Het Marantz ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 27 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 10:05
Welk format hebben je backups? Via wat voor stream wil je ze afspelen? Vanaf je pc?

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:55
Verwijderd schreef op zondag 30 november 2014 @ 00:35:

Mijn 6008 heeft 1 usb-aansluiting, is het mogelijk een soort van verloop stekker met meerdere usb-aansluitingen erop aan te sluiten?
Bij voorbaat dank.
http://www.dx.com/p/1-to-...t-hub-white-silver-225738

Vraag me af of het gaat werken op je marantz, wellicht wel als het voor opslag is.
Een PC snapt dat wel, of een receiver dat ook doet (of een TV) vraag het me af.

Je kunt je er iig geen buil aan vallen.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 06:57
En een USB-server, bijvoorbeeld een Pogoplug of iets dergelijks? Dan kun je van de netwerkfunctionaliteit van de Marantz gebruikmaken om je muziek te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat ter verduidelijking:

Ik wil graag mijn backups streamen.
Maar tot dusver lukt het me alleen oude mp3's van m'n pc (via utp kabel) te streamen.
Marantz lijkt Flac niet te ondersteunen dmv stream via de utp kabel...ik zie ze namelijk niet tussen de mp3's in het het mapje welke ik op de pc heb staan.

De Flac bestanden worden wel gezien wanneer ik ze op een usb-stick zet en deze op de Marantz aansluit.

Thanks Bad Brains, dat is wat ik zoek!
Voor dat geld kan ik het gokje wel wagen idd.

Pogoplug ken ik niet, geen idee of het aansluit bij wat ik zoek...
Maar lijkt interessant, thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vreemd. Ik heb een 'eenvoudige' Denon en die speelt wel gewoon FLAC over het netwerk. Lijkt me sterk dat een Marantz dat niet zou kunnen.
Ligt het niet aan je server? Ik gebruik de standaard media server van mijn Synology.
Bestanden ziet mijn AVR-2113 dan gewoon via DLNA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar is het logisch dat er onderscheid wordt gemaakt tussen mp3 en flac..want waardoor wordt mp3 wel gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Gebruik je een DNLA-server op je PC, of kijk je in een gedeelde map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maak gebruik van DLNA-server idd.
Ben alle opties aan het doorzoeken maar heb geen idee waar ik het moet zoeken.
De online manual van Marantz biedt ook geen uitkomst helaas...

Zojuist nog mp3 en flac in de betreffende map gezet.
Alleen de mp's worden gezien, dit gaat ook vrij vlot.

Edit:
Ik heb nog een map in de betreffende map aangemaakt met enkel flac files...
De map wordt gezien...de flac's niet.

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2014 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeggen dat je DLNA server geen flac ondersteunt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een goed freeware programma waarmee ik dat probleem aanpak?

Edit:
Of beter gezegd, bestaat er een oplossing voor?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2014 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plex wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor het noemen van Plex!
Hij pakt weliswaar lang niet alle flac files, maar toch een aantal.
Mischien komt dat doordat ik een freewareversie van flex te pakken heb..

Wat maakt het nu waardoor ik zonder Plex geen flac bestanden zie?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2014 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Plex moet eerst zijn database compleet hebben om alle bestanden te kunnen zien.

Ik weet niet welke server je eerste gebruikte. Ik meen mij echter te herinneren dat Windows Media Player standaard geen FLAC ondersteunt.

Ik heb zelf ook veel FLAC-bestanden, maar vraag mij af of de server (als hij ze wel ondersteunt) ze niet zelf "vertaalt" naar iets anders. Dan zou je van de betere kwalitiet niet shoren.

[ Voor 49% gewijzigd door Rallye op 01-12-2014 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de manual van Marantz, staat dat WMP vanaf versie 12 met Windows 7 & 8 werkt...

Ik had overigens maar een beperkt aantal flac's aan Plex gekoppeld als zijnde een test.

Welke server gebruik jij?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2014 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ja, maar kan WMP ook (zonder extra plug ins) FLAC aan?

Ik gebruik Plex, maar dan vanaf mijn NAS via Airplay op de Marantz (of een van de ander Airplay-spelers in huis), dus niet als DNLA-server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hele goede vraag.
Ik heb WMP zonder extra plugins gebruikt...zal daar direct mee aan de slag gaan.
Bedankt voor meedenken!

Edit:
Flac plugins installeren was idd de oplossing, nogmaals bedankt!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2014 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Graag gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doevendans
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-07-2024
Hoe staat het met de 7702?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 19:16:
[...]

Ik he de instellingen gedaan volgens de website van Synology en deze instellingen meerdere malen gecontroleerd. Ook heb ik verschillende profielen geprobeerd met de profielkeuze in het Synology Media Server settings menu. Helaas (nog) zonder resultaat.

Wel krijg ik geluid van de NAS op de Marantz via de iPad's Airplay. Volgens mij moet het mogelijk zijn direct vanaf de NAS naar de Marantz te streamen.
Het is opgelost. Ik ben zo teleurgesteld in Marantz dat ik de receiver te koop heb aangeboden. Voordat ik tot de verkoop over wilde gaan heb ik de Marantz onder garantie (2 maanden oud), laten nakijken bij de Marantz reparateur in Elst.

Zij hebben het HDMI bord vervangen en bij testen thuis lijken alle functionaliteiten zoals streamen vanaf de NAS, Airplay, Films kijken vanaf de Apple TV etc. te werken.

In de tijd dat de Marantz bij de reparateur is geweest heb ik een Yamaha RX-A740 aangeschaft. De Marantz is terug en werkt en is ondertussen verkocht. WEG ERMEE!!!

Dank voor jullie ondersteuning en meedenken.

Gr
Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
Jammer

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:55
Heb voor 780,- een SR6009 aangeschaft, dat extra stapje naar Atmos en EQ XT32 was me geen 600 euro waard. Morgen komt ie binnen, ben benieuwd mede omdat ik voorlopig van de stereoversterker af ben.
Mijn Denon uit 2004 mocht ook wel een upgrade ondanks dat het een prachtapparaat blijft.

Had begrepen dat dat hele atmos (en 9.1, 11.1 etc) allemaal redelijke onzin is.
Schijnbaar zitten er op een bluray maar 8 stream en wordt de rest gewoon geextrapoleerd om de andere speakers er aan te breien.

Kan zo snel het stuk niet meer vinden, maar atmos is redelijk gehyped als je het mij vraagt.
Hoop dat hij niet tegenvalt, doet een hoop pijn zo'n bonk geld neertellen als het niet is wat je verwacht had.

We gaan het zien.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie deal heb gedaan!
Waar heb je em gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-12-2023

mdoe

Be Awesome Instead

Vraag over mijn marantz R1603. Deze receiver heb ik inmiddels 2 jaar in combinatie met Boston Acoustics A25 front en ben erg tevreden.

Wil nu gaan uitbreiden met A23 achter en A225c center voor. Alleen gaat mijn receiver dat nog wel trekken?
Power Output 50W (20Hz - 20kHz, 0.08% THD, 2ch driven)

Ik vind dit lastig in te schatten.

Graag een advies.

Be Awesome Instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:40
mdoe schreef op zondag 14 december 2014 @ 18:27:
Alleen gaat mijn receiver dat nog wel trekken?
Power Output 50W (20Hz - 20kHz, 0.08% THD, 2ch driven)
Ik zou me daar geen zorgen over maken. Als je toch geld "over" hebt of het ergens aan uit wilt geven zou ik eerder een leuke subwoofer er bij zetten om het bereik te vergroten en wat meer fundament in het laag te geven.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:11
Ik zou me daar geen zorgen over maken.
Inderdaad, die Bostons zijn vrij makkelijk aan te sturen, daar pomp je bij normaal gebruik nooit dat soort wattages in. 50W bij 2 kanalen betekent ook niet per se dat je met 5 kanalen maar 20W per kanaal overhoudt o.i.d. (en zelfs met 20W kun je met die speakers nog genoeg herrie maken). Hooguit neemt de THD wat toe, maar ik verwacht niet eens dat het zover komt bij normale volumes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoe

mdoe

Be Awesome Instead

FeaR schreef op zondag 14 december 2014 @ 22:36:
[...]
Ik zou me daar geen zorgen over maken.
Ok. Las trouwens hier ook dit dus dat zit wel goed inderdaad.
FeaR schreef op zondag 14 december 2014 @ 22:36:
[...]Als je toch geld "over" hebt of het ergens aan uit wilt geven zou ik eerder een leuke subwoofer er bij zetten om het bereik te vergroten en wat meer fundament in het laag te geven.
Vind dat ook wel een goed plan eerlijk gezegt! vooral bij films zal dit goed tot zijn recht komen.

Dank je voor beide antwoorden FeaR en Solarsparc :)

Be Awesome Instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-05 00:31
Bad Brains schreef op donderdag 11 december 2014 @ 23:39:
Heb voor 780,- een SR6009 aangeschaft, dat extra stapje naar Atmos en EQ XT32 was me geen 600 euro waard. Morgen komt ie binnen, ben benieuwd mede omdat ik voorlopig van de stereoversterker af ben.
Mijn Denon uit 2004 mocht ook wel een upgrade ondanks dat het een prachtapparaat blijft.

Schijnbaar zitten er op een bluray maar 8 stream en wordt de rest gewoon geextrapoleerd om de andere speakers er aan te breien.

Kan zo snel het stuk niet meer vinden, maar atmos is redelijk gehyped als je het mij vraagt.
Hoop dat hij niet tegenvalt, doet een hoop pijn zo'n bonk geld neertellen als het niet is wat je verwacht had.

We gaan het zien.
ik heb het weekend auro 3d en dolby atmos gehoord bij cinemike in duitsland. Ik was erg onder de indruk en ik ben dat niet snel. Het geeft echt een meer real life gevoel. Daar stond de av7702 te spelen

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
vaste klant aan het worden ;-)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

Goedemorgen,

Ik hoorde gisteren voor het eerst een ruis in mijn linker speaker. Ik dacht dat het bij de Tweeter vandaan kwam. Mijn Dali Ikon 6 speakers zijn aangesloten op mijn Marantz 1604. De ruis die ik hoor komt uitsluitend uit de linker speaker en is volume onafhankelijk. Ik heb hem alleen nog gehoord op het moment dat ik niks afspeel. Kan dit schade veroorzaken aan de speaker, oftewel kan ik hem nu nog gewoon gebruiken totdat ik hem ter reparatie verstuur?

Ten minste, ik ga ervan uit dat het een defect aan de receiver is. Ik vroeg me wel af of het toeval is dat ik sinds kort een extra stekkerdoos heb toegevoegd. Ik heb best veel apparatuur op 1 stopcontact zitten, al kan ik me niet echt voorstellen dat het mijn receiver beschadigt.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:11
Tja, moeilijk te zeggen, een ruisje kan van alles zijn. In de regel moet er heel wat gebeuren om een speaker kapot te krijgen, en leidt ruis zelden tot een "eindknal", maar niemand hier gaat het je garanderen :P
Om de oorzaak te achterhalen is er alleen de "saaie" oplossing: stopcontacten wisselen, apparaten uit de keten verwijderen, signaal- en luidsprekerkabels omwisselen en kijken of de ruis dan mee springt met de wisseling.
Het maakt ook nog wel uit of het een ruis of een brom is, is het "witte ruis", is het 60Hz van het lichtnet, zit er variatie in (wat kan duiden op interferentie uit electronica zoals een computer)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:06
je kan het natuurlijk uittesten door alleen de reciever in het stopcontact te steken en kijken of het dan afwezig is.Kijk ook of er geen kabels over de signaalkabels heen liggen van de luidsprekers en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Heb afgelopen weekend de Marantz familie uitgebreid met een NA-11S1. Dit ter vervanging van mijn Bluesound Node. Deze beviel qua gebruiksgemak erg goed maar klankmatig wat minder.

De NA-11S1 klinkt erg goed en ben er dan ook heel blij mee. Paar foto's

Afbeeldingslocatie: http://erbiemold.zenfolio.com/img/s5/v130/p164301282-3.jpg

Samen met de Marantz versterker

Afbeeldingslocatie: http://erbiemold.zenfolio.com/img/s12/v180/p98339927-3.jpg

Totaal plaatje

Afbeeldingslocatie: http://erbiemold.zenfolio.com/img/s12/v175/p1183991-3.jpg

Marantz familie bestaat nu uit:

SR 7005
UD 5005 (ontbreekt op de foto)
PM 5s2 LE
NA-11S1

• Masterkale1
ja zelfs de datasat van 18K werd zoek gespeeld door de av7702cm hoorde ik.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

• Masterkale1
Faxe schreef op woensdag 17 december 2014 @ 23:46:
Heb afgelopen weekend de Marantz familie uitgebreid met een NA-11S1. Dit ter vervanging van mijn Bluesound Node. Deze beviel qua gebruiksgemak erg goed maar klankmatig wat minder.

De NA-11S1 klinkt erg goed en ben er dan ook heel blij mee. Paar foto's

[afbeelding]

Samen met de Marantz versterker

[afbeelding]

Totaal plaatje

[afbeelding]

Marantz familie bestaat nu uit:

SR 7005
UD 5005 (ontbreekt op de foto)
PM 5s2 LE
NA-11S1
Mooi spul.. ik krijg de komende week de Na8005 CM te horen ben benieuw hoe die klinkt.

• Faxe
NA 8005 is ook mooi!. Voordeeltje van deze streamer is dat je vanaf een NAS rechtstreeks DSD bestanden kunt afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
Faxe schreef op donderdag 18 december 2014 @ 21:26:
NA 8005 is ook mooi!. Voordeeltje van deze streamer is dat je vanaf een NAS rechtstreeks DSD bestanden kunt afspelen.
Dat kan met mijn oppo ook al ... :-) .. ik ben benieuwd of de DAC beter is dan in de 8801

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
CM modificatie van de NA 8005 kost dacht ik 1.000 euro. Per saldo dus nog iets goedkoper dan een NA-11S1. Zou mooi zijn om de beide apparaten te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:32
Bad Brains schreef op donderdag 11 december 2014 @ 23:39:

We gaan het zien.
Er zijn nog maar weinig films in Atmos uitgekomen. Wel 4 al...
Er zitten in Atmos bed channels, die kun je ook afspelen op non atmos decoders. Daarnaast zijn er objecten, de renderer plaatst die objecten op de kanalen (de normale speakers en de extra hoogte speakers)

Maar elke Atmos ondersteunende unit heeft ook Dolby Surround Upsampler. Die werkt voor zover ik films gekeken heb prima, en dat is ook de mening van de meeste mensen op avsforums.

Ik heb zelf een AV7702 met 7.1.4 opstelling. De extra speakers zijn Front Heigh en Top Mid bij mij.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:49
Zijn er hier meer mensen die problemen hebben om ARC werkend te krijgen?

Gebruik een Marantz SR5006 met een Samsung 46F6640 TV met CI+ module. Heb meerdere HDMI 1.4 kabels geprobeerd, meerdere settings op de Marantz en Samsung, maar geen resultaat. Dat dit zo moeilijk moet zijn.

Samsung: Anynet+ settings geprobeerd
Marantz: HDMI Control settings geprobeerd
En dat met zo wat alle combinaties van die 2 devices.
HDMI kabel op de HDMI 2 van de Samsung, dit is de ARC HDMI poort en in HDMI Out op de Marantz, dit is ook de ARC poort.

Iemand tips? Kan een optical kabel gebruiken, maar das tegen mijn principe als het allemaal via 1 kabel kan/moet werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:16
Hallo beste mensen,

Ik zit met het volgende probleem:
In het verleden had ik een marantz sr5002 die ik heel behoorlijk vond klinken. Nu heb ik gisteren mijn nieuwe versterker binnen gekregen (5008) vanwege nieuwe functies en deze krijg ik gewoon niet lekker afgesteld. Het is weliswaar in een slaapkamer maar, het lijkt alsof ik veel midden tonen mis... Ik heb zuilen staan die perfect altijd stereo afspeelde maar nu mis ik gewoon een heel toon gebied?!
Ik heb de speakers op large gezet maar toch lijkt alle enigszins bass door de sub te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Heb je de speaker kabels wel goed aangesloten ivm met de polariteit ? En bij nieuwe aansluitingen knip ik de oude uiteinde van de kabels weg om met "verse" koper op de versteker aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Heeft iemand de PM8005 wel eens kunnen vergelijken met de Rotel RA1570? Ik ben benieuwd of het prijsverschil het waard is.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
loyske schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 09:36:
Zijn er hier meer mensen die problemen hebben om ARC werkend te krijgen?
Hier met een Sony tv en de sr5007 geen enkel probleem.

Heb je dit al gelezen?
http://marantz-nl.custhel.../999/~/samsung-tv-met-arc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Blord schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 12:32:
Heb je de speaker kabels wel goed aangesloten ivm met de polariteit ? En bij nieuwe aansluitingen knip ik de oude uiteinde van de kabels weg om met "verse" koper op de versteker aan te sluiten.
Ja dit heb ik gedaan. Ik merk wel dat settings heel veel invloed hebben op het geluid. Zou het niet kunnen zijn dat de markants r5008 gewoon minder goed is als de 5002? Ik kan het me bijna niet voorstellen. De echt lage tonen heb ik nu wel redelijk staan maar het hoog klinkt wat plat en de midden tonen lijken volledig weg te vallen. Ik snap er niets van. Heb de auto config verschillende keren gedraait maar het lijkt niet goed te gaan. Ik heb ook l en r bypass geprobeerd maar zelfs dan is het niet helemaal lekker... Dan heb overdreven veel lage bass uit me zuilen maar de midden tonen hoor ik gewoon niet....

Ik ken de speaker goed daar ik ze al jaren heb maar zoals ze nu klinken hebben ze nog nooit geklonken. Welke settings gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Het kan ook een exemplarische fout zijn. Je kunt instellen wat je wilt maar als de versterker defect is werkt het gewoon niet goed. Ik heb verder geen ervaringen met de r5008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
sr * typ fout.

Is het klankbeeld gewoon niet veranderd ? (dat ik dat hoor)

[ Voor 69% gewijzigd door Xenophoben op 03-01-2015 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:49
Wolly schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 22:00:
[...]

Hier met een Sony tv en de sr5007 geen enkel probleem.

Heb je dit al gelezen?
http://marantz-nl.custhel.../999/~/samsung-tv-met-arc
Heb via tools menu al laten zoeken, maar ze "zien" elkaar niet waardoor de optie om Ontvanger te selecteren gewoon greyed out blijft en niet gekozen kan worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 22:20
Gisteren is mijn nieuwe SR6009 binnen gekomen! Helaas nog geen tijd gehad om hem aan te sluiten maar dat zal ik vanavond zeker doen zodat ik er eindelijk even mee kan spelen.

Einde van deze week begin volgende week komt hopelijk ook mijn Teufel Ultima 40 5.1 speakerset binnen en dan kan ik de receiver helemaal goed gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Zou je eens kunnen meten hoe diep deze wordt met alles aangesloten, dus hdmi kabels aan achterkant en volumeknop voorkant. Als je dit allemaal samen telt, hoe diep komt die dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motil
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-07-2024
Ik heb zelf ook een SR5008 en ik ken het probleem ook niet inderdaad. Ik heb mijn speakers (RX6) op large staan, maar ook bi-amped aangesloten. Misschien is dat het proberen waard?

Succes!
Xenophoben schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 10:19:
Hallo beste mensen,

Ik zit met het volgende probleem:
In het verleden had ik een marantz sr5002 die ik heel behoorlijk vond klinken. Nu heb ik gisteren mijn nieuwe versterker binnen gekregen (5008) vanwege nieuwe functies en deze krijg ik gewoon niet lekker afgesteld. Het is weliswaar in een slaapkamer maar, het lijkt alsof ik veel midden tonen mis... Ik heb zuilen staan die perfect altijd stereo afspeelde maar nu mis ik gewoon een heel toon gebied?!
Ik heb de speakers op large gezet maar toch lijkt alle enigszins bass door de sub te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
motil schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:27:
Ik heb zelf ook een SR5008 en ik ken het probleem ook niet inderdaad. Ik heb mijn speakers (RX6) op large staan, maar ook bi-amped aangesloten. Misschien is dat het proberen waard?

Succes!

[...]
Ik kan dat wel eens proberen. Ik moet dan alleen wat extra kabel aanschaffen. Mijn speakers kunnen namelijk bi-amp aangesloten worden. Echter kan ik me niet voorstellen dat dit het geval is want ik had deze ook niet bi-amp aangesloten op mijn sr5002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:36

CyBeRSPiN

sinds 2001

Heb je het al zonder calibratie geprobeerd? Mogelijk is er iets mis met de microfoon?
Wat zijn de levels eigenlijk van de EQ die hij nu heeft bepaald? Staan daar de middentonen naar beneden gedrukt?
En heb je geen andere versterker om mee te vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Ik heb het ook zonder calibratie geprobeerd en ook met bypass l and r front. Hiermee leek het iets beter maar nog lang niet het niveau wat ik haalde met mijn oude versterker. Ook mijn vriendin hoorde het meteen.

Welke settings heb je iets aan ? Dan zal ik deze vanavond na kijken en hier plaatsen.

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Als ik het goed begrijp had je je oude versterker dus niet in de slaapkamer staan?
De kamer en spullen erin kunnen ook veel doen met het geluid.. En ook een herinnering van hoe (goed) iets klonk kan misleidend zijn.. Menselijk geheugen is daar niet zo goed in.. ;) Jammer dat je de SR5002 niet meer hebt om dat te checken..

Speakers zijn nog wel in orde? Niet toevallig de tweeters voor het midden opgeblazen oid?

Settings hoef ik niet te zien, ging mij erom of je handmatige instelling al eens geprobeerd had ivm een mogelijk foutieve meting van de calibratiemic, waarbij dan alle middentonen naar beneden gedrukt werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
lapino schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:24:
Zou je eens kunnen meten hoe diep deze wordt met alles aangesloten, dus hdmi kabels aan achterkant en volumeknop voorkant. Als je dit allemaal samen telt, hoe diep komt die dan?
Als je de ruimte bedoeld van de SR6009 wil ik dit wel even voor je nakijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
CyBeRSPiN schreef op maandag 05 januari 2015 @ 17:04:
Als ik het goed begrijp had je je oude versterker dus niet in de slaapkamer staan?
De kamer en spullen erin kunnen ook veel doen met het geluid.. En ook een herinnering van hoe (goed) iets klonk kan misleidend zijn.. Menselijk geheugen is daar niet zo goed in.. ;) Jammer dat je de SR5002 niet meer hebt om dat te checken..

Speakers zijn nog wel in orde? Niet toevallig de tweeters voor het midden opgeblazen oid?

Settings hoef ik niet te zien, ging mij erom of je handmatige instelling al eens geprobeerd had ivm een mogelijk foutieve meting van de calibratiemic, waarbij dan alle middentonen naar beneden gedrukt werden.
Het is exact de zelfde ruimte met de zelfde spullen er in :). Ook heb ik de 5002 op de zelfde dag verkocht als dat ik mijn nieuwe binnen kreeg , dus hier zat maar heel kort tussen.
Ja de speakers zijn nog in orde. Ik heb ook nog mijn achter speakers als fronts aangesloten en die hadden het zelfde probleem. Ik snap er niets van... ik begin te denken dat deze versterker minder fijn geluid geeft of dat ik een kapot model heb....

wijze les voor de volgende keer, toch eerst gaan luisteren...
Ik ging er vanuit dat het klankbeeld toch wel het zelfde was zeker omdat het de zelfde serie is (maar dan nieuwer)

[ Voor 18% gewijzigd door Xenophoben op 05-01-2015 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Het geluid kan er in theoie niet op achteruit. Heb je m nieuw gekocht? Je zou eens met de winkelier kunnen babbelen voor ander model

Je habt natuurlijk audissey nog eens doorlopen, en alle kabels dubbel gecheckt? je hebt geen vergissing gemaakt met AMP instellingen (nomaal, Amp C, Bi wired, multi room etc)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Pjotr22 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 08:07:
Het geluid kan er in theoie niet op achteruit. Heb je m nieuw gekocht? Je zou eens met de winkelier kunnen babbelen voor ander model

Je habt natuurlijk audissey nog eens doorlopen, en alle kabels dubbel gecheckt? je hebt geen vergissing gemaakt met AMP instellingen (nomaal, Amp C, Bi wired, multi room etc)?
Ik heb de versterker nieuw gekocht, ook was deze nog niet open geweest. Voor de rest alle zaken doorlopen die je aan geeft. Ik denk dat ik inderdaad een mailtje moet wagen naar de webshop waar hij vandaan komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
lapino schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:24:
De SR6009 komt bij mij vanaf de volumeknop gemeten tot aan de meest uitstekende kabel (meegeleverde voedingskabel) op 45 CM diepte zonder de kabels geforceerd te moeten buigen. Gelukkig paste dit bij mij net aan in mijn TV meubel maar kan me voorstellen dat dit bij sommige meubels problemen kan opleveren.

Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/5z1zv7s1d/IMG_20150105_213703.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Laatst online: 08-09 21:08
Ok thanks, is zeer interessant om weten. Misschien ruil ik mijn Denon X2100W toch nog om voor de Marantz dan. Wordt de Marantz warm? Want die Denon blijft echt enorm koel hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Iedereen bedankt voor het meedenken. Ik heb mijn marantz aangemeld voor retour, helaas was de sr5008 nu niet meer leverbaar dus het wordt een 5009 met bijbetaling. Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
lapino schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:34:
Ok thanks, is zeer interessant om weten. Misschien ruil ik mijn Denon X2100W toch nog om voor de Marantz dan. Wordt de Marantz warm? Want die Denon blijft echt enorm koel hier.
Ik heb de Marantz nog niet heel erg tot zijn max gedreven maar gisteren na het kijken van een film van +- 2 uur vond ik hem totaal niet warm. Zeker als ik het vergelijk met andere AV receivers die ik gewend ben. Het zal misschien ook wel schelen dat ik behoorlijk wat ruimte boven mijn receiver heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:31

Zorian

What the fox?

Mijn SR6003 wordt na een dagje gebruik best wel kokend heet, ook al staat hij open en bloot op de tafel.
Je kan hem zeg maar nog net aanraken, zodanig warm.

Ik heb er 9 speakers en 2 subwoofers aan hangen, plus het beeld van de HDMI gaat er de hele dag overheen.

[ Voor 10% gewijzigd door Zorian op 07-01-2015 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Dit klinkt voor mij wel herkenbaar maar zowel sr5002 als mijn tijdelijke sr5008.

Wellicht dat de x009 serie wel minder warm wordt vanwege de eco modus?

[ Voor 31% gewijzigd door Xenophoben op 07-01-2015 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Mrloki schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:14:
[...]

Ik heb de Marantz nog niet heel erg tot zijn max gedreven maar gisteren na het kijken van een film van +- 2 uur vond ik hem totaal niet warm. Zeker als ik het vergelijk met andere AV receivers die ik gewend ben. Het zal misschien ook wel schelen dat ik behoorlijk wat ruimte boven mijn receiver heb.
Bij mij ook niet, helemaal niet warm zelfs.
De 7008 staat in een kast met als deze aanstaat de deur open. Boven, achterkant en aan de zijkanten heeft de 7008 nog wel veel ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
Ik heb er op dit moment 4 speakers aan hangen en geen subwoofer. Zodra mijn surround set binnen is zal ik eens kijken of er nog veel verschil is in warmte als er 5 speakers en een subwoofer aangesloten zijn.

Bij mij staat de receiver meestal geen hele dag aan maar max 4 uur achter elkaar (met beeld en geluid).

Eco modus staat bij mij uit dus weet niet of dit veel invloed heeft. Tot nu toe ben ik in ieder geval positief over de warmte van de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sixbladeknife
  • Laatst online: 27-07-2022
Telfordia schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 21:22:
Heeft iemand de PM8005 wel eens kunnen vergelijken met de Rotel RA1570? Ik ben benieuwd of het prijsverschil het waard is.
Hier ben ik ook zeer benieuwd naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Laatst online: 20:55
Ervaringen met crashende NR1605's?

In de VS en ook in Duitsland wordt veel geklaagd over crashende software van de 1605. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik em nog steeds niet gekocht heb (en dat ik nu waarschijnlijk voor de Yamaha RX-S600D ga, die heeft ook nog DAB+). In deze draad kom ik dergelijke klachten echter in het geheel niet tegen. Werken ze hier dan wel goed? Of valt het allemaal wel een beetje mee?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motil
De Marantz word redelijk wat warmer dan mijn oude Denon, maar niet warmer dan vergelijkbare moderne receivers. Ik heb hem ook niet meer in, maar op een kastje staan, dus maakt het ook niet zoveel meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franklin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 16:27

franklin

denkt teveel...

Andrehj schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 21:32:
Ervaringen met crashende NR1605's?

In de VS en ook in Duitsland wordt veel geklaagd over crashende software van de 1605. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik em nog steeds niet gekocht heb (en dat ik nu waarschijnlijk voor de Yamaha RX-S600D ga, die heeft ook nog DAB+). In deze draad kom ik dergelijke klachten echter in het geheel niet tegen. Werken ze hier dan wel goed? Of valt het allemaal wel een beetje mee?
De mijne is echt nog nooit gecrashed, is ook voor het eerst dat ik erover hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:58
franklin schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:46:
[...]

De mijne is echt nog nooit gecrashed, is ook voor het eerst dat ik erover hoor
Ik heb mijn NR1605 sinds begin september en deze functioneert ook probleemloos. Hij heeft slechts één keer wat moeilijk gedaan bij de eerste firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:Heb sinds kort een sr7009.Nu komt er na 3 dagen al een update.Is dit niet erg snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoe

mdoe

Be Awesome Instead

Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:52:
Vraagje:Heb sinds kort een sr7009.Nu komt er na 3 dagen al een update.Is dit niet erg snel?
Had toen der tijd hetzelfde met mijn NR1603. Dat kan net timing zijn van een update. Ik zou mijzelf daar geen zorgen over maken.

Wil zelf gaan upgraden en de SR7009 is zeker een kanshebber :)

Be Awesome Instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:52:
Ik had bij de SR6009 al meteen een update. Dit is ook logisch aangezien de producten meestal enige tijd in een magazijn staan weg te stoffen. Ik weet niet wat de update cyclus is van Marantz maar bij de meeste netwerk producten is een update eens in de maand niet eens raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartie89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 21:50
Ik ben sinds een week in het bezit van de SR6009 in combi met B&W 685 S2 speakers. Moet zeggen dat ik het een erg lekkere combinatie vind. Heb deze combinatie op de groei gekocht en in een ander huis moeten er 2 frontspeakers en een centerspeaker bijkomen, zodat deze naar achteren kunnen.

Heb de 6009 ook een firmware update gegeven, want vond de menu's erg traag en na het instellen van een optie viel het beeld weg. Ook was de spottify connect functie soms buggy. Dit is allemaal na de firmware update verholpen.
Nee het is niet raar dat er zo snel al een firmware update is. Wees juist blij dat dit soort problemen snel worden opgelost en dat je de firmware gemakkelijk kunt updaten doordat dit een netwerk product is.
Hierdoor heb ik ook juist het gevoel dat de ondersteuning gewoon erg goed is en de receiver nog lang mee kan.

Om in te haken op de warmte ontwikkeling van deze versterker. Ik vind 'm niet warm worden. We hebben ons tvmeubel wel flink uitgezaagd aan de achterkant, zodat z'n warmte weg kan. Hij heeft boven zicht ongeveer 3cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Sinds dit weekend een SR5008 icm een REL strata 3 (en de MS short genie speakers maar deze had ik al). De subwoofer heb ik aangesloten op de "subwoofer 1" aansluiting in de pre-out sectie.

Heeft het instellen via het Auddesey gebeuren dan nog wel zin? Of kan ik hem beter anders aansluiten en instellen.

Op zich klinkt het prima maar als ik het vrij simpel nog beter kan maken hoor ik het graag.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Absoluut!
De subwoofer wordt gewoon meegenomen in de calibratie.
Ik vind het zelf goed klinken na calibratie, en vooral de delays die ie instelt zijn lastig zelf te doen (zodat geluid op eerste referentiepunt tegelijk aankomt vanuit de verschillende speakers).
Je kunt natuurlijk achteraf alsnog zelf fine tunen, want het blijft persoonlijk natuurlijk hoe hard je de subwoofer wilt hebben bijv. of op welke frequentie je de crossover plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Hmm de delays had ik niet over nagedacht.

Maar volume en crossover worden dus ook niet mee genomen als ik hem zo aan sluit. Waarschijnlijk is dit ook wel smaak afhankelijk nu ik er over na denk.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Volume iig wel, crossover weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 23:03
Moby schreef op maandag 12 januari 2015 @ 17:22:
Hmm de delays had ik niet over nagedacht.

Maar volume en crossover worden dus ook niet mee genomen als ik hem zo aan sluit. Waarschijnlijk is dit ook wel smaak afhankelijk nu ik er over na denk.
Je hebt hem gewoon op de juiste manier aangesloten, MultEQ XT neemt daarin zowel je output als crossovers in mee. Waarom denk je dat ie dat niet zou doen dan?
De sweeps laten horen tot hoever je sats gaan, je sub neemt het daaronder over, crossover bekend.
Dit doet Audyssey automatisch en is achteraf nog wel aan te passen.
Even de verschillen in Audysseys, de 5008 heeft XT.

Afbeeldingslocatie: http://www.areadvd.de/images/2012/Denon_AVR-1713/audyssey.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:54
Ik heb sinds kort het vreemde probleem dat mijn marantz NR1501 receiver uit zichzelf op een andere bron schakelt. Kijk je tv, schiet hij zomaar op aux2 bijvoorbeeld. Om gek van te worden. Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Is aux2 via HDMI aangesloten? Is dat misschien een apparaat wat af en toe uit zichzelf opstart (bijv om voor updates te checken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mordante
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-05-2021
Ooit een Marantz CD94mkII CD speler gehad, spijt dat ik deze heb weggedaan ondanks dat deze niet meer goed werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Laatst online: 17-09 21:49

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Een PM8000 uit 2000, wat een miskoop. De rechterspeaker doet soms niet. En de versterker doet een idioot lang over om op te starten.
Repareren is het niet waard. Ding heeft zelf een straatwaarde van 75 euro door krassen op frontplate en slijtage knoppen, ontbreken van een afstandbediening en wisselvallige defect in de rechterkanaal.
Toch gebruik ik ze voor klassiek muziek (in mono dan).

Wacht ff is dit geen versterker- topic? Ik zie alleen receivers staan. |:(

[ Voor 11% gewijzigd door MedionAkoya op 16-01-2015 17:54 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:54
@cyberspin, receiver is aangesloten op tv via HDMI. Verder op aux2 een Bluetooth ontvanger. Hij springt ook op bv DVD of aux1. Volstrekt willekeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
MedionAkoya schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 17:51:
Een PM8000 uit 2000, wat een miskoop. De rechterspeaker doet soms niet. En de versterker doet een idioot lang over om op te starten.
Repareren is het niet waard. Ding heeft zelf een straatwaarde van 75 euro door krassen op frontplate en slijtage knoppen, ontbreken van een afstandbediening en wisselvallige defect in de rechterkanaal.
Toch gebruik ik ze voor klassiek muziek (in mono dan).

Wacht ff is dit geen versterker- topic? Ik zie alleen receivers staan. |:(
Tsja, het is op de 1 of andere manier interessanter om het over multichannel receivers met 3 miljoen opties te hebben dan over een rechttoe rechtaan stereo versterker die het al dan niet doet ;). Ik ben zeer tevreden over mijn PM6004 maar daar ben je snel over uitgekletst ;).

Wel jammer want het merk Marantz biedt zoveel meer dan die verschrikkelijke 5/6/7/8.1 dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Servor schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 11:59:
[...]

Tsja, het is op de 1 of andere manier interessanter om het over multichannel receivers met 3 miljoen opties te hebben dan over een rechttoe rechtaan stereo versterker die het al dan niet doet ;). Ik ben zeer tevreden over mijn PM6004 maar daar ben je snel over uitgekletst ;).

Wel jammer want het merk Marantz biedt zoveel meer dan die verschrikkelijke 5/6/7/8.1 dingen.
Mijn ouders hadden een PM310 uit jaren 80 staan die telkens overhit werd door verkeerd ontwerp van koelvinnen, maar nu bleek dat volgens Marantzforum.nl een budgetmodel te zijn. Dus niet waard om het te te reviseren om geld uit te besparen.

Op Marantzforum.nl reviseren veel users hun versterkers om de 10 jaar.
Niet omdat ze kapot zijn, maar de elco's gaan door de warmte slijten en dan vervormd de geluid dan meer.
Reviseren word meestal gedaan uit sentiment, vooral duurdere modellen worden gereviseerd.

Wat bij mijn PM8000 is gebeurt is dat er corrosie is ontstaan op de printplaat of de tinverbindingen laten los door warmte.

Ik heb Marantz puur gekocht om de naambekend, stijl en bouwkwaliteit, NAD is lelijk en versterkers van Sony heeft iedereen al en zien er erg saai uit. Wel gaan Sony-versterkers langer mee dan Marantz.

[ Voor 5% gewijzigd door MedionAkoya op 17-01-2015 15:29 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
  • Laatst online: 09-02-2021
Hallo,

Ik heb een probleem waar ik niet uit kom. Mijn SR7008 doet het over het algemeen prima en ook de Marantz app werkt aardig op mijn telefoon en tablet alleen heb een probleem welk ik niet oplossen.

Via de app heb ik zelfstandig het IP adres moeten invoeren, want hij vind de SR7008 niet vanzelf (soms wel) en dan staan er twee apparaten. Maar het is nooit van lange duur dat hij hem zelf vind.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/vpgozc.png

Op zich vind ik dat nog niet eens zo erg, maar het probleem is dat wanneer ik van mijn Synology NAS muziek wil streamen dan werkt dat dus niet en geeft hij de volgende melding.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2j2w6y8.png

Het gekke is dat wanneer de app de SR7008 wel herkent (niet via de zelf ingevoerde IP adres) en ik de versterker dan selecteer via het herkende apparaat dat alles wel gewoon werkt. En ik gewoon mijn NAS kan benaderen en alles afspelen zoals bedoelt is. Helaas herkent hij hem maar zelden in het netwerk en ook maar voor even. nopompom frusty

Ik heb hem al rechtstreeks aan het netwerk gehad zonder switch. IP vast gezet, verschillende poorten geprobeerd. Stekkers eruit gehad, stroom eraf. Verschillende IP adressen.

Wat ik ook heb opgemerkt is dat wanneer ik de SR7008 bedien via het IP adres wat ik zelf heb ingevoerd en de NAS selecteer is dat de versterker wel op de TV overspringt naar de NAS en ik de naam van de NAS te zien krijg. Maar de geeft dan de melding zoals op de foto te zien is. frusty nopompom

Heeft iemand een oplossing of nog ideeën?

Alvast bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Kan het niet zijn dat je het macadres op je modem of router in moet voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:01
Ik zou ervoor zorgen dat op je router je nas en de marantz altijd hetzelfde op nummer krijgen toegewezen dat lost heel vaak dit soort problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motil
Ik weet niet wat voor NAS je hebt? Ik heb zelf een SR5008 en een Synology NAs. Ik vind de app van Marantz niet echt geweldig. Hij loopt vaak vast en als je bijvoorbeeld een internetradiozender opzoekt die hij niet kent, dan gooit hij je er helemaal uit.
Persoonlijk vind ik muziek streamen het gemakkelijkst via de DS Audio app van synology zelf. Deze is makkelijker te bedienen, loopt minder vast en je kunt er playlists in maken en opslaan. Hopelijk heb je er iets aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
inderdaad DS audio, maar de app AVR remote is ook prettig. Vooral omdat Marantz een product van 3 jaar oud al snel niet meer ondersteunt. mijn sr7005 wordt door Marantz zelf niet meer ondersteunt in de app, echt schandalig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motil
Ik heb zojuist eindelijk gekozen voor Spotify premium. Nu krijg ik het alleen niet voor elkaar deze te bedienen met een spotify app (android telefoon en/of tablet). Hij herkend de Marantz niet. Nu kan ik hem alleen maar bedienen via de Marantz app. Dit vind ik toch wel een beetje sneu. Moderne receiver, modern programma en een onhandige jaren '80 interface om te bedienen.
Weet iemand hoe ik Spotify en de Marantz elkaar kan laten zien? Hij is gewoon bedraad aangesloten op het netwerk. Mijn laptop ziet hij wel (draadloos), dus het zal wel een instelling zijn. Ik weet alleen niet waar en hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik kan mijn marantz SR6009 met Spotify verbinden door in de app op de tablet in de instellingen Spotify Connect in te schakelen. Daar moet je als het goed is de Marantz zien staan. Dit werkt bij mij uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motil
Dat is nou net mijn probleem. Als ik kijk bij beschikbare apparaten zie ik allen mijn laptop en niet de Marantz. MOet ik misschien iets wijzigen in de netwerkinstellingen? Via de Marantzapp kan ik wel spotify bedienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

MedionAkoya schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 17:51:
Een PM8000 uit 2000, wat een miskoop.
Heb je de versterker in 2000 nieuw gekocht? Pas gekocht op marktplaats en blijkt het een miskoop te zijn? Omdat deze dus defect is.

Voor weinig geld (lees <100) heb je al een goed werkende PM versterker. Doe jezelf een plezier en draai gewoon in stereo! :)

Even op de Matantz app terug komen.
Bij mij doet die het helemaal niet! (7008) :'(
Ook niet met het handmatig toevoegen van je IP adres. (N5 met 5.0.1)
Ik heb de hoop al lang opgegeven m.b.t. het handmatig bedienen via telefoon. Een externe app zou wel uitkomst bieden.

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
Ik heb een Synology NAS DS214.

Ga eens kijken of ik met DS audio wel tevreden ben. :)

Verder heb ik al geprobeerd alles vast te zetten, maar helaas geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
motil schreef op zondag 18 januari 2015 @ 10:55:
Dat is nou net mijn probleem. Als ik kijk bij beschikbare apparaten zie ik allen mijn laptop en niet de Marantz. MOet ik misschien iets wijzigen in de netwerkinstellingen? Via de Marantzapp kan ik wel spotify bedienen
Ah, ik zie dat je een SR5008 hebt. Volgens mij heeft die de Spotify Connect-faciliteit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

murphylee schreef op zondag 18 januari 2015 @ 12:09:
[...]

Heb je de versterker in 2000 nieuw gekocht? Pas gekocht op marktplaats en blijkt het een miskoop te zijn? Omdat deze dus defect is.

Voor weinig geld (lees <100) heb je al een goed werkende PM versterker. Doe jezelf een plezier en draai gewoon in stereo! :)

Even op de Matantz app terug komen.
Bij mij doet die het helemaal niet! (7008) :'(
Ook niet met het handmatig toevoegen van je IP adres. (N5 met 5.0.1)
Ik heb de hoop al lang opgegeven m.b.t. het handmatig bedienen via telefoon. Een externe app zou wel uitkomst bieden.
Niet nieuw gekocht en ook geen MP. Gewoon in een tweedehandszaak, en het was exact 100 euro.
Ik moet de helft van de gevallen de versterker opnieuw aan en uitzetten. Het defect kwam pas na 2 weken. :'(
En PM (lees versterkers) van Marantz zijn niet goedkoop. Deze had 100 watt, receiver hebben vaak 80 en een overbodige display, voordeel van een tuner was een ingebouwde radio, maar ik maak geen gebruik van 7.1, 5.1 en 2.1.
Deze is zeer minimalistisch maar toch kan je alle apparaten erop aansluiten. Onlangs nog platenspeler gedraaid met dat ding. Alleen de platenspeler van Marantz TT2000 werkte niet mee, een nieuwe naald koste 35 euro. Een mijn overbuurjongen vertelde doodleuk, dat het vervangen van een naald van zijn Philips platenspeler hem slechts 10 euro kostte. :'(
Ik had nooit naar anderen moeten luisteren, zij hemelden Marantz op en mijn overbuurjongen had geluk met zijn Philips. |:( :F

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
Heb nu DS audio geinstalleerd, maar jesus wat zijn die apps van synology altijd ondoorzichtig zeg.

Heb nu als externe bron de SR7008 (DLNA) gekozen, maar op welke stand moet de versterker staan dan? Krijg er nog geen geluid uit. Of moet ik als bron kiezen SR7008 (airplay). Dat is toch alleen als je apple hebt. Heb zelf een Galaxy S3 en andriod tablet om aan te sturen.

[ Voor 32% gewijzigd door Guru1000 op 18-01-2015 13:18 ]

Pagina: 1 ... 27 ... 67 Laatste