CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech
Imposante versterker moet ik zeggen, erg niceHTip schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 20:57:
[...]
Graag gedaan. Je hebt een mooie set en die verdient het gewoon om goed te klinken
Ik ben al jaren fan van het geluid van Marantz en de match met mijn speakers. En sinds kort de trotse eigenaar van het topmodel van de stereolijn, de PM-11S3. Mijn vorige, de PM-15S2LE, was al een fijne versterker, maar deze is van een andere orde. Het deel van de apparatuur in het filmpje moet dus eigenlijk opnieuw
Ik heb wel wat foto's gemaakt. Zijn geen topkwaliteit maar geven een aardige indruk van de imposante PM-11S3.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
Dank je! Klinkt ook imposantdaffie82 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 16:48:
[...]
Imposante versterker moet ik zeggen, erg nice
Dank je! Haha, en toch staat ie ermac1987 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 16:51:
Nice! En het is niet alsof er al een SR-9600 stond
CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech
Volgens mij is dat standaard voor Airplay, mijn Gear4 heeft het ook. Wellicht moet je je Marantz op IP control zetten, zie pagina 128 van deze handleiding: http://us.marantz.com/Doc...OwnersManualinEnglish.pdfClownteun schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 14:50:
Hi, ik wil graag weten of de Marantz nr1604 een 'auto on' functie heeft. Dwz dat je via airplay het apparaat direct kunt laten spelen ipv het eerst in te schakelen. Kan deze info nergens vinden.
Hij verbruikt dan wel iets meer stroom tijdens standby, maar je kunt hem dan ok met je iPad- of smartphone-app aanzetten.
Thanks!Rallye schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 22:55:
[...]
Volgens mij is dat standaard voor Airplay, mijn Gear4 heeft het ook. Wellicht moet je je Marantz op IP control zetten, zie pagina 128 van deze handleiding: http://us.marantz.com/Doc...OwnersManualinEnglish.pdf
Hij verbruikt dan wel iets meer stroom tijdens standby, maar je kunt hem dan ok met je iPad- of smartphone-app aanzetten.
met mijn NR1603 doet ik dat (muziek staat op m'n Synology NAS). Overigens heb ik op m'n Nas ook zogenaamde smart playlist gemaakt waardoor ik bv alle jaren 80 muziek te horen krijg (kan ook weer random)Moris schreef op zondag 29 september 2013 @ 07:23:
Kan ik via Mediaserver (DLNA) een volledige map muziek selecteren, door op de knop Play te drukken, zodat deze gehele map in schuffle, random kan afgespeeld worden?
Ben blij te lezen dat een hele hoofdmap muziek (bv genre Pop), met onderliggende mappen kan geselecteerd worden, zodat verschillende artiesten in schuffle kunnen afgespeeld worden.
IR codes leren in de Harmony One software helpt niet, repeat setting verhogen naar 4/5/6 eveneens geen effect.
Het vreemde is dat alle andere toetsen wel gewoon werken, alleen de up/down toetsen niet. En dat is niet echt handig.
[edit]Fixed. Voor degenen die er ook tegenaan lopen, in de Harmony software staan voor de Marantz SR-7008 (en ook 7007/7005) de omhoog/omlaag buttons ingesteld op TuneUp en TuneDown. Wijzig deze in 'DirectionUp' en 'DirectionDown' en het probleem is opgelost.
(PS: verwar 'omhoog/omlaag' niet met 'Up Arrow/Down Arrow'. Dit zijn de knoppen naast Menu/Exit)
[ Voor 27% gewijzigd door sverzijl op 03-10-2013 15:32 ]
1 Marantz AV7701
1 Marantz MM7055
1 REL Stentor II
2 Dali Zensor 7
2 Dali Zensor 1
1 Dali Zensor Vocal (center)
Heb op dit moment de MM7055 met XLR interlinks van Supra aan de AV7701 aangesloten. De speakers heb ik geconfigureerd als small met crossover frequency op 54Hz. Dit omdat de Dali Zensor 1 een maximaal laag heeft van 36Hz en aanbevolen wordt om het laag van de 'slechtste' speakers maal 1.5 te doen om zo de kantelfrequentie te bepalen. Ik twijfel echter of ik het maximale uit de set haal op deze manier. De Zensor 7's kunnen best nog wat lager maar dat gedeelte spreek ik dus helemaal niet aan momenteel. De REL vult de ruimte wel met laag, dus van een bas-gebrek is op zich geen sprake. Heeft iemand hier een vergelijkbare setup en hoe heb je deze ingesteld? Van de versterker gebruik ik alleen de HDMI inputs (TV, MediaCenter, DVD)
Tjee, zover ga ik er niet mee hoor! Ik heb de Marantz SR5007 met:RutgerDB schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 09:53:
Onlangs mijn nieuwe set neergezet maar twijfel een beetje over de beste setup.
1 Marantz AV7701
1 Marantz MM7055
1 REL Stentor II
2 Dali Zensor 7
2 Dali Zensor 1
1 Dali Zensor Vocal (center)
Heb op dit moment de MM7055 met XLR interlinks van Supra aan de AV7701 aangesloten. De speakers heb ik geconfigureerd als small met crossover frequency op 54Hz. Dit omdat de Dali Zensor 1 een maximaal laag heeft van 36Hz en aanbevolen wordt om het laag van de 'slechtste' speakers maal 1.5 te doen om zo de kantelfrequentie te bepalen. Ik twijfel echter of ik het maximale uit de set haal op deze manier. De Zensor 7's kunnen best nog wat lager maar dat gedeelte spreek ik dus helemaal niet aan momenteel. De REL vult de ruimte wel met laag, dus van een bas-gebrek is op zich geen sprake. Heeft iemand hier een vergelijkbare setup en hoe heb je deze ingesteld? Van de versterker gebruik ik alleen de HDMI inputs (TV, MediaCenter, DVD)
2x Dali Zensor 1
2x Dali Zensor 5
1x Dali Vokal center speaker
Geen sub!
Ik heb de instellingen gewoon door audyssey laten doen. Meen dat alle 5 de boxen als groot ingesteld staan. Daarbij heb ik de MultiEQ XT op Audyssey staan. Dynamic EQ aan. En Dynamic Volume op medium bij films/surround. Bij muziek staat het Dynamic Volume uit en op stereo of multi channel stereo.
Ben het ondertussen aan het nakijken. Staan idd op groot. Niveaus op:
Front L -3.0db Front R -4.0db Center -7.0db
Surround beide -1.0db
Crossovers allemaal op Voll. Band.
Ik besef me wel dat het geluid allemaal beter zou kunnen, maar goed is goed he. Mijn gehoor en kennis houdt gewoon op een bepaald moment op. Ik heb gewoon meerdere malen de audessey setup gedaan en het daarbij gelaten. Zou nog nieuwe kabels kunnen trekken, kleed op de vloer, Sub aanschaffen en zou iemand de instellingen goed kunnen laten invoeren. Het laatste heeft het meeste mijn voorkeur. MAAR als ik gewoon eerlijk ben denk ik niet dat iemand het merkt. Het klinkt gewoon super. (Voor experts vast niet en het kan vast veel beter) Vooral DTS met een goede film. Stereo ben ik nog niet helemaal tevreden over. Het is niet zwaar/laag genoeg voor me. Mis daar wat power.
Dus alle tips zijn welkom.
Vanwaar Balanced XLR gebruiken als beide machines niet gebalanceerd op zijn gebouwd? Dat heeft dan geen meerwaarde ten opzichte van RCA.RutgerDB schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 09:53:
Heb op dit moment de MM7055 met XLR interlinks van Supra aan de AV7701 aangesloten.
Volgens mij zit je met die 36 Hz aan een heel optimistische kant, zeker voor een relatief kleine monitor met 5,25" woofer. Die maal 1,5 is als er gemeten is bij -3 dB, als het -6 dB is wordt het al maal twee.De speakers heb ik geconfigureerd als small met crossover frequency op 54Hz. Dit omdat de Dali Zensor 1 een maximaal laag heeft van 36Hz en aanbevolen wordt om het laag van de 'slechtste' speakers maal 1.5 te doen om zo de kantelfrequentie te bepalen.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Het is logisch dat je nu je speakers op large hebt staan, dat moet ook want dan spreek je het volledige bereik van je speakers aan. Jouw Zensor 5's zullen gaan tot +/- 25Hz en daaronder geven ze niks meer weer (Je Zensor 1 rears kunnen max 36Hz weergeven). Terwijl een goede sub tot 10Hz (en sommige zelfs nog lager) kunnen weergeven. Ik zeg weergeven omdat je die frequentie niet hoort maar slechts voelt ;-)
Waar haal jij die Hz-jes vandaan? Je hebt echt heel andere waarden dan op diverse sites staat vermeld. Idem met die 10 Hz van de subwoofer, dan heb je echt een hele dikke subwoofer staan als die 10 Hz doet en lager. Heb jij waardes die bij -10 dB gemeten zijn of nog meer? Dat soort waardes op -3 dB haal je niet zo 1-2-3.RutgerDB schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:30:
Het is logisch dat je nu je speakers op large hebt staan, dat moet ook want dan spreek je het volledige bereik van je speakers aan. Jouw Zensor 5's zullen gaan tot +/- 25Hz en daaronder geven ze niks meer weer (Je Zensor 1 rears kunnen max 36Hz weergeven). Terwijl een goede sub tot 10Hz (en sommige zelfs nog lager) kunnen weergeven. Ik zeg weergeven omdat je die frequentie niet hoort maar slechts voelt ;-)
De Dali's worden bij -3db gemeten. De Zensor 1 gaat echter maar tot 53Hz dus dat kan verklaren waarom ik vind dat het niet goed klinkt. Waarschijnlijk mis ik nu een stuk bereik. Ik had alles vantevoren uitgezocht maar ben blijkbaar de 1.5 multiplier vergeten. Dus zal de kantelfrequentie vanavond eens op 70~72Hz zetten om te kijken of dit beter klinkt. (dit verklaart ook de afwijkende Hz waarden in mijn eerdere post). Ik dacht dat ik alles al met 1.5 had vermenigvuldigd en heb dit ten onrechte teruggerekend.
Mijn sub is alweer een oud beestje maar doet 't nog als de beste: http://www.hometheaterhifi.com/volume_5_2/relsubwoofer.html
[ Voor 23% gewijzigd door RutgerDB op 03-10-2013 13:50 . Reden: Missende Hz-en verklaard en subwoofer specs toegevoegd. ]
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat XLR nog een effect had ten opzichte van RCA. Maar wat ik me herinner is dat je een demping van x dB hebt, dus dat los je makkelijk op door het volume wat hoger te zetten.RutgerDB schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:45:
Hoi Fear, er zit geen gedachte achter de XLR-keuze. De XLR kabels waren voorradig voor relatief weinig ;-)
Let wel dat die "maal 1,5" een richtlijn is, het is geen harde waarde waar je je aan moet houden. Een uitgangspunt, meer is het niet.Ik dacht dat ik alles al met 1.5 had vermenigvuldigd en heb dit ten onrechte teruggerekend.
Kan de AV7701 niet op elk kanaal apart een crossover instellen? Kan me voorstellen dat je je vloerstaanders verder door wilt laten lopen dan de rears. Volgens mij kan ik dat met mijn Denon ook namelijk. Niet in gebruik aangezien ik rondom vloerstaanders heb en alles dus op 60 Hz afkap in Stereo en op 80 Hz met surround.
"Oud" REL kan ik ook zeker waarderen, meer dan de huidige series. Op die site zie je overigens dat het bereik op die eerder genoemde -6 dB wordt gemeten.Mijn sub is alweer een oud beestje maar doet 't nog als de beste: http://www.hometheaterhifi.com/volume_5_2/relsubwoofer.html
Er zijn zo ontelbaar veel opties dat ik eigenlijk hoopte een 'reference' setting te vinden die je dan lichtjes kunt tunen. Binnenkort komt een geode vriend van mij met een goede SPL meter nog wat afstelling doen maar ik wil voordat hij komt een stereo en surround geluidsbeeld hebben dat voor mijn oren 'klopt'. Het is gewoon ellende dat alles zo subjectief is in audio-land.
Voor mensen die willen spelen met individuele crossovers op de Marantz: http://us.marantz.com/Doc...OwnersManualinEnglish.pdf
Pagina 126 legt e.e.a. uit.
Nog wat extra speurwerk gedaan en o.a. deze draad legt e.e.a. mooi uit:
http://www.avforums.com/f...tion-bass-management.html
Quotes:
Redirecting the bass to the subwoofer relieves the receiver amplifiers from having to work on reproducing the low frequencies and this greatly improves the headroom. If you happen to be using Audyssey MultEQ for room correction, you will achieve much better low frequency performance because the MultEQ subwoofer filters have 8x higher resolution than the filters in the other channels.
Here is a better rule: All speakers are Small. In today’s complicated AVR lingo that just means: If you have a subwoofer you should always turn bass management on. Always. Even if your receiver clings to the past and automatically sets your speakers to Large.
Quote:
80 Hz is a typical recommendation. If MultEQ finds a roll off point higher than 80 Hz then don't change it. But, if any of your speakers are set to Large, then change those to 80 Hz.
Audyssey doesn't set speakers to Large or Small and most certainly doesn't set the sub to LFE+Main. These are decisions that the AVR makes. We recommend that if there is a subwoofer in the system, then all speakers should be set to Small and the sub mode should be LFE (not LFE+Main).
The LPF setting for the LFE channel should always be 120 Hz. This is not a crossover, but a filter that applies only to the separate LFE track found in 5.1 content.
En ook nog:
Many powered subwoofers have controls that are set manually. *It's important to follow some simple guidelines to avoid having these controls interfere with proper subwoofer calibration and integration with the satellite speakers.
1. If the subwoofer provides a direct input (sometimes called LFE input) then it should always be used. *That input bypasses the filters in the subwoofer and allows the bass management system in the AV Receiver to operate properly
2. If there is no direct input, then the lowpass filter knob on the subwoofer should be permanently set to the highest frequency it allows. *That way it will not interfere with the MultEQ measurements and bass management
3. The level control on the subwoofer is often set too high. *This can cause the AV Receiver to run out of level correction range when MultEQ tries to set the subwoofer to reference level. *Set the subwoofer level control to the midpoint. *If MultEQ reports high negative trims (e.g., –12 dB) for the subwoofer, then you should turn the level control further down and run MultEQ again
4. If there is a Phase control on the sub it should be set to 0°
If you have a subwoofer with room EQ, then you should run that first in the subwoofer and then run MultEQ in the AVR
If you have an external subwoofer processor (such as the SVS AS-EQ1 or the Audyssey Sub Equalizer) you should run the calibration in that processor first and then run MultEQ in your AVR
If you have two subwoofers, there are some additional steps to take:
1. Place them at equal distances from the main listening position
2. Set the level controls on the back so they both play at the same level
3. Connect a y-cord to the sub out of the AVR and then connect to both subs
4. Turn off processing in the subs as it will not be able to give you the same resolution that you will get from MultEQ (thousands of points vs. a few parametric bands)
Dit weekend maar eens even goed experimenteren!
[ Voor 69% gewijzigd door RutgerDB op 04-10-2013 10:13 . Reden: Wat additionele informatie van externe bronnen toegevoegd. ]
Ah mooi dat je dat zegt van die 'large' instelling. Blij dat dit goed staat.RutgerDB schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:30:
Hoi Paul, dank voor je uitgebreide reactie. Als je laag mist dan heb je een sub nodig. Want jouw Zensor 5's leveren nu het laag en die zijn daar niet slecht in maar komen zeker bij geluidseffecten in films tekort.
Vreemd dat je benoemd dat ik de lage tonen vooral zou missen bij surroundgeluid terwijl ik ze dan juist niet mis! Ik heb mijn pc HDMI out geconfigureerd dat die de sub uit zet. Dit omdat hij de rechter front speaker als sub gebruikte en dat die heel de film enorm stond te blazen! Dit verkrachtte mijn geluid. Echter zonder die sub en zonder de front als sub te gebruiken is het geluid alsnog overweldigend. Een film als Harry Potter als voorbeeld klinkt super! Ik mis daar geen lage tonen. (Alhoewel ik de voelbare trillingen wel mis bij de bekende opening scène in Lord of the Rings 1. Daar mis ik eventueel wel de sub, omdat ik weet dat het geluid er hoort te zijn) Een sub heb ik wel in het verleden gebruikt maar vind dit echt storend en overal doorheen blazend. Daarbij zijn de buren dan vaker geïrriteerd. Hoe lager, hoe meer klachten!
Bij stereo mis ik die lage geluiden wel! Heb net mijn grafische equalizer aangezet en daar zelf de lage tonen hoger gezet. De frequenties aanpassen heb ik echt te weinig verstand van en durf dit niet goed. Die staan nog flat/standaard. Nu klinkt stereo wel iets beter, maar alsnog was mijn stereoversterker van Denon van 20 jaar geleden op Philips boxen van 30 jaar geleden echt beter! Ik verwacht van deze Dali Zensor 5 wel meer dan die oudere boxen eerlijk gezegd! (Al snap ik echt wel dat dit een surroundversterker is, waar ik dus wel meer dan tevreden over ben!)
Kabels blijf ik mee stoeien. Heb nu nog de kabels van vorige bewoner die hij onder de kruipruimte/vloer doorgetrokken heeft. Deze lijken me 'mwa'. Weet het niet goed. Zijn wellicht 1mm maar wie weet toch goede kwaliteit?! Loont het dan wel om alles opnieuw te trekken met dikkere en betere kabels? De center speaker is wel aangesloten met 4mm goede kwaliteit kabel. Die staat dan (toeval?) door audessey op -7db?! Dus wil dit zeggen dat de betere kabel effect heeft of is de center speaker gewoon beter of moet die zachter omdat hij dichterbij staat?
Crossover is dus als je beide aansluitingen van je zuil speakers gebruikt, de high en de low.
Audio crossovers are a class of electronic filter used in audio applications. Most individual loudspeaker drivers are incapable of covering the entire audio spectrum from low frequencies to high frequencies with acceptable relative volume and absence of distortion so most hi-fi speaker systems use a combination of multiple loudspeakers drivers, each catering to a different frequency band. Crossovers split the audio signal into separate frequency bands that can be separately routed to loudspeakers optimized for those bands.
Ik heb mijn Klipsch Reference II 52 alleen aangesloten op de bovenste 2 aansluitingen (de High). Ik heb hiernaast wel een sub. Wat voor voordeel valt er te behalen met het crossover aansluiten?
Veel luidsprekers uit het hogere segment hebben daarnaast de mogelijkheid om de hoge en de lage tonenspeakers apart aan te sluiten op één (bi-wiring) of twee (bi-amping) versterkers. Mocht je dat niet willen dan heeft de luidsprekerfabrikant de hoge en de lage tonenspekers zelf verbonden; wil je dit wel dan haal je de verbinding weg. In beide gevallen wordt het binnekomende signaal via het crossover filter naar de juiste speaker gestuurd.
Als ik je goed begrijp heb jij de verbinding tussen de speakers verwijderd, zodat enkel de hoge tonenspeakers verbonden zijn met de versterker. De lage tonenspeakers zijn nu helemaal niet aangesloten?
Crossover wordt ook gebruikt voor de naam van het punt in de frequentie waarop je je luidsprekers het werk wilt laten doen; daar onder doet de sub het werk.
Dit is mijn uitleg; correct me if I'm wrong!
En Roger, het klinkt misschien wat verwarrend maar volgens mij haal twee dingen door elkaar heen. Bi Wire en Bi amping kun je gebruiken. Rallye heeft dat prima uitgelegd denk ik.
Als tweede kun je beschikken over een crossflilter, die kun je dan gebruiken om het kantelpunt in te stellen voor bijvoorbeeld je bas management.
Jij schrijft : Crossover is dus als je beide aansluitingen van je zuil speakers gebruikt, de high en de low.
Beide speakers aansturen kun je doen met een 2 kanaals, bi wire of amping.
Front speakers ontlasten, dus de sub aansturen voor het laag ipv de fronts doe je met het crossfilter.
Dus als jij schrijft "Ik heb mijn Klipsch Reference II 52 alleen aangesloten op de bovenste 2 aansluitingen (de High)."
Dan denk ik dat er nog een wereld voor je opengaat als je
1 die tussenstukjes terug plaats tussen high en low(normale aansluiting).
2 je versterker beiden, dus high en low laat aansturen.(dus dubbel aantal speaker kabel AMP-SPK)
Enkel high aansturen met daarnaast een sub lijkt mij verre van ideaal...
Ik heb de Marantz nr1603 in combinatie met een stel Q-acoustics speakers (2010i, 2000i, 2070i)
Nu valt het me na een paar week op dat ik de reciever op volume 60 van de 100 moet zetten om er een beetje flink geluid uit te krijgen. Is dit ook jullie ervaring met de 1603? Of heeft dit meer met de speakers te maken?
Overigens levert de stap van 60 naar 70 een veel grotere sprong in volume op, dan de stap van 50 naar 60.
Verder niet erg enzo, maar voor je gevoel belast je de reciever veel wanneer je de volumeknop ver opendraait

[ Voor 11% gewijzigd door Defnosh op 10-10-2013 09:56 ]
Ik heb een SR6007 en daar gaat het richting de 50 als BBC1 HD aanstaat (is zachter dan BBC3/4)
Van mijn vorige versterker gebruikte ik maar een klein stukje van de volumeregelaar.
PM15 moet ook verder open dan een PM5004 die nog een analoge volumeregelaar heeft.
In de PS3 alle geluid uitvoerformaten geselecteerd en de sr5004 staat hdmi 1 op auto... maar nog gaat het tekentje van DTS niet branden.
Test dit met de dvd Eagles - Hell freezes over en op mijn vorige versterker deed DTS het wel..... hebben jullie enig idee of ik hier iets verkeerd doe?
Ook niet wanneer je onderaan op 'movie' 'music' of ' game' drukt?! Dan pakt ie DTS wel toch?! Wel de juiste HDMI kabel anders? Van ps3 naar versterker?WesleyZ schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:25:
Heren heb een klein probleem. Ben bezig met het instellen van mijn SR5004 maar krijg er maar geen DTS geluid uit. PS3 zit aangesloten via hdmi en van de versterker naar TV ook hdmi.
In de PS3 alle geluid uitvoerformaten geselecteerd en de sr5004 staat hdmi 1 op auto... maar nog gaat het tekentje van DTS niet branden.
Test dit met de dvd Eagles - Hell freezes over en op mijn vorige versterker deed DTS het wel..... hebben jullie enig idee of ik hier iets verkeerd doe?
Dat heeft te maken met de uitvoer vanuit de PS3. Lampje gaat aan als je via Bitstream verstuurd naar je receiver dacht ik. Via LPCM gaat ie niet aan of net andersomWesleyZ schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:25:
Heren heb een klein probleem. Ben bezig met het instellen van mijn SR5004 maar krijg er maar geen DTS geluid uit. PS3 zit aangesloten via hdmi en van de versterker naar TV ook hdmi.
Heb dit geprobeerd maar DTS zit hier niet tussen.... zijn HDMI 1.4 dus moet de goede zijn..opa_paul schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 16:45:
[...]
Ook niet wanneer je onderaan op 'movie' 'music' of ' game' drukt?! Dan pakt ie DTS wel toch?! Wel de juiste HDMI kabel anders? Van ps3 naar versterker?
Wat bedoel je hier precies mee? Wat is bitstream?Rogar schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 16:45:
[...]
Dat heeft te maken met de uitvoer vanuit de PS3. Lampje gaat aan als je via Bitstream verstuurd naar je receiver dacht ik. Via LPCM gaat ie niet aan of net andersom
EDIT heb even onderzoek gedaan en blijkt dat mijn oude fat PS3 geen DTS uitvoer heeft? kan ook alleen PCM aanvinken in de PS3 en er is geen Bitstream te zien....
[ Voor 10% gewijzigd door WesleyZ op 14-10-2013 17:50 ]
Je phat PS3 heeft wel DTS-uitvoer over HDMI, maar dan moet je LPCM kiezen ipv bitstream zeg ik even uit m'n hoofd. Er is heel veel over te vinden op google, zelfs een schemaatje, maar die kan ik zo snel even niet vinden.WesleyZ schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 17:36:
Wat bedoel je hier precies mee? Wat is bitstream?
EDIT heb even onderzoek gedaan en blijkt dat mijn oude fat PS3 geen DTS uitvoer heeft? kan ook alleen PCM aanvinken in de PS3 en er is geen Bitstream te zien....
Het is me gelukt! Bitstream stond onder video instellingen en dan HDMI uitvoer.Rogar schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:14:
[...]
Je phat PS3 heeft wel DTS-uitvoer over HDMI, maar dan moet je LPCM kiezen ipv bitstream zeg ik even uit m'n hoofd. Er is heel veel over te vinden op google, zelfs een schemaatje, maar die kan ik zo snel even niet vinden.
Mooi en het was dus bitstream ipv LPCM hahaha... Het was al te lang geleden dat ik het uit moest zoekenWesleyZ schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:35:
[...]
Het is me gelukt! Bitstream stond onder video instellingen en dan HDMI uitvoer.
Bedankt voor de feedback. Heb inderdaad 2 dingen door elkaar gehaald. Het verbindingsplaatje zit nog wel op mijn zuilspeakers, dus de aansluiting op alleen High moet niet uitmaken.
Ik heb wel wat getweaked met de instellingen qua afstand en DB en het geluid is al verbetered.
Binnenkort gaan we verhuizen dus er moeten een paar essentiële vragen beantwoord worden..
Zoals:
- Hoe krijg ik meer power uit mijn SR 7005 icm B&W 604 S3's? (met behoud van controle)
- Hoe kan ik een mooier stereo beeld creëren?
Een extra versterker lijkt me wel wat, zodat ik deze bij stereo het werk kan laten doen en deze in surround de L en R main voor zijn rekening neemt.
Ik heb her en der al wat gelezen maar vind het nog wat vaag...
- wat moet de eindversterker hebben om het volume via de SR te regelen?
- welke uitgang moet ik hebben op de SR om de eindversterker aan te hangen?
- wat voor kabels heb ik daarvoor nodig
- welk type (Marantz!) is hier echt geschikt voor?
Ik zou zeggen; Shoot!
Ok, maar verloopt de volumeregeling dan niet meer lineair tegenwoordig?bouwfraude schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 16:31:
De nieuwerwetse digitale volume knoppen van Marantz moeten veel verder open dan vroeger.
Ik heb een SR6007 en daar gaat het richting de 50 als BBC1 HD aanstaat (is zachter dan BBC3/4)
Van mijn vorige versterker gebruikte ik maar een klein stukje van de volumeregelaar.
PM15 moet ook verder open dan een PM5004 die nog een analoge volumeregelaar heeft.
Dat is naar mijn weten zelden/nooit zo geweest. Volumeknop op "half" is zelden ook helft van het vermogen.Defnosh schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 08:42:
Ok, maar verloopt de volumeregeling dan niet meer lineair tegenwoordig?
Nickname does not reflect reality
Eigenlijk had ik verwacht dat er een dedicated EQ was die je zelf aan kon passen, maar die heb ik nog niet gevonden.
Van de handleiding wordt ik niet veel duidelijker. Is er iemand die mij hier mee kan helpen?
Zelf heb ik ook de SR6007 staan en ik herken de genoemde problemen echter niet. Nadat ik de LAN-kabel had aangesloten op de switch was hij direct online. Ik zou de problemen eerder zoeken in je netwerk.dj_jari schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 12:00:
Sinds vorige week heb ik een Marantz SR6007, deze bevalt mij prima, ik krijg hier echter geen netwerk op, zodat ik geen spotify of internetradio kan gebruiken. Airplay werkt echter prima.
Van de handleiding wordt ik niet veel duidelijker. Is er iemand die mij hier mee kan helpen?
Ik ga verder op onderzoek, enigszins raar, tv en mediaspeler pakten wel gelijk het netwerk, die zijn opdezelfde manier verbonden.S1NN3D schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 12:23:
[...]
Zelf heb ik ook de SR6007 staan en ik herken de genoemde problemen echter niet. Nadat ik de LAN-kabel had aangesloten op de switch was hij direct online. Ik zou de problemen eerder zoeken in je netwerk.
p.s. Overigens wel een heerlijk geluid in combi met de Dali's. Foto's komen binnenkort.
[ Voor 9% gewijzigd door dj_jari op 24-10-2013 12:47 ]
Dat is dan inderdaad wel raar. Misschien doet je router moeilijk met een of andere firewall. Geef de receiver eens een vast ip adres. Ik zit niet thuis om het testen maar volgens mij kun je ook vanaf je pc/laptop naar dit adres om instellingen te doen.dj_jari schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 12:45:
Ik ga verder op onderzoek, enigszins raar, tv en mediaspeler pakten wel gelijk het netwerk, die zijn opdezelfde manier verbonden.
p.s. Overigens wel een heerlijk geluid in combi met de Dali's. Foto's komen binnenkort.
Foto's zijn natuurlijk altijd welkom. We willen die Marantz en Zensors wel zien.
Ja hoor, dat heeft de SR6007 aan boord. Zelf heb ik Spotify niet in gebruik maar de internetradio heb ik wel eens geprobeerd.knopper schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 13:42:
Heeft de SR6007 ook ondersteuning voor Spotify en internetradio dan? Ik dacht dat dit pas vanaf de SRxxx8 reeks beschikbaar was.
Ik gebruik mijn SR6007 met Spotify (Premium) en internetradio. Werkt als een trein.knopper schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 13:42:
Heeft de SR6007 ook ondersteuning voor Spotify en internetradio dan? Ik dacht dat dit pas vanaf de SRxxx8 reeks beschikbaar was.
Dat is wel vreemd. Voor Airplay heb je toch een werkend netwerk nodig? Ik zou dan zeggen dat je receiver weldegelijk aan het netwerk zit. Bij de netwerkinstellingen kun je het ip-adres van de receiver zien.dj_jari schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 12:00:
Sinds vorige week heb ik een Marantz SR6007, deze bevalt mij prima, ik krijg hier echter geen netwerk op, zodat ik geen spotify of internetradio kan gebruiken. Airplay werkt echter prima.
Overigens probeer eens de marantz-app op je telefoon of iPad (die dan op de wifi moet zitten). Als die hem ook kunnen vinden heb je wel een netwerk.
SR5007 biedt ook al de zelfde features.knopper schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 13:42:
Dat dacht ik dus ook. Daarom vond ik het ook zo raar dat ik niet verder in het menu kwam. Morgen een nieuwe poging doen om alles goed in te stellen, nu tijd voor filmpje!Rallye schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:23:
[...]
Dat is wel vreemd. Voor Airplay heb je toch een werkend netwerk nodig? Ik zou dan zeggen dat je receiver weldegelijk aan het netwerk zit. Bij de netwerkinstellingen kun je het ip-adres van de receiver zien.
Overigens probeer eens de marantz-app op je telefoon of iPad (die dan op de wifi moet zitten). Als die hem ook kunnen vinden heb je wel een netwerk.
Edit: nog even snel gecheckt, zowel bij spotify als internet radio geeft hij aan dat er geen internet is. Bediening via app werkt ook, net zo als muziek afspelen vanaf mijn NAS.
Edit 2: app werkt enkel als ik zelf het ip adres ingeef.
[ Voor 15% gewijzigd door dj_jari op 25-10-2013 21:28 ]
Ah, that make sense:p dank voor het terug koppelen.....roger1984 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:45:
@Oban606 & Rallye
Bedankt voor de feedback. Heb inderdaad 2 dingen door elkaar gehaald. Het verbindingsplaatje zit nog wel op mijn zuilspeakers, dus de aansluiting op alleen High moet niet uitmaken.
Ik heb wel wat getweaked met de instellingen qua afstand en DB en het geluid is al verbetered.
Wat voor een router heb je in gebruik? Deelt jou router de ip's uit dmv dhcp? Persoonlijk vind ik het fijner werken met vaste ips omdat ik dan weet welk ip bij welk apparaat hoort. M'n sr7007 was ook veel aan het vervelen , dan weer wel dan weer geen verbinding.... Vaste ip was voor mij de oplossing...dj_jari schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:48:
[...]
Dat dacht ik dus ook. Daarom vond ik het ook zo raar dat ik niet verder in het menu kwam. Morgen een nieuwe poging doen om alles goed in te stellen, nu tijd voor filmpje!
Edit: nog even snel gecheckt, zowel bij spotify als internet radio geeft hij aan dat er geen internet is. Bediening via app werkt ook, net zo als muziek afspelen vanaf mijn NAS.
Edit 2: app werkt enkel als ik zelf het ip adres ingeef.
Maar goed , kijk in je router setup of er ergens dhcp aangevinkt staat. Zet je versterker aan en kijk dan weer bij je router setup of er een apparaat is bijgekomen.
Er valt noet veel te regelen binnen je SR als het gaat over connecten met je netwerk dus zou ik het zoeken in je router....
Via het netwerk klinkt het allemaal wat platjes, zeer vreemd tov de andere bronnen?
Levels, sub, enz.. staan op alle bronnen hetzelfde.
Iemand die dit aub even wil verifiëren of dit op ook zijn SR7008 of SRxxxx ook zo is
Ik heb een Cisco Epc3925, verder heb ik geen idee, ik ben echt een leek op dat gebied. Ik heb echt een duidelijke handleiding nodig, dan kom ik er meestal wel uit. Ik ga iig eens op zoek.Oban606 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 10:33:
[...]
Wat voor een router heb je in gebruik? Deelt jou router de ip's uit dmv dhcp? Persoonlijk vind ik het fijner werken met vaste ips omdat ik dan weet welk ip bij welk apparaat hoort. M'n sr7007 was ook veel aan het vervelen , dan weer wel dan weer geen verbinding.... Vaste ip was voor mij de oplossing...
Maar goed , kijk in je router setup of er ergens dhcp aangevinkt staat. Zet je versterker aan en kijk dan weer bij je router setup of er een apparaat is bijgekomen.
Er valt noet veel te regelen binnen je SR als het gaat over connecten met je netwerk dus zou ik het zoeken in je router....
Probeer op je netwerk eens de router te benaderen door 192.168.1.1 in te toetsen op je www internetbalk. Zonder www dan....gebruikersnaam en wachtwoord niet invullen, enkel op inloggen drukken...mocht dat niet correct zijn dan gebruikersnaam admin en wachtwoord admin proberen.dj_jari schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 16:53:
[...]
Ik heb een Cisco Epc3925, verder heb ik geen idee, ik ben echt een leek op dat gebied. Ik heb echt een duidelijke handleiding nodig, dan kom ik er meestal wel uit. Ik ga iig eens op zoek.
Dat is inmiddels gelukt, daarna zie ik dat DHCP enabled is. Ik durf daar eigenlijk niet zoveel te wijzigen eigenlijk...Oban606 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:02:
[...]
Probeer op je netwerk eens de router te benaderen door 192.168.1.1 in te toetsen op je www internetbalk. Zonder www dan....gebruikersnaam en wachtwoord niet invullen, enkel op inloggen drukken...mocht dat niet correct zijn dan gebruikersnaam admin en wachtwoord admin proberen.
Als ik dat uitschakel, betekend dat dat ik elk apparaat apart toegang moet geven om gebruik te maken van het netwerk?
- Hoe heb je de sub aangesloten? (high low)Moris schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 12:05:
Wanneer ik muziek speel met de SR7008 over het netwerk (Dlna) is de sub bijna niet aanwezig in stereo, bij film, radio/tuner en andere bronnen duidelijk wel?
Via het netwerk klinkt het allemaal wat platjes, zeer vreemd tov de andere bronnen?
Iemand die dit aub even wil verifiëren of dit op ook zijn SR7008 of SRxxxx ook zo is
- Hoe heb je de speakers ingesteld mbt de bassmanagement
- hoe klinkt Direct?
netwerk is mp3, dus dat klinkt altijd minder. De SR heeft allerlei truucjes aan boord zoals mdax, dynaamic volume, etc. Daar kun je eindeloos mee spelen
Mee eens, en heb je wel een ip adres op je marantz gekregen van je router?Rallye schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 18:59:
@dj_jari: vaste ip-adressen zijn altijd prettig, maar volgens mij zit jouw probleem daar niet; ik zou dhcp gewoon aan laten staan. Misschien eens googelen op Spotify, firewall en marantz, of je router?
Iemand die aub onderstaande eens even wil verifiëren op zijn SR7008 of SRxxxx
Muziek speelt via netwerk: Dlna, Airplay en mediaserver in stereo flat/plat, bij film, radio/tuner en andere bronnen speelt de muziek wel veel voller en warmer?
Waar kan ik datzien?Oban606 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 23:27:
[...]
Mee eens, en heb je wel een ip adres op je marantz gekregen van je router?
Het is overigens de 1604
edit:
Okeeeee.... wanneer ik mijn pc aansloot had deze wel gewoon vol volume. Switch ik naar netwerk dan hoor ik bijna niks. Tv doet het nu ook weer normaal. Iemand enig idee?
[ Voor 38% gewijzigd door Isniedood op 27-10-2013 12:08 ]
Staat audyssey bij alles aan of uit? Pure al geprobeerd met alle bronnen? Of bedoel je dat al want dat wordt niet helemaal duidelijk uit je vraagstellingMoris schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 09:06:
Nog eens een poging![]()
Iemand die aub onderstaande eens even wil verifiëren op zijn SR7008 of SRxxxx
Muziek speelt via netwerk: Dlna, Airplay en mediaserver in stereo flat/plat, bij film, radio/tuner en andere bronnen speelt de muziek wel veel voller en warmer?
In de modus Pure staat de dsp (audyssey) uit, met alle andere bronnen heb ik dit geprobeerd.Oban606 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 13:50:
Staat audyssey bij alles aan of uit? Pure al geprobeerd met alle bronnen? Of bedoel je dat al want dat wordt niet helemaal duidelijk uit je vraagstelling
Het is alleen bij Dlna/Aitplay en mediaserver dat de muziek in Pure zo plat klinkt
Check, heeft een ip-adres gekregen. DHCP staat ook aan.
Nog even over bovenstaande. Ik heb iets gevonden over dat het een bug zou betreffende in combinatie met een android app. Welke en hoe precies ben ik nog niet achter.Isniedood schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 11:04:
Vanochtend wilde ik muziek aanzetten en opeen klinkt het geluid dof en erg zacht. Voor normaal volume moet hij nu naar 80 in plaats van 38. Iemand enig idee hoe dat kan?
Het is overigens de 1604
edit:
Okeeeee.... wanneer ik mijn pc aansloot had deze wel gewoon vol volume. Switch ik naar netwerk dan hoor ik bijna niks. Tv doet het nu ook weer normaal. Iemand enig idee?
dj_jari schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 12:00:
Het was even zoeken waar het nu ook alweer over ging... Ik heb over het airplay verhaal heengeken, wat bedoel je precies met dat airplay prima werkt?dj_jari schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 16:53:
[...]
Check, heeft een ip-adres gekregen. DHCP staat ook aan.
-Wat gebruik je dan met airplay en hoe bedien je dat?
Als je namenlijk in je netwerk instellingen ziet dat je een ip adres hebt dan heb je een netwerk zover als ik die materie begrijp. Als je zegt dat Airplay werkt dan betekend dat ook dat je een netwerk hebt. Zonder netwerk geen airplay.
Spotify daar moet je toch voor betalen? Ik kan spotify wel aanzetten maar dan moet ik wel inloggen met mijn gegevens. Internetradio is een ander verhaal, die zou het gewoon moeten doen.
-Naast je IP adres moet je ook de gateway ingevuld hebben staan alsmede de DNS server, staan alle balkjes zeg maar ingevuld?
-En wat is je IP adres wat je kunt zien op je Marantz?
Meestal is het juist andersom, dan werkt het netwerk wel, internetradio e.d. maar enkel airplay niet.
Ik zal vanmiddag eens een test doen om te kijken of het bij mij ook zo is. Een mp3 en een hi res Flac afspelen via mn NAS/USB direct in marantz en de Mede8er. Ik laat nog weten of ik verschil hoor.Moris schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 16:37:
[...]
In de modus Pure staat de dsp (audyssey) uit, met alle andere bronnen heb ik dit geprobeerd.
Het is alleen bij Dlna/Aitplay en mediaserver dat de muziek in Pure zo plat klinkt
Oke ik heb dus met bovenstaand probleem te maken, helaas krijg ik het alleen niet meer hersteld. Iemand enig idee?Originally Posted by Vikz
Since I did not hear back from anyone including Marantz singapore agent. I kept trying on my own and finally managed to solve the issue yesterday.
There seems to be some software issue between a Marantz (SR 5007) and an Android phone's (physical volume control switch) - in my case Samsung Galaxy S3 If one tries to change the volume using the physical switch it has an effect on the input volume of the "Network" option.
You can try and recreate this at your end. Here are the steps:
1. Put receiver on the network
2. Connect for airplay using Samsung Galaxy S3 (Android 4.1.1)
3. Stream a track to the marantz reciever
4. Try reducing the volume trom the side button of the phone a few times.
You will notice that the phone somehow reduces the overall source level on the Marantz amp. Thereafter even if you play content from another device / internet radio the volume will remain low and there is no option in the setup menu to reverse this. Even if one resets the amp it does not solve the issue.
The only way to solve the issue is to go back to the phone and keep trying. It's pure luck.
Fijn, ik ben zeer benieuwdOban606 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 06:32:
Ik zal vanmiddag eens een test doen om te kijken of het bij mij ook zo is. Een mp3 en een hi res Flac afspelen via mn NAS/USB direct in marantz en de Mede8er. Ik laat nog weten of ik verschil hoor.
Vanavond even een uitgebreider antwoord, maar bv radio afspelen werkt wel via airplay. Ik bedien dat vanaf mijn iphone doormiddel van de 3fm app. Als ik naar Spotify toe ga en probeer in te loggen, dan geeft hij aan dat er geen verbinding is, zelfde verhaal voor internetradio.Oban606 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 06:16:
[...]
[...]
Het was even zoeken waar het nu ook alweer over ging... Ik heb over het airplay verhaal heengeken, wat bedoel je precies met dat airplay prima werkt?
Als je namenlijk in je netwerk instellingen ziet dat je een ip adres hebt dan heb je een netwerk zover als ik die materie begrijp. Als je zegt dat Airplay werkt dan betekend dat ook dat je een netwerk hebt. Zonder netwerk geen airplay.
Spotify daar moet je toch voor betalen? Ik kan spotify wel aanzetten maar dan moet ik wel inloggen met mijn gegevens. Internetradio is een ander verhaal, die zou het gewoon moeten doen.
-Naast je IP adres moet je ook de gateway ingevuld hebben staan alsmede de DNS server, staan alle balkjes zeg maar ingevuld?
Meestal is het juist andersom, dan werkt het netwerk wel, internetradio e.d. maar enkel airplay niet.
Ik heb overigens gewoon een premium abonnement bij Spotify.
Vanavond zal ik even naar de rest kijken.
Verwijderd
Ik heb zelf net een PM7004 aangeschaft en overweeg een NA7004, puur om deze in te zetten als DAC en het gemak van de Airplay-functie voor mn vrouw. Heb nu een Pioneer receiver met Airplay en dit bevalt uitermate goed. Reden voor de aanschaf van de PM is om kwalitatief beter stereo-geluid te krijgen.
Mijn vraag is: Heb ik nu nog steeds een fysieke afstandsbediening nodig om de PM en NA in te schakelen en het volume mee te bedienen? Of kan dit via de iPhone/iPad airplay-app (bv Spotify). Met de Pioneer kan ik namelijk in bv Spotify de Pioneer als airplay-device kiezen. Deze komt dan automatisch uit standby en begint te spelen. Volumeregeling gaat via de volumeknoppen op iPad/iPhone.
Heb de vraag nu op meerder fora gepost, maar krijg verschillende antwoorden.
In dat verhaal van die Wizz: Kun je airplay gebruiken met je android smartphone? of bedoeld hij gewoon dat je de remote app gebruikt?Isniedood schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 07:53:
[...]
Oke ik heb dus met bovenstaand probleem te maken, helaas krijg ik het alleen niet meer hersteld. Iemand enig idee?
Ik heb dezelfde combi (PM7004) en kan op mijn ipad en macbook air met de volumeschuif in spotify zelf het volume regelen. Hij zet wel automatisch de main volume regeling op MAX op geen gegevens te verliezen. Inschakelen kan, de NA7004 gaat aan als je Airplay inschakelt, de PM7004 kan je volgens mij door middel van een remote kabeltje verbinden met de pm7004.Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 10:42:
Een vraag voor de NA7004-bezitters met een PMx00x-versterker.
Ik heb zelf net een PM7004 aangeschaft en overweeg een NA7004, puur om deze in te zetten als DAC en het gemak van de Airplay-functie voor mn vrouw. Heb nu een Pioneer receiver met Airplay en dit bevalt uitermate goed. Reden voor de aanschaf van de PM is om kwalitatief beter stereo-geluid te krijgen.
Mijn vraag is: Heb ik nu nog steeds een fysieke afstandsbediening nodig om de PM en NA in te schakelen en het volume mee te bedienen? Of kan dit via de iPhone/iPad airplay-app (bv Spotify). Met de Pioneer kan ik namelijk in bv Spotify de Pioneer als airplay-device kiezen. Deze komt dan automatisch uit standby en begint te spelen. Volumeregeling gaat via de volumeknoppen op iPad/iPhone.
Heb de vraag nu op meerder fora gepost, maar krijg verschillende antwoorden.
Ik heb enig speurwerk gedaan en het is niet optimaal, lees: zomaar mogelijk, om dit te doen. Echter kan het wel, alleen leggen ze niet precies uit hoe je dat dan doet (of ik snap het niet, kan ook). Pre-out werd genoemd... Ik heb de Marantz gekregen (geen kosten dus) en weet dat dit kwalitatief goed spul is. De Z5500 heb ik al jaren en veel plezier mee gehad en nu wil ik eens kijken of ik hier nog iets mooiers van kan maken. Net even wat beter geluid uit de speakers proberen te krijgen. Vind het altijd leuk om weer wat bij te leren
Achterkant van de subwoofer Z5500:

Achterkant control POD Z5500:

Achterkant van de Marantz SR4500:

De losse speakers van de Z5500 schijn je gewoon direct op de versterker aan te kunnen sluiten. Echter de subwoofer niet (direct). Vond wel dit soort kabels maar of dat gaat werken?
ps. Heb hem momenteel via PC (bron) > optical naar versterker > optical out naar Z5500 POD = geluid, het werkt maar verder natuurlijk niets in te stellen of te veranderen. Wordt alleen doorgegeven.
Zijn er hier mensen die weten hoe dit kan en ook zin hebben om mij daarbij te helpen?
[ Voor 6% gewijzigd door peakaboo op 28-10-2013 18:39 ]
Ik hoor geen verschil tussen de bronnen met dezelde instellingen qua audio . Vreemd verhaal blijft het zo. Misschien dat ik het niet goed doe of m'n oren niet helemaal goed zijn? Misschien kan iemand anders het proberen en uitsluitsel geven?
Dan vermoed ik dat de reciever terug naar de winkel zal moeten?
Gateway, primaire en secondaire dns zijn allemaal ingevuld.Oban606 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 06:16:
[...]
[...]
Het was even zoeken waar het nu ook alweer over ging... Ik heb over het airplay verhaal heengeken, wat bedoel je precies met dat airplay prima werkt?
Ip-adres is 192.168.178.021
Airplay vanaf iPhone met 3FM app werkt prima.
Dit is een vrij zinloze exercitie.peakaboo schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 18:37:
Hallo allemaal, ik zou graag willen kijken of het mogelijk is een Marantz SR4500 aan te sluiten op een Z-5500 speakerset.
Ik heb enig speurwerk gedaan en het is niet optimaal, lees: zomaar mogelijk, om dit te doen. Echter kan het wel, alleen leggen ze niet precies uit hoe je dat dan doet (of ik snap het niet, kan ook). Pre-out werd genoemd... Ik heb de Marantz gekregen (geen kosten dus) en weet dat dit kwalitatief goed spul is. De Z5500 heb ik al jaren en veel plezier mee gehad en nu wil ik eens kijken of ik hier nog iets mooiers van kan maken. Net even wat beter geluid uit de speakers proberen te krijgen. Vind het altijd leuk om weer wat bij te leren
Achterkant van de subwoofer Z5500:
[afbeelding]
Achterkant control POD Z5500:
[afbeelding]
Achterkant van de Marantz SR4500:
[afbeelding]
De losse speakers van de Z5500 schijn je gewoon direct op de versterker aan te kunnen sluiten. Echter de subwoofer niet (direct). Vond wel dit soort kabels maar of dat gaat werken?
[afbeelding]
ps. Heb hem momenteel via PC (bron) > optical naar versterker > optical out naar Z5500 POD = geluid, het werkt maar verder natuurlijk niets in te stellen of te veranderen. Wordt alleen doorgegeven.
Zijn er hier mensen die weten hoe dit kan en ook zin hebben om mij daarbij te helpen?
De versterking van de Z5500 vindt normaal namelijk plaats in de subwoofer. Het enige wat je nu gaat doen is de versterking van de kleine speakers voor rekening van de SR4500 laten nemen. Hier ga je 0,0 voordeel uit halen, omdat de speakers van een Z5500 de bottleneck zijn.
Het eerste wat mij opvalt is jou ipadres wat er wat vreemd uitziet. Ik ben gaan googelen op "geen internet op subnetwerk network" dit heb ik gedaan omdat ik denk dat er een subnetwerk is geconfigureerd in jou netwerk. Een subnetwerk daar is niets mis mee mits je alles netjes configureert, aangezien jij wel intranet hebt maar geen internet hebt denk ik dat het daar mis gaat.dj_jari schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:09:
[...]
Gateway, primaire en secondaire dns zijn allemaal ingevuld.
Ip-adres is 192.168.178.021
Airplay vanaf iPhone met 3FM app werkt prima.
Ik weet er echter te weinig van, en als je zelf ook daarop Googled dan zul je ook dingen lezen die ik niet snap en jij waarschijnlijk ook niet.
Goed, wat kunnen we wel. Je zou eens in je router kunnen inloggen. Onderstaand is hoe het bij mij zit en hoe ik het vaak bij anderen zie. Waarschijnlijk kun ook jij binnen je router deze instellingen wijzigen.
LAN instellen
LAN-TCP/IP instellen
IP-adres 192.168.1.1. Adres van je router, die gebruik je om in te loggen op je router.
IP-subnetmasker 255.255.255.0
Router gebruiken als DHCP-server ......vink dit aan of klik ja oid.
IP-adres (begin) 192.168.1.2
IP-adres (einde) 192.168.1.x vul daar een getal in, ik weet niet hoeveel apparaten je hebt.
Met deze instellingen zeg je tegen je router dat deze zelf ip adressen mag uitgeven aan apparaten van jou, start ipadres is 192.168.1.2 tot en met x.
Wat voor soort internet heb je, provider? Gebruik je buiten de modem/router/WiFi ook nog dingen als homeplugs of WiFi extenders in huis?
Thx, ik ga weer verder knutselen.Oban606 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:23:
[...]
Het eerste wat mij opvalt is jou ipadres wat er wat vreemd uitziet. Ik ben gaan googelen op "geen internet op subnetwerk network" dit heb ik gedaan omdat ik denk dat er een subnetwerk is geconfigureerd in jou netwerk. Een subnetwerk daar is niets mis mee mits je alles netjes configureert, aangezien jij wel intranet hebt maar geen internet hebt denk ik dat het daar mis gaat.
Ik weet er echter te weinig van, en als je zelf ook daarop Googled dan zul je ook dingen lezen die ik niet snap en jij waarschijnlijk ook niet.
Goed, wat kunnen we wel. Je zou eens in je router kunnen inloggen. Onderstaand is hoe het bij mij zit en hoe ik het vaak bij anderen zie. Waarschijnlijk kun ook jij binnen je router deze instellingen wijzigen.
LAN instellen
LAN-TCP/IP instellen
IP-adres 192.168.1.1. Adres van je router, die gebruik je om in te loggen op je router.
IP-subnetmasker 255.255.255.0
Router gebruiken als DHCP-server ......vink dit aan of klik ja oid.
IP-adres (begin) 192.168.1.2
IP-adres (einde) 192.168.1.x vul daar een getal in, ik weet niet hoeveel apparaten je hebt.
Met deze instellingen zeg je tegen je router dat deze zelf ip adressen mag uitgeven aan apparaten van jou, start ipadres is 192.168.1.2 tot en met x.
Wat voor soort internet heb je, provider? Gebruik je buiten de modem/router/WiFi ook nog dingen als homeplugs of WiFi extenders in huis?
Ik zit gewoon bij Ziggo, heb daar het basispakket en gebruik verder geen extenders of iets dergelijks.
Komt iemand dit bekend voor? Kan dit liggen puur aan het audio bestand? Want wanneer ik hem op Surround instelling zette was er geen verandering. Bij Stereo en Multi Stereo kwam het geluid wel uit de linker zuilspeaker.
Oke helder, bedankt voor de uitleg! Dan ga ik kijken voor een paar leuke speakers voor op de marantz en houd ik de Z5500 gewoon om direct aan een console te koppelen.newbreed schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:23:
[...]
Dit is een vrij zinloze exercitie.
De versterking van de Z5500 vindt normaal namelijk plaats in de subwoofer. Het enige wat je nu gaat doen is de versterking van de kleine speakers voor rekening van de SR4500 laten nemen. Hier ga je 0,0 voordeel uit halen, omdat de speakers van een Z5500 de bottleneck zijn.
Geen idee hoe hij het precies bedoelt. Ik heb het met mijn synology app voor elkaar gekregen of met de standaard Marantz remote app. Op zich kan de synology over airplay spelen. Hoe dan ook erg treurig dat dit probleem niet op te lossen lijkt te zijn.Defnosh schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 15:05:
[...]
In dat verhaal van die Wizz: Kun je airplay gebruiken met je android smartphone? of bedoeld hij gewoon dat je de remote app gebruikt?
Ik heb even nagedacht over waar jouw probleem precies zit. Ik heb enige ervaring met Airplay, op een Gear4 en op mijn SR6006. Met de volumeknop van de iPad kan ik van beide het volume zachter zetten als ik ze via Airplay gebruik. Bij mijn beide apparaten is echter de Airplay-mogelijkheid verwerkt in het ding zelf.Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 10:42:
Ik heb zelf net een PM7004 aangeschaft en overweeg een NA7004, puur om deze in te zetten als DAC.
(...)
Mijn vraag is: Heb ik nu nog steeds een fysieke afstandsbediening nodig om de PM en NA in te schakelen en het volume mee te bedienen? Of kan dit via de iPhone/iPad airplay-app (bv Spotify). Met de Pion
Jouw probleem is mogelijk dat je de PM7004 gebruikt voor de versterking en de NA7004 als Airplay-ontvanger. En als je die ontvanger vraagt het geluid zachter te doen, volgt dan de versterker het bevel op, is volgens mij jouw vraag.
Daarop heb ik geen antwoord, maar ik hoop dat mijn gedachtengang helpt om een ander jouw vraag te laten beantwoorden.
Verwijderd
Klopt helemaal! Ik weet niet precies waarvoor de 'remote in' en 'out' aan de achterzijde dienen. Vroeg me af of de NA de PM kan bedienen wat betreft volume en het inschakelen van het apparaat. De NA kan namelijk over het netwerk uit de standby komen!Rallye schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 18:12:
[...]
Jouw probleem is mogelijk dat je de PM7004 gebruikt voor de versterking en de NA7004 als Airplay-ontvanger. En als je die ontvanger vraagt het geluid zachter te doen, volgt dan de versterker het bevel op, is volgens mij jouw vraag.
[...]
Andere mogelijkheid is wellicht dat de PM op een vast volume inschakeld en dat ik via de NA volume bedien, dus de output van de NA naar de PM.
Volgens mij kun je de output van de NA7004 niet regelen. De PM7004 schakelt in op het volume waarop je hem uitgezet hebt.
Ik hoop dat je ik je hiermee een beetje verder help, ik gebruik de Airplay optie zelf nauwelijks.
Verwijderd
Kan je de Airplay-functie eens testen voor mij? Komt de PM samen met de NA dan ook uit standby als je de NA als airplay-device selecteerd op je iPad/iPhone etc? En kan je dan ook het volume regelen via de knoppen op je iPad/iPhone?Jazz37 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 15:40:
Ik heb de combinatie PM7004/NA7004. Ik heb de remote inderdaad verbonden via de remote out. Als ik nu het volume regel op de afstandsbediening van de NA7004 dan gaat de versterker inderdaad harder/zachter en ik kan hem in standby zetten.
Volgens mij kun je de output van de NA7004 niet regelen. De PM7004 schakelt in op het volume waarop je hem uitgezet hebt.
Ik hoop dat je ik je hiermee een beetje verder help, ik gebruik de Airplay optie zelf nauwelijks.
Als de NA in standby staat dan zie je hem toch ook niet als Airplay device?
Verwijderd
Jawel, er zit in de NA een optie 'Network Standby', die je op 'ON' moet zetten. Zo blijft de NA zichtbaar op je netwerk en kan je hem via Airplay selecteren om vervolgens aan te springen. Soort van WOL.Jazz37 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 15:58:
Ik heb geen Ipad/Iphone, het wordt alleen gebruikt als er iemand komt die het wel heeft en wat wil laten horen. Volume regelen via de knoppen heb ik wel eens geprobeerd en dat werkte niet.
Als de NA in standby staat dan zie je hem toch ook niet als Airplay device?