Oftewel loont het om eens naar wat actuelers te kijken behalve de nieuwe stremming technologie die er in zit?
Tja, je shopt eigenlijk in hetzelfde segment als de SR5002, qua versterking e.d. zijn er nou niet echt revoluties geweest, dus wat dat betreft ga je er niet bijzonder veel op vooruit. Hetzelfde geldt voor die DVD-speler, zeker als je hem digitaal aan hebt gesloten. Je zou het dus echt om de extra streamingfuncties, 4K-mogelijkheden en meer kanalen moeten doen, of wellicht de iets verbeterde room correction, maar ik lees niet in je verhaal dat je daar nou echt op zit te wachten.
Daarnaast vraag ik me af of het verschil maakt om een HIFI receiver te hebben of een Surround Receiver.
Uitgaande van 2 versterkers die hetzelfde kosten, krijg je nog altijd betere versterking als je maar 2 kanalen koopt voor dat geld, versus 5-7 kanalen, want het beschikbare budget wordt gewoon verdeeld over het aantal kanalen, waardoor je logischerwijs meer geld per kanaal beschikbaar hebt als je maar 2 kanalen koopt. De andere kant is wel dat je functionaliteit ook niet uit het oog moet verliezen, weinig stereoversterkers die HDMI hebben, DTS e.d. kunnen decoden, etc., daar moet je dan weer een andere oplossing voor zoeken, tenzij je echt genoegen neemt met de 2 kanaaltjes audio uit je TV en je CD-speler.
Ik twijfel of de 5009/6009 krachtig genoeg zijn. Iemand tips voor mij?
Hoezo? Op papier is de SR5009 krachtiger dan de SR5002 die je al hebt. Bovendien zijn je speakers, hoewel ook niet superefficient, niet per se heel moeilijk. Tenminste, niet zo moeilijk dat 90W ze niet met 2 vingers in de neus in beweging krijgt.
Hoe werkt YouTube eindelijk vanaf een Marantz.
Voor zover ik weet... helemaal niet. Wat er wel in zit, is muziekstreamingservices zoals Spotify, DLNA, bluetooth en Airplay, Youtube zou je dan via Airplay op kunnen lossen, maar het moet hoe dan ook met een extern apparaat.
Dus concluderend, als je gewoon wat nieuws wilt, haal dan gerust de SR5009, je gaat er in ieder geval niet mee achteruit. Maar omdat je er ook niet heel veel mee opschiet, zou ik het geen superzinvolle investering vinden, dan zou ik het geld wat me in de broekzak rammelt eerder uitgeven aan een volwassener streamingoplossing (die je aan je SR5002 kunt hangen) zodat die DVD/CD-speler eens definitief de deur uitkan
Of, als het je om de versterking gaat, koop een mooie losse stereo-eindversterker voor de Elacs en voed die vanaf je SR5002. Maar dat zou ik echt alleen doen als je klachten hebt over het geluid of zeer drastisch van je geld afmoet.
[
Voor 3% gewijzigd door
Solarsparc op 17-10-2014 17:43
]