Het Marantz ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 26 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-04-2021

Abz

Wie o wie kan mij helpen?

Ik heb laatst een SR7008 aangeschaft bij Iear (zeer tevreden) maar het lukt mij niet om de audio van een film die ik via mijn NAS afspeel op een Samsung 42f5500 naar mijn receiver te sturen. De tv is aangesloten op de arc input van de receiver , geen digital out van mijn tv naar de receiver of iets dergelijks... wat gaat er verkeerd?

many thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:34

Audione0

Strijdt der titanen

Roderiktweaker schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 18:08:
@Audione0

Dit vraagt toch om een reactie, zoals ik al aangaf speelt een zwaardere versterker niet per definitie beter en kan je het vermogen van een versterker pas vergelijken als het op het zelfde manier gemeten is, bijvoorbeeld 2 kanaal-s RMS 0,001% vervorming over het gehele geluidspectrum.

Waar ik eigenlijk op wou doelen dat er meer versterkers zijn dan van het merk NAIM en dat die allicht voor minder geld in jouw situatie beter werken/klinken. Daarnaast is dit een alles in een apparaat waardoor er een aanzienlijk deel van de productiekosten niet naar het versterker gedeelte gaat. Heb zelf geen ervaring met dit merk alleen de verhalen zijn zeer lovend '' Top high end '' geluid >:) .

https://i.ytimg.com/vi/ncxYU0ZjYHY/maxresdefault.jpg
sfeerfoto van de binnenkant voor de liefhebbers
Ik vond het woordje "oempf" wat kort door de bocht vandaar mijn reactie.
Buiten dat snap ik heel goed wat je met bovenstaande bedoelt hoor en ben ik het zeker met je eens dat er heel snel een bepaalde status aan een product geplakt word die net wat meer afwijken van het mainstream audio spul. Want zeg nou eerlijk, anders verkoopt het bijna niet.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20
Solarsparc schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 22:19:
[...]
Volgens verschillende reviews wel, Rotel zelf doet er wat geheimzinnig over.
Het is inderdaad wat vaagjes allemaal. Rotel komt overal met Klasse D, maar ontkracht meteen door te zeggen dat het niet digitaal is. Opgenomen vermogen van 300 Watt ten opzichte van de geleverde 2 x 60 Watt is voor een Klasse D ook wat uit verhouding. Eigenlijk gewoon in lijn met de Marantz welke 250 Watt neemt voor 2 x 70 Watt en wel Klasse A/B is. Typisch allemaal...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:11
Solarsparc schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 23:59:
Klinkt als iets meer dan een instelling :/
Zet Audyssey eens helemaal uit (bypass) en toonregeling op neutraal? Er zijn akoestisch waardeloze kamers, maar ruimtes die stemmen slechts als gemompel laten horen zijn tamelijk zeldzaam.
Bekabeling al gecontroleerd? Zou ook maar zo een losgeschoten biwiring-brug op de luidspreker kunnen zijn (waarmee je effectief je tweeters uitschakelt). Klinken beide (alle) speakers hetzelfde? Maar het kan echt vanalles zijn, kwestie van nalopen. In het ergste geval kan het toch een defect in de versterker zijn, maar ik zou eerst al het andere uitsluiten.
Het is niet de ruimte aangezien ik mijn oor naast de speaker heb gehad. Het lijkt alsof er iets niet lekker in zit. Bekabeling heb ik gecheckt. Die zit goed vast verder.
Ik ga die audissey eens uitschakelen. Wellicht dat dat iets veranderd.

ik heb inderdaad het idee dat de hoge tonen niet lekker over komen. De oude center. Simpel jvc geef voor zover weinig problemen. Heb nu een BA 225c.

Na wat instellingen gereset te hebben klinkt het wel beter. Maar het lijkt er voor alsnog op dat de center een beetje niet lekker is. Balen. Heb de set van een medetweaker overgenomen. Hij heeft het wel altijd goed gedaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Arunia op 21-09-2014 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tilburgs82
  • Laatst online: 13-08-2023

tilburgs82

carpe florem

tilburgs82 schreef op zondag 07 september 2014 @ 21:08:
Sinds vandaag heb ik een SR7008 alleen heb ik het nog niet voor elkaar gekregen om de afstandsbediening te laten werken op mijn UPC HD box van Cisco.
Het zou makkelijk zijn als ik van kanaal kan wisselen met de Marantz afstandsbediening. Weet iemand welke code ik hiervoor kan gebruiken of is dit niet mogelijk?
Bump

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Je kan ook codes inleren via IR vanaf andere afstand bediening.
Is dit geen oplossing? Je vind terug in de manual hoe dat juist moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demon326
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:47
Arunia schreef op zondag 21 september 2014 @ 18:11:
[...]

Het is niet de ruimte aangezien ik mijn oor naast de speaker heb gehad. Het lijkt alsof er iets niet lekker in zit. Bekabeling heb ik gecheckt. Die zit goed vast verder.
Ik ga die audissey eens uitschakelen. Wellicht dat dat iets veranderd.

ik heb inderdaad het idee dat de hoge tonen niet lekker over komen. De oude center. Simpel jvc geef voor zover weinig problemen. Heb nu een BA 225c.

Na wat instellingen gereset te hebben klinkt het wel beter. Maar het lijkt er voor alsnog op dat de center een beetje niet lekker is. Balen. Heb de set van een medetweaker overgenomen. Hij heeft het wel altijd goed gedaan.
Ik heb onlangs diezelfde center (nieuw) gekocht en heb hetzelfde voor, maar het is een kwestie van gewoon worden vind ik. Ken nog een eigenaar met deze center en heeft ook dat 'doffe' stem geluid.

Op een Belgisch HT forum is er een Boston A-reeks ervaringen topic, misschien kan je daar nog eens vragen, maar ben vrij zeker dat het normaal is(mijn opstelling is ook nog eens vrij slecht).

Topic linkie;
http://home-theater.be/to...-A-serie-Boston-Acoustics

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen de 5008 en de 5009? 5009 heeft wifi geloof ik, maar verder?

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Je had zelf al gezocht?
http://us.marantz.com/us/...eceivers&ProductId=SR5008|SR5009

Highlights: 2e HDMI output, Spotify Connect en idd wifi/bluetooth.

• readytoflow
  • Niet online
Kon de vergelijking niet werkend krijgen op werklaptop en ipad (zag de selectievakjes niet).

Die HDMI output? die gebruik je voor een 2e scherm dan of zo? Output is toch diegene die je gebruikt richting je TV? Of heb ik het mis?

Ik heb nu nog een 13 jaar oude Onkyo SR504 receiver zonder enkele HDMI aansluiting. Werk op zich allemaal prima nog, maar gezien de hoeveelheid apparaten erom heen met HDMI toch misschien wel toe aan vervanging.

Ik heb 1 TV in de woonkamer die moet signaal tonen van
Settop Box
PS3
AppleTV
Mac Mini
En soms nog eens een losse (video)camera/Laptop

Al het geluid moet via de receiver gaan.
Sluit ik dan de STB, PS3, ATV, Mac allemaal op de receiver aan en dan 1 HDMI out naar de TV?
Geeft dat geen slechter signaal af dan?

Als het zo werkt, waar heb je dan nog een 2e HDMI out voor nodig? Of heb ik het gewoon helemaal mis?

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
joost18 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 11:20:
Ik was gister nog in een hifi zaak.
Daar werd me precies hetzelfde verteld.

De cm8's stonden daar aan een stereoversterker van 2k, die was niet eens powerfull genoeg.
Dat geloof ik echt niet. Ik heb CM7 die schijnen nog moeilijker aanstuurbaar te zijn dan de CM8 en die klinken echt goed op mijn SR7007. Ik geloof wel dat je de bass wel strakker kan krijgen maar dat is pas op echt hele hoge volumes

Maar 1 tip: Als je budget voor de versterker maar 300 wordt door de aanschaf van de CM8 zou ik eens kijken naar andere speakers waardoor je meer overhoudt voor een goede versterker. Of 2e hands een rondkijken naar een setje CM8, 7 of wellicht zelfs 9 ;-)

• tilburgs82
  • Laatst online: 13-08-2023

tilburgs82

carpe florem

readytoflow schreef op donderdag 25 september 2014 @ 10:13:
waar heb je dan nog een 2e HDMI out voor nodig? Of heb ik het gewoon helemaal mis?
TV + beamer bijvoorbeeld.

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

nevermind

[ Voor 95% gewijzigd door daffie82 op 25-09-2014 14:06 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

• readytoflow
  • Niet online
Ja maar er staat 2x HDMI OUT?

Jij zegt toch out van receiver naar TV
en dan 1x IN naar receiver vanuit een ander apparaat?

• joost18
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-01-2024
wimpie007 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 10:37:
[...]

Dat geloof ik echt niet. Ik heb CM7 die schijnen nog moeilijker aanstuurbaar te zijn dan de CM8 en die klinken echt goed op mijn SR7007. Ik geloof wel dat je de bass wel strakker kan krijgen maar dat is pas op echt hele hoge volumes

Maar 1 tip: Als je budget voor de versterker maar 300 wordt door de aanschaf van de CM8 zou ik eens kijken naar andere speakers waardoor je meer overhoudt voor een goede versterker. Of 2e hands een rondkijken naar een setje CM8, 7 of wellicht zelfs 9 ;-)
Ik koop de CM8's al tweedehands (890 inc. verzending)
Ik heb nu mijn budget iets bijgesteld precies om de reden die jij hier noemt.

Ik ga een NAS+SONOS gebruiken en die aan de versterker hangen. Het budget zit nu rond 400-500 euro.
Ik zat te kijken naar iets van een PM 16 of een PM 15s1. Zou dat een goeie keus zijn?

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

nevermind

[ Voor 97% gewijzigd door daffie82 op 25-09-2014 14:06 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Maar de Marantz IS een receiver... Dus bij mij bestaat de verwarring ook nog steeds over jouw verhaal om een 2e out van een receiver door te sturen naar een andere receiver voor het geluid :?

Denk dat de beamer als 'tweede scherm' de meest gebruikte use case voor de extra output is.
Ik zou er zelf ook wel raad mee weten: een 2e HDMI naar dezelfde tv, en die extra tv-input dan op "game mode" zetten ivm lagere latency. Nu moet ik steeds de enkele input op de tv aanpassen van/naar game mode.

• wimpie007
  • Laatst online: 04-09 15:37
CyBeRSPiN schreef op donderdag 25 september 2014 @ 13:19:
Maar de Marantz IS een receiver... Dus bij mij bestaat de verwarring ook nog steeds over jouw verhaal om een 2e out van een receiver door te sturen naar een andere receiver voor het geluid :?

Denk dat de beamer als 'tweede scherm' de meest gebruikte use case voor de extra output is.
Ik zou er zelf ook wel raad mee weten: een 2e HDMI naar dezelfde tv, en die extra tv-input dan op "game mode" zetten ivm lagere latency. Nu moet ik steeds de enkele input op de tv aanpassen van/naar game mode.
Als het je om latency gaat zou ik eerder rechtstreeks HDMI naar je TV doen en geluid via Spdif naar je receiver, dan heb je minste inputlag

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

CyBeRSPiN schreef op donderdag 25 september 2014 @ 13:19:

Oh, inderdaad, Excuus.
Die 2 HDMI out is van een Marantz receiver inderdaad.
Ik ging van een Bluray speler uit (zoals de Oppo).

• readytoflow
  • Niet online
Ok, zat ik toch goed!
Die instellingen kan ik ook wel automatiseren via mijn Harmony control waarschijnlijk.

Zoek een vervanger voor de Onkyo. Hoofdzakelijk gebruikt als surround receiver icm films en spelletjes. En eifi/ethernet met airplay aan boord.

Toen ik destijds de Onkyo kocht, ook lang zitten twijfelen tussen Onkyo en Marantz.

Ik zie de SR5008 voor 444 staan bij redcoon. Da's best een leuke prijs toch?

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Zou hem alleen niet bij redcoon bestellen, maar dat moet je zelf weten.
Mijn ervaringen met die mannen zijn niet al te best (en ben niet alleen).

• readytoflow
  • Niet online
oh..? ooit eens een tv besteld. prima gegaan toen. scheelt bijna 150,- tov de meeste andere winkels?

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

service na verkoop laat wel eens te wensen over.....
http://tweakers.net/shopr...-nederland/shopreviews/3/

• Roderiktweaker
  • Laatst online: 10:02
@joost 18
---

Weet je zeker dat je de speakers niet eerst wilt bezichtigen en beluisteren voordat je 890 euro overmaakt en dan maar moet afwachten of je het ontvangt. Ben zeer voor het online kopen met voorafbetaling maar kijk uit voor oplichters. Maak in ieder geval duidelijke afspraken met de verkoper met betrekking tot de staat,werking,afhandeling van de deal.

[ Voor 22% gewijzigd door Roderiktweaker op 25-09-2014 18:31 ]

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

joost18 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 12:21:
[...]Ik ga een NAS+SONOS gebruiken en die aan de versterker hangen. Het budget zit nu rond 400-500 euro.
Ik zat te kijken naar iets van een PM 16 of een PM 15s1. Zou dat een goeie keus zijn?
Dat is idd een punt waar je op moet letten.Vooral als je het laat verzenden!
Speakers zou ik zelf altijd gaan ophalen. Zijn er gebreken of is er iets wat je niet bevalt dan kan je nog altijd passen.

qua versterker... gewoon proberen. Mocht je er niet tevreden mee zijn, dan verkoop je hem weer :)
Je kan ook langs een dealer gaan en gaan luisteren met een soort gelijke versterker van Marantz.
Maar dat geeft weer een wat vertekend beeld vind ik! In je eigen woonkamer zal het toch anders gaan klinken.

TIP ivm de NAS:
Zoek meteen een degelijke uit. 1 van Synology of QNap die een tijdje vooruit kan.
Daar heb ik me ook in vergist :P

[ Voor 7% gewijzigd door murphylee op 25-09-2014 19:25 ]

I bad beat my meat by busting my nuts!

• Arunia
demon326 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 21:05:
[...]

Ik heb onlangs diezelfde center (nieuw) gekocht en heb hetzelfde voor, maar het is een kwestie van gewoon worden vind ik. Ken nog een eigenaar met deze center en heeft ook dat 'doffe' stem geluid.

Op een Belgisch HT forum is er een Boston A-reeks ervaringen topic, misschien kan je daar nog eens vragen, maar ben vrij zeker dat het normaal is(mijn opstelling is ook nog eens vrij slecht).

Topic linkie;
Het rare is, dat ik voor mijn gevoel dat in de afgelopen maanden nooit heb gehoord op die manier.
Maar wellicht is het zo en moet ik de versterker volledig resetten om te kijken of het beter wordt.
Daarnaast misschien eens kijken of ik ergens mee kan testen ofzo. Geen idee hoe dat in zijn werk gaat.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 22:56
Erg vreemd, sinds gisteren werkt Netflix op mijn UD5007 niet meer. Als ik Netflix start dan blijft deze in het eerste scherm hangen. Ik kan dan alleen nog uit dit scherm komen door de player een power off te geven.

Ik zag dat er een nieuwe firmware beschikbaar was en heb deze geïnstalleerd, daarnaast heb ik de player ook nog een reset naar default settings gegeven maar dat mocht ook niet baten.

Edit:

Ik heb Netflix nu weer werkend, heb in de setup van de UD5007 Netflix een keer gedeactiveerd en daarna werkte het weer.

[ Voor 14% gewijzigd door kwiebus op 25-09-2014 21:08 ]

• joost18
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-01-2024
Roderiktweaker schreef op donderdag 25 september 2014 @ 18:28:
@joost 18
---

Weet je zeker dat je de speakers niet eerst wilt bezichtigen en beluisteren voordat je 890 euro overmaakt en dan maar moet afwachten of je het ontvangt. Ben zeer voor het online kopen met voorafbetaling maar kijk uit voor oplichters. Maak in ieder geval duidelijke afspraken met de verkoper met betrekking tot de staat,werking,afhandeling van de deal.
Ik heb ze wel gehoord alleen niet die van hem. Het is daarnaast geregeld over tweakers met iemand die 100+ positieve beoordelingen heeft. Moet goed zijn (ben er zelf ook nogal wantrouwig over in general)
murphylee schreef op donderdag 25 september 2014 @ 19:23:
[...]

Dat is idd een punt waar je op moet letten.Vooral als je het laat verzenden!
Speakers zou ik zelf altijd gaan ophalen. Zijn er gebreken of is er iets wat je niet bevalt dan kan je nog altijd passen.

qua versterker... gewoon proberen. Mocht je er niet tevreden mee zijn, dan verkoop je hem weer :)
Je kan ook langs een dealer gaan en gaan luisteren met een soort gelijke versterker van Marantz.
Maar dat geeft weer een wat vertekend beeld vind ik! In je eigen woonkamer zal het toch anders gaan klinken.

TIP ivm de NAS:
Zoek meteen een degelijke uit. 1 van Synology of QNap die een tijdje vooruit kan.
Daar heb ik me ook in vergist :P
Zou deze NAS voldoen?
pricewatch: Synology DS115j

Ik denk dat ik dan eens de PM 16 ga proberen. Als het niet bevalt kan ik hem inderdaad altijd nog verkopen... Zijn er nog bepaalde pluspunten die ik over het hoofd zie die de pm 15s1 heeft? (of iets anders onder de 500 euro).

• FeaR
Ligt er aan wat je er mee wilt doen. Puur muziek opslaan en streamen naar een device zal werken aangezien de NAS dan niet veel hoeft te doen. Als je diverse applicaties op de NAS wilt installeren dan wel de NAS als download center gebruiken zou ik naar een wat potenter model kijken.

Ik begon ook met een simpele NAS met Marvel CPU en nu ben ik aan een QNAP met Intel Atom Dual Core en 3GB intern geheugen. Maar ik gebruik de NAS dan ook als Logitech Media Server en download station. Een tragere NAS zal nog steeds kunnen downloaden maar CPU kan je snelheid bottlenecken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

Ik heb zelf al een jaar lang de DS110J. Voor 4 tientjes kunnen kopen met 1TB harde schijf er in.
Wist daar voor niet eens wat een NAS was :D

Ik ga nu upgraden naar een recentere NAS. Wellicht de 214play
Ivm de LSB Touch die ik een week geleden heb gekocht. Eisen aan films (DTS+) worden ook hoger
Oftewel meer ruimte nodig voor BD25 / 50

Het is wat FeaR zegt.
Wat zijn je eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crachmad74
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-05 20:49
Ben op zoek naar een (Marantz) surround receiver die de pre-out versterking kan combineren met de interne versterkers. Is dat mogelijk zo ja bij welk type?
Bedoeling is om de front speakers aan te laten sturen door een losse stereo versterker zodat ik die met een losse dac kan aansturen voor muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 23:13
Ben op zoek naar een (Marantz) surround receiver die de pre-out versterking kan combineren met de interne versterkers.
Mijn NR1603 kan het sowieso wel, maar dat is een slimline versterker, die compromis moet je bewust willen.
Maar lijkt me dat de meeste moderne Marantzen met pre-outs aan de achterkant dit wel kunnen, dus het hangt even af van wat je verder precies verwacht van je receiver.

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06:57
Ik ben een beetje aan het klooien met HDMI-CEC. Ik heb mijn Chromecast in de HDMI-ingang van mijn Marantz sr6006 gestoken. Als ik nu iets afspeel op iPad en naar de Chromecast stuur, gaat wel de TV, maar de Marantz niet aan. De Marantz geeft dus het signaal van de Chromecast wel door, maar die gaat niet aan. Hetzelfde geldt voor mijn BluRayspeler en Mede8er: wel de TV, niet de Marantz aan. Zie ik een instelling over het hoofd?

[ Voor 10% gewijzigd door Rallye op 27-09-2014 23:58 ]

• FeaR
crachmad74 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 15:40:
Ben op zoek naar een (Marantz) surround receiver die de pre-out versterking kan combineren met de interne versterkers. Is dat mogelijk zo ja bij welk type?
Bedoeling is om de front speakers aan te laten sturen door een losse stereo versterker zodat ik die met een losse dac kan aansturen voor muziek.
Dat kan elke receiver met Pre-Outs. Al wil je alleen je Front Left door de receiver laten doen en de Front Right via de Pre-out kan dat. Wat jij wilt: fronts via een extra eindversterker dan wel stereoversterker zie je vaker. Let wel dat je stereoversterker een HT ingang of Pass through heeft. Anders zit je met surround met twee voorversterkers en dus ook teer keer volumeknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
Rallye schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 20:19:
Ik ben een beetje aan het klooien met HDMI-CEC. .... Zie ik een instelling over het hoofd?
staat netwerk standby aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ja, voor Airplay. Functioneert goed. Zou dat nodig zijn voor HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:25

Zorian

What the fox?

De volumeknop van mijn Marantz SR6003 heeft vage problemen.
Als ik eraan draai dan gaat het volume een volledig eigen leven leiden. Draai ik hem zachter, dan gaat ie soms juist harder. Of hij gaat heel snel omhoog/omlaag achter elkaar, hij blijft op hetzelfde volume heen en weer bouncen dus.
Hoe sneller ik draai, hoe erger dit is. Als ik een snelle (korte) draai eraan geef om hem zachter te zetten resulteert dit meestal in een verdubbeld volume. Hoe kan ik dit snel/simpel fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 09:27

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Gaat met de afstandsbediening wel gewoon goed denk ik? Ik heb het ook gehad met een Marantz. Ik denk dat de potmeter (of wat het tegenwoordig maar is?) stuk is. Zal wel service worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:25

Zorian

What the fox?

Beekforel schreef op maandag 29 september 2014 @ 18:17:
Gaat met de afstandsbediening wel gewoon goed denk ik? Ik heb het ook gehad met een Marantz. Ik denk dat de potmeter (of wat het tegenwoordig maar is?) stuk is. Zal wel service worden.
De afstandsbediening is helemaal een ramp, de volume up en down zijn kapot daarvan. :+ De iconen/tekst erop zijn ook helemaal weggesleten en ze reageren niet meer tenzij je kneiterhard drukt.
Service, gaat dat ook zonder bonnetje? Heb hem destijds overgekocht van iemand anders. Ik wist toen van de afstandsbediening en volumeknop af, heb alleen het idee (nu 1,5 jaar later) het idee dat het ietsje erger aan het worden is. Dus vandaar mijn vraag of dit te fixen valt.

[ Voor 21% gewijzigd door Zorian op 29-09-2014 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Zorian schreef op maandag 29 september 2014 @ 18:12:
Als ik eraan draai dan gaat het volume een volledig eigen leven leiden. Draai ik hem zachter, dan gaat ie soms juist harder. Of hij gaat heel snel omhoog/omlaag achter elkaar, hij blijft op hetzelfde volume heen en weer bouncen dus.
Mijn Arcam AVR250 heeft identieke problemen. Hoe het precies heet of wat de exacte term is is me nog steeds een raadsel. Op HT Forum noemde de één het een potmeter/potentiometer, de ander had het over een digitale regeling (dan wel mechanisch of optisch) welke ook weer "steppers" worden genoemd.

Hoe dan ook is in de praktijk is het schoonmaken vaak de moeite niet waard want dan zit je binnen een korte tijd (max twee jaar) weer met de ellende. Het enige dat echt langdurig helpt is de encoder vervangen door eentje van Marantz of zelfs van een geheel ander merk.

Van wat ik begreep waren de kosten om mijn Arcam te repareren rond de 50 euro maximaal. Voor een Marantz zal het zo veel niet schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abz
  • Laatst online: 04-04-2021

Abz

Abz schreef op zondag 21 september 2014 @ 11:58:
Wie o wie kan mij helpen?

Ik heb laatst een SR7008 aangeschaft bij Iear (zeer tevreden) maar het lukt mij niet om de audio van een film die ik via mijn NAS afspeel op een Samsung 42f5500 naar mijn receiver te sturen. De tv is aangesloten op de arc input van de receiver , geen digital out van mijn tv naar de receiver of iets dergelijks... wat gaat er verkeerd?

many thanks :)
Bump

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

Zorian schreef op maandag 29 september 2014 @ 18:12:
Dat heeft mijn SR5005 ook. Marantz eigen?
Ik zou even op marktplaats een 2e hands AB fixen.
Nieuw zijn ze best prijzig. (€75)
Moet er niet aan denken om iedere keer naar de AV meubel te moeten lopen om het harder of zachter te zetten.
Instellingen nagekeken op je TV ivm ARC?
Ext luidspreker selecteren of iets in die richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Abz: zit de HDMI in de juiste uit/ingang van de Samsung? Het gewone TV-geluid komt wel door naar je receiver? Heb je verschillende geluidsbestanden (stereo/surround) geprobeerd? Sommige TV's geven geven geen surround uit, oveigens meestal alleen als dat via HDMI binnenkomt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Nog een keer vragen voor de zekerheid. De budgethoudster thuis vindt het sowieso al onzin om nog goed werkende apparaten te gaan vervangen :+ .

Nu een Onkyo SR600E. Die is denk alweer zo'n 12 jaar oud inmiddels. Werkt nog prima. Maar met alle HDMI apparaten is het wel wat geknutsel geworden inmiddels.

Ik gebruik hem voornamelijk als HT-receiver.
In combinatie met:
Klipsch subwoofer
Canton 1050 center speaker
Heco Vogue sateliet speakers
Panasonic Plasma

Die laatste wil ik binnen een jaar gaan vervangen door een of andere goede UltraHD TV.
Verder nog ATV, PS3, MacMini, STB, maar doet er niet echt toe denk..

Nu zit ik dus te twijfelen of de SR5008 voldoende is om mij de komende jaren van gemak en plezier te gaan voorzien? Met name wanneer ik dus een UHD tv in huis ga halen?

Wat ik begrijp is dat 'tegenwoordig' het beeld van de aanbieder>STB>Receiver>TV loopt?

Gaat de SR5008 mij dan de komende jaren van goed beeld voorzien? Ik zie 4K upscaling bij de specs staan. Is dat voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeru117
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 14:43
Wanneer je 4K/60fps wil hebben bij het afspelen van je 4K content, dan zou ik kijken naar de SR-x009 modellen. Deze hebben hdmi 2.0 en ondersteunen dit. De SR-x008 modellen ondersteunen max 4K/30fps (dacht ik).

Daarnaast zou ik zelf niet snel een receiver video upscaling laten doen. In mijn ervaring zijn deze daar (nog) niet krachtig genoeg voor. Wanneer je een goede bron hebt dan zou het uiteindelijke plaatje ook goed kunnen zijn, zonder eventuele upscaling. Is natuurlijk wel weer persoonlijk en je kunt het dan altijd uitproberen of het voor je werkt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Hoe bedoel je? Als je een goede bron hebt? Als ik een 4K BR speler zou hebben of zo?

Ik heb er niet zoveel verstand van en het gaat nou ook weer niet om een high end Home Theater opstelling.
Is het niet zo dat je als je straks een 4K decoder hebt die aan kan sluiten op de Marantz waarbij het beeld gewoon 1:1 wordt doorgegeven (een beetje als een soort verlengsnoer zeg maar) naar de TV en het geluid via de Marantz afgespeeld wordt? Of heb je daar dus juist HDMI 2.0 voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Zorian schreef op maandag 29 september 2014 @ 18:18:
[...]

De afstandsbediening is helemaal een ramp, de volume up en down zijn kapot daarvan. :+ De iconen/tekst erop zijn ook helemaal weggesleten en ze reageren niet meer tenzij je kneiterhard drukt.
Service, gaat dat ook zonder bonnetje? Heb hem destijds overgekocht van iemand anders. Ik wist toen van de afstandsbediening en volumeknop af, heb alleen het idee (nu 1,5 jaar later) het idee dat het ietsje erger aan het worden is. Dus vandaar mijn vraag of dit te fixen valt.
Haha, klinkt zo bekend dit!
Na paar jaren was mijn "volume up" knopje op de remote ook zo gaar als wat, alleen retehard op duwen hielp.
Heb nu gewoon zo een cheapo universeel ding gekocht online voor paar euros en dat werkt als een tierelier! En voor de paar keer dat ik in het menu van de AV moet gaan, gebruik ik weer de originele remote.

Nieuwe remote van Marantz was ongeveer 150 euro..... Lolbroeken die gasten van Marantz 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 10:05
Sinds kort heb ik op mijn Marantz sr 5002 versterker een Pro-ject platenspeler aangesloten. Het valt me op dat het geluid over beide speakers niet helemaal gelijk loopt. Het gekke is dat als ik de Direct strand of de pure direct aanzet het wel weer gelijk loopt. Iemand een idee hoe dit kan? Ik heb mijn platenspeler op de tape ingang zitten. Kan dit er mee te maken hebben?

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarsparc
Het is sowieso geen goed idee om een platenspeler aan de tape-ingang te hangen, omdat een platenspeler een pre-amp nodig heeft en bovendien gecompenseerd moet worden voor dit: Wikipedia: RIAA Recording Curve

Maar wat jij beschrijft, lijkt me iets anders. Wellicht staat er een surround modus aan of een ruimtecorrectiesysteem. Vooral omdat het in directe modus niet optreedt, maakt dat het vrijwel zeker om processing gaat van het apparaat zelf, maar kan even een zoekplaatje zijn om uit te vinden wat er aanstaat (staat er niets in het display?). Overigens ben ik van mening dat de directe modus de enige juiste modus is voor een platenspeler, als je bewust niet de directe modus gebruikt, bijvoorbeeld omdat je er bas bij wilt draaien, dan zou ik de oplossing eerder in een goede phono-preamp zoeken, want goede kans dat je dan aan het compenseren bent voor de RIAA-curve en daar is een phono-preamp toch beter in.

Ik heb ook wel eens dit soort gekkigheid gehad, negen van de tien keer had ik per ongeluk met m'n dikke vingers een knop geraakt die een vage surroundmodus aanzette. Honden, katten, wederhelften en kinderen willen dat ook nog wel eens doen :P

[ Voor 16% gewijzigd door Solarsparc op 05-10-2014 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Bedankt. Ik ga eens verder op zoek. De pre amp is trouwens al in de platenspeler ingebouwd, 😊
Ik gebruik altijd al de direct modes, maar vind het vreemd.

[ Voor 23% gewijzigd door Paul01 op 05-10-2014 18:33 ]

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Op het moment heb ik een Marantz SR5002 met DV4001 dvd speler deze dient voor al voor het afspelen van muziek cd's. Hierop heb ik 2 Elac BS 244 speakers aangesloten. Een geweldige set nog steeds. Deze set is zo'n 6 jaar oud.
Ik zit naar al het Marantz moois te kijken en vraag me af of het kwalitatief heel veel scheelt met de nieuwere receivers en DVD/CD spelers. Oftewel loont het om eens naar wat actuelers te kijken behalve de nieuwe stremming technologie die er in zit?

Ik zou dan de Elac's graag willen behouden. De dvd-speler wordt niet heel veel gebruikt. Ik zou er dus ook voor kunnen kiezen om een goedkope mainstream dvd-speler aan te schaffen naast een aparte CD-speler als het geluidskwalitatief veel uit maakt. Zit hier veel verschil in bij Marantz uitgaande van de Elac-speakers? De Elacs houden wel van wat power overigens.

Daarnaast vraag ik me af of het verschil maakt om een HIFI receiver te hebben of een Surround Receiver. Ik heb zelf geen surroundboxen naast de 2 Elac speakers maar wel de tv aangesloten opende receiver.
Welke receiver zou voldoen om niet in kwaliteit achter uit te gaan? Ik twijfel of de 5009/6009 krachtig genoeg zijn. Iemand tips voor mij?

Hoe werkt YouTube eindelijk vanaf een Marantz. Kun je met de afstandsbediening bijv. letters typen voor zoekopdrachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarsparc
Oftewel loont het om eens naar wat actuelers te kijken behalve de nieuwe stremming technologie die er in zit?
Tja, je shopt eigenlijk in hetzelfde segment als de SR5002, qua versterking e.d. zijn er nou niet echt revoluties geweest, dus wat dat betreft ga je er niet bijzonder veel op vooruit. Hetzelfde geldt voor die DVD-speler, zeker als je hem digitaal aan hebt gesloten. Je zou het dus echt om de extra streamingfuncties, 4K-mogelijkheden en meer kanalen moeten doen, of wellicht de iets verbeterde room correction, maar ik lees niet in je verhaal dat je daar nou echt op zit te wachten.
Daarnaast vraag ik me af of het verschil maakt om een HIFI receiver te hebben of een Surround Receiver.
Uitgaande van 2 versterkers die hetzelfde kosten, krijg je nog altijd betere versterking als je maar 2 kanalen koopt voor dat geld, versus 5-7 kanalen, want het beschikbare budget wordt gewoon verdeeld over het aantal kanalen, waardoor je logischerwijs meer geld per kanaal beschikbaar hebt als je maar 2 kanalen koopt. De andere kant is wel dat je functionaliteit ook niet uit het oog moet verliezen, weinig stereoversterkers die HDMI hebben, DTS e.d. kunnen decoden, etc., daar moet je dan weer een andere oplossing voor zoeken, tenzij je echt genoegen neemt met de 2 kanaaltjes audio uit je TV en je CD-speler.
Ik twijfel of de 5009/6009 krachtig genoeg zijn. Iemand tips voor mij?
Hoezo? Op papier is de SR5009 krachtiger dan de SR5002 die je al hebt. Bovendien zijn je speakers, hoewel ook niet superefficient, niet per se heel moeilijk. Tenminste, niet zo moeilijk dat 90W ze niet met 2 vingers in de neus in beweging krijgt.
Hoe werkt YouTube eindelijk vanaf een Marantz.
Voor zover ik weet... helemaal niet. Wat er wel in zit, is muziekstreamingservices zoals Spotify, DLNA, bluetooth en Airplay, Youtube zou je dan via Airplay op kunnen lossen, maar het moet hoe dan ook met een extern apparaat.

Dus concluderend, als je gewoon wat nieuws wilt, haal dan gerust de SR5009, je gaat er in ieder geval niet mee achteruit. Maar omdat je er ook niet heel veel mee opschiet, zou ik het geen superzinvolle investering vinden, dan zou ik het geld wat me in de broekzak rammelt eerder uitgeven aan een volwassener streamingoplossing (die je aan je SR5002 kunt hangen) zodat die DVD/CD-speler eens definitief de deur uitkan :P

Of, als het je om de versterking gaat, koop een mooie losse stereo-eindversterker voor de Elacs en voed die vanaf je SR5002. Maar dat zou ik echt alleen doen als je klachten hebt over het geluid of zeer drastisch van je geld afmoet.

[ Voor 3% gewijzigd door Solarsparc op 17-10-2014 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
haha, het geld hoeft niet op hoor :). bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik nog even wacht of naar een goede streamer op zoek ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:36
Weet toevallig iemand wat een Marantz nr1603 of nr1604 aan stroom verbruikt als hij als hij overdag dienst doet als radio- of achtergrondgeluid in stereo modus en gewoon rustig speelt?

Mijn hele huis is nu zowat getuned op stroomverbruik en ik zou het zonde vinden als als een reciever die zowel voor radio als tv gebruikt gaat worden ineens continu 50 watt zou trekken tov de huidige 13 Watt (Onkio micro setje). En ja, vanaf circa 0.800 tot 23.00 staat het wel aan zo ongeveer. Vandaar.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Laatst online: 10:02
Je hebt van die Voltcraft metertjes die het verbruik van apparatuur kunnen meten, al word over de nauwkeurigheid gediscussieerd. Op 30 watt moet je zo-wie-zo wel rekenen dat doen oude 2 kanaals versterkers al. 5/7 kanalen + al die elektronica moet standaard van stroom voorzien worden, aan het volume zelf zou het niet liggen, dat is hooguit 1 a 3 watt.

[ Voor 10% gewijzigd door Roderiktweaker op 18-10-2014 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Zie http://marantz.nl/nl/prod...Receiver&ProductId=NR1604

[ Voor 70% gewijzigd door Rallye op 18-10-2014 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarsparc
Weet toevallig iemand wat een Marantz nr1603 of nr1604 aan stroom verbruikt als hij als hij overdag dienst doet als radio- of achtergrondgeluid in stereo modus en gewoon rustig speelt?
Eh ja, tussen 0.2 en 180W :D

Is weinig over te zeggen, want het hangt af van het volume, de efficientie van je speakers en een handvol andere factoren.

Hoe tune je überhaupt een huis op stroomverbruik als je niet een la vol van die Voltcraftmetertjes hebt?

Dus idd, wat Roderiktweaker zegt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:36
Roderiktweaker schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 20:31:
Je hebt van die Voltcraft metertjes die het verbruik van apparatuur kunnen meten, al word over de nauwkeurigheid gediscussieerd. Op 30 watt moet je zo-wie-zo wel rekenen dat doen oude 2 kanaals versterkers al. 5/7 kanalen + al die elektronica moet standaard van stroom voorzien worden, aan het volume zelf zou het niet liggen, dat is hooguit 1 a 3 watt.
Bedankt voor alle input. Ik heb hier alleen nog een oude Denon stereo versterker als referentie. Die doet 38 Watt bij rustig volume. Mijn vermoeden is dat de Marantz reciever ook wel tegen de 30 Watt of iets meer verbruikt. Een ander optie is een Class D receiver, maar als ik het goed heb onthouden doen die ook zeker 25 Watt bij rustig volume. Zoveel verschil zit daar niet in. Maar ik denk dat ik er 1 bestel (Marantz 1604 of 05) en dan even meet.
Solarsparc schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 21:53:
[...]
Hoe tune je überhaupt een huis op stroomverbruik als je niet een la vol van die Voltcraftmetertjes hebt?
Das een k-klus, maar ik heb elk apparaat 24 uur apart gemeten en in spreadsheet gezet. Erg leerzaam.
Dus ook alle tv's, stereo, streamers, etc. in kaart gebracht.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Tja, ieder zijn hobby........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Ik denk dat Rallye niet kan wachten op de grafieken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubeL
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 00:10
Ik ben benieuwd of de 5009/6009/7009 met de ECO modus echt zoveel energie besparen.
Iemand daar al ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
Ik ben in het bezit van een nr1604 icm Canton 70 cinema set
Wat heb ik aangesloten

- Sonos Connect via coax kabel
- Numericable tv decoder via HDMI
- Samsung BD-H6500 via HDMI (bitstream pas through)

Wat mij alleen opvalt dat als ik de TV decoder gebruik de volume knop meer moet opendraaien dan bijv. met de Sonos. En ls ik bijv de Samsung gebruik voor een bluray of MKV het ook heel erg verschilt met DD / DD+ / DTS / DTS HD MA hoe hard het geluid is. Voorheen had ik een Pioneer receiver (71 serie) en daar leek het veel stabieler. Waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
sonos gebruikt actieve speakers toch?
wat is het verschil in db tussen sonos en de cantons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
De cd/dvd spelers ud5007 en ud7007 zijn al een paar jaar oud. Weet iemand of de verwachting is dat deze binnenkort vernieuwd worden? Ook omdat pas de sr5009/6009men 7009 receivers uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarsparc
AleSyS schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 18:06:
Ik ben in het bezit van een nr1604

[...]

Wat mij alleen opvalt dat als ik de TV decoder gebruik de volume knop meer moet opendraaien dan bijv. met de Sonos. En ls ik bijv de Samsung gebruik voor een bluray of MKV het ook heel erg verschilt met DD / DD+ / DTS / DTS HD MA hoe hard het geluid is. Voorheen had ik een Pioneer receiver (71 serie) en daar leek het veel stabieler. Waar kan dit aan liggen?
Er zijn nogal wat variabelen hier, ten eerste de volumeinstellingen van de diverse apparaten, staan die allemaal op hetzelfde niveau (of nog liever: uit / standaard op 100%)?
Het is normaal dat er tussen films en verschillende vormen van encoding verschillen zitten, de 1 is nou eenmaal harder gemasterd dan de ander, o.a. omdat de ene film wordt geremasterd voor huiselijke setups, waar anderen gewoon een dump van het bioscoopgeluid krijgen, die voor een ander soort geluidsset bedoeld is, en omdat een bepaald soort films gemasterd wordt om "luid" te zijn, wat dan weer vooral met marketing te maken heeft. Andere films zijn weer subtieler gemasterd. Bovendien zitten er om technische redenen volumeverschillen tussen de verschillende encodings.
Daarnaast hebben receivers soms een instelling om te compenseren voor dit soort schommelingen, in de vorm van normalization of dynamic range compression / compensation, stond zoiets wellicht aan op de Pioneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RubeL schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 15:10:
Ik ben benieuwd of de 5009/6009/7009 met de ECO modus echt zoveel energie besparen.
Iemand daar al ervaringen mee?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BThomas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik heb ruis in het linker kanaal van mijn SR5004 zitten. Dit is helaas pas na de garantie geconstateerd, maar nu ik het weet hoor ik het steeds vaker. Wat is een goed adres om dit te laten maken en wat zijn hier ongeveer de kosten van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Hobo hifi stuurde voor hun faillissement alles naar een reparateur in Elst (gld). Met wat googelen vind je deze wel.

Edit:Al gevonden http://www.audioservice.nl/

[ Voor 17% gewijzigd door Paul01 op 09-11-2014 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BThomas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Telfordia schreef op zondag 09 november 2014 @ 19:53:
Hobo hifi stuurde voor hun faillissement alles naar een reparateur in Elst (gld). Met wat googelen vind je deze wel.

Edit:Al gevonden http://www.audioservice.nl/
Bedankt! die ga ik eens benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 12:41

MikeVM

- Baloo -

ik heb net een SR6007 in gebruik. maar bij het gebruik van de HTPC heb ik geen volume indicator on screen.
de setup duurt ook veel langer om te openen omdat hij vermoedlijk van resolutie verandert.

op andere bronnen werkt dit wel naar behoren.
pure mode staat uit.
resolutie van htpc is 1080p. (op 720p krijg ik geen beeld)

is er iets anders wat ik over het hoofd zie?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Ik zie net dat de nieuwe SR5009, 6009 en 7009 al wat in prijs beginnen te dalen. Worden zo al weer wat interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 12:43
ik merkte met mijn sr5008 de laatste tijd een knal bij het aanzetten van de receiver, de oorzaak bleek (het magnetisch veld van) het stekkerblok te zijn wat er onder lag (onder de kast).

dus als iemand hier ook last van heeft, probeer het stekkerblok ergens anders te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Laatst online: 16-09 06:47
Ik heb sinds een week de SR6008 aangesloten, mn SR6003 was kapot gegaan.

Op de SR6008 heb ik een TV en projector aangesloten, beide staan in de woonkamer. En ik wil switchen tussen de HDMI outputs met behoud van geluid, maar dit gaat fout.

Als ik nu in de Main zone zit waar de TV op is aangesloten werkt alles naar behoren. Ik kan switchen tussen verschillende input bronnen PS3/Dune/ziggo tv. Ik blijf geluid houden.
Als ik de projector aanzet dan gaat het mis, zone 2 gaat aan op de receiver en als ik de TV uitschakel dan valt het geluid weg. Alleen de digitale TV van ziggo werkt nog. Is dit standaard gedrag?
Kan ik niet de 5.1 set aansturen met daarbij ook alleen HDMI out 2 aan?

Hiervoor had ik een SR6003 met 2 HDMI outputs. Hierop kon ik met een knopje op de ab switchen tussen de 2 outputs. Is de projector nu ook echt een Zone 2 apparaat en staat deze los van de speakers in de mainzone?

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Zone 2 is alleen stereo meen ik.
Op de 7008 heb je bijvoorbeeld 2 HDMI ouputs voor de main zone en 1 voor de zone 2.
Hier kan je wel genieten van 5.1 op een projector en een tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Wow, serieus? Ik dacht ff snel voor de SR6008 te gaan. De SR6008 is ook 5 gens verder dan de SR6003.

Op de 6003 was het functioneel veel beter. Daar kon je de HDMI output switchen. En de zone 2 eventueel aansturen.

Hier is er dus een harde lijn tussen je mail zone spul en hetgeen wat je op zone 2 aansluit. Erg merkwaardig. Niet Marantz waardig als je het mij vraagt.

Ik hoop nog steeds dat het een setting is ergens..

Ik denk dat ik deze receiver maar moet gaan inleveren nu het nog kan!!

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
2 Toewijsmodus
Selecteer de methode voor het gebruik van de stroomversterker.
Alleen hoofd (Standaard): Instelling voor 7.1-kanaals weergave met
surround achter, voor hoog of voor breed
luidsprekers.
ZONE2 :
Instelling voor toewijzing van de in het toestel ingebouwde
eindversterker aan ZONE2 en het geluid stereo te
reproduceren

http://m.marantz.nl/Docum...08N_NED_CD-ROM_UG_v00.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
FireStarter schreef op maandag 24 november 2014 @ 21:45:
Hier is er dus een harde lijn tussen je mail zone spul en hetgeen wat je op zone 2 aansluit. Erg merkwaardig. Niet Marantz waardig als je het mij vraagt.
Zone 2 (dan wel 3, 4, etc.) heeft wel vaker beperkingen in wat er weer kan worden gegeven dan wel door kan worden gestuurd. Mijn inziens in dit geval eerder te kort door de bocht gedacht door de koper. Zoals gezegd (en duidelijk op de afbeeldingen te zien is), is HDMI Zone 2 toch anders dan Dual HDMI (Monitor 1 en Monitor 2) Out zoals een SR7008 heeft. Of zijn goedkopere Denon broertje de X4000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Vorige maand zelf voor dezelfde keuze gestaan, omdat wij hier een beamer en een tv hebben in de woonkamer.
Eerst een Denon X3100 gekocht, maar deze teruggebracht omdat er alleen een 2de HDMI out voor de Zone 2 beschikbaar was.
Toen met de verkoper gekeken welke reciever wel 2 HDMI monitoren in Zone 1 (binnen ons budget) had en we kwamen uit op een Marantz 7008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Waarom niet gewoon een HDMI splitter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
jongetje schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 10:41:
Waarom niet gewoon een HDMI splitter?
Dat is en goed idee, ik had gister een splitter gekocht.maar die functioneert niet goed. Geen beeld.
Die gaat terug en morgen probeer ik een andere splitter:
http://www.allekabels.nl/...litter-3d-en-4k-aten.html

Hopelijk werkt die wel goed. Anders zal ik ook voor een 7008 moeten gaan. Maar de meerprijs €375,- is best veel voor een functionaliteit die ze uit de 6xxx serie hebben gesloopt.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
demon326 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 21:05:
[...]

Topic linkie;
Even terugkomend op de berichtwisseling van september.
Enkele weken geleden de center teruggestuurd naar de winkel. Vandaag is deze thuis bezorgd. Voor zover ik begrepen heb, is hij wel degelijk gerepareerd.
Blijkbaar toch een fout in de speaker zelf, losgeschoten draadje oid. Ben benieuwd zodra ik thuis kom.

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 15:10
Hallo ik heb de 50w829b,

Al mijn apparaten zijn aangesloten op mijn receiver marabtz 1605 en daar loopt een kabel naar de HDMI 2 (arc) poort van de tv.

Als ik Netflix opstart en een film afspeel gaat het geluid over de tv ipv receiver. Dit wil ik over de boxen.

Ik heb geprobeerd om via een extra HDMI kabel geluid te krijgen, ook heb ik alle opties geprobeerd betreft audio op de tv en marantz.. In de handleiding van de tv en receiver kan ik er ook niets over vinden.

Mis ik ergens de optie of snap ik functie er niet van?
Heb bravia sync instellingen ook al geprobeerd en de audio op audiosysteem gezet ipv tv speakers, maar dan hoor ik niets.

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
manii schreef op donderdag 27 november 2014 @ 18:27:
Hallo ik heb de 50w829b,

Al mijn apparaten zijn aangesloten op mijn receiver marabtz 1605 en daar loopt een kabel naar de HDMI 2 (arc) poort van de tv.

Als ik Netflix opstart en een film afspeel gaat het geluid over de tv ipv receiver. Dit wil ik over de boxen.

Ik heb geprobeerd om via een extra HDMI kabel geluid te krijgen, ook heb ik alle opties geprobeerd betreft audio op de tv en marantz.. In de handleiding van de tv en receiver kan ik er ook niets over vinden.

Mis ik ergens de optie of snap ik functie er niet van?
Heb bravia sync instellingen ook al geprobeerd en de audio op audiosysteem gezet ipv tv speakers, maar dan hoor ik niets.
Misschien lees ik je bericht verkeerd, maar alsnog mijn reactie.
Ik zou een Audio out kabel van de tv naar de marantz aansluiten. Dan op marantz TV AUDIO aanzetten. (Bij mij werkt audio via Netflix met ARC HDMI ook niet) Dan moet je soms we in Netflix en tv de audio output selecteren. Bij mij moet ik dus zowel Netflix als de tv output op dolby 5.1 zetten. (Kan momenteel alleen stereo bij Netflix maar dat is toch wat je wil neem ik aan)

Heet zo'n kabel niet een optische kabel? Met zo'n kwetsbaar puntje eraan?

• Zaratrass
opa_paul schreef op donderdag 27 november 2014 @ 19:06:
[...]

Misschien lees ik je bericht verkeerd, maar alsnog mijn reactie.
Ik zou een Audio out kabel van de tv naar de marantz aansluiten. Dan op marantz TV AUDIO aanzetten. (Bij mij werkt audio via Netflix met ARC HDMI ook niet) Dan moet je soms we in Netflix en tv de audio output selecteren. Bij mij moet ik dus zowel Netflix als de tv output op dolby 5.1 zetten. (Kan momenteel alleen stereo bij Netflix maar dat is toch wat je wil neem ik aan)

Heet zo'n kabel niet een optische kabel? Met zo'n kwetsbaar puntje eraan?
Dan zou het ook met HDMI kabel moeten denk ? dat had ik getest.. maar ik ga eens opzoek naar een optische kabel.

Ik meende dat het ook over de ene hdmi kabel kan die er al inzit, wil namelijk zo weinig mogelijk kabels gebruiken natuurlijk

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
Je kunt je chromecast ook op je receiver aansluiten ipv je TV? Zo werkt het bij mij iig zoals jij zou willen.

• Zaratrass
Goodfellas schreef op donderdag 27 november 2014 @ 20:29:
Je kunt je chromecast ook op je receiver aansluiten ipv je TV? Zo werkt het bij mij iig zoals jij zou willen.
Gebruik geen chromecast.. App van de tv maak ik gebruik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
manii schreef op donderdag 27 november 2014 @ 20:57:
[...]

Gebruik geen chromecast.. App van de tv maak ik gebruik van.
Lol sorry op een of andere manier had ik dat in mijn hoofd :x. Nvm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:20
Damen und Herren,

Ik heb mijn zinnen gezet op een nieuwe versterker, en denk dat ik de 6008 (110w / 7.2) of de 7008 (200w / 9.1)
Die ultieme surround variaties boeit me niet zo heel veel, heb nu 5.1 (sub is dood dus voorlopig 5.0) met Focal 826v voor, Monitor audio center en rears.
Meegenomen is dat ik als upgrades HDMI en DTS-HD en netwerkondersteuning krijg die ik nu niet heb.

Het gaat mij grotendeels om het stereo geluid i.c.m. de Focals, ik heb daar nu een Denon AVR 3805 uit 2004 hangen met 7x 120w bij 8ohm.
Prima ding, 24bit / 192 Burr browns en nooit de behoefte gehad om een externe dac te nemen.
Muziek is lossless waarvan het merendeel 24/96 vinyl of HD audio rips en een hoop gewone CD kwaliteit.

Heb bij de 120w van de Denon nooit het gevoel dat ik vermogen mis wellicht omdat de specs en het echte vermogen niet gelogen zijn. Dit wil bij b.v. Onkyo nog wel eens aangesterkt zijn.

Ik heb dus een paar vraagjes;

Is het opgegeven vermogen ook het daadwerkelijke vermogen bij Marantz.
Zie (hoor) ik meerwaarde terug in de extra 350 euro die ik voor een 200w versterker moet neerleggen.
De focals zijn redelijk vriendelijke speakers maar meer vermogen is nooit weg.
Ik meen gelezen te hebben dat er dingen uit de 7xxx zijn "gesloopt" die de 6xxxx serie wel heeft? Of was dat de 5xxxx naar 6xxx, kan het nergens meer vinden.
Luister ruimte is 6x3 cq 10x3 (lange kamer met woon / werk deel) speakers staan op de lange kant naast een meubel.

Dit zijn de specs van de speakers.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tFFntpB.jpg

Iemand een idee waarom wel of waarom niet?
Ik kom er niet meer uit.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 15:50

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica