Het Marantz ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 22 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-05 07:35
@ daffie: zou je t verschil echt merken? (als t wel zou kunnen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:24

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Brad Pitt beweerde van wel... Daarom dat ik het ging uitzoeken :)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 12:32
daffie82 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:15:
Brad Pitt beweerde van wel... Daarom dat ik het ging uitzoeken :)
Het verschil was hooguit marginaal hoor. Niet de moeite waard om ook maar één seconde van te balen.
Plus het zal ook afhangen van de andere gebruike deïnterlacer(s) en/of formaat/merk van de tv etc. :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sixbladeknife
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-07-2022
Graag wil ik aan dit topic toevoegen dat ik een tweedehands Marantz PM7003 stereo versterker aan een paar B&W CM1 heb hangen door middel van een bi-wire aansluiting. Tot zover ben ik dik tevreden en kan me goed vinden in mijn favoriete muziekcollectie met deze set-up. Mijn vorige receiver (Pioneer vsx-827) was simpelweg niet krachtig genoeg om de B&W's aan te drijven. Ik ben van een surround set-up naar een- zo simpel mogelijke- stereo combinatie gegaan omdat ik erg veel muziek luister en het liefst in hoge kwaliteit, zo puur mogelijk.

Zoals veel anderen hier, heb ook ik een behoorlijke collectie muziek op m'n PC staan (CD rips, FLAC en MP3) en stream ik vaak series naar m'n TV (Samsung led met enkel S/PDIFF uitgang voor audio).

Nu ben ik in dubio of het voor mij verstandig is een DAC te kopen zoals een Dacmagic, V-Dac etc. onder de €300, óf bijvoorbeeld een Marantz NR1402/NR1403 (tweedehands goed te vinden voor onder de €200) en de PM7003 dan te gebruiken als eindversterker.

Aangezien ik veel via mijn TV stream, smart-hub gebuik en graag mijn digitale muziek via de pc een slinger geef zijn de mogelijkheden van een receiver met HDMI, USB en digitale ingangen handig maar wil ik zeer zeker niet achteruit gaan in geluidskwaliteit.

Een externe DAC of een 1402/1403 + PM7003?

Iemand hier die bij voorbaat mijn cognitieve dissonantie kan verminderen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als het je alleen gaat om het afspelen van digitale audio en je geen spotify hoeft te hebben, waarom dan niet een NA7004?
Moet volgens mij nog wel ergens te krijgen zijn. Ik heb zijn Denon broertje en da's een prima apparaat met een hele goede DAC, die ook nog eens als losse DAC ingezet kan worden.
ENige nadeel is dat ie wat lastig verkrijgbaar is omdat ie al wat ouder is, maar dan heb je volgens mij exact wat je nodig hebt :)

En sowieso, wat er met een TV signaal meegestuurd wordt is nou ook niet echt een kwalitatief hoogwaardig signaal. Dat zal analoog vermoedelijk net zo ruk klinken :P

Anders wordt het als je HDMI of meerdere optische inputs nodig hebt, maar dat heb je zo te horen volgens mij niet :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sixbladeknife
  • Laatst online: 27-07-2022
The Eagle schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 16:41:
Als het je alleen gaat om het afspelen van digitale audio en je geen spotify hoeft te hebben, waarom dan niet een NA7004?
Moet volgens mij nog wel ergens te krijgen zijn. Ik heb zijn Denon broertje en da's een prima apparaat met een hele goede DAC, die ook nog eens als losse DAC ingezet kan worden.
....
Ja dat is ook een goede optie inderdaad. Zo had ik er ook al eens over nagedacht. Zal eens goed marktplaats in de gaten houden! Bedankt voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

You're welcome. Is denk ik via Amazon of in Duitsland nog wel te krijgen, bel ook vooral Schluderbacher even :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 412647

Mensen, is iemand bekend met internet problemen met de Marantz nr1504?? En dan in het bijzonder tijdens gebruik van spotify? Internet radio werkt namelijk wel uitstekend...

Ik hoop dat iemand iets weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-05 21:13
Hmmm. Welke problemen heeft je Marantz met Spotify?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-05 13:23
Ik heb een probleempje met mijn 5004, het lijkt erop dat hij 7.1 input krijgt van de ps3 (wat de bedoeling is) maar hij geeft 5.1 geluid. Het spel en de ps3 ondersteunen het en de 5004 springt in de autostand op 7.1 multichannel. Maar toch geen geluid uit de achterspeakers terwijl dit bij films wel goed gaat. Zou dit wellicht aan de HDMI kabel tussen de ps3 en de 5004 kunnen liggen? Of kan het nog andere oorzaken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Anoniem: 412647 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 18:24:
Mensen, is iemand bekend met internet problemen met de Marantz nr1504?? En dan in het bijzonder tijdens gebruik van spotify? Internet radio werkt namelijk wel uitstekend...

Ik hoop dat iemand iets weet...
Ik weet wel iets..Hier kunnen we niet zoveel mee, wat heb je staan en wat heb je zelf al gedaan..
Toch maar even tip. Check je router+airplay in google. Ik reageer hier op omdat ik destijds hetzelfde probleem had. Na inlezen kwam ik er achter dat mijn WNDR3700 niet zo best overweg kon met Airplay. Nu heb ik een nieuwe router gekocht en alles werkt vanaf de eerste minuut perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:37
Hallo allemaal,

weet niet of ik hier in het juiste topic zit met mijn vraag maar hopelijk heeft iemand het juiste advies voor mij.
Ik heb sinds kort de marantz sr7008 gekocht en ben er erg tevreden mee. Er is alleen een ding wat nog niet helemaal goed klinkt.

Eerst zal ik mijn huidige opstelling even vermelden zodat jullie een goed beeld hebben:
Versterker: marantz sr7008 (audessey afgeregeld en front speakers achteraf op small gezet ivm sub)
Fronts: B&W cm8
Center: B&W cmc2
Rear: 2 x kef eitjes
Sub: Kef psw 2000

Nu heb ik zoals gezegd mijn front speakers op small gezet zodat de subwoofer ook mee doet. Alleen nu komt het probleem waar ik mee zit. De subwoofer klinkt een beetje dreunend.
Mijn vraag is hoe ik dit kan oplossen.

De locatie van de subwoofer is in een hoek naast de trapkast, ongeveer een meter van de front speaker rechts.

Kan het dreunen aan de plaats liggen of kan het ook veroorzaakt worden doordat de subwoofer niet helemaal van dezelfde kwaliteit is als de fronts en center?

Hoop dat jullie een gouden tip hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
als je geen tijd hebt: ja het maakt uit welke van kwaliteit je sub is En de plaatsing is belangrijk dus speel daar mee.

als je wel tijd hebt:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=109300.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Gelukkig toch niet gesloten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clvl13
  • Laatst online: 05-05 13:05
Mistte het al ja.. Marantz kan niet achterblijven hehXD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de mensen die ook internet problemen hebben met spotify connectie problemen, hier de tip: laat de internet connectie zich uitschakelen als de receiver uitgaat. Dit is in instelling in menu-netwerk- ip besturing. Nadeel is dat starten van de receiver even duurt. Voordeel dat er geen connecties meer worden verloren!

@oban: volgens mij stond in mijn vraag alle informatie die nodig was. Misschien niet in hele nette bewoording, maar volgens mij toereikend om een zinvol antwoord te kunnen geven. Jou reactie op mijn vraag begrijp ik niet goed...met alle respect natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Laatst online: 28-05 13:23
Malt007 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:54:
Ik heb een probleempje met mijn 5004, het lijkt erop dat hij 7.1 input krijgt van de ps3 (wat de bedoeling is) maar hij geeft 5.1 geluid. Het spel en de ps3 ondersteunen het en de 5004 springt in de autostand op 7.1 multichannel. Maar toch geen geluid uit de achterspeakers terwijl dit bij films wel goed gaat. Zou dit wellicht aan de HDMI kabel tussen de ps3 en de 5004 kunnen liggen? Of kan het nog andere oorzaken hebben?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Malt007 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:54:
Als de receiver het signaal herkent als 7.1 dan ligt het niet aan de HDMI kabel tussen de PS3 en de Marantz. Ik zou het eerder zoeken in een instelling/aansluiting in de Marantz. Heb je met andere 7.1 bronnen wel geluid uit de rear speakers?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RexP
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-05 20:51
Je geeft aan dat hij op 7.1 springt, maar zie je in het display zowel SL/SR als SBL/SBR oplichten tijdens het spelen? En wordt A-SURR (Auto Surround) dan ook aangegeven in het display?

[ Voor 4% gewijzigd door RexP op 28-01-2014 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 07:13
Omdat ik mij mijn monitor audio's een warmere versterker wilde, heb ik mijn onkyo 709 vervangen door een marantz SR6008. Ben er erg tevreden mee! Altijd marantz gehad en de tussenstap naar onkyo was ook niet verkeerd, maar dit matched veel beter met mijn speakers.

Ik zit echter met het volgende; Mijn TV zit uiteraard via HDMI aangesloten op de receiver. Het vervelende is dat mijn TV automatisch wordt ingeschakeld als ik de source network inschakel. Dat wil helemaal niet omdat ik alle info ook gewoon op de app kan zien. Bij de andere sources wordt de TV niet ingeschakeld. Het gekke is ook dat als hij op network staat en ik doe de TV uit, dan springt de tv daarna gelijk weer aan.

Iemand enig idee hoe dit uit te schakelen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
hdmi setup --> hdmi control?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
Er is een optie die heet trigger out. Deze is voor iedere source uitgeschakeld. Maar nog springt de TV aan bij source 'network'. Wellicht iemand die ook een SR6008 heeft die het kan reproduceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@mcsluis:
Welke monitor audio speakers heb je als ik vragen mag? En hoe bevallen ze op deze receiver?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 412647 op 29-01-2014 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Erik-1980 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 18:48:
Hallo allemaal,

weet niet of ik hier in het juiste topic zit met mijn vraag maar hopelijk heeft iemand het juiste advies voor mij.
Ik heb sinds kort de marantz sr7008 gekocht en ben er erg tevreden mee. Er is alleen een ding wat nog niet helemaal goed klinkt.

Eerst zal ik mijn huidige opstelling even vermelden zodat jullie een goed beeld hebben:
Versterker: marantz sr7008 (audessey afgeregeld en front speakers achteraf op small gezet ivm sub)
Fronts: B&W cm8
Center: B&W cmc2
Rear: 2 x kef eitjes
Sub: Kef psw 2000

Nu heb ik zoals gezegd mijn front speakers op small gezet zodat de subwoofer ook mee doet. Alleen nu komt het probleem waar ik mee zit. De subwoofer klinkt een beetje dreunend.
Mijn vraag is hoe ik dit kan oplossen.

De locatie van de subwoofer is in een hoek naast de trapkast, ongeveer een meter van de front speaker rechts.

Kan het dreunen aan de plaats liggen of kan het ook veroorzaakt worden doordat de subwoofer niet helemaal van dezelfde kwaliteit is als de fronts en center?

Hoop dat jullie een gouden tip hebben!
Wat is dreunend? Heb je de set nieuw? De sub nieuw of heb je de sub al spelend gehad zonder dreun?

Ik ken de sub verder niet maar ik had hier de svs12NSB staan en direct begon de kast te trillen en nog meer in de huiskamer. Ik heb toen zo een subdude gekocht, ongelovelijk wat een verschil, wil nooit meer zonder.... Ik kan nu veel harder spelen zonder dat de boel gaat trillen hier....http://www.auralex.com/sound_isolation_subdude/subdude.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:03
Mannen, ik heb een vraagje waar ik al langere tijd over twijfel. Ik heb mijn subwoofer aangesloten met de volgende aansluitingn, ik vraag me af of dat correct is.

Afbeeldingslocatie: http://i1331.photobucket.com/albums/w582/Ruud_Poot/Schermafbeelding2014-01-30om090307_zps6b8fe747.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1331.photobucket.com/albums/w582/Ruud_Poot/MovieEndstufeSubwoofer_zps4d7c0db6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:47
Je moet de subwoofer aansluiten op de SW pre-out. SW = SubWoofer. ;)

Daarvoor gebruik ik een coaxiale kabel. Ik gebruik zelf zo eentje: http://www.allekabels.nl/...itale-coaxiaal-kabel.html
In mijn handleiding staat namelijk dat als ik de pre-out SW kanaal gebruik een enkele kabel genoeg is (op de L aansluiten achterop de sub bij mij). Maar dat is per subwoofer verschillend dacht ik.

edit: ik zie dat ze ook een apart kopje hebben met subwoofer kabels. Daar staat volgens mij exact dezelfde: http://www.allekabels.nl/...7531/subwoofer-kabel.html

[ Voor 18% gewijzigd door LuPo op 30-01-2014 09:20 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Hmm, denkfoutje gemaakt dan.. Kabel zit achter de plint weggewerkt :D Volstaat 1 tulp kabel ook? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Boinkie schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 10:22:
Hmm, denkfoutje gemaakt dan.. Kabel zit achter de plint weggewerkt :D Volstaat 1 tulp kabel ook? ;)
In principe: ja, maar je krijgt altijd mensen die een mening hebben over de kwaliteit. (shielding 'n stuff..) Op korte afstand kan het echter weinig kwaad en zou een tulpaansluiting wel volstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
De afstand is zo'n 10 meter :) Op zich geen probleem, de plinten kunnen er wel af. Maar liever niet natuurlijk. Zou ik hem dan op L of R moeten aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Boinkie schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:38:
De afstand is zo'n 10 meter :) Op zich geen probleem, de plinten kunnen er wel af. Maar liever niet natuurlijk. Zou ik hem dan op L of R moeten aansluiten?
Google de handleiding van je sub eens :) Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Ja daar werd ik al niet wijzer van :P

Afbeeldingslocatie: http://i1331.photobucket.com/albums/w582/Ruud_Poot/Schermafbeelding2014-01-30om115253_zps46d7cb42.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redelijk duidelijk toch? Speciale Subwoofer Output heb je aangezien je SW Pre-Out hebt. Deze is mono en sluit je dus alleen op R aan. Je kan met een Y-splitter ook beide op de subwoofer aansluiten waardoor je 3dB boost krijgt maar dat is niet nodig.

10 meter is redelijk lang voor een onbeschermde kabel, zeker aangezien subwoofer redelijk vatbaar zijn voor storingen. Maar als je nu geen problemen had zal je dat met de subwoofer goed aangesloten het ook niet hebben. Geen reden om meteen een Digitale Coax te kopen of een beter afgeschermde kabel als het naar behoren functioneer.

Let wel dat je de receiver nog eens na moet lopen op instellingen: deze zal nu geen subwoofer ontdekt hebben aangezien je het niet goed aan had gesloten. De subwoofer vulde nu alleen de fronts aan en deed niet het LFE-level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
FeaR schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:12:
[...]

Redelijk duidelijk toch? Speciale Subwoofer Output heb je aangezien je SW Pre-Out hebt. Deze is mono en sluit je dus alleen op R aan. Je kan met een Y-splitter ook beide op de subwoofer aansluiten waardoor je 3dB boost krijgt maar dat is niet nodig.

10 meter is redelijk lang voor een onbeschermde kabel, zeker aangezien subwoofer redelijk vatbaar zijn voor storingen. Maar als je nu geen problemen had zal je dat met de subwoofer goed aangesloten het ook niet hebben. Geen reden om meteen een Digitale Coax te kopen of een beter afgeschermde kabel als het naar behoren functioneer.

Let wel dat je de receiver nog eens na moet lopen op instellingen: deze zal nu geen subwoofer ontdekt hebben aangezien je het niet goed aan had gesloten. De subwoofer vulde nu alleen de fronts aan en deed niet het LFE-level.
_O- Alles valt nu in elkaar. Tijdens de setup gaf die inderdaad aan dat er geen subwoofer was :') Ik dank u! vanmiddag even kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
ik zou mono aansluiten, dus SW op reciever. Ik zou die dan op L line in aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pjotr22 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 19:02:
ik zou mono aansluiten, dus SW op reciever. Ik zou die dan op L line in aansluiten.
Waarom op "L" als er bij de andere "R/MONO" staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
Anoniem: 412647 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 22:24:
@mcsluis:
Welke monitor audio speakers heb je als ik vragen mag? En hoe bevallen ze op deze receiver?
Ik heb de BX2 voor en achter, en de BXcenter, Als sub de SVS PB1000. De speaker hebben een fijne punch en, heldere vocalen en lekker gedetaileerd. Het zijn geen warme speakers, en daarom zijn ze wel redelijk kieskeurig met de aansturing. ICM met de onkyo 709 klonk het geheel wat vlak, schel wel zeer gedetaileerd maar ik miste wat warmte. Nu met de marantz is er een wereld van verschil! Klinkt als een klok en doet precies wat ik had verwacht van de switch.

Dus voor de koop goed luisteren en matchen met een warme versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
FeaR schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 19:17:
[...]

Waarom op "L" als er bij de andere "R/MONO" staat?
My bad, had laatste plaatje ANSCHLIESSEN DES SUBWOOFERSS niet gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@mc sluis:
Oké, klinkt goed. Heb nu zensor 1 speakers van dali met Marantz nr1504. Omdat ik mooier geluid wilde ben ik weer gaan luisteren. Nu viel me de nieuwe MA Silver 1 op, erg mooi geluid....maar wel wat duur.
Dus ben nu tweedehands opzoek naar MA speakers. Volgens mij zijn de silvers en ook rx series van een hogere serie, klopt he?
Vraag is dan eigenlijk ook: is een oudere hogere serie beter dan een wat nieuwere lagere? Dus misschien rx beter dan vz?
Of bx2 vergelijkbaar met rx1?
Lastig allemaal:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
maar wel heel leuk toch de zoektocht. Ik kwam uiteindelijk via luisteren ook uit bij MA, echter daarna weer bij heel ander merk; B&W. Vielen me eerst nooit op, omdat veel andere merken in luisteruimtes meer 'aanwezig' klonken. Maar na langere luistersessies bleken B&W totaal niet vermoeiend en zeer aangenaam..

(Ik heb het hier over het segment tot 600,- per speaker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Man man man. Wat een verschil na de audessey setup nu de subwoofer goed aangesloten zit. Lol. Thanks allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Knallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De zoektocht is ook leuk! Alleen lastig dat tweedehands lastig is met luisteren en eventueel ruilen...
B en W is mij vaak iets te 'dof' qua geluid...
MA en dali ook, zijn wat helderder.
MA vond ik zelfs de boekenplank silver1 beter klinken dan dali zensor 5, en dat had ik niet verwacht...maarja...
Nog tips overigens voor andere heldere speakers met mooi hoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Hoi,

Ik heb mijn vraag ook al in het dali speakers topic gesteld, maar qua receiver is het misschien ook handig om de vraag ook hier neer te zetten.

Is de Marantz NR1604 krachtig genoeg voor de Dali Zensor 5 speakers?
Ik ben niet zo thuis in de audiowereld, dus ik hoop op jullie expertise. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216512

Welke Crossover frequenties stellen jullie in op jullie Marantz 5008 .
Mijn subwoofer ( een SVS SB-1000 ) staat ingesteld op 80 Hz.

Op mijn Marantz heb ik eveneens 80 Hz ingesteld als Crossover?

Subwoofermodus staat op LFE+Main . Wat is het verschil met enkel LFE ?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 216512 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 14:15:
Welke Crossover frequenties stellen jullie in op jullie Marantz 5008 .
Hangt van je speakers, akoestiek en voorkeuren af. Zo niets over te zeggen.
Mijn subwoofer ( een SVS SB-1000 ) staat ingesteld op 80 Hz.

Op mijn Marantz heb ik eveneens 80 Hz ingesteld als Crossover?
Op één van de twee apparaten de crossover helemaal open zetten, op de andere de juiste instelling kiezen. Voorkeur is open op de subwoofer en instellen op de receiver aangezien dat toch net wat makkelijker gaat.
Subwoofermodus staat op LFE+Main . Wat is het verschil met enkel LFE ?
LFE is Low Frequency Effects, als je de receiver daar op instelt doet de subwoofer alleen de LFE (.1) signalen. LFE + Main kan per receiver/merk verschillen, zie de handleiding dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216512

Best is de mijn SVS op LFE te zetten en niet op 80 Hz ?

Ik vind alles nu wel geweldig klinken met mijn nieuwe Q Acoustics speakers ( Concept 20 front en Q2010i als surround )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Anoniem: 216512 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 14:23:
Best is de mijn SVS op LFE te zetten en niet op 80 Hz ?

Ik vind alles nu wel geweldig klinken met mijn nieuwe Q Acoustics speakers ( Concept 20 front en Q2010i als surround )
Niet lullig bedoeld hoor maar heb je al in je handleiding gekeken? Van je Marantz of je SVS? Daar staat precies wat je wilt weten. Op tweakers wordt verwacht dat je zelf ook wat onderzoek doet....
Maar goed, omdat je de vraag toch al neergezet hebt ...
De SVS sluit je aan via de LFE uitgang op je AVR. Je kunt dan op je avr bijvoorbeeld 80Hz instellen. op je sub zet je deze op max... Alles beneden 80 hz wordt dan door je AVR doorgestuurd naar je SVS.
Of je 80hz of 100 of 120 hz moet instellen dat ligt aan je speakers, ik ken jou speakers niet dus dat moet je nog even opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Denken jullie dat de NR1504 de BA A26's kan aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywrong1982
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-05 10:17
Hi all,

Ik ben sinds kort eigenaar van een sr5008, op zich ben ik hier heel tevreden mee.

Er is echter een dingetje wat niet helemaal werkt zoals het hoort:

Ik heb nu al 2 keer meegemaakt, dat de reciever helemaal niets meer doet...display brandt wel etc, maar hij reageert helemaal nergens meer op. Sterker nog, als ik hem handmatig uitzet met de power/standby button dan gaat hij wel nog in standby, maar daarna is ie ook niet meer aan te krijgen. Het enige wat dan tot nu toe hielp was stekker eruit en opnieuw opstarten, daarna werkt alles weer als vanouds.

Ook valt af en toe het geluid gewoon enkele seconden weg, daarna gaat ie weer verder. Ik dacht dat dit wellicht een onderbreking in de stream was aangezien het tot nu toe alleen nog voor is gekomen bij internetradio/streaming vanaf mijn NAS.

Toch maar even ermee terug gaan of is dit toevallig een known issue? Ik heb hier in ieder geval niets over kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn marantz, ander type, had vergelijkbare dingen. Vooral bij spotify en internet radio kwam het ook voor. Bij mij is het verholpen door in dr instellingen aan te geven dat de internet verbinding verbroken mag worden als de receiver uit is. Hierdoor meldt hij zich bij opstarten aan. Dit duurt even maar verhielp bij mij het probleem....
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:36
Heren, ik heb jullie advies nodig.

Nadat ik het volgende topic had geopend Nieuwe audio en home cinema invulling en op onderzoek ben uitgegaan heb wel mijn lesje geleerd. Het komt er gewoon op neer dat ik met een nieuwe receiver veel beter uit ben :)

In Onkyo heb ik niet zoveel vertrouwen meer dus ik wil een wat gerenommeerder merk aanschaffen zodoende dat ik uitkom op Marantz. Ik heb een audio/video reciever op het oog omdat deze ook internetradio Spotify en airplay ondersteunen. Zodoende kom ik uit op een NR1604 en een SR5008.

Voorlopig wil ik mijn huidige Philips FB815 speakers aansluiten op 1 van deze twee AVR's, waarbij ik in de toekomst waarschijnlijk een 2.1 opstelling zal veranderen. Denk dan bijvoorbeeld een setje B&W 685 of Dali sensor 1's in combinatie met een sub.
Maar voor nu de FB815 totdat mijn spaarvarken weer gevuld is, echter heb ik altijd meegekregen dat AVR's eigenlijk niet bedoelt zijn voor stereo. In hoeverre gaat het allemaal goed en haal ik eruit wat erin zit?

De specificaties van de FB815's
Scheme: 3 ways, 3 speakers, a sealing scheme, and a bookshelf type
Using unit: For low-pass: 20cm cone type
For mid ranges: 10cm cone type
For high regions: 1.8cm dome shape
Frequency characteristic: 43Hz - 20kHz
Impedance: 8ohms
The maximum input: 150W
Output sound pressure level: 88dB/W/m
Cross over frequency: 600Hz, 6kHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Laatst online: 14:47
Ik heb een oudere Denon stereo versterker (PMA-737) vervangen door een nieuwere receiver (AVR-1905) en daarna voor een betere receiver (Marantz SR-8001). Van de drie klinkt de Marantz ruimschoots het beste, gevolgd door de PMA-737 met vlak daarachter de AVR-1905. Het is dan ook onzin dat surround-receivers ongeschikt zijn voor stereo.

Tegenwoordig doen surround receivers het ook prima in stereo, mits je niet de absolute instapmodellen koopt. Qua frequentiebereik, lineariteit en ruisniveau zitten ze allemaal wel op een acceptabel niveau. Het enige dat voor problemen zou kunnen zorgen bij lastige speakers is de stabiliteit.
Wat dat betreft zullen zowel de NR1604 als de SR5008 het prima doen met die Philips speakers, al zal de SR5008 waarschijnlijk op wat hogere volumes stabiel kunnen spelen, gezien de iets lager dan gemiddelde gevoeligheid van de speakers (88 dB/W/m). Ze zijn wel gewoon 8 ohm, dus beide receivers zullen op normale volumes prima presteren. De Marantz NRxxxx serie gebruikt voor een groot deel dezelfde componenten als de SRxxxx reeks. De geluidskwaliteit zal dan ook op normale volumes vergelijkbaar zijn. Ik heb de NR1603 gehoord bij een vriend die daarvoor een H/K AV4550 had (paste niet in nieuwe meubel) op een set Dali Blue speakers. De kwaliteit van het geluid was vergelijkbaar (NB de H/K was op het niveau van een SR-600x), alleen gaat het geluid wat minder hard (maar nog steeds meer dan hard genoeg om de buren te irriteren in een gemiddelde woonkamer).

Het blijft alleen wel zo dat voor puur stereogebruik een stereoversterker betere onderdelen zal hebben voor dezelfde prijs of goedkoper zal zijn voor dezelfde prestaties. Zo moet een surround-receiver 4x zoveel kanalen aansturen, video verwerken, veel meer aansluitmogelijkheden hebben en tegenwoordig ook vaak dingen als netwerkfuncties bevatten. Het geld voor al deze dingen zal bij een stereoversterker in die 2 kanalen gestopt kunnen worden. Aan de andere kant heeft een surround-receiver een voeding die (hopelijk) berekend is op 7 kanalen. Bij 2 kanalen zal de voeding dus nooit de beperkende factor mogen zijn.

Samengevat: beide receivers zullen hoogstwaarschijnlijk prima presteren op jouw speakers. Stereoversterkers van dezelfde prijs zullen betere componenten bevatten, maar of je dit ook merkt in het dagelijks gebruik is maar de vraag. Wil je het zekere voor het onzekere nemen? Neem je speakers mee naar een winkel waar je ze op zowel stereoversterkers als de door jou genoemde receivers mag uitproberen.

[ Voor 7% gewijzigd door mac1987 op 10-02-2014 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Bedankt voor je advies, dit is precies wat ik zocht. Ik heb namelijk ook op diverse audio forums zitten spitten maar dan kom je niet heel veel verder anders behalve het niveau methryl kabeltjes gemaakt door elfjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
...behalve het niveau methryl kabeltjes gemaakt door elfjes.
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-12-2024
Weet iemand wat er gebeurd is met de prijzen van de SR5008? Vorige week nog te verkrijgen voor minder dan 500 euro, nu overal minimaal 699. Ook de 6008 en 7008 zijn landelijk fors duurder geworden. Balen, want ik ben (was) voornemens de 5008 te kopen.

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bonkdoos schreef op maandag 10 februari 2014 @ 12:08:
Weet iemand wat er gebeurd is met de prijzen van de SR5008? Vorige week nog te verkrijgen voor minder dan 500 euro, nu overal minimaal 699. Ook de 6008 en 7008 zijn landelijk fors duurder geworden. Balen, want ik ben (was) voornemens de 5008 te kopen.
Net als Denon (zelfde holding) zijn de prijzen weer terug op oud niveau. De laatste tijd gingen sommige receivers letterlijk met verlies over de toonbank. Zie ook Wat is er gebeurt met de prijzen van apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
Dankje voor de link, even snel doorgenomen. Toch apart dat alle aanbieders (incl dozenschuivers) collectief meegaan met de hogere prijs. Of is dit een kettingsreactie? i.i.g. wel een snelle ketting.
Ik was nogal verrast, aangezien ik verwachtte dat de prijs juist nog iets zou gaan dalen. Misschien een hint om mijn aankoop toch maar nog even uit te stellen :(
Balen, de 5008 stond vorige week voor E 482,- bij Media Markt (btw dagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

het leven is aan de rappen :)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Gelukkig heb ik mijn SR6008 voor 539 euro gekocht. (Wel extra korting vanwege het hele pakket wat ik bestelde.)

Eerste ervaringen met de SR6008:
- Instellen en menu volgen is echt appeltje eitje
-Audyssey werkt goed voor de snelle instellingen van de speakers, maar handmatige finetuning is wel vereist. Crossover frequenties waren wat vreemd afgesteld na de tests.
-Netwerk setup is echt makkelijk en via de app kun je snel wat zaken besturen.
-Harmony One instellen met de nieuwe receiver was echt in 5 min gebeurd en wordt dus goed ondersteund door Logitech.
-Geluidskwaliteit icm met mijn nieuwe Dali set vind ik echt fantastisch.
-Aanslutingen zijn t.o.v. mijn SR6200 echt verbeterd. De SR6200 had de speakerschroefaansluitingen nog diagonaal boven elkaar zitten en dat is altijd een gepriegel. Bij de SR6008 allemaal naast elkaar zodat je er goed bij kunt zonder geklooi.
-Internetradiostations zijn wel bruikbaar als je de app gebruikt en je voorkeuren opslaat in je favorieten.
-Spotify: helaas geen premium account
-Airplay: werkt meteen en zelfs als de receiver op standby staat werkt het.(Zet de receiver aan.)
-DLNA / netwerk server: moet ik nog inrichten op de server zelf.

Al met al zeer tevreden en ook voor een mooie prijs de receiver kunnen kopen (Hifi Klubben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Die kost daar nu 900,-. Goede deal gemaakt dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Pjotr22 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:32:
Die kost daar nu 900,-. Goede deal gemaakt dus!
De prijzen lagen 2 weken geleden ook een stuk lager en ik heb dan ook wel een complete set met 5 luidsprekers en een SUB aangeschaft. Dan mag een beetje korting wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
Hann1BaL schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:07:
[...]

De prijzen lagen 2 weken geleden ook een stuk lager en ik heb dan ook wel een complete set met 5 luidsprekers en een SUB aangeschaft. Dan mag een beetje korting wel :)
Zit het in de lijn der verwachting dat de prijzen weer gaan dalen? Ik vind het een vreemde move. Denken Denon en Marantz nu echt dat ze ineens meer winst gaan maken? De meeste mensen zullen net zoals ik verontwaardigd zijn over de prijsstijging en wachten op een (btw) actie.

[ Voor 34% gewijzigd door Bonkdoos op 10-02-2014 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:35
Bonkdoos schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:43:
[...]

Zit het in de lijn der verwachting dat de prijzen weer gaan dalen? Ik vind het een vreemde move. Denken Denon en Marantz nu echt dat ze ineens meer winst gaan maken? De meeste mensen zullen net zoals ik verontwaardigd zijn over de prijsstijging en wachten op een (btw) actie.
Denon & Marantz (DM Holding) zijn hierin geen partij. De verkopende partijen zijn dit, die zonodig de marges willen affikken en prijzen onder druk willen zetten. De redenen van verkopende partijen om dit te doen is gissen. Kan te maken hebben met afbouw voorraad, einde jaars sprintje, btw actie etc. etc. etc.

Denon & Marantz zelf zullen hier namelijk zelf niet zo heel blij mee zijn dat hun product hiervoor gebruikt wordt. Kan zelfs zijn dat Denon en Marantz er nu zelfs voor heeft gekozen om dit en halt toe te roepen, want dit soort acties van winkeliers kan ook je goede kwalitatieve naam doen afbreken.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
Maar dan nog, de prijs is van de ene op de andere dag bij alle aanbieders naar tenminste 699 gestegen (SR5008). Er lijkt hier toch een soort van prijsafspraak (gemaakt) te zijn tussen partijen, maar ik ben geen econoom. Ik weet, een prijs kan stijgen en dalen, maar ik ga niet ineens 40% meer betalen om gemiste winst uit het verleden te compenseren o.i.d.
Ik wacht wel weer op een btw actie :|

[ Voor 10% gewijzigd door Bonkdoos op 10-02-2014 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Voor mij hier hetzelfde. Ik kijk de kat even uit de boom al heb ik het idee dat de prijzen wel weer zullen dalen. Bekijk het verloop van de SR5007 met die van de SR5008. De btw actie van vorig jaar en de prijsstijging en het moment van prijsstijging is nagenoeg gelijk. Ergens eind van deze maand dan wel medio maart zal de prijs wel weer zakken. Alleen al omdat er waarschijnlijk geen receiver meer wordt verkocht :)

pricewatch: Marantz SR5007 Zwart

[ Voor 18% gewijzigd door Miki op 10-02-2014 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Wicked-Game schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:50:
[...]

Denon & Marantz (DM Holding) zijn hierin geen partij. De verkopende partijen zijn dit, die zonodig de marges willen affikken en prijzen onder druk willen zetten. De redenen van verkopende partijen om dit te doen is gissen. Kan te maken hebben met afbouw voorraad, einde jaars sprintje, btw actie etc. etc. etc.

Denon & Marantz zelf zullen hier namelijk zelf niet zo heel blij mee zijn dat hun product hiervoor gebruikt wordt. Kan zelfs zijn dat Denon en Marantz er nu zelfs voor heeft gekozen om dit en halt toe te roepen, want dit soort acties van winkeliers kan ook je goede kwalitatieve naam doen afbreken.
Dat betwijfel ik een beetje. Voorraden worden tegenwoordig klein gehouden, bij zowel winkels als distributeurs. Dat de prijzen in bijna alle winkels gelijk zijn komt natuurlijk omdat ze elkaar in de gaten houden maar ook omdat ze het bij dezelfde distributeurs vandaan halen.

Ik heb meerdere winkeliers gesproken die zich afvroegen waar Marantz (dat was even het onderwerp) mee bezig was. Ik denk zomaar dat Denon en Marantz wel degelijk weten wat er aan de hand is, maar ik kan het niet verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladiblo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-05 22:47
Ik was ook wel verbaasd door de prijzen. Stond op het punt om de CR610 aan te schaffen maar die is nu ineens dus ook overal 200 euro duurder dan de laagste vorige prijs. Balen, maar ik wacht voorlopig eerst maar even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:35
Hann1BaL schreef op maandag 10 februari 2014 @ 21:13:
[...]

Dat betwijfel ik een beetje. Voorraden worden tegenwoordig klein gehouden, bij zowel winkels als distributeurs. Dat de prijzen in bijna alle winkels gelijk zijn komt natuurlijk omdat ze elkaar in de gaten houden maar ook omdat ze het bij dezelfde distributeurs vandaan halen.

Ik heb meerdere winkeliers gesproken die zich afvroegen waar Marantz (dat was even het onderwerp) mee bezig was. Ik denk zomaar dat Denon en Marantz wel degelijk weten wat er aan de hand is, maar ik kan het niet verklaren.
Heb jaren voor de schreeuwerige toko MM gewerkt, en kan je verzekeren dat voorraden meespelen. Of dit nu zo is is uiteraard de vraag. Dat is gissen, want niemand kan dit weten behalve de stunters zelf. Maar dat er met de marge tot een dieptepunt is gestunt is wel duidelijk.

Een beetje Marantz receiver gaat voor ongeveer een 40% a 45% marge (dan ga ik even uit van de tijd dat ik er werkte). Dit is de marge van de verkopende partij (winkelier) naar de klant. Dan is er nog een safety marge de marge tussen inkooprijs en winkelier (de marge was meestal een 8%). Die 8% was nodig om de winkel te voorzien van eventuele winst.

Alle winkels zijn begonnen met 1599,- (sr7008 als uitgangspunt). Als je dan de Marge pakt van 45% is de bodem voor de klant officieel zeg maar bereikt op 1100 euro. Dan heb je nog de "winkeliers marge" van ongeveer 8% dan komt het bedrag uit op zeg +/- 1000,- euro waar niks meer op te verdienen valt voor de winkelier. Die 8% is een belangrijk gegeven want dat is de marge die een winkelier mee kan spelen bij het inkopen. Stel een MM kiest voor een landelijke inkoopstrategie om alle vestigingen als 1 te nemen en geeft een verwachte afname af van zeg 100 stuks SR7008 in 1 jaar dan kan de inkoopsprijs lager, en de 8% wordt dan ruimer.

Dat er spelers eronder gedoken zijn kan dus o.a. daarmee te maken hebben.

Het is in iedergeval een spel van inkopers vs Denon/Marantz. Als Denon/Marantz eerst lagere inkoopsprijzen heeft gehanteerd en u heeft verhoogd heeft dit invloed op de eindprijs. Dat de prijzen nu zo open en bloot worden afgeschoten ligt weer in de lijn van de winkelier, die blijkbaar geringe winst wil maken of zelfs geen winst soms (metname internetshops doen dit).

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Wicked-Game schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:36:
[...]

Het is in iedergeval een spel van inkopers vs Denon/Marantz. Als Denon/Marantz eerst lagere inkoopsprijzen heeft gehanteerd en u heeft verhoogd heeft dit invloed op de eindprijs. Dat de prijzen nu zo open en bloot worden afgeschoten ligt weer in de lijn van de winkelier, die blijkbaar geringe winst wil maken of zelfs geen winst soms (metname internetshops doen dit).
Goed verhaal en je geeft met de laatste alinea al aan dat Marantz en Denon zelf wel zeker partij zijn in dit verhaal. Dat was vooral ook mijn punt. Mooie toelichting, dank je wel. Je kunt natuurlijk prima zaken verkopen tegen kostprijs als je maar zorgt dat het niet het enige is wat je verkoopt. In mijn geval ging ik met een complete set naar huis en is het niet erg dat er geen marge zit op de receiver, als dat goed gemaakt wordt op de luidsprekers. Het wordt wat anders bij dozenschuivers zoals je vorige werkgever en zo ook bij internetshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Je verhaal lijkt me zeer aannemelijk al denk ik wel dat Marantz dit kunstje bewust jaarlijks herhaald.

SR5007
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=324086

SR5008
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=348257

SR7007
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=324087

SR7008
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=347173

Ik ben nooit goed geweest in statistiek maar het is opvallend dat er zoveel patronen in lijken te zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door Miki op 11-02-2014 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Ik zie het jaarlijke patroon niet erg. Enige patroon die ik duidelijk zie is het prijsbeeld bij de 5008, 6008 en 7008 die (niet geheel vreemd) erg vergelijkbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Waar ik op doel is dat duidelijk zichtbaar is dat eind januari de prijzen weer worden opgetrokken. Dit zie je nagenoeg overeenkomstig met het model van het voorgaande jaar(5008 <> 5007) als het duurdere model de 7008 <> 7007. Helaas heb ik geen mogelijkheid om met de x en y assen te spelen want anders had ik een betere uitsnede kunnen maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Miki op 11-02-2014 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Laatst online: 22:17
Ik heb gister nog een SR5008 gekocht en thuis geinstalleerd, nou de eerste ervaringen zijn top. Het geluid uit mijn oude boxen zijn nog nooit zo gedetailleerd geweest. Echter zit ik met 1 vraag, op mijn TV heb ik profielen ingesteldt van settop box, HTPC (PC modus) en PS3 (game modus). Maar nu heb ik alles via de Marantz laten lopen maar merk ik dat ik elke keer handmatig mijn TV aan de modus moet aanpassen.

Wat is hierin de beste oplossing, heeft het nut voor mij om alle beeld verbeteraars uit te zetten, of kan ik dit op een of andere manier regelen met instellingen in de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-05 21:13
Je TV krijgt nu inderdaad al zijn beeld van de receiver. Die zal dus geen verschil meer merken tussen welke apparaten daar weer achter zitten. Ik zie zo gauw geen oplosssing......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

SirMemeAlot schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:33:
Ik heb gister nog een SR5008 gekocht en thuis geinstalleerd, nou de eerste ervaringen zijn top. Het geluid uit mijn oude boxen zijn nog nooit zo gedetailleerd geweest. Echter zit ik met 1 vraag, op mijn TV heb ik profielen ingesteldt van settop box, HTPC (PC modus) en PS3 (game modus). Maar nu heb ik alles via de Marantz laten lopen maar merk ik dat ik elke keer handmatig mijn TV aan de modus moet aanpassen.

Wat is hierin de beste oplossing, heeft het nut voor mij om alle beeld verbeteraars uit te zetten, of kan ik dit op een of andere manier regelen met instellingen in de versterker.
Daar zie ik ook geen oplossing voor. Maar misschien is het even een betere vraag wat de exacte verschillen in de instellingen zijn? Voor de PS3 begrijp ik dat je inputlag wilt minimaliseren, maar voor de settopbox en HTPC zie ik geen noodzaak voor verschillen?

Je zou eventueel voor een AB kunnen kiezen die je kunt programmeren, zoals een Logitech Harmony, om zo je tv in de juiste modus te zetten als je van functie wisselt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
Ik kan voor € 150,- een Marantz PM-68 overnemen, bouwjaar 2002.
Volgens de verkoper in zeer goed staat, zowel optisch als technisch.
Is dit een goede prijs? En is dit überhaupt een leuke stereo-versterker? Ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoef80
  • Laatst online: 07-04-2024
hoi ik heb een marantz nr 1604 en ik heb een spotify premium abbonnement maar ik moet sinds vandaag opeens weer opnieuw inloggen.

Maar goed dat is niet erg maar als ik probeer in te loggen krijg ik de melding Gebruikersnaam bestaat al (nog al logisch want ik probeer er mee in te loggen ) en kom ik weer terug in het inlogscherm.

Maar het lijkt ook weer geen spotify probleem want ik kan zonder problemen inloggen op de spotify website.

Internet radio werkt trouwens zonder problemen.

Oke laat maar blijkbaar moest ik mijn marantz opnieuw opstarten (2x eerste keer kon hij verbinding maken met de tv) maar spotify doet het nu weer maar wel vaag blijkbaar was er iets mis gegaan met de vorige keer spotify opstarten of afsluiten.

[ Voor 20% gewijzigd door zoef80 op 12-02-2014 21:49 ]

• mcsluis
SirMemeAlot schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:33:

Heeft de 5008 geen twee HDMI outs? Dan laat je gewoon twee HDMI kabels naar je TV lopen en kan je op de TV nog kiezen voor verschillende profielen per input..
mcsluis schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 15:59:
[...]
Heeft de 5008 geen twee HDMI outs? Dan laat je gewoon twee HDMI kabels naar je TV lopen en kan je op de TV nog kiezen voor verschillende profielen per input..
SR6008 heeft pas Dual HDMI Out. Maar wat een First World Problem dit. Ik heb al jaren diverse apparatuur via mijn receiver lopen en het switchen naar Game-mode dan wel THX is een paar seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-05 00:31
Mijn marantz mm8077 en Av8801 units gaan 8 Maart richting cinemike voor een tuning. Ik post hier wel mijn ervaringen als ze weer terug zijn tzt

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
FeaR schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 16:50:
[...]

SR6008 heeft pas Dual HDMI Out. Maar wat een First World Problem dit. Ik heb al jaren diverse apparatuur via mijn receiver lopen en het switchen naar Game-mode dan wel THX is een paar seconden.
Het zijn geen first world problems, ik was gewoon nieuwsgierig of er een oplossing voor is. Maar als dat er niet is dan helaas. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
  • Laatst online: 26-05 14:13
Het zijn in ieder geval geen third world problems... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
De SR5008(zilver kleurig) is inmiddels weer gezakt naar €589 en dat binnen een week tijd :)

[ Voor 9% gewijzigd door Miki op 14-02-2014 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Masterkale1 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 02:47:
Mijn marantz mm8077 en Av8801 units gaan 8 Maart richting cinemike voor een tuning. Ik post hier wel mijn ervaringen als ze weer terug zijn tzt
Ben heel benieuwd! Hoe bevallen ze nu Je hebt ze maar pas toch? Waarom de tuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
Pjotr22 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 08:19:
[...]

Ben heel benieuwd! Hoe bevallen ze nu Je hebt ze maar pas toch? Waarom de tuning?
Ik heb ze juist gekocht om een tuning hierop uit te voeren. Ik had eerst de denon 4311 leuk dingetje maar qua geluid niks bijzonders. Opzoek gegaan naar wat anders, toen bij cinemike wat geluisterd.
Standaard de av7701 met getunde mm8077 klonk net zo slecht als mijn denon 4311
Hij zette de AVP getunde verise en mm8077 getuned neer en ik was verkocht.
De prijs van de AVP met upgrades is veels te veel. Cinemike kon mijn 4311 ook tunen maar dat zou nooit op een hoog niveau terrecht komen.
De AV8801 presteert volgens cinemike op 90% van de AVP beide getunede uitvoering.
Dit plaatst hem ongeveer gelijk aan de bryston sp3 maar dan voor de helft van het geld.

Voor de rest bevalt de huidige opstelling al behoorlijk goed moet ik zeggen. Ik mis wat diepte in het geluid en wat preciezie op sommige vlakken. Het is wel al een stap omhoog tov de 4311
Met films hoor je duidelijk dat deze set wel een stap boven de 4311 staat. Center geluid is beter, de subwoofer lijkt toch meer aanwezig te zijn (zelfde audyssey). Meer detail en ruimtelijker effect.

Al met al ben ik al behoorlijk tevreden met deze set voor films. Voor muziek mis ik gewoon de diepte die ik bij cinemike wel hoorde in de AVP. Alles wat beter kan moet ik hebben :+ (ben niet snel tevreden)

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Waarom muziek niet op een aparte stereo versterker?
En misschien stomme vraag maar wat bedoel je met AVP, en is een AVP met upgrades wat anders dan een getunede AVP?

Met je laatste stelling ben ik het helemaal eens, budget zorg bij mij echter voor wat snellere consensus :+

Je bent toch ook bezig met akoestische aanpassingen aan het plafond of is dat iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
Haha de denon avp voorversterker.

Ja mijn plafond is ook nog in de maak.

Een stereo versterker die qua geluid in de buurt komt gaat ook richting de 5000 euro.

Ja budget daar loop ik ook wel tegenaan hoor anders had ik de isophon cassianos al staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Hann1BaL schreef op maandag 10 februari 2014 @ 21:13:
[...]

Ik kan het wel verklaren, sprak er namelijk afgelopen zaterdag met een dealer over.
Die price drops van marantz de laatste maanden was om van hun voorraden af te geraken. Toen dat weer op een voor hun normaal peil was : prijzen terug omhoog.
De dealer (en ook sommige andere dealers) werken tegenwoordig met dagprijzen voor hun marantz producten. Om natuurlijk discussies met klanten te vermijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dat was vorig jaar ook. Ik wilde een SR6007 die was op dat moment in de aanbieding en na middernacht was de prijs bij iedereen weer omhooggeschoten. Daarna gewacht tot de prijs weer op hetzelfde niveau was. Dat ding uiteindelijk gekocht aleen is de prijs was daarna nog wat verder gedaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Stel dat je een DAC aansluit op een Marantz sr7005 gaat het signaal dan gelijk door naar de eindversterking.
Of gaat die het signaal dan eerst nog door zijn eigen digitale/analoge circuit heen jagen, waardoor je eigenlijk niks aan een DAC hebt omdat de receiver het signaal weer aanpast?

Hopelijk heb ik het een beetje goed verwoord zodat jullie mijn vraag begrijpen.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Ik heb sinds enkele weken nu de sr5008, echter heeft de receiver nog wel een aantal kuren bij mij. Soms heb ik geen geluid en moet ik de versterker uit en aan zetten en is het probleem opgelost, of soms krijg ik spontaan ineens de volume balk in mijn beeld. Heb al eens gekeken naar nieuwe software versie, maar meer dan dit heb ik eigenlijk geen idee wat ik nog meer kan proberen om het probleem op te lossen.

Hebben jullie hiermee enige ervaring of kennis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Geen geluid is mij een paar gebeurd i.c.m. ziggo settopbox (van Cisco.) Dat treedde op als de audiostream van het kanaal bij het zappen veranderde van DD 2.0 naar DD 5.1 (de HD kanalen hebben doorgaans een 5.1 stream.)

Dit was altijd op te lossen door nogmaals te zappen.De vraag is of het aan de Marantz ligt of aan de Cisco.
Verder herken ik de issues niet met mijn SR6008 (die qua software, verwacht ik, niet verschil van de 5008)

Heb je de problemen met verschillende bronnen? Of met alle? Ook met internet radio? (Om HDMI handshake uit te sluiten als oorzaak.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Ik ervaar het eigenlijk met 2 apparaten, nog niet getest met mijn playstation 3, maar zowel met de UPC Horizon als mijn zelf in elkaar gezette HTPC ervaar ik deze problemen. Internet radio had gister ook moeite met opstarten, heb de versterker 2 keer opnieuw moeten aanzetten voordat er geluid uit kwam.

Dus ik heb tot dus ver het idee dat het aan de versterker ligt, maar vandaar dat ik dit dus ook hier vraag of meer mensen hier ervaring mee hebben.

• Oban606
michael3 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:32:
Stel dat je een DAC aansluit op een Marantz sr7005 gaat het signaal dan gelijk door naar de eindversterking.
Of gaat die het signaal dan eerst nog door zijn eigen digitale/analoge circuit heen jagen, waardoor je eigenlijk niks aan een DAC hebt omdat de receiver het signaal weer aanpast?

Hopelijk heb ik het een beetje goed verwoord zodat jullie mijn vraag begrijpen.
Volgens mij gaat het zo:
Bron>DAC>SR = geen gebruik DSP SR
Bron>DIG>SR = wel gebruik DSP SR

Je digitale bron gaat naar de DAC, die maakt het analoog. De output van de DAC is analoog en gaat dus analoog je SR in. Volgens mij gaat deze dan direct door naar je eindversterker.
Ik heb dit getest met een dagmagic en een sr7007. Ik hoorde bijna geen verschil en kon switchen tussen externe DAC en de DAC van de sr7007 met 1 druk op de remote. Maar goed, is al weer een tijdje geleden. Ik heb er tot vandaag spijt van dat ik daar destijds 400 euro voor heb betaald.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Oban606 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 06:21:
[...]

Volgens mij gaat het zo:
Bron>DAC>SR = geen gebruik DSP SR
Bron>DIG>SR = wel gebruik DSP SR
Dat is dus de vraag, gebruikt die bij analoog geen DSP?
Want sommige receivers gaan de analoge signaal nog een keer door zijn eigen dac's heen halen, waardoor je er niks aan hebt.

Als je er echt zeker van wilt zijn moet je een HT pastrough input hebben, maar ja dat heeft die van mij helaas niet.
Je digitale bron gaat naar de DAC, die maakt het analoog. De output van de DAC is analoog en gaat dus analoog je SR in. Volgens mij gaat deze dan direct door naar je eindversterker.
Daar ben ik dus benieuwd naar of dat inderdaad zo is.
Ik heb dit getest met een dagmagic en een sr7007. Ik hoorde bijna geen verschil en kon switchen tussen externe DAC en de DAC van de sr7007 met 1 druk op de remote. Maar goed, is al weer een tijdje geleden. Ik heb er tot vandaag spijt van dat ik daar destijds 400 euro voor heb betaald.....
Dan past de SR7007 dus toch het signaal aan, kan me niet voorstellen dat er geen verschil tussen de dac's zit.

Kan iemand anders nog mijn vraag beantwoorden?
Of die bij een SR7005 de analoge signalen van een DAC rechtstreeks naar de eindversterking brengt zonder dat die het inkomende Signaal aanpast?

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
In hoeverre de interne dac wordt overgelsagen bij de ' normale' analoge aansluitingen weet ik niet, maar... als je de 7.1 input gebruikt weet je zeker dat de interne dac wordt overgeslagen. Als je de bron afspeelt moet je het knopje bovenin de afstandsbediening drukken waarop a/d staat, totdat je op het scherm ' 7.1 ch in' ziet staan

Ik heb daar mijn sacd op aangesloten. die speler is niet heel goed, en bij een matige opname hoor je gelijk dat de marantz alleen maar versterkt en er geen ' marantz kleur' aan geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hier sinds een tijdje een Marantz stereo setje compleet. Gedeeltelijk nieuw, gedeeltelijk via Marktplaats. Heb een PM6004 staan die nieuw is, een ST6003 via Marktplaats (echt zgan, voor een paar tientjes, erg blij mee aangezien de radio hier nog vaak aanstaat) en een DV7600 voor de DVD's (was een functionele eis van de vrouw en kleine, zelf had ik liever een dedicated CD speler gehad) en CD's. Die ook SACD's speelt, geinig medium is dat ook wel.

Daarnaast nog een Thorens platenspeler aangesloten. Wie weet komt daar ooit nog een TT15 ofzo te staan ;) ooit... Hoewel ik zeer tevreden ben over de Thorens.

Zeer tevreden over deze setup. Eind van het jaar maar eens een serieuze speakerupgrade doen denk ik. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
hoe bevalt de pm6004?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Erg goed. Ik heb alleen behoefte aan stereo dus voldoet prima voor mij. Ik merk wel dat je even aandacht moet besteden aan de match met je speakers, door zijn beperkte vermogen maakt -ie er op lage volumes nog wel eens een potje van. Speakers uitzoeken met hoge gevoeligheid dus. Heb er nu de Dali Zensor 1 aanhangen, die kunnen dat wel goed. Had hiervoor Tannoys (ook boekenplankers) maar dat werd een beetje brij-ig op lage volumes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
michael3 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 23:19:
[...]

Dat is dus de vraag, gebruikt die bij analoog geen DSP?
Want sommige receivers gaan de analoge signaal nog een keer door zijn eigen dac's heen halen, waardoor je er niks aan hebt.

Als je er echt zeker van wilt zijn moet je een HT pastrough input hebben, maar ja dat heeft die van mij helaas niet.

[...]

Daar ben ik dus benieuwd naar of dat inderdaad zo is.

[...]

Dan past de SR7007 dus toch het signaal aan, kan me niet voorstellen dat er geen verschil tussen de dac's zit.

Kan iemand anders nog mijn vraag beantwoorden?
Of die bij een SR7005 de analoge signalen van een DAC rechtstreeks naar de eindversterking brengt zonder dat die het inkomende Signaal aanpast?
leuk leesvoer ook hier, files meerdere malen door een DAC halen om te ondervinden of een DAC kleurt
http://www.gearslutz.com/...eans-audio-diffmaker.html

is misschien wel goed om het e.e.a. in perspectief te zetten. consensus op Gearslutz is dat DACs heel wat minder karakter/temprament verschillen hebben als fabrikanten ons willen doen geloven.

Als je analoog naar je AVR gaat wordt de interne DAC daarvan niet gebruikt.
Als je digitaal naar je AVR gaat gebruikt ie wel de interne DAC.
Je kan niet beide DAC's tegelijkertijd gebruiken omdat een externe DAC geen digitale output heeft

Wat quotes uit het HTforum, bron: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=134092.0
Pagina: 1 ... 22 ... 67 Laatste