Nu heb ik gemerkt dat de digitale ruis van de htpc door de luidsprekers knalt van het moment dat ik de pc aanzet. Het maakt niet uit welke bron ik kies, de ruis zit op de audio. Dus ook als ik via de decoder TV aan het kijken ben hoor ik de ruis van de htpc.
De ruis is zo luid dat ie naar schatting hoogstens 10dB (ik schat eerder 6dB) onder het nuttige signaal zit!!! Zeer goed hoorbaar dus.
Wat ik al geprobeerd heb en de resultaten:
- htpc uit: alle problemen zijn weg. Het ligt dus aan de pc.
- Audio analoog van de htpc naar de receiver en enkel beeld via hdmi : Geen verschil. Het komt dus binnen via de hdmi.
- Luisteren of de ruis ook op de headphone uitgang zit: Yep, zelfde probleem. Dus 't zit niet enkel in de eindversterking.
- htpc op een compleet andere stroomkring aangesloten. Dus met een verlengkabel door het huis en in de badkamer aangesloten (zit achter een ander differentieel, dus goed gescheiden van de rest): Veel verbetering, maar nog niet helemaal weg.
Volgende testen:
- htpc via hdmi op tv (dus niet via de receiver) en de audio analoog naar de receiver.
Wat ik nog moet uitzoeken:
- Hoe maak ik de receiver wijs dat ie bij 1 bepaalde bron geen audio moet doorlaten?
- Kan ik een instelling vinden waar ik het beeld via 1 bron via hdmi binnen krijd en de audio van een andere bron (eventueel een andere hdmi, maar niet noodzakelijk)
De test met de htpc op een andere kring geeft volgens mij een goede indicatie van waar het grootste probleem zit. Maar ik kan geen verlengkabel dwars door het huis laten liggen natuurlijk.
Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik heb het eindelijk voor elkaar! Oplossing was natuurlijk veel te makkelijk om te bedenken. Simpelweg de microprocessor gereset en even de setup doorlopen en klaar was ik.
Thx voor jullie hulp!
Normaal gesproken niet, meestal hoor je bij het inschakelen een relais klikken, dit zou hij niet moeten doen als je hem als preamp gebruikt, zo werkt het iig bij andere merken en ik ben geen Marantz kenner.Moris schreef op maandag 04 november 2013 @ 18:20:
Is het normaal dat een Marantz SR7008, die nu enkel als voorversterker gebruikt wordt nog steeds even warm blijft, dan wanneer ik de eindversterker hiervan ook gebruik
De htpc introduceerde via de aarding van de Behringer ruis op de signal ground van de receiver.
De versterker voor de subwoofer heeft gebalanceerde ingangen. Bij die XLR ingangen hangt de aarde blijkbaar aan pin 1 en die pin 1 was doorverbonden (via de behuizing van een XLR naar Cinch verloop-plug) aan de signaalgrond van de interlink (de mantel) die naar de Marantz gaat. Omdat zowel de htpc en de subwooferversterker geaard zijn kwam de ruis van de htpc over de aarde naar de pin 1 van de subwooferversterker (dat is eigen aan een goede gebalanceerde connectie). En zo kwam die ruis dus op de signaal grond van de receiver terecht. Dat is een groot nadeel van het mengen van gebalanceerde met niet gebalanceerde signaal overdrachten.
Nu heb ik jack (1/4" TS) naar cinch verlooppluggen gebruikt i.p.v. de XLR naar Cinch verlooppluggen. Ik ging er van uit dat zo ook de aarde naar de signaalgrond zou doorgekoppeld worden. Ik dacht dat de shield (pin 1 bij XLR) aan de sleeve zou hangen. Maar dat blijkt dan uiteindelijk niet zo te zijn.
Zo komt het dus dat met die jack naar cinch verlooppluggen de ground looponderbroken wordt. De aarde hangt niet meer aan de signaal grond. Dus geen digitale ruis van de htpc meer in de audio.
Moris schreef op maandag 04 november 2013 @ 18:20:
Is het normaal dat een Marantz SR7008, die nu enkel als voorversterker gebruikt wordt nog steeds even warm blijft, dan wanneer ik de eindversterker hiervan ook gebruik
Bij het inschakelen hoor ik een relais klikken.Bierkameel schreef op maandag 04 november 2013 @ 20:27:
[...]
Normaal gesproken niet, meestal hoor je bij het inschakelen een relais klikken, dit zou hij niet moeten doen als je hem als preamp gebruikt, zo werkt het iig bij andere merken en ik ben geen Marantz kenner.
Ik heb de volledige setup/menu doorgebladerd en nergens kan ik iets vinden om het eindversterker gedeelte uit te schakelen
Volgens mij is het uitschakelen van de eindversterker om zo de receiver als processor te gebruiken lang niet op alle modellen mogelijk. Van de Denon AVR-4520 weet ik dat het kan, maar dat is natuurlijk ook weer een andere klasse dan de Marantz.Moris schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 18:01:
[...]
Bij het inschakelen hoor ik een relais klikken.
Ik heb de volledige setup/menu doorgebladerd en nergens kan ik iets vinden om het eindversterker gedeelte uit te schakelen
Overigens klikt mijn Denon tijdens het inschakelen ook. Durf alleen niet te zeggen of hij ook minder warm wordt als hij alleen als pre/pro zijn werk doet.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Uitschakelen is dus helaas bij de Mararantz SR7008 niet mogelijkFeaR schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 18:16:
Volgens mij is het uitschakelen van de eindversterker om zo de receiver als processor te gebruiken lang niet op alle modellen mogelijk. Van de Denon AVR-4520 weet ik dat het kan, maar dat is natuurlijk ook weer een andere klasse dan de Marantz.
Overigens klikt mijn Denon tijdens het inschakelen ook. Durf alleen niet te zeggen of hij ook minder warm wordt als hij alleen als pre/pro zijn werk doet.

Zou je voor mij a.u.b. eens willen testen of er wel enig verschil is in warmte bij het in of uitschakelen van de eindversterker
De kleuren worden vertekend weergegeven (duidelijk te zien aan de meer oranje kleur van lippen) en er treed soms gohsting op.
Iemand hier ervaringen mee?
Staan alle beeld"verbeteraars" uit en gebruik je dus een Direct/Through/whatever optie op de Marantz?RikHouben schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 20:17:
Ik heb eens vergeleken wat de video-kwaliteit doet als je'm door een SR5008 stuurt en ik moet tot mijn verbazing zeggen dat het er geen goed aan doet.
De kleuren worden vertekend weergegeven (duidelijk te zien aan de meer oranje kleur van lippen) en er treed soms gohsting op.
Iemand hier ervaringen mee?
Nickname does not reflect reality
De versterkertrappen worden volgens mij uitgeschakeld als de pre-out uitgang van het betreffende kanaal wordt gebruikt. Met alle kanalen, die in het menu zijn ingesteld, verbonden met een eindversterker zou de receiver als processor moeten kunnen worden gebruikt.Moris schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 18:43:
[...]
Uitschakelen is dus helaas bij de Mararantz SR7008 niet mogelijk![]()
Zou je voor mij a.u.b. eens willen testen of er wel enig verschil is in warmte bij het in of uitschakelen van de eindversterker
CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech
Helaas kom je deze mogelijkheid in het menu van de SR7008 nergens tegenHTip schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 21:55:
De versterkertrappen worden volgens mij uitgeschakeld als de pre-out uitgang van het betreffende kanaal wordt gebruikt. Met alle kanalen, die in het menu zijn ingesteld, verbonden met een eindversterker zou de receiver als processor moeten kunnen worden gebruikt.
Volgens mij gaat switchen automatisch. Zal het eens moeten uitproberen op mijn oude SR7500, daar heb ik de fronts via een eindversterker lopen. Kan op de front sepakeraansluiting eens een speakerset zetten om te zien wat er gebeurt.Moris schreef op woensdag 06 november 2013 @ 17:20:
[...]
Helaas kom je deze mogelijkheid in het menu van de SR7008 nergens tegen
Even een vraag hier voor de mensen die in bezit zijn van een SR7008, hoe bevalt deze wat zijn de voors- en tegens die je bent tegengekomen. Wat voor speakers stuur je ermee aan?Hoe doet de receiver het in stereo?
Heb je de SR7008 ook vergeleken met andere receivers?
Ik zit namelijk in een upgradefase van mijn receiver, heb nu een Marantz SR7500 die het perfect doet in stereo en goed integreert met mijn Classé stereo setup. Wil nu een receiver met minstens dezelfde kwaliteiten als de SR7500 en kwam daarbij o.a. uit op de nieuwe SR7008, maar ook de Denon X4000 (eventueel 4520 als het haalbaar is qua budget), of een Anthem MRX700/710 (ook die zijn qua budget wat moielijker haalbaar.)
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Mijn SR9600 heeft ook geen instelmogelijkheid voor deze functie, maar zoals WickedGame aangeeft gebeurt dit automatisch. Ik moest bruggen verwijderen, anders kon ik niet de pre-out gebruiken. Ik heb net zoals WickedGame een stereoversterker voor de fronts die ik als eindversterker gebruik in surround.Moris schreef op woensdag 06 november 2013 @ 17:20:
[...]
Helaas kom je deze mogelijkheid in het menu van de SR7008 nergens tegen
CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech
Heb hiervoor op de front speakeraansluiting een ander paar speakers aangesloten, helaas stuurt de eindversterker het signaal gewoon door

Heb het ook even bij mijn Denon geprobeerd en ook hier spuugt er dan vrolijk geluid uit de speakers die via de Pre-Out aan zijn gesloten én direct op de speaker terminals. Ik heb niet getest wat het met de warmte van de receiver doet, maar de eindtrappen worden dus niet uitgeschakeld. Zoals gezegd weet ik dat het bij een high end AVR-4520 van Denon wel kan en wellicht dat een Marantz SR9600 (ouder, maar ook zeker high-end) het ook kan. Zou me niets verbazen als ze dit soort opties niet meer in iets als een SR7008 inbouwen.Moris schreef op donderdag 07 november 2013 @ 17:54:
Net even bij de SR7008 de test gedaan of het uitzetten van de eindversterker automatisch gaat, bij gebruik van een eindversterker.
Heb hiervoor op de front speakeraansluiting een ander paar speakers aangesloten, helaas stuurt de eindversterker het signaal gewoon door
Ja jij hebt en heel mooie stereo / eindversterkerHTip schreef op donderdag 07 november 2013 @ 12:49:
[...]
Mijn SR9600 heeft ook geen instelmogelijkheid voor deze functie, maar zoals WickedGame aangeeft gebeurt dit automatisch. Ik moest bruggen verwijderen, anders kon ik niet de pre-out gebruiken. Ik heb net zoals WickedGame een stereoversterker voor de fronts die ik als eindversterker gebruik in surround.
Sggesties voor een model (mag ouder zijn, liefst marantz) die ik rond de 500,- kan verkrijgen? Belangrijk dat t volume niet apart ingesteld hoeft te worden.
Thanks!!
Bedankt voor de testFeaR schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 07:12:
Heb het ook even bij mijn Denon geprobeerd en ook hier spuugt er dan vrolijk geluid uit de speakers die via de Pre-Out aan zijn gesloten én direct op de speaker terminals. Ik heb niet getest wat het met de warmte van de receiver doet, maar de eindtrappen worden dus niet uitgeschakeld. Zoals gezegd weet ik dat het bij een high end AVR-4520 van Denon wel kan en wellicht dat een Marantz SR9600 (ouder, maar ook zeker high-end) het ook kan. Zou me niets verbazen als ze dit soort opties niet meer in iets als een SR7008 inbouwen.
Zeer jammer dat deze mogelijkheid om de eindversterker in de Marantz uit te kunnen schakelen niet meer aanwezig is. Daar zitten al zeker geen groen denkende mensen bij Marantz

Als je het op jou manier doet heb je totaal geen meting meer via Auddesey.mac1987 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 16:17:
Kijk anders eens wat er gebeurd als je geen voorspeakers aansluit. Als het goed is ziet hij dat er geen speakers zijn aangesloten op dat versterkerblok, maar stuurt hij dat kanaal nog wel door naar de eindversterker. Heb je een speaker aangesloten, dan gaat hij er vanuit dat je die ook wil gebruiken.
Heb hem via de hdmi arc aangesloten, is dit voldoende of moet er nog een kabel bij?
HDMI ARC zou in theorie moeten werken. Mits je het werkend krijgt, want het wil lang niet altijd vlekkeloos werken namelijk. Mocht het niet werken wordt het een andere Audio Out gebruiken van de TV, veelal aanwezig in de vorm van een optische uitgang en bij sommige TV's een digitale coax.Von Henkel schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 23:27:
Hoe krijg ik het surround geluid van de tv naar mijn Marantz 5006?
Heb hem via de hdmi arc aangesloten, is dit voldoende of moet er nog een kabel bij?
Dat klopt. Ik bedoelde het ook niet als permanente oplossing, maar als een testje om te kijken wat hij dan doet. Als je dan vervolgens stereo afspeelt en hij wordt nog steeds heet weet je dat hij de interne versterkerblokken niet afsluit (al vraag ik me af wat hij dan staat te doen, aangezien er geen speakers zijn die vermogen vragen). Ook kun je dan kijken hoe hij werkt met een externe eindversterker.Moris schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 16:57:
[...]
Als je het op jou manier doet heb je totaal geen meting meer via Auddesey.
Ik probeer nog wat FeaR zei, een optische kabel....
Bij mij (SR6006 en Samsung UE46D8000) werkt ARC uitstekend.
Dank je! Iedere Marantz van de 7 serie en hoger heeft deze mogelijkheid. Marantz noemt dit Power Amp Direct. Voor €500 zou ik op zoek gaan naar een 2e hands 8003, want dit is de voorloper van de KI-lite.Pjotr22 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 07:14:
[...]
Ja jij hebt en heel mooie stereo / eindversterker![]()
Sggesties voor een model (mag ouder zijn, liefst marantz) die ik rond de 500,- kan verkrijgen? Belangrijk dat t volume niet apart ingesteld hoeft te worden.
Thanks!!
Maar als ik het menu aanzet van de Marantz mis ik wel wat.
Je krijgt dan de kop, player, video, tuner, network.
En onder video heb ik alleen aux staan, en niet zoals op de foto, sat,tv,vcr,game, aux
[ Voor 38% gewijzigd door Von Henkel op 11-11-2013 10:24 ]
Bedankt voor de tips!
Even een vraag waarvan ik bijna zeker weet dat het niet kan, maar toch: Ik heb de Marantz NR1603.
1. Bestaat er ook een mogelijkheid om het geluid van twee inputs tegelijk af te spelen?
2. Bestaat er ook een mogelijkheid om de tv te laten spelen, en tegelijk de audio van een andere input te laten spelen? (alles aangesloten op de 1603 via hdmi-in, en de hdmi-out gaat naar de tv).
Audio van de tv door de tv laten afspelen en audio van de receiver door de receiver laten weergeven?[b][message=41209223,noline]2. Bestaat er ook een mogelijkheid om de tv te laten spelen, en tegelijk de audio van een andere input te laten spelen?
1. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat dit kan.Defnosh schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 09:05:
Heren,
Even een vraag waarvan ik bijna zeker weet dat het niet kan, maar toch: Ik heb de Marantz NR1603.
1. Bestaat er ook een mogelijkheid om het geluid van twee inputs tegelijk af te spelen?
2. Bestaat er ook een mogelijkheid om de tv te laten spelen, en tegelijk de audio van een andere input te laten spelen? (alles aangesloten op de 1603 via hdmi-in, en de hdmi-out gaat naar de tv).
2. Misschien zou dit nog kunnen op de manier die Brad Pitt noemt. Tv signaal als passthrough van upc-box via receiver naar tv en ondertussen de radio aan. Ben niet thuis dus kan het niet testen.
Bij mij waren verschillende instellingen gedeletet, heb Sat, Tv, Vcr en Game op actief gezet.Rallye schreef op maandag 11 november 2013 @ 20:23:
Kun je voor toekomstige gebruikers toelichten wat je hebt gevonden?
Deze vond je eerst ook niet onder draaiknop.
Daarom kon ik ook nooit de tv selecteren.
Achteraf eigenlijk best simpel

Klopt!
Sinds een paar dagen heb ik ENKEL bij het afspelen van Blu-ray discs dat ie af en toe heel lichtjes hapert. Om het half uur ofzo gemiddeld.
Speler is amper 3 jaar oud ...
Heb ik hiervoor NOOIT last van gehad en wegens ''geratel'' geluid is het loopwerk een 2-tal maand terug al vervangen. En nu dit weer...
Iemand een idee hoe dit komt en wat ik er aan kan doen?
dank alvast voor de tips!
edit : probleem lijkt weer weg na een FW upgrade
[ Voor 5% gewijzigd door daffie82 op 21-11-2013 12:54 ]
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
De set bestaat uit het volgende:
1x Marantz SR7002
2x Mordaunt-short 908 (front)
1x Mordaunt-short 905i (center)
2x Mordaunt-short 903 (rear)
1x Mordaunt-short 308 (subwoofer) deze heb ik niet aangesloten.
Nu ben ik altijd een beetje sceptisch geweest over het geluid wat (voornamelijk met muziek) uit de fronts komt, ik mis een beetje diepte en bass.
Nu wil ik het allemaal even opnieuw aansluiten en zit ik met de volgende vraag hoe de fronts aan te sluiten.
Kan ik de fronts het beste op A aansluiten of levert een mix van 1 speaker op A en 1 op B voordelen op?

Dat dusFrostBurn schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:18:
Kan ik de fronts het beste op A aansluiten
Verwijderd
Ik loop al een tijdje met het plan om een degelijk (5.1) surround systeem aan te schaffen (waarschijnlijk in stappen).
Qua speakers zou ik voor B&W CM1 als fronts opteren en B&W CMC als center.
De woofer en rears ben ik nog niet volledig uit. Advies is zeker welkom.
Als woofer eventueel de B&W ASW608 of ASW610?
De rears zouden in ieder geval aan het plafond moeten kunnen hangen gezien daar kabels zijn voorzien (zuilen zijn dus geen optie). De Cambridge Audio minx min 10 blijken heel goed te zijn voor hun prijs. Of die het goed doen in combinatie met de B&W's weet ik echter niet. Iemand misschien ervaring hiermee?
Nu is de grote vraag: welke Marantz receiver hang ik hier best aan. Zou de NR1604 volstaan of ga ik toch beter voor de SR5008? Functioneel niet zo veel verschil heb ik de indruk buiten hier en daar een extra poort en uiteraard meer watt's, maar toch wel een stukje duurder.
Gebruik: 60% tv/film, 40% muziek.
Ruimte: L-vorm (zitkamer en keuken hang aan elkaar). Zitkamer is 4.6m lang en 4m diep.
Graag dus advies ivm AV receiver, woofer en rears.
Wat betreft de rears, koop je op zich vrij snel iets goeds. Aangezien deze voornamlijk voor de effecten bedoeld zijn, zou je best voor een goedkopere en kleinere speaker kunnen kiezen. Het is natuurlijk niet per se nodig om een subwoofer te kopen van hetzelfde merk als je overige speakers. Sterker nog, in de meeste gevallen zijn de subwoofers van een echt subwoofer-merk véél beter.
Qua receiver lees je vaak dat speakers van B&W graag wat meer vermogen hebben om lekker los te komen. De SR5008 is wat krachtiger van de NR1604 dus is dan waarschijnlijk een betere optie. Marantz modellen als de SR6007 en SR7007 zijn momenteel behoorlijk in prijs gedaald terwijl het verschil met de x008-serie minimaal is. Ik zou je aanraden om te proberen om bijvoorbeeld een SR6007 te kopen.
Verwijderd
Ik was inderdaad al eens lang geweest bij een hifi-speciaalzaak / b&w dealer hier in de buurt en daar kennis gemaakt met de B&W CM1. Ik vind ze echt wel goed klinken. Dat komt waarschijnlijk deels omdat ik niet veel gewoon ben (momenteel gebruik ik zo'n Bose 3.2.1 systeem).
Welke subwoofer (van een echt subwoofer-merk) zou volgens jou een goeie match zijn bij deze speakers?
Ik zal alvast eens rondkijken of ik nog ergens een SR receiver kan vinden van de vorige generatie.
Mijn REL woofer kan ik zeker aanbevelen (zie sig)Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:17:
Welke subwoofer (van een echt subwoofer-merk) zou volgens jou een goeie match zijn bij deze speakers?
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
In mijn cheapo Ikea kastje past het allemaal nog redelijk mooi. Center Speaker staat nu op de kast voor de TV. Met TV kijken heb ik er geen last van. Verwacht dat het zeker niet slechter zal klinken zo.
Wat plaatjes

Marantz SR 7005 reciever stuurt nu alleen nog de center en rear speakers aan

Marantz UD 5005 blu-ray speler en Mede8er MED400X2S media player. Staat normaal op zolder maar kun ik nu (tijdelijk) mooi gebruiken om Flac bestanden naar de versterker te streamen. Ga nog proberen of dit beter klinkt als via de reciever en vervolgens naar de versterker.

Marantz PM-15S2 LE Stereo versterker. Ding is echt zwaar

MB Quart 600 speakers, ze doen het nog steeds

Wordt wellicht binnenkort vervolgd met andere speakers.
is het de investering van de pm 15 s2 waard geweest? Enig idee of je net zo'n resultaat zou kunnen bereiken als je er ma 500 monoblokken aan zou hangen? Die heb ik op t oog als aanvulling op mijn sr 7005, ook omdat ik in stereo extra power wil
Luidsprekers waar ik naar zit te kijken zijn de;
- Tannoy Precision 6.2
- Tannoy Precision 6.4
- Kef R 700
- Totem Sttaf
- Monitor Audio Gold GX200
- Monitor Audio Gold GX300
[ Voor 17% gewijzigd door Faxe op 24-11-2013 15:53 ]
Let wel dat die MA500 blokjes zeer gemengd ontvangen worden, ik was er zelf ook niet zo van onder de indruk. Had deze eerst op het oog (althans, vijf stuks) maar toch niet gedaan.Pjotr22 schreef op zondag 24 november 2013 @ 08:44:
Enig idee of je net zo'n resultaat zou kunnen bereiken als je er ma 500 monoblokken aan zou hangen?
Dat is inderdaad de theorie. Met een Blu-ray (of welke andere bron) via de SR7005 op de HT Pass Through heb je puur alleen het versterkerdeel van de PM.Faxe schreef op zondag 24 november 2013 @ 15:42:
Voor zover als ik weet zit de verbetering namelijk vooral in de betere voorversterking via de versterker.
Als je de kans heb zou ik eens luisteren naar de KEF R 700
Deze set heb ik vorig jaar gekocht bij mijn Marantz PM-15S2
En deze passen heel goed bij elkaar :-)
Ik ben in het bezit van de 1604 al ligt die bij de installateur. Hiervoor geldt het volgende.Defnosh schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 09:05:
Heren,
1 Niet dat ik weet
2 Ja, doe het zelf met fifa en muziek. Uit mijn hoofd meen ik dat het als volgt gaat: Je gaat als eerst naar het gewenste audio kanaal. Vervolgens haal je het menu naar voren. Afbeeldingweergave (hele slechte vertaling) aanpassen naar het gewenste videokanaal.
Het uitzetten ervan moet je wel via het display van je receiver navigeren.
Bijvoorbeeld de Monitor Audio Gold GX200 zijn duurder, maar iets minder in de tests
Het ligt eraan waar je de grens trekt.
Daarbij staan ze ook mooi bij mijn Kef T205 surroundset
[ Voor 35% gewijzigd door Von Henkel op 27-11-2013 17:26 ]
Budget is niet het probleem.
Is het verstandig om nu een reciever te kiezen uit de xxx8 serie of de xxx7 serie?
Ik zit zelf te twijfelen tussen de 6007/8 en de 7007/8.
Wat is het verschil tussen de xxx7 en xxx8 serie en is er nog veel verschil tussen de 600x en de 700x modellen?
Ik heb als boxen:
- Monitor Audio RX6
- RX-Center.
Sub en achterspeakers komen nog.
De reciever wordt gebruik voor allround taken, veel films en muziek.
Hoor graag jullie bevindingen!
Deze is op dit moment in prijs gehalveerd, en de verschillen met de SR7008 zijn minimaal.
Voor de verschillen zou ik dit stukje even lezen. http://www.fwdmagazine.be...08-av-receiver-mikt-hoog/
Dan kun je nog altijd beslissen of je die "extra's" daadwerkelijk nodig hebt.
Absoluut. De receivers uit de x007-serie gaan voor relatief lage prijzen de deur uit en zijn imho een erg goede deal en een eenvoudige manier om geld te besparen.Von Henkel schreef op zondag 08 december 2013 @ 15:10:
Dan zou ik gaan voor de Marantz SR7007.
Deze is op dit moment in prijs gehalveerd, en de verschillen met de SR7008 zijn minimaal.
Voor de verschillen zou ik dit stukje even lezen. http://www.fwdmagazine.be...08-av-receiver-mikt-hoog/
Mocht je toch voor de SRxxx8 willen gaan kijk dan eens bij de Denon tegenhangers, die zijn over het algemeen wat goedkoper terwijl ze eigenlijk haast identiek zijn. Zo is de Denon AVR-X4000 een stuk goedkoper dan de SR7008.Clvl13 schreef op zondag 08 december 2013 @ 14:48:
Hoor graag jullie bevindingen!
Deze kwam uiteraard meteen met een update, dus die gedraaid.
Daarnaast de Marantz app in gebruik genomen en dat werkt prima.
Kan ik nu tenminste muziek aan zetten zonder gebruik te maken van de tv.
Grappig dat op iOS de app ook airplay heeft.
Dus daar is mijn vrouw dan weer blij mee.
Jammer genoeg vorige week de eerste Marktplaats aankoop misgelopen omdat ik net het geld niet had voor 2x Boston Acoustics A23 als fronts voor minder dan de helft van de prijs.
Dus dat is nog even aan kijken alhoewel ik toch wellicht dat pakket met 4x A23, 1x A223C en 1x de sub aanschaf en dan 2x A23 verkoop.
Is het nog goedkoper dan dat ik alles los koop.
Later de Soundwave los erbij kopen a 4 stuks en dan op naar de 7.1.
Ben nog steeds van mening dat mijn 1603 de beste aankoop is geweest.
Bedankt voor de antwoorden!Von Henkel schreef op zondag 08 december 2013 @ 15:10:
Dan zou ik gaan voor de Marantz SR7007.
Ik ga eens even kijken en zoeken!
Thanks
Hoewel iedereen lijkt te denken dat Marantz en Denon dezelfde receivers maken, omdat ze dezelfde eigenaar hebben, is dit niet helemaal correct. De verschillen worden wel steeds kleiner, maar zowel in functies als opbouw zijn er nog significante verschillen. Vaak is de Denon iets beter uitgerust en de Marantz iets mooier opgebouwd voor dezelfde prijs. Zelfs zoiets belangrijks als de gebruikte versterkerblokken is vaak anders. De Denons gebruiken Voltage Feedback en de Marantz modellen Current Feedback. Ook is zowel de capaciteit als het type condensatoren vaak anders.FeaR schreef op maandag 09 december 2013 @ 08:58:
[...]
Mocht je toch voor de SRxxx8 willen gaan kijk dan eens bij de Denon tegenhangers, die zijn over het algemeen wat goedkoper terwijl ze eigenlijk haast identiek zijn. Zo is de Denon AVR-X4000 een stuk goedkoper dan de SR7008.
Zie voor een voorbeeld van de 2013 modellen http://www.audioholics.co...antz-sr5008-sr6008-sr7008.
Of je de verschillen gaat horen is de vraag, maar er zijn weldegelijk verschillen. Overigens is de tip om ook naar Denon te kijken geen slechte; de verschillen tussen Denon en Marantz zijn tegenwoordig vaak een stuk kleiner dan tussen deze merken en andere merken.
Verwijderd
Nu wil ik er graag een goede receiver bij. Ik was in eerste instantie wel gecharmeerd van de X1000 van Denon.
De verkoper raadde dit af, aangezien deze te kil zou worden bij deze speakers.
Hij gaf aan te zoeken naar een Marantz of NAD.
NAD is me te duur (wil ook netwerkmogelijkheden) en van de Marantz heb ik de NR 1504 gevonden, Dit lijkt me een leuke receiver voor 360 euro.
Denken jullie dat dit een goede combi is?
Standaard advies: altijd eerst zelf luisteren, aangezien smaken verschillen.
[ Voor 8% gewijzigd door mac1987 op 11-12-2013 21:54 ]
Verwijderd
Uiteraard ga ik nog luisteren!
Nog andere tips waar ik naar moet gaan luisteren?
Ik kan niet in je bankrekening kijken, maar ga eerder voor een versterker of luidsprekers (fronts), als je beide goed wilt met een beperkt budget zit je in de middelmaat en moet je sowieso beide vervangen om een stapje hoger te komen.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Verwijderd
Heb je niet per se een compacte receiver nodig, dan zijn er modellen (ook van Marantz) die dan meer aansluitingen hebben en soms meer vermogen. Een SR500x van Marantz zal niet slechter klinken, iets meer vermogen hebben en meer aansluitingen. Wil je wel een compacte receiver? Dan is er niks vergelijkbaars voor deze prijs, ongeacht merk.
Puur qua klank zou ik bij een Rotterdamse zaak met een koopjeskelder op de Ceintuurbaan kijken voor een Philips AVR9900. Die was bij introductie €1099,- en intern gelijk aan een NAD T747. Hij kost nu €349,- omdat kennelijk niemand verwacht dat een Philips receiver zo goed kan zijn.
Zie ook http://www.hifi-forum.de/viewthread-46-33336.html
[ Voor 11% gewijzigd door mac1987 op 11-12-2013 23:39 ]
edit://voor het geld had ik 'm gekocht als ik al niet voorzien was: http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=380292
[ Voor 60% gewijzigd door franssie op 11-12-2013 23:52 ]
NAD T747:

Philips AVR9900:

NAD achterkant:

Philips achterkant:

[ Voor 53% gewijzigd door mac1987 op 11-12-2013 23:50 ]
Koop er een paar tweedehands KEF of Tannoy zuilen bij en je kan 10+ jaar vooruit, dat rear spul haal je wel van een ibood hunt oid.
Wil je een futureproof receiver (voor zover dat mogelijk is) die toch goed klinkt? --> Marantz NR1504
Wil je voor het geld een zo goed mogelijk opgebouwde receiver die toch redelijk futureproof is (HDMI)? --> Philips AVR9900 (NAD T747).
Ik zou het wel weten, maar gebruik en eisen verschillen.
Om de twijfel toch misschien een beetje weg te nemen:
http://www.testberichte.d...audio-10-2009/177231.html
http://www.techradar.com/...rs/nad-t747-629710/review
[ Voor 17% gewijzigd door mac1987 op 12-12-2013 00:10 ]
Ook grappig. Kijk je bij die zaak zelf dan is hij 399, maar ga je via de link koopjeskelder - - > audio & hifi - - > alle receivers dan is hij 349.franssie schreef op woensdag 11 december 2013 @ 23:40:
Als dat zo is lijkt mij dat een winnaar!
edit://voor het geld had ik 'm gekocht als ik al niet voorzien was: http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=380292
Verwijderd
Ik heb 2 problemen met onze NR1501 en hopelijk kan iemand van jullie me daar mee helpen.
- Het setup menu 'knippert'.. Er is geen sprake van een constante interval in het knipperen, maar het menu blijft tussen een fractie van een seconde en maximaal anderhalve seconde in beeld en dan is het weer even weg. Erg irritant als je wat wilt instellen.
- Als ik de settopbox (Cisco) aansluit op de NR1501 krijg ik geen geluid. De aansluiting gebeurt via HDMI en zo heb ik 'm ook ingesteld via het setup menu. Ik heb onze blue ray speler op precies dezelfde wijze aangesloten en ingesteld en die geeft wel geluid. Als alternatief heb ik voorlopig de settopbox maar direct op de TV aangesloten en laat het geluid van de TV met een analoog kabeltje naar de NR1501 gaan.
Iemand bekend hiermee?
Ideeen voor oplossingen zijn welkom!
Voor dat bedrag had ik hem nooit gekocht. Houd er rekening mee dat de complete HTR9900-set voor 699 euro weg ging. Dus voor 300 euro meer had je dan vijf speakers, een subwoofer en bekabeling extra. Dat maakte de prijs/kwaliteit van die set onverslaanbaar. En de receiver is grotendeels gelijk aan de NAD, maar er is nog wel steeds een Philips Firmware die er op staat die wat tekortkomingen heeft (denk aan niet elke uitgang toe kunnen wijzen).franssie schreef op woensdag 11 december 2013 @ 23:40:
Als dat zo is lijkt mij dat een winnaar!
Mee eens. Voor alleen de receiver vind ik het gezien de toch deels verouderde specs te veel betaald. Dan was je met de NR1504 imho beter af geweest.FeaR schreef op donderdag 12 december 2013 @ 07:45:
Voor dat bedrag had ik hem nooit gekocht. Houd er rekening mee dat de complete HTR9900-set voor 699 euro weg ging. Dus voor 300 euro meer had je dan vijf speakers, een subwoofer en bekabeling extra. Dat maakte de prijs/kwaliteit van die set onverslaanbaar. En de receiver is grotendeels gelijk aan de NAD, maar er is nog wel steeds een Philips Firmware die er op staat die wat tekortkomingen heeft (denk aan niet elke uitgang toe kunnen wijzen).
FeaR schreef op donderdag 12 december 2013 @ 07:45:
[...]
Voor dat bedrag had ik hem nooit gekocht. Houd er rekening mee dat de complete HTR9900-set voor 699 euro weg ging. Dus voor 300 euro meer had je dan vijf zeven speakers, een subwoofer en bekabeling extra. Dat maakte de prijs/kwaliteit van die set onverslaanbaar. En de receiver is grotendeels gelijk aan de NAD, maar er is nog wel steeds een Philips Firmware die er op staat die wat tekortkomingen heeft (denk aan niet elke uitgang toe kunnen wijzen).
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Verwijderd
Als ik de besproken tip even overweeg, denk ik dat qua geluid dat inderdaad een erg goed (misschien voor dat geld wel een van de beste) keuze is.
Wat ik niet verteld heb, is dat ik toevallig een KPN Spotify abo heb en dit toch wel graag wil gaan gebruiken.
Gewoon vanaf de bank via mn Android zo'n ding bedienen is ook wat waard...
Nu begrijp ik dat de "echte" audiofielen dit zullen veroordelen (en het zelfs zonde van het geld vinden om niet de Philips te halen) maar met mijn budget en wensen denk ik dat de NR1504 toch het meest biedt voor mij...
Oops

Laten we het er op houden dat het vroeg was
ik zou het wel wetenVerwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 20:01:
Ik heb gister na lang luisteren een Dali Zensor 1 setje gehaald:) Mijn allereerste stapjes in de (echte:P) muziekwereld....
Nu wil ik er graag een goede receiver bij. Ik was in eerste instantie wel gecharmeerd van de X1000 van Denon.
De verkoper raadde dit af, aangezien deze te kil zou worden bij deze speakers.
Hij gaf aan te zoeken naar een Marantz of NAD.
NAD is me te duur (wil ook netwerkmogelijkheden) en van de Marantz heb ik de NR 1504 gevonden, Dit lijkt me een leuke receiver voor 360 euro.
Denken jullie dat dit een goede combi is?
F*cking sh*t! Hier heb ik dik een jaar geleden nog 550€ voor betaald. (Afgeprijsd van 850€) Das wel een koopje dan hoor!

Verwijderd
Wel betaalbaar tweedehands dus....
Weet alleen niet of ik dat aandurf...kan is een mailtje sturen om te vragen hoe oud hij is en of er nog garantie op zit...
Goeie tip, bedankt!
(Kwalitatief beter dan NR1504 lijkt me he?....)
Ik heb zelf sinds kort de SR5007 in het zilver, juist vanwege speakers welke wat vermogen lusten en ik ben erg tevreden over!
Voor die prijs is het het zeker waard om in iedergeval te informeren
Verwijderd
Vreemd verhaal wat mij betreft. Om het zelf te bekijken moet ik ervoor naar Haarlem rijden (vanuit Almelo)...
Ik denk dat ik bij m'n eerste keus blijf en gewoon de beluisterde NR1504 haal...
In elk geval bedankt voor het meedenken (en de goeie tip Pjotr)!
Ik ben Martin en woonachtig in Zeeland (Vlissingen). Momenteel ben ik me aan het orienteren in de receiverwereld. Dit om mijn "oude" set te vervangen/upgraden.
In 2009 kocht ik een Denon AVR-1508 met cd/dvd-speler en een JBL CS-680 5.1 setje. Het ging me destijds om de versterker + dvd-speler met het idee later een goed stel speakers erbij te kopen.
Nu een paar jaar verder, inmiddels verhuisd en dus een andere opstelling in de woonkamer heb ik de 5.1 de deur uit gedaan. De dvd-speler bleek een miskoop vanwege vele storingen (staat nu stof te happen op de zolder). Momenteel staat er de Denon AVR-1508 en 2 Monitor Audio RX-6en. Vaak aangestuurd door een Samsung smart-tv, een laptop en een PS-3. In de toekomst wil ik hier graag een Synology NAS aan toevoegen. Dit is ook de reden dat ik een zo recent mogelijk model wil hebben, dan werkt alles softwarematig vaak wat beter. Nu heb ik deze aansluitmogelijkheid niet. Verder heb ik de RX6-en beluisterd en vond het geluid waanzinnig, alleen niet met de hudige Denon. Ik haal er bij lange na niet uit wat ze bieden. Vooral bij nuziek merk ik dit. Erg zonde dus.
Voornaamste gebruik: films en muziek. Het merendeel zal in de toekomst van de NAS gaan komen. Nu nog radio en laptop (films rechtstreeks via de HDMI)
Nu mijn vragen: Ik ben de Marantz SR5008 aan het vergelijken met de Denon AVR X-3000. Ik heb het artikel waarin beide beschreven worden gelezen, maar alsnog ben ik er niet uit. Voornamelijk omdat er nogal een prijsverschil tussen beide zit. Uiteraard ga ik eerst luisteren, maar alle "kennis" die ik van tevoren op kan doen heb ik alvast in de pocket.
De Marantz heeft meer vermogen. Heb ik dit echt nodig met de huidige speakers? (wellicht komt er nog eens een centrespeaker bij)
De Denon die ik nu heb vind ik gebruiksvriendelijk. Beide nieuwe receivers kunnen bediend/ingesteld worden met apps enz. Zijn er voor en tegens voor een van beide (mocht er iemand hier Denon-ervaring hebben). Ik heb namelijk geen Marantz-ervaring
Graag wil ik er vanaf dat altijd de tv aan moet staan om muziek te luisteren/streamen. Kan dit dus rechtstreeks via de NAS of smartphone?
Beiden zouden HDMI-passthrough hebben. Dus de receiver moet niet perse aan staan als ik tv wil kijken.
De Marantz heeft stiekum de voorkeur ondanks het prijsverschil. Dit vanwege het uiterlijk.
Verder is hij qua formaat gunstiger. Dit omdat mijn audiokastje niet zp diep is, maar met haakse HDMI-aanslutingen is ook veel op te lossen.
Misschien gelijk een heel foute vraag in het Marantz-hoekje van het forum, maar heeft er iemand een idee wat mijn huidige versterker/JBL-setje nog op kunnen brengen op marktplaats o.i.d?
Sorry voor het tekstbombardement als eerste post #schaam#
Zou wel kunnen kloppen anders, eind Feb zat ie in de iBood hunt, heb ik de mijne ook vandaan (EUR 488).Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 10:32:
Heb geinformeerd. Meneer geeft aan dat de doos nog dicht zit en het product een half jaar oud is.
Vreemd verhaal wat mij betreft. Om het zelf te bekijken moet ik ervoor naar Haarlem rijden (vanuit Almelo)...
Ik denk dat ik bij m'n eerste keus blijf en gewoon de beluisterde NR1504 haal...
In elk geval bedankt voor het meedenken (en de goeie tip Pjotr)!
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
de Marantz PM8005 & SA8005 zijn net uit maar da's heul wat andersMasterkale1 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 22:31:
.....Ik vraag me af wanneer marantz weer met nieuw spul op de proppen komt.
Welkom!motil schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 21:46:
He goedenavond iedereen. Even netjes voorstellen.
Ik ben Martin en woonachtig in Zeeland (Vlissingen). Momenteel ben ik me aan het orienteren in de receiverwereld. Dit om mijn "oude" set te vervangen/upgraden.. Vooral bij nuziek merk ik dit. Erg zonde dus.
...Voornaamste gebruik: films en muziek.....
De Marantz heeft meer vermogen. Heb ik dit echt nodig met de huidige speakers?...
Graag wil ik er vanaf dat altijd de tv aan moet staan om muziek te luisteren/streamen. Kan dit dus rechtstreeks via de NAS of smartphone?
Van een Nas (syno) nooit spijt gekregen, je kan via de app (marantz of DS audio (synology) de muziek afspelen, ook als alles op standby staat. je tv hoeft dan niet aan! De Marantz heeft een media player functie en de NAS is dan je bron.Werkt vlekkeloos.
Verder raad ik je aan om te kijken naar een receiver met de nodige ballen (sr 500x komt al gauw wat tekort) of een receiver + eindversterker
Dit kost wel het nodige dus wellicht kun je met een ouder model beginnen? bedenk dat een receiver een aantal jaren mee moet, over 2 jaar zijn er weer 2 nieuwere modellen. Dat is het trieste lot van de audiofiel
Welk type of welke lijn zou er volgens jou beter passen? Bedankt
pricewatch: Philips HTR9900 Pricewatch geeft 1299 als laatste laagste prijs aan?FeaR schreef op donderdag 12 december 2013 @ 07:45:
[...]
Voor dat bedrag had ik hem nooit gekocht. Houd er rekening mee dat de complete HTR9900-set voor 699 euro weg ging.
Introductieprijs was zelfs 2499 http://www.areadvd.de/hardware/2009/philips_htr9900_1.shtml
[ Voor 11% gewijzigd door mac1987 op 14-12-2013 01:15 ]