Het Marantz ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 24 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Tussen 12 en 15:30 wordt mijn NR1604 geleverd:) Helaas deze week erg druk dus kan m pas zondag in gebruik nemen:( Ik ga verslag doen van de voortgang. Tegen de tijd dat ik m even heb gebruikt komt er ook een mooie review.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 21:45
Kort vraagje (wellicht een hele stomme, maar ik raakte in twijfel door enkele plaatjes/instructie's op internet) over het aansluiten van de speakers.

Ik heb een Marantz SR5007 met 1 center speaker en 4 "surround" (boekenplank) speakers.
De 2 speakers aan de voorkant spreken voor zich, deze heb ik op Front Left en Front Right aangesloten.
De center speaker kan ook niet missen.
Maar wat doe ik met de 2 speakers aan de achterkant? Komen deze op "Surround" of "Surround Back"?
De achter speakers staan bij mij wel degelijk achter me, en dus niet recht op zij. De speakers staan iets meer dan een meter achter me.

Logischerwijs zou ik zeggen: Surround Back Left en Right, maar ik meen ergens ook een keer een plaatje gezien te hebben dat het juist weer andersom was.

Iemand van jullie weet hier vast en zeker een simpel antwoord op, toch :)?

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:16
EricNL schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:28:
Kort vraagje (wellicht een hele stomme, maar ik raakte in twijfel door enkele plaatjes/instructie's op internet) over het aansluiten van de speakers.

Ik heb een Marantz SR5007 met 1 center speaker en 4 "surround" (boekenplank) speakers.
De 2 speakers aan de voorkant spreken voor zich, deze heb ik op Front Left en Front Right aangesloten.
Maar wat doe ik met de 2 speakers aan de achterkant? Komen deze op "Surround" of "Surround Back"?
De achter speakers staan bij mij wel degelijk achter me, en dus niet recht op zij. De speakers staan iets meer dan een meter achter me.

Logischerwijs zou ik zeggen: Surround Back Left en Right, maar ik meen ergens ook een keer een plaatje gezien te hebben dat het juist weer andersom was.

Surround back is voor 7.1 opstelling. Bij 5.1 gebruik je dus de surround aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebest106
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-05-2024

Voor een standaard 5.1 opstelling altijd surround L/R gebruiken, Surround back is voor het gebruiken van een 7.1 opstelling. Kijk nog wel even hoe je surround speakers nu zijn opgesteld, volgens de voorschriften horen deze op 90 tot 110 graden te staan voor een juiste surroundbubble (zie onderstaande afbeelding)

Afbeeldingslocatie: http://cdn.avsforum.com/7/77/77ef4776_vbattach190778.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41

Surround 5.1 is surround,
Surround Back is enkel bij 7.1. Gewoon aansluiten op surround dus:)

Edit: haha....dat waren 3 snelle reacties:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 21:45
Top! Bedankt mannen, helemaal duidelijk.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta op het punt een SR5008 of SR6008 te kopen. Deze ga ik gebruiken in combinatie met mijn KEF 2005.2 Is de 6008 too much of gaat dit prima met een 5.1 set. En waarom schommelen de prijzen zo hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:12

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 10:14:
Ik sta op het punt een SR5008 of SR6008 te kopen. Deze ga ik gebruiken in combinatie met mijn KEF 2005.2 Is de 6008 too much of gaat dit prima met een 5.1 set. En waarom schommelen de prijzen zo hard.
Voor je speakers is de SR5008 meer dan zat.
Ik heb de SR5004 met de KEF 3005 SE en ook dat is meer dan zat.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 10:14:
De 5008 is al dik in orde om die kleine KEF'jes aan te sturen. Prijsschommelingen zijn er altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Arunia schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 09:25:
Ik heb al enige tijd de Marantz 1603 maar dan met JVC speakertjes.

Sinds kort ben ik in het bezit van de Boston Acoustics A2310HTS set.
Ofwel 4x A23 en 1xA223C. De sub kon ik niet over nemen.

Alleen het viel me op dat de stemmen slecht te horen waren van voren.
Nu heb ik de speakers op large gezet, nog niet kunnen testen of dat wat uit zal maken.

Iemand een idee of bovenstaande goed is?
Speakers op large zetten doet niet veel meer dan zorgen dat hele frequentiebereik van het kanaal naar de luidspreker gaat en niet deels naar de sub wat bij boekenplankspeakers veel gebeurt.
Wat het sowieso niet doet is helpen bij stemgeluid. Er zijn wel boost opties, maar ik heb zelf de SR6008 en weet niet of de 1603 over deelfde opties beschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag overstappen op een Marantz receiver. Ik heb een mordaunt short genie als luidsprekerset. Welke receiver past hier het beste op? Volstaat een 1603/4 al of haal ik met een 5008 of 6008 echt meer uit de speakers? ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 14:58:
Ik wil graag overstappen op een Marantz receiver. Ik heb een mordaunt short genie als luidsprekerset. Welke receiver past hier het beste op? Volstaat een 1603/4 al of haal ik met een 5008 of 6008 echt meer uit de speakers? ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Het beste is om alles compleet op beide receivers te luisteren. Ik denk dat je de SR6008 wel kan wegstrepen aangezien die hier geen meerwaarde gaat geven. Je wilt het toch echt luisteren op een 1604 of ene 5008.

Ik wil altijd al snel vasthouden aan meer is beter. Niks mis mee dat het "appeltje eitje" is voor de receiver.Toch vind ik het nu wel een goede vraag, is de 1604 genoeg. Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-05 00:31
Ik zou voor de SR5008 gaan. Betere componenten, beter audyssey systeem, krachtigere versterker. De SR6008 zou overkill zijn

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 14:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Heb sinds een dikke week mijn audio speelgoed gekregen, staat echter nog bij mijn ouders (nog aan het klussen in mijn eigen huis).
Grote voordeel is dat ik eea goed kan testen zonder dat de buren er last van hebben d:)b ;
Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/GoT/IMG_20140501_182849k.jpg
Marantz SR7008
B&W 683 S2
B&W 685 S2 (als rears)
(de Quad speakers op de foto zijn van mijn vader....)

Over een paar weken wat betere foto's vanuit mijn eigen crib in het Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 topic.

Nu meer to the point:
Had de B&W 683's eerst op mijn vader zijn Quad 99 aangesloten, klonk als een tierelier alleen na een poosje op een (zeer ) fors volume werd deze termisch te warm en schakelde een paar seconden uit!. Nooit eerder gehad met mijn vader zijn Quad speakers (die duidelijk minder ingang vermogen nodig hebben).

Gister de Marantz even aangesloten, werkt out of the box direct op een cd speler (ik was bang dat ik hem aan een beeldscherm moest hangen voor 100 setup menu's...).
De Marantz wordt behoorlijk warm van boven maar houd het goed vol verder.

Kan geen echt verschil horen tussen de Quad en Marantz versterker. Qua speakers zit er wel verschil tussen (de Quad speakers klinken in het hoog beter imo, de B&W's hebben wat meer laag).

Is er een fatsoenlijke manier om te zien of de Marantz niet te warm wordt?, zeker omdat ik alleen de fronts aangesloten had :9.

(in beide gevallen de op maat gemaakte (behoorlijk prijzige) kabels van mijn vader gebruikt overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
wauw gefeliciteerd! heeft je flinke duit gekost maar erg mooi dpul, ik zou denk ik t zelfde gekocht hebben.

Ben wel benieuwd of je verschil hoort tussen eigen kabels en de kabels van je pa (gesmeed bij maanlicht?). idee om te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Hann1BaL schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 11:34:
[...]

Speakers op large zetten doet niet veel meer dan zorgen dat hele frequentiebereik van het kanaal naar de luidspreker gaat en niet deels naar de sub wat bij boekenplankspeakers veel gebeurt.
Wat het sowieso niet doet is helpen bij stemgeluid. Er zijn wel boost opties, maar ik heb zelf de SR6008 en weet niet of de 1603 over deelfde opties beschikt.
ok. Thanks.
had het wel gedaan en toch komen de stemmen beter door.
Heb op dit moment ook 5.0 geluid en dat bevalt op zich nog wel.

Toch nog verder zoeken naar waarom de stemmen niet lekker door kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Ik heb geluisterd naar de 683's met en zonder sub en vond de sub (Rel 9) weinig toevoegen 8)7.
Pjotr22 schreef op zondag 11 mei 2014 @ 10:47:
wauw gefeliciteerd! heeft je flinke duit gekost maar erg mooi dpul, ik zou denk ik t zelfde gekocht hebben.

Ben wel benieuwd of je verschil hoort tussen eigen kabels en de kabels van je pa (gesmeed bij maanlicht?). idee om te testen?
Was een kleine rib uit mijn lijf, maar dan heb je ook wat!.

Ik heb nog geen kabels gekocht omdat ik de lengte nog niet exact weet. En als ik kabels heb gaan deze voor de fronts niet bij mijn vader passen (aangezien die veel langer zijn).

Iemand overigens nog tips voor goedkope dopjes om mijn vloer niet te beschadigen?. Bij de 683's zitten andere steunen, bij mijn vloer staanders voor de 685 niet :(.

[ Voor 6% gewijzigd door Tortelli op 12-05-2014 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-09 21:49

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Hoi,

Ik heb een PM-310 uit 1984 en het produceert zeer prettig en helder geluid. 8)
Heb helaas geen B&W speakers, Bose enz.
Er zit geen HDMI en Digital/Optical op maar, ik gebruik het toch alleen voor gamen (Xbox) aangezien platte TV's geen bass hebben.

Jammer genoeg is de CassetteDeck kaduuk. De riemen zijn gescheurd en de VU-meters schieten door.
Je hoort heel zacht de zang en het geluid als een wasmachine die op de volle kracht werkt zoiets huhuhuhuhuhuhuhuh :( .

En de Tuner heeft flink wat ruis. Volgens een kennis moet je coaxiaal draad strippen en dan om de antenne heen binden.

Jammer genoeg begint de versterker te stinken. :(

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
en nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:23
Jasper1975 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 21:50:
Zijn er meer mense die een handshake probleem hebben met een NR1603 na de laatste firmware update?
Mijn humax geeft na een aantal seconde een groen scherm als deze via de Marantz loopt erg irritant.
Dit dus.

Hier exact het zelfde probleem. Beeld gaat op groen .

De hdmi van de humax tijdelijk omsteken naar een andere input is de oplossing . Dan werkt het weer 3 weken tot ik weer groen beeld krijg. Dan steek ik hem weer terug naar een andere poort en werkt het weer 3 weken.

Iemand hier een oplossing voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
  • Laatst online: 17-09 12:41
Ik heb dit met de NR1603 een aantal keer gehad, maar de reciever aan en uitzetten was toen voldoende (geen Humax volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Gewoon NR1603 op een andere input zetten (indien mogelijk) is al voldoende om een nieuwe handshake te forceren.
Hoef je in principe niet voor aan en uit te zetten.

[ Voor 8% gewijzigd door daffie82 op 26-05-2014 17:36 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:00
Ik begin wel een beetje te balen van deze handshake problemen heb het nu ook met de appletv die steeds een HDCP probleem geeft:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
idd echt kudt. Voor mij reden geweest om van decoder te veranderen, indusstrie wil er zelf niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
@tortelli

mooie zet, ik zelfs heb de sr7005 en die word ook aardig warm.
Kan geen kwaad maar hij moet wel genoeg ruimte hebben voor de koeling.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Moet eens zien hoe ik dat met mijn tv meubel ga doen (meubels nog niet in huis)
Dit is mijn tv meubel:
http://www.xooon.com/nl/k...ep-2-niches-180/27652wit/
Gekocht voordat ik de SR7008 heb kocht natuurlijk 8)7.
Glazen plaat zal er wel uit kunnen >> daar kan de Marantz dan wel kunnen staan hoop ik :P. Anders een kleine fan er achter maken oid voor een beetje koeling.

Overigens wat reviews gevonden in Duitse bladen van de SR7008 en mijn 683 S2 en 685 S2's, die prijzen ze aardig de hemel in :P.

[ Voor 48% gewijzigd door Tortelli op 26-05-2014 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Tortelli schreef op maandag 26 mei 2014 @ 21:47:
Dit is mijn tv meubel:
Glazen plaat zal er wel uit kunnen >> daar kan de Marantz dan wel kunnen staan hoop ik :P. Anders een kleine fan er achter maken oid voor een beetje koeling.
Zou me in verband met hitte niet te veel zorgen maken.
Mijn SR5004 zit ook aardig krap in mijn TV meubel met vanachter enkel een gat voor de kabels. Opzij beetje ruimte en uiteraard van voor ook.
Nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:45
Tortelli schreef op maandag 26 mei 2014 @ 21:47:
Dit is mijn tv meubel:

Overigens wat reviews gevonden in Duitse bladen van de SR7008 en mijn 683 S2 en 685 S2's, die prijzen ze aardig de hemel in :P.
Ik ben wel benieuwd wat je ervaringen zijn met dat meubel als je hem binnen hebt. Ik zit zelf ook bij Xooon te kijken voor nieuwe spullen (als alternatief voor Ikea meuk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:41

CyBeRSPiN

sinds 2001

SR5008 gekocht op iBood voor 400 euro :*)

Ben jarenlang Yamaha gewend (maar die had geen HDMI), hoop dat het een goede keuze is.
Zit er iets van een night-mode op? Zodat je 's avonds toch leuk een film kunt kijken zonder gedoe met de buren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

daffie82 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:44:
[...]

Zou me in verband met hitte niet te veel zorgen maken.
Mijn SR5004 zit ook aardig krap in mijn TV meubel met vanachter enkel een gat voor de kabels. Opzij beetje ruimte en uiteraard van voor ook.
Nooit problemen mee gehad.
Las gisteravond in een Duitse review dat de Sr7008 met wat belasting 330 watt verbruikt, dit zal ook verklaren dat hij vrij warm wordt. Het is vergelijkbaar met het verbruik van mijn pc 8)7.
sheepdog schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 13:26:
[...]

Ik ben wel benieuwd wat je ervaringen zijn met dat meubel als je hem binnen hebt. Ik zit zelf ook bij Xooon te kijken voor nieuwe spullen (als alternatief voor Ikea meuk).
Ik kan je over een paar weken meer vertellen :). DM me anders als ik vergeet te reageren ;).

[ Voor 26% gewijzigd door Tortelli op 27-05-2014 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten22
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:39
Ik heb geen aandelen oid maar H&C audio verkoopt de SR7008 voor €895. Aangezien dit nog een stuk onder de laagste prijs van kieskeurig is heb ik hem daar van de week opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Tortelli schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 19:03:
[...]

Las gisteravond in een Duitse review dat de Sr7008 met wat belasting 330 watt verbruikt, dit zal ook verklaren dat hij vrij warm wordt. Het is vergelijkbaar met het verbruik van mijn pc 8)7.
Dat is inderdaad erg pittig !
Gok dat mijn SR5004 daar niet aan komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:45
Op enthousiast volume filmpje kijken ftw! :P
Gok dat mijn SR5004 daar niet aan komt :)
Maximaal opgenomen vermogen is ruim 600W dus gewoon wat meer aan die rechter knop draaien! ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Brad Pitt schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 16:38:
Op enthousiast volume filmpje kijken ftw! :P

Maximaal opgenomen vermogen is ruim 600W dus gewoon wat meer aan die rechter knop draaien! ;)
Hehe, ja klopt.
Kijk meestal films op -17db volume. Vind ik hard zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Ik ben benieuwd hoe hard je films / muziek werkelijk kunt luisteren voordat de buren er last van hebben. Toen ik mijn Marantz / B&W's getest heb hier bij mijn ouders kon ik ze ziek hard zetten omdat z vrijstaand wonen.

Met een 2 weken heb ik een 2 onder 1 kap die prima geïsoleerd lijkt te zijn maar dat zal niet goed genoeg zijn om echt los te gaan denk ik :P .... Buren maar af en toe een weekje naar centerparks sturen 8)7.
maarten22 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 15:49:
Ik heb geen aandelen oid maar H&C audio verkoopt de SR7008 voor €895. Aangezien dit nog een stuk onder de laagste prijs van kieskeurig is heb ik hem daar van de week opgehaald.
Ik heb mijn Marantz (en overige speelgoed) nu een maandje geleden gekocht bij de Hobo, aardige korting gekregen maar helaas niet voldoende zo te zien :'(.

[ Voor 35% gewijzigd door Tortelli op 28-05-2014 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Zeker maar 10% korting gekregen?
Lijkt wel of dat al ingecalculeerd is in de prijs, standaard na een beetje onderhandelen krijg je dat op de wat duurdere apparatuur.
Maar meer dan dat willen ze nooit geven.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06:57
Heeft iemand anders ook een update van zijn srXX06 gehad in mei? Ik had er vrijdag één, maar vraag mij af of dit een nieuwe is of dat het eraan ligt dat ik mijn receiver eerder deze maand heb teruggezet naar de fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
Marantz AV8802: voorversterker, het vervangen van de AV8801
Uiteindelijke model van de nieuwe reeks Home Cinema 2014 merk, de nieuwe Marantz AV8802 voorversterker, ook begin vorige week onthuld tijdens een Europese conferentie van de groep D + M gaat zelfs verder dan de Marantz AV7702 al gepresenteerd.

Geboren aan de verwachtingen van de meest uitgebreide amateur Home Cinema / Hi-Fi voldoen, Marantz AV8802 voorversterker cursus vindt alle specificaties van zijn broertje (al sterk!), De Marantz AV7702. Ook voor esthetiek, zelfs als visuele gepubliceerd onder de voorzijde van het product dat van AV8801: gelijk moet zijn.

Belangrijkste trends tussen de AV7702 en AV8802 in het voordeel van de laatste, zorg een rijkere verbinding met een zevende stereo RCA-ingang, een vijfde ingang Composiet uitgang Pre-Out XLR 13.2 (11.2 op de AV7702) plus een stereo XLR gebalanceerde ingang.

Voor de rest vinden we een derde HDMI-uitgang aan dezelfde audio-video-signaal te genieten verdubbeld in een eerste deel (aan de macht van een televisie en een projector bijvoorbeeld), en een ander signaal in een tweede kamer. Andere extra functies: het verwerken van DTS-Neo X 11.1, een ongebalanceerde uitgang 13.2 Pre-Out (RCA), een onafhankelijk beheer van de twee subwoofer-uitgangen, Audyssey LFC functie te blijven profiteren van lage frequenties zonder overlast voor de buren als Home Cinema Night Session, akoestische correctie Audyssey MultEQ XT 32 en een vermindering van jitter aan de kwaliteit van de audio-signalen te verbeteren. Niet om toekomstige compatibiliteit noemen met de nieuwe audio-formaat populair cinema sinds 2012 via firmware-update die aankondiging wordt verwacht deze zomer, Dolby Atmos (en we hebben al aangekondigd op modellen van een ander merk).

Voor de rest vinden we in dit exemplaar een voordeur en aluminium gevel waardoor het geheel een indruk sobere klasse en elegantie, een 1 Upscaling 080p, en 4K Ultra HD 60 Hz analoge signalen en digitale beheerd door Analog Devices ADV8003 processor, vergulde RCA-en phono-ingang aansluitingen, stromen beheer DSD via HDMI-aansluitingen.

Er is bovendien compatibel Wi-Fi en Bluetooth, nieuwe HDAM circuits (type circuit Curent Respons) speciaal ontwikkeld door Ken Ichiwata, Dolby TrueHD, Dolby Pro Logic IIz en DTS-HD, een automatische kalibratie systeem micro Audyssey MultEQ XT, Audyssey MultEQ Pro een (uitgevoerd door een dealer / erkend installateur) compatibiliteit, meer behandelingen Audyssey Dynamic Volume en Audyssey Dynamic EQ. Niet te vergeten, natuurlijk, AirPlay-compatibiliteit.

We merken ook op de audio-gateway-functie UPnP (DLNA) in verband met toegang tot internet radio, een manier van optimaliseren van gecomprimeerde audiobestanden genaamd M-DAX2 en beheer multiroom audio-video-uitgang via een Pre-Out 2.0 (zone 2 en 3) en een composiet (zone 2). Onder andere functies, is er een toegang tot Last.fm, Spotify (Spotify compatibiliteit Connect) en Flickr en ISF certificering.

MP3, WMA, AAC, FLAC (tot 192 kHz/24-bit), Wav, DSD, AIFF-en JPEG-compatibiliteit wordt gewaarborgd. Hetzelfde voor de Alac en gapless playback.

In termen van connectiviteit, het heeft acht ingangen HDMI 2.0 CEC met een front (compatible 2 160p/50, 160p/60 met 2 codering luminantie / chrominantie pixel 04:04:04) transparant voor Deep Color, xvYCC, 1 080p/24 signaal en 3D, drie uitgangen met het management Auto LipSync en een met de ARC-functie. Er zijn ook drie YUV, Composiet vijf (een aan de voorkant), twee optische ingangen, twee coaxiale, RCA stereo zeven (een aan de voorkant), een 7.1 meerkanaals ingang, de Pre-Out aansluitingen 13.2 en 2.0 Pre-Out RCA Pre-Out en 13,2 XLR reeds vermeld, een USB Host-poort aan de voorzijde (met directe beheer van de iPod / iPhone / iPad), een Ethernet-poort en een RS-232 aansluiting.

Windows 8 certificeringsprogramma is, als de Eco-modus aanzienlijk betere veel minder energie redelijke luisteren en een gebruikersinterface consumeren met verbeterde graphics. Tenslotte, na het winnen van het IP-adres, is het zelfs mogelijk te controleren en configureren via internet vanaf een PC browser.

Beschikbaarheid in de winkels Marantz AV8802 gehouden in januari 2015 in zwart of zilver verguld. Richtprijs: € 3 799.

Herinnering van de belangrijkste kenmerken van de versterker Marantz AV8802:
• Nieuwe onderdelen HDAM
• 192 kHz/24-bit audio converters
• Audyssey MultEQ XT Behandelingen, Audyssey Dynamic Volume en Audyssey Dynamic EQ
• Audyssey MultEQ Pro Compatibiliteit
• 3D Ready
• Upscaling Ultra HD/4K (60 Hz)
• Compatibiliteit Spotify verbinding
• Bluetooth Compatibiliteit
• Ondersteunt Wi-Fi
• AirPlay-compatibiliteit
• ISF certificering
• Functie Audio-gateway / Foto UPnP (DLNA)
• Compatibiliteit met toepassingen Marantz Remote Android / iOS
• Gemaakt voor iPod / iPhone iPad
• OSD beschikbaar zijn op HDMI
• Dolby TrueHD en DTS-HD
• Behandeling DTS-Neo X 11.1
• Acht ingangen / twee uitgangen HDMI (ARC voor vrijgave)
• HDMI-uitgang zone 2 (verschillende audio-video-HDMI-uitgang 1)
• ongebalanceerde uitgang 13.2 Pre-Out RCA
• Output 2.0 Pre-Out
• gebalanceerde uitgang 13.2 Pre-Out XLR
• gebalanceerde stereo XLR
• Phono Input
• 7.1 analoge ingang
• RCA vergulde connectoren
• USB Host Voorzijde
• Compatibiliteit MP3, WMA, WAV, Alac, Flac en AAC, AIFF en DSD
• Compatibiliteit Flac (tot 192 kHz/24-bit)
• Gapless Functie
• aluminium frontpaneel
• Voordeur
• User interface met verbeterde graphics

Afbeeldingslocatie: http://cdn.avsforum.com/0/04/900x900px-LL-04461074_MarantzAV8802facearrire.jpeg

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Helemaal zelf vertaald :P

Maar eh... je wou toch niet zeggen dat het nu bij jou gaat jeuken he? Je hebt net je CM upgrade terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
Pjotr22 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 18:16:
Helemaal zelf vertaald :P

Maar eh... je wou toch niet zeggen dat het nu bij jou gaat jeuken he? Je hebt net je CM upgrade terug..
hahah nee ik verwacht niet dat deze mijn CM8801 gaat verbeteren. Aan de vele kanalen heb ik verder ook niks.

Google is my best friend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Gister mijn setup aangesloten, echter lijk ik "artifacts" te hebben:
SR7008
Samsung 55HU7500 (UHD tv dus)
Intel NUC met Windows 8

Sluit ik de NUC direct op de tv aan via mini hdmi >> hdmi werkt hij perfect. Sluit ik de NUC via Marantz aan op de TV dan krijg ik het volgende:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=PEeoy7kot9M]
(let op: ik draai op 3840*2160!)

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?. Heb geen highend HDMI kabels momenteel, maar lossen die dit probleem wel op?.

[ Voor 7% gewijzigd door Tortelli op 10-06-2014 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
HDMI 1.4 is tot 30fps met die resolutie volgens mij,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Klopt inderdaad, en dat werkt prima met de NUC direct op de TV. Echter niet met mijn Marantz ertussen :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
Heb je nergens een andere HDMI kabel liggen? Dan kan je switchen en de kabel uitsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hmm, heb de SR5008 besteld en heb ook de 55HU7500. Dacht voorlopig vooruit te kunnen, maar zie nu al dat ie geen HDMI 2.0 heeft en ik straks dus wederom extra kabels rechtstreeks naar de tv moet trekken om de 60Hz input aan te kunnen, en dan verlies ik ongetwijfeld weer de mogelijkheid om HD-audio af te spelen door de idiote DRM (HDCP) :/

Zou het kunnen zijn dat er "beeldverbeteraars" actief zijn in de receiver? Of zou hij het signaal om eea reden eerst 'downscalen' om vervolgens weer naar 4K om te zetten?
Wat geeft de tv aan voor resolutie en refreshrate? En de NUC? En geeft de SR7008 zelf ook nog info over het type signaal dat binnenkomt?

En voor de duidelijkheid: de output-resolutie van de Marantz staat op 4K?

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeRSPiN op 11-06-2014 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:46
Ik heb thuis ook de Marantz sr5008 staan, maar heb hierbij even een andere vraag.

Ik zou graag het geluid van mijn TV ook via de receiver laten lopen, ik heb daarbij de mogelijkheid om bij de instellingen van de TV aan te geven of dit via de boxen van de TV moet of via een receiver, maar als ik deze optie selecteer krijg ik de melding de speakers zijn nog actief.

Nu heb ik even navraag bij Philips gedaan en die geven aan als ARC aan staat en eventueel meerkanaals audio dan moet het werken. Ik heb de TV ververbonden met receiver middels de HDMI Out aansluiting met uiteraard een HDMI kabel, ik heb bij de specificaties van de marantz gekeken maar daar staat dat het ARC ondersteund maar heb het vermoeden dat ik nog wel iets moet instellen. Ik ben er echter alleen niet achter wat ik precies moet instellen, heeft iemand van jullie hier ervaring in en kan mij de goede richting op wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarVanOs
  • Laatst online: 05-09 23:09
Krijg je een foutmelding en daarna dat de tv speakers actief zijn? In dat geval kan het zijn dat een hdmi aangesloten apparaat de hdmi Control functie niet volledig ondersteund en dat daarom de keten verbroken wordt.

Heeft de arc functie al wel eerder gewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:46
Nee eerst krijg ik een melding dat de TV gaat overschakelen en dan de foutmelding de TV speakers zijn nog actief.

Ik heb de ARC nog niet hoeven testen, de Horizon box/PS3/HTPC zijn direct op de versterker aangesloten en met 1 kabel naar de TV. Heb het tot nu toe dus niet echt nodig gehad, ik bedacht mezelf dat ik eventueel de kabel nog zou kunnen testen of deze wel hdmi 1.4 is of zou ik dan een andere foutmelding moeten krijgen.

Of kan het zijn dat de HDMI out dit niet ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Masterkale1 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 23:22:
Heb je nergens een andere HDMI kabel liggen? Dan kan je switchen en de kabel uitsluiten?
Audioquest Pearl van mijn vader heb ik eraan gehad; zelfde probleem.
CyBeRSPiN schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:10:
Hmm, heb de SR5008 besteld en heb ook de 55HU7500. Dacht voorlopig vooruit te kunnen, maar zie nu al dat ie geen HDMI 2.0 heeft en ik straks dus wederom extra kabels rechtstreeks naar de tv moet trekken om de 60Hz input aan te kunnen, en dan verlies ik ongetwijfeld weer de mogelijkheid om HD-audio af te spelen door de idiote DRM (HDCP) :/

Zou het kunnen zijn dat er "beeldverbeteraars" actief zijn in de receiver? Of zou hij het signaal om eea reden eerst 'downscalen' om vervolgens weer naar 4K om te zetten?
Wat geeft de tv aan voor resolutie en refreshrate? En de NUC? En geeft de SR7008 zelf ook nog info over het type signaal dat binnenkomt?

60Hz input heb je niet zo nodig voor films etc dus ik maak me er niet zo druk om (scherm heeft ook erg veel input lag overigens). Het is natuurlijk wel een gemiste feature.

Ik heb allerlei settings geprobeerd op de Marantz (auto upscaling aan / uit etc etc) maar het lijkt geen effect te hebben. Het zijn individuele pixels die lijken te knipperen btw.
Met mijn goedkope kabels doet hij het sowieso niet goed, dus ik heb wel het vermoeden dat het een kabel issue is. Zal ook proberen het scherm op 1080P te zetten vanavond (output op de NUC op 1080p zetten) .

Morgen maar een goeie kabel op de kop tikken bij de zaak waar ik de HU7500 vandaan heb (met de vraag of ze retour mogen als dit het probleem niet oplost). Zou vervelend zijn als het aan de SR7008 zou liggen natuurlijk.

NUC staat ingesteld op 3840*2160 op 30HZ, dit geeft de tv ook aan.

[ Voor 75% gewijzigd door Tortelli op 11-06-2014 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarVanOs
  • Laatst online: 05-09 23:09
SirMemeAlot schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 18:15:
Nee eerst krijg ik een melding dat de TV gaat overschakelen en dan de foutmelding de TV speakers zijn nog actief.

Ik heb de ARC nog niet hoeven testen, de Horizon box/PS3/HTPC zijn direct op de versterker aangesloten en met 1 kabel naar de TV. Heb het tot nu toe dus niet echt nodig gehad, ik bedacht mezelf dat ik eventueel de kabel nog zou kunnen testen of deze wel hdmi 1.4 is of zou ik dan een andere foutmelding moeten krijgen.

Of kan het zijn dat de HDMI out dit niet ondersteund?
Wil je eens proberen om alleen de versterker met de tv te verbinden en verder van alle andere hdmi aangesloten apparaten (zowel aangesloten op tv als receiver) de hdmi kabel losmaken? Dan kun je in ieder geval vaststellen dat andere apparaten de fout niet veroorzaken.

Weet je verder zeker dat zowel op de receiver als op de tv hdmi Control (bij philips EasyLink genoemd volgens mij) is ingeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
Tortelli schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 18:18:
[...]

[...]

60Hz input heb je niet zo nodig voor films etc dus ik maak me er niet zo druk om (scherm heeft ook erg veel input lag overigens). Het is natuurlijk wel een gemiste feature.

Ik heb allerlei settings geprobeerd op de Marantz (auto upscaling aan / uit etc etc) maar het lijkt geen effect te hebben. Het zijn individuele pixels die lijken te knipperen btw.
Met mijn goedkope kabels doet hij het sowieso niet goed, dus ik heb wel het vermoeden dat het een kabel issue is. Zal ook proberen het scherm op 1080P te zetten vanavond (output op de NUC op 1080p zetten) .

Morgen maar een goeie kabel op de kop tikken bij de zaak waar ik de HU7500 vandaan heb (met de vraag of ze retour mogen als dit het probleem niet oplost). Zou vervelend zijn als het aan de SR7008 zou liggen natuurlijk.

Ja ik neem aan dat de nieuwste firmware erop staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clvl13
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-08 09:14
Tortelli schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 18:18:
[...]

[...]

Ik gebruik ook de combinatie sr7008 met de 55uh7500, maar hier geen last van artcifacts. Ik heb voorheen mijn pc gebruikt als mediaspeler. Ging netjes op dezelfde resoluties die jij hebt.
Nu een externe mediaspeler; ook hier geen last van artifacts op 3180x2160. Mijn upscaler in de sr7008 heb ik aanstaan en de marantz kan het allemaal prima aan. Misschien dat je sr7008 niet helemaal goed is?

Succes ermee iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clvl13
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-08 09:14
CyBeRSPiN schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:10:

Ik heb ook een 55hu7500 icm de sr7008. Wees niet bang, je hebt hdmi 2.0 60fps echt niet nodig met films. Als je bijv gaat gamen kan het handiger zijn. Maar voor films kijken is 30fps dikke prima.
Verder kan je prima met een mediaspeler films kijken op fullhd, de marantz en de mediaspeler zorgen ervoor dat het uitvoer 3180x2160 wordt. Deze gaat namelijk tot maximale resoluties van de tv. Laat de sr7008 dan de doorvoer upscalen en de tv doet het laatste stukje. Ik vind zelf dit erg mooi en prettig beeld. Ik heb in mijn mediaspeler ook een upscaler zitten (qdeo marvel), maar deze heb ik uitgezet. Aangezien het beeld toen echt te scherp werd(hoofden worden dan 1 grote wirwar van spikkels). Dus de sr7008 en de tv zn werk laten doen is dikke prima..

Er zijn helaas nog weinig mediaspelers die 4k content kunnen weergeven/doorvoeren, dus je hebt nog geen hdmi 2.0 nodig. Wil je even 4k testen op je tv kan je bijvoorbeeld netflix aandoen en wat 4k content afspelen (house of cards of de natuurbeelden op netflix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
SirMemeAlot schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 17:22:
Ik zou graag het geluid van mijn TV ook via de receiver laten lopen, ik heb daarbij de mogelijkheid om bij de instellingen van de TV aan te geven of dit via de boxen van de TV moet of via een receiver, maar als ik deze optie selecteer krijg ik de melding de speakers zijn nog actief.
Bij mij moest je voor de ARC van de TV een bepaalde ingang op de Marantz kiezen, HDMI2. Ik hoor jou hier niet over spreken, dus: heb je de goede ingang op de Marantz?

[ Voor 7% gewijzigd door Rallye op 12-06-2014 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De SR5008 heeft maar één HDMI-out, deze is met ARC. Je bedoeld waarschijnlijk of hij de juiste HDMI-ingang van zijn tv in gebruik heeft. Vaak ondersteund maar één van die ingangen ARC. Bij mijn Panasonic plasma's is dat inderdaad HDMI-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®i©ha®d
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:14
Marantz SR7009 SR6009 SR5009 NR1605

YouTube: Marantz SR7009 SR6009 SR5009 NR1605

Sommige vrienden zijn als de schaduw, je ziet ze alleen als de zon schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Mijn omschrijving was inderdaad wat slordig. De Marantz heeft zes HDMI-ingangen en één HDMI-out (met ARC). En dan moet je dus ook nog op je TV de juiste HDMI-aansluiting hebben.........

Zie ook pagina 16 van http://m.marantz.nl/Docum...08N_NED_CD-ROM_UG_v00.pdf

[ Voor 20% gewijzigd door Rallye op 13-06-2014 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:53

Amiet01

Master_A

Hallo allemaal, ik ben momenteel op zoek naar een leuke Homecinema set. Ik ben qua receiver uitgekomen op de Marantz NR1604 (silver) vanwege de mogelijkheden en de looks uiteraard. Wat ik mij afvroeg is of je nu ook Spotify connect hebt met de nieuwste firmware. Op deze manier kan je via de Spotify app op je telefoon je muziek kiezen en dan wordt het direct gecast naar de receiver.
Mijn tweede vraag gaat over de speaker opstelling. Ik hou van mooi geluid maar ben geen echte audiofiel. Om het dus niet al te duur te maken heb ik de Pioneer ES3TB speakerset op het oog, welke een 5.0 set is zonder woofer dus. De front L en R zijn full range, en hebben dus ook woofers ingebouwd. Wat ik mij nou afvroeg is dat wanneer je een 5.1 soundtrack hebt, waar de LFE dan naartoe wordt gestuurd? Als je dus een explosie via LFE kanaal hebt, stuurt hij deze dan alleen uit naar de zuil luidsprekers? Dus heb je uiteindelijk wel een echte surroundervaring, of heb je echt een aparte woofer nodig?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 22:30
Amiet01 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 11:40:
De front L en R zijn full range, en hebben dus ook woofers ingebouwd. Wat ik mij nou afvroeg is dat wanneer je een 5.1 soundtrack hebt, waar de LFE dan naartoe wordt gestuurd? Als je dus een explosie via LFE kanaal hebt, stuurt hij deze dan alleen uit naar de zuil luidsprekers? Dus heb je uiteindelijk wel een echte surroundervaring, of heb je echt een aparte woofer nodig?
Ja, wanneer je geen subwoofer aangesloten hebt, dan zal je je fronts op 'large' moeten zetten. Deze geven dan zowel het LFE-kanaal (in films bijv.) als de lage tonen van speakers die op 'small' staan weer.

Mits het een beetje goede luidsprekers zijn dan werkt dit voor muziek prima, het is dan handig om alleen de twee fronts voor muziekweergave te gebruiken.

Wat betreft de laatste vraag: een subwoofer is in ieder geval voor films vaak een toegevoegde waarde. Juist omdat een goede subwoofer gemaakt is voor de zeer lage frequenties die in het LFE-kanaal van een soundtrack zitten. Veel luidsprekers halen deze frequenties niet en daarbij moeten zij tegelijkertijd ook nog andere frequenties weergeven, waardoor dus je systeem (w.o. de versterker) zwaarder belast wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

christiaans schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 12:12:
[...]

Ja, wanneer je geen subwoofer aangesloten hebt, dan zal je je fronts op 'large' moeten zetten. Deze geven dan zowel het LFE-kanaal (in films bijv.) als de lage tonen van speakers die op 'small' staan weer.

Mits het een beetje goede luidsprekers zijn dan werkt dit voor muziek prima, het is dan handig om alleen de twee fronts voor muziekweergave te gebruiken.

Wat betreft de laatste vraag: een subwoofer is in ieder geval voor films vaak een toegevoegde waarde. Juist omdat een goede subwoofer gemaakt is voor de zeer lage frequenties die in het LFE-kanaal van een soundtrack zitten. Veel luidsprekers halen deze frequenties niet en daarbij moeten zij tegelijkertijd ook nog andere frequenties weergeven, waardoor dus je systeem (w.o. de versterker) zwaarder belast wordt.
Bedankt voor het duidelijke antwoord! In mijn geval zal het waarschijnlijk voldoende zijn zonder woofer, ook voor films. Wil niet dat alle buren in het appartementencomplex komen klagen :p. Weet er iemand overigens iets over mijn Spotify Connect vraag?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:40
Amiet01 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 11:40:
De front L en R zijn full range, en hebben dus ook woofers ingebouwd.
Als je niet weet wat je mist zal je het ook niet missen, dat scheelt. Maar die Pioneer zijn zeker niet Full Range. Overigens kan je de "woofer" in een speaker ook niet vergelijken met die in een subwoofer.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Amiet01 schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 00:29:
[...]

Bedankt voor het duidelijke antwoord! In mijn geval zal het waarschijnlijk voldoende zijn zonder woofer, ook voor films. Wil niet dat alle buren in het appartementencomplex komen klagen :p. Weet er iemand overigens iets over mijn Spotify Connect vraag?
Geen Connect support helaas en gaat er ook niet komen, zie https://community.spotify...ct-on-Marantz/td-p/677308
Marantz staat ook niet genoemd bij Spotify als merk waarmee ze samenwerken: https://www.spotify.com/us/connect/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Masterkale1 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 10:33:
[...]

Ja ik neem aan dat de nieuwste firmware erop staat?
Yep, netjes geupdate! (zowel tv als reciever).
Clvl13 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 14:34:
[...]

Ik gebruik ook de combinatie sr7008 met de 55uh7500, maar hier geen last van artcifacts. Ik heb voorheen mijn pc gebruikt als mediaspeler. Ging netjes op dezelfde resoluties die jij hebt.
Nu een externe mediaspeler; ook hier geen last van artifacts op 3180x2160. Mijn upscaler in de sr7008 heb ik aanstaan en de marantz kan het allemaal prima aan. Misschien dat je sr7008 niet helemaal goed is?

Succes ermee iig!
Goed om te horen dat het (mits hij goed is) niet aan de Marantz zou moeten liggen. Binnenkort even een laptop eraan hangen die HDMI 1.4 heeft om te testen of het niet de NUC is (ofschoon de NUC probleemloos werkt als ik hem direct aansluit).

Heb voor de zekerheid een duurdere HDMI kabel gekocht tussen de Marantz en HU7500 (Audioquest Forest). Probleem bestaat echter nog steeds.

Behalve de "Artifacts" word het beeld soms ook ineens groen en valt het geluid even weg. Zal een poging doen een filmpje te maken anders.

[ Voor 75% gewijzigd door Tortelli op 15-06-2014 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

CyBeRSPiN schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 07:02:
[...]

Geen Connect support helaas en gaat er ook niet komen, zie https://community.spotify...ct-on-Marantz/td-p/677308
Marantz staat ook niet genoemd bij Spotify als merk waarmee ze samenwerken: https://www.spotify.com/us/connect/
Er is kort geleden kennelijk de opvolger van de NR1604 aangekondigd, namelijk de 1605. Deze ondersteund ook wifi en bluetooth en heeft tevens Spotify Connect. Misschien toch maar een maandje wachten op deze dan.

http://nl.hardware.info/n...ver-met-wifi-en-bluetooth

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Wel jammer dat dit soort software updates enkel als 'new feature' meekomen in het nieuwe model, en er niet wordt geprobeerd om de bestaande modellen te upgraden. De standaard Spotify ondersteuning schijnt bagger te zijn..
Heb legio mogelijkheden om muziek van Spotify op de Marantz te krijgen: Airplay, Samsung Smart TV, HTPC.. Maar Spotify connect zou wel een stuk fijner zijn, bediening met telefoon, maar geen battery-drain en ook geen telefoon-geluidjes door je muziek heen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:00
Er is een simpele methode om toch gebruik te maken van spotify connect, door een oude iPad iPod touché of iPhone aan je USB ingang te hangen en met een andere de app te besturen. Op iphoneclub is een beschrijving te vinden!

http://icultu.re/1uoGuw8

[ Voor 5% gewijzigd door Jasper1975 op 17-06-2014 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
was het internet aan het afstruinen voor (prijs)info over de sr7009 en vond dit:

http://www.overgaauw.com/aanbod/1216-MAR-SR7009zi

1699€
Leverbaar vanaf Oktober 2014

11.1 Surround Receiver met Netwerk Functies.

200 watts per kanaal
8x HDMI 2.0 aansluitingen
3x HDMI uit
4K upscaling
Ingebouwd Wi-Fi, Bluetooth en AirPlay
Remote app voor Android en iOS (Apple)
DLNA compatible, ondersteunt Apple Lossless en FLAC 192/24
Schakelbare tweede zone
Audyssey MultEQ automatische speaker calibratie.
Audyssey LFC en DTS NEO: X 11.1
Alluminium front
Phono voorversterker ingebouwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Laatst online: 17-09 17:53

MrDry

Desperados!

Ik heb nu een Marantz SR-4600 (Specs: http://us.marantz.com/Doc...S/SR4600specsheet0506.pdf)

Omdat deze geen Dolby HD kan decoderen ben ik op zoek naar een nieuwe Surround receiver. Mijn oog is gevallen op de SR-5008. Alle mooie extra features t.o.v. mijn SR-4600 zijn snel gevonden: Airplay, HDMI schakelen, Audyssey, enz.

Maar zal deze versterker ook beter klinken dan mijn oude SR-4600. Valt daar iets zinnigs over te zeggen?

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

MrDry schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 14:44:
Ik heb nu een Marantz SR-4600 (Specs: http://us.marantz.com/Doc...S/SR4600specsheet0506.pdf)

Omdat deze geen Dolby HD kan decoderen ben ik op zoek naar een nieuwe Surround receiver. Mijn oog is gevallen op de SR-5008. Alle mooie extra features t.o.v. mijn SR-4600 zijn snel gevonden: Airplay, HDMI schakelen, Audyssey, enz.

Maar zal deze versterker ook beter klinken dan mijn oude SR-4600. Valt daar iets zinnigs over te zeggen?
Daar valt weinig zinnigs over te zeggen. De ontwikkeling van D\A convertors staat niet stil, maar ik denk eigenlijk dat je niet heel veel verschil gaat merken. Of je verschil hoort, hangt natuurlijk ook sterk af van de gebruikte luidsprekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Die Audessey-calibratie (die de 4600 niet heeft) is toch wel van toegevoegde waarde? Of valt dat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Ik weet ook niet goed hoe ik die 2 ten opzicht van elkaar moet positioneren:

AV RECEIVERS 2006
SR9600/SR9600XM
SR8500
SR7500
SR5600
SR4600

AV RECEIVERS 2014
SR7008
SR6008
SR5008
NR1604
NR1504
NR1403

Zijn aan de bovenzijde van de range de 8xxx en 9xxx vervallen of is die nummering helemaal nier meer vergelijkbaar. Volgens mij was de SR4600 destijds een stuk goedkoper dan de SR5008 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 15:16:
Die Audessey-calibratie (die de 4600 niet heeft) is toch wel van toegevoegde waarde? Of valt dat mee?
Dat zeker, maar daar kan je pas wat over zeggen als je weet wat het hoofdzakelijke gebruik is. De calibratie komt het meeste tot zijn recht bij surround geluid en veel minder bij muziek, 2.0.

Ik kwam van de SR6200 en ben naar de SR6008 gegaan en dat was zeker qua surround een wereld van verschil. Bij goed surround geluid zit je "er in" en bij slecht surround geluid hoor je elke keer uit welke luidspreker er geluid komt. Daar helpt de calibratie heel erg bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Het verschil tussen ' gewoon' surround geluid en HD surround geluid is echt ongelooflijk groot. Uiteraard is de bron het belangrijkste; slecht afgemixte HD audio valt gauw door de mand, en kan niet tegen een goed afgemixte ' normale' audiobron op.

tip; download eens een THX demo disc :Y :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Ik ga me eens verdiepen in de calibratie. Heb het spul aangesloten en that's it tot nu toe... Klinkt nog nieteens verkeerd om eerlijk te zijn.

Welke film zouden jullie aanraden om eea qua surround af te spellen (met mijn 4.0 set voorlopig).
Tortelli schreef op zondag 15 juni 2014 @ 15:33:
[...]

Yep, netjes geupdate! (zowel tv als reciever).

[...]

Goed om te horen dat het (mits hij goed is) niet aan de Marantz zou moeten liggen. Binnenkort even een laptop eraan hangen die HDMI 1.4 heeft om te testen of het niet de NUC is (ofschoon de NUC probleemloos werkt als ik hem direct aansluit).

Heb voor de zekerheid een duurdere HDMI kabel gekocht tussen de Marantz en HU7500 (Audioquest Forest). Probleem bestaat echter nog steeds.

Behalve de "Artifacts" word het beeld soms ook ineens groen en valt het geluid even weg. Zal een poging doen een filmpje te maken anders.
Na wat prutsen (en het aansluiten van mijn normale pc: 30KG de trap weer af dragen nadat ik hem 2 dagen ervoor naar boven gesleept had 8)7 ) lag het toch aan de mini HDMI >> HDMI kabel van de NUC naar de SR7008.

Probleem is dus opgelost met een mini HDMI >> HDMI kabel van €5 8). Denk dat ik mijn dure kabel gewoon weer terug ga brengen.

[ Voor 10% gewijzigd door Tortelli op 17-06-2014 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Tortelli schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 19:10:

Welke film zouden jullie aanraden om eea qua surround af te spellen (met mijn 4.0 set voorlopig).
De film : 'ik pak mijn meter en mijn decibel meter' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Tortelli schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 19:10:
Na wat prutsen (en het aansluiten van mijn normale pc: 30KG de trap weer af dragen nadat ik hem 2 dagen ervoor naar boven gesleept had 8)7 ) lag het toch aan de mini HDMI >> HDMI kabel van de NUC naar de SR7008.

Probleem is dus opgelost met een mini HDMI >> HDMI kabel van €5 8). Denk dat ik mijn dure kabel gewoon weer terug ga brengen.
Top! Goed om te weten.
En wederom bevestigd dat dure kabels geen beter beeld geven en dat goedkope kabels gewoon prima werken (mits de juiste) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Zou iemand willen aangeven hoe de voorzijde van de SR5008 eruit ziet? Op deze foto heeft de voorzijde een soort metal-look. Hier in de winkel staat een exemplaar met een matte kunststof voorzijde. Veel minder chique wat mij betreft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Kunststof en moet zeggen dat de draaiknoppen redelijk goedkoop aanvoelen als je er aan draait. Ook heel goedkoop plastic kapje die deel van de front-aansluitingen verbergt (o.a. calibratie mic ingang).. Had iets meer kwaliteit verwacht in deze klasse.
Display vind ik ook waardeloos (veel te klein), heb goede ogen, maar op 4,5 meter afstand is echt niet meer te zien op welke ingang ie staat en hoe hard.
Gelukkig kan ie remote bediend worden met diverse apps waardoor je niet het apparaat zelf hoeft te zien, staat bij mij in een kast. En gaat mij uiteindelijk meer om geluid en bedieningsgemak.

De foto is duideliijk een mooi geretoucheerde marketingfoto ;)
Maar zit wel iets van dat metal-look in bij het midden..
Op deze foto ook wel te zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.crutchfield.com.edgesuite.net/pix.crutchfield.com/ImageHandler/fixedscale/900/900/products/2013/16/642/x642SR5008-o_usb.jpg
Maar hier weer niet, zal wel aan lichtinval liggen:
Afbeeldingslocatie: http://i1.ytimg.com/vi/2O8tTv48ehY/maxresdefault.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Dat wordt dus afwegen of ik ca 200,= meer over heb voor een apparaat wat wat luxer aanvoelt. Lastig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
CyBeRSPiN schreef op maandag 23 juni 2014 @ 14:30:
.. Had iets meer kwaliteit verwacht in deze klasse...
Deze klasse? is toch gewoon het laagste model van Marantz? Wat wil je dan liever, looks of het echte
Marantz geluid? Je moet in deze klasse in ieder geval ergens concessies doen. Maar daarnaast, met het materiaal is absoluut niks mis, is zeer degelijk zelfs

De grootte van de display was voor mij een van de redenen om de 7005 te kopen! Super irritant zo'n kleine display haha. Maar als je altijd apps gebruikt boeit het geen ene ruk.
MrDry schreef op maandag 23 juni 2014 @ 15:42:
Dat wordt dus afwegen of ik ca 200,= meer over heb voor een apparaat wat wat luxer aanvoelt. Lastig!
Als je het belangrijk vindt om vaak aan het apparaat te voelen vooral die 200,-extra uitgeven :P.
Anderen zouden voor die 200,- graag zien dat er een extra hdmi out, 9 of meer speakers, meer vermogen, groter display of platenspeler aansluiting op zit, en voelen minder vaak aan het frontje ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Met klasse bedoel ik Marantz als merk vergeleken met andere merken die echte low budget modellen hebben. Voor bijna 600 euro is dit toch echt wel een behoorlijke middenklasser.
Het geluid is trouwens prima en had HDMI-cec in een keer werkend en dat is erg prettig: volume regelen via tv AB en gelijktijdig aan/uit :)
Auddesey werkt ook verrassend goed, zit nu voetbal te kijken met het idee van erbij zijn.. Zit voor m'n gevoel iemand naast me met een ratel op de tribune :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Pjotr22 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 22:01:
Maar daarnaast, met het materiaal is absoluut niks mis, is zeer degelijk zelfs
En dat weet jij hoe? Jij was betrokken in het productieproces?
Laat je niet misleiden door het feit dat het een gevestigde naam is, zij doen ook alles om kosten te besparen hoor en dat komt af en toe de kwaliteit niet ten goede...
Kijk bijvoorbeeld maar eens naar reply #39 hier : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=127334.25
en vergelijk dat maar eens met reply #32 in hetzelfde draadje...
Niet dat die Philips nou zo geweldig was (heb beide spelers zelf gehad) maar het "materiaal" van de Philips moest zeker niet onderdoen voor een duurdere Marantz... Alleen was de Philips erg slecht qua software.

Het gaat hier natuurlijk om receivers en niet om Bluray spelers, maar wil enkel het punt maken met betrekking tot de combinatie merk + prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Ik dacht dat het over het materiaal van het frontje ging, waarbij er werd aangegeven dat plastic vs metaal een afweging van 200,- verschil maakte. Er werd niks gezegd over de binnenkant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Excuus, verkeerd begrepen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
Heren,

Sinds een tijdje ben ik eigenaar van een SR7008. Bevalt uitstekend, maar toch een kleine vraag.
Ik weet eigenlijk bijna zeker dat het niet kan, maar wie weet heeft iemand een gouden tip:)

Ik gebruik eigenlijk best vaak de optie 'network -> mediaplayer' om muziek af te spelen vanaf mijn NAS. nu kun je middels de options knop, een andere videoweergave selecteren. Bijvoorbeeld de game input, zodat je het beeld van je xbox ziet, maar nog steeds de muziek van je NAS hoort.
Is het ook mogelijk dat de reciever het geluid van je geselecteerde input (game in dit geval) ook doorstuurt naar de speakers van de televisie? Of, is hier een andere manier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Pff zou het niet via zone 2 kunnen en dan extra speakers aansluiten?, kleintjes die je bij /achter de tv zet ivm de WAF?

Die options knop ken ik niet, heeft de 7005 zeker niet? Ik zou graag het beeld van een game (ps 3/4) met het geluid van muziek op de NAS willen combineren. Ik denk dat zone 2 of 3 dan het meest geschikt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
Hmm het is eigenlijk niet eens in me opgekomen om met andere zones te werken...
Je zou dus gewoon een tweede hdmi kabel naar de tv kunnen leggen, en dan die vanuit zone twee laten lopen, en het geluid bij zone 2 door de tv kunnen laten afspelen?

De options knop zit bij mij rechtsboven de ok knop ( waar de navigeertoetsen omheen zitten). Daar kun je ook kiezen om hem op shuffle te zetten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Pjotr22 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 22:01:
[...]

Als je het belangrijk vindt om vaak aan het apparaat te voelen vooral die 200,-extra uitgeven :P.
Anderen zouden voor die 200,- graag zien dat er een extra hdmi out, 9 of meer speakers, meer vermogen, groter display of platenspeler aansluiting op zit, en voelen minder vaak aan het frontje ;-)
_/-\o_

Aanvoelen neem je dan ook wel heel erg letterlijk. Ben eigenlijk op zoek naar een rede om mezelf voor te spiegelen dat €200,- meer uitgeven echt verantwoord is....nee...zelfs noodzakelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Ik geef toe t was flauw. Tja nog een flauwe opmerking dan: ga luisteren. Hoor je geen voor jou belangrijk verschil, dan komt t neer op specs vergelijken! Hoor je wel verschil dan zou ik voor degene gaan waar je honderden uren naar kunt luisteren zonder dat je spijt krijgt toch maar die andere genomen te hebben.

Tussen welke modellen twijfel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHB363
  • Laatst online: 11:05
X-t-r-e-m-e schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 22:29:
...

Wel een vraagje, wat doen die dunne plastic covers op de bovenkant van het apparaat?
Een oude vraag, maar ik kan in dit topic het antwoord zo snel niet vinden. Ik heb net een nieuwe NR1604 en was ook verbaasd over dit plastic matje.

Op http://www.homecinemachoi...on-avr-x4000-review/17208 vond ik dit:

"The roof of the AVR sports a couple of plastic heat mats, secured over the front-facing vents with little plastic clips. These slightly ugly toupees are designed to prevent the roof of the unit exceeding predetermined temperature levels when the receiver is run at high volumes. Overly cautious perhaps, but Denon and Marantz have been using them for years."

Maar eigenlijk ben ik vooral benieuwd wat jullie hier mee doen?
En of het bij jullie ook op de receivers zit?

In principe vind ik het lelijk, en zou ik het er graag vanaf halen. Ik ben ook niet van plan om iets voor op de reciever te zetten, eerder een mac mini achterop, dus ik zou het matje eventueel nog wel naar achteren willen verplaatsen. Ik heb er zachtjes aan getrokken, maar krijg het er niet zo snel af. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Pjotr22 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 19:51:
Ik geef toe t was flauw. Tja nog een flauwe opmerking dan: ga luisteren. Hoor je geen voor jou belangrijk verschil, dan komt t neer op specs vergelijken! Hoor je wel verschil dan zou ik voor degene gaan waar je honderden uren naar kunt luisteren zonder dat je spijt krijgt toch maar die andere genomen te hebben.

Tussen welke modellen twijfel je?
Luisteren? Dat klinkt alleen zinvol als je dat op je eigen speakers doen kan, toch? Al mijn speakers zijn zelfbouw. Eerlijk gezegd geen idee meer wat er in zit. Maar de filters kunnen eventueel aangepast worden indien noodzakelijk.

Ik twijfel tussen de SR5008 en de SR6008. Ik heb nu de SR4600.

Ik zou de meerprijs van de SR6008 er wel voor over hebben mits de stereo geluidskwaliteit beter is dan bij de SR5008. Maar ik kan mij niet voorstellen dat er een hele andere eindtrap in zit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hier staan de verschillen wel goed besproken: http://www.audioholics.co...antz-sr5008-sr6008-sr7008
Meer aansluitingen en iets krachtiger, maar lijkt me sterk als er hoorbare wijzigingen zijn wanneer je niet het volle vermogen nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Laatst online: 16:13
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 09:38:
Wel jammer dat dit soort software updates enkel als 'new feature' meekomen in het nieuwe model, en er niet wordt geprobeerd om de bestaande modellen te upgraden. De standaard Spotify ondersteuning schijnt bagger te zijn..
Heb legio mogelijkheden om muziek van Spotify op de Marantz te krijgen: Airplay, Samsung Smart TV, HTPC.. Maar Spotify connect zou wel een stuk fijner zijn, bediening met telefoon, maar geen battery-drain en ook geen telefoon-geluidjes door je muziek heen..
Ik zou zelf gaan voor een Sonos systeem als je veel met spotify doet. Ik combineer nu een NR1504 met een Sonos Connect en wat Play 1,3,5 speakers en de mogelijkheid om meerdere spotify streams af te spelen op verschillende plekken zonder daar metteen meer spotify accounts voor nodig te hebben is een groot voordeel.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Dank voor het meedenken. Voorlopig vind ik 350 euro nog teveel van het goede en heb al speakers.
Als ze nou waterdichte badkamer-speakers zouden hebben.. ;)
Meerdere streams af kunnen spelen is trouwens wel een fijne feature van Spotify Connect.. nog een reden waarom het jammer is dat de SR5008 daar geen support voor heeft.
Sonos ondersteunt trouwens weer geen Airplay..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:11
en het nieuwe spotfiy connect ook niet wat ik persoonlijk jammer vind.
De functies van de spotify app vind ik namelijk veel beter dan de sonos app. Ik persoonlijk vind het nieuwe ontwerp van de applicatie een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Laatst online: 16:13
Spotify connect kun je geen meerdere streams mee afspelen tegelijkertijd op verschillende devices met 1 spotify account, dat is een feature die alleen Sonos kent. Verder is Sonos is ook geen vervanging voor een receiver met Airplay etc, Wel is Sonos een DLNA receiver dus je kunt er via DLNA wel dingen toesturen om af te spelen.

Trouwens de Sonos Play 1 is (spat)waterdichte badkamer speaker :)

[ Voor 21% gewijzigd door Furfoot op 27-06-2014 11:57 ]

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Goede nieuws is dat Spotify ooit de SDK voor Connect gaat vrijgeven, begrijp ik hier: https://github.com/mopidy.../14#issuecomment-42748374
Eventually there will be a public SDK for Connect functionality. Currently this SDK is only being distributed to Spotify Partners.
Reverse engineering the protocol is supposedly quite hard, so we're recommended to sit tight waiting for the SDK.
Als dat gebeurt is dan kan je met een simpele Raspberry Pi / HTPC ook als Spotify Connect 'speaker' laten fungeren die je dan weer aan je versterker/speakers verbindt.

@Furfoot: ok had ik over het hoofd gezien, eens kijken :)

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeRSPiN op 27-06-2014 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
Defnosh schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 10:17:
Heren,

Sinds een tijdje ben ik eigenaar van een SR7008. Bevalt uitstekend, maar toch een kleine vraag.
Ik weet eigenlijk bijna zeker dat het niet kan, maar wie weet heeft iemand een gouden tip:)

Ik gebruik eigenlijk best vaak de optie 'network -> mediaplayer' om muziek af te spelen vanaf mijn NAS. nu kun je middels de options knop, een andere videoweergave selecteren. Bijvoorbeeld de game input, zodat je het beeld van je xbox ziet, maar nog steeds de muziek van je NAS hoort.
Is het ook mogelijk dat de reciever het geluid van je geselecteerde input (game in dit geval) ook doorstuurt naar de speakers van de televisie? Of, is hier een andere manier voor?
Okee voor het geval iemand met hetzelfde probleem zit, ik heb het zo opgelost:

Verbind de zone2-uitgang middels een hdmi-kabel met een andere hdmi-ingang van je televisie. Nu kun je muziek aanzetten op je laptop/cd-speler/mediaspeler/etc en vervolgens je xbox opstarten, switchen naar zone2 en dan je xbox selecteren als input. Nu blijft je muziek over je speakers spelen, terwijl het beeld en geluid van de xbox uit je televisie komt :D

Achteraf is het zo simpel dat misschien niemand hiermee zit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Gaat er video via zone 2? ik dacht alleen audio....

edit: bedoel je de 2e hdmi out?

[ Voor 25% gewijzigd door Pjotr22 op 27-06-2014 17:28 ]

Pagina: 1 ... 24 ... 67 Laatste