Vandaag mijn eerste receiver ooit besteld. De Marantz NR1604. Ben benieuwd
Door de BTW actie bij Mediamarkt terug 449 euro.
Goedenavond,
Momenteel heb ik een set Monitor Audio RX-6 spelende op een Marantz SR5008. Dit bevalt me prima qua muziek, maar het kan altijd beter. Tijdens het tv kijken mis ik toch wel een beetje een centerspeaker en ook de lage tonen mogen bij films wel iets meer aanwezig zijn. Nu heb ik een Monitor Audio BRW-10 Bronze sub gezien 2dehands. Is dit een "goed huwelijk" met de RX-6? Ik zou dit voornamelijk voor het tv kijken doen, maar muzikaal moet het uiteraard ook wel een bijdrage zijn en moet het niet gaan overheersen. Zijn er misschien mensen hier de dezelfde setup hebben of hier iets zinnigs over kunnen zeggen of advies over de settings? Gezien het 2dehands betreft kan ik het niet eerst thuis proberen.
Alvast bedankt
Momenteel heb ik een set Monitor Audio RX-6 spelende op een Marantz SR5008. Dit bevalt me prima qua muziek, maar het kan altijd beter. Tijdens het tv kijken mis ik toch wel een beetje een centerspeaker en ook de lage tonen mogen bij films wel iets meer aanwezig zijn. Nu heb ik een Monitor Audio BRW-10 Bronze sub gezien 2dehands. Is dit een "goed huwelijk" met de RX-6? Ik zou dit voornamelijk voor het tv kijken doen, maar muzikaal moet het uiteraard ook wel een bijdrage zijn en moet het niet gaan overheersen. Zijn er misschien mensen hier de dezelfde setup hebben of hier iets zinnigs over kunnen zeggen of advies over de settings? Gezien het 2dehands betreft kan ik het niet eerst thuis proberen.
Alvast bedankt
De sub is de enige speaker die niet in de zelfde serie hoeft te zijn als de rest van je surround opstelling.
Er is al heel veel geschreven over setting / plaatsing sub woofer. Het begint bij zelf luisteren en aanschaffen, daarna kun je aan de slag met plaatsing en setting.
En inderdaad, ik zal ook niet snel meer een nieuwe speaker kopen. Die dingen worden gemaakt om jaren mee te gaan, geen punt als hij 10 jaar oud is. Als je een beetje slim koopt en doorverkoopt hoeft het niet eens geld te kosten.
kijk ook eens hier: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=109300.0
Er is al heel veel geschreven over setting / plaatsing sub woofer. Het begint bij zelf luisteren en aanschaffen, daarna kun je aan de slag met plaatsing en setting.
En inderdaad, ik zal ook niet snel meer een nieuwe speaker kopen. Die dingen worden gemaakt om jaren mee te gaan, geen punt als hij 10 jaar oud is. Als je een beetje slim koopt en doorverkoopt hoeft het niet eens geld te kosten.
kijk ook eens hier: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=109300.0
Ik heb een vervelend issue met mijn SR6007, ik gebruik het audio return channel van mijn tv. Maar welke bron ik ook gebruik, of dat nu netflix, of de ingebouwde mediastreamer om mkv's mee af te spelen. het lijkt steeds of de audio stream gereset wordt om de xx seconden. Heb de indruk dat het volume van de bron wellicht te hard is waardoor de versterker de audio reset/zachter zet. Iemand dit al eens ervaren? Kan niet echt een instelling vinden waar het aan zou kunnen liggen?
Mijn tv is een samsung ue46f6200
Mijn tv is een samsung ue46f6200
Staat de versterker wellicht op de "nachtstand", sorry kan ff niet op de echte naam komen. Dan wordt om je buren te beschermen de dynamiek er wat uitgehaald.
[ Voor 3% gewijzigd door Rallye op 02-03-2014 22:39 ]
Ik zie het bij mijn NR1602 af en toe, meestal als ik van input schakel als het systeem al een tijdje aanstaat.SirMemeAlot schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 13:58:
Ik heb sinds enkele weken nu de sr5008, echter heeft de receiver nog wel een aantal kuren bij mij. Soms heb ik geen geluid en moet ik de versterker uit en aan zetten en is het probleem opgelost, of soms krijg ik spontaan ineens de volume balk in mijn beeld. Heb al eens gekeken naar nieuwe software versie, maar meer dan dit heb ik eigenlijk geen idee wat ik nog meer kan proberen om het probleem op te lossen.
Hebben jullie hiermee enige ervaring of kennis?
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Niet dat ik weet, want bij het afspelen van andere bronnen heb ik er geen last van, alleen als ik het audio return channel gebruik. Waar ik inmiddels wel achter ben is dat ARC een HDMI 1.4 feature is, beide mijn tv als receiver zijn HDMI 1.4 maar de kabel die ik ertussen heb zitten vermoedelijk 1.3 is (zéker geen 1.4) dus ik heb even een 1.4 besteld om te kijken of dat het probleem oplost.Rallye schreef op zondag 02 maart 2014 @ 22:39:
Staat de versterker wellicht op de "nachtstand", sorry kan ff niet op de echte naam komen. Dan wordt om je buren te beschermen de dynamiek er wat uitgehaald.
Nieuwe update voor de Av8801 changelist:
6. 2/19/2014
1) Crestron update
2) Sirius XM API2.0
3) When DTS-HD MA 96k audio is streamed, there is noise or no output
4) Noise from DD+ stream from Netflix
5) WMA 11/12 files not playing
6) Noise from WAV file in NAS (Twonky Server 7) via remote app
7) MSLEFT and MSRIGHT of the AMX command
Noise between tracks of FLAC file
9) No communication with Buffalo LInkStation
10) No sound from SW in PURE DIRECT
11) Dialogue Enhancer set by Menu is not memorized
12) When connected Server shuts down in the Resume play of Last Sation of iRadio, the browsing of iRadio cannot be done
13) AMP ASSIGN 7.1 + Zone 2, unable to choose SB/FH/FW
6. 2/19/2014
1) Crestron update
2) Sirius XM API2.0
3) When DTS-HD MA 96k audio is streamed, there is noise or no output
4) Noise from DD+ stream from Netflix
5) WMA 11/12 files not playing
6) Noise from WAV file in NAS (Twonky Server 7) via remote app
7) MSLEFT and MSRIGHT of the AMX command
9) No communication with Buffalo LInkStation
10) No sound from SW in PURE DIRECT
11) Dialogue Enhancer set by Menu is not memorized
12) When connected Server shuts down in the Resume play of Last Sation of iRadio, the browsing of iRadio cannot be done
13) AMP ASSIGN 7.1 + Zone 2, unable to choose SB/FH/FW
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Goedemiddag Tweakers,
Een tijdje terug heb ik een 5.1 set gekocht van de Boston Acoustic Soundware S serie. Een aantal weken geleden heb ik twee extra boxen gewonnen uit dezelfde serie en heb nu dus een 7.1 set. Graag wil ik een receiver aanschaffen van het merk Marantz maar ik zit erg te twijfelen tussen de nr1604 en de sr6008. De 1604 is een stuk compacter, vriendinvriendelijker en goedkoper maar ik heb het idee dat uit de 6008 een beter geluid komt. Maar ik weet niet of dit het prijsverschil waard is. Wat is jullie mening/ervaringen hierover?
Een tijdje terug heb ik een 5.1 set gekocht van de Boston Acoustic Soundware S serie. Een aantal weken geleden heb ik twee extra boxen gewonnen uit dezelfde serie en heb nu dus een 7.1 set. Graag wil ik een receiver aanschaffen van het merk Marantz maar ik zit erg te twijfelen tussen de nr1604 en de sr6008. De 1604 is een stuk compacter, vriendinvriendelijker en goedkoper maar ik heb het idee dat uit de 6008 een beter geluid komt. Maar ik weet niet of dit het prijsverschil waard is. Wat is jullie mening/ervaringen hierover?
wat zeggen de verschillende reviews jou?
neem je speakers mee naar de winkel en ga beluisteren. of neem allebei de receivers mee naar huis en ga luisteren
neem je speakers mee naar de winkel en ga beluisteren. of neem allebei de receivers mee naar huis en ga luisteren
"Beter geluid" is altijd weer erg persoonlijk. De SR6008 gaat het makkelijker hebben met de speakers omdat die met meer gemak meer vermogen uitstuurt. Of jij dat merkt weet ik niet en hangt natuurlijk van de luidsprekers af en de luistertip is echt een herhalingsrecept die altijd langskomt 
Ik zou niet snel de NR1604 nemen voor een 7.1 set, maar ik heb het ook nooit geprobeerd.
En de vriendinvriendelijkheid kan niet al teveel van belang zijn want ze staat een 7.1 set toe
Ik zou niet snel de NR1604 nemen voor een 7.1 set, maar ik heb het ook nooit geprobeerd.
En de vriendinvriendelijkheid kan niet al teveel van belang zijn want ze staat een 7.1 set toe
[ Voor 11% gewijzigd door Hann1BaL op 05-03-2014 16:53 ]
Hahaha, erg bedankt voor je snelle reactie
. Het probleem is echter dat ik de receivers heb getest in combinatie met veel betere speakers. Daar was het verschil in geluid te horen. Maar ik ben bang tevens bang dat de Marantz SR6008 iets "te" duur/goed is voor mijn speakers en dat dit verschil onhoorbaar is. Denk je echter dat de NR1604 te zwak is om een 7.1 aan te sturen? Misschien moet ik maar eens kijken naar de SR5008 het tussenmodel. Iemand hier ervaringen mee? Alleen erg jammer dat deze een plastic voorpaneel heeft
Aarrgghh.
Heb zelf de SR5004 - ben ik zeker tevreden van.
Lijkt me dus dat de SR5008 zeker goed genoeg voor je speakers is.
Lijkt me dus dat de SR5008 zeker goed genoeg voor je speakers is.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
Goedenavond Tweakers,
Op dit moment nog steeds aan het twijfelen. De 1604 is inmiddels afgevallen maar zit nog te twijfelen tussen de Marantz SR5008 en de Marantz SR6008. Helaas kan ik binnen korte tijd geen luistertest doen omdat de dichtstbijzijnde hifi winkel behoorlijk ver weg is. Het prijsverschil tussen de twee receiver is €100,-. Ik kan alleen niet inschatten of dit het prijsverschil waard is. Heeft iemand de twee receivers met elkaar vergeleken qua audio? Alvast bedankt!
Op dit moment nog steeds aan het twijfelen. De 1604 is inmiddels afgevallen maar zit nog te twijfelen tussen de Marantz SR5008 en de Marantz SR6008. Helaas kan ik binnen korte tijd geen luistertest doen omdat de dichtstbijzijnde hifi winkel behoorlijk ver weg is. Het prijsverschil tussen de twee receiver is €100,-. Ik kan alleen niet inschatten of dit het prijsverschil waard is. Heeft iemand de twee receivers met elkaar vergeleken qua audio? Alvast bedankt!
Ik zou voor de 5008 gaan. De 5008 zal jouw speakers keurig onder controle kunnen houden, een 6008 is echt overkill voor jouw set.
MacBook Air M2 Apple TV 4 64GB HomeKit iPhone 13 Pro Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130
Lijkt vergelijkbaar met mijn probleem. Ik heb een rasp pi met xbmc aangesloten op mijn SR6008. Het gebeurt regelmatig dat wanneer ik een film start, de marantz geen audio ontvangt. Moet dan paar keer de film starten en dan stoppen voordat de marantz het geluidspoor oppikt. Omdat ik verder geen andere bronnen heb aangesloten weet ik nu niet of het een receiver of raspi probleem is. Iemand vergelijkbaar probleem?Hann1BaL schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 15:14:
Geen geluid is mij een paar gebeurd i.c.m. ziggo settopbox (van Cisco.) Dat treedde op als de audiostream van het kanaal bij het zappen veranderde van DD 2.0 naar DD 5.1 (de HD kanalen hebben doorgaans een 5.1 stream.)
Dit was altijd op te lossen door nogmaals te zappen.De vraag is of het aan de Marantz ligt of aan de Cisco.
Verder herken ik de issues niet met mijn SR6008 (die qua software, verwacht ik, niet verschil van de 5008)
Heb je de problemen met verschillende bronnen? Of met alle? Ook met internet radio? (Om HDMI handshake uit te sluiten als oorzaak.)
Sinds de laatste firmwareupdate een paar weken geleden heb ik er geen last meer van overigens.Lumics schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 22:37:
[...]
Lijkt vergelijkbaar met mijn probleem. Ik heb een rasp pi met xbmc aangesloten op mijn SR6008. Het regelmatig dat wanneer ik een film start, de marantz geen audio ontvangt. Moet dan paar keer de film staten en dan stoppen voordat de marantz het geluidspoor oppikt. Omdat ik verder geen andere bronnen heb aangesloten weet ik nu niet of het een receiver of raspi probleem is. Iemand vergelijkbaar probleem?
Andere kabel geprobeerd, factory reset + firmware update. Vanavond maar even niewe build op de rasppi installeren om te kijken of dat helpt.Hann1BaL schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 22:39:
[...]
Sinds de laatste firmwareupdate een paar weken geleden heb ik er geen last meer van overigens.
Ik heb ook last van dit probleem, maar volgens mij ligt het aan de raspi.
Had eerst 3 maanden een andere build (weet niet meer welke) en had nooit problemen met audio.Maar sinds ik Openelec gebruik heb ik soms geen audio, 1 of 2x de film opnieuw opstarten en het werkt weer.
moet m nog updaten maar geen tijd voor gehad
Had eerst 3 maanden een andere build (weet niet meer welke) en had nooit problemen met audio.Maar sinds ik Openelec gebruik heb ik soms geen audio, 1 of 2x de film opnieuw opstarten en het werkt weer.
moet m nog updaten maar geen tijd voor gehad
Ik heb het zelfde probleem met de sr5008 en mijn HTPC, maar mijn Horizon mediabox en de Playstation 3 hebben hier tot nu toe geen last van. Ik moet de versterker dan een keer uit en aan zetten om het probleem op te lossen.
Sinds de update lijkt het wel enigzins minder voor te komen, maar nog niet volledig opgelost.
Sinds de update lijkt het wel enigzins minder voor te komen, maar nog niet volledig opgelost.
Ik heb dit ook sinds de nieuwe update van mijn sr7008. (5530-9646-1650 update versie).
Ik had daarvoor nooit geen problemen. Nu geeft hij soms als audiospoor: unknown aan. De marantz uit en aan en het probleem is over.. Meer mensen last van dus..?
Ik had daarvoor nooit geen problemen. Nu geeft hij soms als audiospoor: unknown aan. De marantz uit en aan en het probleem is over.. Meer mensen last van dus..?
Bedankt voor al jullie hulp bij het uitzoeken van een nieuwe receiver van Marantz. Nu heb ik echter nog één vraag wat niet helemaal te maken heeft met dit topic. Maar ik wil in toekomst graag twee vloerstaande speakers er bij kopen. Op dit moment heb ik een 7.1 Boston acoustics soundware S set. Hebben jullie aanbevelingen hoe ik dit het beste kan combineren? Kan ik het beste vloerstaande speakers kopen van hetzelfde merk? Is het erg wanneer je verschillende series binnen een merk combineert (bijv. Boston acoustics soundware S met twee Boston acoustics M250) of verknal ik dan heel de samenhang? Alvast bedankt!
Als je uitbreidt met de 250 of 350, kun je later voor surround uitbreiden met de a25 of a26. En dan ben je officieel verslaafd net als wij
de HDMI 1.4 kabel heeft het probleem opgelost. Mochten nog meer mensen tegen dit probleem zijn aangelopen. Het is misschien ook een open deur dat je bij een HDMI 1.4 feature geen HDMI 1.3 kabel moet gebruiken, maar dat ligt niet zo voor de hand, als je even niet weet welke versies van HDMI er zijn of welke kabel je hebt.loewie1984 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 10:25:
[...]
Niet dat ik weet, want bij het afspelen van andere bronnen heb ik er geen last van, alleen als ik het audio return channel gebruik. Waar ik inmiddels wel achter ben is dat ARC een HDMI 1.4 feature is, beide mijn tv als receiver zijn HDMI 1.4 maar de kabel die ik ertussen heb zitten vermoedelijk 1.3 is (zéker geen 1.4) dus ik heb even een 1.4 besteld om te kijken of dat het probleem oplost.
Haha geen slecht idee om daarna uit te breiden naar de a25 of m25. Ik merk inderdaad al dat behoorlijk verslaafd aan het worden ben aan hifi spul. Ook al zitten kijken naar dali fazon f5 speakers, ik vind dat design echt enorm mooi. Helaas onbetaalbaar.
Maar nu blijft de vraag of ik zomaar verschillende speakerseries met elkaar kan combineren. Stel ik koop de boston acoustic m250 of de m340 vloerstaande speakers. Gaan deze dan nog wel samen met de boston acousics soundware S 5.1 set? Alvast bedankt.
Maar nu blijft de vraag of ik zomaar verschillende speakerseries met elkaar kan combineren. Stel ik koop de boston acoustic m250 of de m340 vloerstaande speakers. Gaan deze dan nog wel samen met de boston acousics soundware S 5.1 set? Alvast bedankt.
Dat gaat echt best, je gaat pas horen dat het beter kan als je daarna weer upgradet
Als ik alleen twee floorstanders erbij koop is het dan ook van belang om de center speaker te vervangen? Of is het voldoende als ik voorlopig de Boston Acoustics Soundware S gebruik? Ik wil namelijk de audio kwaliteit van muziek verbeteren maar ik ben bang dat hierdoor de stemmen in het niet vallen tijdens films door de twee floorstanders.
laat ik het zo zeggen, en dit is mijn mening.
een center speaker is beter dan geen center speaker
een center speajer van het zelfde merk vind ik prettiger dan van een ander merk (niet gebaseerd op enig technisch argument, puur gevoelsmatig)
een center speaker uit dezelfde lijn/serie als de fronts is in basis beter afgestemd op de fronts dan een center uit een andere lijn/serie
Dus als je de fronts vervangt, zul je pas merken hoe veel impact het heeft gehad, zodra je ook de center hebt vervangen, omdat je dan pas het verschil hoort!
Ik verving mijn B&W center (cc6) door de B&W LCR600 S3, omdat deze door de fabrikant op elkaar zijn afgestemd, maar ik was meer dan tevreden met het geluid dat uit de cc6 kwam!
een center speaker is beter dan geen center speaker
een center speajer van het zelfde merk vind ik prettiger dan van een ander merk (niet gebaseerd op enig technisch argument, puur gevoelsmatig)
een center speaker uit dezelfde lijn/serie als de fronts is in basis beter afgestemd op de fronts dan een center uit een andere lijn/serie
Dus als je de fronts vervangt, zul je pas merken hoe veel impact het heeft gehad, zodra je ook de center hebt vervangen, omdat je dan pas het verschil hoort!
Ik verving mijn B&W center (cc6) door de B&W LCR600 S3, omdat deze door de fabrikant op elkaar zijn afgestemd, maar ik was meer dan tevreden met het geluid dat uit de cc6 kwam!
Bedankt voor je reactie :D! Duidelijk antwoord.
Laatste vraag: Stel ik vervang de fronts en center, zal tijdens het kijken van films dan de backs en front hights niet onderdoen? Of omdat het juist surround speakers en hight speakers zijn maakt het niet veel uit? Graag wil ik de surrounds namelijk niet vervangen vanwege de grote van de speakers die ik nu heb. Deze zijn lekker compact en makkelijk weg te werken. Alvast bedankt!
Laatste vraag: Stel ik vervang de fronts en center, zal tijdens het kijken van films dan de backs en front hights niet onderdoen? Of omdat het juist surround speakers en hight speakers zijn maakt het niet veel uit? Graag wil ik de surrounds namelijk niet vervangen vanwege de grote van de speakers die ik nu heb. Deze zijn lekker compact en makkelijk weg te werken. Alvast bedankt!
Bij films gaan je surrounds sowieso het minste werk doen en dus het minste opvallen.HowlingWolve schreef op maandag 10 maart 2014 @ 21:11:
Bedankt voor je reactie :D! Duidelijk antwoord.
En je moet uiteraard alle speakers uiteindelijk goed gaan afstellen qua volumes zodat alles op hetzelfde niveau speelt.
Je surrounds kan je dan later nog altijd vervangen
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
Kan iemand van de marantz 1604 bezitters mij misschien kunnen vertellen of deze een "flasher in" aansluiting heeft? De website van marantz heb ik bekeken. In de US zag ik dat deze wel een flasher in versie heeft en op de NL site niet. Ik had deze graag aangesloten op marmitek ir control 8. Alvast bedankt.
http://www.marantz.nl/Doc...R1604N_NED_CD-ROM_00A.pdfvandenhende schreef op zondag 16 maart 2014 @ 08:48:
Alvast bedankt.
Nickname does not reflect reality
Ja Brad, dat is precies wat ik zeg.
Dat denk ik niet, maar de kans op een Amerikaans model lijkt mij nihil. Duits o.i.d. kan uiteraard prima. Zijn zat webshops die grijs importeren en zodoende lagere prijzen (kunnen) rekenen.vandenhende schreef op maandag 17 maart 2014 @ 08:09:
Met andere woorden : als je bij een Nederlandse (web)shop een dergelijk product koopt, krijg je dan ook altijd een nl versie?
Nickname does not reflect reality
Zag net de volgende aanbieding voorbij komen : http://hificorner.nl/hifi...4-cd5004-zilver-goud.html
Leek me best een mooie deal, ondanks de leeftijd en het 'instap' karakter van dit duo.
Ik zoek een update van mijn Pioneer VSX'je (820), en zou er een stel Dali Zensor 7 mee willen aandrijven (stereo). Eventueel een DACje erop zetten indien nodig.
Wat denken jullie?
Leek me best een mooie deal, ondanks de leeftijd en het 'instap' karakter van dit duo.
Ik zoek een update van mijn Pioneer VSX'je (820), en zou er een stel Dali Zensor 7 mee willen aandrijven (stereo). Eventueel een DACje erop zetten indien nodig.
Wat denken jullie?
Meer mensen last van dat sinds de laatste firmware de SR7007 niet meer wordt herkend door Airplay zeg maar? Ik zie hem wel in mijn Marantz app en kan hem bedienen maar Airplayen vanaf mijn Ipad ermee ho maar
Ik heb mijn 7007 ook direct geupdate. Eigenlijk was ik ook op zoek naar de changelog maar die kon ik niet zo gauw ergens vinden. Als ik straks thuis ben zal ik de airplay functionaliteit eens testen voor je.wimpie007 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 09:49:
Meer mensen last van dat sinds de laatste firmware de SR7007 niet meer wordt herkend door Airplay zeg maar? Ik zie hem wel in mijn Marantz app en kan hem bedienen maar Airplayen vanaf mijn Ipad ermee ho maar
Graag!vandenhende schreef op maandag 24 maart 2014 @ 10:04:
[...]
Ik heb mijn 7007 ook direct geupdate. Eigenlijk was ik ook op zoek naar de changelog maar die kon ik niet zo gauw ergens vinden. Als ik straks thuis ben zal ik de airplay functionaliteit eens testen voor je.
6008 echt, hoe meer stabiliteit een receiver hoe beter luidsprekers onder verschillende omstandigheden klinken. op een relatief laag luisterniveau zal het verschil minimaal zijn, wil je wat harden knallen, dan heeft de 6008 een langere adem. + dat de 6008 nog wat meer aansluitingen en functies heeft.HowlingWolve schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 22:28:
Goedenavond Tweakers,
Nu zit ik te twijfelen over een nieuwe receiver gezien de leeftijd van mijn harman kardon avr255, het videosignaal en wat problemen met de receiver. Ik zit dan in eerste instantie te denken aan de 1604, enkel om het formaat en de specs die ik op internet lees. Vraagje is of iemand hier me kan vertellen of het ding zijn beloften waar maakt? 90watt per kanaal klinkt meer dan voldoende, maar is dit ook het geval? Mijn avr255 is maar 50 watt maar ik weet ook goed dat watt, een heel verschillende ervaring is bij een ander merk.
Ik heb thuis 2 Boston A360 staan, een Final S220 (actieve sub dus boeit qua versterker niet zoveel) en nog 3 harman kardon speakertjes als center en surround maar die gaan binnenkort vervangen worden door de A25's en de 225C van boston om het setje compleet te maken.
Nu die 1604, het formaat bevalt met erg goed! Een lekkere kleine receiver met (op papier) voldoende vermogen en in/uit-gangen. Maar wat zijn de ervaringen hier?
En kan iemand me vertellen hoe de beeldkwaliteit is? ik zou het liefste alle apparaten aansluiten op de receiver en een kabel naar de tv doen....als de beeldkwaliteit dan maar voldoende is!
Ik heb thuis 2 Boston A360 staan, een Final S220 (actieve sub dus boeit qua versterker niet zoveel) en nog 3 harman kardon speakertjes als center en surround maar die gaan binnenkort vervangen worden door de A25's en de 225C van boston om het setje compleet te maken.
Nu die 1604, het formaat bevalt met erg goed! Een lekkere kleine receiver met (op papier) voldoende vermogen en in/uit-gangen. Maar wat zijn de ervaringen hier?
En kan iemand me vertellen hoe de beeldkwaliteit is? ik zou het liefste alle apparaten aansluiten op de receiver en een kabel naar de tv doen....als de beeldkwaliteit dan maar voldoende is!
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
lj_tree schreef op maandag 24 maart 2014 @ 13:46:
90watt per kanaal klinkt meer dan voldoende, maar is dit ook het geval?
Oftewel die 90 Watt slaat nergens op, die 50 Watt is de realistische waarde die je aan moet houden. Overigens voor het gros van de mensen nog steeds meer dan voldoende.Uitgangsvermogen (8 ohm, 20 Hz - 20 kHz, 0,08% 2-kan.-aansturing) - 50 W
Uitgangsvermogen (6 ohm, 1 kHz, 0,7%, 2-kan.-aansturing) - 70 W
Uitgangsvermogen (6 ohm, 1 kHz, 1%, 1-kan.-aansturing) - 90 W
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Werkt soepel. Net geprobeerd met mijn iPhone (vanuit verschillende apps). Probleemloos. Wat gaat er precies bij jou mis?
Allereerst dank voor het checken.vandenhende schreef op maandag 24 maart 2014 @ 17:58:
[...]
Werkt soepel. Net geprobeerd met mijn iPhone (vanuit verschillende apps). Probleemloos. Wat gaat er precies bij jou mis?
Ik zie de sr7007 op mijn iPad niet meer. ik heb op zolder nog een denon x2000 staan en die staat er wel.
Airplay daar naartoe werkt wel probleemloos. Hangen beide in zelfde netwerk heel vaag.
in de marantz en denon apps zie ik ze wel beide en kunnen ze beide worden bediend
[ Voor 13% gewijzigd door wimpie007 op 24-03-2014 19:07 ]
Of een sr7007 regelen voor een mooi prijsje ergens!HowlingWolve schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 22:28:
Goedenavond Tweakers,
OK, heb nog eens uitvoerig gekeken op zowel iPhone als iPad. Helaas is de 7007 mijn enige airplay device dus kan ik niet echt lekker vergelijken.wimpie007 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 19:05:
[...]
Ik zie de sr7007 op mijn iPad niet meer. ik heb op zolder nog een denon x2000 staan en die staat er wel.
Airplay daar naartoe werkt wel probleemloos. Hangen beide in zelfde netwerk heel vaag.
Airplay werkt wel vanuit de youtube app, synology ds audio app, uitzending gemist app.
Wat voor mij niet werkt is het streamen van foto's via airplay via Apple foto app (Apple ziet de marantz niet in het lijstje met airplay devices) of de default muziek app of via youtube in safari. Volgens mij hadden die alledrie wel moeten werken.
Werkt voor jou geen enkele app, of is jouw situatie vergelijkbaar aan die van mij? Beetje vaag dit.
Heb je je Marantz of je router al eens van de stroom gehaald en weer aangesloten? Dat wil bij mijn 6006 wel eens helpen. Bij mijn Gear4 en Logitech Airplay-speakers trouwens ook.
Ja alles van de stroom gehaald, vast IP gegeven, niks werkt helaas.
Nee zie mijn sr7007 in geen enkele Airplay func.
Wel vanaf mijn bedrage PC overigens dus is iets met de wireless ofzo
Nee zie mijn sr7007 in geen enkele Airplay func.
Wel vanaf mijn bedrage PC overigens dus is iets met de wireless ofzo
Ik heb een chromecast aangeschaft. Als ik deze in mijn teevee stop en er een actie op uitvoer zorgt CEC ervoor dat de TV aangaat en ik dingen kan gaan doen. Echter, voor muziek wil ik dit natuurlijk over mijn stereo hebben. Heeft Marantz apparatuur (receiver) die aanspringt als de chromecast een opdracht krijgt (die ik dan uiteraard in een hdmi poort in de receiver steek)? Zou mooi zijn als alles (tv en receiver) aangaat zodra de chromecast een opdracht krijgt.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Gisteren voor mijn nr1603 firmware update geïnstalleerd. Vanochtend artefacts ineens op het beeld. Dit bij het kanaal voor de ps3 (game).
die voor de bluray doet het wel normaal.
die van de ps3 geeft problemen zelfs wanneer deze uit staat. Echt vaag.
die voor de bluray doet het wel normaal.
die van de ps3 geeft problemen zelfs wanneer deze uit staat. Echt vaag.
Weet iemand misschien ook waar je een changelog voor de NR1603 vandaag kunt halen? Er is een update, maar het werkt nu goed:P
@Woutur: ik hoop mijn Chromecast vandaag te krijgen. Ik sluit hem eerst op de TV aan, dat scheelt weer een lader (voeding via USB). Volgens mij kan mijn 6006 ook via HDMI worden aangezet. Of de TV dan ook aan gaat weet ik dan weer niet.
De recente modellen hebben in ieder geval CEC, dus dat zou moeten werken. Maak er zelf geen gebruik van omdat m'n Logitech a.b. dan in de war raakt (denkt dat TV/receiver uit staan terwijl hij aan staat etc). Chromecast in de receiver (SR7008 in mijn geval) werkt in ieder geval prima. Helaas nog wel externe power (USB) nodig, omdat er geen HDMI1.4+ op de receiver zit.woutur schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 11:36:
Ik heb een chromecast aangeschaft. Als ik deze in mijn teevee stop en er een actie op uitvoer zorgt CEC ervoor dat de TV aangaat en ik dingen kan gaan doen. Echter, voor muziek wil ik dit natuurlijk over mijn stereo hebben. Heeft Marantz apparatuur (receiver) die aanspringt als de chromecast een opdracht krijgt (die ik dan uiteraard in een hdmi poort in de receiver steek)? Zou mooi zijn als alles (tv en receiver) aangaat zodra de chromecast een opdracht krijgt.
Mogelijk werkt het andersom wel. Chromecast aansluiten op de TV (stroom via de adapter, niet via de USB). De Chromecast zet dan de TV aan en de TV de receiver (kun je instellen). Als je de stroom voor de Chromecast van de USB haalt (zoals ik doe) is de Chromecast uit als de TV uit is. Dan is hij dus niet zichtbaar en kan de TV niet aanzetten.
Zijn er meer mense die een handshake probleem hebben met een NR1603 na de laatste firmware update?
Mijn humax geeft na een aantal seconde een groen scherm als deze via de Marantz loopt erg irritant.
Mijn humax geeft na een aantal seconde een groen scherm als deze via de Marantz loopt erg irritant.
mijn humax kan niet goed met mijn sr7005, was de reden om andere decoder te kopen. heb nu cisco
Ik heb sinds een tijdje een Marantz SR6003. Deze bevalt mij uitstekend. Er is echter 1 dingetje waar ik maar niet wijs uit kan worden.
De bedoeling is dat ik een Wii via RCA (rood, geel, wit) kabels aan de receiver koppel en dan het beeld doorstuur/converteer naar een scherm welke via HDMI op HDMI Output 1 zit aangesloten.
Nou wil het zo zijn dat ik wél geluid hoor, maar het beeld vertikt het om weer te geven. Heel af en toe zie ik een fractie van een seconde het beoogde beeld voorbij flitsen, maar meer heb ik niet voor elkaar gekregen.
Het maakt geen klap uit hoe ik de receiver instel, het werkt gewoon niet. Heb uren lopen martelen met de inputs, video converting en noem het maar op qua opties.
Qua instellingen heb ik het bijvoorbeeld zo staan: RCA verbonden met VCR (rood/wit bij audio en geel boven S-Video), bij Func Input staat VCR op Ana, de rest allemaal op - en V/S op 3. Bij de gele VCR aansluiting staat ook VCR(3) dus ik ga er van uit dat dat naar elkaar verwijst.
Videoconverting heb ik als volgt: VCR=ANA&HDMI, OSD staat op Disable, C-I/P op Enable, HDMI Output op 1 en Res op Auto.
De Wii is ook al resetted naar fabrieksinstellingen, wat zou moeten zorgen voor 480p. Volgens de handleiding is dat dikke prima. Helaas werken de aanwijzingen uit de handleiding niet.
Iemand die mij het geheim kan vertellen waardoor het wél werkt?
De bedoeling is dat ik een Wii via RCA (rood, geel, wit) kabels aan de receiver koppel en dan het beeld doorstuur/converteer naar een scherm welke via HDMI op HDMI Output 1 zit aangesloten.
Nou wil het zo zijn dat ik wél geluid hoor, maar het beeld vertikt het om weer te geven. Heel af en toe zie ik een fractie van een seconde het beoogde beeld voorbij flitsen, maar meer heb ik niet voor elkaar gekregen.
Het maakt geen klap uit hoe ik de receiver instel, het werkt gewoon niet. Heb uren lopen martelen met de inputs, video converting en noem het maar op qua opties.
Qua instellingen heb ik het bijvoorbeeld zo staan: RCA verbonden met VCR (rood/wit bij audio en geel boven S-Video), bij Func Input staat VCR op Ana, de rest allemaal op - en V/S op 3. Bij de gele VCR aansluiting staat ook VCR(3) dus ik ga er van uit dat dat naar elkaar verwijst.
Videoconverting heb ik als volgt: VCR=ANA&HDMI, OSD staat op Disable, C-I/P op Enable, HDMI Output op 1 en Res op Auto.
De Wii is ook al resetted naar fabrieksinstellingen, wat zou moeten zorgen voor 480p. Volgens de handleiding is dat dikke prima. Helaas werken de aanwijzingen uit de handleiding niet.
Iemand die mij het geheim kan vertellen waardoor het wél werkt?
[ Voor 17% gewijzigd door Zorian op 09-04-2014 20:18 ]
Ik vermoed dat het een probleem is met NTSC / PAL. Je zou daartussen kunnen proberen te schakelen op de Wii.
Ik heb er verder niet gigantisch veel verstand van, maar het is te proberen.
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
Ik lees we wat problemen. als er ook maar 1 hdmi apparaat is aangesloten dat analoog fucked up gaat op dat ding.
dus converter kopen denk ik dan (of een echte reciever
)
e.g. https://www.google.nl/sea...afe=off&tbm=isch&imgdii=_
dus converter kopen denk ik dan (of een echte reciever
[ Voor 46% gewijzigd door Fish op 09-04-2014 22:46 . Reden: fixed link ]
Punt is dus dat ik geen TV heb om de instellingen te bedienen.TommieW schreef op woensdag 09 april 2014 @ 22:23:
Ik vermoed dat het een probleem is met NTSC / PAL. Je zou daartussen kunnen proberen te schakelen op de Wii.
Is dit geen echte receiver dan?fish schreef op woensdag 09 april 2014 @ 22:45:
Ik lees we wat problemen. als er ook maar 1 hdmi apparaat is aangesloten dat analoog fucked up gaat op dat ding.
dus converter kopen denk ik dan (of een echte reciever)
[ Voor 42% gewijzigd door Zorian op 09-04-2014 23:39 ]
Weet je zeker dat deze manier van aansluiten technisch ondersteund wordt? (mijn SR 5002 kan alleen hdmi input via hdmi weer doorsturen. )
Je zou het wel denken als je dit leest.Pjotr22 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 07:30:
Weet je zeker dat deze manier van aansluiten technisch ondersteund wordt? (mijn SR 5002 kan alleen hdmi input via hdmi weer doorsturen. )
Klik voor groot.

Van het weekend krijg ik mijn spulletjes terug van cinemike.... ben erg benieuwd
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Een Wii en een N64, allebei zelfde resultaat...Pjotr22 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 20:42:
Al een ander apparaat met RCA geprobeerd?
Heb intussen maar een alternatieve oplossing gevonden in de vorm van componentkabels voor de Wii en een RCA to HDMI kastje voor de N64.
Component is toch ook analoog? Vreemd dat dat dan wel werkt. Je beeld van de Wii wordt er wel iets mooier van (480p). Ik heb de Wii ook op deze wijze op mijn sr6006 zitten.
Lijkt erop dat je gelijk hebt, ook met component verdomd hij het totaal om beeld weer te geven.Rallye schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 09:33:
Component is toch ook analoog? Vreemd dat dat dan wel werkt. Je beeld van de Wii wordt er wel iets mooier van (480p). Ik heb de Wii ook op deze wijze op mijn sr6006 zitten.
Het lijkt op een HDMI handshake probleem. Beetje jammer dit dus.
Mijn units zijn weer terug. Heb er nog niet veel mee kunnen spelen helaas.

Erg mooi spul.Masterkale1 schreef op zondag 13 april 2014 @ 16:23:
Mijn units zijn weer terug. Heb er nog niet veel mee kunnen spelen helaas.
[afbeelding]
Verwijderd
Mag ik jullie het volgende voorleggen?
Ik ben op zoek naar een versterker waarmee ik voornamelijk muziek zal afspelen en een deel voor films zal gebruiken. Om muziek af te spelen gebruik ik veel spotify. Daarnaast wil ik (via mijn receiver) netflix kunnen afspelen op mijn tv (smart, maar niet smart genoeg..).
Aanvankelijk heb ik gekeken naar receivers met spotify connect, als de NR1603/4. Echter, ik zou tweedehands voor onder de 200 euro een NR1402 kunnen kopen nu. Aangezien ik toch een apple tv of roku oid zal koppelen voor de netflix mis ik de netwerk connecties van een later model niet denk ik. Dat laat geld over voor een paar boxen
De 7.1 boven de 5.1 zal ik niet missen.
Wat ik mij af vroeg is of ik later functionaliteit zal missen omdat ik een ouder model aanschaf. Zoals ik het nu zie zal een aparte streamer als apple tv of roku vaker updates krijgen en is deze indien verouderd makkelijker vervangbaar.
Dank voor de reacties!
Ik ben op zoek naar een versterker waarmee ik voornamelijk muziek zal afspelen en een deel voor films zal gebruiken. Om muziek af te spelen gebruik ik veel spotify. Daarnaast wil ik (via mijn receiver) netflix kunnen afspelen op mijn tv (smart, maar niet smart genoeg..).
Aanvankelijk heb ik gekeken naar receivers met spotify connect, als de NR1603/4. Echter, ik zou tweedehands voor onder de 200 euro een NR1402 kunnen kopen nu. Aangezien ik toch een apple tv of roku oid zal koppelen voor de netflix mis ik de netwerk connecties van een later model niet denk ik. Dat laat geld over voor een paar boxen
Wat ik mij af vroeg is of ik later functionaliteit zal missen omdat ik een ouder model aanschaf. Zoals ik het nu zie zal een aparte streamer als apple tv of roku vaker updates krijgen en is deze indien verouderd makkelijker vervangbaar.
Dank voor de reacties!
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2014 12:14 ]
Het is een hele stap vooruit. De bedoeling is ook dat je alles op direct mode zet. Een nadeel hiervan is is dat mijn woofer geen losse calibratie heeft. Ik verlies momenteel dus iets controle over mijn woofer. Ik zou dit kunnen oplossen met een SMS-1 van velodyne.S1NN3D schreef op maandag 14 april 2014 @ 09:04:
[...]
Erg mooi spul.Ben benieuwd wat je van de Cimemike tuning gaat vinden.
Voor de rest klinkt alles veel natuurlijker en het mooiste wat ik aan de tuning vind is dat alles compleet los komt van de speakers. Er wordt echt een stage opgebouwd en de speakers verdwijnen.
Het balans van de volumes over de speakers lijkt ook beter dan met audyssey aan.
Vandaag testsessie gehad met de denon Ud3313 cinemike. De puntjes op de I worden gezet met deze speler. Ik kreeg echt het idee als of ik bij het concert aanwezig was.
Heb zelden zo goed geluid gehoord als bij mij thuis
Morgen komt Vicktor nog langs met de denon 3313 blueray speler om deze nog even te testen.
Eigenlijk even sparen voor isophon cassiano`s en mijn setje is compleet :-)
[ Voor 11% gewijzigd door Masterkale1 op 15-04-2014 19:40 ]
Hmmm, ben er over aan het nadenken om mijn UD7006 te vervangen omdat die een soort constant zoemend geluid maakt bij Blu-ray playback (wat me ook stoort tijdens het kijken).
Ik hoor dat de UD5007 stiller zou zijn (ga ik uiteraard testen in de winkel alvorens aan te kopen), maar na al dat lezen over CineMike vraag ik me af of ik niet meteen beter een nieuwe Blu-ray speler koop getuned door CineMike? Analoog ga ik niet gebruiken, enkel HDMI.
Gaat CineMike voor mijn setup verschil maken met een "gewone" Marantz?
speakers : kef 3005 SE + REL Quake/Q3 sub
AV : Marantz SR5004
Ik hoor dat de UD5007 stiller zou zijn (ga ik uiteraard testen in de winkel alvorens aan te kopen), maar na al dat lezen over CineMike vraag ik me af of ik niet meteen beter een nieuwe Blu-ray speler koop getuned door CineMike? Analoog ga ik niet gebruiken, enkel HDMI.
Ik heb echt geen idee wat het toevoegd aan een standaard set.daffie82 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 20:33:
Hmmm, ben er over aan het nadenken om mijn UD7006 te vervangen omdat die een soort constant zoemend geluid maakt bij Blu-ray playback (wat me ook stoort tijdens het kijken).
Een getunde speler van cinemike kost behoorlijk veel geld. Het zoemende geluid kunnen hun er vast wel uithalen hoor.
Kost je wel 1100 euro voor de tuning.
Ohw ik zie al dat je het juiste forum hebt gevonden
[ Voor 9% gewijzigd door Masterkale1 op 16-04-2014 08:06 ]
Ik ben naar een SR6008 of SR7008 aan het kijken, mijn speakers zijn uit B&W 600 S3 range.
Heb nu nog een SR7500, met de receiver is niks mee alleen heeft deze geen ondersteuning voor de HD audio formaten en ook geen HDMI.
Twijfel nog of ik voor de SR6008 of SR7008 moet gaan.
Heb nu nog een SR7500, met de receiver is niks mee alleen heeft deze geen ondersteuning voor de HD audio formaten en ook geen HDMI.
Twijfel nog of ik voor de SR6008 of SR7008 moet gaan.
Ik ben niet ontspoord, heb nooit op de rails gestaan
Verwijderd
HEREN.
ik heb een probleem met mijn marantz NR1504.
ik heb hier hier succesvol de kalibratie doorlopen en alle speakers zitten goed ( op de subwoofer die ik later mee kalibreer na).
ik krijg hier geen geluid uit op geen enkele manier.
aan de achterkant heb ik 5 hdmi inputs weet niet welke ik moet gebruiken voor een playstation 3 en mijn tv.
ik hoorde dat er maar 1 kabel naar de tv moest en ik meen dat dat monitor ARC is?.
maar ik heb ook nog een tv modem moet ik die ook nog ergens op aansluiten?
sorry als het een beetje onduidelijk is maar ik ben een beetje pissig omdat ik er al de hele dag mee bezig ben
ik heb hier hier succesvol de kalibratie doorlopen en alle speakers zitten goed ( op de subwoofer die ik later mee kalibreer na).
aan de achterkant heb ik 5 hdmi inputs weet niet welke ik moet gebruiken voor een playstation 3 en mijn tv.
ik hoorde dat er maar 1 kabel naar de tv moest en ik meen dat dat monitor ARC is?.
sorry als het een beetje onduidelijk is maar ik ben een beetje pissig omdat ik er al de hele dag mee bezig ben
Staan de inputs goed bij de instellingen?Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 15:30:
HEREN.
Verwijderd
hoe werken die cijfertjes achter de inputs? en bij welke moet wat staan, weet je dat?
waar hebben jullie je tv modem op aangesloten trouwens?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2014 15:58 ]
De gewone manier van aansluiten is inderdaad dat je je receiver als "centrale" gebruikt. Daarvandaan gaat één draad naar de TV. Als je geluid vanaf je TV wilt weergeven (bijvoorbeeld van het signaal dat je via coax binnenkrijgt) heb je een TV nodig die ARC heeft. Dan moet je ook de HDMI voor de TV op de HDMI van de receiver zetten die geschikt is voor ARC (bij mijn sr6006 is dat TV, op de Samsung-TV HDMI2). Je "TV-modem" is je settopbox (van KPN, of UPC of zo)? Die moet gewoon op één van de HDMI's van de receiver (bij mij ait hij op "SAT"). Als je het beeld van de settopbox wilt zien zet je de TV op HDMI, je receiver op de juiste HDMI-ingang en de settopbox aan.
Ik bergrijp je vraag "hoe werken de cijfers achter de inputs" niet.
Ik bergrijp je vraag "hoe werken de cijfers achter de inputs" niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Rallye op 19-04-2014 16:13 ]
Verwijderd
nou je kan die inputs cijfers geven toch 1,2,3,4,5 of front.
moet ik daar wat specifieks aan veranderen?
heb m trouwens met arc hdmi kabel aangesloten.
als ik de kabel uit mijn kon modem haal en ik doe die in de versterker gebeurt er dus helemaal niks en heb ik geen beeld.
als ik de kabel uit mijn kon modem haal en ik doe die in de versterker gebeurt er dus helemaal niks en heb ik geen beeld.
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2014 16:34 ]
Ah, ik denk dat ik hem snap. Kijk eens achterop je receiver, als het goed is zie je zaken bij de inputs als 'TV (1)', 'DVD (2)', 'SAT (3)' etc. De cijfers verwijzen naar het cijfer achter de corresponderende input. Zo kan je dus zeggen welke HDMI poort hij moet nemen, welke component, composiet, optisch, coaxiaal, etc etc.Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 16:22:
Zo gaat het althans bij mijn SR6003.
Voorbeeldsituatie: Ik wil beeld+geluid via HDMI vanaf PC naar monitor. HDMI kabel van PC naar HDMI In 2, HDMI kabel van HDMI Out 1 naar de monitor. Bij de inputinstellingen zeg ik vervolgens: DVD (dat is 2 bij mij): HDMI (geen Auto), HDMI: 2, Optical: -, Coax: -, Comp.: -, V/S: 1 (kan niet anders). De streepjes betekenen: Geen. Niet verbonden, dus ook niet toewijzen.
Snap je het zo een beetje?
Waar je ook op moet letten (indien present) is de Zone dan wel Speakers. Zone staat bij mij uit, en Speakers staat op A. Je hebt ook A+B en Off. A+B betekent bi-wiring of 2 maal front en Off is dan uiteraard gewoon geen speakers. Heb je ook een Zone C switch achterop de receiver? Zet deze dan uit.
[ Voor 34% gewijzigd door Zorian op 19-04-2014 18:11 ]
Het ligt waarschijnlijk aan je frustratie, maar de postings blinken niet uit in duidelijkheid. Wat is een "kon modem"? Je KPN settopbox, zoals ik eerder dacht, of is het je internetmodem? En als je daar een kabel uithaalt waarom verwacht je dan beeld? Of verbind je je receiver nu juist met de KPN settopbox (als je die tenminste bedoelt)?Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 16:22:
Over die ARC HDMI kabel: is alleen de kabel ARC-geschikt, of ook je TV? Heb je de receiver afgestemd op de juiste input?
Je kan de handleiding downloaden vanaf de Marantz website.
Verwijderd
sorry, ben inmiddels afgekoeld.Rallye schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 19:21:
[...]
Het ligt waarschijnlijk aan je frustratie, maar de postings blinken niet uit in duidelijkheid. Wat is een "kon modem"? Je KPN settopbox, zoals ik eerder dacht, of is het je internetmodem? En als je daar een kabel uithaalt waarom verwacht je dan beeld? Of verbind je je receiver nu juist met de KPN settopbox (als je die tenminste bedoelt)?
Over die ARC HDMI kabel: is alleen de kabel ARC-geschikt, of ook je TV? Heb je de receiver afgestemd op de juiste input?
de tv is geschikt voor arc ik neem aan dat de kabel dat ook is heb m namelijk nieuw gekocht gisteren.
voor de duidelijkheid.
ik heb een kpn modem voor internet.
via het internet komt mijn tv binnen en ik heb dus motorola vip1853 als tv ontvanger.
nu heb ik de kabel die uit de tv ontvanger komt op de tv zitten.(hdmi)
en de kabel van de versterker hdmi out (arc) naar tv hdmi (arc).
en mijn playstation 3 zit gewoon op de tv aangesloten anders heb ik geen beeld.
speakers etc zijn goed aangesloten want de kalibratie is wel goed doorlopen.
Ja, daar zit je fout dus.Verwijderd schreef op zondag 20 april 2014 @ 14:45:
[...]
sorry, ben inmiddels afgekoeld.
de tv is geschikt voor arc ik neem aan dat de kabel dat ook is heb m namelijk nieuw gekocht gisteren.
voor de duidelijkheid.
ik heb een kpn modem voor internet.
via het internet komt mijn tv binnen en ik heb dus motorola vip1853 als tv ontvanger.
nu heb ik de kabel die uit de tv ontvanger komt op de tv zitten.(hdmi)
en de kabel van de versterker hdmi out (arc) naar tv hdmi (arc).
en mijn playstation 3 zit gewoon op de tv aangesloten anders heb ik geen beeld.
speakers etc zijn goed aangesloten want de kalibratie is wel goed doorlopen.
Haal de kabel van de tv ontvanger eens uit de tv en prop die in de Marantz. Kijk even goed waar je hem in stopt en wijs vervolgens de input goed aan zoals ik ietsje naar boven heb beschreven.
Idem met je PS3. Haal die HDMI uit de TV en stop hem achter in de Marantz. Beeld en geluid lopen dan via de Marantz.
En om het even met supermooie Paint-skillz aan te duiden:

[ Voor 9% gewijzigd door Zorian op 20-04-2014 15:17 ]
Aanvulling: je moet dus als je het bovenstaande schema volgt om beeld en geluid van een bepaalde bron te krijgen (je Motorola, of de PS3) de receiver op een andere input zetten. Het ARC-kanaal van je TV gebruik je alleen als je de DVB-C-tuner van je TV gebruikt. Jij hebt TV op je Motorola, dus die ARC gebruik je niet.
Deze manier van aansluiten heeft als voordeel dat als je surroundgeluid uit je Motorola of PS3 krijgt, je Marantz het ook weergeeft. Veel TV's geven namelijk surroundgeluid dat ze via HDMI binnenkrijgen niet door.
Deze manier van aansluiten heeft als voordeel dat als je surroundgeluid uit je Motorola of PS3 krijgt, je Marantz het ook weergeeft. Veel TV's geven namelijk surroundgeluid dat ze via HDMI binnenkrijgen niet door.
[ Voor 25% gewijzigd door Rallye op 20-04-2014 19:34 ]
Hoi Dylan,
Niks is zo frustrerend als geen geluid hebben met de paasdagen. Is het inmiddels gelukt? ik denk dat iedereen zich wel eens heeft afgevraagd ' kan het niet simpeler'? Maar vaak als je het eenmaal door hebt, valt het mee. Houd dus vol en smijt nog even niks door het raam
Mijn tips
- ga nog eens letter voor letter door de handleiding voor alles aansluiten, en houd het schemaatje van Zorean aan, dus alle apparatuur op de Marantz, en alleen de Marantz naar de tv.
- Check alle op de Marantz aangesloten apparatuur hoe de 'geluid' of ' audio out' instellingen staan, gewoon voor de zekerheid (je wilt allees via hdmi uitsturen, en als je geen hdmi hebt dan via optisch (coax / glas)
- heb je audessey instellingen al doorlopen? Of start de testtonen (om te checken of de speakers wel goed zijn aangesloten)
Goed als voorbeeld neem ik even input 2 dvd. Hierop mag je alle apparaten aansluiten. Heb je een dvd speler? dan is het logisch om die hierop aan te sluiten. Ik heb hier mijn media player op aangesloten. Ik ga er even vanuit dat je een dvd speler hebt in dit voorbeeld
Je doet de hdmi uitgang van de dvd speler in de hdmi ingang 2 dvd achterop de marantz, zie in het midden bovenaan:

Tot nu alles goed aangesloten? Dan ga je naar het menu ' input assign':

Je moet de Marantz nu vertellen hoe hij de dvd speler moet behandelen. jij wilt hdmi gebruiken, in het menu ' input asssign; ga je hem dat vertellen
het is even gepruts met pijltje naar links, rechts, en omhoog. In de handleiding staat dit vaak wel goed omschreven. Je hebt een aantal mogelijkheden om een apparaat aan te sluiten. gebruik je alleen hdmi? dan kies je voor hdmi.
Dit doe je vervolgens voor alle apparaten. Denk je dat je er zo verder uit komt?
Verwijderd
bedankt voor de reacties!, ik ga nu aan de slag en laat weten hoe het gaat!
edit:
ik heb nu geluid uit de speakers als ik game(ps3) maar ik heb nu geen tv meer, iemand een idee?
edit:
ik heb nu geluid uit de speakers als ik game(ps3) maar ik heb nu geen tv meer, iemand een idee?
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2014 14:53 ]
Staat je TV op het juiste kanaal?Verwijderd schreef op maandag 21 april 2014 @ 12:55:
bedankt voor de reacties!, ik ga nu aan de slag en laat weten hoe het gaat!
edit:
Als je de kabel van HDMI out naar de TV toe gooit steek je die bij de TV ergens in. Ook daar heb je nummers die corresponderen met de kanalen. Zoals bijvoorbeeld HDMI 1, HDMI 2, HDMI 3 etc. Ook hier geldt het verhaaltje weer dat je dat moet matchen.
Daarnaast: Je hebt de PS3 (bijvoorbeeld) in DVD gestoken en KPN TV in AUX. Gewoon even een voorbeeld.
Dan moet je ook naar dat kanaal wisselen op de Marantz als je TV wil kijken ipv gamen op de PS3.
[ Voor 14% gewijzigd door Zorian op 21-04-2014 15:11 ]
Verwijderd
ja je hebt gelijk. het is voor elkaar!Zorean schreef op maandag 21 april 2014 @ 15:10:
[...]
Staat je TV op het juiste kanaal?
Als je de kabel van HDMI out naar de TV toe gooit steek je die bij de TV ergens in. Ook daar heb je nummers die corresponderen met de kanalen. Zoals bijvoorbeeld HDMI 1, HDMI 2, HDMI 3 etc. Ook hier geldt het verhaaltje weer dat je dat moet matchen.
Daarnaast: Je hebt de PS3 (bijvoorbeeld) in DVD gestoken en KPN TV in AUX. Gewoon even een voorbeeld.
Dan moet je ook naar dat kanaal wisselen op de Marantz als je TV wil kijken ipv gamen op de PS3.
hartstikke bedankt voor alle hulp jullie zijn allemaal engelen! haha.
Ik heb uiteindelijk voor de SR7008 gekozen, mijn lokale audio speciaalzaak heeft de keuze makkelijk gemaakt
Als het goed is krijg ik hem deze week binnen
en kan ik aan de slag.
Als het goed is krijg ik hem deze week binnen
Gefeliciteerd!Nosfera7u schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 11:15:
Ik heb uiteindelijk voor de SR7008 gekozen, mijn lokale audio speciaalzaak heeft de keuze makkelijk gemaakt![]()
Als het goed is krijg ik hem deze week binnenen kan ik aan de slag.
Voor mij was de meerprijs tov de SR6008 het niet waard. Zeker omdat ik de SR6008 voor 599,- heb gekregen
Ik heb de 7008 voor net iets onder de € 1000,- gekocht, voor dat geld kon ik hem niet laten staan.Hann1BaL schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 11:24:
[...]
Gefeliciteerd!
Voor mij was de meerprijs tov de SR6008 het niet waard. Zeker omdat ik de SR6008 voor 599,- heb gekregen
Ben benieuwd hoe mijn B&W 600 Series 3 straks klinken ten op zichte van de SR7500.
Gefeliciteerd! Voornaamste verschil zei je zelf al; hd audio. Dat klinkt zoveel beter!
Deze vraag heb ik ook gepost in het panasonic topic, maar hier helaas geen reactie. Zo doende probeer ik het ook hier:)
Ik heb een probleempje met mn audio return channel.
Het gaat om een Panasonic 55vt50 in combinatie met een Marantz NR1603.
Ik heb een Xbox 360 aangesloten op de hdmi input van de TV. De rest zit aan de Marantz.
Nu heb ik in de tv Vierra link aangezet, en in de Marantz HDMI-control.
Als ik de 360 aanzet, kan ik de Marantz op TV-audio zetten. Dan heb ik geluid van de 360.
Ik kan ook de Marantz op bijvoorbeeld mediaplayer aanzetten, en ondertussen muziek luisteren. De volumeknop van de TV wordt dan echter de volumeregeling van de Marantz, terwijl je dan graag het geluid van de 360 uit de tv wilt laten komen. Is dit mogelijk op de een of andere manier? Dus dat het geluid van de 360 uit de tv en de reciever komt.
Daarnaast springt de tv nu telkens eerst op de verkeerde HDMI-input (ik kan nergens vinden waar je het standaard kanaal kunt instellen) want het kanaal met ARC is hdmi2.. Verder springt de reciever telkens automatisch op TV-audio als ik de tv aanzet terwijl de reciever al aanstaat.
Ik weet t, t zijn kleine dingen maar wel vervelend
Ik heb een probleempje met mn audio return channel.
Het gaat om een Panasonic 55vt50 in combinatie met een Marantz NR1603.
Ik heb een Xbox 360 aangesloten op de hdmi input van de TV. De rest zit aan de Marantz.
Nu heb ik in de tv Vierra link aangezet, en in de Marantz HDMI-control.
Als ik de 360 aanzet, kan ik de Marantz op TV-audio zetten. Dan heb ik geluid van de 360.
Ik kan ook de Marantz op bijvoorbeeld mediaplayer aanzetten, en ondertussen muziek luisteren. De volumeknop van de TV wordt dan echter de volumeregeling van de Marantz, terwijl je dan graag het geluid van de 360 uit de tv wilt laten komen. Is dit mogelijk op de een of andere manier? Dus dat het geluid van de 360 uit de tv en de reciever komt.
Daarnaast springt de tv nu telkens eerst op de verkeerde HDMI-input (ik kan nergens vinden waar je het standaard kanaal kunt instellen) want het kanaal met ARC is hdmi2.. Verder springt de reciever telkens automatisch op TV-audio als ik de tv aanzet terwijl de reciever al aanstaat.
Ik weet t, t zijn kleine dingen maar wel vervelend
@Defnosh: bij mij Samsung en Marantz sr6006 werkt het hetzelfde. Ik heb de HDMI-link aanstaan omdat ik graag op de TV een bevestiging zie van de volumewijziging. Als ik de TV echter aanzet gaat de Marantz naar de input TV, terwijl ik altijd via mijn decoder kijk. Eweer terugzetten naar SAT dus. Die is niet te voorkomen, behalve door je VIERA-link een HDMI-control uit te zetten.
Waarom heb je overigens je XBOX niet via de receiver lopen? Omdat je muziek wilt kunnen luisteren tijdens het gamen? Geeft je TV wel surround door via ARC dan?
Waarom heb je overigens je XBOX niet via de receiver lopen? Omdat je muziek wilt kunnen luisteren tijdens het gamen? Geeft je TV wel surround door via ARC dan?
Precies om deze reden. Had m eerst via de reciever lopen, maar soms wil ik gewoon een muziekje op de achtergrond terwijl je het geluid van de game via de tv hoord.Rallye schreef op maandag 28 april 2014 @ 15:10:
De TV geeft inderdaad ook geen surround door via ARC.
Heb een vraag over hdmi-cec. Ik gebruik mijn marantz sr-5007 met een google chromecast en een samsung tv. De chromecast zit in de receiver. Ik heb hdmi cec op de marantz aangezet en op de tv. Als ik nu de chromecast inschakel dan gaat de tv automatisch aan, maar niet de receiver. Dit is toch vreemd omdat de chromecast aan de receiver hangt en niet aan de tv. Iemand ervaring met het inschakelen van de receiver met hdmi cec?
Heb je de versterker ook verteld dag hij uit stand by aan mag gaan omdat (via de Chromecast) de TV aangaat)?
Ik heb al enige tijd de Marantz 1603 maar dan met JVC speakertjes.
Sinds kort ben ik in het bezit van de Boston Acoustics A2310HTS set.
Ofwel 4x A23 en 1xA223C. De sub kon ik niet over nemen.
Alleen het viel me op dat de stemmen slecht te horen waren van voren.
Nu heb ik de speakers op large gezet, nog niet kunnen testen of dat wat uit zal maken.
Iemand een idee of bovenstaande goed is?
Sinds kort ben ik in het bezit van de Boston Acoustics A2310HTS set.
Ofwel 4x A23 en 1xA223C. De sub kon ik niet over nemen.
Alleen het viel me op dat de stemmen slecht te horen waren van voren.
Nu heb ik de speakers op large gezet, nog niet kunnen testen of dat wat uit zal maken.
Iemand een idee of bovenstaande goed is?