Jup het is een hdmi uitgang, en die heet zone2
(tenminste bij de sr7008)
Nou ik zat er lang over te dubben, maar toch de knoop doorgehakt en een Marantz NR1504 gekocht. Net even aangesloten en ik ben nu al van plan om 'm terug te brengen.
Allereerst, de app is echt verschrikkelijk. Crasht om de minuut, herkent m'n NAS niet, en neemt op geen enkele manier genoegen met m'n spotify login gegevens (ja ze zijn correct).
Daarnaast ondersteunt het apparaat geen Spotify Connect. Dat werkt bij bijvoorbeeld m'n vader prima op z'n Yamaha RX-V475 en is echt geweldig. Natuurlijk zag ik het Spotify stickertje en een bedrijf als Marantz zal natuurlijk wel meewerken aan Connect.
Al met al een enorme desillusie. Het is ronduit schandalig dat Marantz schermt met 'Mobile App Control' en dan zo'n verschrikkelijk slechte app uitbrengt.
Allereerst, de app is echt verschrikkelijk. Crasht om de minuut, herkent m'n NAS niet, en neemt op geen enkele manier genoegen met m'n spotify login gegevens (ja ze zijn correct).
Daarnaast ondersteunt het apparaat geen Spotify Connect. Dat werkt bij bijvoorbeeld m'n vader prima op z'n Yamaha RX-V475 en is echt geweldig. Natuurlijk zag ik het Spotify stickertje en een bedrijf als Marantz zal natuurlijk wel meewerken aan Connect.
Al met al een enorme desillusie. Het is ronduit schandalig dat Marantz schermt met 'Mobile App Control' en dan zo'n verschrikkelijk slechte app uitbrengt.
Ik gebruik met mijn 1603 de app eigenlijk nog best vaak. Het is geen hoogstandje, maar werkt hier icm mijn server op whs 2011 gewoon erg goed. Muziek selecteren en volume gaan goed. Kan het beter, absoluut.
crashen van de app herken ik iig niet. Het enige is als het scherm op standby gaat van je telefoon, de app soms weer in het hoofdmenu begint. Maar muziek ed blijft gewoon doorgaan.
crashen van de app herken ik iig niet. Het enige is als het scherm op standby gaat van je telefoon, de app soms weer in het hoofdmenu begint. Maar muziek ed blijft gewoon doorgaan.
[ Voor 30% gewijzigd door Arunia op 02-07-2014 16:51 ]
Als ik zoek op een radio station dan stopt de app er gelijk mee. Ik heb Spotify nu ingelogd gekregen, maar het is zo omslachtig en langzaam vergeleken Spotify Connect. Ik ben er gewoon echt door teleurgesteld. Heb niet het idee dat ik een modern apparaat heb gekocht.
Ik gebruik zelf geen Spotify dus daarmee geen ervaringen. De Marantz app is inderdaad erg spartaans maar functioneert hier prima. Ook muziek streamen vanaf de NAS is geen enkel probleem.
Wisselende ervaringen hier. De app vind ik juist wel fijn, zo kan ik de meeste settings aanpassen terwijl de versterker achter een klep in een kast staat.
Echter crasht ie bij mij ook regelmatig.. geen idee of dat aan mij netwerk ligt (ik verdenk de modem van Ziggo ervan iets met mn netwerk te doen waardoor het niet lekker werkt, binnenkort eens andere router er tussen zetten).
Ook werkt Airplay gewoon goed, en lijkt het er zelfs op dat de versterker zelf vanuit standby aan gaat als je Airplay aanzet.
Ook HDMI-CEC werkt fantastisch icm mijn Samsung TV. Aan en uit tegelijk met TV en volume via de TV bedienen..
Geen Spotify Connect is inderdaad om te huilen.... Hopen dat Spotify de Connect API snel openbaart zodat het met een externe stick/Pi/HTPC alsnog te realiseren is.
Echter crasht ie bij mij ook regelmatig.. geen idee of dat aan mij netwerk ligt (ik verdenk de modem van Ziggo ervan iets met mn netwerk te doen waardoor het niet lekker werkt, binnenkort eens andere router er tussen zetten).
Ook werkt Airplay gewoon goed, en lijkt het er zelfs op dat de versterker zelf vanuit standby aan gaat als je Airplay aanzet.
Ook HDMI-CEC werkt fantastisch icm mijn Samsung TV. Aan en uit tegelijk met TV en volume via de TV bedienen..
Geen Spotify Connect is inderdaad om te huilen.... Hopen dat Spotify de Connect API snel openbaart zodat het met een externe stick/Pi/HTPC alsnog te realiseren is.
Ik moet wel bekennen dat ik 'm ook vooral voor audio had gekocht. Voor home theater is 'ie gewoon prima, maar zonder Spotify Connect (had ik ook gewoon vantevoren op moeten zoeken) wil ik gewoon iets anders. Ik heb (nog) geen iPhone dus gebruik ook (nog) geen AirPlay.
Ze deden verder niet moeilijk in de winkel, maar ik ga nu wel op zoek naar iets anders. Jammer, want Marantz is ongeveer de enige qua in deze functionaliteit- en prijsklasse met een pre-out. Het plan was om in de toekomst een echte versterker aan te sluiten en het apparaat voor de multimedia blijven gebruiken. Op die manier kan je er veel langer mee doen. Noch Yamaha, noch Denon (logisch: D&M), noch Onkyo heeft een pre-out op hun vergelijkbare apparaten. De nieuwe NR1605 lijkt wel Connect te gaan hebben, maar die is twee keer zo duur.
Ze deden verder niet moeilijk in de winkel, maar ik ga nu wel op zoek naar iets anders. Jammer, want Marantz is ongeveer de enige qua in deze functionaliteit- en prijsklasse met een pre-out. Het plan was om in de toekomst een echte versterker aan te sluiten en het apparaat voor de multimedia blijven gebruiken. Op die manier kan je er veel langer mee doen. Noch Yamaha, noch Denon (logisch: D&M), noch Onkyo heeft een pre-out op hun vergelijkbare apparaten. De nieuwe NR1605 lijkt wel Connect te gaan hebben, maar die is twee keer zo duur.
Welke telefoon gebruik je? Kun je de app met een iphone proberen?
(maar volgens mij heb je m al teruggebracht)
Marantz loopt helaas niet voorop qua usability op mobile.
De app werkt prima op een Galaxy S2, Galaxy S4, iPad mini en iPad 2. Over de functionaliteit kun je best discussieren, maar het crasht niet.Pjotr22 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 18:42:
Welke telefoon gebruik je? Kun je de app met een iphone proberen?
Mijn Marantz NR1501 heeft sinds enige tijd het probleem dat het een flinke tijd duurt voordat er een geluid tevoorschijn getoverd wordt. Als ik van kanaal wissel van bijvoorbeeld DVD waar op dat moment geen signaal op staat naar Radio dan duurt het een flinke tijd (minuten) voordat hij het eindelijk "doet", voordat we wat horen.
Ik vraag me af of iemand enig idee heeft waar dit aan zou kunnen liggen, doordat ik het zelf lastig vind om het probleem te benoemen lukt het googlen ook nog niet zo goed
Ik vraag me af of iemand enig idee heeft waar dit aan zou kunnen liggen, doordat ik het zelf lastig vind om het probleem te benoemen lukt het googlen ook nog niet zo goed
Net de laatste SR-5008B besteld bij Correct, In de aanbieding voor 435,-
Mn 1402 Heeft precies 1 werkende HMDI poort over, En is toch iets te zwak.
Hoop dat die er snel is.
Hoop dat die er snel is.
Hoe kom je achter dat de nr1402 net iets te zwak is. Draai je het op vol volumeh4ze schreef op maandag 28 juli 2014 @ 00:07:
Net de laatste SR-5008B besteld bij Correct, In de aanbieding voor 435,-![]()
Hoop dat die er snel is.
Ik zit nu te twijfelen tussen de nr1604 en sr5008.
Ik heb op dit moment een:
- Pioneer VSX-923
- Jamo s 426 hcs 3 speakers
- Kef PSW3500 subwoofer
maar vind deze (receiver) eigenlijk te groot. Ik ben nu aan het kijken naar een Marantz NR1605.
Ik ben geen audiofiel, dus heb geen idee of deze 2 enigszins met elkaar te verglijken zijn.
Ik vind de ARC functie belangrijk icm Samsung televisie en dat werkt op de Pioneer niet lekker. De Pioneer is te snel klaar waardoor de tv niet overschakelt naar de receiver. Als de receiver later aan gaat, dan doet ie het wel. Ik lees hierboven dat het bij een ander met een Marantz wel goed gaat. Daarnaast vind ik Spotify connect belangrijk en dat hebben beide.
Iemand enig idee of dit een vooruitgang is of juist een stap terug m.b.t. performance/geluidskwaliteit e.d.?
- Pioneer VSX-923
- Jamo s 426 hcs 3 speakers
- Kef PSW3500 subwoofer
maar vind deze (receiver) eigenlijk te groot. Ik ben nu aan het kijken naar een Marantz NR1605.
Ik ben geen audiofiel, dus heb geen idee of deze 2 enigszins met elkaar te verglijken zijn.
Ik vind de ARC functie belangrijk icm Samsung televisie en dat werkt op de Pioneer niet lekker. De Pioneer is te snel klaar waardoor de tv niet overschakelt naar de receiver. Als de receiver later aan gaat, dan doet ie het wel. Ik lees hierboven dat het bij een ander met een Marantz wel goed gaat. Daarnaast vind ik Spotify connect belangrijk en dat hebben beide.
Iemand enig idee of dit een vooruitgang is of juist een stap terug m.b.t. performance/geluidskwaliteit e.d.?
In het algemeen gaat het hard zat, Alleen een enkele keer heb ik hem laten clippen (dat gebeurde ver voor vol volume), En ik heb het idee dat de vervorming sterk omhoog gaat na een bepaalde stand. En het hangt af van je speaker natuurlijk. Ik zou sowieso naar wat sterkers kijken als je speakers bijv iets van 85db gevoeligheid hebben.trangelang schreef op maandag 28 juli 2014 @ 07:09:
[...]
Hoe kom je achter dat de nr1402 net iets te zwak is. Draai je het op vol volume?
Maar over het algemeen gaat wel maar loopt de nr1402 op zn tenen. (Ik luister dan ook vaak hard dusja)
Het is overigens een zilveren geworden, Iemand anders had de laatste zwarte.
Het is moeilijk uit te leggen,maar lichtere receivers hebben meer "moeite" het frequentiebereik over te brengen, zeker bij hoger volume. Dat is dus al voordat je uberhaupt last krijgt van clipping.trangelang schreef op maandag 28 juli 2014 @ 07:09:
[...]
Hoe kom je achter dat de nr1402 net iets te zwak is. Draai je het op vol volume?
Idd zoeits ja, Zo kan ik op de NR1402 tot +18 volume, Maar het stukje van 0 tot +10 klinkt al een stuk slechter, voorbij dat is clippen.Hann1BaL schreef op maandag 28 juli 2014 @ 23:03:
[...]
Het is moeilijk uit te leggen,maar lichtere receivers hebben meer "moeite" het frequentiebereik over te brengen, zeker bij hoger volume. Dat is dus al voordat je uberhaupt last krijgt van clipping.
Is er hier al iemand die de NR1605 heeft? Hij is nog relatief prijzig met 699 Euro. De 1604 kwam volgens mij met een lager bedrag de markt op. Wil graag de NR1605 gaan kopen voor in mijn nieuwe woning, voornamelijk omdat hij ook Spotify Connect ondersteund. Anders had ik namelijk de NR1604 al gekocht.
Master_A
En 88db gevoeligheid?h4ze schreef op maandag 28 juli 2014 @ 19:09:
[...] Ik zou sowieso naar wat sterkers kijken als je speakers bijv iets van 85db gevoeligheid hebben.
Weet niet goed wat ik met dat getal moet namelijk
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
Gevoeligheid uitgedrukt in db geeft als ik het goed begrijp weer, dat luidsprekers meer volume genereren dan luidsprekers met een lagere gevoeligheid. M.a.w. als je en luidspreker hebt met 85db en met 88db, zul jij bij de luidspreker met 85db de volume knop meer open moeten draaien dan met 88db.
Wat loewie zegt, http://www.homecinemamaga...s/specificaties_speakers/daffie82 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 16:04:
[...]
En 88db gevoeligheid?
Weet niet goed wat ik met dat getal moet namelijk
Daar kun je nog wat meer lezen over speakers en specs.
Baal er overigens wel een beetje van dat er nu Spotify Connect is (tegenhanger van Apple's Airplay), en dat het er is is een goed iets. Maar ik heb een SR6007 van een jaar oud en daar werkt de huidige Spotify oplossing ineens bijzonder buggy van. Voorheen nooit last gehad en nu ineens wordt muziek onderbroken en kan ik sommige playlists niet meer dan keer afspelen, dan worden ze onderbroken, dan moet ik de receiver nota bene stroomloos maken om vervolgens weer met hetzelfde geconfronteerd te worden.
Voorheen echt geen problemenen mee. En het ding zit netjes bekabeld aan een LAN verbinding.
En kan me niet voorstellen dat Marantz met een FW update ineens Spotify Connect naar dat ding brengt.
Voorheen echt geen problemenen mee. En het ding zit netjes bekabeld aan een LAN verbinding.
En kan me niet voorstellen dat Marantz met een FW update ineens Spotify Connect naar dat ding brengt.
[ Voor 8% gewijzigd door loewie1984 op 30-07-2014 18:40 ]
Marantz vergeet heel snel dat een grote groep klanten niet elk jaar upgrade. Als je een Marantz koopt voor de laatste snufjes heb je een hooguit 2 jaar lol van.
Mijn SR 7005 bijvoorbeeld heeft geen ondersteuning meer voor de officiële app.
Ik heb dat ook af en toe met een Pioneer VSX-923, maar ik dacht dat het aan Spotify lag. Heb namelijk ook een Sonos speaker en die heeft het sinds kort ook af en toe.loewie1984 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 18:39:
Baal er overigens wel een beetje van dat er nu Spotify Connect is (tegenhanger van Apple's Airplay), en dat het er is is een goed iets. Maar ik heb een SR6007 van een jaar oud en daar werkt de huidige Spotify oplossing ineens bijzonder buggy van. Voorheen nooit last gehad en nu ineens wordt muziek onderbroken en kan ik sommige playlists niet meer dan keer afspelen, dan worden ze onderbroken, dan moet ik de receiver nota bene stroomloos maken om vervolgens weer met hetzelfde geconfronteerd te worden.
Tja, voor welk receiver merk geldt dat tegenwoordig nietPjotr22 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 19:25:
Marantz vergeet heel snel dat een grote groep klanten niet elk jaar upgrade. Als je een Marantz koopt voor de laatste snufjes heb je een hooguit 2 jaar lol van.
Ja maar dat neemt niet weg dat je je als trouwe klant enorm verwaarloosd voelt. Je telt niet meer mee met een product van 2 jaar oud.
Ik heb ook een SR6007 en deze begon ook gek te doen met Spotify. Ik zag dat er een FW update was, geinstalleerd en het lijkt weer goed te werken (moest wel Spotify weer configureren, alleen het wachtwoord invoeren was een crime aangezien dit blijkbaar niet werkte zoals beschreven..... truuk is om ook via een browsersessie te connecten zodat je de invoer van het wachtwoord kan zien........)loewie1984 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 18:39:
Verwijderd
Hallo,
Ik wil graag spotify gaan gebruiken op mijn versterker en dit gaan bedienen met mijn telefoon.
Nou kwam ik in eerste instantie uit bij Sonos connect icm met de Sonos bridge. De bridge aan sluiten op mijn router omdat er een apparaat van Sonos bekabeld moet zijn, heb ik mij laten vertellen en dan de Connect aansluiten op mijn oude Marantz SR7200. Optie 1
Nou kom ik na wat surfen terecht bij de 6008 van Marantz en deze heeft dus spotify en denk ik dus ,jaaaaa een mooie nieuwe versterker die weer bij de tijd is en ik kan hiermee spotify luisteren en dit bedienen vanaf mijn telefoon (zonder kabel), Optie 2
Is het nou zo simpel (of niet, ik lees allerlei verhalen hier) om de 6008 te kopen en spelen maar, of zie ik wat over het hoofd? De 6006 werkt toch wel draadloos via wifi of moet deze ook bekabeld?
Met welke optie kan ik het beste en makkelijkst spotify gaan beluisteren en bedienen met mijn telefoon?
Ik wil graag spotify gaan gebruiken op mijn versterker en dit gaan bedienen met mijn telefoon.
Nou kwam ik in eerste instantie uit bij Sonos connect icm met de Sonos bridge. De bridge aan sluiten op mijn router omdat er een apparaat van Sonos bekabeld moet zijn, heb ik mij laten vertellen en dan de Connect aansluiten op mijn oude Marantz SR7200. Optie 1
Nou kom ik na wat surfen terecht bij de 6008 van Marantz en deze heeft dus spotify en denk ik dus ,jaaaaa een mooie nieuwe versterker die weer bij de tijd is en ik kan hiermee spotify luisteren en dit bedienen vanaf mijn telefoon (zonder kabel), Optie 2
Is het nou zo simpel (of niet, ik lees allerlei verhalen hier) om de 6008 te kopen en spelen maar, of zie ik wat over het hoofd? De 6006 werkt toch wel draadloos via wifi of moet deze ook bekabeld?
Met welke optie kan ik het beste en makkelijkst spotify gaan beluisteren en bedienen met mijn telefoon?
De sr6008 heeft een ethernet aansluiting. Dus daar kan een utp kabel in. Wil je het draadloos dan moet je een WiFi dongle kopen of de sr6009/sr5009. A fijn de xxxx9 series kopen.
Bij Sonos werkt het gewoon goed. Software ziet er beter uit en is niet zo buggy. Ik hoor verhalen dat de software/AppStore van Marantz basic uitzien en soms buggy is. Onthou wel dat je voor Spotify een premium abonnement moet hebben.
Bij Sonos werkt het gewoon goed. Software ziet er beter uit en is niet zo buggy. Ik hoor verhalen dat de software/AppStore van Marantz basic uitzien en soms buggy is. Onthou wel dat je voor Spotify een premium abonnement moet hebben.
Nee hoor, je bent niet de enige.Pjotr22 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 07:20:
geen verstand van spotify, ik lijk de enige die het niet gebruikt haha.
Ik vind het ook 3 keer niks...
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
Ik luister alleen mobiel maar mp3 op de ipod. Ik vind mp3 op mijn home audio zo zonde van de investering! Toegegeven ik luister wel eens (internet)radio maar als ik echt van muziek wil genieten alleen hi res!
Eens !Pjotr22 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 10:29:
Ik luister alleen mobiel maar mp3 op de ipod. Ik vind mp3 op mijn home audio zo zonde van de investering! Toegegeven ik luister wel eens (internet)radio maar als ik echt van muziek wil genieten alleen hi res!
Ik ga geen 120 euro per jaar betalen voor dat domme Spotify waar je niet eens volwaardige kwaliteit muziek op kan vinden. Komt nog eens bij dat de muziek die ik vaak luister niet eens te vinden is op Spotify.
Voor die 120 euro per jaar koop ik me makkelijk 12 CD's per jaar, in volwaardige kwaliteit EN de muziek die ik echt graag luister.
Nu doe je net alsof het dramatische kwaliteit is. Beetje overdreven.daffie82 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 12:43:
[...]
Eens !
Ik ga geen 120 euro per jaar betalen voor dat domme Spotify waar je niet eens volwaardige kwaliteit muziek op kan vinden. Komt nog eens bij dat de muziek die ik vaak luister niet eens te vinden is op Spotify.
Voor die 120 euro per jaar koop ik me makkelijk 12 CD's per jaar, in volwaardige kwaliteit EN de muziek die ik echt graag luister.
Daarnaast ben je dan m.i. ook niet echt een muziekliefhebber als je een gigantisch gevulde database a la Spotify af gaat zetten tegen slechts 12 cd's, omdat dat het enige is wat je graag luistert.
Je doet jezelf een hoop tekort.
Kan ik mijn SR6007 benaderen via een webbrowser? Wist ik nieted73 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:14:
[...]
Ik heb ook een SR6007 en deze begon ook gek te doen met Spotify. Ik zag dat er een FW update was, geinstalleerd en het lijkt weer goed te werken (moest wel Spotify weer configureren, alleen het wachtwoord invoeren was een crime aangezien dit blijkbaar niet werkte zoals beschreven..... truuk is om ook via een browsersessie te connecten zodat je de invoer van het wachtwoord kan zien........)
Heb niet gezegd dat het dramatische kwaliteit is. Maar het is voor de prijs geen goed genoeg alternatief ten opzichte van CD/WAVE/FLACLekkerbek312 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:57:
[...]
Nu doe je net alsof het dramatische kwaliteit is. Beetje overdreven.
Daarnaast ben je dan m.i. ook niet echt een muziekliefhebber als je een gigantisch gevulde database a la Spotify af gaat zetten tegen slechts 12 cd's, omdat dat het enige is wat je graag luistert.
Je doet jezelf een hoop tekort.
Een gigantisch gevulde database? Zal best... Zolang het maar breed in de markt staat en het commercieel is.
Probeer maar wat echte progressive house, techno, deep house te vinden. Succes !
Spotify is voor mensen die veel naar commerciele muziek luisteren. En dat is nu net wat ik niet graag luister. Luister op mijn werk (verplicht) al genoeg naar die brol.
En ja... Ik heb spotify 2 maand lang gratis geprobeerd. Ik vond er bijna niks terug wat ik luister.
Doe mezelf dus best weinig tekort
EDIT : en wat is precies een ECHTE muziekliefhebber?
1) Iemand die ganse dagen in de achtergrond Spotify heeft lopen draaien,
2) of iemand die veel muziek luistert (via internet) en de muziek die die echt goed vindt koopt en hiervoor ook echt gaat zitten om daar naar te luisteren?
Mijn inziens is dat de persoon uit punt 2.
[ Voor 14% gewijzigd door daffie82 op 01-08-2014 15:55 ]
Dat jij het niks vindt, wil dus niet zeggen dat Spotify dan maar een "domme niet volwaardige kwaliteit muziekstreaming is".daffie82 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 15:36:
[...]
Heb niet gezegd dat het dramatische kwaliteit is. Maar het is voor de prijs geen goed genoeg alternatief ten opzichte van CD/WAVE/FLAC
Een gigantisch gevulde database? Zal best... Zolang het maar breed in de markt staat en het commercieel is.
Probeer maar wat echte progressive house, techno, deep house te vinden. Succes !
Spotify is voor mensen die veel naar commerciele muziek luisteren. En dat is nu net wat ik niet graag luister. Luister op mijn werk (verplicht) al genoeg naar die brol.
En ja... Ik heb spotify 2 maand lang gratis geprobeerd. Ik vond er bijna niks terug wat ik luister.
Doe mezelf dus best weinig tekort
Jij houdt nu eenmaal van een niche markt. Niks mis mee, maar het klinkt nu een beetje als een verwijt dat Spotify inzet op muziek die breed in de markt staat en commercieel is. Lijkt me nogal logisch voor een bedrijf dat abonnementen wilt verkopen.
Een muziekliefhebber is m.i. iemand die verschillende soorten muziek weet de waarderen en zich niet beperkt tot slechts een stroming. Vergelijk het met voetbal. Je houdt van het spelletje of je beperkt je tot 1 club en de rest vind je niet interessant.
Persoonlijk vind ik Spotify een mooie legale oplossing om (bijna) alle muziek te luisteren op alle apparaten die je wilt zonder veel moeite en dus (om weer on topic te komen) een welkome aanvulling op de mogelijkheden van (Marantz) Receivers.
[ Voor 8% gewijzigd door Lekkerbek312 op 01-08-2014 16:04 ]
Voor mij is het dat dus wel, daarom is het ook mijn meningLekkerbek312 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 16:02:
Dat jij het niks vindt, wil dus niet zeggen dat Spotify dan maar een "domme niet volwaardige kwaliteit muziekstreaming is".
Maar ik begrijp best dat dit voor jou en andere mensen niet zo is. Is ook prima zo.
En om weer on topic te komen : ik kan me dan ook best voorstellen dat sommige mensen dat erg belangrijk vinden als feature op hun (Marantz) receiver.
Ik zou het alleen zonde vinden van zo dure apparatuur om er louter wat Spotify door te lopen knallen
EDIT : beperk me heus niet tot 1 muziekstroming hoor. In mijn kast liggen ook albums van Pink Floyd, Steely Dan, Donald Fagen, Bob Marley, Michael Jackson, etc...
Ik verkies er enkel voor om dit volwaardig op een schijfje te hebben en niet men hele leven lang maandelijks te betalen om dit te mogen luisteren in 320kbit op Spotify...
[ Voor 20% gewijzigd door daffie82 op 01-08-2014 16:15 ]
Hier nog eens op terugkomend naar een aantal dagen naar de 5008 te hebben geluisterd.Hann1BaL schreef op maandag 28 juli 2014 @ 23:03:
[...]
Het is moeilijk uit te leggen,maar lichtere receivers hebben meer "moeite" het frequentiebereik over te brengen, zeker bij hoger volume. Dat is dus al voordat je uberhaupt last krijgt van clipping.
De vervorming was echt heeeel erg, Met de 5008 kan ik gewoon luid spelen en kraakhelder, Wat een wereld van verschil. En vooral bij stukken met flink wat bass veel meer punch. Ook de sub klinkt een stuk beter al heb ik daar niet echt een logische reden voor. (maar nu begrijp ik waarom heco in de handleiding zegt dat je een flinke versterker moet hebben als je luid speelt) Met de overstap van een yamaha rxv371 naar de 1402 was ik al blij, Nu helemaal!
Ik heb ook heco gehad icm yamaha. Nu marantz icm b&w. wereld van verschil. Ben wel benieuwd hoe de heco's het doen op de marantz
Ik ben zelf ook wel benieuwd naar ervaringen met de NR1605. Op internet heb ik er nog geen review over kunnen vinden. Ik vraag mij af of dit een goede vervanger voor mijn verouderde SR6003 zou kunnen zijn.Amiet01 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:54:
Is er hier al iemand die de NR1605 heeft? Hij is nog relatief prijzig met 699 Euro. De 1604 kwam volgens mij met een lager bedrag de markt op. Wil graag de NR1605 gaan kopen voor in mijn nieuwe woning, voornamelijk omdat hij ook Spotify Connect ondersteund. Anders had ik namelijk de NR1604 al gekocht.
Verwijderd
Een sr5009 of 6009 is me net te duur.trangelang schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 07:19:
De sr6008 heeft een ethernet aansluiting. Dus daar kan een utp kabel in. Wil je het draadloos dan moet je een WiFi dongle kopen of de sr6009/sr5009. A fijn de xxxx9 series kopen.
Hoe werkt het met airplay, moet je de 6008 dan ook met een utp kabel aansluiten als je hem wil bedienen met je iphone? of werkt het hele spotify gebeuren zowiezo niet al te best op de Marantz en kan ik dus beter een Sonos connect aan sluiten op mijn oude Marantz?
Verwijderd
Ik speel nu een tijdje met een Denon AVR-2113, maar heb altijd het gevoel gehad dat ik wel wat meer kon halen uit mijn speakers (Monitor Audio RX6, RXC en Radius HD 90).
Nu ben ik aan het overwegen om een andere (krachtigere) receiver aan te schaffen, bijvoorbeeld de Marantz SR7008 (zeker nu die flink in prijs aan het zakken is).
Ga ik daar heel veel verbetering mee krijgen (op het gebied van dynamiek en detail)? Het zal natuurlijk niet zo'n verschil zijn als met een aparte voor- en eindversterker, maar goed... de geldput is niet eindeloos diep
Nu ben ik aan het overwegen om een andere (krachtigere) receiver aan te schaffen, bijvoorbeeld de Marantz SR7008 (zeker nu die flink in prijs aan het zakken is).
Ga ik daar heel veel verbetering mee krijgen (op het gebied van dynamiek en detail)? Het zal natuurlijk niet zo'n verschil zijn als met een aparte voor- en eindversterker, maar goed... de geldput is niet eindeloos diep
Ga eens langs bij de audio boer en ga daar luisteren icm de RX6 en de sr7008.Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 11:37:
Ik speel nu een tijdje met een Denon AVR-2113, maar heb altijd het gevoel gehad dat ik wel wat meer kon halen uit mijn speakers (Monitor Audio RX6, RXC en Radius HD 90).
Ik heb deze combinatie ook thuis staan en ik ben erg tevreden. Mijn 7008 moet de rx6, rxc en rxw12 voeden, en dat gaat prima. Wel ga ik wanneer er een goede Marantz PM 15s2 LE 2dehands langskomt deze op de front boxen aansluiten icm HT passthrough functie.
Voor de upgrade van mijn huidige stereoset dacht ik volledig bij Rotel uit te komen (RA-12) icm B&W CM8, maar na wat verder zoeken is Marantz weer in de picture.
Reden: connectiviteit. De NR1604 en in overtreffende mate de NR1605. De RA-12 en CM8 klonken goed samen. Echter heeft de RA12 niet de volledige connectiviteit die ik graag zou willen. Hij komt een eind met bluetooth, maar mist netwerk (sonos connect nodig) en video (aangename extra van de NR).
De NR zou geen dienst gaan uitmaken als eindversterker, want ik ben voornemens de NR alleen te gebruiken voor zijn totale connectiviteit. Het idee is om een Rotel eindversterker (MP of nieuw). De vraag is of iemand ervaringen heeft met de NR als voorversterker en evt wat tips and tricks.
Reden: connectiviteit. De NR1604 en in overtreffende mate de NR1605. De RA-12 en CM8 klonken goed samen. Echter heeft de RA12 niet de volledige connectiviteit die ik graag zou willen. Hij komt een eind met bluetooth, maar mist netwerk (sonos connect nodig) en video (aangename extra van de NR).
De NR zou geen dienst gaan uitmaken als eindversterker, want ik ben voornemens de NR alleen te gebruiken voor zijn totale connectiviteit. Het idee is om een Rotel eindversterker (MP of nieuw). De vraag is of iemand ervaringen heeft met de NR als voorversterker en evt wat tips and tricks.
Ik heb de Marantz 1604 nu al een eindje en vind het een top apparaat.
Enkel als ik de PS3 wil gebruiken via de Marantz, dan zit ik altijd met input lag (en algemene lag). Het speelt echt niet lekker.
Wanneer ik de beeldverwerking (auto upscalen etc.) afzet in de opties, dan gaat het beter tot dat het beeld plots begint te flikkeren. Zet ik de optie weer aan, dan lukt het weer, maar met lag.
Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?
Draai reeds meest recente firmware.
Enkel als ik de PS3 wil gebruiken via de Marantz, dan zit ik altijd met input lag (en algemene lag). Het speelt echt niet lekker.
Wanneer ik de beeldverwerking (auto upscalen etc.) afzet in de opties, dan gaat het beter tot dat het beeld plots begint te flikkeren. Zet ik de optie weer aan, dan lukt het weer, maar met lag.
Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?
Draai reeds meest recente firmware.
Ik ben in het bezit van de marantz nr 1501 aangesloten op 2 magnifieke Boston A25. Het probleem is dat ik geen onscreen menu krijg op mijn Samsung tv. Het is aangesloten met een nieuwe HDMI kabel.
Iemand tips ?
Iemand tips ?
ik heb de 6008, en gebruik spotify veel op mn iphone / ipad om dan weer naar de marantz te streamen.Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 03:50:
[...]
Een sr5009 of 6009 is me net te duur.
Hoe werkt het met airplay, moet je de 6008 dan ook met een utp kabel aansluiten als je hem wil bedienen met je iphone? of werkt het hele spotify gebeuren zowiezo niet al te best op de Marantz en kan ik dus beter een Sonos connect aan sluiten op mijn oude Marantz?
de spotify app op de versterker heb ik nooit gebruikt. ook kan die van mediaservers rechtstreeks afspelen. dat doe ik ook wel eens rechtstreeks vanaf mn nas, maar toch liever heb ik de bediening op mn telefoon en stream ik toch weer via de synology app
Irritant he? Heb je wel OSD bij gebruik vn andere apparaten (via zelfde HDMI)?NeWSJuNK schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 19:34:
Ik ben in het bezit van de marantz nr 1501 aangesloten op 2 magnifieke Boston A25. Het probleem is dat ik geen onscreen menu krijg op mijn Samsung tv. Het is aangesloten met een nieuwe HDMI kabel.
Iemand tips ?
Heb je al geprobeerd een andere hdmi ingang van je tv te gebruiken?
Dank voor je reactie Pjotr. Erg irritant idd. Andere HDMI ingangen op de tv heb ik ook geprobeerd. De enige bron op de marantz is de tv en een Bluetooth ontvanger.
Heb je HDMI-CEC o.i.d. wel aanstaan op de Marantz en de corresponderende functie op je Samsung? Bij mij werkt het dan (sr6006-UE46D8000) wel, hoewel de functie niet perfect werkt:
- bij analoog beeld (zoals van de Wii) werkt het sowieso niet;
- af en toe ook bij digitaal beeld niet.
Ook op het gewone TV-beeld van de eigen tuner van de Samsung werkt het niet: dat beeld gaat immers niet via de Marantz.
Een nadeel van deze functie vind ik ook het volgende: je Marantz schakelt automatisch naar de TV-ingang als de TV aangaat. Ik kijk echter altijd via de Amino van de glasvezel en die heeft geen CEC, zodat ik weer terug moet schakelen naar de ingang SAT, waar de Amino op zit.
- bij analoog beeld (zoals van de Wii) werkt het sowieso niet;
- af en toe ook bij digitaal beeld niet.
Ook op het gewone TV-beeld van de eigen tuner van de Samsung werkt het niet: dat beeld gaat immers niet via de Marantz.
Een nadeel van deze functie vind ik ook het volgende: je Marantz schakelt automatisch naar de TV-ingang als de TV aangaat. Ik kijk echter altijd via de Amino van de glasvezel en die heeft geen CEC, zodat ik weer terug moet schakelen naar de ingang SAT, waar de Amino op zit.
Op de Samsung staat HDMI CEC op aan maar vind de marantz niet in de bronlijst. Hoe ik dat instel op de 1501 ben ik nog niet achter.
Ik heb er gisteren één aangeschaft (prijs was gezakt naar €569) en deze sinds vanmiddag in huis. Mijn eerste ervaring is niet echt positief te noemen, namelijk een nogal valse start.Amiet01 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:54:
Nadat ik vanmiddag alles aangesloten had gaf de receiver aan dat er een firmware update beschikbaar was en of ik die wilde installeren. Aangezien er aangegeven werd dat dit enige tijd zou duren en ik weg moest heb ik gekozen om dit niet direct maar in stand-by mode te laten uitvoeren.
Toen ik terug kwam stond de receiver met een authenticationerror op het display en na deze een keer spanningsloos gemaakt te hebben begon deze met een retry van de firmware update. Vervolgens kreeg ik connectionfail0E op het display. Ik was al bang dat ik een DOA had maar na nog een keer of 10 de receiver uit en aan gezet te hebben werd de firmware update eindelijk gestart. De receiver is nu net klaar met de update en ik kan er verder mee aan de slag.
Balen! Hopelijk verdwijnt dit gevoel snel, ben benieuwd naar je ervaringen!kwiebus schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 20:54:
[...]
Ik heb er gisteren één aangeschaft (prijs was gezakt naar €569) en deze sinds vanmiddag in huis. Mijn eerste ervaring is niet echt positief te noemen, namelijk een nogal valse start.
...... De receiver is nu net klaar met de update en ik kan er verder mee aan de slag.
Ik heb vandaag een beetje met mijn nieuwe NR1605 i.c.m. met UD5007 zitten spelen en toe nu toe bevalt dit mij wel. Als vervanger voor mijn oude SR6003 voldoet de NR1605 prima en de UD5007 is met mijn oude Panasonic DVD speler qua mogelijkheden geen vergelijk.
Voor mijn kleine woonkamer heeft de NR1605 genoeg vermogen, als ik het volume ver genoeg open zet dan zit ik echt niet meer lekker in mijn stoel.
Het enige echte nadeel tot nu toe vind ik dat de afstandsbediening van de NR1605 behoorlijk beperkt is t.o.v. die van de SR6003. Deze gebruikte ik ook voor mijn Humax 5050C maar dat (b)lijkt met deze niet te kunnen. Ik lijk met deze afstandsbediening niet eens de UD5007 te kunnen bedienen. Met de afstandsbediening van de UD5007 kan ik daarentegen wel inputs, volume, mute en power van de receiver bedienen. Er is ook een remote App voor de NR1605 maar die voegt wat mij betreft weinig toe.
Wat wel handig is dat je op de NR1605 alle settings via een webinterface kan wijzigen.
De UD5007 blijkt tot nu toe een prima universele player. Netflix werkt prima met op UD5007. Ook streamen van mkv bestanden vanaf mijn pc gaat goed. Op dit moment ben ik de Dream Theater DVD-A aan het luisteren en deze klinkt geweldig.
Wat mij wel stoort is dat er altijd van die reclame stickers met alle geweldige features op de behuizing geplakt moeten worden. Ik heb de stickers er afgetrokken maar je kan nu nog goed zien waar de spotify reclame sticker (links onder display) heeft gezeten. Ik heb al flink zitten boenen maar krijg het het kleurverschil niet weg (zie foto hieronder), misschien dat iemand tips heeft?

edit:
Voor internet radio blijkt de remote App wel handig, je hoeft dan de tv niet aan de hebben staan voor de gui en het zoeken en selecteren van zenders gaat dan een stuk eenvoudiger als met de remote.
Voor mijn kleine woonkamer heeft de NR1605 genoeg vermogen, als ik het volume ver genoeg open zet dan zit ik echt niet meer lekker in mijn stoel.
Het enige echte nadeel tot nu toe vind ik dat de afstandsbediening van de NR1605 behoorlijk beperkt is t.o.v. die van de SR6003. Deze gebruikte ik ook voor mijn Humax 5050C maar dat (b)lijkt met deze niet te kunnen. Ik lijk met deze afstandsbediening niet eens de UD5007 te kunnen bedienen. Met de afstandsbediening van de UD5007 kan ik daarentegen wel inputs, volume, mute en power van de receiver bedienen. Er is ook een remote App voor de NR1605 maar die voegt wat mij betreft weinig toe.
Wat wel handig is dat je op de NR1605 alle settings via een webinterface kan wijzigen.
De UD5007 blijkt tot nu toe een prima universele player. Netflix werkt prima met op UD5007. Ook streamen van mkv bestanden vanaf mijn pc gaat goed. Op dit moment ben ik de Dream Theater DVD-A aan het luisteren en deze klinkt geweldig.
Wat mij wel stoort is dat er altijd van die reclame stickers met alle geweldige features op de behuizing geplakt moeten worden. Ik heb de stickers er afgetrokken maar je kan nu nog goed zien waar de spotify reclame sticker (links onder display) heeft gezeten. Ik heb al flink zitten boenen maar krijg het het kleurverschil niet weg (zie foto hieronder), misschien dat iemand tips heeft?

edit:
Voor internet radio blijkt de remote App wel handig, je hoeft dan de tv niet aan de hebben staan voor de gui en het zoeken en selecteren van zenders gaat dan een stuk eenvoudiger als met de remote.
[ Voor 5% gewijzigd door kwiebus op 07-09-2014 14:51 ]
Is het een model nieuw uit doos of demo-/plankmodel? Veelal krijg je dit soort verkleuring als apparatuur lang in het (zon)licht heeft gestaan. Bij nieuwe apparatuur heb ik nog nooit gehad dat ik kleurverschil had nadat ik stickers had verwijderd.kwiebus schreef op zondag 07 september 2014 @ 14:22:
[afbeelding]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Hij is nieuw uit doos, sowieso is dit model waar ik deze heb aangeschaft nog niet zo lang verkrijgbaar.FeaR schreef op zondag 07 september 2014 @ 19:07:
[...]
Is het een model nieuw uit doos of demo-/plankmodel? Veelal krijg je dit soort verkleuring als apparatuur lang in het (zon)licht heeft gestaan. Bij nieuwe apparatuur heb ik nog nooit gehad dat ik kleurverschil had nadat ik stickers had verwijderd.
Zijn er meer mede tweakers die problemen hebben met de internet radio van de Sr5008 serie? Als ik dit open word de Marantz ineens heel traag, en als ik wel zo ver bij een radio zender kom dan blijft het rondje draaien en hoor ik niks.
Dit werkte altijd echter uit het niets zet ik de internetradio weer eens aan maar geen geluid. Ik heb het Setup menu al eens opnieuw doorgelopen maar dit was helaas geen oplossing. Ik heb de vraag ook bij Marantz zelf uitgezet maar tips zijn altijd welkom. Ik kon geen fabrieksinstellingen reset o.i.d. vinden, alleen een nieuwe setup.
Ik weet wel dat de lan goed werkt want ik kan met de app verbinden, ook bij firmware updates zoeken krijg ik geen foutmeldingen en krijg ook gewoon een IP toegewezen van mijn router.
Dit werkte altijd echter uit het niets zet ik de internetradio weer eens aan maar geen geluid. Ik heb het Setup menu al eens opnieuw doorgelopen maar dit was helaas geen oplossing. Ik heb de vraag ook bij Marantz zelf uitgezet maar tips zijn altijd welkom. Ik kon geen fabrieksinstellingen reset o.i.d. vinden, alleen een nieuwe setup.
Ik weet wel dat de lan goed werkt want ik kan met de app verbinden, ook bij firmware updates zoeken krijg ik geen foutmeldingen en krijg ook gewoon een IP toegewezen van mijn router.
Verwijderd
Sinds een week ben ik het bezit van een Marantz NR1605. Over het installeren van de receiver niets dan lof. Nu heb als TV een Philips 42PUS7809 (UHD) smart tv aan de muur hangen. Het audio en video signaal vanaf de KPN glasvezel decoder loopt via een HDMI kabel naar de Marantz en is aangesloten op de HDMI CBL/SAT van de Marantz.
De TV is met een HDMI kabel aan de HDMI out (ARC) aansluiting van de Marantz aangesloten. Alle HDMI poorten op de tv ondersteunen ARC.
Zowel het beeld en geluid vanaf de decoder komen prima binnen en zowel radio als tv werken zoals het hoort.
Nu wil op de tv gebruik maken van mijn Netflix abonnement en series op de tv kijken en het geluid over de Marantz en dus mijn speakers laten "lopen". Hier loop ik vast. Ik krijg het niet voor elkaar om de tv en de receiver zo in te stellen dat het geluid van de tv vanuit een app zoals Netflix, Youtube etc. over de Marantz te laten lopen.
Naast de aansluiting van de decoder op de CBL/SAT HDMI poort en de tv op de HDMI out (ARC) poort is er niets op de Marantz aangesloten.
Wie heeft voor mij de instellinge om het geluid van de tv vanuit een app zo te configureren dat het te horen is op de audio (Marantz) installatie.
De TV is met een HDMI kabel aan de HDMI out (ARC) aansluiting van de Marantz aangesloten. Alle HDMI poorten op de tv ondersteunen ARC.
Zowel het beeld en geluid vanaf de decoder komen prima binnen en zowel radio als tv werken zoals het hoort.
Nu wil op de tv gebruik maken van mijn Netflix abonnement en series op de tv kijken en het geluid over de Marantz en dus mijn speakers laten "lopen". Hier loop ik vast. Ik krijg het niet voor elkaar om de tv en de receiver zo in te stellen dat het geluid van de tv vanuit een app zoals Netflix, Youtube etc. over de Marantz te laten lopen.
Naast de aansluiting van de decoder op de CBL/SAT HDMI poort en de tv op de HDMI out (ARC) poort is er niets op de Marantz aangesloten.
Wie heeft voor mij de instellinge om het geluid van de tv vanuit een app zo te configureren dat het te horen is op de audio (Marantz) installatie.
Sinds vandaag heb ik een SR7008 alleen heb ik het nog niet voor elkaar gekregen om de afstandsbediening te laten werken op mijn UPC HD box van Cisco.
Het zou makkelijk zijn als ik van kanaal kan wisselen met de Marantz afstandsbediening. Weet iemand welke code ik hiervoor kan gebruiken of is dit niet mogelijk?
Het zou makkelijk zijn als ik van kanaal kan wisselen met de Marantz afstandsbediening. Weet iemand welke code ik hiervoor kan gebruiken of is dit niet mogelijk?
Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady
Staat HDMI bediening op zowel tv als receiver aan?Verwijderd schreef op zondag 07 september 2014 @ 21:07:
Verwijderd
Deze staat inderdaad aan.tilburgs82 schreef op maandag 08 september 2014 @ 00:37:
[...]
Staat HDMI bediening op zowel tv als receiver aan?
Hoe komt de netflix ed je tv binnen? Heb je tv van (reguliere) kabel zenders wel over de speakers?Verwijderd schreef op zondag 07 september 2014 @ 21:07:
Ik heb het met alcohol weg kunnen poetsen, het bleek een residu van de stickerlijm te zijn.FeaR schreef op zondag 07 september 2014 @ 19:07:
[...]
Is het een model nieuw uit doos of demo-/plankmodel? Veelal krijg je dit soort verkleuring als apparatuur lang in het (zon)licht heeft gestaan. Bij nieuwe apparatuur heb ik nog nooit gehad dat ik kleurverschil had nadat ik stickers had verwijderd.
Verwijderd
VRAAG
Sinds een week heb ik last van een minder goed werkende Marantz SR6008.
Als ik de versterker aanzet, zowel handmatig als met de afstandsbediening, gebeurd er vervolgens niets. De versterker gaat wel aan, maar hij doet verder niets.
De oplossing tot op heden is heel vaak uit en aanzetten, de stekker eruit en er weer in. En dan pikt ie na ongeveer een kwartier klooien zijn 'taak' weer op. Erg vervelend.
Is er iemand die tips heeft? En enig idee wat de oorzaak kan zijn?
Alvast bedankt!
Als ik de versterker aanzet, zowel handmatig als met de afstandsbediening, gebeurd er vervolgens niets. De versterker gaat wel aan, maar hij doet verder niets.
De oplossing tot op heden is heel vaak uit en aanzetten, de stekker eruit en er weer in. En dan pikt ie na ongeveer een kwartier klooien zijn 'taak' weer op. Erg vervelend.
Alvast bedankt!
Vaak aan/uit zetten is niet goed. Niet doen dus.Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2014 @ 17:34:
VRAAG
Alvast bedankt!
Ik denk dat je een defecte relay of voeding hebt. Maar sluit eerst eens een aantal dingen uit.
Hoor je een relay klikken als je de versterker aanzet en na 5 a 10 sec een 2e?
Probeer eens een andere stroomgroep en kabel. Zijn de problemen dan nog steeds aanwezig?
Koppel alle aansluitingen los en kijk of het probleem nog steeds aanwezig is.
Verwijderd
Thanks! Ik ga ermee aan de slag. Gisteren ook een reset uitgevoerd op advies van de winkel waar ik de versterker heb gekocht (Hifi Klubben). Dit heeft nog niet het gewenste effect.
Verwijderd
Allemaal hartelijk dank voor de tips en ondersteuning. Uiteindelijk op zowel de Marantz als de TV terug gegaan naar fabrieksinstellingen en de gehele setup vanaf het begin weer door gelopen. En?
Het werkt!!!!
Geluid van de TV waarop youtube filmpjes worden getoond en de Netflix films worden via de speakers weergegeven. Gelijk een YT filmpje gekeken waarop het geluid van de formule 1 medical car te horen is. Kippevel!!
Nu dat werkt ben ik verder gegaan met de inrichting van de installatie en nu wil ik mijn Synology NAS (DS410), als mediaserver laten streamen naar de Marantz. Volgens de handleidingen staat alles goed maar krijg ik de media niet naar de Marantz gestreamd. Iemand dit eerder geprobeerd en ervaren? Hoe heb het destijds opgelost?
Het werkt!!!!
Geluid van de TV waarop youtube filmpjes worden getoond en de Netflix films worden via de speakers weergegeven. Gelijk een YT filmpje gekeken waarop het geluid van de formule 1 medical car te horen is. Kippevel!!
Nu dat werkt ben ik verder gegaan met de inrichting van de installatie en nu wil ik mijn Synology NAS (DS410), als mediaserver laten streamen naar de Marantz. Volgens de handleidingen staat alles goed maar krijg ik de media niet naar de Marantz gestreamd. Iemand dit eerder geprobeerd en ervaren? Hoe heb het destijds opgelost?
Misschien kun je iets meer aangeven waarom het niet lukt? Krijg je geen geluid? Ziet de Marantz de Nas niet?
Ik heb zelf een QNAP en dat heeft ook nooit briljant gewerkt. Tijden ging het goed en dan zag de Marantz helemaal niets meer, of alleen de muziekmap en daarna niets. Ik gebruik nu Plex op de iPad, dat ik naar de Marantz stuur via Airplay. Een wat snellere NAS zou fijn zijn, met name voor het ophalen van de schermen van Plex, maar zo blijft er altijd iets te wensen over.
Ik heb zelf een QNAP en dat heeft ook nooit briljant gewerkt. Tijden ging het goed en dan zag de Marantz helemaal niets meer, of alleen de muziekmap en daarna niets. Ik gebruik nu Plex op de iPad, dat ik naar de Marantz stuur via Airplay. Een wat snellere NAS zou fijn zijn, met name voor het ophalen van de schermen van Plex, maar zo blijft er altijd iets te wensen over.
Verwijderd
In het setup menu van de Marantz zie ik bij het menu van online music de optie Media server staan. Wanneer ik daarvoor kies krijg ik niet de NAS in beeld en kan deze daarom niet selecteren. Op de NAS zie ik wel de Marantz en heb daar ook de Marantz aangevinkt.Rallye schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 21:13:
Misschien kun je iets meer aangeven waarom het niet lukt? Krijg je geen geluid? Ziet de Marantz de Nas niet?
Verwijderd
Ik he de instellingen gedaan volgens de website van Synology en deze instellingen meerdere malen gecontroleerd. Ook heb ik verschillende profielen geprobeerd met de profielkeuze in het Synology Media Server settings menu. Helaas (nog) zonder resultaat.Rallye schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 11:12:
Heb je op je Synology de DNLA-server aanstaan? Of de juiste mappen gedeeld?
Wel krijg ik geluid van de NAS op de Marantz via de iPad's Airplay. Volgens mij moet het mogelijk zijn direct vanaf de NAS naar de Marantz te streamen.
klopt, ik doe niet anders. ideaal voor lossless muziek streamenVerwijderd schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 19:16:
[...]
Volgens mij moet het mogelijk zijn direct vanaf de NAS naar de Marantz te streamen.
Zie PM voor printscreen, wellicht helpt dat
Hier ben ik het niet mee eens, alhoewel ik maar een SR5005 heb zonder toeters en bellen! (Dlna etc.)tilburgs82 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:33:
[...]
Vaak aan/uit zetten is niet goed. Niet doen dus.
Maar ik haal al mijn apparatuur dagelijks van de stroom af. Oftewel vrijwel nooit in stand by.
Zo gaat dat al jaren goed.
Andere zweren erbij om alles op stand by te laten staan...
Maja dat is weer het welles/niettus verhaal.
On topic:
Is er een kans dat de SR7008 nog in prijs gaat zakken? Nu de SR7009 in Oktober uit komt, of blijft die rond de 899 hangen?
Wat me opvalt is dat prijzen vaak fluctueert!
Er zijn enkele dealers die ze voor minder aanbieden dat weet ik maar mijn budget ligt net rond de 700.
Dan zit ik nu al 200 euro boven mijn budget
Heb ook geen behoefte om een ander model te kiezen, de SR6008 zal vrij weinig toevoegen.
Spotify e.d. gebruik ik ook niet.
I bad beat my meat by busting my nuts!
Prut, NR1604 zo dood als een pier. Gebeurd helemaal niets meer. Lees in de handleiding dat het iets met power protection te maken kan hebben. 5-10 seconden stroom er af halen zou moeten helpen dan. Maar hier dus niet
Indien garantie: wees blij dat je een duidelijk reproduceerbaar probleem hebt 
Indien geen garantie: zuur
Indien geen garantie: zuur
Hier stond een dode link.
Beste Marantz experts,
Ik ga binnenkort een set B&W cm8's aanschaffen.
Nu zoek ik daar een versterker bij en na het horen van marantz icm met de cm8 ben ik erg onder de indruk.
Nu heb ik een redelijk beperkt budget, namelijk 300 euro.
Ik ga er een platenspeler op aansluiten dus ik moet een phono In hebben.
Daarnaast zou ik graag de mogelijkheid hebben om er .flac bestanden op af te spelen. (maar niet per sé).
Ik denk dat ik heb beste opzoek kan naar een iets oudere Marantz versterker om een betere prijs/kwaliteit verhouding te krijgen?
Qua kanalen maakt het me weinig uit. Ik ga in ieder geval niet in de nabije toekomst upgraden naar 5.1 oid.
Ik ben erg van van tweedehands kopen maar waar ik niet zo uitkom is welke modellen goed zouden zijn?
Zelf kwam ik uit bij een SR6006?
THx!
Nu zoek ik daar een versterker bij en na het horen van marantz icm met de cm8 ben ik erg onder de indruk.
Ik ga er een platenspeler op aansluiten dus ik moet een phono In hebben.
Daarnaast zou ik graag de mogelijkheid hebben om er .flac bestanden op af te spelen. (maar niet per sé).
Ik denk dat ik heb beste opzoek kan naar een iets oudere Marantz versterker om een betere prijs/kwaliteit verhouding te krijgen?
Qua kanalen maakt het me weinig uit. Ik ga in ieder geval niet in de nabije toekomst upgraden naar 5.1 oid.
Ik ben erg van van tweedehands kopen maar waar ik niet zo uitkom is welke modellen goed zouden zijn?
THx!
Zo bedoelde ik het ook niet. Er stond dat hij de receiver heel vaak aan/uit moet zetten, zodat deze het uiteindelijk weer doet. In mijn ogen is dat dus de aan/uit knop vele malen achter elkaar indrukken.murphylee schreef op donderdag 18 september 2014 @ 07:05:
[...]
Hier ben ik het niet mee eens, alhoewel ik maar een SR5005 heb zonder toeters en bellen! (Dlna etc.)
Maar ik haal al mijn apparatuur dagelijks van de stroom af. Oftewel vrijwel nooit in stand by.
Zo gaat dat al jaren goed.
Btw, mijn apparatuur gaat 's-nacht en overdag ook van de stroom af. Heb ook nog nooit problemen gehad.
Zelf ben ik in de markt voor een van de slimline recievers, zoals de NR1504 of de NR1604. Op dit moment heb ik een analoge stereoreciever, maar sinds ik helemaal overben op digitaal voor muziek/film merk ik dat er enorm veel losse hardware om de hoek komt om een goed geluidsbeeld te creëren. Ik heb nu als versterker een Yamaha R-S500.
Mijn eisen zijn als volgt:
- HDMI met ARC support
- Muziek afspelen via Airplay / Spotify
- Mogelijkheid voor een 3.0, 3.1 en misschien later 5.0 / 5.1 setup
- Voldoende vermogen voor een feestje / kamer van 36m2
- Slimline want anders past het niet lekker in het meubel.
Ik ben bang dat ik vooral voor muziek vanaf de platenspeler aan kwaliteit ga inleveren. Mijn ega is minder kritisch op dit gebied overigens. Verwachting is om +/- 30% films en 70% muziek af te spelen. Een dubbele setup (dus stereo + surround versterker) is echter niet gewenst.
- HDMI met ARC support
Ik ben bang dat ik vooral voor muziek vanaf de platenspeler aan kwaliteit ga inleveren. Mijn ega is minder kritisch op dit gebied overigens. Verwachting is om +/- 30% films en 70% muziek af te spelen. Een dubbele setup (dus stereo + surround versterker) is echter niet gewenst.
Als Spotify een belangrijke feature is zou ik voor een reciever gaan met Spotify connect. Dit werkt veel beter als de ingebouwde Spotify van Marantz.merauder schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 13:38:
Zelf ben ik in de markt voor een van de slimline recievers, zoals de NR1504 of de NR1604. Op dit moment heb ik een analoge stereoreciever, maar sinds ik helemaal overben op digitaal voor muziek/film merk ik dat er enorm veel losse hardware om de hoek komt om een goed geluidsbeeld te creëren. Ik heb nu als versterker een Yamaha R-S500.
- HDMI met ARC support
Als Spotify Connect een must is kom je bij de NR1605 uit, alleen is die dan wel weer zo'n €170 duurder dan de NR1604.Jasper1975 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 13:43:
[...]
Als Spotify een belangrijke feature is zou ik voor een reciever gaan met Spotify connect. Dit werkt veel beter als de ingebouwde Spotify van Marantz.
Spotify Connect is zeker geen must. Streamen via Airplay volstaat voor mij ook. Ik neig overigens sterk naar de NR1504 ipv NR1604/NR1605. Speelt ook mee dat de NR1504 voor enorm vriendelijke prijzen te koop is.
Same here!tilburgs82 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 09:01:
Btw, mijn apparatuur gaat 's-nacht en overdag ook van de stroom af. Heb ook nog nooit problemen gehad.
Oh op die manier. Dan had ik dat verkeerd geïnterpreteerdtilburgs82 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 09:01:
In mijn ogen is dat dus de aan/uit knop vele malen achter elkaar indrukken.
Je bent van plan om een nieuwe set CM8's (1200+)aan te schaffen maar je budget voor de versterker is maar 300 euro?joost18 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 22:25:
Waarom is dat?
Ik zou de SR6006 (eigenlijk alle receivers) links laten liggen en voor een goede stereo versterker gaan! Welke? Dat is aan jouw..
Het liefste 1 met HTpass through, mocht je willen upgraden naar 5.1
Trouwens de CM8 / 9 staan ook op mijn upgrade lijst, alleen ben ik bang dat ik hier nog wel een aantal jaartjes voor ga sparen
Dan komt er ook een degelijke voor en eind versterker te staan die genoeg vermogen heeft om de cms te laten zingen!
I bad beat my meat by busting my nuts!
Ik was gister nog in een hifi zaak.
Daar werd me precies hetzelfde verteld.
De cm8's stonden daar aan een stereoversterker van 2k, die was niet eens powerfull genoeg.
Ik denk na advies van onder andere de winkel mijn budget voor een platenspeler bij de versterker te doen en de muziek digitaal afspelen.
Dan komt het budget dus uit op ~500 euro.
Zou ik moeten denken aan iets als een PM-15s1? die proberen 2de hands voor ron de 500 te krijgen?
Daar werd me precies hetzelfde verteld.
De cm8's stonden daar aan een stereoversterker van 2k, die was niet eens powerfull genoeg.
Ik denk na advies van onder andere de winkel mijn budget voor een platenspeler bij de versterker te doen en de muziek digitaal afspelen.
Dan komt het budget dus uit op ~500 euro.
Zou ik moeten denken aan iets als een PM-15s1? die proberen 2de hands voor ron de 500 te krijgen?
Mijn inziens echt klinkklare onzin.joost18 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 11:20:
Dat dacht ik ook. Het punt was echt dat toen er een grotere versterker aan werd gehangen hij STUKKEN beter klonk.
Nu beweer ik natuurlijk niet dat er niet bergen versterkers zijn die goedkoper zijn en het wel aankunnen...
Ik zal nog even proberen op te zoeken welke het was.
De PM-15s1 lijkt me overigens geen slechte optie afgaand op wat ik op internetfora lees?
Nu beweer ik natuurlijk niet dat er niet bergen versterkers zijn die goedkoper zijn en het wel aankunnen...
Ik zal nog even proberen op te zoeken welke het was.
De PM-15s1 lijkt me overigens geen slechte optie afgaand op wat ik op internetfora lees?
Dat denk ik ook.
Soms heb ik zelfs bij de "betere audio zaak" het idee dat ze het geluid enigszins manipuleren om net dat ene merk waar ze misschien meer provisie over krijgen net wat "beter" te laten klinken, terwijl je zou zeggen dat de betere hifi zaak onafhankelijker te werk zou moeten gaan dan een saturn/mediamarkt.
Of je moet je eigen receiver/versterker meenemen, dan kunnen zij ook niet anders dan eerlijke vergelijkingen doen.
(mijn gedachte kronkel is gebaseerd op speculatie, waarschijnlijk spreek ik ook onzin

[ Voor 8% gewijzigd door Audione0 op 20-09-2014 16:27 ]
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Versterker was een NAIM
Ik denk deze http://www.naimaudio.com/product/unitilite
Toen zette hij er deze op: http://www.naimaudio.com/product/naimuniti-2
en was het stukken beter!
Ik wist alleen niet dat het een all in one achtig concept was
Ik denk deze http://www.naimaudio.com/product/unitilite
Toen zette hij er deze op: http://www.naimaudio.com/product/naimuniti-2
en was het stukken beter!
Ik wist alleen niet dat het een all in one achtig concept was
De eerste versterker is 50 watt en de tweede versterker is 70 watt, waarschijnlijk in de vorm van een digitale versterker. Niet dat vermogen altijd nodig is om een luidspreker goed te laten klinken alleen beide versterkers hebben nou niet overdreven veel Oempff
Heb zelf eens noodgedwongen een setje Dynaudio Focus 220's op de goedkoopste NAD 165 (of iets dergelijks) gehad en dat klonk echt niet verkeerd, geen vervorming en het kon hard zat. Wel weet ik bijna zeker dat ze het op een zwaardere/betere versterker waarschijnlijk beter hadden gedaan. Maar je luidsprekers blijven voor het grootste deel je sound bepalen, je kan de B&W's gewoon halen en dan doosparen voor betere versterking. (al is 300 euro niet veel)
Heb zelf eens noodgedwongen een setje Dynaudio Focus 220's op de goedkoopste NAD 165 (of iets dergelijks) gehad en dat klonk echt niet verkeerd, geen vervorming en het kon hard zat. Wel weet ik bijna zeker dat ze het op een zwaardere/betere versterker waarschijnlijk beter hadden gedaan. Maar je luidsprekers blijven voor het grootste deel je sound bepalen, je kan de B&W's gewoon halen en dan doosparen voor betere versterking. (al is 300 euro niet veel)
[ Voor 46% gewijzigd door Roderiktweaker op 20-09-2014 17:43 ]
Ik denk dat deze wattage wel anders zijn dan menige (B)onkyo's. Zeker gezien het prijskaartje wat aan deze units hangtRoderiktweaker schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 17:39:
Alleen beide versterkers hebben nou niet overdreven veel Oempff
Discussie wattage wil ik hiermee eigenlijk niet starten, maar ik bedoel alleen maar te zeggen dat je je niet moet verkijken.
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
@Audione0
Dit vraagt toch om een reactie, zoals ik al aangaf speelt een zwaardere versterker niet per definitie beter en kan je het vermogen van een versterker pas vergelijken als het op het zelfde manier gemeten is, bijvoorbeeld 2 kanaal-s RMS 0,001% vervorming over het gehele geluidspectrum.
Waar ik eigenlijk op wou doelen dat er meer versterkers zijn dan van het merk NAIM en dat die allicht voor minder geld in jouw situatie beter werken/klinken. Daarnaast is dit een alles in een apparaat waardoor er een aanzienlijk deel van de productiekosten niet naar het versterker gedeelte gaat. Heb zelf geen ervaring met dit merk alleen de verhalen zijn zeer lovend '' Top high end '' geluid
.
https://i.ytimg.com/vi/ncxYU0ZjYHY/maxresdefault.jpg
sfeerfoto van de binnenkant voor de liefhebbers
Dit vraagt toch om een reactie, zoals ik al aangaf speelt een zwaardere versterker niet per definitie beter en kan je het vermogen van een versterker pas vergelijken als het op het zelfde manier gemeten is, bijvoorbeeld 2 kanaal-s RMS 0,001% vervorming over het gehele geluidspectrum.
Waar ik eigenlijk op wou doelen dat er meer versterkers zijn dan van het merk NAIM en dat die allicht voor minder geld in jouw situatie beter werken/klinken. Daarnaast is dit een alles in een apparaat waardoor er een aanzienlijk deel van de productiekosten niet naar het versterker gedeelte gaat. Heb zelf geen ervaring met dit merk alleen de verhalen zijn zeer lovend '' Top high end '' geluid
https://i.ytimg.com/vi/ncxYU0ZjYHY/maxresdefault.jpg
sfeerfoto van de binnenkant voor de liefhebbers
[ Voor 36% gewijzigd door Roderiktweaker op 20-09-2014 18:19 ]
Ik heb sinds woensdag 2 CM8S2's staan op mijn Marantz PM7001. Mijn verwachtingen waren niet hoog. Heb de luidsprekers gehoord op een Rotel RA12 en dat klonk erg goed. Echter klinken de CM8s prima op de PM7001.
Valt er meer uit te halen? Ja. Maar aangezien ik dit resultaat al haal op een PM7001, verwacht ik eigenlijk alleen dat de Rotel RA12 wat andere klank (meer helderheid, minder 'warm') eruit haalt en ook niet 'meer' zoals hierboven aangegeven. Ik ga op mijn gemak wat rondneuzen en opties afwegen. Voor/eind, geïntegreerd etc.
Optie die nu gewoon qua idee op 1 staat is een NR1605 en dan een eindtrap van Marantz/Rotel (afhankelijk van welke klank mij het meest bevalt). Maar kan ook goed iets anders worden.
Valt er meer uit te halen? Ja. Maar aangezien ik dit resultaat al haal op een PM7001, verwacht ik eigenlijk alleen dat de Rotel RA12 wat andere klank (meer helderheid, minder 'warm') eruit haalt en ook niet 'meer' zoals hierboven aangegeven. Ik ga op mijn gemak wat rondneuzen en opties afwegen. Voor/eind, geïntegreerd etc.
Optie die nu gewoon qua idee op 1 staat is een NR1605 en dan een eindtrap van Marantz/Rotel (afhankelijk van welke klank mij het meest bevalt). Maar kan ook goed iets anders worden.
Ik verwacht niet dat er een heel substantieel verschil is tussen een PM7001 en die Rotel. Als je de nieuwprijzen bekijkt en daarbij rekening houdt met het feit dat die Rotel ingebouwde DA heeft en ietsje meer vermogen, dan is er niet echt ruimte voor Rotel om er meer uit te halen - sterker nog, het zou me niet verbazen als ze zelfs offers hebben moeten doen. Ik ben geen specialist, maar de opbouw van beide versterkers doet het wel vermoeden: de Marantz heeft een dikkere heatsink, trafo ogenschijnlijk iets beter gescheiden van de rest van de electronica, etc. Dat alles misschien om te compseren voor de kwaliteit van de onderdelen, maar netto-netto zijn het niet heel erg verschillende versterkers.
Ik geloof ook niet in substantieel verschillende frequentiekarakteristieken van die apparaten. Met de voeding heeft dat (er vanuitgaande dat die electronisch toereikend is voor de speaker) weinig te maken.
Het enige waar ik qua verbetering in zou geloven, is een versterker met een zwaarder uitgevoerde stroomvoorziening, want die CM8's hebben blijkbaar wel een beetje de neiging om te "zuigen" aan de voeding. Maar daar heb je echt geen 2k voor nodig. En dat merk je niet zozeer in de frequentiekarakteristiek, maar meer aan het vermogen van de speaker om te "herstellen" van uitschieters in de opname (dat wat men meestal als "modderig" beschrijft als de versterker niet genoeg vermogen heeft).
Versterkers van 2k die onder 100W gespecificeerd zijn, zijn vooral kunstwerkjes. Er zal ongetwijfeld voldoende tijd en aandacht aan besteed zijn om die prijs te rechtvaardigen, maar die investering krijg je meestal niet terug in je geluid, misschien wel in gemoedsrust en gevoel van eigenwaarde
Voor dat geld zou ik honderden watts (even daargelaten hoe dat wordt gemeten) extra verwachten, waarmee je vooral een hoop headroom koopt die je nooit zult gebruiken (leuk voor de thuisdisco, met dikke 15" luidsprekers). Maar er is een trend gaande waarbij ze versterkerchips van 50-100W gebruiken, deze vervolgens voorzien van de meest exotische voedingssetups, waarvan je de capaciteit in een normale situatie (want 9 van de 10 huidige hifi-speakers zijn juist redelijk makkelijk aan te sturen) gewoon nooit aan zult spreken.
Ik geloof ook niet in substantieel verschillende frequentiekarakteristieken van die apparaten. Met de voeding heeft dat (er vanuitgaande dat die electronisch toereikend is voor de speaker) weinig te maken.
Het enige waar ik qua verbetering in zou geloven, is een versterker met een zwaarder uitgevoerde stroomvoorziening, want die CM8's hebben blijkbaar wel een beetje de neiging om te "zuigen" aan de voeding. Maar daar heb je echt geen 2k voor nodig. En dat merk je niet zozeer in de frequentiekarakteristiek, maar meer aan het vermogen van de speaker om te "herstellen" van uitschieters in de opname (dat wat men meestal als "modderig" beschrijft als de versterker niet genoeg vermogen heeft).
Versterkers van 2k die onder 100W gespecificeerd zijn, zijn vooral kunstwerkjes. Er zal ongetwijfeld voldoende tijd en aandacht aan besteed zijn om die prijs te rechtvaardigen, maar die investering krijg je meestal niet terug in je geluid, misschien wel in gemoedsrust en gevoel van eigenwaarde
[ Voor 3% gewijzigd door Solarsparc op 20-09-2014 21:28 ]
Is die Rotel wel Klasse A/B zoals die Marantz is? Dat zou het verschil in heatsink verklaren.
Volgens verschillende reviews wel, Rotel zelf doet er wat geheimzinnig over.Is die Rotel wel Klasse A/B
Ik heb sinds kort ineens bij mijn 1603 dat de stemmen uit de front klinken als gemompel. Heb wel wat zitten kijken bij instellingen om de stemmen wat harder te laten klinken. Maar geen idee hoe en wat. Denk dat ik binnenkort maar eens die audisy opnieuw ga doen.
Klinkt als iets meer dan een instelling
Zet Audyssey eens helemaal uit (bypass) en toonregeling op neutraal? Er zijn akoestisch waardeloze kamers, maar ruimtes die stemmen slechts als gemompel laten horen zijn tamelijk zeldzaam.
Bekabeling al gecontroleerd? Zou ook maar zo een losgeschoten biwiring-brug op de luidspreker kunnen zijn (waarmee je effectief je tweeters uitschakelt). Klinken beide (alle) speakers hetzelfde? Maar het kan echt vanalles zijn, kwestie van nalopen. In het ergste geval kan het toch een defect in de versterker zijn, maar ik zou eerst al het andere uitsluiten.

Zet Audyssey eens helemaal uit (bypass) en toonregeling op neutraal? Er zijn akoestisch waardeloze kamers, maar ruimtes die stemmen slechts als gemompel laten horen zijn tamelijk zeldzaam.
Bekabeling al gecontroleerd? Zou ook maar zo een losgeschoten biwiring-brug op de luidspreker kunnen zijn (waarmee je effectief je tweeters uitschakelt). Klinken beide (alle) speakers hetzelfde? Maar het kan echt vanalles zijn, kwestie van nalopen. In het ergste geval kan het toch een defect in de versterker zijn, maar ik zou eerst al het andere uitsluiten.
[ Voor 4% gewijzigd door Solarsparc op 21-09-2014 00:00 ]
Het kan natuurlijk ook de ruimte zijn geweest waardoor het lijkt of er een verschil in karakteristiek zit. Tijdens de lijstersessie leek de Rotel een wat meer helder, gescheiden geluid te leveren. Bij mij thuis staan de CM8s (CM8S2s, schrijft wat irritant...) niet de aangeraden 0,5m van de muur maar een cm of 25. Hierdoor klinkt eea ook wat zwaarder, ik moet nog aan het testen met de schuiminzetten.
Specwise etc ben ik het met je eens dat de Rotel niet veel meer uit de luidsprekers kan halen. De PM7001 is oud, maar een prima opgebouwde versterker die goed vermogen levert. De ingebouwde DA is echter iets waardoor ik de Rotel interessant vond, maar ik zal waarschijnlijk voor nog meer connectiviteit willen gaan (netwerk) waardoor het een leuke zoektocht gaat worden in wat er gaat komen.
De 2k versterkers liggen vooralsnog ook buiten mijn budget om de CM8s aan te gaan sturen. Dat deze het zonder meer goed zouden kunnen, zal ik niet betwisten, maar ben het met je eens dat ook daaronder genoeg moois zit om dit soort luidsprekers aan te sturen. De CM8s zijn niet moeilijk aan te sturen en je kan er prima van genieten zonder de heft versterker, maar vermoed dat het - zoals in audioland bijna altijd het geval is - beter kan. Het betere vinden is altijd een leuke zoektocht en brengt je langs vele velden
Aangezien ik een iets ruimer budget heb wil ik graag zorgen dat ik zoveel mogelijk uit de speakers haal.
Ik wil de muziek digitaal gaan afspelen via's een NAS.
Ik heb zitten zoeken en aangezien alles tweedehands gaat moet ik me beperken tot dat aanbod.
Ik heb voor beide ongeveer dezelfde prijs een PM 16 en een PM-15s1 gevonden. (~500)
Nu vraag ik mij af wat een betere keuze zou zijn?
Ik wil de muziek digitaal gaan afspelen via's een NAS.
Ik heb zitten zoeken en aangezien alles tweedehands gaat moet ik me beperken tot dat aanbod.
Ik heb voor beide ongeveer dezelfde prijs een PM 16 en een PM-15s1 gevonden. (~500)
Nu vraag ik mij af wat een betere keuze zou zijn?