Het Marantz ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 21 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-05 06:42
@ Motil
Uiteraard is die receiver heel goed in staat om de speakers goed aan te sturen, Daarnaast klinkt Marantz ook erg lekker!

Hogere modellen zijn anders opgebouwd en dat hoor je, ook al scheelt het maar een aantal watts. Dat is dan ook niet het belangrijkste. Met een paar pk krijg je zowel een fiat punto als een ferrari vooruit. De manier waarop verschilt echter wel.

Je houdt van muziek luisteren toch. In stereo? Wat ik wil aangeven is dat een stereo versterker echt bedoeld is voor stereo, Een receiver heeft van alles wat aan boord, waardoor hij vaak niet in alles uitblinkt. Voor de meeste mensen is dat genoeg.

Ik ben zelf op zoek naar aanvulling op mijn SR7005 in de vorm van een eindversterker. Puur voor (nog) meer controle en powerrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
S1NN3D schreef op maandag 09 december 2013 @ 08:29:
[...]

Absoluut. De receivers uit de x007-serie gaan voor relatief lage prijzen de deur uit en zijn imho een erg goede deal en een eenvoudige manier om geld te besparen.
Enig idee waar versterkers uit de 007 serie nog te krijgen zijn (in het zilver O-) )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:10
Wolly schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 19:02:
[...]

Enig idee waar versterkers uit de 007 serie nog te krijgen zijn (in het zilver O-) )?
Hificorner.nl SR7007 €799, SR5007 €495

[ Voor 4% gewijzigd door ed73 op 14-12-2013 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Hebben jullie ervaringen met de Marantz receivers (SR7005) en airplay? Ik heb sinds kort een Macbook Pro en heb gelijk ook alles geupdate op m'n Marantz receiver om Airplay te ondersteunen. Dit werkt perfect, tot ik alles op standby zet. Als ik alles weer aan zet is de marantz niet meer te bekennen in het audio menu tot ik deze uit en aan doe.

Streamen via internet werkt perfect op de marantz, ook kan ik 'm aansturen via allerlei apps op m'n tablet / telefoon, alleen airplay via os/x blijft een probleem. Ik heb ondertussen de Marantz als een vast IP adres gegeven, etc. maar daarmee is 't probleem helaas nog niet opgelost. Enige suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-04 21:24
Ik heb vandaag maar een Marantz av8801 en MM8077 aangeschaft. Binnenkort meer of het een upgrade is tov mijn oude denon 4311

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Nedra schreef op maandag 16 december 2013 @ 15:01:
Hebben jullie ervaringen met de Marantz receivers (SR7005) en airplay? Ik heb sinds kort een Macbook Pro en heb gelijk ook alles geupdate op m'n Marantz receiver om Airplay te ondersteunen. Dit werkt perfect, tot ik alles op standby zet. Als ik alles weer aan zet is de marantz niet meer te bekennen in het audio menu tot ik deze uit en aan doe.

Streamen via internet werkt perfect op de marantz, ook kan ik 'm aansturen via allerlei apps op m'n tablet / telefoon, alleen airplay via os/x blijft een probleem. Ik heb ondertussen de Marantz als een vast IP adres gegeven, etc. maar daarmee is 't probleem helaas nog niet opgelost. Enige suggesties?
Neem aan dat je de Marantz wel uit stand by krijgt met al die apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:11
Je moet de Marantz wel even instellen dat hij via het netwerk kan worden aangeschakeld. Is eerder op het forum uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Iemand een idee of de Marantz NR1501 receiver (60 watt bij 6 ohm, 50 watt bij 8 ohm) het gaat trekken als ik als surround 8 ohm speakers ga aansluiten van ongeveer 50 watt nominaal? Als fronts heb ik Audiolabs van 60 watt nominaal, 120 watt piek bij 4 ohm. De Marantz trekt de Audiolabs prima, maar nog twee 4 ohm speakers erbij is teveel van het goede. Beneden in de huiskamer (ook een NR1501) heb ik 6 ohm Kefs front en 8 ohm Sony's surround. Dat gaat prima.

Fronts met 8 ohm aanschaffen is niet echt een optie. M'n Audiolabs zijn in het hoog kristalhelder.

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
@Pjotr; yep, zelfs zonder dat 'inschakelen via netwerk' aanstaat
@Rallye - Done! Hij lijkt het voorlopig te doen! Ik moest wel even m'n macbook restarten, maar ik hoop nu dat het permanent goed blijft werken.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-05 13:44
@Meesterbas: als die speakers echt 8 Ohm zijn en geen extreem lage gevoeligheid (<85 dB) dan mag dat geen problemen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Ik heb hier een SR5500 staan, maar vind 1 eigenschap echt té slecht (of ik doe iets verkeerd).
Heb een 5.0 systeem (dus geen sub), maar zou graag willen dat over alle speakers hetzelfde geluid afgespeeld wordt.

Nu is er M-ch stereo, waarbij het stereosignaal verdeeld wordt over 4 speakers. Die center neem ik dan voor lief. Ware het niet dat het geluid gewoon drastisch veranderd, en dát vind ik wel raar.

edit:

Zelfs de SR3001 had het probleem al:
http://www.whathifi.com/f...3001-multi-channel-stereo

[ Voor 13% gewijzigd door Scyth op 17-12-2013 14:46 ]

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
@Scyth: Marantz heeft het niet zo op geluidseffectjes en heeft daarom ook nooit van die DSP modussen als Rock, Hall, Jazz, etc. Helaas hebben ze ook geen goed werkende multikanaals stereo. Bij mijn vorige Denon receiver (AVR-1905) werkte dat veel beter dan M-CH Stereo op mijn Marantz (SR8001). Je zou verwachten dat hij in deze modus gewoon het signaal van linksvoor naar linksachter kopieert en van rechtsvoor naar rechtsachter. Helaas is dit niet het geval. Het enige dat een beetje werkt is CSII Mono, waarbij alle speakers hetzelfde signaal krijgen. Het probleem is dan wel dat je je stereobeeld kwijtraakt.
Marantz maakt prachtige receivers die geweldig klinken, maar dit is het enige punt waarop ik mijn vorige receiver beter vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-05 23:46
Ik heb vandaag een SR6004 overgenomen maar die lijkt niet helemaal lekker te zijn.

Als ik een speaker test doe dan komt er uit de rear left weinig geluid en als ik het niveau hoger zet begint het geluid uit de speaker te kraken.

Ook hoor ik als ik de center niet aangesluiten heb en de center test ruis uit de rear left.

Daarnaast hoor ik als ik in stereo een surround mode aanzet helemaal niets uit de rear left, terwijl de rear right gewoon geluid geeft

Iemand enig idee wat er mis zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Ik zou even controleren of alle speakers goed zijn aangesloten en vooral of de speakerdraad goed in de aansluiting zit. Misschien is er een stukje speakerdraad dat contact maakt met een andere speakeruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-05 23:46
mac1987 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 00:41:
Ik zou even controleren of alle speakers goed zijn aangesloten en vooral of de speakerdraad goed in de aansluiting zit. Misschien is er een stukje speakerdraad dat contact maakt met een andere speakeruitgang.
Ik heb verschillende speakers en kabels op de rear left aangesloten (rear left en right speaker omgewisseld en center speaker aan rear left) die alle hetzelfde resultaat gaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Scyth schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 14:44:
Ik heb hier een SR5500 staan, maar vind 1 eigenschap echt té slecht (of ik doe iets verkeerd).
Heb een 5.0 systeem (dus geen sub), maar zou graag willen dat over alle speakers hetzelfde geluid afgespeeld wordt.

Nu is er M-ch stereo, waarbij het stereosignaal verdeeld wordt over 4 speakers. Die center neem ik dan voor lief. Ware het niet dat het geluid gewoon drastisch veranderd, en dát vind ik wel raar.

edit:

Zelfs de SR3001 had het probleem al:
http://www.whathifi.com/f...3001-multi-channel-stereo
Zowel mijn sr 5002 als mijn sr 7005 geven een fantastische MC stereo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motil
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-07-2024
Nou het is de SR5008. Hij is zojuist besteld. Ik hoop vrijdag binnen te hebben, dan weet ik in ieder geval wat ik kan gaan doen van 't weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Alvast gefeliciteerd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 412647

Nou, heren...heb inmiddels mijn setje binnen: dali zensor 1 speakers en de Marantz nr1504.
Klinkt samen erg lekker. Speakers moeten nog inspelen schijnt maar ben erg tevreden.
Mooi helder geluid en de bas valt niet tegen uit die kleine speakers!
Netwerk functies en app zijn handig en de receiver is mooi compact.
Enige nadeel vind ik de gebruiksvriendelijkheid van de spotify app op de receiver...
Playlists aanmaken kan niet, nummers toevoegen aan bestaande playlist ook niet....
Iemand idee of er misschien nieuwer spotify apps zijn die dit wel kunnen?
Geluid is echt heel mooi en 100 X beter dan de meeste ht sets die ik ken...

• PheraX
  • Laatst online: 19-05 20:50
Goeie keuze motil (vind ik), ik heb m ook en alles werkt als een droom.
vooral de airplay en spotify functionaliteit zijn top

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Anoniem: 412647 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 21:51:
Nou, heren...heb inmiddels mijn setje binnen: dali zensor 1 speakers en de Marantz nr1504.
Klinkt samen erg lekker. Speakers moeten nog inspelen schijnt maar ben erg tevreden.
Mooi helder geluid en de bas valt niet tegen uit die kleine speakers!
Netwerk functies en app zijn handig en de receiver is mooi compact.
Enige nadeel vind ik de gebruiksvriendelijkheid van de spotify app op de receiver...
Playlists aanmaken kan niet, nummers toevoegen aan bestaande playlist ook niet....
Iemand idee of er misschien nieuwer spotify apps zijn die dit wel kunnen?
Geluid is echt heel mooi en 100 X beter dan de meeste ht sets die ik ken...
Gefeliciteerd.. ;) Mogelijk hetzelfde setje binnenkort aanschaffen voor mijn zus.. Als ze eindelijk eens een beslissing zou nemen welke receiver het gaat worden: Denon X1000 of de Marantz NR1504 ;)

• motil
@Pherax:

De netwerkfunctionaliteit was voor mij een van de hoofdredenen om te vernieuwen. Tot nu toe was ik zo krenterig om nog geen betaalde spotifyaccount te nemen :X . Werkt dit alleen met een premiumaccount?

Iedereen in ieder geval bedankt voor het advies. Als ie binnen is zal ik in ieder geval mijn ervaringen posten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Niet online
mac1987 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 14:40:
@Meesterbas: als die speakers echt 8 Ohm zijn en geen extreem lage gevoeligheid (<85 dB) dan mag dat geen problemen opleveren.
Bedankt! Ik zal eens naar de gevoeligheid kijken van de B&W's die ik voor rear op het oog heb.

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-05 11:04
Wat zou een goede prijs zijn voor een 2e hands marantz SR5004? Ik zie 2 modellen op markplaats, 1 van 150 euro en 1 van 275. Is dit reeel aangezien een nieuwe 5007 voor 423 euro te halen is.

En is de 5004 aan te raden als ik geen behoefte heb aan de laaste moderne dingen als airplay. Of ga ik met dit model dingen missen die tegenwoordig standaard zijn?

Ik ga hem gebruiken voor 5.1 geluid met series, films en ps3/ps4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:34

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Malt007 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 14:06:
Wat zou een goede prijs zijn voor een 2e hands marantz SR5004? Ik zie 2 modellen op markplaats, 1 van 150 euro en 1 van 275. Is dit reeel aangezien een nieuwe 5007 voor 423 euro te halen is.

En is de 5004 aan te raden als ik geen behoefte heb aan de laaste moderne dingen als airplay. Of ga ik met dit model dingen missen die tegenwoordig standaard zijn?

Niks mis met de SR5004, heb hem ook namelijk. Speelt alles lekker af.
Idd geen onnozele dingen als airplay of spotify, maar dat heb ik ook niet nodig.
Heb hem nu ruim 4 jaar gok ik. Kan hem zeker aanbevelen.

En met die reacties ivm M-ch stereo ben ik het wel eens. Dat moet je op een Marantz gewoon niet aanzetten :-)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v1.0.15.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Malt007 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 14:06:

op termijn ga je dingen missen, airplay is super handig maar als je dat nog nooit hebt gehad weet je niet wat je mist.Toen Henry Ford de mensen vroeg waar ze behoefte aan hadden zeiden ze 'Een sneller paard'.

En de nieuwste codecs en voldoende hdmi in / out is ook erg belangrijk. Maar tegen de tijd dat je beseft dat je die dingen wilt hebben koop je weer een andere SR 5/6/7/(8?)00XX op XXXplaats.nl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:26
Ik wil binnenkort een Marantz Nr1604 kopen, maar voor ik dat doe wil ik de lokale Marantz gemeenschap hier vragen of dit model daadwerkelijk Spotify connect ondersteunt. M'n vader heeft een Yamaha Rx-v475 en die zou het ook moeten ondersteunen, maar doet dit helemaal niet..

Ik vraag dus om ervaringen van jullie en geen links naar spec sheets etc. Die kloppen dus blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 412647

Dag Richard, De NR1504 (Zelfde model, met iets minder ingangen) heeft zeker Spotify en alle andere internetdiensten. Deze werken ook prima en naar behoren. (Wel af en toe probleem met internetverbinding, maar verder prima)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Inmiddels ben ik van het idee van de SR5007 afgestapt, en twijfel ik tussen de SR5008 of de NR1604.

Het liefst had ik een hoger model maar dat gaat ivm de diepte helaas niet passen in de kast :(

De 5008 heeft Audyssey MultEQ XT, de 1604 Audyssey MultEQ. Is dat belangrijk? Het wattage is bij de 5007 ook een stuk hoger, mede daarom neig ik wel naar deze versterker omdat ik vooral films kijk.

Verder zijn ze op enkele aansluitingen wel gelijk volgens Marantz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Nu online
op de kast zetten ?

Of je met een lichter model wegkomt heeft o.a te maken met je speakers,volume,kamer,enz

[ Voor 70% gewijzigd door Roderiktweaker op 23-12-2013 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Laatst online: 12-04 21:24
Mijn MM8077 en AV8801 zijn binnen. Ze zijn samen wel een stuk groter dan mijn oude denon 4311. Mijn eerste indruk is goed. Ook al heb ik pas 15 min kunnen luisteren.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Da's mooi spul! Geniet er van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Pjotr22 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 08:28:
[...]

Zowel mijn sr 5002 als mijn sr 7005 geven een fantastische MC stereo
En hoe heb jij de inputs aangesloten? Heb je bijvoorbeeld dan ook 4 kanaals input, of gewoon stereo?
Settings? Iets speciaals? Kom, er moet iets zijn! Toverstof, volle maan, versterker op crackers zetten?

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
kan zijn dat mijn verwachtingen niet hoog zijn haha. Maar serieus ik doe niks bijzonders, heb een goedkoop kabeltje naar mn speakers (die speakers zijn wel erg goed).

Wat mis je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simones
  • Laatst online: 14-01-2014
Ik wil een geluidsetje aanschaffen voor in mijn appartement, +/- 18m2 woonkamer. De versterker die ik op het oog heb is de Marantz 1604.

Qua boxen zit ik in dubio daar er nogal wat verschil in mening is over de kwaliteit van de verschillende typen. Ik zoek een Bookshelf formaat, prijs max 250 per box. Ik heb de volgende types op het ook:
- Q-Acoustics 2020i
- Q-Acoustics concept 20
- Dali Zensor 1
- Dali Zensor 3

Iemand hier ervaring met een van deze combinaties of een goed advies voor mij met name gezien de ruimte en prijs/kwaliteit verhouding?

ps een subwoofer laat ik voor nu achterwege ivm woonsituatie maar hou wel van vol geluid

[ Voor 14% gewijzigd door Simones op 25-12-2013 11:47 ]

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
Simones schreef op woensdag 25 december 2013 @ 11:37:
Ik wil een geluidsetje aanschaffen voor in mijn appartement, +/- 18m2 woonkamer. De versterker die ik op het oog heb is de Marantz 1604.

Qua boxen zit ik in dubio daar er nogal wat verschil in mening is over de kwaliteit van de verschillende typen. Ik zoek een Bookshelf formaat, prijs max 250 per box. Ik heb de volgende types op het ook:
- Q-Acoustics 2020i
- Q-Acoustics concept 20
- Dali Zensor 1
- Dali Zensor 3

Iemand hier ervaring met een van deze combinaties of een goed advies voor mij met name gezien de ruimte en prijs/kwaliteit verhouding?

ps een subwoofer laat ik voor nu achterwege ivm woonsituatie maar hou wel van vol geluid
Heb zelf de marantz 5007 met Dali luidsprekers 2x nummer 5 en 2x nummer 1.
Ik zou gewoon gaan luisteren bij speciaalzaken. Denk dat de Dali 1 ruim voldoende is! Mooi vol geluid met goede bas erin. Voor de meeste mensen ruim voldoende.
Echter heb je voor dezelfde prijs als de nummer 1 nu de nummer 3 die nog stukken beter is! Maar je kan dus weer nooit verwachten dat je echt hetzelfde geluid kan halen uit bookshelf formaat als uit mooie zuilen zoals de Dali 5 en 7. En de 5 is nu weer verlaagd naar <250€ en de 7 voor rond de 300€.

Dus ga luisteren en maak je keuze. Als je echt per se dat formaat wilt dan zou ik voor de 3 gaan!
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Wat ik me afvroeg is of op de NR1604 ook de analoge (component en composite) video ingangen worden geupscaled naar 1080 of 4k (HDMI). Zou fijn zijn als je alleen een HDMI kabel naar de tv hoeft te doen zonder component en.of composite kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09-2024
Ik heb een probleempje met mijn Marantz SR6007, zo af en toe reageert hij helemaal nergens meer op.
Zover ik mij kan herinneren is dat altijd gebeurdt nadat ik hem vanaf mijn Ipad heb bediend met de Marantz app. Hij reageert dan niet meer op wat ik die in de app en ook niet meer op de normale afstandsbediening, zelfs niet meer op knopjes indrukken op de receiver zelf. Het enige wat helpt is de stekker uit het stopcontact trekken en weer opnieuw van stroom voorzien. Daarna doet hij het weer prima.
Iemand een idee waar dit aan ligt en hoe ik het kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Dat hij helemaal niets meer doet heb ik nog niet gehad op mijn 6006. Wel af en toe een groen scherm op de TV in plaats van de GUI. Ook heb ik wel eens dat de app de receiver niet kan vinden. Beide los ik inderdaad op door even de stroom eraf te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clvl13
  • Laatst online: 05-05 13:05
Een tijdje geleden jullie mening gevraagd (sr7008 of sr6008) en het is de SR7008 geworden. Prachtig apparaat en echt veeul beter dan mn onkyo! Aanrader en bedankt nog voor het advies. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-05 21:57
Clvl13 schreef op maandag 30 december 2013 @ 16:54:
Een tijdje geleden jullie mening gevraagd (sr7008 of sr6008) en het is de SR7008 geworden. Prachtig apparaat en echt veeul beter dan mn onkyo! Aanrader en bedankt nog voor het advies. _/-\o_
Toevallig bij foka gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-05 15:54
Ik heb een al enkele jaren naar tevredenheid een Marantz SR7400. En sinds een half jaar klapt de relais van de trafo er op random momenten uit. Dus je hoort muziek en dan ineens een harde klik van uit en een klik van opnieuw aan en dan gaat de receiver verder met de muziek. Soms 30 minuten zonder problemen maar ook soms om de 5 minuten. Kan dit probleem nog verholpen worden of wordt het tijd voor een nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Ik denk dat het wel gerepareerd kan worden, maar als niet meteen duidelijk is welk onderdeel vervangen moet worden kunnen de reparatiekosten snel oplopen. Of het nog loont t.o.v. een nieuwe receiver is maar de vraag. Een tweedehands SR7001/7002 kost ook niet veel meer tegenwoordig. Je zou langs een paar zaken kunnen gaan die die reparaties uitvoeren en vragen of ze een indicatie kunnen geven van de reparatiekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:26
Ik wil een NR1504 of 1604 gaan kopen binnen niet al te lange tijd, voornamelijk voor streaming van digitale bestanden, aansluiten op m'n TV en een betere DAC in m'n opstelling. Ik wil geen surround opstelling, en zal de opstelling voor 90% van de tijd voor muziek gebruiken. De uitbreiding die ik voor ogen heb is een Marantz KI Pearl Lite of PM8004 toevoegen via de pre-outs van de NR1504/1604 zodra ik nieuwe speakers heb aangeschaft. Is dit een realistisch idee? Als ik dus niet voor de surround functies ga, is er dan een reden om de 1604 boven de 1504 te verkiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Als het je voornamelijk om streaming gaat, is dan een M-CR510 niet de goedkopere optie? Dat is een dedicated streaming apparaat. Je mist dan (mogelijk, dat kon ik zo gauw niet vinden) de DAC, maar die kun je evt. nog los aanschaffen. De TV kan analoog naar de PM8004?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567921

Ik heb mijn bericht als apart topic geplaatst, maar ik zie dat het hier thuis hoort.

Marantz sr 5006

Misschien dat iemand mij antwoord kan geven op de volgende vragen.

Enige tijd terug een mediplayer aangeschaft de Little Black Box en aangesloten, omdat ik geen wifi verbinding kreeg met dit apparaat, terug gebracht (was een probleem in de software van TLLB).
Vervolgens mij oude mediaspeler weer aangesloten.
Het vreemde was nadat ik dit gedaan had ik ineens geen geluid meer kreeg over mijn ARC verbinding.
Alles opnieuw nagelopen en ingesteld op mijn Marantz en Samsung Smart Tv, maar ik krijg het niet meer voor elkaar, terwijl hij het wel altijd zo gedaan had. De ARC aansluiting wel aangesloten, maar tevens een optische kabel. Het werkt nu wel, maar die optische kabel moet gewoon niet nodig zijn.
Tja. ;waar ligt nu het probleem, bij mijn receiver of tv.

Naar aanleiding van bovenstaande maar eens een firmware update geprobeerd uit te voeren op de Marantz. Helaas ik krijg geen verbinding, hij zoekt wel, maar krijgt geen aansluiting. Receiver geeft wel aan dat de verbinding goed is en heeft een IP adres. Iemand enige idee waar ik dit moet zoeken.
Ja, andere aansluitingen en kabels geprobeerd etc.

Dan nog een vraag over de app van Marantz, misschien een domme vraag, maar ik zie het niet.
Als ik via de app muziek af wil luisteren, kan ik maar steeds 1 nummer selecteren. Ik wil gewoon dat hij het hele album in 1 keer afspeelt. Hoe doe ik dat?

Alvast bedankt voor alle mogelijke suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Mijn afstandsbediening van mijn SR5004 heeft al een tijdje een vreemd euvel... De stiller knop van het volume gaat heel stroef (de "-" min knop dus). Als je echt hard drukt gaat het wel, maar het is erg vervelend. Alle andere knoppen gaan zonder problemen...
Nieuwe afstandsbediening kopen? Is nog maar paar jaar oud eigenlijk.
Is de "RC008SR" afstandsbediening trouwens.

[ Voor 16% gewijzigd door daffie82 op 04-01-2014 15:16 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v1.0.15.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
jongetje schreef op zondag 29 december 2013 @ 18:40:
Wat ik me afvroeg is of op de NR1604 ook de analoge (component en composite) video ingangen worden geupscaled naar 1080 of 4k (HDMI). Zou fijn zijn als je alleen een HDMI kabel naar de tv hoeft te doen zonder component en.of composite kabels.
Volgens mij wel, iig wel volgens de comparison chart:
http://marantz.nl/nl/prod...eatre&subcatid=avreceiver
Alleen de 1504 ondersteunt dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390535

heeft iemand ervaring met Mordaunt short 908i (140 W) icm met een (stereo) receiver van Marantz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Anoniem: 567921 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 14:45:
Als ik via de app muziek af wil luisteren, kan ik maar steeds 1 nummer selecteren. Ik wil gewoon dat hij het hele album in 1 keer afspeelt. Hoe doe ik dat?
Ik heb mijn muziek per album in een map. Als ik het eerste nummer van een map afspeel, gaat hij volgens mij daarna door met het afspelen van de overige nummers. Bij jou niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoef80
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-04-2024
Ik zat te denken om een marantz NR1604 te kopen, vanwege zijn formaat en multiroom mogelijkheid. Ik wil beginnen met een stereo opstelling en later misschien uitbreiden naar max 5.1 systeem maar kan ik dan de de overige 2 speaker ingangen gebruiken voor de multiroom zonder daarvoor een extra versterker tussen te zetten ? (oke na even zoeken (eerder niet gevonden mijn excuses :) ) blijkt het wel te kunnen maar heeft iemand hier ervaring mee want ik wil in de keuken bijvoorbeeld boxen toevoegen voor radio of eventuele platenspeler)

En heeft iemand nog een idee wat een goede speakerset zou kunnen zijn voor de stereo opstelling ik zat te denken aan 2 vloerstaande speakers mijn budget voor de speakers is 500 - 600 euro

[ Voor 17% gewijzigd door zoef80 op 06-01-2014 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-05 16:33
http://www.redcoon.nl/hotdeals

Stond ook al bij de aanbiedingen, maar ik meld het hier ook nog maar een keer.
SR6008 voor 599,00

Ik ben benieuwd hoe dit binnen mijn huidige set gaat presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
zoef80 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 20:08:
Ik zat te denken om een marantz NR1604 te kopen, vanwege zijn formaat en multiroom mogelijkheid. Ik wil beginnen met een stereo opstelling en later misschien uitbreiden naar max 5.1 systeem maar kan ik dan de de overige 2 speaker ingangen gebruiken voor de multiroom zonder daarvoor een extra versterker tussen te zetten ? (oke na even zoeken (eerder niet gevonden mijn excuses :) ) blijkt het wel te kunnen maar heeft iemand hier ervaring mee want ik wil in de keuken bijvoorbeeld boxen toevoegen voor radio of eventuele platenspeler)

En heeft iemand nog een idee wat een goede speakerset zou kunnen zijn voor de stereo opstelling ik zat te denken aan 2 vloerstaande speakers mijn budget voor de speakers is 500 - 600 euro
eerste vraag: goede vraag. in de specs staat dat e geen extra versterker nodig hebt, kun je dus 2 bronnen in 2 aparte ruimtes afspelen zonder extra versterker?

tweede vraag past hier niet zo goed, tenzij je een short list voorlegt waarbij je zelf beargumenteert welke speakersets jouw voorkeuren hebben en ons naar onze meningen vraagt. Dit is geen 'wat kan ik aankopen' topic' namelijk. Dus: heb je al een set in gedachten?
Je ziet hier vaak voorbij komen: Focal, Dali, B&W, Boston Acoustics. Maar je hebt ook Jamo, Quadral, Klipsch, Paradigm. Laatste 2 klinken heel open maar veel vinden die na een uur luisteren vermoeiend. (oeps geef ik toch advies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Anoniem: 390535 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 00:41:
heeft iemand ervaring met Mordaunt short 908i (140 W) icm met een (stereo) receiver van Marantz?
Ik heb ze thuis gehad, +10 jaar.... Met film zijn ze prima. Muziek vond ik ze prima omdat door de passieve subs of woofers ook het laag zo lekker aanwezig was. Echter per toeval kreeg ik een setje b&w thuis en vanaf dat moment luisterde ik heel anders.
Ik miste de soundstage, het scherpe in het hoog en de bas was veel te wollig van de 908i.
Maar toch, ik heb er een decennia plezier van gehad hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:11
Ik heb een SR7005 met Airplay upgrade. Deze functie hapert echter nog wel eens af en toe.
Ik zet de receiver aan, na een minuut is deze zichtbaar als airplay apparaat op mijn iPad bijvoorbeeld.

Ik speel muziek af en klik op de marantz als speaker. De eerste keer schakelt hij altijd terug naar de iPad maar de tweede keer wordt de muziek afgespeeld op de Marantz. Schakel ik echter naar een andere app die muziek wil afspelen dan schiet uit eruit en is nooit meer zichtbaar als airplay apparaat en moet ik mijn hele receiver opnieuw aan en uitzetten.
Ook als ik de receiver aan heb en bijvoorbeeld TV kijken (input tv, dus geluid via de marantz) is hij nooit meer te kiezen als airplay apparaat, ook niet na het schakelen naar andere inputs. Enige optie is marantz uit en aan.

Ik heb ook al geprobeerd met de network standby functie te klooien maar als deze aan staat dan is hij uberhaupt niet te vinden als airplay apparaat. Heeft iemand een idee of is het gewoon niet anders?

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
ChiLLeR schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:49:
Ik heb een SR7005 met Airplay upgrade. Deze functie hapert echter nog wel eens af en toe.
Ik zet de receiver aan, na een minuut is deze zichtbaar als airplay apparaat op mijn iPad bijvoorbeeld.

Ik speel muziek af en klik op de marantz als speaker. De eerste keer schakelt hij altijd terug naar de iPad maar de tweede keer wordt de muziek afgespeeld op de Marantz. Schakel ik echter naar een andere app die muziek wil afspelen dan schiet uit eruit en is nooit meer zichtbaar als airplay apparaat en moet ik mijn hele receiver opnieuw aan en uitzetten.
Ook als ik de receiver aan heb en bijvoorbeeld TV kijken (input tv, dus geluid via de marantz) is hij nooit meer te kiezen als airplay apparaat, ook niet na het schakelen naar andere inputs. Enige optie is marantz uit en aan.

Ik heb ook al geprobeerd met de network standby functie te klooien maar als deze aan staat dan is hij uberhaupt niet te vinden als airplay apparaat. Heeft iemand een idee of is het gewoon niet anders?
Heb je 'm ook een statisch IP adres gegeven? Ik had bijna exact hetzelfde, maar naast dat de network standby functie aan moest, moest die ook een vast IP adres hebben om gezien te blijven worden. Nu doet ie het zo goed als altijd (alleen moet ik heel afentoe op m'n macbook het commando 'sudo pkill coreaudiod' uitvoeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
ChiLLeR schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:49:

Google je router en airplay. Ik had een wndr3700 van netgear met dezelfde problemen. Nooit echt helemaal goed gewerkt... Nu een asus RT66u en die heeft nog nooit een seconde niet gewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoef80
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-04-2024
Pjotr22 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 07:43:
[...]

eerste vraag: goede vraag. in de specs staat dat e geen extra versterker nodig hebt, kun je dus 2 bronnen in 2 aparte ruimtes afspelen zonder extra versterker?

tweede vraag past hier niet zo goed, tenzij je een short list voorlegt waarbij je zelf beargumenteert welke speakersets jouw voorkeuren hebben en ons naar onze meningen vraagt. Dit is geen 'wat kan ik aankopen' topic' namelijk. Dus: heb je al een set in gedachten?
Je ziet hier vaak voorbij komen: Focal, Dali, B&W, Boston Acoustics. Maar je hebt ook Jamo, Quadral, Klipsch, Paradigm. Laatste 2 klinken heel open maar veel vinden die na een uur luisteren vermoeiend. (oeps geef ik toch advies)
wat betreft de eerste vraag heb ik al gevonden in de specs dat je van je 7.1 speaker aansluitingen 2 speaker aansluitingen kunt gebruiken voor een eventuele 2de zone (als je de achterkant bekijkt staat er assignable bij).

Maar het nadeel van deze oplossing is dat je dan in de 2de zone altijd hetzelfde geluid niveau heb als in de eerste zone volgens mij.

maar dat van de tweede vraag snap ik dat is hier verkeerd maar ik ben al een tijdje bezig met me oriënteren en wordt af en toe moe van mezelf maar ik heb a.s zondag een luisterafspraak met deze receiver en een aantal Dali boxen waarbij ik nog twijfel tussen een compacte speakers op een standaard of 2 vloerstaande speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
zoef80 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 17:31:
[...]
....... twijfel tussen een compacte speakers op een standaard of 2 vloerstaande speakers
http://hificorner.nl/spea...t-door-whathifi-5089.html

lees de reviews maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:44
Ik heb zelf ook naar de A25 gekeken als fronts, maar uiteindelijk zijn ze toch te groot.
Voor mezelf valt het wel mee, maar mijn vrouw vind dat ook echt te groot.
Dan worden het uiteindelijk de A23's. Alleen daar kun je weinig over vinden als fronts. Heeft iemand er ervaring mee toevallig?

Grappig trouwens dat op die site de A23 en A25 dezelfde prijs zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Arunia op 09-01-2014 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De A25's te groot... Heb toevallig pas een setje van deze bij mijn ouders neergezet en ik vind ze zelf juist aan de kleine kant. Ben zelf een setje vloerstaanders van Focal gewend als fronts. Die zullen dan bij jou helemaal niet de WAF krijgen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:44
Haha, ik heb ze beide gezien. Niet samen met mijn vrouw, maar weet wel dat de A25 een stuk groter zijn ineens dan de A23.
Zuilen krijgen inderdaad niet de WAF, maar dat zou voor mij ook niet hoeven. Tuurlijk, als ik single zou zijn. Maar goed. Dat is niet zo en is niet erg.
Zolang muziek uit de A23 maar goed klinkt straks, dan ben ik al blij. Maar aangezien ik van deze JVC's af kom:
Afbeeldingslocatie: http://static3.skapiec.pl/97782-1-1-0-jvc-sp-xf30.jpg

Dan is alles al beter. Mijn vrouw boeit het niet in vind de muziek goed klinken, maar ach. Ik mag ook eens wat. :D

Ben al blij met de Marantz die we nu hebben met de JVC speakers. Dat is al een hele verbetering.
Dan 2x A23 (Volgens mij heb ik dat al eens gepost)
1x A225c (want, de 223C bestaat niet los en is hetzelfde als de A225c)
Soundwave XS 4x en dan nog de subwoofer A nog iets.

Denk dat dat wel een leuke set is in totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:11
Nedra schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:02:
[...]

Heb je 'm ook een statisch IP adres gegeven? Ik had bijna exact hetzelfde, maar naast dat de network standby functie aan moest, moest die ook een vast IP adres hebben om gezien te blijven worden. Nu doet ie het zo goed als altijd (alleen moet ik heel afentoe op m'n macbook het commando 'sudo pkill coreaudiod' uitvoeren)
Oban606 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 17:11:
[...]

Google je router en airplay. Ik had een wndr3700 van netgear met dezelfde problemen. Nooit echt helemaal goed gewerkt... Nu een asus RT66u en die heeft nog nooit een seconde niet gewerkt
Hmm dus het zit waarschijnlijk wel aan de netwerk apparatuur kant. Ik zal eens een fixed ip instellen, eens mijn WNDR3700 ontwijken en de boel rechtstreeks op de KPN router aansluiten.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216512

Daarstraks mijn nieuwe SR5008 binnen gekregen. Voorlopig sluit ik mijn huidige Canton Movie 150 speakers er op aan maar ben aan't uitkijken voor nieuwe set.
Momenteel op mijn shortlist :

Kef E305
Q Acoustics Q7000i
Focal Dome 5.1
B&W MT-50

Iemand die me advies kan geven ? De Q7000i krijgen zeer goede reviews , ook op WhatHifi

Groeten ,

Guy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:46
Het is ongetwijfeld vaker langsgekomen, maar het beste advies is luisteren. Luidsprekers kopen op basis van reviews.. zou dat niet aanraden.

Ben zelf overigens in de markt voor een SR7008. De prijzen zijn de laatste tijd aardig gezakt en hoop dat die daling nog even doorzet. De receiver komt in de plaats van mijn nu nog Cambridge Audio 540A v2 om mijn MA RX6 aan te sturen, die ik in de toekomst hoop uit te breiden naar een 3.0/3.1 setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clvl13
  • Laatst online: 05-05 13:05
Melniek schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 20:59:
Het is ongetwijfeld vaker langsgekomen, maar het beste advies is luisteren. Luidsprekers kopen op basis van reviews.. zou dat niet aanraden.

Ben zelf overigens in de markt voor een SR7008. De prijzen zijn de laatste tijd aardig gezakt en hoop dat die daling nog even doorzet. De receiver komt in de plaats van mijn nu nog Cambridge Audio 540A v2 om mijn MA RX6 aan te sturen, die ik in de toekomst hoop uit te breiden naar een 3.0/3.1 setup.
Ik heb precies dezelfde set-up. Marantz SR7008 met fronts MA RX6, RXCenter en de RXW-12 als sub. Ik ben super tevreden en het klinkt allemaal erg goed!
Ik heb de fronts in bi-amp, ik weet niet of het echt zin heeft, maar zo zit ik niet altijd te dubben om het nu wel of niet te doen.. 8)7

Veel succes met kiezen/zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
ChiLLeR schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 10:17:
[...]

[...]

Hmm dus het zit waarschijnlijk wel aan de netwerk apparatuur kant. Ik zal eens een fixed ip instellen, eens mijn WNDR3700 ontwijken en de boel rechtstreeks op de KPN router aansluiten.
Ook een wndr en ook die problemen.... Wat ik niet geprobeerd heb is de airplay te gebruiken met een wndr3700 met een dd wrt firmware erop. Nadat ik de asus goed had lopen wilde ik de netgear en asus laten samen werken. Ik heb dus toen pas de dd wrt firmware geflashed naar de netgear. Die heeft aardig wat opties extra. Wellicht dat deZe dd wrt firmware jou airplay probleem kan oplossen. Flashen stelt eigenlijk niet veel voor, kwam ik later pas achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Zijn deze speakers duidelijk beter dan mijn huidige speakers? (zie sig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
daffie82 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 14:15:
[...]

Dit soort vragen zijn prachtig, terwijl 2 posts boven je nog gezegd wordt dat je moet gaan luisteren en niet uit moet gaan van reviews.

Iets wat heel vaak over deze speakesr is gezegd:
De prijs/kwaliteit -verhouding is uitstekend, ook toen ze nog het dubbele kostte. Maar je moet geen wonderen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
daffie82 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 14:15:
[...]

geen idee, daarom verwijs ik naar reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
Clvl13 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 21:40:
[...]

Ik heb precies dezelfde set-up. Marantz SR7008 met fronts MA RX6, RXCenter en de RXW-12 als sub. Ik ben super tevreden en het klinkt allemaal erg goed!
Ik heb de fronts in bi-amp, ik weet niet of het echt zin heeft, maar zo zit ik niet altijd te dubben om het nu wel of niet te doen.. 8)7

Veel succes met kiezen/zoeken!
Goed om te horen dat jij tevreden bent met de combinatie die ik ook voor ogen heb. Lees hier op het forum dat binnenkort de BTW dagen bij MM van start gaan. Wellicht een mooie mogelijkheid om mijn slag te slaan. Ik zal vooralsnog niet gaan bi-ampen, misschien kan ik het in de toekomst eens uitproberen. Eerst de receiver maar eens in huis halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-05 07:43
Ik heb sinds gisteren een Marantz SR5008, heb alles goed kunnen aansluiten en het beeld en geluid werkt goed. Het enige probleem wat ik ben tegengekomen is dat mijn PS3 en PS4 beide in een 7.1 signaal proberen uit te sturen en ik maar een 5.1 set heb.
Tijdens de setup van de speakers op de Marantz heb ik aangegeven dat ik geen surround back of front high speakers heb en dus zou hij op 5.1 uit moeten komen. Bij de PS3 heb ik de mogelijkheid om zelf aan te geven van de receiver aankan maar bij de PS4 kan dit niet.

Ik zou dus graag willen weten hoe ik de receiver kan beperken tot 5.1. In de handleiding heb ik niks kunnen vinden, heb ook het menu en de webinterface doorgezocht maar ben niets tegengekomen.

Weet er iemand of dit mogelijk is en hoe deze optie heet?

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
- amp assign; controleer of de instellingen die je daar ziet staan n aar wens zijn
- speaker configuration: zie je daar de speakers staan die je hebt aangesloten?

Je zou ook (nog een keer?) audyssey meting kunnen doen, daar wordt ook naar bovenstaande instellingen gevraagd. Als je dat dan ook op bijvoorbeeld deze manier doet heb je dubbel check op aansluiting en geluid.

mbt instellingen ps4; helaas geen ervaring mee, zou je er graag live bij helpen :9~

Wat Google hierover leert:

Primaire uitvoeraansluiting
De audio-indeling die wordt uitgevoerd door het PS4™-systeem is geoptimaliseerd voor het verbonden apparaat. Het is meestal niet nodig deze instellingen aan te passen.....

Lees: met hdmi kan niks mis gaan

Audio-indeling (prioriteit)
U kunt de indeling van de audio instellen die wordt uitgevoerd vanuit het PS4™-systeem. Selecteer [Geluid en scherm] > [Instellingen audio-uitvoer] > [Audio-indeling (prioriteit)]. De standaardinstelling is [Lineaire PCM].[/i]

Google zelf even op lineaire PCM en bitstream;)

Laat je weten of je hier wat aan had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:39
FireFly3k schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 20:08:
Het enige probleem wat ik ben tegengekomen is dat mijn PS3 en PS4 beide in een 7.1 signaal proberen uit te sturen en ik maar een 5.1 set heb.
Tijdens de setup van de speakers op de Marantz heb ik aangegeven dat ik geen surround back of front high speakers heb en dus zou hij op 5.1 uit moeten komen.
Kan goed zijn dat dit gewoon klopt. Mijn Denon laat in de display aan de linkerkant zien wat er binnen komt en rechts wat er uit gaat. Ik heb ook wel eens dat er links staat dat er 7.1 binnen komt, maar dan staat er rechts dat er 5.1 uit wordt gevoerd. Andersom kan natuurlijk ook: 2.0 komt er binnen maar er komt 5.1 uit (Meerkanaals Stereo + LFE + MAIN). Als je wilt dat er niet meer dan 5.1 in wordt gevoerd zal je dit in de bron aan moeten passen en dat is lang niet altijd mogelijk. Als de receiver gewoon aangeeft 5.1 uit te voeren is er niets aan de hand.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
Bedankt voor de tips, ik heb vandaag wat dingen geprobeerd maar het lukt helaas nog niet. Amp assign en speaker config staan goed.
Bij de PS3 kan je inderdaad netjes aangeven wat de receiver aan kan, automatisch geeft ie alles aan en met de hand kan je 7.1 weghalen. De PS4 heeft deze optie niet het is automatisch of automatisch😛:-P

Ik ga nog verder zoeken iig en laat het weten als ik iets gevonden heb.

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
wat is het gevolg hiervan? Is het geluid niet goed, of zie je niet de goede instellingen staan op de Marantz? (of allebei)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
Ik vraag me ook af wat hier het probleem van is. Als je de receiver goed ingesteld hebt (dwz geen front high en surround back) dan verandert je receiver het 7.1 signaal naar 5.1 naar mijn weten.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Op dit moment in het bezit van een SR6200 met 2x JBL XTi 80.
Geeft prima, maar erg diep, geluid. Dat was fantastisch, gezien mijn geschiedenis qua muziekvoorkeur.
Dat was een beetje bij elkaar geraapt via marktplaats, student, dus moest studentenprijs zijn.

Nu ben ik tegen alle verwachtingen in wat volwassener geworden en wil ik voor een echte degelijk 5.1 hifi set gaan.

Marantz is vertrouwd en ik dacht dus aan een SR5008 of SR6008, in combinatie met een Dali Zensor 5,1 en center + sub set of de Dali Lektor 6, 1 en center + sub set.

De Zensor is wat scheller en zit wat hoger in de tonen, maar de Marantz zelf gaat vaak wat dieper waardoor dat elkaar goed kan balanceren. Helaas had de winkel (tijdelijk) geen receiver staan waarmee we konden luisteren en ik vroeg me af of hier iemand ervaring had en een soortgelijke afweging heeft gemaakt en welke keuze het is geworden en waarom.

Natuurlijk weet ik dat het voor een groot deel een persoonlijke keuze is. Maar input in informatie is altijd handig en gewaardeerd.

Ik denk dat de meeste combinaties die ik nu luister al snel vrij hoog en scherp klinken omdat de JBLs erg warm en laag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
Bij mijn oude SR5004 gaf hij met de PS4 echt 7.1 aan op het display. Ik zag gisteren wel in de info van de receiver (SR5008) dat ie 7.1 input heeft en 5.1 als output geeft.
Het komt dus ook een beetje door de oude receiver dat ik dit goed wilde aanpassen op de nieuwe. En daarnaast kon ik met de PS3 de output aanpassen en de PS4 niet.

Ik ga gewoon goed luisteren hoe het klinkt en of er vreemde dingen zijn. Zo niet dan moet ie gewoon goed zijn :)

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motil
Hallo iedereen.

Hopelijk is er hier iemand die me misschien kan helpen. Ik heb een Marantz SR5008 aangesloten op mijn Samsung UE40D6200 tv. Anynet is ingesteld. Ze "zien" elkaar, maar ik krijg via de Marantz geen geluid?!? Inmiddels heb ik meerdere HDMI kabels geprobeerd, helaas zonder resultaat. De HDMI is aangesloten op de monitor out (ARC) van de Marantz en bij de Samsung op HDMI 2 (ARC). Ik kan hem bij de setup assistent niet toewijzen verder. Ik kan HDMI 1 t/m. 6 en front toewijzen, maar de monitor out niet. Dit zou volgens de gebruikershandleiding ook niet nodig zijn.

Heeft er iemand een idee wat ik verkeerd gedaan kan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
motil schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 22:20:
De hdmi kabel op de out van de receiver is en de ingang met arc van de tv is natuurlijk prima. Welke bron selecteer je? Heb je bijvoorbeeld een Ziggo/UPC box aan CBL/SAT hangen? Dan moet je natuurlijk ook die bron selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motil
Ik selecteer gewoon tv audio. In de setup van het bronnen toewijzen zou ik alleen bij de tv-audio niets moeten doen. Je kunt ook verder niet aangeven dat dit de monitor-out (ARC)-poort is. Verder heb ik alleen een PS3 op mn game aansluiting, die heb ik dan ook toegewezen. Die werkt wel gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reign-in-pain
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-05 23:12
Aan allen een vraagje; ik sta op het punt een Marantz receiver (SR6008) te kopen en hierbij een CD (5004) of Blu-ray speler (UD5007) aan te sluiten voor het makkelijk afluisteren van CD's.
[Het prijsverschil is beperkt daarom de overweging om van CD naar Blu-ray te upgraden.]

Nu zat ik me af te vragen; wat zou (theoretisch) nu beste geluidsbeeld opleveren bij de UD5007:
- 2channel output (dus gebruik maken van DAC in blu-ray speler en tulpjes om aan te sluiten)
- HDMI aansluiting (dus gebruik maken van DAC in receiver).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:06
reign-in-pain schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 09:20:
Aan allen een vraagje; ik sta op het punt een Marantz receiver (SR6008) te kopen en hierbij een CD (5004) of Blu-ray speler (UD5007) aan te sluiten voor het makkelijk afluisteren van CD's.
[Het prijsverschil is beperkt daarom de overweging om van CD naar Blu-ray te upgraden.]

Nu zat ik me af te vragen; wat zou (theoretisch) nu beste geluidsbeeld opleveren bij de UD5007:
- 2channel output (dus gebruik maken van DAC in blu-ray speler en tulpjes om aan te sluiten)
- HDMI aansluiting (dus gebruik maken van DAC in receiver).
Vaak zijn de DAC's van bronnen soms wat beter, maar dit gaat niet altijd op. Je zou even moeten kijken welke DAC er gebruikt word door de Blu-Ray en welke in de SR6008.

Ik vermoed dat dit bij beiden niet veel zal verschillen of zelfs niets. Dan kom het meer aan op even luisteren wat prettiger klinkt. Of de DAC van de UD5007 of de DAC van de SR6008. Beetje trial & error.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
motil schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 07:57:
Ik selecteer gewoon tv audio. In de setup van het bronnen toewijzen zou ik alleen bij de tv-audio niets moeten doen. Je kunt ook verder niet aangeven dat dit de monitor-out (ARC)-poort is. Verder heb ik alleen een PS3 op mn game aansluiting, die heb ik dan ook toegewezen. Die werkt wel gewoon
Ik krijg t geluid ook niet voor elkaar op tv input, moet andere input gebruiken (en toewijzen in input assign)
(heb zowel samsung als cisco decoders aangesloten op mn sr 7005)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motil
Nou ik heb het voor elkaar. Ik kreeg de tip eens te kijken naar de HDMI-kabel. Ik heb er 3 geprobeerd zonder resultaat, maar dit waren "oude". Ik heb een nieuwe gekocht waarvan ik zeker wist dat deze category 1.4 is. De oude waren waarschijnlijk 1.3 (staat niets op) en die ondersteunen geen 3D of ARC.
Ook heb ik zowel de Marantz en Samsung even spanningsloos gezet. Dit schijnt altijd te moeten gebeuren als je HDMI-bediening aanpast (aldus hele kleine lettertjes op een verloren pagina in de Marantzhandleiding :F ).
Hopelijk heb je hier ook iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Relaxed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-05 07:19
motil schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 07:51:
De oude waren waarschijnlijk 1.3 (staat niets op) en die ondersteunen geen 3D of ARC.
Heb hier alleen maar "1.3" kabels en deze geven allemaal ARC en 3D door. Waren geen 1.99 Euro Action kabels maar elke normale goede kabel zou gewoon moeten werken imho.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb pasgeleden een RX101 bluetooth module gekocht voor mijn NR1403 receiver. Ik merkte dat ik regelmatig met mijn laptop in de huiskamer zat met wat muziekstreams aan, terwijl dat ding echt flutspeakers heeft. Dus waarom niet het geluid afspelen op mijn geluidsset?
De RX101 kost hier in Nederland steevast €149 wat ik veel te duur vind. Na even zoeken op internet kwam ik uit bij Amazon waar ie $99 kost, incl shipping en fees lag ie voor €100 hier op de deurmat. Nog steeds niet goedkoop maar het scheelt je wel 1/3e van de aanschafprijs :)

Hoe werkt het?
Aansluiten gaat eenvoudig, zowel als op mijn telefoon als laptop. Bij de laptop is het 2x klikken om verbinding te maken en al het geluid vervolgens via bluetooth te laten lopen. Let wel op dat je de officiële drivers voor je laptop hebt geïnstalleerd, de standaard bluetooth drivers in Windows 7 weten zich geen raad met de RX101.

Hoe is de geluidskwaliteit?
Als ik stream vanaf mijn telefoon is de geluidskwaliteit redelijk maar ook niet geweldig. Het geluid klinkt wat gedempt, ik gok dat het ongeveer gelijk staat aan 112-128kbps mp3.
De laptop stuurt duidelijk met een hogere bitrate en hier klinkt het geluid gewoon goed. Wel is er een vertraging van zo'n 200ms wat vervelend kan zijn als je video aan het kijken bent.

Al met al vind ik het een leuke toevoeging op mijn receiver en zou ik bluetooth streaming niet meer willen missen :)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
MadMarky schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:09:
Al met al vind ik het een leuke toevoeging op mijn receiver en zou ik bluetooth streaming niet meer willen missen :)
Het is natuurlijk wel bizar dat zo'n ding zo duur is, terwijl een vergelijkbare bluetooth receiver voor 12 euro in de schappen ligt.

Zo´n soort dingetje dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.ibood.com/img/big_pictures/13/20131012_stereoboomm150_600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
  • Laatst online: 28-04-2021
Ik heb sindskort een marantz sr7007 samen met een marantz ud7007 (leuk spul).
Alles werkt smooth in combinatie met een standaard 80cm lcd lidle (silvercrest) tvtje.

Nu vandaag dacht ik even mijn laptop aan te sluiten via hdmi "door" de marantz maar ben tot de verassing gekomen dat dit niet wou werken! Als ik hem op de front aux aansluit herkent mijn pc gewoon lekker niets, op de aux op de achterkant herkend hij hem wel maar geeft lekker geen beeld. Ik heb verschillende reloluties/frequenties getest zonder succes.

Ik heb dezeflde input met die hdmi-kabel getest naar mijn ud7007 en dat werkte zonder problemen.
Ook mijn apple tv die "door" de marantz naar de tv gaat werkt zonder problemen.

Heeft iemand hier raad mee waarom mijn laptop niet wil werken?
Als ik de hdmi "rechtstreeks" aansluit naar de tv (met exact dezelfde resoluties/ frequenties) dan werkt het meteen. Dus momenteel loop ik de prullen met een aparte usb 5.1 geluidskaart en HDMI direct naar tv. maar van dat geprul wou ik natuurlijk van af...

Het gaat trouwens om een HP envy 14-1020eb met ati Radeon 5650 videokaart.

Please help :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Heb tijdje mijn laptop gebruikt om films mee af te spelen op mn sr7005, werkte dmv hdmi alleen maar via de front hdmi aansluiting en dan even spelen met de projector keuze op mn laptop. resolutie was nooit top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spelvaud
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-07-2020
motil schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 22:20:
Hallo iedereen.

Hopelijk is er hier iemand die me misschien kan helpen. Ik heb een Marantz SR5008 aangesloten op mijn Samsung UE40D6200 tv. Anynet is ingesteld. Ze "zien" elkaar, maar ik krijg via de Marantz geen geluid?!? Inmiddels heb ik meerdere HDMI kabels geprobeerd, helaas zonder resultaat. De HDMI is aangesloten op de monitor out (ARC) van de Marantz en bij de Samsung op HDMI 2 (ARC). Ik kan hem bij de setup assistent niet toewijzen verder. Ik kan HDMI 1 t/m. 6 en front toewijzen, maar de monitor out niet. Dit zou volgens de gebruikershandleiding ook niet nodig zijn.

Je moet nog in de marantz onder hdmi setup, hdmi bediening of iets dergelijks inschakelen. En dan voor het geluid uit de tv: tv-audio selecteren op de afstandsbediening. Van het weekend op een nr1504 ook naar zitten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-05 20:07

Canon23

>>MY<< world

Eergister een harde klap tijdens het filmkijken en de sr5004 begon rood te knipperen.

Eerste wat ik dacht "plop of death" , gaf geen reactie meer via de afstandsbediening etc,
Toen ik na 10min hem weer aanzetten en aan de linker knop draaide (device selection), sprong hij over en deed het weer :)
Rode lampje knipperde 2x per seconde, dus het moet:
- Speakerkortsluiting zijn (quasi onmogelijk)
- Piekspanning op stroomnetwerk
- Overbelasting op speakers (lijkt me niet)
OID.

Nu heb ik nog 5dgn garantie op dat ding, dus ik hoop niet dat dit het begin van het einde is...

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Zeer vervelend. Ik ben op zoek naar een nieuwe Marantz en de prijzen voor de SR5008 en SR6008 stijgen de pan uit. Hij was onder de 700 euro bij zeer veel winkels en nu bij de meeste winkels voor bijna 900 euro. Dat is toch wel echt zeer vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-03 13:54

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Weet niet of je in de buurt van Rotterdam woont, of happy bent met kopen via het web, maar ze hoeven niet duur te zijn. Wel even de voorraad in de gaten houden, want die fluctueert wat.

SR5008: http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=511030
SR6008: http://www.correct.nl/artikel.php?menu=0&ARTNR=511033

SR5008 en SR6008, niet alles op voorraad: http://www.foka.nl/catalogsearch/result/?q=marantz+sr

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Positron schreef op maandag 20 januari 2014 @ 19:57:
Weet niet of je in de buurt van Rotterdam woont, of happy bent met kopen via het web, maar ze hoeven niet duur te zijn. Wel even de voorraad in de gaten houden, want die fluctueert wat.

SR5008: http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=511030
SR6008: http://www.correct.nl/artikel.php?menu=0&ARTNR=511033

SR5008 en SR6008, niet alles op voorraad: http://www.foka.nl/catalogsearch/result/?q=marantz+sr
Dank je wel! Dat gaat zeker helpen. Het liefst koop ik het bij de winkel waar ik ga luisteren, maar ik kan natuurlijk wel met de verkoper praten. Dit geeft wel een troef voor het onderhandelen over de prijs. Als er 200 euro verschil is en de verkoper wil niet mee, dan rijd ik wel naar Rotterdam of vraag een vriend om er 1 te halen. Dat is wel even de moeite.

Bedankt voor de tip!

[ Voor 3% gewijzigd door Hann1BaL op 20-01-2014 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Krijg trouwens op mijn SR5004 het niet klaar om mijn tv-box te laten upscalen van 1080i naar 1080p.
Heb alles geprobeerd : bij video settings : "Analog&HDMI" op het kanaal van de tv-box en ''HDMI Output Resolution'' op 1080p. Heb ook "Auto" en zelfs "720p" geprobeerd bij wijze van test maar mijn TV blijft zeggen dat het een 1080i signaal is wat hij uiteindelijk ontvangt (1080i is max resolutie van de tv-box). Dus de SR5004 is blijkbaar niet in staat om het beeld te upscalen.
Enig idee wat hiervan de oorzaak is?
Heb trouwens ook al geprobeerd de tv-box op 720p te zetten maar ook dan gaat mijn Marantz niet upscalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:39
daffie82 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 20:25:
Enig idee wat hiervan de oorzaak is?.
Kan de SR5004 wel HDMI upscalen naar HDMI? De SR5004 is uit een periode dat iets als Conversion van analoog (RCA, component, S-Video) naar HDMI geen probleem was maar HDMI naar HDMI was wat zeldzamer en zat op de hogere modellen. Mijn AVR-2809 doet ook alleen van analoog naar HDMI, de AVR-3808 deed wel HDMI > HDMI maar die zet ik zelf hoger dan de SR6004.

Als ik de handleiding van de SR5004 en SR6004 er op nasla lijkt het daar namelijk wel op:
...it up-converts from analog video signal to HDMI...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ah ok, dat verklaart veel uiteraard!
Dan is het dus geen upscalen met mijn Marantz, ook goed.
Dank voor je info!

Pagina: 1 ... 21 ... 67 Laatste