HDMI op je TV dan? Dan heb je ook een OSD
Het grote probleem wat ik met mijn versterker heb is dat ik mijn ronde display niet kan lezen van de afstand waar ik zit. [-/quote]
Ik heb de SR7008wimpie007 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 13:27:
[quote]Guru1000 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:46:
Maar het klepje zit altijd dicht en via de TV kijk ik alleen voor de instellingen. Want het grote scherm op de versterker met de Jogdial knop op de versterker zelf is ook geen touw aan vast te knopen. Heb nog nooit de gebruikershandleiding gelezen mbt gebruik van de jog dial, maar hij is gewoon niet logisch geconfigureerd.

Misschien over een paar jaar naar de SR701X als 4K verder ontwikkeld is en mainstream is.
[ Voor 4% gewijzigd door Guru1000 op 20-01-2015 13:50 ]
Ik bedien mijn SR5008 uitsluitend via CEC met de tv of met deze app http://www.deremote.com/ (is een betaalde app voor iOS), werkt veel beter dan de eigen Marantz app.
Bij mij staat ie ook in een meubel met klep ervoor, dus ook geen 'last' van het idioot kleine display.
Bij mij staat ie ook in een meubel met klep ervoor, dus ook geen 'last' van het idioot kleine display.
[ Voor 25% gewijzigd door CyBeRSPiN op 20-01-2015 13:55 ]
deremote is idd erg prettig. was mn enige twijfel om van apple naar android over te stappen
Allen,
Ik ben me momenteel aan het orienteren op een goede receiver, waarbij ik zit te denken aan de marantz 5009. Nu wil ik hier ook wel graag muziek naartoe streamen vanuit bijv Spotify of nog beter een aanbieder die dit lossless doet. Hoe is jullie ervaring met het streamen van dergelijke content naar een Marantz?
Ik ben me momenteel aan het orienteren op een goede receiver, waarbij ik zit te denken aan de marantz 5009. Nu wil ik hier ook wel graag muziek naartoe streamen vanuit bijv Spotify of nog beter een aanbieder die dit lossless doet. Hoe is jullie ervaring met het streamen van dergelijke content naar een Marantz?
Bij mijn 5008 gaat het nog niet met Spotify connect en dus wat beperkter, maar de 5009 heeft dat volgens mij al wel aan boord. Vanaf een NAS streamen gaat heel goed in ieder geval (bedraad in mijn geval).
Mocht het uiteindelijk niet lukken. Ik heb gisteren een gramofon besteld. Daarmee zou het zeker moeten lukken. Meer info als deze binnen is
Mocht het uiteindelijk niet lukken. Ik heb gisteren een gramofon besteld. Daarmee zou het zeker moeten lukken. Meer info als deze binnen is
Ik heb nu sinds 3 weken de SR6009 en maak veelvuldig gebruik van Spotify Connect. Tot nu toe werkt het echt super! Voorheen moest ik altijd een extern apparaat aansluiten om spotify te kunnen luisteren en nu hoef ik alleen maar de versterker aan te zetten en de spotify app te openen.
Tot nu toe ook geen problemen gehad met het maken van verbinding met de SR6009. Ik weet natuurlijk niet hoe dit bij de 5009 zit maar ik verwacht niet dat dit enorm zal verschillen.
Ik heb overigens de Marantz ook bedraad aangesloten dus ik weet niet hoe dit met Wifi zit. Zal uiteraard wel veelal afhankelijk zijn van hoe goed je wifi netwerk is.
Tot nu toe ook geen problemen gehad met het maken van verbinding met de SR6009. Ik weet natuurlijk niet hoe dit bij de 5009 zit maar ik verwacht niet dat dit enorm zal verschillen.
Ik heb overigens de Marantz ook bedraad aangesloten dus ik weet niet hoe dit met Wifi zit. Zal uiteraard wel veelal afhankelijk zijn van hoe goed je wifi netwerk is.
Ik heb een vraag over mijn SR-5004. Namelijk het volgende. Op mij kamer heb ik 4 speakers en een subwoofer, nu in 4.1 opstelling wat prima werkt. Ik gebruik echter niet vaak de surround functie en wil dus op 2 plekken de speakers plaatsen, in stereo opstelling bij de tv en bij de pc.
Logischerwijs zijn dit dus 2 bronnen. Wat ik graag zou willen is dat de 2 speakers en de subwoofer meedoen als hij op de tv input staat en de andere 2 speakers en subwoofer bij de andere input. Is dit mogelijk?
Logischerwijs zijn dit dus 2 bronnen. Wat ik graag zou willen is dat de 2 speakers en de subwoofer meedoen als hij op de tv input staat en de andere 2 speakers en subwoofer bij de andere input. Is dit mogelijk?
Zit er op de SR-5004 een functie speaker A-B? Of is er de mogelijkheid om een tweede zone te creëren door versterkers toe te wijzen? --> Heb net de spec-sheet opgezocht en dit is mogelijk!tweakG5 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:16:
Ik heb een vraag over mijn SR-5004. Namelijk het volgende. Op mij kamer heb ik 4 speakers en een subwoofer, nu in 4.1 opstelling wat prima werkt. Ik gebruik echter niet vaak de surround functie en wil dus op 2 plekken de speakers plaatsen, in stereo opstelling bij de tv en bij de pc.
Bij speakers A-B kun je twee paar luidsprekers aansluiten en schakelen tussen deze twee doormiddel van een knop.
Bij het creëren van een tweede zone kun je twee bronnen tegelijkertijd afzonderlijk van elkaar afspelen.
Verder is mijn kennis van de SR-5004 series beperkt.
My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing
Je kan inderdaad A en B zones maken, belangrijker vind ik echter of ook de subwoofer met de behorende Zone mee gaat doen.Theck88 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:21:
[...]
Zit er op de SR-5004 een functie speaker A-B? Of is er de mogelijkheid om een tweede zone te creëren door versterkers toe te wijzen? --> Heb net de spec-sheet opgezocht en dit is mogelijk!
Bij speakers A-B kun je twee paar luidsprekers aansluiten en schakelen tussen deze twee doormiddel van een knop.
Bij het creëren van een tweede zone kun je twee bronnen tegelijkertijd afzonderlijk van elkaar afspelen.
Verder is mijn kennis van de SR-5004 series beperkt.
Dat zou dan bij de instellingen moeten staan van die zone, maar normaal is het alleen stereo (2.0).
Kreeg net de melding dat me marantz nr1605 een update heeft.
Waar kan ik zien wat de update inhoud? Kan het nergens vinden op marantz.
Spotify Connect is een protocol wat ontworpen is door Spotify zelf. Het zal dus niet zo zijn dat je vanuit de Tidal-app rechtstreeks kan streamen naar je receiver toe. Wil je kunnen streamen met Tidal, dan heb je bijvoorbeeld een Sonos Connect of een Bluesound Node nodig.Rhodez schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 14:56:
Werkt de manier van Spotify Connect eigenlijk ook goed bij aanbieders van FLAC, zoals Tidal?
Verwijderd
Heb pas de nr1504 in bezit en vanavond aangesloten middels arc op mijn samsung tv.
Als ik de tv nu aanzet dan gaat de nr1504 ook aan maar schiet naar een paar seconden over op tv/audio ipv het HDMI kanaal waar de decoder (staat aan) op aangesloten zit.
Moet ik dus toch twee afstandsbedieningen gebruiken, namelijk met de ab van de nr1504 het juiste HDMI kanaal kiezen.
Weet iemand hoe ik het moet instellen zodat de nr1504 het HDMI kanaal van de decoder automatisch pakt? Thx!
Als ik de tv nu aanzet dan gaat de nr1504 ook aan maar schiet naar een paar seconden over op tv/audio ipv het HDMI kanaal waar de decoder (staat aan) op aangesloten zit.
Moet ik dus toch twee afstandsbedieningen gebruiken, namelijk met de ab van de nr1504 het juiste HDMI kanaal kiezen.
Weet iemand hoe ik het moet instellen zodat de nr1504 het HDMI kanaal van de decoder automatisch pakt? Thx!
Ik heb dit ook. Als je de TV aanzet gaat de Marantz naar TV in plaats van op SAT, waar mijn Amino glasvezelontvanger op zit. Op mijn SR6006 is dit standaard als je ervoor kiest om met de ab van de TV ook het geluid van de Marantz te regelen. Met de ab van de Marantz kan ik ook overigens wel een andere HDMI-ingang op de TV kiezen.
Mijn SR7008 ging eerder altijd standaard aan als ik de TV en ontvanger aan deed. Bij het leveren zo in laten stellen.
Nu moet ik hem handmatig aanzetten en moet ik hem een keer extra uit en aan zetten voordat het geluid werkt. Pakt wel TV Audio bij de eerste keer aanzetten maar geen geluid. Pas na de 2e x klikt de receiver en werkt die.
Hij zit aangesloten op de ARC. Verder geen instellingen aangepast.
Iemand een idee? wellicht de ARC op de tv
Nu moet ik hem handmatig aanzetten en moet ik hem een keer extra uit en aan zetten voordat het geluid werkt. Pakt wel TV Audio bij de eerste keer aanzetten maar geen geluid. Pas na de 2e x klikt de receiver en werkt die.
Hij zit aangesloten op de ARC. Verder geen instellingen aangepast.
Iemand een idee? wellicht de ARC op de tv
Je kunt eens kijken naar ARC op je tv inderdaad (instelling). Niet iedere hdmi ingang ondersteunt arc. Bij mijn tv is dat ook maar 1 poort. Dus daar zou je ook nog eens naar kunnen kijken
Verwijderd
Sinds een aantal maanden springt mijn reciever in protect als hij bi-amp is aangesloten. Het zit hem in de speaker-C functie want als ik deze uitzet is protect weg (klinkt dan natuurlijk niet). Heb altijd zo gespeeld dus zit in niet in speakers en bedrading en als ik gewoon 2 draads aansluit geen protect probleem. Iemand met technische kennis hier wat dat zou kunnen zijn want ik ben een vd believers die bi-amp toch echt beter vind klinken. Anders moet hij naar Audio Service maar wellicht heeft iemand hier nog opties.
Klinkt toch wel als kortsluiting? Brug tussen aansluitingen op de speaker wel weggehaald neem ik aan?
Verwijderd
Beste Marantz gebruikers 
Ik hoop me spoedig bij jullie te kunnen voegen, omdat ik volgende week mijn PM6005 ga bestellen. Nu had ik nog een vraag waarmee jullie me mogelijk kunnen helpen. Ik zou graag via een bluetooth verbinding via mijn telefoon in staat zijn muziek te luisteren op de Marantz. Ik weet dat deze versterker geen ingebouwde bluetooth heeft. Hoe hebben jullie dat opgelost? Het liefst zou ik wel de mogelijkheid voor aptx hebben.
Hartelijk dank!
Ik hoop me spoedig bij jullie te kunnen voegen, omdat ik volgende week mijn PM6005 ga bestellen. Nu had ik nog een vraag waarmee jullie me mogelijk kunnen helpen. Ik zou graag via een bluetooth verbinding via mijn telefoon in staat zijn muziek te luisteren op de Marantz. Ik weet dat deze versterker geen ingebouwde bluetooth heeft. Hoe hebben jullie dat opgelost? Het liefst zou ik wel de mogelijkheid voor aptx hebben.
Hartelijk dank!
Erg duur maar wel Marantz: https://hificorner.nl/acc...Kf3stCPyHCJNdwaAkyZ8P8HAQ Moet bovendien op een aparte ingang, waarvan ik niet zeker ben of de 6005 hem heeft. Logitech heeft ook zoiets, maar veel goedkoper.
Voor een betere kwaliteit streaming zou je (mits Apple-klant) ook dit kunnen proberen: http://www.correct.nl/art...ARTNR=496553&ref=tweakers
Voor een betere kwaliteit streaming zou je (mits Apple-klant) ook dit kunnen proberen: http://www.correct.nl/art...ARTNR=496553&ref=tweakers
[ Voor 44% gewijzigd door Rallye op 29-01-2015 18:11 ]
Geen idee. Ik heb de update wel geïnstalleerd wat niet zonder slag of stoot ging. Ik heb mijn NR1605 een complete reset moeten geven omdat de update in een oneindige loop ging. Daarna lukt het wel de update te installeren en ik heb nu versie 3500-5211-3672. Dit fenomeen had ik bij de eerste firmware update ook al eens, terwijl de vorige update wel meteen lukte.manii schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:55:
Kreeg net de melding dat me marantz nr1605 een update heeft.
Alweer enige jaren geleden ben ik "ingestapt" met de Marantz SR3001. Ik ben er nog steeds erg blij mee, ondanks dat het helemaal aan de onderkant van de Marantz series zit.
De laatste tijd ben ik me aan het oriënteren op de SR6009, enerzijds om toch een stap in geluidskwaliteit te maken, anderzijds voor de functionaliteit die ik nu niet heb (HDMI heeft de SR3001 nog niet, net zo min als hedendaagse codecs zoals TrueHD en DTS-HD, Spotify, etc).
Ik maak me alleen wat zorgen over de berichten die ik her en der lees over de stabiliteit van de x009 receivers. Freezes, noodzaak van resets en audio/video drops. Zijn er tweakers met dit soort ervaringen, of valt het allemaal wel mee?
De laatste tijd ben ik me aan het oriënteren op de SR6009, enerzijds om toch een stap in geluidskwaliteit te maken, anderzijds voor de functionaliteit die ik nu niet heb (HDMI heeft de SR3001 nog niet, net zo min als hedendaagse codecs zoals TrueHD en DTS-HD, Spotify, etc).
Ik maak me alleen wat zorgen over de berichten die ik her en der lees over de stabiliteit van de x009 receivers. Freezes, noodzaak van resets en audio/video drops. Zijn er tweakers met dit soort ervaringen, of valt het allemaal wel mee?
FWIW: Ik heb de SR6009 nu vier weken (had een oude sr7300) en heb helemaal geen last van vastlopers of wat dan ook. Het enige probleempje dat ik heb ondervonden was dat de hdmi van de Acryan Mediaplayer die ik nog had ervoor zorgde dat de Viera faciliteit (hdmi cec) van de Panasonic-tv verder dienst weigerde (als ik de tv inschakelde, ging de marantz ging niet meer aan en werd de tv-speaker niet meer uitgeschakeld). De acryan in de prullenbak gegooid en vervangen door een mxiii. Nu werkt alles goed: tv, dvd, chromecast, alles via hdmi van de SR6009. De SR6009 heeft ook spotify connect en een media server om van alles van de nas te halen. Kortom, prima apparaat wat mij betreft.
Wat de geluidskwaliteit tov de sr7300 betreft: de sr6009 klinkt iets minder "warm" maar heeft een beter stereobeeld (strakkere scheiding van instrumenten) en met Audyssey heb ik de surround veel beter kunnen inregelen dan op mijn oude sr7300.
Wat de geluidskwaliteit tov de sr7300 betreft: de sr6009 klinkt iets minder "warm" maar heeft een beter stereobeeld (strakkere scheiding van instrumenten) en met Audyssey heb ik de surround veel beter kunnen inregelen dan op mijn oude sr7300.
[ Voor 16% gewijzigd door prijk op 30-01-2015 00:57 ]
Ik zat met hetzelfde probleem. Ik heb een gramofon aangeschaft https://gramofon.com/index.htmlVerwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 10:50:
Beste Marantz gebruikers
Hartelijk dank!
Dit werkt met android geweldig en is een stukje goedkoper dan een rx101. Het voordeel is dat dit via wifi werkt en dus niet onderbroken word zodra je een app-je of telefoontje ontvangt. ook word je batterij niet zo gedraind door de bluetoothverbinding.
Dank voor het delen van je ervaring. Wellicht dat mensen problemen krijgen door hun bekabeling? Heb je er nog speciale (duurdere) HDMI kabels voor gebruikt?prijk schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 00:53:
FWIW: Ik heb de SR6009 nu vier weken (had een oude sr7300) en heb helemaal geen last van vastlopers of wat dan ook. Het enige probleempje dat ik heb ondervonden was dat de hdmi van de Acryan Mediaplayer die ik nog had ervoor zorgde dat de Viera faciliteit (hdmi cec) van de Panasonic-tv verder dienst weigerde (als ik de tv inschakelde, ging de marantz ging niet meer aan en werd de tv-speaker niet meer uitgeschakeld). De acryan in de prullenbak gegooid en vervangen door een mxiii. Nu werkt alles goed: tv, dvd, chromecast, alles via hdmi van de SR6009. De SR6009 heeft ook spotify connect en een media server om van alles van de nas te halen. Kortom, prima apparaat wat mij betreft.
Mijn ervaring:
ik heb nu ongeveer een maand de SR7009. Sindsdien eenmaal een firmware upgrade uitgevoerd geloof ik, zonder probleem.
Echt vast weten lopen heb ik hem ook nog niet, tenzij misschien een keer (maar het zou kunnen dat ik toen zelf gewoon wat verkeerde zaken ah doen was).
Het vervelendste dat ik ervaar is dat geluid soms toch nog door de TV speakers komt, terwijl ik uiteraard alles via de receiver wil laten gaan (ik maak geen gebruik van ARC, alles rechstreeks op de Marantz aangesloten, en dan 1 HDMI kabel naar TV). Maar dit ligt met 99% zekerheid aan TV die settings niet onthoud, waarschijnlijk in combinatie met ik die nog een of andere setting van Marantz moet aanpassen.
Ik gebruik geen speciale HDMI kabels.
Kortom, ben er best tevreden van (al heb ik bijlange nog niet het volle potentieel gebruikt ;-))
ik heb nu ongeveer een maand de SR7009. Sindsdien eenmaal een firmware upgrade uitgevoerd geloof ik, zonder probleem.
Echt vast weten lopen heb ik hem ook nog niet, tenzij misschien een keer (maar het zou kunnen dat ik toen zelf gewoon wat verkeerde zaken ah doen was).
Het vervelendste dat ik ervaar is dat geluid soms toch nog door de TV speakers komt, terwijl ik uiteraard alles via de receiver wil laten gaan (ik maak geen gebruik van ARC, alles rechstreeks op de Marantz aangesloten, en dan 1 HDMI kabel naar TV). Maar dit ligt met 99% zekerheid aan TV die settings niet onthoud, waarschijnlijk in combinatie met ik die nog een of andere setting van Marantz moet aanpassen.
Ik gebruik geen speciale HDMI kabels.
Kortom, ben er best tevreden van (al heb ik bijlange nog niet het volle potentieel gebruikt ;-))
Als je alles rechtstreeks op de receiver hebt aangesloten en één kabel naar je TV wilt, zou je toch juist wél ARC willen gebruiken?
ARC is voor geluid van de TV naar de receiver, als je alles op de receiver hebt aangesloten en je de TV dus slechts als monitor gebruikt dan wordt ARC niet gebruikt.Rallye schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:46:
Als je alles rechtstreeks op de receiver hebt aangesloten en één kabel naar je TV wilt, zou je toch juist wél ARC willen gebruiken?
Verwijderd
Dankje voor je feedbackRallye schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 18:06:
Erg duur maar wel Marantz: https://hificorner.nl/acc...Kf3stCPyHCJNdwaAkyZ8P8HAQ Moet bovendien op een aparte ingang, waarvan ik niet zeker ben of de 6005 hem heeft. Logitech heeft ook zoiets, maar veel goedkoper.
Ziet er interessant uit! Ook mooi ontwerp, al ik zeg ik het zelf. Hoe sterk is de 'versterker' functie van dit apparaat? Is de hotspot die gecreëerd wordt significant? Want ik zit toevallig ook in een huis waarbij het bereik van het internet desastreus is. Een kabel leggen wordt ook niet eenvoudig, twee verdiepingen omhoog vanaf de router/modemmotil schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 09:28:
[...]
Ik zat met hetzelfde probleem. Ik heb een gramofon aangeschaft https://gramofon.com/index.html
Dit werkt met android geweldig en is een stukje goedkoper dan een rx101. Het voordeel is dat dit via wifi werkt en dus niet onderbroken word zodra je een app-je of telefoontje ontvangt. ook word je batterij niet zo gedraind door de bluetoothverbinding.
Hartelijk dank!
Als iemand nog ervaring heeft met andere apparaten dan hoor ik het natuurlijk nog steeds graag!
Vanochtend naar de Marantz PM8005 en Rotel Ra1570 geluisterd. De Marantz heeft iets meer hoog in de klank en is wat warmer. De Rotel heeft een iets groter dynamisch bereik en geeft het midden en laag wat meer weer. Mij viel de details van een basgitaar gelijk op bij het luisteren van rockmuziek. Bij de Marantz waren deze een stuk minder aanwezig. De adviesprijs is zo'n €500 hoger dan de Marantz het is aan de luisteraar of hij dit waard vindt. De speakers maken ook veel verschil. Ik heb geluisterd met Elac BS244 speakers die blij worden van wat vermogen.Sixbladeknife schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:18:
[...]
Hier ben ik ook zeer benieuwd naar!
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
@Louis Napo: geen ervaring met de rx101. Persoonlijk doe ik alles met Airplay vanaf mijn iPad ( met Plex of Qfile op mijn NAS). Met bluetooth-audio heb ik geen ervaring.
De versterkerfunctie is best "apart" te noemen. Zelfs op de zolder heb ik bereik (2 verdiepingen met gewapende betonnen vloeren), maar toch lijkt alles langzamer te laden. Afgelopen weekend wilde ik er eens een beetje mee spelen/testen, maar helaas sneuvelde m'n router en de nieuwe wil nog niet helemaal doen wat ik wilVerwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 20:10:
[...]
Dankje voor je feedbackheb je ervaring met de rx 101? Ik ben benieuwd hoe het apparaatje functioneert. Wel denk ik dat ik liever iets goedkoper ga zitten als dat kan, aangezien ik voor dit bedrag bijna de Sonos Connect op marktplaats kan halen. Dat zou dan misschien mijn voorkeur genieten.
[...]
Ziet er interessant uit! Ook mooi ontwerp, al ik zeg ik het zelf. Hoe sterk is de 'versterker' functie van dit apparaat? Is de hotspot die gecreëerd wordt significant? Want ik zit toevallig ook in een huis waarbij het bereik van het internet desastreus is. Een kabel leggen wordt ook niet eenvoudig, twee verdiepingen omhoog vanaf de router/modemMaar als de versterkerfunctie goed werkt dan is dit wellicht toch wel het overwegen waard.
Hartelijk dank!
Als iemand nog ervaring heeft met andere apparaten dan hoor ik het natuurlijk nog steeds graag!
Lees ik het goed dat zo'n gramofon alleen Spotify kan?
Verwijderd
Dat las ik volgens mij ook ja. Dat zou ik persoonlijk wel jammer vinden. Het design van de Gramofon vind ik wel erg sterk.
Ik heb de SR6009 nu sinds een maand. In die tijd heb ben ik geen enkel probleem tegen gekomen. Geen freezes of wat dan ook. Ik gebruik de marantz voor TV Tuner, Playstation 4, Chromecast, Spotify connect, Laptop en bij geen van deze dingen heb ik problemen ervaren.RubeL schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:14:
Alweer enige jaren geleden ben ik "ingestapt" met de Marantz SR3001. Ik ben er nog steeds erg blij mee, ondanks dat het helemaal aan de onderkant van de Marantz series zit.
Volgens mij zijn die problemen voornamelijk bij de SRxxx8 series. Als je de receiver een vast IP adres geeft in de router zijn er geen problemen.RubeL schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:14:
Dat klinkt als een hele plausibele reden voor de problemen die ik her en der lees.Volgens mij zijn die problemen voornamelijk bij de SRxxx8 series. Als je de receiver een vast IP adres geeft in de router zijn er geen problemen.
Binnenkort maar eens een demo boeken. De combi met een Marantz UD-speler vind ik ook mooi, maar misschien kan ik daar beter even mee wachten. Er moeten toch bijna wel eens opvolgers van de UD-x007 spelers aangekondigd gaan worden?
Jaja ok. ik kan me herinneren dat ik een Rotel heb gehoord t.o.v. een vergelijkbare Marantz een paar jaar geleden en dat ik het verschil best wel groot vond. De Rotel klonk, hoe zeg je dat, ...analytischer ofzo. Gewoon een betere reproductie van alle geluiden en wat meer op de details. Toch blijf ik altijd maar denken dat het veel tussen je oren zit bij versterkers. Stom is dat... lekker tegenstrijdig ook. ik ga toch nog eens op jacht naar een tweedehands Rotel om naast de PM7003 te zetten en te vergelijken.Telfordia schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 14:43:
[...]
Vanochtend naar de Marantz PM8005 en Rotel Ra1570 geluisterd. De Marantz heeft iets meer hoog in de klank en is wat warmer. De Rotel heeft een iets groter dynamisch bereik en geeft het midden en laag wat meer weer. Mij viel de details van een basgitaar gelijk op bij het luisteren van rockmuziek. Bij de Marantz waren deze een stuk minder aanwezig. De adviesprijs is zo'n €500 hoger dan de Marantz het is aan de luisteraar of hij dit waard vindt. De speakers maken ook veel verschil. Ik heb geluisterd met Elac BS244 speakers die blij worden van wat vermogen.
Heeft iemand eigenlijk ervaring met het beveiligen van de Marantz? Ik heb sinds kort de SR6009 en maak veel gebruik van Spotify Connect. Echter kan iedereen die toegang heeft tot mijn Wifi netwerk nu doodleuk via hun eigen Spotify app streamen naar mijn marantz. Ik zie de bui al hangen wanneer ik binnenkort bezoek over de vloer heb dat ze gaan zitten rotzooien hiermee.
Uiteraard een beetje kinderachtig maar voorkomen is beter als...
Natuurlijk kan ik een guest netwerk inrichten zodat ze niet bij mijn Marantz kunnen komen maar dit vind ik nogal omslachtig.
Iemand een idee?
Natuurlijk kan ik een guest netwerk inrichten zodat ze niet bij mijn Marantz kunnen komen maar dit vind ik nogal omslachtig.
Iemand een idee?
Bij de media markt setjes zal veel tussen de oren zitten, maar als je bijv naar een Primaire, Nad, Rotel en Marantz luister hoor je veel verschil. Rotel is idd analytische maar weer niet zo als de Primaire. En Nad is weer wat softer vind ik. Ga vooral ergens luisteren. Dan hoor je de verschillen duidelijk.Sixbladeknife schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 20:51:
[...]
Jaja ok. ik kan me herinneren dat ik een Rotel heb gehoord t.o.v. een vergelijkbare Marantz een paar jaar geleden en dat ik het verschil best wel groot vond. De Rotel klonk, hoe zeg je dat, ...analytischer ofzo. Gewoon een betere reproductie van alle geluiden en wat meer op de details. Toch blijf ik altijd maar denken dat het veel tussen je oren zit bij versterkers. Stom is dat... lekker tegenstrijdig ook. ik ga toch nog eens op jacht naar een tweedehands Rotel om naast de PM7003 te zetten en te vergelijken.
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
@Mrloki: ik begrijp je probleem niet. Je geeft "iedereen" toegang tot je netwerk en klaagt over de mogelijkheid om hun Spotify weer te geven op jouw receiver? Wat is dan het gevaar? Ze kunnen toch niet bij jouw Spotify-gegevens? Of ben je bang dat er opeens ongewenste muziek door de kamer knalt?
Ik wil graag overstappen van mijn denon x2000 naar een marantz receiver vanwege de bouw en toch wat meer luxe in vergelijk met de denon.
Ook het geluid vd marantz staat mij persoonlijk net wat meer aan als de denon ben ik na een luistersessie achter gekomen.
Ook heb ik al contact met marcel van h&c hifi contact gehad en al een mooie aanbieding kwa prijs gekregen,niks dan lof voor hem.
Nu heb ik toch nog een vraag voor jullie,ik kan waarschijnlijk nog aan een sr5008 komen voor een mooie prijs echter zou dit een slechtere keus zijn dan de sr5009/6009?
Kijk atmos ga ik toch niet gebruiken en waarschijnlijk ook niet in de toekomst,alles zit bij mij bedraad aangesloten en bluetooth mja wat moet ik ermee.
Het gaat ermij om dat ik een goeie receiver koop met voldoende vermogen en ook nog eens dat die stabiel is wat betreft breakdowns,wat kunnen jullie heirover zeggen?
Eventueel kan ik ook nog aan een 6008 komen en dan twijfrl ik weer tussen de 5008 en de 6008.
Ik hoop van jullie een par tips te krijgen.
O ja ik heb niks van de firma apple dus airplay is ook niet belangrijk.
Groet
Ook het geluid vd marantz staat mij persoonlijk net wat meer aan als de denon ben ik na een luistersessie achter gekomen.
Ook heb ik al contact met marcel van h&c hifi contact gehad en al een mooie aanbieding kwa prijs gekregen,niks dan lof voor hem.
Nu heb ik toch nog een vraag voor jullie,ik kan waarschijnlijk nog aan een sr5008 komen voor een mooie prijs echter zou dit een slechtere keus zijn dan de sr5009/6009?
Kijk atmos ga ik toch niet gebruiken en waarschijnlijk ook niet in de toekomst,alles zit bij mij bedraad aangesloten en bluetooth mja wat moet ik ermee.
Het gaat ermij om dat ik een goeie receiver koop met voldoende vermogen en ook nog eens dat die stabiel is wat betreft breakdowns,wat kunnen jullie heirover zeggen?
Eventueel kan ik ook nog aan een 6008 komen en dan twijfrl ik weer tussen de 5008 en de 6008.
Ik hoop van jullie een par tips te krijgen.
O ja ik heb niks van de firma apple dus airplay is ook niet belangrijk.
Groet
ik zou zeggen laat je adviseren door marcel, de prijs speelt ook een rol voor je.
Leg de specs ook eens naast elkaar. Wil je bijv. perse een 2e HDMI uitgang, of Spotify Connect support dan zul je naar 5009 of 6009 moeten. Heb vorig jaar de SR5008 voor 400 euro gekocht (ibood aanbieding), bevalt me prima. erg te spreken over de Audessy calibratie en dynamic range compressie (films met harde effecten toch gerust na 22u kunnen kijken en toch nog aardig genieten van geluid..
)
Nee ik ben niet bang dat ze ergens bij kunnen maar heb geen zin dat er steeds mensen zijn die proberen om een ander nummer op te zetten o.i.d. Tevens de marantz app heeft vrije toegang tot de marantz.Rallye schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 22:15:
@Mrloki: ik begrijp je probleem niet. Je geeft "iedereen" toegang tot je netwerk en klaagt over de mogelijkheid om hun Spotify weer te geven op jouw receiver? Wat is dan het gevaar? Ze kunnen toch niet bij jouw Spotify-gegevens? Of ben je bang dat er opeens ongewenste muziek door de kamer knalt?
Ik vroeg me gewoon af of daar al functionaliteit voor is.
Ja, een apart 'guest' netwerk opzetten in je wireless router en dat netwerk niet in verbinding brengen met je interne netwerk waar je de Marantz (en wellicht andere gevoelige spullen als een NAS) hebt aangesloten.
@Mrloki: voorzover ik weet is daar geen functionaliteit voor. Een gastennetwerk is dan de enige oplossing. Met alle respect, het klinkt ook een beetje of je de sleutel van je voordeur uitdeelt en dan de kast van je stereo op slot wilt zetten........
Ik snap wel wat hij bedoelt, ' lollige' vrienden die na een paar biertjes eens even kijken tot hoe ver ze je kunnen stangen. Zo mooi zijn als je een code oid moet invoeren in de app
Misschien zie jij er zelf niet de meerwaarde van in maar het leek mij geen onlogische vraag. Ik heb ook een Nest thermostaat en rookmelder en daarbij krijg je alleen toegang wanneer je een bepaalde QR code hebt gescand met je telefoon. Daarnaast kun je deze apparatuur ook nog eens beveiligen met een pincode. Bijvoorbeeld Chromecast heeft ook dergelijke functionaliteit met een eigen ingebouwde guest access.Rallye schreef op maandag 09 februari 2015 @ 06:49:
@Mrloki: voorzover ik weet is daar geen functionaliteit voor. Een gastennetwerk is dan de enige oplossing. Met alle respect, het klinkt ook een beetje of je de sleutel van je voordeur uitdeelt en dan de kast van je stereo op slot wilt zetten........
Ik vind het weggeven van een huis sleutel ook wel even van een andere orde dan het simpelweg toegang geven tot een Wifi netwerk (puur en alleen voor snellere internet toegang).
Dat is precies wat ik bedoel.Pjotr22 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 07:53:
Ik snap wel wat hij bedoelt, ' lollige' vrienden die na een paar biertjes eens even kijken tot hoe ver ze je kunnen stangen. Zo mooi zijn als je een code oid moet invoeren in de app
Prima de functionaliteit bestaat standaard niet vanuit de Marantz dus ga ik zelf wel iets verzinnen
Waarbij een groot deel van de gebruikers het liever zonder code doet. Als je dit echt wilt zou de mogelijkheid van een code optioneel moeten zijn.Pjotr22 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 07:53:
Dat zou wat mij betreft perfect zijn! Ik heb het als feature request ingediend bij Marantz. Ben benieuwd wat voor reactie ik hierop zal krijgen.Rallye schreef op maandag 09 februari 2015 @ 17:34:
[...]
Waarbij een groot deel van de gebruikers het liever zonder code doet. Als je dit echt wilt zou de mogelijkheid van een code optioneel moeten zijn.
Afschermen kan alleen door een guest netwerk inderdaad. Je kunt in ieder geval het maximale volume instellen (geen lolbroeken die het volume maximaal willen opdraaien) en je kunt het bedieningspaneel uitschakelen van de receiver. Dit voor ongewenst gebruik.Mrloki schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:15:
Heeft iemand eigenlijk ervaring met het beveiligen van de Marantz? Ik heb sinds kort de SR6009 en maak veel gebruik van Spotify Connect. Echter kan iedereen die toegang heeft tot mijn Wifi netwerk nu doodleuk via hun eigen Spotify app streamen naar mijn marantz. Ik zie de bui al hangen wanneer ik binnenkort bezoek over de vloer heb dat ze gaan zitten rotzooien hiermee.
Iemand een idee?
Oke dat van het maximale volume wist ik niet. Dat klinkt wel goed ga ik vanavond gelijk uitproberen!Theck88 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 22:48:
[...]
Afschermen kan alleen door een guest netwerk inderdaad. Je kunt in ieder geval het maximale volume instellen (geen lolbroeken die het volume maximaal willen opdraaien) en je kunt het bedieningspaneel uitschakelen van de receiver. Dit voor ongewenst gebruik.
Thanks
Iemand de nieuwe firmware update voor de SR7008 al geinstalleerd? Weten jullie wat er in de update zit?
Ik had dezelfde vraag voor de SR6008. Ik gebruik zelf geen netflix en heb dus nu niets aan de firmware gehad, maar het kan maar opgelost zijnDefnosh schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 10:25:
Iemand de nieuwe firmware update voor de SR7008 al geinstalleerd? Weten jullie wat er in de update zit?
De Marantz website:
Ze gaan van Nieuw/duurder naar ouder/goedkoper. In die volgorde wordt de update uitgerold.Jan 29, 2014
Important message about Netflix and Dolby Digital Plus audio signals
Dear Marantz Owner,
Please be advised that we have identified an issue with some Netflix devices transmitting Dolby Digital Plus audio signals to our audio video receivers. We will start rolling out an online firmware update to correct the problem with effected models towards the end of February, staggering the update between models into March. In the meantime, setting your Netflix device’s digital audio output to PCM or Stereo should temporarily alleviate the issue.
We appreciate your continued patience as we work to resolve this issue.
The Marantz Team
Firmware Update Schedule
February 20 : SR6008, SR7008, AV8801
March 6 : NR1504, NR1604, SR5008
March 19 : NR1603, SR7007
March 27 : SR6007, SR5007
March 30 : AV7701
[ Voor 7% gewijzigd door Hann1BaL op 20-02-2015 15:56 ]
Krijgt de Marantz SR6003 eigenlijk überhaupt ook firmware updates?
Release was 7 jaar geleden. Firmware updates zijn alleen nuttig als ze iets oplossen en misschien valt er gewoon niets op te lossen wat ene update waard is. Toevallig problemen ervaren?Zorian schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 16:10:
Krijgt de Marantz SR6003 eigenlijk überhaupt ook firmware updates?
De enige reden dat ik een update gedaan heb, is dat het nogal pontificaal werd gepresenteerd. Kon er moeilijk om heen. (Ik had natuurlijk op annuleren kunnen klikken.)
Ik heb niet echt problemen ermee, ik vroeg het meer omdat er geeneens een ethernetaansluiting op zit. Kon wezen dat er bijvoorbeeld dingen waren verbeterd en/of toegevoegd uiteraard.Hann1BaL schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 16:22:
[...]
Release was 7 jaar geleden. Firmware updates zijn alleen nuttig als ze iets oplossen en misschien valt er gewoon niets op te lossen wat ene update waard is. Toevallig problemen ervaren?
De enige reden dat ik een update gedaan heb, is dat het nogal pontificaal werd gepresenteerd. Kon er moeilijk om heen. (Ik had natuurlijk op annuleren kunnen klikken.)
Je bedoelt ze gingen van nieuw/duurder naar ouder/goedkoper. In die volgorde werd de update uitgerold?Hann1BaL schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:42:
[...]
De Marantz website:
[...]
Ze gaan van Nieuw/duurder naar ouder/goedkoper. In die volgorde wordt de update uitgerold.
Nee, ik bedoel gaan, aangezien de uitrol bezig is en net begonnen is:kwiebus schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 17:37:
[...]
Je bedoelt ze gingen van nieuw/duurder naar ouder/goedkoper. In die volgorde werd de update uitgerold?
Firmware Update Schedule
In deze volgorde wordt de update uitgerold.
Sinds vandaag kan mijn SR 6006 opeens het bedrade netwerk niet meer vinden. Alle andere aangesloten apparaten werken nog. Nu wil ik het gehele ding resetten, maar wil mijn instellingen niet kwijt. Kan ik die ergens bewaren?
Edit: al gevonden. Blz. 77 handleiding. M-DAX en Status drie seconden indrukken om op te slaan. M-DAX en Display drie seconden om weer te laden. Niet op USB dus, maar ergens in het geheugen.
Mijn netwerkprobleem blijft overigens. Op internet nog de mogelijkheid tot een network reset gevonden (http://www.avsforum.com/f...receiver-thread-68.html):
"How to reset my SR5006/SR6006
Microprocessor reset - press/hold DISPLAY/ZONE SELECT while powering on AVR
Network reset - press/hold M-DAX/DISPLAY while powering on AVR (includes microprocessor reset)"
Maar dat helpt ook niets.
Edit 2: gisteravond de hele avond bezig geweest. Niets hielp. Een nachtje de Marantz zonder stroom wel...... Gelukkig!
Edit: al gevonden. Blz. 77 handleiding. M-DAX en Status drie seconden indrukken om op te slaan. M-DAX en Display drie seconden om weer te laden. Niet op USB dus, maar ergens in het geheugen.
Mijn netwerkprobleem blijft overigens. Op internet nog de mogelijkheid tot een network reset gevonden (http://www.avsforum.com/f...receiver-thread-68.html):
"How to reset my SR5006/SR6006
Microprocessor reset - press/hold DISPLAY/ZONE SELECT while powering on AVR
Network reset - press/hold M-DAX/DISPLAY while powering on AVR (includes microprocessor reset)"
Maar dat helpt ook niets.
Edit 2: gisteravond de hele avond bezig geweest. Niets hielp. Een nachtje de Marantz zonder stroom wel...... Gelukkig!
[ Voor 72% gewijzigd door Rallye op 21-02-2015 12:24 . Reden: Aanvulling. Probleem lijkt zich te hebben opgelost. ]
Wel bijzonder dan, ze kondigen dus op 29 jan 2014 een uitrol schema aan die pas een jaar later in 2015 gestart wordt?Hann1BaL schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 18:27:
[...]
Nee, ik bedoel gaan, aangezien de uitrol bezig is en net begonnen is:
Firmware Update Schedule
In deze volgorde wordt de update uitgerold.
Ik gok dat het meer aan gebrek aan koffie bij mij heeft gelegen dan.. Wat denk jij?kwiebus schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 23:16:
[...]
Wel bijzonder dan, ze kondigen dus op 29 jan 2014 een uitrol schema aan die pas een jaar later in 2015 gestart wordt?

Mijn SR5003 zoemt. Niet via de boxen, maar de versterker zelf. Het is geen harde zoem, maar soort wel als er geen ander geluid is. Het lucht zeg maar op als de versterker uitgaat, maar irriteert niet echt.
Waar kan dat aan liggen? Heeft het zijn hem open te maken en het stof te verwijderen? Misschien dat het geheel te warm wordt.
Waar kan dat aan liggen? Heeft het zijn hem open te maken en het stof te verwijderen? Misschien dat het geheel te warm wordt.
Verwijderd
Kan iemand mij zeggen hoe je zelf podcasts kan toevoegen aan de Marantz app? Er staan maar een paar Vlaamse podcasts in de app terwijl er online veel meer beschikbaar zijn. Maar hoe integreer ik die in de app??? Zijn er alternatieve apps die dat wel kunnen? Thx!
Het viel me gister op dat mijn SR7008 ruist;
[YouTube: http://youtu.be/-WNqQBWActY]
(filmpje is vrij matig).
Geluid is zelfs in films / muziek hoorbaar als je het volume harder zet (>60).
Dacht eerst dat de kabel (UPC) of mijn NUC dit veroorzaakte, dit lijkt echter niet het geval te zijn. Het geluid is ook aanwezig als ik via de kabel of internet stream wat luister.
Daarna allerlei apparatuur uitgetrokken om (rotte) voedingen die in de buurt liggen uit te sluiten. Dit hielp niets.
Wat wel lijkt te helpen:
Volgende uitschakelen

Toonregeling

Audyssey
Geluid is veel minder geworden maar nog wel licht aanwezig.
Zou het kunnen dat dit sinds de update van mijn SR7008 aanwezig is?. Het is me eerder nooit opgevallen.
Setup:
Marantz SR7008
B&W 683 S2
B&W 685 S2 (rear speakers)
Intel NUC i3 (4010)
Samsung 55HU7500
Is het mogelijk oude firmeware eenvoudig terug te zetten om dit uit te sluiten?.
[YouTube: http://youtu.be/-WNqQBWActY]
(filmpje is vrij matig).
Geluid is zelfs in films / muziek hoorbaar als je het volume harder zet (>60).
Dacht eerst dat de kabel (UPC) of mijn NUC dit veroorzaakte, dit lijkt echter niet het geval te zijn. Het geluid is ook aanwezig als ik via de kabel of internet stream wat luister.
Daarna allerlei apparatuur uitgetrokken om (rotte) voedingen die in de buurt liggen uit te sluiten. Dit hielp niets.
Wat wel lijkt te helpen:
Volgende uitschakelen

Toonregeling

Audyssey
Geluid is veel minder geworden maar nog wel licht aanwezig.
Zou het kunnen dat dit sinds de update van mijn SR7008 aanwezig is?. Het is me eerder nooit opgevallen.
Setup:
Marantz SR7008
B&W 683 S2
B&W 685 S2 (rear speakers)
Intel NUC i3 (4010)
Samsung 55HU7500
Is het mogelijk oude firmeware eenvoudig terug te zetten om dit uit te sluiten?.
[ Voor 4% gewijzigd door Tortelli op 22-02-2015 13:49 ]
Vraagje voor jullie want ik heb zitten googlen en kan het niet eens vinden op de officiële site van Marantz.
Ik ben in de markt voor een SR6009. Deze wil ik gebruiken als receiver voor mijn woonkamer waar ik van plan ben 2 zuilen aan te sluiten (2.0 setup dus). Mogelijk wordt dit later uitgebreid met een subwoofer of center speaker, maar waarschijnlijk geen surround speakers.
Verder wil ik in de keuken een tweede setup hebben met een tv en 2 (kleine) speakers.
Nu ondersteunt de SR6009 multiroom en heeft hij versterkte speaker uitgangen voor de tweede room (keuken dus). Wat me niet duidelijk is, is of ik alle bronnen (dus niet alleen analoge bronnen!) naar de tweede room kan sturen. Ik wil ook de tweede HDMI out naar de keuken leiden zodat ik van een aantal scenario's gebruik kan maken:
- Muziek luisteren in de woonkamer via Spotify Connect, TV kijken in de keuken (via Humax decoder via HDMI aangesloten op de SR6009)
- TV kijken in de woonkamer (via Humax decoder via HDMI aangesloten op de SR6009), gamen in de keuken (via PS4 aangesloten via HDMI op de SR6009).
- Gamen in de woonkamer (via PS4 via HDMI op de SR6009), film kijken in de keuken (via HTPC via HDMI op de SR6009).
Is dit mogelijk, of zal ik dan een (nog) duurdere receiver moeten aanschaffen?
Ik ben in de markt voor een SR6009. Deze wil ik gebruiken als receiver voor mijn woonkamer waar ik van plan ben 2 zuilen aan te sluiten (2.0 setup dus). Mogelijk wordt dit later uitgebreid met een subwoofer of center speaker, maar waarschijnlijk geen surround speakers.
Verder wil ik in de keuken een tweede setup hebben met een tv en 2 (kleine) speakers.
Nu ondersteunt de SR6009 multiroom en heeft hij versterkte speaker uitgangen voor de tweede room (keuken dus). Wat me niet duidelijk is, is of ik alle bronnen (dus niet alleen analoge bronnen!) naar de tweede room kan sturen. Ik wil ook de tweede HDMI out naar de keuken leiden zodat ik van een aantal scenario's gebruik kan maken:
- Muziek luisteren in de woonkamer via Spotify Connect, TV kijken in de keuken (via Humax decoder via HDMI aangesloten op de SR6009)
- TV kijken in de woonkamer (via Humax decoder via HDMI aangesloten op de SR6009), gamen in de keuken (via PS4 aangesloten via HDMI op de SR6009).
- Gamen in de woonkamer (via PS4 via HDMI op de SR6009), film kijken in de keuken (via HTPC via HDMI op de SR6009).
PSN: Sluuz
Ja, dit is mogelijk. De SR6009 heeft een duale HDMI-uitgang die twee verschillende bronnen als output ondersteund.Sluuz schreef op zondag 22 februari 2015 @ 17:18:
Vraagje voor jullie want ik heb zitten googlen en kan het niet eens vinden op de officiële site van Marantz.
Zie: http://us.marantz.com/us/...eceivers&ProductId=SR6009
Dat heb ik gelezen, maar daaruit blijkt niet dat het dan om 2 verschillende HDMI inputs kan gaan, of dat er 1 input analoog moet zijn (zoals bij veel receivers het geval is).Theck88 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 17:25:
[...]
Ja, dit is mogelijk. De SR6009 heeft een duale HDMI-uitgang die twee verschillende bronnen als output ondersteund.
Zie: http://us.marantz.com/us/...eceivers&ProductId=SR6009
PSN: Sluuz
Volgens mij ondersteund de SR6009 dit wel. In de gebruiksaanwijzing staat namelijk het volgende: When a TV is connected to the HDMI ZONE2 OUT connector, you can play back a video or audio from the device connected to the HDMI 1 - 7 IN connector in ZONE2 (HDMI ZONE2 function).Sluuz schreef op zondag 22 februari 2015 @ 17:27:
[...]
Dat heb ik gelezen, maar daaruit blijkt niet dat het dan om 2 verschillende HDMI inputs kan gaan, of dat er 1 input analoog moet zijn (zoals bij veel receivers het geval is).
En ik neem aan dat je dan in de hoofdzone gewoon een andere bron kunt kiezen met een HDMI bron.
Momenteel ben ik niet in staat om dit te testen op mijn SR7009.
[ Voor 33% gewijzigd door Theck88 op 22-02-2015 17:41 ]
Verwijderd
1) Wat moet je met een subwoofer als je zuilen hebt die voldoende laag produceren? Investeer in goede zuilen en laat die sub weg.Sluuz schreef op zondag 22 februari 2015 @ 17:18:
2) Wat moet je met een center zonder surround speakers? Het is of meerkanaals omzetten naar stereo of meerkanaals luisteren met center maar zonder surrounds hoor je dan maar 3 kanalen. Lijkt me niet handig en klinkt niet. Indien je stereo goed opstelt komt de stem ook uit het midden. Scheelt je weer een centerspeaker.
Met beide totaal oneens, je zwart-wit uitspraken zijn veel te generalistischVerwijderd schreef op zondag 22 februari 2015 @ 18:32:
[...]
1) Wat moet je met een subwoofer als je zuilen hebt die voldoende laag produceren? Investeer in goede zuilen en laat die sub weg.
2) Wat moet je met een center zonder surround speakers? Het is of meerkanaals omzetten naar stereo of meerkanaals luisteren met center maar zonder surrounds hoor je dan maar 3 kanalen. Lijkt me niet handig en klinkt niet. Indien je stereo goed opstelt komt de stem ook uit het midden. Scheelt je weer een centerspeaker.
jij kunt je naar ik aanneem ook in deze uitspraken vinden?
- Wat moet je met een 4wd auto> investeer in een goede 2wd
- wat moet je met een koekenpan? investeer in een goede braadpan
- wat moet je met een race fiets? investeer in een goede stadsfiets
- wat moet je met een klok? investeer in een goed horloge
- wat moet je met een hoofdkussen? investeer in een goed matras
- wat moet je met een tent, investeer in een goede caravan
haha als ik dit zo teruglees besef ik hoe idioot jouw uitspraken zijn
Verwijderd
Ach ja, je hebt verstand van audio of niet en Pjotr22 duidelijk niet. Voor de rest ga ik maar niet in op jouw idiote reactie.
Jij duidelijk ook niet.Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2015 @ 19:13:
Ach ja, je hebt verstand van audio of niet en Pjotr22 duidelijk niet. Voor de rest ga ik maar niet in op jouw idiote reactie.
Een sub voegt altijd iets toe, zelfs bij flinke zuilen. Een center kan je opvangen met twee goed geplaatste fronts, maar je beperkt je tot een kleine sweetspot. Een center speaker is daar de oplossing voor. Surround is nou net hetgeen wat je achterwege kan laten. De meeste winst zit hem in een sub en center.
Dit getuigd niet van een bepaald niveau...Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2015 @ 19:13:
Goede zuilen die op papier laag gaan, doen dat in de praktijk niet altijd met de gewenste druk/volume waardoor het technisch wel gehaald wordt, maar niet echt hoorbaar is of tot zijn recht komt.
Een voorbeeld: Mijn Monitor Audio Silver 6 gaan op papier tot 35Hz. Daar heb ik nog een W12 subwoofer aan gekoppeld die naar de 20Hz gaat. Wanneer ik alleen mijn speakers laat spelen klinkt dit best goed, maar wanneer ik mijn subwoofer bij schakel dan hoor ik toch echt een significant verschil. De bas is harder, duidelijker en strakker zonder overheersend aanwezig te zijn! Logisch, want een goede subwoofer is gemaakt om het echte laag 20 tot 60Hz zeer strak en natuurlijk weer te geven. Bij muziek is dit voor mij een welkome toevoeging. Bij films is het eerder een must-have, omdat de geluidstracks daar extra op zijn afgestemd en de bas voelbaar wordt.
Uiteraard kan men hele dure speakers aanschaffen van duizenden euro's, maar is voor de gemiddelde luisteraar onbetaalbaar.
Even wat extra info:
http://www.beterbeeldenge...s/bbgimages/subwoofer.pdf
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=62565.0 Het tweede bericht legt het in detail uit.
[ Voor 7% gewijzigd door Theck88 op 22-02-2015 22:29 ]